Heb hem nou een week.. in vergelijking met m'n vorige toestel (HTC Legend) een paar dingen die opvallen:
positief
- ontvangst/gesprekskwaliteit bij mij thuis is veel beter, met eigenlijk elke telefoon hiervoor had ik hier 1 streepje, vaak een krakend gesprek en hooguit gprs.. nu 3 streepjes, heldere gesprekken, en soms zelfs HSDPA (maar meestal blijft het wel bij gprs)
- bluetooth verbinding is sterker.. met m'n stereo headset kan ik nu zelfs als de telefoon in m'n broekzak zit gewoon naar links en rechts kijken op de fiets (dit is blijkbaar minder vanzelfsprekend dan het klinkt.. zowel met legend als SE Xperia X1 moest ik hem dichterbij brengen dmv een riem tasje omdat anders steeds de verbinding wegviel, en dan nog gebeurde het weleens)
..al hou ik hem toch wel in m'n riem tasje want het irriteert nogal als zo'n zwaar toestel vrij kan bewegen in m'n broekzak, naast m'n insulinepen

- de positie in het huidige muziek nummer wordt niet steeds 'vergeten' als ik een paar uur niet luister (dacht altijd dat dit kwam omdat de play/pause en previous/next knop op dezelfde knop zitten op m'n headset, maar met de M2 is er nog niet een liveset zomaar opnieuw begonnen)
- er zitten out-of-the-box een file- en task manager op (al is de file manager niet super.. maar beter dan geen zoals op de legend)
negatief
- accu houdt het niet erg lang vol.. na 1 dag met een kwartiertje bellen en ~1,5 uur muziek luisteren blijft er ~40% over, dus niet genoeg voor een 2e dag.
- zover ik heb gevonden geen manier om de dataverbinding
uit te zetten
- social network client mist soms updates, en een handmatige refresh knop zou niet misstaan (synct automatisch eens in de 2-4 uur lijkt het..) raar, gezien de verbinding dus altijd aan is
- naar mijn idee te veel tussenruimte icoontjes/widgets, en niet alle standaard widgets passen goed bij elkaar qua visuele stijl.