Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 21:45
Ah, dus het Android groen is vervangen door rood. Jammer, vind het wel een fijn groen kleurtje.

Over Motoblur hoor ik over het algemeen dat het best een mooie variatie is. Niet te aanwezig maar met aanvullende functionaliteit.

Maar net als CLB loop ik tegen de kunststof afwerking aan. Het vele metaal is één van de grootste pluspunten van de huidige Milestone voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm ja ik twijfel echt..
Waag ik de gok, maar verkoop ik eerst de Milestone (voor het geld)
Waag ik de gok, maar houd ik de Milestone voor erbij als 2e telefoontje..

Iemand die weet waar die 8GB interne storage uit bestaat bij de Milestone 2?
Als dat nou een weggestopt microSD kaartje zou zijn, zou die misschien te vervangen zijn..
Zijn toch ook een paar telefoons die dit hebben namelijk.. HD2 volgens mij (stond op de FP)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

Als ik niet eerst een Milestone gehad zou hebben zou ik dit waarschijnlijk snel de perfecte foon gaan vinden. Het metaal mis ik nu, maar is denk ik wel iets waar ik aan zal wennen, het voelt nog steeds als een tank.

Niet AL het Android groen is vervangen trouwens, alleen wat accenten, maar ik zal een vergelijkend filmpje maken vanavond dat het duidelijker maakt.

De MotoBlur widgets werken trouwens soepel in LauncherPro. In ieder geval de kalender toch, en die vind ik fijner dan de 2.1 kalender.

De interne storage wordt in ieder geval gezien als telefoongeheugen, ik was eerst bang dat het een soort intern SDtje was waar je dus niet alle apps op kunt installeren die geen SD support hebben, maar het is echt telefoongeheugen. Kan natuurlijk nog steeds een intern SDtje zijn maar het is dan wel goed gemount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik hoop echt dat hij snel in de winkels komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snel zie ik niet gebeuren.. Milestone kwam via grijze import en een half jaar later lag die pas bij de BelCompany.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Ik had pdashop laatst gemaild en zei zeiden ongeveer 2 weken geleden dat ze hem over ongeveer 4 weken hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Hier wat foto's van de rode tinten in de GUI:
http://s1188.photobucket....0red%20touches%20in%20UI/

Ook het lockscherm met patroon-lock ziet er anders uit. Ik lock m'n foon altijd met de powerknop, maar als ik hem daarna weer unlock krijg ik nu altijd eerst het standaard unlockscherm, daarna het patroon. Op de Milestone 1 kreeg ik alleen het patroon en dat is dus sneller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thank you! Dat is wel even anders / wennen ja.. Zeg niet 1,2,3 dat het nou mooi / lelijk is inderdaad...

Verdere bevindingen? Gelukt met Motonav en dergelijke? Filmen in 720P? (3D) Games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

(3D) games (heb Raging Thunder Lite 1 & 2 en Angry Birds geprobeerd) gaan soepel, volgens mij zelfs nog iets soepeler dan op de Milestone (maar daar ging het al soepel op). Ik heb wel het idee dat 3D games er iets anders uitzien dan op de Milestone, wat meer smoothing in de textures, maar ik kan het niet meer direct vergelijken omdat ik geen ruimte meer vrij heb op dat ding :P Dus misschien verbeeld ik het me maar doordat ik een tijd lang alleen 'HD' gespeeld heb op PC en console ipv op een foon.

MotoNav kijk ik misschien in de kerstvakantie eens naar. Heb het voorlopig niet nodig, zeker niet als de nieuwe Google Maps update goed gaat werken (oa. wat meer offline navigatie)

Enige bevindingen zijn dat ik het idee heb dat m'n WiFi bovengemiddeld vaak 'vasthangt' (valt niet uit, maar dataverkeer is ver te zoeken - reconnect lost dat op), en ik nog niks werkend heb gekregen met DLNA. Ik heb alleen geprobeerd van een server naar m'n foon te streamen, niet andersom. Hij wil wel browsen en bij een WMP server zelfs een videoscherm laten zien zonder foutmelding, maar doet vervolgens niks. Dus verwacht daar (nog) niet te veel van. Overigens geen Milestone 2 kwaal, dit gebeurt bij alle Android DNLA foons voor zover ik begrepen heb. Wat betreft WiFi, ik moet erbij vermelden dat meerdere apparaten hier last van hebben bij mij thuis, dus dit is niet persé slechter dan op de Milestone. Misschien zelfs beter. Maar dat is lastig te vergelijken, m'n gevoel vergelijkt nu WiFi gedrag van Milestone 2 met 3G gedrag van Milestone 1 en das nie eerlijk :P

Verder draait ie nu een hele dag met WiFi aan en allerlei syncs geactiveerd, en de batterij zit nog op 60%, vind ik vrij netjes. Zodra ik het waag m'n SIM kaart erin te doen en m'n Bluetooth apparaten over te zetten op deze foon laat ik meer weten wat batterij en verbinding betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Froyo wifi tethering is provider afhankelijk. Met Vodafone SIM kan ik niet tetheren.. bij z'n gerootte voorganger kon dat wel (met third party wifi tether app). En ja, mag eigenlijk niet, bla, tis alleen voor af en toe op het vliegveld of als ik weer eens ergens werk waar ze allerlei poorten geblokkeerd hebben. Terug naar PDAnet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Ja dat vindt ik sowieso al krom. Je sluit een contract af voor onbeperkt internet maar het is eigenlijk de bedoeling dat je het niet gebruikt, waar betaal je dan nog voor?

Maar goed. Er zijn al root hacks voor de Droid 2 bekend, heb je al geprobeerd of die werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Nog niet, en ik ben dit keer niet van plan met rooten of custom roms aan de slag te gaan. Dus dat zal echt iemand anders moeten proberen :P

Vandaag overgeschakeld: SIM kaart erin, bluetooth koppelingen met auto en LiveView gelegd. So far so good, LiveView lijkt een stuk stabieler op de Milestone 2, auto kon telefoonboek inzien maar ik heb nog niet proberen te bellen. Ook niet zonder bluetooth trouwens. Terwijl het toch een telefoon is.. ach, dat komt vanmiddag wel ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
@Myedvyed

Maar je bent er dus in het algemeen gewoon tevreden over (tot nu toe dan)?

[ Voor 10% gewijzigd door Drumstick3 op 08-12-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Algemeen wel ja, een boel dingetjes zijn net wat anders dan ik gewend ben, maar het is een prima foon. Omdat hier veel Milestone bezitters interesse hebben noteer ik vooral de verschillen. Het zijn vooral kleine flutdingetjes die positief of negatief zijn, maar in het grote plaatje ben ik positief over de hardware (qua techniek en toetsenbord met name) en de software.

Heb Quadrant uitgevoerd en score stond bovenaan de lijst, net iets sneller dan de Nexus One 2.2 (en een stuk sneller dan de Galaxy S) - test was zonder cleane boot of optimalisaties.Foto's zal ik later posten.

Hier nog een lijstje:
  • De verlichting in de softkeys is een beetje geel-achtig en niet meer fel blauwig wit.
  • De dual LED heeft een grotere spreiding, maar lagere intensiteit dan de dual LED in de Milestone. Met als bij de softkeys is het licht hier eerder geel-achtig dan blauw-achtig. Lijkt me in theorie prima, minder overbelichte foto's en betere spreiding van het licht dat ook een natuurlijker kleur heeft.
  • Soms als ik een wachtwoord in type met het fysieke toetsenbord moet ik shift ingeduwd houden om een hoofdletter te typen (ipv eerst shift klikken en dan de toets), bij andere hoeft dit niet.
  • De long-press search knop heb ik aan QuickSettings gekoppeld, maar dit werkt alleen in portrait mode, dus niet als het toetsenbord is uitgeschoven.
  • Browser wil niet scrollen bij sommige webpagina's die in landscape mode net zo hoog zijn als het volledige scherm, totdat ik inzoom. Wellicht dat de browser het volledige scherm als resolutie aanhoudt en niet het canvas-deel (dus exclusief titelbalk, etc.)
  • Zoals eerder vermeld, haptic feedback krijg ik niet uitgezet voor de softkeys, wel voor alle andere functionaliteit waar ik het uit wil kunnen zetten.
  • Ik heb soms het idee dat het touchscreen 'ernaast' zit, en wat anders reageert dan ik van de Milestone gewend ben, maar als ik nauwkeurig let op waar ik m'n vingers zet klopt het wel gewoon.. kwestie van wennen denk ik.
  • Touchscreen en met name multitouch flippen helemaal uit als de telefoon aan de lader hangt. Meen dit bij de Milestone 1 niet gezien te hebben maar weet het niet zeker. Misschien sta ik onder stroom ofzo :P Zodra de stekker eruit is werkt alles weer prima.
  • Flash werkt beter dan verwacht en is soms toch wel een leuke toevoeging. Je kunt b.v. gewoon deze site soepel op je telefoon bezoeken: http://ecodazoo.com/ (is ook al eens als demo gebruikt door Flash mobile developers in een filmpje)
  • Motoblur beheert eigenlijk alle accounts, lijkt het wel. Niet alleen dingen als Facebook, maar ook Exchange. Iets waar ik niet op zat te wachten, maar wat In de praktijk prima werkt eigenlijk, en daadwerkelijk handig is voor mij.
  • Vandaag is de eerste echte test dag, met 3G en bluetooth de hele dag aan. Gisteren met WiFi ging het goed, vandaag lijkt hij iets meer stroom te slurpen maar het is z'n eerste dag dus de batterij moet nog 'wennen' en moet mijn gebruikspatroon nog settlen. Wat me opviel is dat een paar minuten nadat ik de telefoon vanmorgen van de lader haalde, de batterij al op 90% stond waar m'n Milestone vrolijk op 100% bleef staan. Maar dit is normaal volgens mij, ik verwacht dat dat over een paar dagen 'gesettled' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:53
Hmm als ik het zo lees is het voor mij niet genoeg om over te stappen. Ik houd mijn ge-oc'de milestone nog maar :) . Misschien de milestone 3 :P

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Het ligt er maar net aan, het verschil is inderdaad niet gigantisch dus als je Milestone nog werkt en je nergens tegenaan loopt heb je geen reden om te upgraden. Maar voor mij is dit het verschil tussen "bijna ideale telefoon" en "ideale telefoon", dus ik ben blij met m'n keuze :P

Nu dat ik hem nog een dag langer gebruikt heb kan ik eraan toevoegen dat ie (in mijn geval) stukken stabieler is dan m'n gerootte originele Milestone, en zelfs iets zuiniger ondanks wat je misschien zou verwachten (batterij is hetzelfde, terwijl componenten zijn geupgrade en Motoblur zwik is toegevoegd). Sterker nog, ik denk niet dat ik ga upgraden naar Gingerbread, mocht ie hierop uitkomen. Wil niet riskeren dat die upgrade ineens de boel verpest :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

.. de smiechten!

Voor de Milestone had ik een grote lompe 2600 mAh batterij gekocht van Seidio, werkte perfect. Hij past ook in de Milestone 2, inclusief het klepje (dat nu nog lelijker is dan bij de Milestone 1 omdat de kleur niet meer matcht). De telefoon start op.. en hij zeurt dat hij de SIM kaart niet herkent en dat hij weigert de batterij op te laden omdat het geen originele Motorola batterij is..

Nouja, voor m'n volgende vlucht maar even de batterij in de Milestone opladen en em daarna in de Milestone 2 stoppen :S

Edit: nog een leuke plus gevonden van MotoBlur of Froyo: het standaard mailprogramma (niet GMail) ondersteunt rich tekst, dus bold/italic/kleurtjes/sizes en voor de liefhebber: smileys die als plaatje worden meegestuurd! :9

[ Voor 17% gewijzigd door Myedvyed op 10-12-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:32
Myedvyed schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 01:23:
Edit: nog een leuke plus gevonden van MotoBlur of Froyo: het standaard mailprogramma (niet GMail) ondersteunt rich tekst, dus bold/italic/kleurtjes/sizes en voor de liefhebber: smileys die als plaatje worden meegestuurd! :9
Grappig... In je eerdere posts staan meer van dit soort opmerkingen. Ik heb ook de neiging om dingen als MotoBlur en Sense te mijden, maar af en toe werken die dingen gewoon beter dan wat er origineel bij het OS zit.

Verder ben ik wel gecharmeerd van de Milestone 2, het enige wat me nog tegenhoudt om er een te bestellen is het beveiliging tegen custom roms, maar als MotoBlur en dergelijke gewoon goed werkt en er eigenlijk ook niks te klagen is over de snelheid / stabiliteit van het toestel, dan zal ik het wellicht toch wat serieuzer overwegen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Na bijna een maand gebruik lijkt het me tijd om opnieuw de stand op te maken. Deze telefoon voelt gewoon onbegrensd aan, de mogelijkheden van Android gecombineerd met de goeie specs en het hardware KB maken dit bijna de ultieme telefoon (er is voor mij nog geen telefoon die daar dichter bij komt dan deze).

Grootste voordelen zijn toch het extra werkgeheugen (op een slechte dag is er nog steeds 2 keer zoveel beschikbaar als gemiddeld op mijn Milestone) en het extra telefoongeheugen (geen Apps2SD nodig, dus SD kaart kan volledig voor muziek/foto's/documenten/video/etc. gebruikt worden). Het toetsenbord is over het algemeen ook een kleine verbetering (niet altijd, zie lijst beneden). De extra CPU kracht merk je niet direct, de Milestone was al een soepel beest, maar gisteren heb ik de HTC Wildfire van m'n zusje even moeten bedienen en dan zie je wel een gigantisch verschil :P Saillant detail: die Wildfire, in principe een budgettoestel, heeft nu dus al Froyo en de Milestone 1 nog steeds niet..

Ik heb de telefoon nu ook succesvol geroot met z4root 1.3.0 (permanent root), hij bleef eerst hangen maar na een verse boot en nog eens z4root starten was het rooten succesvol, dus ik heb nu ook weer fatsoenlijke Wifi tethering :*)

Aan sommige dingen die me eerder stoorden ben ik gewend geraakt, zoals de haptic feedback van de softkeys die ik niet uit kan zetten. Die mis ik nu juist als ik weer met de Milestone 1 speel! Een paar dingen storen me nog wel een beetje, sommige dingen liggen aan de Milestone 2/Motoblur, andere waarschijnlijk aan (Froyo compatibility van) software (updates):
  • Ik heb soms het idee dat het touchscreen 'ernaast' zit, en wat anders reageert dan ik van de Milestone gewend ben, zelfs na een paar weken exclusief gebruik van de M2. Als ik nauwkeurig let op waar ik m'n vingers zet klopt het wel gewoon.. volgens mij is het scherm iets gevoeliger dan dat van de M1, waardoor met name op mijn duim anders gereageerd wordt. In plaats van het midden van het deel dat het scherm 'induwt' wordt nu het midden gepakt van het deel dat tegen het scherm aan zit. Beetje lastig uit te leggen, maar door de grotere gevoeligheid wordt een groter oppervlak van m'n duim gemeten en omdat ik wil dat hij alleen op het bovenste deel hiervan reageert, lijkt de foon in de praktijk soms te laag te zitten. Misschien dat dat dus deels aan mijn manier van gebruik ligt en andere mensen hier niks van merken.
  • Als ik de 'Home' app handmatig afsluit (ik gebruik Launcher Pro dus dat kan gewoon) komt er soms wel 80 MB geheugen vrij, ookal zegt de task manager dat 'Home' niet zoveel gebruikt. Misschien eens kijken of ik 'Home' er af kan krijgen met root..
  • Een paar knoppen zijn toegevoegd op het toetsenbord, zoals de "Back" knop. Helaas zit deze op een irritante plek, het is me nu al 2 keer gebeurd dat ik bij het typen van een vraagteken per ongeluk de back-knop induwde. Met als resultaat dat m'n bericht soms weg is (meestal is het gelukkig wel ergens als draft opgeslagen, maar niet altijd). Kan erg frustrerend zijn omdat ik vaak lange berichten type (vandaar het toetsenbord eh :P) Gelukkig gebeurt dit maar zelden en bleven m'n berichten in beide gevallen als draft staan, maar toch vind ik het onhandig.
  • De standaard kleuren van wat GUI elementen zijn anders, en daar is niks mis mee, vind het een strakke look. Maar sommige apps zijn gebouwd op de oorspronkelijke kleuren en gebruiken b.v. een bepaalde kleur tekst of een icoontje dat er prima uitziet op de standaard GUI, maar brak of soms zelfs haast onzichtbaar (!) op de MotoBlur GUI elementen. Dit lijkt me een probleem dat bij andere custom themes ook zal voorkomen dus niet MotoBlur specifiek, en wordt veroorzaakt door de app developers. In mijn optiek moet je OF volledig standaard GUI elementen gebruiken met standaard kleuren (die zijn op elkaar afgestemd), OF alles zelf regelen (variërend van voor/achtergrond kleur zelf instellen tot een volledige GUI laag schrijven). Toch een nadeel aan Android.. als app developer moet je met zoveel rekening houden als je iets wil doen dat een beetje grafisch of technisch is.. Android versie, resolutie, themes.. soms weet je niet dat je er rekening mee moet houden als je zelf maar 1 telefoon of 1 merk hebt, of alleen de emulator gebruikt om te ontwikkelen/testen. Zie ook offtopic hieronder.
  • Er staan wat mij betreft teveel zinloze apps in het geheugen na een tijdje draaien, verschillende messaging services en battery managers en 'InPocket' (om te kijken of je telefoon in je broekzak zit, want daar hangt ook een feature aan vast ofzo). Hier heb ik qua performance totaal geen last van, maar ik blijf het idee hebben dat dit beter kan en daarmee m'n battery life vergroot kan worden.
  • De batterij gaat niet oneindig lang mee :P Vergelijkbaar met de Milestone 1 eigenlijk, maar omdat ik nu zoveel meer spul geinstalleerd heb om mee te spelen, heb ik eigenlijk meer batterijkracht nodig. Ik heb wel een extra grote batterij die werkt in de M2, maar zoals eerder gemeld kan hij hier niet in opgeladen worden (want hij wordt gedetecteerd als 3rd party batterij en dat mag niet!). Dat wil dus zeggen dat ik hem niet day-to-day kan gebruiken op een handige manier. AARGH!!
  • (Dit is mogelijk een algemeen Facebook issue) Facebook blijft terugkomen in het geheugen, en notificaties geven terwijl ik die uitgezet heb.
  • (Dit is mogelijk een algemeen Android issue) Browser wil niet scrollen bij sommige webpagina's die in landscape mode net zo hoog zijn als het volledige scherm, totdat ik inzoom. Wellicht dat de browser het volledige scherm als resolutie aanhoudt en niet het canvas-deel (dus exclusief titelbalk, etc.)
  • (Dit is mogelijk een algemeen Froyo issue) Tijdens (multitouch) zoomen van een foto in de standaard gallery wordt er gebruik gemaakt van een lage resolutie foto, totdat je weer 'stil staat', dan schakelt hij naar de oorspronkelijke resolutie. In mijn beleving werd op de M1 niet zo'n low-res versie gebruikt tijdens het aanpassen van het zoom-niveau, en de M2 zou rechtstreekse zoom juist makkelijker aan moeten kunnen dan de M1..
  • (Dit is een algemeen Android issue) Bij mobiele versies van sites wil de browser vaak niet in- of uitzoomen. Dit is een probleem omdat ik voor normale sites liever kleine letters heb (= mooi overzicht, layout goed zichtbaar), maar nu voor mobiele sites juist grote nodig heb omdat je daar niet kunt zoomen en ik soms dingen moet invullen / selecteren.
  • (Dit is een algemeen Google Maps issue) Google Maps blijft terugkomen in het geheugen zonder duidelijke reden.
offtopic:
Ik ben zelf met een Android app bezig met als een van de features dat je mails kunt sturen met een tekstueel overzicht. Dit wordt als ASCII tekst naar de standaard ingestelde mail client gestuurd (dat was het simpelst te programmeren :P). Op de Milestone 1 is er een enkel karakter voor line-end (CR of LF, dat weet ik niet uit m'n hoofd), maar op de Milestone 2 zijn er 2 nodig in de standaard mail app (CRLF dus). De Milestone 1 slikt geen HTML formatting in de mail, maar de Milestone 2 heeft een rich text editor voor mail en zal misschien wel HTML formatting slikken. Dat wil dus zeggen dat als ik deze app op de Market wil zetten, ik opties moet gaan inbouwen voor deze 2 dingen (type line-end en wel/geen HTML formatting). En dit zijn dan alleen nog de standaard mail clients, ik heb nog niet getest met b.v. Touchdown of K9.

[ Voor 7% gewijzigd door Myedvyed op 03-01-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232547

Bedankt voor je bijdrage aan dit topic Myedvyed! Erg waardevolle informatie voor potentiële Milestone2 kopers. Ik heb de telefoon inmiddels ook een paar weken en kan me vinden in bijna alles wat je aandraagt.

-) Zo kan Motoblur heel handig zijn, maar is het niet te verwijderen en veroorzaakt het onnodige lag in de menu's. Ik gebruik inmiddels ook LauncherPro wat soepeler loopt (ik gebruik geen widgets e.d.).

-) Als mijn M2 aan de lader hangt flipt het touchscreen idd ook, maar na een minuutje is het weer normaal. Een lelijke bug dus :(

-) Accu duur is in het begin om te huilen: ik kreeg na mijn 1e oplaad beurt 18 uurtjes te besteden (waarvan 12 standby). Na 5 x opladen is de accu duur veel beter en haal ik met vrij weinig gebruik/apps 3 volle dagen.

-) Waarschijnlijk komen er geen of heel weinig updates voor dit toestel. Op het officiele facebook forum van Motorola Europe is aangekondigd dat "Motorola is excited to bring the latest version of the Android OS into our device portfolio, but have no news to share at this time".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Goed om te horen dat je dezelfde ervaringen hebt, dan ligt het dus niet aan mij :P

Het gebrek aan updates maar ook marketing in z'n algemeen is in mijn optiek een beetje zonde.. dit toestel heeft zoveel potentie als het goed gemarket zou worden. Heb ook zowel in Taiwan als Nederland weer geinteresseerde blikken en vragen gekregen erover. 'Grote' updates zoals Android 2.3 hoeven van mij niet, maar een paar van de ongemakkelijkheden oplossen zou wel fijn zijn.

Ik heb nog een bug met de (MotoBlur?) Calendar widget, maar het is me niet duidelijk of dit door LauncherPro komt of de widget zelf, dus dat ga ik eerst nog even testen voor ik daar mee over zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Anoniem: 232547 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:45:
Bedankt voor je bijdrage aan dit topic Myedvyed! Erg waardevolle informatie voor potentiële Milestone2 kopers. Ik heb de telefoon inmiddels ook een paar weken en kan me vinden in bijna alles wat je aandraagt.

-) Zo kan Motoblur heel handig zijn, maar is het niet te verwijderen en veroorzaakt het onnodige lag in de menu's. Ik gebruik inmiddels ook LauncherPro wat soepeler loopt (ik gebruik geen widgets e.d.).

-) Als mijn M2 aan de lader hangt flipt het touchscreen idd ook, maar na een minuutje is het weer normaal. Een lelijke bug dus :(

-) Accu duur is in het begin om te huilen: ik kreeg na mijn 1e oplaad beurt 18 uurtjes te besteden (waarvan 12 standby). Na 5 x opladen is de accu duur veel beter en haal ik met vrij weinig gebruik/apps 3 volle dagen.
3 dagen is op zich best netjes voor een Android toestel van dit kaliber. Hoeveel dagen hou jij het uit Myedvyed?
-) Waarschijnlijk komen er geen of heel weinig updates voor dit toestel. Op het officiele facebook forum van Motorola Europe is aangekondigd dat "Motorola is excited to bring the latest version of the Android OS into our device portfolio, but have no news to share at this time".
Dat is echt jammer, als Motorola wat meer aandacht aan dit toestel zou schenken, zou het zomaar het beste Android qwerty toestel op de markt kunnen zijn, maar door weinig updates en zo'n gesloten karakter doen ze daar wat aan af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

SneakyViper schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:52:
[...]
3 dagen is op zich best netjes voor een Android toestel van dit kaliber. Hoeveel dagen hou jij het uit Myedvyed?
Ongeveer 1 (in ieder geval van opstaan tot slapen gaan, dus zeg 16-18 uur), maar dat ligt aan de manier van gebruiken. Mijn Milestone 1 houdt het ook een paar dagen vol nu data / sync en bluetooth uit staan en hij eigenlijk alleen maar op standby staat :P Maar bij mijn M2 staat data altijd aan (en bij mij thuis wil dat zeggen vaak switchen tussen GPRS en 3(.5)G), sync staat altijd aan, bluetooth staat altijd aan (eigenlijk alleen voor als ik in de auto stap), en ik browse af en toe wat, luister wat (offline) muziek, kijk wat filmpjes, maak wat foto's, speel wat spelletjes, af en toe zet ik WiFi of GPS ook aan, etc.

1 dag is wat mij betreft het minimum en hij haalt het wel, maar lijkt er meer moeite mee te hebben dan z'n voorganger. Waarschijnlijk vanwege de extra zooi die blijft draaien op de achtergrond.. niet alleen MotoBlur zooi maar ook b.v. Google Maps, en dat specifieke geval ligt niet aan de M2. Ik heb gisteren alle widgets verwijderd van de oorspronkelijke 'Home' app van MotoBlur, die gebruik ik toch niet meer maar volgens mij stonden die widgets wel de hele tijd te styncen op de achtergrond. Dus we zullen zien of dit helpt :P

Edit: vandaag weer even met m'n M1 gespeeld, die voelt nu toch traag aan vergeleken met de M2! :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Myedvyed op 05-01-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189838

Wat is jullie indruk van de geluidskwaliteit en het volume van de externe speaker. Ik heb nu een HTC desire HD. Die bevalt in alles goed, behalve als het gaat om de externe speaker want die is gewoon veel te zacht en feitelijk onbruikbaar als je het toestel in de auto wilt gebruiken voor navigatie. Ik overweeg daarom een M2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ik kan het niet vergelijken met de Desire HD, maar vind de geluidskwaliteit en het volume prima. Voor navigatie is de speaker prima, ook op de snelweg met de autoradio op de achtergrond.. afhankelijk van wat het volume is dat je normaal instelt natuurlijk :P

Het enige dat ik irritant vind (maar dat is Android / Google Maps, niet de Milestone 2) is dat de navigatie automatisch Bluetooth gebruikt als je in gesprek bent. Het is onhandig als de navigatiestem tussen je telefoongesprek komt op maximaal volume, je kunt de andere partij niet horen vanwege de harde navigatiestem en zij horen (vreemd genoeg.. noise cancellation in m'n carkit of de M2 software?) de navigatiestem niet dus blijven gewoon doorpraten. Dan moet ik ze weer vragen of ze even stoppen met praten totdat de navigatie uitgebabbeld is. Wat in woonwijken wel even kan duren. Als de navigatiestem door de telefoonspeakers zou blijven gaan klinkt hij hard genoeg om te verstaan, maar niet hard genoeg om een telefoongesprek over de Bluetooth headset te verstoren.. dat zou ik dus liever zien.

Voor de duidelijkheid, wanneer je alleen verbonden bent met een Bluetooth headset (in mijn geval de autoradio), zonder in gesprek te zijn, gaat het geluid van de navigatie nog over de speaker van de telefoon zelf. Bij een stereo-headset wordt een ander protocol gebruikt dus daar zal wellicht altijd alles over de headset gaan (als ik m'n laptop als stereo-headset gebruik gaan alle geluiden, ook games etc., door de laptop-speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Misschien een stomme vraag, maar aangezien deze Milestones import zijn, is de taal op Nederlands te zetten? (Android en ook de apps).

Ik denk dat ik er ook maar voor ga. Zat eerst aan de Desire Z te denken, toen zag ik de Samsung Galaxy S Pro (maar die is helemaal niet in Europa te krijgen) en nu vind ik dit eigenlijk wel een mooi machientje.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

barchettanl schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:20:
Misschien een stomme vraag, maar aangezien deze Milestones import zijn, is de taal op Nederlands te zetten? (Android en ook de apps).

Ik denk dat ik er ook maar voor ga. Zat eerst aan de Desire Z te denken, toen zag ik de Samsung Galaxy S Pro (maar die is helemaal niet in Europa te krijgen) en nu vind ik dit eigenlijk wel een mooi machientje.
Zo'n domme vraag is dat niet, het hangt volgens mij van de regio af welke talen er geinstalleerd zijn. Mijn Milestone 2 komt uit de UK en kan op Nederlands gezet worden (en maar liefst 6 soorten Engels en 4 soorten Duits :P) Of dan alle MotoBlur apps ook NL worden weet ik niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Nou, ik zal het binnenkort zelf wel ontdekken welke apps in het Nederlands zijn en welke niet ;-)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtinction!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 18:53
Vandaag besteld met abbo nu maar wachte tot die geleverd word (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Hij is binnen en hij is wel mooi (en zwaar). Gisteren met een Desire HD van een collega wezen spelen, voelt wat plastic'er.

Gelukkig heb ik al wat Android ervaring van m'n Vodafone Nova 845 (Huawei U8120), zodat ik er gelijk redelijk mee overweg kan.

Wel eng hoor, een duur toestel kopen die je nergens in levende lijve hebt gezien!

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344187

Hoe bevalt Motoblur en in hoeverre kun je het uitschakelen met bijvoorbeeld Launcherpro, dit is me onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de uitgebreide postings van Myedvyed, staat dit allemaal beschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Anoniem: 344187 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:39:
Hoe bevalt Motoblur en in hoeverre kun je het uitschakelen met bijvoorbeeld Launcherpro, dit is me onduidelijk.
Ik heb gisteren ook een Milestone 2 gekocht en ben hier ook benieuwd naar, maar heb nog geen tijd gehad om hierover iets uit te zoeken. Voor wat ik tot nu toe gezien heb, werkt Motoblur prima en vlot. Een dezer dagen ga ik 's avonds eens wat meer uitzoeken en spelen met de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Wat mij tegenstaat is dat ik voor Motoblur weer een account moet gaan aanmaken om mijn 'social media' te kunnen updaten, of om updates te kunnen downloaden (ach, gingerbread komt voorlopig toch niet voor dit toestel denk ik).
Verder werkt het best wel vlotjes allemaal. Ik probeer nu m'n Outlook agenda -ergens- te syncen, liefst met de Agenda-app die meegeleverd is, maar dat lijkt niet te willen. Of moet ik ... een Gmail-agenda aanmaken en die weer syncen met Outlook? Even door worstelen...

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

barchettanl schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:41:Of moet ik ... een Gmail-agenda aanmaken en die weer syncen met Outlook? Even door worstelen...
Bingo (tenzij je Outlook aan een Exchange server hangt uiteraard). Dit doe ik voor mijn werk-agenda via de Google Calendar sync tool en werkt eigenlijk prima, ik merk er niks van. Behalve dan dat m'n agenda-items in m'n telefoons terecht komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Vreemd: ik heb nu 3x vrij kort achter elkaar gehad dat ik opnieuw mijn SIMkaart pin opnieuw moest invoeren om te ontgrendelen, terwijl ik gewoon wat zat te lezen (de app van Geenstijl)

Toetsenbordje is wel lekker, werkt ook ondersteboven in bed (hoi Desire Z!) en is verlicht. Toestel voelt solide. Kreeg bijna niet de accuklep de eerste keer los. En dat is vergrendeling nr 4... tijd om te slapen denk ik :)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Myedvyed schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:45:
[...]
Bingo (tenzij je Outlook aan een Exchange server hangt uiteraard).
Euh ja, Exchange 2003 dus …

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

barchettanl schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:34:
[...]

Euh ja, Exchange 2003 dus …
Die zou gewoon moeten werken met de ingebouwde Exchange account, die heet 'Corporate' geloof ik. Icoontje met twee blauwe 'omgevouwen' pijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-04 01:21
Jongens, waar hebben wij dit toestel gehaald en voor welke prijs.!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Jamievanm schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 01:33:
Ik weet niet zeker of dat in dit topic gezegd mag worden of dat het in het levertijden topic thuishoort. Mocht dit niet mogen, beschouw dan de volgende tekst als onzichtbaar:

Wat ik precies voor die van mij betaald heb weet ik niet meer, ik geloof rond de 450 EUR. Hij is nu voor 420 EUR te krijgen bij dezelfde site waar ik hem besteld heb, Expansys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Myedvyed schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:43:
[...]

Die zou gewoon moeten werken met de ingebouwde Exchange account, die heet 'Corporate' geloof ik. Icoontje met twee blauwe 'omgevouwen' pijlen.
Die gebruik ik inderdaad, om de mail te syncen. Werkt goed. Maar ook voor de agenda/calendar?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Jamievanm schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 01:33:
Ik heb 'm bij eerdergenoemde BelSimpel gekocht (zie Pricewatch).

Een abo-verlenging van 1 jaar (want er staan zoveel interessante nieuwe toestellen op stapel, dat ik daar niet 2 jaar op wil wachten) van Vodafone Bel-SMS-Web-275 (want VoIP is onder 275 niet toegestaan). Kosten: € 267 + € 4.95 verzendkosten + € 2.95 verzekering.
Zie trouwens nu pas dat om te tetheren je een "Telefoon als modem BloX" kan kopen van € 14,99 (!) om dat te mogen.

Enfin, ding 's middags op m'n werk besteld, kopie bankpas en rijbewijs meegestuurd (gelukkig geen bankafschrift, dan had ik naar huis moeten gaan) en de volgende ochtend op m'n werk afgeleverd.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

barchettanl schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:38:
[...]

Die gebruik ik inderdaad, om de mail te syncen. Werkt goed. Maar ook voor de agenda/calendar?
Bij mij wel, en ook als widget als ik de ingebouwde MotoBlur widget daarvoor gebruik (of custom widgets die kalenderkeuze ondersteunen). Sterker nog, ik sync met zowel m'n Exchange calendar (privé) en m'n Gmail calendar (zakelijk) en zie gewoon events uit beide agenda's netjes bij elkaar.

Maar Exchange support is af en toe wat gevoelig heb ik het idee, op m'n Milestone 1 werkte de agenda b.v. niet maar de rest wel. Op de Milestone 2 werkt de agenda gelukkig wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Niet iedereen is even gelukkig met MotoBlur, maar 1 optie die het bied is wel aardig:
via de MyMotoBlur-portal is het mogelijk om je telefoon te traceren en evt. te wissen. Even geprobeerd en inderdaad: het GPS-icoontje springt ineens aan op de telefoon en een minuut of wat later zie je op de website de locatie van je telefoon! :)

En om op mijn eerste eigen vraag terug te komen: alles is Nederlands: Android (duh!), de MotoBlur apps en de MyMotoBlur webportal. Valt me weer mee voor een toestel dat officiëel niet in Nederland geleverd wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door barchettanl op 19-01-2011 13:48 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ik weet wat een G'tje bovenin de statusbalk betekend: GPRS. Maar wat is nou die H die ik wel eens zie?
En wat zijn de verschillende kleurtjes van het status-ledje rechtsboven? Ik heb rood, rood knipperend, groen en blauw gezien ...

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

R = roaming, dus zorg dat je dan geen data verbruikt
G = GPRS
3G = UMTS
H = HSDPA (aka 3.5G)

H is dus het beste.

LED kleurtjes en knipperpatronen zijn instelbaar door applicaties. Groen knipperen is normaal een notification, b.v. een calendar alert, een nieuwe mail, een nieuwe SMS. Rood knipperend is meestal een bijna lege batterij. Blauw weet ik niet standaard, maar ik heb blauw bij Handcent ingesteld als kleur voor m'n smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
@Myedvyed
Hardstikke bedankt! Het is soms zo simpel he...

Ondertussen heb ik een kleine donatie gedaan voor een Blur-vrije Fission ROM op onze M2 (nu nog alleen op D2 en DX). We wachten af of de dev'er voldoende geld bij elkaar weet te krijgen om een M2 te kopen zodat hij aan de slag kan gaan.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtinction!
Vandaag binne gekregen:) hij voelt erg solide tegen over mijn oude nokia aan en vind alles tot nu toe soepel verlopen op het moment is sygic aura erop aant installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Hoe zag de radio-app er ook weer uit? Ik kan 'm niet meer vinden!!

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

De standaard radio app heet bij mij gewoon 'Music'. In plaats van alleen een music player zitten daar ook allerlei radio's en een Shazam kloon ingebouwd, dus daar zou ik eens beginnen met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Onder 'Music' zit een internet-radio. Maar is er geen FM-radio aan boord?
(ik heb een internet-radio app'je gedownload die FM-Radio heet, was bang dat deze de 'echte' FM radio had overschreven ..)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Voor zover ik weet zit er geen echte FM radio in de M2 (of M1) helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
De kwaliteit van de camera is niet super. M'n ouwe Nokia N95 doet 't zelfs beter. Hier wat crops van een 5 megapixel plaatje:

Motorola Milestone2
Afbeeldingslocatie: http://www.pringles-fan.nl/1-MM2.jpg
Erg korrelig en uitgewassen

Nokia N95
Afbeeldingslocatie: http://www.pringles-fan.nl/2-N95.jpg
Beetje te veel verzadiging

Sony TX5 (waterdicht fototoestel)
Afbeeldingslocatie: http://www.pringles-fan.nl/3-TX5.jpg

Ook kan het scherm niet meer dan 2 vingers detecteren (het toetsenbord doet er 4 of 5 tegelijkertijd). Ik kwam hier achter toen ik een piano-appje installeerde :) .

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368193

Het lijkt me dat je scherm wel meer dan 2 vingers aan moet kunnen.. Een milestone 1 kan er (zo uit het hoofd) 4 dectecteren, dit was met bepaalde paint/dev apps te zien. Lijkt me niet dat ze in de milestone 2 een minder scherm stoppen toch?

Waarschijnlijk ondersteund die piano-app gewoon niet meer dan 2 vingers (zoals je ook genoeg piano-apps heb die slechts met 1 vinger te bespelen zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Voor zover ik weet kan de Milestone ook maar 2 vingers tegelijkertijd aan, ook in de verschillende multitouch visualization tooltjes die ik geprobeerd heb.

Eerlijk gezegd lijkt het me met meer vingers tegelijkertijd nogal een priegelwerk worden voor de meeste apps.. bij tablets kan het dan wel weer handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 23:33
Heb hem nou een week.. in vergelijking met m'n vorige toestel (HTC Legend) een paar dingen die opvallen:

positief
- ontvangst/gesprekskwaliteit bij mij thuis is veel beter, met eigenlijk elke telefoon hiervoor had ik hier 1 streepje, vaak een krakend gesprek en hooguit gprs.. nu 3 streepjes, heldere gesprekken, en soms zelfs HSDPA (maar meestal blijft het wel bij gprs)
- bluetooth verbinding is sterker.. met m'n stereo headset kan ik nu zelfs als de telefoon in m'n broekzak zit gewoon naar links en rechts kijken op de fiets (dit is blijkbaar minder vanzelfsprekend dan het klinkt.. zowel met legend als SE Xperia X1 moest ik hem dichterbij brengen dmv een riem tasje omdat anders steeds de verbinding wegviel, en dan nog gebeurde het weleens)
..al hou ik hem toch wel in m'n riem tasje want het irriteert nogal als zo'n zwaar toestel vrij kan bewegen in m'n broekzak, naast m'n insulinepen :P
- de positie in het huidige muziek nummer wordt niet steeds 'vergeten' als ik een paar uur niet luister (dacht altijd dat dit kwam omdat de play/pause en previous/next knop op dezelfde knop zitten op m'n headset, maar met de M2 is er nog niet een liveset zomaar opnieuw begonnen)
- er zitten out-of-the-box een file- en task manager op (al is de file manager niet super.. maar beter dan geen zoals op de legend)

negatief
- accu houdt het niet erg lang vol.. na 1 dag met een kwartiertje bellen en ~1,5 uur muziek luisteren blijft er ~40% over, dus niet genoeg voor een 2e dag.
- zover ik heb gevonden geen manier om de dataverbinding uit te zetten
- social network client mist soms updates, en een handmatige refresh knop zou niet misstaan (synct automatisch eens in de 2-4 uur lijkt het..) raar, gezien de verbinding dus altijd aan is
- naar mijn idee te veel tussenruimte icoontjes/widgets, en niet alle standaard widgets passen goed bij elkaar qua visuele stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ook ik vond de accuduur een beetje tegenvallen, en heb nu de BP7X met klepje besteld (1830 mAh ipv 1390 mAh). Tijdens mijn zoektocht kwam ik deze tegen ...... http://cgi.ebay.nl/GOLD-B...Droid-2-A95-/300508404289 ... achja, als je er in gelooft..?

Verder is het jammer dat er geen FM radio in zit, had ik problemen om op m'n router in te loggen (Belkin op B/G gezet ipv B/G/N - lostte het op), hij maar 2 vingers herkent, dat de camera wat tegen valt (maar voldoende voor een uploadje naar Facebook) en ik de aGPS niet kan uitzetten (op mijn Voda 845 zit wel een menu-optie daartoe - op de MM2 zou ik /etc/location.cfg moeten vi'en, maar ik heb 'm nog niet geroot) om te voorkomen dat ik extra dataverkeer genereer in het buitenland.

Positief is dat het scherm helder is en krasbestendig. Ook het toestel zelf is als een tank. De resolutie is fijn voor HD/breedbeeld (net die 56 extra pixels horizontaal) en zit er een fijn toetsenbord op. Ook 8Gb intern en 8Gb SDHC is fijn (hoe vaak ik wel niet lees in de Market van mensen die smeken of het naar SD verplaatst kan worden!)

Ik had gezien op YT dat er mensen zijn met problemen met het touchscreen - ik heb 'Magic Marker' gedownload en zie dat mijn touchscreen gewoon doet wat het moet doen (met of zonder AC voeding).

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 20:18
Het scherm van de Milestone 2 is identiek aan die van het origineel. Ik denk dat de 2 versus 4 vingers die gedetecteerd worden softwarematig is.

Neem bijvoorbeeld de SE X10, waar multitouch eerst niet mogelijk was, maar later na een software update wel ineens.

Dit heeft mijns inziens niks te maken met de hardware, meer met de software die het beperkt.

Zijn er trouwens meer mensen bij wie het Euro teken niet werkt op het fysieke toetsenbord? Evenals het teken voor Pond dat een Dollar tevoorschijn haalt.
Ik heb gelezen dat allen MS2'tjes dit hebben, maar ik heb nog steeds geen oplossing gezien. Dit moet natuurlijk softwarematig kunnen...

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Wat betreft internet via GPRS/3G/HSDPA:
  • De roaming setting werkt gewoon prima, in het buitenland verbruikt hij geen data. Is alleen helaas geen optie als je b.v. Telfort hebt want dan ben je altijd aan het roamen op KPN. Lijkt me voor de meeste mensen genoeg.
  • Mobiele verbinding echt uit zetten kan met b.v. QuickSettings, superhandige app die ik dagelijks gebruik.
  • Alternatieve (en misschien wel veiligste) manier om dit te doen is de APN naam aanpassen, dan kan hij ook niet meer vanzelf 'aan' springen. Kan ook met QuickSettings, vroeger gebruikte ik de APNdroid widget daarvoor.
Hoewel de "disconnect when roaming" setting (of hoe die ook heet) prima werkt is het toch handig om de verbinding handmatig aan/uit te kunnen zetten als je b.v. zoals ik wel eens in het buitenland een simkaart koopt met goedkoop, maar niet onbeperkt mobiel internet. Alleen even aanzetten wanneer nodig, dan weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

w0ndersp00n schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:50:
Het scherm van de Milestone 2 is identiek aan die van het origineel. Ik denk dat de 2 versus 4 vingers die gedetecteerd worden softwarematig is.

Neem bijvoorbeeld de SE X10, waar multitouch eerst niet mogelijk was, maar later na een software update wel ineens.

Dit heeft mijns inziens niks te maken met de hardware, meer met de software die het beperkt.
Klopt niet helemaal. Als de vinger niet gedetecteerd wordt kun je em ook niet softwarematig toevoegen. Het probleem met dit type scherm is dat de vingers nog steeds niet echt onderscheiden kunnen worden, het enige dat je kunt zien is de 'rechthoek' tussen de twee vingers. Zie ook dit filmpje vanaf ong. 1:59:
nieuws: Sony Ericsson Xperia X10 krijgt begin 2011 multitouch
Met deze techniek kun je van dit type scherm een beperkt 'multitouch' scherm maken zolang de gebruiker niet over de grens heen beweegt, maar je kunt niet van een echt multi-touch 2 vinger scherm een multi-touch 4 vinger scherm maken. En als je op de X10 b.v. een piano app zou hebben met 2 rijen toetsen, waarvan je 1 op de bovenste rij en 1 op de onderste rij tegelijk indrukt, zou het voor de telefoon niet duidelijk of je nu links boven en rechts onder klikt, of rechts boven en links onder. Dus de reactie kan flink afwijken van wat je feitelijk verwacht. Je zou in sommige gevallen timing etc. kunnen gebruiken om dit op te lossen (welke vinger is er eerst) en dat hebben ze misschien ook wel gedaan in de drivers, maar het blijft niet meer dan een net-niet oplossing. Gezien de hardware is dat het meeste wat ze kunnen doen, en het volstaat voor de meeste mensen ook prima, dus kudos voor SE wat dat betreft.

Maar wat ik me afvraag is waarom je meer dan 2 vingers tegelijk op een telefoon zou willen hebben.. op een tablet heeft het duidelijk voordeel in b.v. muziek apps, maar op een telefoon lijkt me dat nogal gepriegel. Of is er misschien een magische app die ik nog niet ken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Leuk hoor, die reklame op tv voor de Samsung Galaxy S: Google Maps navigatie, Swype, Google Voice Search en nu tijdelijk 2x zoveel geheugen (8Gb). Het is dan ook de beste telefoon ter wereld (of zoiets). Terwijl de MM2 ook deze features heeft... :)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ja.. heb ooit al eens eerder bij een topic of nieuwsbericht zoiets opgemerkt: Samsung lijkt zich te willen profileren met apps, terwijl die juist op bijna elke telefoon kunnen draaien :S Een tijdje geleden probeerden ze ook dat Pingen te promoten.

De M2 is gewoon een briljante foon maar helaas weet niemand dat in NL. Ach, zijn wij weer bijzonderderder :P

Had net trouwens een vreemd probleem. Misschien door m'n overclocken en (handmatig) task killen veroorzaakt, of ik heb al te lang niet gereboot ofzo.. ik werd gebeld en kreeg niet de normale ringtone te horen maar een andere, toen ik opnam viel ineens de hele mobiele verbinding uit en moest ik opnieuw de pincode van m'n SIM-kaart invullen. Ook begon het LEDje blauw te knipperen zonder dat er een notificatie zichtbaar was. Vreemd. Daarna kon ik wel gewoon terugbellen (hoewel de beller niet in de logging stond) zonder problemen of verdere aanpassingen aan de kloksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Myedvyed schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:10:
[...]
  • Touchscreen en met name multitouch flippen helemaal uit als de telefoon aan de lader hangt. Meen dit bij de Milestone 1 niet gezien te hebben maar weet het niet zeker. Misschien sta ik onder stroom ofzo :P Zodra de stekker eruit is werkt alles weer prima.
[...]
Ik heb dit inderdaad ook, maar zeker niet altijd. Het valt me eigenlijk ook alleen op als ik een spelletje speel als ie aan de lader hangt, want ik merk het vooral bij slepende bewegingen over het scherm. Vooralsnog gebeurt het niet vaak genoeg om het echt irritant te vinden en er iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:06

MaDLiVe

.-Observer-.

barchettanl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:02:
Onder 'Music' zit een internet-radio. Maar is er geen FM-radio aan boord?
(ik heb een internet-radio app'je gedownload die FM-Radio heet, was bang dat deze de 'echte' FM radio had overschreven ..)
/laat, heb zelf geen milestone 2 maar de droid 2 heeft wel een fm tuner aan boord. Net als de defy.

Zie ook dit draadje voor meer info en een apk file :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Hmm, interessant.. maar helaas, als ik alleen die .apk installeer heb ik nog steeds geen FM radio (hij blijft zeggen dat hij die aan het laden is)

Je schijnt hem bij de Droid 2 wel te kunnen unlocken, maar dan hoor je maar geluid door 1 oordopje, dus niet stereo:
http://www.engadget.com/2...o-in-one-ear-and-out-the/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769894

Of dit op de M2 ook werkt weet ik niet, maar ik vind het niet belangrijk genoeg om me daar druk om te maken. Zo te zien hier een user die geen succes heeft: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=866448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Hmmm... werkt (bij mij) niet (want niet geroot?)

Op een Motorola is er ook gevraagd naar de FM capaciteiten. En het antwoord was ... nouja, lees maar:
Does anyone know if Milestone 2 has its FM hardware enabled and functional for use? (I did not see that in tech specs)

I read in another thread that Milestone 1 and 2 has the required hardware (WiLink 5.0 or above chip-set from TI) but there is no option in software/UI to use it.

Is this disabled on purpose or is this an issue with the drivers? Or Is there just no software/UI to use this?
Will this be solved in future versions of software updates from Motorola? Android updates?
Hi

I'm afraid FM radio reception/transmission isn't supported on Milestone 2. There currently aren't any plans to enable it.

Thanks
Kort maar krachtig (en nutteloos) antwoord van Motorola...

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Mijn M2 is geroot, maar om de radio app te laten werken op de Droid 2 (en dus de M2?) moet je nog allerlei dingen installeren in je systeem-map.. handmatig schrijfrechten instellen op die map, files kopiëren, rechten op de files instellen en de systeem-map daarna weer read-only maken. Niet moeilijk, maar als er toch maar maximaal 1 oordopje werkt hoeft het voor mij niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Zo, da's snel! Maandag de BP7X accu met klepje besteld in de USA, en vandaag, zaterdag al binnen! Ook is m'n Clingo ventilator-houder uit Engeland binnen, ook 6 dagen, morgen uitproberen.

Klepje is netjes, precies de goede kleur en maar 1 mm dikker, daar valt wel mee te leven.

Zo, na het klepje, accu en carkit hoop ik dat ik voorlopig uitgekocht ben :)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
barchettanl schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:19:
Zo, da's snel! Maandag de BP7X accu met klepje besteld in de USA, en vandaag, zaterdag al binnen! Ook is m'n Clingo ventilator-houder uit Engeland binnen, ook 6 dagen, morgen uitproberen.

Klepje is netjes, precies de goede kleur en maar 1 mm dikker, daar valt wel mee te leven.

Waar had je die BP7X besteld? En hoeveel gaat je batterij nu langer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
@jbvo
Maandag besteld bij http://stores.ebay.nl/dealspluscell, zaterdag al in huis (vanuit de USA)!
Was mijn accu normaal 's avonds al leeg, nu kan ik het tot zeker een halve dag langer vol houden; een flinke verbetering dus.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 608
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2021

608

Kan de MM2 "slow motion" filmpjes opnemen? (dus, lage kwaliteit, maar hoge fps, zoals sommige LG telefoons)

Ik las hier dat de Droid X dat wel kan, en dat de MM2 vrijwel dezelfde hardware is.

Alvast bedankt.

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ja, wat ik nog niet wist. Weer wat geleerd dus! Zowel slow motion als fast motion zijn beschikbaar onder video modes. Fast motion werkt prima, slow motion zit er uit alsof iemand een blokkendoos heeft laten smelten. Misschien morgen bij daglicht eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Zijn er eigenlijk al mensen die hebben geprobeerd aac+ af te spelen met de Milestone 2? Op de originele Milestone ging het vlekkeloos: album art werd geladen en de nummers werden afgespeeld in de volgorde van het album.

De 2 lijkt de tag informatie gedeeltelijk niet uit te lezen: album art wordt gewoon gedownload (steeds de verkeerde overigens) en albums worden niet in de juiste volgorde afgespeeld. Hij begint met nummer 1, 10, 11, 12, 2, 3, 4, 7, 8, 5 enz. Nu dacht ik dat dit in bug in de CMP was, maar WinAmp en Mixzing lijken er ook last van te hebben.

Dit geldt overigens alleen voor aac+. Ik heb werkelijk waar nergens over dit probleem en een mogelijke fix kunnen lezen. Bovendien kennen we Motorola inmiddels wel: ze zullen, mocht het een probleem zijn, het niet of erg laat erkennen en een fix zal uitblijven...

Concrete vraag: zijn er meer mensen die dit probleem hebben, of gebruiken we allemaal mp3?

Edit: Ook LC-AAC wordt onjuist afgespeeld. Heel frustrerend...

[ Voor 3% gewijzigd door w0ndersp00n op 10-03-2011 14:10 ]

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Laatst online: 21-05 23:33
w0ndersp00n schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:22:
Zijn er eigenlijk al mensen die hebben geprobeerd aac+ af te spelen met de Milestone 2? Op de originele Milestone ging het vlekkeloos: album art werd geladen en de nummers werden afgespeeld in de volgorde van het album.

De 2 lijkt de tag informatie gedeeltelijk niet uit te lezen: album art wordt gewoon gedownload (steeds de verkeerde overigens) en albums worden niet in de juiste volgorde afgespeeld. Hij begint met nummer 1, 10, 11, 12, 2, 3, 4, 7, 8, 5 enz. Nu dacht ik dat dit in bug in de CMP was, maar WinAmp en Mixzing lijken er ook last van te hebben.

Dit geldt overigens alleen voor aac+. Ik heb werkelijk waar nergens over dit probleem en een mogelijke fix kunnen lezen. Bovendien kennen we Motorola inmiddels wel: ze zullen, mocht het een probleem zijn, het niet of erg laat erkennen en een fix zal uitblijven...

Concrete vraag: zijn er meer mensen die dit probleem hebben, of gebruiken we allemaal mp3?

Edit: Ook LC-AAC wordt onjuist afgespeeld. Heel frustrerend...
taggen als 01, 02, etc. wellicht? geen idee, naast dat ik alleen mp3 gebruik, luister ik alleen livesets ;)

heb trouwens wel eens in de zoveel tijd dat de player gewoon crasht.. opeens houdt dan zonder reden m'n muziek op, maar in de taakbalk wordt nog steeds aangegeven dat ie aan het afspelen is.. open ik de speler zelf, zie ik heel even de app in beeld, waarna ie weer verdwijnt (en het play icoontje op de taakbalk ook)..
start ik hem daarna opnieuw, start ie per direct met een random gekozen ander nummer :(

ook de camera app crasht weleens, meestal als ik zo snel een foto wil nemen dat ie pas positiegegevens kan proberen op te halen nadat ik een foto neem.. vervolgens wordt er geen foto weggeschreven, en is de app een paar minuten niet te starten zonder een 'de camera is niet beschikbaar, probeer het later nog eens' melding - wat mijn doel dus nogal voorbijstreeft.

..worden wel veel negatieve observaties van mij inmiddels.. maar verder vind ik het wel een tof speeltje :)
iemand trouwens een idee of/hoe je de interne 8GB voor iets anders dan apps kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Dat 01, 02 heb ik al geprobeerd. Alleen aac ondersteund dat officieel niet in zijn tags, dus die nullen worden gewoon weggehaald :-(

Inmiddels heb ik het wel werkend gekregen, alleen ik weet niet wat nu de doorslaggevende factor was:

• De aac libs vervangen door die van de Droid X
• Mijn muziek opnieuw encoderen met NeroAAC i.p.v. QT
• DoubleTwist gebruiken

Nu is het zo dat PowerAMP wel perfect werkt, alleen ik vind de UI vreselijk en ik vind dat deze functionaliteit gewoon moet werken.

Overigens blijkt ook dat aac+ officieel niet ondersteund wordt (WTF :s)

Maar goed het werkt... Dat probleem met crashen dat had ik ook eens, dat kwam ook alleen voor bij mp3-tjes. Nadat ik de mp3 libs had vervangen door de van de Droid X, heb ik er eigenlijk geen last meer van gehad.

Wat betreft die 8GB gebruiken voor overige dingen: dat kan! Je moet alleen wel root hebben, zelf heb ik mijn Navigon maps op het interne geheugen staan.

Zie deze link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=948887

Met de app "Autostart" kan je ervoor zorgen dat de virtuele drive automatisch gemount wordt als een map op je SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 21:08
barchettanl schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:19:

Ik heb de Brodit active houder (sig plug) in bestelling staan. Denk jij dat de M2 nog zou passen met deze batterij er in?

Een halve dag extra klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Droid 3
Afbeeldingslocatie: http://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2011/03/droid3-keyboard.jpg
Watme opvalt (en wat ik nooit gezien heb bij de 2) is het ontbreken van een settingsbutton op 't keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtinction!
CLB schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:39:
Droid 3
[afbeelding]
Watme opvalt (en wat ik nooit gezien heb bij de 2) is het ontbreken van een settingsbutton op 't keyboard?
mijne ziet anders uit hmmm :S

ow is dit een andere dan milestone 2:p

[ Voor 5% gewijzigd door xtinction! op 19-03-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
CLB schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:39:
Droid 3
[afbeelding]
Er heeft bij de 1 ook nooit een settingsbutton opgezeten... Ik kan die knop in ieder geval niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweede knopje aan de rechterkant van de spatie =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Je bedoeld de menu knop? Die is vervangen door de back button. Waarschijnlijk omdat de touch buttons ook zijn omgedraaid...

http://www.cnetfrance.fr/...s-milestone2-keyboard.jpg

Op de 3 is trouwens die back knop ook weggehaald, om een grotere spatiebalk mogelijk te maken zo te zien.

[ Voor 20% gewijzigd door w0ndersp00n op 19-03-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

w0ndersp00n schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:57:
Op de 3 is trouwens die back knop ook weggehaald, om een grotere spatiebalk mogelijk te maken zo te zien.
Lijkt me een prima ontwikkeling, heb die alleen per ongeluk een paar keer gebruikt, met ongewenst resultaat (dat ik uit m'n applicatie vloog). Wat mij betreft mogen de voice en search buttons ook nog weg van het keyboard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanda
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:29
Binnenkort mag ik mijn abbo verlengen en een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik ben erg geïnteresseerd in de Milestone 2 maar wil hem graag eens in het echt zien. Ik heb in 2 Hi (mijn provider) winkels gekeken maar kan hem daar niet vinden. Welke provider heeft hem wel in zijn winkel staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Zo ver ik weet wordt de Milestone 2 officieel nergens in Nederland aangeboden. Ik denk ook dat de kans erg klein is dat je hem in een winkel tegenkomt...

Je zou trouwens eens langs een MyCom kunnen gaan. Volgens de pricewatch wordt hij daar aangeboden, dus lijkt me dat ze je die ook kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik hem 'm gehaald bij de PDAshop. Gevraagd of ik het toestel mocht bekijken/vasthouden en ze hebben een nieuwe doos gepakt en uitgepakt voor me. Ik koop er aardig wat en de service is bij mij altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:59
w0ndersp00n schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:14:
Zo ver ik weet wordt de Milestone 2 officieel nergens in Nederland aangeboden. Ik denk ook dat de kans erg klein is dat je hem in een winkel tegenkomt...

Je zou trouwens eens langs een MyCom kunnen gaan. Volgens de pricewatch wordt hij daar aangeboden, dus lijkt me dat ze je die ook kunnen laten zien.
ik had ze daarvoor een mail gestuurd.
Deze is helaas leverbaar op bestelling, dit betekent dat deze niet te bezichtigen is in de winkel.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij deze graag van u.

Met vriendelijke groet,

Jack *
MyCom Direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanda
Bedankt voor de antwoorden. Bij de BelCompany in Weert hadden ze nog wel de Milestone 1 liggen dus heb ik die kunnen bekijken, aangezien die qua uiterlijk toch hetzelfde is.

Nog een vraag, als de Milestone 2 word geupdate naar die nieuwe Android, betekend dat dat je dan gewoon de Android homescreen kan gebruiken of wordt dat weer Motoblur?

EDIT: vind nu dat je een gratis app genaamd Launcherpro kunt downloaden, hier een filmpje: YouTube: Motorola Milestone 2 Launcher Pro

Heeft iemand dit al geprobeerd?

[ Voor 24% gewijzigd door wanda op 23-03-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

ninjawanda schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:38:
Bedankt voor de antwoorden. Bij de BelCompany in Weert hadden ze nog wel de Milestone 1 liggen dus heb ik die kunnen bekijken, aangezien die qua uiterlijk toch hetzelfde is.

Nog een vraag, als de Milestone 2 word geupdate naar die nieuwe Android, betekend dat dat je dan gewoon de Android homescreen kan gebruiken of wordt dat weer Motoblur?

EDIT: vind nu dat je een gratis app genaamd Launcherpro kunt downloaden, hier een filmpje: YouTube: Motorola Milestone 2 Launcher Pro

Heeft iemand dit al geprobeerd?
Ja, ik gebruik altijd Launcher Pro. Werkt supersoepel en veel fijner dan de standaard Blur home app. Je kunt Blur wel niet helemaal uninstallen, er blijven altijd wat services etc. op de achtergrond draaien.. maar daar heb ik niet zo'n last van en in sommige gevallen vind ik het zelfs handig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Myedvyed schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:06:
Lijkt me een prima ontwikkeling, heb die alleen per ongeluk een paar keer gebruikt, met ongewenst resultaat (dat ik uit m'n applicatie vloog). Wat mij betreft mogen de voice en search buttons ook nog weg van het keyboard!
Ik vind het wel erg jammer, gebruik die knop samen met de B altijd voor m'n Bookmarks als ik browse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

Heeft er hier al iemand ervaring met custom roms op de milestone 2. Op xda zijn er 3 threads over custom roms. Twee zijn er nog niet af en de derde is niet intressant omdat er nog geen nederlandse taal inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Het geluid van de speaker is, naar mijn mening, best slecht. De Sony mini pro deed het wat dat betreft stukken beter.

Ik had gelezen, en ik dacht dat het in het Milestone 1 topic was, dat er veel last was van krakend geluid bij het afspelen van mp3. Dat heb ik met de standaard muziekspeler ook op de Milestone 2. Spotify werkt wel prima. Straks komen er weer een paar vakanties aan en dan ben ik liever niet afhankelijk van Spotify (data). Meer mensen hier last van of een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

MistaDevine schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:57:
Het geluid van de speaker is, naar mijn mening, best slecht. De Sony mini pro deed het wat dat betreft stukken beter.

Ik had gelezen, en ik dacht dat het in het Milestone 1 topic was, dat er veel last was van krakend geluid bij het afspelen van mp3. Dat heb ik met de standaard muziekspeler ook op de Milestone 2. Spotify werkt wel prima. Straks komen er weer een paar vakanties aan en dan ben ik liever niet afhankelijk van Spotify (data). Meer mensen hier last van of een oplossing gevonden?
Link

Ik had met de custom rom van argen2stone ook geen last meer van dit probleem. Kan het je alleen niet aanraden omdat mijn m2 nu helemaal niks meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232547

De custom roms komen er zo langzamerhand aan. De Gingerbread update van de Droid X is ook al uitgelekt en aangezien die telefoon erg veel lijkt op de Droid 2/Milestone 2 is de kans groot dat devs er iets moois van kunnen maken voor ons. Op XDA probeert men BLUR er ook af te krijgen zodat we gewoon een stock android rom hebben. Tot die tijd zou ik nog geen custom rom installeren.

Ik heb trouwens besloten om mijn Milestone 2 te verkopen, als er mensen zijn met interesse kunnen ze een kijkje nemen bij V&A/Marktplaats. Ik had hiervoor een BlackBerry en kan maar niet wennen aan Android en een touchscreen. Het BlackBerry OS is zoveel makkelijker aan te passen (thema's, ringtones) en heeft tenminste hardware buttons voor opnemen en ophangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Imak schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 02:26:
[...]
Link

Ik had met de custom rom van argen2stone ook geen last meer van dit probleem. Kan het je alleen niet aanraden omdat mijn m2 nu helemaal niks meer doet.
Nee, daar ga ik idd niet aan beginnen ;).
Het is wel vervelend, ik stream de muziek via bluetooth naar mn autoradio dus het zou wel fijn zijn als dat opgelost zou worden. Spotify heeft er totaal geen last van maar ik wil niet afhankelijk zijn van Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanda
Vandaag bij PDAshop in Eindhoven geweest, daar mocht ik de Motorola Milestone 2 wel even zien maar niet aanzetten... hoe moet ik nou kiezen zonder eerst met dat ding gewerkt te hebben. Dilemma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:46

KreKkeR241

11101001010

Heeft iemand trouwens ervaring met de officiele Motorola carmount?

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/x29gg0.jpg

Lijkt me erg handig, dus heb er een besteld. Ik ben alleen bang dat de zuignap loslaat waardoor het ding met telefoon en al van mijn autoruit af valt. Gebeurde met mijn tomtom ook altijd. Maar ben iets zuiniger met m'n telefoon, welke volgens mij ook wat breekbaarder is, dus wil dat absoluut niet hebben.

Ik ben overigens zeer tevreden met het toestel, maar baal wel dat er nog geen update met bugfixes is uitgebracht. Dat de eerst volgende Android update even op zich laat wachten oke, maar de bekende kinderziektes had men wel al mogen fixen.

Het lijkt overigens alsof mijn Milestone 2 na verloop van tijd steeds minder last heeft van deze kinderziektes. Dit kan echter ook komen doordat ik er nu niet meer de hele dag mee loop te spelen en/of er aan gewend ben, waardoor ze minder snel opvallen.

Ondersteuning kan in ieder geval beter. Maar kan me op dit moment nog geen ander toestellen bedenken dat ik liever zou hebben :).

Paar handige linkjes:

Officiele Milestone 2 forum: https://supportforums.mot...droid/milestone2?view=all

Carmount en overige accessoires: http://www.motorolastore....ola_product.aspx?i=204476

Motorola Android software upgrade news: https://supportforums.mot.../manager/softwareupgrades

[ Voor 15% gewijzigd door KreKkeR241 op 11-04-2011 01:20 . Reden: Paar handige linkjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:06

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb 2 officiele motorola docks gehad. De dock voor de MS1 en de Dock voor de Defy, die zitten echt wel stevig vast hoor, is hier nog nooit losgekomen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:46

KreKkeR241

11101001010

MaDLiVe schreef op maandag 11 april 2011 @ 05:45:
Ik heb 2 officiele motorola docks gehad. De dock voor de MS1 en de Dock voor de Defy, die zitten echt wel stevig vast hoor, is hier nog nooit losgekomen.
Ah mooi, dat stelt me weer wat meer gerust! Thanks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Heb je al eens naar Brodit producten gekeken?

Eenmaal de Proclip voor je auto bestellen en je hebt een mooie basis vast aan je dashboard. Daarna een houder voor je telefoon (al dan niet met lader) en je hebt een oplossing zonder zuignap.

Andere auto = andere proclip bestellen
Andere telefoon = andere houder bestellen

Ik ben er dik tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak

Imak

Opt-out?

Wat is jullie ervaring met de batterijduur? Ik red een dag niet eens. Ben verder tevreden, toetsenbord is super.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste