Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:27

luigi87

Domotica Fanaticus

w0ndersp00n schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:40:
[...]

Mogelijk is het wel slijtage. Bij mij begon het ook heftige vormen aan te nemen, dus ik heb expansys gebeld. Ik kon het toestel terugsturen en twee weken later kreeg ik em terug met nieuw toetsenbord. Ik heb nu geen fix nodig in ieder geval.
Woow das wel snel dan.
Dan zal ik dus ook maar een contact moeten opnemen met mijn retailer.
Of zal ik direct contact zoeken met een reparateur.

Hoelang geleden is de reparatie bij jou uitgevoerd?
Ben bang dat het dan mogelijk ook weer snel terug komt, want op dit topic zijn er ook genoeg die er last van hebben.
MistaDevine schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:47:
Mijn toestel heb ik direct weer ingeleverd, was niets veranderd. Ik kon ook niet ontdekken dat er überhaupt iets mee was gedaan. Er zat ook nog steeds vuil tussen de randjes van de toetsen dus een nieuw toetsenbord zat er ook niet in. Ik ben dus aan het wachten...
Wie is jou retailer dan?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:08
Dat is PDAshop. Maar zij sturen het toestel door naar Motorola (of een onderdeel daarvan). Althans, dat heb ik van hun begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:09

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik had toevallig even tijd en was mijn milestone's reset probleem bij het switchen van GPS nu wel zat (kan niet eens normaal een naviagtie programma gebruiken zonder een reboot na een halfuurtje)
En heb nu de CM7 rom (gingerbread) geinstalleerd zoals hier besproken. Opzich een eitje (als je weet wat je doet) en het ding is enorm veel sneller! Dus opzich een aanrader. Je hebt ook gelijk de allernieuwste market app (die lijkt op een WM7 phone maar okay).
Tot nu toe geen gps issues gehad :)
Ik ben blij dat er toch nog een soort mod community van de grond is gekomen ;) had de hoop al bijna opgegeven, wat erg jammer is, want het toestel kan nog makkelijk een jaar mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 20:18
Ik had mijn toestel aan het begin van de zomervakantie opgestuurd (ik was met vakantie, dus kwam goed uit :P)

Ik wacht nog met smart op de officiele Gingerbread upgrade van Motorola, die eind deze maand/begin volgende maand een release krijgt. Ik gebruik nog steeds de Chinese leak en hij bevalt prima (hoewel CM7 duidelijk meerwaarde heeft ;) )

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:23
[...]

Mogelijk is het wel slijtage. Bij mij begon het ook heftige vormen aan te nemen, dus ik heb expansys gebeld. Ik kon het toestel terugsturen en twee weken later kreeg ik em terug met nieuw toetsenbord. Ik heb nu geen fix nodig in ieder geval.
Ik denk dat het wel slijtage is. Ik heb de telefoon nu plm 6 maanden en na een maand of 3 trad het probleem op. Ik heb de fix van XDA gebruikt maar dat gaf wel een verbetering echter loste het probleem niet helemaal op.
Daarnaast heb ik een aantal andere zaken geprobeerd. Wel zie ik dat als de geheugenkaart bijna leeg is, het gedrag minder vaak voorkomt. Ook zie ik bij een aantal apps het probleem minder voorkomen. Maar het treedt tegenwoordig altijd in meer of mindere mate op.
Ik ga hem terug sturen via Expansys (hun advies was terugsturen of verkopen ..... 8)7 ).
Ook heb ik op het officiele Motorola forum mijn vraag bij Motorola neer gelegd. Jammer genoeg heb ik geen antwoord ontvangen.

Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

• w0ndersp00n
Vreemd advies inderdaad.

Over die fix hoor je inderdaad verhalen van dat het werkt, maar zelf denk ik dat het gewoon een fabricage fout is. Het probleem treedt bij de meeste mensen pas op na geruime tijd. Als het een fout was die puur en alleen softwarematig was, dan zou vrijwel iedereen er last van moeten hebben sinds het begin.

Een combinatie van beide is natuurlijk mogelijk, maar ik blijf erbij dat (mogelijk de eerste batch) van die toetsenborden simpelweg brak waren.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Dat is toch wel wat vreemd wat ik heb de mijne pas sinds juni, dan moet die erg lang op de plank hebben gelegen.
Die van mij is nou in reparatie bij dynafix, althans dat hoop ik :P
Ik zie wel wat ze der aan gaan doen.

- leeg -

• -MD-
Ik heb gisteren mijn M2 weer mogen ontvangen. Het lijkt er op dat er een nieuw keyboard in zit. De viezigheid tussen de knopjes is weg en de toetsen 'klikken' allemaal weer even hard. Ik heb ook totaal geen last meer van dubbele aanslagen of niet geregistreerde aanslagen. Ik ben er inmiddels wel zeker van dat het probleem echt hardwarematig is. De eerder genoemde fix tracht het probleem te onderdrukken, maar het werd toch steeds erger. Het zal slijtage zijn (ik mail en whatsapp best veel) van de contactpuntjes o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

MistaDevine schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:47:
Ik heb gisteren mijn M2 weer mogen ontvangen. Het lijkt er op dat er een nieuw keyboard in zit. De viezigheid tussen de knopjes is weg en de toetsen 'klikken' allemaal weer even hard. Ik heb ook totaal geen last meer van dubbele aanslagen of niet geregistreerde aanslagen. Ik ben er inmiddels wel zeker van dat het probleem echt hardwarematig is. De eerder genoemde fix tracht het probleem te onderdrukken, maar het werd toch steeds erger. Het zal slijtage zijn (ik mail en whatsapp best veel) van de contactpuntjes o.i.d..
Das mooi dan nu hopen dat het dan wel weg blijft!
Die van mij is vandaag dus verstuurd naar een externe reparatie dienst.
Dus zal wel naar moto gestuurd zijn ofzo, betekend wel dat ze daadwerkelijk wat gaan doen hoop ik.

Ik voel me wel flink gehandicapt zo zonder moderne telefoon :p

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

w0ndersp00n schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:00:
Ik gebruik mijn eigen gebakken ROM op basis van de laatste leak. Na veel trial and error werkt hij tot nu toe naar behoren :) Ik ben er helemaal blij mee.

Google Navigation doet wel een FC als je probeert te navigeren helaas... Maar gelukkig weet Navigon gewoon een fix te krijgen en me te brengen waar ik moet zijn, hoewel ik dat nog wel uitgebreid moet testen.
Zoveel tijd later, hoe bevalt je leaked ROM? Draai je hem nog steeds of ben je al over op een nieuwere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Hij bevalt nog altijd super! :) Razendsnel (je moet alleen niet je telefoon 14 dagen aanhouden zonder een keer te rebooten, want dan wordt hij wel traag), zo goed als geen bugs.

Op xda heb ik een "recentere" geplaatst. De officiële Chinese versie is er al, maar daar ben ik niet mee aan de slag geweest, voornamelijk omdat ik een groot gedeelte van de apps heb vertaald. Ik heb geen tijd om dat nog eens te doen :P

Nu is het de nieuwste kernel met de apps uit de laatste leak voor de officiële release. Vrijwel alle bugs (zoals Google Navigation) zijn verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:46

KreKkeR241

11101001010

w0ndersp00n schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:54:
Hij bevalt nog altijd super! :) Razendsnel (je moet alleen niet je telefoon 14 dagen aanhouden zonder een keer te rebooten, want dan wordt hij wel traag), zo goed als geen bugs.

Op xda heb ik een "recentere" geplaatst. De officiële Chinese versie is er al, maar daar ben ik niet mee aan de slag geweest, voornamelijk omdat ik een groot gedeelte van de apps heb vertaald. Ik heb geen tijd om dat nog eens te doen :P

Nu is het de nieuwste kernel met de apps uit de laatste leak voor de officiële release. Vrijwel alle bugs (zoals Google Navigation) zijn verholpen...
Is het nu ook eindelijk mogelijk de telefoon VOLLEDIG stil te krijgen?

Momenteel is het namelijk nog niet mogelijk de haptische feedback volledig uit te krijgen. Zelfs wanneer je de telefoon volledig op stil zet en haptische feedback uitvinkt in de instellingen, trilt de telefoon eventjes wanneer je een van de onderste vier knoppen gebruikt. Ook maakt de foon (als ik me niet vergis) toch geluid wanneer de accu beneden 15% komt.

Ik had eerder begrepen dat het niet volledig uit kunnen zetten van de haptische feedback te wijten was fout die Motorola gemaakt had bij het 'converten' van Android voor de Milestone 2. Ik hoop daarom echt dat deze fout nu eindelijk hersteld is.

Heb jij daar wat van gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

luigi87 schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:37:
[...]

Das mooi dan nu hopen dat het dan wel weg blijft!
Die van mij is vandaag dus verstuurd naar een externe reparatie dienst.
Dus zal wel naar moto gestuurd zijn ofzo, betekend wel dat ze daadwerkelijk wat gaan doen hoop ik.

Ik voel me wel flink gehandicapt zo zonder moderne telefoon :p
Zo eindelijk gisteren middag mijn telefoon terug mogen ontvangen vanuit dynafix.
Hij is extern gerepareerd, en niet bij dynafix.

Ik heb alleen wel het idee dat ik of een compleet nieuw toestel of een refurbished toestel heb gekregen.
Ik had namelijk een groene pixel op me scherm (bijna niet te zien) en deze is momenteel weer weg.
En het stickertje achterop de telefoon met het IMEI nummer is anders dan normaal, heb wel mijn eigen IMEI behouden.

Kortom het probleem is ook bij nu weer weg, mag ook wel voor bijna 4 weken zonder telefoon.
Ben wel weer heel blij met het toestel :)

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
KreKkeR241 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 03:27:
[...]
Is het nu ook eindelijk mogelijk de telefoon VOLLEDIG stil te krijgen?

Momenteel is het namelijk nog niet mogelijk de haptische feedback volledig uit te krijgen. Zelfs wanneer je de telefoon volledig op stil zet en haptische feedback uitvinkt in de instellingen, trilt de telefoon eventjes wanneer je een van de onderste vier knoppen gebruikt. Ook maakt de foon (als ik me niet vergis) toch geluid wanneer de accu beneden 15% komt.

Ik had eerder begrepen dat het niet volledig uit kunnen zetten van de haptische feedback te wijten was fout die Motorola gemaakt had bij het 'converten' van Android voor de Milestone 2. Ik hoop daarom echt dat deze fout nu eindelijk hersteld is.

Heb jij daar wat van gemerkt?
Haptische feedback uit = werkelijk uit in Gingerbread. Wat betreft de 15% accu notificatie kan ik geen antwoord geven. Persoonlijk irriteer ik me daar ook niet aan omdat dat geluidje maar één keer afspeelt en niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

w0ndersp00n schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:58:
[...]

Haptische feedback uit = werkelijk uit in Gingerbread. Wat betreft de 15% accu notificatie kan ik geen antwoord geven. Persoonlijk irriteer ik me daar ook niet aan omdat dat geluidje maar één keer afspeelt en niet meer.
Thanks!

Het zou voor mij ook echt een teleurstelling zijn wanneer bleek dat na zo lang wachten men dit probleen NOG niet had gefixt.

Nu ben ik daar in ieder geval wat geruster op... nu is het alleen nog afwachten wanneer de officiele release zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Halverwege november staan alle Gingerbread updates van Motorola gepland, daar valt gelukkig ook de Milestone 2 onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:23
[...]

Ik heb mijn toestel ook ingeleverd ter reparatie bij Expansys. Het heeft een tour in Europa gemaakt maar na een drietal weken kreeg ik het terug met een nieuw toetsenbord. Dit werkt tot op heden weer perfekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
ik heb mijn toestel ook bij expansys gekockt, nu zou ik graag willen weten van de mensen die hem opgestuurd hebben het probleem met het toetsenboard nog steeds weg is.
4 weken zonder... is nog net te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Mijn toetsenbord werkt sinds de reparatie nog steeds uitstekend.

[ Voor 17% gewijzigd door -MD- op 28-10-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Mijne ook nog steeds :)

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

w0ndersp00n schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:14:
Halverwege november staan alle Gingerbread updates van Motorola gepland, daar valt gelukkig ook de Milestone 2 onder :)
Blijft het apart vinden dat op de officiele motorola paginas met upgrades de MS2 helemaal niet genoemd wordt. Ik hoop echt op de upgrade, ik mis vooral het VOIP gedeelte van 2.3 enorm (had hiervoor een Android mobiel waar je wat makkelijker zelf roms op kon flashen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Van de week heb ik MIUI op mijn Milestone 2 geinstalleerd (android 2.3.7)
Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/static/article/getstart/pic111.jpg
Ziet er erg gelikt uit! Aanrader. Tegenwoordig is een custom rom op de milestone2 ook lekker simpel.

Vanuit stock hoef je alleen je foon te 'rooten' met bijv. SuperOneClick2.2, vervolgens installeer je Droid2Bootstrap.apk en boot in de recovery vervolgens installeer je MIUI (ik heb deze gebruikt) en klaar is kees.

Hiervoor had ik CM7, maar de MIUI rom is gebasseerd op CM7 alleen dan met de 'voordelen' van MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ziet er strak uit...
Ik zit eigenlijk te wachten op de update van Motorola die half november zou uitkomen. Ik dacht begrepen te hebben dit jaar... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

MistaDevine schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:55:
Ziet er strak uit...
Ik zit eigenlijk te wachten op de update van Motorola die half november zou uitkomen. Ik dacht begrepen te hebben dit jaar... :O
Je bent niet alleen, de FB Motorola Europa groep staat er vol mee. Vooral nu geloof ik de hele wereld behalve Europa de update heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

swtimmer schreef op woensdag 23 november 2011 @ 08:07:
[...]

Je bent niet alleen, de FB Motorola Europa groep staat er vol mee. Vooral nu geloof ik de hele wereld behalve Europa de update heeft gehad.
Eerst zou de update half november uitkomen... nu is het eind november... nou ik ben benieuwd
Nov 22, 2011 10:20 AM (in response to TRose)
Milestone 2: Upgrade/Update News for Non-U.S. Models
Europe Milestone 2 users: We know a number of you are keen to get news of when we will roll out the 2.3 upgrade for Milestone 2. We are working through the final stages of testing right now and expect to begin rolling out by the end of November. We will keep you posted with more details, thanks for your patience.

Mark

Support Forums Manager

Bron: https://supportforums.motorola.com/thread/50326?tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtinction!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 18:53
Eindelijk het werd tijd :) morgen fooontje maar updaten

News for Eueopean Motorola Milestone 2 owners. The upgrade to Gingergread will begin tomorrow, we will be rolling out in stages and so please watch this space for more information. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Tot nu toe ontvangen alleen de Duitse Milestone 2 eigenaars de upgrade... Ik verwacht dat mijn UK versie weer in de kou wordt gelaten. Qua support heb ik mijn les wel geleerd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

w0ndersp00n schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:02:
Tot nu toe ontvangen alleen de Duitse Milestone 2 eigenaars de upgrade... Ik verwacht dat mijn UK versie weer in de kou wordt gelaten. Qua support heb ik mijn les wel geleerd,
Ik ben ook continu het Motorola forum aan het refreshen en tot nu toe inderdaad alleen de Duitse versie.

Wat ik heb begrepen van andere websites is dat het sowieso toch nog een paar dagen zou kunnen duren, zie ook:
Een update naar Android 2.3 Gingerbread voor de Motorola Milestone 2 wordt vanaf vandaag in Europa beschikbaar gemaakt, zo heeft Motorola toegezegd op Facebook. De update wordt geleidelijk verspreid, wat betekent dat niet alle Europese landen tegelijkertijd met Gingerbread aan de slag kunnen. Binnen een paar dagen geeft Motorola meer informatie vrij over wanneer welk land aan de beurt is, en dan weten we wanneer Nederlanders de update kunnen verwachten.

http://www.gsminfo.nl/blo...oid-23-gingerbread-update
Ik hoop echter dat de UK versie vandaag uitkomt... het heeft echt lang genoeg geduurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Je zou toch zeggen dat bedrijven inmiddels wel geleerd moeten hebben dat communicatie naar de klant toe belangrijk is. Het wachten zou voor velen minder erg zijn als er een datum is waar je naar uit kunt kijken. M.i. komt deze update overigens veel te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

MistaDevine schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:27:
Je zou toch zeggen dat bedrijven inmiddels wel geleerd moeten hebben dat communicatie naar de klant toe belangrijk is. Het wachten zou voor velen minder erg zijn als er een datum is waar je naar uit kunt kijken. M.i. komt deze update overigens veel te laat.
Helemaal mee eens. Dit is voor mij waarschijnlijk voorlopig ook de laatste keer dat ik een Motorola toestel heb aangeschaft. Iets wat ik zeer jammer vind, want hardwarematig vind ik het een prachttoestel...

Dat ik bijna een jaar moet wachten, niet alleen op gingerbread, maar ook op bepaalde elementaire bugfixes, dat vind ik echt schandalig :N

Bizar slechte ondersteuning van Motorola :N (in ieder geval buiten de VS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:22

KrazyJay

De Milestone 2 is een goed toestel, en qua hardware en design heb ik geen klachten. Het alternatief was de Desire Z, maar die ziet er IMHO niet uit.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat Gingerbread mij gaat brengen, wat er voor voordelen aan hangen (voor mij) behalve misschien een betere batterijduur. Maar wat is het toch ontzettend jammer dat de communicatie vanuit Motorola zo bar slecht is. Los van of die update nodig is, krijg je als klant totaal geen informatie over wat en wanneer. Nog schrijnender is dat er ondertussen zowel en een constante lading nieuwe toestellen uitgebracht worden en dat Motorola het over de grote plas een stuk belangrijker vindt een goede fabrikant te zijn, ongeacht het feit dat Motorola daar veel meer marktaandeel heeft.

Ik denk dat als er een goede communicatie-, marketing- en updatepolitiek komt, er best nog wel wat te halen valt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Helemaal mee eens. Het is ook niet de hardware waar ik over klaag. Bovendien kan ik je garanderen: die Gingerbread update wil je ECHT hebben. Ik draait de Chinese versie op dit moment en het is werkelijk waar een wereld van verschil t.o.v. FroYo.

Hoe dan ook; blijkbaar krijgen alleen de Duitsers de upgrade. Als ik terug in het verleden kijk dan zie ik dat ze een fout ontdekken en de update stopzetten en de rest van het continent laten stikken. Goed voorbeeld is bijvoorbeeld de Atrix. De Gingerbread upgrade is een aantal weken terug uitgebracht, nog altijd hoor je mensen uit de UK klagen dat ze de upgrade niet krijgen. Dit zie ik ook gerust gebeuren met de Milestone 2.

Genoeg reden in ieder geval om bij een volgend toestel deze fabrikant links te laten liggen. Hopen dat Sony Ericsson komend jaar beter ontworpen (zowel design als bouwkwaliteit) Androids uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Op het eerder genoemde forum staat inmiddels weer een extra bericht.
https://supportforums.motorola.com/thread/50326?tstart=0

Er staat o.a. 'more to follow', dus ik heb nog hoop :)

Overigens is het niet per definitie bij de concurrent beter hoor. Alhoewel ik erg blij zou zijn met de update ben ik sowieso wel erg tevreden met mn M2 i.c.m. de BP7X batterij van Motorola zelf. Zelfs met intensief gebruik red ik een lange dag makkelijk. Het enige wat ik minder vind is de luidspreker, muziek klinkt niet mooi en het volume is erg beperkt, en het gebrek aan een fm radio. Daarbij hoop ik wel dat het toetsenbordprobleem weg blijft ;).

[ Voor 55% gewijzigd door -MD- op 30-11-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

@w0ndersp00n, wat voor een wereld van verschil is er te merken?

Inderdaad, die arme Atrix-users ook. Zelfs in Duitsland zelf, met de 3G-variant, heb je nog geen update te pakken. Maar ik wist niet eens dat er misschien iets mis was met de update van de Atrix DACH Wifi. Wat voor een verschil had het gemaakt als Motorola eens met een plan en uitleg over de tafel kwam? Iets als: M2 DACH update: 30/9, M2 UK update 2/12, Atrix DACH 3G 4/12, etc... Nu hangt er zo een negative mind-set op die Facebookpagina, en het komt maar niet over bij Motorola dat er klachten zijn vanwege de gebrekkige informatie en feedback, in plaats van die updates. Op de Motorola Europe Facebook page hou ik wijselijk mijn mond, maar ik begrijp die mensen ook absoluut!

@MistaDevine, waar heb jij je BP7X-batterij gehaald? Ik de mijne vanuit Australië, leek/lijkt origineel, maar het klepje was niet netjes afgewerkt en er stond in het chinees "Not for sale" op aan de binnenkant, maar ook de batterij heeft het na een paar maanden opgegeven, met één lading doe ik nog maar een halve dag. De meegeleverde BP6X-batterij doet het met syncs, 3G/H en verder op zijn minst nog 24 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

MistaDevine schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:47:
Op het eerder genoemde forum staat inmiddels weer een extra bericht.
https://supportforums.motorola.com/thread/50326?tstart=0

Het enige wat ik minder vind is de luidspreker, muziek klinkt niet mooi en het volume is erg beperkt, en het gebrek aan een fm radio. Daarbij hoop ik wel dat het toetsenbordprobleem weg blijft ;).
Camera vind ik ook bijzonder slecht. Zeker bij iets minder licht (maar nog wel in daglicht).

Wat dat betreft waren de camera's van mijn Nokia's wel een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik heb 'm op 9 mei op ebay gekocht. Linkje uit mijn bevestigingsmail:
http://www.ebay.com/itm/w...0209596463#ht_4970wt_1230

Het duurde wel 2/3 weken voordat hij binnen kwam, een pakketje met tig zegels en via via verzonden vanuit HongKong als ik het me goed herinner. Batterij is volgens mij origineel, althans het komt op mij geloofwaardig over ;). Zit zo'n glimmende zegel ook op. Het is ook exact zoals op de foto te zien is op de link. Extended cover zat erbij en daar staat het logo van Motorola en Verizon op.
KreKkeR241 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:15:
[...]
Camera vind ik ook bijzonder slecht. Zeker bij iets minder licht (maar nog wel in daglicht).
Wat dat betreft waren de camera's van mijn Nokia's wel een heel stuk beter.
Klopt, de camera is prima bij vol daglicht. Zodra het licht iets minder is gaat de kwaliteit rap achteruit. Ik hecht daar zelf niet zoveel waarde aan, had er daarom ook niet aan gedacht te vermelden. Aan de andere kant: ik vind maar weinig telefoons goed presteren op dat front.

[ Voor 34% gewijzigd door -MD- op 30-11-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
De nieuwe "don't-call-me-blur"-skin is razend snel. Het voelt alsof je ineens een nieuwe telefoon in handen hebt. Een alternatieve launcher vind ik ook niet meer nodig met deze update.

Het is met name (gevoel van) snelheid wat er beter is aan deze update.

De UK variant kan de update nu overigens ook ophalen via MSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

https://supportforums.motorola.com/thread/50326

GB is available for UK Retail. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

w0ndersp00n schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:43:
De nieuwe "don't-call-me-blur"-skin is razend snel. Het voelt alsof je ineens een nieuwe telefoon in handen hebt. Een alternatieve launcher vind ik ook niet meer nodig met deze update.

Het is met name (gevoel van) snelheid wat er beter is aan deze update.

De UK variant kan de update nu overigens ook ophalen via MSU.
Oke dan!!! Geupdate :D :D

Hoe krijg ik de standaard launcher alweer aan zonder Launcher Pro volledig te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren > LauncherPro > Standaardwaarden wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

w0ndersp00n schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:27:
Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren > LauncherPro > Standaardwaarden wissen
Thanks, maar er staan gek genoeg geen standaardwaarden ingesteld. Ik kan de applicatie wel stoppen. Maar dan krijg ik een zwart scherm wanneer ik terug ga naar het startscherm van de telefoon.

Hoe heet de standaard motorola launcher die met de telefoon wordt meegeleverd eigenlijk?

[ Voor 10% gewijzigd door KreKkeR241 op 30-11-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Dat is vreemd. De standaard launcher heet in de Nederlandse versie "Startpagina".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

w0ndersp00n schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:41:
Dat is vreemd. De standaard launcher heet in de Nederlandse versie "Startpagina".
Die zie ik er nog wel tussen staan. Dan toch maar Launcher Pro volledig verwijderen... helaas...

In ieder geval bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Hiervoor kan je ook launcher switcher gebruiken, dan hoeft launcher pro er niet af. Ik gebruik ook na deze update nog go launcher ex (transparancy theme), geroot met superoneclick en met titanium bloatware eraf gedonderd. Ik ram wel veel te veel op de homeknop sinds die vibobug met de soft buttons weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Technerd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:07:
Hiervoor kan je ook launcher switcher gebruiken, dan hoeft launcher pro er niet af. Ik gebruik ook na deze update nog go launcher ex (transparancy theme), geroot met superoneclick en met titanium bloatware eraf gedonderd. Ik ram wel veel te veel op de homeknop sinds die vibobug met de soft buttons weg is...
Haha ik moet inderdaad ook wennen zonder, en dat terwijl ik me er nog juist zo aan stoorde _O-

Maar uiteindelijk wel een stuk beter zo. Kan ik ook gewoon 's-nachts als ik een keer niet in slaap kan vallen, ongestoord in bed op m'n telefoon zonder dat het lawaai maakt :D

[ Voor 4% gewijzigd door KreKkeR241 op 30-11-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Inmiddels ook de update ruim een dag binnen. Ik moet zeggen, ze hebben bij Motorola wel goed hun best gedaan. Launcher pro heb ik er inmiddels afgegooid, de standaard launcher werkt uitstekend. Alles gaat vlot, zo vlot heb ik m'n telefoon nog niet eerder gezien.

Het enige wat ik graag weg zie is de witte gloed onder de dock, heb nog niet gevonden hoe (en of) dat kan.

Verder ben ik weer dik tevreden, voor nu uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Die gloed erger ik mij eigenlijk niet aan... Om eerlijk te zijn zette ik zojuist mijn scherm aan om te kijken of ik ook een witte gloed had onder de dock :p

Waar ik mij aan irriteer is het feit dat FriendFeed/Blur nog steeds nauwelijks verbeterd is, op performance en looks na. Er worden nog altijd items niet weergegeven in het overzicht, als iemand zijn foto wijzigt, dan doet Blur daar nog niks mee... en niet te vergeten dat Blur erg afhankelijk is van de websites van de sociale diensten. Jammer dat ze dit niet verbeteren, maar ons er nog steeds mee opschepen.

Ik ga van het weekend de nog altijd slecht geïmplementeerde social features er weer uitslopen en weer Seesmic gebruiken voor mijn sociale netwerken.

Wat mij wel is opgevallen is dat ik Crystal Talk niet meer terug kan vinden... Ik heb het idee dat ze dat eruit hebben gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Mijn telefoon is 1x een soort van uitgevallen, tenminste, hij was nog aan, maar alle verbindingen waren vergelijkbaar met de vliegtuigmodus en ik moest opnieuw de 1e inlog pincode invoeren. Toen de telefoon net nieuw was had ik dit vaker, daarna verdween het probleem. Na de vorige update begon ik het weer even te krijgen, daarna verdween het gek genoeg weer... nu heb ik het weer een keer gehad... ik ben benieuwd...

Daarnaast heb ik tijdens het spelen met de telefoon en het aanmaken van snelkoppelingen, ordenen van de schermen enzo meerdere malen gehad dat het startscherm (de standaard bijgeleverde launcher) crashte, waardoor ik alleen nog maar in mijn contacten kon rondneuzen en de telefoon dus opnieuw moest opstarten.

Los van deze twee probleempjes lijkt de performance behoorlijk te zijn verbeterd. Paar kleine details:

- Kleine irritatie bij mij is dat je de kiezer (dialer) niet goed kan instellen als snelkoppeling bij de 4 standaard snelkoppelingen onderin.

Bij mij staan er (volgens mij ook conform de standaard instellingen) van links naar rechts onderin op mijn startpagina de volgende knoppen:
1. de kiezer (groene knop met silhouette persoon en hoorntje)
2. contacten (blauwe knop met silhouette persoon)
3. Sms/Mms
4. de knop die je naar het 'alle toepassingen' scherm brengt.

De eerste drie knoppen kun je wijzigen, de laatste niet. De snelkoppeling naar de kiezer lijkt erg op de knop van contacten alleen de kleur is anders en het hoorntje ontbreekt. Deze 'kiezer' brengt je niet altijd naar het nummerieke belscherm, maar brengt je exact naar het zelfde scherm als de 'contacten' knop (kan zijn nummerieke belscherm, recent, contacten, favoriet... ==> onthoudt het laatst gebruikte scherm).

Er is ook nog een andere kiezer. Deze kun je tevoorschijn toveren via toevoegen, sneltoetsen, kiezer (er verschijnen dan 3 opties: recente oproepen/favoriet/kiezer), nogmaals kiezen voor kiezer en voila: deze snelkoppeling brengt je wel direct naar het nummerieke belscherm. Deze snelkoppeling ziet er ook anders uit (groene knop, zilverkleurige druktoetsen en een tel.hoorntje)

Gek genoeg kun je de standaard kiezerkoppeling met bijna elke snelkoppeling vervangen maar [i]niet[/b] met de snelkoppeling die wel goed werkt 8)7

- Ander foutje is dat het niet mogelijk is de verjaardagen op de telefoon zelf aan te passen.

Deze twee kleine issues zijn geen ramp, maar toch slordig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zojuist mijn update uitgevoerd... Ik dacht eindelijk weer toegang te krijgen tot de native SIP client, maar het lijkt er niet op. Normaal in Gingerbread zou je het volgende moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.voipvoip.com/images/android-sip-1.png
"1.) Go to Settings and then to Call Settings and find "Accounts" settings."

Maar ik zie het hele stuk met accounts niet. Iemand anders die dit wel ziet? Of heeft Motorola zoveel tijd nodig gehad voor deze update om dit soort functies eruit te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Native SIP is niet ingebouwd in Motorola's Gingerbread. Er zijn zelfs een aantal features die er eerst wel waren gewoonweg uitgesloopt.

Helaas is het op dit moment onmogelijk om te downgraden (en dus weer terug te vallen op custom ROMs). En jammergenoeg wordt er (wederom) niet echt meegedacht over hoe we dit kunnen omzeilen.

Met de oude kernel zijn er al ICS builds beschikbaar voor de Milestone 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik snap steeds minder van Motorola's rom support. Nou ja, wel geleerd dat ik de volgende keer een ander (meer open) merk kies want blijft het stom vinden dat ik makkelijker meer kan doen met mijn cheap ass ZTE blade dan met mijn MS2.

Ben verder wel tevreden met de gingerbread update. Toestel lijkt vlotter te werken en de nieuwe manier van spellcheck spreekt me wel aan. Helaas is het volgens mij nog steeds onmogelijk om met keyboard uitgeschoven van taal te wisselen, of mis ik iets?

[ Voor 35% gewijzigd door swtimmer op 04-12-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Met de MS2 viel redelijk wat te doen, tot deze update waarmee ze het weer tegengaan.

Ik haat het wel dat Motorola (en HTC) de enige fabrikant is die mooie, "unieke" smartphones op de markt zet, maar deze tegelijkertijd handicapped.

De RAZR ziet eruit als een prachtige opvolger. Helaas is de bootloader niet te unlocken, ook al heeft Motorola beloofd dat dit wel het geval zou zijn.

Misschien moet ik toch maar kijken naar een 12 in een dozijn HTC, hoewel HTC ook niet meer zo makkelijk is met de bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvolker
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-03-2017
Weet iemand of de gingerbread update voor een UK retail milestone 2 ook de nederlandse taalmodule bezit, dus ook instelbaar is in nederlands of moeten we nog weken wachten op een nederlandse update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hmm, ik zou even voor je kunnen kijken (heb mobiel niet direct bij me) maar de spellcheck doet het in ieder geval wel ook in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
De UK retail GB update heeft volledige ondersteuning voor Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

w0ndersp00n schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:41:
De UK retail GB update heeft volledige ondersteuning voor Nederlands.
Klopt. Alleen voice-to-text lijkt niet meer overal te werken. Bij de navigatiesoftware van googlemaps werkt het nog prima. Wanneer ik echter bijvoorbeeld in een sms-tekstvak op het microfoonknopje druk krijg ik de melding: "Spraak dicteren ondersteunt de huidige invoertaal niet."

Ik heb overigens niet uitgeprobeerd wat er gebeurt wanneer ik de taal op Engels zet. Wel meen ik me te herinneren dat ik deze melding vroeger niet kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Bij mij werkt dat allemaal prima. Zowel bij navigatie alsmede sms en whatsapp. De herkenning laat wel wat te wensen over uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvolker
Dank voor de duidelijke en snelle antwoorden.
Text to speech heb ik tot nu toe eigenlijk nog nooit gebruikt, dus als dat niet helemaal goed werkt zij het zo.
Voor mij was het belangrijker om te weten of de UK GB retail update de nederlandse taal ondersteund en menu's ook in het nederlands laat zien.
Ik verwacht namelijk niet dat er snel op de nederlandse ondersteuningssite van Motorola een update verschijnt voor de Milestone 2. De helft van deze ondersteuningssite werkt niet eens (koppelingen die niet meer werken).
Als ik dit weekend even tijd heb, ga ik de update op de engelse updatesite downloaden en installeren.
Nog een vraagje m.b.t. het updaten... Ben je alle data zoals je contacten kwijt na het updaten, of blijven deze bewaard. Apps is niet zo'n probleem want die zijn makkelijk weer terug te zetten.
Alvast weer bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Heb je geen sync met Google (gmail)? Ik vind dat echt de ideale manier om mijn contacten bij te houden en 'extern' te bewaren (incl adresgegevens etc). Dan kun je gerust je telefoon resetten.

Bij mij bleven nagenoeg alle gegevens bewaard. Ik had versie 2.2.2, dat zou misschien nog verschil kunnen maken. Garanties heb je uiteraard nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvolker
Ik heb geen sync met sync met google (gmail), wel een sync met de outlook server op mijn werk. Echter alleen de agenda en mijn mailbox wordt gesynchroniseerd, niet mijn contactpersonen omdat die lijst heel veel zakelijke contactpersonen bevat, en de telefoon een privételefoon is voor privégebruik.
Als ik de gegevens van mijn telefoon opvraag krijg ik oa.:
Systeemversie version 62.2.16.A953.Retail.en.GB
Android-versie 2.2
Build-nummer MILS2_U6_2.2.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Er is een optie 'exporteren naar sd/sim'. Als je je contactenlijst opent, menu -> importeren / exporteren. Heb er geen ervaring mee, maar je kan dan je contacten exporteren naar je sd of sim kaart. Ik zou iig kiezen voor sd, sim is beperkt qua opslagmogelijkheden. Of het exporteren naar je sd kaart goed werkt weet ik niet, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvolker
Vandaag dan eindelijk de update gedaan. Ging helaas niet helemaal vlekkeloos. De Motorola Software Update wilde de Milestone niet herkennen doordat een driver niet gevonden kon worden. Bij nazoeken op internet kwam ik erachter dat dit een bekend probleem bleek bij Windows 7 64-bits systemen. Heb vervolgens een poging gedaan op de computer van mijn vrouw die een 32-bits systeem heeft en daar werkte het wel. Na een kwartiertje stond Gingerbread op de phone. Alle instellingen, contacten en apps bleken na de update allemaal nog op de telefoon te staan.
Gingerbread ziet er goed uit en lijkt ook sneller te zijn dan de froyo-versie.
Nu eerst eens kijken wat er allemaal nog meer veranderd is. Ben voorlopig zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Lijkt alsof dit topic dood is maar toch probeer ik het :-)

Weet iemand of het mogelijk is om de groepen die je in gmail (en wie weet zelfs de g+ circles) ook te krijgen in de standaard contact app? Helaas heb ik daar nu alleen een "system group" welke al mijn contacten heeft en niet dezelfde groepen als die ik online zie. Is dit ergens een optie die ik moet aanzetten? Of gebruiken andere een andere contact manager om deze rede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:59
swtimmer schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 00:17:
Lijkt alsof dit topic dood is maar toch probeer ik het :-)

Weet iemand of het mogelijk is om de groepen die je in gmail (en wie weet zelfs de g+ circles) ook te krijgen in de standaard contact app? Helaas heb ik daar nu alleen een "system group" welke al mijn contacten heeft en niet dezelfde groepen als die ik online zie. Is dit ergens een optie die ik moet aanzetten? Of gebruiken andere een andere contact manager om deze rede?
wellicht dat je het beter niet in dit topic kan vragen;)

ik zou het niet weten, en mensen die niks met de milestones hebben van motorola zullen hier niet kijken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

demonic schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:16:
[...]

wellicht dat je het beter niet in dit topic kan vragen;)

ik zou het niet weten, en mensen die niks met de milestones hebben van motorola zullen hier niet kijken;)
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een Motoblur contact app is en dus andere Android gebruikers een andere default contacts applicatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:59
oke, ik dacht dat je met standaard, de standaard van android bedoelde.

niet de standaard van motorola;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

demonic schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:32:
oke, ik dacht dat je met standaard, de standaard van android bedoelde.

niet de standaard van motorola;)
Nee was het maar zo'n feest, dan waren de updates misschien ook wat vaker ipv dat ze zoveel tijd besteden aan vage social rotzooi maken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Na een tijd geleden problemen te hebben gehad met het toetsenbordje van de milestone2 heb ik nu dat de powerknop niet altijd meer goed reageert. Ik moet nu minimaal 3 keer drukken wil me scherm aan gaan.
Hebben meer mensen van die probleem last gehad? en wat hebben jullie er toen aan gedaan?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Als de Powerknop niet meer werkt, gewoon garantie claimen. Heb ik destijds ook gedaan met mijn Milestone 1.

Even ter info: er is inmiddels een build van CM9 beschikbaar voor de Milestone 2, waarbij de camera werkt. Het is mogelijk foto's te maken, maar nog geen video's.

Verder ontbreekt alleen nog hardwarematige videoacceleratie, maar voor de rest is het stabiel genoeg te noemen voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
En inmiddels begint mijn spatiebalk weer dubbel te registreren. Na de reparatie toch weer lange tijd probleemloos kunnen typen maar sinds het begin van deze maand weer dubbele aanslagen met mijn spatiebalk. Als het alleen bij mijn spatiebalk blijft kan ik er nog wel mee leven, maar het heeft kennelijk toch te maken met slijtage van het toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

MistaDevine schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:49:
En inmiddels begint mijn spatiebalk weer dubbel te registreren. Na de reparatie toch weer lange tijd probleemloos kunnen typen maar sinds het begin van deze maand weer dubbele aanslagen met mijn spatiebalk. Als het alleen bij mijn spatiebalk blijft kan ik er nog wel mee leven, maar het heeft kennelijk toch te maken met slijtage van het toetsenbord...
Ook ik heb het dubbele aanslagen probleem weer. Met één letter alleen gelukkig, hopen dat het ook zo blijft.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Trouwens meer mensen met een van de volgende onderstaande problemen?

- Spontane reboot van het toestel
- Toestel valt spontaan uit

Dit probleem heb ik overigens maar heel af en toe, maar het blijft irritant wanneer je denkt bereikbaar te zijn en dit niet bent omdat het toestel is uitgevallen in de broekzak. Het komt overigens niet door het in de broekzak zitten aangezien het ook wel eens is gebeurd terwijl het toestel op mijn bureau lag.

- Toetsen hardware keyboard veranderen spontaan in snelkoppeling:

Ander irritant probleem is dat een aantal toetsen van het hardware keyboard soms opeens uit het niets verandert in een snelkoppeling.

Zo krijg ik wanneer ik de 'g' intoets hierdoor opeens geen letter 'g' te zien maar opent hij mijn gmail, met de 'l' opent hij opeens mijn agenda, enzovoorts. Dit geldt meestal maar voor een aantal knoppen en zodra ik het toestel opnieuw opstart werken de knoppen weer perfect.

-edit-
Ik zie dat deze snelkoppelingen gelijk zijn aan de snelstart toetsen. Deze zouden echter pas moeten werken wanneer je de toetsen tegelijk met de 'zoeken' toets indrukt.

Het zou dus kunnen dat deze 'zoeken'-toets (softwarematig) blijft hangen ofzo. Niet hardwarematig lijkt mij, aangezien een reboot het probleem verhelpt. Probleem is trouwens ook op te lossen door 1x de zoek-knop in te drukken. Dus het is geen groot probleem, maar het blijft vreemd.

[ Voor 19% gewijzigd door KreKkeR241 op 06-04-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
- Spontane reboot van het toestel
- Toestel valt spontaan uit
ik heb dit probleem ook af en toe. Gister nog open programma perongelijk de verkeerde dus druk op home... komt er motorola scherm, dus dan start die op nieuwe op.
Echt uitvallen heb ik gelukkig niet, maar door simlock ben je toch onbereikbaar als je niet door hebt.
- Toetsen hardware keyboard veranderen spontaan in snelkoppeling:
Sinds mijn toetsenboord vreemd doet gebruik ik deze helemaal niet meer.
had dit probleem toen ik een x dacht laten toetsenbord opeens gebruiken. maar geen succes
het kan ook zoekknop zijn die op je toetsenbord die beetje blijft hangen, ingedrukt is.

offtopic
ik ben zelf ook al beetje aan rond kijken voor nieuw toestel of dan moto wordt weet ik niet, vind fijn ding maar hij heeft toch aardig keuren. En als ik wat koop is wel andriod 4 zonder hardware knoppen onder het scherm.
En doordat ik haast niet meer toetsenboard gebruik mis ik die ook steeds minder, hierdoor krijg wel meer keuze mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

djsjors schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:12:
[...]

het kan ook zoekknop zijn die op je toetsenbord die beetje blijft hangen, ingedrukt is.
Het bleek inderdaad met de zoekknop te maken te hebben. Nadat ik deze nog een keer indrukte was het probleem verholpen. Het lijkt me echter toch iets softwarematigs te zijn, want hoe anders kan het dat het probleem ook altijd was opgelost na een reboot.
offtopic
ik ben zelf ook al beetje aan rond kijken voor nieuw toestel of dan moto wordt weet ik niet, vind fijn ding maar hij heeft toch aardig keuren.
Het keyboard blijft voor mij belangrijk maar die kuren en de slechte support van Motorola zijn voor mij inderdaad een reden om geen nieuwe Motorola te kopen.

Helaas zijn er weinig andere mooie quertysliders op de markt, dus de kans bestaat dat ik uit pure noodzaak uiteindelijk toch weer een nieuwe Motorola koop. Maar goed, feit dat ik deze dan uit de VS moet halen maakt het allemaal nog wat minder aantrekkelijk...

[ Voor 0% gewijzigd door KreKkeR241 op 06-04-2012 21:38 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 10:58
Beste tweakers, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb zojuist een tweedehands milestone 2 gekocht.
De verkoper vertelde mij dat hij de mobiel bij een telefoonzaak
heeft geroot en MIUI erop heeft laten zetten. Nu wil dit eraf
gooien en de stock UI van motorola erop hebben.

Ik heb een softe en een harde reset uitgevoerd maar de mobiel
wordt opgestart door de MIUI rom. Ik heb zitten kijken,
maar er wordt vooral besproken hoe je een MIUI rom erop kan
zetten en niet eraf...

Kan iemand mij helpen om de MIUI rom voor altijd te verwijderen
en de stock motorola rom erop kan zetten?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:15

Sorbo

Uw hulp in huis!

Mr_Kahan schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:34:
Beste tweakers, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb zojuist een tweedehands milestone 2 gekocht.
De verkoper vertelde mij dat hij de mobiel bij een telefoonzaak
heeft geroot en MIUI erop heeft laten zetten. Nu wil dit eraf
gooien en de stock UI van motorola erop hebben.

Ik heb een softe en een harde reset uitgevoerd maar de mobiel
wordt opgestart door de MIUI rom. Ik heb zitten kijken,
maar er wordt vooral besproken hoe je een MIUI rom erop kan
zetten en niet eraf...

Kan iemand mij helpen om de MIUI rom voor altijd te verwijderen
en de stock motorola rom erop kan zetten?

groetjes
Hoe dit precies op de MS2 gaat kan ik je niet uitleggen, aangezien ik er zelf geen heb, maar je denkt verkeerd in dit geval. MIUI heeft je originele rom vervangen, en die kun je dus niet deinstalleren, maar je moet een nieuwe rom installeren die stock versie van android biedt.

Hier zul je zelf even de goede rom voor moeten vinden (afhankelijk van beschikbaarheid en compleetheid van de rom zijn CyanogenMod en AOKP aanraders) en de manier om deze rom te flashen. Als je even een nieuwe rom flasht, die de functies biedt die jij zoekt, dan ben je van MIUI af en heb je weer een normale kale androidversie.

TL;DR: Lees je eerst even goed in op bijvoorbeeld xda-developers, kijk hoe het flashen gaat voor de MS2, download alle goeie files en flash de telefoon naar de door jouw gekozen rom. Et voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
Sorbo schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:39:
[...]

Hoe dit precies op de MS2 gaat kan ik je niet uitleggen, aangezien ik er zelf geen heb, maar je denkt verkeerd in dit geval. MIUI heeft je originele rom vervangen, en die kun je dus niet deinstalleren, maar je moet een nieuwe rom installeren die stock versie van android biedt.

Hier zul je zelf even de goede rom voor moeten vinden (afhankelijk van beschikbaarheid en compleetheid van de rom zijn CyanogenMod en AOKP aanraders) en de manier om deze rom te flashen. Als je even een nieuwe rom flasht, die de functies biedt die jij zoekt, dan ben je van MIUI af en heb je weer een normale kale androidversie.

TL;DR: Lees je eerst even goed in op bijvoorbeeld xda-developers, kijk hoe het flashen gaat voor de MS2, download alle goeie files en flash de telefoon naar de door jouw gekozen rom. Et voila.
Hier was ik al dus bang voor. Ik heb totaal geen verstand van tweaken en heb het ook nooit gedaan. Ik ga eens zoeken of er ergens een duidelijke en simpele handleiding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
PS. ik heb toch besloten om MIUI erop te laten. Ziet er wel oke uit. Ik heb nog een vraag, De powerbutton is redelijk versleten en ik wil het niet nog erger slijten, en ik vroeg me af of er een programma is (ik heb gezocht bij de settings, maar ik heb het niet gevonden) waardoor ik de screen kan unlocken dmv de camera knop? Ik heb verschillende programma's gebruikt, en bij elke programma lukt het wel de scherm te unlocken door de volume knop, maar niet met de camera know. Weet iemand of er een programma is dat je het met de camera knop kan unlocken?

Ik heb widgetlocker, fix broken power button, en nog een aantal programma's gebruikt, maar met geen 1 programma kan ik dus via de camera knop de scherm unlocken.

En hebben jullie ook het probleem dat de camera erg blurry is? Bij mij is de camera ontzettend wazig!

[ Voor 24% gewijzigd door Kaninho op 04-07-2012 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59407

Mr_Kahan schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:43:
PS. ik heb toch besloten om MIUI erop te laten. Ziet er wel oke uit. Ik heb nog een vraag, De powerbutton is redelijk versleten en ik wil het niet nog erger slijten, en ik vroeg me af of er een programma is (ik heb gezocht bij de settings, maar ik heb het niet gevonden) waardoor ik de screen kan unlocken dmv de camera knop? Ik heb verschillende programma's gebruikt, en bij elke programma lukt het wel de scherm te unlocken door de volume knop, maar niet met de camera know. Weet iemand of er een programma is dat je het met de camera knop kan unlocken?

Ik heb widgetlocker, fix broken power button, en nog een aantal programma's gebruikt, maar met geen 1 programma kan ik dus via de camera knop de scherm unlocken.

En hebben jullie ook het probleem dat de camera erg blurry is? Bij mij is de camera ontzettend wazig!
Sorry, een app weet ik zo niet. Misschien dat MIUI daar een optie voor heeft. Ik weet dat Cyanogen (andere custom rom) dat wel heeft. Mocht je overigens weer terug willen naar stock, zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1032372. De SBF files moet je dan even zoeken, daar is zeker een link van te vinden en anders stuur je maar even een PM naar me. Overigens kan je ook Cyanogen erop zetten, volgens mij (kan het niet garanderen) kan je dan wel met een andere knop unlocken.

Camera is overigens prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Mr_Kahan schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:43:

Die van mij had dat ook ik heb "Lock & Screen Off Widget" daarvoor gebruikt.
als je op die homescherm zet en klikt gaat je scherm uit.

en om met de volume knop knop te unlocken gebruikte ik anyunlock. Met de camera knop is niet mogelijk omdat die hardware matig anders in de telefoon verwerkt is!

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
Anoniem: 59407 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:25:
[...]

Sorry, een app weet ik zo niet. Misschien dat MIUI daar een optie voor heeft. Ik weet dat Cyanogen (andere custom rom) dat wel heeft. Mocht je overigens weer terug willen naar stock, zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1032372. De SBF files moet je dan even zoeken, daar is zeker een link van te vinden en anders stuur je maar even een PM naar me. Overigens kan je ook Cyanogen erop zetten, volgens mij (kan het niet garanderen) kan je dan wel met een andere knop unlocken.

Camera is overigens prima bij mij.
Facepalk: Ik weet niet hoe k je een pm most sturen...
Ik heb totaal geen verstand van flashen, en heb zitten zoeken naar een sbf file maar was al snel verdwaald..
ik heb verschillende versies voorbij zien gaan, van verschillende landen etc. en ik heb geen idee welke ik moet hebben...welke is de meest recente? Heb je enig idee?

PS.bij systeem settings staan de volgende: model: A953, android versie 2.3.7, (baseband(radio)-versie: EPU93_U_00.59.01, Kernel versie: 2.6.32.9-g79d818c prodcm@zch68lnxdroid59 #1 Wed May 4 14:14:50 CST 2011, Build nummer: MIUI-2.4.20

[ Voor 10% gewijzigd door Kaninho op 04-07-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr_Kahan schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:44:
[...]

Facepalk: Ik weet niet hoe k je een pm most sturen...
Ik heb totaal geen verstand van flashen, en heb zitten zoeken naar een sbf file maar was al snel verdwaald..
ik heb verschillende versies voorbij zien gaan, van verschillende landen etc. en ik heb geen idee welke ik moet hebben...welke is de meest recente? Heb je enig idee?

PS.bij systeem settings staan de volgende: model: A953, android versie 2.3.7, (baseband(radio)-versie: EPU93_U_00.59.01, Kernel versie: 2.6.32.9-g79d818c prodcm@zch68lnxdroid59 #1 Wed May 4 14:14:50 CST 2011, Build nummer: MIUI-2.4.20
Je zou deze SBF kunnen gebruiken http://www.multiupload.nl/V3PB6Z33TF en anders hier kijken http://sbf.droid-developers.org/umts_milestone2/list.php, retail British (laatste is MD% code : DAE740916981D6939DD3F9B594E68A36. Flashen zoals in de andere link uiteen gezet, dus met RDS lite 5.6. Zorg er wel voor dat je accu volledig is opgeladen! Doe je dat niet dan kan het zijn dat je accu tijdens het flashen leeg is en je die niet meer kan opladen, behalve door de klooien met kabeltjes, een externe lader of andere accu ;).

Volgens mij heb je dan zo wel alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
Anoniem: 59407 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:35:
[...]

Je zou deze SBF kunnen gebruiken http://www.multiupload.nl/V3PB6Z33TF en anders hier kijken http://sbf.droid-developers.org/umts_milestone2/list.php, retail British (laatste is MD% code : DAE740916981D6939DD3F9B594E68A36. Flashen zoals in de andere link uiteen gezet, dus met RDS lite 5.6. Zorg er wel voor dat je accu volledig is opgeladen! Doe je dat niet dan kan het zijn dat je accu tijdens het flashen leeg is en je die niet meer kan opladen, behalve door de klooien met kabeltjes, een externe lader of andere accu ;).

Volgens mij heb je dan zo wel alles
Thanks for the advice. I followed every step you described, but there was a problem. in RSD Lite, it said to manually power up the phone. There was a logo of motorola on the screen, and I tried to reboot the phone manually, but it did not reboot. So I found a thread on this forum where it was written that when the manual reboot fails, I have to pull out the battery, hold the x button, and power on the phone. There does come a screen with a picture, as described on the forum, but when I press the @ key, nothing happens! When should I do now??

UPDATE: I got recomended another sbf file, I tried to do the same process with that sbf, and the process went oke, than the phone automatically booted off, and now it does not go on anymore! When I connect the phone to my laptop, the laptop does know that a device is connected, and that is it! I know tried to flash the first sbf file and now I am at the first step, RSD writes to manually reboot the phone, and the phone does not reboot as written above with the other sbf file. When I plug it out, the phone does not go further than the motorola logo.

HELP!!! How can I fix this!!

UPDATE 2: Out of frustration I just pushed random keys and the recovery menu suddenly popped up! It looks like it is working!

[ Voor 95% gewijzigd door Kaninho op 05-07-2012 20:07 . Reden: Ik heb het ook op XDA gepost, vandaar Engels! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr_Kahan schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:23:
[...]

Thanks for the advice. I followed every step you described, but there was a problem. in RSD Lite, it said to manually power up the phone. There was a logo of motorola on the screen, and I tried to reboot the phone manually, but it did not reboot. So I found a thread on this forum where it was written that when the manual reboot fails, I have to pull out the battery, hold the x button, and power on the phone. There does come a screen with a picture, as described on the forum, but when I press the @ key, nothing happens! When should I do now??

UPDATE: I got recomended another sbf file, I tried to do the same process with that sbf, and the process went oke, than the phone automatically booted off, and now it does not go on anymore! When I connect the phone to my laptop, the laptop does know that a device is connected, and that is it! I know tried to flash the first sbf file and now I am at the first step, RSD writes to manually reboot the phone, and the phone does not reboot as written above with the other sbf file. When I plug it out, the phone does not go further than the motorola logo.

HELP!!! How can I fix this!!

UPDATE 2: Out of frustration I just pushed random keys and the recovery menu suddenly popped up! It looks like it is working!
Sorry for not responding in the evening, I am glad that the problem is solved and you can use your phone again. One point of attention. When the phone does not boot after flashing, you can try to flash again with the same SBF, at least that's what I did when it happend to me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
Anoniem: 59407 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 08:45:
[...]

Sorry for not responding in the evening, I am glad that the problem is solved and you can use your phone again. One point of attention. When the phone does not boot after flashing, you can try to flash again with the same SBF, at least that's what I did when it happend to me.
Geen probleem man, ben allang bij dat het opgelost is ! De voornaamste reden dat ik de stock rom erop wilde zetten is de problemen die ik heb met de camera; het neemt ontzettend wazige foto's. Ik heb ook op xda een bericht achter gelaten, en dat zal ik ook hier even doen, mischien dat een tweaker wel een oplossing heeft op mijn probleem:

I recently bought an used milestone 2. I discoverd that the camera is taking blurry pictures. It seems like that the auto focus is waaay out of focus. I read blogs and solutions for a while now before posting this tread, but without succes. When I bought the phone there was miui installed on it. I figured out that it could be an bug, so I flashed to the stock rom, however, the camera still takes blurry pictures. I have tried almost every possible settings in the camera, downloaded various camera apps, flashed it to the stock rom, but the camera still takes blurry pictures.

Anyone any idea how to fix this ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, geen enkel idee behalve het schoonmaken van de lens. Als het met verschillende roms en apps niet werkt heb ik geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Staat de camera niet toevallig in Macro modus? Soms als ik een close-up foto heb genomen, vergeet ik hem weerr terug te zetten. Resulteert in heel wazige foto's :( (en de camera is al niet van al te beste kwaliteit en heeft biij mij na ruim een jaar gebruik 2 plekjes waar ik altijd zwarte pixels krijg--waarschijnlijk de ccd beschadigd)

Het lijkt me dat het enige ICS toestel met hardware toetsenbord de Sony Ericsson Xperia Pro is? Niet een heel nieuw toestel, maar alle Xperia's zouden een ICS upgrade gehad moeten hebben.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Draai nu een tijdje cyanogenmod 10 (android 4.1) met OTA (super relexed!)
Dit heeft mijn milestone2 nieuw leven ingeblazen, en gebruik 'm weer op volle toeren, nog geen reden voor een nieuwe foon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:32
CT schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:07:
Dit heeft mijn milestone2 nieuw leven ingeblazen, en gebruik 'm weer op volle toeren, nog geen reden voor een nieuwe foon :)
Interessant! Kun je ons wat meer vertellen over je ervaringen? Hoe is het batterijduur nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Prima ervaring, gewoon de hele 4.1 ervaring met de google cards/search e.d.
Het gaat niet zo vloeiend als op een SG3, maar dat ligt aan de CPU. Echt vertragingen merk ik niet (niet meer of minder dan de stock rom). Maar echt snel is het ook niet ;) Het is echt een functionele update.
De OTA is handig omdat de developer tot nu toe elke week wel wat fixes uitbrengt, en dan krijg je gewoon een popup en kan je via wifi direct de nieuwe rom installeren zonder weer zelf in de bootloader e.d. te gaan of te wipen.
Battery life is niet zo geweldig, haal net 1 dag, maar dit komt wellicht doordat de telefoon (en dus de accu) al erg vaak opgeladen is.. ik haal sowieso een nieuwe op ebay (accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-05 00:29

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Iemand heeft deze foon, die start echter na het updaten niet meer op.
Nu kan ik em overnemen maar zou eerst willen weten of dit nog te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Sure, probeer zo'n guide: YouTube: How to Unroot/Unbrick your Droid 2 Back to Factory ROM!

Maar eerst even de motorola vanuit uitstand starten door de 'up' (omhoog) knop ingedrukt te houden op het toetsenbordje en dan aanzetten door de power knop ingedrukt te houden. (dus up en power tegelijk ingedrukt houden)
Als je dan in de factory boot rom komt weet je dat hij nog te redden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 14:25

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb deze phone 2e hands gekocht met Android 2.2. Als ik de officiele update naar 2.3 wil uitvoeren via de Motorola Software updater meld deze dat er geen verbinding gemaakt kan worden naar de update servers ??
Ik heb de update software via de UK site gedownload :

http://direct.motorola.co...e-2_A953_4.1-22.en.GB.pdf

Systeemversie: Version.62.2.16.A953.Retail.en.GB

edit:
Via XDA toch maar deze handleiding van 'playdo' gevold voor de stock ROM:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1952957

[ Voor 48% gewijzigd door FlyEragon op 11-11-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasicezero
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03 23:56
CT schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:07:
Tnx voor de TIP! d:)b

Ik draai CM10 nu ook al een aantal weken.
Mn milestone 2 is nu inderdaad wederom geboren. :)

Sowieso de gehele jelly bean ervaring is echt nice. De widgets hebben meer functionaliteit (email en agenda bijvoorbeeld), wat ervoor zorgt dat ik veel meer kan doen/zien vanaf mn home-screen.

En mn milestone is echt gewoon sneller geworden. Reageert en schakelt veel sneller tussen verschillende apps als voorheen met de stock rom (motoblur, android 2.3).
Ik dacht eerst dat deze snelheid kwam door de clean install, maar ik ben nu al een aantal weken verder en heb al veel gedaan/getest en alles gaat nog net zo vlot. Dus ik denk dat jelly bean beter omgaat met memory.
Zoals CT al aangaf, het is geen galaxy sIII snelheid ofzo, maar voor wat ik gewend was is dit echt wel nice voor een toestel uit 2010.

Nadelen:
  • batterij-duur is wat minder geworden. Voorheen haalde ik een volle dag en overleefde de milestone zelfs de nacht nog zonder op te laden. Maar nu moet ik ‘m echt aan de oplader hangen als ik van werk thuiskom, anders wordt ik niet gewekt de ochtend erop. ;)
  • ik krijg de nederlandse spellingscheck niet aan de praat, maar vindt dit totaal niet erg.
  • Geen flash support meer, helaas na android 4.1. Alhoewel je ’t wel makkelijk kan installeren, werkt ’t niet helemaal goed op alle websites.
  • De camera werkt een beetje ‘stroef’, maar een andere camera-app zoals IgCamera werkt prima (werd ook al aangegeven op xda-developers).
  • Momenteel werkt de standaard file explorer niet, maar hier heb ik nog niet lang genoeg naar gekeken, ik gebruik nu gewoon een andere file explorer.
Ondanks deze kleine nadelen ben ik weer helemaal tevreden met mn oude vertrouwde milestone 2. En dit zorgt ervoor dat ik voorlopig nog geen nieuwe phoon hoef te zoeken.
Komt mooi uit want ik zag er al tegenop om er één te ‘moeten’ kiezen uit het huidige qwerty-loze assortiment.

coldasicezero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05 21:57

GS88

π raat

Ik heb onlangs MSU gebruikt voor de update naar Android 2.3.4

Nu werkt wifi niet, hij vindt wel netwerken, maar reset zichzelf de hele tijd (verbinding verbroken, zoeken, maken, verbreken, zoeken... etc.)

Ook heb ik dat zowel de searchknop als de homeknop (van die vier knoppen onderaan het scherm), op een tril na, geen reactie geven. Als ik er op druk, komt er enkel een trilletje, maar gebeurt er verder niks. :'(

Iemand die ook zoiets heeft meegemaakt? Moet de telefoon naar reparatie? Het is een toestel uit de UK, moet ik dan contact opnemen met Motorola UK? Of kan dat gewoon met Motorola NL (als dat er is?).

Edit (maandag 24-6): Ik heb hem vandaag meegenomen naar school, en daar deed hij het wel op het netwerk.. ik denk dat ik met de instellingen moet spelen om hem thuis ook aan het werk te krijgen.. heeft er iemand ervaring met dit probleem en/of een idee hoe dit op te lossen? :'(

[ Voor 18% gewijzigd door GS88 op 25-06-2013 00:19 ]

Rotterdam

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste