Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 11:43

Inleiding

Motorola gaat met de Milestone 2 een Android 2.2-toestel uitbrengen in Europa. De smartphone is de opvolger van de originele Milestone en wordt in het vierde kwartaal uitgebracht. Motorola heeft zijn eigen interface Blur voorgeïnstalleerd.

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1283349477.jpeg Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1283349491.jpeg Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1283349487.jpeg Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1283349482.jpeg

Video's

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iUaIHEPltAc]

Specificaties

OSGoogle Android 2.2 (bij release) + Motorola Blur GUI
ChipsetOMAP3620*
Processor snelheid1GHz
ROM geheugen512MB*
RAM geheugen8GB
Flash geheugenMicroSD(HC) tot 32GB
Scherm3.7" 854x480 LCD (Capacitief met multitouch)
Camera's5.0MP (720p) (dubbele LED 'flitser')
Bluetooth2.1 + EDR
Wifi802.11b, 802.11g, 802.11n
Mobiele netwerkenedge, gprs, hspa, umts
Frequentiebereik850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz
Accu1400mAh Li-Ion
Connectors3.5mm headset, MicroUSB
Afmetingen 116x60x14mm
Gewicht 169 gram

*nog niet bevestigd

Overige/opvallende functionaliteit:
• A2DB
• DLNA
• Bewegingssensor
• Electronisch kompas
• Swype
• Geo-tagging
• Flash 10.1

Linkjes

Motorola website - Milestone 2
Tweakers nieuws: Motorola kondigt Milestone 2 aan
Tweakers pricewatch: Motorola Milestone 2 Zwart

Credits

Ik ben nog bezig met deze OP en zal de komende dagen/uren een hoop informatie en foto's toevoegen :) suggesties zijn altijd welkom!

[ Voor 36% gewijzigd door Noxious op 04-09-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 20:31
Moet dit topic niet in het gedeelte specifiek voor Androidtoestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik zal dit topic eens scherp in de gaten gaan houden wat betreft de ondersteuning en hardwarematige lock van Motorola uit. Mochten die zaken mij bevallen, of in ieder geval niet enorm tegenvallen, dan zou het zomaar kunnen dat de vervanging van mijn Motorola L7 geheel tegen de verwachting in wederom een Motorola wordt.

Ondertussen maar even een no-nonsense Nokia gekocht, die dingen blijven onverwoestbaar :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 01-09-2010 18:45 ]

• Noxious
Cubic X schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:05:
Moet dit topic niet in het gedeelte specifiek voor Androidtoestellen?
Klopt, had me vergist :P al wel een TR aangemaakt maar nog geen reactie. :)
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:44:
Ik zal dit topic eens scherp in de gaten gaan houden wat betreft de ondersteuning en hardwarematige lock van Motorola uit. Mochten die zaken mij bevallen, of in ieder geval niet enorm tegenvallen, dan zou het zomaar kunnen dat de vervanging van mijn Motorola L7 geheel tegen de verwachting in wederom een Motorola wordt.

Ondertussen maar even een no-nonsense Nokia gekocht, die dingen blijven onverwoestbaar :)
Dat dilemma heb ik ook ja, ik heb nu een Samsung Omnia Qwerty waar ik nog een jaartje mee moet doen (na die periode is net de kop van de prijs van de Milestone 2 af, dus dat komt wel goed uit) maar het moet nog maar blijken wat Motorola met deze telefoons uitspookt.
Ik las eerder iets over een hardwarematige chip die controleert of 'ie niet jailbroken is en aan de hand daarvan het toestel compleet uitschakeld, ik hoop echter toch dat het op z'n minst mogelijk is de Blur-interface te laten verdwijnen naar standaard Android.
Zijn door dat MotoBlur ook alle icoontjes aangepast of is het nog steeds de standaard-Android-look?
Op m'n vorige Motorola Milestone had ik namelijk geen aangepaste icoontjes zoals bij HTC's Sense en dat was mooi! Gewoon de standaard Androidicoontjes and that's it.. Is dit aangepast door MotoBlur, of zorgt MotoBlur er alleen voor dat je andere menuknoppen hebt en dergelijke wat op te lossen is met een andere launcher ofzo...

Vind het design nog niet helemaal op en top van deze 2e generatie Milestones maarja de specs... :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilyz.com/wp-content/uploads/Droid1-Droid2.jpg
Dat chromen randje, de blauwe kleur voor de afwerking en dat randje onder het scherm.. hmm..

Misschien zakken de prijzen voor de Milestone wel pijlsnel naar beneden, dan ga ik daar weer voor icm OC!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tikje naar het juiste subforum.

• Noxious
Wat Blur betreft:
Edit, beter filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iUaIHEPltAc]
Originele link: YouTube: Motorola BLUR OS of Android

@RoD: tnx :)

[ Voor 44% gewijzigd door Noxious op 02-09-2010 12:26 ]

Yes ik weet wat MotoBlur is en gebruik al die zut zeker weten niet...

Maar zijn de standaard icoontjes dan ook helemaal aangepast naar MotoBlursettings / kleuren..
Of merk je daar straks niks van en zijn de standaard icoontjes nog steeds van Android zelf zoals:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QwXHQV04H0QbecSUwhDhINZh/full.png

De HTC Sense'ers hebben andere icoontjes.. De Samsung Galaxy S heeft andere icoontjes enzovoort...

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 02-09-2010 12:34 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Noxious
Ze lijken inderdaad anders te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/09/10x0901mot44ew014.jpg
Hmmm too bad.. Misschien mogelijk om met een app (BetterCut) ofzo de icons aan te passen..
Nja hij is er toch nog lang niet =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
CLB schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:39:
Hmmm too bad.. Misschien mogelijk om met een app (BetterCut) ofzo de icons aan te passen..
Nja hij is er toch nog lang niet =)
Zou het niet mogelijk zijn de complete UI te vervangen met de standaard android UI?
Nu weet ik niet heel veel van Android en van de beveiliging van dit toestel maar het moet toch mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373104

Noxious schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:58:
[...]

Zou het niet mogelijk zijn de complete UI te vervangen met de standaard android UI?
Nu weet ik niet heel veel van Android en van de beveiliging van dit toestel maar het moet toch mogelijk zijn...
Dat kan inderdaad sowieso zonder te rooten. Je kan gewoon een homescreen replacement zoals Launcherpro installeren (ik zou het doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:06

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik kan er altijd erg slecht tegen als fabrikanten in elke opvolgende generatie de accessoires van de vorige generatie overbodig maken.

De cardock van de droid 1 (milestone) werkt niet met die van de droid 2 (milestone 2) althans het past niet. Zal voor de deskdock waarschijnlijk dus ook gelden.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_D3yU4M3bBpM/TGWU19uGQsI/AAAAAAAAG-k/rnkwC-hDfp8/droid2-33.jpg

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 373104 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:29:
[...]

Dat kan inderdaad sowieso zonder te rooten. Je kan gewoon een homescreen replacement zoals Launcherpro installeren (ik zou het doen).
Dan heb je geen andere icoontjes, maar nog steeds die lelijke van de Milestone 2...
@ Madlive: Dock is gewoon compatible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind dat blauw van het toetsenbordgedeelte niet zo mooi eerlijk gezegd, maar verder vind ik 'm toch wel zeker interessant. In het filmpje waar ik het hieronder over heb vind ik alleen het touchscreen niet heel soepeltjes aandoen.
CLB schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:08:
@ Madlive: Dock is gewoon compatible
Inderdaad, volgens het filmpje hier is er een bewuste keuze gemaakte die accessoires compatible te houden. Als dat niet zo is heb je net een verkeerde Chinese knock-off te pakken ofzo, maar dan paste 'ie dus ook al niet lekker op de eerste Milestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een nieuwe deskdock komt welke zowel met de milestone 1 als 2 compatible zal zijn. De cardock is toch echt een ander verhaal. De render van de gewone dock ziet er in dit filmpje toch duidelijk anders uit dan degene (originele, hou niet van namaak spul) die ik nu heb;

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iUaIHEPltAc&feature=player_embedded#!]

(op 1:40 te zien)

Ik moet overigens eerlijk bekennen dat de eerste milestone toch een ontzettend degelijke, stevige telefoon is. Ben benieuwd hoe de milestone 2 gaat aanvoelen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaDLiVe schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:11:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een nieuwe deskdock komt welke zowel met de milestone 1 als 2 compatible zal zijn. De cardock is toch echt een ander verhaal. De render van de gewone dock ziet er in dit filmpje toch duidelijk anders uit dan degene (originele, hou niet van namaak spul) die ik nu heb;
Heb je het filmpje überhaupt wel gekeken? Er wordt specifiek gemeld dat ze compatibiliteit bewust wilden behouden. Dus het zou prima kunnen dat een oude dock er anders uitziet dan een nieuwe, maar dat hij wel gewoon compatible is. Dat iets er anders uitziet wil natuurlijk niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 02:08:
[...]

Heb je het filmpje überhaupt wel gekeken? Er wordt specifiek gemeld dat ze compatibiliteit bewust wilden behouden. Dus het zou prima kunnen dat een oude dock er anders uitziet dan een nieuwe, maar dat hij wel gewoon compatible is. Dat iets er anders uitziet wil natuurlijk niets zeggen.
Had geen audio tot mijn beschikking :+ Wel gekeken niet geluisterd.

Even terugkomend op die icoontjes en het veranderen daar van..
Dat kan met de applicatie 'Desktop Virtualizer' kreeg ik vandaag te horen van een Tweaker.
Even geprobeert en 't is echt geweldig!! Ik ben nu bezig om de icons op m'n homescreens allemaal te veranderen in die van de 'Buuf2' stijl, misschien bekend bij jullie als je een iPhone hebt gehad..

Ik weet niet of de icoontjes van de Milestone1 misschien ergens allemaal geuploaded zijn?
Heb vandeweek weer een Milestone aangeschaft, maar mocht de Milestone2 in 't echt toch mooi zijn, dan is 't toch het overwegen waard... LauncherPro Plus er op samen met Desktop Virtualizer en hoppa GAAN!!!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Is er al bekend waneer dit toestel uitgegeven wordt?
Ik lees op internet 4e kwartaal 2010, maar ook december 2010.
Gezien dit toestel samen met de HTC desire Z op mn lijstje staat als vervanger van mn huidige toestel weegt dit wel mee. Ik mag vanaf 10 okt verlengen.

Tevens, Ik ziie enkel motorola's bij telefoonaanbieder Belcompany, maar niet bij kpn winkels bijv. Wel in combinatie met KPN abonnementen gelukkig. (huidige bevalt goed)
Wordt dit toestel misschien bij meerdere aanbieders in de winkel gelegd, zodat ze direct met elkaar te vergelijken zijn?

Anoniem: 69767

Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTPKpKg-iEC7ThFNVrLjrC2Oo8x4SsutxxdqG4VHnoHdHWlBhk&t=1&usg=__p8sHwLP3-qWSPlkDtIcuR5yC-CM=

Weet iemand wanneer de Droid 2 World Edition naar Europa komt, ik vind het mooier dan de HTC Desire Z namelijk. Alhoewel HTC betere update-support heeft en Sense beter is dan Motoblur; maar dat kan met rooten en/of een custom launcher misschien worden opgelost >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 18-09-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:45:
[afbeelding]

Weet iemand wanneer de Droid 2 World Edition naar Europa komt, ik vind het mooier dan de HTC Desire Z namelijk. Alhoewel HTC betere update-support heeft en Sense beter is dan Motoblur; maar dat kan met rooten en/of een custom launcher misschien worden opgelost >:)
Ik zit er persoonlijk niet echt op te wachten. Het enige wat het meer zou hebben is een 1,2GHz proccy en Quad band functionaliteit. Quad band is niet echt van toepassing op Europese telefoons (wij kunnen toch al bijna overal ter wereld terecht met onze handsets) en de 1,2Ghz overclock komt binnenkort wel een keer uit als hack zoals er nu ook een 1,2Ghz overclock beschikbaar is voor de milestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBrunings
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
Het blijft inderdaad angstvallig stil omtrent de levering van de milestone 2/droid 2 in nederland. Sinds de aankondiging volg ik de informatie omtrent dit toestel, en eerlijk gezegd had ik verwacht dat ie zo langzamerhand wel in de winkel zou liggen. Zeker omdat de Desire-Z, een directe concurrent van dit toestel met dezelfde formfactor, waarschijnlijk wel binnen enkele weken in de winkels ligt. Terwijl de aankondiging van de Desire-Z enkele weken na de aankondiging van de Milestone 2 plaatsvond.

Een paar posts hierboven is te lezen dat ie waarschijnlijk Q4/december komt. Ik denk dat dit een slechte zaak is voor Motorola vanwege een aantal redenen:
- als (begin) december de streefdatum is kan motorola het zich niet veroorloven het toestel door onvoorziene omstandigheden nog een aantal weken langer uit te stellen vanwege de aankomende kerstdagen en de consumptie van consumenten rond deze dagen. Dit zou betekenen dat er veel verkoop verloren zou gaan.
- een directe concurrent, desire-Z, komt enkele weken daarvoor uit, terwijl veel consumenten, waaronder ik, zitten te wachten op een (nieuw) android toestel met deze formfactor. Dit betekend waarschijnlijk dat velen die weken/maanden hebben zitten wachten met het aanschaffen van een nieuw toestel toch voor de veel eerder verkrijgbare desire-z kiezen.
- Windows Phone 7 telefoons worden rond die periode waarschijnlijk ook al ruim aangeboden (de trophy 20 oktober geloof ik) waardoor er extra concurrentie is.
- De droid 2 is in december al maanden verkrijgbaar in de VS, waardoor de telefoon langzaamaan toch wat "oud" begint te worden.

Misschien heb ik het wel helemaal mis met mijn redenen, maar het is op zijn minst opmerkelijk dat de launch in europa zo lang op zich laat wachten. Als iemand verdere informatie heeft over leverdatum of iets dergelijks zou ik, en waarschijnlijk meerdere met mij dit graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja Motorola is en blijft Amerikaans... Die hebben allemaal zo'n rare release patroon. Eerst op thuis front en pas veel later rest van de wereld. Ze hebben blijkbaar nogsteeds niks geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasonia
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-05-2023
Een reactie op Camacha over de bouwkwaliteit van de Milestone 2:
YouTube: Motorola DROID 2 Review

Dit is een review van de Droid 2 wat qua hardware gelijk is aan de Milestone 2 en er wordt gezegd dat hij gebouwd is als een tank, dus dat is alvast positief!
Ik twijfel ook sterk tussen de Desire Z en Milestone 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Milestone 1 is ook gebouwd als 'n tank, dus met die numero 2 zal ook niet veel mis zijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nasonia schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:30:

Dit is een review van de Droid 2 wat qua hardware gelijk is aan de Milestone 2 en er wordt gezegd dat hij gebouwd is als een tank, dus dat is alvast positief!
Mja, ik vind het ook een lastige keuze hoor, valt eigenlijk weinig over te zeggen tot het spul in de winkel ligt (of beter, in mijn handjes). Ik vind het slidemechanisme van de Milestone geen voordeel, dat voelde niet zo geweldig vond ik. Het is nog even afwachten hoe de Z dat doet. Het beeldscherm is sowieso een pluspunt van de Milestone, die blauwe kleur daarentegen weer niet. Smaken verschillen, maar ik vind het een rare kleur.

Voor mij gaat het ook belangrijk worden hoe de camera's zich tot elkaar verhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-10-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nasonia schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:30:

Daarmee bedoelt hij dat het toestel solide in de hand ligt en niet wiebelig is (als de N96 of andere plastic speelgoed). Over de daadwerkelijke kwaliteit kan hij niks zeggen. Zoals hij zelf al zegt had de milestone het probleem dat de accu klep eraf viel, dat is "niet tank" in mijn boekje. Het lijkt erop dat Motorola goed heeft gekeken naar de droid en de "kleine" mankementen heeft verholpen. Om te zeggen dat iets als een tank is bij de release vindt ik altijd ongeloofwaardig. De eerste echte mechanische problemen doen zich meestal pas na 6 maanden a 1 jaar gebruik voor en zo was dat dus ook met de milestone. Na een paar maanden gebruik ging de slider toch wat losser zitten. Niet echt irritant maar wel noemenswaardig.

Verder lijkt het erop of de droid 2 (dus niet de milestone welke een europese chipset heeft) problemen heeft met ontvangst. Ik heb nu al op 5 techsites gelezen dat de droid 2 problemen heeft met ontvangst maar nogmaals dat is in Amerika, daar zijn de netwerken sowieso waardeloos.

Hiero linkje naar ubergizmo maar hetzelfde is ook te lezen op engadget en droid life enzo.
http://www.ubergizmo.com/...with_signal_problems.html

De review van Engadget is waarschijnlijk de beste tot nu toe.
http://www.engadget.com/2010/08/13/droid-2-review/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 17-10-2010 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

http://androidforums.com/...release-date-10-18-a.html

Release date van 18 oktober naar 17 november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verdomme! Dat wordt dus december voor mij. De eerste paar weken nemen de prijzen altijd een duikvlucht waardoor ik liever een maand wacht.

/edit:

Nu ik er over nadenk. Google heeft gezegd dat ze elke 6 maanden een major release zouden doen. Dat zou inhouden dat Android 3 in november gereleased zal worden (Froyo in mei). Het ziet er naar uit dat de Milestone 2 (net zoals zijn voorganger) outdated zal zijn al voor hij gereleased is. Het heeft toen 3 maanden geduurd voordat Motorola kwam met een 2.1 en nog eens 5 maanden voor een 2.2 update.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 19-10-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Of 11 november. Nieuws/geruchten van 19 oktober: http://www.droid-life.com...-launching-november-11th/
11 November is een datum die al eerder gehoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:17:
Ziet er naar uit dat de Milestone 2 (net zoals zijn voorganger) outdated zal zijn al voor hij gereleased is.
Ja inderdaad, want de Milestone was toevallig niet het eerste toestel met Android Eclair 2.0 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:17:
Nu ik er over nadenk. Google heeft gezegd dat ze elke 6 maanden een major release zouden doen. Dat zou inhouden dat Android 3 in november gereleased zal worden (Froyo in mei). Het ziet er naar uit dat de Milestone 2 (net zoals zijn voorganger) outdated zal zijn al voor hij gereleased is. Het heeft toen 3 maanden geduurd voordat Motorola kwam met een 2.1 en nog eens 5 maanden voor een 2.2 update.
Als je qua hard- en software altijd het laatste nieuwe wilt hebben, dan zou ik maar hard gaan sparen om elke 6 maanden een nieuwe telefoon te kopen...

Gewoon de telefoon kopen die je op het moment van aanschaffen het beste bevalt, en er niet over inzitten of er wat beters uitkomt. Dat gebeurt toch altijd wel. Dan kun je een jaar of 2 later gewoon weer verder kijken naar wat er dan op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Katsunami schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:53:
[...]

Als je qua hard- en software altijd het laatste nieuwe wilt hebben, dan zou ik maar hard gaan sparen om elke 6 maanden een nieuwe telefoon te kopen...

Gewoon de telefoon kopen die je op het moment van aanschaffen het beste bevalt, en er niet over inzitten of er wat beters uitkomt. Dat gebeurt toch altijd wel. Dan kun je een jaar of 2 later gewoon weer verder kijken naar wat er dan op de markt is.
Mwah het gaat ook niet echt over de hardware hier he... :) De hardware van de milestone 2 kan wel een tijdje vooruit. Het probleem wat ik aankaart is het feit dat de milestone 2 met froyo wordt gereleased vlak voor een software release. Normaal gesproken zou dit niet erg zijn maar de versleuteling van de droid 2 is nog niet gebroken dus kunnen we er ook geen custom roms op gooien dus zijn we afhankelijk van Motorola. Dan is het dus de vraag OF ze ooit de 3.0 update gaan uitbrengen en wanneer.
CLB schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:37:
[...]

Ja inderdaad, want de Milestone was toevallig niet het eerste toestel met Android Eclair 2.0 8)7
Ik begrijp die uitspraak niet zo goed. De Milestone was veel later gereleased (dan de Droid) hier in Europa en met eclair. Dus qua software was hij al outdated voor hij gereleased was. Alleen was het toen natuurlijk een bijzonder situatie dat Google er met een hoog tempo updates uit pompte.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 20-10-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 105188 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:41:
Dus qua software was hij al outdated voor hij gereleased was.
De Milestone was de eerste Androiddevice die werd gereleased met 2.0 ver voor z'n concurrentie.. niks outdated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:34:
[...]

De Milestone was de eerste Androiddevice die werd gereleased met 2.0 ver voor z'n concurrentie.. niks outdated
Jaaaa... vooral omdat een week later Google kwam met de Nexus One met 2.1, Zeker niet outdated.

En je zegt het weer verkeerd. De Droid was in America als eerste met 2.0, Tot de tijd dat ze hier de Milestone hadden gereleased had HTC al de Desire in de markt gezet.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 20-10-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat jij wil _O-

Dan is de Milestone niet met 2.0 gereleased ruim voor alle concurrentie kwam..
Dan zal ik ook niet vanaf december 2009 met een Europese Milestone hebben gelopen met 2.0...

Groetjes thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:22:
Wat jij wil _O-

Dan is de Milestone niet met 2.0 gereleased ruim voor alle concurrentie kwam..
Dan zal ik ook niet vanaf december 2009 met een Europese Milestone hebben gelopen met 2.0...

Groetjes thuis :+
Dat zeg ik niet, je moet maar tussen de regels leren lezen. Als je zo kort bent met je uitspraken dan ga ik ook niet defineren wat ik bedoel met hier en dan loop jij erin. Feit blijft nogsteeds dat die data zo dicht op elkaar liggen dat het bijna onmogelijk is om er rendement uit te halen. Dat was dus ook de reden van een kleine ruzie tussen Google en Motorola en ook de reden waarom ze de release intervallen terug hebben gedraaid naar 6 maanden.

Groeten aan je zusje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 11:57

mindcre8r

Tradepedia

Anoniem: 105188 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:40:
[...]

Dat zeg ik niet, je moet maar tussen de regels leren lezen. Als je zo kort bent met je uitspraken dan ga ik ook niet defineren wat ik bedoel met hier en dan loop jij erin. Feit blijft nogsteeds dat die data zo dicht op elkaar liggen dat het bijna onmogelijk is om er rendement uit te halen. Dat was dus ook de reden van een kleine ruzie tussen Google en Motorola en ook de reden waarom ze de release intervallen terug hebben gedraaid naar 6 maanden.

Groeten aan je zusje
Dude seriously, ga terug naar de brugklas, kunnen wij weet on topic.

Iemand al iets vernomen van een Telco in NL wat de verwachte tijden zijn? Belsimpel die toch altijd rap is met zijn aankondigingen heeft nog niks staan.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mindcre8r schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:27:
Iemand al iets vernomen van een Telco in NL wat de verwachte tijden zijn? Belsimpel die toch altijd rap is met zijn aankondigingen heeft nog niks staan.
Je kunt hem bij belsimpel reserveren maar dat was het dan. Vooralsnog zis een exacte release nog niet bekend maar men speculeert op mid november. De prijs van de droid 2 is 599 dollar in de US, dus het zal wel ergens rondt die koers zijn bij introductie waarna het zakt naar de 450 a 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 11:57

mindcre8r

Tradepedia

Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:05:
[...]

Je kunt hem bij belsimpel reserveren maar dat was het dan. Vooralsnog zis een exacte release nog niet bekend maar men speculeert op mid november. De prijs van de droid 2 is 599 dollar in de US, dus het zal wel ergens rondt die koers zijn bij introductie waarna het zakt naar de 450 a 500.
ah thnx.. ik zie ook een limited R2D2 versie, dat is wel uber g33k :) maar helaas wil er niemand buiten de US shippen, n ik weet ook niet precies hoe het zit met het unlocken van een verizon phone.

aii me want me want

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mindcre8r schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:16:
[...]

ah thnx.. ik zie ook een limited R2D2 versie, dat is wel uber g33k :) maar helaas wil er niemand buiten de US shippen, n ik weet ook niet precies hoe het zit met het unlocken van een verizon phone.

aii me want me want
Die R2D2 versie zal hier in Nederland niet werken. Of jah de 3G zal niet werken, je hebt alleen GSM en GPRS.

/edit: Nog niet eens. Ik ging er even van uit dat het een triband toestel was maar blijkbaar is het een dualband toestel welke alleen 800 en 1900 ondersteunt. Hij zal helemaal niet werken in Nederland.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 22-10-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws, de Droid 2 is te overclocken naar 1.4Ghz.

Dit is de meeste veilige methode:
http://www.droid-life.com...-x-or-droid-2/#more-17844

Als dat niet werkt dan kun je deze proberen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=813855

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:27:
Goed nieuws, de Droid 2 is te overclocken naar 1.4Ghz.
Vooralsnog gaan de Milestone 2 en de Desire Z gelijk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de CPU's identiek zouden zijn natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:30:
Als de CPU's identiek zouden zijn natuurlijk ;)
Vooralsnog op papier nog wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heb jij het al over praktijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar volgens mij zijn wij hier voor de Droid 2 aka Milestone 2 en niet voor de Desire Z. Als iemand de Desire Z beter vindt vanwege de aspecten die het heeft (bijv. prijs, merk, interface) dan staat die persoon nog altijd vrij om een Desire Z te kopen.

Het ding hier was dat er een gepubliceerde methode is om de Droid 2 naar 1.4Ghz te overclocken wat natuurlijk altijd prettig is om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:17:
Maar volgens mij zijn wij hier voor de Droid 2 aka Milestone 2 en niet voor de Desire Z. Als iemand de Desire Z beter vindt vanwege de aspect die het heeft (bijv. prijs, merk, interface) dan staat die persoon nog altijd vrij om een Desire Z te kopen.

Het ding hier was dat er een gepubliceerde methode is om de Droid 2 naar 1.4Ghz te overclocken wat natuurlijk altijd prettig is om te weten.
Gezien er vrij recent een berichtje kwam dat de Z overclocked was naar 1,4 GHz is het natuurlijk uitermate interessant dat de enige directe concurrent met een soortgelijk iets komt. Je ontkomt niet aan vergelijkingen in één van de twee topics, zeker aangezien ze vooralsnog zo gelijkwaardig lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:21:
[...]

Gezien er vrij recent een berichtje kwam dat de Z overclocked was naar 1,4 GHz is het natuurlijk uitermate interessant dat de enige directe concurrent met een soortgelijk iets komt. Je ontkomt niet aan vergelijkingen in één van de twee topics, zeker aangezien ze vooralsnog zo gelijkwaardig lijken.
Ja dat klopt, je kunt de Desire Z overclocken naar 1,55GHz maar om dar nou een "hele" discussie van oneliners van te maken.

Als je echt de snelste wilt hebben dan moet je de Galaxy S hebben. Die is stock al sneller dan de snelste overclocked en als je hem gaat overclocken dan is hi nog eens de snelste ook.

http://smartphonebenchmarks.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:30:
Ja dat klopt, je kunt de Desire Z overclocken naar 1,55GHz maar om dar nou een "hele" discussie van oneliners van te maken.

Als je echt de snelste wilt hebben dan moet je de Galaxy S hebben. Die is stock al sneller dan de snelste overclocked en als je hem gaat overclocken dan is hi nog eens de snelste ook.
Die heeft geen toetsenbord ;) Het gaat er juist om dat de telefoons directe concurrenten zijn. Dat snap je wel, neem ik aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 24-10-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:35:
[...]

Die heeft geen toetsenbord ;) Het gaat er juist om dat de telefoons directe concurrenten zijn. Dat snap je wel, neem ik aan.
Nee maar op die site kun je wel vergelijken op welke punten de verschillende telefoons nou goed of slecht scoren, waardoor je er achter komt dat sommige benchmark resultaten eigenlijk BS zijn.

Zoals de Galaxy S heeft 2GB aan interne RAM maar een heel trage filesystem waardoor hij stock heel laag scoort. XDA heeft een paar tweaks gemaakt waardoor 1GB van de 2GB wordt gebruikt als cache voor je filesystem. Hierdoor scoort de Galaxy S weer beter op IO waardoor hij ver boven de andere uitkomt.

Zo ook de G2 en Desire Z. Op grafische gebied laat hij nogal veel te eisen over (jammer dat er nog geen bechmarks zijn van de Droid 2), dat komt door de Ardreno 205 GPu die erin zit. De PowerVR 530 welke in de Droid 2 zit is (als je kijkt naar andere toestellen waar het wel ook in zit) sneller.

Wat er gebeurd met de G2 is dat hij op CPU ineens stuk hoger gaat scoren als je hem overclockt waardoor hij er net een tikkeltje sneller uitkomt maar in feiten blijven dingen als IO en zo allemaal hetzelfde. Dus je CPU mag wel sneller zijn maar als je veel en/of grote bestanden hebt dan heb je er nog niks aan. De G2 mag dan op papier wel sneller lijken maar als je 3D spellen gaat spelen kun je eigenlijk beter de Droid 2 hebben.

Wel even kijken en begrijpen wat de benchmarks zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 24-10-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:47:
Zo ook de G2 en Desire Z. Op grafische gebied laat hij nogal veel te eisen over (jammer dat er nog geen bechmarks zijn van de Droid 2), dat komt door de Ardreno 205 GPu die erin zit. De PowerVR 530 welke in de Droid 2 zit is (als je kijkt naar andere toestellen waar het wel ook in zit) sneller.
Dat heb ik je eerder horen roepen, maar ik zie die Adreno 205 juist hoger scoren dan de Galaxy S. Kom eens met (non-overclocked) bronnen dan?

Sowieso zijn al die telefoontjes alleen maar met Quadrant getest. Wat is je punt nu precies?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 24-10-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:50:
[...]

Dat heb ik je eerder horen roepen, maar ik zie die Adreno 205 juist hoger scoren dan de Galaxy S. Kom eens met (non-overclocked) bronnen dan?
Wanneer heb ik dat dan eerder gezegd? Kijk eens op de benchmark resultaten in de tabel op dit site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:51:
Wanneer heb ik dat dan eerder gezegd? Kijk eens op de benchmark resultaten in de tabel op dit site.
Misschen was het een andere user, maar ik heb het eerder gehoord. Die benchmarkresultaten zeggen me niet veel, eerlijk gezegd.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 24-10-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:52:
[...]

Misschen was het een andere user, maar ik heb het eerder gehoord. Die benchmarkresultaten zeggen me niet veel, eerlijk gezegd.
Als ik niet de enige ben dit het roept zal er wel wat waarheid achter zitten toch? ;)

De PowerVR 540 in de Galaxy S is op dit moment de raining champ, niks komt in de buurt van de 540 dat is een feit. De Ardendo 205 gaat nek aan nek met de 530.

De Galaxy S scoort stock zeer laag maar als je de lag fix toepast dan komt hij non overclocked als snelste uit de bus.

PowerVR 540 vs. Ardreno 205.
http://androidevolutions....bird-in-samsung-galaxy-s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ten eerste focus je je volledig op de grafische chip, terwijl je wel snapt dat dat niet klopt. Ten tweede staan er in dat linkje notabene drie testjes waarvan de stock G2 er twee wint! Ten derde vergeet je dat de G2 nog niet eens uit is en dus ook nog niet getweaked is, dus wie weet dat eventuele tekortkomingen dan nog weggepoetst kunnen worden terwijl de Galaxy S daar nu alle tijd voor heeft gehad.

Ook in dit filmpje is de G2 sneller.

Maar ging het hier niet over de Milestone?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 24-10-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:01:
[...]

Ten eerste focus je je volledig op de grafische chip, terwijl je wel snapt dat dat niet klopt. Ten tweede staan er in dat linkje notabene drie testjes waarvan de stock G2 er twee wint! Ten derde vergeet je dat de G2 nog niet eens uit is en dus ook nog niet getweaked is, dus wie weet dat eventuele tekortkomingen dan nog weggepoetst kunnen worden terwijl de Galaxy S daar nu alle tijd voor heeft gehad.

Ook in dit filmpje is de G2 sneller.

Maar ging het hier niet over de Milestone?
Juh zoals ik al zei, even kijken en begrijpen wat je ziet.

http://smartphonebenchmar...ant-result-for-g2-142mhz/

http://smartphonebenchmar...g-galaxy-s-oclf-from-xda/

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 24-10-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien moet je het even uitleggen, want ik heb geen idee wat je nou bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:05:
[...]

Misschien moet je het even uitleggen, want ik heb geen idee wat je nou bedoelt.
Anoniem: 105188 in "Motorola Milestone 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:09:
[...]

Zo ga ik geen discussie voeren. Terug naar de Milestone 2 :w
Sorry jongen. Als jij benchmark resultaten niet begrijpt maar toch even gaat roepen dat de ene het snelste is dan is er toch iets mis. Als jij die mooie gekleurde grafiekjes ook niet kan begrijpen dan kan ik er helemaal niks aan doen. Dat is basisschool grafieken lezen en als je dat niet kan, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:12:
Sorry jongen. Als jij benchmark resultaten niet begrijpt maar toch even gaat roepen dat de ene het snelste is dan is er toch iets mis. Als jij die mooie gekleurde grafiekjes ook niet kan begrijpen dan kan ik er helemaal niks aan doen. Dat is basisschool grafieken lezen en als je dat niet kan, sorry.
Ik snap niet waarom je de Samsung Galaxy erbij betrekt 8)7 Mensen die geïnteresseerd zijn in een Milestone 2 of een Desire Z willen overduidelijk een toetsenbord, die de Galaxy niet heeft. Zodoende is het helemaal niet relevant dat die sneller of niet zou zijn, mensen zijn toch niet geïnteresserd in het ding.

@ hieronder: wil je nou van me horen dat de Galaxy S sneller is met een bepaalde fix? Prima, die mag je hebben. Ondanks je gebrekkige uitleg en postgedrag begrijp ik inmiddels wat je met die grafiekjes wilde zeggen, maar ik heb in eerste instantie niet gezegd dat de één sneller is dan de ander zou zijn of dat dat überhaupt relevant zou zijn. Mogen we het dan nu alsjeblieft over telefoons met toetsenborden hebben?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 24-10-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:14:
[...]

Ik snap niet waarom je de Samsung Galaxy erbij betrekt 8)7 Mensen die geïnteresseerd zijn in een Milestone 2 of een Desire Z willen overduidelijk een toetsenbord, die de Galaxy niet heeft. Zodoende is het helemaal niet relevant dat die sneller of niet zou zijn.
Zucht... Sorry dat ik het wee rmoet doen maar ik ga toch terug in de tijd quoten.
Zoals de Galaxy S heeft 2GB aan interne RAM maar een heel trage filesystem waardoor hij stock heel laag scoort. XDA heeft een paar tweaks gemaakt waardoor 1GB van de 2GB wordt gebruikt als cache voor je filesystem. Hierdoor scoort de Galaxy S weer beter op IO waardoor hij ver boven de andere uitkomt.
Wat er gebeurd met de G2 is dat hij op CPU ineens stuk hoger gaat scoren als je hem overclockt waardoor hij er net een tikkeltje sneller uitkomt maar in feiten blijven dingen als IO en zo allemaal hetzelfde. Dus je CPU mag wel sneller zijn maar als je veel en/of grote bestanden hebt dan heb je er nog niks aan. De G2 mag dan op papier wel sneller lijken maar als je 3D spellen gaat spelen kun je eigenlijk beter de Droid 2 hebben.
http://smartphonebenchmar...ant-result-for-g2-142mhz/

http://smartphonebenchmar...g-galaxy-s-oclf-from-xda/

Je begrijpt de resultaten gewoon niet maar toch roep je bepaalde dingen omdat het cumulatief beter zou zijn. Wat het niet is, wat ik met de resultaten van de Galaxy S heb aangetoond.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 24-10-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:De discussie over de Galaxy hoort hier inderdaad niet, graag weer terug naar de Milestone.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ondanks dat er nog geen officiele release date is, is de Milestone 2 nu te preorderen bij de Engelse expansys.com:
http://www.expansys.com/m...ndroid-smartphone-203426/
http://www.dialtosave.co....lable-from-november-17th/

Verwachte release date 17 nov.

(Google search voor het laatste nieuws: link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prijs is omgerekend ongeveer 500 euro. 506 en nog wat om precies te zijn. Dat is zeer redelijk als je kijkt dat hij in de US 599 dollar kosten en meeste Amerikaanse bedrijven 1 dollar = 1 euro aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:47:
Prijs is omgerekend ongeveer 500 euro. 506 en nog wat om precies te zijn. Dat is zeer redelijk als je kijkt dat hij in de US 599 dollar kosten en meeste Amerikaanse bedrijven 1 dollar = 1 euro aanhouden.
Hij moet ook niet veel duurder worden, anders betaal je veel te veel bij t.o.v. andere telefoons en met name zijn belangrijkste concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens ik lees net dat de Milestone 2 wel 720p HD kan opnemen terwijl de Driod 2 dat niet kan.

http://www.mobilephonesar.../motorola-milestone-2.php

Weer een bonus puntje voor de Milsetone 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:07:
Trouwens ik lees net dat de Milestone 2 wel 720p HD kan opnemen terwijl de Driod 2 dat niet kan.

http://www.mobilephonesar.../motorola-milestone-2.php

Weer een bonus puntje voor de Milsetone 2.
In die stats zie ik toch
720p@30fps
staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Camacha: Hoe bedoel je? Ik had namelijk begrepen dat de Droid 2 geen 720p kon opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, ik dacht dat je het over de Milestone had, niet over de Droid :)

Edit: wait wut, dat is toch gewoon dezelfde telefoon?

[ Voor 227% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 26-10-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm nee.. Droid en Milestone zijn ook anders op verschillende gebieden hoor =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah HD video opnemen kunnen ze alle twee al qua hardware. het is een kwestie van software om er gebruik van te maken. Ze zullen in Amerika wel problemen hebben met een of andere patent ofzo dat het niet mag in Amerika. Zelfde reden waarom ze in Amerika de naam Droid gebruiken en hier in Europa Milestone. Droid is een merk van Lucas Arts (Star Wars) en volgens de deal mogen ze de naam Droid alleen in de USA gebruiken.

Het staat ook op de Motorola site trouwens. Als je kijkt naar de ROW specs staat er: "HD video".
http://www.motorola.com/C.../ci.Milestone-2-XW-EN.alt

Maar als je kijkt naar USA specs staat er: "DVD quality (720x480 resolution) up to 30 fps capture; up to 30 fps playback"
http://www.motorola.com/C...otorola-DROID-2-US-EN.alt

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon het een en andere door elkaar hebben gehaald. Even vergeten dat de 720 aan de andere kant van het maal teken moet staan wil het HD zijn.

Als je de twee sites met elkaar vergelijkt kom je er trouwens ook achter dat er andere dingen anders zijn. Zoals de audio codecs. De Droid 2 ondersteunt OGG en AAC+ terwijl dat er bij de Europese site helemaal niet bij staat.

En dan nog het ergste van allemaal. Bij de Europese versie staat dat hij Bluetooth class 1.5 is terwijl er bij de Droid 2 staat dat hij Bluetooth class 2 is.

Bluetooth Class 1.5, Version 2.1 + EDR (support profiles, A2DP, AVRCP, HFP, HID, HSP, OPP, PBAP)
Stereo Bluetooth Class 2, Version 2.1 + EDR (support profiles, A2DP, AVRCP, HFP, HID, HSP, OPP, PBAP)

Betekent dit dat er op de Milestone 2 een oudere versie van de bluetooth stack zit of is het gewoon een fout van Motorola EU?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 26-10-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:33:
Niet heel erg in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neeee, GSM vs CDMA of single-touch vs multi-touch
of een open bootloader vs een gesloten bootloader, valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een verzoek: wil iemand aub een ABO-topic maken in Telecomproviders?

Berichten over levertijden en aanverwante zaken horen niet in dit topic.

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 26-10-2010 10:21 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:01:
Neeee, GSM vs CDMA of single-touch vs multi-touch
of een open bootloader vs een gesloten bootloader, valt reuze mee.
GSM vs. CDMA is afhankelijk van het werelddeel en de provider daar ontkom je niet aan. Maar dat is tegenwoordig een kwestie van 1 chip uitwissellen.

Single-touch vs Multi-couth is oof afhenkelijk van het werelddeel en is een patent kwestie.

Bootloader van Droid X en Droid 2 zijn ook locked.
nieuws: Motorola erkent bestaan custom-rom-'kill-switch' in Android-smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
So... ik heb het over de Droid vs de Milestone, die meer verschillen dan Camacha doet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:08:
So... ik heb het over de Droid vs de Milestone, die meer verschillen dan Camacha doet geloven.
Ik denk dat hij het hier heeft over de Droid 2 en Milestone 2.

@pven: Hiero

[ABO] Motorola Milestone 2 levertijden- en abonnemententopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Njet:
CLB schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:33:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is dus wat ik wil zeggen. Als jij in het Milestone 2 topic begint over de Milestone dan is de verwarring natuurlijk compleet. Ik denk dat Camacha denkt dat jij het hebt over de Milestone 2 terwijl dat niet zo is. Anyweg als we dat relateren tot de zaken voorhanden zie je dat hetzelfde ook geldt voor de Milestone 2 wat natuurlijk veel relevanter is voor de discussie die wij hier voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begin er over... ook niet:
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:13:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, in dat stukje is het toch duidelijk dat we het hebben over de 2 en niet over de 1, vandaar dat Camacha dus dacht dat jij het over de 2 had terwijl jij begon over de 1.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 26-10-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 15:40
Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:48:
Zelfde reden waarom ze in Amerika de naam Droid gebruiken en hier in Europa Milestone. Droid is een merk van Lucas Arts (Star Wars) en volgens de deal mogen ze de naam Droid alleen in de USA gebruiken.
Enigzins offtopic, maar:
Droid (als telefoon) is een merknaam van Verizon. Alleen Verizon mag telefoons verkopen met de Droid naamgeving, daarom heb je bijvoorbeeld ook de HTC Droid Incredible.

Voor andere providers is er de Milestone (1), die tevens ook in de VS verkocht word.

Ik zit nog altijd te twijfelen tussen de Desire Z en de Milestone 2. Gezien de Z continu uitgesteld word is de Milestone 2 straks nog eerder verkrijbaar, en maakt deze een grotere kans. Het zal voor mij voornamelijk afhangen van de batterijduur.

[ Voor 24% gewijzigd door knirfie244 op 27-10-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:31:
Tja, in dat stukje is het toch duidelijk dat we het hebben over de 2 en niet over de 1,
vandaar dat Camacha dus dacht dat jij het over de 2 had terwijl jij begon over de 1.
Ja ik begin over de 1.. denkt het niet.. Hij vraagt toch of de Droid en de Milestone hetzelfde zijn, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@CLB ik wil er geen lang verhaal van maken maar ik denk dat je zelf verkeerd hebt gelezen waar het nou over gaat.

Ik zeg:
@Camacha: Hoe bedoel je? Ik had namelijk begrepen dat de Droid 2 geen 720p kon opnemen.
Waarop hij antwoord:
Het gaat hier overduidelijk over de 2 en niet over de 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarna hij zegt
Waarop ik netjes antwoord heb gegeven, aangezien er best wat 'grote' verschillen tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:43:
Waarna hij zegt
Waarop ik netjes antwoord heb gegeven, aangezien er best wat 'grote' verschillen tussen zitten.
Het is in essentie gewoon dezelfde telefoon, alleen gelokaliseerd. Of het nou de 1 of de 2 (die ik bedoelde) is. Zeggen dat het twee heel verschillende telefoons zijn is imho minder waar dan dat het dezelfde telefoons zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 27-10-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blabla ik heb niks gezegd over verschillende phones, alleen over verschillen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:32:
Blabla ik heb niks gezegd over verschillende phones, alleen over verschillen..
Zo komt het Milestone 2 topic wel vol O-)

Anywho, let's talk 'bout the phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335189

Zeker een hele mooie telefoon. De processor bevalt me wel, het design vind ik wel wat minder dan bijvoorbeeld de desire z. De processor van de desire z is wel op te schroeven tot 1,4 ghz en de batt bleek het nog wel aardig uit te houden dus. Lijkt mij dat de Omap ook wel op te schroeven is tot deze frequentie. Daarbij is de omap grafisch ook sterker.

Hoop alleen wel dat motoblur uit te zetten is of dat er een andere launcher te installeren is. Bij de milestone 1 is dit toch beveiligd of haal ik nou een custom rom en launcher door elkaar.

Weet iemand hier meer van? Iemand die bijvoorbeeld een milestone 1 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Launcher is gewoon te installeren naar gelang welke jij wil..
Hiermee kun je ook gewoon zelf alle icoontjes en dergelijke aanpassen, van MotoBlur zul je weinig last hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Civilian321: De Milestone 2 is ook over te clocken naar 1.4Ghz. Het enige verschil (qua hacken) is dat de nieuwe HTC handsets NOG niet te rooten zijn terwijl dat wel mogelijk is met de Milestone 2. Beide bootloaders zijn beveiligd waardoor het ook niet mogelijk is om op beide een custom ROM te installeren. Alhoewel de Motorola beveiliging deels hardwarematig gaat en de HTC beveiliging geheel softwarematig is waardoor de kans dat de HTC bootloader gehackt wordt hoger is, maar dat is pure speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335189

Oke, bedankt voor de snelle reactie allebei. Dan wordt het gewoon afwachten totdat de milestone 2 in de winkel ligt.

Werkt het simpel zo'n launcher? Of moet je echt verstand hebben van programmeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simpel, heel heel simpel =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Anoniem: 335189 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:15:
Zeker een hele mooie telefoon. De processor bevalt me wel, het design vind ik wel wat minder dan bijvoorbeeld de desire z. De processor van de desire z is wel op te schroeven tot 1,4 ghz en de batt bleek het nog wel aardig uit te houden dus. Lijkt mij dat de Omap ook wel op te schroeven is tot deze frequentie. Daarbij is de omap grafisch ook sterker.

Hoop alleen wel dat motoblur uit te zetten is of dat er een andere launcher te installeren is. Bij de milestone 1 is dit toch beveiligd of haal ik nou een custom rom en launcher door elkaar.

Weet iemand hier meer van? Iemand die bijvoorbeeld een milestone 1 heeft?
De OMAP3 is grafisch niet sterker dan de tweede generatie snapdragon.

Second gen snapdragon @ 800Mhz en Adreno 205:

http://www.glbenchmark.co...le%20G2&benchmark=glpro11

OMAP3 @ 1GHZ en SGX530:

http://www.glbenchmark.co...OID%202&benchmark=glpro11
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste