• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Topic info:
Dit topic is bedoeld om de verschillen te bespreken tussen de Desire Z en de Milestone 2, wat nodig is omdat deze mobieltjes kwa eigenschappen veel op elkaar lijken. Dit kan mensen helpen bij de keuze in aanschaf. Dit topic zal veel overlap hebben met het Desire Z en Milestone 2 topic, maar het is hier de bedoeling dat vooral de één t.o.v. de ander besproken wordt. Bijv. je motivaties om voor de Milestone 2 te kiezen indien je ook twijfel had om voor de Desire Z te kiezen.

Afbeeldingslocatie: http://images2.pocket-lint.com/images/x0hW/htc-desire-z-priced-dated-0.jpg?20100918-082230 vs. Afbeeldingslocatie: http://www.cool-cellphones.com/uimg/motorola-milestone-2.jpg

De Desire Z en de Milestone 2 zijn aan elkaar gewaagd, beiden zijn namelijk:
-2de generatie Android GSMs
-high end
-hebben een keyboard
-zelfde schermformaat
-ruwweg zelfde prijs (verschil ~15 Euro)
-ruwweg zelfde release date

Motorola Droid 2 vs Motorola Milestone 2:
De Droid 2 (release 12 aug 2010) is de Amerikaanse versie van de Milestone 2 (release 19 nov 2010). Kwa hardware is het toestel hetzelfde (op het mobiele netwerk na). Kwa software zijn er verschillen: zo kan de Milestone 2 720p HD video opnemen. (bron)

Verschillen
Desire ZMilestone 2
Andere namenT-Mobile G2Droid 2
BatteryStandard battery, Li-Ion 1300mAhStandard battery, Li-Po 1400mAh
Camera Light SourceLED flashdual-LED flash
Cam Featuresface detectionimage stabilization
Resolutie480 x 800 pixels (WVGA)480 x 854 pixels (FWVGA)
Afmetingen119mm x 60.4mm x 14.2mm116.3mm x 60.5mm x 13.7mm
Gewicht180 g169 g
KeyboardOptical trackpad aanwezigFysieke pijltjes toetsen
Flash Memory1.5 GB internal storage; 512 MB RAM8 GB
CPUQualcomm Snapdragon MSM 7230, ARMv7, 800MHzTexas Instruments OMAP3620, ARM Cortex A8, 1Ghz
GPUAdreno 205PowerVR SGX530 GPU?
Release date~ 7 november 201019 november 2010, (Droid 2/USA: 12 aug 2010)
Prijs~460 Euro~445 Euro

Opmerkingen:
-Sommige Desire Z gebruikers hebben last van een Loose Hinge probleem, waarbij het scherm ongewenst open gaat. YouTube: T-Mobile G2 (HTC Desire Z) - Loose Hinge Problem [HD1080p] Niet iedereen heeft dit probleem.
-Kwa software mogelijkheden is de Desire Z vrijer dan de Milestone 2. Dit komt omdat Motorola het de developer community erg lastig maakt door de boatloader te locken, waardoor je bij het upgraden van de Android kernel afhankelijk wordt van Motorola.
-Hogere CPU speed betekent niet dat een toestel ook sneller is.

GoT TopicsOfficiele specsVergelijking Reviews:Links:
  1. http://www.pocket-lint.co...z-vs-motorola-milestone-2
  2. http://mobile.downloadato...ne-2-vs-htc-desire-z.html
  3. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=789137
  4. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=787175

[ Voor 63% gewijzigd door Cyb op 27-11-2010 22:37 ]

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Cyb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:45:

-De toekomstige Android 2.3 (Gingerbread) heeft een 1.0 Ghz CPU nodig volgens de requirements. De Desire Z voldoet hier niet aan. Maar omdat de Desire Z een 2de generatie CPU heeft (wat de Motorola 2 ook is alleen sneller), zou de 800 Ghz van de Desire Z volgens developers op XDA-developers.com forum geen enkel probleem moeten zijn.
Onzin :z

[ Voor 18% gewijzigd door Alexander6501 op 18-11-2010 17:02 ]

Ben ik met Alexander eens, dat is pure speculatie wat op niks gebaseerd is, rubbish dus =)
Tevens is een 'keyboardfeature' van de Motorola dat hij 'Swype input' heeft.. Wooow, dat kan ook op de HTC..
En waarom staat 'MotoBlur' bij 'keyboardfeature' genoemd en is HTC's Sense nergens te bekennen!? Weird...

Tsjaa.. ik vind ze beiden net niet je van het, al moet ik de HTC Desire Z nog is in reallife spotten..
De eerste Motorola Milestone was perfect qua looks, toetsenbord en dergelijke, deze 2e is echt ugly-ass..

Dat is erg jammer, want als hij nagenoeg hetzelfde uiterlijk had gehad maar deze betere specs was hij van mij.

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 18-11-2010 17:12 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Cyb
  • Niet online
verwijderd
CLB schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:05:
Ben ik met Alexander eens, dat is pure speculatie wat op niks gebaseerd is, rubbish dus =)
Tevens is een 'keyboardfeature' van de Motorola dat hij 'Swype input' heeft.. Wooow, dat kan ook op de HTC..
En waarom staat 'MotoBlur' bij 'keyboardfeature' genoemd en is HTC's Sense nergens te bekennen!? Weird...[...]
Omdat ik een noob ben op het gebied van GSMs en Android etc. Heb het nu verwijderd.

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-03 14:53
Mja, ik vindt het hinge systeem van mij deZire geen probleem. Ik kan ook gewoon in bed smsen. Als ik heb ondersteboven houd valt hij idd wel open.
Ik zou voor de dezire gaan, vanwege de community en support van htc. Motorola is ook niet slecht op dat gebied, maar ze zijn toch beduidend minder aanwezig in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 15:40
De eerste Motorola Milestone was perfect qua looks, toetsenbord en dergelijke, deze 2e is echt ugly-ass..

Dat is erg jammer, want als hij nagenoeg hetzelfde uiterlijk had gehad maar deze betere specs was hij van mij.
Que?
Afbeeldingslocatie: http://phandroid.com/wp-content/uploads/2009/11/moto-milestone1.jpg Afbeeldingslocatie: http://demo.idg.com.au/images/pcw/inlineimages/Motorola_Milestone_2_review_1.jpg

Het kan aan mij liggen hoor, maar ze zien er toch bijna hetzelfde uit:
• de kleur is veranderd (zwart was inderdaad iets mooier)
• het scherm gedeelte is nu even lang als het keyboard gedeelte (verbetering)
• het keyboard is aangepast (flinke verbetering)

Ik zit nog te twijfelen tussen de de DZ en M2, het zal voor mij vooral afhangen van het keyboard. Ik hoop ze van het weekend beide in een winkel te spotten om ze even uit te kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flinke verbetering, uhm vind ik niet, die pijltjestoetsen kunnen me gestolen worden.
Tevens vind ik de kleurstelling van het toestel meer een teleurstelling eerlijk gezegd.
En het scherm is nu even lang als het toetsenbord door een lelijk glimmende zilveren uitstulping.

* CLB mompelt iets over meningen =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter, wat wil je met dit topic bereiken? Wel even handig om dat in de topicstart op te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou sowieso altijd voor de HTC kiezen al is het maar voor Sense, liever wat meer betalen voor een grotere SD kaart maar wel Sense hebben dan een grote opslag intern maar Sense moeten missen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En waarom? Omdat je Sense de beste skin / launcher vind hebbebn?
En zo ja, waarom is dat iyho de beste die er is? Dan zeg ik simpel 'LauncherPro Plus'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CLB schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:24:
En waarom? Omdat je Sense de beste skin / launcher vind hebbebn?
En zo ja, waarom is dat iyho de beste die er is? Dan zeg ik simpel 'LauncherPro Plus'...
Omdat Sense een stuk verder gaat dan LauncherPro met de webdiensten die je erbij krijgt en steeds uitgebreider worden. Alleen al de functie om via een website je telefoon te laten rinkelen is voor mij ideaal omdat ik m zovaak thuis neer dumpen dan even niet meer kan vinden.
Daarnaast vind ik Sense een stukje gebruikersvriendelijker, stukje mooier en een stuk stabieler. En een groot voordeel is dat het gewoon al op je telefoon zit en je geen extern programma meer hoeft te kopen, van HTC weet ik ondertussen wel dat ze bugs fixen en voor nieuwe versies zorgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Ik zat zelf ernorm te twijfelen tussen deze 2, maar omdat ik de progressie aan de kant van de Z wel zag qua dev ontwikkelingen en echt geen geluid meer heb gehoord uit het kamp van de moto heb ik gekozen voor de Z....

Weet jij inmiddels iets meer, CLB, over het standpunt van de locked bootloader van de Droid 2 ?

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
As far as I know is die gewoon nog steeds gelocked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
CLB schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:15:
Flinke verbetering, uhm vind ik niet, die pijltjestoetsen kunnen me gestolen worden.
Slanted ipv knoppen recht onder elkaar, grotere knoppen, een lichte bolling in de knoppen, en een iets duidelijke klik. Dat is naar mijn mening toch een flinke verbetering.
Tsurany schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:45:
[...]

Omdat Sense een ... van HTC weet ik ondertussen wel dat ze bugs fixen en voor nieuwe versies zorgen.
Sense gaat inderdaad wat verder, maar ik zie er tot nu toe nog geen functionaliteit bij zitten die ik echt graag zou willen. De overige punten zijn een mening, geen feit. Ik vind zelf LauncherPro gebruiksvriendelijker en mooier, en ik ken overigens best wat mensen die afentoe problemen hebben met sense in de vorm van rare vertragingen, crashes, etc. Echter ken ik niemand die een probleem heeft met LauncherPro.
En wat betreft bugfixing: als er bijna geen bugs in zitten, dan hoeven er ook niet zo veel opgelost te worden.

Overigens is Motoblur wat standaard op de Milestone 2 zit echt een ramp om te gebruike, vergeleken daarmee is Sense echt geweldig. Maar welke telefoon ik ook koop, daar gaat LauncherPro op.

[ Voor 60% gewijzigd door knirfie244 op 19-11-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 25-05 12:05
Launcherpro icm met sense is tha bomb.
Sommige sense widgets ben je dan kwijt. Maar de de ingebakken ffunctionaliteit blijf je houden.

Ik vind dit de beste combi die ik gevonden heb.
Draai nu custom sense rom (leedroid) met launcherpro

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

knirfie244 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:36:
Sense gaat inderdaad wat verder, maar ik zie er tot nu toe nog geen functionaliteit bij zitten die ik echt graag zou willen.
Dat mag
De overige punten zijn een mening, geen feit.
Klopt, maar dat leek me ook nogal obvious. Ik ben alleen niet zo'n mongool die overal '(mening)' achter gaat zetten om dat duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 22:59

Neophyte808

Gadget inspector

Ik zit al heel lang naar de Motorola Milestone 2 uit te kijken, maar die laat zo lang op zich wachten dat ik die maar heb laten varen (ben bijna jarig en de M2 komt zeker te laat uit). De Desire Z kan vanwege z'n Hangover/Loose Hinge probleem wat mij betreft de milestone 2 maar moeilijk vervangen. Overigens kloppen deze punten ook niet:

-ruwweg zelfde prijs (verschil ~10 Euro)
huidig verschil is 583 - 460 = 123 Euro

De Desire Z is al uit en volop verkrijgbaar, de Motorola Milestone 2 is bij geen enkele provider te vinden op de site en er is ook geen enkele winkel in NL die hem al heeft.

Die twee punten plus het feit dat ik me zorgen maak over troep in de slidermechanismen zijn voor mij de reden om geen Milestone 2 te kopen, wat ik erg jammer vind maar goed, gelukkig is er nog zoiets als de Desire HD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:18:
Topicstarter, wat wil je met dit topic bereiken? Wel even handig om dat in de topicstart op te nemen :)
Toevoegd :)
Neophyte808 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:07:
[...]
Overigens kloppen deze punten ook niet:

-ruwweg zelfde prijs (verschil ~10 Euro)
huidig verschil is 583 - 460 = 123 Euro
Expansys meldt een Milestone 2 prijs van 449.99Eur. Dus |450-460| = 10 Euro verschil
De Desire Z is al uit en volop verkrijgbaar, de Motorola Milestone 2 is bij geen enkele provider te vinden op de site en er is ook geen enkele winkel in NL die hem al heeft.
Ligt eraan wat onder "ruwweg" wordt verstaan. Ik ga er vanuit dat de Milestone 2 op korte termijn verkrijgbaar is, waarschijnlijk binnen een maand na de release van de Desire Z.
(De Milestone 2 is sinds vandaag (19 nov) verkrijgbaar bij Expansys.co.uk. Amazon.de is het uitgesteld naar 22 november. En Expansys.nl meldt een levertijd van 4 dagen.)

[ Voor 8% gewijzigd door Cyb op 20-11-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-04 01:21
Ik zou voor de Milestone 2 gaan omdat:

De camera zonder enige twijfel beter zal zijn.
De Desire Z hapert onderin de applicatielijst
De Desire Z eigenlijk best wel traag in gebruik is.
Toetsenbord helemaal niet zo lekker typt als fanboys zeggen.
Geen Dubbele Ledflits

Heb de M2 overigens zelf nog niet gebruikt.

Maar de Camera in de Z is IMO gewoon waardeloos, HTC slaat weer eens volledig de plank mis.

- Punt Milestone 2

Denk dat veel applicaties niet zullen wrken ivm resolutie?! Misschien dat het meevalt, maar als er net één niet werkt die voor jou onmisbaar is, dan is dat niet zo leuk!

Imo kun je altijd nog beter een Samsung Omnia Qwerty nemen ipv een Desire Z.

Milestone 2 lijkt me dan wel weer een goede stap vooruit! :0 Ben benieuwd, wilde hem eigenlijk ook.
Alleen is 4,0 inch voor mij het minimum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384224

De meeste reviews op youtube wijzen uit dat de DZ beter is dan de M2 qua performance. Dit kan echter wel te danken zijn aan Motoblur volgens mij (weinig verstand van tbh), maar meestal wordt daar niet veel op ingegaan omdat het out of the box reviews zijn. (Je moet op youtube zoeken naar Droid 2, Amerikaanse naam van de milestone 2)

Persoonlijk vind ik het design van de Milestone 2 een stuk mooier en praktischer dan die van de DZ. Maar ik wil eigenlijk toch wachten tot the Milestone 2 global. Deze heeft een 1.2ghz en is in de VS net uit volgens mij. Hier zal die nog wel een poosje op zich laten wachten ben ik bang, al is Motorola vaak erg discreet bij het launchen in Europa en kan de M2G zomaar ineens in de winkels liggen.

Kan iemand mij overigens uitleggen of er voor de M2 nou verschillende kleuren zijn? Ik heb het dan over de rand van het apparaat. Bij de droid 2 reviews is deze duidelijk van zilver/chroom, maar als ik de plaatjes van de milestone 2 bekijk zie ik vaak een bijna zwarte rand. Komt misschien door de reflectie? Vind chroom mooier iig.

Voor mij is het dus nog twijfelen tussen of binnenkort een DZ nemen of wachten op de M2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Hier 3 Youtube vergelijkingen:
Youtube: (phonedog) T-Mobile G2 vs. Motorola Droid 2 Part 1
Youtube: (phonedog) T-Mobile G2 vs. Motorola Droid 2 Part 2
Youtube: (droiddog) Keyboard Showdown: Epic, DROID 2, G2

In de laatste wordt ingegaan op het openschuif mechanisme, en het fysieke keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Om de keuze nog lastiger te maken; HTC komt met een nieuw toetsel, de HTC Merge:
http://www.androidcentral.com/htc-merge-review-initial

Afbeeldingslocatie: http://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/articleimage/684/2010/09/htc-merge-hands-on/htc-merge-lexikon-1.jpg

Opvallend dat HTC in dit toestel niet meer het openklap mechanisme gebruikt van de DZ, maar het mechanisme van de M2. Verder zijn er nu ook pijltjes toetsen aanwezig zoals bij de M2, i.t.t. de DZ.

De release date van de HTC Merge is onduidelijk. In het begin werd onofficieel gesproken over 18 of 23 Nov 2010, maar op 10 Nov 2010 kwam er bericht dat het wordt uitgesteld om te wachten tot de nieuwe LTE Radio technology ondersteunt, wat misschien in februari 2011 het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:10
Merge is geen toestel voor de Europese markt. Is T-Mobile USA specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Jamievanm schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:09:

Geen Dubbele Ledflits
Ik heb de Desire Z en merk eigenlijk niks van de traagheid....ding gaat super snel en door hem over te klokken nog sneller en zeer binnenkort komen er custom roms die er voor de M2 nooit zullen komen en deze custom roms maken de DZ nog leuker!.(lekker rommetjes proberen)..toetsenbord van de DZ werkt ook goed.

en om te zeggen dat je beter de omnia qwerty kan nemen met WM dan de Desire Z begrijp ik niet helemaal?????..(komop windows mobile 6 is prehistorisch vergeleken met Android 2.2)

Ik kan ook vooral niet zonder Sense vind het helemaal super....oke de camera is misschien iets slechter dan de M2 maar ja gebruik die alleen maar af en toe voor een snapshotje.
Hier ook totaal geen problemen met de Hinge werkt allemaal prima.

Denk dat voor de meesten de Desire Z echt de juiste keus is ook met het oog op updates is HTC toch meestal een klap sneller dan Motorola en het is maar de vraag of de M2 een update krijgt.(er zal op facebook wel weer gesmeekt moeten worden aan Motorola.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:46:
Ik ben alleen niet zo'n mongool die overal '(mening)' achter gaat zetten om dat duidelijk te maken.
Ik ben wel zo'n mongool, aangenaam :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
phobosdeimos schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:19:
Merge is geen toestel voor de Europese markt. Is T-Mobile USA specifiek.
Heb je een link waar dat vermeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Cyb schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:01:
[...]Heb je een link waar dat vermeld wordt?
Volgens http://www.allaboutphones...-met-Desire-Zvariant.html (21 nov 2010) komt de HTC Merge waarschijnlijk niet in Europa omdat een ander HTC toestel dat ook niet gedaan zou hebben, en omdat ze in Amerika een ander netwerk hebben. (Niet echt goede argumenten.)

Brighthand.com (16 nov 2010) meldt echter:
The launch event announcement confirmed that this device will be a worldphone, capable of using Verizon 's CDMA network in the U.S. as well as the GSM networks in Europe, Asia, and beyond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CLB schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:04:
[...]

Ik ben wel zo'n mongool, aangenaam :Y
Volgens de GoT search komt in slechts 88 van jou posts het woord mening voor, dus ik geloof er niks van eigenlijk ;)
Jamievanm schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:09:

Al reviews van gezien dan?
Merk er echt helemaal niks van.
Oh? Ook helemaal niks van gemerkt.
Toetsenbord typt prima zolang je geen al te kleine handen hebt, je moet er enkel efkes aan wennen.
Geen Dubbele Ledflits
Dat zou ik zelf echt nooit missen, het is een telefoon, foto's maken moet je met een fotocamera doen.
Denk dat veel applicaties niet zullen wrken ivm resolutie?! Misschien dat het meevalt, maar als er net één niet werkt die voor jou onmisbaar is, dan is dat niet zo leuk!
Denk niet dat dat een issue zal zijn aangezien 480*800 gewoon zal werken.
Imo kun je altijd nog beter een Samsung Omnia Qwerty nemen ipv een Desire Z.
Zojuist alle geloofwaardigheid verloren, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
@CLB en @Tsurany

Eerder genoemde reviews zeggen het volgende:
-De M2 cam maakt iets betere foto's (kleuren zijn beter)
-De DZ keyboard typt fijner en de knoppen zijn bij het typen gemakkelijker te onderscheiden omdat ze uit elkaar liggen, waardoor je minder fouten maakt. Jammer vind ik dat er geen pijltjes toetsen op zitten, wat wel weer bij de M2 en HTC Merge is.
-Het DZ openklap mechanisme is fijner dan dat van de M2, maar de M2 is waarschijnlijk robuster.
-De DZ is in een benchmark iets sneller dan de M2, maar dat kan mogelijk aan de software liggen. De browser reageert in de DZ ook iets sneller. Ook het verticaal/horizontaal switchen, gaat iets sneller.

De keuze tussen de M2 en de DZ vind ik erg lastig. Als de HTC Merge er zou zijn, zou ik daar voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19

Sorcerer8472

Mens sana?

De Merge is CDMA-only. Er is wel GSM-support voor roaming, maar er is dus geen UMTS/HSPA-support voor Europa, dus geen breedband hier. Je zult moeten wachten op een versie voor de Europese markt.

De Milestone 2 wordt officieel niet geleverd in Nederland. Geen enkele Motorola trouwens. De shops in de pricewatch lijken hem nog niet op voorraad te hebben.

Ik vraag me eigenlijk vooral af hoe motoblur zich verhoudt tot sense. Ik ben niet geïnteresseerd in het unlocken van de bootloader etc. Het is een zakelijk toestel voor "gewoon" gebruik. Ik zal vast allerlei apps downloaden maar ik ga niet uitgebreid tweaken op het ding. Dat aspect is voor mij (en vele anderen) dus geen dealbreaker.

De pijltjestoetsen zijn wel een voorbeeld bij het schrijven van mail. Dat zullen veel mensen met me eens zijn: als je lekker aan het typen bent en dan met de hand de cursor moet verplaatsen op het scherm dan is dat gewoon vervelend.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:10
De Desire Z heeft die optische trackpad: die dient als vervanging van pijltjestoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
phobosdeimos schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:16:
De Desire Z heeft die optische trackpad: die dient als vervanging van pijltjestoetsen.
Van wat ik heb gezien in reviews, is de trackpad niet echt prettig. T.o.v. het keyboard, zit de trackpad op een onhandige plaats. Ook is de beweging die je moet maken lastiger dan gewoon een knop indrukken. Vooral i.c.m. de slechte gevoeligheid van de trackpad. Stel je werkt in een tekst editor, en je wilt snel 5 regels omhoog, dan zit je met een keyboard knop altijd goed, en het is 100% zeker dat de cursor direct op de juiste plaats terecht komt. Bij de trackpad moet je meerdere relatief trage schuif bewegingen omhoog maken, waarbij mogelijk meerdere schuifbewegingen niet worden waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
Cyb schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:29:
Om de keuze nog lastiger te maken; HTC komt met een nieuw toetsel, de HTC Merge:
Het is een verizon exclusieve telefoon, net als de eerdere HTC Eris, die is hier ook nooit uitgekomen.

Daarnaast is het qua specs niet veel meer dan een omgebouwde G2/DZ met een degelijk slide mechanisme en een verizon uiterlijk...

[ Voor 12% gewijzigd door knirfie244 op 24-11-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nou, ik vind het eerder boeiend of de telefoon verder lekker loopt en praktisch is.

Dit is een zakelijke telefoon en ik kan me voorstellen dat velen niet zal interesseren hoe vloeiend spelletjes lopen (en daar komt het toch op neer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:37:
Nou, ik vind het eerder boeiend of de telefoon verder lekker loopt en praktisch is.
Op wie reageer je, en wat je je eerder boeiende t.o.v. wat?
Dit is een zakelijke telefoon en ik kan me voorstellen dat velen niet zal interesseren hoe vloeiend spelletjes lopen (en daar komt het toch op neer).
CPU prestatie is altijd belangrijk, en wordt alleen maar belangrijker met de steeds grafiser wordende OSen. Het bepaalt bijv. hoe snel de browser reageert, wat ook in zakelijk gebruik belangrijk is. Bij de DZ is alleen al bij het surfen te merken dat de browser sneller reageert dan bij de M2. Verder test de Quadrant benchmark niet alleen 2D en 3D graphics, maar ook CPU, mem en IO.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Cyb schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:56:
[...]

Op wie reageer je, en wat je je eerder boeiende t.o.v. wat?

[...]

CPU prestatie is altijd belangrijk, en wordt alleen maar belangrijker met de steeds grafiser wordende OSen. Het bepaalt bijv. hoe snel de browser reageert, wat ook in zakelijk gebruik belangrijk is. Bij de DZ is alleen al bij het surfen te merken dat de browser sneller reageert dan bij de M2. Verder test de Quadrant benchmark niet alleen 2D en 3D graphics, maar ook CPU, mem en IO.
Ik reageerde inderdaad op jou. Hoewel er heel veel en hard over wordt geschreeuwd telkens (cpu-speed), is het toch echt belangrijk dat het ding over het geheel gebruiksvriendelijk is. Een klein verschil in hoe snel de browser is interesseert mij als zakelijke gebruiker weinig. Dat het toestel precies kan en doet wat ik wil interesseert mij des te meer...

Mijn gebruikspatroon is vooral mail, mail snel kunnen ophalen, attachments evt. bekijken, mail snel kunnen typen, snel met agenda kunnen werken, de meuk via mijn eigen schema synchroniseren (dus niet in de avond, nacht en weekend). Windows Mobile is op een paar punten weer wat minder, en HTC Sense vertraagt op Windows Mobile de gebruikservaring extreem. Zulke factoren doen een iets hogere cpu-snelheid weer teniet.

Verreweg de meeste sites die ik bezoek, bezoek ik privé. Imdb is een voorbeeld, voor als ik bij de budgetbak sta in de MediaMarkt, m.flitsservice.nl als ik onderweg ben. En verder tweakers.net/slashdot/nu.nl in verloren momenten. Heel saai privégebruik eigenlijk dus. :P

Maargoed, stel dat ik tot de conclusie kom dat de toestellen verder gelijk zijn, dan is het wel iets dat de doorslaggevende reden kan zijn. Maar er zijn nog best veel verschillen... bijvoorbeeld dat toetsenbordje van de Desire Z bevalt me toch wel minder. Maar aan de andere kant wordt de Milestone 2 waarschijnlijk niet "wit" geleverd in Nederland (je moet hem in Duitsland bestellen).

Maargoed, ik ga eens proberen in de winkel en waarschijnlijk wordt het toch wel de Z, tenzij die echt tegenvalt bij het uitproberen...

• Cyb
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:15:
[...]

Ik reageerde inderdaad op jou. Hoewel er heel veel en hard over wordt geschreeuwd telkens (cpu-speed), is het toch echt belangrijk dat het ding over het geheel gebruiksvriendelijk is.
Met CPU prestatie bedoel ik niet CPU speed, omdat dat uiteindelijk weinig zegt, maar benchmark resultaten. Dit heeft weer invloed op de responsiveness naar de gebruiker, wat een onderdeel is van gebruiksvriendelijkheid. Een snelle schermflip (DZ) van horizontale houding naar verticaal, is gebruiksvriendelijker dan een iets tragere (M2). Maar hoeveel je hiervan merkt verschilt inderdaad sterk per toepassing.
bijvoorbeeld dat toetsenbordje van de Desire Z bevalt me toch wel minder.
De meesten beschouwen het toetsenboard van de DZ als prettiger dan de M2. Of mis je de pijltjestoetsen ? (Wat ik in ieder geval mis.)
Maar aan de andere kant wordt de Milestone 2 waarschijnlijk niet "wit" geleverd in Nederland (je moet hem in Duitsland bestellen).
De Milestone 2 is al op voorraad bij Nederlandse webshops, bijv: http://www.expansys.nl/mo...oid-smartphone-eu-203474/ . Misschien dat zij het weer uit Duitsland halen? (Misschien dat er dan ook moeten worden opgelet dat je geen QWERTZ variant krijgt? Waar ik afbeeldingen van heb gezien.)
Maargoed, ik ga eens proberen in de winkel en waarschijnlijk wordt het toch wel de Z, tenzij die echt tegenvalt bij het uitproberen...
Ik heb eergisteren laat de Desire Z in handen gehad bij MediaMarkt Rotterdam Centrum. Helaas was het toetsel geblokkeerd met een PUK code, waardoor je het toestel niet kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Review: http://www.electricpig.co...orola-milestone-2-review/
Er wordt o.a. gezegd dat het keyb van de M2 beter is dan de DZ en de M1:
Android veterans may recall that the original Milestone was hampered by its unique selling point – the slide out keyboard had keys so flat, it was almost impossible to press any of them. The Motorola Milestone 2 fixes this: the keys are raised, separated, and with a bit of practice, easy to pick up quite a speed on, certainly more so than on the HTC Desire Z.
Als ik dit zo lees i.c.m. andere reviews, dan is het waarschijnlijk zo: de M2 heeft fijnere toetsen, maar bij de DZ zijn de toetsen tijdens het typen gemakkelijker te onderscheiden.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyb op 28-11-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsleeuw
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 07:24
De Motorola Milestone 2 is vanaf vandaag ook te koop in Nederland! Ik bestel er een.

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:40:
De Merge is CDMA-only. Er is wel GSM-support voor roaming, maar er is dus geen UMTS/HSPA-support voor Europa, dus geen breedband hier. Je zult moeten wachten op een versie voor de Europese markt.[...]
Op http://www.cellphones.ca/cell-phones/htc-merge/specs/ staat in de specs van de HTC Merge:
-Packet Data: EDGE, 1xRTT, EV-DO Rev. 0, HSDPA
-Technology GSM 850/900/1800/1900 MHz
CDMA 800/1900 MHz
UMTS 2100 MHz
Waardoor de Merge wel geschikt is voor Europa?

Verder zou de Merge ook 2G t/m 3G+ compatible moeten zijn in Duitsland:
http://phonecompatibility...-work-with-O2-in-Germany/

(Valt UMTS/HSPA onder 3G+?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
Cyb schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:35:
[...]

Op http://www.cellphones.ca/cell-phones/htc-merge/specs/ staat in de specs van de HTC Merge:

[...]

Waardoor de Merge wel geschikt is voor Europa?

Verder zou de Merge ook 2G t/m 3G+ compatible moeten zijn in Duitsland:
http://phonecompatibility...-work-with-O2-in-Germany/

(Valt UMTS/HSPA onder 3G+?)
Het is nog steeds een Verizon exclusieve variant van de Desire Z / G2. Het is niets anders als een Desire Z met excessief gebruik van de kleur rood (zoals Verizon het graag heeft), CDMA ondersteuning (anders werkt hij niet op Verizons netwerk) en een ander schuifmechanisme.

In de VS zie je veel varianten van telefoons die een klein beetje aangepast worden voor een specifieke provider. Waar wij altijd maar 1 variant krijgen. Neem bijvoorbeelde de Galaxy S: wij hebben één algemene variant (met alleen eventuele branding in de vorm van een logo en/of bloatware). In de VS zijn er 4 varianten, waarvan er 3 exact dezelfde hardware hebben en alleen in uiterlijk verschillen, en 1 een hardware wijziging heeft in de vorm van een fysiek keyboard.

Deze telefoon komt gewoon niet naar Europa tenzij je hem zelf importeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door knirfie244 op 09-12-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328305

Is de Milestone 2 nu ook sneller geworden na de Android 2.2-2.3 update van Motorola? Ervaringen?
Pagina: 1