XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 68.083 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 09:40
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:55:
Ben naar RTL4 HD aan't kijken en valt me op weer erg veeeel freezes.
Geluid loopt door, beeld staat even stil.
Hier ook op alle kanalen net5 en ned3 kattenbroek amersfoort echt irri mijn vrouw begint er redelijk zat van te raken bij ziggo nooit last van gehad.

@famous al gemeld aan helpdesk? En heb je al een datum voor de nieuwe epg devmaand is bijna voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wingle > nog niet gemeld bij de helpdesk.
Maar er vinden deze week (maandag, dinsdag en woensdag nacht) werkzaamheden plaats.
Misschien dat er ook aan deze problemen gewerkt word.

Betreffende de nieuwe epg.
Hierover heb ik alleen speculaties vernomen.
Exacte datum heb ik niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Nick39 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:14:
[...]

En de eerste de beste XMS duif die het lef heeft hier over te vliegen haal ik subiet met een geweer naar beneden.
Moet je er eerst zeker van zijn dat de kogel sneller gaat dan 8Mb perseconde! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Ik wil van onze XMS mensen hier nou toch wel eens weten:
  • Wanneer komt DVB-C nou beschikbaar in de 'overige' gebieden naast de pilot gebieden?
  • Wanneer komt de PVR nou beschikbaar? Die zou er toch al moeten zijn?
  • Hoeveel moet je nou bijbetalen als je al een Amino 130 hebt (volledig zelf betaald)? Ik dacht dat dat 50 euro ging zijn, maar ik een vriend van me hoorde bij de Glashart winkel iets van 100 a 150 euro?
  • Wanneer komt de firmware upgrade van de amino beschikbaar?
Je hoort een hoop van XMS, over nieuwe dingen, veranderingen, nieuwsbrieven en dergelijke, maar vervolgens moet je telkens lang wachten voor het eindelijk zo is. Ik ben zeker enthousiast over die nieuwe zaken en ben dat ook aan iedereen in mijn omgeving aan het vertellen. Echter, telkens als ze vragen 'ja maar wanneer dan?', dan kan ik daar niks op zeggen. 'Ja binnenkort' wordt het dan, maar dat 'binnekort' is me telkens veel te lang. Dus als iemand hier licht op kan laten schijnen?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:11
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:55:
Ben naar RTL4 HD aan't kijken en valt me op weer erg veeeel freezes.
Geluid loopt door, beeld staat even stil.

Amersfoort.
Toch even het verzoek voor alle mensen die problemen hebben met digitale tv: graag even de helpdesk bellen over het probleem.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mensen, zullen we het slow-chat gedeelte weer even achterwege laten en ontopic blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:27:
Wanneer komt DVB-C nou beschikbaar in de 'overige' gebieden naast de pilot gebieden?
Volgens mij staat op de site december: http://www.xmsnet.nl/diensten/dvb-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
Heb nog een paar vragen over telefonie/homepage welke ik niet beantwoord kan vinden op de xmsnet website cq op mijnxmsnet.nl

1) Ik wil nummerherkenning uitzenden uitzetten maar krijg dan de melding dat ik de nummers van inkomende telefoontjes ook niet meer getoond worden.

Waarom is dit had dit in het verleden bij KPN ook niet en ook niet bij wanadoo/orange/online? en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn nummer niet uitgezonden wordt maar ik die van diegene die mij bellen wel blijf zien?

2) Naast nummerherkenning wil ik ook wisselgesprek uitschakelen want nu krijg je zo'n irritante piep in je oor als je aan het bellen bent en heb ook geen idee wat je moet doen om naar het andere gesprek om te schakelen.

Of te wel hoe kan ik dit geheel uitschakelen want doorzetten naar voicemail/ander nummer willen we niet?

3) Ondersteund XMS php/mysql zodat je op je homepage bijv. wordpress kunt installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ook hier veel freezes in het digitale beeld, ook Amersfoort. Ik ga XMS bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
hmm nadat ik paar dagen geleden melden dat de verhoudingen van comedy central weer niet klopte. Zie ik nu goed nieuws :)

ze zenden eindelijk in breedbeeld uit! Whoehoeee haha.

Ps: voor wie het gevolgt heeft. Ik heb nog steeds me internet problemen. Schijnbaar lastig voor ze om op te lossen :s
hopelijk duurd het nu niet lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Storing HD zenders in Amersfoort. (krijg net een mail over de melding).

Zie ook:
http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen

Zo'n vermoeden had ik eigenlijk al dat er iets niet helemaal goed ging ;)

[ Voor 66% gewijzigd door White_Collar op 18-10-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

iptv sd Amersfoort o.a. RTL4 is ook weer erg slecht. veel glitches, freezes, blokkerig etc.

Ned2 en Ned1 zijn ook dramitsich btw. Kan het ook aan slechte bekabeling liggen oid?

[ Voor 33% gewijzigd door Fiber op 18-10-2010 23:26 . Reden: Ned2 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ik zal het even door geven ;)

eddit: mailtje naar tweede lijn is er uit.

[ Voor 64% gewijzigd door White_Collar op 18-10-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd. ik kreeg net ook een melding binnen betreffende dig. tv.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Wingie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:20:
Heb nog een paar vragen over telefonie/homepage welke ik niet beantwoord kan vinden op de xmsnet website cq op mijnxmsnet.nl

1) Ik wil nummerherkenning uitzenden uitzetten maar krijg dan de melding dat ik de nummers van inkomende telefoontjes ook niet meer getoond worden.

Waarom is dit had dit in het verleden bij KPN ook niet en ook niet bij wanadoo/orange/online? en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn nummer niet uitgezonden wordt maar ik die van diegene die mij bellen wel blijf zien?
Dat heeft met de implementatie te maken. Geen idee btw of dit alleen in het packetfront gebied zo is of dat genexis wel inkomende nummers laat zien als je anonymous aan hebt staan.
2) Naast nummerherkenning wil ik ook wisselgesprek uitschakelen want nu krijg je zo'n irritante piep in je oor als je aan het bellen bent en heb ook geen idee wat je moet doen om naar het andere gesprek om te schakelen.

Of te wel hoe kan ik dit geheel uitschakelen want doorzetten naar voicemail/ander nummer willen we niet?
Hij staat een beetje verborgen: http://www.xmsnet.nl/uploads/editor/Telefoon.pdf
3) Ondersteund XMS php/mysql zodat je op je homepage bijv. wordpress kunt installeren?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Luuk1983 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:27:
Ik wil van onze XMS mensen hier nou toch wel eens weten:
  • Wanneer komt DVB-C nou beschikbaar in de 'overige' gebieden naast de pilot gebieden?
  • Wanneer komt de PVR nou beschikbaar? Die zou er toch al moeten zijn?
  • Hoeveel moet je nou bijbetalen als je al een Amino 130 hebt (volledig zelf betaald)? Ik dacht dat dat 50 euro ging zijn, maar ik een vriend van me hoorde bij de Glashart winkel iets van 100 a 150 euro?
  • Wanneer komt de firmware upgrade van de amino beschikbaar?
Je hoort een hoop van XMS, over nieuwe dingen, veranderingen, nieuwsbrieven en dergelijke, maar vervolgens moet je telkens lang wachten voor het eindelijk zo is. Ik ben zeker enthousiast over die nieuwe zaken en ben dat ook aan iedereen in mijn omgeving aan het vertellen. Echter, telkens als ze vragen 'ja maar wanneer dan?', dan kan ik daar niks op zeggen. 'Ja binnenkort' wordt het dan, maar dat 'binnekort' is me telkens veel te lang. Dus als iemand hier licht op kan laten schijnen?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Hopelijk kan iemand deze vragen beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:03
DVB-C staat op de XMS site gepland voor december (link zie paar reacties hoger)

uit de openings post:
(Pas in November/december beschikbaar) Amino A532 of A540 (249 euro of de Amino 130 inleveren en 50 euro bij betalen)
De Amino A532 / A540 stelt je in staat om uitzendingen op pauze te zetten en later weer de hervatten.
De aanschaf prijs van Amino A532 is 249 euro. Je kunt ook je HDsetupbox inruilen tegen de A532 met 50 euro bij betaling. Het is ook mogelijk om in hoge kwaliteit TV te kijken, maar tegelijk een andere zender op te nemen. De Amino beschikt over een harde schijf van 160 gigabyte.

[ Voor 65% gewijzigd door abhaas op 19-10-2010 11:27 . Reden: info over opnemen opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Over de PVR:
Hou de nieuwsbrief even in de gaten. (deze week nog als het goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
@Yogoi

kan je de nieuwsbrief ook hier plaatsen voor degene die hem niet ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Hij is nog niet verstuurd ;)
maar dat is opzich mogelijk.

Ik vermoed dat 1 van jullie hem eerder heeft dan dat ik weet dat jullie hem hebben ontvangen.
(zit solo vandaag dus beetje druk hier....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:24:
[...]

Moet je er eerst zeker van zijn dat de kogel sneller gaat dan 8Mb perseconde! :) :)
Hmm.. da's een goeie.. feitelijk heeft XMS een hele nieuwe snelheidsnorm ontworpen,laten we even wachten tot er vergelijkings tabellen uitkomen.
Kan je je ook gaan afvragen, bij 2 identieke usb sticks van 8 gig,als je de een vult met 4 gig en de ander met 8, is de 4 gig dan lichter als de 8 gig of is data gewichtsloos.. maar goed dat gaat weer richting slowchat.. maar nog genoeg vragen hier...
Mau_Maus schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:58:
hmm nadat ik paar dagen geleden melden dat de verhoudingen van comedy central weer niet klopte. Zie ik nu goed nieuws :)

ze zenden eindelijk in breedbeeld uit! Whoehoeee haha.
Dit lag geheel aan Comedy Central.
Van Comedy Central zelf : 17 okt:
"Vanaf morgen gaat Nickelodeon/Comedy Central de "breedbeeld" programma's en commercials die nu nog 4:3 letterbox zijn als anamorphic breedbeeld uitzenden (en de 4:3 blijven gewoon 4:3 dus gelukkig geen pillarbox ). Ga er vanuit dat vanaf dat moment de beeldverhouding van deze programma's wel klopt. "
En bericht op 18-10 :
"Nickelodeon / Comedy Central is vanmiddag overgegaan in anamorphic breedbeeld bij een groot aantal uitzendingen en commercials. 4:3 uitzendingen blijft men uitzenden in 4:3 formaat. "
Op verzoek van Luuk1983 berichten aan elkaar geplakt

[ Voor 48% gewijzigd door Nick39 op 19-10-2010 11:51 . Reden: Zie onderschrift ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Toch grappig hoe een discussie over een duif (ja we hebben het over een duif ;)) naar een heel nieuw niveau kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:39:
Hij is nog niet verstuurd ;)
maar dat is opzich mogelijk.

Ik vermoed dat 1 van jullie hem eerder heeft dan dat ik weet dat jullie hem hebben ontvangen.
(zit solo vandaag dus beetje druk hier....)
Yogoi (ik lees dat je het druk hebt maar toch): Kan je eens in het Almere topic kijken? Heb m'n vraag m.b.t. de PVR harddisk voor Lijbrandt netjes daar gepost ;)

:+ 8)7

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nick39 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:40:
"Nickelodeon / Comedy Central is vanmiddag overgegaan in anamorphic breedbeeld bij een groot aantal uitzendingen en commercials. 4:3 uitzendingen blijft men uitzenden in 4:3 formaat. "
Kijk! Dan zouden meer zenders moeten doen! Ik vind dat er nog veel teveel zenders zijn die dit niet goed voor elkaar hebben. TMF bijvoorbeeld. Alles is 4:3 letterboxed, terwijl nagenoeg ALLE content van die gasten 16:9 is. Je krijgt dus een 4:3 beeld met de logische zwarte balken links en rechts en OOK nog eens zwarte balken boven en onder vanwege de zwarte vlakken die in hun beeld opgenomen is. Belachelijk en niet meer van deze tijd.
W00t! _/-\o_

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:43:
Toch grappig hoe een discussie over een duif (ja we hebben het over een duif ;)) naar een heel nieuw niveau kan gaan.
En slowchat weer bij een schildpad past, en zo komt het toch weer rond.
Toch is het beest (de duif) in meerdere zaken superieur,waar data zonder ip nummers,routers en email adrssen simpelweg niet aankomt weet het beest het allemaal wel rond te brengen.
Nadeel is wel weer dat met twee 2 TB disks zo'n ding (duif) niet van de grond komt,dus toch maar van de aanschaf van een paar duiven afgezien en een nieuwe nas gekocht,bijkomend voordeel,een nas poept niet tijdens de werkzaamheden.

[quote]Luuk1983 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:56:
[...]

Kijk! Dan zouden meer zenders moeten doen! Ik vind dat er nog veel teveel zenders zijn die dit niet goed voor elkaar hebben. TMF bijvoorbeeld. Alles is 4:3 letterboxed, terwijl nagenoeg ALLE content van die gasten 16:9 is. Je krijgt dus een 4:3 beeld met de logische zwarte balken links en rechts en OOK nog eens zwarte balken boven en onder vanwege de zwarte vlakken die in hun beeld opgenomen is. Belachelijk en niet meer van deze tijd.

[...]
Tja, postzegeltjes... reken eens uit hoeveel keer je tv bij een avondje zappen moet schakelen.
Syfy had gisteren een stel 4:3 uitzendingen,zond wel 14:9 ipv 16:9 uit waardoor de overlay niet goed werkte en het logo deels buiten het beeld geprojecteerd stond.
Het probleem is meestal een eigen interpretatie van een algemene standaard.. Syfy gaat dezelfde taktiek volgen als Nickelodeon dus ook hier binnenkort goed nieuws te melden.

[ Voor 41% gewijzigd door Nick39 op 19-10-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:47:
[...]

Yogoi (ik lees dat je het druk hebt maar toch): Kan je eens in het Almere topic kijken? Heb m'n vraag m.b.t. de PVR harddisk voor Lijbrandt netjes daar gepost ;)

:+ 8)7
al beantwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
[...]

Dit lag geheel aan Comedy Central.
Van Comedy Central zelf : 17 okt:
"Vanaf morgen gaat Nickelodeon/Comedy Central de "breedbeeld" programma's en commercials die nu nog 4:3 letterbox zijn als anamorphic breedbeeld uitzenden (en de 4:3 blijven gewoon 4:3 dus gelukkig geen pillarbox ). Ga er vanuit dat vanaf dat moment de beeldverhouding van deze programma's wel klopt. "
En bericht op 18-10 :
Dat ze alles in 4:3 uitzenden wist ik al jaren. Maar er ging voor de overgang en een paar weken terug iets mis met de breedbeeld uitzendingen, die werden gecropt. dus logo en ondertiteling viel dan weg. Maar goed dat is nu voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:59:
[...]

Dat ze alles in 4:3 uitzenden wist ik al jaren. Maar er ging voor de overgang en een paar weken terug iets mis met de breedbeeld uitzendingen, die werden gecropt. dus logo en ondertiteling viel dan weg. Maar goed dat is nu voorbij :)
Klopt, ze hadden alles goed ingesteld... behalve de encoder... Dat zou sinds gisteren goed moeten staan.
Vraag ik me wel af,maar dat geldt voor een hele hoop zenders,wat blijft er van die 24 uurs monitoring over als je zelf met ze moet mailen dat het niet goed staat,waarbij je weer eerst de discussie krijg dat ik het als leek niet goed zie... en de "u bent de eerste die er over klaagt" discussies die ze liever voeren dan daadwerkelijk even kijken naar wat ze nu de lucht in slingeren..

[ Voor 29% gewijzigd door Nick39 op 19-10-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:27
nieuwsbrief:
Oktober 2010

Geachte XMS klant,

Het najaar is weer aangebroken en dan organiseren wij altijd ons half jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek. In deze nieuwsbrief treft u de link naar het onderzoek aan. Wij zijn zeer benieuwd naar uw mening. Voor XMS is het namelijk belangrijk dat u een tevreden klant bent.

In de vorige nieuwsbrief hebben wij u gevraagd mee te helpen met het testen van onze nieuwe dienst: de XMS netschijf. De deelnemers danken we hartelijk voor hun inspanningen! Uw reacties hebben veel nuttige informatie opgeleverd. Vanwege de vele aanmeldingen heeft helaas niet iedereen mee kunnen doen aan de testperiode. Voor ons bevestigt dit wel, dat een harde schijf op internet iets is dat u, als gebruiker, nuttig vindt. We zullen daarom hard gaan werken aan de introductie van deze dienst, zodat iedereen er voor het eind van het jaar gebruik van kan maken!

Tot slot, wil ik nog even terugkomen op een proef die wij afgelopen 23 september hebben gehouden. Wij organiseerden een race van Nijmegen naar Zeewolde. Een bestand van 8 gigabyte werd verzonden via glasvezelinternet (XMS), via kabelinternet (UPC Fiberpower) en met een postduif. Wilt u weten hoe het is afgelopen? Neem dan eens een kijkje op www.duivenrace.nl.

Met vriendelijke groeten,

Folkert Moolenburgh
Directeur XMS

Doe mee aan het klantenonderzoek en maak kans op een iPad t.w.v. €499,-!

Ieder half jaar doet XMS onderzoek naar de klantentevredenheid. XMS blijft namelijk graag op de hoogte van uw mening om u in de toekomst beter te kunnen bedienen. Help ons dus mee onze diensten en dienstverlening te verbeteren. Deelname aan het onderzoek kost u slechts 10 minuten. Bovendien maakt u kans op een iPad ter waarde van €499,-. Onder de deelnemers verloten wij 2 stuks. Klik hier voor het onderzoek. Alvast bedankt voor uw medewerking!

Nieuwe IPTV box met recorder

In december introduceert XMS een nieuwe IPTV box met een ingebouwde harddisk recorder (met deze box kunt u ook HDTV kijken): De Amino M532. Met deze settopbox kunt u programma’s opnemen, tijdens de uitzending op elk gewenst moment pauzeren, vooruit en achteruit spoelen. Tijdens het opnemen is het ook mogelijk om gelijktijdig een andere zender bekijken. Om het opnemen te vergemakkelijken, kunt u bovendien vanuit de (nieuwe) Elektronische Programma Gids uw opnames vooraf invoeren.

Wilt u de Amino M532 alvast bestellen? Vul dit formulier in en u ontvangt de settopbox eind december. Heeft u al een HD settopbox (Amino 130M)? Dan kunt u gebruik maken van ons introductieaanbod: De mogelijkheid om de Amino 130M in te ruilen voor de Amino M532 tegen bijbetaling van € 50,- (het verschil in aanschafprijs met uw HD settopbox). Dit aanbod is geldig t/m 12 november. Vul dit formulier in en u kunt deze box omruilen voor de nieuwe IPTV box met recorder! Zodra de eerste box beschikbaar is bij XMS, komt er een uitgebreide handleiding in het Nederlands. Klik hier voor meer informatie omtrent de Amino M532.

In de loop van 2011 komt er een nieuwe settopbox met recorder: de Amino M540. Het grootste verschil tussen beide boxen is de grootte van de harde schijf. De Amino M532 heeft een harde schijf grootte van 160GB en de Amino M540 van 250GB. Beide settopboxen kosten € 249,-. Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540. Let op!: Het is niet mogelijk om de Amino M532 later in te ruilen voor de Amino M540.

Het gemist pakket blijft tot juli 2011 gratis!

Iedereen met Digitale Televisie ontvangt in 2010 het Gemist pakket gratis van XMS. Ook in 2011 hoeft u, tot 1 juli, geen € 4,95 per maand voor het Gemist Pakket te betalen. Iedereen met Digitale Televisie ontvangt tot 1 juli kosteloos Uitzending gemist van de publieke omroep, SBS, Net5, Veronica gemist en RTL gemist (RTL 4, 5, 7 en 8). Met het Uitzending Gemist pakket zijn programma’s van deze zenders tot 10 dagen terug te bekijken. Wij wensen u veel kijkplezier!

Nieuw TV menu inclusief mozaïek

Iedereen met digitale televisie ontvangt op 26 oktober een totaal vernieuwd TV menu. Dit TV menu bestaat uit een vernieuwde geïntegreerde TV Gids en mozaïek. In het mozaïek zijn alle zenders zichtbaar waar u een abonnement op heeft. Zo kunt u bijvoorbeeld in 1 oogopslag al uw favoriete zenders naast elkaar zien. Van het kanaal wat u selecteert hoort u tevens het bijbehorende geluid. De invoering van het nieuwe TV menu en mozaïek gaat automatisch. U hoeft hier niets voor te doen! Ter zijner tijd vindt u meer informatie op www.xmsnet.nl.

XMS opent twee nieuwe Servicepunten.

XMS heeft deze maand twee nieuwe Servicepunten geopend. In Wijchen is het XMS huis uitgebreid met een servicedesk. Het XMS huis Amersfoort is verhuisd naar de Zonnehof 2a en wordt ook uitgebreid met een servicedesk. Hierdoor zijn er bij beide Servicepunten meer XMS medewerkers beschikbaar voor (telefonische) vragen en krijgt een klant uit een bepaalde regio, in de nabije toekomst, een XMS medewerker uit diezelfde regio aan de telefoon. Zodoende krijgt de servicedesk een persoonlijker karakter en kan XMS haar klanten beter bedienen.
XMS heeft inmiddels in totaal drie van deze lokale servicepunten. We zitten dus altijd bij u in de buurt! Kijk voor de adressen en meest actuele openingstijden op www.xmsnet.nl/contact.

Remy weet raad!

Remy is de 'XMS-man' in het veld en komt dagelijks bij klanten over de vloer. Tijdens zijn bezoeken valt hem op dat er een aantal dingen zijn waar veel klanten mee worstelen. Daarom geeft hij elke nieuwsbrief een tip waarmee u beter van uw XMS aansluiting gebruik kan maken.

Heeft u een settopbox in huis? Dan heeft u daar natuurlijk ook een afstandsbediening bij. Op deze afstandsbediening vindt u vier verschillende gekleurde knopjes. Onder de gele en blauwe knop vindt u respectievelijk Teletekst en Uitzending Gemist. (Uitzending Gemist vindt u alleen achter de kanalen 1 t/m 10). Wanneer het u niet lukt om beide diensten middels deze knoppen op te vragen hebben wij een simpele oplossing voor u: Vervang de batterijen van de afstandsbediening! Het komt regelmatig voor dat de meeste functies van de afstandsbediening nog wel werken, maar het gele en blauwe knopje niet meer. Doorgaans komt dit omdat de batterijen aan vervanging toe zijn. Mocht dit het probleem toch niet verhelpen, dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze servicedesk: 088-555 2 555. Succes!

Uitschrijven XMS nieuwsbrieven

[ Voor 1% gewijzigd door Caelorum op 19-10-2010 13:11 . Reden: linkjes toegevoegd.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
dat bedoelde ik dus :)
Jullie zijn sneller met posten dan ik de mogelijkheid heb.

Zie daar dus de nieuwsbrief met naar mijn mening de belangrijkste mededeling in de vorm van de PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat iemand nu de Amino M532 gaat bestellen als je weet dat iets later de M540 beschikbaar gaat komen. Of je moet echt niet meer kunnen wachten op een box met opname functie.

Verder staat de introductiedatum van het nieuwe tv menu nu dus ook vast volgens de nieuwsbrief, namelijk volgende week dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Het introductieaanbod is dus dat je je 130M + 50 euro kan omruilen voor een M532, waarbij die actie tot 12 november loopt. Begin 2011 kan je de 130M ook omruilen voor een M540, echter betreft het hier dan ook nog een actie van 50 euro bijbetalen of is het meer?
Yogoi schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:17:
dat bedoelde ik dus :)
Jullie zijn sneller met posten dan ik de mogelijkheid heb.

Zie daar dus de nieuwsbrief met naar mijn mening de belangrijkste mededeling in de vorm van de PVR.
Ikzelf ben meer geïnteresseerd in de 'pauze' functie, oftewel timeshift. Ik ben maar een casual opnemer en mijn HDD recorder van 160GB is ook altijd genoeg geweest. 'In de loop van 2011' kan van alles betekenen. Ik denk dat ik best voor de 532 ga.

[ Voor 51% gewijzigd door Luuk1983 op 19-10-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet het btw. niet de A532 wezen ipv M532.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
nee het is echt een M532.
Niet heel veel anders dan een A532 maar er zijn wat details anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:50:
nee het is echt een M532.
Niet heel veel anders dan een A532 maar er zijn wat details anders.
ahhh okey :).
Dus in wezen buiten de capaciteit (GB) om,
is de M532 net zoals van vorm als de A130M
En de M540 is rechthoekig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yogoi > betreffende nogmaals het klanttevredenheids onderzoek van een half jaar geleden.
Tot op heden is nog steeds niet bekend gemaakt door XMS wie er geloot zijn voor de suprise's...
kijk als XMS een onderzoek houd, moeten ze zich ook uiteraard aan de beloftes houden.

Het laatste waar XMS wel de suprise's van heeft geloot zijn van een jaar geleden,
wat toen jij ook op reacties bent gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:55:
[...]

ahhh okey :).
Dus in wezen buiten de capaciteit (GB) om,
is de M532 net zoals van vorm als de A130M
En de M540 is rechthoekig ?
De m532 is rechthoekig, bijna dezelfde vorm als de m540. Buiten de verschillen in HD capaciteit is het verschil minimaal.

[ Voor 9% gewijzigd door denan op 19-10-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
denan schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:02:
[...]

De m532 is rechthoekig, bijna dezelfde vorm als de m540. Buiten de verschillen in HD capaciteit is het verschil minimaal.
Als ik inderdaad zo op de Amino website kijk, dan valt op dat de types die met een 'M' beginnen rechthoekig zijn en de types die met een 'A' beginnen meer rond zijn. De A130M is dus rond ;)

Ik zie alleen geen M532 op de website staan, maar wel de M540. Is de M532 zo oud dat deze niet meer op de website staat en vervangen is door de M540, of is de M532 juist nieuw om een gat in het assortiment op te vangen en staat deze nog niet op de website? Ik kan me voorstellen dat het een iets ouder model is waarvan eerst een bepaalde voorraad op moet voordat de M540 uitgeleverd gaat worden.

Ik ben overigens erg blij met het vierkante design. Dat ziet er naar mijn mening veel beter uit en past veel beter bij de overige WiFi apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:02:
[...]

Jah idd. Maar even ter goede orde. beide boxen zijn HD geschikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:33:
[...]

Jah idd. Maar even ter goede orde. beide boxen zijn HD geschikt ?
Beiden zijn gewoon HD geschikt. De m532 is een custom built STB die niet in het standaard productaanbod van Amino zit (het "custom" deel is voornamelijk de buitenkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zie in het nieuwe menu referenties naar nieuwe streams die waarschijnlijk een (omlaag)geschaalde versie van een zender bevatten ten behoeve van het nieuwe mosaicscherm. Wat mij hierbij interesseert is of de mosaic voor alle zenders gelijktijdig bewegend beeld heeft of loopt dat er slecht één stream afgespeeld wordt? Dat zou namelijk betekenen dat de 130M meerdere streams gelijktijdig kan decoderen. Mogelijk kan ik dan een picture-in-picture feature kan klussen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
ari3 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:02:
Ik zie in het nieuwe menu referenties naar nieuwe streams die waarschijnlijk een (omlaag)geschaalde versie van een zender bevatten ten behoeve van het nieuwe mosaicscherm. Wat mij hierbij interesseert is of de mosaic voor alle zenders gelijktijdig bewegend beeld heeft of loopt dat er slecht één stream afgespeeld wordt? Dat zou namelijk betekenen dat de 130M meerdere streams gelijktijdig kan decoderen. Mogelijk kan ik dan een picture-in-picture feature kan klussen.
Als ik de datasheet bekijk op http://www.intelek.cz/db/...sheet_Amino_AmiNET130.pdf moet dat gewoon kunnen.

* Picture in Picture and Picture in Graphics support with scaling, positioning and alpha blending.

Misschien kan iemand dan ook "even" klussen aan de USB poort voor HDD opnames :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De test mozaiek die ik hier op de lijn heb heeft alle zenders spelend.
Alleen de geselecteerde zender geeft geluid (je kan browsen met de 'pijltjes knoppen')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:01:
@ Yogoi > betreffende nogmaals het klanttevredenheids onderzoek van een half jaar geleden.
Tot op heden is nog steeds niet bekend gemaakt door XMS wie er geloot zijn voor de suprise's...
kijk als XMS een onderzoek houd, moeten ze zich ook uiteraard aan de beloftes houden.

Het laatste waar XMS wel de suprise's van heeft geloot zijn van een jaar geleden,
wat toen jij ook op reacties bent gaan uitzoeken.
@@ Yogoi > had even vergeten erbij te vermelden, kun jij dat nog even (bovenstaande) aan de betreffende persoon doorgeven!
Verder ga ik het hierover niet meer hebben, heb het al zoveel malen aangegeven naar XMS kant toe, zelfs de servicedesk (die het zou doorgeven) heb ik dit aangegeven.
Maar schijnbaar doet niemand hier iets mee :'(
En zelfs vanwege het feit dat ik het zelf type vind ik dit vervelend overkomen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

Zullen de nieuwe decoders alleen werken op een HDTV of kunnen ze met een Amino scartkabel ook aangesloten worden op 'oudere' breedbeeld/4:3 televisies?

NM: zie het al. Deze STB heeft een gewone scart uitgang en kan derhalve ook met een scartkabel aangesloten worden. Voor zover ik het kan zien is het enige wezenlijke verschil tussen de 532 en de 540 hdmi 1.2 tov 1.3 en 160gb tov 250gb.

[ Voor 46% gewijzigd door d0s op 19-10-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Kan iemand mij 2 dingen vertellen?

Ze hebben het steeds over de 130M. Ik heb een gewone 130 van de pilot. Daar doen ze toch niet moeilijk over mag ik hopen?

En wanneeer de M540 beschikbaar komt, dan is het bijbetalen ook 50 euro, zal wel, maar staat er niet echt 100% duidelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 19-10-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:30:
Voor zover ik het kan zien is het enige wezenlijke verschil tussen de 532 en de 540 hdmi 1.2 tov 1.3 en 160gb tov 250gb.
Wat is trouwens het verschil tussen een hdmi 1.2 en 1.3.
Wat kan de één beter als de ander ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:29:
[...]

Wat is trouwens het verschil tussen een hdmi 1.2 en 1.3.
Wat kan de één beter als de ander ?
Je hebt binnen 1.2 en 1.3 nog wat smaken. Zie hier :
http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI
en dan stukkie omlaag scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wikipedia: HDMI dus ;) (je was me net voor species ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
helaas in de nieuwsbrief niet over een gratis upgrade qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
dewaal schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:46:
helaas in de nieuwsbrief niet over een gratis upgrade qua snelheid.
Het lijkt me heel sterk dat er een snelheidsverhoging komt alser recent die routeractie geweest is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het idd zelf kunnen opzoeken lol.
Maar dank je voor de info beide :)
Maar eigenlijk zal je dus weinig verschil merken denk ik op een normale HD tv. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:28:
De test mozaiek die ik hier op de lijn heb heeft alle zenders spelend.
Alleen de geselecteerde zender geeft geluid (je kan browsen met de 'pijltjes knoppen')
Zit die mozaiek ook al in de laatste versie Amino software van Lijbrandt? (De bij mij crashende versie)?
Je collega was hier vrijdag en heeft die versie in een van de 130's gezapt, met de mededeling dat je inderdaad zelf een 12 zender favorieten mozaiek zou moeten kunnen tonen, maar kon dat zo snel niet vinden in de menuopties van de Lijbrandt STB versie?

Deze box heeft Software Version: 0.17.3.Ax3x-opera9

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
gegevens over de M532:

http://www.xmsnet.nl/uplo...ties%20_Amino_M532(1).pdf

ik zal de start post even updaten :)

[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 19-10-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:54:
[...]

Zit die mozaiek ook al in de laatste versie Amino software van Lijbrandt? (De bij mij crashende versie)?
Je collega was hier vrijdag en heeft die versie in een van de 130's gezapt, met de mededeling dat je inderdaad zelf een 12 zender favorieten mozaiek zou moeten kunnen tonen, maar kon dat zo snel niet vinden in de menuopties van de Lijbrandt STB versie?

Deze box heeft Software Version: 0.17.3.Ax3x-opera9

Thanks
Ahh dan weet ik ook meteen wie ik voor me heb :)
Nee die heb jij er nog niet inzitten als het goed is.

Je hebt daar wel nieuwe firmware inzitten (met het nieuwe menu en dergelijke)
De mozaiek komt later (ik durf nog niet te zeggen of deze voor Lijbrandt tegelijk komt als bij XMS)

Over de M532:
Een van de verschillen is dat de M532 (tov de A532) wel via scart is aan te sluiten.
Volgens mij gaat deze kabel niet standaard bij de STD zitten (HDMI is veel makkelijker en een stuk steviger) maar is dezelfde als die vna de 110 (Sdbox) dus is wel te leveren.
Excusi, is gewone scart aansluiting, niet hetzelfde als de amino110

[ Voor 3% gewijzigd door Yogoi op 19-10-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Word de scart wel ondersteunt? ik heb hier nog een oude beeld buis staan maar wil wel erg graag de setupbox met pvr functie :)

[ Voor 62% gewijzigd door White_Collar op 19-10-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

In ieder geval fijn dat bij de nieuwe boxen de Minidin-scart kabel niet meer nodig is, en dat een gewone scartkabel voldoet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:21:
Misschien kan iemand dan ook "even" klussen aan de USB poort voor HDD opnames :)
Ik heb het reeds geprobeerd, maar is me helaas niet gelukt. Ieder te gebruiken USB-opslagapparaat moet namelijk handmatig worden "goedgekeurd" worden voordat het gebruikt kan worden. Hiervoor is root-toegang nodig tot bepaalde bestanden op de STB.

Waarschijnlijk is dit ook de reden dat Glashart geen PVR-functionaliteit beschikbaar zal maken voor de 110/130. Ze zouden dan ieder mogelijk USB-opslagapparaat moeten whitelisten (en onderhouden) in een configuratiebestand, geen leuke klus. Bovendien zijn niet alle USB-apparaten geschikt voor het opnemen van streams. Met name USB-sticks en -geheugenkaartlezers zijn vaak te traag om een HD-stream realtime op te nemen. Kan me nu wel indenken dat men voor het model met geintegreerde harddisk is gegaan.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:08:
[...]
Ahh dan weet ik ook meteen wie ik voor me heb? :)
Nee die heb jij er nog niet inzitten als het goed is.

Je hebt daar wel nieuwe firmware inzitten (met het nieuwe menu en dergelijke)
De mozaiek komt later (ik durf nog niet te zeggen of deze voor Lijbrandt tegelijk komt als bij XMS)
aha, de firmware die dus inmiddels 8x in vier dagen gecrasht is en af en toe even een freeze van 20 of 30 seconden inlast om gidsgegevens te verversen :P

Ok, ik ga er overigens vanuit dat je heel positief bedoelt dat je inmiddels weet wie ik ben? ;) En weet ik dan ook wie ik voor me heb?? :P
Was jij de eerste keer samen met je collega bij me toen we STB's en internet aan de gang probeerden te krijgen wellicht? Degene die mijn router even heeft gereset naar factory defaults?

Handig voor mij om ook een gezicht bij jouw nickname te bedenken, want ik voel me nu een beetje in het "nadeel" :P Ook al ben ik nog tot op het bot positief over alle activiteiten die Lijbrandt onplooit om een prachtig pakket te gaan leveren in B&R :)

Overigens heeft de tweede 130 ook al het nieuwe menu, en behalve een andere kleur amino logo's (groen zonder lijn eromheen ipv wit) tijdens het opbooten zie ik eigenlijk weinig verschil in de menu's.
Dat laatste lijkt me ook vreemd, want de hele menustructuur krijg ik als het goed is als xhtml bestand via jullie netwerk aangeleverd (en is afhankelijk van de pakketten die bij mij actief zijn toch?)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@spikecity:
Dit is eigenlijk niks voor dit topic aangezien jij het over Lijbrandt hebt en dit een XMS topic is(ook al lijken de diensten sterk op elkaar)
Echter gaat dit voornamelijk omtrent IPTV en het nieuwe menu, wat ook voor de XMS gebruikers misschien zinvol is. Dus bij deze toch nog even een reply.

Mijn gezicht zul je niet gezien hebben. (alleen de mensen op vorige tweakersmeeting van XMS hebben die gezien) Maar ik neem aan dat jij mijn collega bedoelt die bij je langs is geweest. Ik ben wel degene die hij voor bijna alle issues belt die hij niet op locatie kan oplossen. (ben ik weer de pineut om ze op te lossen ;))

Iedereen heeft trouwens in Berkel het nieuwe menu. (dit was vanwege een issue met SD content nodig) de firmware met mozaiek is weer een nieuwere versie van wat jij nu ziet. (zo ver ik weet)
Ik vermoed wel dat het menu wat jij ziet qua opmaak nog zal veranderen.
Daarnaast heb je ook nog het menu zonder de 'videotheek' (persoonlijk vind ik dit een leuke nieuwe toevoeging, ik kijk de laatste tijd te weinig films omdat ik te lui ben om ze bij de videotheek te halen , en ja zelfs om ze te downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
denan schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:50:
[...]

Dat heeft met de implementatie te maken. Geen idee btw of dit alleen in het packetfront gebied zo is of dat genexis wel inkomende nummers laat zien als je anonymous aan hebt staan.

[...]

Hij staat een beetje verborgen: http://www.xmsnet.nl/uploads/editor/Telefoon.pdf

[...]

Nee.
@Denan dank voor de snelle reactie ik zal de PDF eens aandachtig gaan bestuderen en testen of met de genexis het inkomende belverkeer wel de dtfm info blijft bevatten. Jammer dat XMS geen php/sql aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:09
ari3 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:02:
[...]
Ik heb het reeds geprobeerd, maar is me helaas niet gelukt. Ieder te gebruiken USB-opslagapparaat moet namelijk handmatig worden "goedgekeurd" worden voordat het gebruikt kan worden. Hiervoor is root-toegang nodig tot bepaalde bestanden op de STB.

Waarschijnlijk is dit ook de reden dat Glashart geen PVR-functionaliteit beschikbaar zal maken voor de 110/130. Ze zouden dan ieder mogelijk USB-opslagapparaat moeten whitelisten (en onderhouden) in een configuratiebestand, geen leuke klus. Bovendien zijn niet alle USB-apparaten geschikt voor het opnemen van streams. Met name USB-sticks en -geheugenkaartlezers zijn vaak te traag om een HD-stream realtime op te nemen. Kan me nu wel indenken dat men voor het model met geintegreerde harddisk is gegaan.
Of xms levert de ondersteunende usb-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Helaas gaat dat niet zo maar omdat content leveranciers gaan rellen als we dat zouden doen.
Wat de gevolgen van zo'n actie zouden zijn kan ik niet voorspellen maar momenteel is de markt er nog neit klaar voor.
De gebruikers wel , en wij zouden best willen maar de content leveranciers veere van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Yogoi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:17:
@spikecity:
Daarnaast heb je ook nog het menu zonder de 'videotheek' (persoonlijk vind ik dit een leuke nieuwe toevoeging, ik kijk de laatste tijd te weinig films omdat ik te lui ben om ze bij de videotheek te halen , en ja zelfs om ze te downloaden)
Begrijp ik goed dat er Video on Demand in gaat komen? :9~ Of is dit wishfull thinking?

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
uhm kan ik nu nog nee zeggen?
Ik dacht eigenlijk dat die ook in de nieuwsbrief stond, niet dus....

Maar , ja dat gaat komen.
Movie on demand (gewoon een videotheek in je STB, movies en wat series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Yogoi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:53:
uhm kan ik nu nog nee zeggen?
Ik dacht eigenlijk dat die ook in de nieuwsbrief stond, niet dus....

Maar , ja dat gaat komen.
Movie on demand (gewoon een videotheek in je STB, movies en wat series)
Was al algemeen bekend.. dus je mag gewoon ja zeggen lijkt me :)

add: wellicht een leuk weetje.. VoD zou eigenlijk eerder komen maar men is veel tijd kwijt geweest met het encoden van de films. Het aangeleverde materiaal had namelijk een standaard ADSL/Kabel bitrate en men heeft besloten om al het bronmateriaal opnieuw te encoden in een veel hogere bitrate speciaal voor glasvezel.

[ Voor 29% gewijzigd door denan op 20-10-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ok, dan is het helemaal makkelijk.
Ik vergeet soms wat voor welk bedrijf wel bekend is.

Teveel dingen tegelijk als je alles dient te weten voor 2 ISP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
Is er ook al iets bekend over wat VoD gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Is er al meer bekend wanneer ipv6 beschikbaar komt?
Is XMS er al meebezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
VoD zal per film en/of serie betaald zijn.
Dus afhankelijk vna hoe nieuw/oud dingen zijn.

Exacte prijzen kan ik je nu nog neit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ben een naam aan het bedenken voor de custom frontend welke binnenkort open source beschikbaar wordt gesteld. Zover heb ik Amino Freedom, Amino Liberty, Open Amino, Aminoko (Japans plaatsje). Iets zonder Amino kan natuurlijk ook.

Leuke naam voor de gemist module: Glashard Gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:17:Mijn gezicht zul je niet gezien hebben. (alleen de mensen op vorige tweakersmeeting van XMS hebben die gezien) Maar ik neem aan dat jij ******* bedoelt die bij je langs is geweest. Ik ben wel degene die hij voor bijna alle issues belt die hij niet op locatie kan oplossen. (ben ik weer de pineut om ze op te lossen ;))
En ik nog zo proberen om je collega niet bij naam te noemen :P
Ik heb je inderdaad niet gezien maar een hele dag lang met tussenpozen aan de lijn gehad over het uitbellen snap ik inmiddels.
En ach, Je collega is goed bezig en kan terugvallen op mensen zoals jij die er echt verstand van hebben toch? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Yogoi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:06:
VoD zal per film en/of serie betaald zijn.
Is dat per aflevering of per seizoen?
Krijg je een soort van account met mandje of is het traditioneler zoals de VoD van andere providers?
ari3 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:15:
Ben een naam aan het bedenken voor de custom frontend welke binnenkort open source beschikbaar wordt gesteld. Zover heb ik Amino Freedom, Amino Liberty, Open Amino, Aminoko (Japans plaatsje). Iets zonder Amino kan natuurlijk ook.

Leuke naam voor de gemist module: Glashard Gemist.
Open Amino klinkt het meest professioneel.
Denk overigens dat je die naam voor gemist module niet mag gebruiken. Lijkt iets teveel op het origineel.

[ Voor 48% gewijzigd door Caelorum op 20-10-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets zonder Amino kan natuurlijk ook.
Is de naam Amino en Aminet niet beschermd? Indien ja heb je ineens geen keuze meer over lijkt me ;)
Iets met Open in de naam doet het altijd goed in de Open Source wereld, dus wellicht Open STB?

En voor Glashard gemist kan je indien je die niet mag gebruiken altijd nog gaan voor Terugkieken of Achteruit Koekeloeren :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@spikecity:
Hij doet zeker goed werk, vanaf kantoor kun je nu eenmaal andere dingne dna vanaf locatie.
Altijd heel handig om daadwerkelijk iemand in de buurt te hebben :D

@Caelorum:
Films per Film , series denk ik per seizoen (durf ik neit met zekerheid te zeggen)
Je kan gewoon een film selecteren en 'bestellen'
komt dan automatisch op je rekening.
Er komen 2 beperkingen die je kan instellen , daglimiet en maandlimiet. (althans zover ik op de hoogte ben)
En een pincode, zodat je als familie de 'controle' bij de ouders kunt houden. (en nee er zit nog geen adult content op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Nu denk ik niet dat dit echt de juiste plaats is om dit te melden maar ik zou zo gauw niet weten waar dan wel.
Er staat volgens mij een foutje in het nieuwe klanttevredenheidsonderzoek (3xwoordwaarde :9~ ).
Bij de vraag "Wat voor een abonnement heeft u momenteel bij XMS?" kun je kiezen uit o.a. 50 Mb/s of 10 Mb/s.
Ik neem aan dat die laatste 100 Mb/s moet zijn? Die mis ik namelijk bij de mogelijkheden en van een 10 Mb/s abonnement heb ik eerlijk gezegd nog niet gehoord.

Edit:
Als ik dan toch bezig ben: er wordt gevraagd of je gebruikt maakt van de newsserver. Hierbij heb ik dus nee beantwoord en dan wordt er op de volgende pagina toch nog om een beoordeling gevraagd, waarbij invoer dus ook nog eens verplicht is. Lijkt me moeilijk om iets te beoordelen waar je geen gebruik van maakt.

[ Voor 25% gewijzigd door Quibus69 op 20-10-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
is er ook iets te zeggen over de content bijvoorbeeld zijn de films wat ouder of ook de films die net uit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Quibus69,
Officieel heb je 10mbit en 50mbit abo's maar kun je bij 50 een upgrade naar 100 of 200 doen.
Maar als basis is dat dan 50mbit.

Ik vermoed dat ze dat bedoelen. (iets anders kan ik er ook niet van maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
@ Yogoi

Nu je toch actief weer reageerd ;)

Ze hebben het in alle communicatie over de 130M. Neem aan dat de pilot 130 geen problemen gaat opleveren?

Hoe gaat het omruilen? Je krijg hem opgestuurd, en daarin moet je de Amino 130 (M) weer in terugsturen ofzo? Of kan je hem in een XMS huis omruilen/inleveren?

"Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540."
Het staat er niet helemaal, maar ik mag er vanuit gaan dat dit ook 50 euro wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Open Amino Frontend (OAF) ?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Ah ok. Ik ben destijds volgens mij begonnen met 10 welke daarna twee maal is verhoogt tot de 50 die ik nu heb.
Ik heb trouwens nog een edit gedaan aan mijn vorige berichtje.
Yogoi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:45:
@Quibus69,
Officieel heb je 10mbit en 50mbit abo's maar kun je bij 50 een upgrade naar 100 of 200 doen.
Maar als basis is dat dan 50mbit.

Ik vermoed dat ze dat bedoelen. (iets anders kan ik er ook niet van maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Mau_maus:
Dit kan ik je niet met zekerheid zeggen maar:
Er zijn ook 130's (zonder M) geleverd aan non pilot klanten. Dus ja ik ga er van uit dat dit gewoon mogelijk is. Anders zouden deze klanten ongewenst nu een probleem hebben gecreeerd door XMS zelf.

Of de M540 ook €249,- gaat kosten? i denk van wel maar kan ik niet 100% confirmeren tot de levering van deze dichterbij is.

Over de Videotheek qua actualiteit:
Als de film bij de 'gewone' videotheek ligt dan is deze ook via de STB te kijken. Dus ja ook de nieuwe videotheek releases komen er op te staan (en de golden oldies ook zo ver ik nu kan zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Yogoi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:10:
Of de M540 ook €249,- gaat kosten? i denk vna wel maar kan ik niet 100% confirmeren tot de levering vna deze dichterbij is.
Vindt ik zelf ook wel belangrijk om te weten eerlijk gezegd... Voor €50,- kan ik nu mijn 130 inruilen voor een 532 met 160Gb, het liefst zou ik voor de 540 met 250GB gaan, mits er tzt ook voor €50,- geupgrade kan worden. Anders zou ik toch van de aanbieding van de 532 gebruik maken die tot 12 nov. loopt... Dan maar 90Gb minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Yogoi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:10:
@Mau_maus:
Dit kan ik je niet met zekerheid zeggen maar:
Er zijn ook 130's (zonder M) geleverd aan non pilot klanten. Dus ja ik ga er van uit dat dit gewoon mogelijk is. Anders zouden deze klanten ongewenst nu een probleem hebben gecreeerd door XMS zelf.

Of de M540 ook €249,- gaat kosten? i denk vna wel maar kan ik niet 100% confirmeren tot de levering vna deze dichterbij is.
Dit staat in de nieuwsbrief:
Beide settopboxen kosten € 249,-.

Dus daar ga ik wel vanuit.

Maar dat zinnetje over bijbetaling:
"Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540." is op zich nog anders te interpeteren (bijvoorbeeld 100 euro bijbetaling voor die M540 tegen die tijd). Al lijkt dat me sterk en bedoelen ze gewoon ook 50 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 20-10-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Misschien te simpel gedacht, maar kun je de harde schijf van 160Gb niet zelf vervangen door een grote van 250Gb bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Mau_Maus schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:29:
[...]

Dit staat in de nieuwsbrief:
Beide settopboxen kosten € 249,-.

Dus daar ga ik wel vanuit.

Maar dat zinnetje over bijbetaling:
"Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540." is op zich nog anders te interpeteren (bijvoorbeeld 100 euro bijbetaling voor die M540 tegen die tijd). Al lijkt dat me sterk en bedoelen ze gewoon ook 50 euro.
Dat klopt, maar vanuit dezelfde nieuwsbrief kan ik ook dit quoten:
Heeft u al een HD settopbox (Amino 130M)? Dan kunt u gebruik maken van ons introductieaanbod: De mogelijkheid om de Amino 130M in te ruilen voor de Amino M532 tegen bijbetaling van € 50,- (het verschil in aanschafprijs met uw HD settopbox). Dit aanbod is geldig t/m 12 november.
Het betreft een introductieaanbod, geldig tot 12 november... Dus als ik het nu niet doe, kan ik in december in elk geval al niet meer voor 50,- mijn stb vervangen. En als er bij de 540 niet opnieuw een introductieaanbod komt zal het dan misschien ook niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, als het enige verschil tussen die 2 boxen de harddisk grootte is.... dan snap ik de fuss niet. 160 gig is voorlopig meer dan zat.... iig voor mij.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
L201 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:16:
[...]

Dat klopt, maar vanuit dezelfde nieuwsbrief kan ik ook dit quoten:

[...]

Het betreft een introductieaanbod, geldig tot 12 november... Dus als ik het nu niet doe, kan ik in december in elk geval al niet meer voor 50,- mijn stb vervangen. En als er bij de 540 niet opnieuw een introductieaanbod komt zal het dan misschien ook niet kunnen.
Er staat duidelijk dat de 540 ook met bijbetaling komt dan. Dus ieder geval een soort actie. Daarom wil ik dus graag weten hoe het dan gaat.

Dat speelt namelijk best mee in mijn afweging. Klinkt misshcien stom, maar heb op het moment ook niet echt veel geld en komen aardig wat uitgaven voor mijzelf aan. Ik heb er ook geen haast mee. Dus doe ik dat inruilen liever dan wanneeer die 540 uitkomt.

Dus het zou fijn zijn als iemand er uitsluitsel over kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Het verschil tussen de M532 en M540 is ook nog HDMI 1.2 en 1.3a. Ik kijk bijzonder uit naar de 1.3a versie, aangezien ik nu "gestoord" wordt van de out-of-sync beelden bij het geluid. Ik luister geluid via mijn versterker en kijk het beeld (uiteraard) op de TV.

De 90 gieg is alleen maar mooi meegenomen...

Voor de leek : HDMI 1.3a heeft auto lipsync.

[ Voor 7% gewijzigd door Le-xxx-ie op 20-10-2010 13:52 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Even een crosspost van dit topic: Luuk1983 in "Bijna gratis decoder!"

Je kan op deze website een DVB-C decoder bestellen voor 1,50 (en 8 euro verzendkosten), dus in totaal 9,50 euro. Omdat XMS binnenkort het basispakket via DVB-C gaat uitzenden zou je deze decoder zonder smartcard kunnen gaan gebruiken op TV's in huis die geen DVB-C tuner hebben. Ik heb er in ieder geval één besteld! In het ergste geval dat het niet werkt is het 'maar' 10 euro. Maar het lijkt me de moeite waard.

Lees het topic dat ik hierboven meldde voor meer informatie.

EDIT: De voorraad lijkt er doorheen. Geen idee of er nog nieuwe komen.
Mau_Maus schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Er staat duidelijk dat de 540 ook met bijbetaling komt dan. Dus ieder geval een soort actie. Daarom wil ik dus graag weten hoe het dan gaat.

Dat speelt namelijk best mee in mijn afweging. Klinkt misshcien stom, maar heb op het moment ook niet echt veel geld en komen aardig wat uitgaven voor mijzelf aan. Ik heb er ook geen haast mee. Dus doe ik dat inruilen liever dan wanneeer die 540 uitkomt.

Dus het zou fijn zijn als iemand er uitsluitsel over kan geven.
Precies, mij is het nou ook niet duidelijk of straks de voorwaarden voor het omruilen van een 130M naar een M540 hetzelfde gaan worden als het omruilen naar de M532. Als dat het geval is ga ik wachten op de M540, puur om de lipsync functie en de Audio Return Channel (als die gebruikt wordt).

[ Voor 43% gewijzigd door Luuk1983 op 20-10-2010 15:16 . Reden: Post duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Tijd voor een correctie zoals Luuk1983 al opmerkte in de comments?
nieuws: XMS gaat nieuwe Amino hd-settopbox aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Nog een correctie. Volgens XMS is de decoder niet in te ruilen voor de Amino 110. Is reeds doorgegeven.

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehm.. geloof dat we weer op de blocklist van hotmail/live.nl staan...

Transcript of session follows -----
... while talking to mx4.hotmail.com.:
>>> MAIL From:<mijnmail@xmsnet.nl> SIZE=1129
<<< 550 SC-001 Unfortunately, messages from 217.149.192.xxx weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
554 5.0.0 Service unavailable

Eigen mail adres veranderd in mijnmail, laatste 3 cyfers veranderd in xxx
Krijg vrij regelmatig deze reply...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Iemand anders problemen met Uitzending gemist? Het menu is traag, en hij geeft naar verloop van enkele seconden een verbindingsfout (de verbinding is verbroken is de melding).

Natuurlijk alles gereset, maar geen succes.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@The wizard,

Kan hier niet testen helaas. Eerste keer dat ik het probleem hoor na 0.75 jaar werken bij xms.
Wat ik je aanraad is om even de helpdesk direct te bellen, die hebben wat meer gereedschap als ik om problemen o te lossen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door White_Collar op 20-10-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
@The Wizard, ik heb het even voor je getest, maar hier precies dezelfde problemen. Door de items bladeren duurt een paar seconden voordat hij naar de volgende springt, en na een tijdje door de lijst met items van vandaag scrollen had ik een zwart scherm met verbinding verbroken.
Overigens ook in Zeewolde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Speelt dit probleem alleen bij uitzending gemist van de publieke omroep? of ook bij de andere uitzending gemist variaties?

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 20-10-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Bij RTL kreeg ik het in elk geval niet voor elkaar... bij de UG van publiek was hij nu nog wel traag, maar ik kreeg geen verbinding verbroken.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.