XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 68.082 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HndSm
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09-2023
Je mist een onderdeel: Service van XMS.
Maar aan de andere kant klopt het dat die niet genoemd wordt. Want XMS kent geen service.
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n slechte klantenservice meegemaakt (en dat zegt wat).
Doorlopend afschuiven van issues, het zelf moeten uitvoeren van acties die XMS zou moeten uitvoeren, slechte security (mailwachtwoorden met een beperking van maximaal 8 karakters??), beperkte kennis, niet meedenken laat staan pro-actief zijn, onduidelijke afspraken, slecht geleverde snelheden (hetgeen je dan ook nog zelf maar moet bewijzen).
Advies: ga ergens anders heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

8 karakters is typisch unix en bsd. Geldt voor alle providers behalve KPN, die gebruiken MS voor de authenticatie. Bij gmail kun je bijvoorbeeld een wachtwoord gebruiken met 38 karakters, echter worden alleen de eerste 8 gebruikt. Probeer maar eens ;)

Als Xms je niet bevalt (kan ik me niet voorstellen) moet je lekker ergens anders heen gaan.

Het niet halen van je snelheid ligt overigens in 99% van de gevallen aan je eigen apparatuur, zoals verkeerde routers en slechte bekabeling etc.

Nee ik werk niet bij Xms ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
HndSm schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:07:
Maar aan de andere kant klopt het dat die niet genoemd wordt. Want XMS kent geen service.
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n slechte klantenservice meegemaakt (en dat zegt wat).
Doorlopend afschuiven van issues, het zelf moeten uitvoeren van acties die XMS zou moeten uitvoeren, slechte security (mailwachtwoorden met een beperking van maximaal 8 karakters??), beperkte kennis, niet meedenken laat staan pro-actief zijn, onduidelijke afspraken, slecht geleverde snelheden (hetgeen je dan ook nog zelf maar moet bewijzen).
Hmm.. Vind zelf trouwens dat XMS goede service heeft!
Heb tot nu toe nog geen enkele keer een probleem gehad, welke niet werd opgelost. Ook heb ik nog geen 1 keer iets dubbel hoeven uit te leggen aan de telefoon en werd ik altijd netjes teruggebeld na de afgesproken tijd.

@Loveparade.. Ik kan anders niet onloggen tenzij ik de volledige 17 karakters invul bij gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L201 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:58:
@The Wizard, ik heb het even voor je getest, maar hier precies dezelfde problemen. Door de items bladeren duurt een paar seconden voordat hij naar de volgende springt, en na een tijdje door de lijst met items van vandaag scrollen had ik een zwart scherm met verbinding verbroken.
Overigens ook in Zeewolde :)
In B&R zie ik die melding met de regelmaat van de klok, zeker als je van de ene naar de andere uitzending gemist wipt bijv van RTL naar SBS.
Overigens... heeft er nog iemand gidsinformatie? Bij mij zijn alle STB's blank in de onderbalk en in de televisiegids (en je krijgt er alle 130m's ook mee dood ook, maar dat weet mijn vriend bij Lijbrandt inmiddels ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Dat is niet mijn ervaring. De keren dat ik de helpdesk heb moeten bellen ben ik vrij snel geholpen. Als er gezegd werd dat ik terug gebeld zou worden, dan wat dat het geval. En dat is wat mij betreft een unicum. Degene aan de lijn nam van mij aan dat als ik bepaalde dingen getest had, dat het dan ook zo was. Slechts één keer heb ik na 10 minuten wachtrij opgehangen, gewoon omdat ik geen geduld had op dat moment.

Slechte snelheid is natuurlijk vervelend, zeker als ze niet pro-actief mee willen denken. Maar helaas, bij elke provider zijn er uitzonderingen en ontevreden mensen. En helaas kan ik je zo van ELKE provider hoop informatie geven waar falen van de helpdesk in staat. Als ik van het internet uit moest gaan, dan kon ik geen enkele provider meer kiezen ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Kun je je verhaal ook iets meer onderbouwen met voorbeelden? Wachtwoorden die uit 8 karakters bestaan lijkt me nou niet echt een hot issue. Als ik in je verhaal tussen de regels lees klinkt het meer als 'ik haal de 50mbit niet en nu geeft XMS aan dat dat waarschijnlijk aan mezelf ligt'.. en als je deze threads doorleest zul je lezen dat ze bijna altijd gelijk hebben met die conclusie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

@Loveparade.. Ik kan anders niet onloggen tenzij ik de volledige 17 karakters invul bij gmail.
Hmmmm, verschillen in oude en nieuwe gmail accounts?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Loveparade schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:23:
[...]

Hmmmm, verschillen in oude en nieuwe gmail accounts?
Mja ikzelf heb wel een oude account uit de periode dat je mailbox 'nog maar' 1GB was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:10:
[...]

Mja ikzelf heb wel een oude account uit de periode dat je mailbox 'nog maar' 1GB was..
Dat is geen "oud" account ;)

De mijne is van het begin met een mailboxruimte van 100 MByte _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even de volgende vraag er vanuitgaande dat de bron signalen hetzelfde zijn.
Op sbs6 en net 5 HD waren er een aantal sd uitzendingen die er echt niet uitzagen.
Er was dinsdag een uitzending van NCIS nou,het leek wel een sneeuw uitzending,bovendien bleef er ook iets vaags op de achtergrond staan over iets van vrijdad.
Daarna kwam er een nieuwe aflevering van ncis ( la ? met dat kleine vrouwtje er in ) en die was perfect maat toevallig weet ik dat die serie ook echt in HD is aangekocht.

De vraag, hoe is dat bij de RTL HD zenders, verschilt daar de kwaliteit ook zo tussen "geupscalede" uitzendingen en echte HD uitzendingen ?
Aangezien die pas in april bij Ziggo gaan komen (tenzij er een wonder gebeurt) vraag ik me af of ik me niet blij loop te maken met een dode mus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nick39 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:47:
Even de volgende vraag er vanuitgaande dat de bron signalen hetzelfde zijn.
Op sbs6 en net 5 HD waren er een aantal sd uitzendingen die er echt niet uitzagen.
Er was dinsdag een uitzending van NCIS nou,het leek wel een sneeuw uitzending,bovendien bleef er ook iets vaags op de achtergrond staan over iets van vrijdad.
Daarna kwam er een nieuwe aflevering van ncis ( la ? met dat kleine vrouwtje er in ) en die was perfect maat toevallig weet ik dat die serie ook echt in HD is aangekocht.

De vraag, hoe is dat bij de RTL HD zenders, verschilt daar de kwaliteit ook zo tussen "geupscalede" uitzendingen en echte HD uitzendingen ?
Aangezien die pas in april bij Ziggo gaan komen (tenzij er een wonder gebeurt) vraag ik me af of ik me niet blij loop te maken met een dode mus ?
Er zit sowieso een behoorlijk verschil in de HD uitzendingen en de geupscalede uitzendingen. Ik zie dat vrij snel op mijn 50" Panasonic plasma. Echter, 'sneeuwig' zou ik het absoluut niet noemen, eerder 'vager' en onscherper. Net alsof je de HD uitzending gepakt hebt en er een beetje blur overheen gegooid hebt (wat natuurlijk logisch is). Maar storing/sneeuw vrij is het over het algemeen wel, afhankelijk van de originele bron natuurlijk. Films van 20 jaar geleden zijn geupscaled natuurlijk een stuk minder dan een SD uitzending van een paar jaar geleden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:47:
Dat verschilt enorm per uitzending, je hebt goede HD en minder goede HD. De minder goede HD is soms nauwelijks te onderscheiden van upscaled SD. Maar als je goede HD uitzendingen vergelijkt met goed upscaled SD is het verschil groot en dat hoort ook zo natuurlijk.

Conclusie: De zenders moeten gewoon eens wat meer in native HD gaan uitzenden. Neem bijvoorbeeld het Nederlands elftal vorige week, dat was op SBS6 HD gewoon upscaled SD terwijl het tegelijkertijd in Zweden keurig in native HD werd uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ik222 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:54:
Neem bijvoorbeeld het Nederlands elftal vorige week, dat was op SBS6 HD gewoon upscaled SD terwijl het tegelijkertijd in Zweden keurig in native HD werd uitgezonden.
Dan ben ik gelukkig toch niet gek ;) Het viel me al op dat het voor mij gevoel niet zo scherp was als ik verwacht had. ECHT native HD is zo ongelovelijk gaaf. Met name Eurosport HD heeft regelmatig 'native HD' uitzendingen (staat ook met een logo in beeld). Zoals bijvoorbeeld tennis in Amerika was toen echt super scherp en gedetailleerd! Zoals het hoort dus.

Edit: linkje gevonden met wat uitleg.

offtopic:
En SBS6 is gewoon een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende zender. Je zal al die uitgerangeerde tokkiepresentatoren maar in HD moeten zien zeg...

[ Voor 18% gewijzigd door Luuk1983 op 21-10-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Alleen jammer dat SBS6 dan weer zo'n onbenullige reactie geeft. Dat ze dan toegeven dat ze voor SD kiezen omdat dat goedkoper is. Excuses als "komt nog te vroeg" en "kan nog niet" zijn onzin, de enige reden om nu nog voor SD te kiezen is geld. Voor RTL7 geldt trouwens precies hetzelfde, daar zal de Europa League ook niet in native HD zijn vanavond.

En over zenders die wel goed bezig zijn met HD dan denk ik bijvoorbeeld aan Eredivisie Live. Daarop zijn sowieso elk weekend alle eredivisie wedstrijden in HD. En bij de Europa League zenden ze daar uit in HD zodra dat enigzins mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Klopt het dat het modem de 1e uren na oplevering geen packets uitspuugt? Vanochtend rond 0930 is mijn modem geinstalleerd, en inmiddels is de lijn ook actief volgens http://mijn.xmsnet.nl , maar er komen nog 0 packets uit als ik iets aan poort 1 hang. De monteur kreeg vanochtend wel een 10.x IP op zijn laptop.

(Ik zie in de netwerkstats na de NIC even down en up te brengen wel een paar kB aan TX packets, maar 0 bytes aan RX packets. Diverse kabels, pc's en OSen geprobeerd.)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
@Chakotay,

Hang je pc er even een uurtje lang aan vast. Als hij dan nog niet werkt even helpdesk bellen :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:11:
Klopt het dat het modem de 1e uren na oplevering geen packets uitspuugt? Vanochtend rond 0930 is mijn modem geinstalleerd, en inmiddels is de lijn ook actief volgens http://mijn.xmsnet.nl , maar er komen nog 0 packets uit als ik iets aan poort 1 hang. De monteur kreeg vanochtend wel een 10.x IP op zijn laptop.

(Ik zie in de netwerkstats na de NIC even down en up te brengen wel een paar kB aan TX packets, maar 0 bytes aan RX packets. Diverse kabels, pc's en OSen geprobeerd.)
Men hangt het IP adres aan het MAC adres van de laatste client vast, dus het eerste uur nadat de monteur zijn laptop eraan heeft gehad krijg je geen nieuw IP adres.
De geluiden over de tijd die eroverheen gaat voordat het MAC adres wordt gereleased in hun DHCP server verschillen nogal afhankelijk van wie je het vraagt. (tussen 30 minuten en twee uur).

Nadat ik mijn router aan de Genexis hing met een ander MAC adres duurde het ruim anderhalf uur voordat ik een IP adres had en internet. Het 10.x.x.x adres is overigens een VLAN adres denk ik, gebruikt voor het activeren van de diensten?
Wellicht dat Yogoi hier iets over kan roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Chakotay schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:11:

Hang 'm even aan poort 2, 3 en 4. De documentatie klopt niet altijd en ik had internet op een andere poort dan ik verwacht had. Het duurt tot maximaal 2 dagen voordat de lijn daadwerkelijk werkt na activatie, maar in de praktijk is dat één a twee uur. Ik heb toen voor jan *** gewacht omdat ik de kabel in de verkeerde poort had zitten, dus probeer even de andere poorten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:54:
[...]

Er zit sowieso een behoorlijk verschil in de HD uitzendingen en de geupscalede uitzendingen. Ik zie dat vrij snel op mijn 50" Panasonic plasma. Echter, 'sneeuwig' zou ik het absoluut niet noemen, eerder 'vager' en onscherper. Net alsof je de HD uitzending gepakt hebt en er een beetje blur overheen gegooid hebt (wat natuurlijk logisch is). Maar storing/sneeuw vrij is het over het algemeen wel, afhankelijk van de originele bron natuurlijk. Films van 20 jaar geleden zijn geupscaled natuurlijk een stuk minder dan een SD uitzending van een paar jaar geleden.
Dank je.. ik weet dat de bewuste aflevering ook nog 4:3 was want er klopte het een en ander niet qua aspect ook... dan ga je dus een 4:3 eerst naar 16:9 uitrekken,er vervolgens HD van maken om het dan op het hd kanaal uit te zenden,op het SD kanaal welke je bij ziggo ook hebt (sd en hd zijn 2 aparte streams) was de bewuste uitzending namelijk 4:3 pillar boxed... als RTL ook 4:3 uitzendingen eerst uitrekt tot 16:9 en dan gaat upscalen... en vervolgens gaat sbs,terwijl ze naar mijn mening al weinig echte HD content heeft idd een netjes in HD aangeleverd signaal negeren,een SD signaal oppikken en er dan zelf HD van maken om kosten te besparen.
En dan heeft Ziggo ook nog NET5 3D voor die anderhalve kijker met een 3d scherm waar ze vervolgens ook weer upcaled sd in halve resolutie op uitzenden in 2 schermpjes wat je dus ook nog eens de helft van de resolutie kost... nou nou... geef mij dan maar BBC HD.. maar goed dat is een andere discussie,ik vind het erg tegenvallen,de echt native hd content,en ik las dat RTL ook van 2 nieuwe series de SD versie had gekocht ipv de HD,omdat dat goedkoper was...hallo mijn tv kan zelf ook wel upscalen hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik heb bij XMS mijn amino op 'aspectratio behouden' gezet. Als de vrouw op RTL4HD 'As the world turns' gaat kijken, dan is deze netjes 4:3. Ik zie daar geen rare upscaling artifacten, storing of een rare verhouding. En als het inderdaad klopt dat XMS alles doorstuurt zoals het binnenkort, dan zou dat betekenen dat RTL het gewoon 'goed' uitzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:35:
Ik heb bij XMS mijn amino op 'aspectratio behouden' gezet.
Mmm, nu weet ik dat de XMS versie van de Amino andere software heeft dan de Lijbrandtversie, maar heb jij een 130 of een 130m?
De 130m heeft namelijk eigenlijk maar vier settings, terwijl ik gisteren een 130 heb gezien, en die heeft er een hele rits meer in de beeldinstellingen. De 130m kent de instelling aspectratio bij mij in ieder geval niet.

Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat een 4:3 programma op jouw breedbeeld TV dus links en rechts zo'n zwarte balk vertoond?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:53:
[...]

Mmm, nu weet ik dat de XMS versie van de Amino andere software heeft dan de Lijbrandtversie, maar heb jij een 130 of een 130m?
De 130m heeft namelijk eigenlijk maar vier settings, terwijl ik gisteren een 130 heb gezien, en die heeft er een hele rits meer in de beeldinstellingen.
130M. Die heeft inderdaad 4 instellingen (weet zo niet precies de goede termen uit mijn hoofd, maar de essentie is):
• 720p, altijd beeldvullend
• 720p, behoud aspectratio
• 1080i, altijd beeldvullend <-- die heb ik dus ingesteld
• 1080i, behoud aspectratio
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:53:
Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat een 4:3 programma op jouw breedbeeld TV dus links en rechts zo'n zwarte balk vertoond?
Jup, als de zender het goed uitzend klopt dat.

Nadeel is dan wel, dat als je zenders hebt die altijd 4:3 uitzenden met zwarte balken boven en onder het beeld, zoals TMF, dat je dan links, rechts, boven EN onder zwarte balken hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Luuk1983 op 21-10-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:55:
[...]

130M. Die heeft inderdaad 4 instellingen (weet zo niet precies de goede termen uit mijn hoofd, maar de essentie is):
• 720p, altijd beeldvullend
• 720p, behoud aspectratio
• 1080i, altijd beeldvullend <-- die heb ik dus ingesteld
• 1080i, behoud aspectratio
Ok, de kreten zijn net anders als in mijn box, want daar staan .... normaal en .... altijd breedbeeld achter de 720/1080i getallen, maar zo staat hij bij mij dus ook.
4:3 is echt 4:3, met dikke zwarte randen links/rechts op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:35:
Ik heb bij XMS mijn amino op 'aspectratio behouden' gezet. Als de vrouw op RTL4HD 'As the world turns' gaat kijken, dan is deze netjes 4:3. Ik zie daar geen rare upscaling artifacten, storing of een rare verhouding. En als het inderdaad klopt dat XMS alles doorstuurt zoals het binnenkort, dan zou dat betekenen dat RTL het gewoon 'goed' uitzend.
Ok, ik gebruik geen decoders meer,die liggen op zolder, ik heb gewoon 2 ci+ tv's maar bij ziggo heb je met een HD tv dus de keuze om af te stemmen op het HD of het SD kanaal,hoewel ik me van het HD gebeuren meer had voorgesteld,crisis ok,maar minder dan op je HD kanalen en zend meer content uit,daar hebben we dat spul toch voor... op die manier blijf ik gewoon netjes de hd versies downloaden,dan is de reclame er ook nog tussenuit. Ik zie in april wel wat RTL er van maakt.. voorlopig staan er eerst weer 2 kinderzenders op het testnetwerk dus die zullen wel weer voorrang krijgen..

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 21-10-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:16:
[...]

Men hangt het IP adres aan het MAC adres van de laatste client vast, dus het eerste uur nadat de monteur zijn laptop eraan heeft gehad krijg je geen nieuw IP adres.
De geluiden over de tijd die eroverheen gaat voordat het MAC adres wordt gereleased in hun DHCP server verschillen nogal afhankelijk van wie je het vraagt. (tussen 30 minuten en twee uur).

Nadat ik mijn router aan de Genexis hing met een ander MAC adres duurde het ruim anderhalf uur voordat ik een IP adres had en internet. Het 10.x.x.x adres is overigens een VLAN adres denk ik, gebruikt voor het activeren van de diensten?
Wellicht dat Yogoi hier iets over kan roepen?
Dat de release even kan duren had ik gezien inderdaad, maar het is inmiddels een uur of 8 geleden dat de monteur zijn laptop eraan had hangen :)

Wel erg onhandig overigens als je even van pc/router wil wisselen, maargoed.

@Luuk1983: de andere poorten heb ik ook geprobeerd inderdaad, geen effect. Documentatie heb ik overigens uberhaupt niet :)

Vanavond nog maar eens de helpdesk bellen, zoals ze vanmiddag al zeiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:57:
[...]

Ok, de kreten zijn net anders als in mijn box, want daar staan .... normaal en .... altijd breedbeeld achter de 720/1080i getallen, maar zo staat hij bij mij dus ook.
4:3 is echt 4:3, met dikke zwarte randen links/rechts op je TV.
Dit is eigenlijk wel simpel. De Amino 130M heeft alleen HDMI en spuugt alleen maar HDTV uit. De 130 heeft ook S-Video en YPrPb en kan wat meer opties aan.

4:3 is ook makkelijk toe te lichten. Bij een Amino 110 moet je ff het beeldformaat instellen, omdat de uitzendingen allemaal Anamorphic zijn en niet alle TV's dat snappen. Bij een Amino 130 heeft dat met het programma te maken. Als het in 4:3 is opgenomen, wordt het zo doorgezet. Zoals het hoort dus. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chakotay schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:41:
[...]

Wel erg onhandig overigens als je even van pc/router wil wisselen, maargoed.
Je kan ook het beste je mac nummer clonen in je router dan heb je daar geen last van.

Even een vervelend probleem met bellen.
Voor mijn moeder moest ik naar het uwv bellen.
Het 020 nummer is echter vervangen voor een 088 nummer. (bleek later)
In plaats van de "dit nummer bestaat niet,of de afgesloten toon" krijg je de "in gesprek toon" .
Aangezien het om het UWV gaat verwacht ik dat wel.
Op een gegeven moment dacht ik aan een storing,dan krijg je namelijk ook in gesprek.
Dus ik bel met mijn mobiel en ik krijg gelijk "dit nummer bestaat niet en is niet langer in gebruik" en een of andere dienst om het juiste nummer te vinden.
Blijkbaar kan de KPN mobiel centrale wel "horen" dat een nummer niet meer bestaat, maar geeft XMS de "in gesprek toon" waardoor je maar blijft bellen.
Da's knap lastig... kan er bij XMS ook niet een melding komen dat een bepaald nummer gewoon niet meer bestaat ipv "in gesprek" te laten horen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 00:34
Heeft hier iemand nogmeer last van het sloom laden van youtube filmpjes en sloom internet in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nick39 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:55:
[...]

Je kan ook het beste je mac nummer clonen in je router dan heb je daar geen last van.

[..]
Was ik ook zeker van plan als ik de boel eenmaal permanent heb draaien, maar zo tijdens het testen is het wel zo makkelijk als je gewoon even s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Oktober 2010

Geachte XMS klant,

Wij willen u via deze mail attent maken op spoedwerkzaamheden die plaats gaan vinden
van 25 tot en met 29 oktober 2010 bij "Mijn XMS". Gedurende deze dagen is het voor
XMS helaas niet mogelijk om veranderingen in uw abonnement aan te brengen of
volledige ondersteuning te bieden bij eventuele storingen of onderbreking van
diensten.

Gedurende deze periode zal Mijn XMS niet bereikbaar zijn, waardoor aanpassingen in
uw abonnement helaas niet mogelijk zijn. Vanaf 30 oktober zult u weer aanpassingen
kunnen doen via Mijn XMS.

De Customer Service Desk zal tijdens deze periode wel bereikbaar zijn voor vragen
en doet haar best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wij zullen ons maximaal
inspannen om de ongemakken die u hier mogelijk van ondervindt tot een minimum te
beperken. Tenslotte willen wij een aantal tips meegeven om de eventuele hinder te
beperken.

- Kijk in de dagen voor het begin van de werkzaamheden of de ruimte tot
het bereiken van uw bellimiet toereikend is. Zo niet, verhoog dan uw bellimiet
preventief. Dit kan door te bellen met de Customer Service Desk via 088 555 2 555.
De verhoging van de bellimiet kan na de 1e van de volgende maand direct ongedaan
gemaakt worden. Om het u zo makkelijk mogelijk te maken kunt u dit bij het verhogen
direct aangeven zodat u daar zelf geen actie voor hoeft te ondernemen.

- Wanneer u deze maand veranderingen wenst aan te brengen in uw abonnement,
adviseren wij u dit te doen voor 25 oktober 2010 of na 30 oktober. Dat kan via
https://mijn.xmsnet.nl of door contact op te nemen met de medewerkers van de CSD.

Voor meer informatie over de gevolgen van deze werkzaamheden ga naar
www.xmsnet.nl/werkzaamheden. Wij realiseren ons dat deze werkzaamheden hinderlijk
kunnen zijn en bieden onze excuses aan voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Folkert Moolenburgh
Directeur XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:51:
[...]

Dit is eigenlijk wel simpel. De Amino 130M heeft alleen HDMI en spuugt alleen maar HDTV uit. De 130 heeft ook S-Video en YPrPb en kan wat meer opties aan.

4:3 is ook makkelijk toe te lichten. Bij een Amino 110 moet je ff het beeldformaat instellen, omdat de uitzendingen allemaal Anamorphic zijn en niet alle TV's dat snappen. Bij een Amino 130 heeft dat met het programma te maken. Als het in 4:3 is opgenomen, wordt het zo doorgezet. Zoals het hoort dus. :)
Mooie uitleg van de verschillen, echter ik had dit effect al geaccepteerd, juist omdat de 130m inderdaad alleen maar HD eruit pompt. De teksten in de Lijbrandt versie in de beeldinstellingen suggereren echter met "1080i altijd breedbeeld" dat de Amino er voor zou zorgen dat een 4:3 toch als breedbeeld zou worden getoond, en dat kan voor verwarring zorgen.
Je went er zachtjes aan dat HD en breedbeeld dus eigenlijk nog helemaal niet zo gemeengoed is in TV land, als je ziet dat er toch wel heel veel uitzendingen in 4:3 met zijbalken verschijnen.

Het valt je eigenlijk pas op als je vervolgens heen en weer zapt tussen analoge TV en IPTV, want op analoog is het inderdaad je TV die gewoon het beeld oprekt naar vol... daar waar je TV achter de Amino eigenlijk een domme monitor is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
- niet meer aan de orde :)

[ Voor 94% gewijzigd door White_Collar op 21-10-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:29

Joppy

Ajuparaplu!

Loveparade schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:40:
...
Het niet halen van je snelheid ligt overigens in 99% van de gevallen aan je eigen apparatuur, zoals verkeerde routers en slechte bekabeling etc.

Nee ik werk niet bij Xms ;)
Ik heb nu 4 dagen een nieuw modem omdat de oude stuk was. Sindsdien heb ik een prima download (50 Mb) maar een upload van 0,00001 Mb (om en nabij). Tot vorige week had ik een prima verbinding en ik gebruik nu dezelfde router, dezelfde bekabeling, dezelfde pc. Behoor ik tot die 'gelukkige' 1%?
Luuk1983 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:35:
[...]
...
Dat is niet mijn ervaring. De keren dat ik de helpdesk heb moeten bellen ben ik vrij snel geholpen. Als er gezegd werd dat ik terug gebeld zou worden, dan wat dat het geval. En dat is wat mij betreft een unicum.
...
Ik zou sinds gisteren al 3x teruggebeld worden...
Nou denk ik dat het druk is en dat er altijd grotere problemen zijn dan mijn problemen, maar zeg het dan niet.
Tot nu toe had ik ook goede ervaringen met de support en ik ga ervan uit dat ook nu het probleem wordt opgelost. Maar ik ben nu wel een beetje teleurgesteld... :/

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Nick39 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:26:
Ehm.. geloof dat we weer op de blocklist van hotmail/live.nl staan...

Transcript of session follows -----
... while talking to mx4.hotmail.com.:
>>> MAIL From:<mijnmail@xmsnet.nl> SIZE=1129
<<< 550 SC-001 Unfortunately, messages from 217.149.192.xxx weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
554 5.0.0 Service unavailable

Eigen mail adres veranderd in mijnmail, laatste 3 cyfers veranderd in xxx
Krijg vrij regelmatig deze reply...
Lees nu jouw berichtje pas. Had zojuist naar de helpdesk gebeld om dit door te geven. Kreeg dus ook mijn mail terug met de melding dat dat IP-adres geblokkeerd is.
In DNS is dat IP-adres 'webmailxx.mail.sp.isp-net.nl'.
De helpdesk wist ervan en gaf direct de schuld aan Outlook. :X
Via webmail zou het wel goed gaan. Nog niet geprobeerd maar het feit dat DNS-naam het woordje 'webmail' bevat heb ik mijn twijfels.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Rekenblok schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:09:
@voor mensen in Amersfoort met HD kast:

Als je problemen hebt met blokkerig beeld of het beeld blijft hangen. Graag direct de service desk bellen zo kunnen we beter het probleem onderzoeken :)
is om 20:39 opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
En ja Hotmail heeft onze SMTP weer eens blacklisted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat ook met Lijbrandt het geval? Journaal 24 was namelijk niet te bekijken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:03:
[...]

Was dat ook met Lijbrandt het geval? Journaal 24 was namelijk niet te bekijken...?
Nope dat is iets compleets anders.
Niet dat ik op de hoogte ben van een storing met journaal 24 in berkel (zit al heel wat uurtjes thuis;)) maar zender X doet het niet is compleet anders dan hapering in een lokaal gebied (deel van amersfoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

11.20 uur wegval telefoongesprek Amersfoort 3825.
Meer problemen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
ik kan niet meer naar huis bellen of de pc thuis overnemen, ook Amersfoort, maardan 3826

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Als je een packetfront CPE hebt dan heb je momenteel geen diensten (IP diensten)

meer info volgt
(being worked on)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le-xxx-ie schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:42:
ik kan niet meer naar huis bellen of de pc thuis overnemen, ook Amersfoort, maardan 3826
XMS helpdesk geeft aan dat er een landelijk probleem is .Nadere info niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Alleen Packetfront ligt er uit. Genexis werkt gewoon nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:59:
Alleen Packetfront ligt er uit. Genexis werkt gewoon nog goed.
Internet werkt wel maar naast telefoon ligt inderdaad ook digitale tv eruit. Is dat ook landelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Alle IP-diensten.

Dus internet/telefoon/IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:08:
Alle IP-diensten.

Dus internet/telefoon/IPTV
Wat vreemd want ik internet nu gewoon door....... Lijkt dus toch een deel van de diensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
en je hebt een packetfront?
hmm vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:10:
hmm vreemd.
Is toch echt gedurende de gehele storing zo geweest. Heb gemaild en op forum gezeten terwijl ik aan het downloaden was. Alleen telefoon en Digi TV werkten dus niet. (overigens, sinds 2 minuten doet alles het weer)
En ik heb Packetfront....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben weer verbinding. :)
Internet, digi tv en telefoon lag eruit. Analoge tv bleef het doen merkte ik.
Packetfront, 6541 - Nijmegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Alles zou weer moeten werken.

laat het even weten als dit niet zo is.
(telefonie kan even duren voordat deze zich aanmeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik ben eigenlijk benieuwd: wat is de reden om over te stappen op een netwerk architectuur met de Genexis modem in plaats van de packetfronts? Is dit een economische reden? Of een technische reden zoals stabiliteit en onderhoudbaarheid? Of vanwege content leveranciers, die IPTV gescheiden willen van internet?

Ik snap dat misschien niet alles openbaar gemaakt mag worden, maar ik ben er vooral nieuwsgierig naar wat er technisch anders is en wat daar de voordelen van zijn. IPTV en internet op één lijn LIJKT me voor de klant alleen maar voordelen hebben: je kan elke netwerkaansluiting gebruiken om TV te kijken. Bij de Genexis moet je een dedicated lijn leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:10:
hmm vreemd.
Ik heb ook Packetfront,
en kan gewoon internetten, en m'n IPTV werkt ook gewoon, en ik kan bellen, of ik gebeld kan worden dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Laatst online: 02-08 08:14
Kan het zijn dat ik nu een ander IP adres heb gekregen ? Als ik naar mijn externe adres connect krijg ik een windows 2003 server te zien, en die heb ik toch echt niet...

Wat was eigenlijk de issue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Luuk1983 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:17:
Ik snap dat misschien niet alles openbaar gemaakt mag worden, maar ik ben er vooral nieuwsgierig naar wat er technisch anders is en wat daar de voordelen van zijn. IPTV en internet op één lijn LIJKT me voor de klant alleen maar voordelen hebben: je kan elke netwerkaansluiting gebruiken om TV te kijken. Bij de Genexis moet je een dedicated lijn leggen.
Ik denk dat je even moet weten dat IPTV kunnen kijken op een pc / mediacenter eigenlijk nu gewoon een gebrek aan beveiliging is en absoluut geen feature. In dat opzicht verwacht ik ook dat men dit op termijn helemaal onmogelijk maakt door de zaak dicht te gaan timmeren zodat je enkel nog op de officiele manier via amino's kan kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 22-10-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:57:
En ja Hotmail heeft onze SMTP weer eens blacklisted.
Voor de zoveelste keer... weer iemand stevig lopen spammen ?
Hoop niet dat het weer lang gaat duren want je krijgt niet alle fout meldingen,maar je weet totaal niet meer welke mail er nu wel of niet gaat aankomen...
@Moraxv, dit ligt niet aan outlook, als er teveel spam wordt verstuurd door iemand van xms blokkeren ze bij Hotmail niet dat ene ip nummer maar blokkeren ze gewoon alle mail van die provider.
Die moet dan kontakt gaan opnemen met hotmail en gaan aantonen dat de spammer inmiddels is geblokkeerd en dan wordt het weer vrijgegeven.
Afhankelijk van hoe snel xms reageert en Hotmail het weer opheft komt al die tijd je mail (meestal) niet aan,maar omdat je de foutmelding niet steeds krijgt denk je, oh die mail is er door,maar die staat gewoon in de cache van hotmail te wachten tot ie gewist wordt.
Soms kun je er omheen door je xms return adres te veranderen in je hotmail return adres.
Helaas gebeurt het ook wel met terugkerende mail, dus dat je antwoorden niet aankomen als je ze met outlook/eurora/any web programma ophaalt.
Wordt de mail ook nog aan spamcop e.d gemaild dan heb je helemaal een probleem want dan kan je in een van de blacklists terecht komen die xms zelf gebruikt in haar spamfilter.
Het is niet de schuld van xms (hoewel indirect wel want het is wel apart als ip adres zoveel opeens een paar 100 mailtjes gaat uitspugen) maar er staat dus ergens 1 of meerdere pc's waarvan de eigenaar op een verkeerde link heeft geklikt,geen anti virus software heeft staan en die dus spam staat te pompen en zo ben je de dupe van de onvoorzichtigheid van een ander. |:(
Le-xxx-ie schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:25:
Kan het zijn dat ik nu een ander IP adres heb gekregen ? Als ik naar mijn externe adres connect krijg ik een windows 2003 server te zien, en die heb ik toch echt niet...
Als je lang genoeg zonder dienst hebt gezeten heeft de wijkserver je ip geflushed en je een nieuw ipnummer toegewezen.
De enige manier om dat te voorkomen is dyn.dns etc gebruiken of xms betalen voor een vast ip nummer...

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 22-10-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:40:
[...]

Voor de zoveelste keer... weer iemand stevig lopen spammen ?
Hoop niet dat het weer lang gaat duren want je krijgt niet alle fout meldingen,maar je weet totaal niet meer welke mail er nu wel of niet gaat aankomen...
@Moraxv, dit ligt niet aan outlook, als er teveel spam wordt verstuurd door iemand van xms blokkeren ze bij Hotmail niet dat ene ip nummer maar blokkeren ze gewoon alle mail van die provider.

Het kan overigens ook veroorzaakt worden door een geïnfecteerde pc binnen het XMS netwerk welke Hotmail gebruikt om spam te versturen ;)
Gewoon mensen met een hotmail adres toch proberen duidelijk te maken dat ze een serieuze mailprovider moeten gebruiken voor hun mail.

Bij MS hebben ze de neiging om na 3 berichten (lijkende op spam) al de hele iprange te blokken, dat is niet meer serieus te nemen. Niet alleen XMS, maar ook xs4all, KPN, en noem de hele reut maar hebben hetzelfde probleem.

Xs4all merk je er het minste van, omdat die smtp servers in verschillende ip spaces hebben staan en actief mee kijken en actie ondernemen. Ik denk dat XMS dit ook wel zou kunnen doen, maar in dit geval begrijp ik best dat ze bij XMS geen zin hebben om wekelijks contact op te nemen met de beheerders van Hotmail.

Ik vraag me wel af, in hoeverre XMS zelf hun spamfiltering geregeld heeft voor uitgaande mail. Misschien dat Yogoi hier antwoord op kan geven?

[ Voor 4% gewijzigd door GerkeP op 22-10-2010 13:24 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:22:
[...]
ik vraag me wel af, in hoeverre XMS zelf hun spamfiltering geregeld heeft voor uitgaande mail. Misschien dat Yogoi hier antwoord op kan geven?
Outbound spamfiltertering/flagging is aanwezig op de SMTP servers. Ook is er een scheiding aangebracht tussen de webmail server en de smtp server. Als de een op een blacklist staat is de ander nog prima te gebruiken. Feit blijft dat spamruns vanaf een klantadres vaak pas na een 10-20tal mails opvallen. De filtering op een zwaarder niveau zetten heeft vaak tot gevolg dat "normale" klanten tegen de outbound spamfilter aanlopen. Ook hebben de spammers tegenwoordig veel geleerd. Spamruns komen vaak niet van 1 adres af maar verspreiden zich over meerdere klantIP's zodat grote batches niet snel opvallen in de monitoring.

Als men een spamrun tegenkomt gaat er direct een block op, maar in de praktijk zijn er dan vaak al tientallen mails verzonden. In het geval van Hotmail is dat voldoende voor een blacklist.

[ Voor 9% gewijzigd door denan op 22-10-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:30:
[...]

Outbound spamfiltertering/flagging is aanwezig op de SMTP servers.
Kun je daar nog iets specifieker op ingaan?
Ik merk nl dat wanneer ik de smtp van XMS gebruik als mailrelay, mijn mail gemiddeld 20 minuten onderweg is, terwijl de mail direct doorkomt wanneer ik mijn mailserver direct zelf laat versturen. De vertraging lijkt dan dus aan de kant van XMS plaats te vinden. Normaliter is dit niet erg, maar soms heb ik wel eens een spoedmail, en dan is het lastig, omdat zonder de mailrelay alles bijna automagisch in de spambucket tercht komt omdat de rdns niet klopt .

[ Voor 8% gewijzigd door GerkeP op 22-10-2010 13:37 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Weet iemand al meer over het volgende?

In de nieuwsbrief over de nieuwe setup-box staat:

"Dit aanbod is geldig t/m 12 november."
"Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540."
"Beide settopboxen kosten € 249,-."

Het is belangrijk om te weten wat precies de actie wordt tijdens de lancering van de M540. Wordt dit aanbod dan ook 50,- ? Anders kan ik geen goede overweging/maken welke ik ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mau_Maus schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:44:
Weet iemand al meer over het volgende?

In de nieuwsbrief over de nieuwe setup-box staat:

"Dit aanbod is geldig t/m 12 november."
"Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540."
"Beide settopboxen kosten € 249,-."

Het is belangrijk om te weten wat precies de actie wordt tijdens de lancering van de M540. Wordt dit aanbod dan ook 50,- ? Anders kan ik geen goede overweging/maken welke ik ga kopen.
Mja, dat is inderdaad al een paar keer gevraagd, zonder bevredigend antwoord. Ik zit met hetzelfde dillema: als de omruil voorwaarden gelijk blijven, dan wacht ik op de M540, eigenlijk puur om de HDMI1.3 features. De diskspace maakt me niet zoveel uit. Als de voorwaarden niet gelijk zijn en ik bijvoorbeeld 100 euro moet bijbetalen voor een M540, dan ga ik gewoon voor de M532.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Luuk1983 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:48:
[...]

Mja, dat is inderdaad al een paar keer gevraagd, zonder bevredigend antwoord. Ik zit met hetzelfde dillema: als de omruil voorwaarden gelijk blijven, dan wacht ik op de M540, eigenlijk puur om de HDMI1.3 features. De diskspace maakt me niet zoveel uit. Als de voorwaarden niet gelijk zijn en ik bijvoorbeeld 100 euro moet bijbetalen voor een M540, dan ga ik gewoon voor de M532.
Ik heb dit ook die zelfde dag gemaild, maar nog geen antwoord gehad.

Aan de telefoon is dit niet uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:36:
[...]
Kun je daar nog iets specifieker op ingaan?
Ik merk nl dat wanneer ik de smtp van XMS gebruik als mailrelay, mijn mail gemiddeld 20 minuten onderweg is, terwijl de mail direct doorkomt wanneer ik mijn mailserver direct zelf laat versturen. De vertraging lijkt dan dus aan de kant van XMS plaats te vinden. Normaliter is dit niet erg, maar soms heb ik wel eens een spoedmail, en dan is het lastig, omdat zonder de mailrelay alles bijna automagisch in de spambucket tercht komt omdat de rdns niet klopt .
20 Minuten mag alleen gebeuren als de mailserver last heeft van een spamaanval. De maximale tijd voor het verzenden van een mail die door de mailserver ontvangen is zal zo rond de 3-5 seconden liggen. In de headers van de ontvangen mail kun je de hele route van de mail volgen inclusief eventuele vertragingen en retrys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos77
  • Laatst online: 29-08-2023
Jammer dat ik dit advies niet in 2009 al had opgevolgt, ik ben het dan ook roerend eens met bovenstaande.
Het verhaal, in 2009 schrijf ik mij in voor het glasvezel projetc in Zeewolde 40 % van de bewoners moesten tekenen anders geen glasvezel. Ik dacht ik doe mee...

2009 ingeschreven ik hoor vervogens 6 maanden lang niks van XMS, mijn buurman had inmiddels al een brief met inloggegevens voor mijn XMS ontvangen, ik bel naar XMS nee hoor meneer u staat helemaal niet in ons systeem. Goed dacht ik laat maar zitten dan. 6 maanden later krijg ik een A5 foldertje van XMS dat mijn verbinding nog niet geactiveerd is. Ik dacht huh toch maar even bellen, nog voordat ik gebeld had met XMS kreeg ik prompt 2 dagen later de postbode aan de deur met een pakketje en 2 brieven in de bus.Gefeliciteerd uw aansluiting is per 16 september actief het pakketje was de settop box voor de tv.
Ik dacht oh dit gaat lekker. Ik direct XMS gebeld het verhaal uitgelegd ik kon mijn activering uitstellen tot maximaal het einde van het jaar. Ik heb gezegt niet nodig ik ga nu mijn oude abonnementen opzeggen en ik bel u morgen terug voor een nieuwe datum. De dag erop overeengkomen dat ik per 20 oktober aangesloten zou worden. Ik hoofde zelf niks te doen. 20 oktober geen internet, geen telefoon, geen TV. Ik bel met XMS nee meneer er staat hier in het systeem dat u pas op 2 december actief word. Ik vraag keurig aan de helpdesk medewerkers of hij even verder wil lezen in het systeem, Daar stond inderdaad een gespreksverslag dat ik op 20 okt geactiveerd zou worden. De inloggegevens zoals ontvangen in de brief van 16 september waren niet meer geldig voor mijn XMS.
XMS heeft toen nieuwe inloggegevens gegeven. Nu moets ik zelf op mijn XMS de activering aanzetten. Ik mocht de datum van de 20e invullen systeem geeft melding datum ligt in het verleden. Dus op aanwijzen van XMS vul ik in de 21 met de belofte van XMS dat alles dan op de 21 zou werken.
Op de 21e werkt alleen de internetverbinding de rest niet. In de ochtend gebeld met de helpdesk de tv zou voor 12 uur s'middags werken, om 17:00 nog geen tv weer bellen weer een ander verhaal van de XMS medewerker ik moest het glasvezel modem 30 minuten van de stroom afhalen en de settopbox ook nar 30 minuten weer ansluiten en binnen 10 min zou ik tv hebben. Ja je raad het al niet dus ! om 20:00 maar weer eens bellen. Krijg ik weer een andere larie verhaal over instellingen en dat het de nachtverwerking in moest maar dat het morgenvroeg om 9 uur wel zou werken. Maar nee u raad het al weer geen tv, Om 9 uur in de ochtend nog maar eens gebeld, de tv zou het rond het middag uur we doen, tja niet dus om 12 uur nog een keer gebeld. Nu minder aardig aan de telefoon, want ik kreeg weer antwoorden van ik kan u niet vertellen wanneer u aansluiting aagt werken, ik heb gevraagd naar een leidinggevende deze was niet beschikbaar ik heb de medewerker toch maar vertekld dat ik voor 3 uur in de middag terug tgebeld wilde worden en dat vandaag de tv ging werken en dat ik anders per direct het contract zou ontbinden op hun hoofdkantoor in Huizen.
Binnen een uur deed de tv het, echter nu nog zonder authenticatie.

Dus nee XMS heeft geen servicebeleid en zeker geen servicedesk ingericht volgens itil processen.
Los van het feit dat ik standaard geen fixed IP en de SIP user setting van mijn telefoon account niet krijg.( ik heb 3 Mitel 5340 toestellen thuis staan ) Weet ik nu al 100 % zeker dat ik binnen 12 maanden deze provider weer verlaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Chaos77 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:11:
Dus nee XMS heeft geen servicebeleid en zeker geen servicedesk ingericht volgens itil processen.
Los van het feit dat ik standaard geen fixed IP en de SIP user setting van mijn telefoon account niet krijg.( ik heb 3 Mitel 5340 toestellen thuis staan ) Weet ik nu al 100 % zeker dat ik binnen 12 maanden deze provider weer verlaat !
Het is inderdaad jammer dat dingen zo moeten gaan. En helaas zijn ze ook niet de enige provider waar je dit soort verhalen tegen komt. Denk er wel aan dat als je gaat opzeggen en een andere provider neemt dat je weer allerlei administratieve dingen moet regelen, dus dan kan het weer fout gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaos77 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:11:
[...]

Los van het bovenstaande vervelende verhaal waar ik me niet in kan mengen krijg je standaard een dynamisch ip.
Wil je een vast ip dan kan dat in je mijn xms omgeving instellen,maar dat kost wel eenmalig iets van 30 euro.
De sip gegevens krijg je niet,maar die krijg je van KPN ook niet of van welke willekeurige andere provider.
Achteraf gezegd,had je dat hier kunnen navragen en had je dat geweten.
Maakt je verhaal niet minder leuk.
Nee ik werk niet bij xms,sterker,ik gebruik alleen nog internet en zit voor de rest weer bij Ziggo.
Maar ook daar krijg ik geen gegevens van de sip server...
Het enige dat je kan doen is een budgetphone accountje nemen,daar krijg je wel de sipgegevens,en dan je xms nummer daarheen migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Net nogmaals de helpdesk gebeld aangezien ik nog steeds geen IP kreeg. Vanmiddag kwam toevallig ook de settopbox (Amino 110) binnen, IPTV werkte wel in 1x. De dame die ik deze keer aan de lijn kreeg stelde nog voor om IPTV en internet om te wisselen tussen poort 1 en 2, wat zoals ik al verwachtte geen effect had. Alle poorten zijn inmiddels al meerdere keren geprobeerd, en IPTV werkt juist prima op poort 2 :)

Ze heeft m'n ticket nu echter doorgezet, en als het remote niet is op te lossen word ik na het weekend door een monteur gebeld om een afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Laatst online: 13-08 16:15
Nick39 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:55:
[...]

[knip]
De sip gegevens krijg je niet,maar die krijg je van KPN ook niet of van welke willekeurige andere provider.
[knip]
Er zijn zeker wel ISP's die deze gegevens gewoonweg verstrekken. Denk aan Solcon & XS4ALL. Maar ook bel-providers als Bugetphone, VoipBuster en noem ze maar op, verstrekken gewoonweg inloggegevens.

Je zou ook de telefoonnummer(s) kunnen laten porteren naar een andere online-telefoon-provider zodat je onafhankelijk bent van je ISP en internetverbinding. Net zoals je met e-mail kan doen (hotmail / gmail enz enz). Ik gebruik dat al jaren op die manier. Het scheelt ook nog in kosten, je bent niet geografisch gebonden met je tel.nr. (met je laptop op vakantie even inloggen en moeders bellen voor 0,05) en je staat vrij in de apparatuur keuze.

@ Chaos77:
Als de SIP gegevens van een dergelijk belang zijn had je dat ook beter van te voren kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweak is 1 van de providers die gewoon de SIP gegevens verstrekt! Net als XS4ALL inderdaad.

Als je het glasvezelpakket van Tweak op basis van KPNWholesale krijgt, kan je sowieso de SIP gegevens krijgen. In het geval van R+ (Reggefiber Wholesale) weet ik hun beleid niet helemaal. Net als bij een XMS of een Lijbrandt wordt VOIP dan namelijk door de Genexis afgehandeld en ik weet niet of Tweak de provisioning zo makkelijk kan aansturen dat ze die Genexis kunnen onderdrukken voor klanten die zelf hun SIP willen beheren.

Maar het kan dus best!!! En anders neem je gewoon alleen Internet en TV af en ga je voor je VOIP bij een andere provider zitten. Ik zit zelf bij een groningse voip provider die onderdeel is van een zeker consultancy bedrijf dat ook een netwerk-webshop runt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 22-10-2010 21:30 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Jammer genoeg kun je in sommige gebieden alleen XMS krijgen en geen tweak.

Was het maar zo dan had ik voor € 5 meer:
2x zoveel snelheid (100/100)
Reverse DNS
SIP Gegevens
Betere klantenservice

XMS is nu de duurste aanbieder op het reggefiber glasnetwerk
Zaken die bij de meeste ISP's gewoon standaard zijn kunnen bij XMS niet of je moet veel extra betalen.

Maar XMS zal wel doorgaan tot dat andere aanbieders zoals tweak ook overal kunnen gaan aanbieden en ze al hun klanten kwijt raken...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Volgens mij is het verschil tussen 77 euro en 55 euro geen 5 euro ;)

[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 23-10-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:48
ik heb even een vraagje over de amino 110.

Kunnen andere mensen het geluid van de amino zelf harder en zachter zetten? want mij lukt dat dus niet meer of ik vergis me en is dit nooit mogelijk geweest?

Is er misschien iemand die dat voor mij na kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
fast-server schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:41:
Jammer genoeg kun je in sommige gebieden alleen XMS krijgen en geen tweak.

Was het maar zo dan had ik voor € 5 meer:
2x zoveel snelheid (100/100)
Reverse DNS
SIP Gegevens
Betere klantenservice

XMS is nu de duurste aanbieder op het reggefiber glasnetwerk
Zaken die bij de meeste ISP's gewoon standaard zijn kunnen bij XMS niet of je moet veel extra betalen.

Maar XMS zal wel doorgaan tot dat andere aanbieders zoals tweak ook overal kunnen gaan aanbieden en ze al hun klanten kwijt raken...
XMS is één van de goedkoopste.... Laat de berekening eens zien :)... Als Tweak idd 100/100 voor 5 euro meer levert, ga ik ook over :P.

Volgens mij kunnen in steeds meer plekken diverse aanbieders gekozen worden, hier in Zeewolde hebben we de keuze uit: XMS, Solcon, Tweak en Concepts ICT. En nog een zakelijke aanbieder: Com1.

[ Voor 11% gewijzigd door The Wizard op 23-10-2010 12:13 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:57:

Kunnen andere mensen het geluid van de amino zelf harder en zachter zetten? want mij lukt dat dus niet meer of ik vergis me en is dit nooit mogelijk geweest?

Standaard is dat idd niet mogelijk voor zover ik weet.
Je kan aleen het volume van de tv regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:03:
[...]

Standaard is dat idd niet mogelijk voor zover ik weet.
Je kan aleen het volume van de tv regelen.
Met code 321 kan ook het volume van de Amino zelf aangepast worden, dit is echter alleen voor mensen die geen werkende code hebben voor het bedienen van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Hier in Leiden kan je alleen XMS krijgen en geen tweak
Ik hoop ook dat dat veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Laatst online: 20:29

Joppy

Ajuparaplu!

Joppy schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:30:
[...]
Ik heb nu 4 dagen een nieuw modem omdat de oude stuk was. Sindsdien heb ik een prima download (50 Mb) maar een upload van 0,00001 Mb (om en nabij). Tot vorige week had ik een prima verbinding en ik gebruik nu dezelfde router, dezelfde bekabeling, dezelfde pc. Behoor ik tot die 'gelukkige' 1%?
[...]
Nou, mijn probleem is opgelost.
Het blijkt dat de poorten 2 en 3 van mijn nieuwe modem niet (goed) werken. Met de helpdesk vanmorgen een aantal mogelijkheden geprobeerd (tv, internet op verschillende poorten) en uiteindelijk bleek tv op poort 1 en internet op 4 de juiste combi.

Toch vind ik het jammer dat er bij problemen altijd vanuit wordt gegaan dat het bij de klant ligt, ook al is dit uiteindelijk vaak het geval. Het is wel begrijpelijk, want dat doe ik in mijn werk ook.
(PEBKEC = Problem Exists Between Keyboard And Chair :9 )
Maar met een nieuw modem en sindsdien problemen lijkt het mij logisch dat het probleem daar zit.

Anyway, het duurde wat lang maar alles werkt weer zoals het moet.

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dancis schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:57:

Dat kan, code 231 inderdaad.
Nick39 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:55:
[...]

Los van het bovenstaande vervelende verhaal waar ik me niet in kan mengen krijg je standaard een dynamisch ip.
Wil je een vast ip dan kan dat in je mijn xms omgeving instellen,maar dat kost wel eenmalig iets van 30 euro.
Achteraf gezegd,had je dat hier kunnen navragen en had je dat geweten.
Maakt je verhaal niet minder leuk.
Nee ik werk niet bij xms,sterker,ik gebruik alleen nog internet en zit voor de rest weer bij Ziggo.
Maar ook daar krijg ik geen gegevens van de sip server...
Het enige dat je kan doen is een budgetphone accountje nemen,daar krijg je wel de sipgegevens,en dan je xms nummer daarheen migreren.
Ip-Adres is (semi)statisch op basis van DHCP in Genexis gebieden. In Packetfront kan je het inderdaad aanvragen voor 25 euro.

In het geval van Genexis wordt een lease afgegeven op basis van het connectionID van een lijn. Die veranderd (in principe) niet en is dus Statisch!

[ Voor 217% gewijzigd door Mojo op 23-10-2010 15:15 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 15:17
Zijn er meer mensen (in A'foort vathorst) die in de laatste weken last hebben van blokjes in hun dtv uitzendingen?
Bij zowel amino 110 als 130 heb ik af te toe problemen

[ Voor 7% gewijzigd door NIKDCC op 23-10-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIKDCC schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:55:
Zijn er meer mensen (in A'foort vathorst) die in de laatste weken last hebben van blokjes in hun dtv uitzendingen?
Bij zowel amino 110 als 130 heb ik af te toe problemen
Dit probleem moet sinds donderdag avond verholpen zijn!
Althans de problemen kwamen voor in HD uitzendingen. weet niet of ze ook optraden bij SD.
Maar goed ik zou toch even checken of je het nog steeds hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:08:
[...]

Met code 321 kan ook het volume van de Amino zelf aangepast worden, dit is echter alleen voor mensen die geen werkende code hebben voor het bedienen van de TV.
Okee weer wat geleerd :)
Alleen Mojo zegt dat het 231 is, wie is het nu van de twee ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Huidig XMS

Internet 50/50, Radio + TV € 55
Digitale TV € 5
Usenet € 10
Totaal € 70 per maand

Tweak
Internet 100/100, Radio, TV, Digitale TV + fullspeed usenet
Totaal € 75

Verschil 5 euro

Wil je het zelfde via XMS (100/100 + € 30) dan ben je € 100 kwijt dus € 25 per maand meer!
Daarmee is XMS een derde duurder dus ze zijn echt duur!
The Wizard schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:10:
[...]

XMS is één van de goedkoopste.... Laat de berekening eens zien :)... Als Tweak idd 100/100 voor 5 euro meer levert, ga ik ook over :P.

Volgens mij kunnen in steeds meer plekken diverse aanbieders gekozen worden, hier in Zeewolde hebben we de keuze uit: XMS, Solcon, Tweak en Concepts ICT. En nog een zakelijke aanbieder: Com1.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Nick39 op 23-10-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Maar goed bij Tweak heb je dan ITV van KPN waarschijnlijk? En dat wil je echt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Nee het gaat hier om Glas R producten via het reggefiber netwerk, zelfde netwerk als XMS.
ik222 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:57:
Maar goed bij Tweak heb je dan ITV van KPN waarschijnlijk? En dat wil je echt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vraagjes waarmee ik zit.

blijft HD gratis net zoals uitzending gemist?

wat doet iedereen met de aankomende 2 nieuwe settopboxen? ga je voor de M532 of de M540? en waarom? ik wil eigenlijk de M532 halen zodat ik zo meteen gebruik kan maken van opnemen etc. De M540 aan de andere kant heeft een grotere HDD en hdmi 1.3 ten opzichte van 1.2a van de M532 maar wanneer wordt deze aangeboden? in de loop van 2011 ja maar dat is niet echt duidelijk. en even voor de goede orde. beide boxen zijn rechthoekig he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Vreemd dat mijn download achterblijft op mijn upload?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1001824452.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Wanneer ik zap van een niet RTL zender naar een RTL zender dan zit er een enorm volume verschil tussen de zenders. Je schikt wel weer gelijk wakker, maar 't lijkt mij niet zoals het hoort.

Mijn STB is de Amino 130 die via TOSlink is gekoppeld op een receiver.

Iemand een oplossing voor dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Goku33 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:48:
Vreemd dat mijn download achterblijft op mijn upload?
[afbeelding]
Bij mij andersom

Utrecht
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1001960367.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1001956267.png

Heb je geen URL of Link scanner in je anti4rus o.i.d. ?

-edit-
Maar kunnen we die test wel vertrouwen?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/692244336.png

[ Voor 11% gewijzigd door trankilo op 23-10-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:49:
[...]

Okee weer wat geleerd :)
Alleen Mojo zegt dat het 231 is, wie is het nu van de twee ? :P
Alleen heb ze alle 2 geprobeert maar bij geen van beide werkt het :P

Kan ik er nu vanuit gaan dat de afstandsbediening kapot is?

[ Voor 10% gewijzigd door Dancis op 23-10-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancis schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:17:
[...]

Alleen heb ze alle 2 geprobeert maar bij geen van beide werkt het :P

Kan ik er nu vanuit gaan dat de afstandsbediening kapot is?
Uit de faq:
De TV-Fabrikant codes werken niet voor mijn TV:

Zoals in de handleiding staat is het dan helaas niet mogelijk uw TV te bedienen met de XMS afstandsbediening.

Voor de Amino 110:

U kunt de volume via de Amino aanpassen in plaats van via de TV.

Hiervoor moet op de afstandsbediening de TV merkcode 231 ingevoerd worden, daarna kan het volume van de audio met de Vol + / - toetsen geregeld worden.

Voor de Amino 130:

Voor het bedienen van de audio output van de AmiNet130M moeten de volgende instellingen gebruikt worden:

Houdt de STB knop ingedrukt totdat de knop 2 maal knippert (blijft daarna branden),
Druk achtereenvolgens op 9, 9, 3 en Volume + (knop gaat uit).

Na het invoeren van deze codes wordt met de Volume + en de Volume – knop de sterkte van de audio output van de AmiNet130M geregeld.

Op deze wijze kan toch het geluidsvolume aangepast worden als er geen werkende TV merkcode voorhanden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:35:wat doet iedereen met de aankomende 2 nieuwe settopboxen? ga je voor de M532 of de M540? en waarom? ik wil eigenlijk de M532 halen zodat ik zo meteen gebruik kan maken van opnemen etc. De M540 aan de andere kant heeft een grotere HDD en hdmi 1.3 ten opzichte van 1.2a van de M532 maar wanneer wordt deze aangeboden? in de loop van 2011 ja maar dat is niet echt duidelijk. en even voor de goede orde. beide boxen zijn rechthoekig he?
De grote van de HDD maakt mij niet zoveel uit. Met 160gb kun je meer als zat opnemen.
Ik heb van inet gehaald dat idd de hdmi 1.3 dus nieuwer is,
maar dat het echt minimaal is voor consument.
En jah idd.. in de loop van 2011, dat kan nog wel een half jaar gaan duren.

En idd. beide boxen zijn rechthoekig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Als ik het goed heb gezien dan verbruikt de 540 ook de helft minder stroom (ook niet geheel onbelangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barryl schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:42:
Als ik het goed heb gezien dan verbruikt de 540 ook de helft minder stroom (ook niet geheel onbelangrijk)
Dat heb je dan verkeerd gezien hoor :9
De 540 verbruikt maar 3 W minder tov de 15 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Dit was de stand van zaken vanmiddag in Amersfoort
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1002635909.png

En is dat nu nog.
Als ik echter naar Rotterdam test krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1003067756.png

[ Voor 36% gewijzigd door bluesparkle op 24-10-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
bluesparkle schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:55:
Dit was de stand van zaken vanmiddag in Amersfoort
[afbeelding]

En is dat nu nog.
Als ik echter naar Rotterdam test krijg ik dit:
[afbeelding]
Dit is een iping overzicht van de laatste tijd. XMS is niet altijd even stabiel...
Afbeeldingslocatie: http://i1181.photobucket.com/albums/x431/nl0raf/iping.png
550 SC-001
Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation. If you are not an email/network admin please contact your Email/Internet Service Provider for help.

Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
De SMTP server van XMSNET staat nu op de "blocklist" van hotmail/live, is er een andere beschikbaar of kan ik beter zelf even een server opzetten?

[ Voor 30% gewijzigd door trankilo op 24-10-2010 22:46 . Reden: toevoegen iping screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
trankilo schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:22:
[...]

Dit is een iping overzicht van de laatste tijd. XMS is niet altijd even stabiel...
[afbeelding]

[...]

De SMTP server van XMSNET staat nu op de "blocklist" van hotmail/live, is er een andere beschikbaar of kan ik beter zelf even een server opzetten?
Je kan tijdelijk via de webmail van XMS werken, deze staat niet op de blocklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Gangster93 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:47:
[...]

Je kan tijdelijk via de webmail van XMS werken, deze is staat niet op de blocklist.
Ik heb eigen domeinnamen en gebruik dus geen xms email adres, dus dat gaat helaas niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

SMTP van Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Die staan ook in de helft van de RBL's ;)

GerkeP

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.