XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 67.881 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
trankilo schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:22:
Dit is een iping overzicht van de laatste tijd. XMS is niet altijd even stabiel...
[afbeelding]
Ik dacht dat we al een aantal threads terug hadden vastgesteld dat:
- Speedtest.net absoluut niet geschikt is voor het speedtesten van glasvezelverbindingen en onbetrouwbare metingen geeft.
- Iping rapportages niet betrouwbaar zijn aangezien ze geen rekening houden met slechte routers/p2p programma's op de achtergrond/slecht geconfigureerde netwerken/etcetc. Bij DSL abonnementen valt dat niet zo op (10-13Mbit haal je wel over een slechte hardware met een brakke computer).. maar op glasvezel merk je dat direct.

De capaciteit van het de XMS link naar het internet zit nog lang niet vol. De capaciteit op de glasvezelringen in de steden is ook nog grotendeels vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:59
Anoniem: 269348 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:49:
[...]

Okee weer wat geleerd :)
Alleen Mojo zegt dat het 231 is, wie is het nu van de twee ? :P
RTFM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2021
RTFM = read the fucking manual
althans zo ken ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Yogoi schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:28:
RTFM = read the fucking manual
althans zo ken ik het.
Eigenlijk is het Read The Fine Manual ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:04

Joppy

Ajuparaplu!

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Eigenlijk had het zo gemoeten:
http://lmgtfy.com/?q=RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat mij niet om de manual.
Maar 2 tweakers melden beiden een andere code.
Daar ging het mij om.
De code heb ikzelf niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:38

d0s

sssst

Anoniem: 269348 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:01:
Het gaat mij niet om de manual.
Maar 2 tweakers melden beiden een andere code.
Daar ging het mij om.
De code heb ikzelf niet nodig
Anyway, het is 231 ;)

Daarmee regel je dus de volume output van de Amino, niet van de TV. Je ziet dan ook niet de volumeregelingsindicator van je eigen TV verschijnen wat voor veel mensen verwarrend kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
231 is voor de amino 110, niet voor de 130(m)
(althans voor de AB die er bij zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 07:21
denan schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:23:
[...]

De capaciteit van het de XMS link naar het internet zit nog lang niet vol. De capaciteit op de glasvezelringen in de steden is ook nog grotendeels vrij.
Dus er zijn geen technische beperkingen voor een gratis snelheids upgrade, beetje zonde van die ongebruikte capaciteit op het netwerk vind je niet? :P

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:37:
[...]
Dus er zijn geen technische beperkingen voor een gratis snelheids upgrade, beetje zonde van die ongebruikte capaciteit op het netwerk vind je niet? :P
Tuurlijk zijn er geen technische beperkingen.. die zijn er nooit (anders upgrade je de links gewoon). Het lijkt me eerder iets wat businesswise beperkingen heeft (inkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:15
denan schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:45:
[...]

Tuurlijk zijn er geen technische beperkingen.. die zijn er nooit (anders upgrade je de links gewoon). Het lijkt me eerder iets wat businesswise beperkingen heeft (inkoop)
Dataverkeer kost ook geld als ik mij niet vergis en met name het versturen van gegevens, dus voor de gebruiker uploaden. Bij ADSL is de lage upload een technische beperking, maar is het niet zo dat kabelboeren de upload ook relatief laag houden omdat dit relatief het meeste kost?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, deels. Bij kabelboeren is er ook nog wel degelijk ook een technische beperking, voor zover mijn kennis over (euro-)docsis reikt .Als ze hogere uploadsnelheden willen aanbieden betekent dat, dat ze de benodigde frequenties elders vandaan moeten halen (downstream, of uit het spectrum waar ze anders meer dvb-c streams hadden kunnen aanbieden).

Maar peering- en vooral transit-kosten spelen wel degelijk ook een rol! Daar gaan de meesten tegenwoordig wel erg makkelijk aan voorbij.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 07:21
Dat was vooral vroeger zo, tegenwoordig zijn er twee gebruikte modellen

1). een onbeperkte lijn, deze is uiteraard duurder per maand.
2). een beperkte lijn deze is minder duur maar heeft een beperkte capaciteit.

Sommige bedrijven hebben bijde en gebruiken een LPAR achtig systeem/oplossing.
Neem als voorbeeld UPC

Speedtests worden gerouteerd over de snelle lijnen zodat het net lijkt dat UPC echt snel is...
Het reguliere verkeer wordt echter over een langzame bulk lijn gerouteerd waardoor de snelheid echt om te :'( is.

Ik denk niet dat XMS dit doet aangezien de snelheid altijd goed is :)
De meerprijs naar 100/100 is echter geen 30 euro dat zal eerder ergens rond de 5 euro zijn.
Snap ook wel dat XMS geld wil verdienen maar overdrijven kan ook.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
Loveparade schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 08:18:
[...]

Die staan ook in de helft van de RBL's ;)
Ik heb nog een ziggo en een adsl verbinding. We gebruiken nu die van de ziggo (i.v.m. de upload van 10Mb) en dat gaat verder prima tot nu toe. Had ik er maar eerder aan gedacht... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:59:
231 is voor de amino 110, niet voor de 130(m)
(althans voor de AB die er bij zit)
Ik post netjes de procedure voor de 110 en de 130 welke verschillend zijn.. als men dat niet leest dan kan je ook LFT kunnen zeggen.

Lees ff terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo langzamerhand heb je hier een woordenboek nodig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Anoniem: 269348 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:41:
zo langzamerhand heb je hier een woordenboek nodig :*)
maar dan wel deze;
http://www.urbandictionary.com/

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10
Spannend morgen als het goed is de nieuwe firmware op de Amino 130M

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het nieuwe menu is nu actief volgens mij :)

BTW het is geen nieuwe firmware maar enkel een nieuw menu wat nu actief is geworden. Dat is gewoon een soort webpagina in een browser in feite.

[ Voor 34% gewijzigd door ik222 op 26-10-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:05:
Het nieuwe menu is nu actief volgens mij :)

BTW het is geen nieuwe firmware maar enkel een nieuw menu wat nu actief is geworden. Dat is gewoon een soort webpagina in een browser in feite.
Het staat live, evenals het nieuwe mozaïek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
Mozaik is een welkome aanvulling.

En de menus zijn wat beter ingedeeld, ik vind de TV gids er nog wel erg priegelig uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bluesparkle schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:25:
Mozaik is een welkome aanvulling.

En de menus zijn wat beter ingedeeld, ik vind de TV gids er nog wel erg priegelig uit zien.
tijd voor een grotere tv? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
46" is groot genoeg toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ook al zit ik er niet meer "bij " kan iemand wat shotjes maken, als ex pilotter wil ik wel eens zien hoe het er nu uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nick39 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:38:
ook al zit ik er niet meer "bij " kan iemand wat shotjes maken, als ex pilotter wil ik wel eens zien hoe het er nu uit ziet.
http://www.flickr.com/pho...u/sets/72157624947012449/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik vind het er toch behoorlijk 'geil' uitzien moet ik zeggen. Vanavond er maar eens mee spelen!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:38:
Het zou nog mooier zijn als iemand een 720p filmpje kan uploaden naar youtube.. iemand een goede camera thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Of nog beter: Iemand die een HDMI signaal kan capturen op zijn pc, dat geeft natuurlijk altijd nog een beter resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:14
denan schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Het zou nog mooier zijn als iemand een 720p filmpje kan uploaden naar youtube.. iemand een goede camera thuis?
Ik heb hier nog een HD camera liggen, ik zal eens een filmpje schieten aankomende donderdag :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik kan vanavond pas de nieuwe epg bekijken. Maar volgens mij zit er nog steeds geen previewbeeld in he? Dat vind ik echt jammer... Dat je de zender echt moet verlaten voor de epg. Of is er wel geluid misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Caelorum schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:08:
nieuwsbrief:

[...]
Nieuw TV menu inclusief mozaïek

Iedereen met digitale televisie ontvangt op 26 oktober een totaal vernieuwd TV menu. Dit TV menu bestaat uit een vernieuwde geïntegreerde TV Gids en mozaïek. In het mozaïek zijn alle zenders zichtbaar waar u een abonnement op heeft. Zo kunt u bijvoorbeeld in 1 oogopslag al uw favoriete zenders naast elkaar zien. Van het kanaal wat u selecteert hoort u tevens het bijbehorende geluid. De invoering van het nieuwe TV menu en mozaïek gaat automatisch. U hoeft hier niets voor te doen! Ter zijner tijd vindt u meer informatie op www.xmsnet.nl.
[...]
Volgens de nieuwsbrief dus kanaal selecteren en geluid horen...

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik heb nog een vraag mbt uitzending gemist. Dit staat er in de nieuwsbrief:
Het gemist pakket blijft tot juli 2011 gratis!
Iedereen met Digitale Televisie ontvangt in 2010 het Gemist pakket gratis van XMS. Ook in
2011 hoeft u, tot 1 juli, geen € 4,95 per maand voor het Gemist Pakket te betalen. Iedereen
met Digitale Televisie ontvangt tot 1 juli kosteloos Uitzending gemist van de publieke omroep,
SBS, Net5, Veronica gemist en RTL gemist (RTL 4, 5, 7 en 8). Met het Uitzending
Gemist pakket zijn programma’s van deze zenders tot 10 dagen terug te bekijken. Wij wensen
u veel kijkplezier!
Wat is de 'normale' onbetaalde optie voor uitzendinggemist? Heb je dan uberhaupt geen uitzendinggemist, of zijn deze veel korter dan 10 dagen terug te kijken? En moet je dan voor een aantal programma's los betalen? Hoe is dat bij XMS geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De standaard optie is uitzendinggemist van de publieke omroep (Ned 1, 2 en 3) tot twee dagen terug en helemaal geen RTL Gemist en SBS gemist.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 26-10-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Divver schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:20:
[...]

Volgens de nieuwsbrief dus kanaal selecteren en geluid horen...
Ik heb het over de epg/tv-gids ;)

Dat staat los van het mozaik-kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Je kan met de nieuwe firmware vast nog steeds niet ondertiteling wijzigen/uitzetten en een ander audiospoor kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Luuk1983 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:26:
Je kan met de nieuwe firmware vast nog steeds niet ondertiteling wijzigen/uitzetten en een ander audiospoor kiezen?
Nee dat is nog niet mogelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:44:
Weet iemand al meer over het volgende?

In de nieuwsbrief over de nieuwe setup-box staat:

"Dit aanbod is geldig t/m 12 november."
"Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540."
"Beide settopboxen kosten € 249,-."

Het is belangrijk om te weten wat precies de actie wordt tijdens de lancering van de M540. Wordt dit aanbod dan ook 50,- ? Anders kan ik geen goede overweging/maken welke ik ga kopen.
Nog steeds niemand een idee? Ik heb dit naar xms 6 dagen geleden gemaild, maar nog geen enkel antwoord gehad.

Ik doe het niet om de hardeschijf, maar wel om hdmi 1.3a. Die lip sync en eventueel 3d tv ondersteuning in 1080i in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

waar staat het mozaik kanaal?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kringloper
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2023
Onder menuoptie interactief. Ik vind het mozaïek, inclusief favorieten, goed werken. Het zou helemaal mooi zijn als je sneller naar het mozaïek zou kunnen. Bijvoorbeeld op kanaal 0 of zo, of rechtstreeks vanuit de gids....

Al met al zeker een hele goede verbetering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank je wel, ziet er een stuk volwassener uit dan waar we eerst mee speelden,het gaat nu wel ergens op lijken zo.
denan schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Ik... een jvc Everio HD camera.. alleen heb je er weinig aan zonder amino :+

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 26-10-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Even een quick question voor de gebruikers hier:

Wie van julie gebruikt een spdif voor het geluid van de amino via een versterker?
en if so, iemand van jullie issues met het geluid van de RTL zenders via deze manier?

Hier werkt het gewoon goed maar vandaag plotseling 2 issues van klanten die geen geluid hebben via de spdif maar wel via de scart op de tv. beetje te toevallig meer ik kan niet ontdekken wat er anders is tussen de test en deze 2 klanten....

Dus vandaar, iemand van jullie die dit wel/niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dan heb je het neem ik aan over de A130 omdat je het over scart hebt? Thuis heb ik (welliswaar via OBN) een A130M via spdif(toslink) op mijn versterker aangesloten staan. Als ik straks thuis ben zal ik even kijken of het geluid werkt.

Verder staat op beide als firmware versie nog 16.7 neem ik aan? Het lijkt mij namelijk sterk dat dit door het nieuwe menu veroorzaakt wordt. Dit soort dingen zou je eerder verwachten als ook echt de firmware geupdate zou zijn aangezien die waarschijnlijk de hardwarematige aansturing regelt.

[ Voor 37% gewijzigd door ik222 op 26-10-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
in het menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yogoi schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:10:
Even een quick question voor de gebruikers hier:

Wie van julie gebruikt een spdif voor het geluid van de amino via een versterker?
en if so, iemand van jullie issues met het geluid van de RTL zenders via deze manier?

Hier werkt het gewoon goed maar vandaag plotseling 2 issues van klanten die geen geluid hebben via de spdif maar wel via de scart op de tv. beetje te toevallig meer ik kan niet ontdekken wat er anders is tussen de test en deze 2 klanten....

Dus vandaar, iemand van jullie die dit wel/niet heeft?
Zal gelijk even nu voor je gaan testen!

edit > De RTL zenders geven bij mij gewoon geluid via spdif.

Wat mij echter wel opvalt en ik heel vreemd vind.
Gisteren kon ik nog gewoon via de navigatie toetsen naar een andere zender zappen.
Nu zie je echter wel de EPG gids (info onderaan scherm) naar de volgende zenden gaan, maar het beeld blijft op de huidige zender staan. Vaag.. of hoort dit zo na de facelift ?

Ik kan nog wel via de program + en - toets naar de volgende zender gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 26-10-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybybyte
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-04 11:53
De nieuwe UI van Glashart werkt heel goed...maar... nu is er een bug in het Uitzendiggemist gedeelte.

Nu loopt elke keer na bekijken van een item op uitzendingsgemist (of voortijdig stoppen ervan) die interface helemaal vast. Kan dan niets anders doen dan het UG menu weer opnieuw opstarten en doorlopen.
(PS: Amino 110)

P.s.: Sorry. Had ik natuurlijk eerst even moeten doen maar ik geloof dat de FW update (heb de Amino altijd aan staan en dat update hij niet) deze bug heeft opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door hybybyte op 26-10-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:48:
[...]

Wat mij echter wel opvalt en ik heel vreemd vind.
Gisteren kon ik nog gewoon via de navigatie toetsen naar een andere zender zappen.
Nu zie je echter wel de EPG gids (info onderaan scherm) naar de volgende zenden gaan, maar het beeld blijft op de huidige zender staan. Vaag.. of hoort dit zo na de facelift ?

Ik kan nog wel via de program + en - toets naar de volgende zender gaan.
Klinkt op zich niet als slechte feature... Als die dan alleen de EPG switch... maar kan je dan op "OK" drukken, dat hij dan naar die zender gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als die feature in de nieuwe interface zo zou werken, dan zou ik dat nog nieteens zo vreemd vinden.

Bij de Motorola 1960 box van KPN werkt dit ook zo:

* Zappen en daadwerkelijk switch = ch.up en ch.down
* 'Zappen' door de EPG heen = navigatietoetsen gebruiken, switch = OK klikken.

Dat laatste is ook de enige manier om bij KPN een beetje fatsoenlijk zenders te zoeken als je het directe kanaalnummer niet direct weet en niet het (trage) menu in wil.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:03:
[...]

Klinkt op zich niet als slechte feature... Als die dan allren de EPG switch... maar kan je dan op "OK" drukken, dat hij dan naar die zender gaat?
Klopt IDD. ik was er ook net achter gekomen.

Je kan dus vanaf nu met de "program + en - toetst" zappend naar zenders gaan.

En met de navigatie toets (middelste gedeelte van je ab. (omhoog, omlaag, links en rechts toets)) alleen de EPG info zappen.
Wil je dan de betreffende zender bekijken die in de EPG info verschijnd, dan hoef je alleen nog op de OK toetst te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:12:
[...]

En met de navigatie toets (middelste gedeelte van je ab. (omhoog, omlaag, links en rechts toets)) alleen de EPG info zappen.
Wil je dan de betreffende zender bekijken die in de EPG info verschijnd, dan hoef je alleen nog op de OK toetst te drukken.
Nice :)

En toch zou een preview op de grote EPG ook fijn zijn :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 26-10-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[...]

Inderdaad het is een feature ;) En die is dus inderdaad bedoeld om snel te kunnen kijken wat er op andere zenders is zonder dat je daar naartoe hoeft te zappen. Als je dan toch wilt zappen kan dit met de ok toets. Erg handig als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ik222 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:18:
[...]

Inderdaad het is een feature ;) En die is dus inderdaad bedoeld om snel te kunnen kijken wat er op andere zenders is zonder dat je daar naartoe hoeft te zappen. Als je dan toch wilt zappen kan dit met de ok toets. Erg handig als je het mij vraagt :)
Dat was bij UPC ook zo ja, een handige feature! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:18:
[...]

Nice :)

En toch zou een preview op de grote EPG ook fijn zijn :P
Idd.
Je ziet wel als je naar de volledige EPG gaat op de achtergrond de zender waar je het laatst naar keek.
Ik zou zelf het prettigs vinden een afzonderlijk preview schermpje, waar je vervolgens de zender op ziet waar je met de navigatie balk op staat.
Ik vind de zender op de achtergrond alleen maar hinderlijk, als dat nog zou meegaan naar de zender waar je met de epg op staat zou het nog ok wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:28:
[...]

Idd.
Je ziet wel als je naar de volledige EPG gaat op de achtergrond de zender waar je het laatst naar keek.
Ik zou zelf het prettigs vinden een afzonderlijk preview schermpje, waar je vervolgens de zender op ziet waar je met de navigatie balk op staat.
Ik vind de zender op de achtergrond alleen maar hinderlijk, als dat nog zou meegaan naar de zender waar je met de epg op staat zou het nog ok wezen.
Naja ik bedoel meer zoals ziggo het doet in hun volledige epg...

Als je daar op drukt, dan krijg jr een kleine schrempje van wat je kijkt met de epg...
Vervolgens scroll je... en als je wil switchen druk je op OK.
Maar dan kan je gewoon je huidige programma blijven kijken en lezen waar de film over gaat die later begint op een andere zender bijvoorbeeld.

Maar goed ieder zijn voorkeur ;) Nog mooier zou zijn als je zelf de behavior kon instellen naar wens :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 26-10-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:44:
[...]

Naja ik bedoel meer zoals ziggo het doet in hun volledige epg...

Als je daar op drukt, dan krijg jr een kleine schrempje van wat je kijkt met de epg...
Vervolgens scroll je... en als je wil switchen druk je op OK.
Maar dan kan je gewoon je huidige programma blijven kijken en lezen waar de film over gaat die later begint op een andere zender bijvoorbeeld.

Maar goed ieder zijn voorkeur ;) Nog mooier zou zijn als je zelf de behavior kon instellen naar wens :)
jah dat bedoelde ik min of meer ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag me alleen af.. nu zie je alle zenders netjes op een rij,maar wat als je geen abonnement hebt op bv de HD zenders, krijg je dan ook gaten in de nummering ?
Kan je dan wel een favorietenlijst maken ?
Of kan je de nummering editen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nick39 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:49:
Vraag me alleen af.. nu zie je alle zenders netjes op een rij,maar wat als je geen abonnement hebt op bv de HD zenders, krijg je dan ook gaten in de nummering ?
Tot nu toe is het altijd zo dat HD zenders de 'normale zenders' vervangen indien deze inhoudlijk hetzelfde zijn. Nederland 1 HD zit gewoon op kanaal 1, Nederland 2 HD op kanaal 2 etc. De niet-HD kanalen vervallen daarmee.

Alleen zenders die inhoudelijk anders zijn, zoals Eurosport, Eurosport 2 en Eurosport HD hebben een eigen kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:49:
Je krijgt alleen de zenders die je ook afneemt.
Ik zie er trouwens wel een aantal zwarte gaten idd tussen,
zoals Eurosport HD die momenteel wel standaard word doorgegeven.
Maar goed dat word misschien nog opgelost.

Je kan idd ook zelf een favorieten lijst samenstellen.

edit > je ziet ook alle radio stations na de tv stations verschijnen.
Alleen krijg je daar geen preview van te horen.
Komt dit nog ?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 26-10-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:38

Fiber

Beaches are for storming.

De nieuwe minigids onderin het scherm is best een leuke verbetering. Ik dacht even dat het komende programma na het huidige programma verdwenen was, maar dat doe je nu met de pijltjes toets en gaat veel verder dan alleen het komende programma maar biedt ook alle volgende programma's. Ook werkt het nu bij veel meer zenders dan alleen de eerste 10. Ook de nieuwe extra manier van zappen is erg prettig. (OK, pijltjes, OK)

Mozaïek is ook erg fraai, maar zit eigenlijk te ver weg. Yogoi, kan dat niet naar het hoofdmenu, liefst bovenaan, boven "Televisie" ????? _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vloerkleed
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05-2023
Ik heb sinds een tijd xmsnet en ben zeer te spreken over hun internet. Nu kan ik alleen sinds 5 oktober niet meer met internet connecten en ben ik in een hell van hun helpdesk terecht gekomen.

Volgens hun komt het probleem waarschijnlijk door een netwerk migratie die begin deze maand is uitgevoerd, maar ze weten niet hoe ze het moeten oplossen. Ik ben zelf dus niet verhuist, maar die migratie speelt zich af op het xmsnetwerk zelf.

Zijn er hier andere xmsnet gebruikers met hetzelfde probleem? Ik ga nu al me 4e week in zonder internet en krijg bij helpdesk altijd te horen dat ze me terug bellen en er meteen aan gaan werken. Al heb ik dit nu al iets van 20x gehoord. Verder worden mails genegeerd naar de support. Krijg nooit reactie, maar als ik bel hoor ik wel dat ze gelezen zijn.

Ben benieuwd of ze zo met alle klanten om gaan die een probleem hebben, of dat ik toevallig net pech heb en een "moeilijk" probleem heb die ze niet via standaard manier kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
vloerkleed schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:23:
Ik heb sinds een tijd xmsnet en ben zeer te spreken over hun internet. Nu kan ik alleen sinds 5 oktober niet meer met internet connecten en ben ik in een hell van hun helpdesk terecht gekomen.

Volgens hun komt het probleem waarschijnlijk door een netwerk migratie die begin deze maand is uitgevoerd, maar ze weten niet hoe ze het moeten oplossen. Ik ben zelf dus niet verhuist, maar die migratie speelt zich af op het xmsnetwerk zelf.

Zijn er hier andere xmsnet gebruikers met hetzelfde probleem? Ik ga nu al me 4e week in zonder internet en krijg bij helpdesk altijd te horen dat ze me terug bellen en er meteen aan gaan werken. Al heb ik dit nu al iets van 20x gehoord. Verder worden mails genegeerd naar de support. Krijg nooit reactie, maar als ik bel hoor ik wel dat ze gelezen zijn.

Ben benieuwd of ze zo met alle klanten om gaan die een probleem hebben, of dat ik toevallig net pech heb en een "moeilijk" probleem heb die ze niet via standaard manier kunnen oplossen.
ik zit in me derde week (Hilversum). Migratie is 1 van de oorzaken waar ze denken dat het aan ligt. Ik wordt ook niet terug gebeld door de helpdesk. 1 xms medewerker zit er steeds achteraan maar is afhankelijk van andere. Yogoi zou er nu mee bezig moeten zijn op aanraden van die medewerker, maar heb na mijn mail van gistere niks meer vernomen. En xms is inmiddels bezig met een onderhoud intern ofzo deze week. Dus kans is klein dat er deze week iets opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Meldt je aan bij Youp van 't Hek. Hij gaat op korte termijn alle helpdesken in Nederland aanpakken, van Achmea tot Ziggo, van Eneco tot XMS. Het is oorlog.
http://weblogs.nrc.nl/youp/2010/10/23/klantenservice/
YouTube: Pauw en Witteman - Youp gaat T-Mobile aanpakken#!

20 telefoontjes is wel heel veel, heb je al een tweede of derdelijns te pakken gehad? Gewoon eisen! Die zijn meestal beter. Als je zeker van je zaak bent kun je ook een monteur langs laten sturen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het valt wel op dat alle kanalen waarvoor een extra abbo nodig is zwart zijn in de mozaiek, ook als je wel een abbo hebt op die zender. Bijvoorbeeld Eurosport HD en de Eredivisie Live kanalen heb ik wel een abbo op maar zijn in de mozaiek zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:05:
Meldt je aan bij Youp van 't Hek. Hij gaat op korte termijn alle helpdesken in Nederland aanpakken, van Achmea tot Ziggo, van Eneco tot XMS. Het is oorlog.
...
Volgens mij heeft Youp weer teveel Buckler gezopen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Kan iemand met het mozaikmenu eens kijken wat de firmware-versie nu is? Tevens ben ik benieuwd of het menu in HD getoond wordt op een 130. Mischien kan iemand met een 110 en een 130 eens vergelijken of er bij de 130 meer mozaiken in beeld zijn dan bij de 110? Ook ben ik benieuwd of je de tekstgrootte in de EPG kan aanpassen. Uit de schermfoto's maak ik op dat je nog steeds maar 2 uur vooruit kan kijken in de gids. Met een HD resolutie en kleinere letters zou je makkelijk de hele avond in een oogopslag kunnen hebben.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
HD is het menu op een 130 nog niet. Verder is de firmware versie onveranderd gebleven, dit is echt enkel een upgrade van het menu.

Tekengrootte kun je niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:47

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Nieuwe epg en menu ziet er goed uit. Wordt het niet eens tijd om een apart topic te maken voor glashart tv? Deze wijziging heeft niets met xms te maken. Alle glasvezel providers die tv via glashart media doorgeven hebben dit.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

[...]

Hetzelfde dus als ik met Windows Media Center gewend was :-) Nu nog die Amino M540 PVR box en de mogelijkheid om content te streamen vanaf je netwerk en dan kan het wel eens een interessante vervanger worden voor een Media Center. Ik mis dan eigenlijk alleen nog de integratie van Hardware.info TV die ik wel bij Windows Media Center heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 26-10-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ook hier op de 130M loopt het uitzendinggemist menu vast na kijken of beeindigen, even getest en gebeurt ook bij rtlgemist, sbsgemist etc.

Van afgelopen zondag mist bij sbsgemist ook wegmisbruikers :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Loveparade schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:35:
Ook hier op de 130M loopt het uitzendinggemist menu vast na kijken of beeindigen, even getest en gebeurt ook bij rtlgemist, sbsgemist etc.
Als dat gebeurd moet je even naar menu --> instellingen --> reset gaan en dan daar de settopbox opnieuw opstarten. Dan is het opgelost :)

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 26-10-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ik222 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:46:
[...]

Als dat gebeurd moet je even naar menu --> instellingen --> reset gaan en dan daar de settopbox opnieuw opstarten. Dan is het opgelost :)
Had ik al geprobeerd, probleem blijft bestaan.
Zal vannacht de Amino wel een keertje uitzetten.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
heb net ook even de nieuwe vormgeving kunnen checken.

Ik zie bij volledige epg dat de uitzending in de achtergrond doorgaat. Das op zich ook prima ipv een preview venstertje.

Jammer dat er niet een knop is voor 'guide' is op de 110. Die is wel op de 130, maar die is helaas er niet aan gekoppeld... Misschien kan dat nog... En voor de 110 een andere knop die het kan...

Verder zou het mozaik kanaal fijner zijn om ook via 999 ofzo te bereiken zijn... Das wat sneller dan via het menu.

Verder zijn de letters wel klein... Zeker die van het kanaalnummer... Das wel lastig lezen soms.

Maar goed dit zijn mijn bevindingen. Voor de rest hele verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Als je bij de 130 op de guide knop drukt krijg je gewoon de EPG te zien hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:23:

Die is wel op de 130, maar die is helaas er niet aan gekoppeld...
die is er wel aan gekoppeld hoor.
als ik erop druk kom ik ook in de gids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:16
ik222 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:45:
Als je bij de 130 op de guide knop drukt krijg je gewoon de EPG te zien hoor :)
Via mijn logitech harmony niet moet waarschijnlijk handmatig code aanpassen om te laten werken op het scherm staat ook dat je het via blauwe knop oproept dat werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vloerkleed
Mau_Maus schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:51:
[...]

ik zit in me derde week (Hilversum). Migratie is 1 van de oorzaken waar ze denken dat het aan ligt. Ik wordt ook niet terug gebeld door de helpdesk. 1 xms medewerker zit er steeds achteraan maar is afhankelijk van andere. Yogoi zou er nu mee bezig moeten zijn op aanraden van die medewerker, maar heb na mijn mail van gistere niks meer vernomen. En xms is inmiddels bezig met een onderhoud intern ofzo deze week. Dus kans is klein dat er deze week iets opgelost wordt.
Ahh ik zit ook in hilversum. Ben je toevallig ook langs het kantoor geweest hier? Daar zit nog wel behulpzaam iemand. Als het goed is krijg ik morgen een telefoontje voor een afspraak met een monteur, want aangezien de traceroute's ook uit het netwerk komen wordt er gedacht dat het opeens door een virusscanner / firewall kan komen. Wat natuurlijk onzin is (is niets veranderd + heb alles uit gezet puur om hun te plezieren + me laptop werkt wel op andere plekken). Ben sowieso benieuwd of ze bellen, zou de 1e keer zijn dat ze terug bellen bij mij.

Maar hoop dat de radertjes wat meer gaan draaien als die monteur langs is geweest. Al ben ik weer bang dat met lange wachttijden je dan weer 2 weken verder bent.

Al moet ik zeggen dat ik het wachten nu wel zo zat ben dat ik me automatische incasso al terug gevorderd heb en brief heb gestuurd dat ik xmsnet zijn diensten niet levert en ik daarom ze in gebreke stel. En dat ik pas weer geld naar hun laat komen zodra de diensten actief zijn.

Het leuke is ook dat ik vanaf thuis werk en nu bijna maand amper heb kunnen werken dus ook amper verdien nu. Weet dat xmsnet 0 verantwoordelijkheid heeft over of ik afhankelijk ben van mijn internet. Maar het maakt het er niet prettiger op :P

[ Voor 18% gewijzigd door vloerkleed op 26-10-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wingie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:59:
[...]

Via mijn logitech harmony niet moet waarschijnlijk handmatig code aanpassen om te laten werken op het scherm staat ook dat je het via blauwe knop oproept dat werkt wel.
De harmony kun je toch gewoon die code laten leren van de originele afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

vloerkleed schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:13:
.....
Het leuke is ook dat ik vanaf thuis werk en nu bijna maand amper heb kunnen werken dus ook amper verdien nu. Weet dat xmsnet 0 verantwoordelijkheid heeft over of ik afhankelijk ben van mijn internet. Maar het maakt het er niet prettiger op :P
Als je er zakelijk van afhankelijk bent zorg je voor back-up. Punt. Desnoods neem je een 3G verbinding, een paar tientjes in de maand meer investeren om je maandinkomen veilig te stellen lijkt me al gauw lonend. En anders ga je met je wifi laptopje bij de Starbucks oid zitten werken. Neemt niet weg dat ik elke uitval van XMS internet die langer dan een paar uur, laat staan een paar dagen, duurt ronduit schandalig vind. En een klantenservice of helpdesk moet altijd, letterlijk altijd, terugbellen als dat beloofd is. Goed nieuws, geen nieuws of slecht nieuws, je hoort gewoon terug te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vloerkleed
Fiber schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:45:
[...]

Als je er zakelijk van afhankelijk bent zorg je voor back-up. Punt. Desnoods neem je een 3G verbinding, een paar tientjes in de maand meer investeren om je maandinkomen veilig te stellen lijkt me al gauw lonend. En anders ga je met je wifi laptopje bij de Starbucks oid zitten werken. Neemt niet weg dat ik elke uitval van XMS internet die langer dan een paar uur, laat staan een paar dagen, duurt ronduit schandalig vind. En een klantenservice of helpdesk moet altijd, letterlijk altijd, terugbellen als dat beloofd is. Goed nieuws, geen nieuws of slecht nieuws, je hoort gewoon terug te bellen.
Ik doe ook mail en kleine dingen met 3g en zoveel mogelijk ergens anders. Maar met mijn werk kan ik niet alles op andere locatie doen. Ik maak animaties en moet veel grote bestanden (soms wel 10gb+) over en weer zenden en ook dan snel kunnen aanpassen. Dus mijn werk station is ook niet heel mobiel, een laptop kan die animaties ook niet aan.

Kortom of ik moet er altijd al een adsl lijn naast hebben of probleem hebben wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Telfort kost geloof ik 20 Euro in de maand, tja, het blijft een afweging. Ik heb gelukkig buren met een snelle Ziggo lijn en open wifi..... Is qua upload wel wat minder natuurlijk maar down merk ik het verschil niet als ik er per ongeluk op zit soms. Sterkte verder, hopelijk vinden ze de fout snel. Hoe moeilijk kan het zijn.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
[...]

oops had ook alleen via harmony alleen getest ff snel. In dat geval heb ik niks gezegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
vloerkleed schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:13:
[...]

Ahh ik zit ook in hilversum. Ben je toevallig ook langs het kantoor geweest hier? Daar zit nog wel behulpzaam iemand. Als het goed is krijg ik morgen een telefoontje voor een afspraak met een monteur, want aangezien de traceroute's ook uit het netwerk komen wordt er gedacht dat het opeens door een virusscanner / firewall kan komen. Wat natuurlijk onzin is (is niets veranderd + heb alles uit gezet puur om hun te plezieren + me laptop werkt wel op andere plekken). Ben sowieso benieuwd of ze bellen, zou de 1e keer zijn dat ze terug bellen bij mij.

Maar hoop dat de radertjes wat meer gaan draaien als die monteur langs is geweest. Al ben ik weer bang dat met lange wachttijden je dan weer 2 weken verder bent.

Al moet ik zeggen dat ik het wachten nu wel zo zat ben dat ik me automatische incasso al terug gevorderd heb en
brief heb gestuurd dat ik xmsnet zijn diensten niet levert en ik daarom ze in gebreke stel. En dat ik pas weer geld naar hun laat komen zodra de diensten actief zijn.

Het leuke is ook dat ik vanaf thuis werk en nu bijna maand amper heb kunnen werken dus ook amper verdien nu.
Weet dat xmsnet 0 verantwoordelijkheid heeft over of ik afhankelijk ben van mijn internet. Maar het maakt het er niet prettiger op :P
ik heb precies hetzelfde sinds 8 oktober. Er is die dinsdag erna een xms mannetje geweest, omdat ze ook niet konden geloven dat het niet aan mij lag... (zie ook eerdere berichten van me). Ik werd door die medewerker bijna als achterlijk beschouwen.

Die man die langs is geweest is gelukkig heel vriendelijk en belt zoveel mogelijk achter alles aan. Maar er is geen constructieve manier van een probleem te behandelen in dit soort gevallen. En iedereen is weer afhankelijk van een ander en moet wachten. Het is echt heel erg dat dit zo lang moet duren. Als er een team is van dienstdoende partijen er even samen een uur aan gaan zitten is het opgelost. Of iedergeval 100% duidelijk wat het probleem is. Nu gokken ze maar wat.
Maar niemand lijkt een oplossing te weten of te willen uitzoeken en verhelpen.

Ik heb nu het advies om het via Yogoi te spelen, maar die heeft sinds gistere middag niets meer laten horen op me berichten. Van xms zelf via de officiele lijnen hoor je helemaal niks. Je word weken in het duister gehouden. Dit hoort niet zo te gaan voor een normale consument.

Ik vind het nu ook echt heel erg worden. En a.s straks alles opgelost is krijg je vast wel je abbo kosten terug voor die periode maar verder niks. Misschien voorbarig. Maar heb een keer door een lijnbreuk meer dan 2 dagen moeten wachten. Veel bellen en 2x vrijdag moeten nemen. Maar een tegemoed koming of gebaar krijg je niet. Wordt erg zakelijk afgedaan.

En heb een week geleden ook een mail gestuurd naar xms over wat anders... Nog steeds geen reactie gehad... Kan echt niet.

Ik ben nu misschien iets negatiever en harder als normaal over xms, maar na zulke momenten voelt het gewoon zo

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 27-10-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Eerder heb ik gelezen dat je je digitale tv signaal kan doorlussen naar je netwerk en zodoende met VLC tv op je pc kan ontvangen.

Mijn vraag is of het ook kan (ervaringen) met VLC op een iPad.

Dus digitale tv van XMS op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mau_Maus schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:32:
.....
Maar niemand lijkt een oplossing te weten of te willen uitzoeken en verhelpen.
....
Had hier niet iemand het directe nummer van Folkert. Die storing in Hilversum lijkt mij ernstig genoeg om hem eens rechtstreeks te benaderen, dan kan hij de zweep er eens over gooien. :Y

Edit: 2:25, iptv en internet knalt er in Amersfoort ook uit. Blijkbaar bedtijd. :Z telefoon en analoog doen het nog.

[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 27-10-2010 02:32 . Reden: Edit: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

ericjanvanputten schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:45:
Eerder heb ik gelezen dat je je digitale tv signaal kan doorlussen naar je netwerk en zodoende met VLC tv op je pc kan ontvangen.

Mijn vraag is of het ook kan (ervaringen) met VLC op een iPad.

Dus digitale tv van XMS op de iPad.
http://itunes.apple.com/W...885556&mt=8&affId=1380330

Alleen multicast signaal over een draadloze verbinding werkt niet lekker. Te veel rotzooi in de lucht om constant zonder blokjes/fouten te kunnen kijken. Zeker op de 2.4ghz band.

Daarnaast moet je speciaal voor je iPad een hele Dual WAN router gaan opzetten (die ook nog eens wireless doet), zodat multicast en internet over 1 verbinding gaan. Of je moet in het Packetfront gebied zitten, dan heb je wel gewoon standaard het multicast signaal op je internet lijn staan (mits je ook een Amino aan de Packetfront hebt hangen)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 27-10-2010 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Het Mozaïk ziet er gelikt uit misschien te bereiken via een sneltoest; een van de toetsen met een kleurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[...]

Bij mij werkt dat wel gewoon, wel de laatste updates van Logitech gebruikt?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
wiebo66 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 02:51:
Het Mozaïk ziet er gelikt uit misschien te bereiken via een sneltoest; een van de toetsen met een kleurtje?
Wat mij betreft zou het onder de rode knop mogen komen. Die dient nu om de balk onderin te sluiten maar daarvoor zit er ook al een exit knop op de afstandsbediening (die ook gewoon al werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
wiebo66 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 02:51:
Is een optie die ik ook als suggestie heb gedaan bij mijn contacts binnen glashartmedia.
Of Glashart er wat mee doet is ene ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik vind het nieuwe menu een hele vooruitgang en dan met name de 'guide' icm herinneringen kunnen instellen. Hulde! Uiteraard bestaat er niets wat voor iedereen perfect is en ook ik heb een paar opmerkingen, hoewel dit vooral minor issues zijn en deze waarschijnlijk ook persoonlijk zijn:

Op het moment dat je naar een zender zapt of op 'OK' drukt krijg je te zien wat er op dit moment op een zender is. Je kan nu (gelukkig) zien wat er verder op de betreffende zender is door de pijltjes naar rechts en links te gebruiken. Met naar boven en beneden kan je tussen zenders schakelen zonder daadwerkelijk te zappen.

• Ik zou toch graag standaard twee regels zien: het huidige en het volgende programma.
• Voor mijn gevoel werken de pijltjes toetsen verkeerd. Naar beneden zou 'later programma' van de huidige zender moeten zijn, naar boven zou 'eerder programma' van de huidige zender moeten zijn, naar rechts zou volgende zender moeten zijn, naar links 'vorige zender'. Ik snap dat dit persoonlijk is, maar volgens mij was dit bij UPC ook zo en op één of andere manier werkte dat intuïtiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@Luuk1983: Denk dat dat met die pijltjes meer een kwestie van wennen is.

Wat ik zelf nog wel mis is een mogelijkheid om binnen de gids snel een of meerdere dagen vooruit te gaan. Dat kan voor zover ik weet nu alleen door helemaal door te bladeren wat eindeloos duurt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ik222 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:46:
@Luuk1983: Denk dat dat met die pijltjes meer een kwestie van wennen is.

Wat ik zelf nog wel mis is een mogelijkheid om binnen de gids snel een of meerdere dagen vooruit te gaan. Dat kan voor zover ik weet nu alleen door helemaal door te bladeren wat eindeloos duurt natuurlijk.
Misschien wel inderdaad :)

Kan je niet toevallig met p+ en p- een dag verder gaan? Ik heb het nog niet geprobeerd, maar vaak zie je dat er meer sneltoetsen zijn dan je verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee met P+ em P- ga je echt meteen zappen en verlaat je automatisch de EPG. Maar inderdaad zou ik graag zien dat binnen de EPG deze toesten de functie krijgen om een dag voor of achteruit te gaan, lijkt me een mooie oplossing.

[ Voor 51% gewijzigd door ik222 op 27-10-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Luuk1983 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:30:
......
• Ik zou toch graag standaard twee regels zien: het huidige en het volgende programma.
....
Mee eens. had de vorige versie ook en ik mis het toch wel. En de zendernaam is nu veel slechter leesbaar als je ver weg zit. Het is nu zwart op grijs. Zwart op wit zou een stuk beter leesbaar zijn.

Yogoi of PieterBas of wie dan ook, leest XMS mee met onze opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vloerkleed
Mau_Maus schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:32:
Van xms zelf via de officiele lijnen hoor je helemaal niks. Je word weken in het duister gehouden. Dit hoort niet zo te gaan voor een normale consument.

Ik vind het nu ook echt heel erg worden. En a.s straks alles opgelost is krijg je vast wel je abbo kosten terug voor die periode maar verder niks. Misschien voorbarig. Maar heb een keer door een lijnbreuk meer dan 2 dagen moeten wachten. Veel bellen en 2x vrijdag moeten nemen. Maar een tegemoed koming of gebaar krijg je niet. Wordt erg zakelijk afgedaan.

En heb een week geleden ook een mail gestuurd naar xms over wat anders... Nog steeds geen reactie gehad... Kan echt niet.

Ik ben nu misschien iets negatiever en harder als normaal over xms, maar na zulke momenten voelt het gewoon zo
Ja ik vind het eigenlijk rot om zo negatief te doen over xms, aangezien als het werkt het super is. Maar die helpdesk krijgt echt van mij het cijfer 1. Vind het te onbeschoft voor woorden hoe ze mensen behandelen. Op 1 of andere manier had ik xmsnet toen ik er lid van werd anders verwacht. Iets kleinschaliger dan bedrijven als upc en iets persoonlijker. Was daar dus goed fout mee. Ze gebruiken precies dezelfde technieken als alle andere grote bedrijven. Maken een nummertje van je en niemand in het bedrijf heeft zin om de moeilijke nummertjes aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
vloerkleed schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:34:
[...]

Ja ik vind het eigenlijk rot om zo negatief te doen over xms, aangezien als het werkt het super is. Maar die helpdesk krijgt echt van mij het cijfer 1. Vind het te onbeschoft voor woorden hoe ze mensen behandelen. Op 1 of andere manier had ik xmsnet toen ik er lid van werd anders verwacht. Iets kleinschaliger dan bedrijven als upc en iets persoonlijker. Was daar dus goed fout mee. Ze gebruiken precies dezelfde technieken als alle andere grote bedrijven. Maken een nummertje van je en niemand in het bedrijf heeft zin om de moeilijke nummertjes aan te raken.
Ik heb beetje hetzelfde gevoel. Ik werd dus aangeraden binnen XMS om het met Yogoi verder te gaan oplossen, en dat ie er snel op zou reageren. Maar sinds eergistere avond op 2 mails en 2 direct messages geen reactie gehad. Maar ik zie hem hier wel verder berichten. Vind dat jammer.

Tis misschien rot dat ik hem nu negatief 'aanval', omdat hij nu pas in the picture is voor een oplossing. Maar als dit mij wordt aangeraden na 3 weken, en die persoon reageerd al 36 uur niet. Vind ik vreemd. Terwijl mij verteld is dat er snel en actief mee omgegaan zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vloerkleed
Ja ik heb hem dus een direct bericht gestuurd. Maar vraag me dan af is er niemand die we kunnen bellen die hier goed mee om kan gaan? Want ik heb ook nog geen antwoord gehad op mijn direct msg.

Want eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat als wij niet actie ondernemen dit nog heel lang blijft liggen.

Ik ga in ieder geval zo weer langs hun kantoor. Daar even wachten tot er iets geregeld is. Moet ik nog iets voor jou door geven of is dat n iet handig?

[ Voor 20% gewijzigd door vloerkleed op 27-10-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
vloerkleed schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:49:
Ja ik heb hem dus een direct bericht gestuurd. Maar vraag me dan af is er niemand die we kunnen bellen die hier goed mee om kan gaan? Want ik heb ook nog geen antwoord gehad op mijn direct msg.

Want eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat als wij niet actie ondernemen dit nog heel lang blijft liggen.

Ik ga in ieder geval zo weer langs hun kantoor. Daar even wachten tot er iets geregeld is. Moet ik nog iets voor jou door geven of is dat n iet handig?
Naja officeel moet alles via de heldesk ofzo, en je mag in principe niet in direct contact komen met tweedelijns support.Tenminste... het enige wat ik na 2 weken hoorden, toen ik zelf maar eens ging bellen, was: "Ja het ligt bij de juiste mensen, meer kunnen we niet doen. even afwachten nog."
Dat schiet dus niet op.

Succes bij het kantoor. Je kan ieder geval melden dat je niet de enige bent. Ik hoop dat ze het eens kunnen oplossen.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.