XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 68.085 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:59:
[...]Is mij ook al eens opgevallen. Heb je geen hub? Dan zou je de amino en een pc met wireshark oid aan t iptv net kunnen hangen en zien wat ie doet. Het kan nooit veel wezen, ik gok op een dhcp re-request of een igmp status response.
Ja, ik kan een PC inrichten als switch en al het netwerk verkeer inzien, maar vragen is makkelijker :) Een DHCP re-request zal het waarschijnlijk niet zijn want dan zou mijn eigen DHCP-server wel reageren. Ik denk zelf dat het mischien een soort check is om te kijken of een STB wel geauthenticeerd is of om te kijken of er een nieuwe firmware is.
Heb je je software al ergens staan? :D
Ga ik wel doen, maar kost tijd. Wil een project hoster met versiebeheer, wiki en issue tracker. Moet ook nog nadenken over een naam en een licentie.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Ik ga er dan ook van uit dat Glashart Media (waarvan XMS de TV dienst betrekt) niet zo maar zal gaan meewerken aan het ondersteunen van een firmware waar zij zelf nieteens achter staan |:( 8)7 ;). Zelfde geldt voor mediacenter pc's zonder dat er een officiele settopbox is aangesloten....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:43:
Ga ik wel doen, maar kost tijd. Wil een project hoster met versiebeheer, wiki en issue tracker. Moet ook nog nadenken over een naam en een licentie.
Sourceforge.net heeft dat in ieder geval. En google projects ook dacht ik.

Ik zal die setup es maken, hubje enzo liggen er toch naast.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Wat is nu de normale gang van zaken voor de oplevering van een nieuwe glasvezel verbinding via XMS?

Ik heb in onze nieuwbouw woning (in Amersfoort-Vathorst) standaard al glasvezel gekregen. Bij oplevering van de woning was de oranje kabel in de meterkast al aangesloten op het lege dummy kastje.
Vervolgens heb ik bij XMS een abonnement aangevraagd, en via 'Mijn XMS' heb ik vorige maand ingesteld dat men op 08-10-2010 mocht opleveren.
Dat was afgelopen vrijdag, en aangezien ik nog niets van XMS had gehoord, heb ik maar gebeld. Mij werd verteld dat de verbinding nog niet klaar voor gebruik is en dat door Glashart (beheerder glasvezelnetwerk) eerst nog het uiteindelijke modem geplaatst moet worden voordat XMS het abonnement kan activeren.
Vervolgens heb ik na een aantal dagen een monteur van Glashart te pakken gekregen, welke vertelde dat Glashart na het aansluiten van de glasvezelkabel in de meterkast niks meer doet. Volgens hem moet XMS zelf gewoon het modem komen plaatsen en de lijn activeren.
Toen heb ik XMS maar weer gebeld, en dame aan de lijn bleef volhouden dat de lijn nog niet gebruiksklaar is en dat Glashart het modem moet plaatsen... maar omdat ik aandrong gaat ze nu toch kijken wat er aan de hand is. Hopelijk word ik snel terug gebeld.

Heeft iemand een idee wat er nu gebruikelijk is? Ik wil gewoon zsm over een verbinding beschikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:04:
Ik ga er dan ook van uit dat Glashart Media (waarvan XMS de TV dienst betrekt) niet zo maar zal gaan meewerken aan het ondersteunen van een firmware waar zij zelf nieteens achter staan
Ach, vanuit support perspectief begrijp ik dat wel. Vanuit productontwikkeling echter niet. Een opensource gemeenschap kan veel sneller/beter/goedkoper een frontend bouwen dan Glashart dat in opdracht kan laten doen.

Overigens betreft het geen firmware wijziging maar een alternatieve frontend.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Is er al meer bekend wanneer we DVB-C kunnen verwachten in Veenendaal ?
Ben benieuwd !

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27
Ik krijg de hele tijd bij Digitale tv authenticatie mislukt........ Moet ik nu de helpdesk weer gaan bellen? heb al een firmware gedaan.
Maar hij blijft steeds die melding geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Dancis schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:04:
Ik krijg de hele tijd bij Digitale tv authenticatie mislukt........ Moet ik nu de helpdesk weer gaan bellen? heb al een firmware gedaan.
Maar hij blijft steeds die melding geven
Dienst werkt dus wel weer?
Als je gewoon doorgaat krijg je wel het basis pakket IPTV.

Maar authenficatie is wel gewoon te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

Goku33 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:21:
Wat is nu de normale gang van zaken voor de oplevering van een nieuwe glasvezel verbinding via XMS?

Ik heb in onze nieuwbouw woning (in Amersfoort-Vathorst) standaard al glasvezel gekregen. Bij oplevering van de woning was de oranje kabel in de meterkast al aangesloten op het lege dummy kastje.
Vervolgens heb ik bij XMS een abonnement aangevraagd, en via 'Mijn XMS' heb ik vorige maand ingesteld dat men op 08-10-2010 mocht opleveren.
Dat was afgelopen vrijdag, en aangezien ik nog niets van XMS had gehoord, heb ik maar gebeld. Mij werd verteld dat de verbinding nog niet klaar voor gebruik is en dat door Glashart (beheerder glasvezelnetwerk) eerst nog het uiteindelijke modem geplaatst moet worden voordat XMS het abonnement kan activeren.
Vervolgens heb ik na een aantal dagen een monteur van Glashart te pakken gekregen, welke vertelde dat Glashart na het aansluiten van de glasvezelkabel in de meterkast niks meer doet. Volgens hem moet XMS zelf gewoon het modem komen plaatsen en de lijn activeren.
Toen heb ik XMS maar weer gebeld, en dame aan de lijn bleef volhouden dat de lijn nog niet gebruiksklaar is en dat Glashart het modem moet plaatsen... maar omdat ik aandrong gaat ze nu toch kijken wat er aan de hand is. Hopelijk word ik snel terug gebeld.

Heeft iemand een idee wat er nu gebruikelijk is? Ik wil gewoon zsm over een verbinding beschikken...
XMS moet zeker niet je actieve modem komen plaatsen. Er gaat automatisch een order naar glashart welke dan bij jou thuis het modem komen plaatsen. Glashart test de verbinding en stuurt dan een protocol van oplevering naar XMS. Nadat deze ontvangen is (meestal binnen 24/48 uur) worden je diensten geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Yogoi schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:07:
[...]

Dienst werkt dus wel weer?
Als je gewoon doorgaat krijg je wel het basis pakket IPTV.

Maar authenficatie is wel gewoon te fixen.
Ja alles werkt weer , heb net de helpdesk gebeld en ze waren er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Ja dat was nog wel grappig.
CSD kwam naar mij toen maar had de correctie al uitstaan.
Ze snapte niet helemaal hoe ik kon weten waar dit over ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ari3 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:25:
[...]
Ach, vanuit support perspectief begrijp ik dat wel. Vanuit productontwikkeling echter niet. Een opensource gemeenschap kan veel sneller/beter/goedkoper een frontend bouwen dan Glashart dat in opdracht kan laten doen.

Overigens betreft het geen firmware wijziging maar een alternatieve frontend.
Mja begrijp me niet verkeerd: Ik vind dit soort projecten ook machtig mooi. Maar het moet ook wel gewoon 'einwandfrei' kunnen functioneren (heb ook nog een vriendin thuis zitten en niet altijd tijd/zin om te knutselen als iets het niet doet). Dus dan heb ik alweer zoiets van "dan moet het maar gewoon op de provider-supported manier". Iig met op z'n minst één officiele settopbox thuis :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Update over mijnprobleem:

Remy van XMS heeft bevestigd dat het niet een probleem van mij is. Hij gokt door onderhoud er toch iets met de glasvezelkabel gebeurd is, maar de storingsdienst mag dit gaan uitzoeken. Dus ik zal nog wel even zonder internet zitten tot dat opgelost is....

Ben blij dat ik niet gek ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
@yogoi

Maar alles werkt weer , waarvoor mijn hartlijke dank _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Na eerdere meldingen dat ik geen behoefte had aan >50mbit/50mbit ivm een energiezuinige server die niet harder ging dan 4MB/s wil ik hierbij officieel melden dat mijn energiezuinige server vervangen is.

EN dat ik nu tegen de max van mijn lijn aanloop met 5,5MB/s download.

Dus om een oude koe uit de sloot te trekken: Al enig idee wanneer we een upgrade van 50/50mbit kunnen verwachten?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:31

Fiber

Beaches are for storming.

Mau_Maus schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:49:
.....
Ben blij dat ik niet gek ben ;)
Gelukkig maar! *O*

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Haha ja zeker gelukkig. Maar omdat ik schijnbaar alle schijn tegen had, ben ik blij dat ieder geval iemand van XMS heeft gezien dat het niet aan mij ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
ericjanvanputten schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:24:
Na eerdere meldingen dat ik geen behoefte had aan >50mbit/50mbit ivm een energiezuinige server die niet harder ging dan 4MB/s wil ik hierbij officieel melden dat mijn energiezuinige server vervangen is.

EN dat ik nu tegen de max van mijn lijn aanloop met 5,5MB/s download.

Dus om een oude koe uit de sloot te trekken: Al enig idee wanneer we een upgrade van 50/50mbit kunnen verwachten?

:)
Die upgrade is al er heel erg lang maar kost wel geld net als je nieuwe server! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
wiebo66 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:16:
[...]

Die upgrade is al er heel erg lang maar kost wel geld net als je nieuwe server! :)
Voor hetzelfde bedrag wil ik best mijn lijn upgraden. (nieuwe 'server' heeft twee flessen wijn gekost)
Ik heb nu pas weer een probleem als we >100mbit gaan krijgen...

En tuurlijk is de lijn upgrade een oude koe, ben ik mij bewust, maar een snelheidsupgrade is inmiddels wel weer even geleden. (iemand toevallig precies een idee..)

Tot nu toe is 50/50mbit geweldig en maak er geregeld dan ook volop gebruik van! Erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Ach, de snelheid van het basisabbo zal vanzelf wel een keer omhoog gegooid worden naar 75/75 o.i.d. nu anderen ook steeds sneller gaan. Tot die tijd vind ik het teveel van het goede om €30 in de maand bij te betalen voor de upgrade naar 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:11:
[...]
Ik zal die setup es maken, hubje enzo liggen er toch naast.
Wat het waarschijnlijk is, is dat je niet reageert op de igmp query van de router naar ALL (224.0.01), dus dan 'vergeet' de router dat je die stream ontvangt en zet m uit. Dit gebeurt elke 2 minuten.

Verder zie ik elke 16 seconden NTP voorbij komen en elk half uur wordt er een request gedaan naar /tvmenu/last-update.txt?<unix timestamp>. Die verbinding blijft dan open tot de volgende request, dan wordt ie gesloten en een nieuwe wordt aangemaakt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Zijn er al mensen met meerdere IP adressen? of is dit niet mogelijk bij XMS ?
Ik zou graag een extra IP adres willen hebben mits dit betaalbaar is uiteraard.

Ook zou ik graag zien dat we een optie krijgen om in "mijn xms" de rDNS voor een bepaald IP adres te wijzigen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:43:
[...]
Wat het waarschijnlijk is, is dat je niet reageert op de igmp query van de router naar ALL (224.0.01), dus dan 'vergeet' de router dat je die stream ontvangt en zet m uit. Dit gebeurt elke 2 minuten.
Hmmm, maar dat verklaart toch niet dat de stream pas na enkele uren op zwart gaat?
Verder zie ik elke 16 seconden NTP voorbij komen en elk half uur wordt er een request gedaan naar /tvmenu/last-update.txt?<unix timestamp>. Die verbinding blijft dan open tot de volgende request, dan wordt ie gesloten en een nieuwe wordt aangemaakt.
NTP is geen probleem. Ik specificeer mijn eigen NTP-server in de DHCP-reponse. Die last-update check zie ik inderdaad gebeuren in de XMS frontend code. Mijn eigen frontend checkt niet op updates dus dit request komt niet voor.

Dit is ook interessant: ik heb zojuist een timer in het XMS-script gevonden die specifiek iets doet met het STB ID. Deze timer staat ingesteld op 3 uur en 50 minuten. Deze periode komt ongeveer overeen met de tijd dat ik nog wel een stream kan kijken met mijn eigen frontend. Ik ga eens uitpluizen wat dit precies doet. Helaas is het XMS-script niet de meest leesbare code (obfuscated). Het zou kunnen zijn dat de frontend bij XMS controleert of de STB nog geautoriseerd is. De vraag is echter hoe de streams dan ge(de)blokkeerd worden. Dat kan ik vooralsnog niet vinden in de code.

Iets anders waar ik aan dacht: wellicht stuurt XMS periodiek iets naar de STB om hem te "unlocken". Mogelijk zelfs op verzoek van de STB. Heb jij verbindingen naar de STB waargenomen die niet door de STB werden geinitieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:26:
[...]
Hmmm, maar dat verklaart toch niet dat de stream pas na enkele uren op zwart gaat?
Het zou kunnen dat de timeout van de igmp router op 4 uur staat ofzo
Dit is ook interessant: ik heb zojuist een timer in het XMS-script gevonden die specifiek iets doet met het STB ID. Deze timer staat ingesteld op 3 uur en 50 minuten. Deze periode komt ongeveer overeen met de tijd dat ik nog wel een stream kan kijken met mijn eigen frontend. Ik ga eens uitpluizen wat dit precies doet. Helaas is het XMS-script niet de meest leesbare code (obfuscated). Het zou kunnen zijn dat de frontend bij XMS controleert of de STB nog geautoriseerd is. De vraag is echter hoe de streams dan ge(de)blokkeerd worden. Dat kan ik vooralsnog niet vinden in de code.
Doe es een stukje code zodat ik t terug kan vinden int script? Ik ken het inmiddels al aardig ;)
Iets anders waar ik aan dacht: wellicht stuurt XMS periodiek iets naar de STB om hem te "unlocken". Mogelijk zelfs op verzoek van de STB. Heb jij verbindingen naar de STB waargenomen die niet door de STB werden geinitieerd?
Daar zoek ik nog even naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:13:
[...]

Het zou kunnen dat de timeout van de igmp router op 4 uur staat ofzo
Doe es een stukje code zodat ik t terug kan vinden int script? Ik ken het inmiddels al aardig ;)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function Wa() {
   if (D.r && D.r.authentication_failed && (new Date).getTime() > Va) {
      Va=(new Date).getTime() + 138E5;
      Xa()
   }
}

JavaScript:
1
2
3
window.setInterval(function() {
   E.H()
}, 144E5);

Dit is een citaat uit http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz voor educatieve doeleinden.

138E5 ms = 3 uur en 50 minuten
144E5 ms = 4 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:37:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function Wa() {
   if (D.r && D.r.authentication_failed && (new Date).getTime() > Va) {
      Va=(new Date).getTime() + 138E5;
      Xa()
   }
}
Dit stukje voert ie alleen uit als je authenticatie faalt.
JavaScript:
1
2
3
window.setInterval(function() {
   E.H()
}, 144E5);
Dit stukje doet een /stbinfo post request (laatste helft van mac adres heb ik vervangen door xx)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
POST /stbinfo HTTP/1.1
User-Agent: Opera/8.5 (GOGI; Linux ppc; U) [en] Amino
Host: w.zt6.nl
Accept: text/html, application/xml;q=0.9, application/xhtml+xml, image/png, image/jpeg, image/gif, image/x-xbitmap, */*;q=0.1
Accept-Language: en
Accept-Charset: iso-8859-1, utf-8, utf-16, *;q=0.1
Accept-Encoding: deflate, gzip, x-gzip, identity, *;q=0
Referer: http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz
Connection: Keep-Alive, TE
TE: deflate, gzip, chunked, identity, trailers
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded
Content-Length: 52
Content-Transfer-Encoding: binary

stbtype=a110&hwinfo=a110-00%3A02%3A02%3Axx%3Axx%3Axx

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:41:
Dit stukje voert ie alleen uit als je authenticatie faalt.
Wow dat hadden we niet geraden! ^^ Misschien handig om hier alleen de resultaten te posten en niet allemaal code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er eindelijk es wat getweakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:24

Younes

Wie, Wat, Waar?

Goku33 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:21:

Aha, nog iemand die xms heeft aangevraagd recentelijk.

Ik heb ook dezelfde problemen. Al die providers vallen uiteindelijk onder reggefiber. XMS is de provider, Glashart de ... (weet ik niet) en van den Berg de aannemer en (pas nog ontdekt) Volker Wessel Telecom degene die het modem aansluit. Ik zag die gasten in een blauw busje in hoogland alle woningen afgaan. Ik denk dat ze nu pas zijn begonnen met het aansluiten van alle modems bij mensen die hebben aangevraagd.

Ik heb ergens media juli een aanvraag gedaan en ik krijg van dit k*t smoesjes van de helpdesk. Ik weet overigens nog steeds niet wat glashart nou doet. Ik heb gebeld tot ik een ons woog en elke keer moest ik wachten tot ik werd gebeld op een monteur om een afspraak te maken zodat hij het modem kon komen aansluiten en een eindmeting oids kon doen. Ik wacht nog maar af...

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
xms is de provider, glashart is volgens mij de infrastructuurbeheerder, de aannemers verschillen en zijn lokaal vziw, en bij mij was het iemand van de nkm die de modem aan kwam brengen (was ook de aannemer volgens mij).
Ik dacdht overigens dat als je je aanmeld XMSen sijntje geeft naar glashart dat ze die zooi in orde moeten brengen.
kan eer overigens ook compleet naast zitten hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Vanmorgen weer haperend beeld op alle zenders. Geluid loopt door, beeld freezed even.
Amino 130M Amersfoort Vathorst

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 10:58
fast-server schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:08:
Zijn er al mensen met meerdere IP adressen? of is dit niet mogelijk bij XMS ?
Ik zou graag een extra IP adres willen hebben mits dit betaalbaar is uiteraard.

Ook zou ik graag zien dat we een optie krijgen om in "mijn xms" de rDNS voor een bepaald IP adres te wijzigen.
Ik denk niet dat XMS gezien de huidige schaarste aan IPv4-ruimte nog extra adressen uit gaat delen aan particulieren. Tenzij ze nog heel erg veel ruimte in hun eigen IP-space over hebben. Overigens zat ik hiervoor bij SurfSnelADSL dat geleverd wordt door InterNLnet (die ook voor XMS levert) en daar had ik een /29 subnet, maar dat was dan ook uit een IP-space van Surfnet (je kunt die abo's ook alleen aanvragen als je student of medewerker van een onderwijsinstelling bent). Daar kon je de reverse DNS vroeger ook instellen maar dat is inmiddels ook verdwenen. Overigens zie ik op m'n oude IP-range nu nog steeds mijn reverse DNS entries staan die nu dus niet meer kloppen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:13
bluesparkle schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:44:
Vanmorgen weer haperend beeld op alle zenders. Geluid loopt door, beeld freezed even.
Amino 130M Amersfoort Vathorst

Meer mensen hier last van?
Ik ook. 130 ook amersfoort vathorst haperingen in het beeld, geluid liep bij mij ook gewoon door :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
pieterbas12 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:54:
[...]

Ik ook. 130 ook amersfoort vathorst haperingen in het beeld, geluid liep bij mij ook gewoon door :)
Bedankt voor het bevestigen. Ik heb een e-mail naar XMS support gestuurd voor het melden van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Bel ze maar even als je wilt, Dat gaat veel sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
janbrede schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:56:
[...]

Ik denk niet dat XMS gezien de huidige schaarste aan IPv4-ruimte nog extra adressen uit gaat delen aan particulieren. Tenzij ze nog heel erg veel ruimte in hun eigen IP-space over hebben. Overigens zat ik hiervoor bij SurfSnelADSL dat geleverd wordt door InterNLnet (die ook voor XMS levert) en daar had ik een /29 subnet, maar dat was dan ook uit een IP-space van Surfnet (je kunt die abo's ook alleen aanvragen als je student of medewerker van een onderwijsinstelling bent). Daar kon je de reverse DNS vroeger ook instellen maar dat is inmiddels ook verdwenen. Overigens zie ik op m'n oude IP-range nu nog steeds mijn reverse DNS entries staan die nu dus niet meer kloppen :(
Los van het feit of het mogelijk is (ja.. zie glazenkamp) moet je wel een heel goede reden hebben om een extra IP te krijgen als particulier. RIPE is niet zo scheutig met IP's nu de schaarste echt voelbaar is.

Wat betreft je reverse DNS bij surfnet.. geef je range + de reverse DNS even aan me door (denan@inter.nl.net) dan zorg ik ervoor dat die verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3824 ligt het inet een half uur plat, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Storing in amf-pcl pop. Ze zijn er mee bezig om te fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We wachten weer geduldig af, thanks voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
en om 18:50 moet het weer werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Gisteravond, toen ik dit merkte, waren er alleen maar 4:3 uitzendingen bij Comedy Central. Dus ik kon het slecht testen, maar volgens mij is het zelfde probleem terug als hier:
Mau_Maus in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Dit was te zien bij de reclame wat wel vaak 16:9 is... daar vielen er dingen weg aan de zijkant... Andere ook al opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postduif verslaat kabelinternet -
http://www.glasvezel.nu/n...if-verslaat-kabelinternet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:07:
Wordt er eindelijk es wat getweakt...
Ik heb gisteren zowaar langer dan 4 uur mijn eigen frontend kunnen gebruiken. Weet niet waarom hij nu niet op zwart ging. Mogelijk heeft het te maken met dat ik nu expliciet een AVMedia.Kill() aanroep doe voordat ik een nieuwe stream open.

Verder heb ik wat zitten experimenteren met resoluties. Een aantal instellingen suggereren dat 60Hz output mogelijk is (HD720P60 wordt geaccepteerd), maar na een reboot is het signaal dan 576i @ 50Hz. Wellicht zijn de mogelijke resoluties in de firmware beperkt tot 50Hz.

Ook viel me op dat in 1080i de browser resolutie helemaal geen 1920x1080 is, maar vele malen lager. Volgens mij wordt de browser altijd geschaald van SD resolutie. Vandaar dat het Glashart menu en iFanzy EPG er zo low-res uitzien op een HD-scherm. Ik zag wel een "RESOLUTION" property maar ik weer niet welke waarden/formaat deze instelling accepteert. Mogelijk kan hiermee de browser resolutie hoger gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

XMS verslaat postduif.....! :)

(never underestimate the bandwidth of a truck full of tapes....)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:30:
[...]

XMS verslaat postduif.....! :)

(never underestimate the bandwidth of a truck full of tapes....)
Of deze onder de duif hangen :)

http://www.kingston.com/nlroot/flash/dt310.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:34:
Verder heb ik wat zitten experimenteren met resoluties. Een aantal instellingen suggereren dat 60Hz output mogelijk is (HD720P60 wordt geaccepteerd), maar na een reboot is het signaal dan 576i @ 50Hz. Wellicht zijn de mogelijke resoluties in de firmware beperkt tot 50Hz.
Probeer eens HD720P59?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hoe zit het trouwens met de de-interlacer in de Amino settopbox?

Zoals (bijna) iedereen zie ik hier ook mensen zich focussen op -P resoluties, maar waarom eigenlijk? Alle uitzendingen zijn -i van bron. En als mensen toch zo hameren op "niet de bron vernaggelen", waarom dan niet ook gewoon in -i naar je TV sturen en die ermee laten dealen? Tenzij je TV het natuurlijk zo slecht doet dat je beter de set top box kan laten de-interlacen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:40
eymey schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:13:

Zoals (bijna) iedereen zie ik hier ook mensen zich focussen op -P resoluties, maar waarom eigenlijk? Alle uitzendingen zijn -i van bron. En als mensen toch zo hameren op "niet de bron vernaggelen", waarom dan niet ook gewoon in -i naar je TV sturen en die ermee laten dealen? Tenzij je TV het natuurlijk zo slecht doet dat je beter de set top box kan laten de-interlacen :P
Dat is niet helemaal waar. In nl zijn hd uitzendingen 720p of 1080i, afhankelijk van wat de zender kiest. Maar het klopt inderdaad dat de amino dat schaalt naar de instelling die je kiest. Eigenlijk zou het dus per xender.moeten verschillen. Sd zenders zouden iig interlaced moeten zijn.

Even wat anders, binnenkort komen de hdd stb's uit bij xms. Nou heb ik gehoord dat als je een amino 130 hebt dat je die met bijbetaling van 50 euro kan inruilen. Nou hoorde een vriend van me bij de glashart winkel dat ze het daar over 100 tot 150 euro hadden. Lijkt me nogal een verschil. Kan iemand daar uitsluitsel over geven? Ik heb mijn amino 130 volledig zelf betaald a 199 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door Luuk1983 op 16-10-2010 11:20 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ludieke actie maar niet echt een eerlijke, in het geval van de duif wordt deze gehinderd door de aantrekkingskracht en de zwaartekracht van de aarde,eventuele tegenwind en het gewicht van de usb stick,zaken waar een kabel of glas verbinding geen last van heeft. Uiteraard geloof ik niet dat de duif als dat allemaal niet meespeelde dan onder de snelheid van xms had gekomen,voor het zelfde geld had ie windje mee maar ik had toch liever dat xms met de ludieke actie van een gratis verhoging naar 100 mbits in het nieuws was gekomen >:) Nu is Ziggo vanuit mijn locatie stukken sneller dan de 50 mbits van xms,maar ook dan denk ik niet dat de duif had gewonnen. Je kan alleen niet alle kabelverbindingen over een kam scheren. Bij xms overkomt het me herhaaldelijk dat de dns server het niet goed doet en ik de pagina kan niet gevonden worden melding krijg en ik soms 2 keer een refresh moet doen. Daarentegen heb ik gisteren 10 keer de ping naar een Brusselse server eens vergeleken tussen xms en Ziggo.
Xms bleef in alle gevallen onder de 7 ms,bij Ziggo had ik een gemiddelde van 15 ms maar ook een keer een uitschieter van 224 ms.
Mijn zoon heeft al een keer met de playstation,en nu ga ik iets vertellen waar ik totaal geen verstand van heb dus als ik het niet goed zeg vergeef me dan,met een spel met online spelers een soort van boete gekregen toen hij via de xms verbinding speelde omdat zijn ping zo laag was.
Waarom ie dan een boete krijgt snap ik niet helemaal.
Bij mijn xms verbinding gebeurt er nooit iets met de router, bij de Ziggo verbinding moet ik elke 3 dagen of zo de router resetten omdat ik anders alleen nog maar mijn lokale netwerk zie.

En misschien interessant nieuws voor XMS, Ziggo gaat alle losse abonnementen vervangen voor een alles in een abonnement (wat voor sommige mensen dus duurder gaat worden) .
Alleen een los abonnementje van tv en telefonie gaat dan niet meer,wat bij xms dus wel kan.
En Ziggo maakt geen uitzondering voor de reeds bestaande abonnees,dus iedereen gaat over en wil je dat niet dan kun je opzeggen. (da's nog eens een keuze :? )
Zo zie je,ik ben niet pro xms,maar ook niet pro Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@nick _/-\o_
Mijn zoon heeft al een keer met de playstation,en nu ga ik iets vertellen waar ik totaal geen verstand van heb dus als ik het niet goed zeg vergeef me dan,met een spel met online spelers een soort van boete gekregen toen hij via de xms verbinding speelde omdat zijn ping zo laag was.
Waarom ie dan een boete krijgt snap ik niet helemaal.
Bij mijn xms verbinding gebeurt er nooit iets met de router, bij de Ziggo verbinding moet ik elke 3 dagen of zo de router resetten omdat ik anders alleen nog maar mijn lokale netwerk zie.
Op pc kan je gekickt worden in een spel als je te goede ping hebt. Je hebt dan meer voordeel omdat je een snellere verbinding hebt als de rest. Blijkbaar kan dat ook op de playstation. Best triest eigenlijk, Heb je een goede verbinding, word je er afgehaald omdat het te goed is. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pieterbas12 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:12:
@nick _/-\o_

[...]

Op pc kan je gekickt worden in een spel als je te goede ping hebt. Je hebt dan meer voordeel omdat je een snellere verbinding hebt als de rest. Blijkbaar kan dat ook op de playstation. Best triest eigenlijk, Heb je een goede verbinding, word je er afgehaald omdat het te goed is. :F
Ok dan is dat dus gebeurd,ik begreep het niet helemaal.
Wel het filmpje gezien,grappig gedaan met al die omhoog kijkende mensen,die uiteraard geen duif zagen maar toch,erg leuk gedaan !

Het jammere vind ik alleen dat een reactie van UPC ontbreekt,want dit is natuurlijk wel een blamage.
Ik neem aan dat er bij xms gebruik is gemaakt van een 50 mbits verbinding ?
Deuntje blijft trouwens wel in je hoofd hangen.. beetje efteling achtig..

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 16-10-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Nick: Je Ziggo verbinding had ook niet gewonnen, ze hebben een FTP server opgezet tussen 2 XMS en 2 UPC verbindingen. Dus je zit altijd met de max upload van de verbinding, dus bij XMS geen restrictie.

En de duif heeft ook niet het USB stickje aan de poot gehad, was niet zo goed voor het beestje.... :)

Op www.duivenrace.nl staan alle specs van de test...

[ Voor 8% gewijzigd door The Wizard op 16-10-2010 12:23 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:03
@Nick

Heb jij een hogere upload met Ziggo dan met XMS?
Want dat is volgens mij de reden dat het zo lang duurt omdat dezelfde soort verbinding gebruikt word voor de upload.

Die boete die je zoon kreeg heeft komt omdat ze dachten dat hij aan het cheaten was. door de lage ping ziet hij alles net iets eerder dan de andere spelers. Hierdoor had hij een "groot" voordeel en dachten ze dat hij aan het valsspelen was. Hij was waarschijnlijk flink aan het winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:22:
Nick: Je Ziggo verbinding had ook niet gewonnen, ze hebben een FTP server opgezet tussen 2 XMS en 2 UPC verbindingen. Dus je zit altijd met de max upload van de verbinding, dus bij XMS geen restrictie.

En de duif heeft ook niet het USB stickje aan de poot gehad, was niet zo goed voor het beestje.... :)

Op www.duivenrace.nl staan alle specs van de test...
Raar want in het filmpje wordt gezegd dat Heintje vertrekt met een stick aan zijn pootje,was het dan mogelijk een duif met een joint ?
Ach ja, natuurlijk, Ziggo is a-symmetrisch... ik weet niet eens hoeveel de upload is, geloof 20 mbits upload tegen 120 download maar bij een ftp verbinding is de upload natuurlijk "the bottleneck" .
Dom van me... ik upload ook zelden,en die virtuele schijf van Ziggo waar je je backup bestanden kan zetten (geloof dat xms iets dergelijks aan het testen is) vertrouw ik voor geen meter.
Ziggo doet alsof die netschijf nu het ei van columbus is,maar die had ik bij mijn xs4all abonnement al,tesamen met 4 ip adressen.
Daar moest je er later toen de ip nummers schaarser werden er 3 van inleveren in ruil voor een router... de goede oude tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abhaas schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:23:
@Nick

Heb jij een hogere upload met Ziggo dan met XMS?
Want dat is volgens mij de reden dat het zo lang duurt omdat dezelfde soort verbinding gebruikt word voor de upload.

Die boete die je zoon kreeg heeft komt omdat ze dachten dat hij aan het cheaten was. door de lage ping ziet hij alles net iets eerder dan de andere spelers. Hierdoor had hij een "groot" voordeel en dachten ze dat hij aan het valsspelen was. Hij was waarschijnlijk flink aan het winnen.
Ik heb de upload van Ziggo nooit zo bekeken maar die is zeker geen 50 mbits,zoals ik al zei heb ik niet goed nagedacht, ik dacht eigenlijk dat xms de uploadende partij was en dan in mijn geval Ziggo de downloadende partij en dan haal ik de 120 mbits wel.
Bij een ftp verbinding tussen beiden zoals ik al in mijn reactie hierboven zei,zal ik dat idd nooit winnen.
Dan zou ik eens met usenet iets moeten uploaden,want met de speedtesten haal ik upload ook met xms nooit hoger dan 29 mbits,terwijl als ik iets post op usenet ik wel aan de 48 mbits per seconde zit met xms tijdens een aantal testen met Denan,maar met Ziggo heb ik dat nooit geprobeerd.
Welke speedtest ik ook probeer ik haal de 50 mbits niet met upload,wel met een upload naar usenet,wat gelijk aantoont dat die speedtesten al niet deugen.
Het is wel zo dat Ziggo ook in het eurodocsis protocol wil gaan werken met symmetrische up en download maar dan zullen er toch eerst wat analoge kanalen moeten sneuvelen.

Ik vraag me alleen af of dat nog nodig is met alle wetten over download verboden die er aan gaan komen. (uploaden mag al niet)
Brein wil na de sites als FTD ook de usenet providers zelf gaan aanpakken, als ik straks niet meer kan up of downloaden dan heb ik aan 20 mbits al te veel... :'(
Alsof je met een Ferrari op een doodlopend woonerf wordt gezet waar je maar 30 mag...

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 16-10-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:06:
.....
Ziggo gaat alle losse abonnementen vervangen voor een alles in een abonnement (wat voor sommige mensen dus duurder gaat worden) .
Alleen een los abonnementje van tv en telefonie gaat dan niet meer,wat bij xms dus wel kan.
En Ziggo maakt geen uitzondering voor de reeds bestaande abonnees,dus iedereen gaat over en wil je dat niet dan kun je opzeggen.
.....
Off-topic: :o Mijn ouders combineren Analoge Z**** tv (Casema) met een Telfort ADSL + VOIP lijntje. Zeg jij nou dat zij binnenkort ook voor die keuze komen te staan? Daar wordt je niet vrolijk van. O-)

Edit: Paniek om niks, het gaat vooral om internet, het zal dus nog wel even loslopen voor losse tv klanten. :z

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 16-10-2010 13:12 . Reden: Paniek om niks. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:51:
[...]

Off-topic: :o Mijn ouders combineren Analoge Z**** tv (Casema) met een Telfort ADSL + VOIP lijntje. Zeg jij nou dat zij binnenkort ook voor die keuze komen te staan? Daar wordt je niet vrolijk van. O-)
Ja.. helaas wel:
http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=762506

Overigens kondigt een wetenschapper weer aan dat ook glasvezel niet het medium van de toekomst gaat worden :
http://www.automatisering...zel-is-niet-oneindig.aspx
"Glasvezel raakt veel sneller aan het einde van zijn capaciteitsgroei dan veelal wordt aangenomen, betoogt een Britse hoogleraar in wetenschappelijk tijdschrift Science. Hij maant tot ontwikkeling van nieuwe vezels. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Hoi Nick ik neem alleen digitale tv van Ziggo af internet+telefonie van XMS
Bedoel je nu dat die combo niet lange kan en dat ziggo mij wil dwingen een alles in een abbo te nemen?

edit:

ik heb het even opgezocht en kwam hier uit
Ziggo forum

Het gaat om klanten die nu al 3 losse producten (TV, Internet en Telefonie) afnemen. Deze klanten krijgen binnenkort een persoonlijke brief met uitleg een (aantrekkelijk) aanbod.

[ Voor 68% gewijzigd door rjn27 op 16-10-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens wilde ik het nog wel even voor het duifje opnemen,hij had een extra handicap.
Terwijl de upload van xms en upc al gestart was,werd de duif eerst naar een parkje in een mandje gebracht en daar dus pas losgelaten,hetgeen extra tijd kostte.
Het duifje had dus nog sneller dan upc kunnen zijn als ie gelijktijdig was losgelaten,dat moet toch wel gezegd worden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rjn27 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:59:
Hoi Nick ik neem alleen digitale tv van Ziggo af internet+telefonie van XMS
Bedoel je nu dat die combo niet lange kan en dat ziggo mij wil dwingen een alles in een abbo te nemen?

edit:

ik heb het even opgezocht en kwam hier uit
Ziggo forum

Het gaat om klanten die nu al 3 losse producten (TV, Internet en Telefonie) afnemen. Deze klanten krijgen binnenkort een persoonlijke brief met uitleg een (aantrekkelijk) aanbod.
Het "probleem" is dat Ziggo zelf nog niet heeft uitgelegd wat ze gaat doen.
Op het genoemde forum speculeert men alleen maar,er is zoals gewoonlijk van Ziggo uit nog geen commentaar gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Luuk1983 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:15:
[...]

Dat is niet helemaal waar. In nl zijn hd uitzendingen 720p of 1080i, afhankelijk van wat de zender kiest. Maar het klopt inderdaad dat de amino dat schaalt naar de instelling die je kiest. Eigenlijk zou het dus per xender.moeten verschillen. Sd zenders zouden iig interlaced moeten zijn.
Volgens mij klopt dat niet. Het (720p en 1080i) zijn volgens mij gewoon twee aparte streams die de Amino kan oppikken, en de Amino kiest de stream afhankelijk van je Amino-beeldinstellingen. Het echte (de)interlacen en upscalen gebeurt ergens op een centraal punt. Overigens, naar mijn mening wordt dat echt heel goed gedaan. Alleen bij een horizontale aftiteling (P&W) of een ticker (RTLZ) zie je nog wel duidelijk dat het beter kan. Maar dan denk ik: is het nu zó moeilijk voor studio's om op z'n minst de graphics in native 1080i te produceren?

Maar goed, de vervolgvraag is dan: kunnen niet gewoon alle streams untouched worden doorgegeven, volgens het originele formaat, met als vervolg dat het beeld steeds verspringt tussen SD, 720p en 1080i? In veruit de meeste gevallen niet. De professionele apparatuur waarmee de streams centraal verwerkt worden, is beter dan elke consumenten-tv, dus de beeldkwaliteit zal met zo'n centraal systeem beter zijn. Dat kun je alleen in sommige situaties betwisten, waarbij een stream twee keer ge-deinterlaced wordt, de laatste keer door je eigen tv. Ten tweede moeten de graphics van de Amino ook steeds mee-veranderen, wat lastig is. Ten derde wordt het zappen langzamer vanwege het verspringen van het beeldformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Krizna schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:47:
Volgens mij klopt dat niet. Het (720p en 1080i) zijn volgens mij gewoon twee aparte streams die de Amino kan oppikken, en de Amino kiest de stream afhankelijk van je Amino-beeldinstellingen.
Volgens mij zijn alle HD-zenders gewoon 1080i en worden deze als je voor 720p kiest gedownscaled door de Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
irtimmer schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:28:
[...]

Volgens mij zijn alle HD-zenders gewoon 1080i en worden deze als je voor 720p kiest gedownscaled door de Amino.
Dat klopt volgens mij niet. Ik meen me te herinneren dat de zender / omroep bedrijf zelf kan kiezen of ze 720p of 1080i uitzenden. Alle Nederlandse zenders zitten op 1080i, maar bijvoorbeeld National Geographic zit op 720p meen ik me te herinneren.

Als ik bronnen heb zal ik dat zeker even doorgeven :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Krizna

Ik moet de eerste HD zender nog tegenkomen die opneemt in 720p. Alles wordt in 1080i geschoten en de HD zenders worden ook zo doorgegeven. Technicolor doet de upscaling van de SD content bij de Nederlandse HD zenders, maar er wordt (gelukkig) niks gedeinterlaced. Alles wordt gewoon netjes interlaced doorgegeven, zodat de TV het zelf kan deinterlacen. Je kunt er met de Amino wel 720p van maken. De Amino deinterlaced het dan. Natuurlijk wil je dit niet omdat een nieuwe TV (of videokaart van je HTPC) dit veel beter en mooier kan dan een STB met een chip van x jaar terug.

Het enige wat nog wel moet gebeuren is dat de Amino de SD zenders niet meer upscaled naar 1080i, maar deze gewoon origineel in 576i uitstuurt. Ik hoop dat dit snel in firmware update wordt doorgevoerd. Nadeel is alleen wel dat het zappen tussen HD en SD zenders langer duurt, omdat je TV steeds van resolutie moet wisselen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
@Luuk1983

Ook National Geographic Wild HD zendt uit in 1080i, maar mijn punt was niet dat iedereen in 1080i uitzendt, maar dat er geen aparte streams zijn voor 1080i en 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Thanks, dat werkt prima! Heb zojuist een 720p/60Hz transport stream met Dolby Digital 5.1 kunnen afspelen op de STB zonder de judder die ik kreeg in 50Hz.
eymey schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:13:

Zoals (bijna) iedereen zie ik hier ook mensen zich focussen op -P resoluties, maar waarom eigenlijk?
Als je alleen naar de Glashart TV streams kijkt heb je gelijk. Echter wil ik ook 480p/576p/720p matertiaal kunnen streamen vanaf mijn NAS. Vandaar dat ik daar mee bezig ben. De scaler en de-interlacer in de Amino is best redelijk. Wel lijkt de Amino geen goede anti-judder processing te hebben. Ik heb wat 60Hz streams op 50Hz bekeken en alles wat een beetje beweegt vertoonde enorme judder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:28:
@Krizna

Het enige wat nog wel moet gebeuren is dat de Amino de SD zenders niet meer upscaled naar 1080i, maar deze gewoon origineel in 576i uitstuurt. Ik hoop dat dit snel in firmware update wordt doorgevoerd. Nadeel is alleen wel dat het zappen tussen HD en SD zenders langer duurt, omdat je TV steeds van resolutie moet wisselen.
Ik ben als eind examen reis naar Amerika geweest, daar hadden ze dat dus, elk kanaal een andere uitgang signaal. En ik kan je vertellen: Dat wil je echt niet :P duurde steeds 10 seconde tussen het schakelen van 1 zender, vreselijk en zwaar irritant :'( Steeds een swith tussen of 720 p of 1080i. Wel weer leuk om te zien dat bijna ALLE zenders in HD uitzenden en zelfs de reclame in hd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inderdaad alles in het bron formaat lijkt mij ook niet handig, geef mij maar upscaling tot 1080i in de amino. Maar van de andere kant is dat natuurlijk persoonlijk en zou een optie om alles in het bron formaat door te geven natuurlijk altijd welkom zijn. Dan bedoel ik dus een extra optie naast de huidige 1080i en 720p uitvoer opties, op die manier kan iedereen zelf kiezen.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 16-10-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@ik222,

Is misschien ook wel een goed idee inderdaad, in het menu de optie: 1080i, 720P of bron signaal only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
pieterbas12 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:42:
@ik222,

Is misschien ook wel een goed idee inderdaad, in het menu de optie: 1080i, 720P of bron signaal only.
Tijdens de HD-pilot is de "bronsignaal only" optie al aangevraagd, werd echter nooit geimplementeerd. Ik vermoed eigenlijk dat XMS dit liever niet wilde vanwege de support calls die dit gaat opleveren:
- Een klant kiest "bron signaal only"
- De STB moet dan opnieuw gestart worden (debiele beperking in de Amino firmware...)
- Klant krijgt geen beeld omdat zijn TV geen 576i via HDMI ondersteunt
- Klant weet dit echter niet en belt XMS omdat zijn Amino "stuk" is

Er zijn redelijk veel TVs die die geen 576i via HDMI kunnen weergeven. Zelfs Samsung's modellen uit 2010 ondersteunen het niet. Helaas is 576i niet verplicht volgens de HD Ready standaard waardoor fabrikanten vrij zijn om het gewoon niet te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Nick39 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:15:
Overigens wilde ik het nog wel even voor het duifje opnemen,hij had een extra handicap.
Terwijl de upload van xms en upc al gestart was,werd de duif eerst naar een parkje in een mandje gebracht en daar dus pas losgelaten,hetgeen extra tijd kostte.
Het duifje had dus nog sneller dan upc kunnen zijn als ie gelijktijdig was losgelaten,dat moet toch wel gezegd worden hoor.
Niet de duif maar XMS had een extra handicap:
De USB stick doen we op verzoek van de duivenmelker niet aan de poot vast (om het risico te verkleinen dat de duif ergens blijft haken). Nb het gewicht van de USB stick is marginaal, heeft geen invloed op de snelheid van van de duif. Oftewel duif wordt niet sneller door het niet meegeven van de stick. In Zeewolde is een exacte kopie van de USB stick aanwezig in het duivenhok. Data van de pc overzetten naar de USB stick duurt 7 minuten
Door deze opzet wordt het tijdsverlies voor de duif dat er ontstaat (door het lopen) weer goedgemaakt. Met het lopen wordt al al vertrokken naar het park als de computer nog bezig is om de data naar de stick te kopiëren. Oftewel de 7 min die nodig zijn om de stick te vullen, vallen weg tegen de tijd dat de duif wordt vervoerd naar het park in Nijmegen. De duif vertrekt uiteindelijk om 13.50 uur uit het park richting Zeewolde.

De verzendende PC van XMS heeft problemen met versturen, dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat het allemaal te snel gaat voor deze wat oudere laptop….

Eindresultaat is een zege voor XMS. Kanttekening is dat uit de glasvezelverbinding niet het maximale is gehaald. Volgende keer toch maar geen 2e hands computers gebruiken….

"(uploaden mag al niet)"
Uploaden mag natuurlijk wel! :) zolang het maar eigen materiaal is; wat dacht je van backup op netschijf, foto/film naar Youtube of andere sites, thuiswerken data heen en weer, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Jammer dat ze niet de snelste verbindingen hebben gestest 120/10 tegen 200/200 op snellere hardware.
Had XMS etc mooi kunnen zeggen dat ze tot 20x sneller waren als UPC/Kabelinternet :P

[ Voor 4% gewijzigd door fast-server op 17-10-2010 02:28 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 02:28:
Jammer dat ze niet de snelste verbindingen hebben gestest 120/10 tegen 200/200 op snellere hardware.
Had XMS etc mooi kunnen zeggen dat ze tot 20x sneller waren als UPC/Kabelinternet :P
Nou het moet wel geschieden onder zelfde snelheden hé!
Anders zou de test niet eerlijk wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Vanmorgen was het analoge tv signaal niet om vrolijk van te worden, beetje stroboscoop effect op vrijwel alle zenders, schokkend beeld en wegvallend geluid.

PC3905 aanleveringsprobleem of gaat er ergens anders iets fout?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
hier had ik hem al de gehele ochtend op rtl7 maar geen last van postcode 3812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toch wel leuk, een discussie ontketenen over de resoluties en (de)-interlacing :).

Veiligste optie zou dus zijn om je Amino alleen te laten upscalen, maar zeker niet iets naar -p omzetten. Alleen wordt het dan dus inderdaad lastig om allerlei soorten eigen beeldmateriaal af te laten spelen.

Je wil in de TV-modus (of bij interlaced bronmateriaal) dus eigenlijk alles op -i houden en evt. upscalen, maar bij een progressive bron de bron aanhouden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:34:
[...]

Niet de duif maar XMS had een extra handicap:
De USB stick doen we op verzoek van de duivenmelker niet aan de poot vast

"(uploaden mag al niet)"
Uploaden mag natuurlijk wel! :) zolang het maar eigen materiaal is; wat dacht je van backup op netschijf, foto/film naar Youtube of andere sites, thuiswerken data heen en weer, etc. etc.
Ik heb geen zin het filmpje weer af te spelen maar volgens mij wordt er toch gezegd de duif vertrekt met de stick aan zijn pootje..dat klopt dan dus niet.
Maakt voor de test niet uit maar de kriticasters zullen dat dan wel gaan roepen.

Gebruikt een doorsnee klant,onafhankelijk van welke provider,een netschijf.
Met xs4all die dat dus al jaren heeft,ben ik een keer alle data verloren door een crash bij xs4all en er zijn genoeg online diensten die dit ook bieden,Ziggo heeft het ook al tijden maar ik vind juist het feit dat je geen invloed hebt op de manier waarop het bewaard wordt en onder welke omstandigheden het gewoon onbetrouwbaar,ik heb betrouwbare info zoals verzekeringspolissen,brieven en foto's op een usb disk in de kluis en een kopie bij een kennis thuis.
Maar uiteraard mag je daar heen uploaden.
Alleen heb je voor thuiswerken niet van die enorme snelheden nodig en een gewone consument gaat toch nog voor 90% naar zijn werk.
We snappen beiden wel wat we bedoelen met uploaden denk ik,en er zullen weinig mensen zijn die een dvd op een netschijf gaan zetten,als die al 4 GB groot is.
Het mooiste zou zijn als Brein/de overheid gewoon in een usenet abonnement een soort van heffing zou opnemen en zou stoppen met de klopjacht op uploaders en downloaders.
Ik wil best iets meer betalen als daardoor beide zaken legaal zouden worden en ik gewoon kan downloaden wat ik wil en kijken wat ik wil zonder daarvoor naar de bios of videotheek te moeten... maar goed,wie ben ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:28:

Ik moet de eerste HD zender nog tegenkomen die opneemt in 720p. Alles wordt in 1080i geschoten en de HD zenders worden ook zo doorgegeven. Technicolor doet de upscaling van de SD content bij de Nederlandse HD zenders, maar er wordt (gelukkig) niks gedeinterlaced. Alles wordt gewoon netjes interlaced doorgegeven, zodat de TV het zelf kan deinterlacen. Je kunt er met de Amino wel 720p van maken. De Amino deinterlaced het dan. Natuurlijk wil je dit niet omdat een nieuwe TV (of videokaart van je HTPC) dit veel beter en mooier kan dan een STB met een chip van x jaar terug.

Zoals ik al zei: ik geloof niet dat de Amino ook maar iets doet qua (de)interlacing of upscaling.

En ja, heel veel Amerikaanse HD-zenders zijn naar mijn weten 720p, wat inhoudt dat ook veel aangekochte Amerikaanse series gewoon in 720p zijn aangekocht (en meestal zijn geschoten in ofwel 720p30 ofwel 1080p24 om uit te kunnen brengen op Blu-ray). Dan heb je ook nog het fps-verschil tussen NTSC en PAL. Als je het dus echt puur wilt hebben, dan moeten de zenders zelf switchen tussen 1080i50 en 720p30 naargelang de content die wordt uitgezonden. Praktisch is dat niet mogelijk. Ik geloof dus dat de huidige oplossing waarbij ergens bij Technicolor(?) een paar supercomputers alles upscalen naar 1080i50 de beste oplossing is.

[ Voor 3% gewijzigd door Krizna op 17-10-2010 14:42 . Reden: typo en verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krizna schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:38:
[...]

Zoals ik al zei: ik geloof niet dat de Amino ook maar iets doet qua (de)interlacing of upscaling.

En ja, heel veel Amerikaanse HD-zenders zijn naar mijn weten 720p, wat inhoudt dat ook veel aangekochte Amerikaanse series gewoon in 720p zijn aangekocht (en meestal zijn geschoten in ofwel 720p30 ofwel 1080p24 om uit te kunnen brengen op Blu-ray). Dan heb je ook nog het fps-verschil tussen NTSC en PAL. Als je het dus echt puur wilt hebben, dan moeten de zenders zelf switchen tussen 1080i50 en 720p30 naargelang de content die wordt uitgezonden. Praktisch is dat niet mogelijk. Ik geloof dus dat de huidige oplossing waarbij ergens bij Technicolor(?) een paar supercomputers alles upscalen naar 1080i50 de beste oplossing is.
Die supercomputers vallen wel mee, ze gebruiken momenteel bij Technicolor de Synergy 4MD/X van Ross Video.
Zie ook: http://broadcastengineeri...v-wlec-local-hd-newscast/
Samen met de Axon HDS 10
http://www.axon.tv/EN/products/3/46/362
in de eindregie straat.

Niet dat die dingen zo goedkoop zijn maar er staat geen computertje te converten,dat zijn gewoon kant en klare apparaten.
Alles komt HD uit de uitzendstraat waar het voor SD gedownscaled wordt.
Er was laatst een open dag..vandaar..

De gebruikte downcalers zijn ook de Axon HDS-10 en de upscaler is de Axon HSU-10 en de HSU 20

Down:
Afbeeldingslocatie: http://www.axon.tv/images/0/0/4/0/110.jpg

Up:
Afbeeldingslocatie: http://www.axon.tv/images/0/0/4/0/125.jpg

Pdf met de eindregie:
http://www.immovator.nl/f...bij%20NPO%20%28GdN%29.pdf

[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 17-10-2010 17:09 . Reden: links en documentatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Nick39 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:36:
[...]

Ik heb geen zin het filmpje weer af te spelen maar volgens mij wordt er toch gezegd de duif vertrekt met de stick aan zijn pootje..dat klopt dan dus niet.
Maakt voor de test niet uit maar de kriticasters zullen dat dan wel gaan roepen.
Jij die altijd zo kritisch zou ongetwijfelt naar www.duivenrace.nl zijn gegaan en daar de specs hebben gelezen maar voor jou dan hier de link http://www.duivenrace.nl/...tenverantwoordingv1.0.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik heb altijd via KPN mijn internet gehad en ben zeer recent overgestapt naar XMS toen in de wijk Kattenbroek in Amersfoort glasvezel werd aangelegd.

Bij KPN heb ik lange tijd een paar websites en een eigen mail server (voor het ontvangen van email) draaiend gehad en verwachte zonder problemen dit ook op glasvezel te kunnen configureren. Ik heb mijn eigen webserver nu weer draaiend, dat was niet zo moelijk, maar voor de mail server die ik draai heb ik wat MX record instellingen nodig om alles goed aan te laten komen. Ik heb de website van XMS al uitgebreid doorzocht, maar helaas zonder resultaat.

Mijn instellingen bij KPN waren:
priority Host Goes_to
20       @    mailrelay.direct-adsl.nl
10       @    smtp.mijndomein.info
 0       smtp @
Voor XMS heb ik de volgende instelling geprobeerd, maar die geeft een foutmelding:
priority Host Goes_to
20       @    smtp.xmsnet.nl
10       @    smtp.mijndomein.info
  0      smtp @
Helaas werkt dit niet, als ik een mail naar het mijndomein.info domein verstuur krijg ik een fout terug die er als volgt uit ziet:
Delivery to the following recipient failed permanently:

info@mijndomein.info

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.7.1 <info@mijndomein.info>... relaying denied for 209.85.160.53 (state 14).
Kan iemand mij aangeven wat de juiste MX instellingen zouden moeten zijn?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 00:13:
[...]

Jij die altijd zo kritisch zou ongetwijfelt naar www.duivenrace.nl zijn gegaan en daar de specs hebben gelezen maar voor jou dan hier de link http://www.duivenrace.nl/...tenverantwoordingv1.0.pdf
Als ik echt kritisch zou zijn geweest is de hele test bullshit. In princiepe gaat het om de ludiekheid van de actie want de duif actie is niet eerlijk. In tegenstelling tot wat xms beweert was de opstelling niet identiek,ook al waren de gebruikte laptops dat wel.
xms stuurt met 50 mbits per seconde een bestand dat met 50 mbits wordt ontvangen.
Het fiber power abonnement verstuurt maar met 6 bits een bestand dat met 60 mbits wordt ontvangen. (die ontvangende pc heeft dus bijna niets hoeven te doen want hij ontving maar met een tiende van de snelheid,een bestand verzonden met 6 mbit kan ook maar ontvangen worden op 6 mbit.) XMS verstuurt de data dus ruim 8 keer sneller naar de ontvangende pc.
Voor een echte race had xms aan de verzendende kant de verbinding moeten knijpen tot ze ook met 6 mbits zou verzenden.
De data is nu
xms 50 < - > xms 50
upc 6 < - > upc 60

Is glasvezel nu sneller dan kabel of een duif ?
Geen idee want dat blijkt nergens uit omdat de opstelling niet gelijk was.
Ik heb geen UPC maar ik denk als upc ook met 50 mbits had kunnen zenden of xms het zenden had afgeknepen naar 6 mbit ( maximale zendsnelheid UPC) dat beide bestanden tegelijk waren binnen gekomen,dan was er sprake van een identieke opstelling.
De duif had dan beide partijen verslagen.
Filmpje is leuk,ludiek,maar feitelijk bedrog.
XMS is alleen maar sneller omdat zij de data 8.3x sneller verstuurde naar de ontvanger dan dat upc dat deed.
Er is dus ondanks het gebruik van identieke laptops geen identieke opstelling gebruikt om de simpele reden dat XMS gelijk begint te verzenden met 50 mbits en UPC maar met 6.
Het is dus geen zege voor XMS zoals XMS zelf beweert want je kan het vergelijken met:
xms verstuurt een pakje per koerier in een ferrari naar een afzender.
upc verstuurt hetzelfde pakje via een bejaarde met een rollator.
De duif vliegt gewoon naar huis waar een lekker hapje op hem wacht.
Het enige dat het filmpje heeft bewezen is dat de duif sneller vliegt dan de 6 mbits per seconde van upc over de kabel gaan.
De opstelling zou pas identiek zijn geweest als xms met dezelfde snelheid van 6 mbits had verzonden. Het enige dat blijkt is dat het abonnement van xms qua upload sneller is dan dat van upc, maar dat is logisch aangezien de upload 8,3 x sneller is. Nu ben ik dus echt kritisch,ik ben niet pro of contra xms of upc.

Laat XMS maar boete doen door de gebruikte laptops te schenken aan een goed doel.

[ Voor 46% gewijzigd door Nick39 op 18-10-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Uiteraard heb je gelijk nick. Het is dan ook een ludieke actie. Ze spreken echter geen onwaarheid als ze zeggen dat gegevens versturen tussen 2 XMS abonnementen sneller gaan dan via de kabel, dit is natuurlijk de waarheid. Wat wel zo is, is dat ze een test verzinnen die inspeelt op de hoge upload van XMS. Als ze een groot bestand op een server hadden gezet en vervolgens allemaal hadden gedownload vanaf dezelfde server, dan had Ziggo het weer gewoon met z'n 120mbit download. Een test heeft geen zin als je alle abonnementen op dezelfde snelheid gaat afknijpen: dan gaat het in principe overal even hard en is het nut van de test weg.

Dus ja, net als alle telecom aanbieders is dit een test die (uiteraard) gunstig uitpakt voor degene die de test organiseert. Er zit zeker waarheid in, maar zoals zoveel dingen is het allemaal niet eenduidig.

Of XMS/Ziggo/ADSL/UPC beter is kan je überhaupt niet beantwoorden. Het is namelijk helemaal afhankelijk van wat je ermee wilt. Wil je alleen veel downloaden, dan ben je met 120mbit natuurlijk beter uit. Wil je je eigen server draaien, dan is XMS weer beter etc. Ik vind persoonlijk de lage ping van glasvezel erg fijn, maar het zou inderdaad te zot zijn als je gekicked wordt van online spellen vanwege een TE goed ping! Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad :)

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 18-10-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@luuk,

Ik heb het één keer mee gemaakt. bij Call of duty 4. Ik had een ping van 7 en ik moest minimaal een een ping hebben van 25 om de server te joinen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

jandirks schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:25:
Ik heb altijd via KPN mijn internet gehad en ben zeer recent overgestapt naar XMS toen in de wijk Kattenbroek in Amersfoort glasvezel werd aangelegd.

Bij KPN heb ik lange tijd een paar websites en een eigen mail server (voor het ontvangen van email) draaiend gehad en verwachte zonder problemen dit ook op glasvezel te kunnen configureren. Ik heb mijn eigen webserver nu weer draaiend, dat was niet zo moelijk, maar voor de mail server die ik draai heb ik wat MX record instellingen nodig om alles goed aan te laten komen. Ik heb de website van XMS al uitgebreid doorzocht, maar helaas zonder resultaat.
XMS blokkeert poort 25 niet, dus hoef je die trucages niet uit te halen.
Gewoon je MX record laten verwijzen naar je eigen machine ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:54:
[...]

Uiteraard heb je gelijk nick.
Dank je,je hebt ook op de manier zoals jij het verwoord mijn intentie goed begrepen.
Ik vind persoonlijk de lage ping van glasvezel erg fijn, maar het zou inderdaad te zot zijn als je gekicked wordt van online spellen vanwege een TE goed ping! Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad :)
Ik zal eens vragen welk spel het was,ze hebben ook iets aan zijn rang of ranking gedaan, ik zeg nu maar even wat ik begrepen heb want ik speel nooit en heb er dus ook de ballen verstand niet van,er schijnt iemand geklaagd te hebben tegen de eigenaar/beheerder van de spelserver of zo ???????
Ik ben echt een noob op dat gebied.

Wat een doorsnee internetter moet doen is gewoon simpel: wat wil ik,zoek daar een abonnement bij en kijk rond of er klachten zijn rond dat abonnement.
Ik upload zelden,maar download regelmatig een film.
Voor mij is dus een abonnement met een hoge download een eis,maar de upload is onbelangrijk.
Mijn oom is 92 en mede door die leeftijd erg aan huis gebonden.
2 jaar geleden heeft hij,jawel,een pc cursus gedaan. Machtig mooi.
Het enige dat hij doet is mailtjes verzenden en browsen,voornamelijk op de nu site.
Voor hem is het simpelste adsl abonnement eigenlijk nog te veel.
Hij tikt op het toetsenboard zoals een pianospeler zou doen en ik vrees dat het ding geen lang leven beschoren is.

Ik heb al mijn schotels ook weg gedaan,behalve de schotel die de bbc ontvangt.
Daar kijk ik BBC HD op.
Verder heb ik maar 12 zenders als voorkeur op mijn tv ingesteld.
En zelfs die kijk ik niet in een hele avond want ik ben erg verslaafd geworden aan mijn e-readers.
Ik heb niets aan de duizenden zenders op de satellieten en aan de honderden van Ziggo.
En in feite zou een 100 mbits xms ook een overkill zijn (maar wel leuk gratis _/-\o_ ) want nu wacht ik 8 minuten voor ik een film heb,met ziggo zijn het er 4 ,maar 2 minuten mag ook..waar hebben we het over... Natuurlijk zou ik ook graag de HD zenders van RTL ontvangen zoals jullie,maar met al die herhalingen...ik kan nergens meer opmaken of de CSI die vanavond komt nu een herhaling is of weer een nieuwe serie,is het een herhaling dan gaat ie toch over, HD of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En je kan de snelheid waarmee een duif vliegt nu ongeveer berekenen in mbits per seconde.
Da's natuurlijk wel weer grappig, als UPC al die tijd constant op zo'n 6 mbits heeft gezeten heeft de duif schat ik zo'n 8 mbits per seconde gevlogen.
Zie het al voor me op een duivenbeurs.. hoeveel mbits per seconde vliegt jouw duif nu ?

Blijft,ondanks ik even "gedwongen" werd kritisch te zijn,dat ik het filmpje leuk vind,leuk gemaakt ook met al die wijzende mensen en een soort van Evert Ten Napel (ja sorry ook van voetbal heb ik weinig verstand) achtige verslag geving. (dat weet ik omdat ik die vent iedere avond hoor omdat mijn zoon fifa 2010 heeft)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
Loveparade schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:11:
[...]
XMS blokkeert poort 25 niet, dus hoef je die trucages niet uit te halen.
Gewoon je MX record laten verwijzen naar je eigen machine ;)
Dank voor je antwoord!

Ok, ik heb het nu als volgt ingesteld:
priority Host Goes_to
0        smtp @
Het duurt even voordat wijzigingen in mx records verwerkt zijn, ik ga het straks even testen.

Mocht je zien dat ik het toch fout heb gedaan, dan hoor ik het graag even van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Je moet natuurlijk wel een mx machine invullen ;)

Dus

10 mailserver.jedomeinnaam.nl of je ip adres

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nick39 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:36:
[...]Alleen heb je voor thuiswerken niet van die enorme snelheden nodig en een gewone consument gaat toch nog voor 90% naar zijn werk.
Om daar even op terug te komen..
Dat ligt natuurlijk geheel aan wat voor soort werk je doet. Ik werk op een dag bijv. met een groot aantal servers en redelijk grote hoeveelheden data. Als ik elke 5 min 20 sec zou moeten wachten, gaat mij dat toch wel erg ergeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
Loveparade schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:30:
Je moet natuurlijk wel een mx machine invullen ;)

Dus

10 mailserver.jedomeinnaam.nl of je ip adres
Sorry, ik ben een NOOB als het aankomt op dit soort dingen... dank voor je hulp.

Ik heb nu hetvolgende ingesteld (@ staat voor mijn IP adres)
priority Host Goes_to
10       @     smtp.mijndomein.info
0        smtp  @

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:34:
[...]

Om daar even op terug te komen..
Dat ligt natuurlijk geheel aan wat voor soort werk je doet. Ik werk op een dag bijv. met een groot aantal servers en redelijk grote hoeveelheden data. Als ik elke 5 min 20 sec zou moeten wachten, gaat mij dat toch wel erg ergeren :)
Daarom zeg ik ook 90% en hoor jij bij de overige 10% maar het is relatief, zodra je aan 100 of 200 mbits gewend ben,ga je je vermoedelijk je toch daar ook weer aan ergeren.
Ik zou voor de eerlijkheid mee hebben willen doen,zie het al helemaal voor me,zwart trainingspak aan,overal Ziggo er op als anonieme kritische onafhankelijke persoon, en dan maar rennen,en dan al die mensen naar me laten wijzen... ik vrees alleen dat dat voor een hoop opzeggingen gaat zorgen bij Ziggo maar daar kan xms weinig tegen hebben denk ik... dat wijzen hoeft niet eens in scene gezet te worden,dat gaat vanzelf...bedenk het potentieel daar eens van,sterker,ik begrijp niet serieus niet waarom Denan of Yogoi me niet benaderd hebben...misschien waren ze bang dat ik zou winnen !

(vermoedelijk waren ze bang voor een schadeclaim van mijn nabestaanden maar dat houden we netjes voor ons zelf.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Nick39 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:40:
[...]

xms verstuurt een pakje per koerier in een ferrari naar een afzender.
upc verstuurt hetzelfde pakje via een bejaarde met een rollator.
En dat is nu precies wat de race wil aantonen: Glasvezel is als een koerier in een ferrari en uppc/ziggo (de kabel) is als een bejaarde met een rollator, Je slaat de spijker op zijn kop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies, ik snap de hele fuss ook niet!

Wat is er oneerlijk aan het feit dat XMS het pakje met 50 mbit verstuurt en UPC met 6? Dit is gewoon een FEIT!. XMS biedt 50, UPC biedt 6. Klaar! DAT is feitelijk het verschil tussen wat de kabelaanbieder UPC op dit moment aan maximum upload aanbiedt en wat XMS aanbiedt .

Als XMS z'n verbinding naar 6 geknepen had, dan had XMS juist niet mee gedaan aan de test op een manier waarop ze het ook richting consumenten aanbieden!

Blijft natuurlijk staan dat de test nog steeds niet meer voorstelt dan een ludieke actie want ik kan me voorstellen dat een duif ook niet bij iedere run hetzelfde presteert (rekening houdend met windrichtingen, conditie/vermoeidheid duif, etc.).

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 18-10-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick weet t allemaal wel, hij is alleen een beetje in de ontkenningsfase ;) (niet slaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:14:
worden,dat gaat vanzelf...bedenk het potentieel daar eens van,sterker,ik begrijp niet serieus niet waarom Denan of Yogoi me niet benaderd hebben...misschien waren ze bang dat ik zou winnen
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat zelfs een bejaarde met een rollator van onze Nick zou winnen.. (ook al zit Nick in een sportwagen). De kans dat hij op weg naar de eindbestemming namelijk iemand tegenkomt met wie hij in discussie wil gaan is ongeveer 100%. En anders staat hij wel vlak voor de finish met rfo engineer (die de race moet begeleiden) te discussiëren over techniek... terwijl de bejaarde op de achtergrond op de finish af rolt ;)

(hoe ging dat sprookje ook al weer met die haas en schildpad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:41:
Precies, ik snap de hele fuss ook niet!

Wat is er oneerlijk aan het feit dat XMS het pakje met 50 mbit verstuurt en UPC met 6? Dit is gewoon een FEIT!. XMS biedt 50, UPC biedt 6. Klaar! DAT is feitelijk het verschil tussen wat de kabelaanbieder UPC op dit moment aan maximum upload aanbiedt en wat XMS aanbiedt .

Als XMS z'n verbinding naar 6 geknepen had, dan had XMS juist niet mee gedaan aan de test op een manier waarop ze het ook richting consumenten aanbieden!

Blijft natuurlijk staan dat de test nog steeds niet meer voorstelt dan een ludieke actie want ik kan me voorstellen dat een duif ook niet bij iedere run hetzelfde presteert (rekening houdend met windrichtingen, conditie/vermoeidheid duif, etc.).
Er is geen fuzz,ik was gewoon aan het mierenneuken alleen neemt iedereen dat weer serieus en gaat gelijk in de verdediging,ik dacht toch dat mijn voorstel om mij in een zwart pak ( ala trojan horse van de tv reclame ) voldoende duidelijk moest maken dat het hier een lolletje betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:49:
[...]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat zelfs een bejaarde met een rollator van onze Nick zou winnen.. (ook al zit Nick in een sportwagen). De kans dat hij op weg naar de eindbestemming namelijk iemand tegenkomt met wie hij in discussie wil gaan is ongeveer 100%. En anders staat hij wel vlak voor de finish met rfo engineer (die de race moet begeleiden) te discussiëren over techniek... terwijl de bejaarde op de achtergrond op de finish af rolt ;)

(hoe ging dat sprookje ook al weer met die haas en schildpad)
Die eerste stelling gaat al op na 5 seconden,ik heb geen rijbewijs en kan niet autorijden,en volgens mij bezit de schildpad niet het vermogen uit zichzelf de weg terug te vinden anders zou dat kreng van de buren niet steeds in mijn tuin zitten.
Feit is wel dat er wat ondervoede mensen in dit topic "huizen" die graag happen.
En de eerste de beste XMS duif die het lef heeft hier over te vliegen haal ik subiet met een geweer naar beneden.
Duif schijnt naar kip te smaken en kippen kakelen zelfs nog zonder kop,waarmee ik ook een bepaalde overeenkomst meen te herkennen,en beslist niet met mezelf. :X

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 18-10-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:03
Misschien kan je ze uitnodigen voor schildpaddensoep :)
Ben je gelijk van dat beest af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben naar RTL4 HD aan't kijken en valt me op weer erg veeeel freezes.
Geluid loopt door, beeld staat even stil.

Amersfoort.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 20:01 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.