XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 68.088 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Luuk1983 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:49:
[...]

Het feit dat jij het in je eentje voor elkaar kan krijgen geeft toch maar weer aan krom het is dat een aantal features op dit moment via XMS niet ondersteund worden. Ik snap ook wel dat elke wijziging eerst uitgebreid getest moet worden door XMS en dat het daardoor langer duurt, maar nogmaals: ondertiteling & audio track kiezen zou een eitje moeten zijn lijkt me.
Wel een beetje kort door de bocht... Wanneer XMS dit zou aanbieden, dan moeten ze het ook volledig ondersteunen en support op kunnen geven, dat is toch wel even wat anders dan een knutselprojectje van een hobbyist.
Een zelfde discussie zie ik hier ook weleens met klanten langskomen. Dan reken ik voor een programmeerklus 2 dagen en de klant zegt dat dat hij het in 1 dag kan maken.. Ja, prima! Maar wij moeten er ook support op geven, de installatie uitgebreid testen incl. verschillende os'en, etc...
Daarnaast is het vaak ook een prioriteiten kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:51:
Als er voldoende belangstelling is wil ik deze front-end open-sourcen in de hoop dat er een soort van community ontstaat die modules en skins zal ontwikkelen.
Ik denk dat deze interesse er zeker is, en doorontwikkeling moet ook geen punt zijn. Ik was ook al hard op weg, maar als jij verder bent werk ik liever verder aan jouw oplossing dan opnieuw het wiel uit te vinden ;)

Ik stel http://code.google.com/hosting/createProject voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik zou inderdaad ook gewoon zo snel mogelijk een opensource project opzetten, zodat andere je kunnen helpen. Er onstaat vanzelf een team. Jij bent goed in Java, maar iemand anders is misschien weer heel goed in grafische dingen. Waarom zou jij het zelf er gelikt uit laten zien, terwijl iemand anders dat ook kan doen, etc etc..

Iedereen heeft er baat bij, zelf XMS. De opensource communities gaan nou eenmaal veel harder dan de closed source developers (meestal). XMS kan ook gewoon kijken, leren en eventueel gebruiken wat ze kunnen en willen gebruiken.

Daar hebben alle klanten wat aan, terwijl toch maar een klein gedeelte deze optie zelf zou gebruiken. Beetje zelfde concept als fedora en redhat. Fedora is ook de speeltuin van redhat.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Even wat betreft de technische werking: Ik neem aan dat dit werkt door eerst een eigen DHCP server te draaien waarvan de amino custom ip gegevens krijgt. En dan vervolgens een soort DNS aanpassing te doen waardoor het adres waar de amino zijn index.xhtml pagina vandaan haalt gaat verwijzen naar een zelf gemaakte (of aangepaste) xhtml file?

Moet je natuurlijk op dat netwerk waar je de amino op zet ook het multicast verkeer doorgeven maar dat is met behulp van een linux router met dual wan natuurlijk prima te doen :)

[ Voor 27% gewijzigd door ik222 op 04-10-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
L201 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:33:
[...]

Wel een beetje kort door de bocht... Wanneer XMS dit zou aanbieden, dan moeten ze het ook volledig ondersteunen en support op kunnen geven, dat is toch wel even wat anders dan een knutselprojectje van een hobbyist.
Een zelfde discussie zie ik hier ook weleens met klanten langskomen. Dan reken ik voor een programmeerklus 2 dagen en de klant zegt dat dat hij het in 1 dag kan maken.. Ja, prima! Maar wij moeten er ook support op geven, de installatie uitgebreid testen incl. verschillende os'en, etc...
Daarnaast is het vaak ook een prioriteiten kwestie.
Naja dit is dan ook weer kort door de bocht...
Hij geeft in zijn voorbeeld audiotracks en ondertiteling. Dit is slechts iets wat aangezet hoeft te worden, omdat de firmware van amino zelf het ondersteund. Om daar nou meer dan een jaar voor te moeten testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Leuk dat er positieve reacties zijn. Om een aantal vragen te beantwoorden:
- In zijn huidige vorm werkt het inderdaad met een eigen DHCP- en webserver. De DHCP-server moet lokaal staan. De webserver mag lokaal staan, maar kan ook ergens op het internet staan.
- Voor het bekijken van de XMS-zenders is inderdaad een IGMP-proxy of router met soortgelijke functionaliteit nodig.
- Je kunt ook UDP streams bekijken welke transcoded doorgeven worden door VLC.
- Ik lees verzoeken om foto's, wil ik best doen, maar zoals ik al zei ziet het er (nog) niet zo gelikt uit. Kanaalinformatie is gewoon een overlay op het TV beeld. Buiten deze overlay en een paar debug schermen valt er eigenlijk niets te zien. Je kiest een kanaal en kan de stream bekijken.
- Er is geen code van XMS of Glashart gebruikt. Het is van de grond af opnieuw geschreven met gebruik van publieke bronnen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Wellicht interessant links voor mensen die ook zelf aan de slag willen:
http://www.lecentre.net/blog/archives/119
http://www.settopbox.sk/amino/

Wat ik persoonlijk zoek is:
1) mogelijkheid om streams van een NAS af te spelen
2) custom volgorde, subtitles en audiotracks
3) fallback naar de huidige XMS/glashart homepage (voor simpele OSD EPG)

Op dit moment hangt de Amino rechtstreeks aan de packetfront, terwijl een PC via een router aan de Internet poort hangt. Wat is nu de meest ideale setup ? Ik was van plan een HTPC aan te schaffen, en deze naast de Amino te zetten, met een eigen UTP verbinding. Maar volgens mij moet het ook mogelijk zijn om de Amino naast de TV te hangen, en een NAS/DHCP/webserver in de meterkast te plaatsen...

Barry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
barryl schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:58:
Wat ik persoonlijk zoek is:
1) mogelijkheid om streams van een NAS af te spelen
Dit kan, maar bedenk dat transcoding nodig is. De Amino ondersteund alleen MPEG2/MPEG4/H264 (en afhankelijk van de hardware en drivers ook VC1).
3) fallback naar de huidige XMS/glashart homepage (voor simpele OSD EPG)
Weet niet of fallback wel zo gewenst is. Glashart zou nieuwe firmware kunnen pushen die bepaalde dingen afsluit. Zelf hang ik de STBs niet meer in het XMS VLAN om deze reden.
Maar volgens mij moet het ook mogelijk zijn om de Amino naast de TV te hangen, en een NAS/DHCP/webserver in de meterkast te plaatsen...
Zo heb ik het oo, maar ik heb ook een HTPC bij de TV wat toch handiger werkt als transcoded streamen naar de Amino. Met een HTPC kun je bijvoorbeeld ook DVD/BluRay-menu's navigeren, DTS-geluid en HD-audio naar de receiver sturen, 1080p/24Hz output... Allemaal dingen die ik niet zo snel op de Amino zie gebeuren.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Dat transcoden was ik al bang voor, komt de kwaliteit waarschijnlijk niet ten goede.

OK, ideale plaatje wordt dan:

1) NAS in meterkast met DHCP / webportal voor Amino
2) Amino en HTPC bij de TV, beide op Internet VLAN

Betekent waarschijnlijk wel dat de Uitzending gemist niet meer mogelijk is (aangezien de 130M aan het verkeerde VLAN hangt, toch?)
De toegevoegde waarde van een eigen webportal voor Amino wordt dan wel wat minder:
* subtitles
* audiotracks
* eigen zendervolgorde

Het is jammer dat XBMC (en vergelijkbare players) niet erg sterk zijn in het snel zappen, anders had ik de 130M helemaal weg kunnen laten...

Barry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
pieterbas12 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:52:
Maak je geen zorgen. Het zal niet zo heel lang meer duren dat de software update komt vermoed ik. Misschien dat Yogoi meer weet hierover?
Kan Yogoi hier al iets meer over vertellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Er draait bij mij thuis nu al een paar jaar een mailserver. Tot kortgeleden kon ik zonder problemen mail versturen naar mensen met een UPC-mail adres, maar sinds een paar dagen lukt dat niet meer. Mijn mail wordt geweigerd met de melding: "Remote server replied: 550 5.1.0 Dynamic/Generic hostnames are blocked. Please contact your Email Provider. Your IP was x.x.x.x. Your hostname was ??. " (waarbij voor x.x.x.x mijn eigen IP-adres was ingevuld, maar waar ?? letterlijk in de melding voorkomt).

Weet iemand of er de laatste tijd iets is gewijzigd in de rDNS-instellingen bij XMS, of dat UPC de mailserver aangepast heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Malthus schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:46:
Er draait bij mij thuis nu al een paar jaar een mailserver. Tot kortgeleden kon ik zonder problemen mail versturen naar mensen met een UPC-mail adres, maar sinds een paar dagen lukt dat niet meer. Mijn mail wordt geweigerd met de melding: "Remote server replied: 550 5.1.0 Dynamic/Generic hostnames are blocked. Please contact your Email Provider. Your IP was x.x.x.x. Your hostname was ??. " (waarbij voor x.x.x.x mijn eigen IP-adres was ingevuld, maar waar ?? letterlijk in de melding voorkomt).

Weet iemand of er de laatste tijd iets is gewijzigd in de rDNS-instellingen bij XMS, of dat UPC de mailserver aangepast heeft?
Ehm sinds een paar dagen merk ik wel dat ik veel minder spam heb, misschien is er een filter actief.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Dat is een manier om spam tegen te gaan, zonder een juiste reverse dns in je mailconfig wordt je gezien als mogelijk spammer. Dit kun je heel simpel oplossen door de smtp.xmsnet.nl als smarthost te gebruiken, nadeel daarvan is dat de mail wat langer onderweg is.

Zolang XMS niet de mogelijkheid biedt om je reverse DNS aan te passen, zal dit zo blijven helaas.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat je mails dan al enige tijd bij sommige mensen niet aan zijn gekomen. Veel spamfilters doen dit namelijk al geruime tijd. Bij ons op de zaak zou je mail ook niet doorgelaten worden. Tegenwoordig moet alles rondom DNS goed geregeld zijn, anders ben je een potentiele spammer. Vroeger was men iets minder "kritisch" wat dat betreft. (Maar aangezien zo'n 80 tot 90 procent van alle binnenkomende mails bij ons op de zaak spam is, is het wel begrijpelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Yep.... ik zou sowieso niet snel meer beginnen aan het thuis draaien van een eigen mailserver en al helemáál niet als rDNS zo'n probleem is. Gebruik anders op z'n minst een valide smarthost voor het relayen van je mails.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:35

Heb je een Genexis of een PacketFront modem, en in het laatste geval wel of geen vast IP-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27
moet effe mijn ei kwijt hoor.........

9 september hebben ze hier de modem aangesloten na een verhuizing. Maar diegene die de modem aansloot kon 'm niet activeren.
Na verloop van tijd maar een contact gezocht met de glashart winkel en het verhaal uitgelegd , zij dus bellen met de firma HAKO en daar werd gezegd dat er nog graafwerkzaamheden uitgevoerd moesten worden.......

Ik gister eens zitten denken waarom ze dus nog zouden moeten graven , maar kon zo even niks bedenken. Weer contact gezocht met de glashart winkel met de vraag waarom ze dan nog moesten graven??

En vandaag wist de glashart winkel mij te vertellen dat er nog gegraven moest worden omdat de glasvezel nog op een rol lag 8)7 8)7 hoe kan de vezel nog op een rol liggen als ie hier al naar binnen is gevoerd??? De modem is al aangesloten en er is signaal , alleen kan niet het internet op omdat ie nog niet geactiveerd is. Hoezo klant aan het lijntje houden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Dancis schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:50:
moet effe mijn ei kwijt hoor.........

9 september hebben ze hier de modem aangesloten na een verhuizing. Maar diegene die de modem aansloot kon 'm niet activeren.
Na verloop van tijd maar een contact gezocht met de glashart winkel en het verhaal uitgelegd , zij dus bellen met de firma HAKO en daar werd gezegd dat er nog graafwerkzaamheden uitgevoerd moesten worden.......

Ik gister eens zitten denken waarom ze dus nog zouden moeten graven , maar kon zo even niks bedenken. Weer contact gezocht met de glashart winkel met de vraag waarom ze dan nog moesten graven??

En vandaag wist de glashart winkel mij te vertellen dat er nog gegraven moest worden omdat de glasvezel nog op een rol lag 8)7 8)7 hoe kan de vezel nog op een rol liggen als ie hier al naar binnen is gevoerd??? De modem is al aangesloten en er is signaal , alleen kan niet het internet op omdat ie nog niet geactiveerd is. Hoezo klant aan het lijntje houden :(
Het zou nog kunnen, dat wat je hebt alleen nog een lege buis is en er inderdaad nog glas doorheen geblazen moet worden, wat nog op een rol kan zitten :D

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:03
@Dancis

Mogelijk is de wijkcentrale nog niet aangesloten maar draaid de apperatuur daar al wel de kabel die dan nog op een rol zit is dan om de wijkcentrale aan te sluiten.
al denk ik dat dit het niet is.

als je een pc op de modem aansluit krijgt deze dan wel een ip-adres?
zo ja, als je dan naar het adres van de gateway ga krijg je dan een pagina waar je oa in kan vullen hoe sterk het signaal is?
als dit het geval is hoeft er idd alleen een monteur langs te komen om het signaal na te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ze komen maandag morgen de boel activeren :P dus nu ligt opeens niet meer op een rol of wat dan ook |:(

Ik kijrg in principe een ip adres , alleen een vreemd adres namelijk 10.0.253.* ( een getal op de plaats van het sterretje wist niet of ik zo'n adres hier kan posten)

En die kan ik pingen enzo dus er is verbinding met de buiten wereld

Alleen kan ik niet naar de pagina van gateway

[ Voor 59% gewijzigd door Dancis op 07-10-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Je zit dan in het oplever-subnet en er moet inderdaad een monteur langskomen om de verbinding op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
een aanvulling voor het internet deel van de startpost
bij de Genexis CPS kan IPTV op elke poort zitten.

ps
Goed geholpen door de helpdesk die wist te melden dat ik poort 3 moest hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:58
Bezem door start post gehaald. Beter? of was ik iets te gretig ? :P

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
Dat is iets te gretig het was een aanvulling niet een verzoek tot verwijdering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
nou wat hako nu op eens heeft weet ik ook niet maar nu zijn ze razend snel! of lezen ze hier ook mee >:)

Modem was binnen 5 minuten getest en geactiveerd. Nu maar hopen dat XMS ook zo snel is en de diensten activeerd na een maand wachten op HAKO en een maand ziggo gebruiken :X :'(
Maar XMS kennende komt dat wel goed en gaan ze inderdaad nu de diensten activeren nadat ik zo lang op de aannemer heb moeten wachten.

Heb namelijk 6 a 7 weken geleden de verhuizing al aangevraagd. In het systeem sta ik al op het nieuwe adres dus........

[ Voor 3% gewijzigd door Dancis op 08-10-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
@Pieterbas12

het is IPTV wat ik op poort 3 heb zitten maar ik neem aan dat internet er eventueel ook op zou kunnen zitten.
wel een snelle service die wijziging (had het pas in het volgende deel verwacht)

@Dancis

Volgens mij gebeurt het activatie proces van XMS verder automatisch en heb je binnen 48 uur verbinding.

[ Voor 22% gewijzigd door abhaas op 08-10-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Volgens de jongen van de helpdesk was het in de loop van de middag , dus daar hoop ik wel een beetje op. Kan ik eindelijk weer gebruik maken van XMS want ziggo is en blijft een ramp.

Nu weet ik ook weer waarom ik daar toen ben weg gegaan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:25:
Volgens de jongen van de helpdesk was het in de loop van de middag , dus daar hoop ik wel een beetje op. Kan ik eindelijk weer gebruik maken van XMS want ziggo is en blijft een ramp.

Nu weet ik ook weer waarom ik daar toen ben weg gegaan. :9
Als internet op poort 1 niet werkt, probeer dan ook vooral even poort 2. Als je een pakket met zowel internet als DTV aangevraagd hebt - en je hebt een Genexis - dan kan DTV best eens op poort 1 zitten en je internet op poort 2. Zit bij mij ook andersom als in de handleidingen vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Is het mogelijk om SIP te gebruiken met het XMS telefonie abonnement? Bijvoorbeeld via een softphone bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Andere ook internet storing?
1214 Hilversum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Amersfoort ook, gelukkig heeft een van de buren een goeie wireless open staan.... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
Amersfoort Schothorst geen storing met internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Amersfoort Kattenbroek hier geen storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
1216 Hilversum ook geen storing.

[ Voor 21% gewijzigd door yade op 08-10-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Zeewolde ook geen storing :)

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
haha nou hier nog steeds wel ;) ook na reset.

Ff afwachten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Het zit niet echt mee.......... ze krijgen de diensten er niet op , backoffice was er vanmiddag mee bezig :'(

Heeft het zin om op zaterdag weer te bellen ? zit backoffice er dan ook? zodat ze nogmaals naar mijn aansluiting kunnen kijken?

Want ben na een maand ziggo wel weer aan XMS toe :9

@BazzH: beide poorten geen internet , dus niet op 1 en niet op 2 , lampje van poort 2 werkt ook niet. Neem aan dat die ook moet branden als daar internet of DTV op zit?

[ Voor 110% gewijzigd door Dancis op 09-10-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Lampje geeft volgens mij enkel aan of er een link is op de ethernet poort dus zolang je er niets op aangesloten hebt branden die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
dat lampje moet gewoon branden als er diensten op geleverd worden.

Maar ik hoorde van de helpdesk dat er een lege order in het systeem staat en die moet er eerst uitgehaald worden zodat ze een goede order in kunnen schieten. Maar dat kan dus pas vanaf maandag weer helaas :'(

Ach ja die paar dagen kunnen er ook wel bij denk ik , wacht nu toch al een maand :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 09:40
Heeft iemand al ergens gelezen /gehoord / bevestiging gekregen wanneer de nieuwe EPG bij XMS geactiveerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Wingie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:51:
Heeft iemand al ergens gelezen /gehoord / bevestiging gekregen wanneer de nieuwe EPG bij XMS geactiveerd wordt?
Vrij snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:50:
haha nou hier nog steeds wel ;) ook na reset.

Ff afwachten maar
Nou heb gebeld. Ze vonden geen problemen.

Moest me internet op me 8 poorts packetfront aansluiten (stond op 2)

Maar gelijk met laptop geprobeerd, voor ze me router de schuld gaven. Uur moeten wachten voor een lease.

Ik heb een vaste ip, dus alles handmatig vast gezet in me laptop.

Na een uur deed msn het wel. Maar geen internet pagina's. Blijkt google dns en opendns niet goed te werken bij mij ineens.

Ik voor XMS dns in en alles werkt... Naja bepaalde sites worden wel rete traag ingeladen.

Andere hier last van gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 09-10-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wingie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:51:
Volgens mijn bronnen "deze maand"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ok ik snap er niks meer van...

Situatie eerst:
Router Dir-655 aangesloten via poort2 op packetfront. Vast IP dat staat ingesteld in router met Google DNS.

Dit werkte jaren super tot gisteren tussen 12 en 21 ergens het internet weg viel. Ik was vanaf 10 uur niet thuis die dag, maar ik heb toen nog gebruik van mijn ftp kunnen maken via me NAS vanaf me werk.

Analoog en digitale tv blijft werken zonder problemen.

Vanmiddag gebeld met helpdesk. Die zagen niks raars. Ik moest laptop direct aansluiten op poort 8. Een uur wachten voor een lease. En weer proberen. Gedaan en geen resultaat.

Vervolgens wat dns'en geprobeerd.

Situatie nu:
Nu aangesloten op poort 8. Met GoogleDNS niks. Met OpenDNS werkte MSN, maar geen sites.
Via XMS-DNS, Doen bepaalde sites en ftp's, Maar heleboel niet, gedeeltelijk of 10min laad tijd.
MSN werkt soms wel soms niet.

Tussendoor stroom van alles eraf gehaald en weer erop gezet. Helpt allemaal niks helaas.
Ik dacht dus even dat het werkte met DNS van XMS, toen ik Google en Tweakers kon bekijken. Maar helaas.
Via mijn telefoon over wifi ook dezelfde problemen met sites en ftp's. Ik kan dus niks bedenken dat het aan mijn laptop ligt... Me laptop ook me 2de installatie geprobeerd en Express Gate van asus (soort snelle opstart Linux) en ook die krijgen niet een goede verbinding.

Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik zit echt met het handen in het haar.
Dit is dan toch een probleem in de packetfront of aan de kant van XMS?
Ik hoop dat iemand de oplossing heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Mau_Maus op 09-10-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Iemand anders zojuist ook internet storing gehad in Arnhem? Was niet zo lang maar iets daarvoor viel msn ook al uit het niets weg :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-08 12:55
Hier in Wijchen had ik ook even geen internet meer, na een reset van het modem deed alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

@Mau_Maus, Het ligt echt aan XMS volgens mij, ik heb ook sinds vrijdagavond geen XMS internet meer. Ik zal vannacht alle stekkers er eens uit trekken, wellicht helpt dat. anders maandag maar eens bellen, ik heb geen haast, met dank aan de buren. Amersfoort 3812.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Fiber schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 01:15:
@Mau_Maus, Het ligt echt aan XMS volgens mij, ik heb ook sinds vrijdagavond geen XMS internet meer. Ik zal vannacht alle stekkers er eens uit trekken, wellicht helpt dat. anders maandag maar eens bellen, ik heb geen haast, met dank aan de buren. Amersfoort 3812.
Hier in Soest (3763) sinds vrijdagavond geen problemen met internet en nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier in Wijchen ook een storing gehad rond die tijd.
Dacht eerst dat het mogelijk de router zou zijn, maar toen ik zag dat die niet heftig begon te knipperen na reset maar eens het glasvezelmodem van het sap gehaald en na een halve minuut weer aangesloten.
Had wat moeite met opkomen, maar halve minuut later wilde hij ineens wel en toen deed alles het weer. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 10-09 18:33
psychoclown schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:44:
Iemand anders zojuist ook internet storing gehad in Arnhem? Was niet zo lang maar iets daarvoor viel msn ook al uit het niets weg :)
yep [22:38] * Disconnected

Na een paar minuten kwam alles weer online.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Hetzelfde hier in Nijmegen 6531 als ik mijn IRC backlogs mag geloven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier in Nijmegen 6545 ook ; gisteravond/vanmorgen vroeg toen ik K1 Max aan het kijken waren er eerst heel veel artifacts en freezes en toen ineens helemaal niks geen beeld meer. Na minuutje ofzo was het er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ultraman schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 01:21:
Hier in Wijchen ook een storing gehad rond die tijd.
Dacht eerst dat het mogelijk de router zou zijn, maar toen ik zag dat die niet heftig begon te knipperen na reset maar eens het glasvezelmodem van het sap gehaald en na een halve minuut weer aangesloten.
Had wat moeite met opkomen, maar halve minuut later wilde hij ineens wel en toen deed alles het weer. :)
Ja ging hier precies zo :)
Nou goed om te horen dat het niet aan mijn router of iets lag en alles was zeer vlot weer online!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

.....Het ligt echt aan XMS.....zal vannacht alle stekkers er eens uit trekken.....Amersfoort 3812.
Alles lijkt weer te werken.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:07:
[...]

Alles lijkt weer te werken.... :)
Na een korte test hier, dacht ik eerst ook dat het over was.

Maar tis nog net zo erg. Het is denk ik een individueel probleem bij mij. Maar ik snap echt niet wat het is. En waarom ik het alleen heb... Alles is echt getest en intern werkt alles goed. Het is of de packetfront of xms.

[ Voor 58% gewijzigd door Mau_Maus op 10-10-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik had er afgelopen vrijdag avond geen last van zit zelf ook in 3812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

dewaal schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:56:
[...]

Ik had er afgelopen vrijdag avond geen last van zit zelf ook in 3812
3906, nergens last van :)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben meer mensen laatste week dat ze denken dat ze geknepen worden
heb hier 100 100 maar mag blij zijn dat ik zo rond de 60 kom hilversum 1214
lijkt chello wel die hebben daar ook zo handje van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Nog nooit geen last van gehad...

Hoe heb je dat getest dan? usenet?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:05:
hebben meer mensen laatste week dat ze denken dat ze geknepen worden
heb hier 100 100 maar mag blij zijn dat ik zo rond de 60 kom hilversum 1214
lijkt chello wel die hebben daar ook zo handje van
fast-server schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:12:
Nog nooit geen last van gehad...

Hoe heb je dat getest dan? usenet?
Ook geen last van, prima snelheid 9,4 mb/per seconde met digitale tv aan.

edit:Heb wel het idee dat webpagina's langzaam laden, maar dat kan ook een probleem zijn in me instellingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gangster93 op 10-10-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
komt er nog een vervolg op de 100 mb up en down nu de actie van de router is afelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een erg trage verbinding op bepaalde sites ......anderen vallen wel weer mee, maar er zitten erbij dat duurt echt soms een minuut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:26:
Ik heb wel een erg trage verbinding op bepaalde sites ......anderen vallen wel weer mee, maar er zitten erbij dat duurt echt soms een minuut...
Dat heb ik ook, ik twijfel of dat het aan de websites ligt.
Volgens mij ligt dat probleem ergens aan de kant van XMS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

usenet ja dat is helemaal huil kom niet verder dan 3400kb/s
en dat voor 100 100 lijn
heb dan wel xsnews pro dus moet snel zijn vindt dit heel erg traag
en bel je naar xms dan hebben ze elke keer zelfde smoes je
heb dan teveel aan staan je virus programma uit zetten
nou die moet gewoon aan en mag van mijn best wel is er onder
maar dit is gewoon de half en daar betaal je toch niet meer voor
en over tv maar helemaal niet tepraten heb dan wel anloog
maar is niet om aan tezien meer jammer dat het steeds minder allemaal wordt
en ga je naar het huis in hilversum nou daar is iemand die echt niet weet waar je het over hebt
mijn dochter van 5 begrijpt er meer van jammer is dit toch

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/985492428.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:43:
usenet ja dat is helemaal huil kom niet verder dan 3400kb/s
en dat voor 100 100 lijn
heb dan wel xsnews pro dus moet snel zijn vindt dit heel erg traag
en bel je naar xms dan hebben ze elke keer zelfde smoes je
heb dan teveel aan staan je virus programma uit zetten
nou die moet gewoon aan en mag van mijn best wel is er onder
maar dit is gewoon de half en daar betaal je toch niet meer voor
en over tv maar helemaal niet tepraten heb dan wel anloog
maar is niet om aan tezien meer jammer dat het steeds minder allemaal wordt
en ga je naar het huis in hilversum nou daar is iemand die echt niet weet waar je het over hebt
mijn dochter van 5 begrijpt er meer van jammer is dit toch

[afbeelding]
Zonder punten en komma's begrijp ik ook niet zoveel van je verhaal eerlijk gezegd...

Probeer anders eens een download vanaf speedtest.bbned.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Appesteijn op 11-10-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Met zo'n verhaal snap ik dat die persoon in het XMS huis in Hilversum er niks van begreep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Beetje een :'( verhaal..... ;)

Die speedtest ziet er toch niet zo slecht uit lijkt mij, vele Nederlanders zouden er jaloers op zijn denk ik. Om 100/100 te halen moet echt alles kloppen, de bron, de verbinding, je router, bekabeling, computer, etc, iets met de zwakste schakel. Als je echt denkt dat er iets mis is met de glasvezel, bel XMS, laat ze een technicus langs sturen. Als de lijn brak is fiksen ze het gratis, als het toch aan jou ligt krijg je een fikse rekening, maar ja, het ligt niet aan jou toch, dus wat let je? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik denk dat zijn profiel nog op 50Mbps staat, er waren meerdere mensen met deze problemen die dit gemeld hadden.
Staat ergens in één van de vorige delen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 02:08:
Ik denk dat zijn profiel nog op 50Mbps staat, er waren meerdere mensen met deze problemen die dit gemeld hadden.
Staat ergens in één van de vorige delen geloof ik.
Lijkt me dat de helpdesk dat als eerste checked.. dat duurt hooguit 5 seconden namelijk.
Gangster93 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:29:
[...]
Dat heb ik ook, ik twijfel of dat het aan de websites ligt.
Volgens mij ligt dat probleem ergens aan de kant van XMS..
Welke websites zijn dat dan? En op welke tijdstippen? (en: wat doe je op die website? platte html bekijken.. streamen.. etc)

[ Voor 33% gewijzigd door denan op 11-10-2010 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
denan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:58:
[...]

Lijkt me dat de helpdesk dat als eerste checked.. dat duurt hooguit 5 seconden namelijk.
Geen idee hoelang het duurt om te checken, maar zijn speedtest afbeelding zit met 49,47 en 50,34 toch wel akelig dicht rond de 50MB lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Weet niet of mensen het intressant vinden om te weten.

Een update over:
Mau_Maus in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Ze hebben de diensten herstart, maar kan helaas pas vanavond checken of dat gewerkt heeft. Moet eerst de stroom eraf halen etc... en als het dan nog niet werk een traceroute naar sites doen.

Vind het nog steeds vreemd dat zoiets ineens kan gebeuren als ik niet thuis ben, maja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Nou hier hebben ze nog steeds een lege order erin staan en die "kunnen" ze er niet uithalenof pas morgen. En dan kunnen ze pas een nieuwe order inschieten.........

Denk dat ik maar eens restitutie ga aanvragen nu , zit al een maand te wachten om aangesloten te worden na een verhuizing. En nu zitten ze dus te kloten met die lege order???

Zit yogoi hier niet meer of iemand anders van XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
L201 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:50:
[...]

Geen idee hoelang het duurt om te checken, maar zijn speedtest afbeelding zit met 49,47 en 50,34 toch wel akelig dicht rond de 50MB lijkt me.
Of akelig dicht bij de beperking van zijn software/router? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Moet wel zeggen dat niet echt mensen hebben die zich aan beloftes houden........ elke dag word de aansluiting met een dag vooruit geschoven.

Het schijnt dat er in het systeem een lege order voor ons staat , maar op de een of andere rede krijgen ze die er niet uit. 8)7
Nu zijn al 3 dagen de boel aan het vooruit schuiven wanneer het goed komt. Is er dan echt niemand bij XMS die dat eruit kan halen? lijkt me toch niet zo moeilijk.

Normaal zat yogoi of iemand anders hier van XMS en die hadden met een paar tellen de boel voor en elkaar , please kom ajb terug yogoi _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Geef ze toch morgen , dan wordt het denk ik contract ontbinding voor niet geleverde diensten. Had altijd zo'n hoge pet van ze op maar nu............ zitten ze op een absoluut dieptepunt na een maand. >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Dancis op 11-10-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Laatst online: 31-05 15:39
Dancis,

Even dat ik de goede voor me heb:
Verhuizing , oplevering sinds een paar dagen? (als ik het me goed herinner)

Ik verwacht morgenin de loop van de ochtend diensten op je CPE.
Er stond bij reggefiber nog het een en ander in de weg, als het goed is is dat nu weg.

Voor de anderen:
Die storing heel apart, lijkt erg groot te zijn geweest maar ik kan er niks van terug vinden...

Smurf28:
mail me anders even je NAW, dan check ik wat er fysiek op de lijn staat.
Met een Genexis is er nog een mogelijkheid dat er bijvoorbeeld in ons systeem 100mbit staat maar dat er iets fout is gegaan in het veranderen van 50 naar 100mbit en dat er dus fysiek nog 50 opstaat.
Edit: Je woont in hilversum, daar is het een ander verhaal, daar kan je super simpel checken wat er op staat, maar dat kan ik wel even doen als je je gegevens naar me mailed.

[ Voor 13% gewijzigd door Yogoi op 11-10-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
@ Yogoi, of wie dan ook een idee hierover heeft....

Kan je mij aub helpen? De "vriendelijke" persoon van de helpdesk zegt heel "vriendelijk" dat het aan mij moet liggen.

Want het ligt echt niet aan hun kant. Vervolgens heb ik 20min in de wacht gestaan...Wou al bijna ophangen, maar ze gaan met hoge uitzondering ene Remy mailen om langs te komen. Als die dat wil, want normaal komen ze niet langs voor deze zaken, omdat alles goed staat. Dus ben benieuwd wanneer die belt en of die langskomt.

Hoe kan het aan mij liggen als...

Ik heb me laptop rechtstreeks heb aangesloten op poort 8 en heb getest met 3 verschillende kabel en 3 verschillend installaties.
Alle firewalls uit en virusscanners. Via mijn router en dan wifi heb ik het ook op mijn mobiel. Me NAS is van buitenaf ook niet meer bereikbaar.

Met GoogleDNS 0 response en geen tracing mogelijk. Met XMS DNS een voorbeeld trace:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
C:\>tracert xmsnet.nl

Traceren van de route naar xmsnet.nl [217.149.192.85]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  1-48-223.ftth.xms.internl.net [85.223.48.1]
  2     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  3     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5     7 ms     6 ms     7 ms  vlan50.xr1.mer-nm.internl.net [217.149.207.132]

6     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  7     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 16     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 17     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 18     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 19     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 20     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 21     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 22     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 23     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 24     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 25     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 26     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 27     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 28     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 29     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 30     *        *        *     Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
C:\>tracert twitter.com

Traceren van de route naar twitter.com [128.242.240.212]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  1-48-223.ftth.xms.internl.net [85.223.48.1]
  2     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  3     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5     1 ms     1 ms     1 ms  GigabitEthernet6-2.ar7.AMS2.gblx.net [207.138.92
.45]
  6    10 ms     9 ms     8 ms  p1-0.globalcrossing.londen03.uk.bb.gin.ntt.net [
208.50.13.146]
  7    14 ms    14 ms    14 ms  ae-1.r23.londen03.uk.bb.gin.ntt.net [129.250.5.2
37]
  8    50 ms    51 ms    50 ms  as-3.r22.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.4.1
9]
  9    54 ms    60 ms    54 ms  as-2.r23.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.2.1
19]
 15   214 ms   216 ms   225 ms  128.242.240.197

De trace is voltooid.

Als ik me mobiele internet op me laptop gebruikt werkt ook alles.

Kijk dat hun niks kunnen zien en dat een groot percentage aan de klant ligt is prima. Maar om vervolgens eigenlijk de klant dan niet verder te willen helpen, omdat ze zeker weten dat het niet aan hun ligt vind ik raar...

En al halverwege was het gelijk van: monteur kan langskomen, maar als het aan u ligt kost het geld. Dus ik zei prima... Maar toen ging die toch nog even verder kijken.

En dit is zomaar ineens op vrijdag gebeurd tussen 12 en 21 toen ik niet thuis was.

Ik hoop dat je iets kan betekenen. En als het aan mij ligt dan sorry, maar ik kan niks meer bedenken.

Digitale en analoge tv werkt gewoon.
Oh en ik heb een vast IP en dat heb ik elke keer handmatig op me laptop ingevoerd bij het direct aangesloten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wat heel spannend is: je komt echt het netwerk uit van XMS/InterNLnet.. (gblx/ntt) dus eigenlijk heb je een verbinding... weet je *zeker* dat het geen issue is met je router?

Het IP 128.242.240.197 ligt namelijk binnen het domein van verio.com en dat kun jij schijnbaar wel pingen. Vanaf daar is het maar een paar hops naar twitter.com.

add: wat nog zou kunnen is een IP conflict.. maw dat een andere klant door een misconfiguratie jouw static IP heeft gekregen.. maar de kans dat zoiets voorkomt is minimaal..

[ Voor 20% gewijzigd door denan op 11-10-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:32:
Wat heel spannend is: je komt echt het netwerk uit van XMS/InterNLnet.. (gblx/ntt) dus eigenlijk heb je een verbinding... weet je *zeker* dat het geen issue is met je router?

Het IP 128.242.240.197 ligt namelijk binnen het domein van verio.com en dat kun jij schijnbaar wel pingen. Vanaf daar is het maar een paar hops naar twitter.com.

add: wat nog zou kunnen is een IP conflict.. maw dat een andere klant door een misconfiguratie jouw static IP heeft gekregen.. maar de kans dat zoiets voorkomt is minimaal..
Deze traces ware zonder router er tussen...

Al zien die met router er tussen het zelfde uit...

Mocht iemand de zelfde ip hebben, dan zou toch veel wisselvalligere resultaten zijn? Of juist helemaal 0 verbinding.
Gekke is dat met googledns er helemaal niks werkt. Nu met xmsdns kan ik tenminste nog tracen en soms gedeeltelijke websites zien na lang... Lang... Laden

[ Voor 16% gewijzigd door Mau_Maus op 11-10-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:36:
Deze traces ware zonder router er tussen...

Al zien die met router er tussen het zelfde uit...
Je komt in ieder geval naar buiten toe.. dus netwerktechnisch zou er eigenlijk niets aan de hand mogen zijn. Zet eens een ping op naar 62.69.184.52 en kijk eens wat dat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\>ping 62.69.184.52

Pingen naar 62.69.184.52 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 62.69.184.52: bytes=32 tijd=1 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.184.52: bytes=32 tijd=2 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 62.69.184.52:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 1ms, Maximum = 2ms, Gemiddelde = 1ms

C:\>

Dit is even met router er tussen... Anders moet ik echt weer te veel klooien zo laat ;)
En zo te zien niks geks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
het werkt.. je hebt een verbinding.. ergo.. iets zit er lokaal niet goed. Je kunt het nog testen met een continue ping.. maar dit ziet er echt prima uit.

add: probeer het ook eens met www.nu.nl.. wellicht gaat er met het resolven iets fout?

[ Voor 22% gewijzigd door denan op 11-10-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
continue ping? ah met "-t" erachter... gaat ook goed...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
C:\>ping www.nu.nl

Pingen naar gl.nu.nl [62.69.184.53] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=1 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 62.69.184.53:
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 1ms, Maximum = 1ms, Gemiddelde = 1ms

C:\>

Zelfde... Maar hoe kan het nou da tik zowel met me mobiel, als 3 installaties op me laptop niet normaal kan browsen? Of me via router me NAS kan benaderen vanaf me werk. Of me broer vanuit thuis?

Als het bij mij zit... waar ligt het dan in godsnaam aan?

[ Voor 22% gewijzigd door Mau_Maus op 11-10-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:03:
Zelfde... Maar hoe kan het nou da tik zowel met me mobiel, als 3 installaties op me laptop niet normaal kan browsen? Of me via router me NAS kan benaderen vanaf me werk. Of me broer vanuit thuis?

Als het bij mij zit... waar ligt het dan in godsnaam aan?
spyware/virus/QoS/Loadbalancer/trafficshaper in router/?

Kun je wel ftp'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:09:
[...]

spyware/virus/QoS/Loadbalancer/trafficshaper in router/?

Kun je wel ftp'en?
Nee nee die traceroutes heb ik zonder router gedaan en 3 uur lang verbonden geweest direct op packetfront op poort 8.

Alleen om dat nu voor dit weer te doen moet ik naar buiten in me meterkast klooien en me ip weer vast zetten op me laptop, doe ik even niet als je niet erg vind... op dit tijdstip ;). En op me laptop werkt internet wel draadloos wanneer ik mijn mobiel als wifipoint doe...

En nee kan niet ftpen of msnen. Al heeft msn het misschien 2x gedaan... Xms ftp wel, maar andere van mijn werk weer niet of dlink.

Ik wordt er helemaal gek van en als gek aangezien :P

Ik ga zo ook maar pitten... en kan er dan pas morgen avond weer aan zitten. Ik denk dat er toch niet iets goed zit in de packetfront. of dat modempje wat naar de packetfront gaat... OF anders iets met me vaste ip. Meer kan ik echt niet verzinnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Mau_Maus op 11-10-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:17:
[...] of dat modempje wat naar de packetfront gaat...
Dat modempje waar je over sprak, dat is puur voor de telefonie.
Dus daar zal het niet in zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Yogoi schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:50:
Dancis,

Even dat ik de goede voor me heb:
Verhuizing , oplevering sinds een paar dagen? (als ik het me goed herinner)

Ik verwacht morgenin de loop van de ochtend diensten op je CPE.
Er stond bij reggefiber nog het een en ander in de weg, als het goed is is dat nu weg.
Je hebt inderdaad de goede voor je. Nu weet ik zeker dat het goed komt , als we Yogoi toch niet hadden _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:48:
[...]

Dat modempje waar je over sprak, dat is puur voor de telefonie.
Dus daar zal het niet in zitten!
tenzij hij zijn netwerkkabel op de lan poort van die drg heeft aangesloten.. dat zou dit gedrag kunnen verklaren aangezien hij dan in een VoIP subnet terecht komt met beperkte bandbreedte/routing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:57:
[...]

tenzij hij zijn netwerkkabel op de lan poort van die drg heeft aangesloten.. dat zou dit gedrag kunnen verklaren aangezien hij dan in een VoIP subnet terecht komt met beperkte bandbreedte/routing.
Maar dat zal hij toch wel weten >:)
Of is mijn opmerking dan toch nog ergens goed voor geweest :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:57:
[...]

nee sorry dat "modempje" heeft er niks mee te maken. Die gaat met een kabel in poort 1 daar heb ik niks aan veranderd. De problemen vrijdag ontstonden met internet op poort 2 wat ik op aanraden van de helpdesk op poort 8 heb gedaan... En alle pings en traces zijn via poort 8 sindsdien. Maar de problemen zijn nog steeds het zelfde als toen het in poort 2 zat.

Ps: ik heb verder ook geen telefonie abbo van xms

Edit: grappig, me nas kon vanavond wel een error mailen (0:00) dat ie niet de tijd kon synchroniseren. Dit kond die gistere niet. Toen stond er in de log ook een fout bij het verzenden van de mail. Dus soms doen bepaalde verbinden het ineens wel en dan weer niet :S

[ Voor 21% gewijzigd door Mau_Maus op 12-10-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Kun je in jouw router een dns instellen? zo ja probeer deze dan eens: 208.67.222.222
Je kan die dns natuurlijk ook gewoon in je PC zetten.
Als die er in staat zou je op je PC ook nog je oude dns cache kunnen schoonmaken: ipconfig /flushdns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik heb wel weer internet maar mijn trace route naar xmsnet is ongeveer hetzelfde en geeft ook een time-out. Blijft vreemd. O-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
C:\Documents and Settings\Fiber>ping 62.69.184.52

Pingen naar 62.69.184.52 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 62.69.184.52: bytes=32 tijd=3 ms TTL=53

(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 3ms, Maximum = 3ms, Gemiddelde = 3ms

C:\Documents and Settings\Fiber>ping www.nu.nl

Pingen naar gl.nu.nl [62.69.184.52] met 32 byte gegevens:

(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 3ms, Maximum = 3ms, Gemiddelde = 3ms

C:\Documents and Settings\Fiber>tracert xmsnet.nl

Bezig met het traceren van de route naar xmsnet.nl [217.149.192.85]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.2.1
  2     1 ms   <1 ms   <1 ms  1-93-92.ftth.xms.internl.net [92.254.93.1]
  3     1 ms   <1 ms   <1 ms  172.19.2.142
  4     1 ms     1 ms     1 ms  172.19.2.146
  5     1 ms     1 ms     1 ms  10.254.3.10
  6     1 ms     1 ms     1 ms  10.254.3.10
  7   120 ms   105 ms     2 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
45]
  8     2 ms     2 ms     2 ms  vlan51.newxr2.nik-asd.internl.net [217.149.207.2
02]
  9     8 ms     8 ms     8 ms  vlan52.xr1.mer-nm.internl.net [217.149.207.218]

15     *        *        *     Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.

C:\Documents and Settings\Fiber>tracert twitter.com

Bezig met het traceren van de route naar twitter.com [128.242.240.148]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.2.1
  2     1 ms     3 ms   <1 ms  1-93-92.ftth.xms.internl.net [92.254.93.1]
  3    14 ms    29 ms    11 ms  172.19.2.142
  4     1 ms     1 ms   <1 ms  172.19.2.146
  5     1 ms     1 ms     1 ms  10.254.3.10
  6     1 ms     1 ms     1 ms  10.254.3.10
  7     2 ms     2 ms     2 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
45]
  8     3 ms     2 ms     2 ms  GigabitEthernet6-2.ar7.AMS2.gblx.net [207.138.92
.45]
  9   153 ms    24 ms    14 ms  p1-0.globalcrossing.londen03.uk.bb.gin.ntt.net [
208.50.13.146]
 10    16 ms    29 ms    34 ms  ae-1.r23.londen03.uk.bb.gin.ntt.net [129.250.5.2
37]
 11    18 ms    10 ms    10 ms  as-3.r22.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.4.1
9]
 12    19 ms    19 ms    20 ms  as-2.r23.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.2.1
19]
 13   106 ms   117 ms   110 ms  as-1.r21.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.2.1
58]
 14   172 ms   173 ms   179 ms  ae-4.r20.snjsca04.us.bb.gin.ntt.net [129.250.4.1
03]
 15   180 ms   180 ms   183 ms  ae-2.r20.mlpsca01.us.bb.gin.ntt.net [129.250.5.6
]
 16   168 ms   168 ms   180 ms  mg-1.c20.mlpsca01.us.da.verio.net [129.250.28.81
]
 17   179 ms   169 ms   177 ms  128.241.122.213
 18   190 ms   184 ms   171 ms  128.242.240.133
 19   159 ms   229 ms   199 ms  128.242.240.148

De trace is voltooid.

Never mind

[ Voor 66% gewijzigd door Fiber op 12-10-2010 01:09 . Reden: never mind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:40:
Kun je in jouw router een dns instellen? zo ja probeer deze dan eens: 208.67.222.222
Je kan die dns natuurlijk ook gewoon in je PC zetten.
Als die er in staat zou je op je PC ook nog je oude dns cache kunnen schoonmaken: ipconfig /flushdns
Ik heb al google dns en opendns gebruikt. Zowel in laptop als in router... En me mobiel heeft dan zelfde problemen...

dat flushen zal ik morgen eens proberen. Ik lig nu in bed... maar heb er een hard hoofd in.

Bedankt voor alle hulp ieder geval.

Update: Die Remy van XMS komt einde middag al langs en klonk heel vriendelijk gelukkig ;) Hopelijk kan hij het oplossen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 12-10-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:44:
Ik heb wel weer internet maar mijn trace route naar xmsnet is ongeveer hetzelfde en geeft ook een time-out. Blijft vreemd. O-)
Ik heb helemaal geen problemen met internet,
maar mijn trace naar xmsnet.nl geeft ook een time out hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Zoals ik eerder meldde heb ik een eigen frontend voor de Amino gebouwd welke de Glashart/XMS frontend vervangt. Dit is inmiddels stabiel en werkt fijn met mijn eigen zenderindeling.

Waar ik echter tegenaan loop is dat de streams op de STB na een X aantal uur op zwart gaan. Nu is al langer bekend dat als er geen STB aangemeld is op het IPTV-subnet dat de streams geblokkeerd worden. Ik heb daarom een tweede netwerkkaart in mijn server die zich voordoet als STB.

Observaties:
- Ondanks dat de streams met mijn eigen frontend na een X aantal uur op zwart gaan, zijn de streams nog wel beschikbaar zijn want ze zijn nog wel in VLC te bekijken.
- Ondanks dat het streamen niet meer werkt kan ik nog wel pagina's inladen en scripts op de STB uitvoeren. Het beeld gaat pas op zwart zodra een stream gestart wordt.
- Als de STB even aan het IPTV-subnet koppel en herstart (dus met de Glashart frontend) dan is er weer beeld. Hang ik de STB daarna weer in mijn eigen subnet dan kan ik weer een paar uur streamen met mijn eigen frontend.

Mijn voorlopige conclusie is dat de Amino STB periodiek contact probeert te zoeken met een systeem in het IPTV subnet. Wellicht kunnen Denan, PieterBas of Yogoi dit bevestigen of toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Overigens de tracert outputs van Mau_Maus en Fiber zijn toch wel verschillend hoor. En dan doel ik vooral op het eerste stuk waar de tracert van Fiber er normaal uitziet terwijl die van Mau_Maus een hoop timeouts bij de eerste hops (dus in het interne Reggefiber netwerk) laat zien.

Nou zeggen timeouts natuurlijk op zich niet veel maar daar bij de eerste hops die binnen het Reggefiber netwerk is het wel opvallend aangezien het daar normaal gesproken niet voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ach ik ben heel benieuwd wat die Remy vanmiddag ziet. Weet ik ieder geval of ik gek ben of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:27:
Waar ik echter tegenaan loop is dat de streams op de STB na een X aantal uur op zwart gaan. Nu is al langer bekend dat als er geen STB aangemeld is op het IPTV-subnet dat de streams geblokkeerd worden. Ik heb daarom een tweede netwerkkaart in mijn server die zich voordoet als STB.
Is mij ook al eens opgevallen. Heb je geen hub? Dan zou je de amino en een pc met wireshark oid aan t iptv net kunnen hangen en zien wat ie doet. Het kan nooit veel wezen, ik gok op een dhcp re-request of een igmp status response.

Heb je je software al ergens staan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ari3 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:27:
Zoals ik eerder meldde heb ik een eigen frontend voor de Amino gebouwd welke de Glashart/XMS frontend vervangt. Dit is inmiddels stabiel en werkt fijn met mijn eigen zenderindeling.

Observaties:
- Ondanks dat de streams met mijn eigen frontend na een X aantal uur op zwart gaan, zijn de streams nog wel beschikbaar zijn want ze zijn nog wel in VLC te bekijken.
- Ondanks dat het streamen niet meer werkt kan ik nog wel pagina's inladen en scripts op de STB uitvoeren. Het beeld gaat pas op zwart zodra een stream gestart wordt.
- Als de STB even aan het IPTV-subnet koppel en herstart (dus met de Glashart frontend) dan is er weer beeld. Hang ik de STB daarna weer in mijn eigen subnet dan kan ik weer een paar uur streamen met mijn eigen frontend.

Mijn voorlopige conclusie is dat de Amino STB periodiek contact probeert te zoeken met een systeem in het IPTV subnet. Wellicht kunnen Denan, PieterBas of Yogoi dit bevestigen of toelichten?
Als ik heel eerlijk ben: Ik ben helaas niet op de hoogte hoe dat systeem werkt. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
@yogoi

De morgen is inmiddels voorbij maar nog steeds geen werkende diensten. :'(

Moet ik dan even de helpdesk bellen?
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.