XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 68.087 views

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
tw_eek schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:12:
[...]

ik zie net in mijn mailbox dat ene xxx het bestand yyy heeft geupload. Ik hoef echt niet te weten wie wat gaat plaatsen in zijn persoonlijke netschijf.

Het lukt mij niet om via ubuntu 10.4 een bestand te uploaden, niet via tabblad drag en drop en niet via tabblad klassiek.
Niet dat je er iets aan hebt maar hier met Debian werken beide manieren prima.
Ik gebruik Firefox en de java-plugin van Sun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 09:48
L201 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:44:
[...]

Ik ben nu even een bestand van 14GB aan het uploaden (ook Zeewolde).. Hij begon met 2.5MB/s maar draait nu op 1MB/s, ooh... hij draait daar zelfs onder momenteel (700KB/s).
Dat is dus inderdaad niet werkbaar en nutteloos op die manier.

Ik doe dit nu trouwens via NetDrive (met inmiddels al 600KB/s)
Hier (Zeewolde) ook een onwerkbaar trage upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Ik heb er trouwens een melding van gemaakt via de webinterface.. hij zakte daarna nog verder terug naar 300KB/s.
De upload zou er dan 20 uur over doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1k0
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
L201 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:58:
Ik heb er trouwens een melding van gemaakt via de webinterface.. hij zakte daarna nog verder terug naar 300KB/s.
De upload zou er dan 20 uur over doen 8)7
Ik heb het ook gemeld in het feedback formulier, het is een testperiode dus ik heb goede hoop dat het wordt opgepikt als we het netjes melden. Maak nu veel gebruik van Jungledisk en Amazon S3 voor online storage, werkt erg goed en je merkt het voordeel van de hoge glas upload :-)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook weer even een upload gedaan naar de netschijf.
Hij schommelt bij mij tussen de 25 en 45 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-08 22:59
Quibus69 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:08:
[...]

Niet dat je er iets aan hebt maar hier met Debian werken beide manieren prima.
Ik gebruik Firefox en de java-plugin van Sun.
Met chromium gaat het wel via het klassieke tabblad. Edit: toch niet.. ik zie dat het bestand wordt geupload maar ik zie het bestand uiteindelijk niet in de directory staan.

[ Voor 15% gewijzigd door tw_eek op 24-09-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:29:
Ik heb net ook weer even een upload gedaan naar de netschijf.
Hij schommelt bij mij tussen de 25 en 45 Mbps.
Toch wel een heel verschil... ik doe nu weer een testje met een file van 192MB. Hij begon weer rond de 2MB/s, maar is inmiddels al teruggezakt tot onder de 1MB/s (800KB/s momenteel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29

msh

FWIW, netschijf test:
5 tot 5.5 MB down, 3.5 tot 4.1 up
Utrecht, win7, netdrive app en total commander, linksys wrv200, zipbestand van 180MB.
Nette score lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Ik heb net me wachtwoord gewijzigd voor de netschijf, alleen kan er nu met me oude en nieuwe wachtwoord niet meer op. Heeft iemand dit zelfde probleem?

edit: duurt even voordat het wachtwoord gewijzigd is, ik ga even kijken hoe snel het uploaden en downloaden bij mij gaat..

[ Voor 29% gewijzigd door Gangster93 op 24-09-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netschijf getest op een 2GB lijn: 78.8mbit/s up, 208.8 mbit/s down
Vanaf XMS: 60.9 mbit/s up, 43.5mbit/s down (pc 3605)
Upload kon nu niet testen vanaf xms omdat linux davfs2 t niet helemaal snapt. Als je davfs2 gebruikt, zet dan use_locks=0 in de config file, deze netschijf ondersteund geen locks voordat de file bestaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 14:41 ]

eymey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:46:
Idd. Het lijkt gewoon willekeurig te zijn. Maar wat dus niet willekeurig lijkt te zijn is dat bij iedere aanbieder, of het nou XMS, UPC, Ziggo, KPN, Digitenne, etc. is, de volgorde niet aan te passen is 8)7

Best gek eigenlijk.
Niet helemaal juist,bij Ziggo kan het wel,indirect.
Er zijn 2 decoders en pvr's waarbij je de favorietenlijst opnieuw kan nummeren,geef je daarin sbs 6 HD een plekje op 6 dan is het nummer ook 6.
Het is dus niet alleen de zap volgorde maar ook de nummer volgorde die je kan veranderen.
Bij de ci+ modules met tv's is het simpel, zet je tv op Frans,nederlandse taal en je kan ze gewoon hernummeren,daarna zet je het land weer op Nederland en klaar.
(je kan het ook via samygo op een pc doen als je een Samsung bezit.)

Er zijn 3 redenen waarom,laat ik even vanuit Ziggo spreken,ze dit doen.
1.Ziggo maakt bij sommige zenders gebruik van multicast,de zenders zijn onder meerdere nummers te vinden,de helpdesk kan dan zeggen,kijkt u even op nummer 120 of zo.
Ga je zelf hernummeren dan werkt dit niet,jouw zender staat immers elders ?
2.Commerciele redenen, als een zender landelijk op 10 wil kan ze die plaats kopen en als je een bepaalde decoder niet bezit of je tv niet hackt zoals bij de samsung tv met samygo,dan zit je aan dat nummer vast.
3.Technische redenen, stel je zet een zender op een ongebruikt nummer,ik noem maar een zijstraat, 500.
Ziggo/xms/upc voegt een nieuwe zender toe en geeft die het nummer 500,was immers ongebruikt.
Er kunnen nu 2 dingen gebeuren,de nieuwe zender verschijnt niet bij jou,omdat je er al een zender had, of de zender die je had wordt overschreven en dan ben je je oude zender op 500 kwijt.
De enige manier om dit te fixen is alle zenders opnieuw in te lezen.
Maar bij IPTV worden geen zenderlijsten opgeslagen en valt er niets in te lezen.
Ga je daar de zendernummers,en dus ook de streams aanpassen,dan komt er ooit een moment dat je rtl 4 aanvraagt,maar het beeld van sbs 6 krijgt.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:31
Nick39 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 09:42:
[...]

Niet helemaal juist,bij Ziggo kan het wel,indirect.
Er zijn 2 decoders en pvr's waarbij je de favorietenlijst opnieuw kan nummeren,geef je daarin sbs 6 HD een plekje op 6 dan is het nummer ook 6.
Het is dus niet alleen de zap volgorde maar ook de nummer volgorde die je kan veranderen.
Bij de ci+ modules met tv's is het simpel, zet je tv op Frans,nederlandse taal en je kan ze gewoon hernummeren,daarna zet je het land weer op Nederland en klaar.
(je kan het ook via samygo op een pc doen als je een Samsung bezit.)

Er zijn 3 redenen waarom,laat ik even vanuit Ziggo spreken,ze dit doen.
1.Ziggo maakt bij sommige zenders gebruik van multicast,de zenders zijn onder meerdere nummers te vinden,de helpdesk kan dan zeggen,kijkt u even op nummer 120 of zo.
Ga je zelf hernummeren dan werkt dit niet,jouw zender staat immers elders ?
2.Commerciele redenen, als een zender landelijk op 10 wil kan ze die plaats kopen en als je een bepaalde decoder niet bezit of je tv niet hackt zoals bij de samsung tv met samygo,dan zit je aan dat nummer vast.
3.Technische redenen, stel je zet een zender op een ongebruikt nummer,ik noem maar een zijstraat, 500.
Ziggo/xms/upc voegt een nieuwe zender toe en geeft die het nummer 500,was immers ongebruikt.
Er kunnen nu 2 dingen gebeuren,de nieuwe zender verschijnt niet bij jou,omdat je er al een zender had, of de zender die je had wordt overschreven en dan ben je je oude zender op 500 kwijt.
De enige manier om dit te fixen is alle zenders opnieuw in te lezen.
Maar bij IPTV worden geen zenderlijsten opgeslagen en valt er niets in te lezen.
Ga je daar de zendernummers,en dus ook de streams aanpassen,dan komt er ooit een moment dat je rtl 4 aanvraagt,maar het beeld van sbs 6 krijgt.
Ik weet niet hoe het bij de Ziggo decoders zit, maar bij UPC kon dit ook (een favorietenlijst aanmaken), alleen als je de stroom eraf haalde was je je favorietenlijst kwijt. En aangezien ik mijn decoders (of het nou UPC, ziggo, IPTV etc is) 's nachts van de stroom haal ipv sluipverbruik heb ik daar weinig aan.

Overigens sluipverbruik... ik wil het geen sluipverbruik meer noemen. In stand by verbruiken al die decoders belachelijk veel stroom.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Luuk1983 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:27:
[...]

Ik weet niet hoe het bij de Ziggo decoders zit, maar bij UPC kon dit ook (een favorietenlijst aanmaken), alleen als je de stroom eraf haalde was je je favorietenlijst kwijt. En aangezien ik mijn decoders (of het nou UPC, ziggo, IPTV etc is) 's nachts van de stroom haal ipv sluipverbruik heb ik daar weinig aan.

Overigens sluipverbruik... ik wil het geen sluipverbruik meer noemen. In stand by verbruiken al die decoders belachelijk veel stroom.
Een favorietenlijst aanmaken is iets anders, daarbij kun je wel bv rtl8 op de 6e plaats zetten,maar druk je op de 6 dan krijg je gewoon sbs-6.
Bij de Ziggo decoders kan je de stroom er gewoon af halen,de zender volgorde en favorietenlijst blijft bewaard.
Overigens heeft Ziggo aangekondigd om eind 1e kwartaal het aantal analoge zenders terug te brengen naar 15 en de programmaraden hiervan op de hoogte gebracht.
Er komt dus een flinke digitale uitbreiding aan,zonder hier weer een Ziggo topic van te willen maken.
Per decoder is het standby verbruik anders,per tv ook.
Maar de koelkast een graadje minder koud zetten en een paar graadjes lager met de wasmachine heeft bewezen veel meer nut dan een decoder stroomloos gooien.
En met ci+ heb je niet eens een decoder los staan...

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Kunnen we het woord Ziggo niet verbieden in dit topic.....? :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Gangster93
Fiber schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:49:
Kunnen we het woord Ziggo niet verbieden in dit topic.....? :Y
Eens. XMStopic is geen Ziggo topic. Vergelijkingen zijn nou genoeg gedaan. ;)

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Gangster93 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:19:
[...]

Eens. XMStopic is geen Ziggo topic. Vergelijkingen zijn nou genoeg gedaan. ;)
Kan dat dan ook met UPC en KPN :9 O-)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Is er al wat bekend over de invoering van IPv6 bij XMS?
Ik kan inmiddels wel een /26 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 09:40
Heb sinds woensdag de animo 130 binnen gekregen en moet zeggen erg strak beeld, en lekker snel zappen ook de extra's die de animo biedt zijn fijn.

De EPG/ifancy vindt ik een grote mislukkeling wat was ik verwend met mijn humax zeg dat werkte super met even info over een programma bekijken en zien wat er op tv komt en vast je favourite programma kiezen. Hoop dat ze hier echt wat aan gaan doen want navigatie is slow en ziet er niet uit op een 42inch plasma.

De uitzendinggemist features vindt ik fijn maar heb hier wel een vraag over.

We wilden vandaag expeditie robinson terugkijken (uitzending van afgelopen donderdag) maar deze is niet in de lijst van rtl gemist terug te vinden. (wel op internet via silverlight yuk en op de speciale iPad pagina)
Weet iemand waarom deze uitzending niet te vinden is cq hoe ik dit wel kan bekijken?

Is het ook mogelijk om de ifancy direct op te roepen via de "guide" knop ipv via een omweg via het menu en dan doorkiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wingie schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:45:
Heb sinds woensdag de animo 130 binnen gekregen en moet zeggen erg strak beeld, en lekker snel zappen ook de extra's die de animo biedt zijn fijn.

De EPG/ifancy vindt ik een grote mislukkeling wat was ik verwend met mijn humax zeg dat werkte super met even info over een programma bekijken en zien wat er op tv komt en vast je favourite programma kiezen. Hoop dat ze hier echt wat aan gaan doen want navigatie is slow en ziet er niet uit op een 42inch plasma.

De uitzendinggemist features vindt ik fijn maar heb hier wel een vraag over.

We wilden vandaag expeditie robinson terugkijken (uitzending van afgelopen donderdag) maar deze is niet in de lijst van rtl gemist terug te vinden. (wel op internet via silverlight yuk en op de speciale iPad pagina)
Weet iemand waarom deze uitzending niet te vinden is cq hoe ik dit wel kan bekijken?

Is het ook mogelijk om de ifancy direct op te roepen via de "guide" knop ipv via een omweg via het menu en dan doorkiezen?
Ik heb inmiddels ook een lijstje met "verbeterpunten" voor IPTV via de Amino 130:
- fatsoenlijke EPG
- geluidsniveau's verschillen nogal (irritant als je bijv. zapt van NED1 naar RTL4 terwijl het volume vrij hoog staat. RTL "knalt" dan echt ineens keihard de woonkamer in)
- mogelijkheid om een "favorietenlijst" samen te stellen. Fijn dat we veel zenders hebben, maar voor het "dagelijkse werk" heb je ze lang niet allemaal nodig.
- Als je de ondertiteling voor doven en slechthorende aanzet (vind dinnetje soms wel handig), doet deze soms een beetje vaag. Krijg je ineens - heel kort - voetbaluitslagen of het verslag van een F1-race door het beeld heen.
- Volumeregeling zou prettig zijn. Ik heb geen universele/programmeerbare afstandsbediening, dus nu moet je telkens het volume regelen met de afstandsbediening van de TV/stereo en dan weer zappen met de afstandsbediening van de Amino 130. Gecombineerd met de verschillende geluidsniveau's is dit wel redelijk irritant.

De uitzendinggemist-functionaliteit vind ik persoonlijk echt geniaal. Ik heb vanmiddag al de afleveringen van "wegmisbruikers" en "red mijn vakantie" zitten kijken, die vanavond pas uitgezonden werden.

Ik hoop, dat we binnenkort nog wat horen van de Amino-omruilactie om je 130 - tegen bijbetaling - om te ruilen tegen zo'n nieuwe Amino met PVR-functionaliteit. Wie weet zit daar een betere EPG op en stiekem hoop ik ook op een volumeregeling. Anders zullen we toch aan een programmeerbare afstandsbediening moeten, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:58
- Volumeregeling zou prettig zijn. Ik heb geen universele/programmeerbare afstandsbediening, dus nu moet je telkens het volume regelen met de afstandsbediening van de TV/stereo en dan weer zappen met de afstandsbediening van de Amino 130. Gecombineerd met de verschillende geluidsniveau's is dit wel redelijk irritant.

De afstandsbediening is programmeerbaar. Om hem te programmeren voor je tv is al mogelijk.

Voor 130: http://www.xmsnet.nl/uploads/editor/HDTVhandleiding.pdf (laatste pagina staat uitleg en merk codes)
voor 110: http://www.xmsnet.nl/uplo...dingdigitaletelevisie.pdf (laatste pagina staat uitleg en merk codes)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
pieterbas12 schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:32:

De afstandsbediening is programmeerbaar. Om hem te programmeren voor je tv is al mogelijk.

Voor 130: http://www.xmsnet.nl/uploads/editor/HDTVhandleiding.pdf (laatste pagina staat uitleg en merk codes)
voor 110: http://www.xmsnet.nl/uplo...dingdigitaletelevisie.pdf (laatste pagina staat uitleg en merk codes)
De codes van mijn tv werkten dus niet bij de afstandsbediening van de Animo.
Gelukkig is het ook mogelijk om de audio output van de Animo te bedienen met de Animo afstandsbediening (zie paragraaf Bedienen van de audio output van de AmiNET130M op pagina 13 van de bovengenoemde handleiding (Animo 130)). En dat werkt dus perfect! Ik heb de a/b van de tv nu alleen nodig om hem aan/uit te zetten, de rest kan dus gewoon met de a/b van de Animo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De standaard zenderindeling is sowieso vaag. Veel zenders zitten op een driecijferige plaats. Als dat al nodig is, wat ik betwijfel, kies dan tenminste getallen die eenvoudig in te voeren zijn. Dus geen 401 voor BBC1 maar 111 of getallen die in een rij onder of boven elkaar liggen zoals 147 of 456.

Hiermee kun je de afstandbediening aanzienlijk beter gebruiken met weinig licht, zoals in de slaapkamer.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
ari3 schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:29:
De standaard zenderindeling is sowieso vaag. Veel zenders zitten op een driecijferige plaats. Als dat al nodig is, wat ik betwijfel, kies dan tenminste getallen die eenvoudig in te voeren zijn. Dus geen 401 voor BBC1 maar 111 of getallen die in een rij onder of boven elkaar liggen zoals 147 of 456.

Hiermee kun je de afstandbediening aanzienlijk beter gebruiken met weinig licht, zoals in de slaapkamer.
Had hier in het begin ook moeite mee, maar als je vaak naar dezelfde zenders kijkt went dit vrij snel.

Kan met m'n ogen dicht ondertussen cc family oproepen ;) 149

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L201 schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:17:
[...]

Gelukkig is het ook mogelijk om de audio output van de Animo te bedienen met de Animo afstandsbediening (zie paragraaf Bedienen van de audio output van de AmiNET130M op pagina 13 van de bovengenoemde handleiding (Animo 130)). En dat werkt dus perfect! Ik heb de a/b van de tv nu alleen nodig om hem aan/uit te zetten, de rest kan dus gewoon met de a/b van de Animo
Dit is misschien nog wel een beter idee. Wij hebben het geluid toch meestal op de versterker aanstaan, via de line-out van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik ben iemand online aan het helpen (absolute internet beginner). Afijn, de boel werkt in 1 keer.

2e mailtje van xmsnet, factuur van xmsnet, met een heel verhaal erin dat om de pdf factuur te bekijken je een programma "acrobat reader" moet downloaden.

Lekker. Probeer je iemand uit te leggen dat ze niet zomaar links in mail moet downloaden, is de 2e mail een uitzondering op die regel. |:(

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik was zondag (26-09) bij mijn buurman NEC - Feyenoord aan het kijken op Eredivisie Live 1. Hierdoor had ik weer de mogelijkheid om eens UPC met XMS te vergelijken. Ikzelf heb een 2010 model Panasonic van 50" en hij heeft een (geloof) 42" Philips LCD van 2 jaar oud. Hij heeft UPC digitaal en ik dus XMS met Eredivisie Live, dat nu ook in HD is.

Het kan natuurlijk aan de TV liggen, maar ik vind het voetbal op mijn 50" TV en XMS er veel beter uitzien dan de digitale TV van UPC. Ik heb zelf ook vroegah UPC gekeken, maar het beeld viel me echt heel erg tegen. Kortom: ik ben qua beeld zeer tevreden met XMS!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC knijpt meestal nog een mbit eraf bij de Nederlandse (HD) zenders. Bij Eredivisie zal dat niet veel anders zijn denk ik. Overigens zie je bij Ziggo hetzelfde.

Nederland 1 HD: 12.2 Mbps
Nederland 2 HD: 12.2 Mbps
Nederland 3 HD: 12.2 Mbps
SBS 6 HD: 11.2 Mbps
Veronica HD: 11.2 Mbps
NET 5 HD: 11.2 Mbps

Dat is bij UPC en Ziggo (zie www.dtvmonitor.nl).

Bij Glashart Media schommelen deze zenders tussen de 13 en 14 mbit als je dit nakijkt in VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
trankilo schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:25:
Is er al wat bekend over de invoering van IPv6 bij XMS?
Ik kan inmiddels wel een /26 gebruiken.
:)
Achter de schermen zal er waarschijnlijk druk gewerkt worden om straks te migreren naar native IPv6. Je kunt natuurlijk ook een tunnel aanvragen bij http://tunnelbroker.net/ om toegang te krijgen to het Internet IPv6 gedeelte.

Als je een fritzbox 7340 aanschaft (met FW 99.04.85-18221) kun je die de tunnel laten opzetten en krijgen jouw IPv6 enabled clients een IPv6 adres toegewezen.

zie plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:19:
UPC knijpt meestal nog een mbit eraf bij de Nederlandse (HD) zenders. Bij Eredivisie zal dat niet veel anders zijn denk ik. Overigens zie je bij Ziggo hetzelfde.

Nederland 1 HD: 12.2 Mbps
Nederland 2 HD: 12.2 Mbps
Nederland 3 HD: 12.2 Mbps
SBS 6 HD: 11.2 Mbps
Veronica HD: 11.2 Mbps
NET 5 HD: 11.2 Mbps

Dat is bij UPC en Ziggo (zie www.dtvmonitor.nl).

Bij Glashart Media schommelen deze zenders tussen de 13 en 14 mbit als je dit nakijkt in VLC.
De Eredivisie Live HD kanalen zitten ook bij Glashart Media op 12,2Mbit. Dus daar is geen verschil en ook bij de RTL en SBS kanalen zijn de bitrates bij Glashart Media hetzelfde zoals hierboven bij Ziggo.

Alleen bij de publieke omroepen is er een duidelijk verschil indien de waarnemingen van dtvmonitor kloppen (en daar ga ik vanuit). Bij Glashart Media zie je deze zenders namelijk constant hoger zitten (minimaal ongeveer 12,8Mbit) en pieken tot boven de 14Mbit.

Animal Planet HD is overigens de zenders met de hoogste bitrate. Namelijk 15,5Mbit en dat is met MPEG4 encodering (dus geen MPEG 2).

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 27-09-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt inderdaad gelijk. Niet al die zenders schommelen bij Glashart Media tussen de 13 en 14 mbit. Echter zijn de meeste nog steeds iets hoger dan bij UPC en Ziggo. Ik heb het nog een keer gecheckt:

Nederland 1,2,3 HD: 13.3-13.5 mbit
RTL 4,5,7,8 HD: 12,2 mbit
SBS6 HD, NET5 HD, Veronica HD: 11.8 mbit

Bij de SD zenders zijn de bitrates overigens wel vaak hoger dan bij UPC en Ziggo. Bij Glashart Media schommelen de PO, RTL en SBS zenders allemaal tussen de 8000-8300 kbit/s, terwijl er een aantal van deze zenders bij UPC en Ziggo rond de 7000-7700 kbit/s zitten.

Wat toch jammer blijft is dat de bitrates van de NL HD zenders aan de lage kant zijn. Ik geloof dat bij de start van Nederland 1,2,3 HD de bitrate over de 15mbit was van deze zenders. Ik meen toen ergens gelezen te hebben dat ze bitrates omlaag hadden gezet omdat er problemen waren met bepaalde Ziggo decoders.
Als ik bij een kennis naar Animal Planet HD kijk van OnsNet Nuenen (ook Glashart Media), dan zie je toch duidelijk hoe strak en scherp een HD zender kan zijn. Dit is een van de beste, zo niet de beste zender kwa beeldkwaliteit bij Glashart Media. Deze pakken ze van de Thor 5 sat op 1.0°. Daar zitten nog een aantal zenders in prachtige bitrates van 13-16MBit. Eurosport HD, Discovery HD, BBC HD etc. Veel betere kwaliteit dan die 5-8mbit zut op de Astra 23.5°. Ik hoop dat ze naast Animal Planet HD bij de bovenstaande zenders ook nog een keer de videostream van de Thor 5 gaan pakken. Beeldkwaliteit voor alles!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 03:55:
Wat toch jammer blijft is dat de bitrates van de NL HD zenders aan de lage kant zijn. Ik geloof dat bij de start van Nederland 1,2,3 HD de bitrate over de 15mbit was van deze zenders. Ik meen toen ergens gelezen te hebben dat ze bitrates omlaag hadden gezet omdat er problemen waren met bepaalde Ziggo decoders.
Dat is niet meer,het ging om de oude samsung 360 decoder maar die hebben een firmware upgrade gehad,bovendien kloppen de metingen niet helemaal voor wat de nederlandse en publieke zenders betreft,er is voor Ziggo dan,reserve aanwezig in de stream,en er wordt variabele bitrate gebruikt.
Maar als er niet HD uitzendingen zijn houden ze de bitrate zo rond de 12,5 Mbit en zodra er een echte HD uitzending is loopt ie zelfs af en toe op tot tegen de 14,dat ligt aan de encoders die technicolor gebruikt en het is niet Ziggo die dat doet..
Er zit niet bij Ziggo iemand aan de knopjes te draaien en te knijpen,maar in Hilversum pakken ze het logischer aan,het heeft weinig zin om een opgeleukt SD signaal (als de film of serie in SD is) op te pompen tot 13,5 Mbits als dit toch niets toevoegt.
Het veroorzaakt wel dat de kwaliteit van tijd tot tijd schommelt.

Overigens,weer een "grappige" :
http://www.nu.nl/internet...ot-uitzending-gemist.html
De regering wil dat zelfs de VOD dienst achter uitzending gemist wordt aangepast zodat je niet meer 's ochtends iets kan bekijken dat de classificatie 's avonds na tien uur heeft, om kinderen te beschermen.
Programma's waar bloot,geweld e.d. in worden gebruikt kan je dan alleen nog opvragen op de tijd dat kinderen in bed horen te liggen.
Dat dan de mogelijkheid groot is dat je dan een ander programma kijkt,is dan jammer.
Ik vond het leuk om 's ochtends Raymann is laat te kijken,maar vanwege de soms wat "kruidige" inhoud mag dat straks niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
offtopic:
Ach, straks met onze nieuwe rechtse regering wordt er misschien helemaal geen "Raymann is laat" meer gemaakt :')

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:30:
offtopic:
Ach, straks met onze nieuwe rechtse regering wordt er misschien helemaal geen "Raymann is laat" meer gemaakt :')
offtopic:
Wordt al niet meer gemaakt ;) Is nu zo:RAYMANN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L201 schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:17:
[...]

Nog even terugkomen hierop: Je kunt het ook allebei doen.

Gisteren heb ik eerst de afstandsbediening van de Amino geprogrammeerd voor mijn Sony TV. Veel meer dan de powerknop, input-selection en numerieke toetsen heb ik niet nodig en dat werkt nu prima. Ook het volume kon ik regelen met de afstandsbediening.

Daarna heb ik de volumeregeling voor de audio-out van de Amino ingeschakeld met de code uit de handleiding. Als ik de afstandsbediening nu op "STB" heb staan, bedien ik het volume van de Amino en als ik de afstandsbediening op "TV" heb staan, bedien ik het volume van de TV. Ideaal als je, zoals wij, vaak het geluid over de versterker hebt staan en de TV op "0".

Vanavond nog even de code voor de Philips DVD-speler programmeren in de afstandsbediening en dan hebben we nog maar 2 afstandsbedieningen in gebruik: stereo + Amino. Daar kan ik wel mee leven.

Nou vanmiddag maar weer even gaan bellen over de eerste factuur van XMS.... Ik zou geen aansluitkosten hoeven te betalen (350 euro), maar die staan wel op de factuur. Ik zou gisteren nog teruggebeld worden, maar dat is niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
marigo schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:12:
[...]

:)
Achter de schermen zal er waarschijnlijk druk gewerkt worden om straks te migreren naar native IPv6. Je kunt natuurlijk ook een tunnel aanvragen bij http://tunnelbroker.net/ om toegang te krijgen to het Internet IPv6 gedeelte.

Als je een fritzbox 7340 aanschaft (met FW 99.04.85-18221) kun je die de tunnel laten opzetten en krijgen jouw IPv6 enabled clients een IPv6 adres toegewezen.

zie plaatje
Gaaf, wist van het bestaan niet af.
Ik gebruik endian als firewall omdat ik een 100/100 FttH, 10/10 V-DSL & 120/10 Ziggo verbinding heb momenteel. En ik heb de nodige Open-VPN (Gw2Gw) verbindingen staan. Maar ik ga zeker proberen om dit te integreren in de firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

trankilo schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:09:
[...]

Ik gebruik endian als firewall omdat ik een 100/100 FttH, 10/10 V-DSL & 120/10 Ziggo verbinding heb momenteel. En ik heb de nodige Open-VPN (Gw2Gw) verbindingen staan. Maar ik ga zeker proberen om dit te integreren in de firewall.
Om dan even verder off-topic te blijven. Kijk dan eerst eens naar http://www.sixxs.net/ Die zijn stukken sneller, naar mijn mening.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

j1nx schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:22:
[...]

Om dan even verder off-topic te blijven. Kijk dan eerst eens naar http://www.sixxs.net/ Die zijn stukken sneller, naar mijn mening.
En dan sla je de spijker op zijn kop, ik haal met sixxs.net een doorvoer van ongeveer 20 Mbit, terwijl dit wanneer XMS dit zelf gaat aanbieden natuurlijk de volle snelheid zou brengen.

Ook van mij dus wederom de vraag: hoever is XMS met IPV6 ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[...]

Heb je al eens gekeken naar Untangle ? Die kan nog een hoop meer ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Loveparade schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:45:
En dan sla je de spijker op zijn kop, ik haal met sixxs.net een doorvoer van ongeveer 20 Mbit, terwijl dit wanneer XMS dit zelf gaat aanbieden natuurlijk de volle snelheid zou brengen.
Draai je die tunnel dan op de router? Want de snelheid komt makkelijke bij de 50 MBit (meer heb ik ook niet) via Sixxs alleen is het cpu gebruik wat hoog bij het gebruik van aiccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

irtimmer schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:37:
[...]

Draai je die tunnel dan op de router? Want de snelheid komt makkelijke bij de 50 MBit (meer heb ik ook niet) via Sixxs alleen is het cpu gebruik wat hoog bij het gebruik van aiccu
Ik gebruik geen router, gewoon mijn Untangle die met een gigabit kaart aan de Glasaansluiting hangt.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Wikipedia
Een router is een apparaat dat twee of meer verschillende computernetwerken aan elkaar verbindt
Volgens mij is die Untangle van jouw ook gewoon een router :P met nog steeds minder processorkracht dan je pc

• GerkeP

GerkeP

irtimmer schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:24:
[...]

Volgens mij is die Untangle van jouw ook gewoon een router :P met nog steeds minder processorkracht dan je pc
Minder processorkracht? Zit AMD Phenom X4 processor in en 16 GByte memory ;)
Untangle is meer een routerende firewall met extra's :D

GerkeP

• irtimmer
  • Niet online
Dat zou wel voldoende moeten zijn O+. Al blijft het vreemd dat je met sixxs slechts 20Mbit haalt

• GerkeP

GerkeP

irtimmer schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:14:
Dat zou wel voldoende moeten zijn O+. Al blijft het vreemd dat je met sixxs slechts 20Mbit haalt
Vreemde is dat ik dat bij 2 andere XMS aansluitingen exact het zelfde heb, een met een Linksys 610 router en eentje met een Draytek 2920 router, ook daar niet boven de 20 MBit uit te komen (Beide overigens met M0n0wall er tussen).

[ Voor 4% gewijzigd door GerkeP op 29-09-2010 09:19 ]

GerkeP

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Vreemd dat iedereen hier misschien appels met peren aan het vergelijken is. Er word helemaal niet gesproken over wie welke pop heeft.

Ik heb de Scalet pop (nlams04) en trek daarmee ook de verbinding volledig dicht. Dat wil zeggen ~40 MBit, meer kan die PC van mij met downloaden van XSnews met decoden en alles toch niet aan.

Ik hoop echt dat XMS, net als xs4all native ipv6 aan gaat bieden.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• GerkeP

GerkeP

Ik hoop echt dat XMS, net als xs4all native ipv6 aan gaat bieden
Ze moeten wel, anders hebben we straks intRAnet :D

Ik heb de nlhaa01, wel een heel goede opmerking, eens kijken of we dat kunnen veranderen.

[ Voor 43% gewijzigd door GerkeP op 29-09-2010 10:10 ]

GerkeP

• marigo
[...]

Ik gebruik endian als firewall omdat ik een 100/100 FttH, 10/10 V-DSL & 120/10 Ziggo verbinding heb momenteel.
Je hebt in ieder geval een hoge beschikbaarheid m.b.t. toegang tot het Internet. :P

• White_Collar
en een leuke download snelheid :P

• eymey

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• ik222
  • Niet online
Iemand enig idee of het ook al daadwerkelijk uitgebracht is?

• White_Collar
Ik heb geen idee, Zal vanmiddag eens een software update uitvoeren, eens kijken of hij naar binnen rolt :)

• ik222
  • Niet online
pieterbas12 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:19:
Ik heb geen idee, Zal vanmiddag eens een software update uitvoeren, eens kijken of hij naar binnen rolt :)
Ja dat doe ik sowieso ook maar aangezien dat nu niet kan was ik benieuwd of er iemand toevallig wel bij zijn amino zat :P

• Gangster93
Ben benieuwd hoe het veranderd is, het was wel nodig aan verandering toe! :)
Hopelijk werk bij elke zender onderin de informatie nou ook! (of beter)

We gaan het zien, wil de eerste die het ziet meteen even een berichtje posten? 8)

edit: lijkt het nog niet te doen, hopen dat het snel beschikbaar komt!

[ Voor 8% gewijzigd door Gangster93 op 30-09-2010 14:49 ]

• Quibus69
Update gedaan maar ik zie geen veranderingen.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

Hier ook nog niet.. zal nog wel even duren :)

Verwijderd

Ik zit nu Ned. 1 HD te kijken (kijk ik weinig) maar niet normaal zoveel haperingen in beeld zeg.
Valt meer mensen dat op ?

• White_Collar
yup hier ook :(

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 09:40
Hier ook maar niet alleen op ned 1 ook vanmiddag al op sbs6. Mijn vrouw wordt er gek van en begint al te roepen dit hadden wij bij ziggo niet. Is dit al bij Xms gemeld?

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik heb 6 juni glasvezel aangevraagd by xms, maar tot op heden nog niets ontvangen. Ik heb ze gebombardeerd met telefoontjes en jeroen s van xms zou het nog steeds naar mij terugkoppelen. tot op heden nog niets gehoord. Volgens b van aannemer van den berg zitten zij op een opdracht van xms te wachten om het modem aan te komen sluiten. de kink zit bij xms in de kabel, maar ik kom er maar niet achter wat het probleem is. er zijn meer mensen die aanvraag hebben gedaan en ook zij weten niet hoelang ze nog moeten wachten. Het heeft ook geen zin om op te zeggen, want concept ict zit ook onder reggefiber. Was hier niet een insider actief die het een en ander kon achterhalen? Ik ben namelijk een beetje ten einde raad met de onkundige helpdesk van xms...

...en waarom?

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27
ga er maar van uit dat HAKO de boel vertraagt........ bij mij is de modem ook 3 weken geleden geplaatst na een verhuizing alleen moet HAKO nog graafwerkzaamheden uitvoeren hier in de straat en dat kan pas over 2 weken 8)7 en daarna kunnen ze pas de modem activeren. :F

[ Voor 6% gewijzigd door Dancis op 30-09-2010 18:56 ]

Verwijderd

Wingie schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:29:
Hier ook maar niet alleen op ned 1 ook vanmiddag al op sbs6.
Jah klopt idd.
Ik zit nu RTL 4 HD te kijken,
en ook daar freezes! :(

edit > Veronica ook al.
Dus het is niet zender gebonden!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 22:34 ]

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Dancis schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:55:
ga er maar van uit dat HAKO de boel vertraagt........ bij mij is de modem ook 3 weken geleden geplaatst na een verhuizing alleen moet HAKO nog graafwerkzaamheden uitvoeren hier in de straat en dat kan pas over 2 weken 8)7 en daarna kunnen ze pas de modem activeren. :F
Ik neem aan dat je de aannemer bedoelt? Dat is bij mij dus Van den Berg. Die heb ik zelfs gebeld. Zij zitten te wachten op een opdracht van XMS. Die vertragen dus de boel.... XMS wijst naar de aannemer en de aannemer weer naar XMS. Verschil is... De aannemer heeft veel meer onderzoek gedaan voor mij dan XMS en is er achter gekomen dat er meer in mijn buurt zijn die hetzelfde probleem met XMS ondervinden. De aannemer komt betrouwbaarder over dus... Wiens verhaal ook betrouwbaarder klinkt, ik heb nog geen internet. Niet na 3 weken, maar ook niet na 3 maanden...

...en waarom?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Zonet eindelijk tijd gehad om gebruik te maken van Netschijf. De GUI ziet er prima uit, nu nog integreren in mijn LInux-omgeving (het schijnt WebDAV-compatible te zijn)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Vannacht mijn bed uit gebeld voor een storing op het werk. Doet sinds 4 uur vanmorgen de boel het niet:( kon ik dus fysiek naar de storing toe. 2 uur rijden voor 5 minuten werk.

Afijn, ben weer thuis maar de boel licht nog steeds plat hier, PC3905

Zie dat ik weer geen lease krijg :(

[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 01-10-2010 06:22 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Loveparade schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 06:17:
Vannacht mijn bed uit gebeld voor een storing op het werk. Doet sinds 4 uur vanmorgen de boel het niet:( kon ik dus fysiek naar de storing toe. 2 uur rijden voor 5 minuten werk.

Afijn, ben weer thuis maar de boel licht nog steeds plat hier, PC3905

Zie dat ik weer geen lease krijg :(
Same here! (3905) 3e keer dit jaar. Wat is het probleem toch met DHCP? Wij hebben 60.000 clients in het netwerk en nooit een DHCP storing.
Vreemd genoeg gebeurd het altijd op de momenten dat je het echt even nodig hebt. :(

Het werkt weer :)
Down geweest tussen 02:18 en 07:25

[ Voor 10% gewijzigd door marigo op 01-10-2010 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
Hier ook.
Zit op het werk en kan weer eens remote niet inloggen.
Via BBNED/TISCALI in het verleden nooit deze problemen.
Monitor ook 24/7 een aantal irc kanalen op verschillende servers en kom daar vaak ook vaak 'onderbrekingen' tegen.

Ook zeer vervelend dat het storingsoverzicht op de site deze storingen nooit vermeld. 8)7

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (3824) ligt de boel ook plat :( Hopen dat ze het snel oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
boel werkt weer (voor mij althans).
uitval tussen: 02:16 - 07:29

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt het gelukkig ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Goed, dat was dus ongeveer 7 uur lang downtime. Rond 00:50 gingen al m'n IRC connecties *poef* en pas om iets voor half 8 kwam de eerste weer up. :Z (Veenendaal)

Was de DHCP server weer ineens stuk ofzo? Het WAN lampje was nog wel aan toen ik rond half 2 keek.

Mooie was dat ik nog wel wat verdwaalde UDP pakketjes ingaand kreeg, maar *iets* uitgaand, ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
d0s schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:58:
Hier ook nog niet.. zal nog wel even duren :)
de firmware is nu geladen zag ik. EPG ziet er inderdaad beter uit nu, al heb ik er nog niet zo heel veel mee kunnen spelen omdat ik hem eigenlijk aanzette omdat mijn dochter een filmpje ging kijken ;)

In het hoofdmenu staat er een menuitem Amersfoort, met daaronder de submenu's Amersfoort VoD en Glaset Hooglanderveen. Heb nog niet gekeken wat het doet, maar vroeg me wel af in hoeverre dat klopt, ik woon namelijk niet in Amersfoort (maar in Zeewolde).
Onder Extra heb je ook een submenu Andere plaatsen, met daaronder o.a. Almere, maar geen Zeewolde helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
L201 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:30:
[...]

de firmware is nu geladen zag ik. EPG ziet er inderdaad beter uit nu, al heb ik er nog niet zo heel veel mee kunnen spelen omdat ik hem eigenlijk aanzette omdat mijn dochter een filmpje ging kijken ;)

In het hoofdmenu staat er een menuitem Amersfoort, met daaronder de submenu's Amersfoort VoD en Glaset Hooglanderveen. Heb nog niet gekeken wat het doet, maar vroeg me wel af in hoeverre dat klopt, ik woon namelijk niet in Amersfoort (maar in Zeewolde).
Onder Extra heb je ook een submenu Andere plaatsen, met daaronder o.a. Almere, maar geen Zeewolde helaas
Kan iemand even een fotootje plaatsen? Ben benieuwd hoe het er nou uitziet!
Zit nog de hele dag in Den bosch en ben vanavond pas weer thuis.
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[...]

Dat laatste zat er in de vorige firmware ook al in hoor onder extra als ik me niet vergis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Gisteren en vanmorgen ook beeldfreezes op meedere zenders o.a. RTL4, RTL5 èn Ned1 (Amino 130M).
Vanmorgenvroeg even de Amino opnieuw opgestart en toen leek het probleem verholpen.

Vanavond maar even kijken of het probleem ook echt is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wingie schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:29:
Hier ook maar niet alleen op ned 1 ook vanmiddag al op sbs6. Mijn vrouw wordt er gek van en begint al te roepen dit hadden wij bij ziggo niet. Is dit al bij Xms gemeld?
Ziggo heeft momenteel een analoge storing waarin het geluid hapert,digitaal is alles gelukkig in orde en idd geen beeld freezes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
[...]

de firmware is nu geladen zag ik. EPG ziet er inderdaad beter uit nu
Is de EPG nu in breedbeeld en in HD? Hopelijk wordt het dan eindelijk bruikbaar.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ari3 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:43:
[...]
Is de EPG nu in breedbeeld en in HD? Hopelijk wordt het dan eindelijk bruikbaar.
En vooral sneller, handiger, soepeler te gebruiken etc......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
"Kan iemand even een fotootje plaatsen? Ben benieuwd hoe het er nou uitziet!
Zit nog de hele dag in Den bosch en ben vanavond pas weer thuis.
Alvast bedankt ;)"

Kijk hier voor screenshots: http://www.flickr.com/pho...u/sets/72157624947012449/

Ziet er goed uit. Ik hoop dat de update bij mij straks ook goed gaat en het hele handeltje niet weer eens vast loopt.

[ Voor 34% gewijzigd door Quibus69 op 01-10-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de nieuwe EPG dan al ????

Ik heb net een update uitgevoerd,
maar nergens is de nieuwe EPG te zien!
Ook via de guide knop etc etc... niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Quibus69 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:15:
Kijk hier voor screenshots: http://www.flickr.com/pho...u/sets/72157624947012449/

Ziet er goed uit. Ik hoop dat de update bij mij straks ook goed gaat en het hele handeltje niet weer eens vast loopt.
Ziet er beter uit dan het was. Wel zie ik op de infobalk dat de zenderlogo's nog steeds de verkeerde beeldverhouding hebben wat een indicatie is dat er nog steeds horizontaal opgerekt wordt.

Edit: volgens mij wordt alles nog steeds van SD naar HD geschaald. Als je de foto van de gids bekijkt dan kun je nog steeds maar een paar uur vooruit kijken. Je kunt dus niet de hele avond in een oogopslag zien terwijl met op een HD-scherm en kleinererfontgrootte (waarom is dan niet instelbaar?) makkelijk zou kunnnen.

[ Voor 23% gewijzigd door ari3 op 01-10-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Lees ik weer iets over het hoofd of kan het zijn dat deze FW-update enkel voor de A130 gelding heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
swima schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:54:
Lees ik weer iets over het hoofd of kan het zijn dat deze FW-update enkel voor de A130 gelding heeft?
Geen idee maar ik heb een A130 en zojuist nog eens een update uitgevoerd en heb ook nog geen veranderingen gezien.
En dan nog even voor de duidelijkheid: die link naar de screenshots heb ik ook maar 'gevonden' op het net en zijn dus niet van mij afkomstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach.... de EPG van KPN is ook crap :). Daar zie je in 1 beeld nog minder dan op de screenshots die ik van Glashart Media gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.... volgens mij hebben ze op het callcentre van XMS nu een telefoonstoring. Heb net geprobeerd om met mijn mobiel en de vaste aansluiting hier op de zaak te bellen naar het 088-nummer, maar het menu is totaal niet te verstaan door de haperingen. Ik zou dinsdag teruggebeld worden over mijn eerste factuur (staan aansluitkosten van 350 euro op, terwijl ik die niet zou hoeven betalen). Maar tot nu toe ben ik nog niet gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een A 130 namelijk.
Maar een update draaien helpt niet.
Bij mij is de update dan ook zeker nog niet te zien.
Iemand met een A 130 die wel de veranderingen betreffende EPG heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:59:
Ik heb ook een A 130 namelijk.
Maar een update draaien helpt niet.
Bij mij is de update dan ook zeker nog niet te zien.
Iemand met een A 130 die wel de veranderingen betreffende EPG heeft ?
Als het doorgevoerd is hoeft je niet naar de EPG te kijken om de veranderingen te zien, zie de plaatjes die iemand eerder in dit topic gepost heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:13:
[...]

Als het doorgevoerd is hoeft je niet naar de EPG te kijken om de veranderingen te zien, zie de plaatjes die iemand eerder in dit topic gepost heeft :P
Ja okee!
Maar zodat ik begrepen heb, hebben sommige mensen dit al.
Of heb ik het nu even helemaal mis ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Ik was te snel met mijn conclusie dat ik hem al had.. Keek even vlug toen mijn dochter tv aan het kijken was en dacht dat het er anders uitzag, maar ik heb vanavond even wat rustiger kunnen kijken, en het is nog gewoon hetzelfde helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L201 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:01:
Ik was te snel met mijn conclusie dat ik hem al had.. Keek even vlug toen mijn dochter tv aan het kijken was en dacht dat het er anders uitzag, maar ik heb vanavond even wat rustiger kunnen kijken, en het is nog gewoon hetzelfde helaas :(
Jah idd :P haha!
Want de servicedesk wist ook nog van niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zie op een van de plaatjes dat het een menu van Lijbrandt is, is Xms er nog mee bezig :?

Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/dutchandre/lijbrmenu.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Speedy-Andre op 01-10-2010 21:03 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat zijn gewoon plaatjes van glasvezel.nu maar het enige verschil tussen de verschillende providers is het logo links bovenin.

Maar het zal echt niet lang meer duren voordat het er overal is hoor :P

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 01-10-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Maak je geen zorgen. Het zal niet zo heel lang meer duren dat de software update komt vermoed ik. Misschien dat Yogoi meer weet hierover?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:19:
Hmmm.... volgens mij hebben ze op het callcentre van XMS nu een telefoonstoring. Heb net geprobeerd om met mijn mobiel en de vaste aansluiting hier op de zaak te bellen naar het 088-nummer, maar het menu is totaal niet te verstaan door de haperingen. Ik zou dinsdag teruggebeld worden over mijn eerste factuur (staan aansluitkosten van 350 euro op, terwijl ik die niet zou hoeven betalen). Maar tot nu toe ben ik nog niet gebeld.
Klopt, Was binnen 5 minuten volgens mij ook alweer opgelost, Ik stond bij de service desk toen de storing werd ontdekt. ;)

[ Voor 126% gewijzigd door White_Collar op 01-10-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pieterbas12 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:52:
Maak je geen zorgen. Het zal niet zo heel lang meer duren dat de software update komt vermoed ik. Misschien dat Yogoi meer weet hierover?

[...]

Klopt, Was binnen 5 minuten volgens mij ook alweer opgelost, Ik stond bij de service desk toen de storing werd ontdekt. ;)
Die haperingen hebben inderdaad niet lang geduurd. Maar toen de haperingen weg waren, werd de verbinding verbroken na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan. Vandaag weer een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Dat kan kloppen, iedereen gaat dan als een gek bellen als het weer werkt :P. Nou ja, ik hoop dat je nu niet meer zo lang in de wacht staat. :)

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 02-10-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Laat maar zitten die nieuwe software. Ik heb inmiddels mijn eigen front-end uitgerold. Hiermee heb ik op iedere Amino STB in huis:
  • mijn eigen zenderindeling.
  • kan ik (transcoded) media streamen vanaf mijn eigen server.
  • zelf kunnen instellen welk audiospoor ik beluister, inclusief de keuze voor Dolby Digital 5.1 audio.
  • zelf kunnen instellen welk ondertitelspoor ik wil zien of dat ik geen ondertitels wil zien.
  • geen verplichte PIN-code meer voor bepaalde zenders.
Het ziet er momenteel nog niet gelikt uit, maar is wel functioneel. Als er voldoende belangstelling is wil ik deze front-end open-sourcen in de hoop dat er een soort van community ontstaat die modules en skins zal ontwikkelen. Ik ben nu aan het nadenken over nieuwe features:
  • Configuratiescherm voor audio/video voorkeuren.
  • Meerdere voorkeurzenderlijsten zodat iedere huisgenoot zijn eigen zenderlijst kan hebben.
  • Modulair systeem om VOD-diensten te gebruiken. Te denken valt aan UitzendingGemist met een betere GUI (betere navigatie, zoektermen invoeren met USB toetstenbord, enz.). Ook een VOD module voor de home server waarop je kunt zoeken
  • Modulair systeem om EPG te gebruiken. Ik wil uiteindelijk niet één EPG module maar gewoon verschillende implementaties. Bijvoorbeeld een implementatie die de XMS EPG gebruikt, een die tvgids.nl gebruikt, een die bron X gebruikt...
  • Module om SABnzbd vanaf de STB te bedienen
  • RSS feeds bekijken tijdens TV kijken.
  • Notificatie van inkomende email tijdens TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@ari3,

Interessant Heb je een paar foto's daarvan om te laten zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
ari3 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:51:
Laat maar zitten die nieuwe software. Ik heb inmiddels mijn eigen front-end uitgerold.
Klinkt erg interessant. Een ander voordeel is (waarschijnlijk) dat je aan 1 UTP kabel genoeg hebt: geen gescheiden VLANs meer voor IPTV en HTPC

Ik zou dit ook erg graag willen draaien thuis. Ik neem aan dat je een eigen DHCP server draait, met een eigen firmware ? Kun je wat meer details geven ? Platform ? System requirements? Schematisch plaatje ? Screendumps ? :-) Hoe zit het met copy-, intellectual- en andere rechten?

Barry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
@ari3
Klinkt zeker interessant, wat mij betreft mag je hem gaan opensourcen :)
Maar hoe laat je die eigen firmware dan? Dus evenals Barryl ben ik erg nieuwsgierig naar de specs/howto, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigen firmware heb je niet echt nodig, je kunt de index.xhtml die de amino opvraagt gewoon zelf serveren (met een eigen dhcp server die een lokaal URL geeft bijvoorbeeld). Dan kun je dus makkelijk de indeling aanpassen, evenals de epg enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ari3 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:51:
Laat maar zitten die nieuwe software. Ik heb inmiddels mijn eigen front-end uitgerold. Hiermee heb ik op iedere Amino STB in huis:
  • mijn eigen zenderindeling.
  • kan ik (transcoded) media streamen vanaf mijn eigen server.
  • zelf kunnen instellen welk audiospoor ik beluister, inclusief de keuze voor Dolby Digital 5.1 audio.
  • zelf kunnen instellen welk ondertitelspoor ik wil zien of dat ik geen ondertitels wil zien.
  • geen verplichte PIN-code meer voor bepaalde zenders.
Het ziet er momenteel nog niet gelikt uit, maar is wel functioneel. Als er voldoende belangstelling is wil ik deze front-end open-sourcen in de hoop dat er een soort van community ontstaat die modules en skins zal ontwikkelen. Ik ben nu aan het nadenken over nieuwe features:
  • Configuratiescherm voor audio/video voorkeuren.
  • Meerdere voorkeurzenderlijsten zodat iedere huisgenoot zijn eigen zenderlijst kan hebben.
  • Modulair systeem om VOD-diensten te gebruiken. Te denken valt aan UitzendingGemist met een betere GUI (betere navigatie, zoektermen invoeren met USB toetstenbord, enz.). Ook een VOD module voor de home server waarop je kunt zoeken
  • Modulair systeem om EPG te gebruiken. Ik wil uiteindelijk niet één EPG module maar gewoon verschillende implementaties. Bijvoorbeeld een implementatie die de XMS EPG gebruikt, een die tvgids.nl gebruikt, een die bron X gebruikt...
  • Module om SABnzbd vanaf de STB te bedienen
  • RSS feeds bekijken tijdens TV kijken.
  • Notificatie van inkomende email tijdens TV kijken.
Het feit dat jij het in je eentje voor elkaar kan krijgen geeft toch maar weer aan krom het is dat een aantal features op dit moment via XMS niet ondersteund worden. Ik snap ook wel dat elke wijziging eerst uitgebreid getest moet worden door XMS en dat het daardoor langer duurt, maar nogmaals: ondertiteling & audio track kiezen zou een eitje moeten zijn lijkt me.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.