Moet je voor NatGeo HD, Discovery HD en Anmal Planet HD overigens het extra HD-pakket hebben? Onze nieuwe LCD (46" full HD) is net geleverd en ik heb de Amino 130 meteen aangesloten. Ding doet het prima en het beeld is, voor zover ik tot nu toe kan beoordelen, echt top. Alleen de eerder genoemde zenders heb ik, volgens mij, in SD en niet in HD.Mojo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:17:
[...]
XMS heeft er zelfs meer.
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 5
SBS 6
RTL 7
RTL 8
Net 5
Veronica
Discovery
Eurosport
National Geographic Wild
Brava
MyZen.tv
LuxeTV
FashionTV
Animal Planet
EDL 1
EDL 2
EDL 3
EDL 4
correct
GerkeP
Verwijderd
/me gaat even inloggen bij XMS....
Juist die zenders wil je gewoon in HD hebben.
Zooooo.... Zou vandaag nog geregeld moeten zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 14:37 ]
Ja dat is zeker waar. Ik vind alleen dat het HD pakket voor alleen die zenders wat te duur is nu bijna alles nog in het gewone digitale pakket zit. Als dalijk het 'gewone' digitale abonnement geen HD zenders meer bevat ga ik het HD pakket ook zeker aanschaffenVerwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:33:
[...]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
En na 31 december blijven als ik me niet vergis enkel nog NED1, 2 en 3 in HD in het basispakket. Voor alle andere zenders heb je dan het HD pakket nodig...Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:33:
[...]
Verwijderd
Het is nog maar de vraag of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Officieel zijn die zenders na 31 december niet meer met het basispakket te ontvangen. Maar iedereen weet dat Glashart Media achter de schermen werkt om die zenders ook na 31 december in het basispakket te houden. Dat is ook wel nodig als ze de prijzen een beetje een concurrerend willen houden. Bij Caiway heb je die zenders ook in het basispakket voor € 15.95 p/m. En ja, Caiway heeft een heel efficiënt model wat makkelijk te onderhouden is met weinig engineers. Maar dat heeft Glashart Media toch ook? IPTV is volgens mij makkelijker te onderhouden dan DVB-C. Als ik in de index.html.gz kijk dan is het volgens mij allemaal heel makkelijk te beheren.
Beheren wel.. development van nieuwe features en uitbreidingen van de bestaande middleware zijn natuurlijk wel duur. Caiway heeft inderdaad maar een handjevol engineers rondlopen maar ze hebben ook maar een heel plat product. Het is puur de doorgave van zenders en het product naast een IPTV product plaatsen met interactieve componenten als uzg (en hyves?) is natuurlijk geen vergelijking. Het zal er vanaf hangen of ze de kosten van dit soort zaken kunnen managen.. en klanten die dan gaan klagen dat ze een IPTV product willen zonder het analoge aanbod voor een paar euro minder.... tja..Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:49:
Het is nog maar de vraag of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Officieel zijn die zenders na 31 december niet meer met het basispakket te ontvangen. Maar iedereen weet dat Glashart Media achter de schermen werkt om die zenders ook na 31 december in het basispakket te houden. Dat is ook wel nodig als ze de prijzen een beetje een concurrerend willen houden. Bij Caiway heb je die zenders ook in het basispakket voor € 15.95 p/m. En ja, Caiway heeft een heel efficiënt model wat makkelijk te onderhouden is met weinig engineers. Maar dat heeft Glashart Media toch ook? IPTV is volgens mij makkelijker te onderhouden dan DVB-C. Als ik in de index.html.gz kijk dan is het volgens mij allemaal heel makkelijk te beheren.
add:
voor de duidelijkheid: het index.html bestandje waarin het zenderoverzicht staat is natuurlijk geen deel van de middleware. Het platform wat erachter zit en wat die index.html gebruikt om het zenderoverzicht te beheren is natuurlijk een stuk gecompliceerder.
[ Voor 8% gewijzigd door denan op 16-09-2010 18:25 ]
Verwijderd
Dat zou dan idd iets goeds concurerent's wezen!Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:49:
Maar iedereen weet dat Glashart Media achter de schermen werkt om die zenders ook na 31 december in het basispakket te houden.
Verwijderd
Maar dat is toch eigenlijk wat een kabelleverancier ook hoort te doen? Gewoon het kale signaal doorgeven zonder poespas? En die interactieve dingen die moet je natuurlijk wel los koppelen van de mensen die daar geen gebruik van maken en enkel gewoon TV willen kijken. Waarom zouden die moeten meebetalen aan het interactieve gedeelte in de prijs van hun zenderpakket? Daar kun je toch aparte pakketten voor maken? Je moet altijd proberen zo efficiënt mogelijk te werken en dingen gescheiden te houden voor aparte groepen.denan schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:23:
[...]
Het is puur de doorgave van zenders en het product naast een IPTV product plaatsen met interactieve componenten als uzg (en hyves?) is natuurlijk geen vergelijking.
Uitbreidingen van de middelware zie ik meer als investering. En nieuwe features breng je onder in een apart interactief pakket ipv door te berekenen in zenderpakketten.Beheren wel.. development van nieuwe features en uitbreidingen van de bestaande middleware zijn natuurlijk wel duur.
Dat van IPTV zonder analoog is toch niet moeilijk te managen? Gewoon IPTV iets duurder maken en erbij zetten dat er van de totaalprijs x euro vanaf gaat als je ook analoog afneemt. En andersom kun je het ook bij analoog zetten. Is alleen maar beter voor de klant en voor Glashart Media. Meer keuzevrijeheid en flexibiliteit voor de klant die dan sneller overgaat tot het afnemen van de dienst die hij wil.Het zal er vanaf hangen of ze de kosten van dit soort zaken kunnen managen.. en klanten die dan gaan klagen dat ze een IPTV product willen zonder het analoge aanbod voor een paar euro minder.... tja..
Snap ik, maar om nog een voorbeeld te geven waarom IPTV minder tijd kost om te onderhouden: Als je nieuwe zenders gaat toevoegen hoef je niet steeds te gaan meten hoeveel bandbreedte je vrij moet maken en welke zenders dat dan moeten zijn etc. Dat scheelt natuurlijk ook aan mensen/tijdvoor de duidelijkheid: het index.html bestandje waarin het zenderoverzicht staat is natuurlijk geen deel van de middleware. Het platform wat erachter zit en wat die index.html gebruikt om het zenderoverzicht te beheren is natuurlijk een stuk gecompliceerder.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 18:59 ]
Nee.. dat is jouw mening over wat een bedrijf hoort te doenVerwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:45:
Maar dat is toch eigenlijk ook wat een kabelleverancier ook hoort te doen? Gewoon het kale signaal doorgeven zonder poespas? En die interactieve dingen die moet je natuurlijk wel los koppelen van de mensen die daar geen gebruik van maken en enkel gewoon TV willen kijken. Waarom zouden die moeten meebetalen aan het interactieve gedeelte in de prijs van hun zenderpakket? Daar kun je toch aparte pakketten voor maken? Je moet altijd proberen zo efficiënt mogelijk te werken en dingen gescheiden te houden voor aparte groepen.
Glashart levert gewoon 1 iptv product waarin al die interactieve dingen zitten. Ben je het niet eens met dat product dan koop je iets anders.
De wet van de grootste aantallen.Gewoon IPTV iets duurder maken en erbij zetten dat er van de totaalprijs x euro vanaf gaat als je ook analoog afneemt.
- 80-90% van de TV kijkers in nederland heeft meer dan 1 tv in huis.
- De ruime meerderheid van die mensen heeft geen zin om meer dan 1 stb te kopen en kijkt naar analoog of dvb-c op de tweede tv.
Ja.. jij als kleine groep (klanten die IPTV willen hebben maar niets met analoog doen) betaalt dan mee aan de diensten van de grote groep. Dat is vervelend.. maar die grote groep betaalt ook weer mee aan dienstontwikkeling voor producten die jij wenst te gebruiken.
Dat is bijna hetzelfde als klagen over het zenderaanbod->
"Ik wil maar 3 euro voor analoge tv betalen aangezien ik alleen naar ned 1,2 en 3 kijk.. de rest hoeft van mij niet en daarom vind ik dat de prijs omlaag moet" .
Verder moet je ook niet vergeten dat het implementeren van dit soort keuzemogelijkheden (voor kleine doelgroepen!) ook geld kost. Niet alleen in het TV platform maar ook in de billing software, het aanpassen van processen, aanpassingen in folders.. brieven.. zelfs het instrueren van de helpdesk kost tijd en dus geld.
Als laatste punt: het gecombineerde model van analoog + iptv (qua kosten en rechtenconstructie) is iets dat momenteel marktconform is. Als glashart de tarieven van IPTV zou verhogen komen ze op alle vergelijkingssites duurder uit. (ok.. die is inderdaad een beetje flauw.. maar het is wel een terechte)
Dat is bij caiway en bij glashart media vast te verwaarlozen qua uren.Snap ik, maar om nog een voorbeeld te geven waarom IPTV minder tijd kost om te onderhouden: Als je nieuwe zenders gaat toevoegen hoef je niet steeds te gaan meten hoeveel bandbreedte je vrij moet maken en welke zenders dat dan moeten zijn etc. Dat scheelt natuurlijk ook aan mensen/tijd
Imho moeten ze zich bij glashart focussen op nieuwe diensten (PVR/EPG/netpvr/VOD/youtube integratie/etcetc) en op het zenderaanbod. Niet op producten die slechts voor een zeer kleine groep leuk zijn. Dat kan later alsnog als alle zeer gewenste dingen geimplementeerd zijn.
Volgens mij is het echter wel zo dat Discovery HD, Natgeo HD en Animal Planet HD niet hetzelfde zijn als de reguliere Discovery, Natgeo en Animal Planet, zoal bv bij NL1 en NL1HD dat wel het geval is.Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:33:
[...]
Zooooo.... Zou vandaag nog geregeld moeten zijn.
Bij de NL zenders is de content exact hetzelfde als op de reguliere zender als op de HD variant.
Dus kijk je op NL1 naar iets, dan is dat op dat moment hetzelfde als op NL1 HD
Kijk je nu op Discovery naar Mythbusters, dan zul je dat niet op hetzelfde moment zien op Discovery HD.
Dat is een andere programmering.
Tenminste, van wat ik bij de buren heb gezien, want zelf heb ik geen HD.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Verwijderd
Lukt helaas niet in Nederland met die gesloten kabelmarkt. Alleen Caiway komt dan in de buurt (en zelfs daar had ik liever minder zenders gezien in het basispakket, zodat zo'n beetje alle HD zenders erin konden). Maximale beeldkwaliteit is echt veel comfortabeler om te hebben dan 50 zenders waarvan de helft opvulzenders zijn. Dat is tenminste mijn mening ;-)denan schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:04:
[...]
Nee.. dat is jouw mening over wat een bedrijf hoort te doen
Glashart levert gewoon 1 iptv product waarin al die interactieve dingen zitten. Ben je het niet eens met dat product dan koop je iets anders.
Zoiets zie ik puur als investeringkosten. Even doorbijten, maar uiteindelijk krijg je er meer omzet door.Verder moet je ook niet vergeten dat het implementeren van dit soort keuzemogelijkheden (voor kleine doelgroepen!) ook geld kost. Niet alleen in het TV platform maar ook in de billing software, het aanpassen van processen, aanpassingen in folders.. brieven.. zelfs het instrueren van de helpdesk kost tijd en dus geld.
Tja dat is dan een fout van die vergelijkingssite. Hoeveel providers werken er wel niet met kortingspakketten? Die worden toch ook gewoon doorberekend in die vergelijkingssites?Als laatste punt: het gecombineerde model van analoog + iptv (qua kosten en rechtenconstructie) is iets dat momenteel marktconform is. Als glashart de tarieven van IPTV zou verhogen komen ze op alle vergelijkingssites duurder uit. (ok.. die is inderdaad een beetje flauw.. maar het is wel een terechte)
Mee eens dat die dingen voor gaan. Maar tegelijkertijd moet je wel proberen om het zo aantrekkelijk mogelijk te houden voor allerlei groepen klanten.Dat is bij caiway en bij glashart media vast te verwaarlozen qua uren.
Imho moeten ze zich bij glashart focussen op nieuwe diensten (PVR/EPG/netpvr/VOD/youtube integratie/etcetc) en op het zenderaanbod. Niet op producten die slechts voor een zeer kleine groep leuk zijn. Dat kan later alsnog als alle zeer gewenste dingen geimplementeerd zijn.
Uit dat kleine groepje wat hiervan gebruik maakt zul je weinig terugkrijgen. Dat is meer een fan-serviceVerwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:26:
Zoiets zie ik puur als inversteringkosten. Even doorbijten, maar uiteindelijk krijg je er meer omzet door.
Ow dat wel.. maar ik heb het sterke vermoeden dat ze zich dan beter met andere dingen bezig kunnen houden -> dat wat de grootste groep het eerst wil zien.Mee eens dat die dingen voorgaan. Maar tegelijkertijd moet je wel proberen om het zo aantrekkelijk mogelijk te houden voor allerlei groepen klanten.
Wat over het algemeen IPTV klanten willen hebben:
1-PVR/Netpvr (die komt eraan)
2-Video on demand - videotheek integratie
3-EPG/PVR integratie
4-Meerder audiostreams
5-De mogelijkheid om streams in de oorspronkelijke bron door te geven (laat mijn reciever maar upscalen en bepalen wat het beste geluid is)
6-Integratie met youtube/vimeo en andere streaming sites
7-Mogelijkheid tot het streamen van films naar de TV via een stb
8- Games (ja.. er zijn echt mensen die graag jewels op tv willen spelen)
9-Webbrowsing
10- Remote instellen van PVR (bvb via android of iphone)
etc
Laat ze daar eerst maar eens mee aan de slag gaan.
Verwijderd
Allebei of bedoel je een van de twee?denan schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:36:
1-PVR/Netpvr (die komt eraan)
Voor speelfilms lijkt me dit tijdverspilling, dus ik hoop dat er ook andere content op aangeboden gaat worden.2-Video on demand - videotheek integratie
Dat is wel een must have natuurlijk.3-EPG/PVR integratie
Dat wordt ook tijd.4-Meerder audiostreams
Bedoel je dat 576i ook als 576i signaal wordt uitgestuurd naar de TV (ipv die vaste setting van 1080i). Dat zou inderdaad wel zeer welkom zijn. Ben je niet meer afhankelijk van de upscaling kwaliteit van de Amino.5-De mogelijkheid om streams in de oorspronkelijke bron door te geven
Daar zie ik niet echt veel in. Leuk om een keer uit te proberen, maar ik denk dat zoiets maar weinig gebruikt gaat worden. Via je PC kun je dat veel sneller doen in veel minder tijd. Dat geld overigens voor alle internet toepassingen via de TV.6-Integratie met youtube/veoz en andere streaming sites
Dit is dus wel echt weer zoiets waar iedereen op zit te wachten. Gewoon een soort Media Center interface waar je video bestanden ingeladen worden vanaf een PC of een NAS in je netwerk. En dan uiteraard met ondersteuning voor populaire formaten/containers h264/mkv, AC3 en DTS audio en externe ondertitelbestanden zoals srt, sub, vob etc.7-Mogelijkheid tot het streamen van films naar de TV via een stb
Dan zal er ondersteuning moeten zijn voor een externe game controller ofzo, anders is je afstandsbediening zo leeg8- Games (ja.. er zijn echt mensen die graag jewels op tv willen spelen)
Leuk om te hebben, maar zal weinig gebruikt worden in de praktijk. Ook alleen handig als je dicht genoeg bij je TV zit ivm de kleine letters (ja je kunt kunstmatig gaan vergroten, maar dan verkloot je wel de webpagina in veel gevallen9-Webbrowsing
Ik heb/wil niks van Apple, maar voor veel mensen die wel Apple hebben kan het een uitkomst zijn idd10- Remote instellen van PVR (bvb via android of iphone)
Even ter verduidelijking: Dat lijstje is een lijst van features die de gemm IPTV kijker wil hebben op zijn product. Geen roadmap van glashart.Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:55:
1 Allebei of bedoel je een van de twee?
2 Voor speelfilms lijkt me dit tijdverspilling, dus ik hoop dat er ook andere content op aangeboden gaat worden.
3 Dat is wel een must have natuurlijk.
4 Dat wordt ook tijd.
5 Bedoel je dat 576i ook als 576i signaal wordt uitgestuurd naar de TV (ipv die vaste setting van 1080i). Dat zou inderdaad wel zeer welkom zijn. Ben je niet meer afhankelijk van de upscaling kwaliteit van de Amino.
6 Daar zie ik niet echt veel in. Leuk om een keer uit te proberen, maar ik denk dat zoiets maar weinig gebruikt gaat worden. Via je PC kun je dat veel sneller doen in veel minder tijd. Dat geld overigens voor alle internet toepassingen via de TV.
7 Dit is dus wel echt weer zoiets waar iedereen op zit te wachten. Gewoon een soort Media Center interface waar je video bestanden ingeladen worden vanaf een PC of een NAS in je netwerk. En dan uiteraard met ondersteuning voor populaire formaten/containers h264/mkv, AC3 en DTS audio en externe ondertitelbestanden zoals srt, sub, vob etc.
8 Dan zal er ondersteuning moeten zijn voor een externe game controller ofzo, anders is je afstandsbediening zo leeg
9 Leuk om te hebben, maar zal weinig gebruikt worden in de praktijk. Ook alleen handig als je dicht genoeg bij je TV zit ivm de kleine letters (ja je kunt kunstmatig gaan vergroten, maar dan verkloot je wel de webpagina in veel gevallen)
1 PVR komt eraan.. maar netpvr zou ook handig zijn.
2 Ik denk dat er toch aardig wat klanten VoD zouden willen hebben bij glashart media. Kijk maar eens hoe de gebruikersaantallen bij UPC/Ziggo VoD maandelijks groeien. En de meerderheid zijn betaalde speelfilms/series en documentaires.
3 Mijn eerste dreambox versie had het anders niet
4 Dat zou zeker prettig zijn. Volgens mij zit de audio wel al gewoon in de stream.
5 Yup. Gewoon een "disable all upscalers/resizers" optie in instellingen.
6 Dat jij het niet zou gebruiken wil niet zeggen dat er geen vraag naar is. Persoonlijk gebruik(te) ik het youtube script in XBMC regelmatig om korte filmpjes te streamen. Met de komst van youtubeHD en full length films is het alleen maar aantrekkelijker. En zeg nou zelf: Dit wil toch iedereen op zijn fullHD 47" tv bekijken YouTube: SWTH - Climbing a 1768 ft radio tower!
7 Het enige nadeel is dat sommige containers (bvb mkv) regelmatige updates nodig hebben. De enige manier waarop ik dit zie werken met een amino en de daarin aanwezige chipset is met een soort mediaextender functionaliteit. Gewoon in mp2-mp4 vanaf je pc streamen dus.
8 Of iedereen een logitech aansmeren
9 toch zijn er zat mensen die even willen browsen. Al is het maar met een soort opera mobile achtige browser zonder flash.
Verwijderd
hahahahaha, dit is iets waar iedereen op zit te wachten ??? Begrijp me niet verkeerd, lijkt mij persoonlijk ook helemaal top (weer een kastje minder bij m'n tv, want ik gebruik nu m'n WDTV HD media player (gen1) voor het afspelen van pc content (rechtstreeks of via m'n netwerk) op m'n 40PFL8605H. Bevalt prima ! ) maar ik denk dat het gros van de XMS klanten nog nooit van streamen gehoord heeft.Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:55:
Dit is dus wel echt weer zoiets waar iedereen op zit te wachten. Gewoon een soort Media Center interface waar je video bestanden ingeladen worden vanaf een PC of een NAS in je netwerk. En dan uiteraard met ondersteuning voor populaire formaten/containers h264/mkv, AC3 en DTS audio en externe ondertitelbestanden zoals srt, sub, vob etc.
Dat jij en ik en nog vele tweakers hier op het forum wel weten wat dat is, is niet echt representatief imho.
hoi allemaal even een vraagje tussendoor ik neem digitale tv af van ziggo
ik ben daar best tevreden over ook over de HD kanalen
geeft iptv een mooier beeld dan ziggo op de amino hd decoder
En is de epg goed van de amino
ik ben daar best tevreden over ook over de HD kanalen
geeft iptv een mooier beeld dan ziggo op de amino hd decoder
En is de epg goed van de amino
Wat betreft geluid en trouwens ook ondertiteling kiezen zou dat inderdaad niet heel veel werk moeten zijn aangezien van beide al meerdere sporen in de streams zitten. Dat kun je zien wanneer je de streams met VLC of een andere mediaplayer opent.
@rjn27: Beeld is exact hetzelfde en wat betreft EPG is de mini EPG tijdens het zappen in de statusbalk prima maar de volledige EPG vind ik teleurstellend en onhandig.
@rjn27: Beeld is exact hetzelfde en wat betreft EPG is de mini EPG tijdens het zappen in de statusbalk prima maar de volledige EPG vind ik teleurstellend en onhandig.
[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 16-09-2010 20:59 ]
Verwijderd
Als het mogelijk wordt, dan wordt het vanzelf ook wel populair onder niet-tweakers. Kwestie van mond-op-mond reclame. Ik weet zeker dat niet-tweakers dit ook met open armen ontvangen als ze bij vrienden/kennissen zien hoe het werkt.Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:52:
[...]
hahahahaha, dit is iets waar iedereen op zit te wachten ??? Begrijp me niet verkeerd, lijkt mij persoonlijk ook helemaal top (weer een kastje minder bij m'n tv, want ik gebruik nu m'n WDTV HD media player (gen1) voor het afspelen van pc content (rechtstreeks of via m'n netwerk) op m'n 40PFL8605H. Bevalt prima ! ) maar ik denk dat het gros van de XMS klanten nog nooit van streamen gehoord heeft.
Dat jij en ik en nog vele tweakers hier op het forum wel weten wat dat is, is niet echt representatief imho.
Verwijderd
UPC en Ziggo snoepen vaak nog wat van de bitrate af:ik222 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:57:
Nederland 1 bij Ziggo -> 7332 kbit/s
Nederland 1 bij UPC -> 7241 kbit/s
Bij Glashart Media schommelt het tussen de 8000-8300 kbit/s
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 21:43 ]
Verwijderd
Klopt. Het zijn extra zenders met een andere programmering.Thasaidon schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:12:
[...]
Kijk je nu op Discovery naar Mythbusters, dan zul je dat niet op hetzelfde moment zien op Discovery HD.
Dat is een andere programmering.
Tenminste, van wat ik bij de buren heb gezien, want zelf heb ik geen HD.
nou die mini epg kan ook wel wat verbetering gebruiken... Net5 en veronica zijn vaak leeg... Bij de laatste zie je geen jetix van voor 18en... Dus om 1 smiddags zie je alleen de uitzending vanaf 18uur.ik222 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:57:
Bij nickelodeon/comedy central is het precies andersom... Zie je altijd tijdens Comedy Central als laatste uitzending drake en josh van nickelodeon en eerste volgende uitzending is Dora.
Maja wie weet komt daar eens een update van.
En volledige epg is inderdaad helaas een ramp. Wel mooi. Maar totaal niet praktisch helaas. Erg onhandig.
Ik hoop dat de EPG van de nieuwe Amino 540 (met PVR) beter is. Ik neem aan dat je bij het opnemen de programma's uit de EPG kiest. En als de EPG van de Amino 540 hetzelfde is als die van de Amino 130 dan sla ik mooi over. Wat een rampding is die EPG van de 130. Het is zo duidelijk dat het niks meer is dan een soort website, met alle beperkingen van dien. Het feit dat je op 'volgende' moet klikken om naar beneden door de zenders te bladeren geeft al aan hoe onhandig het ding is. En daarbij is de EPG ook nog eens onzettend traag. Ik gebruik 'm echt NOOIT. Ik gebruik nog liever teletekst.Mau_Maus schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 01:31:
En volledige epg is inderdaad helaas een ramp. Wel mooi. Maar totaal niet praktisch helaas. Erg onhandig.
Van alle features die hier recent langs zijn gekomen wacht ik het meest op:
- Audiotracks kiezen: Eindelijk Cartoon Network in het Engels kunnen zetten!
- Ondertiteling kunnen kiezen: Zelf bepalen of je ze aan of uit zet en in welke taal. Zo staat de ondertiteling van Discovery World NOG STEEDS UIT!!!
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dat zijn inderdaad wel features die je erin moet hebben om een beetje een vergelijkbaar aanbod te bieden als UPC/Ziggo. Ik heb bij UPC digital namelijk wel bij CartoonNetwork, Eurosport en Arte de mogelijkheid een audio taal te kiezen (misschien Euronews trouwens ook) bij CN en Eurosport is dat Engels of Nederlands. Overigens kun je in de box ook standaard audio instellen op Engels dat werkt echt top. Qua ondertiteling is het ook centraal te regelen in Engels of Nederlands. Bij 13thstreet en syfy werkt dat o.a.Luuk1983 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:31:
[...]
Van alle features die hier recent langs zijn gekomen wacht ik het meest op:Volgens mij is dit niet moeilijk te implementeren (immers, de Amino ondersteund dit gewoon) en ik denk dat de meeste mensen dit wel willen hebben.
- Audiotracks kiezen: Eindelijk Cartoon Network in het Engels kunnen zetten!
- Ondertiteling kunnen kiezen: Zelf bepalen of je ze aan of uit zet en in welke taal. Zo staat de ondertiteling van Discovery World NOG STEEDS UIT!!!
Wat dat betreft werkt mijn dreambox echt heel prettig. Ik kan via een keuze menu een top 4 van default audiostreams selecteren. Zo heb ik tijdens het zappen op elke zender de gewenste taal en audiotypes automatisch. Om een voorbeeld te geven-> hier mijn instellingen:funrider schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:03:
Dat zijn inderdaad wel features die je erin moet hebben om een beetje een vergelijkbaar aanbod te bieden als UPC/Ziggo. Ik heb bij UPC digital namelijk wel bij CartoonNetwork, Eurosport en Arte de mogelijkheid een audio taal te kiezen (misschien Euronews trouwens ook) bij CN en Eurosport is dat Engels of Nederlands. Overigens kun je in de box ook standaard audio instellen op Engels dat werkt echt top. Qua ondertiteling is het ook centraal te regelen in Engels of Nederlands. Bij 13thstreet en syfy werkt dat o.a.
1) Nederlands 5.1
2) Nederlands
3) Engels 5.1
4) Engels
Als een bepaald audiospoor niet bestaat pakt de dreambox automatisch de volgende in de lijst.
Discovery World heeft geen Nederlandse ondertiteling in de stream dus een firmware upgrade gaat daar niets aan verhelpen. Zelfde geldt voor Discovery T&L en Science. Best vreemd, want toen deze zenders nog analoog doorgeven werden waren er wel ondertitels. Waarschijnlijk gebruikte Glashart voor analoog een andere bron dan voor digitaal.Luuk1983 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:31:
Zo staat de ondertiteling van Discovery World NOG STEEDS UIT!!!
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
De mini EPG kan ook beter. Op Comedy Central laat hij altijd de programmering van Nickelodeon zien in plaats van de Comedy Central programmering. Ook update de mini EPG zich allen bij het zappen. Als je de STB een uur op dezelfde zender laat staan en op OK drukt dan staat er nog steeds de programmering een uur geleden waardoor je niet kan zien wat het volgende programma is. Je moet dan eerste weer naar een andere zender zappen en weer terug om te verversen.ik222 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:57:
... en wat betreft EPG is de mini EPG tijdens het zappen in de statusbalk prima maar de volledige EPG vind ik teleurstellend en onhandig.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Heeft iemand een vast ip aangevraagd bij xms? Ik heb een PacketFront modem.
Is het zo dat bij de activatie hiervan je geen internet zou moeten kunnen krijgen als je je router op DHCP instelt?
Is het zo dat bij de activatie hiervan je geen internet zou moeten kunnen krijgen als je je router op DHCP instelt?
Als het goed is moet dat inderdaad niet werkenKelfox schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:28:
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
Kijk dat zou nou ook een mooie optie wezen voor de Amino!denan schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:39:
[...]
Wat dat betreft werkt mijn dreambox echt heel prettig. Ik kan via een keuze menu een top 4 van default audiostreams selecteren. Zo heb ik tijdens het zappen op elke zender de gewenste taal en audiotypes automatisch. Om een voorbeeld te geven-> hier mijn instellingen:
1) Nederlands 5.1
2) Nederlands
3) Engels 5.1
4) Engels
Als een bepaald audiospoor niet bestaat pakt de dreambox automatisch de volgende in de lijst.
Maar die zal denk ik geen werkelijkheid worden, of ...... toch wel
Verwijderd
Je moet idd wel aangeven in de router en zo instellen dat je een vast ip adres hebt.Kelfox schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:28:
Anders klopt dan hebbie geen inter!
Was in ieder geval bij mij zo.
iemand die vandaag ook een mailtje heeft gehad over de pilot van de netschijf?
ben nu even aan het klooien maar krijg de schijf niet goed op mijn computer, heb gewoon de handleiding gevold en netdrive geinstalleerd en een nieuwe schijf aanlaten maken, dat gebeurd ook netjes maar als ik de schijf wil open krijg ik alleen maar @home en @shares tezien.
ben nu even aan het klooien maar krijg de schijf niet goed op mijn computer, heb gewoon de handleiding gevold en netdrive geinstalleerd en een nieuwe schijf aanlaten maken, dat gebeurd ook netjes maar als ik de schijf wil open krijg ik alleen maar @home en @shares tezien.
welke handleiding heb je gevolgd? ik kom namelijk wel via het web erop, maar kan niet een schijf aanmaken....aegis schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:19:
Verwijderd
Dat klopt..aegis schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:19:
Dat krijg je ook alleen maar te zien
Zolang jezelf er niets op zet, dan zal dat ook niet veranderen
@home > dat is je persoonlijke gedeelte.
Hier zet je dan ook dingen op die voor jezelf zijn.
@shares > daar zet je de dingen op die je wilt delen.
Je kan gewoon bestanden er heen slepen door dragg and dropp!
Verwijderd
Welke handleiding ? Degene waarnaar de link in de e-mail verwijst !kenicky schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:38:
[...]
welke handleiding heb je gevolgd? ik kom namelijk wel via het web erop, maar kan niet een schijf aanmaken....
Verwijderd
Ja !aegis schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:19:
De e-mail ging over de Handleidingen XMS netschijf Pilot,
de subject van de e-mail was bij mij echter Valse XMS emailberichten

edit: ik zie nu dat het idd die mail van valse email is.. die had ik nog niet geopend, aangezien ik zo'n mailtje vorige maand ook al had gehadVerwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:58:
[...]
Welke handleiding ? Degene waarnaar de link in de e-mail verwijst !
[ Voor 40% gewijzigd door kenicky op 17-09-2010 22:06 ]
Het gekke is dat als ik static ip gegevens invoer heb ik geen internet, maar via DHCP op de router wel gewoon.Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:42:
[...]
Je moet idd wel aangeven in de router en zo instellen dat je een vast ip adres hebt.
Anders klopt dan hebbie geen inter!
Was in ieder geval bij mij zo.
Bij het kiezen voor een statisch ip adres werd aangegeven dat over een paar minuten het internet weg zou vallen en dat het dan alleen lukt als je een vast ipadres insteld.
Dit is dus bij mij niet het geval. De support via email reageert nergens op.
Hier bijkomend geven ze op mijn.msnet.nl aan dat ik aangegeven zou hebben dat ik een andere snelheid wil, namelijk 48MBps. Heel vreemd. Ik heb alleen maar aangevinkt dat ik een statisch ip wil.
Verwijderd
Vaag.Kelfox schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 09:21:
[...]
Het gekke is dat als ik static ip gegevens invoer heb ik geen internet, maar via DHCP op de router wel gewoon.
Bij het kiezen voor een statisch ip adres werd aangegeven dat over een paar minuten het internet weg zou vallen en dat het dan alleen lukt als je een vast ipadres insteld.
Want je moet dat wel in je router instellen,
overigens in je pc/laptop moet je het wel op dhcp dan laten staan.
Ook raad ik je aan even een uurtje stroom van router/ en packetfront af te halen.
En dan moet het toch werken.
@Kelfox, kan even duren voordat ze het omgezet hebben.. Met een vast/static IP moet je idd alle gegevens (IP, subnetmask, gateway en DNS servers) handmatig invoeren.. IP verkrijgen via DHCP werkt dan niet meer.. Als dat bij jou nog wel zo is dan hebben ze het gewoon nog niet omgezet.. Je hebt sowieso de gegevens nodig die je moet invoeren, heb je die al gehad?
Ik zou trouwens gewoon de helpdesk bellen i.p.v. e-mailen indien nodig.. Stuk makkelijker en sneller, tenzij je echt geen tijd en zin hebt om even in een wachtrij te staan..
Ik zou trouwens gewoon de helpdesk bellen i.p.v. e-mailen indien nodig.. Stuk makkelijker en sneller, tenzij je echt geen tijd en zin hebt om even in een wachtrij te staan..
Behalve als je dus een Genexis(v2) hebt.Inflatable schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:30:
@Kelfox, kan even duren voordat ze het omgezet hebben.. Met een vast/static IP moet je idd alle gegevens (IP, subnetmask, gateway en DNS servers) handmatig invoeren.. IP verkrijgen via DHCP werkt dan niet meer..
Ik heb ook een vast IP, maar ik hoef niets zelf in te stellen want dit word alsnog door de DHCP server geregeld.
Verwijderd
Jah maar hij had al aangegeven een Packetfront te hebben!
Maar als je kiest voor vast ip, moet dat gewoon in een paar minuten ready zijn.
Dat gaat gewoon vol auto.
En ik heb eerder meegemaakt dat stroom eraf even kan helpen.
Ik had hetzelfde probleem bij het aanvragen van een vast IP-adres, aanvragen via de website had niet het gewenste effect. Een telefoontje naar de servicedesk loste het binnen een paar minuten op.
Mischien een rare vraag, maar wij krijgen binnenkort glasvezel, maar ik wil niet overstappen als BBC1 en BBC2 niet geleverd worden. Is hier al meer zicht op?
Volgens mij zijn die inmiddels gewoon beschikbaar analoog en digitaal:tinusbalpol schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:42:
Mischien een rare vraag, maar wij krijgen binnenkort glasvezel, maar ik wil niet overstappen als BBC1 en BBC2 niet geleverd worden. Is hier al meer zicht op?
http://xmsnet.nl/uploads/editor/100401XMSDTV%282%29.pdf
Via IPTV zijn ze altijd gewoon beschikbaar geweest voor zover ik weet. In ieder geval zitten ze er nu gewoon op hier
Bij UPC gewoon ondertitels op al die zenders.ari3 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:59:
[...]
Discovery World heeft geen Nederlandse ondertiteling in de stream dus een firmware upgrade gaat daar niets aan verhelpen. Zelfde geldt voor Discovery T&L en Science. ....
XMS loopt gewoon al meer dan een jaar te prutsen met DTV,
En de telefonie is ook nog steeds onbetrouwbaar, na bijna 5 jaar gepruts.
Beloftes genoeg maar mijn opzegging gaat binnenkort de deur uit.
Gr Ronald
rfbroek schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 06:53:
.....en ik ga ook overstappen naar Ziggo.....
rfbroek schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 02:21:
Ik wilde mijn overstap naar Ziggo nog even uitstellen toen.....
rfbroek schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 02:12:
Volgende maand bestel ik Ziggo en dan mogen ze die Amino in hun **** proppen :-) .....
rfbroek schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:13:
..... voor ik overstap naar Ziggo?
rfbroek schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 00:47:
.....om mijn overstap naar Ziggo uit te stellen.....
rfbroek schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:51:
Volgende maand zit ik met alle diensten bij Ziggo.....
rfbroek schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 02:44:
.....en stap ik binnenkort over naar Ziggo.....
Echt...?rfbroek schreef op zondag 19 september 2010 @ 01:02:
.....mijn opzegging gaat binnenkort de deur uit.....

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik denk dat XMS de streams van canaldigitaal pakt, die hebben namelijk ook geen ondertiteling.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Klopt, maar mijn reactie was dan ook meer als algemene opmerking bedoeld. Niet iedereen zal gelezen hebben dat hij een Packetfront heeft en dus zou er dan weer verwarring kunnen ontstaan bij mensen met een Genexis.Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:52:
Jah maar hij had al aangegeven een Packetfront te hebben!
Voor zover ik weet klopt dat ja. Die ondertiteling zit er al vanaf het begin niet in...fast-server schreef op zondag 19 september 2010 @ 02:27:
Ik denk dat XMS de streams van canaldigitaal pakt, die hebben namelijk ook geen ondertiteling.
Het gekke is wel dat bij bv Discovery T&L wel weer Arabisch, Bulgaars, Kroatisch, Engels, Macedonisch en Portugees ondertiteling meegestuurd worden. Maar dus geen NL
Verwijderd
Ahhhh. okey ik snapThasaidon schreef op zondag 19 september 2010 @ 09:05:
Klopt, maar mijn reactie was dan ook meer als algemene opmerking bedoeld. Niet iedereen zal gelezen hebben dat hij een Packetfront heeft en dus zou er dan weer verwarring kunnen ontstaan bij mensen met een Genexis.
Toch lastig dat ze verschillende netwerken met verschillende technieken gebruiken bij dezelfde provider.
Kan me niet voorstellen dat de helpdesk hier ook vrolijk van wordt met troubleshooten
Ik zal XMS even bellen. Omdat het zondag is probeer ik ook even de stroom af/aan te zetten op de PacketFront. Het ip stel ik inderdaad alleen op de router (WAN) in. Op de laptop staat DHCP gewoon aan voor de interne ip range.
Bedankt voor de tips!
Bedankt voor de tips!
Verwijderd
idd. je kan beters met één techniek/systeem werken!Thasaidon schreef op zondag 19 september 2010 @ 09:29:
[...]
Toch lastig dat ze verschillende netwerken met verschillende technieken gebruiken bij dezelfde provider.
Kan me niet voorstellen dat de helpdesk hier ook vrolijk van wordt met troubleshooten
Wel zo makkelijk.
Verwijderd
Je hebt het dus nog niet voor elkaar ?Kelfox schreef op zondag 19 september 2010 @ 09:46:
Ik zal XMS even bellen. Omdat het zondag is probeer ik ook even de stroom af/aan te zetten op de PacketFront. Het ip stel ik inderdaad alleen op de router (WAN) in. Op de laptop staat DHCP gewoon aan voor de interne ip range.
Bedankt voor de tips!
Ik bespeur dat je me niet helemaal serieus neemt, maar laat me je uit de droom helpen.
Op jouw reactie: Ja echt. En eerlijk is eerlijk - ik ben nog niet overgestapt.
Maar de einige reden dat het nog niet gebeurd is dat ik het laatste 3/4 jaar continue bij mijn vriendin ben geweest, dus alleen UPC gezien ( en UPC heeft het WEL goed voor elkaar) en ondertussen mn xms abbo laten doorlopen zonder er gebruik van te maken.
Gelukkig heb ik hier perfect op het forum kunnen lezen hoe xms nog steeds loopt te prutsen, in 3/4 jaar is er niks veranderd aan de al bekende problemen.
Dus laat ik je gerust stellen - zodra ik weer in Soest ben ga ik overstappen naar Ziggo.
Gr Ronald
Ik denk dat dat voor de meerderheid van de lezers hier geldtrfbroek schreef op maandag 20 september 2010 @ 03:07:
[...]
Ik bespeur dat je me niet helemaal serieus neemt, maar laat me je uit de droom helpen.
Dan wens ik je veel plezier met ZiggoDus laat ik je gerust stellen - zodra ik weer in Soest ben ga ik overstappen naar Ziggo.
GerkeP
Heb je voor de gein wel eens een UPC forum bekeken? Als je van een forum uit moet gaan dan kan ik je verzekeren dat je bij geen enkele TV aanbieder terecht kan. Elke aanbieder heeft nadelen en rare fratsen. Het is aan ieder te bepalen (en met goed recht) welke aanbieder de minste nadelen heeft. Ikzelf kan hier op het forum ook best wel zeiken op XMS, maar in de praktijk heb ik eigenlijk nauwelijks problemen. Natuurlijk zijn er dingen die ik anders had willen zien, maar in de praktijk werkt alles op zich prima. Ook de helpdesk heeft mij tot nu toe perfect geholpen, ook met situaties die bij mening aanbieder tot administratieve nachtmerries hadden kunnen leiden. Internet is perfect, TV heeft soms een glitch, maar over het algemeen werkt het prima, met prima HD beeldkwaliteit. Telefoon heb ik nog nooit problemen mee gehad. En toen ik eredivisie live aanvinkte in 'mijn xms' werkte dat binnen 5 minuten.rfbroek schreef op maandag 20 september 2010 @ 03:07:
[...]
Op jouw reactie: Ja echt. En eerlijk is eerlijk - ik ben nog niet overgestapt.
Maar de einige reden dat het nog niet gebeurd is dat ik het laatste 3/4 jaar continue bij mijn vriendin ben geweest, dus alleen UPC gezien ( en UPC heeft het WEL goed voor elkaar) en ondertussen mn xms abbo laten doorlopen zonder er gebruik van te maken.
Gelukkig heb ik hier perfect op het forum kunnen lezen hoe xms nog steeds loopt te prutsen, in 3/4 jaar is er niks veranderd aan de al bekende problemen.
Het is leuk dat je je alleen op dit forum basserd, kijk eerst in de praktijk nou eens hoe alles op dit moment werkt. Als je de laatste 3/4 jaar ben je vriendin bent geweest is het makkelijk een mening te hebben aan de hand van wat andere zeggen. Zoals je weet hoor je alleen maar de negatieve dingen online.
Dus laat ik je gerust stellen - zodra ik weer in Soest ben ga ik overstappen naar Ziggo.
Gr Ronald
Bij UPC werd is juist gek van die belachelijke UPC box die veel teveel stroom trekt, lelijk is en verschrikkelijk traag is. Ook de custom versleuteling die alleen werkt met de UPC boxen vond ik een nadeel.
Bij XMS kunnen dingen absoluut beter, daar ben ik het wel met je eens. Van de andere kant, IPTV, analoge TV en DVB-C TV zonder encryptie ga je verder nergens anders krijgen. Het aantal HD zenders groeit snel en de nieuwe features, zoals de PVR amino komen nu er echt aan. Ja, die PVR had al veel eerder moeten komen, daar ben ik het mee eens, maar het begint allemaal behoorlijk volwassen te worden.
Sommige keuzes vind ik dan weer stom, zoals het niet kunnen kiezen van audio tracks en ondertiteling en de iFancy TV gids is echt een draak.
[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 20-09-2010 08:47 ]
rfbroek schreef op maandag 20 september 2010 @ 03:07:
Ik moet Luuk wel gelijk geven... Ik ben blij dat ik nu van UPC af ben en bij XMS zit. Hoewel ik bij UPC nooit heb lopen klagen in een of ander topic, was de beeldkwaliteit daar slechter dan ik nu bij XMS heb, Ik had ook daar DTV, maar vondt het maar weinig meerwaarde bieden, ik gebruikte het vooral vanwege de extra zenders. Nu kijk ik niet anders meer dan dtv, omdat ik het beeld veel mooier vindt, en de Animo (en a/b) prettiger vindt werken dan die van UPC.Luuk1983 schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:46:
Heb je voor de gein wel eens een UPC forum bekeken? Als je van een forum uit moet gaan dan kan ik je verzekeren dat je bij geen enkele TV aanbieder terecht kan. Elke aanbieder heeft nadelen en rare fratsen.
Internet + Telefonie (sip) had ik voorheen via Solcon, en daar heb ik in het begin veel telefonie problemen mee gehad, nu bij XMS nog nooit.
Het is dus maar net hoe je het bekijkt, bij elke provider kan je tegen problemen aanlopen, hoe oud en bekend de techniek ook is! En een forum is geen goede maatstaf, omdat mensen juist op het internet op zoek gaan wanneer ze problemen ondervinden. Ik ben in elk geval nog nooit een topic tegen gekomen in de trant van: Help, ik heb nooit problemen met internet en televisie, wat kan ik hieraan doen??
Iets anders...
Ik heb zojuist mijn netschijf geactiveerd... ik mocht gelukkig met de pilot meedoen
Netdrive geeft bij mij 100Gb van 100Gb aan.
Ik weet niet of dit de capaciteit is van de complete schijf of dat dit tot het maximale is wat de gebruiker krijgt. (Ondanks dat de bedoeling was dat je maar max. 50Gb zou krijgen.)
Ik weet niet of dit de capaciteit is van de complete schijf of dat dit tot het maximale is wat de gebruiker krijgt. (Ondanks dat de bedoeling was dat je maar max. 50Gb zou krijgen.)
Ik kan de laatste tijd geen enkele uitzendinggemist meer bekijken (publieke omroepen, rtl, sbs). Ook is er een nieuw menu-item 'Amersfoort' met twee items (VoD en Glaset Hooglanderveen) welke beide niet werken. Ik zie alleen een seconde lang een cursor linksboven, en dan schiet het beeld terug naar de TV uitzending.
Amersfoort Vathorst, Amino 130M. Meer mensen last van ?
Barry
Barry
Neem even contact op met de helpdesk. Zo te zien werkt de identificatie van je STB op het netwerk niet goed. Zij kunnen dat herstellen.barryl schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:24:
Ik kan de laatste tijd geen enkele uitzendinggemist meer bekijken (publieke omroepen, rtl, sbs). Ook is er een nieuw menu-item 'Amersfoort' met twee items (VoD en Glaset Hooglanderveen) welke beide niet werken. Ik zie alleen een seconde lang een cursor linksboven, en dan schiet het beeld terug naar de TV uitzending.
Verwijderd
Bij mij ook 512 hoorL201 schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:01:
[...]
[...]
Ik heb zojuist mijn netschijf geactiveerd... ik mocht gelukkig met de pilot meedoenNu zag ik nadat ik hem in windows via Netdrive gemount had, dat hij op 512Gb van de 512Gb beschikbaar stond... Volgens mij was de pilot 50Gb. Nu zou ik het niet erg vinden wat meer te hebben
, maar ik ben even benieuwd wat anderen hebben staan... Ik vermoed namelijk dat alleen de weergave verkeerd is.
Bij mij ook 512 hindert niet....Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:49:
[...]
Bij mij ook 512 hoorhelemaal niet erg
@ operators XMS, Reggefiber etc..
Hier broer van Inflatable weer even inzake zijn internetverbinding...
Ik heb inmiddels even een PM naar Operatortje gestuurd met wat info, maar voor de rest ook even:
Onlangs verscheen er een brief op 15 september met de mededeling over de geplande verhuizing vandaag op 20 september dus. Gezien de onlangs gemelde problemen daarmee te maken hadden en deze middels ongewone weg waren opgelost, zou vandaag hooguit 30 minuten, conform brief dan, er geen diensten mogelijk zijn voor Inflatable.
Inflatable ligt momenteel nog te pitten (nachtdienst etc) en gaat straks wakker worden en constateren dat al de hele ochtend er geen internet meer mogelijk is..
Bij deze dus alvast een mededeling en wellicht dat jullie het kunnen oplossen voordat Inflatable de helpdesk gaat bellen..
ow.. detail: pingen en tracen lukt nu geheel niet.. gateway 85.223.49.1 is niet bereikbaar.
Succes ermee!
Hier broer van Inflatable weer even inzake zijn internetverbinding...
Ik heb inmiddels even een PM naar Operatortje gestuurd met wat info, maar voor de rest ook even:
Onlangs verscheen er een brief op 15 september met de mededeling over de geplande verhuizing vandaag op 20 september dus. Gezien de onlangs gemelde problemen daarmee te maken hadden en deze middels ongewone weg waren opgelost, zou vandaag hooguit 30 minuten, conform brief dan, er geen diensten mogelijk zijn voor Inflatable.
Inflatable ligt momenteel nog te pitten (nachtdienst etc) en gaat straks wakker worden en constateren dat al de hele ochtend er geen internet meer mogelijk is..
Bij deze dus alvast een mededeling en wellicht dat jullie het kunnen oplossen voordat Inflatable de helpdesk gaat bellen..
ow.. detail: pingen en tracen lukt nu geheel niet.. gateway 85.223.49.1 is niet bereikbaar.
Succes ermee!
Heb je de modem al een tijdje uit gehad?
Was die voor mij/Inflatable? zo ja, dan heb ik dat zelf omstreeks 12:30 nog gedaan.. en ongeveer een uur geleden had ik m'n broer (Inflatable) aan de lijn en die zou nog e.e.a. doen.. als het dan niet zou werken ging hij even bellen om aan de helpdesk over het herstel van vorige week te vertellen en waar de fout bij Reggefiber gemaakt was.. Het komt erop neer: 1. Er werden voorbereidingen gemaakt voor de verhuizing, waarin een fout was gemaakt, waardoor Inflatable ineens geen routing naar buiten meer had. 2. Dit is via het webteam (Tweakers etc) hersteld en buiten ticket om gegaan.. mede gezien deze tickets niet adequaat werden afgehandeld. 3. Het vermoeden is nu dat met die 'verhuizing' het herstel dus niet is meegenomen en er nu geheel geen internet meer mogelijk is.sjansen schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:15:
Heb je de modem al een tijdje uit gehad?
We (Inflatable) wachten het af.
Ok, net even gebeld met Inflatable.. nog steeds geen internet, ondanks de vermelding in de brief dat uiterlijk vóór 17:00 uur 20 september 2010 álles weer normaal zou werken..Little_Bear schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:30:
[...]
Was die voor mij/Inflatable? zo ja, dan heb ik dat zelf omstreeks 12:30 nog gedaan.. en ongeveer een uur geleden had ik m'n broer (Inflatable) aan de lijn en die zou nog e.e.a. doen.. als het dan niet zou werken ging hij even bellen om aan de helpdesk over het herstel van vorige week te vertellen en waar de fout bij Reggefiber gemaakt was.. Het komt erop neer: 1. Er werden voorbereidingen gemaakt voor de verhuizing, waarin een fout was gemaakt, waardoor Inflatable ineens geen routing naar buiten meer had. 2. Dit is via het webteam (Tweakers etc) hersteld en buiten ticket om gegaan.. mede gezien deze tickets niet adequaat werden afgehandeld. 3. Het vermoeden is nu dat met die 'verhuizing' het herstel dus niet is meegenomen en er nu geheel geen internet meer mogelijk is.
We (Inflatable) wachten het af.
Hij heeft inmiddels wel gebeld met de helpdesk en er is een melding richting de netwerkbeheerder gegaan.. nou, we weten allemaal wat daarmee gebeurd inmiddels.
Ik zeg: op naar de 2e keer een paar dagen offline voor Inflatable.. gaat goed zo.
[ Voor 6% gewijzigd door Little_Bear op 20-09-2010 17:58 ]
Verwijderd
Nee hoor.Little_Bear schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:56:
[...]
Ok, net even gebeld met Inflatable.. nog steeds geen internet, ondanks de vermelding in de brief dat uiterlijk vóór 17:00 uur 20 september 2010 álles weer normaal zou werken..
Hij heeft inmiddels wel gebeld met de helpdesk en er is een melding richting de netwerkbeheerder gegaan.. nou, we weten allemaal wat daarmee gebeurd inmiddels.
Ik zeg: op naar de 2e keer een paar dagen offline voor Inflatable.. gaat goed zo.
Heb helaas nu iets soort gelijks , anderhalve week geleden is de modem geplaatst na een verhuizing, Monteur kwam sloot alles aan en ging weer met de mededeling dat er een storing was en hij geen signaal kreeg. En dat er gebeld zou worden of een brief verstuurd zou worden over dat er iemand naar zou komen kijken. Maar tot op heden niks.
Ik heb de boel aangesloten , ik krijg geen ip adres en windows 7 probleem oplossing vind een probleem met de DNS server.
Yogoi is er al aan het kijken wat er aan de hand is , dus maar even afwachten hoe lang het nog gaat duren.
Ik heb de boel aangesloten , ik krijg geen ip adres en windows 7 probleem oplossing vind een probleem met de DNS server.
Yogoi is er al aan het kijken wat er aan de hand is , dus maar even afwachten hoe lang het nog gaat duren.
Je hebt gelijk.. er heeft iemand hard gewerkt..

aldus.. het werkt weer.. en de vraag is natuurlijk of er op termijn nog meer van zulke aanpassingen gepland staan, waarbij dit soort situaties kunnen ontstaan.
Ops in ieder geval bedankt!
Het is gelukt nadat ik gebeld had met XMS. Het was niet volledig doorgelopen ofzoiets. Nu werkt het internet gewoon bij invoeren van de statische gegevens.Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:38:
[...]
Je hebt het dus nog niet voor elkaar ?
Het was volgens mij helemaal verkeerd verlopen, ook zou ik een 100mbit + router hebben aangevraagd volgens het systeem terwijl ik alleen een statisch ip heb aangevraagd via mijnxms!
Dit zouden ze herstellen, dus top XMS!
Weten jullie of er problemen zijn met de FTP van XMSnet ? Ik probeer al enige dagen een paar mappen met foto's en andere bestanden van mijn persoonlijk FTP af te halen, maar ik krijg constant time-outs. Om nou één voor één die bestanden eraf te halen is ook weer wat..
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Via kiezen en kijken RTL gemist kloppen de uitzendtijden niet tenminste van het RTL nieuws; het RTL nieuws van 18.00 uur zou om 20.00 uur beginnen en het half acht nieuws om half tien. Ik weet niet of dit bij meer zenders/programma's het geval is maar volgens mij is dit eenvoudig op te lossen.
Verwijderd
Zijn er mensen die weten of de Amino 110/130 een vrije keuze kennen van zendervolgorde?
Bedoel hiermee dat ik zelf de volgorde kan bepalen en dus (bij wijze van spreken) op 1 National Geographic, op 2 Nederland 3, op 3 RTL7 enzovoort.
Ik heb geprobeerd handleidingen te vinden maar kom niet verder dan een simpel pamflet.
Bedoel hiermee dat ik zelf de volgorde kan bepalen en dus (bij wijze van spreken) op 1 National Geographic, op 2 Nederland 3, op 3 RTL7 enzovoort.
Ik heb geprobeerd handleidingen te vinden maar kom niet verder dan een simpel pamflet.
Nope, dat kan niet. Je kan hoogstens een persoonlijke gids aanmaken op de iFancy website en hier zelf een volgorde aan geven, maar je kan niet de zenders op volgorde zetten. Ik snap zelf ook niet waarom dat tot nu toe bij geen enkele settopbox kan van alle aanbieders.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:10:
Zijn er mensen die weten of de Amino 110/130 een vrije keuze kennen van zendervolgorde?
Zelf zou ik al die baggerzenders zoals slagerTV, Brava en dergelijke zover mogelijk weg willen stoppen, want ik vind dat ze veel te ver vooraan staan. Discovery en National Geo mogen veel verder naar voren van mij.
[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 22-09-2010 10:12 ]
Eigenlijk is dat toch een gek verschijnsel, dat bij Digitale TV de zendervolgorde haast per definitie vast ligt en dat je eigen volgordes alleen middels 'profielen' kan bepalen (en zelfs bij KPN ITV kan je dan nog alleen maar je pakket bepalen, niet de volgorde).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
dat heeft waarschijnlijk allemaal met rechten te maken. rtl gaat het bijvoorbeeld niet leuk vinden als ze niet op de (meestal) gebruikelijke 4, 5, 7, en 8 zitten en zo geldt dat voor alle (grote) zenders.
Vraagje over de XMS Netschijf: Downloaden gaat snel, zo'n 46 Mbit/s maar de upload wordt niet meer dan 5Mbit, is dat bij jullie ook het geval? Heb getest met een 100mb.bin van BBNed, met NetDrive.
Vind 5 Mbit erg traag voor een online disk, niet echt bruikbaar voor de grotere backups.
Peter
Vind 5 Mbit erg traag voor een online disk, niet echt bruikbaar voor de grotere backups.
Peter
Ik heb hier (Zeewolde) zowel up als down slechts 1MB naar de Netschijf. Usenet downloads gaan 'gewoon' met 45 Mb/s. Lijkt mij toch niet de bedoeling.
Nee, helaas alleen op de kabel (UPC,Ziggo,Caiway) kun je naar BBC 1,2 (en 3,4) kijken.tinusbalpol schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:42:
Het zenderoverzicht bij XMS, Tweak, Lijbrandt klopt niet (meer). Ze hebben wel 1,2 doorgegeven maar moesten ermee stoppen. Ze hopen het wel te kunnen hervatten.
Quote XMS storingpagina "Graag willen wij u informeren over een wijziging binnen het televisie aanbod.
Glashart Media BV is de leverancier van het televisiesignaal van XMS. Deze week bereikte ons het bericht dat Glashart Media de doorgifte van BBC 1 en BBC 2 wegens omstandigheden voorlopig zal moeten onderbreken. Deze zenders zullen enige tijd na 12 juni as. niet meer te ontvangen zijn en vervangen worden door BBC World en BBC Entertainment.
Glashart Media gaat ervan uit dat de aanlevering van de signalen binnenkort weer mogelijk wordt. Als dit het geval is dan wordt de wijziging teruggedraaid. Op deze pagina kunt u de status van deze ontwikkeling volgen. "
Ik hoop wel dat ze toch tot een overeenstemming komen en net als in Belgie (Belgacom) ook via IPTV, Glasvezel mogelijk wordt en dan naast BBC 1,2 je ook 3,4 en BBCHD en BBC1HD kunt kijken.
Die overzicht klopt niet. Officieel heeft Glashart Media niet de rechten om BBC 1,2 analoog danwel digitaal uit te zenden.Mau_Maus schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:59:
[...]
Volgens mij zijn die inmiddels gewoon beschikbaar analoog en digitaal:
http://xmsnet.nl/uploads/editor/100401XMSDTV%282%29.pdf
Vreemd verhaal. Officieel mogen ze het niet meer doorgegeven en volgens storing pagina is dat ook al even geleden gestopt qua doorgifte via analoog/digitaal bij Glashart Media (XMS,Tweak,Lijbrandt).ik222 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:03:
Via IPTV zijn ze altijd gewoon beschikbaar geweest voor zover ik weet. In ieder geval zitten ze er nu gewoon op hier
Je kunt schijnbaar net zoals bij KPN Interactieve tv, Tele2 en UPC ook niet zelf zenderlijsten maken. Ik ben zelf een UPC gebruiker en ook al jaren niet blij met 1 favorietenlijst die niet te sorteren valt. Gelukkig kun je nog wel er zenders uithalen maar sorteren ho maar. Als XMS dit op de Amino's zou aanbieden dan is dit wel weer een extra feature voor overstap tzt als ik glasvezel zou kunnen nemen.Luuk1983 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:11:
[...]
Nope, dat kan niet. Je kan hoogstens een persoonlijke gids aanmaken op de iFancy website en hier zelf een volgorde aan geven, maar je kan niet de zenders op volgorde zetten. Ik snap zelf ook niet waarom dat tot nu toe bij geen enkele settopbox kan van alle aanbieders.
Zelf zou ik al die baggerzenders zoals slagerTV, Brava en dergelijke zover mogelijk weg willen stoppen, want ik vind dat ze veel te ver vooraan staan. Discovery en National Geo mogen veel verder naar voren van mij.
kabel aanbieders Caiway, Ziggo en Delta maken wel weer gebruik van vrij verkrijgbare DVB-C decoders van bijv. Humax die wel de mogelijkheid bevatten om meerdere lijsten aan te maken en de tv zenders te sorteren. Ook de schotel decoders kunnen dit standaard.
De gebruiker is helaas veelal niet langer koning maar de contentaanbieders en/of de tv aanbieder (XMS in dit geval). Het is technisch prima mogelijk (soms zit het al in de box maar wordt uitgezet) zijn. Wellicht zit het zelfs in oorspronkelijke Amino features.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:02:
dat heeft waarschijnlijk allemaal met rechten te maken. rtl gaat het bijvoorbeeld niet leuk vinden als ze niet op de (meestal) gebruikelijke 4, 5, 7, en 8 zitten en zo geldt dat voor alle (grote) zenders.
Onzin, ik heb gewoon BBC 1 en 2 bij XMS in het standaard iptv pakket. Analoog weet ik zo gauw niet, het was er vroeger wel maar sinds de laatste zender-her-indeling heb ik mijn tv niet meer gereset dus analoog is een beetje een puinhoop bij mij.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Analoog zijn ze er niet meer inderdaad maar via IDTV van Glashart Media zijn ze er wel degelijk nog steeds inderdaad.Fiber schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:17:
Onzin, ik heb gewoon BBC 1 en 2 bij XMS in het standaard iptv pakket. Analoog weet ik zo gauw niet, het was er vroeger wel maar sinds de laatste zender-her-indeling heb ik mijn tv niet meer gereset dus analoog is een beetje een puinhoop bij mij.
Verwijderd
Betwijfel of het daarmee te maken heeft. In elk geval is het voor mij dan weer een extra min-punt om voor IPTV te kiezen want ik vrees dat de HD zenders dan (a la UPC) ergens in de 3 cijfers blijkt te zitten en dat vind ik (netjes uitgedrukt) "erg lastig".Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:02:
Slappe boel!
Nee dat is niet zo, bij IPTV komen namelijk de HD zenders in plaats van de SD zenders wanneer je de HD variant in je pakket hebt zitten.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:04:
[...]
Betwijfel of het daarmee te maken heeft. In elk geval is het voor mij dan weer een extra min-punt om voor IPTV te kiezen want ik vrees dat de HD zenders dan (a la UPC) ergens in de 3 cijfers blijkt te zitten en dat vind ik (netjes uitgedrukt) "erg lastig".
Slappe boel!
Zelf je zender indeling bepalen bij IPTV kan idd niet met de standaard STB.eymey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:22:
Eigenlijk is dat toch een gek verschijnsel, dat bij Digitale TV de zendervolgorde haast per definitie vast ligt en dat je eigen volgordes alleen middels 'profielen' kan bepalen (en zelfs bij KPN ITV kan je dan nog alleen maar je pakket bepalen, niet de volgorde).
Als je dit wel wil zul je bv een HTPC "oplossing" moeten gebruiken.
Dan zou je in je playlist zelf kunnen bepalen welke zender je op welk kanaal zet.
Ik weet echter niet of die "HTPC oplossing" illegaal is of niet, maar hij word iig niet ondersteund door XMS
Dat denk ik dus niet, want dan zouden alle zenders bij alle providers dezelfde kanaal nummers hebben en dat dit is dus niet zo.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:02:
Zenders zoals de diverse Discovery zenders etc hebben bij zowel UPC, Ziggo en XMS andere kanaal nummers.
Idd. Het lijkt gewoon willekeurig te zijn. Maar wat dus niet willekeurig lijkt te zijn is dat bij iedere aanbieder, of het nou XMS, UPC, Ziggo, KPN, Digitenne, etc. is, de volgorde niet aan te passen is 
Best gek eigenlijk.

Best gek eigenlijk.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik kwam dit stukje tegen:
Bron:
http://www.lecentre.net/blog/archives/119
Heb zelf nog geen amino, maar misschien kan iemand het testen.You just have to start a dhcp server, plug-in the Amino, get it’s IP from the DHCP lease and start the script with the IP in parameter. The script then connect with telnet (Login : root, Pass : root2root by default) and update the conf files (located in /mnt/nv) to set a static IP and the list of channels.
Bron:
http://www.lecentre.net/blog/archives/119
[ Voor 5% gewijzigd door fast-server op 22-09-2010 22:52 . Reden: bron vermelding ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Om van zender naar zender te gaan kun je idd de cijfercomninatie gebruiken maar je kunt ook vanuit het menu televisie snel naar je favoriete zender gaan dmv het gebruik van subcategoriën zoals; sport;amusement, kennis etc etc.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:04:
[...]
Betwijfel of het daarmee te maken heeft. In elk geval is het voor mij dan weer een extra min-punt om voor IPTV te kiezen want ik vrees dat de HD zenders dan (a la UPC) ergens in de 3 cijfers blijkt te zitten en dat vind ik (netjes uitgedrukt) "erg lastig".
Verwijderd
Aha, dus alle NL zenders zitten in de groep 1 t/m 10. Dat is mooi, nu nog hopen dat de Belgen direct daarna komen.ik222 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:43:
[...]
Nee dat is niet zo, bij IPTV komen namelijk de HD zenders in plaats van de SD zenders wanneer je de HD variant in je pakket hebt zitten.
Yep, Ned 1,2,3, RTL 4, 5, SBS 6, RTL 7, 8, Net 5, Ver, Be 1, 2 tot zo ver is het redelijk logisch, daarna wordt het een beetje een zooitje.....
Hebben er meerdere mensen last van dat digitale tv en radio stotterd ? Of moet ik het toch ergens anders zoeken. (=medicenter). gebied 6605
Ja de eerste 12 zijn sowieso logisch, eerst de bekende NL zenders en dan de twee Belgen. En wanneer je een HD pakket hebt wordt de HD variant in plaats van de SD variant gezet, tenminste zolang ze exact hetzelfde uitzenden. Dus met een HD pakket heb je de Nederlandse zenders op 1 t/m 10 in HD en de SD variant is dan niet meer zichtbaar.Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:41:
[...]
Aha, dus alle NL zenders zitten in de groep 1 t/m 10. Dat is mooi, nu nog hopen dat de Belgen direct daarna komen.
Maar bijvoorbeeld Discovery HD wordt extra toegevoegd naast de normale SD Discovery, dit omdat die kanalen niet exact hetzelfde uitzenden.
Bij IPTV van XMS (en andere Glashart Media resellers) klopt dat inderdaad.ik222 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:43:
[...]
Nee dat is niet zo, bij IPTV komen namelijk de HD zenders in plaats van de SD zenders wanneer je de HD variant in je pakket hebt zitten.
Helaas bij KPN dus ook de slappe hap.... van 3 cijfers moeten kiezen om de HD versie te krijgen

Verwijderd
Prettig te horen.ik222 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:47:
[...]
Ja de eerste 12 zijn sowieso logisch, eerst de bekende NL zenders en dan de twee Belgen. En wanneer je een HD pakket hebt wordt de HD variant in plaats van de SD variant gezet, tenminste zolang ze exact hetzelfde uitzenden. Dus met een HD pakket heb je de Nederlandse zenders op 1 t/m 10 in HD en de SD variant is dan niet meer zichtbaar.
Maar bijvoorbeeld Discovery HD wordt extra toegevoegd naast de normale SD Discovery, dit omdat die kanalen niet exact hetzelfde uitzenden.
Dat is dan erg mooi en kan ik uitstekend mee leven en voldoende om mijn ergernis van "niet zelf kunnen" te overkomen.
Inmiddels het oude animo maar weer even aangesloten maar beeld en geluid blijft blokkerig.sjansen schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:13:
Hebben er meerdere mensen last van dat digitale tv en radio stotterd ? Of moet ik het toch ergens anders zoeken. (=medicenter). gebied 6605
Desk gebeld en er blijkt een storing te zijn in regio 6605.
(Jammer dat het nog niet op de site stond)
Zijn hier nog meer mensen met dit Netschijf upload issue?Tweakoroco schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:44:
Ik heb hier (Zeewolde) zowel up als down slechts 1MB naar de Netschijf. Usenet downloads gaan 'gewoon' met 45 Mb/s. Lijkt mij toch niet de bedoeling.
Of is er iemand van XMS die meeleest en misschien kan reageren?
Toch zonde dat zo'n dienst op deze manier niet echt bruikbaar is
Groeten Peter Kloosterhof
andere vanavond ook problemen met rtl 4 analoog.valt af en toe weg.
Ik ben nu even een bestand van 14GB aan het uploaden (ook Zeewolde).. Hij begon met 2.5MB/s maar draait nu op 1MB/s, ooh... hij draait daar zelfs onder momenteel (700KB/s).p1k0 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:24:
[...]
Zijn hier nog meer mensen met dit Netschijf upload issue?
Dat is dus inderdaad niet werkbaar en nutteloos op die manier.
Ik doe dit nu trouwens via NetDrive (met inmiddels al 600KB/s)
ik zie net in mijn mailbox dat ene xxx het bestand yyy heeft geupload. Ik hoef echt niet te weten wie wat gaat plaatsen in zijn persoonlijke netschijf.p1k0 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:24:
[...]
Zijn hier nog meer mensen met dit Netschijf upload issue?
Het lukt mij niet om via ubuntu 10.4 een bestand te uploaden, niet via tabblad drag en drop en niet via tabblad klassiek.
[ Voor 13% gewijzigd door tw_eek op 23-09-2010 21:30 . Reden: toch getest. ]
Dit topic is gesloten.