loewie1984 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:32:
heb vorige week een Lowepro Flipside 400 AW gekocht maar ik moet zeggen, ik ben eerlijk gezegd niet onder de indruk van de tas. Had de tas besteld > want groter dan mijn Lowepro Mini Trekker (de originele, niet de 100 of 200) en vanwege de statief houder omdat me dat wel handig leek, maar eerlijk gezegd vind ik de tas een beetje tegenvallen qua grote, en ook de toegang tot de camera en objectieven lijken handig vanwege het feit dat je de gordel om je lichaam kan doen en de tas dus voor je uit kunt dragen om zodoende objectieven makkelijk te kunnen wisselen, maar dan had ik eerder een flap verwacht die van onder naar boven opengaat zodat de flap van je weg gevouwen wordt ipv, dat ie op je borstkast rust en steeds dichtvalt naar de tas toe.
Zijn er nog meer ervaringsdeskundigen met een flipside 400 die even wat willen/kunnen vertellen over hun ervaringen met deze tas?
Ik heb em ook gekocht vlak voor de vakantie naar Schotland (plotselinge meevaller). En ik kwam af van een Naneu Pro K3L en ik vind de 400AW-tas een verademing! Het borstclipje (dat clipje waar ThaZiP het ook over heeft) ging na de eerste dag al kapot (foutje van mij, 1 van de 3 tandjes was afgebroken), maar ik kreeg direct twee nieuwe borstclips toegestuurd van cameratools.nl, superservice!
(
shopreview van mij)
Other than that...Ik sleepte mee:
Het statief wat achterop ging:
De gear:
En wat actieshots:

Merk op dat ik 2 elastiekjes gebruikt heb bovenop de rugzak (vast gemaakt aan de jas-clipjes) om het statief op zijn plaats te houden. Want de eigenlijke clip zit naar mijn idee ietsjes te ver in het midden. Er had bovenaan nog iets moeten zijn om het statief vast te houden, maar nu stak het erg uit. Maar dus met 2 elastiekjes makkelijk en goedkoop te fixen
Ik heb ontzettend veel gewandeld en ik was blij dat ik de rugzak niet in het water/modder hoefde te zetten om bij mijn spullen te komen. Over de flap...ik ervaar het eigenlijk niet als storend....waar ik eerder even aan moest wennen was dat het bijna aanvoelde alsof alles op de grond sodemieterde zodra je die flap open doet en je rugzak dus zo voor je hebt hangen. Maar dat gebeurt niet en ik ervaar het als erg stevig. Ik kan makkelijk die flap op de plek houden en dan mijn lenzen verwisselen.
Dit ging erg snel en ik kan makkelijk alles laten rusten en snel een foto nemen en dan weer terug wisselen en dan de tas weer op mijn rug slingeren. Ik kon 2 flesjes drinken kwijt aan de zijkant zonder dag die eruit vielen o.i.d. en bovenop de tas had ik een dunne regenjas die je niet af hoeft te nemen wanneer je bij je gear wilt komen.
Ik ben het wel volledig met je eens wanneer je zegt dat de onderste compartimenten een pain in the ass zijn om aan te komen. Ik heb daar dan ook spullen als blaasbalg en filtertjes e.d. die ik niet altijd nodig heb.
De regencover zit ook beter om te tas heen dan mening andere tassen en die cover heb ik toch wel nodig gehad in Schotland. Alleen moest ik het statief in mijn handen vasthouden omdat de cover niet over de tas gaat met het statief bevestigd. Wat voor goeie wandelschoenen geldt, geldt ook voor goeie regenjassen en dus ook voor de regencover: reproofen en de dingen zijn weer zo goed als nieuw. Ik heb van reproofing spul in Schotland gekocht. Werkt uitstekend voor mijn goretex schoenen en regenjas
Dus voor 89 euro vind ik eigenlijk wel dat ik waar voor mijn geld heb gekregen. 2e hands heb ik voor gekeken maar het verschil was me te klein om de tas dan niet maar gewoon nieuw te kopen
EDIT: oh misschien dan toch een klein nadeeltje dat me zo inviel: de heupgordel zit eigenlijk best hoog, niet direct op je buik maar ietsje eronder. Persoonlijk zou ik em liever IETSJE lager willen zodat hij min of meer OP mijn heupen zit. Maar ach, ik heb de ultieme test meteen gehad in Schotland waar ik 7 dagen elke dag de tas om heb gehad en ik ervoer het niet als irritant qua comfort. Bij sommige tassen met zo'n heupgordel heb je wel eens dat je kleding gaat opkruipen steeds en dat had ik nu niet.
[
Voor 9% gewijzigd door
Deathchant op 09-07-2013 15:58
]