Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Op zich moet dat allemaal wel in de retrospective 30 passen, zou ik gewoon een keer gaan passen in een winkel.
Mocht je nog groter willen, dan zijn er ook nog de retrospective 40 en 50 :)

Ik heb de 30 en als ik die helemaal vol laad is hij wel oncomfortabel zwaar. Wel een handige tas om "uit te werken" bij een fotoshoot, maar ik zou er met die lading geen dag lang mee rond lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

SndBastard schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:37:
Op zich moet dat allemaal wel in de retrospective 30 passen, zou ik gewoon een keer gaan passen in een winkel.
Mocht je nog groter willen, dan zijn er ook nog de retrospective 40 en 50 :)

Ik heb de 30 en als ik die helemaal vol laad is hij wel oncomfortabel zwaar. Wel een handige tas om "uit te werken" bij een fotoshoot, maar ik zou er met die lading geen dag lang mee rond lopen.
Het gaat mij er meer om dat de tas de 2e body + lens tijdens vervoer kan huisvesten. Tijdens het schieten is er altijd eentje minder (dus zo'n 1.2-1.5kg minder afhankelijk vd combinatie). Daarnaast is een 50 1.8 en 28 1.8G ook niet erg zwaar.

Gripped body: +/-1300 gram
D600: 900 gr
85 1.4: 650gr
50 1.8: 200 gr
28 1.8G: 350gr.
SB-910: 510 gram
accessoires: 800 gram??

totaal: +/- 4,7-4,8kg. + tas = 5.5-6.0 kg. Waarvan het merendeel van de tijd zo'n anderhalve kg uit zal zijn. Valt wel reuze mee denk ik. Daarnaast zal ik ook niet altijd met deze kit rondlopen. Vaak genoeg blijft er een body thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 10:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

SndBastard schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:37:
[...]

So true

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Pat-Juh schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:33:
[...]
Daarnaast zal ik ook niet altijd met deze kit rondlopen. Vaak genoeg blijft er een body thuis.
't Is maar dat je je ervan bewust bent. De strap van de retrospective is oerdegelijk en erg comfortabel hoor.

Ik *denk* dat het meeste wat ik ooit in mijn retro 30 heb gehad ongeveer dit is:
- Canon 5D
- Canon 40D (zonder lens erop en zonder strap)
- Canon 17-40L
- Canon 24-105L
- Canon 28mm 1.8
- Canon 85mm 1.8
- 2 x 580EX
- ST-E2
- Zooi zoals rocket blower, ND filters, batterijen (camera en eneloops) en geheugenkaartjes.

Daarbij gebruik ik dan ook nog een standbagger tas waar twee compacte lightstands, 3 paraplues en twee flitsers in passen. Alles bij elkaar is dat vrij veel gewicht, maar wel een fijne studio on the go.

Dat is tetris + lego maar het past, en dan kan er zelfs nog wel wat bij. Een ander idee voor een tas met oneindig veel ruimte is de Domke F-1.

[ Voor 27% gewijzigd door TweakMDS op 16-05-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

SndBastard schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:00:
[...]

't Is maar dat je je ervan bewust bent. De strap van de retrospective is oerdegelijk en erg comfortabel hoor.
I know. In het verleden al vaak genoeg met te veel/te zwaar rond gelopen. Ik heb mijn kit beperkt tot een paar primes ipv "zware" 2.8 zooms. Een tweede body is meer de momenten "ik heb een back-up nodig". Bijvoorbeeld bij evenementen waar ik in geval van een defect o.i.d. vrijwel gelijk verder moet en niet naar een auto o.i.d. kan lopen.
Ik *denk* dat het meeste wat ik ooit in mijn retro 30 heb gehad ongeveer dit is:
- Canon 5D
- Canon 40D (zonder lens erop en zonder strap)
- Canon 17-40L
- Canon 24-105L
- Canon 28mm 1.8
- Canon 85mm 1.8
- 2 x 580EX
- ST-E2
- Zooi zoals rocket blower, ND filters, batterijen (camera en eneloops) en geheugenkaartjes.

Daarbij gebruik ik dan ook nog een standbagger tas waar twee compacte lightstands, 3 paraplues en twee flitsers in passen. Alles bij elkaar is dat vrij veel gewicht, maar wel een fijne studio on the go.

Dat is tetris + lego maar het past, en dan kan er zelfs nog wel wat bij. Een ander idee voor een tas met oneindig veel ruimte is de Domke F-1.
Meer dan ik er plan in te doen ;). Daarnaast heb ik idd ook een tas voor een stand e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
Wat jij wilt gaat makkelijk in een Retrospective 30 passen. Vol zou ik er ook geen dag mee willen rondlopen, maar om je spullen te vervoeren is het een geschikte tas...

Mijn eigen review: http://www.thomasvanderwi...-retrospective-30-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

ThomasW schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:30:
Wat jij wilt gaat makkelijk in een Retrospective 30 passen. Vol zou ik er ook geen dag mee willen rondlopen, maar om je spullen te vervoeren is het een geschikte tas...

Mijn eigen review: http://www.thomasvanderwi...-retrospective-30-review/
Dag idee had ik al, helemaal vol hoeft het ook niet te zitten. Het is handig om te weten dat er meer in KAN maar wat ik er in wil doen is doorgaans wel de max. Hoop dat ik er minstens een uur of 4-5 mee kan rond wandelen/werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 06:47

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zit toch ook aardig in dilemma...

Twijfel heel erg om mij Flipside 400 te verkopen en eventueel ook m'n Crumpler Prettyboy backpack en daarvoor een Thinktank retrospective 20 te halen.

Nadeel is dan alleen dat ik geen rugtas meer heb. Ik gebruik mijn Domke koffer voor grote "opdrachten" en opslag wat ideaal is. De Crumpler is één van mijn eerste tassen en gebruik ik eigenlijk alleen op vakantie omdat m'n Domke F5-XZ te klein is als je een flesje water wilt meenemen en m'n Flipside te groot (en te lelijk voor m'n vriendin:+). Of voor bv een meeting waarbij ik niet zoveel wil meenemen alsin de Flipside past maar toch m'n grip onder m'n camera wil gebruiken.

Daarnaast gebruik ik m'n Domke F5-XZ heel erg veel, gewoon makkelijk body met 1 extra lens ofzo erin, portomonee en sleutels erbij en klaar. Every-day-tas zegmaar. Grote nadeel is alleen dat hij als je wat serieuzere dingen wilt doen nét te klein is en vooral camera+grip past niet.

Dus ja een Retrospective 20 lijkt me dus ideaal omdat hij qua maar mooi tussen de beide Domke's valt ( camera+grip past dus gewoon en 2 extra lenzen en 2 flitsers moet ook wel lukken), hij is erg mooi,. Eigenlijk zijn de enige nadelen de prijs (is over heen te komen), oogt misschien toch wat log? maar ben vooral bang dat ik een rugtas, mede omdat ik ok wel eens scooter met de fototas op.

lastig :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

sapphire schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:49:
Ik zit toch ook aardig in dilemma...
Heb je de laatste tijd wel vaker hé :P
Daarnaast gebruik ik m'n Domke F5-XZ heel erg veel, gewoon makkelijk body met 1 extra lens ofzo erin, portomonee en sleutels erbij en klaar. Every-day-tas zegmaar. Grote nadeel is alleen dat hij als je wat serieuzere dingen wilt doen nét te klein is en vooral camera+grip past niet.
Bij mij zou die tas al veel eerder verdwijnen : Geen camera kunnen opbergen met een grip eronder lijkt me echt irritant :/
maar ben vooral bang dat ik een rugtas, mede omdat ik ok wel eens scooter met de fototas op.
Huh? Wat?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 15:56

Bonbridge

35-85

Flipside te lelijk? Ik vind de flipside 400 over het algemeen veel mooier dan de gemiddelde camera rugzak.

Ik zelf gebruik nu de volgende opbergsystemen

- Pelicase 1510
- Lowepro Flipside 200
- Lowepro Flipside 400 AW
- Lowepro Filterpouch
- Lowepro Lens Exchange 100

En zal de komende jaren niet iets anders willen of hoeven. Het eerste wat er bij zou kunnen komen is een tweede Pelicase.

[ Voor 8% gewijzigd door Bonbridge op 17-05-2013 21:22 ]

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

nero355 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:18:
[...]

Heb je de laatste tijd wel vaker hé :P

[...]

Bij mij zou die tas al veel eerder verdwijnen : Geen camera kunnen opbergen met een grip eronder lijkt me echt irritant :/

[...]

Huh? Wat?
Ja behoorlijk wat de laatste tijd O-) arme portemonnee >:)

Ik gebruik m'n camera heel vaak zonder grip, dus voor mij helemaal geen probleem.

Ja die laatste zin was wat vaag. Kijk die Domke koffer is groot, en ik heb niet altijd snel een auto tot mijn beschikking. De enkele keer dat dat tot nu toe gebeurt is heb ik alles in die flipside gegooid, statief er aan gehangen, op de scooter gesprongen en weggescheurd (nouja getuft). Maargoed bedenk me ook dat er genoeg in die retrospective past en statief kan best tussen de beentjes staan...

@Bonbridge: tja vrouwen he..... ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:19
Ik ben opzoek naar een nieuwe tas voor mijn foto spullen die ik makkelijk mee kan nemen op vakantie en daar lekker door de natuur mee kan lopen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Lowpro flipside300 maar ik twijvel of alles wat ik mee wil nemen daar wel in past.

Canon 600D
Sigma 50-500mm
Sigma 50-150mm
Sigma X2
Canon 50mm
Tamron 18-270mm
Canon EX580

Hebben jullie ervaringen met deze tas en zouden mijn spullen daar in passen. of zeggen jullie neem dan een andere tas waar dit wel in kan.
Het moet wel allemaal een beetje betaalbaar blijven dus ik wil max 100 euro uit geven.

Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Ondertussen heb ik een Retrospective 30 Pinestone besteld. Mooie neutrale kleur en voor €149,95 inc verzenden vond ik de prijs ook nog redelijk. Een zwarte had ik wellicht mooier gevonden maar de meerprijs van €40,00 was het mij niet waard.

Zal waarschijnlijk dinsdag worden verzonden dus woensdag of donderdag horen jullie meer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-08 00:03
Al iemand ervaring met de Lowepro Photo Hatchback? Beetje het zelfde idee als de Flipside, maar dan met een iets andere vormgeving.

pricewatch: Lowepro Photo Hatchback AW Grijs

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

vind het design wel mooi modern vormgegeven. Alleen jammer dat er met koeieletters "Lowepro" op staat. Het is nog maar net iets subtieler dan "steel mij"....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Kwestie van tijd dat dat eraf is gesleten. Vond 'm er zelf ook wel uitspringen wat betreft vormgeving. Kan m'n GH3 als het goed is in met 4 lenzen en nog een hoop extra meuk in het bovenvak. Maar nog niemand hier ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dokasensai ik denk dat het erg krap gaat worden met die 2 lange lenzen erin, geen idee of het echt past. De binnenmaten staan wel aangegeven op de website van de fabrikant maar ik zag geen info over het aparte bovenvak. De Flipside 400 AW is neem ik aan iets groter (heb de mijne net binnen) en valt precies binnen je budget dus dat zou ook een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb zo'n Photo Hatchback wel eens in een winkel bekeken, en het is inderdaad wel een fijn rugzakje. Ziet er redelijk normaal uit van buiten (jammer van die koeieletters van LowePro er op, anders was het nog redelijk stealth geweest) en toegang vanaf de rug. De 22L versie is ook ongeveer van hetzelfde formaat als mijn Probody Sport, wat ik zelf een goede maat vind voor een rugzak (niet te groot, maar er kan wel nog het één en ander mee).

Draagcomfort kan ik me niet over uit laten, maar ik heb weinig mensen horen klagen over het draagcomfort van andere LowePro rugzakken, dus dat zal met deze ook wel in orde zijn.

Voor mij was de dealbreaker dat het fotogedeelte te klein was om m'n 70-200/4 in te passen, maar met een GH3 en een aantal niet te grote lenzen zal het best een fijne rugzak zijn, vermoed ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

IK behoor toch tot de gene die draag comfort niet geweldig vond. Heb zelf een kata rugzak. Kan alleen maar adviseren ga naar de winkel en test een rugzak alvorens je hem koopt. Draag comfort is wel heel erg persoonlijk ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Dan ga ik van de week maar eens richting Uden. Even een beetje volgooien (zullen ze bij een fotozaak vast wel kunnen), en kijken hoe het zit. Ik vind de meeste tassen vaak te groot of juist weer te klein. Die 16L lijkt een mooie middenmaat. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Voor mij d3200 + 18-55mm kit lens + Chinese battery grip ben ik opzoek naar een nieuwe tas.
Ik heb nu een lunchbox tas welke bij de kit zat maar hier past de camera niet in met de battery grip.
Ook ben ik van plan om met de btw actie een 70-300 tamron of 55-300 nikon lens te kopen.

Heeft iemand hier tips over een goede tas waar dit alles in zou passen + eventueel nog wat ruimte voor uitbreiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:14

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Ik heb een week geleden deze (DSLR Camera Bag Messenger Shoulder Bag) tas besteld. Ben benieuwd of het wat is. Voor de 19,71 euro wil ik de gok wel wagen! :+

Zijn er meerdere mensen die deze tas hebben?

[ Voor 22% gewijzigd door Guusjee op 27-05-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrissCross
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 01:43
Guusjee schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:41:
Ik heb een week geleden deze (DSLR Camera Bag Messenger Shoulder Bag) tas besteld. Ben benieuwd of het wat is. Voor de 19,71 euro wil ik de gok wel wagen! :+

Ik niet, maar misschien heb je iets aan de reviews op DealExtreme. De eBay prijs is trouwens gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:34

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb nu een vrij eenvoudige (goedkope) cameratas met verschuifbare schotjes. Er zit een Eos 60D body met zoomlens in, een 50mm en een 70-200 2.8. In één vakje heb ik nog een shotgun mic met wat kabels. Verder een voorvakje waar ik flesjes water en m'n lunch in kan doen.
Nu mis ik wat comfort. Zeker na een lange dag lopen door de stad/natuur/bergen, voel ik het in mn rug en schouders.
Ik zoek dus een comfortabele tas waar mn body + 3 lenzen, waterflessen, lunch en zonnebrand in kan. Men is hier aardig positief over de Flipside 400. De gespen voor de banden op je buik/borst lijken mij erg goed. Is deze ook praktisch. Kun je "even snel" een andere lens pakken als de tas nog op je rug zit?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36

Chiron

Moderator Discord
Nee, dat is het hele idee van de flipside, de opening van het hoofdvak zit tegen je rug aan :P

Daarentegen kun je als je de heupband ook vast hebt de tas heel makkelijk naar je buik draaien, en dan kom je er heel makkelijk bij (even doorspoelen naar 3:50):

[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 28-05-2013 09:20 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als je even snel een lens wil pakken zonder de tas af te doen, moet je een schoudertas hebben. Met een rugzak gaat dat gewoon niet werken (tenzij iemand anders de boel voor je pakt). Maar voor een lens te wisselen, is een rugzak met toegang tot het fotogedeelte vanaf de rug het meest praktisch (zoals bv. de Flipside 400 ook heeft, dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Gezien de ervaring dat ik last van mijn rug/schouders krijg, is comfort belangrijker. Maar ik begrijp dat een flipside dus ook praktisch is als ik de lens wil wisselen; je kunt je schouders ontspannen en de tas op je heup laten rusten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36

Chiron

Moderator Discord
Sowieso als het om comfort gaat met veel lopen zou ik geen schoudertas nemen, in ieder geval niet als je meer dan een kilo aan spullen mee moet nemen. Met een 70-200/2.8 gaat dat al vrij hard :P

Als je echt actief gaat hiken zou ik eerder omwille van het comfort iets als de http://store.lowepro.com/backpacks/rover-pro-35l-aw of de http://store.lowepro.com/backpacks/flipside-sport-20l-aw aanraden. Zeker als je ook wat niet-fotospullen mee wil nemen, zoals een vest/trui en wat eten en drinken.

De Flipside 400AW heeft airmesh schouderbanden en rugvlak, als je de hitte opzoekt en veel gaat zweten is dat net een isolerende spons. Het ventileert ook voor geen meter (alhoewel in mijn geval de Thaise jungle met 35 graden en 90% luchtvochtigheid misschien wat veel van het goede was :P)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Vorig jaar in iets meer dan een week 3 maal een hele dag gelopen in Chicago, LA en San Francisco. Met name SF was erg zwaar voor mn schouders.
(Afgelopen maanden heb ik wel trainingen gehad van de fysio om m'n schouders meer te onstspannen, dus moet het beter gaan.)
@Chiron, bedankt voor het YT filmpje. @Henkie, een schoudertas is inderdaad geen optie voor mij.
@beiden, jullie hebben mij overtuigd om de flipside te gaan bekijken. Mijn schouders zullen wellicht wat gaan zweten, maar comfort voor mijn rug/schouders is momenteel het belangrijkst voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Je schouders zullen altijd gaan zweten met een rugzak, daar is niks aan te doen. Of je rug ook nat van het zweet wordt, is afhankelijk van hoe de rugzak valt. Eerlijk gezegd zou ik in Thailand het liefst helemaal geen rugzak dragen, daar is het gewoon te warm voor. Voor mij in ieder geval. Maar goed, dat ik in Thailand was, waren er dagen dat ik het liefst gewoon in het hotel bleef omdat daar tenminste airco was (ik kan niet zo goed tegen warmte).

Voor wat betreft draagcomfort, dat is zeer persoonlijk. Gewoon je gear mee nemen naar de fotowinkel en het één en ander uitproberen. Ik heb zelf een Clik Elite Probody Sport en die is voor mij zeer comfortabel. Laatst nog drie weken naar de VS geweest en daar ook hele dagen rondgelopen met de gear (soortgelijk aan wat jij hebt, ook een 60D, maar met een 17-50/2.8 en 70-200/4) en nog wat eten en drinken, ook in SF en LA. Ik had over het algemeen meer last van m'n voeten dan van m'n schouders, en de schouders dan vooral in het begin, na een week kon ik gewoon het statief ernaast hangen en had nergens last van na een dag wandelen en klimmen.

Maar goed, wat voor mij comfortabel is, hoeft voor jou niet comfortabel te zijn, dus zou ik vooral zelf een aantal tassen gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

timovd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:28:
Gezien de ervaring dat ik last van mijn rug/schouders krijg, is comfort belangrijker. Maar ik begrijp dat een flipside dus ook praktisch is als ik de lens wil wisselen; je kunt je schouders ontspannen en de tas op je heup laten rusten.
De versapack 200 aw is dan ook een goede optie als je hem horizontaal inlaadt.
Met aan een zijkant je camera met lens en aan de andere kant een extra lens.
Bovenvak voor algemene spullen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Laatst online: 30-08-2020
Als je niet kunt kiezen tussen een schoudertas en een rugzak, zoals ik dus, kijk dan eens naar Crumpler: http://www.crumpler.eu/in...sprache=EN&productID=7672

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-08 09:26
Guusjee schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:41:

Ik heb die ook besteld vorige week, wacht wel nog op de post...

[ Voor 3% gewijzigd door goudviske.be op 29-05-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

Ondertussen heb ik wel een aardig idee van wat ik ga gebruiken per trip, dus ik wil mijn accesoires wat beperken en niet meer mijn hele rugzak meenemen elke keer. Wat ik wel wil doen, is 1 extra lens meenemen en eventueel wat filters. Wat is jullie ervaring, is een heupzak dan OK of is een "holster" dan fijner omdat het op je heup leunt? Ervaringen ook met deze tasjes? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 20:08
ik heb een vraagje aan de eigenaars van een Retrospective 30: Past daar een 70-200 2.8 VRII van Nikon goed verticaal in, of steekt ie er bovenuit? Ik kan geen fatsoenlijk filmpje of plaatje vinden, waaruit dit blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hoeveel langer is die dan een 70-200/4 van Canon? Die past iig makkelijk in een 20 op de body.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Een Canon 70-200/4 is 172mm lang volgens de opgave.
Een Nikon 70-200/2.8 is 209mm lang volgens de opgave.
Een Think Tank Retrospective 20 is 298mm hoog volgens de opgave.
Een Think Tank Retrospective 30 is 240mm hoog volgens de opgave.
Een camera is toch al gauw zo'n 50mm diep, afhankelijk van type. Dan gok ik dat een Retrospective 30 toch wat aan de krappe kant wordt, tenzij je de camera op z'n kant er in legt (dus de lens in de lengte van de tas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

henkie196 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:58:
Een Canon 70-200/4 is 172mm lang volgens de opgave.
Een Nikon 70-200/2.8 is 209mm lang volgens de opgave.
Een Think Tank Retrospective 20 is 298mm hoog volgens de opgave.
Een Think Tank Retrospective 30 is 240mm hoog volgens de opgave.
Een camera is toch al gauw zo'n 50mm diep, afhankelijk van type. Dan gok ik dat een Retrospective 30 toch wat aan de krappe kant wordt, tenzij je de camera op z'n kant er in legt (dus de lens in de lengte van de tas).
Een mooie illustratie van wat je net uit een gezet hebt:

Afbeeldingslocatie: http://www.thinktankphoto.com/product-images/xlarge/Retrospective-30-Black-6.jpg

Aan de rechterzijde staat een Retro30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Van de website van thinktank, Retrospective 20:
inconspicuous with this soft-sided shoulder bag, designed to blend into the surroundings. Fits 1 pro size DSLR plus 2 - 4 lenses. It's tall size fit a 70-200 f/2.8 lens attached to camera.
Afbeeldingslocatie: http://www.thinktankphoto.com/product-images/xlarge/Retrospective-20-Pinestone-6.jpg

Zo te zien zou het prima gaan passen in de Thinktank Retrospective 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
De 20 is inderdaad hoger dan de 30 en lijkt ook meer bedoeld / beter geschikt voor twee grote lenzen in plaats van een handvol primes.

Ik heb een 70-200mm f/2.IS 8 op mijn 40D gehad in de retrospective 30, en dat past (wel aan de krappe kant, en de flap zit er strak over). Met een extender erop gaat de flap nog steeds dicht, maar dan puilt er wel een heel stuk uit.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakMDS op 31-05-2013 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

henkie196 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:39:
Je schouders zullen altijd gaan zweten met een rugzak, daar is niks aan te doen. Of je rug ook nat van het zweet wordt, is afhankelijk van hoe de rugzak valt. Eerlijk gezegd zou ik in Thailand het liefst helemaal geen rugzak dragen, daar is het gewoon te warm voor. Voor mij in ieder geval. Maar goed, dat ik in Thailand was, waren er dagen dat ik het liefst gewoon in het hotel bleef omdat daar tenminste airco was (ik kan niet zo goed tegen warmte).

Voor wat betreft draagcomfort, dat is zeer persoonlijk. Gewoon je gear mee nemen naar de fotowinkel en het één en ander uitproberen. Ik heb zelf een Clik Elite Probody Sport en die is voor mij zeer comfortabel. Laatst nog drie weken naar de VS geweest en daar ook hele dagen rondgelopen met de gear (soortgelijk aan wat jij hebt, ook een 60D, maar met een 17-50/2.8 en 70-200/4) en nog wat eten en drinken, ook in SF en LA. Ik had over het algemeen meer last van m'n voeten dan van m'n schouders, en de schouders dan vooral in het begin, na een week kon ik gewoon het statief ernaast hangen en had nergens last van na een dag wandelen en klimmen.

Maar goed, wat voor mij comfortabel is, hoeft voor jou niet comfortabel te zijn, dus zou ik vooral zelf een aantal tassen gaan proberen.
Het is de Flipside 400 geworden. Ik heb er gisteren mn gear ingestopt en alles past. Bovenin heb ik de body met 17-70. Daarnaast de 70-200 f/2.8 in de lengte. Deze zit nogal strak, met name door de statiefgondel. De 50mm 1.4 zit rechtop in een vakje. Alles is prima te bereiken. De shotgun mic die ik niet veel zal gebruiken ligt onderin.
De tas is van zichzelf vrij zwaar, maar door de heupband en kleine band op de borst is het nog wel comfortabel. De echte test moet nog plaatsvinden.

Edit: qua indeling lijkt het op onderstaande, alleen heb ik op de plaats van de flitser de 50mm en de lensdoppen. Op afgebeelde 70-200 zit geen statiefgondel.
http://farm4.staticflickr.com/3608/3657766230_7dc591c477.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door timovd op 31-05-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Je neemt de Flipside mee naar Thailand, begrijp ik dat goed ?

Heerlijke tas hoor, zit ook erg comfortabel vind ik. Maaaar waarm !!! Ik gebruik hem in de winter als rugverwarmer :+

Ik ben het helaas met Henkie eens, rugtas en warm land is nog warmer :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
henkie196 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:39:
Je schouders zullen altijd gaan zweten met een rugzak, daar is niks aan te doen. Of je rug ook nat van het zweet wordt, is afhankelijk van hoe de rugzak valt.

Voor wat betreft draagcomfort, dat is zeer persoonlijk. Gewoon je gear mee nemen naar de fotowinkel en het één en ander uitproberen. Ik heb zelf een Clik Elite Probody Sport en die is voor mij zeer comfortabel.
Ik heb een lowepro fastpack 250 gebruikt op vakantie en ik had ook last van zweet op mn rug.
Heb je hier nog steeds last van met je Elite Probody Sport?
Die ziet er wel goed en praktisch uit.
Ik gebruik liever wel een rugtas, met schoudertassen krijg ik snel last van mn schouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Mr.C4 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:58:
[...]

Ik heb een lowepro fastpack 250 gebruikt op vakantie en ik had ook last van zweet op mn rug.
Heb je hier nog steeds last van met je Elite Probody Sport?
Die ziet er wel goed en praktisch uit.
Ik gebruik liever wel een rugtas, met schoudertassen krijg ik snel last van mn schouder.
Maakt niet uit wat voor rugtas je gebruikt, met een rugtas krijg je altijd zweet op je rug. Ook die modellen met zo'n stuk gaas zodat zogenaamde lucht beter doorstroomt. Wellicht dat het iets koeler is dan, maar zweten doe je zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Het maakt wel uit wat voor rugzak je gebruikt. Ik heb met de Probody Sport rondgelopen in temperaturen boven de 30 graden (wel een droge warmte, niet zoals in Thailand) waarbij mijn rug gewoon droog bleef. De schouderbanden worden natuurlijk wel erg nat, maar m'n rug bleef gewoon droog. Dit komt volgens mij doordat het onderste stuk van de rugzak een soort blok vormt dat onder het gewicht van de gear ervoor zorgt dat de rugzak als het ware knikt halverwege. En hierdoor hangt hij grotendeels los van m'n rug.

Tenzij ik het daypack gedeelte er boven helemaal vol stouw, dan kan hij niet meer knikken en blijft hij tegen m'n rug drukken, waardoor m'n rug nat wordt. Of als ik ga fietsen, want dan wordt hij door m'n houding op de fiets ook tegen m'n rug gedrukt. Dan helpt een rugzak met een netje op de rug wel iets. Niet alles, want ik kan met vrieskou gaan fietsen zonder jas en zonder rugzak en nog een natte rug krijgen.

Het enige puntje is dat ik altijd wat paranoide ben dat andere mensen er ook gemakkelijk bij kunnen. Geen probleem in de bergen, maar in een druk stadscentrum voelt het voor mij niet helemaal veilig. Zo'n LowePro Photo Hatchback lijkt me ideaal voor dat soort situaties, behalve dan dat het fotogedeelte net te klein is voor m'n 70-200/4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gebruik je je 70-200 veel in de stad dan ?

Ik ga komende week eens een stad proberen met een schoudertas. Ben benieuwd..

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

sapphire schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:58:
Gebruik je je 70-200 veel in de stad dan ?

Ik ga komende week eens een stad proberen met een schoudertas. Ben benieuwd..
Gebruik zelf erg veel de 70-200 II ook tijdens steden trips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Het hangt af van de stad of ik de 70-200 veel gebruik. Sommige plekken lenen zich er beter voor dan anderen, zoals bijvoorbeeld die aparte kerk in Tromso vanaf het eiland, of de Golden Gate bridge vanaf een afstandje in San Francisco.

Ik weet niet waar anderen vooral een 70-200 voor gebruiken, maar ik zie het over het algemeen de 70-200 voornamelijk als landschapslens.

Buiten dat, als ik op vakantie ben, ben ik misschien een enkele dag in een stad tegenover vele dagen erbuiten. En ik ga niet twee tassen meenemen om er specifiek eentje voor in de stad en eentje voor buiten de stad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 09:23
Heeft iemand advies voor een schouder / sling tas voor:

- Nikon D800 met grip + 50mm f1.8
- 85mm f1.8
- SB-800 reportageflitser
- iPad mini (alleen indien mogelijk, anders pech :) )

Heb nu een Ari Marcopoulos tas, daar paste voorheen mijn Nikon D7000 in ... maar de D800 is een forse slag groter en past niet goed erin.

EDIT: Heb een Lowepro pro messenger AW 160 besteld O+

[ Voor 8% gewijzigd door jeroenzelle op 14-06-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Inmiddels ben ik ook aan het zoeken naar een geschikte tas voor mijn D5200 icm de 18-55 kitlens. Heb weinig zin in een dedicated rugtas voor m'n camera, dus ik ben op het idee gekomen om een toploader te kopen en deze in m'n eigen rugtas te leggen. Eerste merk waar ik gelijk aan dacht was Lowepro, betaalbaar en ik heb er goede ervaringen mee. :) Als ik kijk naar de Bag Finder van Lowepro, dan kom ik uit op de Toploader Zoom 45 AW of de Rezo TLZ 20. Er zitten nog wat andere opties tussen, maar die vallen buiten mijn budget.

Ik denk dat ik met de Rezo TLZ 20 wel een goede keuze maak, maar ik vraag mij af of iemand anders nog een goede suggestie heeft. :)

[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 15-06-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zoiets voor mijn broertje ook gedaan een aantal jaar geleden. Die had een 30D en kitlens en wilde ook geen dedicated fototas.

Uiteindelijk naar de Mediamarkt gereden end aar de goedkoopste toploader gehaald die ze hadden, dat was een samsonite tasje van 20 euro. Padding was dik genoeg, en nog ruimte voor een extra accu, filtertje en extra kaartje enzo.
Dus als je hem toch in een andere tas doet zou ik er niet te zwaar aan tillen hoor, die toploader ziet er iig prima uit, ook qua features en prijs :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Laatst online: 05-09 10:55
als tas in een tas, kan zo'n tlz20 wel.
voor normaal gebruik is hij niet zo geweldig vergeleken met de zoom 45, vanwege de dunnere padding en alleen het kliksysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
De Zoom 45 kan natuurlijk ook nog, scheelt maar 4 euro. Beiden vallen binnen mijn budget. :P Valt mij nu pas op dat de padding van de Zoom 45 een stuk dikker is, denk dat ik dan voor die ga.

[ Voor 34% gewijzigd door S_Chief op 15-06-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Tenzij je van plan bent om serieus te gaan smijten met je camera is dat verschil in padding niet spectaculair hoor.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 21:46
Ik ben op zoek naar een kleine tas voor mijn Olympus E-PM1 + 14-42 lens met wat extra ruimte voor flitsertje, SD-kaartjes etc. Het liefst een tas met een wat casual uiterlijk (geen echte fototas zeg maar).

Ik gebruik voor mijn DSLR een Lowepro tas en vond daar de volgende opties:
http://store.lowepro.com/shoulder-bags/streamline-100
http://store.lowepro.com/shoulder-bags/compact-courier-80
http://store.lowepro.com/shoulder-bags/event-messenger-100

Iemand tips voor andere merken?

[ Voor 38% gewijzigd door niels132 op 19-06-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Thinktank retrospective 5 (weet niet of die klein genoeg is), of een Domke F5-XA of B :)

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
sapphire schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:34:
Tenzij je van plan bent om serieus te gaan smijten met je camera is dat verschil in padding niet spectaculair hoor.
Mja voor dat kleine prijsverschil neem ik het zekere voor het onzekere en ga ik liever voor de Zoom 45 dan. :P

EDIT: Hell, zie zelfs dat de Zoom 55 erg goedkoop is bij Amazon. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 19-06-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ging me ook niet zozeer om de prijs, maar meer om hoe meer/dikkere padding hoe stugger/bulky de tas word. Persoonlijk ben ik me daar de afgelopen jaren behoorlijk aan gaan irriteren.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ach, ik loop vaak genoeg met een Samsonite Pro-Tect, wat ongeveer het toppunt van stug is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
sapphire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:42:
Thinktank retrospective 5 (weet niet of die klein genoeg is), of een Domke F5-XA of B :)

Hoop dat je er wat aan hebt :)
Die Thinktank is wel een mooie maar idd wat groot. De Domke is wellicht een goede keuze, die ga ik onthouden. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

nielsgaastra schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:36:
Ik ben op zoek naar een kleine tas voor mijn Olympus E-PM1 + 14-42 lens met wat extra ruimte voor flitsertje, SD-kaartjes etc. Het liefst een tas met een wat casual uiterlijk (geen echte fototas zeg maar).

Ik gebruik voor mijn DSLR een Lowepro tas en vond daar de volgende opties:
http://store.lowepro.com/shoulder-bags/streamline-100
http://store.lowepro.com/shoulder-bags/compact-courier-80
http://store.lowepro.com/shoulder-bags/event-messenger-100

Iemand tips voor andere merken?
Mirrorless Mover 30i is een mooie lichtgewicht variant van Think Tank Retropective 5. Heb er 2 camera's en wat lenzen in zitten: OMD-M5, Samyang fish, 40-150, 20mm, 45mm, 12-50 kitlens en de PM1 mini met de 15mm f8 lensdop! Ik kan eventueel ook nog een ipadmini (ook ipad 4 kan erin) meenemen. Ik heb allebei Thinktanks, maar in de 30i kan meer, maar is toch niet groter. Handiger ingedeeld, iets breder, minder hoog. Voor een kleinere mirrorless uitrusting volstaat wellicht de Mover 20
De Mover 30i gaat nu altijd mee, de Retro 5 is robuuster die gaat mee als het ruig wordt.

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Afhankelijk van budget, zou je ook de tassen van Monochrom kunnen overwegen. Een dothebag mono 13 zou ongeveer het goede formaat moeten zijn, een zirkeltraining of kultbag zijn dan weer wat goedkoper (en gemaakt van gerecyclede dingen ipv leer voor de dothebag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Die Monochrom tassen zijn erg mooi inderdaad, maar dat is wel wat aan de dure kant..
Van Zirkeltraining en Kultbag zie ik geen specifieke cameratassen?

De Mirrorless Mover serie is een goede, deze ga ik zeker onthouden. Wellicht dat de Mover 20 ook al voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik was niet helemaal duidelijk. Monochrom maakt zowel die dothebag (leren tassen) en de Zirkeltraining en Kultbag (gerecycled materiaal). Dit zijn allemaal cameratassen. Deze Kultbag mono 06 bijvoorbeeld is volgens de plaatjes duidelijk een fototas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Ah die had ik niet gezien, ik kwam op deze terecht:
http://www.zirkeltraining.biz/taschen.html
http://www.kultbag.de/Umhaengetaschen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag voor moeders wezen shoppen. Ze wou graag een rugzak hebben. Voor we op reis gingen wel tassen gekeken/gepast, maar de meeste waren te breed. Vandaag in Korea een Kata 3N1-22 gepast en deze was het helemaal. Moeders is klein en tenger en ze is helemaal happy met de smalle tas waar alles inpast. Zelfs haar iPad kan mee :D

Zelf heb ik genoeg tassen, maar ik kwam een euke rugtas tegen van National Geographic private collection. (P5080) Deze tas nog niet eerder gezien in NL Leuke kleine rugtas waar de 5D III met 24-70 II in past en er is nog ruimte voor een extra objectief zoals de 70-200 II. En er is nog genoeg ruimte voor de rest van de spullen en MacBook. De ritsen zijn nog wel wat stroef, maar dat mag de pret niet drukken O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.ormsdirect.co.za/media/catalog/product/n/g/ng-p5080-3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 21:38
Moet zeggen dat die tas er ook wel echt prachtig uitziet! Hoe zit het met de diefstal gevoeligheid van je spullen wanneer ze in de tas zitten? Kortom, is de tas geschikt voor een citytrip?

Oke, ik heb inmiddels de prijs gevonden. De tas valt toch heel ver buiten mijn budget voor een tas |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Kremx op 30-06-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Diefstal gevoelig lastig te zeggen. Goede dief krijgt bijna elke tas open. (scheermesje bijvoorbeeld) Heb de tas zelf gekocht voor dagtrips. Hij is klein en ziet er niet echt uit als foto tas.

Zag dat de NL prijs ook nog erg fors was iets van 350 euro, maar dat heb ik er gelukkig niet voor betaald. Heb er omgerekend in euro net 200 euro voor betaald + gratis NG regen hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik ben op zoek naar een schoudertas voor het volgende

Canon 7D + Grip
Canon 17-55 f2.8
Tokina 12-24 F4
Canon 70-200 2.8
Canon 430EX

Ik heb nu een Canon 10EG tas en die is qua ruimte wel oke maar vind hem lelijk en onhandig. Ik zoek daarom iets in die range. Ik heb een voorkeur voor Lowepro, iemand tips?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 21:38
Superdaantje schreef op zondag 30 juni 2013 @ 14:41:
Diefstal gevoelig lastig te zeggen. Goede dief krijgt bijna elke tas open. (scheermesje bijvoorbeeld) Heb de tas zelf gekocht voor dagtrips. Hij is klein en ziet er niet echt uit als foto tas.

Zag dat de NL prijs ook nog erg fors was iets van 350 euro, maar dat heb ik er gelukkig niet voor betaald. Heb er omgerekend in euro net 200 euro voor betaald + gratis NG regen hoes.
Dat scheelt inderdaad al een hoop in prijs, maar nog steeds een te grote investering voor een tas voor het niveau amateur fotograaf wat ik op dit moment ben ;).
Achja, blijft toch een prachtige tas! Veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Richard! schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:05:
Ik ben op zoek naar een schoudertas voor het volgende

Canon 7D + Grip
Canon 17-55 f2.8
Tokina 12-24 F4
Canon 70-200 2.8
Canon 430EX

Ik heb nu een Canon 10EG tas en die is qua ruimte wel oke maar vind hem lelijk en onhandig. Ik zoek daarom iets in die range. Ik heb een voorkeur voor Lowepro, iemand tips?
Al eens gekeken naar de Tink Tank Retrospective serie ? Zelf gebruik ik de Retrospective 20. Erg tevreden over deze tas. Al vind ik schoudertassen zelf niet zo prettig als ze te vol zitten.

Advies ga naar de winkel en test er eens een paar uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kremx schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:52:
[...]

Dat scheelt inderdaad al een hoop in prijs, maar nog steeds een te grote investering voor een tas voor het niveau amateur fotograaf wat ik op dit moment ben ;).
Achja, blijft toch een prachtige tas! Veel plezier ermee ;)
Ben zelf ook gewoon een hobbyist. Nadeel van fotografie tassen is dat deze helaas stukje duurder zijn dan gewone tassen.

Advies ga eens een grote camera winkel naar binnen en test een paar tassen met jou eigen spullen erin. Draagcomfort etc is iets erg persoonlijke ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Superdaantje schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:05:
[...]

Al eens gekeken naar de Tink Tank Retrospective serie ? Zelf gebruik ik de Retrospective 20. Erg tevreden over deze tas. Al vind ik schoudertassen zelf niet zo prettig als ze te vol zitten.

Advies ga naar de winkel en test er eens een paar uit ;-)
@Richard! ; Ik heb ongeveer dezelfde set, qua lenzen en speedlite, en kan beamen dat het past in een Retrospective 10. Nadeel is wel het gewicht inderdaad. voor een dag lopen door de stad vind ik een schoudertas met met zo'n set echt niet geschikt.
Om mee te werken op locatie vind ik het wel weer erg handig. Met schoudertassen kun je net wat makkelijker wisselen.

Mocht je met het gewicht niet zo'n probleem hebben als 'dagjestas' lijkt mij de retrospective 30 een zeer geschikte tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Hmm ik vind die tas niet bepaald mooi haha. Deze tas gebruik ik voornamelijk om mijn spullen op locatie te krijgen, ik neem alles mee naar festivals en leg de tas daar neer backstage, raak de tas pas aan als ik weer van het terrein afloop dus gewicht maakt me niet zoveel uit, als er maar wat inpast.

Ik zat nog beetje te kijken en de LowePro Nova 200AW of 190AW lijken me mooie tassen zijn ook beiden groter als wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Richard! schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:15:
Hmm ik vind die tas niet bepaald mooi haha. Deze tas gebruik ik voornamelijk om mijn spullen op locatie te krijgen, ik neem alles mee naar festivals en leg de tas daar neer backstage, raak de tas pas aan als ik weer van het terrein afloop dus gewicht maakt me niet zoveel uit, als er maar wat inpast.
Ik heb vorige week ook de Retrospective 20 binnen gekregen en ben er eerlijk gezegd behoorlijk verliefd op ;) Afgelopen vrijdag een hele dag mee rondgelopen op een festival en wat met name makkelijk is dat je je camera kan opbergen met je 70-200mm erop. Ik had bij me:

- Canon 60D + grip
- 15-85mm
- 70-200mm
- Flitser 420 EX
- Wat losse prullaria

Gewicht valt mee aangezien je de camera plus een lens vrijwel altijd uit de tas hebt, daarnaast is het een lekker onopvallende tas (heb zelf de blauwe versie).

Even een heel ander vraagje. Hoewel ik afgelopen vrijdag niet backstage mocht gaan (gereserveerd voor fotografen van de organisatie), durf jij daar zomaar je tas met lenzen e.d. neer te leggen?? In dat geval zou ik zeker voor een zeer onopvallende tas gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ik leg mijn spullen altijd in ruimtes die afgesloten kunnen worden en waar alleen mensen van de organisatie kunnen komen, dus in een pershok (of hoe dat ook mag heten) die afgesloten is bijvoorbeeld, als je vraagt aan de organisatie of ze een veilige plek hebben om je apparatuur kwijt te kunnen doen kan je het meestal daar neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik was voor mijn normale rugzak aan het zoeken naar een insert. Valt nog niet mee om een geschikte te vinden. En dan kom ik er eentje tegen, versturen die grappenmakers niet naar NL (heb ze wel gemaild of dat echt niet kan, nog geen antwoord ontvangen). Mijn keuze was gevallen op http://www.amazon.com/gp/...psc=1&smid=A171ZJ7Z5OV5ZR

Die van F-stop zien er ook wel leuk uit maar passen niet in de rugzak, tenminste niet die voor mijn spullen. Daarnaast heb ik graag dat ik er van bovenaf bij kan, zoals bij deze, en ook dat het afgedekt kan worden. Iemand nog ergens linkjes naar soortgelijke? Ben aardig aan het googlen geweest maar het is lastig. Breedte max. ± 24-25 cm, dikte max. ± 14 cm. Hoogte is minder relevant maar 20 cm is zat.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Je zou ook een schoudertas kunnen overwegen om in je rugzak te stoppen. Ik ken naast die van F-stop nog die van Tenba, maar die lijkt te groot voor jouw toepassing, en die van Monochrom. Daarvan lijkt de Anybag 30 nog wel redelijk aan jouw vereisten te voldoen. Jammer dat hun verzendkosten bijna een verdubbeling van de prijs zouden inhouden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:15
Ik zou even op ebay kijken, daar staat echt een hele sloot aan inserts voor erg weinig geld. Ik heb er net ook eentje besteld, wel een kleinere dan dat jij wilt, maar je hebt ze in alle soorten en maten. Gewoon 'camera insert' invullen

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 13:56

ötzi

eclecticus

Ben op zoek naar een low profile rugzak waar het volgende in moet passen;

Canon 5D mark III
Canon 100mm f2.8L IS USM
Canon 24-70mm f2.8L USM
Canon 70-200mm f2.8L IS USM
Canon 430EX II flitser
Macbook pro 13"

De 100mm zou ik kunnen afwisselen met de 70-200mm dus minimaal twee lensen, liefst allemaal.
Heb mijn oog laten vallen op de Incase DSLR Pro Pack alleen kan ik daar maar erg weinig gebruikersfeedback over vinden, ook is deze tas niet waterdicht.
Ook de Lowepro DSLR Video Fastpack is aardig, iemand ervaring met een van deze tassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Dat weegt behoorlijk wat bij elkaar. Kijk ook naar een goede heupband aan de rugtas. Ik heb zelf onlangs de Flipside 400 gekocht voor body + 4 lenzen (incl. 70-200 f/2.8) en dat was vrij zwaar; al is aan de rugtas niets op te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:55

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Is er een compacte tas voor een Canon 100D met de 40mm STM pancake prime?

Het grote voordeel aan die combi is dat het (voor een DSLR) heel erg klein is, dus ik zou 'm graag gewoon meenemen in mijn laptop tas (een Crumpler messenger bag), maar daar ga ik 'm niet los in leggen.

Canon zelf heeft gewoon nog *niets* specifiek voor de 100D. Met Googelen kom ik eigenlijk alleen op dit uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NDAwWDQwMA==/$(KGrHqJHJBQE7)6opB!jBO8rvt(D0g~~60_35.JPG

En dat is gewoon een beetje prutserig, "one size fits all" neopreen zakje. (Zoiets moet ik ook wel gewoon uit een winkel kunnen halen, dat ga ik niet bestellen.)

Liefst een beetje zoiets als wat je voor de EOS M hebt zou schitterend zijn, bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/A0XG_130078147225312500SGTslSQw81.jpg

Maar dat kan ik niet vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Binnenkort ga ik een weekje op vakantie, en heb besloten om (voor het eerst) geen spiegelreflex mee te nemen maar alleen mijn m4/3 kit.
Die bestaat uit een E-PL5, 20mm 1.7, 45mm 1.8, 12-50mm en 7.5mm fisheye. Weegt allemaal geen drol, maar ik wil het totaal graag in een grotere rugzak meenemen. Verder zou ik er graag een ipad incl dunne toetsenbord cover in meenemen. Flesjes water, lunch etc in de rugzak, of koud drinken er buiten kunnen hangen is een pre.

Nou heb ik twee ideeen:
- Normale (none-camera) rugzak waar ik een klein cameravak met mijn cameraspul in doe.
- Camera rugzak met een relatief groot daypack waar ik de m4/3 kit in kan doen.

Statief hoeft er niet echt aan. Ik neem er een mee in mijn koffer, en een mini statiefje in de rugzak, maar ga niet met een statief aan de rugzak lopen.

Ik heb al een tweetal rugzakken; de Naneu pro Bravo, maar die heeft geen tablet vak, en een LowePro Rover 2 AW, die ook geen tablet kan hebben. Van beide tassen is het cameravak eigenlijk wat groot en het daypack vak te klein.
Ik heb ook gekeken naar de Kata Bumblebee en 3N1 tassen, maar die lijken me ook wat veel gericht op een groot cameravak. Dat m43 spul heeft natuurlijk maar weinig nodig.

Heeft iemand tips voor een fijne cameratas die aan bovenstaande zou kunnen voldoen (dus met een klein cameravak, compact laptop / tablet vak, en een groot bovenvak)?
Budget liefst onder de €80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:04
Ook ik vertrek binnenkort op vakantie om nog eens Parijs te gaan verkennen. Aangezien ik mijn oude schoudertas inclusief dSLR aan mijn vriendin heb gegeven, ben ik nu opzoek naar een nieuwe shoudertas. Voor gewoon gebruik heb ik de Lowepro Slingshot 200 AW. Deze neem ik niet mee voor twee redenen:

- Ik neem dan sowieso teveel spullen mee die ik niet ga gebruiken
- Het concept van ritsen op de rug vind ik enorm onveilig in een stad als Parijs

Na wat rondzoeken heb ik verschillende tassen gevonden die me wel wat lijken. Het doel is het meenemen van de dSLR met gemonteerde lens, een extra lens en de flitser. Ik ben uitgekomen op volgende tassen:

- Lowepro Nova 170 AW
- Vanguard Up-rise II 22
- Lowepro Event Messenger 150

Het voordeel van de Nova en Up-rise is dat ze een regencover hebben. De Messenger is dan weer wat onopmerkelijk. Straalt niet uit dat het een fototas is. Het is ook leuk dat er zoveel extra plaatsen zijn. Iets wat mijn vroegere schoudertas niet had.

Iemand nog andere tips of misschien opmerkingen over mijn keuze? Mijn maximum budget is 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Het is de LowePro Nova 200AW geworden, prachtige tas qua materiaal waar een hoop in past, ook potentie voor gezinsuitbreiding :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:44
heb vorige week een Lowepro Flipside 400 AW gekocht maar ik moet zeggen, ik ben eerlijk gezegd niet onder de indruk van de tas. Had de tas besteld > want groter dan mijn Lowepro Mini Trekker (de originele, niet de 100 of 200) en vanwege de statief houder omdat me dat wel handig leek, maar eerlijk gezegd vind ik de tas een beetje tegenvallen qua grote, en ook de toegang tot de camera en objectieven lijken handig vanwege het feit dat je de gordel om je lichaam kan doen en de tas dus voor je uit kunt dragen om zodoende objectieven makkelijk te kunnen wisselen, maar dan had ik eerder een flap verwacht die van onder naar boven opengaat zodat de flap van je weg gevouwen wordt ipv, dat ie op je borstkast rust en steeds dichtvalt naar de tas toe.

Zijn er nog meer ervaringsdeskundigen met een flipside 400 die even wat willen/kunnen vertellen over hun ervaringen met deze tas?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
Bij mij werkte dat systeem perfect. Het gewicht van je fotomateriaal tilt je tas naar beneden, terwijl de achterkant tegen je borstkas vouwt. heb je de gordel wel genoeg aangespannen? Ik kon perfect de tas loslaten en dan hing die vrij stevig horizontaal met de flap verticaal naar boven. het is ook een heupgordel en geen buikgordel; bij zulke gordels zie je dat mensen die vaak te veel naar boven dragen. Het enige vervelende aan de tas vond ik, dat terwijl de tas op de grond lag, je die niet gewoon open kon laten liggen. En dat je rug megabezweet ervan raakte.

[ Voor 30% gewijzigd door Teun_2 op 09-07-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:45
Ik heb hem ook en ik vind het een heerlijke tas. Ik heb er best een hoop ingeprakt.
  • D7000 + meestal 50mm f/1.8
  • Tokina 12-24 f/4
  • Tamron 17-50 f/2.8
  • Tamron 90mm f/2.8
  • Tamron 70-200 f/2.8 + statiefgondel
  • Nikon 300mm f/4
  • Soligor Extension tubes
  • Soligor 1.4x DG teleconverter
  • SB-600
Als ik de tas gebruik om m'n middels tijdens het wisselen van een objectief, dan prop ik meestal het rugdeel tussen mijn tas en m'n buik / heupen. Dan blijft ie lekker openstaan en kan ik er handig in.

Prettig is ook de ruimte in de voorkant waarin ik m'n filters, setje batterijen en de oplader heb zitten... Ook de raincoat werkt perfect...

Helaas ben ik al vrij vlot de riem voor een statief kwijt geraakt, maar die gebruikte ik sowieso niet (vaak). De tas is al zwaar als ie vol beladen is, en dan ook mijn statief eraan wordt te gek. Ook het feit dat men er onmogelijk in kan komen als je hem op je rug draagt maakt dit voor mij echt een ideale tas...

Ja inderdaad, wat Teun zegt. Ik krijg er een gigantische zweet rug van, klopt helemaal. Ook klein nadeel is dat het clipje bovenin, waar je de arm hengsels aan elkaar kunt klikken, bij mij nog wel eens helemaal naar beneden schuift, waardoor ik hem er terug op moet schuiven. Ik bedoel dus dat dingetje wat aan het linker hengsel hangt
.
http://store.lowepro.com/media/catalog/product/cache/4/image/1400x1400/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/F/l/Flipside400_back.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door ThAZiP op 09-07-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
Stuur eens een mailtje naar LowePro, normaal sturen ze je dan een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 08-09 21:30
loewie1984 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:32:
heb vorige week een Lowepro Flipside 400 AW gekocht maar ik moet zeggen, ik ben eerlijk gezegd niet onder de indruk van de tas. Had de tas besteld > want groter dan mijn Lowepro Mini Trekker (de originele, niet de 100 of 200) en vanwege de statief houder omdat me dat wel handig leek, maar eerlijk gezegd vind ik de tas een beetje tegenvallen qua grote, en ook de toegang tot de camera en objectieven lijken handig vanwege het feit dat je de gordel om je lichaam kan doen en de tas dus voor je uit kunt dragen om zodoende objectieven makkelijk te kunnen wisselen, maar dan had ik eerder een flap verwacht die van onder naar boven opengaat zodat de flap van je weg gevouwen wordt ipv, dat ie op je borstkast rust en steeds dichtvalt naar de tas toe.

Zijn er nog meer ervaringsdeskundigen met een flipside 400 die even wat willen/kunnen vertellen over hun ervaringen met deze tas?
Ik heb em ook gekocht vlak voor de vakantie naar Schotland (plotselinge meevaller). En ik kwam af van een Naneu Pro K3L en ik vind de 400AW-tas een verademing! Het borstclipje (dat clipje waar ThaZiP het ook over heeft) ging na de eerste dag al kapot (foutje van mij, 1 van de 3 tandjes was afgebroken), maar ik kreeg direct twee nieuwe borstclips toegestuurd van cameratools.nl, superservice!
(shopreview van mij)

Other than that...Ik sleepte mee:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/601874_2999605604997_2072989942_n.jpg

Het statief wat achterop ging:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/q82/s720x720/294862_3002782924428_618584399_n.jpg

De gear:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/s720x720/971022_2999605725000_1523564908_n.jpg

En wat actieshots:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/q79/s720x720/970432_3029263626429_1210177091_n.jpg
Merk op dat ik 2 elastiekjes gebruikt heb bovenop de rugzak (vast gemaakt aan de jas-clipjes) om het statief op zijn plaats te houden. Want de eigenlijke clip zit naar mijn idee ietsjes te ver in het midden. Er had bovenaan nog iets moeten zijn om het statief vast te houden, maar nu stak het erg uit. Maar dus met 2 elastiekjes makkelijk en goedkoop te fixen ;)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/q72/s720x720/166066_3046847626018_2114293175_n.jpg

Ik heb ontzettend veel gewandeld en ik was blij dat ik de rugzak niet in het water/modder hoefde te zetten om bij mijn spullen te komen. Over de flap...ik ervaar het eigenlijk niet als storend....waar ik eerder even aan moest wennen was dat het bijna aanvoelde alsof alles op de grond sodemieterde zodra je die flap open doet en je rugzak dus zo voor je hebt hangen. Maar dat gebeurt niet en ik ervaar het als erg stevig. Ik kan makkelijk die flap op de plek houden en dan mijn lenzen verwisselen.
Dit ging erg snel en ik kan makkelijk alles laten rusten en snel een foto nemen en dan weer terug wisselen en dan de tas weer op mijn rug slingeren. Ik kon 2 flesjes drinken kwijt aan de zijkant zonder dag die eruit vielen o.i.d. en bovenop de tas had ik een dunne regenjas die je niet af hoeft te nemen wanneer je bij je gear wilt komen.

Ik ben het wel volledig met je eens wanneer je zegt dat de onderste compartimenten een pain in the ass zijn om aan te komen. Ik heb daar dan ook spullen als blaasbalg en filtertjes e.d. die ik niet altijd nodig heb.

De regencover zit ook beter om te tas heen dan mening andere tassen en die cover heb ik toch wel nodig gehad in Schotland. Alleen moest ik het statief in mijn handen vasthouden omdat de cover niet over de tas gaat met het statief bevestigd. Wat voor goeie wandelschoenen geldt, geldt ook voor goeie regenjassen en dus ook voor de regencover: reproofen en de dingen zijn weer zo goed als nieuw. Ik heb van reproofing spul in Schotland gekocht. Werkt uitstekend voor mijn goretex schoenen en regenjas :)

Dus voor 89 euro vind ik eigenlijk wel dat ik waar voor mijn geld heb gekregen. 2e hands heb ik voor gekeken maar het verschil was me te klein om de tas dan niet maar gewoon nieuw te kopen :)

EDIT: oh misschien dan toch een klein nadeeltje dat me zo inviel: de heupgordel zit eigenlijk best hoog, niet direct op je buik maar ietsje eronder. Persoonlijk zou ik em liever IETSJE lager willen zodat hij min of meer OP mijn heupen zit. Maar ach, ik heb de ultieme test meteen gehad in Schotland waar ik 7 dagen elke dag de tas om heb gehad en ik ervoer het niet als irritant qua comfort. Bij sommige tassen met zo'n heupgordel heb je wel eens dat je kleding gaat opkruipen steeds en dat had ik nu niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 09-07-2013 15:58 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Top post, Deathchant! 't Is dat we geen bedank / stem systeempje hebben...

Wat viel je tegen aan de Naneu Pro K3L? Mijn ervaringen met Naneu Pro zijn niets dan positief, vooral met de Bravo. De Alpha is ook erg fijn, maar daar ga je jouw 70-200 niet zo makkelijk in schuiven natuurlijk.
Ik waardeer aan de Bravo heel erg dat hij alleen op de rug open gaat. Als je dat mechanisme met een buikgordel hebt kan je daar makkelijk lenzen mee wisselen.

Voor de anderen: pro tip voor je tas niet in de modder leggen is om je statief erbij te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
hehe dankje. Ik vind het belangrijk om ervaringen te delen, want ik vind het ook belangrijk om andermans ervaringen te lezen voordat ik iets aankoop, dus dan doen we dat ook terug he ;)

Nou, ik vond de K3L erg lomp. Hij was erg "dik" vond ik, en voelde erg groot op mijn rug aan. Het compartiment voor de camera spullen lag zeg maar horizontaal op de bodem waardoor ik niet al mijn gear fatsoenlijk kwijt kwam. Daarnaast vond ik het niet lekker werken om "van onder" zeg maar bij het compartiment te komen, waardoor ik em dus ook als een rugzak ging behandelen: tas op de grond zetten en van boven openmaken en eerst door alle spullen (eten, drinken en jasje) heen moest worstelen om bij mijn equipment te komen. Wat ik nu zo fijn aan die lowepro vind is dat ik het hele compartiment direct ter beschikking heb met een zwiep van de tas. Dingen als jasje kan ik nu boven op de tas doen, zonder dat ik die eraf moet halen of doorheen moet worstelen als ik bij mijn fotospullen wil komen.

Het jasje doe aan als het regent of als het te koud is. En in Schotland heb je vaak net die overgangstemperaturen naar koud-warm. Dus ik heb het altijd net te warm of net te fris (door de wind). En ik zweet me echt kapot altijd, dus dryfit-spul is een must voor me en ook een dun regenjasje. Dus ik wissel dat best veel en nu kan ik dat gewoon doen door een clipje los te maken.

offtopic:
@SndBastard: slightly offtopic: ik zie in je flickr favorites een foto staan van de Quiraing in Schotland by Philipp Klinger Photography. Misschien vind je mijne ook wel wat: [Showcase] Schotland: Quiraing deel 2 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 09-07-2013 16:27 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:44
ThAZiP schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:13:

Prettig is ook de ruimte in de voorkant waarin ik m'n filters, setje batterijen en de oplader heb zitten... Ook de raincoat werkt perfect...
waar zit die? Heb hem nog niet gevonden en heb geloof ik elk vakje en zakje al gehad..

@Deathchant en @ThaZip bedankt voor jullie uitgebreide ervaringen :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:45
loewie1984 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:31:
[...]

waar zit die? Heb hem nog niet gevonden en heb geloof ik elk vakje en zakje al gehad..

@Deathchant en @ThaZip bedankt voor jullie uitgebreide ervaringen :)
Gewoon, de rits aan de voorkant...of bedoel je de raincoat? Die zit onderop de tas, aan de voorkant weggestopt in een breed maar dun vakje. Als je het niet kan vinden maak ik morgen wel even een foto voor je.

[ Voor 21% gewijzigd door ThAZiP op 09-07-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Waarvan de opening van dat vakje aan de achterkant zit, bij een labeltje.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
Ik vind het wel een fijne tas als ik veel mee wil nemen. Het omdraaien om je middel is wennen, maar werkt voor mij wel. En mocht je hem op de grond leggen, doe je dat met de voorkant waardoor je nooit een vieze rug krijgt als je hem weer omdoet. Statiefoplossing ben ik niet weg van maar dat is bij elke tas zo.

HIj is wel erg groot maar ik kan er makkelijk de hele dag afgeladen mee lopen.

Heb hem op vakantie in Rome meegenomen en dan is ie te groot. En ik fotografeer dan toch 90% met dezelfde lens. Maar een dagje dierentuin of macro in het veld is ie prima voor

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

pipo76

Pipo

Heb 'm ook. Mijn ervaringen stroken met de rest: overwegend positief. Meestal doe ik de tas af bij het lenzen wisselen -- maar dat komt ook omdat ik er vaak een statief aan heb hangen.

Een handige oplossing vind ik om het statief aan de zijkant te plaatsen; met 2 pootjes in een zijvakje en dan met het riempje aan de bovenzijde vast. Dan hangt het veel minder naar achteren, wat met name in drukke dierentuinen wel eens hinderlijk voor anderen kan zijn. Nadeel is dan dat er nog maar 1 flesje water mee kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
@pipo, inderdaad, dit kan ik ook be-amen. Het statief aan de zijkant werkt ook goed. Maar ook gewoon met het statief gewoon achterop kan ik gewoon de tas voor me zwiepen. Niet te hard, anders kan je klokkenspel een opdonder krijgen :)
Ik heb welgeteld 4 dagen achter elkaar van 10:00-18:00 gewandeld in Schotland waarbij meestal de eerste 3 uur toch bergop is. Ik had echt 0,0 last van mijn schouders en rug door de heup- en borstgordels/clips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 21:42
Ik zit een beetje in dubio, ik ben op zoek naar een tas waarin het volgende past:

Canon 550D, Batterygrip, 50mm, 28mm, 17-55mm kitlens, GoPro (+accessoires) en een 15.6 Inch Dell laptop (met lader)
En eventueel Rode Videomic (met kabels), accu lader en een video rig die je uit elkaar kan schroeven.

Mij lijkt de Lowepro fastpack-250-aw een aardige optie voor een schappelijk bedrag, en de Incase-dslr-pro-pack ook, die vind ik qua uiterlijk mooier, er staat alleen fits up to a 15inch laptop. Geen idee of die 15.6 inch goed gaat passen, volgens de dimension specs moet de laptop wel in de fastback 250-aw passen.

Wel denk ik als ik de alle bovengenoemde dingen in 1 tas wil doen, dat het sowieso niet in beide tassen gaat passen, maar de eventuele dingen zijn minder prioriteit. Veel groter als genoemde tassen wil ik eigenlijk niet hebben, en mijn voorkeur gaat echt uit naar een rugzak.

Anderzijds zou ik de tas ook voor studie willen gebruiken (daarom ook laptop gedeelte belangrijk)(wat kleine notitieblokjes etc mee en misschien een boek) en het oog wil ook wat. Een tas als de National Geographic Africa Medium Backpack vind ik dan weer mooier dan de bovengenoemde tassen, maar volgens de specs kan hier maar max een 15.4 inch laptop in. (ook wordt het wel wat prijziger)

Zijn er nog andere tassen met canvas achtig materiaal/look die vergelijkbaar zijn met de genoemde tassen? Mijn maximale budget is 200.

[ Voor 3% gewijzigd door StygMa op 12-07-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Voor de Sony NEX moet ik iets hebben, ik neem hem wel eens los mee en ik heb een Crumpler Daily schoudertas. MAar een paraattas of iets van neopreen of zo waar je hem in kun wikkelen zodat ik hem in mijn rugzak kan gooien? Wat is daarvoor voor de Sony NEX 5N?

Ik vond vanalles, o.m. dit PU nepleer:
http://www.ebay.nl/itm/14..._trksid=p3984.m1436.l2649
http://www.ebay.nl/itm/17..._trksid=p3984.m1436.l2649
Iemand die dit soort dingen kent?
Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste