[Showcase] Schotland: Quiraing deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Jullie raden het al: Deathchant is weer eens in Schotland geweest :Y
Vorige keer heb ik een magnefiek gebied bezocht genaamd the Quiraing. Daar heb ik vorig jaar een testcase van gemaakt die in de smaak viel: Quiraing: deel 1.

Omdat Schotland mijn tweede thuis begint te worden en ik vooral dit gebied zo bijzonder vind, heb ik besloten er een vernieuwde testcase aan te wijden. Dit keer had ik voor de afwisseling eens de hele dag goed weer met enkele flinke hagelbuien tussendoor en een enorme partij wolken door de zon, waardoor de kleuren en het licht constant veranderden. Wat mij betreft het perfecte weer om dramatische foto's te produceren en dat probeer ik hier dan ook over te brengen.

Ik ben van 16 mei t/m 23 mei in Schotland geweest en heb wederom het west highland gebied bezocht en verbleef het grootste deel van de week op de Isle of Skye. Ik heb daar geslapen in een prachtige B&B genaamd Beinn Edra, vernoemd naar een mountain summit van de Quiraing. Een bijzonder warme, huiselijke sfeer met lieve, hartelijke hosts genaamd Rachel en man Dougie, die het hele huis zelf gebouwd heeft.

Het weer op Isle of Skye was die dag erg goed. Er stond windkracht 7 waardoor het zonder de zon koud aanvoelde. Temperatuur: 15c, veel zon, afgewisseld met stevige hagelbuien en wolken waardoor je de korte buitjes mooi over het land zag trekken. Helaas duurde winter ook lang hier en was niet alles groen, maar ook veel dorre plekken. In de vorige Quiraing testcase heb ik een foto van de Prison en de Needle gemaakt. Dit keer heb ik de wandeling bovenlangs de summit gemaakt en dus eindelijk ook de beruchte Table gefotografeerd.

Voor degene die geinteresseerd zijn in de wandel details; dit is de wandeling die we gedaan hebben:
http://www.walkhighlands.co.uk/skye/quiraing.shtml
en dit de gedetailleerde kaart:
http://www.walkhighlands.co.uk/maps/map1_8sk.shtml

Echt een spectaculaire wandeling die je absoluut niet moet overslaan wanneer je hier bent.
We hebben 4 dagen van 10:00-18:00 gewandeld. Terug thuis moest ik naar de dokter vanwege een verminderd gevoel in het topje van mijn linker dikke teen. Het was een normale blessure die veel wandelaars oplopen omdat ze heel veel bergop en bergaf lopen. Duurt 8 weken voordat het gevoel helemaal terug is. Maar het is het allemaal waard!

Ik heb enorm lang getwijfeld of ik niet 2 testcases zou maken, maar aangezien ik zelf ook vaak het commentaar op anderen geef wanneer teveel foto's in 1 testcase op elkaar lijken, heb ik besloten om de 12 beste foto's eruit te halen (ter indicatie: ik heb er 92 van dit gebied), en jullie 3 bonusjes te geven in linkjes omdat deze ofwel dezelfde onderwerpen hebben dan wel qua bewerking buiten de kleursetting valt van de overige foto's.

De foto's zijn genomen met een Canon 40D, Canon 10-22/3.5-4.5 USM, Canon 17-55/2.8 IS USM, en een Canon 70-200/2.8L IS II USM bijgestaan met een B+W Circ. Pol Kaesemann filter. Bewerkingen zijn gedaan in Lightroom 4.4.

#1: Lower trail van de Quiraing wandeling met de Prison op de achtergrond
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8396/8971234599_2d21b108f8_z.jpg
Groter

#2: Uitzicht vanaf de upper trail naar de Beinn Edra bergtop
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3753/8972426680_5a33098a78_z.jpg
Groter

#3: Uitzicht over Staffin Bay van de upper trail van de Quiraing met een deel van het "Table-gebergte" op de voorgrond
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3827/8972426162_590eba30c6_z.jpg
Groter

#4: Het Table-gebergte
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7438/8971232377_6fee58db36_z.jpg
Groter

#5: The Table
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3682/8972424904_67d6258fa5_z.jpg
Groter

#6: Uitzicht over de bergtoppen
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8533/8972422302_c6e196795d_z.jpg
Groter

#7: Mensen aan de wandel op de Table
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7293/8972424106_b147b5df3c_z.jpg
Groter

#8: De "Meall na Suiramach en Sron Vourlinn" views
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7396/8971229977_ec3083513d_z.jpg
Groter

#9: The Table omgeven door rotspunten
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5454/8971229445_79a6937857_z.jpg
Groter

#10: De Quiraing bergtoppen met een hagelbui op de achtergrond
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3746/8972421160_e2ca992e8c_z.jpg
Groter

#11: Idem:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8278/8972419968_775cdd4656_z.jpg
Groter

#12: Eenzaam schaapje in de zon
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5467/8971226495_c0a8180f8e_z.jpg
Groter

Bonus 1: Stevige hagelbui
Bonus 2: Diezelfde bui iets verder weg getrokken
Bonus 3: Heel donker landschap voordat de hagel los barstte

Feel free to comment d:)b

[ Voor 0% gewijzigd door Deathchant op 06-06-2013 23:05 . Reden: Canon 10-22 heb ik niet gebruikt ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:48
Stuk voor stuk erg gave foto's! Vooral nummer twee springt er uit voor mij, het licht is hier erg mooi! De nabewerking staat me ook wel aan :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Machtige uitzichten daar, doen stuk voor stuk aan als schilderijen. #6 is voor mij favoriet, de bergen lijken net gigantische golven :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Jullie zijn er snel bij! Dankjulliewel :) En 2 & 6 zijn persoonlijk ook mijn favo's, toevallig :)
Ik zie net dat ik de 10-22 helemaal niet gebruikt heb voor deze foto's :F

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Schitterend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 04:50
Voor mij is nummer 2 de mooiste, het groen komt daar mooi tot zijn recht, op een over het algemeen donkere foto, en ook nummer 10 vindt ik erg interessant met die boom die daar zo alleen staat, alleen lijkt de boom een beetje overbelicht..

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Poe poe! Dat heb je goed gedaan DC! Schitterende foto's stuk voor stuk. Wat een kleuren en licht! Hele mooie foto's.

# 1, 2, 6 en 10 springen er voor mij het meest uit :)

De Sirui veel gebruikt voor deze foto's? Of allemaal uit de hand?

[ Voor 16% gewijzigd door Sakete op 06-06-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo dan! :9~ lekkere platen. 2 en 6 zijn ook mijn favorieten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2013 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
@Dennis bedankt voor de complimenten :) Ik heb even het histogram gechecked en de highlights-warning aangezet, maar de boom heeft geen overbelichting, ondanks ik graag met de lights en highlights speel :) . Ik probeer dat meestal tegen te gaan, tenzij het opzettelijk is. Dan ga ik bijvoorbeeld even met de lokale highlight brush het uitgebetene wegpoetsen.

@HMJ, ja mijne ook :) Ik heb er zoveel, dus het was moeilijk kiezen, maar ik durfde het niet aan om er 2 cases van te maken.

@sakete, dankje leuk om te horen dat je ze leuk vindt :) Ik heb geen enkele op statief gemaakt aangezien ik met ISO160 en f/5.6 en f/8 snel genoege sluitertijden had.
Wil je wat foto's zien gemaakt op het statief, dan moet je even hier klikken:
Foto 1

Foto 2

Foto 3

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 07-06-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Over het algemeen knappe platen met mooi licht en kleuren.
Ik vind het wel een beetje jammer dat je de links zo hebt gemaakt, dat de exif niet zichtbaar is (al dan niet via link op flickr). Ik zou graag zien welke foto met welke lens gemaakt is :) Ik kan ntrlk wel zien of het gemaakt is op 17mm of 200mm, maar bvb het verschil tss 55mm en 70mm is al moeilijker te zien.

1 Saturatie vind ik een beetje op het randje, het groen is wel erg fel. Mooie dramatische lucht en contrast met de zonnige voorgrond. Compositie is ook prima.

2 Ik vind de water erg mooi uitkomen in de donkere omgeving op de voorgrond. Mooie dieptewerking en lekkere sfeer in de foto.

3 Deze vind ik precies iets te krap gekaderd, ik heb de indruk dat ik liever een wat wijder beeld had gezien. Wel weer mooi licht, mooie lucht etc.

4 Mooi kleurenpalet in de achtergrond, de voorgrond vind ik echter wat te donker qua zwartwaarden, deze zijn bijna allemaal helemaal dichtgelopen.

5 Dezelfde opmerking als de vorige foto ivm de dichtgelopen zwartwaarden.

6 Knappe foto, mooie lucht, kleuren en schaduw/licht spel in de foto.

7 Hier vind ik de compositie wel erg centralistisch, ik vraag mij af of het niet mooier was geweest om deze mensen wat meer naar links te zetten ipv in het midden.

8 Super foto. Mooie kleuren, mooie lucht, mooi compositie en je kan blijven kijken naar de kleine details in deze foto, bvb het pad dat de berg links omhooggaat etc.

9 Het stukje rots vooraan rechts in beeld vind ik niets toevoegen aan het beeld net zoals het gras op de voorgrond (the table?), mijn aandacht wordt gezogen naar de rotsen en de kleuren op de achtergrond.

10 Deze vind ik iets te zwaar bewerkt, de boom oogt wat raar, de ene kant bijna wit, de andere zwart. Ook vind ik de compositie met de boom in het midden niet zo sterk, ik denk dat de foto beter was geweest zonder boom in beeld of op een andere plaats in het beeld.

11 Deze lijkt mij een stuk minder zwaar bewerkt dan je andere foto's, ik vind hem dan ook niet zo goed in de serie passen qua bewerking. Verder wel een prima foto, mooi om de hagel te zien op de achtergrond, ik mis mss een klein beetje een element op de voorgrond.

12 Leuk met dat schaapje op de voorgrond, de kleuren op de achtergrond vind ik prima, maar het groen op de voorgrond (rond het schaapje) vind ik erg onnatuurlijk overkomen, bijna fluogroen :) Ook vind i kde schaduw in het midden wat te donker, deze zou ik nog wat oplichten.

Kortom machtige natuur die jij goed hebt weten vastleggen. Je bewerking is niet altijd mijn smaak, maar smaken verschillen :) Mijn favorieten zijn 8 en 6. Het valt mij nu net op dat 6 en 2 dezelfde locatie zijn? Iets andere compositie en andere weersomstandigheden? De sfeer is wel vet in 2 maar ik heb toch een voorkeur voor nr 6. 8 vind ik de sterkste van de serie, lekker veel detail, mooie kleuren en prima compositie.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

Mooie foto's Death! Mijn favoriet is 100% nummer 2. Ik wou dat ik die had gemaakt, maar helaas heb het hele Quiraing niet gezien ;). Overigens vind ik 4 en 8 ook prachtig!

Ah well, misschien ga ik volgend jaar nog een keer ;) Top!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
@laurentS, bedankt voor je uitgebreide feedback, always appreciated.
Ik moet natuurlijk uitkijken dat ik mezelf niet teveel ga verdedigen, want iedereen heeft natuurlijk een andere kijk en smaak erop. Dus ik pik er even wat uit....

1: misschien heb je gelijk en is het groen wat te fel. Ik zal dit volgende keer wat meer in de gaten houden. hehe, Soms krijg je dat als je zelf in een donkere kamer zit en vergeet het licht aan te maken ;) Dan kun je wel eens doorschieten.

2: ja, ik moet toegeven dat dit wel ook een geluksmomentje was, want het veranderde zo snel en ik had toevallig mijn camera al in de hand en niet in de tas, dus ik kon snel wat foto's schieten voordat dit mooie "beeld" weg was.

3: dat begrijp ik inderdaad, echter wijder (heb ik met de 10-22 geprobeerd), staan zowel links als rechts en ook voorin veel te veel afleidende dingen, een soort heide-vignetting. Dat vond ik echt niet mooi waardoor de achtergrond (blauwe water) totaal geen aandacht zou krijgen.

4: ik begrijp niet goed dat je vindt dat de zwartwaardes zijn dichtgelopen, ik heb altijd de shadow en highlight warnings aanstaan en ik zie op mijn HTC One X, mijn laptopscherp (lenovo T530) en mijn eigen monitor genoeg detail in de donkere delen. In het echt was het ook zo, dat contrast tussen de zon en de schaduwen en dat wilde ik behouden.

7: De bedoeling van deze foto was te laten zien hoe klein de mensen zijn op dat grote plateau. Meer naar links had ik niet kunnen laten zien dat er een "afgrond" was waar ze naartoe liepen.

9: stukje rots vooraan rechts in beeld? Als je die donkere plek bedoelt helemaal rechts onder ietsje hoger, dat is schaduw ;) Heuvel heb je gelijk in, maar als ik die wegcrop valt de diepte van de table weg. En ik heb geprobeerd om verder te lopen zodat het niet meer in beeld zou zijn, maar met windkracht 7 was me dit iets te gevaarlijk :) Dus ik nam voor lief dat dit erop stond :) Ik zou het nog weg kunnen healen met photoshop idd...

10: Ik begrijp wat je bedoelt. Ook bij deze foto weet ik niet hoe ik ze anders had kunnen maken. Compositie met de boom meer naar links, levert rechts een oninteressante heuvelrug op dat dan prominent het uitzicht rechts zou blokkeren. Bij teveel de boom naar rechts, zouden de bergen rechts er niet eens opstaan. Verder doorlopen naar links was geen optie omdat je die boom dan niet goed erop krijgt en die boom trok me heel erg aan op de een of andere manier en dan MOET hij gewoon op de foto :)
Ik moest een stukje heuvel naar onder lopen. Ik zat volgens mij op iets van 10 meter bij die boom vandaan (17-55-foto :) ), dus ik kon helemaal niet naar links of rechts lopen bedenk ik me net.

12: poeh ik vind het echt moeilijk te zien wat je bedoelt met fluo-groen. Ik heb aan deze foto eigenlijk maar heel weinig gedaan (groen staat op saturation +8 en de hue op +4 en de luminance op -15). De polarisatiefilter deed zijn werk, en de schaduw/zon verhouding was vrij natuurlijk zo. Die donkere plek in het midden ook, dat krijg je met die wolken daar ;) De bedoeling van deze foto was om een vlakverdeling te maken: licht-donker-licht en er zitten nog genoeg details in de donkere plek. Ik heb dit idd opgelicht en ik vond het een stuk minder aantrekkelijk uitzien (contrastlozer) en mijn blik werd niet meer naar het schaapje en de berg getrokken. Dus vandaar heb ik het maar gelaten.

Overigens is 2, 6, 10, 11, 12 allemaal van dezelfde lokatie (zou je niet zeggen als je het niet weet), daarom twijfelde ik dus zo om een 3e testcase te wijden hieraan, wat ik toch niet gedaan heb. Het is moeilijk om te kiezen, en zo te kiezen dat je dezelfde lokatie met andere composities moet doen om een gevarieerd beeld te krijgen en dat zo over te brengen.

Over de EXIF, ik heb dat idd default zo ingesteld alles private en ik exporteer alleen met copyright info. Ik zal straks per foto even erbij zetten met welke lens ik ze gemaakt heb en op hoeveel mm.
(overigens nogmaals bedankt voor die tip van het statief. Echt een uitkomst! :) )

@royz, dankje :) Je kunt niet alles in 1 vakantie zien. Kep 3 vakanties de Quiraing volledig over het hoofd gezien en de 4e vakantie was het dan raak :) Maar nogmaals, ik had echt ontzettend geluk bij nummer 2. Soms moet je het hebben van de toevalstreffers. Overigens, ik wacht op jouw Schotland case! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Tja. Heb toch maar TR aangemaakt, de titel is namelijk verkeerd.
Je hebt Showcase namelijk ontzettend verkeerd geschreven...

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2017
WOW, mooie fotos vooral foto 6 spreekt mij aan, haast te "perfect" zeer mooie kleuren en diepte.
Foto 10 doet me ook wat, weet niet wat het is maar die spreekt mij ook enorm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 10:35
Ik woon nu ook voor 4maanden in Scotland (stage). In de buurt van Glasgow en ik ben een keer (mit mijn ouders) via Stirling-Dufftown-inverness-fortwilliam-Oban-(langs Loch Lomond)- naar Dumbarton en weer naar me appartementje. Ik zou je vertellen. In de tijd dat ik hier ben heb ik Never genoeg tijd om alles te bekijken. Over 2 maanden ga ik terug naar NL. Maar ook alles boven Stirling is prachtig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@Deathchant
4 Voornamelijk rechtsonderaan, die rots, loopt dicht op mijn scherm (gecalibeerd Dell U2412M).
9 Heuvel bedoelde ik idd ;)
12 Tja met fluogroen bedoel ik een beetje te fel groen he ;) Komt wat onnatuurlijk over op mijn scherm.

Overigens ben ik het eens met Sieger, die is voor mij ook eerder Showcase dan Testcase. Er zit een duidelijke visie achter de foto's en een consistente bewerking. Je hebt mij alleszins zin gegeven om ook eens naar Schotland te trekken en het zou mij niet verwonderen moest er een aantal van deze in de Hotshots terechtkomen ;)
Graag gedaan, goed dat je er tevreden van bent :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gefeliciteerd met wederom een showcase! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Wish schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:51:
Tja. Heb toch maar TR aangemaakt, de titel is namelijk verkeerd.
Je hebt Showcase namelijk ontzettend verkeerd geschreven...
Daar waren we het mee eens. Mooie foto's hoor _/-\o_

Stereo! ^^

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Wow, bedankt iedereen, ik ben er erg blij mee! Stiekem hoop ik ook altijd dat het showcase wordt :)
@LaurentS, bedankt! Ik hoop natuurlijk stiekem ook dat ik in de hotshots kom, maar dat is niet aan mij om te beslissen :) Schotland kan ik je aanbevelen. Mocht je ooit echt plannen maken, kun je me altijd een DM sturen. Ik kom er toch nooit over uitverteld :) Ik weet veel goeie plaatsen, en ook veel praktische dingen, zoals plaatsen om te gaan uit eten, die binnenwegjes wat de moeite waard zijn voor goeie uitzichten, en kleine dingetjes waar je op moet letten e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cervezas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Fenomenale foto's.
Nummer 2 vind ik de mooiste met die dreigende lucht.
Het Schotse toeristenbureau zou er goed aan doen om jou eens in te huren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Dankjewel!! Voor nu lijkt me dat wel een mooie droom, betaald worden om mijn passie te mogen doen en mijn foto's terug te zien in een of ander reisblad.
Ik hoop ooit zo goed te worden als Michael McGregor of Marcus McAdam. Ze zijn echte Schotse fotografen. Alle winkeltjes waar je komt hangen hun foto's en kaartjes enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Damn!

Meer zeg ik niet.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
Holy moly! ik heb ook lekker zitten kijken en na de laatste foto merkte ik dat mijn mond open stond :X Heel mooi hoor!! d:)b Inderdaad ook mooie consistente nabewerking. Dat meerdere foto's van hetzelfde stuk zijn, is wel te zien aan dat bergje, maar zeker divers genoeg om allemaal te laten zien, dus geen enkel probleem inderdaad.

Verzadiging lijkt voor mij ook op het randje te zitten, maar schroef je die (te)veel terug, worden het denk ik fletse, en dan ook suffere, foto's. Dus ik denk wel dat je bewerking goed is zo.

In eerste instantie dacht ik dat de boom bij #10 ook overbelicht was, zal inderdaad wel komen, zoals iemand al zei, omdat de ene kant wit is en heel strak overgaat naar zwart/donker.

Voor dieper commentaar verwijs ik je terug naar LaurentS zijn post :P , want daar ben ik het mee eens.

Ik kijk uit naar de volgende showcase! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
douPel, dank voor comments! Ik laat het even bezinken allemaal voordat ik aan een nieuwe case begin. Ik moet ook weer even goed selecteren, want het gaat waarschijnlijk een ander deel van de trotternish ridge zijn, namelijk the old man of storr :)

@manstaat, ja dat geloof ik graag! Ik ben nu al de 3e keer naar dit gebied terug gegaan, en ik kan er geen genoeg van krijgen!
Ik ga in de herfst weer terug en wil daar onder andere Loch Coruisk gaan bekijken. Schijnt ook een machtig uitzicht te hebben. Of ik dat via de wandeling vanaf Sligachan ga doen weet ik niet, dat is namelijk 11 miles single way....en ik moet ook nog terug, dat red ik in de herfst niet op 1 dag. Dus waarschijnlijk vanaf Elgol met het bootje. Ook heb ik de bridal veil waterfalls compleet overgeslagen...dus dat moeten we ook nog doen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Deathchant op 11-06-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 13:52

Polariteit

Fietsende fotografeur

Erg mooie serie Deathchant, verdiend een showcase. :)

#1 - Erg gave groen/gele kleuren, die er gewoon uitknallen in die donkere rotsen. Enige minpuntje vind ik dat vangrail linksonder.

#2 - Mooie lichtstralen, en toffe blauwe kleuren. Alleen dat ieniemini-meertje rechts van het midden ziet er wat gek uit omdat het zo klein is.

#3 - Deze vind ik qua compo wat minder; de voorgrond oogt nogal 'massief'. Kleurencombi is wel erg mooi. Het geel oogt goed bij het blauw.

#4 - Hier vind ik de zee er een beetje gek uitzien; vooral naarmate je dichter bij de horizon komt. het lijkt hier net alsof je in lightroom de belichting tever hebt teruggeschroefd.

#5 - Niks op aan te merken.

#6 - Is praktisch dezelfde foto als 2, ik zou denk ik een keuze hebben gemaakt :P

#7 - Toffe view; niks op aan te merken :)

#8 - Geweldig uitzicht, mooi!

#9 - Gave rotsen. Ik denk dat de foto misschien nog iets mooier was geweest als de lijn van rotspunten wat schuiner naar boven had gelopen.

#10 - Mooi, de boom voegt hier zeker wat toe. Gaaf ook met die regenbui in de verte.

#11 - Lekkere dreigende lucht, en leuk een foto te zien zonder dat knallende geel :P

#12 - Leuk dat schaap. Jammer dat het donkere deel voor het mooie net iets te donker is. Verder ook weer erg gave plaat.

Kortom gewoon weer een hele sterke serie zoals we gewend zijn van jou. Erg mooi! Van dit soort series krijg ik altijd spontaan zien om daar op vakantie te gaan, zo mooi is het landschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Hey Marcel, bedankt voor je reactie, altijd leuk om te horen van een mede landschapsfotograaf :)
Over #4: dat was een fikse bui die net overgetrokken was, dus wat je daarachter ziet is de bui.
Bij #12: dat was wel echt zo. De wolken daar maken vaak veel schaduwen op verschillende plekken in het landschap. Ik vond het juist wel mooi om die lichtverdeling te hebben en het donkere stukje is iig niet dicht gelopen.
Bij #9: ja had ik kunnen doen, maar dan was de horizon scheef geweest :P
#6: ja ik heb er erg over zitten denken ja, maar ik kon echt niet kiezen....klassiek probleem bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:17
Ik zit Snow White and the Huntsman te kijken en ineens denk ik: dit landschap komt me bekend voor... Volgens mij heb ik hier foto's van gezien van Deathchant. En ja hoor: IMDB: Snow White and the Huntsman (2012) - Filming Locations
Kan je nagaan wat een indruk jouw foto's van Schotland op me gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Heee :) Sorry dat ik zo laat reageer; in feite kom ik NET weer terug van Schotland :) Ja ik weet, ik moet er een eigen huis kopen :)
Weet je dat ik me als Schotland liefhebber enorm schaam? Ik heb de film in de bios gezien en vond em spectaculair mooi uitzien, maar het verhaal en met name het acteerwerk van de hoofdactrice was 1 grote bagger. Ik heb totaal geen idee meer of de Quiraing erin voorkomt.
Bedankt voor je tip, ik ga em nu even downloaden :)

En bedankt voor je grote compliment! Dan doe ik toch IETS goed met fotografie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
De foto's hier zijn een van de redenen dat daar weer een keer naar terug wil :-). Overigens zou ik je idd niet aanraden die film voor een tweede keer te kijken. Wat een slechte film. Vooral Steward idd. Ik zou je nu al niet precies meer kunnen zeggen waar het in de film zat, maar je ziet het gebied in zo'n Lord of the Rings achtig overzichtsshot als ze ergens naar op weg zijn. In het tweede deel van de film geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Kep het toch gedaan gisteravond :) En op IMDB staat het verkeerd. Het is namelijk niet de Quiraing, maar de Old man of Storr, ook gebruikt voor Prometheus.
Kep even wat screenshots van de film gemaakt van gister:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/q71/s720x720/1377973_3417866901268_1296755915_n.jpg
Die pinnacles die ik rood omcirkeld heb, zijn er digitaal aan toegevoegd want die zijn er helemaal niet in het echt.

En hier:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/q71/s720x720/1378655_3417866941269_1654991862_n.jpg

Het wandelpad om de Storr heen loopt ietsje anders dan hier.
Waarom ze zo'n landschap nog digitaal moeten bewerken weet ik niet. Maar IMDB heeft het iig verkeerd. Het is dus Old man of Storr en niet Quiraing.

De screenshots zijn gemaakt op 1uur en 24minuten van de film.
Oh en dankje ;) Ik ben echt verliefd op Skye. Daarom gaat al mijn geld dat ik heb ook naar de vakanties :) Kep alle seizoenen behalve de winter daar gezien. Helaas ook heel veel regen en wind. Ik ben net 2 dagen terug van mijn vakantie daar en heb al mijn plannen moeten cancellen aldaar. Veel wind en veel regen. Echt jammer. Maar goed. In mei, waar deze showcase van is, had ik wel echt redelijk goed weer. Volgende keer beter.

[ Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 12-10-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Dat zijn idd de scenes die ik bedoelde. Grappig dat ze die rotsen er aan toegevoegd hebben. Dat was zo te zien niet echt nodig geweest inderdaad. Mocht ik een Schotlandreis gaan plannen dan weet ik in ieder geval wie ik een PM moet sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Geen probleem. Ik help graag, maar ik waarschuw je, ik ben zo enthousiast dat ik aan de limiet van een PM kan zitten ;)

Ik heb naast locaties natuurlijk ook allerlei praktische tips die ik je wel kan geven, zoals afstanden in verhouding tot reistijden (omdat het natuurlijk geen snelweg is), leuke goeie seafood restaurants waar je kunt eten, maar ook waar je voor equipped moet zijn weather-wise zeg maar.

En die rotsjes...ik snap het ook niet. Ik ben helemaal rechts daar omhoog gelopen richting de bovenkant van de trotternish ridge, maar die pinnacles zijn er gewoon niet.

Pagina: 1