Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb een EOS 650D met, nu nog, de standaard kitlens 18-55.

Ik ben al een aantal winkels ingelopen maar heb nog niet de juiste tas gevonden.

Ik zoek een tas waarin de body met lens erop gewoon vlak kan staan, met wat bescherming er omheen.
De meeste tassen 'hang' je de camera met lens naar beneden in. Is dit niet schadegevoelig? Zal wel niet omdat de meeste tassen zo werken, maar toch.

Ik heb de tas van Canon, de 10EG geprobeerd, maar deze is net iets te smal om de camera gewoon in te zetten. Body is net iets te breed, waardoor de tas breder wordt en er dus dikker uitziet.

Heeft iemand een tip voor me voor de juiste tas?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

freddyathlon schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:00:

Ik ben al een aantal winkels ingelopen maar heb nog niet de juiste tas gevonden.

Ik zoek een tas waarin de body met lens erop gewoon vlak kan staan, met wat bescherming er omheen.
De meeste tassen 'hang' je de camera met lens naar beneden in. Is dit niet schadegevoelig? Zal wel niet omdat de meeste tassen zo werken, maar toch.

Ik heb de tas van Canon, de 10EG geprobeerd, maar deze is net iets te smal om de camera gewoon in te zetten. Body is net iets te breed, waardoor de tas breder wordt en er dus dikker uitziet.

Wat voor soort tas zoek je? een Schoudertas, Slingtas of rugzak? Moeten er nog andere zaken bij passen of is dit genoeg? Als je camera er "staand" in kan dan kan deze er vaak ook op zn zijkant in liggen. Het is een kwestie van kijken naar hoe lang de combinatie van je lens+body is (van voorkant lens toch achterzijde camera uiteraard) en naar de tas of dit past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Het liefst een schoudertas...
Als mijn iPad erbij kan, zou dit fijn zijn. Maar misschien is dan een slingtas wel makkelijker...

Ik heb de Lowepro Messenger 150 ook geprobeerd. Hierin hangt de camera ook met lens naar beneden. Ik ben bang dat de camera omvalt in de tas als die verplaatsbare schotten inzakken of iets.

Is een slingstas handig?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
CasGas schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:03:
Ik zit nu te kijken naar een B+W type 50, die zijn toch wat goedkoper, maar geen winkel in de buurt waar ik even snel kan kijken of het wat is :(

Mensen hier met een B+W type 50 case met een foto wat je er al zowat in kwijt kan?
Je bedoelt deze Typ 50? Je zei toch dat je iets nodig had ter grootte van een PeliCase 1510? Want die Typ 50 is met z'n 420x300x170 (mm) binnenmaten een stuk kleiner dan de PeliCase 1510 met z'n 501x279x193 (mm) binnenmaten.

De 17cm hoogte lijkt me (met padding) wat aan de krappe kant als je nog een grip hebt op je 7D. Zonder grip moet het wel passen. Maar een 24-70, 50/1.8, 2x70-200 en een 300/4 lijkt me wat te veel van het goede (als je sig nog klopt, tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

freddyathlon schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:16:
Het liefst een schoudertas...
Als mijn iPad erbij kan, zou dit fijn zijn. Maar misschien is dan een slingtas wel makkelijker...

Ik heb de Lowepro Messenger 150 ook geprobeerd. Hierin hangt de camera ook met lens naar beneden. Ik ben bang dat de camera omvalt in de tas als die verplaatsbare schotten inzakken of iets.

Is een slingstas handig?
Ik vind een slingtas zelf super handig, maar het hangt wel af van persoonlijke voorkeur. Zelf gebruik ik een Lowepro Slingshot 202AW. Ik kan er het meeste van mijn spullen in kwijt en als ik een shot wil maken, heb ik snel de camera te pakken en ook zo weer terug gestopt. Ik gebruikte eerder een 'normale' rugtas en elke keer als ik een foto wilde nemen, moest eerst de tas van mijn rug, dan de tas open en vervolgens kon ik schieten (maar eigenlijk wilde ik eerst de tas dicht doen en deze weer op mijn rug doen, voordat er iemand mee aan de haal ging). Het grote voordeel van een sling is dat je niet steeds je tas hoeft af te doen om bij je camera te kunnen. Ik heb totaal geen last van het inzakken van de verdeelwandjes o.i.d. Een aanrader wat mij betreft.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 15:54
freddyathlon schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:00:

Ik heb ook een 650D (niet dat het uitmaakt) maar ik gebruikte de Crumpler cupcake 7500.

Afbeeldingslocatie: http://52.img-preis.de/1447365/TV-Foto/Kamera-Camcorder-Zubehoer/Crumpler-Cupcake-7500-Moderne-Kameratasche-mit-herausnehmbarer-Innenteilung.jpg

De afbeeldingen op internet laten zien dat je ' m ook ondersteboven erin doet, maar je kun ' m ook makkelijk erin leggen zoals jij bedoeld incl. een batterygrip. Tevens kunnen er nog 2 extra lenzen bij indien nodig.

Mocht je interesse hebben, ik heb de mijne vervangen door een Flipside 400 omdat ik heel veel videoappartuur erbij heb gekocht.
Je kan me PM'en en misschien dat je die van mij over kan nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen hier die een vochtvreter in hun tas gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Jep. Van die zakjes :) Zitten er een paar van in, verspreid door mijn tas

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 13:01

CasGas

.

leonvw schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:51:
Geen type 50, maar wel een type 40 :)

[afbeelding]

Met het volgende erin:
Canon 5D mark II
Canon 35mm f/1.4 L
Sigma 85mm f/1.8 EX
Canon Speedlite 580EX II
2 losse Canon LP-E6 accu's
Memory vault geval met CF's erin
Lenspen
Kaartenhoudertje
En rechtsbovenin de oplader, Canon OC-E3 Off-Camera Shoe Cord en m'n Canon RS-80N3 afstandbediening.

Maar het zal ongetwijfeld nog wat beter ingedeeld kunnen worden dan dit :)
Holy shit dat is klein, denk dat een 50 het sowieso niet gaat worden :(
henkie196 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:01:
[...]

Je bedoelt deze Typ 50? Je zei toch dat je iets nodig had ter grootte van een PeliCase 1510? Want die Typ 50 is met z'n 420x300x170 (mm) binnenmaten een stuk kleiner dan de PeliCase 1510 met z'n 501x279x193 (mm) binnenmaten.

De 17cm hoogte lijkt me (met padding) wat aan de krappe kant als je nog een grip hebt op je 7D. Zonder grip moet het wel passen. Maar een 24-70, 50/1.8, 2x70-200 en een 300/4 lijkt me wat te veel van het goede (als je sig nog klopt, tenminste).
Ik zit nu al te kijken naar de 61 want die 50 gaat echt never nooit genoeg zijn.
Die heeft als binnenmaat: 480 x 360 x 210 mm

Dat komt aardig overeen met de Pelicase. Dan moet een 7D met grip passen

En het volgende:

24-70
50/1.8
70-200 2.8
300/4
430 EXII

Dat moet wel passen, de 70-200 F4 gaat er toch uit.

Daarnaast wil ik nog misschien een 430 of 580 erbij en wat kleine lenzen die nog op de verlanglijst staan, een 85 1.8, 10-22 en een 60 macro.

Of zou dat allemaal teveel van het goede worden?

B+W : 480 x 360 x 210
Pelicase: 501 x 279 x 193

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de ene kant snap ik wel dat je aan de case gaat, maar aan de andere kant helemaal niet.

Hoe gebruiken jullie zoiets nu? Het nadeel van eigenlijk alle case indelingen die ik zie is namelijk dat je geen mounted lenzen hebt. In dat opzicht vind ik die cases dus totaal niet flexibel/handig, want als ik een foto moment zie, zal je een body moeten pakken, een lens moeten pakken, het spul aan elkaar schroeven en dan ben je pas klaar. Tas is dan toch handiger.

Gebruik je een dergelijke setup alleen voor als je naar locatie gaat en/of voor opslag thuis?
Of gebruik je een dergelijke case ook voor een dagje naar de dierentuin of een andere dynamische situatie? Maar hoe doe je dat dan?

(n.b. Niet bedoeld als trol of flame of zo, maar uit gemeende interesse.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:42:
Aan de ene kant snap ik wel dat je aan de case gaat, maar aan de andere kant helemaal niet.

Hoe gebruiken jullie zoiets nu? Het nadeel van eigenlijk alle case indelingen die ik zie is namelijk dat je geen mounted lenzen hebt. In dat opzicht vind ik die cases dus totaal niet flexibel/handig, want als ik een foto moment zie, zal je een body moeten pakken, een lens moeten pakken, het spul aan elkaar schroeven en dan ben je pas klaar. Tas is dan toch handiger.

Gebruik je een dergelijke setup alleen voor als je naar locatie gaat en/of voor opslag thuis?
Of gebruik je een dergelijke case ook voor een dagje naar de dierentuin of een andere dynamische situatie? Maar hoe doe je dat dan?

Voor mij zal het meer een "alles meenemen" ding zijn dan wat anders.
Ik heb nog 2 tassen, 1 rugtas en een shoulderbag.

De rugtas als ik "iets" meer mee moet nemen, de shoulderbag voor een dierentuin oid, met max 2 lenzen.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:54:
Zijn er mensen hier die een vochtvreter in hun tas gebruiken?
Waarom zou je dat willen gebruiken? (ik ga er vanuit dat je niet continue in de regen loopt met je tas)
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:55:
Jep. Van die zakjes :) Zitten er een paar van in, verspreid door mijn tas
En hoe vaak vervang je die? De vochtvretende werking van die zakjes is namelijk al heel snel voorbij. Helemaal in een tas die regelmatig open gaat en dus regelmatig verse vochtige lucht binnenkrijgt

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killer schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:01:
[...]

Waarom zou je dat willen gebruiken? (ik ga er vanuit dat je niet continue in de regen loopt met je tas)
Zodat er geen vocht in mijn apparatuur komt.. Werd namelijk beetje bang gemaakt door een fotozaak die mij graag een verzekering wilde laten afsluiten tegen waterschade etc, met als argument dat als je een kamer binnen loopt waarbij de airco vol open staat dat er aanslag, vocht in je apparatuur kan gaan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaptic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-07 13:49
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:29:
[...]

Zodat er geen vocht in mijn apparatuur komt.. Werd namelijk beetje bang gemaakt door een fotozaak die mij graag een verzekering wilde laten afsluiten tegen waterschade etc, met als argument dat als je een kamer binnen loopt waarbij de airco vol open staat dat er aanslag, vocht in je apparatuur kan gaan zitten...
Als ik voorzorgsmaatregelen zou moet nemen tegen alle onzin die in de fotozaken verkocht wordt om mensen extra zooi aan te smeren heb ik geen ruimte meer voor een camera in mijn tas… :)

Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:29:
Bij grote temperatuursverschillen (dus ook als je vandaag van buiten naar binnen gaat), kan er condens op je apparatuur komen (net als op een bril of op de ramen van je auto). Gewoon even rekening meehouden en laten ventileren/acclimatiseren zou afdoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb vanmorgen een tas gekocht. Het is de Lowepro Slingshot 102 aw geworden.

Past hetgeen in wat ik heb, al is hij niet supergroot. Maar voor 50 euro vond ik het een koopje.

Ik moet me maar even over het volgende heen zetten:
Als je de tas op je rug draagt, hangt de camera over dwars in je tas en ik denk dan steeds dat ie gaat vallen in de tas met eventueel schade als gevolg. Alleen de lens wordt vastgehouden door de verstelbare schotjes, de body 'hangt' los.

Maar hij is wel erg handig en draagt prettig. Ik heb de 650D net een weekje en ben gewoon zuinig, maar een camera kan best wat hebben neem ik aan.

Ik hoop dat ik plezier ga beleven aan de tas. Komen er later meer lenzen, flitsers etc, dan zal ik hier weer wat advies inwinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Heeft iemand ervaring met de Lowepro Event Messenger 150 of 250?

Afbeeldingslocatie: http://www.dirtcheapcameras.com.au/images/Lowepro_Event_Messenger_250_black_stuffed.jpg

Ik heb de 150 ook nog even getest, maar de iPad kan er met moeite in (iPad 3).
Graag wil ik, naast de Slingshot nog een schoudertas voor algemeen gebruik.

Er staat bij de omschrijving; Er kan een compacte SLR met lens erop in de tas.

Is de Canon 650D een compacte SLR??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 20:58
Vermoedelijk is een 650d wel compact genoeg. Enige kleinere is volgens mij de 1100d (of nikon d3100)/d5100. Daarna word het alleen maar groter. Weet niet wat voor lens je er normaal op hebt? Kitlens is bijv wel behoorlijk klein ook al.

[ Voor 24% gewijzigd door hypz op 13-03-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb de kitlens, 18-55, en heb zojuist de 55-250 erbij besteld.
Op de foto te zien zit er volgens mij een professionele canon dslr in de tas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, op die foto zit er geen profesionele SLR in de tas. Die camera is een 1100d of een 650d of iets van die orde grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 20:58
Volgens mij een 40/50/60d (draaiwiel/schijf op back). 650d is iets kleiner moet zo ie zo wel willen dan.

[ Voor 33% gewijzigd door hypz op 13-03-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:42:

Ik gebruik mijn case puur als opslag voor mijn spullen. Tijdens het gebruiken heb ik andere tassen waar of de camera met lens of met extra lens in kan en zodra ik thuis ben gaat alles weer netjes in de flightcase en in de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:01:
Nee, op die foto zit er geen profesionele SLR in de tas. Die camera is een 1100d of een 650d of iets van die orde grote.
Gezien de joystick en de positionering van de knoppen zou ik denken 50D of 7D. 650D moet dus makkelijk passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:46

sapphire

Die-hard pruts0r

Eerder een 5D/30D aan de grootte van het schermpje te zien, maar iig een camera die groter is dus dan een 1000/1100D en 600/650D :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:03
Ook ik ben opzoek naar een nieuwe tas voor me gear. Ik gebruikte tot op heden een Crumpler The Belly (het non-foto model) die ik ooit gekocht had voor me laptop. Maar deze tas begint krap te worden en ik wil toch iets wat meer op dslr's is gericht ipv graven in een groot vak op zoek naar de juiste lens. Ook vind ik de tas niet bijster comfortabel, voornamelijk door iets te strakke schouderbanden. Mijn omvang en lengte zijn nogal euh, ruim :+

Ik wil vrijwel al mijn spullen erin kunnen bewaren en meeslepen (voor de kleine tripjes met een enkele lens val ik terug op een eastpack). Mijn gear is op het moment:
Body: Canon 650D met Blackrapid strap
Lenzen: 8mm fisheye, 10-22, 15-85, 70-300 en nog een aantal primes.
Tripod: Manfrotto 190PROB
Overige: flitser, filters, kabeltjes etc.
Een klein beetje upgrade proof moet hij eigenlijk ook wel wezen, ik heb in afwachting van een cashback actie de 70-200 2.8 nog op mijn wenslijstje staan. Deze wil ik er graag (mounted) ook in kunnen bewaren.

Na eeuwig vergelijken en zoeken kom ik op een aantal Kata's uit. Het sling+rugtas principe bevalt me wel om lenzen te wisselen zonder de grond te raken.

Wel twijfel ik nog tussen 2 modellen, zijn er hier wat ervaringsdeskundigen die me over de streep kunnen trekken voor 1 hiervan? :P

De 3N1 33 (het oude model), zoals deze als het goed is zou moeten zijn. Deze lijkt aan al mijn eisen te voldoen, maar hier is blijkbaar ook een nieuwe versie van met dezelfde naam die een stuk minder goed is volgens reviews.

De PL-3N1 35 Lijkt kwa functionaliteit erg op de 3N1 33, maar dan met een "beter" stofje en een ander naampje? Iemand die weet waarom deze zoveel duurder is dan de 3N1 33 en of het deze meerprijs waard is?

[ Voor 6% gewijzigd door CrashOverDrive op 18-03-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

freddyathlon schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:22:
Zonder grip moet hij passen. Met grip gaat dat dus niet lukken in deze tas.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Toevallig zoek ik ook een schoudertas voor mijn NEX + 2-3 lenzen en wat adaptertjes etc. dus zit mee te lezen.

Ik zag een Crumpler 490 Daily L en een XL, daar kan de binnenkant uit en dan heb je een gewone tas.

Alleen dat uitneembare deel had maar twee tussenstukjes. Dan heb ik dus maar 3 vakjes en klotst nog alles tegen elkaar aan...

Wat hoort in zo'n binnentas eigenlijk orgineel te zitten, niks meer dan 2 schotjes?! Of zijn die dingen bij te kopen?

Domke ook naar zitten kijken. Crumpler tas leek me nogal groot voor wat ie bninnenin aan ruimte bood.

[ Voor 7% gewijzigd door jayjey op 18-03-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:05

Chiron

Moderator Discord
In de insert van een daily 490 horen iets van 5 losse schotjes te zitten, iig 2 hoge, een halve en een geribbelde die makkelijk buigt. Er hoort ook nog een losse soort etui tas bij met een geritste klep van gaas.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Ja dat dacht ik ook. Dat losse halfronde etui zag ik op google, geribbelde en hoge inserts ook maar wat bedoel je met halve insert?

Bij de oude L die ik zie staan is 1 hoge en 1 geribbelde.

Kun je die bijkopen?

[ Voor 52% gewijzigd door jayjey op 18-03-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Halve flap ;) met aan 1 kant klittenband, in plaats van 2 zodat je 'm als een soort klepje kan gebruiken. Crumpler verkoopt de losse dividers niet, maar er is vast wel een massa Chinese verkopers op ebay/dealextreme waar je universele dividers met klittenband kan krijgen.

Voor alleen een NEX met 2 a 3 NEX lenzen heb je wel royaal de ruimte trouwens met een Daily 490, ik heb er een D700 + grip + SB800 + 3 lenzen in gehad met nog ruimte over.
Crumpler is door alle padding inderdaad fors bemeten aan de buitenkant, ten opzichte van wat er allemaal in past. Ik heb namelijk ook een Domke F-6, en daar gaat meer (!) in dan in de Crumpler, terwijl de tas letterlijk 2x zo klein is.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Inmiddels heb ik de keuze gemaakt om voor een Pelican 1560 te gaan, ik denk dat ik die van de week nog binnen krijg.. Ik heb er in ieder geval meer aan dat die te groot is dan te klein :)

Met als binnenmaten: 51.7 x 39.2 x 22.9

Zodra die binnen is zal ik meteen een foto plaatsen met mijn gear erin zodat andere geïnteresseerde daar ook een idee bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
CrashOverDrive schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:01:
Na eeuwig vergelijken en zoeken kom ik op een aantal Kata's uit. Het sling+rugtas principe bevalt me wel om lenzen te wisselen zonder de grond te raken.
Dit kon nog wel eens tegen gaan vallen. Omdat je alleen bij de lenzen kan vanaf de kant die van je af is gekeerd, zul je de tas toch op de één of andere manier gekanteld moeten houden. Meestal komt dat er op neer dat je de tas toch nog af moet doen om er goed bij te kunnen. De opening aan de zijkant helpt je hierbij maar beperkt omdat je daardoor over het algemeen niet goed bij je lenzen komt.

Dat is mijn ervaring tenminste met rugzakken met eenzelfde openingsmethode, ik denk niet dat het sling idee hierbij echt veel verbetering brengt bij deze Kata (kan ik mis hebben, natuurlijk).

Voor makkelijk lenzen wisselen is een schoudertas of een rugzak met de opening naar het lenzen gedeelte op de rug denk ik toch het makkelijkst. Dat laastste klinkt misschien vreemd, maar een rugzak met opening op de rug kun omdraaien zodat die op je buik zit en dan laten hangen aan de heupband zodat je toch beide handen vrijhoudt om de lenzen te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Met henkie196 :)

Lenzen wisselen zonder de grond te raken gaat makkelijker met een schoudertas, m'n Domke F-6 lijkt daar bijna voor ontworpen te zijn, ook door de relatief korte klep.

Een andere optie is de flipside serie van Lowepro, iig de 400 waarbij je de tas aan de heupband roteert en op een knie laat rusten. Zit je wel met de klep voor je neus, maar het werkt.

Slingshot achtige toestanden zoals Kata werkt voor geen meter, iig niet voor het wisselen van lenzen. Camera pakken gaat opzich nog wel, mits ie door de opening past. Openingen die te klein zijn zodat je niet makkelijk bij je gear kan, en de tas die relatief dicht bij je lichaam blijft, dat werkt gewoon niet. In ieder geval niet voor mij. Beter kan je zo'n tas dan gewoon neerzetten zodat je overal bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-09 07:28
Chiron schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:59:
Met henkie196 :)

Lenzen wisselen zonder de grond te raken gaat makkelijker met een schoudertas, m'n Domke F-6 lijkt daar bijna voor ontworpen te zijn, ook door de relatief korte klep.

Een andere optie is de flipside serie van Lowepro, iig de 400 waarbij je de tas aan de heupband roteert en op een knie laat rusten. Zit je wel met de klep voor je neus, maar het werkt.

Slingshot achtige toestanden zoals Kata werkt voor geen meter, iig niet voor het wisselen van lenzen. Camera pakken gaat opzich nog wel, mits ie door de opening past. Openingen die te klein zijn zodat je niet makkelijk bij je gear kan, en de tas die relatief dicht bij je lichaam blijft, dat werkt gewoon niet. In ieder geval niet voor mij. Beter kan je zo'n tas dan gewoon neerzetten zodat je overal bij kan.
De flipside 400 moet je niet ondersteunen met je knie. Die blijft zo ook wel hangen. Die flap vliegt vanzelf open en zit eigenlijk echt niet in de weg. Het grootste nadeel aan de flipside 400 (heb ik niet meer) vond ik dat je die niet op de grond kon leggen met de flap open. Die ging altijd vanzelf weer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Als ie helemaal ramvol zit zoals ik op een van mn laatste reizen had is het wat comfortabeler als je hem ondersteunt als je de heupband-lens-wisseltruc doet. En zeker ook voor mn gemoedsrust (we stonden midden in de prut in de jungle) :+

Dat die flap steeds irritant dichtklapt herken ik wel ja. Naarmate de tas wat ouder wordt en het materiaal wat minder stug wordt dat gelukkig wat minder.

Zelf heb ik de flipside inmiddels ook van de hand gedaan, en zijn plaats is ingenomen voor een Dakine Sequence. De flipside is qua bandjes minder handig als je wat langer bent, bij mij zaten de accessoire lussen bijna bovenop mn schouders ipv op mn borst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Hoeveel ruimte heb je in die Dakine Sequence nou nog over voor andere dingen? Ik zit wel een beetje te kijken voor iets met toegang van de rug, want het voelt niet helemaal veilig met m'n Clik Elite Probody Sport door een mensen menigte te lopen, maar de meeste rugzakken met rugtoegang hebben niet zoveel ruimte voor andere dingen meer over. Of zijn te groot, of hebben niet genoeg ruimte in het foto gedeelte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:49:
Halve flap ;) met aan 1 kant klittenband, in plaats van 2 zodat je 'm als een soort klepje kan gebruiken. Crumpler verkoopt de losse dividers niet, ...

Voor alleen een NEX met 2 a 3 NEX lenzen heb je wel royaal de ruimte trouwens met een Daily 490, ik heb er een D700 + grip + SB800 + 3 lenzen in gehad met nog ruimte over.
Crumpler is door alle padding inderdaad fors bemeten aan de buitenkant, ten opzichte van wat er allemaal in past. Ik heb namelijk ook een Domke F-6, en daar gaat meer (!) in dan in de Crumpler, terwijl de tas letterlijk 2x zo klein is.
Echt!? Ik wil wel wat manuele lenzen meenemen, dus dan heb ik wat meer ruimte nodig maar die 490 is dus al voldoende. Ik neem hem niet want ik mis die inserts. Er is ook een daily 600 met alle inserts te koop maar die is dus zeker veel te groot voor mij zelfs als ik 4-5 lenzen wil meenemen.

In de 490 past mijn 12 inch notebookje nog wel net, en in de 360 of zo die daaronder zit weer net niet, dat was ook een punt...pfff.

En een rugzak, soort belly, waar de lenzen achterin kunnen, daar klapt iets uit?

[ Voor 3% gewijzigd door jayjey op 20-03-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
@ henkie, je zou eens naar F-Stop kunnen kijken. Die hebben wellicht wat tassen die bij je in de smaak vallen. Bijvoorbeeld de Loka met medium icu heeft aardig (behoorlijk?) wat ruimte voor gear, maar ook het daypack gedeelte is nog ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
douPel schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 01:01:
@ henkie, je zou eens naar F-Stop kunnen kijken. Die hebben wellicht wat tassen die bij je in de smaak vallen. Bijvoorbeeld de Loka met medium icu heeft aardig (behoorlijk?) wat ruimte voor gear, maar ook het daypack gedeelte is nog ruim.
Helemaal mee eens, ben zelf zeer tevreden met de F-Stop Loka. Vooral het feit dat je verschillende ICUs kunt gebruiken al naar gelang de hoeveelheid spul die je mee wilt nemen spreekt me erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik heb ook wel naar die F-Stop Loka gekeken, maar die is me eigenlijk een tikkeltje aan de grote kant. Het liefst zou ik zoiets hebben ter grootte en verdeling foto/daypack gedeeltes als m'n Probody Sport, maar dan met toegang vanaf de rug. De Loka is toch weer wat lomper.

Ik zag wel laatst dat Lowepro een aantal nieuwe rugzakken had geïntroduceerd met toegang vanaf de rug, zoals de Flipside Sport serie en de Photo Hatchback serie. Dat zijn opzich leuke dingen, maar... De Flipside Sport is opzich een goed formaat maar mist een daypack gedeelte en de Photo Hatchback heeft dan weer een te klein fotogedeelte.

Clik Elite kwam laatst ook met een Tropfen welke mij in een plek met veel mensen ideaal lijkt: ziet er uit als een gewone rugzak en met een fotogedeelte dat toegankelijk is vanaf de rug. Maar dan is het fotogedeelte weer miniscuul...

Ach, de eindeloze zoektocht naar de ideale tas. Die niet bestaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
henkie196 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:05:
Hoeveel ruimte heb je in die Dakine Sequence nou nog over voor andere dingen? Ik zit wel een beetje te kijken voor iets met toegang van de rug, want het voelt niet helemaal veilig met m'n Clik Elite Probody Sport door een mensen menigte te lopen, maar de meeste rugzakken met rugtoegang hebben niet zoveel ruimte voor andere dingen meer over. Of zijn te groot, of hebben niet genoeg ruimte in het foto gedeelte...
De Sequence is een gigantische tas (vergeleken bij de Flipside 400AW):

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5319/7053460377_f1c78f3b0b_z.jpg
Lowepro Flipside 400AW vs. Dakine Sequence 2012 by renegesink, on Flickr

Als je kleiner bent dan 1 meter 80 zou ik de Sequence niet aanschaffen. Ik ben zelf 1 meter 88 en de Flipside 400AW was helaas te klein (schouderbanden zaten niet helemaal lekker)

Met de foto insert in de Sequence (je kan hem eruithalen, itt het 'vaste' hoofdvak van de Flipside) is nog een beetje ruimte boven de insert in het hoofdvak, al wordt die wel gedeeld door de 'goggle pocket'. Die pocket bovenop is dan wel weer dermate groot dat ik er mn D700 + 50mm gemount in kwijt kan.
Verder zitten er nog vakken aan de zijkant van de tas, waar je ongeveer een literfles in kwijt kan, en het voorvak, waar in ieder geval een 15" laptop in past in het laptopvak. Het voorvak is verder nog voorzien van 2 gaaspockets, al kan je er als je er een laptop in hebt zitten niet heel veel in kwijt, de 'diepte' is beperkt omdat het voorvak niet zo heel ver uitvouwt.

De foto insert vind ik persoonlijk een beetje een misser van Dakine, hij vult meteen bijna het hele hoofdvak, en er zitten te weinig dividers bij. Wat wel handig is dat je hem eruit kan halen, en de Sequence als 'gewone' rugzak te gebruiken terwijl je de insert aan een schouderband draagt als schoudertas.
Zelf heb ik dat min of meer opgelost door gewoon mn Domke F-6 als foto insert te gebruiken en onder in het hoofdvak te stoppen :+ Dan hou ik nog meer dan de helft aan ruimte over in dat hoofdvak om kleren in te stoppen voor een lang weekend weg bijvoorbeeld 8)

Kijk trouwens ook eens naar de Lowepro hatchback, en ik zie dat Lowepro inmiddels ook een Flipside 500AW heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat is best een goed idee, Chiron. Die Lowepro Flipside Sport heeft als ik het goed zie een verwijderbaar fotogedeelte, net als de Sequence (of alle F-Stop tassen). Als ik daar een schoudertas met een beetje fatsoen in kwijt zou kunnen, zou dat al een stuk beter moeten aan de wensen moeten voldoen.

Ik heb zelf trouwens al ook al een F-Stop Medium pro ICU om het spul in te stoppen als ik het in m'n gewone rugzak wil vervoeren. Dat doe ik vooral als ik regen verwacht of ga fietsen met de camera (de gewone rugzak is een Ortlieb dus alles blijft lekker droog en dankzij het netje op de rug blijft mijn rug ook droog ;)). Had alleen de link nog niet gelegd tussen deze actie en de Flipside Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Lowepro heeft inmiddels ook een 20L Flipside Sport inderdaad. (De 10L en 15L zijn echt klein) en het fotogedeelte vult in zn geheel het hoofdvak. Denk dat je dan beter af bent met een Lowepro Hatchback als je ook niet-fotospul zoals een trui e.d. mee wil nemen (al kan je die ook nog aan de buitenkant strappen).

Nadeel van een ICU in een gewone rugzak is dat je vaak moet 'graven' om bij je spullen te komen. Met de Hatchback en de Flipside Sport kan je er direct bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 20-03-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
henkie196 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:39:
Ik heb ook wel naar die F-Stop Loka gekeken, maar die is me eigenlijk een tikkeltje aan de grote kant. Het liefst zou ik zoiets hebben ter grootte en verdeling foto/daypack gedeeltes als m'n Probody Sport, maar dan met toegang vanaf de rug. De Loka is toch weer wat lomper.
Haha, ik ga gewoon nog ff door hoor :9
Loka is inderdaad een behoorlijke tas. Heb je ook gekeken naar de F-Stop Guru? Heb met deze zelf geen ervaring, maar is een maatje kleiner dan de Loka en komt aardig overeen met de Flipside 400AW. Voor de volledigheid noem ik de Kenti ook even. Die is nog een maatje kleiner, maar gaat van de zijkant open.

De afmetingen van de Guru: 22.9 depth x 35.6 width x 50.8 height
De afmetingen van de Probody: 12.7 x 23.5 x 45.7 cm
De afmetingen van de Flipside 400AW ter vergelijking 253 x 303 x 460 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
douPel schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:12:
De afmetingen van de Guru: 22.9 depth x 35.6 width x 50.8 height
De afmetingen van de Probody: 12.7 x 23.5 x 45.7 cm
De afmetingen van de Flipside 400AW ter vergelijking 253 x 303 x 460 mm
Is inderdaad wel eens nuttig om de afmetingen te vergelijken. Voor de Probody Sport zie ik wel wat andere afmetingen dan jij hier plaatst. Als ik bijvoorbeeld die Guru naast mijn Ortlieb Track leg, lijkt die Guru toch behoorlijk breder. En ik vind de Track al behoorlijk groot, laten we zeggen dat ik liever iets kleiners heb voor een fotorugzak (kan onrealistische wens zijn, natuurlijk).

Probody Sport: 49.5 H x 29.2 W x 15.2 D cm
Ortlieb Track (27L versie): 53 H x 28 W x 21 D cm
Guru: 50.8 H x 35.6 W x 22.9 D cm
Kenti: 43.2 H x 27.9 W x 20.3 D cm
Flipside Sport 20L: 46.5 H x 29.5 W X 24 D cm
Photo Hatchback 22L: 50.5 H x 29 W X 23.5 D cm

Als je het zo bekijkt verschillen ze allemaal niet zoveel van elkaar en breedte en diepte (hoogte vind ik minder belangrijk omdat het naar mijn idee het niet zoveel doet voor het groter uit zien, subjectief, ik weet het). Alleen de Guru is significant breder en de Probody Sport is een stuk minder diep dan de rest. Ik vermoed dat dit ook is waarom de Probody Sport er naar mijn idee een stuk slanker uitziet dan de andere rugzakken. Het kan ook het feit zijn dat de Probody Sport wat minder vierkant is dan de rest.

Valt me wel wat tegen van de Lowepro's dat die nog zo diep zijn, als je op de plaatjes ziet wat er in past, zou je niet zeggen dat ze zo diep waren. Die Kenti is misschien nog wel een optie, mits het binnenstuk ook los is, maar hij lijkt geen gebruik te maken van de ICUs zoals de andere F-Stops dat wel doen, dus ik weet niet of dat ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05

Smarron

The bend

freddyathlon schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:22:
Heeft iemand ervaring met de Lowepro Event Messenger 150 of 250?

[afbeelding]

Ik heb de 150 ook nog even getest, maar de iPad kan er met moeite in (iPad 3).
Graag wil ik, naast de Slingshot nog een schoudertas voor algemeen gebruik.

Er staat bij de omschrijving; Er kan een compacte SLR met lens erop in de tas.

Ik heb de 250 besteld en kan hem morgen ophalen. Ik zal als ik tijd heb nog wat foto's plaatsen. Ik heb lang getwijfeld tussen deze en de 150, maar die lijkt toch behoorlijk te krommen als hij vol zit en mijn Transformer wil ik ook inclusief dock meenemen. De 150 lijkt dat toch echt te krap.

Er gaat een D5100 in, 2 lenzen en wat klein spul (kabels en extra accu). Dan kan ik zowieso nog de tablet en mijn videocamera kwijt.

Ik heb nu trouwens de LowePro Exchange Messenger, maar die is echt te klein.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik was nog even van de week bij de lokale fotoboer binnengelopen om eens wat tasjes in het echt te bekijken. Die Photo Hatchback 22L hadden ze er staan en dat is op zich best een mooi tasje. Eigenlijk zo ongeveer precies wat ik zoek, behalve dan dat m'n 70-200/4 er niet in gaat passen.

De Flipside Sport die ze er hadden staan (20L variant, als ik het me goed herinner) was ook wel aardig, maar dat ziet er uit alsof je een legoblok op je rug hebt als je hem draagt. Echt heel vierkant, dat ding. Eigenlijk is hij zo ongeveer kleiner dan de Hatchback, maar het oogt door het vierkante een stuk lomper, en eigenlijk gewoon lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Voor mijn Sony 5N was ik op zoek naar een tas die je ook op je heup kon dragen. De KATA voorziet hierin prima. De tas is ook te dragen om je schouder of gewoon in je hand.

Naast het middenvak heeft de tas ook aan beiden zijde een opbergvak die is af te sluiten met n rits. Er zit ook een hoes bij om stof en regen tegen te houden.
Het middenvak kun je aanpassen middels 2 losse schotten met klitteband.
De binnenkant is geel en maakt het zoeken naar de doorgaans zwarte spullen makkelijk. Het de tas nu een tijdje in bezit en ben er erg tevreden over.

http://youtu.be/qa7GSXxlbBw?t=9s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Weet iemand of een Canon 650D + 18-55 kitlens en een 70-200 f4/L in deze tas past? Ik ben opzoek naar een relatief kleine tas voor deze spullen mee te nemen:
http://www.cameranu.nl/nl...KuP_eOWn7YCFVDMtAodo2cAeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 03-09 15:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Nee dat past niet. Tas past net een xxxD en kitlens en 55-250 in ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-09 13:45
Ik heb zelf de 250. Ben er tevreden over ;)

De 150 zou perfect zijn!

http://www.cameranu.nl/nl...event-messenger/c72_28934

[ Voor 9% gewijzigd door Hamed op 28-03-2013 12:44 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Superdaantje schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:10:
Nee dat past niet. Tas past net een xxxD en kitlens en 55-250 in ;-)
Bedankt voor de reactie!
Hamed schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:43:
Ik heb zelf de 250. Ben er tevreden over ;)

De 150 zou perfect zijn!

http://www.cameranu.nl/nl...event-messenger/c72_28934
Ziet er mooi uit, ik ga nog eens verder zoeken want met rits zou ik wel prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbie426
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Op het moment ben ik aan het kijken naar een tas. Ik was hier zelf uitgekomen bij een Lowepro Slingshot.

Wat voor tas wil je

Ik wil deze tas namelijk gaan gebruiken als day-pack voor als ik ergens een dag rond loop. Hierbij is voor mij belangrijk dat ik er een hele dag mee kan rond lopen, easy acces heb om snel een camera op te bergen.

Nu ben ik benieuwd naar anderen met ervaringen met de lowepro slingshot. Wat ik vooral graag wil weten wat ongeveer het maximale gewicht is wat je met deze tas (slingshot) een hele dag kan dragen? Dit omdat ik het liefst een tas wil waarbij ik een 70-200 lens mounted in kan stoppen, maar twijfel i.v.m. het gewicht.
En hoe verhoudt deze tas zich kwa gewichtsverdeling tot een fastback van lowepro. Dit lijkt op de rugtas variant van de slingshot.

Wat moet er in passen

Om een idee te krijgen van wat ik mee neem aan spullen.
- 5D III (met grip)
- 70-200 F2.8 (bij voorkeur lens mounted)
- 24-105
- 580EX
- Geheugenkaartjes
- Doekjes
- Ander klein spul.

[ Voor 6% gewijzigd door Webbie426 op 03-04-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 03-09 15:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf gebruik ik een Think TankRetrospective 20 schouder tas voor dag trips. Hier past de 5D III + 70-200 II in. Verder nog een 24-70 II en eventueel extra objectief. iPad etc ook nog ruimte voor.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik heb net de Lowepro Event Messenger 250 gekocht.
Mooie en goede tas, ik ben er blij mee. Hij is net te blokkig om casual te zijn, maar als tas voor kantoorlui of forensen valt hij zeer zeker niet op. Ik gebruik 'm dus ook als werktas :P A4'tjes passen er prima in. Handig als ik ook een keer de camera mee wil nemen.
Ik kan 'm aanraden voor mensen die hun fototas meer als allround tas willen gebruiken.

Edit: Ik heb maar een review van deze tas gemaakt voor de geinteresseerden:
productreview: Lowepro Event Messenger 250 review door Fireshade

[ Voor 32% gewijzigd door Fireshade op 10-04-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbie426
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Superdaantje schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:36:
Zelf gebruik ik een Think TankRetrospective 20 schouder tas voor dag trips. Hier past de 5D III + 70-200 II in. Verder nog een 24-70 II en eventueel extra objectief. iPad etc ook nog ruimte voor.
In de afgelopen dagen heb ik deze tas bekeken. Maar hoe breed is het verstevigingsstuk voor op je schouder ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Ik heb de Lowepro Flipside 300 gekocht. Fijne tas en past meer dan genoeg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Iemand bekend met 10KNTS tassen? Nieuw Nederlands inititatief met vrij opvallende fototassen. Ik zit in de markt voor een foto-rugtas en heb net bij Tweakers een leuk bedrag te besteden bij BOL cadeau gehad. Ik kwam dit merk tegen maar kan nergens gebruikerservaringen vinden!

10KNTS website

edit: Eerste post op hun website dateert van 18 maar 2013, piepjong bedrijfje dus, geen wonder dat er weinig te vinden valt.

[ Voor 16% gewijzigd door Zak aarde op 16-04-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Interessant concept, zo met die schuine flap. Maar damn, die kleuren. Ik hoop voor ze dat ze ook met volledig zwarte en grijze modellen gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
Ja, de kleuren zijn wel echt een designkeus die het merk moeten gaan neerzetten in eerste instantie. Ik veronderstel dat meer kleurkeuzes zouden komen in een eventuele volgende ontwerpronde.

Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.photofacts.nl/fotografie/foto/et/10knts-collection.jpg

Ik heb dit concept met zo'n uitklappend voorvak voor 'easy access' nog niet eerder gezien:

Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/5512/screenshot20130416at125.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Kata heeft dat al jaren:

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_jbZPoYlTA5Y/SJYCZfjXEWI/AAAAAAAAAIc/lmBP6ce_loE/s400/Kata%2BBackpack.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
My bad, ik praat onzin. Enkele Crumpler modellen hebben dat ook al een tijd, evenals de Kata's inderdaad. Niks nieuws aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-09 11:55
Ik ben op zoek naar een rug-fototas voor mijn 600D met Grip, verder moet er een 70-300 bij kunnen en een 50mm.

Hebben jullie tips? ik zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Ghengis schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:50:
Ik ben op zoek naar een rug-fototas voor mijn 600D met Grip, verder moet er een 70-300 bij kunnen en een 50mm.

Eh, met zulke algemene eisen zien wij door het bomen het bos ook niet hoor.
Loop eens bij een grote camerawinkel naar binnen en bekijk wat ze daar hebben om een idee te krijgen van wat je aanspreekt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ben van plan om een Billingham te gaan kopen, ik zou dan voor de hadley gaan. Maar na even op de site te hebben gekeken blijken er verschillende te zijn. http://www.billingham.co.uk/acatalog/Hadleys.html

De hadley pro, large en small.

Wat is precies het verschil tussen de large/small en de pro?

Wil een nikon d7000 met 18-105 erin kwijt kunnen, en ook oplader filter enz. Eventueel ook een extra lens. Voor welke kan ik dan het beste gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
ad patat schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:25:

Als ik kijk op de website dan zie ik wel verschillen in de binnenmaat van de drie modellen, al zijn de verschillen maar minimaal.

Van de website:
Based on the ever popular Hadley Original, the Hadley Large is a scaled up version identical in everyway other than dimension.
Of je gear gaat passen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ad patat schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:25:
Ben van plan om een Billingham te gaan kopen, ik zou dan voor de hadley gaan. Maar na even op de site te hebben gekeken blijken er verschillende te zijn. http://www.billingham.co.uk/acatalog/Hadleys.html

Wil een nikon d7000 met 18-105 erin kwijt kunnen, en ook oplader filter enz. Eventueel ook een extra lens. Voor welke kan ik dan het beste gaan?
Dat gaat in de Hadley Small niet lukken denk ik zo.
De Pro is net iets kleiner dan de Large zo lijkt het (4 cm minder hoog)

Geen idee waar je woont, maar bij Nivo-Schweitzer in Amsterdam of Kamera Express in Rotterdam/Capelle hebben ze Billinghams in de winkel. Om de website van de leverancier kan je de binnenmaten terugvinden van de verschillende types.

Hier nog een linkje met Billingham reviews.

[ Voor 4% gewijzigd door BlaTieBla op 30-04-2013 13:27 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
BlaTieBla schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:23:
[...]

Dat gaat in de Hadley Small niet lukken denk ik zo.
De Pro is net iets kleiner dan de Large zo lijkt het (4 cm minder hoog)

Geen idee waar je woont, maar bij Nivo-Schweitzer in Amsterdam of Kamera Express in Rotterdam/Capelle hebben ze Billinghams in de winkel. Om de website van de leverancier kan je de binnenmaten terugvinden van de verschillende types.

Hier nog een linkje met Billingham reviews.
Zo te zien aan deze review gaat de d7000 er in passen, heb ondertussen een tweede hands billingham hadley small voor € 135 op de kop getikt, dus als het niet gaat passen kan ik hem zonder verlies of een beetje altijd door verkopen

http://www.cambags.com/ba...lingham-hadley-small.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ghengis schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:50:

Ik heb de Lowepro Flipside 200 waar ik tevreden over ben. Daar past wat je nu omschrijft prima in, er kan wss zelfs nog een flitser of extra lens bij.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ad patat schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:35:
[...]

Zo te zien aan deze review gaat de d7000 er in passen, heb ondertussen een tweede hands billingham hadley small voor € 135 op de kop getikt, dus als het niet gaat passen kan ik hem zonder verlies of een beetje altijd door verkopen

http://www.cambags.com/ba...lingham-hadley-small.html
Als de tas er nog een beetje knap uit ziet, dan kan je er geen buil aan vallen voor die prijs.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Wat is naar jullie mening een goede camera backpack die geschikt is voor lange day hikes door de natuur/bergen?

Daarin moet kunnen een Midsize DSLR (bijv. EOS 40D tot EOS 5D mark III), een standaard zoomlens, een 70-200 telelens tot f/2.8, een macrolens (100mm), een groothoeklens (16-35 of 10-22), een flitser, een aantal filters, extra batterijen, geheugenkaartjes, kabeltjes, remote, en er moet ruimte zijn om een statief te kunnen hangen aan de buitenkant.

Het moet een comfortabele rugzak zijn, dus het liefst ook met goede heup straps zodat je het gewicht meer op je heupen kan plaatsen dan op je schouders (al dat gewicht ga je echt voelen aan het einde van de dag).

Ik had zelf al deze gezien:
http://www.lowepro.com/rover-pro-aw

Maar zijn er nog alternatieven van andere goede merken? Er is zoveel keus en ik ben niet zo bekend met al die merken. Ik wil uiteraard ook kwaliteit en weet niet welke merken je dan bij voorbaat kan uitzonderen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door Sakete op 08-05-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als je voor een hele dag weggaat moet er neem ik aan ook ruimte zijn voor het één en ander aan andere dingen, zoals drinken, eten en mogelijk wat kleren voor veranderende weersomstandigheden?

Zo'n Rover Pro zou alles waarschijnlijk wel in passen, maar een 35 of 45 liter rugzak is ook echt behoorlijk groot. Misschien geen bezwaar voor jou, maar iets om rekening mee te houden.

Buiten LowePro kan je in ieder geval ook eens kijken bij Clik Elite of F-Stop. Deze fabrikanten weet ik in ieder geval van dat ze comfortabele rugzakken maken. En ook voldoende opties hebben voor trekking rugzakken.

Iets om ook rekening mee te houden is of je toegang tot het fotogedeelte wilt hebben vanaf de rug, vanaf de achterkant van de rugzak (zoals de Rover Pro) en/of vanaf de zijkant. Toegang vanaf de zijkant tot in ieder geval je camera is makkelijk om snel de camera te kunnen pakken. Toegang vanaf de rug is in mijn beleving het makkelijkst om lenzen te wisselen omdat je de rugzak aan de heupband kunt laten hangen en dan beide handen vrij hebt om de lenzen te wisselen en ze ook meteen kunt pakken en terugleggen in het fotogedeelte. Dit is ook het veiligst in de stad, omdat niemand bij je spullen kan zonder dat je de rugzak af doet. Toegang vanaf de achterkant van de rugzak is in mijn beleving het minst makkelijk, omdat je altijd de rugzak af moet doen (en voor lenzen wisselen zelfs moet neerleggen) om je spullen te pakken.

Andere opties zouden Dakine, Think Tank of Gura Gear kunnen zijn, maar ik geloof niet dat die rugzakken maken met een daypack gedeelte (wat ruimte buiten het fotogedeelte). Naneu lijkt ook een aantal trekking rugzakken in de aanbieding te hebben, maar ik ben verder niet bekend met het draagcomfort hiervan.

/edit
Het devies is toch vooral om eens een winkel binnen te stappen met je gear en gewoon een paar rugzakken te proberen. Hoe iets past en wat comfortabel is, is toch een zeer persoonlijk iets.

[ Voor 4% gewijzigd door henkie196 op 08-05-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 17:18
Ik heb zelf een Naneu Pro Alpha en dat is een zeer comfortabele rugzak voor lange tochten. Daarnaast is ie ook zeer veilig in stedelijk gebied te gebruiken omdat het camera deel alleen via de rugzijde te benaderen is. Het daypack deel is groot genoeg om voor 2 personen eten en drinken in te doen (2 bidons+zak krentenbollen gaan er hier zo in). Statief gaat ook prima aan de buitenkant en voldoende zakjes voor andere zaken zoals filters, geheugenkaartjes, batterijen, accu's, etc.

Review van mijzelf in dit topic: Universal Creations in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3"

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
UC, als je die Naneu draagt, zit die dan vlak tegen je rug aan of zit die er grotendeels los van?

Het fijne van mijn Clik Elite Probody Sport vind ik zelf namelijk vooral dat die grotendeels los hangt van m'n rug (als ik het daypack gedeelte niet te vol prop) en dat ik daarom geen natte rug krijg tijdens het dragen er van.

Het nadeel van de Probody Sport vind ik dan weer dat het me niet een veilig gevoel geeft met de toegang vanaf de zijkant en de achterkant van de rugzak als ik in een plek met veel mensen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik heb het kleinere broertje (Naneu Pro Bravo) waar natuurlijk een hoop minder in past, maar de aandacht voor detail en bouwkwaliteit van deze tassen zijn erg goed. Velen malen beter dan de prijs doet vermoeden. Mijn bravo was destijds (jaar of 5 geleden) in de aanbieding voor iets van 22.50 en heeft al jaren gebruik onder diverse omstandigheden (periodes van dagelijks naar her werk, hikes, vakanties) zonder enige gebruikssporen overleeft.

Door het cameravak aan de achterkant is je belangrijkste apparatuur ook veilig, maar let wel op de andere vakjes. In een drukke metro in Barcelona of wat dan ook is raincover + tas op de buik natuurlijk het meest veilige.
Daarnaast haal ik het cameravak er vaak uit en gebruik ik hem als normale rugzak. Daar is deze tas namelijk prima voor. Als ik de Alpha of Alpha L (let op, er zijn twee versies) nog een keer voor een goede prijs tegen kom haal ik die ook zeker. Kleine voetnoot bij de aanbeveling voor dit merk is namelijk de leverbaarheid. Er is wel een aantal dealers (zie naneubags.com), maar nergens op voorraad.

Als ik meer apparatuur mee neem gebruik ik de LowePro Rover II AW. Die is erg fijn voor een lange tocht in het bos ofzo, maar een aantal zaken vind ik niet ideaal:
  • Er hangen erg veel riempjes los
  • Je kan niet, of niet makkelijk bij de apparatuur zonder de tas helemaal af te doen. Met modderige ondergronden is dit lastig. Na tripjes in de duinen vind ik vaak zand terug en dat komt overal in de tas.
  • De tas is erg groot, maar de verdeling in het camera vak zou beter kunnen. Vrij ruim, wat goed is voor korte en dikke lenzen waar veel andere tassen last mee hebben.
  • Weinig vakjes. Erg veel ruimte, maar het is fijn om er een paar zakjes / netjes bij te zoeken om je batterijen, filters, afstandsbediening etc goed in te sorteren.
  • Een echte camera-tas, en lijkt daar ook op. Ik neem hem niet mee naar stedelijke gebieden.
Pluspunten:
  • Draagcomfort is geweldig.
  • Statiefhouder is slim ontworpen en zit in het midden van de tas, dus de verdeling van gewicht bij zwaardere statieven blijft goed. De elastieken hadden wel beter gekund.
  • Raincover zit in de tas verwerkt. Die raak je dus nooit kwijt.
  • Netten aan de zijkanten zijn handig voor een flesje water en bijv een afvalzakje aan de andere kant. Bungelt minder dan de houders van de naneu pro.
  • Materiaal van de tas is goes en maakt snel schoon.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakMDS op 09-05-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
henkie196 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:49:
UC, als je die Naneu draagt, zit die dan vlak tegen je rug aan of zit die er grotendeels los van?
Hangt een beetje af van hoe strak je de heupband aantrekt. Het is namelijk geen rugzak met een strakgespannen net op de achterzijde, zodat de rugzak zelf geen contact maakt. De ruggengraat is wel redelijk vrij, maar voor de rest zit de rugzak gewoon tegen je rug aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
BlaTieBla schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:54:
[...]

Als de tas er nog een beetje knap uit ziet, dan kan je er geen buil aan vallen voor die prijs.
En heb de tas binnen :)

De tas is in zeer goede staat met bon erbij. Ben echt zeer onder de indruk van de kwaliteit van de tas,
nu snap ik ook waarom ze niet goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHmmm
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
Zijn hier mensen bekend met het merk Kalahari of Koolertron???
Ik ben op zoek naar een bepaalde stijl rugzak en deze beide merken hebben best mooie katoenen/canvas tassen. Ze zijn te koop in Duitsland (amazon).
Een zoekactie op dit forum levert helaas niets op.

Omdat het hier gaat om een internetaankoop zou ik het fijn vinden om te horen of er iemand iets van deze merken eens in zijn/haar handen heeft gehad! Mijn grootste interesse gaat uit naar Kalahari

Kalahari...
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41yIvcyoU%2BL._SX385_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41cX1zcWvOL._SX385_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41gVovzBCuL.jpg

Koolertron
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51dwZRXlk1L._SX385_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-09 21:18
Henkie, heb je al eens naar de Lowepro Flipside 400AW gekeken? Bij Cameratools.nl voor 89 euro. Voordeel is: niemand kan iets stelen, je moet vanaf de achterkant (dat tegen je rug aan zit) je gear pakken, maar door de heupband swing je die zo naar voren. Check het filmpje maar eens:
YouTube: Flipside 400 from Lowepro

Ik zweet ook ontzettend snel, zeker op mijn rug, maar mijn ervaring met rugzakken die van je rug afstaan (door een of ander hard plastic gespannen constructie), is niet beter qua zweetcomfort.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De Flipside heeft niet echt een daypack, of zie ik dat verkeerd? Wel enorm veel lenzen ruimte.
Dat trucje met omkeren kan denk ik ook met mijn rugzak, maar heb ik nooit geprobeerd eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat wil je er in kwijt UC ?

Pakje bammetjes kan makkelijk in het voorvak samen emt wat kleine meuk. Flesje drinken aan de zijkanten :)

Ik ben serieus aan het kijken om hem te ruilen ofzo voor een flipside 200/300, handig voor vakantie :)

[ Voor 27% gewijzigd door sapphire op 10-05-2013 22:44 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
In je eentje lukt het wel, maar met z'n tweeën wordt het lastiger. En ja, de ander kan ook wat dragen in een rugzak... maar toch. Het is erg krap voor eten en drinken. Zeker als het warm is, wil je meer dan 1 bidon meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben alleen bang dat wanneer de bammetjes/krentenbollen/anderbroodspul in het voorvak zitten en je gaat je fotomeuk eruit halen aan de achterkant nadat je het hele geval op een stoel of tafel gelegd hebt, ze aardig platgedrukt worden.

Waarom zou je geen eten/drinken in het gewone fotogedeelte kunnen stoppen eigenlijk, kwestie van goed inpakken, desnoods in een plastic doosje. Een apart "daypack" gedeelte maakt het toch minder flexibel

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Kijk eens naar F-stop rugzakken en dan specifiek de Guru of Loka modellen. Dat zijn volgens mij echt goede daypacks en hebben ze allen een opening aan de achterkant waarbij je denk ik ook dat swing gebeuren kan doen als bij de Flipside van Lowepro.

Het handige van die F-stop rugzakken is dat je er zelf een aparte camera container voor kan kopen in verschillende maten, waardoor je zelf kan bepalen hoeveel ruimte je wil overhouden voor ander spul.

http://fstopgear.com/product/mountain

Ik overweeg zelf om er eentje te kopen. Ze zijn wel wat aan de duurdere kant, vooral ook omdat de camera container er los bij komt (dus extra kosten). Daarnaast zien ze er uit als een doodgewone rugzak, niet als een cameratas. Dat kan ook een pluspunt zijn in bepaalde gebieden.

Ik heb zelf deze week een LowePro Flipside 400 gehaald. Hij is erg comfortabel, maar vind 'm tegelijk ook te groot en lomp en als je 't ziet dan is 't eerste wat in je opkomt: cameratas. Dus die gaat terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Tsja, mooie tassen hoor, maar kosten inderdaad ook enorm veel vergeleken met een Naneu Pro Alpha voor €75 (daar kocht ik hem toen voor). Voor een aardige collectie tassen over wat er in kan en dergelijke: http://www.taschenfreak.de/indexlisteart.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Die Naneu Alpha ziet er ook wel degelijk uit op de foto. Hoe comfortabel is dat ding (heb je er wel eens een hele dag mee rondgelopen en hoe voelden je schouders toen)? En wat vind je van de looks? Vind je dat het 'cameratas' schreeuwt? Of vind je dat het door kan voor een willekeurige backpack? Dat vind ik zelf eigenlijk wel belangrijk :) (en ik snap dat als je een statief aan de buitenkant monteert mensen zullen denken dat het een camertas is :P)

[ Voor 10% gewijzigd door Sakete op 11-05-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sakete schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:34:
Ik heb zelf deze week een LowePro Flipside 400 gehaald. Hij is erg comfortabel, maar vind 'm tegelijk ook te groot en lomp en als je 't ziet dan is 't eerste wat in je opkomt: cameratas. Dus die gaat terug naar de winkel.
Is die van jou zwart toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Yep, zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat soort rugzakken zonder fotodoel (voor wandeltochten) zijn toch nooit helemaal zwart, geen wonder dat je ziet dat het een fototas is, ik wil dus de groene (met nog steeds een deel zwart, jammer eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Dat is ook wel zo. Maar ook aan de vorm zie je dat het een fototas is. Hij is erg hoekig, terwijl een normale backpack dat niet is. Wat me eigenlijk wel aanspreekt aan die f-stops is dat het eigenlijk gewoon normale daypacks zijn, maar wel met de wandelende fotograaf in het achterhoofd. Dus er zitten enkele features op die voor een fotograaf handig zijn, maar ik vermoed dat ze ook gewoon erg comfortabel zijn en je makkelijk er een hele dag mee kan lopen.

Toen ik een keer in Nieuw Zeeland was heb ik een 4-daagse bergwandeling gemaakt. Daarbij had ik een normale backpack (een MacPac) die super comfortabel is voor zulke lange wandelingen, maar m'n camera apparatuur zat ook wel verborgen in die tas waardoor ik dus niet altijd geneigd was om te stoppen en te graven naar al die apparatuur. Als ik een tas had gehad die was ontworpen met de wandelende fotograaf in gedachte dan had ik wellicht vaker de moeite genomen om m'n lens te wisselen en bijzondere shots te maken. Nu liep ik veelal met m'n standaard zoomlens rond, terwijl ik ook twee andere lenzen bij me had. Ergens toch zonde.

Maar dit is voor mij persoonlijk een pluspunt. Kom je nooit in de bergen of ben je geen fanatieke hiker dan is dat minder belangrijk natuurlijk :) Zo'n opening aan de rugkant lijkt mij bijvoorbeeld erg fijn. Ik merk dat ik bijv. bij een wandeling m'n rugtas nooit met de rugkant op de grond leg, zeker niet bij een vochtige ondergrond. En wellicht kan ik in sommige situaties de tas gewoon naar voren draaien en 'm openen zonder 'm echt helemaal af te hoeven doen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sakete op 11-05-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Sakete schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:55:
Die Naneu Alpha ziet er ook wel degelijk uit op de foto. Hoe comfortabel is dat ding (heb je er wel eens een hele dag mee rondgelopen en hoe voelden je schouders toen)? En wat vind je van de looks? Vind je dat het 'cameratas' schreeuwt? Of vind je dat het door kan voor een willekeurige backpack? Dat vind ik zelf eigenlijk wel belangrijk :) (en ik snap dat als je een statief aan de buitenkant monteert mensen zullen denken dat het een camertas is :P)
Ik heb er al heel vaak een hele dag mee gewandeld (ook in de Eiffel of heuvels in Noorwegen en Finland) zonder ook maar een centje pijn. Met de dierentuinmeetings heb ik er ook de hele dag mee gelopen en dan neem ik heel wat meer gear mee dan normaal en ook dan geen problemen.
De tas is zwart maar is qua vorm een redelijk normale rugzak. Het is geen backpack rugzak qua uiterlijk nee.
Maar wil je dan de hele dag met die rugzak lopen en geen foto's maken? Want zodra je je camera in je hand hebt, weten kwaadwillenden echt wel wat er in die rugzak zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Universal Creations op 11-05-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:02:
Ik ben alleen bang dat wanneer de bammetjes/krentenbollen/anderbroodspul in het voorvak zitten en je gaat je fotomeuk eruit halen aan de achterkant nadat je het hele geval op een stoel of tafel gelegd hebt, ze aardig platgedrukt worden.

Waarom zou je geen eten/drinken in het gewone fotogedeelte kunnen stoppen eigenlijk, kwestie van goed inpakken, desnoods in een plastic doosje. Een apart "daypack" gedeelte maakt het toch minder flexibel
Ik heb idd vaak zat gewoon een zakje brood en wat sultana's tussen de lenzen gestopt :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden voor mij om voor een flipside te kiezen (maar staat nog open) is dat daar zeker mijn camera + grip in past. Bij de andere rugzakken die ik bekeken heb zou de opslagruimte een hoogte van 13cm hebben terwijl camera+grip zo'n 14.5cm hoog is.

@Sakete is de Dakine Mission Photo (of Sequence) niks voor jou? Die F-Stop tassen vind ik te ingewikkeld door dat losse fotoding, bij de Dakine tassen kan je 'm tenminste nog eruit halen en als schoudertas gebruiken (en/of de rugzak voor andere dingen).

Edit: net een filmpje gevonden waar de Flipside 400 en Mission Photo naast elkaar liggen (gaat niet echt over de tassen). In de Mission Photo zat ook nog een D7000 met grip dus misschien is het toch te doen. :S

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@spturtle, bij de F-stop kan je die fotogedeeltes er dus ook uit halen en hem als normale backpack gebruiken. Maar bedankt voor de tip, ik zal 's kijken naar die Dakine dingen, had ik nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Laatst online: 01-09 15:58
Heeft iemand een idee voor een langwerpige, in de hoogte, camera insert. Ik ben van plan om een Osprey talon 22 reguliere daypack te kopen met daarin een insert. Deze insert van pacsafe leek me ideaal: http://pacsafe.com/www/in...om=3&_action=detail&id=94. Maar voor zover ik heben kunnen zien nergens in nederland normaal te verkrijgen.

Verder leek deze insert me ook wel wat, maar is net wat aan de lage kant om met camera en lange lens rechtop te passen. http://www.boblbee.com/eu...p?id=1080&acc=true&flik=2

Idealiter zou de insert 1 camera + lens en 2 extra lenzen moeten kunnen bevatten.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:16:@Sakete is de Dakine Mission Photo (of Sequence) niks voor jou? Die F-Stop tassen vind ik te ingewikkeld door dat losse fotoding, bij de Dakine tassen kan je 'm tenminste nog eruit halen en als schoudertas gebruiken (en/of de rugzak voor andere dingen).
Ik heb de Dakine Sequence en de F-Stop Loka naast elkaar gehad en beide gebruiken hetzelfde principe: een uitneembaar camera gedeelte dat ook los gebruikt kan worden. Dus ik snap je opmerking niet zo goed...

Het voordeel van F-Stop is dat het camera gedeelte in verschillende groottes te krijgen is. Zo heb ik een medium en een large versie en kan dus kiezen hoeveel fotospul ik meeneem ten opzichte van andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Laatst online: 01-09 15:58
Om nog even terug te komen op mijn vraag.

Van F-stop heb je ook mooie inserts in verschillende maten, maar deze openen allemaal van de zijkant. Als je tas van boven opent is dat minder handig. Iemand nog ideeën voor een langwerpige insert die van boven opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 00:02:
Dat soort rugzakken zonder fotodoel (voor wandeltochten) zijn toch nooit helemaal zwart, geen wonder dat je ziet dat het een fototas is, ik wil dus de groene (met nog steeds een deel zwart, jammer eigenlijk).
Ik vind het sterk gesteld dat je vooral aan de kleur ziet of het een fototas is. Ik heb genoeg "non-foto" zwarte rugzakken gehad. Vaak is juist de hoekigheid die het verraadt. Maar zoals al gezegd is, je moet die camera een keer eruit halen om te fotograferen, en dan maakt de kleur en vorm van je tas helemaal niets meer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 21:37
Grootste 'give away' bij een fototas is toch echt het Crmpler/Lowepro logo dat je al van verre kunt zien. Die gaan er bij mij als eerste af

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Ik zoek inderdaad ook vaak "onherkenbare" tassen. Ik heb reeds een mooie tas voor lange wandelingen met me camera + 2 lenzen (AW200 Photo sport). Wat mij naar het volgende brengt: ik ben opzoek naar een goede cameratas voor het volgende:

Soort tas: Schoulder/messenger (ivm snel wisselen)
Kleur: zwart/donker/onopvallend
Inhoud:
- 2 Bodies (1 gripped sowieso)
- 3 Primes (waarvan 2 op de bodies zitten).
- 1 SB-910
- 1 Lumiquest LTP
- 1 Odin trigger set (transmitter + reciever)

En uiteraard wat kleine meuk zoals een filtertje en wat schoonmaak doekjes/pen/accu/kaartje/etc.

Momenteel heb ik alles op een tweede body zitten in mijn AW200 Photo sport. Mijn oude tas is helaas kapot en niet meer leverbaar (een oude Crumpler schoudertas van 4-5 jaar oud).Mijn ogen hebben zich al laten vallen op een Retrospective 20/30 maar ik weet niet of dit alles gaat passen en comfortabel is. Daarnaast heb ik ook gekeken naar de Incase Pro dSLR sling of Ari Marc tas maar deze twee zijn slecht leverbaar en ook aardig prijzig in Nederland. Heeft iemand van jullie een aanbeveling of ervaring met iets wat ik zoek?
Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste