Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 23:50

thunder8

Het gedonder begint weer.

Wat ik dus zei, even de prijs in de gaten houden. ;) Half jaar geleden was die op veel plekken nog over de 300€. Er zit als het goed is een pouch bij voor een waterfles of iets dergelijks, een pouch voor een statiefvoet en 2 straps voor de rest van het statief. Verder kan je voor een paar euro spullen erbij kopen op Wish of AliExpress onder de noemer Molle. Dit is een militair systeem om dingen aan je tas te hangen, wat de protactic ook heeft. Afhankelijk van wat je nodig hebt, hang je er spullen bij of juist niet. Daarnaast is de tas ook nog eens carry-on compliant bij veel vliegmaatschappijen, als je aan de buitenkant niets hangt op dat moment. De heupgordel is verwijderbaar als je deze niet nodig hebt. Heb hem zelf ook, wissel alleen wel eens af met de Peak Design Everyday Backpack 30L, die ik in steden fijner vind, omdat die minder opvalt als fototas. (diefstal/beroving).

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:09

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb zelf de ProTactic 350 AW II en de ProTactic SH180 AW en ik vind die hele serie gewoon erg mooi en stevig (vooral de top van de tas). Het modulaire zoals bij de heupgordel is ook erg fijn inderdaad, deze heb ik niet altijd nodig en bij mijn vorige tas irriteerde het me dat hij dan ongebruikt langs mijn lichaam hing. :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-09 02:28
timovd schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:09:
Voorheen had ik een DSLR met 3 lichtsterke lenzen in een Lowepro Flipside 400. Inmiddels overgestapt op een systeemcamera met 3 compacte lenzen. Voor lange stadswandelingen en hikes zoek ik een rugzak met borstband. Qua formaat lijkt de Flipside 200 geschikt, maar de 300 is wat praktischer.
Zijn er goede, comfortabele alternatieven voor de body, 3 compacte lenzen, shotgun mic, waterfles aan de zijkant en andere kleine dingen?
Had je de Lowepro Flipside Trek tassen al bekeken?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:31

timovd

Voorsprong door techniek

@Sato, de Trek heb ik inderdaad gezien, maar ik vraag mij af hoe praktisch het vak voor de camera en lenzen is t.o.v. de "normale" Flipside. De Trek lijkt minder flexibeler.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-09 02:28
@timovd Heb zelf nooit een normale Flipside gehad en de Trek 350 & 450 die ik bezit nog te weinig gebruikt om echt iets zinnigs te zeggen over hoe praktisch ze zijn.

Mijn camera's (Olympus OMD E-M1's, 2 met grip 12-40 pro & 40-150 pro en 2 met L-plate 20 1.7 & 45 1.8/60 2.8 macro) passen er bij de 450 als het moet alle 4 in, En drie zijn met objectief erop er dan zeer makkelijk uit te halen met de tas naar voren gedraaid.
In de praktijk ga ik echter nooit met alle 4 tegelijk op pad.
3 stuks met een prime (20 1.7, 45 1.8 en 60 2.8 macro) erop past in de 350.

Voor mij was het van belang dat er ruimte was om een vest mee te nemen en dat de apparatuur alleen via de rug toegankelijk was, De Flipside Trek serie was destijds de enige die aan beide wensen voldeed en ook goed verkrijgbaar was.

Zou persoonlijk overigens aanraden het zelf eens in de praktijk te gaan bekijken/proberen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik gebruik zelf een F-Stop rugtas. dmv de ICU kan je zelf bepalen hoe groot het cameragedeelte is en hoe groot het gedeelte is voor andere zaken.
Kost wel een paar centen (heb hem zelf 2de hands), maar dan heb je wel een veel zijdige tas.

De Loka tas mag nog met handbagage mee, en zo kan je veilig je camera spullen meenemen, en nog een paar andere zaken voor in het vliegtuig, zoals een NC headset, nekkussen (doe ik aan de buitenkant) etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 09:31

timovd

Voorsprong door techniek

Voorheen heb ik nooit problemen gehad om een Flipside 400 als handbagage mee te nemen en plaatste die gerust in de bagagevakken boven mij (ook met budget vluchten). Mijn NC koptelefoon moet inderdaad ook nog in het vak passen. Dan wordt een Flipside 200 sowieso te klein. De Trek 350 die @Sato noemt is dan wellicht de meest interessante.
De KE in de buurt heeft wel wat tassen staan, maar lang niet alle tassen uit de webshop. Toch maar eens vragen of ze wat tassen daar kunnen bezorgen.

Edit na een jaartje: Destijds toch voor de Flipside 200 AW II gegaan. Dat gaat prima inclusief mijn NC koptelefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door timovd op 29-12-2020 08:58 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:46

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Blue Knight schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:18:
Ik gebruik zelf een F-Stop rugtas. dmv de ICU kan je zelf bepalen hoe groot het cameragedeelte is en hoe groot het gedeelte is voor andere zaken.
Kost wel een paar centen (heb hem zelf 2de hands), maar dan heb je wel een veel zijdige tas.

De Loka tas mag nog met handbagage mee, en zo kan je veilig je camera spullen meenemen, en nog een paar andere zaken voor in het vliegtuig, zoals een NC headset, nekkussen (doe ik aan de buitenkant) etc
Die past prachtig bij mijn pakket van wensen maar met bijbehorende ICU's, laptop sleeve en rain cover wel vér boven mijn voorgenomen budget van €200 helaas.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Blue Knight schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:18:

Recentelijk m'n Loka ook mee naar Japan met een medium ICU (Fuji XT1, XT3, 18-55, 23/1.4, 55-200, plus klein spul) en dat ging zonder problemen. Ook nog een ThinkTank Mirrorless Mover 20i mee die mooi boven op de ICU kon in de tas. Zo had ik voor de korte wandelingen een kleine tas mee en hoefde dan niet met de rugzak te zeulen in een toch wel erg drukke stad als Tokyo of Osaka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De kleine schoudertas had ik ook mee, maar die zat leeg in de koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:37
Vandaag de Tenba DNA 11 Messenger in ontvangst genomen. De tas beslaat ongeveer 1,5x het volume van de DNA 8, maar kan aanzienlijk meer gear huisvesten.

Wat past er probleemloos in (lenzen mét lenshood in bruikbare positie)?
Hetgeen er in de DNA 8 past is schuingedrukt
  • Fujifilm X-T20
  • Fujinon 50-140mm F2.8
  • Fujinon 80mm F2.8
  • Fujinon 18-55mm F2,8-4.0
  • Fujinon 35mm F2.0
  • Samyang 12mm F2.0
Eén van de kleinere lenzen zou je kunnen wisselen met een flitser, hoewel deze ook prima in het netje aan de buitenkant zou kunnen. Het andere netje biedt dan nog plek voor een flesje water bijvoorbeeld.
Er zijn ook vakjes voor filters en lensdoekjes, of ander plat spul.

Deze tas komt ook met een heupbandje, hoewel eenvoudig, lijkt het wel te werken. Heupbandje en de schouderband enigszins aangetrokken, maakt dat het aan lijkt te voelen als een rugzak en belast daarmee ook minder je schouder.

Ik moet de tas nog in gebruik nemen op een wandeltocht om te voelen of het niet te zwaar wordt met deze spullen. Maar mijn eerste indruk is er een van tevredenheid.

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 14-12-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

Na jaren met oude verwaarloosde gear te lopen heb ik recent besloten om het weg te doen en nieuw spul te kopen.Waaronder ook een fototas. De rits van de mn oude dorr action black no.6 is kapot.

Ik was op zich erg tevreden over de indeling van de action black:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Q6-bWyaD3Nxty8W4BoPp0-G3Vg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tm9NE58sJY7mOfYOC1O6sKje.png?f=user_large

De tas was niet erg diep. maar je kon er wel gemakkelijk een 300mm lens in kwijt, of 1L drinken. en was overzichtelijk, je kon snel lenzen wisselen. Ik heb nu een A7, maar wil binnenkort naar een S1 toe, en dat is een grote camera.

Nadeel is dat er geen ruimte is voor een statief. en dat er niet heel veel vakjes zijn voor accessoires.

Dus ik zoek een schoudertas/messenger bag waarin ik een telelens of drinken in kwijt kan. Alsmede een grote lens (100mm) en twee kleinere primes. (50,28) de body zal alleen voor transport in de tas zitten. voor de camera zelf heb ik wel een draagriem tijdens het wandelen. Tablet is ook niet nodig.

als ik er niet uitkom koop ik gewoon weer dezelfde. want ik zie dat de nieuwe hier een daar wat verbeterd is.

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 12-05-2020 21:43 ]

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-09 11:16
Pepper92 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:00:
Ik ga toch even kijken of ik hier verder kom met mijn zoektocht naar een cameratas met ruimte voor extra spullen (vest/jas, eten) voor dagwandelingen.

Ik had altijd de Lowepro Hatchback 22L AW maar sinds ik een 70-200 f4 lens heb is deze te klein.

Momenteel heb ik daarom de Mindshift Backlight 26L. Deze een paar maanden terug aangeschaft omdat hij voldoet aan al mijn eisen, behalve dat ie aanvoelt als een doos op mijn rug doordat de achterzijde zo stijf is. Als ik op pad ga voor foto’s is dat prima, maar er staan weer 3 weken vakantie voor de boeg met dag-hikes (20km) in de Alpen.

Dus, terug naar de tekentafel.

Eisen:
- Genoeg ruimte voor Nikon D750, 70-200f4, 20mm en 50mm (als het kan een 24-120mm ipv 1 van die). Eigenlijk moet een willekeurige lens aan de camera aangesloten kunnen zitten.
- ruimte voor een vest, stokbrood
- waterfles-zak aan de zijkant (snap niet dat dit bij veel tassen ontbreekt), liefst 2
- geen cameradeel van onder tot boven, omdat dat dus als ‘doos’ aanvoelt op de rug
- heupband
- voor de rest sta ik open voor elk design & budget is rekbaar voor een perfecte tas

Geprobeerd
- Lowepro Flipside Trek 350: te klein voor 70-200f4
- Lowepro Flipside Trek 450: veel te diep, te groot
Ik zoek eigenlijk deze tas, maar dan precies een maatje ertussenin.

Twijfel over een F-stop met medium slope ICU:
- Lotus: geen meshpockets, Rugopening opent tot boven ICU. Geen afsluiting ICU van boven waardoor pennen en appel e.d. er langs kunnen schuiven (?)
- Guru: eigenlijk te klein voor medium slope ICU(?)

Verder ziet de Lowepro Photo Active er wel aardig uit, maar die lijkt in NL nog niet uitgebracht te zijn. Lowepro Photo Sport 300 is naar wat ik lees en zie iets te klein, maar als iemand dat tegenspreekt wil ik het proberen.

Mis ik nog een tas die wel perfect voldoet aan mijn eisen?
Na een jaar een tweede update. In de eerdere update had ik aangegeven dat de Mindshift Backlight 26L niet was tegengevallen tijdens een wandelvakantie. Toch opnieuw op zoek gegaan naar een cameratas afgelopen weken, eigenlijk vooral omdat de Mindshift toch een ‘logge’ tas is, met z’n brede heupbeenderen, en binnenin ook erg leeg als ik veel spullen (lens, filterset etc) thuis laat. Afgelopen jaar heeft dat er vooral ook toe geleid dat ik camera en tas regelmatig thuislaat.

Ik had de Lowepro Photo Active BP300 AW al genoemd, en die is nu ruim beschikbaar. Dus besteld, samen met de Lowepro Freeline BP300, die eerder door een Tweaker werd gesuggereerd.

(Disclaimer: betreft een eerste indruk van +- een uurtje passen, meten en dragen)

Om met die laatste te beginnen: mooie, stevige en strak afgewerkte tas. En dat is ook gelijk het nadeel: de dividers zijn net wat té stevig waardoor de camera body er wat moeizaam in past, waardoor de opening weer moeizamer dichtgaan, zeker als je in de zijkant een waterfles plaatst. Het bovenvak is wat stug om te openen en is het compartiment net wat te klein, waardoor een regenjas toch al een beetje proppen is. Nu kan je dat compartiment wel groter maken, maar dan kom je weer met het bovengenoemde probleem dat de camerabody moeizaam past. Het is op te lossen door aan de ‘camerazijde’ de opening naar de ‘lenslaag’ te dichten. Dat ‘vak’ is dan alleen aan de andere zijde te bereiken, waardoor ik 2 lenzen naast elkaar in 1 vak kwijt moest. Bijkomend probleem is dan dat als ik niet de 70-200 maar een andere lens op de camera heb zitten, ik 1 van de lenzen achter de camera-lenscombinatie kwijt moet. Het probleem blijft bestaan als je het onderste compartiment voor de gearbox weghaalt. Verder is de padding op de rug erg hard en is het plaatsen van waterflesjes moeizaam door de zeer sterke elastiek in de zijpockets. Ik heb heel hard geprobeerd om voor deze tas te kiezen, maar al met al is deze tas het in eigenlijk alles net niet. Overigens, in tegenstelling tot wat in veel reviews wordt aangegeven kan je de sternum-strap wel verwijderen.

Om een idee te geven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yr6PjGpAFyV-0Ds42LgbtXynTfE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UcEbDFS4Ydby0vmcoUwf0sZA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvSA_DxR6Y2x-H3L3w9s00Dc9SU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yY3uIPmWodZxNVZhGdwVuiRY.jpg?f=fotoalbum_tile

Dan de Photo Active, op veel plekken nu in de aanbieding voor €130 (van om en nabij €200). Oogt iets minder strak afgewerkt, heeft geen waterdichte ritsen, is iets minder stevig, maar is in alles veel praktischer. De dividers zijn aan de rand beweegbaar, waardoor de camerabody er netjes invalt (zeker na even stoeien met de juiste indeling). Ondanks dat de opening kleiner is, past de camerabody daardoor in beide (!) vakken met lens gemonteerd. Dit geldt zelfs als ik plek inbouw voor de gear-box van de Freeline (fantastisch ding trouwens, die moet ik nog even los zien te vinden). Het bovenvak is makkelijker te openen en een stuk ruimer, genoeg voor regenjas, wat broodjes en nog wel meer. De pockets aan de zij- en voorkant zijn erg ruim en makkelijk rekbaar. De rugpadding is zachter en hij voelt licht aan aan op de rug. Al nadelen gevonden? Jazeker: een losse pen of snoepje oid kan relatief gemakkelijk naar beneden vallen het cameracompartiment in (waarom daar geen klittebandsluiting zit?) en als je een flesje in de zijflap legt bolt die iets naar binnen, waardoor het allemaal iets moeilijker sluit. Dit geldt helemaal als je de pockets aan de binnenzijde can de flap ook opvult.

Om een idee te geven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-nlSd_5S_-15n3ai06h3eqztRw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NK6dSYygp8ygNcAYaoEkTJMg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZ3d0sq9R3KS1fqARDYHemf3Llw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1m2bhJiGFxNROH0Ruc4FBGiu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K23QDTrhFMI4LvuzJz7sdGtP0X4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QhncbsbX82qHUFucr3PfXzwC.jpg?f=fotoalbum_tile

Al met al lijkt het op het eerste gezicht een supertas. Komende 2 weken gaat ie mee de bergen in, nadien weet ik meer.

Zodra de tas aan de Pricewatch is toegevoegd (verzoek ingediend) zal ik bovenstaande in een uitgebreidere review met meer foto’s posten.

Edit: Voorlopige review geplaatst

[ Voor 4% gewijzigd door Pepper92 op 29-07-2020 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Bedankt voor de nette review, veel heldere foto's. Ik heb zelf al sinds 10 maanden de kleinere Lowepro Photo Active 200AW en ben er ook erg tevreden over. Ziet er na die tien maanden nog uit als nieuw. Hele fijne backpacks voor die dagtrips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:28
Ik ben op zoek naar een camera tas voor mijn Fuji X-T20 met een lens er aan vast en mss ruimte voor 2 lenzen in de toekomst. Het liefst een tas waarbij er ook ruimte is voor andere zaken. En juist die combinatie kan ik nagenoeg niet vinden.

Ik heb de Case Logic TBC411 online besteld maar dat blijkt in het echt maar een klein tasje. Qua indeling wel fijn. Onder ruimte voor de camera die je er snel uit kan pakken. De bovenste helft is gewoon een open vak voor vanalles.

Inmiddels online zitten zoeken maar nagenoeg alle tassen zijn bedoeld voor alleen de camera en lenzen, dus geen ruimte voor iets anders. Mijn camera is ook maar klein dus die verzuipt in de meeste tassen?

Wat ik nog heb gevonden is de Case Logic SLRC-206. De camera kan ik aan de bovenkant er uit halen en daaronder dan mijn dagspullen (niet camera gerelateerd)? Jullie nog ideeën?

[ Voor 15% gewijzigd door bsmpower op 28-12-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

bsmpower schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:51:
Ik ben op zoek naar een camera tas voor mijn Fuji X-T20 met een lens er aan vast en mss ruimte voor 2 lenzen in de toekomst. Het liefst een tas waarbij er ook ruimte is voor andere zaken. En juist die combinatie kan ik nagenoeg niet vinden.

Ik heb de Case Logic TBC411 online besteld maar dat blijkt in het echt maar een klein tasje. Qua indeling wel fijn. Onder ruimte voor de camera die je er snel uit kan pakken. De bovenste helft is gewoon een open vak voor vanalles.

Inmiddels online zitten zoeken maar nagenoeg alle tassen zijn bedoeld voor alleen de camera en lenzen, dus geen ruimte voor iets anders. Mijn camera is ook maar klein dus die verzuipt in de meeste tassen?

Wat ik nog heb gevonden is de Case Logic SLRC-206. De camera kan ik aan de bovenkant er uit halen en daaronder dan mijn dagspullen (niet camera gerelateerd)? Jullie nog ideeën?
Hoe groot moet/mag de tas zijn, wat zijn je overige wensen qua ruimte en niet onbelangrijk: Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
thunder8 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:54:
[...]
Hoe groot moet/mag de tas zijn, wat zijn je overige wensen qua ruimte en niet onbelangrijk: Wat is je budget?
Ik denk aan een "gewone" rugtas qua formaat. Dus een dagrugzak, geen backpack. Budget bij voorkeur niet meer dan 100,-?

Qua wensen is dat het niet perse een fotocamera rugtas hoeft te zijn die volledig in het teken staat van camera en lenzen. Ik denk aan dagtochtjes zoals bv een dierentuin of stadswandeling. Dan wil ik ook wat spullen mee zoals brood, drinken en misschien nog plek voor een vest ofzo. Mooie van de tas die ik had besteld was dat ie in 2-en is verdeeld. Onderin kan ik de rits openmaken en is er plek voor de camera en 2 lenzen, die ik er ook makkelijk uit kan halen. De bovenste helft is gewoon een open vak dat ik kan gebruiken voor wat ik wil. Dus de tas voldoet dus qua indeling maar is echt klein. De helft van een gewone rugtas, misschien een A4tje hoog. Daarom voldoet ie voor mij helaas niet.

[ Voor 50% gewijzigd door bsmpower op 29-12-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Qua budget wordt het misschien iets lastiger, daar de meeste fatsoenlijke fototassen snel boven die prijs komen. Waar je naar zou kunnen kijken is een gewone rugtas, dus niet specifiek voor fotografie en daar dan een losse insert in te kopen voor je camera. Die kan je van verschillende merken vinden, maar ook wel bij ome ali. In die insert kan je dan je fotospullen kwijt en dan is de rest van de ruimte voor de andere spullen.

Als je geen insert wil, zoek eens op tassen van Mantona. Die hebben ook verschillende modellen. Ik heb er een schoudertas/messenger van gehad. Lage prijs en redelijk goede kwaliteit. Als ik tegenwoordig op pad ga, dan heb ik mijn Peak Design Everyday Backpack of mijn Lowepro Protactic AW 450 II mee. Maar die zijn een heel stuk groter en niet minder belangrijk, heel veel duurder. Misschien is een Lowepro Flipside wat voor je? Ook onder de 100€ te vinden. Qua tassen is er keus genoeg en de perfecte tas bestaat niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Bedankt voor je tips, ik ga er maar kijken. Wat me vooral opvalt als ik alle tassen langs ga online, is dat ze altijd volledig in het teken staan van fotografie. Dus plek voor een camera en de rest bestaat uit inserts. Leuk voor de profi fotograaf met een grote camera en tal van lenzen, filters, etc.. maar ik wil mijn camera gewoon veilig meenemen. Een aparte heuptas of holster kan ook, maar dan heb ik altijd 2 tassen bij me, ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:33

Mr Pingu

Professioneel Prutser

bsmpower schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:12:
Bedankt voor je tips, ik ga er maar kijken. Wat me vooral opvalt als ik alle tassen langs ga online, is dat ze altijd volledig in het teken staan van fotografie. Dus plek voor een camera en de rest bestaat uit inserts. Leuk voor de profi fotograaf met een grote camera en tal van lenzen, filters, etc.. maar ik wil mijn camera gewoon veilig meenemen. Een aparte heuptas of holster kan ook, maar dan heb ik altijd 2 tassen bij me, ook niet handig.
Als dat je wens is, kan ik een goede dagrugzak aanraden. Aangezien ik veel op pad ben (in de bergen) en het comfort van de meeste cameratassen vond tegenvallen nu al een goed jaar een Bergans 34L rugzak met een AliExpress insert met plaats voor 1 camera en 2 lenzen. Genoeg inserts te vinden, daarnaast gebruik ik de Peak Design Capture Pro Clip om mijn camera op mijn schouderband te bevestigen voor quick-acces. Daarnaast voor meerdaagse tochten nog een 75L rugzak met soortgelijke setup.

Wel vond ik mijn ClikElite Probody sport de ideale fotorugzak maar die is helaas kapot gegaan en nergens meer te vinden :(

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

bsmpower schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:12:
Dat is dan de voordeel van de Protactic serie van Lowepro. Daar kan je tasjes, haakjes en andere zaken aan de buitenzijde toevoegen. Ik heb daar bijvoorbeeld 2 tasjes voor wat te drinken aan de buitenzijde aan hangen en een haakje voor bijvoorbeeld een jas. Dit kan je op eigen wijze inrichten en de binnenkant toch specifiek gebruiken voor je fotospullen. Drinken en electronica aan de binnenkant van een tas is gewoon wachten tot het een keer misgaat. ;)

Die attachment loops op de tas zijn gelijk aan het militaire molle system en daar kan je bij ome ali veel zooi voor vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Wat ik dan wel weer handig vind is om makkelijk bij de camera te kunnen. Dus zo'n uitklapvak of ingang aan de zijkant is wel handig. Dus dat ik de camera er makkelijk in en uit kan halen zonder de rugtas volledig van mijn rug te halen. De Case Logic TBC411 voldoet in dat opzicht. Als ie 1,5 a 2x zo groot was geweest was ie "perfect".

Afbeeldingslocatie: https://static.fotokonijnenberg.nl/media/catalog/product/cache/image/800x547/602f0fa2c1f0d1ba5e241f914e856ff9/c/a/case_logic_dslr_compact_backpack_tbc411_cltbc411317d3db18a9d438aa82c0b249af5e9041d07d339.jpg

Edit: de 2 die nu op mijn lijstje staan:

Lowepro Fastpack BP 250 AW II
- Ingang aan de zijkant.
- Opslag bovenin (kan niet goed zien hoeveel ruimte alleen...)

Case Logic SLRC-206
- Snel te pakken aan de bovenkant via een vak met "hangmat".
- Ruimte onder te gebruiken voor andere spullen als ik de dividers er uit haal en anders inricht.

[ Voor 50% gewijzigd door bsmpower op 29-12-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
bsmpower schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:30:
Wat ik dan wel weer handig vind is om makkelijk bij de camera te kunnen. Dus zo'n uitklapvak of ingang aan de zijkant is wel handig. Dus dat ik de camera er makkelijk in en uit kan halen zonder de rugtas volledig van mijn rug te halen. De Case Logic TBC411 voldoet in dat opzicht. Als ie 1,5 a 2x zo groot was geweest was ie "perfect".

[Afbeelding]

Edit: de 2 die nu op mijn lijstje staan:

Lowepro Fastpack BP 250 AW II
- Ingang aan de zijkant.
- Opslag bovenin (kan niet goed zien hoeveel ruimte alleen...)

Case Logic SLRC-206
- Snel te pakken aan de bovenkant via een vak met "hangmat".
- Ruimte onder te gebruiken voor andere spullen als ik de dividers er uit haal en anders inricht.
Een tip wellicht, die fastpack is vandaag in de aanbieding bij iBood voor 70 euro + verzending. Scheelt toch weer ~30 euro.

Verder zit ik in hetzelfde keuzeprobleem als jou, ik kan moeilijk kiezen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
pasajo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:26:
[...]
Een tip wellicht, die fastpack is vandaag in de aanbieding bij iBood voor 70 euro + verzending. Scheelt toch weer ~30 euro.

Verder zit ik in hetzelfde keuzeprobleem als jou, ik kan moeilijk kiezen haha
Bedankt voor de iBood tip! Ik twijfel nu heel erg... Ik ben bang dat mijn camera met lens te klein is om goed te blijven zitten in het zijvak van de LowePro.

Neig nu toch meer naar de Case Logic. Ik heb eerder een holster tas gehad met dat hangmat systeem en dat werkte best goed. Vangt misschien ook wat schokken op. De vakken daaronder kan ik mogelijk herindelen en anders gebruik ik de vakken voor brood en andere spullen die ik wil meenemen.

De LowePro lijkt me dan kwalitatief weer beter (gevoelsmatig). Pfff keuzes... Jammer dat ik ze niet even in de winkel kan bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
bsmpower schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:57:
[...]

Bedankt voor de iBood tip! Ik twijfel nu heel erg... Ik ben bang dat mijn camera met lens te klein is om goed te blijven zitten in het zijvak van de LowePro.

Neig nu toch meer naar de Case Logic. Ik heb eerder een holster tas gehad met dat hangmat systeem en dat werkte best goed. Vangt misschien ook wat schokken op. De vakken daaronder kan ik mogelijk herindelen en anders gebruik ik de vakken voor brood en andere spullen die ik wil meenemen.

De LowePro lijkt me dan kwalitatief weer beter (gevoelsmatig). Pfff keuzes... Jammer dat ik ze niet even in de winkel kan bekijken...
Ja dat probleem met inschatting van afmetingen en pasvorm heb ik dus ook met mijn m43 set.

De caselogic biedt totaal geen ruimte aan overige spullen voor mijn gevoel, maar vind ik wel mooi stevig uitgevoerd op de foto's.

Ook weer een tip: je kan deze tas in combinatie met een abonnement op zoom.nl nemen, heb je nog wat aardigs te lezen erbij ;)
Of kijk eens tweedehands, ik heb meerdere exemplaren als nieuw verkocht zien worden voor 30-40 euro (door deze actie denk ik).

Zelf wil ik een camera snel kunnen pakken, daarvoor wil ik een extra toegang hebben.
Kijk ook eens naar een tarion rb-02 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
pasajo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:25:
[...]Ja dat probleem met inschatting van afmetingen en pasvorm heb ik dus ook met mijn m43 set.

De caselogic biedt totaal geen ruimte aan overige spullen voor mijn gevoel, maar vind ik wel mooi stevig uitgevoerd op de foto's.

Ook weer een tip: je kan deze tas in combinatie met een abonnement op zoom.nl nemen, heb je nog wat aardigs te lezen erbij ;)
Of kijk eens tweedehands, ik heb meerdere exemplaren als nieuw verkocht zien worden voor 30-40 euro (door deze actie denk ik).

Zelf wil ik een camera snel kunnen pakken, daarvoor wil ik een extra toegang hebben.
Kijk ook eens naar een tarion rb-02 oid.
Ja wil hem ook snel kunnen pakken. Dat kan met de Case Logic ook, van bovenaf, zonder de hele rits open te maken. Er zit halverwege 2 lusjes die de rits tegenhouden. Inderdaad minder ruimte voor extra spullen, maar zal dat bij de LowePro veel meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
bsmpower schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:06:
[...]

Ja wil hem ook snel kunnen pakken. Dat kan met de Case Logic ook, van bovenaf, zonder de hele rits open te maken. Er zit halverwege 2 lusjes die de rits tegenhouden. Inderdaad minder ruimte voor extra spullen, maar zal dat bij de LowePro veel meer zijn?
Ik haak zelf af op de Lowepro, te groot. Leuk voor een fullframe DSLR dat zijvak, maar een systeem camera bungelt er een beetje in rond. Staat ook niet op de Lowepro site bij tassen geschikt voor systeem camera's.

Om een camera snel uit een bovenvak van een rugzak te pakken moet de rugzak eerst geheel van mijn rug af , lijkt mij?

Pfff keuzestress. Rugzak, sling, alles mee of niet, zij opening of top, of dan een hele flip...
past het wel lekker met een systeemcamera.
En dan de enorme prijsverschillen nog.

Een nieuwe lens zoeken is eenvoudiger haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
pasajo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:28:
[...]
Ik haak zelf af op de Lowepro, te groot. Leuk voor een fullframe DSLR dat zijvak, maar een systeem camera bungelt er een beetje in rond. Staat ook niet op de Lowepro site bij tassen geschikt voor systeem camera's.

Om een camera snel uit een bovenvak van een rugzak te pakken moet de rugzak eerst geheel van mijn rug af , lijkt mij?

Pfff keuzestress. Rugzak, sling, alles mee of niet, zij opening of top, of dan een hele flip...
past het wel lekker met een systeemcamera.
En dan de enorme prijsverschillen nog.

Een nieuwe lens zoeken is eenvoudiger haha
Denk dat de voorkeur in mijn geval ook gaat naar de Case Logic dan de LowePro. Op zich ga ik niet de hele tijd de camera in en uit de tas pakken. Als ik ergens ben waar ik hem ga gebruiken dan hang ik hem wel aan mijn nek. Of eventueel zag ik ook speciale bevestigingen die je aan de schouderband kan vastzetten. En het is zelfs nog een optie om de tas af en toe van kant de draaien, dus op je borst/buik. Dan kan je de camera ook snel van de bovenkant pakken.

De Zoom deal lijkt me wel wat, maar helaas tijdelijk uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
bsmpower schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:34:
[...]

De Zoom deal lijkt me wel wat, maar helaas tijdelijk uitverkocht...
Goed in de gaten houden, was deze week gewoon nog voorradig. Is een beetje een knipperlicht ;)

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Iemand nog tips? Ik zoek een compacte schoudertas voor o.a fietstochten.
Kwa compactheid en looks kwam ik uit op deze 2:
https://www.cameranu.nl/n...pective-4-v2-0-pine-stone
https://www.cameranu.nl/n...irrorless-mover-20-pewter

Probleem is: ik heb tijdens het fietsen zelf het liefst überhaupt niks om m'n schouder. Dus het liefst laat ik een tas op de bagagedrager. Nou zit ik me af te vragen of dit deze tassen zonder probleem op de bagagedrager kunnen m.b.v. snelbinders, of dat ik toch iets stevigers moet vinden (wat dan weer minder fijn is zodra ik van de fiets stap), of dat ik niet moeilijk moet doen en de tassen gewoon om m'n schouder moet hangen. Of de oplossing ergens anders moet zoeken, en de bagagedrager zelf aanpassen. Maar ik heb wat dat laatste betreft niet echt een idee waar ik naar moet zoeken.. Ik kijk naar fietstassen en de bijbehorende bevestigingen, maar da's weer een heel ander onderwerp..

Make lovecraft not warcraft.

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2022
@Sméagol Kijk hier eens tussen:

https://www.topeak.com/global/en/products/186-Bags

[ Voor 7% gewijzigd door Jackie Moon op 11-02-2021 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 20:31
Al enige tijd heb ik de Thinktank Retrospective 7 schoudertas voor mijn Sony A7III met Tamron 27-75, Sony 85mm F1.8 en wat kleine Samyang lensjes. Sindskort heb ik daar ook de 70-200 GM bij en een grip. Past net in de schoudertas maar wordt daarmee wat vol en zwaar. :P Vanmiddag de Lowepro BP 450 opgehaald bij CameraNu maar die gaat weer retour, veel te groot en lomp. Nu ben ik zoekende naar een rugzak die in elk geval iets kleiner is maar waar mijn spullen wel inpassen en waarbij de achterkant op kan maar ik ook van bovenaf de 70-200 eenvoudig kan pakken. De zoektocht continues ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CarbonCopy op 13-02-2021 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Hiert fan van F-Stop met de verwisselbare inserts. Het zowel de Loka en de Guru-UL met een large, medium en small ICU en afhankelijk van de hoeveelheid spul dat mee moet kan ik de ICU kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 10:32
Enkele maanden geleden heb ik de Peak Design Everyday Sling 6L aangeschaft voor m'n Sony a7III en m'n 24-105 & 55mm lens (hier komt later waarschijnlijk nog de Batis 25mm bij).
Een prima tas en alles past er ook prima in, maar ik vind het niet een hele fijne tas. Het is een beetje krap, de rits/opening is een beetje stijf en open houden is lastig, omdat die altijd 'dicht' slaat.

Ik heb ook de Peak Design Everyday Messenger en die vind ik echt super fijn, maar een beetje groot voor m'n mirrorless setup.

Nu zit ik te denken om nog een Messenger type tas te kopen, maar dan kleiner. Ik denk ergens tussen de 6l en 10l in qua grootte van de Peak Design sling tassen.
Het voordeel van die tassen vind ik de flap, en bij openen is het ook soepel genoeg om deze even open te houden voor een snelle lenswissel.

M'n oog is nu gevallen op de Crumpler Creator's Chronicler Camera Sling 8000.
Zijn er hier mensen met ervaring met deze tas? Of goede alternatieven?
Ik zag dat ThinkTank & Domke ook vergelijkbare tassen hebben, maar die vind ik er nogal lomp uit zien (smaak)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtaapje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-08 11:17
CarbonCopy schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:00:
Al enige tijd heb ik de Thinktank Retrospective 7 schoudertas voor mijn Sony A7III met Tamron 27-75, Sony 85mm F1.8 en wat kleine Samyang lensjes. Sindskort heb ik daar ook de 70-200 GM bij en een grip. Past net in de schoudertas maar wordt daarmee wat vol en zwaar. :P Vanmiddag de Lowepro BP 450 opgehaald bij CameraNu maar die gaat weer retour, veel te groot en lomp. Nu ben ik zoekende naar een rugzak die in elk geval iets kleiner is maar waar mijn spullen wel inpassen en waarbij de achterkant op kan maar ik ook van bovenaf de 70-200 eenvoudig kan pakken. De zoektocht continues ;)
Heb je ondertussen een rugzak gevonden? Ik heb wat het zelfde materiaal... 😁 mijn huidige tas is te klein geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2022
Toevallig vanmiddag een overzichtje gemaakt van mijn protactic 450 (plaats hem dan ook hier):

- Trekopan foldable chair is een aanrader :) Komt met een doek voor onder de poten zodat ze niet wegzinken in het zand.
- Ik zeul niet alle lensen mee, behalve de 200mm en 7.5mm (die is licht en klein) en maak dan een keuze welke extra lens.
- Witte letters is optioneel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9WejLehcdeJSWmguFJjhRndeq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNqcqFtXvL5Q4MphTZzFHRcu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DQmanglocQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-08 10:12
Beste mede-Tweakers,

Misschien dat er mensen zijn met ervaringen, so here it goes:

Ik ben op zoek naar een hike backpack waarin ik zowel mijn camera-uitrusting als persoonlijke spullen kan meenemen. Belangrijk is dat de rugzak een comfortabel ontwerp heeft, inclusief een hip belt voor extra draagcomfort. Het moet ook voldoende ruimte bieden om mijn camera-apparatuur, inclusief een 100-400mm lens, veilig op te bergen. Ik heb momenteel een Brevite Runner als dagelijkse rugzak, maar deze is oncomfortabel tijdens langere hikes in bossen en biedt te weinig ruimte voor persoonlijke spullen. Daarnaast zou ik graag willen dat de rugzak er modern en eigentijds uitziet, dus niet te oudbollig of te techy. Heb je aanbevelingen voor backpacks die aan deze criteria voldoen? Ik hoor graag jullie suggesties en ervaringen. :)

Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-09 18:46
@DQmanglocQ

Ook al eens gekeken naar een camera inlay? Dan ben je vrijer in de keuze voor een mooie rugzak.
Ik heb deze destijds gekocht:
https://www.lowepro.com/g...ag-organizer-lp37348-pww/

Deze gebruik ik met een Osprey Stratos 24 voor dagwandelingen, dan is er genoeg ruimte over om wat kleding mee te nemen.
Voor meerdaagse wandeltochten kan de inlay zo in een grotere rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DQmanglocQ
procaliber schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:08:
@DQmanglocQ

Ook al eens gekeken naar een camera inlay? Dan ben je vrijer in de keuze voor een mooie rugzak.
Ik heb deze destijds gekocht:
https://www.lowepro.com/g...ag-organizer-lp37348-pww/

Deze gebruik ik met een Osprey Stratos 24 voor dagwandelingen, dan is er genoeg ruimte over om wat kleding mee te nemen.
Voor meerdaagse wandeltochten kan de inlay zo in een grotere rugzak.
Geen slecht idee! Alleen vraag ik mij af hoe je dat doet als je snel je camera er uit wilt halen (of lens). Ik neem aan dat de inlay onderaan de tas zit? Waardoor de rest van de spullen gestapeld op de inlay komt te liggen?

Ben benieuwd naar je ervaringen, snel kunnen wisselen van lens is door de brevite backpack wel een fijne bijkomstigheid geworden (misschien inmiddels wel een must..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@DQmanglocQ aangezien je vraag niets met Fuji te maken heeft heb ik hem hier even heen verplaatst. :)

Zelf ben ik erg fan van de f-stop tassen. Niet goedkoop maar erg robuust en in vele maten te krijgen waarbij je zelf weer je inzet kunt kiezen die het beste bij je gear past. Aparte toegang voor je fotospullen dus je kunt er altijd goed bij. Ik heb zelf de Lotus en ben daar erg tevreden over.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Gonadan schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:56:
@DQmanglocQ aangezien je vraag niets met Fuji te maken heeft heb ik hem hier even heen verplaatst. :)

Zelf ben ik erg fan van de f-stop tassen. Niet goedkoop maar erg robuust en in vele maten te krijgen waarbij je zelf weer je inzet kunt kiezen die het beste bij je gear past. Aparte toegang voor je fotospullen dus je kunt er altijd goed bij. Ik heb zelf de Lotus en ben daar erg tevreden over.
Hier hebben we een F-Stop Tilopa en Ajna, beide Duradiamond uitvoeringen, in gebruk sinds een poosje als vervanging van Tamracs en bevallen ook zeer goed, beide zijn wel groter dan de genoemde Lotus :P
Wat @Gonadan zegt over de inzets is waar, je kiest diegene die het beste bij je past. Of meerdere kan ook

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-09 18:46
DQmanglocQ schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:24:
[...]

Geen slecht idee! Alleen vraag ik mij af hoe je dat doet als je snel je camera er uit wilt halen (of lens). Ik neem aan dat de inlay onderaan de tas zit? Waardoor de rest van de spullen gestapeld op de inlay komt te liggen?

Ben benieuwd naar je ervaringen, snel kunnen wisselen van lens is door de brevite backpack wel een fijne bijkomstigheid geworden (misschien inmiddels wel een must..
De inlay heb ik bijna altijd bovenin zitten, je wilt er wel snel bij namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Margu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09 11:49
DQmanglocQ schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:54:
Beste mede-Tweakers,

Misschien dat er mensen zijn met ervaringen, so here it goes:

Ik ben op zoek naar een hike backpack waarin ik zowel mijn camera-uitrusting als persoonlijke spullen kan meenemen. Belangrijk is dat de rugzak een comfortabel ontwerp heeft, inclusief een hip belt voor extra draagcomfort. Het moet ook voldoende ruimte bieden om mijn camera-apparatuur, inclusief een 100-400mm lens, veilig op te bergen. Ik heb momenteel een Brevite Runner als dagelijkse rugzak, maar deze is oncomfortabel tijdens langere hikes in bossen en biedt te weinig ruimte voor persoonlijke spullen. Daarnaast zou ik graag willen dat de rugzak er modern en eigentijds uitziet, dus niet te oudbollig of te techy. Heb je aanbevelingen voor backpacks die aan deze criteria voldoen? Ik hoor graag jullie suggesties en ervaringen. :)

Dank je wel!
Toevallig sinds kort ook aan het kijken. Zoals hierboven aangegeven lijkt een insert praktisch. Hangt er vanaf welke rugzak je dan hebt/koopt, maar sommige zijn ook langs de zijkant beschikbaar (bvb deze heb ik momenteel). Je hebt die natuurlijk ook van Osprey, Deuter, ...

Als je er dan een Insert van Tenba (BYOB) insteekt of andere maat afhankelijk van je tas, maar met de opening naar de zijkant, heb je een custom made camera wandelrugzak. Dan is ook je camera en lenzen nog makkelijk bereikbaar zonder heel de tas van je rug te moeten halen, laat gewoon 1 schouderband hangen en draai je tas richting jou.
Eventueel een camera clip aan je schouderband en je moet al niet continu je tas openen om je camera te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Margu op 18-10-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DQmanglocQ
Margu schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:50:
[...]

Toevallig sinds kort ook aan het kijken. Zoals hierboven aangegeven lijkt een insert praktisch. Hangt er vanaf welke rugzak je dan hebt/koopt, maar sommige zijn ook langs de zijkant beschikbaar (bvb deze heb ik momenteel). Je hebt die natuurlijk ook van Osprey, Deuter, ...

Als je er dan een Insert van Tenba (BYOB) insteekt of andere maat afhankelijk van je tas, maar met de opening naar de zijkant, heb je een custom made camera wandelrugzak. Dan is ook je camera en lenzen nog makkelijk bereikbaar zonder heel de tas van je rug te moeten halen, laat gewoon 1 schouderband hangen en draai je tas richting jou.
Eventueel een camera clip aan je schouderband en je moet al niet continu je tas openen om je camera te nemen.
Z'n camera clip heb ik toevallig! Werkt inderdaad erg fijn om wat gewicht te verdelen. Je aanrader komt in de buurt van waar ik naar zat te kijken sinds vanochtend. https://www.shopmoment.co...untain-light-45l-backpack

daar zit er een opening aan de achterkant in om ook zo je camera "snel" te kunnen pakken. Ik kom in de buurt merk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ook hier diverse Capture clips in gebruik, Ideaal om toch een camera bij de hand te hebben als je niet in staat bent om even de rugzak af te doen.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DQmanglocQ
Nu zie ik ook toevallig zn ideale side acces tas, alleen is de prijs heel hoog:

https://www.shopmoment.co...ng-camera-backpack/sm-tan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margu
DQmanglocQ schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:55:

Je kan zoizo het beste langs de winkels langsgaan en direct de rugzakken passen. Dan weet je in ieder geval dat je rekening moet houden met side access.

Maar misschien had je dat al wel gepland :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Ik gebruik zelf sinds afgelopen vakantie deze rugzak. De rugzak kan je aan de onderkant ook openen waardoor je makkelijk bij de insert kan komen. In combinatie met de insert van Lowe Pro en een camera clip aan de schouderband werkt dit echt top.
Wat er verder dan nog in de tas gaat/kan
- drink zak met water
- regenjas
- klimgordel
- via ferrata set
- lunch
- snacks
- fleece vest

Door de goede heupband is het gewicht ook goed te dragen zonder dat het gewicht echt een probleem begint te worden. Met alleen schouderbanden krijg ik altijd behoorlijk last van mijn schouders.

[ Voor 7% gewijzigd door djfrankel op 19-10-2023 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margu
DQmanglocQ schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:55:

Uiteindelijk nog de ideale oplossing gevonden?

Toevallig ben ik zelf toch ook aan het zoeken. Er zijn gewoon teveel opties.
Ideaal zou zijn een rugzak met side access, comfortabel, uitneembare camera cube en te gebruiken voor dagdagelijks + werk + hiking + reizen :) .

Shimoda heeft nu deze Urban Explorer op kickstarter uitgebracht. Ziet er perfect uit, buiten de afwezigheid van een heupgordel. (Maar al in online reviews gezien dat je er zelf één in kan steken.)
De prijs houdt mij echter tegen. €221 + €35 verzending.
Ik moet al de 25l nemen als ik mijn 15" werklaptop wil kunnen meenemen, maar dan kan ik de rugzak dus niet meer als persoonlijk item meenemen op het vliegtuig.

Was ook aan het kijken naar de WANDRD PRVKE. Zou hier ook al de 31l moeten nemen om aan mijn lichaamslengte comfortabel te zitten (1m91). Maar zelfde 'vliegtuig probleem' en hiken lijkt mij ook niet comfortabel hiermee. Deze kan nu wel aan €140 worden gekocht. Wat dan weer veel beter in de prijsrange zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DQmanglocQ
Margu schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:48:
[...]

Uiteindelijk nog de ideale oplossing gevonden?

Toevallig ben ik zelf toch ook aan het zoeken. Er zijn gewoon teveel opties.
Ideaal zou zijn een rugzak met side access, comfortabel, uitneembare camera cube en te gebruiken voor dagdagelijks + werk + hiking + reizen :) .

Shimoda heeft nu deze Urban Explorer op kickstarter uitgebracht. Ziet er perfect uit, buiten de afwezigheid van een heupgordel. (Maar al in online reviews gezien dat je er zelf één in kan steken.)
De prijs houdt mij echter tegen. €221 + €35 verzending.
Ik moet al de 25l nemen als ik mijn 15" werklaptop wil kunnen meenemen, maar dan kan ik de rugzak dus niet meer als persoonlijk item meenemen op het vliegtuig.

Was ook aan het kijken naar de WANDRD PRVKE. Zou hier ook al de 31l moeten nemen om aan mijn lichaamslengte comfortabel te zitten (1m91). Maar zelfde 'vliegtuig probleem' en hiken lijkt mij ook niet comfortabel hiermee. Deze kan nu wel aan €140 worden gekocht. Wat dan weer veel beter in de prijsrange zit.
Jazeker! Ik heb een camera cube (LOWEPRO Creator Box XL ll Camera Case Black One Size
LOWEPRO Creator Box XL ll) aangeschaft en een hiking bag (Deuter Futura 26L).

Side acces heb ik laten vallen voor comfort. Hiervoor heb ik gekozen voor een peak design capture clip. Zo hang ik mijn camera aan mijn schouder en is die nog sneller te pakken dan via een side acces van een rugzak.

Maar wat een verschil met mijn oude Brevite Jumper. De rugharnas van de Deuter, maakt dat die van mn rug af staat en ik na uren hiken geen zweet rug kreeg. Geen pijn meer in de schouders of onderrug maakte dit een geslaagde 6 urige hike.

Ik ben dus heel tevreden en de Deuter kan je dusdanig klein maken dat die met het vliegtuig mee kan. Ik zag ook een laptop insert en daar paste mijn 14 inch MacBook net aan in met een hoes er omheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:28
DQmanglocQ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:58:
[...]
Jazeker! Ik heb een camera cube (LOWEPRO Creator Box XL ll Camera Case Black One Size
LOWEPRO Creator Box XL ll) aangeschaft en een hiking bag (Deuter Futura 26L).
Dank voor deze tip. Handig om los om de schouder te dragen, in een gewone rugzak te stoppen of tijdens lange wandelingen in mijn backpack. En lekker compact.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Topic lag al even stil, maar ik ben langzaam op zoek naar een vervanger voor mijn Manfrotto Rollerbag 70:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rg_Hh6UA32Yd3MSKYZEOf3ZTx-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2rdp3PIvAmIcwtmrCPYUI8d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFZT8kKPeJNl4eqy5Kq-K6Jxxy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0Nxh6sejQA6rUCOgZAsF91C.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mij passen er 2 bodies tegenover elkaar in met lenzen attached, dat is een fijne start. Maar wat hem vooral super fijn maakt is dat zowel de Sony 70-200 2.8 als de Ad300Pro's alle drie rechtop kunnen staan.

Dit kan omdat de tas relatief diep is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfVX706_AoahbrdX1a1l9EfCfEM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/axeTjUN4V4ve8Y07x4GyeTng.png?f=fotoalbum_large

Maar geen enkele tas heeft het eeuwige leven, dus ik zoek een nieuwe trolley, maar vind het lastig om de juiste te vinden.
Ad300pro's zijn 19,5cm lang,
70-200 2.8 II is 21,5 inc dopjes voor/achter.

Meer gear dan dit ga ik er niet in stoppen, voor specifieke klussen waarbij langere lenzen of grotere flitsers mee moeten, heb ik wel pelicases.

-----

Ik ken de Lowepro trolley's X100/X200/X300, maar die lijken allemaal te ondiep om dingen verticaal in te stoppen en liggend kost een lens/flitsers ineens 3x zoveel ruimte.
De X300, de grootste lijkt ook nogal wat diepte te verliezen tussen externe maat en interne???
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tH6TKNnSn0IrvTRXNGi1x1qJOq0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mUwvmtGutNRxj0xU6w9JMR63.png?f=user_large
Letterlijk van buiten groter en van binnen kleiner dan mijn huidige Manfrotto, qua diepte dan.

De ThinkTank trolley's wil ik nog even in de winkel checken, maar ook de grootste lijkt qua diepte tekort te komen?
De International V3 lijkt de grootste, maar is qua diepte ook krapjes voor een 70-200 lijkt het:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JM5An97uAaiuMnQGHtZ-tZ1xtC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gt6d4IrSn32ZjdxQiQ7Nh4ZI.png?f=fotoalbum_large

Dus ik ben out-of-ideas voor een Trolley waar dus mijn gear in past.
Zonder dat ik zoiets koop:
https://www.thinktankphot.../production-manager-50-v2
Voordat iemand deze aanbeveelt :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

edit:

Zelf nog even 5e rondje internet gedaan op zoek naar een trolley en had deze eerdere keren over het hoofd gezien:
https://www.cameranu.nl/n...ba-roadie-roller-24-zwart
Zou op zich goed kunnen voldoen aan mijn wensen volgens mij, ken het merk verder niet. En de wieltjes zien er wat simpel uit, twijfel of dat jaren abuse over gravel/grind/steen/asfalt/klinkerweg overleeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Nomad op 24-08-2024 12:30 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-09 15:07

DirtyBird

Praktiserend denker

@Nomad zou je niet een gewone trolley kunnen inrichten mbv deviders, inzetboxen, etc? Je hebt ook wel mensen die schuim gebruiken om meerdere bord- en kaartspellen in een doos te passen. Dat vergt natuurlijk niet dezelfde mate van bescherming, maar misschien kan zoiets je wel in de richting brengen om al je gear een perfecte pasplek te geven zonder dat je aan het specifieke camertasaanbod bent gebonden.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Nomad schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:59:
[...]

Zelf nog even 5e rondje internet gedaan op zoek naar een trolley en had deze eerdere keren over het hoofd gezien:
https://www.cameranu.nl/n...ba-roadie-roller-24-zwart
Zou op zich goed kunnen voldoen aan mijn wensen volgens mij, ken het merk verder niet. En de wieltjes zien er wat simpel uit, twijfel of dat jaren abuse over gravel/grind/steen/asfalt/klinkerweg overleeft.
Volgens een review lijkt je vermoeden wel te kloppen.
That said, we’re pretty sure the wheels and wedge feet will have to be replaced at some point (ours are, in fact, a bit chewed up upon closer inspection). Still, again, those are made to be replaceable.
Maar als ze makkelijk en bijv. door standaard rollerblade-like wieltjes te vervangen zijn, dan kan je het nog overwegen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
DirtyBird schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 01:51:
@Nomad zou je niet een gewone trolley kunnen inrichten mbv deviders, inzetboxen, etc? Je hebt ook wel mensen die schuim gebruiken om meerdere bord- en kaartspellen in een doos te passen. Dat vergt natuurlijk niet dezelfde mate van bescherming, maar misschien kan zoiets je wel in de richting brengen om al je gear een perfecte pasplek te geven zonder dat je aan het specifieke camertasaanbod bent gebonden.
Ik denk niet dat dat de bescherming bied en het gemak.
En schuim blokken op maat snijden werkt vooral als de inhoud hetzelfde blijft, ik heb elk jaar wel een paar lenzen of een body vernieuwd.

Ik kreeg nog de tip dat de ThinkTank Security V3.0 op sommige plekken wel diep genoeg is, ook al geeft Think Tank hun eigen site aan van niet. Dus voorlopig gaat mijn keuze daar naar uit, maar ik kijk nog even rustig door en de huidige tas is nog functioneel voor nu.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-08 21:47
Zou er iemand wat advies kunnen geven voor een heuptas waar ik een Olympus E-M5 mk3 en 2 lensen in kwijt kan. En eventueel een waterfles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

WNDRD brengt een nieuwe versie van de PRVKE (eeergh, denk dat ik de namen maar normaal ga spellen hierna 8)7 ) uit, via Kickstarter.
https://www.kickstarter.c...ndrd/prvke-v4-all-new-edc

Ik had er één met Black Friday besteld, maar na een hoop gedoe uiteindelijk gewoon terug gebracht (vanwege vlekken op het materiaal). Misschien een geluk bij een ongeluk. Één van die nieuwe kleuren bevalt me ook wel eigenlijk, denk dat ik er voor ga. Maar nog 3 dagen te gaan.

Make lovecraft not warcraft.

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste