Na zo'n anderhalf jaar een (te) kleine tas van DealExtreme te hebben gebruikt, ben ik op zoek naar een nieuwe! Het wordt mijn eerste "serieuze" cameratas.
Waarom wil je een nieuwe tas?
Huidige gear past niet meer.
Wat voor tas wil je?
Schoudertas, i.v.m. gebruiksgemak (gemakkelijk lenzen kunnen wisselen). Een rugzak kan eventueel (maar dan moet 'ie wel een beetje modieus verantwoord zijn, à la Crumpler). Slingshots vallen af, vind ze totaal niet mooi.
Daarnaast meteen even mijn budget: €40, max. uitloop naar €50 incl. BTW en verzenden.
Wat moet erin passen?
Ik heb op dit moment twee bodies: een Canon 5Dc en een Canon 60D. Beider zonder grip, dat blijft in de toekomst ook zo. In de meeste gevallen zal ik 1 body meenemen, maar voor een enkele keer moeten er twee in passen. Het zou mooi zijn als er bij beiden een lens op gemonteerd kan zitten, maar is geen vereiste.
Daarbij nog mijn lenzenarsenaal:
- Canon 70-200mm f/4L
- Canon 50mm 1.8 (met eventueel daaronder nog een 18-55)
- Sigma 10-20mm
Daarnaast mijn flitser (430EXII), accu's en geheugenkaartjes.
Welke tassen heb je zelf al gevonden?
Canon 10EG Deluxe Gadgetbag Let op: afbeelding die in de PW staat, klopt niet. Hij ziet er zo uit:
Waarom doet deze niet aan je vereisten?
Dat doet 'ie eigenlijk wel. Op internet staan echter weinig reviews over deze tas, dus was benieuwd of een andere tweaker er nog ervaringen mee heeft. Wat ik vooral lees, is dat hij de geadverteerde maximale inhoud (1-2 bodies en 5-8 lenzen) in de verste verte niet waarmaakt. Als ik de afbeeldingen zo zie, zou mijn huidige gear er net in moeten passen.
Verder vraag ik me af of ik geen andere tas over het hoofd zie. Voor mijn gevoel zijn er veel schoudertassen met een 3x1-vakjes-indeling, maar minder met een 3x2-indeling onder de €50. Vandaar de vraag of ik in dit geval voor de 10EG moet gaan, of toch beter kan gaan zoeken naar een rugzak.
Heeft iemand een goed advies?