Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

afterburn schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:21:

Ik heb al even gekeken naar de F-Stop ICU Pro small, en dat zal waarschijnlijk net passen, maar heb liever nog iets kleiner zodat er meer ruimte overblijft voor ander spul wat ook mee op reis moet. De ruimte op de motor houdt namelijk niet over.
Al gekeken naar iedere andere willekeurige insert die je bijvoorbeeld via ebay kunt kopen? Ze zijn in allerlei soorten en maten te krijgen. :) Je kunt ook kijken naar de F-Stop ICU Shallow serie. Scheelt net die paar cm in diepte die je misschien nodig hebt.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Heb nog eens rondgekeken. Een insert is niet echt handig. Die zijn niet goed af te sluiten en ook nogal floppy. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat de camera door die koffer gaat rollen. Dan kan ik de camera ook in een flinke handdoek wikkelen, heeft hetzelfde effect. :)

De ICU Shallow gaat niet werken, ivm de hoogte van de camera met grip. Ik zou er voor kunnen kiezen om de grip los mee te nemen, en alleen te gebruiken als ik hem nodig heb - dan zou het wel gaan.

Ideaal zo iets als een ICU Pro small zijn, maar dan nog iets kleiner. Iets met binnenmaten van, 15cm hoog, 17cm diep en 22cm breed.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen: Motor, dus ruimte houd niet over, dus grip blijft thuis. (Extra accu is een stuk kleiner dan de grip!!.

Is het wellicht een idee om plukschuim te halen en dat in de koffer van je motor te stoppen? Je geeft namelijk aan dat je de tas verder niet wilt gebruiken, alleen als bescherming, dus tja, waarom dan niet alleen de bescherming in je koffer stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik ga binnenkort op reis voor een aantal maanden naar Australië. Nu ga ik daar backpacken en zeul ik dus al een grote rugtas mee. Ik heb nu gewoon een schoudertas voor mijn 650D, sigma 18-250mm en canon 50mm f1.8. Die tas is echter wat krap (ook extra batterijen, wat lensfilters en sd kaartjes). Nou heb ik nog niet echt een goed idee over hoe ik de camera makkelijk mee kan dragen tesamen met mijn rugzak. Heeft iemand hier ervaring mee? Toch gewoon een schoudertas? Of nog andere oplossingen? Ik twijfel nog om misschien gewoon een rugzak model te halen en die dan andersom (dus op mijn borst/buik) te dragen. Heeft iemand dit al eens gedaan een vakantie lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:10

racoon

mooowwww

is de lowepro photo sport niet iets voor je?

Boven in een vak voor al je kleding en andere spullen, onderin kan je je camera gear kwijt.

[ Voor 51% gewijzigd door racoon op 31-12-2012 18:18 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

erikjannemann schreef op maandag 31 december 2012 @ 16:33:
Ik ga binnenkort op reis voor een aantal maanden naar Australië. Nu ga ik daar backpacken en zeul ik dus al een grote rugtas mee. Ik heb nu gewoon een schoudertas voor mijn 650D, sigma 18-250mm en canon 50mm f1.8. Die tas is echter wat krap (ook extra batterijen, wat lensfilters en sd kaartjes). Nou heb ik nog niet echt een goed idee over hoe ik de camera makkelijk mee kan dragen tesamen met mijn rugzak. Heeft iemand hier ervaring mee? Toch gewoon een schoudertas? Of nog andere oplossingen? Ik twijfel nog om misschien gewoon een rugzak model te halen en die dan andersom (dus op mijn borst/buik) te dragen. Heeft iemand dit al eens gedaan een vakantie lang?
Heeft je backpack de mogelijkheid om aan de voorkant een bijpassende extra 'tas' te hangen (soort van rugzak op je buik)? Daar kan je dan eventueel een insert in doen voor je camera.
Ergens anders in je bagage een lege messenger bag waar die insert ook in kan voor de momenten dat je niet met je hele backpack hoeft te zeulen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk op zoek naar een schoudertas (messenger bag) voor mijn systeemcamera met een objectief of 3. Niet zo heel moeilijk, want daar zijn er genoeg van maar nu komt het. Ik wil zo nu en dan ook een statief meenemenen... daarvoor een oogje of 2 onderaan de tas bijvoorbeeld om een pootje in te hangen leek mij niet zo moeilijk. Ik kan het niet vinden. Een schoudertas waaraan je een statief kan hangen om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Het lijkt me niet zo moeilijk om zelf twee lussen aan een messengerbag te maken. Heb je die optie al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb zelf deze Crumpler aangeschaft voor met backpacken. Is een hele dunne tas, bied dus wat minder bescherming, maar neemt ook niet meer ruimte in dan de spullen die er in zitten en weegt nauwelijks iets. Wanneer ik de camera niet gebruik gaat de tas in de backpack. Handiger dan een insert omdat je de tas in z'n geheel er uit kan halen en dan nog gewoon kan gebruiken.

Een extra tas op je buik dragen is naar mijn mening toch meer een teken dat je teveel mee sjouwt, lijkt me ook niet erg prettig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overweeg ook even wat er echt direct bij je camera moet zitten. Ik snap je logica helemaal om ook je SD kaartjes en andere troep bij je camera te willen stoppen. Echter die spullen kunnen net zo goed ergens anders zitten. Meestal zie je toch ruim op tijd aankomen dat je SD kaart bijna vol is, dus dan kan je gerust tijdens de lunch of je bivak even je tas in duiken om een andere SD kaart op te zoeken.

Daarnaast kan je je lens gebruik waarschijnlijk ook vrij goed inschatten. (Zoomlens voor overdag. 50 mm voor avond/nacht)

Wellicht heb je dus aan een holstertas (voor body en 1 lens) al genoeg, met daarnaast iets van een insert of een lenspouch om de tweede lens in je backpack veilig op te bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomzh schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:53:
Het lijkt me niet zo moeilijk om zelf twee lussen aan een messengerbag te maken. Heb je die optie al overwogen?
Niet echt, maar dat lijkt me toch uiteindelijk de makkelijkste en ook goedkoopste oplossing. Neem niet vaak een statief mee en voor die paar keer dat het wel meegaat is dat goed genoeg. Of misschien kan ik hem wel gewoon inhaken. Zal is kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Laatst online: 10-09 23:09
Het was al een heeele poos hoog nodig maar vandaag eindelijk besteld. Een nieuwe tas :), in mijn huidige tas past net mijn camera met 17-40 en de 50mm 1.8 en thats it. Heel veel spullen hoef ik ook weer niet mee maar wat groter mag wel, vandaag dus de Domke F6 besteld :) Ben erg benieuwd morgen want heb de tas verder niet in de winkel gevoelt natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:04

Milo.

klik

De F6 is een mooie en handige tas, ga je zeker plezier van hebben. Passen je spullen met gemak in.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Vanmiddag binnen gekomen :) , hele handige tas inderdaad. Echt heerlijk functioneel en niet te stijf, kan makkelijk bij mijn spullen terwijl je hem draagt.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/4jn7d3.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door hypz op 03-01-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
hypz schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:51:
Vanmiddag binnen gekomen :) , hele handige tas inderdaad. Echt heerlijk functioneel en niet te stijf, kan makkelijk bij mijn spullen terwijl je hem draagt.

[afbeelding]
Waar gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
bij konijnenberg besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 00:49
Iemand misschien een tip waar ik terecht kan voor een andere schouderband voor mijn schoudertas?

De band die bij de Lowepro Classified 160 AW geleverd wordt heeft een veel te dik en stug/stijf stuk padding waardoor deze zich niet goed aanpast aan mijn schouder en totaal niet lekker zit.
Verwijderbaar is het helaas niet, ZIt in be band vastgenaait en de band is daarbij ook niet één geheel maar bestaat uit twee stukken die bijde op het uiteinde van het gevoerde stuk vastzitten.
Dus dan maar op zoek naar iets anders, Ik kom alleen nergens met Google en bij Camerland, Cameranu en Kamera-express op de sites kan ik ook niets vinden.

Iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:59

sapphire

Die-hard pruts0r

In Nederland niet heel veel keus, Konijn is de enige die hier Domke verkoopt :p

Ik ben overigens op zoek naar een tasje voor een Nikon 1 j1 met 10-30 lens mounted.

Nou heb ik het complete KE en Konijn assortiment doorgenomen maar ik vind zoeken voor dit formaat echt lastig.
De meeste tasjes zijn of te groot voor wat ik zoek, bijvoorbeeld ruimte voor een extra lens ofzo wat voor mij niet nodig is. Of een snuittas voor een grote lens terwijl de 10-30 vrij klein is. Tasjes voor compactjes zijn veel te klein omdat de lens ten opzichte van de body een soort puist is.

Ik heb nu alleen een domke 1 compartment mini insert op het oog, camera daar in en gewoon in de handtas van m'n vriendin. Overigens haar camera dus mag wat stylish zijn (Jill-e vond ze niks).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Offtopic: goed dat je dat laatste erbij zegt. Ik dacht even dat je je vriendin je spullen liet sjouwen! :+

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hehehe goed idee >:)

Eerder andersom, denk dat ik voorlopig haar camera bij de mijne in de tas ga dragen. Mosschien is een stylish wriststrap ook wel leuk/handig :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Hello Kitty one?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7148/6523662931_750a4771e7_z.jpg
Hello Kitty camera straps are in store at Rigu now, and they're adorable. by hideyourarms/bigguybigcity, on Flickr

http://rigu.co.uk/hello-kitty-camera-strap

Sorry. Ga te veel met aziaten om, schijnt :+

Om toch maar een beetje ontopic te blijven: hebben er hier mensen ervaring met de Lowepro Pro Messenger bag? Ik heb nu een Exchange Messenger wat voor het geld (ik betaalde 14 euro) een prima tasje is. Kan heel handig klein opgeborgen worden en ik neem de tas dan ook vaak in koffer mee op vakantie. Neemt de ruimte van een paar sokken in. De padding is echter niet je van het en wil graag toch een wat beefier taske voor over de schouder hebben waar evt ook mijn kleine laptop of tablet in mee kan. Pro Messenger ziet er awesome uit maar is misschien wat overkill (duur en groot). Kleine broertje daarvan, de Event Messenger, is wat dat betreft misschien betere optie? Heeft ook dezelfde klitteband sluiting met silent option. Kan je hier makkelijk een 7d met een extra lens en flitser in meenemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Sjekster op 06-01-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Sjekster schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:42:
[...] Exchange Messenger wat voor het geld (ik betaalde 14 euro) een prima tasje is. Kan heel handig klein opgeborgen worden en ik neem de tas dan ook vaak in koffer mee op vakantie. Neemt de ruimte van een paar sokken in. De padding is echter niet je van het en wil graag toch een wat beefier taske voor over de schouder hebben
Is het een idee om een goedkoop (maar effectief) camera insert in de Exchange Messenger te stoppen voor de padding?
Zulke camera inserts zijn op Ebay al te koop voor zo'n 15 euro of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Die Exchange Messenger is door het gebrek aan hele dikke padding niet zo heel groot, als ik daar een insert in zou zetten is bijna de helft van de beschikbare ruimte weg denk ik..
Nu past mijn 7D met lens er in, plus een flitser en mijn 70-200L f/4 (of 2 kleinere lensen op elkaar.) Met extra padding gaat dat niet meer lukken ben ik bang. Tablet erbij kan ik dan helemaal vergeten.
Ik moet er dus ook wat extra spullen in kunnen meenemen naast camera gear.
(Exchange Messenger is btw wel een cameratas, je krijgt er 2 dividers bij. Padding is echter niet heel effectief, de tas blijft nooit in vorm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik ben nu een jaar of drie in het bezit van een Clik Elite Nature. Een erg fijne rugtas, vooral om het verstelbare harnas. Verder qua ruimte voor de fotospullen prima, het dagdeel mag wat groter. Echter, voor mijn doeleinden heeft de tas twee (grote) beperkingen: het gewicht (~2,8 kg leeg) en een te beperkte ruimte voor een camelbag. Dat eerste levert teveel gezeur op in het vliegtuig (want dan is de tas gevuld en soms te zwaar :(), ik drink op dagtochten rustig drie liter water weg dus reden twee lijkt mij duidelijk als ik niet weer met een pak flessen wil slepen.

Mijn wensen zijn:
  • Tas met een gewicht van max. ~1,5 kg
  • Verstelbaar harnas; mijn rug heeft een goedzittende rugzak nodig ivm blessures
  • Cameradeel voor EOS550D, 17-55 en 70-300L
  • Dagdeel voldoende groot (grootte van huidige tas is voldoende)
  • Camelbag mogelijk van bij voorkeur 3 liter (2 mag eventueel)
  • Bij voorkeur met 'ingebouwde' regenhoes
  • Stevige stof aangezien regenwouden buiten de gebaande paden niet bijdragen aan de levensduur van het materiaal.
  • Vanaf zijkant camera kunnen pakken mag, maar is niet noodzakelijk.
  • Moet als handbagage in het vliegtuig meekunnen.
Budget is geen probleem (zit toch al teveel vermogen rendementsheffing te betalen :X), maar het moet natuurlijk niet in de vier cijfers voor de komma gaan lopen.

Ik heb de Photo Sport 200 AW gezien in een winkel. Ziet er op zich prima uit en voldoet aan een aantal eisen. Helaas niet de meest gewenste (harnas en camelbag). De Clik Elite Hiker heeft in mijn ogen dezelfde beperkingen als de tas die ik al heb. Tamrac daypacks hebben voor zover ik zie ook niet wat ik zoek: geen camelbag mogelijkheid en ook het harnas schiet niet echt op.

Iemand hier nog richtingen waarin ik kan zoeken? Ben al even bezig met zoeken op internet, maar het is een leuke uitdaging om wat te vinden.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 09:03
Heb sinds kort de Crumpler Jackpack Half Photo rugtas.
Er zijn 2 versies. 1 voor systeem cameras en 1 maatje groter voor dslrs. (En een FULL Photo versie)
Ik heb de grotere, ook al gebruik ik het voor mijn systeemcamera.

Erg comfortabel met brede schouderstraps. En dubbele harnas.
Kan een 15" laptop in en voldoende andere spullen. (Dag deel)
Verder nog handige vakjes voor (lens)pennen en geheugenkaartjes.
In het Camera gedeelte passen 4 lenzen voor mijn NEX + NEX in de crumpler Quick Escape 150. (Dus de hele Quick Escape tas past nog in het vak)
De lenzen zitten niet los en ze voelen goed beschermd aan.
Je kan het ook als "gewone" rugtas gebruiken, doordat je de flap die het cameradeel en dagdeel scheidt los kan ritsen.
De rugtas is vrij breed. Maar best plat. Het steekt niet zo uit, wat ik prettig vind =)

2 nadelen:
Ritssluiting van het camera deel zit niet achter een buckle
Heeft geen tripod lus of houder...

[ Voor 5% gewijzigd door Omoe op 16-01-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Sjekster schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:22:
Offtopic: goed dat je dat laatste erbij zegt. Ik dacht even dat je je vriendin je spullen liet sjouwen! :+
Om het toch nog even te laten weten, het word bijna zeker een Manfrotto Nano VII pouch. Vooral dat die in het wit te krijgen is deed het hem :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
Ik heb ooit op een rugzakvakantie het onderste deel van mijn rugzak ingericht als fotogedeelte. Gewoon een klassieke niet al te grote fototas onderin, met de bovenkant naar buiten. Dan kan je nog relatief makkelijk aan je lenzen. Kom je op plaatsen waar je tijdens het stappen wel wat meer foto's wil maken, kan je je camera met twee (niet te lange) touwtjes bevestigen aan de lussen waar je je armen doorsteekt. Mijn vorige rugzak had aan de heupbanden ook nog vrij grote zakken waar ik dan een lens in kon steken.

Er bestaan van die trekkingrugzakken met fotovak, en hoewel dat wellicht de beste oplossing is, waren die (toen ik het opzocht) echt heel erg duur. (en moeilijk te vinden, check bijvoorbeeld f-stop). ik weet niet of je al een goede trekkingrugzak hebt? Daar wil je zeker niet op besparen. Zoek één die goed past en laat je bij voorkeur adviseren in een speciaalzaak.

Wat je op een backpackingvakantie echt niet wil is te veel gewicht en te veel zakken. Neem niet meer mee dan je nodig hebt en durf extra accesoires (batterijen/extra lenzen) ook achterwege te laten.

[ Voor 11% gewijzigd door Teun_2 op 19-01-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
Teun_2 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:46:
[...]

Ik heb ooit op een rugzakvakantie het onderste deel van mijn rugzak ingericht als fotogedeelte. Gewoon een klassieke niet al te grote fototas onderin, met de bovenkant naar buiten. Dan kan je nog relatief makkelijk aan je lenzen. Kom je op plaatsen waar je tijdens het stappen wel wat meer foto's wil maken, kan je je camera met twee (niet te lange) touwtjes bevestigen aan de lussen waar je je armen doorsteekt. Mijn vorige rugzak had aan de heupbanden ook nog vrij grote zakken waar ik dan een lens in kon steken.

Er bestaan van die trekkingrugzakken met fotovak, en hoewel dat wellicht de beste oplossing is, waren die (toen ik het opzocht) echt heel erg duur. (en moeilijk te vinden, check bijvoorbeeld f-stop). ik weet niet of je al een goede trekkingrugzak hebt? Daar wil je zeker niet op besparen. Zoek één die goed past en laat je bij voorkeur adviseren in een speciaalzaak.

Wat je op een backpackingvakantie echt niet wil is te veel gewicht en te veel zakken. Neem niet meer mee dan je nodig hebt en durf extra accesoires (batterijen/extra lenzen) ook achterwege te laten.
Hey, nog bedankt voor je reactie. Ik heb een goede rugzak en een Domke F2 aangeschaft. Als ik de rugzak niet bij me heb draag ik de domke gewoon via de schouderband. Als ik de rugzak om heb kan ik eventueel de hele fototas in mijn rugzak doen. Heb de Domke overigens wel mets stootschuim iets berschermender gemaakt. Ik verwacht niet vaak van lens te hoeven wisselen, heb bewust een Sigma 18-250 aangeschaft.

Ik vlieg dinsdag die kant op, dus ik zal het wel gaan ondervinden of het op deze manier fijn werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ik heb zelf recentelijk de Lowepro Slingshot 202AW aangeschaft en ben daar heel erg tevreden over. Als ik op pad ga om te fotograferen wil ik eigenlijk zo veel objectieven als mogelijk meenemen, omdat ik tijdens fotosessie altijd net die lens nodig heb die ik niet bij mij heb.
In eerste instantie gebruikte ik een rugzakmodel, maar dat als nadeel dat als er zich een fotomoment voordeed, ik eerst de tas van mijn rug moest halen, camera moest pakken en tegen dat moment was het moment vaak al voorbij.

De slingshot geeft mij het beste van 2 werelden: Het voordeel van een kleine tas onder handbereik en het voordeel van een rugtas waar je veel spul in kwijt kunt. De 202AW is voor mij een goede middenweg tussen opbergruimte en gebruiksgemak. En ik moet zeggen dat ik tot nu toe er heel erg tevreden over ben.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:31:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een schoudertas (messenger bag) voor mijn systeemcamera met een objectief of 3. Niet zo heel moeilijk, want daar zijn er genoeg van maar nu komt het. Ik wil zo nu en dan ook een statief meenemenen... daarvoor een oogje of 2 onderaan de tas bijvoorbeeld om een pootje in te hangen leek mij niet zo moeilijk. Ik kan het niet vinden. Een schoudertas waaraan je een statief kan hangen om mee te nemen.
Ik liep ook te prutsen met riempjes aan mijn fototas. Maar zelfs met mijn lichtgewicht Sirui is het weer een extra verzwaring op dezelfde schouder. Uiteindelijk heb ik mijn fototas intact gelaten en het statieftasje voorzien van een goede riem. Statieftas over de ene schouder, fototas over de andere. Werkt prima.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Killer schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:37:
Ik heb zelf recentelijk de Lowepro Slingshot 202AW aangeschaft en ben daar heel erg tevreden over. Als ik op pad ga om te fotograferen wil ik eigenlijk zo veel objectieven als mogelijk meenemen, omdat ik tijdens fotosessie altijd net die lens nodig heb die ik niet bij mij heb.
In eerste instantie gebruikte ik een rugzakmodel, maar dat als nadeel dat als er zich een fotomoment voordeed, ik eerst de tas van mijn rug moest halen, camera moest pakken en tegen dat moment was het moment vaak al voorbij.

De slingshot geeft mij het beste van 2 werelden: Het voordeel van een kleine tas onder handbereik en het voordeel van een rugtas waar je veel spul in kwijt kunt. De 202AW is voor mij een goede middenweg tussen opbergruimte en gebruiksgemak. En ik moet zeggen dat ik tot nu toe er heel erg tevreden over ben.
Zit er bij die tas ook een *klik* verbinding vanaf de linkermiddel naar de brede band op de voorkantzeg maar als je hem om hebt? Dus dat niet niet heel gemakkelijk af valt?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yahrr schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:51:
[...]

Ik liep ook te prutsen met riempjes aan mijn fototas. Maar zelfs met mijn lichtgewicht Sirui is het weer een extra verzwaring op dezelfde schouder. Uiteindelijk heb ik mijn fototas intact gelaten en het statieftasje voorzien van een goede riem. Statieftas over de ene schouder, fototas over de andere. Werkt prima.
Dat is ook een mooie oplossing.
Ik heb een Manfrotto Unica V Messenger Bag gekocht. Mijn statief past netjes in het daarvoor bestemde vakje. En de tas is lekker ruim zodat ik nu eigenlijk het als gewone werktas gebruik en zodoende ook altijd mijn camera met objectieven bij me heb.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/417-QAzB6sL._SL500_AA300_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshu
  • Laatst online: 14-09 22:55
Gisteren heb ik bij de MM een Vanguard Up-Rise 15 meegenomen, voor mijn tweede-handse D5100 met 18-55 kitlens.

De tas is net hoog genoeg om deze samenstelling te kunnen behuizen maar veel meer past er dan ook niet meer bij in het hoofdvak. Volgens de website biedt de "Expanding Mode" een maximale hoogte van 16,5 cm en dat klopt wel, precies genoeg voor mijn lens als deze maximaal uitgeschoven is.

Helaas is het zo dat als je die maximale hoogte wil gebruiken, je de clip aan de voorkant (welke van het handvat naar beneden loopt, zie ook de website voor foto's) niet meer dicht kan krijgen. Ik geloof niet dat het perse nodig is voor de stevigheid maar het geeft wel een prettig gevoel en het ziet er beter uit dan zo'n loshangende clip.

Hij maakt een uiterst degelijke indruk en biedt goede bescherming voor de camera. Al met al dus zeer tevreden hoewel het net een maatje groter had gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Na zo'n anderhalf jaar een (te) kleine tas van DealExtreme te hebben gebruikt, ben ik op zoek naar een nieuwe! Het wordt mijn eerste "serieuze" cameratas.

Waarom wil je een nieuwe tas?
Huidige gear past niet meer.

Wat voor tas wil je?
Schoudertas, i.v.m. gebruiksgemak (gemakkelijk lenzen kunnen wisselen). Een rugzak kan eventueel (maar dan moet 'ie wel een beetje modieus verantwoord zijn, à la Crumpler). Slingshots vallen af, vind ze totaal niet mooi.
Daarnaast meteen even mijn budget: €40, max. uitloop naar €50 incl. BTW en verzenden.

Wat moet erin passen?
Ik heb op dit moment twee bodies: een Canon 5Dc en een Canon 60D. Beider zonder grip, dat blijft in de toekomst ook zo. In de meeste gevallen zal ik 1 body meenemen, maar voor een enkele keer moeten er twee in passen. Het zou mooi zijn als er bij beiden een lens op gemonteerd kan zitten, maar is geen vereiste.

Daarbij nog mijn lenzenarsenaal:
- Canon 70-200mm f/4L
- Canon 50mm 1.8 (met eventueel daaronder nog een 18-55)
- Sigma 10-20mm

Daarnaast mijn flitser (430EXII), accu's en geheugenkaartjes.

Welke tassen heb je zelf al gevonden?
Canon 10EG Deluxe Gadgetbag Let op: afbeelding die in de PW staat, klopt niet. Hij ziet er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://www.digit-photo.com/CANON_Fourre_Tout_10EG_Reflex___Objectifs_EF__Moyen_Format_-p-CANON0027X650.jpg

Waarom doet deze niet aan je vereisten?
Dat doet 'ie eigenlijk wel. Op internet staan echter weinig reviews over deze tas, dus was benieuwd of een andere tweaker er nog ervaringen mee heeft. Wat ik vooral lees, is dat hij de geadverteerde maximale inhoud (1-2 bodies en 5-8 lenzen) in de verste verte niet waarmaakt. Als ik de afbeeldingen zo zie, zou mijn huidige gear er net in moeten passen.

Verder vraag ik me af of ik geen andere tas over het hoofd zie. Voor mijn gevoel zijn er veel schoudertassen met een 3x1-vakjes-indeling, maar minder met een 3x2-indeling onder de €50. Vandaar de vraag of ik in dit geval voor de 10EG moet gaan, of toch beter kan gaan zoeken naar een rugzak.

Heeft iemand een goed advies?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Voor wat je wil vind ik je budget nogal onrealistisch. Voor 50 euro kom je meestal niet verder dan de standaard kleine tasjes voor zover ik tegen kom in de winkels in iedergeval. Bovenstaande tas ziet er inderdaad echt niet uit alsof je daar 2 body's en 5/8 lenzen in kwijt kan. Misschien 2 bodies OF 5-80 lenzen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Tja, daarom hoopte ik ook dat iemand wellicht een verborgen pareltje aan kon wijzen :)
Als ik de afbeeldingen op internet mag geloven, moet mijn gear er net inpassen: Afbeeldingslocatie: http://images.eq.sk/PRODUKT_BIG%7C333731_0d.jpg.

Dit is overigens wat Canon er over zegt: "This gadget bag is an excellent value, with all the quality material of the Professional 1, at a slightly smaller size. It is designed to hold two 35mm SLR bodies, 5 - 8 lenses, plus film and accessories." Ik ben zelf niet zo naief om te denken dat 2 bodies én 8 lenzen erin passen, dat scheelt :P Maar is er überhaupt voor 40-50 euro een vergelijkbare tas in de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
In totaal tegen de 2500 euro aan apparatuur moet je niet persé in en tas van 40 euro willen stoppen, maar dat terzijde... Ik heb de Canon 10EG jaren gebruikt en er is op zich niets mis mee, maar méér dan één body erin wordt al snel krap. Dan moet je an gaan puzzelen met een bepaalde lens op een body om eea passend te krijgen.
Inmiddels doet deze tas bij mij dedicated dienst om flitsers en batterijen in te vervoeren, passen er mooi een stuk of 7 tegelijk in.

Daarnaast heb ik sindsdien grote bezwaren tegen dat soort tassen ontwikkeld, die CAMERATAS schreeuwen - en al helemaal met een Canon logo erop. Elke tas kan gejat worden, maar dat soort zwarte nylon met allerlei vakjes die relatief makkelijk open kunnen vind ik niet echt ideaal om me in het openbaar mee te begeven. Hangt er natuurlijk ook sterk vanaf waar je heen gaat.

Ik zou eens goed nadenken over wat je allemaal op welke momenten wil meenemen. Als je van plan bent om vaak met al je apparatuur op pad te gaan en lang onderweg te gaan zou ik toch voor een rugzak gaan. Als je een "werk-tas" zoekt waar je snel in kan navigeren dan zou ik de afweging maken tussen één alles-in-één tas, en een compactere voor body + 2-3 lenzen.

Ik gebruik zelf de domke F-5Xz voor de laatste categorie (minimalistisch 1 body 2 lenzen, flitser en wat dan ook) en de Think Tank Retrospective 30 voor als ik 2 bodies en meer lenzen mee wil nemen.
Beiden buiten je budget, maar misschien wat stof tot nadenken. Een grote tas op de groei is een goed idee, maar daar ga je van balen als je niet ook een kleinere schouder- of rugtas hebt voor tripjes met minder apparatuur.
Als je je budget wat kan ophogen is een crumpler misschien leuk, die hebben in alle maten wel wat.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakMDS op 01-02-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Ben het met SndBastard eens. Ik heb zelf een Domke F2 waar al m'n spul in kan, en nog een paar kleinere tassen waaronder een Crumpler voor als ik alleen een camera met lens mee wil nemen. Beiden schreeuwen minder hard 'camera tas met duur spul om te stelen' als zo'n Canon tas.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 09:33
Iemand een idee of een canon 7D met grip past in een crumpler company gigolo 7500?
De 8500 lijkt me meteen zo groot en uit de foto's op inet kan ik het net niet halen.
Maar vind de tas wel erg tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Van het weekend nieuwe tas besteld, deze: http://link.marktplaats.nl/632359146
Maar dan via ebay, voor 34 eu wil ik het risico wel lopen :)

Geïnteresseerden kunnen zoeken op Backpacker BBK-3 op eBay: http://www.ebay.com/sch/i...packer+bbk-3&LH_PrefLoc=2

Zodra ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringens een posten. Ging me erom dat ik aan tas had waar je niet zo 1,2,3 aan zou zien dat het een fototas is. Altijd handig voor festivalletjes en casual transport mijn mijn camera. Er zou een 7D met een 70-200, zoomlens en flitser in moeten passen heb ik me laten vertellen. Kijken of dat ook zo is :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Die tas is door DigitalRevTV gereviewd, hij kwam zacht gezegd niet als beste uit de test. Wel een erg leuke twee-delige miniserie: YouTube: Camera Bag Durability Test pt. 1

Ben benieuwd of hij toch wel de moeite waard is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:49

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
afterburn schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:07:
Ben het met SndBastard eens. Ik heb zelf een Domke F2 waar al m'n spul in kan, en nog een paar kleinere tassen waaronder een Crumpler voor als ik alleen een camera met lens mee wil nemen. Beiden schreeuwen minder hard 'camera tas met duur spul om te stelen' als zo'n Canon tas.
Hier ook de Domke F2, blijft mijn favo tas. Heb 6 verschillende cameratassen, van rugzak tot slingshot tot schouder, maar de Domke blijft favoriet.
Al mijn spul kan er niet in, maar dat hoeft gelukkig ook niet.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

tobiasvs schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:26:
Maar is er überhaupt voor 40-50 euro een vergelijkbare tas in de markt?
Misschien een Lowepro Exchange Messenger (<40 euro), maar die heeft niet/nauwelijks padding. Die moet je dan apart bij kopen (camera insert).
Of je moet het zoeken (in Chinese merken) op Ebay, bijv:
http://www.ebay.com/itm/B...D3%26sd%3D320850133213%26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobiasvs schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:24:
Verder vraag ik me af of ik geen andere tas over het hoofd zie. Voor mijn gevoel zijn er veel schoudertassen met een 3x1-vakjes-indeling, maar minder met een 3x2-indeling onder de €50. Vandaar de vraag of ik in dit geval voor de 10EG moet gaan, of toch beter kan gaan zoeken naar een rugzak.
€ 50,- is al een vrij laag budget voor een goede cameratas, maar dat terzijde.

Er zijn inderdaad vrijwel geen 3*2 schouder tassen te vinden in die prijsrange. Als ik naar de ontwikkeling van de afgelopen jaren kijk, zie je dat die toch wel richting 1 breed aan het gaan is. Dat is overigens ook niet zo heel vreemd volgens mij. Bij een 3*2 tas, ligt het gewicht van het geheel gelijk een flink stuk verder van je af. Het gevolg is daarmee ook dat het draagcomfort afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Dank tobiasvs, nog net de order kunnen annuleren naar aanleiding vd review. De tas was nog niet verstuurd. Normaal kijk ik altijd DigitalRev, deze heb ik gemist.. En zoals hij zelf zegt die tas kost in China 20 USD ofzo, dan is 50 USD nog steeds veel.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:03:
[...]

€ 50,- is al een vrij laag budget voor een goede cameratas, maar dat terzijde.

Er zijn inderdaad vrijwel geen 3*2 schouder tassen te vinden in die prijsrange. Als ik naar de ontwikkeling van de afgelopen jaren kijk, zie je dat die toch wel richting 1 breed aan het gaan is. Dat is overigens ook niet zo heel vreemd volgens mij. Bij een 3*2 tas, ligt het gewicht van het geheel gelijk een flink stuk verder van je af. Het gevolg is daarmee ook dat het draagcomfort afneemt.
Het vervelende is alleen dat als je een camera met batterijgrip gebruikt, je een 3*2 nodig hebt, want anders past je toestel er niet in. Er zijn helaas weinig compacte schoudertassen tegenwoordig waar dat past.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Nu moet ik toegeven dat ik de grootste versie uit de serie heb, maar ook in kleinere versies van de schoudertas die ik heb, passen (semi)pro body's met grip, terwijl het toch tassen zijn die maar 1 lens diep zijn.

Grrr, hoe heet dat kreng ook al weer.

Overigens heb ik de grootste gekocht om een simpele reden. Ik wilde graag het volgende mee kunnen nemen:
- Nikon semipro body (eerst D300, nu D700 of D300)
- Nikon 24-70 f2.8
- Nikon 70-200 f2.8
- Iets anders (bijvoorbeeld flits, peleng, 24-120 vr, 105 f2.0 DC etc.)

Het coole is dat ik in deze tas zelfs de 70-200 f2.8 gemount er in kan stoppen, maar dan moet ik wel de "suppersizerits" los maken. Overigens heb ik ook al een keer het volgende er in gestopt:
Links: Nikon D300 + 24-70
Midden: 70-200
Rechts: Nikon D700 + 24-120

(Let op: Ik gebruik nooit grip's. Ik vind dat persoonlijk heel onhandig. Echter ik denk dat ik in deze configuratie minimaal 1 camera met grip mee had kunnen nemen, waarschijnlijk beide.)

Gelukkig bestaat er nog zo iets als CameraNu.nl ..... even zoeken en ja, ik weet het weer. Ik heb een LowePro Classified AW 200.

(Qua prijs overigens ver over de 50 euro heen. Dus op het punt van discussie met TobiasSV totaal niet relevant.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:03:
..... even zoeken en ja, ik weet het weer. Ik heb een LowePro Classified AW 200.
Ook toevallig dat deze ook is getest in die video van DigitalRev hierboven :)
YouTube: Camera Bag Durability Test pt. 1
Voor de zekerheid een extra metalen ring aan de riemhengsel bevestigen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
De vraag is hoe nuttig die test is. Alleen die waterdichte test en eventueel dat vallen lijken me nuttig. Al de rest? Ik steek mijn tas niet in brand, ga er niet lomp aanhangen enzoverder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Mijn ervaring duid er niet op dat het riemhengsel mij een probleem op gaat leveren.

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik alleen de eerste paar minuten heb zitten kijken. Schiet natuurlijk lekker op als je twee tassen over een schouder hangt. Gek zeg, dat er dan eentje afdondert als je de arm van de paspop naar beneden doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Teun_2 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:53:
De vraag is hoe nuttig die test is. Alleen die waterdichte test en eventueel dat vallen lijken me nuttig. Al de rest? Ik steek mijn tas niet in brand, ga er niet lomp aanhangen enzoverder.
Die testen geven wel zeker inzicht. Je moet natuurlijk wel verder kijken dan de tests an sich.
De brandtest geeft aan wat er met het toegepaste materiaal gebeurd en wat de risico's zijn voor de drager. Misschien dat *jij* niet vaak in brandgevaarlijke situaties komt, maar dat kan voor anderen wel gelden.
En het "lomp aanhangen" is natuurlijk gewoon een goede test op krachtbelasting op de draagriem, zo raar is dat niet.

Vaak brengt DigitalRev zulke testen op een lompe manier, maar dat is vermaak en een manier om op te vallen tussen de duizenden andere Youtube testfilmpjes. Dat maakt de resultaten van hun test echter niet minder nuttig of inzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Fireshade schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:09:
[...]

Die testen geven wel zeker inzicht. Je moet natuurlijk wel verder kijken dan de tests an sich.
De brandtest geeft aan wat er met het toegepaste materiaal gebeurd en wat de risico's zijn voor de drager. Misschien dat *jij* niet vaak in brandgevaarlijke situaties komt, maar dat kan voor anderen wel gelden.
En het "lomp aanhangen" is natuurlijk gewoon een goede test op krachtbelasting op de draagriem, zo raar is dat niet.

Vaak brengt DigitalRev zulke testen op een lompe manier, maar dat is vermaak en een manier om op te vallen tussen de duizenden andere Youtube testfilmpjes. Dat maakt de resultaten van hun test echter niet minder nuttig of inzichtelijk.
Ik heb digitalrev toch vaak het idee dat het entertainment de inhoud vervangt in plaats van aanvult. Ze willen een top gear van camera's worden, maar top gear geeft buiten veel humor ook nog goede inzichten. Die test op krachtbelasting is idioot, dat is geen realistische test. Wat ik daarmee moet, weet ik niet. Als ze met minder grote krachten gewerkt, viel er nog wel iets voor te zeggen, maar dit is niet realistisch. En hoeveel consumenten komen in brandgevaarlijke situaties? Ik kan me moeilijk een doelgroep voorstellen.

Ik vind de mopjes bovendien ook vaak erg flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Teun_2 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:14:
[...]
Die test op krachtbelasting is idioot, dat is geen realistische test. Wat ik daarmee moet, weet ik niet. Als ze met minder grote krachten gewerkt, viel er nog wel iets voor te zeggen, maar dit is niet realistisch.
Sorry, maar je zou geen goede producttester zijn ;)
Als je een kritieke belastingtest goed wil doen, moet je juist doorgaan tot er schade ontstaat. Pas dan zie je wat de zwakke plekken van het ontwerp zijn. Bij auto's: crash tests ;)

Hun test geeft bijvoorbeeld aan dat de metalen ring van de Lowepro niet zo sterk is als de kunststoffen ring van Crumpler. Ook zie je waar de Domke eerst gaat scheuren, terwijl het nylon van de Lowepro en Crumpler geen krimp geven. Een andere test toont dat het canvas zoals bij de Domke vele malen slijtvaster is dan het nylon. En ga zo maar door.
Je moet gewoon de zinnige dingen uit de onzin halen bij DigitalRev.
En hoeveel consumenten komen in brandgevaarlijke situaties? Ik kan me moeilijk een doelgroep voorstellen.
Dat is dus je persoonlijke voorstelling ;)
Ik vind het anders erg nuttig om te weten wat er gebeurt, mocht zo'n tas vlam vatten. Vlam vatten gebeurt -als het goed is- altijd per ongeluk, dus een echte doelgroep daarvoor bestaat niet.
Ik vind de mopjes bovendien ook vaak erg flauw.
Als hun humor en presentatie je niet bevalt, prima. Maar kijk dieper ;)
De resultaten van de tests blijven op zichzelf staan, vooral omdat het om een vergelijkende test gaat, ook al zijn ze niet compleet wetenschappelijk verantwoord uitgevoerd.

Notitie: ik ben geen fan van DigitalRev of zo, maar om hun tests nou gelijk als onzin te bestempelen wegens hun lompe aanpak lijkt me geen goed uitgangspunt, wat eigenlijk mijn eh... punt in deze was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 00:49
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:03:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Nu moet ik toegeven dat ik de grootste versie uit de serie heb, maar ook in kleinere versies van de schoudertas die ik heb, passen (semi)pro body's met grip, terwijl het toch tassen zijn die maar 1 lens diep zijn.

Grrr, hoe heet dat kreng ook al weer. LowePro Classified AW 200.

(Qua prijs overigens ver over de 50 euro heen. Dus op het punt van discussie met TobiasSV totaal niet relevant.)
Heb zelf de Lowepro Classified 160 AW, En daar kan een body met grip ook prima in. (Heb zelf geen grip maar de Nikon D600 past er prima in als ik hem een kwartslag draai tegenover hoe ik hem er normaal insteek, Met grip eraan zal dus geen probleem zijn.

De Classified 140 is een stuk kleiner dan de 160 en 200 en daar past een camera met grip niet in. (En de 250 is net zo groot als de 200 maar heeft ook extra plaats voor een laptop.)

Overigens hoeft de Classified 200 AW helemaal niet zo duur te zijn, Je hebt hem al voor € 60,- nieuw exclusief verzendkosten bij een webwinkel binnen Europa.

Edit:
Ik ben het overigens niet helemaal eens met de manier waarop DigitalRev de tas op waterdichtheid getest heeft, En al helemaal niet met het excuus dat ze er bij maken.

Allereerst zegt DigitalRev de tas te testen en niet een stuk plastic dat tegen regen moet beschermen, Maar als de tas ontworpen is om samen te werken met een regen-hoes voor als het flink hard regent en je dat ding dan niet gebruikt als je de tas onder een fontein hangt. Moet je niet verbaasd opkijken als de inhoud niet droog is gebleven.

Ten tweede heeft hij de tas volgens mij niet eens correct dicht geritst en dat helpt in die situatie ook niet mee.

[ Voor 21% gewijzigd door Sato op 06-02-2013 18:14 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Fireshade schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:04:
[...]

Sorry, maar je zou geen goede producttester zijn ;)
Als je een kritieke belastingtest goed wil doen, moet je juist doorgaan tot er schade ontstaat. Pas dan zie je wat de zwakke plekken van het ontwerp zijn. Bij auto's: crash tests ;)

Hun test geeft bijvoorbeeld aan dat de metalen ring van de Lowepro niet zo sterk is als de kunststoffen ring van Crumpler. Ook zie je waar de Domke eerst gaat scheuren, terwijl het nylon van de Lowepro en Crumpler geen krimp geven. Een andere test toont dat het canvas zoals bij de Domke vele malen slijtvaster is dan het nylon. En ga zo maar door.
Je moet gewoon de zinnige dingen uit de onzin halen bij DigitalRev.

[...]

Dat is dus je persoonlijke voorstelling ;)
Ik vind het anders erg nuttig om te weten wat er gebeurt, mocht zo'n tas vlam vatten. Vlam vatten gebeurt -als het goed is- altijd per ongeluk, dus een echte doelgroep daarvoor bestaat niet.

[...]

Als hun humor en presentatie je niet bevalt, prima. Maar kijk dieper ;)
De resultaten van de tests blijven op zichzelf staan, vooral omdat het om een vergelijkende test gaat, ook al zijn ze niet compleet wetenschappelijk verantwoord uitgevoerd.

Notitie: ik ben geen fan van DigitalRev of zo, maar om hun tests nou gelijk als onzin te bestempelen wegens hun lompe aanpak lijkt me geen goed uitgangspunt, wat eigenlijk mijn eh... punt in deze was.
Een goede producttest op de sterkte van die dingen, doe je met een kracht die je kan regelen. Springen en aan de tas hangen is elke keer weer heel anders. Ook bij de vuurtest, niet alle tassen werden op dezelfde manier blootgesteld aan het vuur. "niet compleet wetenschappelijk" verander je dus best in "compleet niet wetenschappelijk". Ik erger me soms al aan mythbusters, maar digitalrev is weer een paar klassen erger :s. Ik heb ook vaak de indruk dat ze in de testen andere reviews maar wat napraten in plaats van zelf te testen.

Ontopic: ik zoek een leuke cameratas voor mijn m43 systeempje. Wat moet erin: epl-1, ep-3, olympus 45mm f/1.8, panasonic 20mm f/1.7, samyang 7,5mm 3.5, olympus 14-42 kitlens, metz 44 flitser en een paar filtertjes, extra batterij, geheugenkaartjes, balpen etc. De meeste tassen die ik vind zijn te diep gemaakt voor die kleine lenzen. Ik zoek een schoudertas(je) met een niet te diepe indeling dus, of toch een die niet al te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 14-09 07:31
ThomasW schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:07:
Goed, ik ben nu dus ook weer in de markt voor een nieuwe schoudertas.

Wat moet er in zeker kunnen
5D2+grip+35L
Minstens 3 lenzen (primes, dus geen enorme telelenzen)
Flitser
Filters, batterijen, accu's, CF

Voorlopig kom ik niet verder dan een Domke F-3X, maar die komt best lomp over. Het liefst heb ik een Crumpler of iets wat er op lijkt.
We zijn een paar maanden verder, maar uiteindelijk is de keuze gevallen op een Think Tank Retrospective 30.

Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/got/tas1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/got/tas2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Laatst online: 22:56
Goeie keuze!

Heb hem nu een paar maanden en ben er nog steeds erg blij mee met mn retro! Was ook in de markt voor een crumpler maar geen moment spijt gehad van deze keuze.

Hij oogt wel een stuk kleiner op de eerste foto dan die in werkelijkheid is ;)

[ Voor 19% gewijzigd door JP_S op 08-02-2013 11:30 ]

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:54
Deze week mijn Domke F-5XC ontvangen. Besteld via Ebay in Amerika, helaas wel onderschept door de Douane, maar nog altijd goedkoper dan in NL. De tas besteld voor dagtripjes, voorwaarde was dat mijn 60D, Tamron 17-50 en Canon 70-200 erin moeten kunnen. Zelfs met de 70-200 op de body past de camera nog.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8085/8458416580_3dc9f4693c_o.jpg

De F-5XC is identiek aan de F-5XZ, echter de C heeft een extra rits aan de onderzijde.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8090/8457314867_dfb1d638ca_o.jpg

Voor een korte review klik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Heb je de Z en C niet juist omgedraaid? Ik heb de F-5XZ (Waxwear) die niet die rits onderin heeft, en ik dacht altijd dat het Z-model niet die rits heeft en de C juist wel.
Hoe dan ook, het is een fijne tas, die bij mij nog altijd dienst doet als een soort "every-day-carry"-tas waar perfect een micro 4/3s systeem met wat extra spul in past, maar ook prima een 5D met 2 extra lenzen. Zelfs een 70-300 past er op de camera in, wat best indrukwekkend is voor zo'n compacte tas.

Wel merk je duidelijk dat het krap begint te worden als je filters, blaasbalgje etc mee wil nemen. Daar reserveer ik dan meestal één kant van de tas voor. Met een lenskoker of pouch die klitteband aan de zijkanten heeft kan het beter, die kan je dan relatief hoog in de tas bevestigen. Daar komt de rits onderin dan handig uit, maar die rits was er helaas niet voor het waxwear model.

7" tablet past perfect in de achter flap.

[ Voor 28% gewijzigd door TweakMDS op 09-02-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:54
SndBastard schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:35:
Heb je de Z en C niet juist omgedraaid?
Je hebt helemaal gelijk, bedankt, heb het aangepast. Ik heb een van de schotten ook als bodem gebruikt boven de rits, op deze manier houdt je onderin nog redelijk wat plaats over.

[ Voor 4% gewijzigd door bennyd op 09-02-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/wp-content/gallery/cache/115__600x400_img_7023-b4.jpg

Mijn kleine review

http://www.thomasvanderwi...-retrospective-30-review/

[ Voor 34% gewijzigd door ThomasW op 18-02-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:34

Patrick89

PSN : Gamesource

Onlangs zelf de Think Tank Retrospective 20 aangeschaft vanwege de mogelijkheid om een 70-200 met body in de tas kwijt te kunnen.

Tot op heden erg tevreden met deze tas, de Think Tank Retrospective 30 lijkt me evengoed een degelijke tas en is het geld meer dan waard.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Degelijk is hij absoluut, echt een enorm verschil met mn vorige tas, een chinees ding van 25 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zit de klep van zo'n Retrospective nou aan de voorkant alleen met klitteband vast of zit daar nog iets van een gesp ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
henkie196 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:20:
Zit de klep van zo'n Retrospective nou aan de voorkant alleen met klitteband vast of zit daar nog iets van een gesp ofzo?
Een flinke lap klitteband, dat zit goed vast. Wel heb je de optie om de silencer flappen er overheen te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 17:20
Heeft iemand ervaringen met de Crumpler match maker (M) tas? Ik kan deze tas overnemen en wil uiteindelijk een body (650D), meerdere lenzen, laptop (14") en een battery grip willen meenemen. Ik denk dat de sluiting die aan de achterkant zit wel minder diefstalgevoeliger is, maar vrees of dit wel handig werkt. Ook zou ik willen weten of deze tas spatwaterdicht is. Heb we geprobeerd dit uit te zoeken op internet, maar kom er zo niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Niet heel veel ervaring met die specifieke tas, wel iets. En veel met tassen uit dezelfde generatie.

Ze kunnen iig tegen een flinke regenbui !

Verder is een sluiting aan de achterkant erg diefstal gevoelig, niemand kan er namelijk stiekem bij zolang hij op je rug zit.
Nadeel van Crumpler vind ik de verschrikkelijk dikke padding ( wat ook wel een voordeel is ;) ) en dat de tas daardoor zo stug en bulky word.

Edit:

Zelf toevallig ook aan oriënteren op een tas met wieltjes, maarja die kosten meestal een vermogen. Nu viel mij oog op de Domke Rolling ProPack 217 en 220, voor respectievelijk €140 en €170 bij Konijn.
Ligt het aan mij of is dat enorm veel tas (met wieltjes) voor dat geld? Domke is goede kwaliteit, uiterlijk niet te opvallend, recht-toe-recht-aan dus veel ruimte en nette prijs?

[ Voor 32% gewijzigd door sapphire op 20-02-2013 18:19 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
sapphire schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:59:
Niet heel veel ervaring met die specifieke tas, wel iets. En veel met tassen uit dezelfde generatie.

Ze kunnen iig tegen een flinke regenbui !

Verder is een sluiting aan de achterkant erg diefstal gevoelig, niemand kan er namelijk stiekem bij zolang hij op je rug zit.
Nadeel van Crumpler vind ik de verschrikkelijk dikke padding ( wat ook wel een voordeel is ;) ) en dat de tas daardoor zo stug en bulky word.

Edit:

Zelf toevallig ook aan oriënteren op een tas met wieltjes, maarja die kosten meestal een vermogen. Nu viel mij oog op de Domke Rolling ProPack 217 en 220, voor respectievelijk €140 en €170 bij Konijn.
Ligt het aan mij of is dat enorm veel tas (met wieltjes) voor dat geld? Domke is goede kwaliteit, uiterlijk niet te opvallend, recht-toe-recht-aan dus veel ruimte en nette prijs?
Bedankt voor je reactie, ik zal de rugzak kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Uploader_ op 20-02-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 09:32

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb je de tas al geprobeerd. Draagcomfort vind ik persoonlijk toch wel erg belangrijk en of de draagcomfort goed is kun je alleen zelf bepalen! Het is zonde als je een tas koopt waar je spullen in passen, maar niet comfortabele is ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Ik was op zoek naar een tas voor mijn Sony NEX-6 met extra Sigma 19mm lens, lader en 2 extra batterijen.

Kwam op de Sony store de LCS-EMF tegen die er wel geschikt uit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/461/162233.jpeg
Heeft nog genoeg ruimte voor wat extra spulletjes, zie ook deze review op youtube

Verrassend genoeg heeft de Sony shop ook nog de laatste prijs die ik kon vinden. Heb gekeken op beslist.nl, kieskeurig.nl, amazon.de, ebay.

De prijs is €24,99 waar nog 10% afgaat met de code MIJNKRTAFF613 zodat je op €22,49 uitkomt inclusief verzendkosten!

Lijkt me geen geld, dus een tip voor andere NEX eigenaren die nog op zoek zijn naar een goedkope tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 15-09 20:30
Met verzendkosten erbij is het wel het goedkoopste, maar er zijn ook winkels die 'm voor nog iets minder verkopen, maar dan kom je met verzendkosten erbij duurder uit :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Vandaar de ! achter verzendkosten. :P
Had al gezien dat er bij beslist.nl inderdaad een winkel is die 'm voor €20 heeft, helaas met 6,95 verzendkosten.
Dus alleen interessant als je daar toch al andere spullen ging bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Die heeft mijn broertje ook voor zijn NEX-5, erg fijn tasje!

Werderom terug te komen op de Domke rolling ProPacks. Begin er wel langzaam gecharmeerd door te worden. Alleen jammer dat een YN-560 flitser ( EX580 maatje) er niet staand inpast. De tas is 15,24cm diep en de flitser is zo'n 17cm :(

Even voor de luie tweakers die mee willen lurken naar de tas:
Afbeeldingslocatie: http://www.domkebags.co.uk/blog/wp-content/uploads/2012/04/DomkeProPack220RichardPardon2-e1333393065530.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/387213_10150563019901151_316744956150_11200385_875671904_n.jpg

Lowepro en andere merken gaan ruim over de €200 euro heen en snel richting €300 en dat vind ik te prijzig...

Zou dit er allemaal in gaan passen:
5DII +grip + 17-40 mounted
Tamron 28-75
70-200/4
35/2
85/1.8
Cosina 100 macro
3 flitsers (1x EX430 en 2x YN560)
zooitje triggers, kabels, accu's/batterijen
Zonnekappen, lenspen, doekjes, geheugenkaartjes

Liefst ook nog 2 falcon eyes swivels en in de toekomst een Tablet erbij.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je kan je flitsers toch omklappen en dan als een '69' (dus eentje met kop omhoog en ander kop omlaag) in je tas stoppen? Dan moet het qua hoogte wel passen denk ik.

• Treces
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 09:00
Ik heb sinds kort de Thinktank Airport Navigator. Misschien is dat ook wel het overwegen waard als je toch aan het kijken bent naar trolleys. Is wel een tikkie duurder, maar in mijn ogen valt hij nog minder op dan bovenstaand. Lees ook net dat de binnenkant 17,3cm diep is. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.thinktankphoto.com/product-images/xlarge/Airport-Navigator-2.jpg

Verwijderd

sapphire schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:05:
Die heeft mijn broertje ook voor zijn NEX-5, erg fijn tasje!

Werderom terug te komen op de Domke rolling ProPacks. Begin er wel langzaam gecharmeerd door te worden. Alleen jammer dat een YN-560 flitser ( EX580 maatje) er niet staand inpast. De tas is 15,24cm diep en de flitser is zo'n 17cm :(

Even voor de luie tweakers die mee willen lurken naar de tas:
[afbeelding]
[afbeelding]

Lowepro en andere merken gaan ruim over de €200 euro heen en snel richting €300 en dat vind ik te prijzig...

Tamron 28-75
70-200/4
35/2
85/1.8
Cosina 100 macro

Ik heb voor mijn reizen met het vliegtuig, of verplaatsingen in de stad de Lowepro Pro Runner X350 AW. Weet niet meer wat ik hem betaald heb, maar ik ben er vrij tevreden van. Het voordeel van deze is dat je hem (vrij) comfortabel als rugzak kan gebruiken ook. Weet wel niet of alles er in past, maar ik denk van wel.

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

sapphire schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:05:

Tamron 28-75
70-200/4
35/2
85/1.8
Cosina 100 macro

Naar deze tassen al gekeken : http://www.tenba.com/Categories/Backpacks-Daypacks.aspx :?
Zijn als het goed is wat goedkoper dan Lowepro bijvoorbeeld :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• _Uploader_
Superdaantje schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:55:
Heb je de tas al geprobeerd. Draagcomfort vind ik persoonlijk toch wel erg belangrijk en of de draagcomfort goed is kun je alleen zelf bepalen! Het is zonde als je een tas koopt waar je spullen in passen, maar niet comfortabele is ;-)
Sorry, ik bedoelde dat ik de tas ga bekijken en dan wel/niet de tas ga kopen. De tas moet idd wel lekker dragen.

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik heb gisteren besloten toch de Canon 10EG te bestellen bij Take It Now voor €36.91. De bestelling ging fout bij het betaalproces. Had nog niets overgemaakt dus ik kon de tas nogmaals bestellen, maar om te voorkomen dat ik straks een order van twee tassen aan m'n broek had hangen, toch maar even een mail gestuurd naar de klantenservice van Take It Now om te vragen van hoe en wat. Bleek dat ze inderdaad wel een order door hadden gekregen maar nog geen betaling. Ze gaven advies om vandaag nogmaals te bestellen.

Dus ik kijk vandaag op hun website, wordt de tas nu ineens voor €74 aangeboden. Da's een verdubbeling! Weer een mail gestuurd met de opmerking dat ik 'm voor deze prijs niet wil bestellen. Krijg ik terug:
Dat is spijtig om te horen, maar helaas niet te voorkomen. De inkoopprijzen voor dit soort producten kunnen inderdaad per dag verschillen, waardoor de verkoopprijs ook automatisch wijzigt.
Dat prijzen per dag verschillen, daar kan ik nog wel in meegaan. Maar dat de cameratassenbranche zo'n fluctuerende tak van onze economie was, daar was ik niet van op de hoogte! :o

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Kun je niet gewoon de tas de al besteld was betalen via overboeking of zo?

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Tja, zou wellicht kunnen. Vraag me af of ze daar gemakkelijk in mee zouden gaan, maar heb geen zin om daar energie in te gaan steken. Die 4 euro extra betaal ik dan liever om 'm bij Central Point te bestellen.

• Hahn
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 01:19:
[...]

Ik heb voor mijn reizen met het vliegtuig, of verplaatsingen in de stad de Lowepro Pro Runner X350 AW. Weet niet meer wat ik hem betaald heb, maar ik ben er vrij tevreden van. Het voordeel van deze is dat je hem (vrij) comfortabel als rugzak kan gebruiken ook. Weet wel niet of alles er in past, maar ik denk van wel.
Waarom heb je die genomen en niet de X450? Ik zat eerst ook naar de X350 te kijken (kost rond de €210 in NL), maar X450 is nog wat dieper en kost niet heel veel meer (~€250).

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:10
jongens, dat is geen tas, maar een schuur!

• Hahn
En schuren zijn ontzettend handig om te hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

107mb schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:07:
jongens, dat is geen tas, maar een schuur!
Mja... beter dan spijt hebben van het feit dat je niet de grootste versie van een tas hebt gekocht : Iets waar ik af en toe een beetje last van heb :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Het probleem met een te grote tas is dat je er ongemerkt toch teveel extra zooi in gaat stoppen. Want je hebt toch nog wat ruimte over...

Dus heb ik voor m'n FStop Loka een Large en Medium ICU zodat ik m'n ruimte kan beperken. Ik begin met de Medium en als het dan niet past, ga ik voor de Large. In zeker 75% van de gevallen blijft het bij de Medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

Chiron

Moderator Discord
nero355 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 01:16:
[...]

Mja... beter dan spijt hebben van het feit dat je niet de grootste versie van een tas hebt gekocht : Iets waar ik af en toe een beetje last van heb :P
Afhankelijk van wat je er mee doet denk ik dat je rug en schouders er spijt van krijgen als je dat allemaal mee moet zeulen >:) En ook al is de tas niet helemaal vol, uiteindelijk stop je er dan toch meer in dan aanvankelijk de bedoeling was "want het past er toch wel in". Je wil er ook echt niet lang mee rondlopen aan je schouder.

Gebruik je hem echter alleen om hem van locatie naar auto/bus/vliegtuig te tillen/rijden waar die trolley dan ook voor bedoeld is, is het een van de fijnste tassen om te hebben :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hahn schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:08:
Je kan je flitsers toch omklappen en dan als een '69' (dus eentje met kop omhoog en ander kop omlaag) in je tas stoppen? Dan moet het qua hoogte wel passen denk ik.
Ja absoluut een idee :) Neemt alleen wat meer ruimte in, maargoed als alles dan nog past is dat natuurlijk geen probleem.
Treces schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:27:
Ik heb sinds kort de Thinktank Airport Navigator. Misschien is dat ook wel het overwegen waard als je toch aan het kijken bent naar trolleys. Is wel een tikkie duurder, maar in mijn ogen valt hij nog minder op dan bovenstaand. Lees ook net dat de binnenkant 17,3cm diep is. :)

[afbeelding]
So die is ook mooi ! En verbazend ruimer dan verwacht als je alleen het uiterlijk ziet. En niet eens overdreven duur voor een thinktank.

Overigens is het niet de eis/bedoeling een trolley te kopen voor vliegreizen. Meer om gewoon veel spul op een nette manier te kunnen vervoeren naar opdrachtjes. En wieltjes rijd fijner dan een rugtas draagt lijkt me.

Ik loop nu met een Lowepro flipside 400, en dan moeten de triggers en swifels in het voorvak en tis altijd geklooi met de tas neerleggen en de flap die dichtklapt enzo. Dan is een trolley ruimer, en makkelijker lijkt me.
Eventueel statief (manfrotto +licht statieven zelfs) aan de zijkant is nog idealer. Maargoed geen keiharde eis aangezien ik het niet te duur wil maken :(
nero355 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 04:20:
[...]

Naar deze tassen al gekeken : http://www.tenba.com/Categories/Backpacks-Daypacks.aspx :?
Zijn als het goed is wat goedkoper dan Lowepro bijvoorbeeld :)
Had wel eens gezocht op die Tenba's. Maar niet goed te krijgen en/of erg prijzig...
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 01:19:
[...]

Zelfs Ecuador leest mee :)
Oogt neit erg ruim, zeker voor de prijs :? Maar wel bedankt voor de optie, even anar andere tassen uit de Runner serie kijken :)

[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 22-02-2013 17:24 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Laatst online: 30-08-2020
Vandaag een nieuwe tas gekocht. Mijn gewone tas was net te klein voor mijn nieuwe Pentax 50-135. Het is een Crumpler Quick Escape Sling. Gekocht in de Crumpler shop in Utrecht. Deze combineert het draaggemak van een slingtas met het gebruik en inrichten van een schoudertas. gewoon openen met 1 rits en alles is bij de hand. Super! Mijn 50-135 kan op de body blijven zitten en er is ruimte genoeg voor de 2e lens, flitser en klein spul. Statiefriempjes zijn aanwezig maar wel erg krap. Ook de regenhoes ontbreekt niet.
Het draagcomfort is hoog. De tas is erg compact en heeft geen uitstekende delen.
Ook op de motor zal deze zijn dienst bewijzen, hoewel een camera op je rug dan niet aanbevelenswaardig is ;)

Edit: iemand heeft al een filmpje gemaakt. Quick Escape Sling The Movie

[ Voor 7% gewijzigd door Yahrr op 03-03-2013 21:48 ]

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

So das een mooi tasje Yahrr !

Mooi design, lekker onopvallend ! Wel echt weer een crumpler prijs zeg :+

Ik ben overigens van de week even bij Konijn Den haag op bezoek geweest en gelijk even die Domke roltas bekeken en wat Thinktank tassen want de Airport Navigator hadden ze niet staan.

Jemig wat zijn thinktank tassen kwalitatief mooi zeg ! Echt helemaal top, en stiekem vind ik die Airport Navigator er ook echt strak uitzien. Die klep aan de bovenkant lijkt me super handig, hup zo je body er klaar voor gebruik uit, erg handig en praktisch !
Alleen of ik daar €100 meer voor over heb tov. die Domke Rolling Propack....ik weet het niet. Er gaat namelijk verbazend veel in die Propack 217. Filters, triggers en al dat soort klein meuk kan mooi in de voorvakken zodat dat niet in de tas in de weg zit. Laptop/tablet gaat er ook wel in en gear moet ook te doen zijn toen k het zo zag, eventueel dan voor de 220 gaan.

Echt wel veel tas hoor voor €140 !

Maarja....even afwachten nog op een aantal dingen...

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Laatst online: 08-09 18:04
Van de week mijn Flipside 300 ontvangen. helaas is deze te dun voor een 650D met batterygrip.
De hotshoe prikt zachtjes in mijn rug. Voor momenten dat ik deze lang om heb (in juni naar Thailand) is het niet handig.
Aangezien de batterygrip los in de tas moest is er minder ruimte voor mijn LED lamp en extra lenzen.

Dus misschien afwegen om toch de Flipside 400 te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:49

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
sapphire schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:21:
So das een mooi tasje Yahrr !

Mooi design, lekker onopvallend ! Wel echt weer een crumpler prijs zeg :+

Ik ben overigens van de week even bij Konijn Den haag op bezoek geweest en gelijk even die Domke roltas bekeken en wat Thinktank tassen want de Airport Navigator hadden ze niet staan.

Jemig wat zijn thinktank tassen kwalitatief mooi zeg ! Echt helemaal top, en stiekem vind ik die Airport Navigator er ook echt strak uitzien. Die klep aan de bovenkant lijkt me super handig, hup zo je body er klaar voor gebruik uit, erg handig en praktisch !
Alleen of ik daar €100 meer voor over heb tov. die Domke Rolling Propack....ik weet het niet. Er gaat namelijk verbazend veel in die Propack 217. Filters, triggers en al dat soort klein meuk kan mooi in de voorvakken zodat dat niet in de tas in de weg zit. Laptop/tablet gaat er ook wel in en gear moet ook te doen zijn toen k het zo zag, eventueel dan voor de 220 gaan.

Echt wel veel tas hoor voor €140 !

Maarja....even afwachten nog op een aantal dingen...
Ik ben gek op Domke, maar niet op die Rolling Propack. Ziet er niet uit als je het mij vraagt.
Die Think Tank is daarentegen wel strak en mooi.
Dit soort tassen lijkt me super als ik veel reis van studio naar studio over asfalt. Maar dit is typisch een tas die vervoerd wordt en op locatie 1x neer gezet wordt en daar kan blijven.
Naar een interieur-foto's-maken-klusje is die dus wel praktisch, maar ook veel te groot. Voor dat soort dingen neem je niet al je zooi mee.
Op vakantie is die grappig, maar wat moet je met 6 kilo fotospul ter plekke. Dan liever een compact setje die je ook als daily carry bij je kan hebben.

Kortom, ik zie nog niet helemaal wat je hiermee gaat doen en waarom jij dit graag wilt? :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 17:04

CasGas

.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een hardcase voor mijn gear om thuis te kunnen bewaren of het hele zwikkie in 1x meer te nemen. Het is voornamelijk voor thuis opbergen, dus zat ik eigenlijk te denken aan een BW koffer, een Pelican is weer duurder, maar ik wil het primair voor opslag gaan gebruiken.

Heeft iemand ervaring met de BW cases of "in dat geval" toch maar voor een Pelican 1510 gaan? (de 1510 is ongeveer wat ik nodig heb qua formaat)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:44:
[...]

Ik ben gek op Domke, maar niet op die Rolling Propack. Ziet er niet uit als je het mij vraagt.
Die Think Tank is daarentegen wel strak en mooi.
Dit soort tassen lijkt me super als ik veel reis van studio naar studio over asfalt. Maar dit is typisch een tas die vervoerd wordt en op locatie 1x neer gezet wordt en daar kan blijven.
Naar een interieur-foto's-maken-klusje is die dus wel praktisch, maar ook veel te groot. Voor dat soort dingen neem je niet al je zooi mee.
Op vakantie is die grappig, maar wat moet je met 6 kilo fotospul ter plekke. Dan liever een compact setje die je ook als daily carry bij je kan hebben.

Kortom, ik zie nog niet helemaal wat je hiermee gaat doen en waarom jij dit graag wilt? :)
Zoals je al zegt die interieur klusjes. Rij dat ding de auto uit, zet hem neer en klaar. Nu is het altijd gekloot met de Flipside 400 die ik heb, klapt die flap weer dicht en in nieuwbouwhuizen loop je steeds met een stoffige vieze tas als hij op de grond heeft gelegen.

En daarnaast doe ik nog wel eens een portretje voor bedrijven, dan gaan er vaak drie reportage flitsers mee en dat samen met swifels past ook weer niet goed in die Flipside.

Daarnaast wissel ik me soms rot met zut wat thuis in en uit de tas moet en is het me al 2x gebeurd dat ik daardoor iets vergeten was :( Gelukkig ook 2x in de buurt maar het is niet fijn om terug naar huis te racen als mensen op je wachten.

Dus een gevalletje praktisch en gemak, mooi is die Domke inderdaad niet maar dat hoeft ook niet.

Voor vakantie heb ik inderdaad een compact setje, dat gaat soms in de Crumpler Prettyboy backpack (half foto rugtas) en meestal in m'n Domke F5XZ O+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Tijd geleden een Canon 10EG-tas besteld. Hij werd maar niet geleverd, Centralpoint kon mij geen indicatie geven van de levertijd behalve die op hun site (maar ja, die werd elke dag met een dag verlengd, dus daar had ik niets aan 8)7 ) en ondertussen was de tas 2x zo duur geworden bij alle andere verkopers. Ondertussen wezen kijken op Marktplaats of 'ie toevallig tweedehands aan werd geboden, maar kwam toen deze beauty tegen:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/14wx409.jpg

De Vanguard Arlen 27, schoudertas en rugzak in één! Goede padding, genoeg ruimte voor al m'n gear, en achteraf gezien veel mooier dan de Canon-variant die ik eerst op het oog had.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/34y9ngn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Ziet er inderdaad erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:56

Bonbridge

35-85

CasGas schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:42:
Ik ben eigenlijk opzoek naar een hardcase voor mijn gear om thuis te kunnen bewaren of het hele zwikkie in 1x meer te nemen. Het is voornamelijk voor thuis opbergen, dus zat ik eigenlijk te denken aan een BW koffer, een Pelican is weer duurder, maar ik wil het primair voor opslag gaan gebruiken.

Heeft iemand ervaring met de BW cases of "in dat geval" toch maar voor een Pelican 1510 gaan? (de 1510 is ongeveer wat ik nodig heb qua formaat)
Ik heb een Pelicase 1510 en ben er erg tevreden mee. Ze zijn erg duur in Nederland helaas maar de levenslange garantie maakt dat toch wel een deel goed. In Amerika kosten ze geloof ik echt maar de helft van wat ze hier kosten. Als ik daar zou wonen zou ik er ook twee hebben. Eentje voor camera en lenzen etc. de ander voor de speedlites en strobes.

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Zijn er mensen die ervaring hebben met de InCase Pro dSLR Slingbag? Ik heb gegoogled maar er is vrij weinig over te vinden, een enkele vage review waar niet echt duidelijk uit wordt hoeveel er nou precies in past. NotebookSpec heeft nog wel de beste plaatjes, waar het er op lijkt dat wat ik er in wil hebben ook past.

Wat ik kwijt wil in mijn nieuwe schouder/slingbag:
2 bodies (waarvan 1 permanent gegripped) met lens. (een 28/35mm 1.8/1.4 en een 85 1.4 op de andere body)
1+ andere prime lens (geen groot kanon)
1 of 2 flitsers (minimaal 1)
2 triggers + 1 transmitter
wat prulletjes als filters, accu's lensden, etc.

Als ik uit ga van de reacties past dit wel in de tas die ik net noemde. Een goede rugzak waar dit in past heb ik al maar die is vaak overkill. Iemand eventueel ervaringen of alternatieven die zeker passen of werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 17:04

CasGas

.

Bonbridge schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:45:
[...]

Ik heb een Pelicase 1510 en ben er erg tevreden mee. Ze zijn erg duur in Nederland helaas maar de levenslange garantie maakt dat toch wel een deel goed. In Amerika kosten ze geloof ik echt maar de helft van wat ze hier kosten. Als ik daar zou wonen zou ik er ook twee hebben. Eentje voor camera en lenzen etc. de ander voor de speedlites en strobes.
Ik zit nu te kijken naar een B+W type 50, die zijn toch wat goedkoper, maar geen winkel in de buurt waar ik even snel kan kijken of het wat is :(

Mensen hier met een B+W type 50 case met een foto wat je er al zowat in kwijt kan?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Geen type 50, maar wel een type 40 :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=252759&FotoID=7295

Met het volgende erin:
Canon 5D mark II
Canon 35mm f/1.4 L
Sigma 85mm f/1.8 EX
Canon Speedlite 580EX II
2 losse Canon LP-E6 accu's
Memory vault geval met CF's erin
Lenspen
Kaartenhoudertje
En rechtsbovenin de oplader, Canon OC-E3 Off-Camera Shoe Cord en m'n Canon RS-80N3 afstandbediening.

Maar het zal ongetwijfeld nog wat beter ingedeeld kunnen worden dan dit :)

[ Voor 8% gewijzigd door leonvw op 11-03-2013 14:52 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste