• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Even in een tabelletje wat gewichten gezet van de combinaties waarmee ik op stap ga:

Schoudertasje, lichtsterke primes. (bruiloft, festival of concert)
35/1.4 + 50/1.4 + 100/2.01170gr
5d 2810gr
domke f-5xc794gr
2774gr

Rugzakje met zoomlenzen en statief. Geschikt voor dagwandelingen. Deze rugzak heeft een klein fotogedeelte en heeft dan nog voldoende ruimte voor een camelbak, eten, kleding enz.
17-40/4.0 + 70-200/4.01108gr
5d 2810gr
redged rtc-424 carbon statief met rnb-1 balhoofd1330gr
lowepro photosport 200aw1300gr
4548gr
(Dat statief gaat niet altijd mee)

Beide vind ik prima te dragen, als ik de eerste combinatie bij me heb dan draag ik 80% van de tijd de body met een lens in de hand, dus dan is de tas nog lichter.
Ik werd helemaal gestoord van m'n f/2.8 zooms (17-35,24-70,70-200 wegen samen zo'n 3kg) en 2 bodies. Dus ik heb er de laatste jaren wel een beetje naar gestreefd om m'n set wat lichter te maken. Dat is niet gemakkelijk!

Ik ben van een set die zowel lichtsterk als veelzijdig in brandpunten is, overgestapt naar een lichtsterke set met vaste brandpunten met daarnaast een set die veelzijdig in brandpunten maar juist niet lichtsterk is. Dat betekent meer dan alleen wat nieuwe lenzen kopen. Bijvoorbeeld dat je ook echt moet kiezen wat je meeneemt naar een shoot en niet klakkeloos een grotere tas koopt. Experimenteren, kijken of je met minder lenzen ook een shoot kan uitvoeren, en met welke lenzen dan. Dat betekent dat je jezelf enerzijds beperkt, maar anderzijds leer je ook heel veel over je fotografiestijl. Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat ik op vakantie zelden met een krappe scherptediepte fotografeer.

Achteraf ben ik er wel blij om, sowieso dat m'n tas wat lichter is... maar ik heb er ook veel van geleerd. Ik durf nu bijvoorbeeld een bruiloft te fotograferen met een 35mm en 100mm lens, de rest gaat niet eens mee. (ja, als backup in de auto)

Dus Nomad: het kan wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door abrakadaver op 16-08-2012 09:22 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Nomad schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 00:11:
Heb bijna 600 cameratassen gekocht bij een groothandel (een mooi verhaal voor een andere keer :P), dus kan tassen genoeg proberen :)
En die liggen allemaal in het tuinhuisje? :P Dat verhaal hoor ik graag ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Universal Creations schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 00:40:
Een goede rugzak is prettig, maar niet altijd even praktisch als je op locatie regelmatig van lens moet wisselen. Ik heb zelf een slingshot en een rugzak. Voor wandelingen en dergelijke (dus ook dierentuinen) is de rugzak ideaal. Maar als ik op locatie regelmatig van lens moet wisselen, gaat de slingshot mee.
Dierentuinen en Circuits = vaak weinig onverhard = ideaal voor een tas met wieltjes !!

En daarom heb ik er één gekocht die dus wieltjes heeft :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
Het circuit waar ik doorgaans naar toe ga (1x per jaar een aantal dagen) is de Nordschleife en laat die nou net erg lastig te bereiken zijn (de mooie bochten). Tas met wieltjes zie ik eigenlijk helemaal nog niet zitten. Dat is meer gedoe dan met een rugzak, omdat je er de hele tijd aan moet denken en meeslepen.
Wat betreft dierentuinen zou het wel kunnen, maar een rugzak met een flink daypack is toch erg handig.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:01:
Dierentuinen en Circuits = vaak weinig onverhard = ideaal voor een tas met wieltjes !!
Oh, nee, ik moet niet liegen, de laatste dierentuin waar ik was, was in Amersfoort. In Nederland hebben dierentuinen inderdaad verharde paden. Ik ben echter ook wel eens in een dierentuin geweest waar de paden bestonden uit flinke stenen en ander puin. Een tas met wieltjes zou je daar gewoon hebben moeten dragen.

Als het gaat om circuits moet ik het met UC eens zijn. Het ligt er maar aan waar je naar toe gaat en waar je langs de baan gaat zitten. Veel circuits hebben ook grote onverharde stukken waar de dagjes mensen naar toe kunnen. Denk aan de duinen bij het circuit van zandvoort. Tassen met wieltjes willen het daar niet altijd even goed doen.

Maar goed, wat een handige tas is, is voor iedereen anders. Vandaar ook dat er zo veel verschillende tassen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Even hulde brengen aan ThinkTank...
Ik heb 'n ThinkTank Airport Security V2 trolley, en had laatst een wiel kapot.
Maar dan ook echt helemaal kapot :
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/15223L293c1u/2012-08-27%2011.55.11-1.jpg

Ik tweette daarover en kreeg meteen 'n reply van @thinkTANKphoto, die me aanraadde om ff contact te nemen met de Customer Service aldaar.

Vandaag een pakje in de bus met daarin :
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/3M463t3K2L2Y/2012-08-27%2011.01.42.jpg

Kijk, da's nou netjes met je bestaande klanten omgaan, de wielen op 'n 4 of 5 jaar oude trolley gewoon kostenloos vervangen...
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/3v2c3W3J0u0G/2012-08-27%2011.17.33-1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door dodge_911 op 27-08-2012 12:52 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• levdr
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Dag allemaal!

Ik heb een toploader tas van Lowepro voor mijn 5D + 300 f/4. Dat is een ideale tas. Nog twee vakjes aan de voorkant voor een extra batterij/kaart/Tcon en dat is het. Ik heb de strap zo bevestigd dat ik hem als een soort slingshot op de rug draag. Ideaal voor op de fiets en ik kan meteen fotograferen als ik iets zie.
Zoiets zoek ik ook voor mijn 1D body met 400 f/5.6 lens erop maar ik geloof niet dat er zoiets is. Wel tassen waarin ik de camera+lens aangekoppeld kwijt kan maar dat zijn dan meteen van die enorme tassen waarin je nog een body en tig lenzen kwijt kan. Dat wil ik dus niet.

Nu dacht ik dan maar zelf zo'n tas te maken maar ik kan wel wat hulp gebruiken met de materialen. Wat voor soort schuimrubber kan ik het beste voor de omtrek gebruiken? Ik kom dingen tegen als noppenschuim, plukschuim, koudschuim, polyether en zie door de bomen het bos niet meer.

Verder dacht ik voor de buitenkant zwart canvas te nemen en voor de binnenkant een simpele gladde voeringstof. Of zijn dat niet de beste keuzes?

Erg bedankt alvast.

Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:15
Had een email gestuurd naar lowepro met en vraag over de Lowepro Toploader Pro 75 AW,
En daar heb ik vandaag netjes antwoord op gehad.
Maar de belangrijkste vraag is helaas niet beantwoordt en dus probeer ik het hier nogmaals:

Het gaat dus om de huidige versie van de Toploader Pro 75 AW (die opent naar links met twee ritsen en een gespding en heeft 1 sliplock attachment punt.)
En ik wil graag weten wat de binnenafmetingen van de bodem van de tas zijn.
Zo op de foto's lijkt het namelijk iets schuin af te lopen en is de bodem dus smaller dan de bovenkant en ik wil graag weten hoeveel dat scheelt.

Dus mocht er iemand zijn die dit leest, deze tas in bezit heeft en toevallig ook een rolmaat bij de hand heeft dan hoor ik het graag.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Ik zal vanavond eens even de rolmaat erbij pakken. Wel kan ik zeggen dat zelfs lenzen met een erg grote voorkant (samyang 500mm 6.3 spiegellens) er nog in passen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Tassadar32 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:56:
Ik zal vanavond eens even de rolmaat erbij pakken. Wel kan ik zeggen dat zelfs lenzen met een erg grote voorkant (samyang 500mm 6.3 spiegellens) er nog in passen.
Ben benieuwd,

Hoop dat het mijn keuze tussen de Lowepro Toploader Pro 75 AW en de Lowepro Classified 160 AW verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
De bodem is 10x11cm. Wat wil je erin stoppen? Misschien heeft een tweaker in je omgeving de tas (of woon je niet te ver van Oss of Eindhoven af) en kan je een keertje passen?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Ik speel wel eens met het idee een Pelican Case (PeliCase) 1510 koffer te kopen. Knetterduur, maar top of the bill op koffergebied, en wanneer je hem een keer meeneemt na een tripje VS kan je hem nog redelijk betaalbaar op de kop tikken.

Voordeel van die 1510 is dat 'ie exact aan de internationale normen voldoet om mee te mogen als handbagage. Dit is iets waar ze continu mee pronken en wat je in elke review terugziet als +punt.

Suffe is alleen dat de case zo'n 6kg weegt, dus met een body en een paar lenzen + een boek zit je al over de meestal maximale 10kg. Weet iemand of je dan kan bijbetalen om het geheel toch als handbagage in te checken of moet je dan alsnog het geheel als ruimbagage inchecken? In dat laatste geval is het hele idee van de pelican-case-op-maat-voor-handbagage mijns inziens een beetje onzin, omdat je er toch altijd wel 4kg in doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als zo'n pelicase al zo'n 6 kg weegt is dat inderdaad een beetje onzin om hem aan te prijzen als handbagage vriendelijk. In theorie kan het, maar als een vliegtuigmaatschappij het gewicht van je handbagage na gaat meten en het is te zwaar, dan mag het inderdaad het bagageruim in.

Is ook logisch natuurlijk, die vakken voor de handbagage hebben natuurlijk ook een maximale gewichtslimiet voordat ze afbreken en dat is gewoon een veiligheidsaspect voor tijdens het vliegen.

Andere redenen dat ze je handbagage naar het bagageruim kunnen verwijzen: als alle vakken al vol zijn en je handbagage past niet onder een stoel (gebeurt wel eens als te veel mensen te veel zut meenemen als handbagage), of als het niet in de vakken of onder de stoel past. Je zou denken dat dat laatste wel afgevangen wordt door de balie, maar die controle is niet altijd even streng en sommige vliegtuigen hebben gewoon kleinere vakken (zeker in kleinere vliegtuigen die op binnenlandse vluchten worden ingezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Tassadar32 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:29:
De bodem is 10x11cm. Wat wil je erin stoppen? Misschien heeft een tweaker in je omgeving de tas (of woon je niet te ver van Oss of Eindhoven af) en kan je een keertje passen?
Nikon SB-700 flitser platgevouwen naast de camera+lens(Nikon D5100+105mm Micro met zonnekap gebruiksklaar.), Maar dat past dus echt niet gezien de afmetingen van de bodem en hoe dat van boven af afloopt. (Moet daar toch zeker 15,5 breed voor zijn op de bodem.)
Dat het zo niet zou passen was mij al verteld op een ander forum maar aangezien niemand daar de binnenmaten van de bodem heeft gegeven had ik mijn twijfels of het echt niet kon of men het idee niet begreep/het zelf zo niet wilde, Maar het kan dus gewoon echt niet. (Kon het helaas niet in een lokale winkel uitproberen.)

Maar goed, Dan wordt het nu dus de Lowepro Classified 160 AW. Daar past wel in wat ik eerin kwijt wil. (En ook op de manier waarop.)
Daar kan dan gelijk ook de rest van de apparatuur in die meestal meegaat naar de camping.
Misschien dat ik er later nog een toploader Pro 75 bij neem voor de situaties waarbij die handiger zou zijn.

Bedankt in elk geval voor je reactie, Nu kan ik eindelijk een keuze maken gebaseerd op de wensen/behoeften die ik nu heb. (Wat dus de hierboven genoemde Lowepro tas wordt.)

Edit: Zojuist de Lowepro Classified 160 AW bestelt bij Amazon.co.uk

• Tassadar32
Niet om heel vervelend te zijn, maar het zijvak van de Toploader is precies groot genoeg voor een enkele 580-EX II (grote canon flitser). Mocht je echt een tweede flitser willen meenemen kan je ook aan de andere kant een pouch voor een flitser aan de sliplock hangen. Ik gebruik de toploader zowel als losse schoudertas alsook een holster voor het belt+vest systeem van lowepro.

• Sato
Ik was ervan op de hoogte dat mijn flitser in het voor of zijvak zou passen, Maar dat stond mij niet aan gezien er dan weinig tot geen bescherming/padding bij de flitser zat.
Aangezien de SB-700 van Nikon in een vrij onhandig bewaartasje wordt geleverd, (Rechthoekig en niet langwerpig) Heb je daar ook niks aan want dat past/werkt niet.

En de flitser pouches van Lowepro voor het sliplock systeem zien er zeker niet verkeerd uit, Maar daarvan vind ik de prijs te hoog zolang het allemaal nog puur hobby is.

Voor nu dus de Classified 160AW en in de toekomst komt er misschien nog wel een Toploader Pro 75AW bij.
Nogmaals bedankt voor je hulp.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
Is deze al eens voorbij gekomen eigenlijk?

Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/frontsquare/eede_cloak_camera_bag.jpg

Uiteraard niet zo handig met een zoomlens, maar is wel aardig stealth.

En 25 dollar maar.
http://www.thinkgeek.com/product/eede/

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

henkie196 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:31:
Als zo'n pelicase al zo'n 6 kg weegt is dat inderdaad een beetje onzin om hem aan te prijzen als handbagage vriendelijk. In theorie kan het, maar als een vliegtuigmaatschappij het gewicht van je handbagage na gaat meten en het is te zwaar, dan mag het inderdaad het bagageruim in.
[...]
Gewoon je camera met zwaarste lens om je nek hangen (op je lijf dragen) bij het wegen, dan wordt dat gewicht niet meegeteld. Daarna gewoon camera en lens weer terug doen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06

Milo.

klik

NeutraleTeun schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:32:

[afbeelding]

En 25 dollar maar.
Mmm daar wil je toch niet mee lopen.. ziet er redelijk kansloos uit als je zo fotos neemt.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Na het nogal teleurstellende resultaat van mijn DIY waxcanvas cameratas projectje (zelf gewaxt canvas blijkt sneller te slijten dan in de fabriek gewaxt, dus na anderhalve maand was hij alweer water aan het doorlaten) heb ik nu voor omgerekend 60eu deze tas van 100% geitenleer gekocht bij de Paper Street Leather webshop in engeland. Dezelfde padded insert pas er precies in dus hoefde niet eens moeilijk te doen om iets over te zetten, het was drag & drop :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8178/7986600264_a1cf7a2d21_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8313/7986607728_146c66766e_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8170/7986606503_9b0a0e74b6_z.jpg

Leer zal niet echt de problemen hebben met waterdichtheid die ik met de katoenen messenger had, gok ik zo :)

[ Voor 3% gewijzigd door Acolyte57 op 15-09-2012 16:01 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• nustys
  • Laatst online: 28-02 16:43
dodge_911 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:49:
Even hulde brengen aan ThinkTank...
Ik heb 'n ThinkTank Airport Security V2 trolley, en had laatst een wiel kapot.
Maar dan ook echt helemaal kapot :
[afbeelding]

Ik tweette daarover en kreeg meteen 'n reply van @thinkTANKphoto, die me aanraadde om ff contact te nemen met de Customer Service aldaar.

Vandaag een pakje in de bus met daarin :
[afbeelding]

Kijk, da's nou netjes met je bestaande klanten omgaan, de wielen op 'n 4 of 5 jaar oude trolley gewoon kostenloos vervangen...
[afbeelding]
Ik had na 2 jaar ook al 2 klapblanden, hulde aan de service bij thinkTank d:)b
Overigens ben ik alweer 2 jaar verder en binnenkort wederom aan een bandenwissel toe.

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

Ik wil even jullie mening vragen over het volgende:

Zouden jullie om je gear mee te nemen in het vliegtuig/opdrachten liever een hardcase zoals een Peli hebben of liever een ThinkTank trolley?

Dus Peli:
Klik

of ThinkTank:
Buitenkant
Binnenkant

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:58

Bonbridge

35-85

Ik heb zelf de pelicase 1514 hoog op mijn verlanglijstje staan.
Dit is de grootste maat die in vrijwel elk vliegtuig als handbagage mee genomen kan worden.

En je weet de verhalen over de Pelicases; onverwoestbaar en levenslange garantie.

Er zijn veel mensen die deze cases hebben en de meeste hebben liever twee 1514 cases dan een 16xx case. Het is ook een erg handig formaat denk ik.

Een nadeel, ze zijn in nederland echt overdreven duur. In amerika betaal je slechts de helft voor wat je er hier kwijt bent.

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

Bonbridge schreef op zondag 23 september 2012 @ 01:53:
Ik heb zelf de pelicase 1514 hoog op mijn verlanglijstje staan.
Dit is de grootste maat die in vrijwel elk vliegtuig als handbagage mee genomen kan worden.

En je weet de verhalen over de Pelicases; onverwoestbaar en levenslange garantie.

Er zijn veel mensen die deze cases hebben en de meeste hebben liever twee 1514 cases dan een 16xx case. Het is ook een erg handig formaat denk ik.

Een nadeel, ze zijn in nederland echt overdreven duur. In amerika betaal je slechts de helft voor wat je er hier kwijt bent.
Mij lijkt het ook wel wat. Enige wat ik me afvraag is of je niet heel erg opvalt met zo'n hardcase. het ziet er wel een beetje "interessant" uit op een luchthaven denk ik.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar en tas voor deze camera die ik ga kopen (met 2 lenzen dus!):
http://m.panasonic.nl/;fi...verview/285991/index.html

Het wordt mijn eerste camera en dus ook mijn eerste fototas.

De tas ga ik gebruiken tijdens o.a. stedentrips. Hierin wil ik dan de camera kwijt, extra lens en wat kleine andere spullen als paspoort, pinpas, enz. Ik wil ook nog wat ruimte overhouden voor evt accessoires of lens die ik in de toekomst zal kopen. Ik denk zelf aan een schoudertas omdat ik hieraan gewend ben en omdat ik dan makkelijk bij de spullen kan. Graag wil ik een tas die niet direct op een fototas lijkt ivm diefstal. Ook moet de tas waterafstotend of waterdicht zijn.

Ik kwam in dit topic al een leuke tas tegen van Domke:
www.bhphotovideo.com/c/pr...Shoulder_Bag.html#reviews

Ik vraag me alleen af of de vakken niet te groot zijn voor bijv de extra lens. Die is volgens mij kleiner dan bij dslr camera's, de grootste van de twee lenzen is namelijk 73 mm lang en de andere 63 mm.

Tips voor een andere tas zijn ook zeer welkom. Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2012 14:56 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
NeutraleTeun schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:32:

[afbeelding]

En 25 dollar maar.
Hoe is dat stealth? Het valt alleen maar meer op als je met je tas horizontaal voor je hoofd gaat lopen :D

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Nou, niet met je tas voor je hoofd gaan lopen...

Vanaf je heup kun je redelijk mikken. Met een groothoeklens kun je vrij eenvoudig snel foto's schieten. (Niet dat ik er verder praktisch nut van inzie, maar in theorie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
@Melinda, heb je al eens naar de Lowepro Event Messenger gekeken?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

navlim schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:39:
@Melinda, heb je al eens naar de Lowepro Event Messenger gekeken?
Zeker een goede, die ga ik onthouden. Ben/was eigenlijk wel meer opzoek naar een stoffen / canvas tas, zoals de Domke of deze van National Geographic:
www.ngshop.nl/kleding/tas...l-geographic-schoudertas/

• Classes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
[mbr]Even deze vraag naar hier verhuisd[/mbr]
offtopic:
Thanks

Ben opzoek naar (een) goede tas(sen) voor m'n camera + accessoires.
Kwam uit bij de Lowepro DSLR Video Fastpack 250 AW. Ziet er goed uit, maar zijn er misschien nog beter alternatieven? Of heeft iemand er ervaring mee?

Kwam ook deze Vanguard nog tegen, ook mooi voor als niet alles in één rugzak hoeft en volgens hen kan er zelfs een auto overheen rijden zonder dat alles stuk gaat ( 8) ). Iemand tips? Liefst ook wel een optie waar evt. een rig / draadloos mic setje / videolamp in kan.

Edit:
Deze Vanguard is nog leuker, uitneembare binnentas.

[ Voor 20% gewijzigd door Classes op 27-09-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:21
Ik zit eraan te denken om 1 of 2 Seahorse koffers (een goedkoop alternatief voor Pelican cases) aan te schaffen. Zijn er nog meer mensen geïnteresseerd in dit product? Dan kunnen we misschien verzendkosten delen.

http://seahorsecases.com/...tegory_Code=WHEELED_CASES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acehighhugo schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:14:
Ik zit eraan te denken om 1 of 2 Seahorse koffers (een goedkoop alternatief voor Pelican cases) aan te schaffen. Zijn er nog meer mensen geïnteresseerd in dit product? Dan kunnen we misschien verzendkosten delen.

hmm interessant, ik ben wel uit België, dus ik weet niet hoe we dat zouden regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)

Met de heer hierboven, heb ook wel interesse, zou ideaal zijn om mijn groeiende collectie GoPro spul in te vervoeren :) Ook een Belg, dus dan heb je al 2 Belgen :D

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:46

Ik ook eventueel, woon in Bergen op Zoom, das bijna België ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:21
Hmm, dat zouden we nog even moeten bedenken. Als ik bij de site invoer dat ik 5 van die cases wil bestellen (en even doorklik bij de registratie) geeft hij geen verzendkosten aan - dat deed hij wel bij 1 case (100 dollar). Ik zal er even over mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:30:
[...]

Met de heer hierboven, heb ook wel interesse, zou ideaal zijn om mijn groeiende collectie GoPro spul in te vervoeren :) Ook een Belg, dus dan heb je al 2 Belgen :D
desnoods bestelllen wij ff samen, en doen ze in nederland hetzelfde? Ik vind het wel grappig dat je meer verzending betaald dan wat de case kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

Ik twijfel heel erg tussen de

Lowepro Flipside Sport 15L AW

en de

Tenba Shootout Backpack Mini

Wat moet er in kunnen:

Canon 5D mk II (evt met grip)
70-200 2.8L is
85 1.2L
24-70 2.8L (zit meestal op de camera)
Zeiss 21 2.8

Probleem is een beetje, dat ik eigenlijk de Tenba shootout backpack small (dat is 1 maat groter) wou nemen maar dat deze 8 cm dikker is dan wat Ryanair officieel toe laat als handbagage, en ik durf dat niet echt te gokken.. Vond beide tassen er nog redelijk hip uit zien, vind ik redelijk belangrijk. :*) Heb nu een Domke schoudertas waar alles an sich wel in past, maar ik vind hem niet comfortabel bij lange wandelingen etc.

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

kleine aanvulling, er staan rare prijzen voor die tassen op de site van Konijnenberg. 75 voor de small in olijfkleur, 180 voor dezelfde tas maar dan in grijs, 135 voor de mini?

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn Tenba Mini silver voor €45,- bij Konijnenberg terwijl de andere kleuren €145,- waren. Ik had dus een korting van €95,- :P. Bleek dat die kleur er uit ging. Als er dus een mooie korting staat kan dat het misschien zijn. Ik zou dus snel bestellen als je graag van die korting gebruik wil maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Acolyte57 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:00:
Na het nogal teleurstellende resultaat van mijn DIY waxcanvas cameratas projectje (zelf gewaxt canvas blijkt sneller te slijten dan in de fabriek gewaxt, dus na anderhalve maand was hij alweer water aan het doorlaten) heb ik nu voor omgerekend 60eu deze tas van 100% geitenleer gekocht bij de Paper Street Leather webshop in engeland. Dezelfde padded insert pas er precies in dus hoefde niet eens moeilijk te doen om iets over te zetten, het was drag & drop :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Leer zal niet echt de problemen hebben met waterdichtheid die ik met de katoenen messenger had, gok ik zo :)
Iets als dit zoek ik nu dus ook. Voor school zal ik vaak mijn camera mee moeten nemen, maar lang niet altijd moet ik al mijn gear meenemen en dus mijn grote Lowepro 400AW mag thuis blijven. Camera los in mijn rugzak zie ik niet zitten, dus ik zoek iets als hier in deze quote...

Suggesties? Liefst messenger-bag.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:51:
[...]

Iets als dit zoek ik nu dus ook. Voor school zal ik vaak mijn camera mee moeten nemen, maar lang niet altijd moet ik al mijn gear meenemen en dus mijn grote Lowepro 400AW mag thuis blijven. Camera los in mijn rugzak zie ik niet zitten, dus ik zoek iets als hier in deze quote...

Suggesties? Liefst messenger-bag.
Wat voor prijsklasse zoek je?

Welke ik erg mooi vind:

Artisan & artist maakt hele mooie schouder tassen in zo'n messenger type. Zijn wat kleiner dus je zou even moeten passen of een D700 erin past, maargoed dat is zo met iedere tas. Prijs zo'n 330 euro.
Afbeeldingslocatie: http://www.artisan-n-artist.com/ufiles/DCAM-7200.jpg
http://www.monochrom.com/...mono-c&pi=35403&ci=000013

Dothebag mono zijn helemaal geweldig. Alleen te krijgen in berlijn bij www.monochrom.de
Zijn wel prijzig, iets van 300 tot 400 euro.
Maar helemaal leren tas met een handige opening om bij je spullen te komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.overgaard.dk/thorstenovergaardcom_copyrighted_graphics/monochrom-dothebag-mono-08-640w.jpg

Kultbag ziet er ook wel mooi uit voor de 109 euro:
Afbeeldingslocatie: http://www.monochrom.com/$WS/mono-c/websale7_shop-mono-c/produkte/medien/bilder/normal/213-050_S.jpg
http://www.monochrom.com/...mono-c&pi=35455&ci=000013

Sowieso veel mooie tassen te koop bij monochrom.
http://www.monochrom.com/...websale7=mono-c&ci=000013

Is gewoon een winkel in Berlijn waar ik wel eens ben geweest. Lijkt me dus redelijk veilig om er te bestellen.

Verder heb je natuurlijk de Billingham Hadley
http://www.billingham.co.uk/acatalog/Hadleys.html
Geweldige kwaliteit tassen, gaan zeker vele jaren mee. Ik gebruik ze zelf ook.

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_pB2E-A4SEUU/TUF_w9NoFKI/AAAAAAAAACk/WYtyyu5h7QI/s1600/8.jpg

Een ander erg mooi merk is Fogg. Zijn wel erg duur (470 euro voor een kleine) maar geweldige tassen.
http://www.foggspecialistbags.com/
Wel moet je mooie kleuren kiezen, bijvoorbeeld zwart met donker leer. Anders zien ze er wel heel erg ouderwets uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.foggspecialistbags.com/lg/imgnew/b-major/01.jpg

En als laatste de Damien Graphite messenger bag van Louis Vuitton
Afbeeldingslocatie: http://www.ihavelv.com/image/cache/data/Louis-Vuitton-Damier-Graphite-Canvas-Daniel-GM-Black-N58029-500x500.jpg
http://www.louisvuitton.c...GM-DAMIER-GRAPHITE-N58033
Wel 1390 euro, maar ziet er wel gaaf uit.

Thorsten Overgaard heeft een groot artikel geschreven over tassen:
http://www.overgaard.dk/l...finder-camera-page-7.html
Even naar beneden scrollen tot het tas gedeelte.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ja ligt een beetje aan de tas. Als ik hem echt mooi vind, zo'n €150 gok ik. Maximaal. Moet wel leuk blijven :)

Moet naast een d700 (met een objectief erop) ook een MBP 13" in passen.

[ Voor 25% gewijzigd door Peter_Aragorn op 19-10-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:39:
Ja ligt een beetje aan de tas. Als ik hem echt mooi vind, zo'n €150 gok ik. Maximaal. Moet wel leuk blijven :)

Moet naast een d700 (met een objectief erop) ook een MBP 13" in passen.
Dan valt de Damien Gr helaas af :)

Die cultbags zijn dan volgens mij wel een mooi. Formaat staat op de website dus dan zal je zelf moeten gaan meten.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ja helaas. Is wel erg mooi hoor, maar dan zou ik er erg goed over na moeten denken :)

Qua indeling is hij wel perfect die van Damien Gr trouwens. Zoiets wil ik precies! En het is ook niet zo'n echte fototas :)

[ Voor 119% gewijzigd door Peter_Aragorn op 19-10-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:14:
Ja helaas. Is wel erg mooi hoor, maar dan zou ik er erg goed over na moeten denken :)

Qua indeling is hij wel perfect die van Damien Gr trouwens. Zoiets wil ik precies! En het is ook niet zo'n echte fototas :)
Moet het eigenlijk niet zeggen, maar er zijn ontzettend veel meer neppe LV tassen in omloop dan echte. Dus de kans dat je een neppert kunt vinden voor je budget is erg groot.

Typ Damier Graphite in op google, en de eerste pagina zijn alleen maar neppers.

Er is volgens mij maar 1 winkel in london, buiten LV zelf, die de orginele online mogen verkopen. De rest is allemaal fake.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Och ik bedoelde die helemaal niet :+ Bedoelde die eerste:

Afbeeldingslocatie: http://www.artisan-n-artist.com/ufiles/DCAM-7200.jpg

Die is qua indeling wel fijn. Die van Vuitton is oerlelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:39:
Och ik bedoelde die helemaal niet :+ Bedoelde die eerste:

[afbeelding]

Die is qua indeling wel fijn. Die van Vuitton is oerlelijk :)
Die messenger van LV vind ik ook niet heel erg mooi, maar oerlelijk zeker niet.
Vooral hun cameratas vind ik wel wat hebben:
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_JOQbQsvXhx0/THZMi8-2MSI/AAAAAAAAAfM/s6SGC2BD01c/s1600/LouisVuittonCameraBag.jpg
maar die is zelfs 3100 euro, dus dat gaat nergens meer over.

Die A&A, die kun je wel in nederland vinden. Bij Nivo schweitzer in Amsterdam hebben ze ze liggen. Indeling is inderdaad erg goed. Echt een merk dat voor en door fotograven is gemaakt.

Ze zijn wel vooral voor leica bedoelt, dus het is wel nodig om te kijken of je D700 erin past.

Deze is niet eens zo heel duur en past ook een laptop in:
http://www.artisanandartist.com/bags/acam3000.htm

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Klopt, zijn erg klein.

Vind die Manfrotto Unica V of VII Messenger ook best mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Goed, ik ben nu dus ook weer in de markt voor een nieuwe schoudertas.

Wat moet er in zeker kunnen
5D2+grip+35L
Minstens 3 lenzen (primes, dus geen enorme telelenzen)
Flitser
Filters, batterijen, accu's, CF

Voorlopig kom ik niet verder dan een Domke F-3X, maar die komt best lomp over. Het liefst heb ik een Crumpler of iets wat er op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ThomasW schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:07:
Voorlopig kom ik niet verder dan een Domke F-3X, maar die komt best lomp over. Het liefst heb ik een Crumpler of iets wat er op lijkt.
In die categorie vind ik persoonlijk de National Geographic bags het leukst : http://www.geographicbags.us/shoulder-bags
Is dat wat :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

nero355 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:33:
[...]

In die categorie vind ik persoonlijk de National Geographic bags het leukst : http://www.geographicbags.us/shoulder-bags
Is dat wat :?
Ik heb zelf de NG2475 het zijn leuke tassen, maar nadeel is wel dat ze vrij slap zijn. Ik gebruik hem niet zoveel meer. Gebruik de Think Tank Retrospective 20 tegenwoordig het meeste. Tas is een stuk steviger en voor mij is het draagcomfort ook stuk beter.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 14-09 07:31
Dat zijn ook mooie tassen, ik denk dat de 10 groot genoeg is voor mijn wensen. Toch maar een keertje passen voor de zekerheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
ThomasW schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:07:
Goed, ik ben nu dus ook weer in de markt voor een nieuwe schoudertas.

Wat moet er in zeker kunnen
5D2+grip+35L
Minstens 3 lenzen (primes, dus geen enorme telelenzen)
Flitser
Filters, batterijen, accu's, CF

Juist Crumpler is lomp imho. Ze stoppen er enorm veel padding in. Domke is juist niet lomp, omdat de soepele stof zich vormt naar wat je erin stopt. Stop je er weinig in, dan vouwt de stof een beetje in, en als je hem draagt vormt hij zich om je lichaam heen.
Ik heb zelf een Domke F-6 en een Crumpler Daily 490; De Domke is van buiten letterlijk 2x zo klein, maar er past meer in dan in de Crumpler :+
Dat er minder padding in de Domke zit vind ik niet echt een probleem, er zit in ieder geval genoeg padding in. Je lenzen zijn goed beschermd in de lens insert en je moet echt domme dingen doen en met de tas gaan gooien of laten vallen als je je spullen stuk wil maken. Zelf gebruik ik m'n Domke vooral tijdens het schieten en hou hem continu om, het is echt een reportagetas.
Ik kan me wel prima voorstellen dat je de tas die jij zoekt op een andere manier gebruikt, en daarom andere eisen stelt. Eigenlijk zou je een Domke (en uberhaupt alle tassen die je op het oog hebt) ook gewoon in het echt uit moeten proberen. Van foto's alleen is het niet echt af te leiden hoe ie in werkelijkheid is.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52

Patrick89

PSN : Gamesource

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe tas.. Bij Crumpler kan ik niet echt vinden wat ik zoek ( Of ik moet er naast kijken ):

Zelf bezit ik twee tassen..
Muffin Top 7500 (28 x 18 x 16 cm )
Wat er in past :
D800 + grip Met 24-70
80mm 1.8
50mm 1.8
14-24mm

New Delphi 770 (40 x 25 x 16 cm )
Wat er in past :
2x Flitser
D800 + grip Met 24-70
80mm 1.8
50mm 1.8
90mm Macro
14-24mm

Zelf wil ik graag we een lookalike crumpler, zwarte tassen mijn me iets te saai..
De 770 wil ik blijven gebruiken voor trouwreportage's maar de kleine tas moet vervangen worden zodat ik nog een flesje en extra lens kan meenemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Patrick89 op 22-10-2012 11:00 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:58

Bonbridge

35-85

Ik heb het oog al een tijdje op de Lowerpro Lens Exchange 200 bag, sinds hij in dit topic werd gepost. Nu kwam ik via Flickr foto's van een nieuwe versie tegen! Een maatje kleiner. De lens Exchange 100AW
Precies waar ik naar opzoek was! Ik hoop dat hij iets goedkoper is/wordt dan de 200 versie, 55 euro voor zo'n tasje vind ik toch aardig veel.

http://www.flickr.com/pho...025909165/in/photostream/

Ik hou hem in de gaten!

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Laatst online: 12:21
Die crumpler tassen zijn best stevig

YouTube: Camera Bag Durability Test pt. 1

Ik ben aan het kijken voor een New Delphi,
de volgende spullen moeten erin passen.
5D met grip + 17-40
70-200 F 4.0
50 mm
550 EX

is er iemand met ervaring met deze tas of verglijkbare tassen?

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52

Patrick89

PSN : Gamesource

JP_S schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:12:
Die crumpler tassen zijn best stevig

YouTube: Camera Bag Durability Test pt. 1

Ik ben aan het kijken voor een New Delphi,
de volgende spullen moeten erin passen.
5D met grip + 17-40
70-200 F 4.0
50 mm
550 EX

is er iemand met ervaring met deze tas of verglijkbare tassen?
Die gast blijft geniaal.. Die crumpler doet het inderdaad goed..

Ik heb trouwens de Daily 750 zag ik.. Maar die is wel vrij lomp in het openbaar vervoer toen ik mijn tas even mee nam naar het werk vanmorgen.. Tevens het gewicht met een schoudertas is ook niet heel prettig.. Ik zit misschien wel een crumpler rugzak te denken..

Mocht je wat intressants vinden laat het even weten..

Wat er in kan :
3x Vast brandpunt(28mm,50mm,85mm)
D800/Grip + 24-70
Macro 90mm
14-24mm
70-200 F4 (Ipv waar mijn brood en sultana zit xD )

[ Voor 30% gewijzigd door Patrick89 op 26-10-2012 10:01 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik ben van plan om een Nikon D7000 te kopen.
Als bijhorende tas had ik een Lowepro Slingshot 202AW op het oog.
Deze blijkt vrij goed te zijn, maar al het gewicht zal op 1 schouder vallen.
Nu wil ik mijn toestel ook op reis meenemen en als je een ganse dag rondloopt dan kan dit al snel beginnen wegen.
Ik heb nog geen andere lenzen in mijn bezit maar ik weet ook niet met hoeveel lenzen ik zal eindigen.
1 of 2 extra lenzen zouden er toch ook in moeten kunnen.

Budget: rond de 150€
Ik heb hier al enorm veel mooie tassen zien passeren, maar daar hangt ook een mooi prijskaartje aan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsJH
  • Laatst online: 22:11
Ik zou zeggen, geef de Slingshot 202 AW toch eens een kans. Probeer hem in een winkel als dat mogelijk is :) Ik heb zelf de tussenvakken er uit gehaald en heb er twee body's en drie lenzen in en heb eigenlijk weinig last van het gewicht, ook als ik er langer mee rondloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
De grotere slingshots hebben een heupband, dat kan ook aanzienlijk helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
De 202 AW zou ideaal zijn. De 302 is al een pak groter en wat 'overkill' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Den Deze schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:48:
Deze blijkt vrij goed te zijn, maar al het gewicht zal op 1 schouder vallen.
Ik heb een Kata, kan je gebruiken als sling en gewone rugtas. Gebruik hem zelf normaal gesproken als sling, maar bij hele dagen lopen of als ik mijn statief er aan heb hangen (dus zwaarder), in een wip om te bouwen tot rugtas.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Gisteren toch de slingshot besteld op amazon.de voor 48€ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Binnenkort ga ik over tot de aankoop van een Canon EOS 600D + EF-S 18-55mm IS II Zwart en daarbij nog een Canon EF 50mm f/1.8 II. Ik ben echter alleen nog opzoek naar enkele accessoires, waaronder een tas.

Nu beschikt er iemand uit mijn omgeving over een Canon Gadget Bag 100EG, maar vindt ik dit net wat te veel gedoe met het openen van de tas (een rits en metale clip). Daarnaast denk ik dat deze ook net wat te klein is wanneer ik rekening houd met toekomstige uitbereidingen. Graag hoor ik jullie advies aan, bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
PixellBox schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:56:
Binnenkort ga ik over tot de aankoop van een Canon EOS 600D + EF-S 18-55mm IS II Zwart en daarbij nog een Canon EF 50mm f/1.8 II. Ik ben echter alleen nog opzoek naar enkele accessoires, waaronder een tas.

Nu beschikt er iemand uit mijn omgeving over een Canon Gadget Bag 100EG, maar vindt ik dit net wat te veel gedoe met het openen van de tas (een rits en metale clip). Daarnaast denk ik dat deze ook net wat te klein is wanneer ik rekening houd met toekomstige uitbereidingen. Graag hoor ik jullie advies aan, bij voorbaat dank.
Bijna geen antwoord op te geven. Enige manier is de tas proberen in de winkel en kijken of je het fijn vind werken, en of alles past. Ben je van plan snel uit te breiden dan zou je die dingen in de winkel kunnen "meepassen", ervan uitgaande dat ze die hebben liggen.

Een cameratas wil je natuurlijk goed laten beschermen. Dus dat betekend snel dat er rits op zit en een flap om water buiten te houden.

Waar je wel over na kunt denken is wat voor tas je zoekt. Wil je een rugzak, slingshot, schoudertas. Rugzak is makkelijk om veel comfortabel te dragen. Schoudertas om snel te kunnen pakken. Slingshot zit daar een beetje tussen.
Gezien je setje nu, camera en 2 lenzen, zou ik zeggen dat zo'n tas als je laat zien prima moet zijn. Maar ook andere merken als lowepro, Kata, en vele andere hebben soortgelijke tassen in de aanbieding.
Beste is dus naar een fotowinkel gaan waar ze meerdere hebben liggen en daar je tas uit kiezen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
RobertJRB, Ook in dit topic bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord.

Voor wat ik verwacht, zal er op korte termijn alleen nog een lens bij komen voor wat meer bereik en daarnaast, wanneer ik het huidige setje onder de knie heb, wil ik eens gaan kijken naar een externe flitser.
Voor deze uitrustiging lijkt een rugzak mij dan ook iets wat aan de grote kant en nijg ik toch eerder naar een shoudertas / slingshot.

Daarnaast begrijp ik dat er voor de bescherming op zijn minst een flap aanwzig moet zijn, maar het mechanisme waarmee deze ontgrendeld kan worden vindt ik bij eerdergenoemde Canon tas toch wat onhandig. Bij bijvoorbeeld de Lowepro Rezo 180 AW werkt dit met een simple plastic druk clip wat in mijn ogen handiger is. Ook de rits is hierbij een stuk smaller en soepeler (T.O.V. de Canon tassen uit die reeks).

Ik zal zeker binnenkort langsgaan bij een aantal winkels maar mogelijk dat iemand hier al ervaring heeft met de Lowepro Rezo lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Als je het idee hebt dat je altijd alles mee gaat slepen, dan moet je nu alvast een hele grote tas gaan kopen. Anders moet je gewoon een tas kopen met wat extra ruimte en wanneer de nood aan de man is, dan kijk je gewoon voor een grotere tas.

Je moet het zo zien, voor een fotograaf zijn tassen als schoenen voor vrouwen. Je hebt nooit de juiste maar volgens anderen altijd teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
kdbruin schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:37:
Als je het idee hebt dat je altijd alles mee gaat slepen, dan moet je nu alvast een hele grote tas gaan kopen. Anders moet je gewoon een tas kopen met wat extra ruimte en wanneer de nood aan de man is, dan kijk je gewoon voor een grotere tas.
Dat is uiteraard nu ook de bedoeling, maar het is wel prettig dat wanneer ik op vakantie ga, ik alles compact bij me heb in een tas. Daarnaast vallen de tassen uit de Lowepro Rezo AW lijn toch best mee wanneer wordt gekeken naar omvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Rugzakken hoeven niet groot en lomp te zijn. Kijk bv. eens naar de LowePro PhotoSport of de ClikElite CompactSport. Maar goed, rugzak of schoudertas is naast de comfort afweging ook een persoonlijke voorkeur.

Iets anders om bijvoorbeeld eens over na te denken is of je naast je camera + lenzen ook nog ruimte zou willen hebben voor andere dingen mee zou willen kunnen nemen, zoals bijvoorbeeld een laptop of wat te eten of drinken.

/edit
Verder heeft RobertJRB hier niet zo lang geleden al eens een aantal voorbeelden van mooie schoudertassen laten zien. Ik ben zelf niet zo erg van schoudertassen, maar ik moet toegeven dat ik die Dothebag Mono wel een mooie tas vind.

[ Voor 21% gewijzigd door henkie196 op 02-11-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
henkie196 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:56:
Iets anders om bijvoorbeeld eens over na te denken is of je naast je camera + lenzen ook nog ruimte zou willen hebben voor andere dingen mee zou willen kunnen nemen, zoals bijvoorbeeld een laptop of wat te eten of drinken.

/edit
Verder heeft RobertJRB hier niet zo lang geleden al eens een aantal voorbeelden van mooie schoudertassen laten zien. Ik ben zelf niet zo erg van schoudertassen, maar ik moet toegeven dat ik die Dothebag Mono wel een mooie tas vind.
Ik heb het topic al aardig doorgespit en kwam daarbij o.a. de post van RobertJRB tegen waarin hij een aantal tassen (en merken) behandelde. Echter zijn dit wat meer de ''design'' tassen je tevens ook een hoop andere zaken in kwijt kan. Niets mis mee, maar mijn budget voor een tas is momenteel 100 (max).

Verder heb ik vrijwel altijd mijn eastpack bij me, waarin ik eventuele extra's en / of de complete fototas kan stoppen. Ik ga in ieder geval dit weekend eens wat tassen testen en neem daarbij jullie tips en adviezen mee. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Budget is ook goed om te weten ;)

Als je toch altijd al een rugzak bij je hebt, zou je ook een insert kunnen overwegen. Zo'n Tenba insert zijn op veel plekken wel te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
Inserts leken me niet erg handig, omdat ik er ook regelmatig andere spullen in mijn ruktas heb zitten. Vervolgens zou ik de camera en gear ergens anders moeten stallen.

Ik kijk nu voorraal naar compacte (shouder) tassen waar alle (toekomstige) gear inpas, maar de tas moet ook aanwezig zijn wanneer ik mijn camera niet gebruik en deze bijvoorbeeld in een kast wil stallen. In ieder geval super dat je mee denk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik heb zelf een f-stop ICU, die ik in mijn rugzak kan doen als ik de camera daarin mee wil nemen (ik heb ook nog een heuze camera rugzak). Maar over het algemeen staat die gewoon ergens in m'n kamer met alles wat ik niet op dat moment in m'n fotorugzak heb zitten. Is dat wat je zo'n beetje bedoelt?

Monochrom heeft met hun Anybag een beetje hetzelfde idee als f-stop.

De camera is met zo'n insert overigens wel een stuk lastiger te bereiken, dus wat ik meestal doe als ik de camera uit de tas haal, is deze aan de strap om m'n nek hangen (ik gebruik wel iets comfortabelers dan de Canon strap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Laatst online: 12:21
Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Think tank Retrospective 30. Als ik wat meer gebruikservaring heb zal ik er een mooi stukje over typen ;)

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
henkie196 schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:05:
Ik heb zelf een f-stop ICU, die ik in mijn rugzak kan doen als ik de camera daarin mee wil nemen (ik heb ook nog een heuze camera rugzak). Maar over het algemeen staat die gewoon ergens in m'n kamer met alles wat ik niet op dat moment in m'n fotorugzak heb zitten. Is dat wat je zo'n beetje bedoelt?

De camera is met zo'n insert overigens wel een stuk lastiger te bereiken, dus wat ik meestal doe als ik de camera uit de tas haal, is deze aan de strap om m'n nek hangen (ik gebruik wel iets comfortabelers dan de Canon strap).
Ik heb zelf de Loku van F-Stop met de large ICU en dat bevalt me prima. Ik wil alleen nog een keer een medium ICU hebben voor de keren dat ik wat minder foto spul mee neem.

Wat betreft de camera, deze heb ik met een extra OP/Tech strap aan het harnas van de rugzak hangen. De eerste OP/Tech strap gebruik ik zoals die bedoelt is. Van de tweede heb ik de camera straps aan de D-ringen op de schouderbanden van de rugzak vastgemaakt (let wel op dat je de juiste links en rechts doet) en dan kan ik de camera hieraan vastmaken. Zelfs een D700 + 70-200VR kun je zo een gehele dag makkelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
Afgelopen zaterdag ben ik in een aantal winkels wezen kijken naar verschillende soorten tassen, maar helaas is het mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik heb ergens wel de Lowepro Nova & Rezo lijn in gedachte, maar ik weet niet of ik mijzelf hier een genoege mee doe.

@ Henkie196,
Wat je voorsteld is opzich een mooie manier van berschermen, maar ik denk dat dit op vakanties niet ideal gaat werken. Er zullen in dat geval al de nodige spullen in mijn rugtas zitten dus inserts vallen af. Daarnaast wil ik wel een body, twee lenzen (1 mounted) en wat andere gear (filter, extra batterij, etc.) mee kunnen nemen, waarbij ik er vanuit kan gaan dat alles goed beschermd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

PixellBox schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:30:
Inserts leken me niet erg handig, omdat ik er ook regelmatig andere spullen in mijn ruktas heb zitten. Vervolgens zou ik de camera en gear ergens anders moeten stallen.

Ik kijk nu voorraal naar compacte (shouder) tassen waar alle (toekomstige) gear inpas, maar de tas moet ook aanwezig zijn wanneer ik mijn camera niet gebruik en deze bijvoorbeeld in een kast wil stallen. In ieder geval super dat je mee denk!
Ik heb nu zelf een insert. Die vind ik erg handig om even snel een camera+lens plus wat kleine accesoires of 1 extra lens mee te nemen. Ik doe dat dan idd in mijn rugzak. Ik gebruik de insert-in-rugzak echter niet als een paraattas, want dat werkt niet omdat het gepruts is in de rugzak en/of als er in de rugtas ook andere spullen zitten. De foto-apparatuur zit dan goed beschermd voor transport, dat is alles.
Die insert is ook handig in een slappe schoudertas, als je die als een soort paraattas wil gebruiken. Dan moeten er dus geen andere spullen in als een trui of lunchpakket. In die zin is een insert wel erg flexibel om te hebben.

Verder ben ik ook op zoek naar een tas die kan dienen als een soort mobiele garage voor alle foto-apparatuur bij elkaar voor in de kast (voorlopig zie ik mezelf niet 10 objectieven en 3 bodies o.i.d. bezitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Kijk eens naar de ICU's van F-Stop. Deze zijn in een aantal maten te verkrijgen en kunnen ook buiten een tas gebruikt worden voor bijvoorbeeld opslag. Zelf heb ik een ICU-Large maar zit te denken aan nog een extra ICU-medium zodat ik kan kiezen hoeveel spul ik mee neem. Beide passen gewoon in m'n F-Stop Loka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

kdbruin schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:09:
Kijk eens naar de ICU's van F-Stop. Deze zijn in een aantal maten te verkrijgen en kunnen ook buiten een tas gebruikt worden voor bijvoorbeeld opslag. Zelf heb ik een ICU-Large maar zit te denken aan nog een extra ICU-medium zodat ik kan kiezen hoeveel spul ik mee neem. Beide passen gewoon in m'n F-Stop Loka.
Bedankt voor de tip! Ziet er goed uit, en de prijs is ook heel redelijk.

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

Net een Pola Stowaway Bag van Billingham binnengekregen.
RTS inc. in new york wilde een foto van mij gebruiken die ik op Flickr had staan. Als bedankje kreeg ik deze Billingham opgestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/10444308/L10039901.jpg
Niet mijn foto, maar wel mijn setup :D

Mocht je een kleine, degelijke tas willen hebben dan kan ik deze zeker aanraden.
Degelijk, mooi (nog mooier in zwart/zwart) en ruikt naar een nieuwe Audi. Top :D

[ Voor 19% gewijzigd door wavemaster100 op 15-11-2012 19:47 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
Wow, nice! Billingham, ook niet het minste merk :D

Ik heb mn X100 nu permanent in een van de binnenvakken van mn Chrome Citizen Tokyo zitten waar ie perfect in past, en nog een Lowepro Apex 60 voor als ik de X100 in een van mn andere rugzakken wil vervoeren.

Handig om te weten van die Apex: Als je een (uv)filter + filteradapter hebt gemonteerd zoals ik past ie er maar net aan in. Je kan dan beter voor de (grotere) 100 gaan. Ik zit er zelfs aan te denken om de extra flap aan de binnenkant van de Apex eruit te snijden zodat ik wat meer speelruimte heb, mn domke neckstrap past nu namelijk niet bij de camera en bungelt buiten de rits :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik heb volgend jaar een (voor mij) droomreis gepland staan maar ik zit met mijn 60D in mijn maag, dus hopelijk kunnen jullie me een handje helpen qua fototas / methode om de 60D mee te slepen:

De eerste week van april ga ik grofweg deze reis maken op sneeuwscooter en hondenslee (dus niet over die geasfalteerde weg die Google Maps volgt ;)). Ik ben daar al een keer eerder geweest en een vriend had toen zijn 7D bij zich, maar nu gaan we wel in een iets warmere periode (tussen -10°C en -20°C gok ik ), maar wordt de toch wel iets ruiger dan toen: lange dagen op de scooter en op de hondenslee (dus veel trillingen, klappen, maar hopelijk geen heftige crashes :P) en 's nachts in hutten en tenten i.p.v. hotel (en de 60D is toch iets minder weatherproof als de 7D).

De vorige keer had die vriend zijn 7D in een normale rugtas in een dikke handdoek gewikkeld, maar voor deze tocht heb ik daar toch niet zoveel vertrouwen in voor mijn 60D (plus 15-85mm lens is het enige wat er in hoeft). Normaal gebruik ik altijd mijn Kata 3N1 20, maar die is wat instabiel op de rug en als slingbag zit de body redelijk tegen de zijkant, dus minder geschermd tegen een side impact. Maar met een beetje hobbyen met extra plukschuim en de camera op een andere plek zou ik er misschien wat van kunnen maken.
Aan de andere kant denk ik aan iets "aerodynamischer" en rondom goeie bescherming, ook tegen trillingen. Bijv. een kleine rugtas (of een iets wat grotere Camelbag) of zelfs een hardcase en die vullen met plukschuim en daar precies de 60D+lens eruit te snijden.

Iemand anders ideeën of überhaupt opmerkingen/tips over een dSLR meenemen op zo'n reis en bij die omstandigheden?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Over de robuustheid van de 60D t.o.v. de 7D zou ik me in dit geval niet zoveel zorgen maken. De 7D heeft wellicht betere seals en wat meer metaal in z'n body, bij trillingen heb je daar niet zoveel aan en is meer de resistentie van de interne mechanismen en electronica belangrijk. En ik betwijfel enigzins of de 7D daar wel zoveel voordeel t.o.v. een 60D heeft.

Buiten dat lijkt een Kata 3N1 20 niet zo geschikt om een hele dag op je rug te dragen, maar misschien heb jij daar minder last van dan ik. Ik denk dat ik in zo'n geval m'n spul in m'n F-Stop ICU zou stoppen en die weer in een normale rugzak zou stoppen (ik heb geen bijpassende F-Stop rugzak). Dat vind ik zelf in ieder geval een fijne combinatie bij fietsen of als het kan gaan regenen en geeft voor mijn gevoel net wat meer bescherming dan m'n Clik Elite Probody Sport (normale rugzak is in mijn geval een Ortlieb dingetje). Ik neem aan dat je ook nog ergens een grotere rugzak of iets dergelijks hebt waar je je kleren en kookgerei in hebt zitten, dus je zou daar ook een insert in stoppen. Nadeel van inserts in gewone rugzakken is alleen dat je over het algemeen minder snel bij je spul kan.

Vergeet verder vooral je statief niet! De nachten zijn in april al weer vrij kort aan het worden, maar er bestaat nog steeds een goede kans op wat noorderlicht en daar ga je een statief wel voor nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 12-09 17:22
Ik heb meerdere rugzakken.
Voor de wintersport, en andere omstandigheden waarbij ik niet te veel mee wil mee nemen, en wat bewegingsvrijheid wil hebben gebruik ik de Lowepro Photosport 200AW in het fel Oranje. (http://www.lowepro.com/photosport) Dat fel oranje is niet ieder zijn smaak, maar in de sneeuw en bergen zijn opvallende kleuren vaak toch wel erg handig.

Je kan van de zijkant bij je camera, dus je hoeft de rugzak niet helemaal af te doen en hem in de koude/natte sneeuw te leggen.

Er past een flinke DSLR (D300s) in met grote lens (80-200 2.8 AF-S), hij zit aan alle kanten goed ingepakt, en dmv een koord is de padding strak te trekken.
Daarnaast is er ruimte voor een camelback, wat kledingstukken en wat kleingoed.

Voordeel is dat deze rugzak vrij smal is, waardoor je veel bewegingsvrijheid hebt. (Op een sneeuwscooter of hondenslee wil je bij het sturen ook niet steeds met je ellenbogen of bovenarmen tegen de rugzak stoten lijkt me.)

Het enige minpuntje vind ik de dunne draagriem, die had voor mij wel wat breder mogen zijn. Zeker als je een zware combo bij je hebt, wil je ook wat gewicht op je heupen kunnen dragen. Maar als je een lichte combinatie hebt, dan is dit geen probleem.

Maar iedere rugzak heeft zijn voor en nadelen, ik zou zeker eens op een paar plekken gaan kijken en passen. En laat je niet verleiden het eerste beste te kopen, maar kijk goed rond. Je hebt nog een paar maanden.

[ Voor 4% gewijzigd door yzf1kr op 20-11-2012 11:33 ]

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
yzf1kr schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:31:
Maar iedere rugzak heeft zijn voor en nadelen, ik zou zeker eens op een paar plekken gaan kijken en passen. En laat je niet verleiden het eerste beste te kopen, maar kijk goed rond. Je hebt nog een paar maanden.
Ik heb zelf ook goed rondgekeken voor een vervanging van m'n Lowepro Nature Trekker AW-II. Deze tas kan veel hebben maar is erg lomp om mee rond te lopen.

Ik heb bij CameraNu de F-Stop Loka gekocht na eerst wat online zoeken naar recenties en vervolgens passen van m'n fotospul in de winkel. Ik kon, na achterlating van m'n rijbewijs, even een rondje lopen met de gevulde Loka. Na een half uurtje zat het allemaal nog steeds erg goed en heb ik de knoop doorgehakt en de Loka aangeschaft.

Tijdens m'n laatste vakantie toch heel wat kilometers gelopen en nog steeds erg tevreden over het draagcomfort van de Loka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

@Henk196: Als ik hele dagen aan het lopen ben, of als ik mijn statief achterop heb hangen, dan gebruik ik de Kata ook niet als slingbag, maar als rugtas en dan is het geen probleem. Maar bij de wat sportievere activiteiten (sportief fietsen, wintersport in het algemeen) is hij inderdaad wel iets te "lomp" (niet helemaal het goeie woord, want hij is op zich niet heel erg groot).

Ik heb ook een grote trekking-rugtas bij me voor kleding e.d., maar wil hem eigenlijk daar niet in doen, want die tas komt op de slee en sneeuwscooter vast te liggen en die dingen kunnen echt enorme klappen maken op ijs en harde sneeuw en ondanks inserts en bijv. gewikkeld in kleding verwacht ik dat hij op mijn rug een stuk minder te lijden heeft. Verder zijn de inserts vaak voor body en meerdere lenzen en daarom groter dan noodzakelijk als ik alleen een body & 15-85mm meeneem.

Statief heb je wel een goed punt ... was ik niet van plan mee te nemen, wat je al zegt, de nachten zijn een stuk korter en voor misschien 1 of 2 keer een kans op noorderlicht, is het wel een groot ding om mee te nemen (Benro Statief A1681T). De laatste keer was ik er in januari en hadden we maar 5 uur echt licht per dag en nog hadden we pech en slechts 1 nacht een beetje noorderlicht gezien. Misschien moet ik kijken naar een kleinere oplossing (Gorilla Pod?) die ik dan meeneem in mijn grote rugtas (al zou de Benro mogelijk wel passen .... Hmm, misschien kan ik die vriend overhalen om die van hem mee te nemen, hij heeft de carbon uitvoering, scheelt weer gewicht :P).

@yzf1kr Hmm, dat komt redelijk in de buurt van wat ik op het oog had en out-of-the-box bedoeld voor een camera. Heeft zelf al redelijk wat padding, dus geen gepiel met zelf plukschuim snijden en een Camelbag uitsparing. Zoals ik zei, gaat alleen een body+lens in en misschien wat klein spul en evt. een waterzak ... Dus niet echt een zware combo toch? Als alle riempjes maar groot genoeg gezet kunnen worden om over de dikke kleding heen te kunnen die ik daar zal dragen.

@kdbruin die Loka is inderdaad een mooie tas en lijkt me ook erg lekker zitten. Echter erg prijzig en dan moet er nog een insert in, plus te groot voor hetgeen ik hem voor nodig heb. Maar een goeie om eens bij CameraNu langs te gaan. Die heeft zo te zien de eerder genoemde tassen, dus kan ik ze uitproberen.

Maar dank voor de tips zover, ik heb al wat aanknopingspunten :)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Die LowePro PhotoSport 200 is inderdaad een mooi klein rugzakje. Bevriest zo'n waterzak niet bij zulke temperaturen, trouwens? De zak zelf zou misschien niet eens zo'n probleem zijn, maar het slangetje koelt vrij snel af.

Over een statief meenemen, zou ik zeker doen. Als ik hier eens kijk, zie ik dat er de afgelopen tijd redelijk wat activiteit is geweest en de verwachting is dat de zon nog wel een tijdje actief blijft (zonnemaximum is al voorbij, maar nog steeds behoorlijke activiteit). Maar zelfs de lage activitieit die de website voor vandaag voorspelt is al vrij goed, over het algemeen. Ik vond dit soort nivo van activiteit zelfs beter voor foto's maken dan als het wat sterker was. Dan blijft het wat meer op de horizon en kun je het beter op de plaat vangen. Als het sterker is, schiet het op dat soort breedtegraden al gauw over je heen. Heel spectaculair om te zien, maar moeilijk op de plaat te vangen. (Ben er afgelopen maart nog geweest ;))

Gorillapod zou misschien kunnen, maar dan moet je wel iets vasts hebben om hem op te zetten. Mijn statief verdween in ieder geval al gauw een enkele tientallen centimeters in de sneeuw als ik die ergens neerzette (tenzij de sneeuw al flink was aangestampt, natuurlijk), en met een gorillapod ligt de camera dan al vrij snel op de sneeuw. En natuurlijk niet de afstandsbediening vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Die waterzak is inderdaad in die regionen niet echt handig (of ik moet er whiskey in doen O-)), maar eerder voor gebruik thuis op de sportfiets of op de motor.

Grr ... je maakt wel wel erg aan het twijfelen over het statief :P Gelukkig heb ik nog even, maar ga het steeds harder overwegen. 1,6 kg is op zich te overzien, maar afhankelijk wat ik allemaal meer mee moet nemen qua gear, kan dat nét te zwaar worden voor bagage in het vliegtuig. Gorilla Pod opmerkingen neem ik ook mee, een vriend van me heeft er eentje, kijken of het hier in NL nog een keer wil sneeuwen en dan er een beetje mee spelen.

Van die afstandsbedieningen gaan er 3 mee, verdeeld over 2 camera's, dus we hebben zelfs reserve *D

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
kdbruin schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:11:
[...]
Ik heb bij CameraNu de F-Stop Loka gekocht na eerst wat online zoeken naar recenties en vervolgens passen van m'n fotospul in de winkel. Ik kon, na achterlating van m'n rijbewijs, even een rondje lopen met de gevulde Loka. Na een half uurtje zat het allemaal nog steeds erg goed en heb ik de knoop doorgehakt en de Loka aangeschaft.
De Loka is ook een heel mooie tas, maar net weer een maatje groter. Dus bedoeld om weer wat meer mee te nemen. Ik heb hem aangehad, maar hij was voor mijn gebruik te groot, ik heb de verleiding (moeilijk) kunnen weerstaan. :)
S913 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:07:
@yzf1kr Hmm, dat komt redelijk in de buurt van wat ik op het oog had en out-of-the-box bedoeld voor een camera. Heeft zelf al redelijk wat padding, dus geen gepiel met zelf plukschuim snijden en een Camelbag uitsparing. Zoals ik zei, gaat alleen een body+lens in en misschien wat klein spul en evt. een waterzak ... Dus niet echt een zware combo toch? Als alle riempjes maar groot genoeg gezet kunnen worden om over de dikke kleding heen te kunnen die ik daar zal dragen.
Het ligt er een beetje aan hoe “dik” je zelf bent. Bij mij zijn de riempjes soms aan de korte kant en moet ik mijn buik inhouden, vooral als ik na de lunch, op mijn kont zittend mijn snowboard probeer aan te doen. Maar ik ben dan ook niet echt een lichtgewicht. Ik zal deze week eens meten hoe lang de totale “omtrek” van de riempjes is.
henkie196 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:01:
Die LowePro PhotoSport 200 is inderdaad een mooi klein rugzakje. Bevriest zo'n waterzak niet bij zulke temperaturen, trouwens? De zak zelf zou misschien niet eens zo'n probleem zijn, maar het slangetje koelt vrij snel af.
http://shop.camelbak.com/2012-stoaway-100-oz/d/50062_cl_1902

Dit werkt redelijk goed. Als je hem met warme vloeistof vult (bijvoorbeeld warme Ijsthee) dan blijft het de hele dag goed drinkbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door yzf1kr op 21-11-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

yzf1kr schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:50:
Het ligt er een beetje aan hoe “dik” je zelf bent. Bij mij zijn de riempjes soms aan de korte kant en moet ik mijn buik inhouden, vooral als ik na de lunch, op mijn kont zittend mijn snowboard probeer aan te doen. Maar ik ben dan ook niet echt een lichtgewicht. Ik zal deze week eens meten hoe lang de totale “omtrek” van de riempjes is.
Hmm, zou bij mij ook zo maar eens kunnen, al ben ik wel een beetje in training :P Maar als je zou kunnen checken: graag!

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Voor de mensen die de F-Stop Loka te groot vinden, er is ook nog de Guru als ik me niet vergis. Deze is wat kleiner dan de Loka maar gebruikt wel dezelfde ICU's. Ik weet alleen niet of de ICU-Large nog past en of je dan nog extra ruimte over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Volgens hun website, past er in de Guru alleen de small en medium, maar wel de shallow en pro qua diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
S913 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:45:
[...]

Hmm, zou bij mij ook zo maar eens kunnen, al ben ik wel een beetje in training :P Maar als je zou kunnen checken: graag!
Dit weekend gemeten. De lengte lengte gesp tot gesp via de rug is 130cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
dubbel, sorry

[ Voor 95% gewijzigd door yzf1kr op 26-11-2012 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

icecreamfarmer

en het is

Hebben meer mensen hier de versapack 200 aw?
Heb hem sinds een halfjaar en als handbagage voor het vliegtuig bevalt hij goed. Bij 1 camera kun je in het algemene deel toch nog een vest + boek kwijt.
Overigens is hij modulair dus je zou ook alles kunnen aanwenden voor het algemene deel.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Laatst online: 06-07 11:16
Goedemiddag,

Ik zit sinds kort naar een nieuwe cameratas te kijken, maar ik loop toch tegen een aantal problemen aan. Het liefst wil ik 1 tas hebben waar ik al mijn fotografie/film-spullen in kan stoppen (onderweg komt het soms voor dat ik zowel fotografeer als film). Om alles mee te nemen liep ik eerst soms wel met 2 of 3 tassen, graag wil ik alles in 1 tas hebben. Het betreft hier dan de volgende spullen die telkens mee moeten:
  • Canon 60D
  • 18-135 mm
  • 28-200 mm
  • 50 mm
  • Opvouwbare Spider rig (deze) + Beachtek Fieldmixer (deze) (ingenomen ruimte samen: 33x22x22cm)
  • Etui met Rode NTG1 condensatormicrofoon (ingenomen ruimte 28x12x4cm)
  • (Niet heel belangrijk maar wel handig: Wat kleinere accesoires (korte XLR-snoeren, Sennheiser zenders, SD-kaartjes, ...))
Nu ben ik al een aantal fotowinkels binnengewandeld met deze wensen, maar ik kan nauwelijks tassen vinden die ruimte bieden aan deze spullen. Vooral ruimte voor de aparte maten van de rig is een probleem.
En het liefste houd ik het wel bij een tas.

Het liefste heb ik een rugzak, maar een ander model mag eventueel ook. Het liefst geef ik ook niet meer dan 170 a 200 euro uit voor een tas.

De volgende tassen had ik gevonden in de winkel, maar ik betwijfel of al mijn spullen daar in gaan:
  • Tamrac 5375 (deze) (??)
  • Vanguard Skyborne 49 (deze
Weten jullie nog een paar tassen waar ik wat aan zou hebben, die echt groot genoeg zijn voor deze spullen?
Of gaat dat sowieso niet lukken, en kan ik voor mijn rig beter een andere tas erbij nemen??

Alvast bedankt voor het meedenken! _/-\o_

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Kijk eens naar een F-Stop Loka, Tilopa of Santori in combinatie met een small/medium ICU. De ICU is groot genoeg voor je fotospullen, de overige ruimte zou genoeg moeten zijn voor de andere zaken:

http://www.fstopgear.com/

Het valt helaas niet echt binnen budget.

[ Voor 8% gewijzigd door kdbruin op 07-12-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik zoek een zo klein mogelijke tas waar een D800 met battery grip en lens in past. Hij moet klein zijn, omdat het geheel in een 18l zijkoffer van een motorfiets moet passen.

Ik heb al even gekeken naar de F-Stop ICU Pro small, en dat zal waarschijnlijk net passen, maar heb liever nog iets kleiner zodat er meer ruimte overblijft voor ander spul wat ook mee op reis moet. De ruimte op de motor houdt namelijk niet over.

De tas hoeft niet draagbaar te zijn, aangezien de camera of in de motor opgeborgen zit, of om m'n nek hangt. Het gaat puur en alleen om bescherming tijdens het rijden.

Ik heb nu een Crumpler Pretty Boy XXL, en dat past net maar daar past eigenlijk niet lekker een camera met grip in. De F-Stop heeft daar geen probleem mee, maar die is ook weer net iets groter op een paar lengtes en kan meer herbergen dan nodig.

Beetje raar probleem voor de meesten hier denk ik, maar wat tips zijn welkom.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
afterburn schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:21:
Ik zoek een zo klein mogelijke tas waar een D800 met battery grip en lens in past. Hij moet klein zijn, omdat het geheel in een 18l zijkoffer van een motorfiets moet passen.

Ik heb al even gekeken naar de F-Stop ICU Pro small, en dat zal waarschijnlijk net passen, maar heb liever nog iets kleiner zodat er meer ruimte overblijft voor ander spul wat ook mee op reis moet. De ruimte op de motor houdt namelijk niet over.

De tas hoeft niet draagbaar te zijn, aangezien de camera of in de motor opgeborgen zit, of om m'n nek hangt. Het gaat puur en alleen om bescherming tijdens het rijden.

Ik heb nu een Crumpler Pretty Boy XXL, en dat past net maar daar past eigenlijk niet lekker een camera met grip in. De F-Stop heeft daar geen probleem mee, maar die is ook weer net iets groter op een paar lengtes en kan meer herbergen dan nodig.

Beetje raar probleem voor de meesten hier denk ik, maar wat tips zijn welkom.
Welke lens moet er inkunnen? Een 50 f/1.8 zal minder plaats innemen als een 70-200 bvb ;)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Een 24.120/f4 VR, de rondlooplens. En misschien ruimte voor 1 andere lens, formaat 14-24 en/of flitser.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste