Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hoi ik wil een Powershot sx220 hs gaan kopen en ben op zoek naar een hoesje ervoor. Heeft iemand toevallig ervaring met deze cam + case?

Ik ben niet kieskeurig qua hoesje: goedkoper = beter; hoe strakker hij er om past (zolang ie maar past) hoe beter.

heb op ebay al genoeg gezien en voor 3 euro waag ik de gok wel, maar misschien is er nog een geweldig hoesje wat ik over het hoofd zie.

cheers

jiq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

RobertJRB schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:11:
[...]

Gefeliciteerd met je 225 :)
Heb zelf een zwarte 225 en een billingham for leica (http://en.leica-camera.co...ases_and_straps/2201.html)
Nadeel van de 225 vind ik dat je als die echt is afgesloten je best wel even bezig bent om hem open te maken. Perfect voor diefstal, maar dus niet echt geschikt als ever ready tas. Maar daar heb ik de andere tas voor.
Tweede wat minder is, is dat een 13 inch macbook air er niet inpast. Weet jij uit je ervaring met de 307 of het daar wel inpast?

Oh, en laat er geen witte kat tegenaan liggen. Wat een gedoe om die tas weer schoon te krijgen...
Ik heb de 225 ook gehad (in het zwart), maar die is de deur uitgegaan in verband met down-sizing. Het was inderdaad een flinke klus om ale 'sloten' dicht en open te krijgen. Voordeel was wel dat je de tas gewoon lekker neer kon zetten, zonder dat hij omvalt. Momenteel heb ik een Billingham Hadley small voor mijn Leica gear. Als de D600 nog eens een keertje uit komt (dan gaat de D300 + zoom lenzen eruit) dan komt er ook nog een grotere Hadley voor de D600 en twee tot drie primes.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Toch begonnen aan dat DIY waxed canvas cameratas idee. ASOS tas a 20eu:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8160/7493731338_06d494d20d_z.jpg

En deze wax:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7263/7466107196_59ee51ee3e_z.jpg

Helaas was na de eerste laag wax (er moeten meerdere laagjes op) de wax al op. Zo'n blokje was toch minder dan het op internet leek :'). Begint er al wel op te lijken:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7123/7494370256_a319c15ca4_z.jpg

Camgear past er met de Tenba insert prima in:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8012/7494332154_549ab69fa0_z.jpg

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Om terug te komen op mijn vraag van enkele dagen geleden:
Ik heb dezelfde vraag op dPreview gesteld waar mij wordt aangeraden te kijken naar de ClikElite CONTREJOUR 35 of 40. Deze tassen zijn, voor zover ik kan vinden, ongeveer hetzelfde geprijsd als de genoemde F-stop tassen. Heeft iemand ervaring met deze tassen? In de online reviews en product filmpjes kon ik genoeg informatie vinden over de cameragear capaciteit, maar niet of een laptop zou passen ja of nee. Er zit in ieder geval geen aparte laptopsleeve in.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:50

Milo.

klik

Acolyte57 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:22:
Toch begonnen aan dat DIY waxed canvas cameratas idee. ASOS tas a 20eu:
Interessante post, dank daarvoor. Ziet er leuk uit, ik heb ook nog een tenba insert liggen en wilde die met de verkleurde domke f801 verkopen maar dit ziet er ook wel oké uit, zit die er alleen niet te los in?
En waar heb je de wax vandaan?

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Milo. schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:44:
Interessante post, dank daarvoor. Ziet er leuk uit, ik heb ook nog een tenba insert liggen en wilde die met de verkleurde domke f801 verkopen maar dit ziet er ook wel oké uit, zit die er alleen niet te los in?
In de diepte past ie perfect, hoogte is ie net te kort maar daar heb je niet zo'n last van, hij heeft in de breedte wel wat ruimte om te schuiven - maar niet zoveel dat hij daadwerkelijk iets zou kunnen beschadigen tijdens transport. Gewoon een paar cm aan elke kant. Je zou er nog een waterflesje naast kunnen doen, zeg maar.
En waar heb je de wax vandaan?
Bij deze webshop:
http://www.warenmagazijn.me/

Maar dat heb ik puur gedaan omdat deze makkelijk aan te brengen was. Wax van merken als Barbour enzo moet je smelten voor je het aanbrengt, dat kan bij mij alleen misgaan ;)

Wat ook kan, als je wat meer tijd hebt en het mss vaker wil doen, is zelf greenland wax maken. Is een mengsel van 90% paraffine (waxinelichtjes) was en 10% bijenwas. Zijn beide via ebay goed betaalbaar te koop en dan kun je meteen zeg een kilo van het spul bouwen. Je betaalt voor voorgebouwde wax namelijk best veel voor vrij weinig...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Oke, bedankt, heb de tas ook besteld. Opzich wel leuk om een keertje te proberen, voor die prijs kan het. Jammer dat de insert er niet helemaal pas in gaat, maar goed het zij zo.

Wax maken lijkt me ook wel grappig om eens te proberen.. grr je laat me op allerlei rare ideeën komen jij haha.
Naja van de week eens opzoek naar bijenwas en paraffine.

Leuk dat je je erin verdiept hebt en wederom bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Heb als experiment een timelapse van het waxen van de tas opgenomen, een kleine quick&dirty edit op YT gegooid:
YouTube: Waxing Canvas Timelapse

[ Voor 49% gewijzigd door Acolyte57 op 04-07-2012 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Fjallraven doet dat ook op die wijze voor hun canvas producten (jassen, broeken, tassen, etc.) en gebruiken daar hun eigen wax (Greenland Wax) voor die je inderdaad ook zelf kunt maken. Spul moet je wel nadat je het gewassen hebt opnieuw aanbrengen want na 3x wassen ofzo spoel je het er weer uit. Aanbrengen is gewoon erop wrijven en dan erin werken met een föhn, strijkbout of wat dan ook. Ze raden aan om dunne laagjes erop te smeren, erin te werken en daarna weer een nieuw laagje erop te doen. Hoe meer laagjes des te meer waterafstotend het wordt en des te minder het zal ademen. Je hoeft niet alles te doen, je kunt ook bepaalde stukken niet doen of juist meer/minder doen.

Domke tassen kennen ook zoiets maar die wax is meer een creme wat je er op smeert welke je daarna erin werkt met een föhn.

[ Voor 8% gewijzigd door ppl op 04-07-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele maanden ben ik ook verslingerd aan fotografie. Logischerwijs was ik dus op zoek naar een leuke cameratas maar dan eentje met een leuke look want vrouw. Er zijn heel wat merken die stijlvolle cameratassen verkopen maar de Pompidoo tas wil ik hier toch wel voorbij laten komen:
Afbeeldingslocatie: http://www.pompidoo.com/images/bags/cologne/POMPIDOO_CB_Green1_s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.pompidoo.com/images/bags/cologne/POMPIDOO_CB_Green4_s.jpg
In verschillende kleuren verkrijgbaar, gemaakt van echt leer. Ziet er uit als een (grote) handtas maar van binnen dus een camera-tas. Wel aardig aan de prijs: inclusief verzendkosten €300,-. Ik heb hem nog niet mogen ontvangen dus kan er nog niet erg veel over zeggen maar de site geeft aardig wat info over wat er zoal in past.
Ik hoop dat ik het in het juiste topic heb gezet en de boel niet te veel vervuil hier. Met de zoekfunctie kon ik in dit forum niet veel vinden over dit onderwerp en het leek me wel een leuke aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:48:
Sinds enkele maanden ben ik ook verslingerd aan fotografie. Logischerwijs was ik dus op zoek naar een leuke cameratas maar dan eentje met een leuke look want vrouw. Er zijn heel wat merken die stijlvolle cameratassen verkopen maar de Pompidoo tas wil ik hier toch wel voorbij laten komen:
[afbeelding] [afbeelding]
In verschillende kleuren verkrijgbaar, gemaakt van echt leer. Ziet er uit als een (grote) handtas maar van binnen dus een camera-tas. Wel aardig aan de prijs: inclusief verzendkosten €300,-. Ik heb hem nog niet mogen ontvangen dus kan er nog niet erg veel over zeggen maar de site geeft aardig wat info over wat er zoal in past.
Ik hoop dat ik het in het juiste topic heb gezet en de boel niet te veel vervuil hier. Met de zoekfunctie kon ik in dit forum niet veel vinden over dit onderwerp en het leek me wel een leuke aanvulling.
Wauw echte vrouwentassen inderdaad, leuk dat ze daaraan denken. Cameratassen zijn al gauw zwart en lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

•Waarom je een nieuwe tas wil,
Ik heb nu een tas die bij een Nikon Fatbox set van 40 euro (incl hdmi kabel en sd kaart) zat.
Deze tas kan mijn D90 + 18-105 in, met de 35mm 1.8 en de oplader/kabels/sdkaartjes
Echter heb ik nu een 70-300 er bij, en dit past niet meer + er komt nog meer

•Wat voor tas je wil,
Een rugzak die ook om de middel een band heeft, en het liefst een regenhoes heeft

•Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
d90 (liefst ook gemound met 70-300 erop)
  • 18-105
  • 70-300
  • 35 1.8
  • 50 1.8 (komt nog)
  • flitser
  • iPad
Het zou mooi zijn als er nog een boterham/flesje drinken/regenjas in kan, en evt. een statief aan kan hangen.
Echter is dat statief ECHT optioneel voor mij.

•Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ),
http://tweakers.net/price...dition-6x.html#tab:prices
http://tweakers.net/price...-blue-blauw.html#tab:info
Beide uit de startpost.

•Waarom deze niet aan je eisen voldoen
Ik denk dat ze wel voldoen, maar wil graag weten waar een ander voor zou kiezen en waarom.
Ik sta ook open voor andere alternatieven.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Acolyte57 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:22:
Helaas was na de eerste laag wax (er moeten meerdere laagjes op) de wax al op. Zo'n blokje was toch minder dan het op internet leek :').
Extra blokje gekocht en de tas nog een laag gegeven, en dit keer niet de föhn gebruikt (die smelt de was echt de fibers in, dat is goed voor de watervastheid, maar omdat dit doek nog nooit eerder behandeld was zoog het dus alle wax op en bleef er geen toplaag over) maar alleen met de vingers de tas behandeld. Nu komt het er al een stuk dichter bij:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8432/7515250436_35ddda781a_z.jpg

Het moet nu een uurtje in de diepvries en daarna nog een dag uitharden. Morgen water-testjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Na een dag uitharden ziet het waxcanvas er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7279/7520673920_0d30b1e773_z.jpg

Wat ook redelijk is wat ik voor ogen had met het project :)

Met gevulde tenba insert:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8015/7520676318_23fea8ee96_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Ziet er goed uit nu de wax gedroogd is!
Mijn complimenten. Misschien toch eens overwegen deze zomer zelf ook zoiets te proberen. ;-)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Heb mijn tas ook binnen, ga volgende week eens knutselen. Ziet er in iedergeval veel belovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Thanks! Als je het zelf gaat doen zou ik die fase met het fohnen misschien gewoon overslaan. Voor alleen de looks is die 2de fase die ik heb gedaan, met alleen het egaal uitsmeren en dan laten uitharden, waarschijnlijk wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:44

Animal_X

Rodin

Acolyte57 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:46:
Thanks! Als je het zelf gaat doen zou ik die fase met het fohnen misschien gewoon overslaan. Voor alleen de looks is die 2de fase die ik heb gedaan, met alleen het egaal uitsmeren en dan laten uitharden, waarschijnlijk wel voldoende.
Twee vragen:

1. Laat de wax niet af aan je kleding? Ook niet als het wat warm is buiten?
2. Waar heb je de wax gehaald?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Animal_X schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:48:
1. Laat de wax niet af aan je kleding? Ook niet als het wat warm is buiten?
Weet ik nog niet zeker, want nog niet getest - tas is nog geen dag af. Zelf gewaxed canvas kan sowieso in de eerste periode wel bleeden, omdat het 'teveel' aan was dat aan de tas zit en niet aan de stof hecht dan los laat. Maar dat schijnt dus na een eerste paar dagen gebruik af te slijten/smelten en wat er over is bleed dan niet meer.
2. Waar heb je de wax gehaald?
Je kunt verschillende merken wax kopen, ik heb specifiek deze (otter wax) gekocht vanwege het niet hoeven te smelten voor opbrengen. Het is ook nog 100% natuurlijk en dat soort onzin, daar geef ik persoonlijk weer echt geen ene moer om ;)
Twee opties, als je 1 blokje koopt is deze goedkoper:
Als je meerdere blokjes koopt is deze goedkoper:
http://www.undscvrd.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyBijster schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:32:
Om terug te komen op mijn vraag van enkele dagen geleden:
Ik heb dezelfde vraag op dPreview gesteld waar mij wordt aangeraden te kijken naar de ClikElite CONTREJOUR 35 of 40. Deze tassen zijn, voor zover ik kan vinden, ongeveer hetzelfde geprijsd als de genoemde F-stop tassen. Heeft iemand ervaring met deze tassen? In de online reviews en product filmpjes kon ik genoeg informatie vinden over de cameragear capaciteit, maar niet of een laptop zou passen ja of nee. Er zit in ieder geval geen aparte laptopsleeve in.
Hoi, sorry voor mijn late reactie maar kom niet heel vaak in dit topic. De contrejour tassen zijn absoluut briljant voor een actieve fotograaf die naast cameragear ook nog andere zaken mee wil zeulen. Dit zal je ongetwijfeld al hebben gezien op de filmpjes waar je het over hebt. Ik ben de tas in een winkel gaan bekijken voordat ik hem zou bestellen en ik vind de tas (verschil tussen beide modellen is marginaal) behoorlijk aan de maat. De tas heeft een mooi daypack formaat als ie niet helemaal volgestouwd is, maar vouwt uit tot een kleine backpacker formaat als je hem volstouwd. Dit is voor mij te groot voor een gewoon dagtripje, maar ik durf om die reden wel te stellen dat een laptop er ongetwijfeld inpast.

Mijn advies tav het kopen van tassen (met dergelijke prijzen) is om altijd langs een winkel te gaan om te passen/meten/voelen/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Bedankt voor het advies. Ik heb inmiddels de gelegenheid gehad om meerdere tassen te bekijken. Omdat voor mij de nadruk ligt op het transport van alle spullen en minder op het gebruik als fototas (zou wel een pluspunt zijn) bn ik bij een outdoorwinkel gaan kijken voor een trekking bag. De optie is dan om een backpack rugzak te nemen in combinatie met een F-stop ICU. Het voordeel van deze optie is de prijs ongeveer 90 euro lager uitvalt dan de F-stop Tilopa optie en het volume van de tas ~10 liter groter is (dat is inclusief de ICU). Nadeel is dat ik wel de rug-toegang van de tas zou verliezen en dus niet even de camera pak om wat fotos te maken.

Heb inmiddels ook een aantal dealers van de ClikElite Contrejour gevonden, maar deze zitten budgetair gezien in dezelfde range als de F-stops.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Heb net even getest of het zelf gewaxte canvas ook daadwerkelijk doet wat het moet doen - water tegenhouden.

Water uit de kraan op de tas spatten:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7115/7527787068_d0fb8760f3_z.jpg

Werkt al prima, druppels blijven op de waxlaag parelen, trekt niet de tas in. Nu even wat drastischer:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8143/7527788878_2a4599a48f_z.jpg

Vol de kraan erop, water glijdt er gewoon af. Onder de kraan vandaan:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8006/7527790488_e8a8564398_z.jpg

Er blijft wat water aan hangen, maar het doek zelf blijft droog. Handdoekje erover en je merkt nergens aan dat het net nat is geweest. Best tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyBijster schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:00:

Heb inmiddels ook een aantal dealers van de ClikElite Contrejour gevonden, maar deze zitten budgetair gezien in dezelfde range als de F-stops.
Klopt, dat had ik je zo al kunnen vertellen ;)

Ik zou bij het kopen van een tas niet al te veel naar de prijs kijken overigens. Ik ben vrij conservatief, maar ben al aan tas 5 toe. Er is een hoop mis met tassen waar je alleen omheen komt door geld uit te geven. Als die outdoor tas 90 euro goedkoper is dan is ie alsnog een dikke 150 euro. Dat is een hoop weggegooid geld als ie niet goed is. Ik ben momenteel aan een nieuwe tas toe omdat ik merk dat ik minder foto's neem omdat het lastig is om de camera uit de tas te halen en ik daarvoor dan te lui voor ben. Ik zoek nu dus een tas met zijopening zoals de Contrejour. Ik hoop alleen dat ze snel een iets kleiner model uitbrengen; te groot betekent dat er ruimte is om mee mee te nemen == meer gewicht (been there, done that).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 19:48
Hi everyone,

Ik ben ook toe aan een nieuwe camera tas en wel voor het volgende;

Waarom je een nieuwe tas wil,
Ik heb op dit moment een Vanguard Slingbag Pampas 47 (of een 57?) maar sinds ik ene Canon 70-200 F/2.8 II heb, moet ik m altijd los meenemen. Daarom zoek ik nu een tas, waar ik alles in kwijt kan. Niet alles, maar dat wat ik eigenlijk altijd mee wil nemen, moet er toch wel in.

In de tas moet de 16-35mm op de body kunnen. De 70-200mm er op is een voordeel, maar is niet een must ;) De grip moet er uiteraard wel omheen kunnen blijven zitten.

Wat voor tas je wil,
Een tas die goed beschermt wat er in zit, niet heel zwaar en ook niet heel groot. Twijfel tussen een rugtas, slingbag en een heuptas..

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
- Canon 50D + grip
- Canon 70-200mm F/2.8
- Canon 16-35mm F/2.8
- Canon Speedlite 430 EX II
- Flesje AA :9~
- Bus deodorant O-)
- Paracetamol + oordoppen
- Vakje voor mn reserve accu's, batterijen, fotokaartjes, filters

Eventueel; extra SLR + grip. Denk aan een 400/500/600D

In de toekomst wil ik kijken naar eventueel nog een fisheye lens erbij. Het zou handig zijn als hier een vakje voor beschikbaar is...

Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ),
LOWEPRO FASTPACK 250 ZWART
Think Tank Retrospective 20
LOWEPRO FLIPSIDE 400

Wie helpt mij en beveelt iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb inmiddels al een hele trits aan fototassen, omdat ik merk dat het van het weer, het type vakantie en wat ik wil fotograferen afhangt wat voor tas handig is. Ik ben er inmiddels achter dat met warm weer een schoudertas al snel zwaarder en vervelender aanvoelt dan een rugtas. Bovendien past er vaak niet goed een waterflesje bij, omdat ik nog wel wat andere dingetjes bij me heb. Een grotere schoudertas is voor mij geen oplossing, want te zwaar. Nou heb ik een Crumpler fotorugzak, maar die is best groot en voelt snel warm en oncomfortabel aan. Daarom deed mijn dslr vaak in een snuittas die ik dan weer in een rugzak deed met rugpand. Op zich ideaal, want door dat rugpand draagt de rugzak ideaal met warm weer. Maar vaak was die tas weer te groot en moest ik ingewikkeld mijn camera eruit halen (uit de rugzak en uit de snuittas)....

Toen kwam ik laatst bij de Decathlon een koeltasrugzak tegen.
Afbeeldingslocatie: http://www.decathlon.nl/products-pictures/250/gd-asset_33352805.jpg

En voorlopig is dit het helemaal: voor nog geen 18 euro heb je een tas met prima voering die je camera goed beschermt. Dankzij het koeltasprincipe is het geen dun rugzakje. Er zit een soort middenscheiding in waardoor je aan de andere kant gerust 2 flesjes water kwijt kan en nog wat andere zut. Omdat ik bij de meeste tripjes op vakantie volsta met één lens, is dit voorlopig een prima oplossing. Mochten mensen meer interesse hebben, dan kan ik nog wel foto's maken van de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 16:44

Animal_X

Rodin

Acolyte57 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 01:03:
[...]

Weet ik nog niet zeker, want nog niet getest - tas is nog geen dag af. Zelf gewaxed canvas kan sowieso in de eerste periode wel bleeden, omdat het 'teveel' aan was dat aan de tas zit en niet aan de stof hecht dan los laat. Maar dat schijnt dus na een eerste paar dagen gebruik af te slijten/smelten en wat er over is bleed dan niet meer.

[...]

Je kunt verschillende merken wax kopen, ik heb specifiek deze (otter wax) gekocht vanwege het niet hoeven te smelten voor opbrengen. Het is ook nog 100% natuurlijk en dat soort onzin, daar geef ik persoonlijk weer echt geen ene moer om ;)
Twee opties, als je 1 blokje koopt is deze goedkoper:
Als je meerdere blokjes koopt is deze goedkoper:
http://www.undscvrd.com/
Thanks! Ik heb al een tweetal Billinghams thuis staan, maar dit lijkt mij nog wel een leuk klusje voor een reserve tasje! :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:02:
[...]

Ik zou bij het kopen van een tas niet al te veel naar de prijs kijken overigens. Ik ben vrij conservatief, maar ben al aan tas 5 toe. Er is een hoop mis met tassen waar je alleen omheen komt door geld uit te geven. Als die outdoor tas 90 euro goedkoper is dan is ie alsnog een dikke 150 euro. Dat is een hoop weggegooid geld als ie niet goed is. Ik ben momenteel aan een nieuwe tas toe omdat ik merk dat ik minder foto's neem omdat het lastig is om de camera uit de tas te halen en ik daarvoor dan te lui voor ben. Ik zoek nu dus een tas met zijopening zoals de Contrejour. Ik hoop alleen dat ze snel een iets kleiner model uitbrengen; te groot betekent dat er ruimte is om mee mee te nemen == meer gewicht (been there, done that).
Je hebt daar zeker een goed punt hoor, maar als student is 300 euro voor een tas even niet iets wat ik voor mezelf kan verantwoorden. Ik denk dat ik op zeer korte termijn enkel de F-stop ICU bestel en dan zodra de outdoor winkel hem op voorraad heeft ik de trekking bag uit probeer. Met klantenkaart kan ik daar 30 dagen na aankoop nog terugkomen als het niet bevalt. Voor de rest geef ik je helemaal gelijk hoor, maar denk dat ik beter kies voor een tas die ik kan betalen zodat ik mn spullen toch mee kan nemen.

Overigens, ik weet niet hoe groot de tas moet zijn die je zoekt, maar is anders de Lowepro Photosport AW200 niks? Past overigens geen laptop in, maar wel kleding en gear en heeft een zij-ingang.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:02:
[...]

Ben ik niet echt met je eens. Probleem met die tassen is dat de eisen steeds veranderen. Ik koop een nieuwe laptop die niet in de tas blijkt te passen, ik koop een nieuwe lens waar geen plek meer voor is, een bepaalde lens/ camera combi gebruik ik steeds vaker maar ik heb geen tas die daarbij aansluit.

Volgens mij zul je nooit de beste tas vinden omdat de eisen toch steeds veranderen. Dus als je aan een budget zit vooral je daaraan houden, duurdere tas is na een tijdje net zo goed niet meer precies wat je nodig hebt.
Mijn eigen manier om hiermee om te gaan is het gewoon accepteren en meerdere tassen hebben. Grote om alles in mee te sjouwen, kleine om mee rond te lopen, en waarschijnlijk binnenkort nog een extra kleine voor net een andere set.

Enige reden om wel voor een dure tas te gaan:
1: Looks - Lowepro of andere fototas blijven toch altijd van die ontzettende fototassen. Mooie leren of anders uitziende tassen zijn vaak prijziger
2: Model - Bijvoorbeeld een handige schoudertas ben ik nog niet tegengekomen van Lowepro, net als billingham weer geen rugzakken maakt of van die slingshots
3: Bescherming - Goed = vaak prijziger
4: Duurzaam: Billingham tas van een kennis is na 30 jaar misbruik (fotojournalist) nog in prima staat. Inclusief over het asfalt slepen met de ME erachteraan. Als het een tas is die je sowieso lang wilt houden is dat wel handig
5: Verkoop: Mocht die niet meer voldoen dan krijg je er (vaak) ook meer voor terug.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoyBijster: neuh die voldoet bij lange na niet, maar bedankt voor de suggestie :)

@hierboven: Wat bedoel je met 'Enige reden'? Bedoel je dat dat de enige redenen zijn om voor een dure tas te gaan of bedoel je enkele redenen? In het eerste geval ben ik het namelijk integraal met je oneens.
Voor mij is verkoop volledig irrelevant en zijn looks en duurzaamheid redelijk onbelangrijk. Voor mij is het criterium dat de tas voldoet aan mijn eisen (en dan mag het wat geld kosten). Ik ben tot op heden nog geen enkele tas tegen gekomen die precies voldoet aan mijn verwachtingen, maar de genoemde Contrejour tassen (eigenlijk te groot, zowel het daypack deel als ook het fotodeel) en Lowepro Primus AW (niet ideaal qua vorming van rug en geen vak voor een Camelbag) komen toch aardig in de buurt.

Ik ben het zeker met je eens dat eisen kunnen veranderen, maar ik kan je toch wel vertellen dat bovengenoemde tassen -ondanks veranderende eisen- toch wel volstaan zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:37:
@RoyBijster: neuh die voldoet bij lange na niet, maar bedankt voor de suggestie :)

@hierboven: Wat bedoel je met 'Enige reden'? Bedoel je dat dat de enige redenen zijn om voor een dure tas te gaan of bedoel je enkele redenen? In het eerste geval ben ik het namelijk integraal met je oneens.
Voor mij is verkoop volledig irrelevant en zijn looks en duurzaamheid redelijk onbelangrijk. Voor mij is het criterium dat de tas voldoet aan mijn eisen (en dan mag het wat geld kosten). Ik ben tot op heden nog geen enkele tas tegen gekomen die precies voldoet aan mijn verwachtingen, maar de genoemde Contrejour tassen (eigenlijk te groot, zowel het daypack deel als ook het fotodeel) en Lowepro Primus AW (niet ideaal qua vorming van rug en geen vak voor een Camelbag) komen toch aardig in de buurt.

Ik ben het zeker met je eens dat eisen kunnen veranderen, maar ik kan je toch wel vertellen dat bovengenoemde tassen -ondanks veranderende eisen- toch wel volstaan zouden hebben.
Het zijn de enige redenen die ik kan bedenken om voor een dure tas te gaan. Betekend niet je alles moet willen om voor een dure tas te gaan. Als je alleen voor de looks gaat kan dat al reden genoeg zijn.

Ik wilde meer aan degene waar je op reageerde uitleggen dat hij niet moet denken dat als hij een tas koopt van 300 euro dat die dan wel zou voldoen. Dat doen ze namelijk ook niet.
Als je op een beperkt budget zit, dan zou ik daar lekker bij blijven. Ik ben zelf wel voor dure tassen gegaan, maar merk dat de prijs niet garandeert dat de tas precies voldoet aan je eisen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Dat geen een tas 100% voldoet aan mijn wensen was ik inmiddels al achter. Als ik dat wil, moet ik waarschijnlijk een custom laten maken ;). Overigens best een interessant tweakers-project om je eigen cam-bag te ontwerpen en te laten maken, maar waarschijnlijk nog een stuk duurder. In ieder geval wel als je iemand moet inhuren om het fatsoenlijk in elkaar te zetten.

In ieder geval bedankt voor de tips en commentaren. Zodra ik de tas heb gekocht of uitgeprobeerd zal ik mijn bevindingen hier posten :).

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het wel met MIG eens ben.

Resel value van een tas is echt bagger. Ga maar kijken op MP en je ziet hoe belachelijk veel tassen er 2e hands te koop staan. Ook goede tassen gaan dus weg voor een schijntje, maar je zult altijd zien dat de tas die perfect past bij wat jij wilt, toch weer net niet doet wat jij graag zou willen....

Smaken en eisen verschillen duidelijk. Ik ben zelf een overgelukkige gebruiker van een LowePro schoudertas. Voor mij voldoet de .... oh, dat moet ik thuis nakijken. Een of andere AW200 als ik me goed herinner, uitstekend.

Ik heb wel eens zitten kijken naar een billingham, maar daar kreeg ik mijn spullen niet in op een manier die mij beviel. Dus tja, waar jij heel blij wordt van een Billingham... Ik niet. Eisen verschillen nogal kennelijk.

Maar goed, juist ook omdat de eisen en wensen en meer van dat zo ontzettend verschillen, kan ik ook niet anders dan roepen: Alsjeblieft, ga gewoon in een winkel passen, dan zie je pas echt of jouw spullen in de tas passen, er in verzuipen of dat je de helft thuis moet laten.

n.b. ik heb het met je eens dat je budget wel als limiet moet zien. Daar loop ik inderdaad een stuk weg bij Mig. Maar aan de andere kant moet je dan wel een realistisch budget stellen. Als je minder dan 50 euro uit wilt geven, dan weet je eigenlijk gewoon dat je padding vaak van mindere kwaliteit gaat zijn. Als er dan een lichte camera in zit, is dat wellicht geen issue, maar als je zwaar(der) spul mee gaat slepen, wordt dat echt wel een belangrijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:32:
Ik moet zeggen dat ik het wel met MIG eens ben.

Resel value van een tas is echt bagger. Ga maar kijken op MP en je ziet hoe belachelijk veel tassen er 2e hands te koop staan. Ook goede tassen gaan dus weg voor een schijntje, maar je zult altijd zien dat de tas die perfect past bij wat jij wilt, toch weer net niet doet wat jij graag zou willen....

Smaken en eisen verschillen duidelijk. Ik ben zelf een overgelukkige gebruiker van een LowePro schoudertas. Voor mij voldoet de .... oh, dat moet ik thuis nakijken. Een of andere AW200 als ik me goed herinner, uitstekend.

Ik heb wel eens zitten kijken naar een billingham, maar daar kreeg ik mijn spullen niet in op een manier die mij beviel. Dus tja, waar jij heel blij wordt van een Billingham... Ik niet. Eisen verschillen nogal kennelijk.

Maar goed, juist ook omdat de eisen en wensen en meer van dat zo ontzettend verschillen, kan ik ook niet anders dan roepen: Alsjeblieft, ga gewoon in een winkel passen, dan zie je pas echt of jouw spullen in de tas passen, er in verzuipen of dat je de helft thuis moet laten.

n.b. ik heb het met je eens dat je budget wel als limiet moet zien. Daar loop ik inderdaad een stuk weg bij Mig. Maar aan de andere kant moet je dan wel een realistisch budget stellen. Als je minder dan 50 euro uit wilt geven, dan weet je eigenlijk gewoon dat je padding vaak van mindere kwaliteit gaat zijn. Als er dan een lichte camera in zit, is dat wellicht geen issue, maar als je zwaar(der) spul mee gaat slepen, wordt dat echt wel een belangrijk punt.
Nogmaals, resale is niet een punt om een dure tas te kopen, maar het kan het wel zijn.
Wel met de kanttekening dat ik het niet over "dure" lowepro" of zelfs billingham heb waar marktplaats van vergeven is, maar bijvoorbeeld een monochrom dothebag of tassen van A&A zie je weinig of nooit op marktplaats, en daar kun je echt nog veel voor terugkrijgen. Zeker omdat ze hier in NL lastig te krijgen zijn.

En natuurlijk is het heel persoonlijk, daarom is er ook zoveel aanbod :)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

RobertJRB schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:01:
[...]
Wel met de kanttekening dat ik het niet over "dure" lowepro" of zelfs billingham heb waar marktplaats van vergeven is...
[...]
Vergeven is ook wel een groot woord. Op dit moment op marktplaats geen Billingham te bekennen. Op Fotoapparatuur.nl 1 losse 445 van 20 jaar oud.

Ik heb anderhalf jaar geleden mijn twee jaar oude zwarte Billingham 225 voor €10 onder de aanschafprijs verkocht via fotoapparatuur.nl

Nu moet ik wel toegeven dat ik de 225 destijds in de UK bij Robert White had gekocht in een tijd dat de Engelse pond enorm gunstig stond. In anderhalf jaar geleden was die 225 in NL heel veel duurder geworden.

Waar ik altijd een glimlach van op mijn gezicht krijg zijn die tassen die ontworpen zijn door echte fotografen. Het maakt niet uit wie of wat die tas ontworpen heeft. Ze voldoen toch nooit voor de volle 100%. Maar goed, er zal een groep zijn die er gevoelig voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
jiquera schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:10:
Hoi ik wil een Powershot sx220 hs gaan kopen en ben op zoek naar een hoesje ervoor. Heeft iemand toevallig ervaring met deze cam + case?

Ik ben niet kieskeurig qua hoesje: goedkoper = beter; hoe strakker hij er om past (zolang ie maar past) hoe beter.

heb op ebay al genoeg gezien en voor 3 euro waag ik de gok wel, maar misschien is er nog een geweldig hoesje wat ik over het hoofd zie.

cheers

jiq
He,

Ik heb dezelfde camera en ben ook opzoek naar een hoesje. Vroeg me af of jij die voor 3 euro al hebt besteld en of deze bevalt?
Heb je ook ervaring met goedkope accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Jij doelt zeker op de ThinkTank tassen ;) Hoewel ik snap wat je bedoelt vind ik de tassen van TT toch altijd net wat beter ingedeeld en mee handigheidjes hebben dan de tassen van de concurrenten! Qua design vind ik eigenlijk alleen de retrospectives echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hij zit niet superstrak, maar wel goed beschermd in een Lowepro Rezo 30. Hij is trouwens een PowerShot SX230HS, maar qua maat scheelt dat niks. Kost ook wat meer, maar is een goede bescherming in jaszak, aan riem, in rugzak, etc.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

_Rene_ schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:16:
Jij doelt zeker op de ThinkTank tassen ;)
[...]
Niet specifiek. Er zijn ook legio andere fabrikanten die tassen 'van fotografen' verkopen. Probleem is dat een tas maar voor 1 specifieke uitrusting geldt. Koop er een lens of body bij (of vervang deze voor een grotere of kleinere) en de tas is al niet meer toereikend of onhandig in gebruik. En dan kunnen er 100 fotografen met totaal 5000 jaar ervaring aan geknutseld hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonath
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-01 16:17
Bonjour,

Volgend jaar wil ik een heel jaar op wereldreis gaan, maar nu ben ik mij aan het oriënteren op backpacks die voldoende ruimte geven om te gaan reizen, maar ook een speciaal compartiment hebben voor fotocamera spullen. Dit omdat ik niet met een aparte tas wil gaan sjouwen. Alles gewoon in je backpack proppen doet natuurlijk geen eer aan je apparatuur en zal de levensduur van je spullen ook niet echt goed doen.

Nu kwam ik in mijn zoektocht slechts één backpack tegen die voldoed aan de eisen. Echter lijkt deze in Nederland ook niet meer te koop. Namelijk de Naneu Adventure K5
Heeft iemand ervaring met deze tas (weet waar die nog te koop is) of kent iemand gelijksoortige tassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Argonath schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:07:
Nu kwam ik in mijn zoektocht slechts één backpack tegen die voldoed aan de eisen. Echter lijkt deze in Nederland ook niet meer te koop. Namelijk de Naneu Adventure K5
Heeft iemand ervaring met deze tas (weet waar die nog te koop is) of kent iemand gelijksoortige tassen?
Kijk eens naar de ClikElite Contrejour serie, F-stop Santori + ICU of een normale backpack + F-stop ICU voor je gear :).

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet Kata ook nog zo een soort tas hebben... Maar ehhh, dat is ook al best lang geleden dat ik die gezien heb. Oh, ja Kata gaat ook vooral NIET goedkoop zijn.

@Blatiebla: Ik snap je punt, maar ik heb ondertussen al wel gemerkt dat de ene tas een stuk flexibeler in te delen is dan de andere tas. Dat heeft ook de nodige gevolgen voor welke tas wel en welke tas een stuk minder bruikbaar is.

Ik moet trouwens zeggen dat ik aan ThinkTank nu niet onmiddellijk afzie dat er meer fotominded mensen aan zouden hebben gewerkt dan aan LowePro of zo. Wel kwam ik er achter dat ik bij TT een tas kon vinden waar in past wat ik wil en bij LowePro kon ik niet echt iets vinden waar mijn 300 mm f2.8 in paste en ook een 70-200 f2.8 VR. Inderdaad, welke gek wil dat nu weer mee slepen? Het slaat eigenlijk nergens op, maar bijvoorbeeld voor een GOT meeting is het toch wel handig.
Aan de andere kant heb ik zo een stapel dividers over, dat ik gerust de 70-200 thuis kan laten en kan ruilen voor een stuk of veel primes bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:45:
Volgens mij moet Kata ook nog zo een soort tas hebben... Maar ehhh, dat is ook al best lang geleden dat ik die gezien heb. Oh, ja Kata gaat ook vooral NIET goedkoop zijn.
Heb net eens door de website van Kata zitten bladeren, maar ik kon ze niet meer vinden. Wellicht discontinued inmiddels?
Ik moet trouwens zeggen dat ik aan ThinkTank nu niet onmiddellijk afzie dat er meer fotominded mensen aan zouden hebben gewerkt dan aan LowePro of zo. Wel kwam ik er achter dat ik bij TT een tas kon vinden waar in past wat ik wil en bij LowePro kon ik niet echt iets vinden waar mijn 300 mm f2.8 in paste en ook een 70-200 f2.8 VR. Inderdaad, welke gek wil dat nu weer mee slepen? Het slaat eigenlijk nergens op, maar bijvoorbeeld voor een GOT meeting is het toch wel handig.
Aan de andere kant heb ik zo een stapel dividers over, dat ik gerust de 70-200 thuis kan laten en kan ruilen voor een stuk of veel primes bijvoorbeeld.
Nou, Moose Peterson bijvoorbeeld. Die zeult volgens mij ook alles mee wat ie heeft. En hij maakt ook nog cameratassen ;-)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RoyBijster schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:02:
Nou, Moose Peterson bijvoorbeeld. Die zeult volgens mij ook alles mee wat ie heeft. En hij maakt ook nog cameratassen ;-)
Of een of andere medetweaker nero355 of zo die constant een 100-400 en een 70-200 f/2.8 bij zich heeft en niet zonder kan O-) Wel ietsje lichter en kleiner, maar wat ik wil zeggen : Genoeg amateurs EN pro's die zoiets graag constant in hun tas hebben zitten ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Even geleden vroeg ik hier om advies. Uiteindelijk heb ik voor het volgende gekozen. De totaal prijs komt uit op 210 euro.

De Osprey Kestrel 58, samen met een F-stop PRO Medium ICU.
Waarom dit? De F-stop tassen en de alternatieven van ClikElite lagen buiten mijn budget, maar ik wil toch graag mijn spullen mee kunnen nemen tussen mijn studentenkamer en ouderlijk huis. De Osprey is een trekking rugzak, geen fototas en zo gebruik ik het dan ook. Voor mij is dit een vorm van transport. De fototas is ondergeschikt aan makkelijke access.
Voorkant
De tas zelf heeft een laadvermogen van ongeveer 56 - 58 liter, afhankelijk of je een S/M of M/L maat koopt. Ikzelf ben niet zo groot van stuk dus heb de iets kleinere S/M.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8018/7568460364_9b531a6004.jpg
[BAG REVIEW] Osprey Kestrel 58 as "photo"bag (Frontside) by RocketScientist90, on Flickr

Achterkant
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7274/7568458216_008fe07e4c.jpg
[BAG REVIEW] Osprey Kestrel 58 as "photo"bag (Backside) by RocketScientist90, on Flickr

Als trekking rugzak is deze tas gebouwd voor draaggemak en comfort. Heb met behulp van het personeel van de outdoorwinkel de tas afgesteld. Met fotospullen, laptop, kleren voor het weekend en nog wat kabels etc zit het totaal gewicht rond de 15kg. Dit is zeer goed te doen.
Met fotospullen, wat lampstatieven, flitsers etc in en aan de tas loopt dit op tot 20 kg en ook dat is zeer goed te doen. Wel even opletten hoe je de statieven verdeeld over de buitenkant van de tas. Als het gewicht niet goed verdeeld is, is lopen minder prettig.

De fotospullen zitten, zoals eerder genoemd, in en F-stop PRO ICU Medium. Dit is voor mij groot genoeg, en met het oog op de toekomst biedt het ook genoeg ruimte voor een 70-200 en 12-24mm lens. Ik heb de ICU nu vooral volgestouwd met allerlei accessoires die ik normaal niet in de padding hoef te hebben, zoals een lichtmeter, oplader, triggers etc. Maar het geeft een idee van de de grootte.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8143/7568459028_af0a0e9237.jpg
[BAG REVIEW] F-Stop Pro ICU Medium (Insert) by RocketScientist90, on Flickr

Met de ICU + laptop in de rugzak, blijft er nog ongeveer 30cm bovenop de ICU vrij om andere spullen te plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8001/7568461078_562c6a7a78.jpg
[BAG REVIEW] Osprey Kestrel 58 as "photo"bag (Inside, ICU) by RocketScientist90, on Flickr

Ik heb er inmiddels een km of 20 mee gefietst. Dit is voor mij een gemiddelde afstand die ik normaal per fiets afleg voordat ik op de trein stap. Dat was goed te doen en bracht geen ongemakken. De komende weken ga ik deze manier van bepakken verder uit proberen.

Voor wie is dit aan te raden:
Als je veel spullen mee wilt nemen, in combinatie met kleding en een laptop. De eerst volgende opties zijn namelijk de F-stop Tilopa en F-stop Satori. Met ICU en raincover komt dat op 300 - 350 euro uit. Je krijgt daarvoor wel een rugtoegang tot je fotospullen voor terug.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Ik gebruik de volgende tas met een puleme insert die ik via ebay heb gekocht. Ik heb deze insert hier gekocht.

Voor vele zal deze insert misschien niet groot genoeg zijn maar voor mij is hij dat wel. Ik heb het volgende erin zitten:
E-pl1 + 19mm sigma, lenspuch met 14-42 kitlens, lader + extra batterij, raynox dcr-250 en een zonnekap voor mijn sigma.

In de tas heb ik, naast de insert, een gorillapod, een zuignapstatief en een flesje water.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8292/7589111718_2575cf8baf_c.jpg
P7165506 by cvmeel, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8147/7589111948_10803548c2_c.jpg
P7165509 by cvmeel, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door sarlo op 17-07-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Heb je expres een kleinere Puleme gekocht om extra ruimte te hebben in je tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:45:

@Blatiebla: Ik snap je punt, maar ik heb ondertussen al wel gemerkt dat de ene tas een stuk flexibeler in te delen is dan de andere tas. Dat heeft ook de nodige gevolgen voor welke tas wel en welke tas een stuk minder bruikbaar is.

Mijns inziens past dat ook gewoon in een Lowepro Vertex 200. Ik heb deze met mijn 120-300 en ik denk dat er nog wel een 70-200 naast kan. Mss zelfs 2, aan elke kant 1.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Acolyte57 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:59:
Heb je expres een kleinere Puleme gekocht om extra ruimte te hebben in je tas?
Nee dat niet. Ik heb van te voren gekeken wat ik allemaal mee wil nemen en op basis hiervan deze maat uitgekozen.

Eerst gebruikte ik de insert icm een eastpack tas en daar paste hij perfect in. Nu gebruik ik deze schoudertas omdat ik dat net wat fijner vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

sarlo schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:09:
Nee dat niet. Ik heb van te voren gekeken wat ik allemaal mee wil nemen en op basis hiervan deze maat uitgekozen.
Ah vandaar :) ik zou zelf namelijk juist de grootste insert genomen hebben die in mijn tast van keuze past, zodat ie zo min mogelijk kan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:26
Ik ben nu bijna een jaar bezig met fotografie en hoewel al mijn spullen nog prima passen in de tas die ik heb voldoet deze helaas niet meer aan de huidige wensen.

Laat ik maar beginnen met de gear die ik heb, dan de tas die ik heb en daarna de gear die ik nog wil.

Nikon D5100
18-55 VR (Deze gebruik ik momenteel niet.)
35mm f/1.8G
50mm f/1.8G
105mm f/2.8G VR Micro
SB-700

Dat gaat, Afhankelijk wat ik mee neem, In een Kata 3n1-20
En in principe past al het bovengenoemde daar prima tegelijkertijd in maar daar gaat het nu niet om.

Daar komt in de toekomst in ieder geval bij:
Een D7000, De opvolger daarvan of een D600. (Maar aangezien ik niet teveel geld in body's wil steken zal dat hoogstwaarschijnlijk eind dit jaar een D7000 gaan worden.)
85mm f/1.8G

En waarschijnlijk een:
300mm f/4
En indien nodig een wideangle Prime of Zoom.

Goed dan hebben we dat gehad, Gaan we gelijk door naar wat nu het probleem is met de 3n1-20:
En dat is het volgende: Hoe ik de tas ook indeel, Ik blijf het lastig vinden om mijn camera eruit te krijgen en al helemaal om daarna de flitser eruit te halen en die op de camera te zetten.
Ook past de D5100 + 105mm met zonnekap bevestigt er niet in en dat is iets wat ik wel graag wil omdat ik de lensdop erop doen zonder de zonnekap eraf te halen veel te lastig vind, En de lens mij te zwaar is om tijdens het rondlopen vast te blijven houden.
Ook is de tas niet prettis als rugtas wanneer het erg warm en zonnig is buiten, Heb al eens met een drijfnatte rug rondgelopen eerder dit jaar en prettig was het niet.

Het sling principe van de 3n1-20 leek aan de hand van de presentatie op de site van kata en de reviews die ik las en keek een uitkomst voor mij, Maar inmiddels weet ik wel beter. Ik ben wat klein van bouw waardoor het hele sling princiepe gewoon niet werkt voor mij, De tas komt te hoog waardoor het eruithalen en terug stoppen van de camera en flitser gewoon niet lekker gaat.

Wat wil ik dan wel: Een tas waar de D5100 + 105mm+zonnekap rechtop in kunnen staan en dan gaat de voorkeur uit naar een holster of schoudertas zodat ik er snel bij kan en het ook weer makkelijk weg kan steken als ik verderloop. Zodat de lensdop er niet steeds op hoeft en ik kan rondlopen/wandelen en fotograferen zonder me druk te hoeven maken over de lens.
Daarnaast moet ook de SB-700 mee kunnen, Ook hiervoor geld dat ik deze makkelijk uit de tas kan halen.
Als ik ergens foto's ga maken gaat er nooit meer mee dan de lens die op de camera zit en de flitser voor het geval die nodig is.
Als ik straks een andere camera koop dan blijft de D5100 ook in gebruik en zal ik 'naar verwachting' met 2 camera's op pad gaan. (Wat er dan meegaat is 2X Camera+Lens meeneem en de Flitser.)
Dit laatste mag best over twee tassen verdeelt zijn.

Nu voorzie ik daar direct al twee problemen mee:
Kan de zonnekap het wel aan dat daar de camera+lens op staat?
En in het geval van een holstertas die daarvoor diep genoeg is (28cm, 26 cm is ongeveer de huidige totale lengte van de D5100+105mm+zonnekap 28cm is rekening houdent met de toekomst.) dan heb ik een probleem wanneer ik de 35 of 50mm op de camera heb zitten want die verdwijnen dan waarschijnlijk richting de bodem van de tas.
Dan zou ik dus nu gelijk twee holstertassen moeten kopen, Één voor D5100+35/50mm+zonnekap en één voor D5100+105mm+zonnekap Met als enige probleem dat de meeste holstertassen niet veel meer bieden dan ruimte voor de camera en met een flitser geen rekening houden.

Wat gaat er naast camera en flitser nog meer mee: Lenspen(nen), 4x AA baterrijen in doosje+leeg doosje En wat extra geheugenkaartjes misschien.
Wat zou er bij een schoudertas als extra wens nog bij mogen: Plek voor een flesje drinken mits in een appart vak aan de buitenkant.
Verder is een raincover ook wel welkom, Ben graag overal op voorbereid.

Hoop dat mijn wensen zo ongeveer wel duidelijk zijn, Mocht dat niet zo zijn laat het dan even weten.

Dan nu wat ik zelf al gevonden heb: (Bij lowepro en Kata)
Lowerpro Toploader Pro 75 AW. Een holdster die aan de Camera+105mm+zonnekap eis voldoet, Maar of de flitser en accessoires ook meekunnen is mij onduidelijk aan de hand van de tekst en foto's op de site van lowepro.)

Kata Access-17 PL. (+14 of 16+18) Holster/Schoudertas combinatie, Voldoet in principe aan de eisen maar van wat ik zo snel gelezen heb op internet zit je camera er pas prettig in als de zijvakken ook zijn gevult. Waarmee deze tas die voor mij het antwoord leek het toch eigenlijk niet is.

Orbit-120 DL (of 130) Schoudertas/Messengerbag waarbij ik een beetje mijn bedenkingen heb over hoe de camera erin zit kijkend naar de afbeeldingen. De lens zit stevig maar de camera steekt uit.
Ook vraag ik mij af of je hiermee wel door een regenbui verrast wilt worden, Zie niet dat er een regenhoes bijzit.

Kata ReportIT-20 PL. Ben bang dat deze tas in zijn geheel te groot is voor mij om hem confortabel te dragen (Ik ben klein van bouw.) De grotere broer(30) valt dus zeker al af.

Ander opties die ik kon vinden zijn:
Kata LighTri-317 PL Een vreemde tas die ik toch echt eerst eens in de praktijk zou moeten uitproberen, Bovendien vind ik hem aardig aan de prijs.

Aangezien ik bij geen van de bovengenoemde tassen echt het gevoel heb dat ze voldoende op mijn eisen aansluiten (De Kata Access serie leek een geschikte candidaat maar is het volgens mij toch niet helemaal.) ga ik zelf nog even verder kijken bij andere merken en ook wat rondkijken op diverse fora want er zal vast wel een merk zijn dat een tas(of combinatie van twee tassen) heeft dat voldoende aan mijn eisen voldoet.

In de tussentijd kan ik alle hulp van jullie zeer goed gebruiken en waarderen.
Een budget heb ik niet echt, Het zou het wel prettig zijn als het onder de 100 euro blijft (Eventueel bij een winkel in het buitenland met voorkeur voor iets binnen europa. Amazon.co.uk of .de geniet de voorkeur, Andere opties zijn ook welkom.) Maar als ik zo snel rondkijk is dat niet realistisch.
En zolang het voldoende op mijn wensen/eisen aansluit mag het best een stuk duurder zijn.

Voor de duidelijkheid, Het gaat mij echt puur om een tas/tassencombo waar ik gemakkelijk mee rond kan lopen op locatie/door het bos. Van en naar de plek waar het gebruikt wordt zal het in de auto liggen en thuis staan de camera en lensen in een kast.

Alvast bedankt.

Edit: Volgens mij wordt het tijd dat Lowepro betere foto's van de Toploader 75 AW plaatst, Zojuist wat youtubefilmpjes gekeken en er zitten zo te zien twee dividers in. Één voor ondersteuning van de camera waardoor deze niet enkel op de lens steunt en nog een om de diepte van de tas mee te bepalen.
Wat ik eri kwijt wil past er dus prima in.

Think-Tank Digital Holster heeft dan weer het probleem dat er geen ruimte voor de flitser is voor zover ik zo snel zie. Dan zou er een extra pouch bij moeten.
Het is mij al wel duidelijk dat gezien de eisen/wensen die ik heb je al snel bij een holstertas uitkomt.

[ Voor 8% gewijzigd door Sato op 19-07-2012 02:47 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Lowepro Flipside 400 AW in de aanbieding bij Cameratools. Voor de liefhebbers handig wellicht? Ik twijfel om hem te bestellen iig :)
http://www.cameratools.nl...ro-flipside-400-aw-black/

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Ik ben ondertussen wat verder gaan zoeken en ben er nu vrij zeker van dat het een holstertas of iets dergelijks zal moeten worden.
Voor degene die net als ik op een nieuwe pagina zitten nog even de opsomming van wat erin moet:

Nikon D5100 (En in de toekomst een iets grotere camera zoals de D7000.)
Nikon 105mm f/2.8 VR Micro met zonnekap in gebruikspositie en de lens op de camera (Totale lenge (Camera/lens/zonnekap) ongeveer 26,5cm wat met een grotere camera 1,5 tot 2,5? centimeter meer wordt.)
Nikon SB-700 flitser.
Wat klein spul zoals een extra setje batterijen voor de flitser en een lenspen.
En eventueel een flesje water.

Dit alles op een manier dat de camera makkelijk in de tas te stoppen is en er ook zo weer uitgehaald kan worden. (Waarna ook de flitser makkelijk te pakken is.) Zodat ik niet lange tijd met de camera in de hand hoef rond te lopen, Dat wordt namelijk al snel te belastend/vermoeiend voor mij.
De camera+lens combinatie moet daarbij rechtop blijven staan zodat er geen noodzaak is om de lensdop op de lens te doen. En ik als het ware klaar voor actie rond kan lopen.

De kandidaten zijn/waren als volgt:

Lowepro Toploader Pro 75 AW Voldoet aan mijn wensen al zal ik er misschien wat aanpassingen aan moeten doen gezien mijn camera kleiner is dan waar de tas voor ontworpen is.
Flitser kan misschien mee in het binnenvak en anders past deze prima in het voorvak.
Voldoende ruimte voor extra set batterijen en andere kleinigheden.
Waterfles zou misschien in het zijvak kunnen, zo niet verzin ik er wat anders op.
Minpunten hierbij zijn toch wel de prijs: 90/110 Euro (buitenlandd/binnenland)
Verder niets dan lof voor deze tas.

Vanguard Outlawz 17Z Ongeveer hetzelfde als hierboven, Bij deze tas weet ik niet zeker of er ook een mogelijkheid is voor het opbergen van de flitser, Zou in het voorvak kunnen maar of het past moet ik nog uitzoeken. Wel zit er een draagsysteem in voor de camera met een gat waar je de lens doorsteekt daarmee hoeft het dus geen probleem te zijn dat ik een wat kleinere camera heb.
Voor het kleine spul is ook plek en de tas is zelfs voorzien van een waterfles houder. (Aldus de tekst.)
Hij is iets goedkoper dan de bovengenoemde lowepro, Maar het merk staat geloof ik ook wat minder hoog aangeschreven. Het verschil is met 10 euro minder vrijwel te verwaarlozen dus komt het echt puur op het verschil in functionaliteit aan.

Vanguard UP-Rise 33 De eerste van twee schoudertassen in deze lijst, Lijkt op het eerste gezicht een prima tas maar ik las ergens al dat de dividers te weinig kleef oppervlak hebben en je die dus regelmatig opnieuw moet aandrukken.
Ook het geklooi met de flap omhoog beperkt het snelle pakken en wegsteken (De voornaamste reden waarom ik meer naar holstertassen kijk.) Daarbij is de tas ook aardig aan de prijs met 90 Euro, Zeker omdat het allemaal net niet is wat ik wil. (Te veel vakken/te veel ruimte en dus een te grote/lompe tas.)

Thinktank Retrospective® 20 De tweede en laatste schoudertas in deze lijst, Ook hier geld het tegenargument van de flap. Dat deze in te korten is veranderd daar helaas niets aan ik ben gewoon te klein gebouwd om deze tas optimaal te gebruiken. Jammer want hij lijkt mij wel idiaal.
De hoge prijs werkt ook niet mee, Al staat Thinktank wel voor kwaliteit. (170/180 Euro.)

Thinktank Digital Holster 10/20/30/40/50 V2 Een holster net zoals de eerste twee. Deze heeft het voordeel dat er ruime keuze is in grote en dat het eventueel iets groter gemaakt kunnen worden voor een langere lens.
Het probleem is echter dat er geen plek is voor de flitser en daarmee valt deze dus ook af.

En dan denk je alles wel bekeken/gehad te hebben waarmee de keuze neerkomt op de Lowepro Toploader Pro 75 AW en Vanguard Outlawz 17z Kom ik opeens terecht bij het merk Naneu die de volgende tas in het assortiment hebben zitten:

Naneu Correspondent C9 Deze tas lijkt beter te voorzien in de wens ook een flitser mee te nemen dan de andere twee kandidaten.
Heeft ook ruimte voor het kleine spul.
Moet het dan zo te zien wel doen zonder mogelijkehid voor een waterflesje, Al valt daar wel wat voor te knutselen (Al was het toch al geen heel belangrijk kriterium.)
En heeft dan als enige echte nadeel minder mogenlijkheden om de schouder band te bevestigen (Bij de andere twee kan dat ook onderaan de tas (als ik mij niet vergis) waardoor dje de tas schuin kunt laten hangen om er makkelijker met de camera in en uit te kunnen.
Maar, Daar staat dan wel tegenover dat deze tas in duitsland rond de 55 euro kost en daarmee dus bijna de helft goedkoper is dan de andere twee.

Ik kan er helaas geen reviews van vinden op een vreemd talig youtube filmpje van de C-7 na, Waarin mij niet duidelijk wordt of dit wel of geen goede keuze zal zijn.
Mijn vraag aan jullie is dan ook of een van jullie ervaring heeft met het merk Naneu en er iets over kan zeggen?
Zal je zeer dankbaar zijn.

Mijn keuze heb ik nu dus beperkt tot de Lowepro Toploader 75 aw, Vanguard Outlawz 17z en de Naneu Correspondent C9. De zoektocht is daarmee wat mij betreft voorbij tenzij jullie nog suggesties hebben.
Morgen ga ik reviews en youtube erop naslaan en dan hoop ik dat ik tot een keuze kan komen,
Alle input van jullie kant blijft uiteraard zeer welkom.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 15:07
edit:
slecht gelezen..

[ Voor 89% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 20-07-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Vanguard en Naneu vallen af, Bijde vanwege het gebrek aan reviews(Kan er nauwelijks tot geen vinden.) De Vanguard lijkt goed uitgerust maar de kleur staat mij niet aan. (Voorkeur gaat uit naar een zwarte of donkere tas)

Een schoudertas die van je af opent is ook een optie, Deze mag echter niet te breed en zeker niet te diep zijn maar moet van binnen wel minimaal 28 centimeter hoog zijn.
Ga daar zelf nog even naar kijken, Advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 06-09 20:43
Beste mede-tweakers :)

Ik ben als leek op het gebied van fotografie druk aan het zoeken naar een foto-tas / bescherming, maar ik kom er even niet uit dus graag jullie hulp.

Mijn vriendin heeft een DSLR, een D3100. Ze heeft de camera-tas op vakantie laten vallen en nu is de camera dus stuk. Om dat de volgende keer te voorkomen (en omdat ik nog een verjaardag's cadeau moet regelen voordat ze terug is :P) wil ik daar iets voor kopen.

Ik heb wat gezocht op internet, maar ik kon er niet erg wijs uit worden. Ik zie erg veel verschillende tassen, zijn er tassen die jullie aan kunnen bevelen omdat deze extra bescherming bieden? Ze heeft nu een kleine, redelijk standaard zachte schouder- / heuptas, denk dat dat qua formaat niet groter moet. Ze vind het wel prettig als in het voorvak wat opbergruimte is, bijvoorbeeld voor een extra lens Verder zag ik nog zoiets als camera-armor (http://www.cameratassen.nl/site/products/4733), hoe zinvol is dat?

Dus samenvattend (voor mensen die niet van lezen houden):
-Hebben jullie suggesties voor een stevige cameratas voor een Nikon D3100?
-Of is het zinvoller om "camera-armor" te kopen omdat dat meer bescherming biedt?

Mocht het beter zijn geweest om een apart topic te openen, bij deze mijn excuses ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik wil graag mijn huidige kleine Canon schoudertas vervangen voor een iets groter. Ik zoek ruimte voor een camerabody met lens erop en drie (of vier) andere lenzen maar zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keuze dat ik er helemaal tureluurs van wordt! Ik heb een aantal tassen van Lowepro in het echt bekeken maar heb niet echt wat naar mijn gading kunnen vinden. Mijn budget voor een tas is ongeveer 100 euro.

Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald merk (heb niet of nauwelijks ervaring met cameratassen) maar zoek wel een sobere (het liefst zwarte) tas zonder al te veel franje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 22:26
Ik heb gisteren de Tamrac Aero speed 75 http://www.cameranu.nl/nl...75-zwart/h245_8003_32153/ binnen gekregen. Was wel een mooie aanbieding. De eerste indruk is echt goed; het formaat is precies wat ik zocht, de tas ziet er goed uit en bovenal: de tas is zeer stevig! De inserts zijn lekker dik en zacht en opgevult met plactic. Ik moet de tas nog echt goed testen, maar de eerste indruk is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Ik ben op zoek naar een tas waar mijn spullen in passen, het gaat om het volgende:

Canon 1D Mark III + 24-70 2.8
Canon 7D + 2X Extender II + 70-200 2.8
430 EX II 2X
50mm 1.8
Extra accu's en een dozijn AA batterijen, verder nog wat kleine kabeltjes en eventueel mijn opladers, verder moeten er ook statieven aan bevestigd kunnen worden en mijn 13,3'' MacBook Air moet erin kunnen. Iemand een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

ik heb een pro runner 450 aw gekocht en bevalt mij erg goed.

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/8829773/640/8829773.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door racoon op 27-07-2012 11:36 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
jhuiting schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:28:
Mijn vriendin heeft een DSLR, een D3100. Ze heeft de camera-tas op vakantie laten vallen en nu is de camera dus stuk. Om dat de volgende keer te voorkomen (en omdat ik nog een verjaardag's cadeau moet regelen voordat ze terug is :P) wil ik daar iets voor kopen.

Dus samenvattend (voor mensen die niet van lezen houden):
-Hebben jullie suggesties voor een stevige cameratas voor een Nikon D3100?
-Of is het zinvoller om "camera-armor" te kopen omdat dat meer bescherming biedt?
Tja, afhankelijk van watvoor hoogte de val was, gaat een beetje padding je ook niet helpen. Het liefst zou je iets crashfoam-achtigs willen hebben waar de padding ook echt de energie opvangt en niet gewoon doorgeeft, maar ik weet niet welke tassen hier goed op zouden scoren. Welke camera-tas heeft ze nu?

Die armor ziet er niet echt bijzonder nuttig uit. Het zal vast helpen tegen krassen en wat lichte stoten, maar die paar mm rubber gaat jouw camera echt niet redden als die een flinke val maakt.
colorsone schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:21:
Ik ben op zoek naar een tas waar mijn spullen in passen, het gaat om het volgende:

[...] Iemand een optie?
Heb je zelf al iets gevonden? Watvoor tas wil je hebben (schoudertas, rugzak)? Wat is je budget? Moet er ook nog andere dingen mee kunnen (eten, drinken, trui)?

Kijk eens bij Lowe-Pro, Kata, F-Stop, Clik Elite, Crumpler, Tamrac, of iets dergelijks of zij iets hebben wat je een beetje aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
henkie196 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:59:
[...]
Tja, afhankelijk van watvoor hoogte de val was, gaat een beetje padding je ook niet helpen. Het liefst zou je iets crashfoam-achtigs willen hebben waar de padding ook echt de energie opvangt en niet gewoon doorgeeft, maar ik weet niet welke tassen hier goed op zouden scoren. Welke camera-tas heeft ze nu?
Ze heeft nu zo'n heel standaard, dun tasje (standaard Nikon?) Maar misschien is het ook geen goed idee, dan moet ik gewoon iets anders verzinnen. Het was van een laag (stadion) stoeltje af, dus ik schat dat het een centimeter of 45 was. Heb je een suggestie voor een tas die zoiets wel kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Neckstrap gebruiken :p je kan nog zo'n super tas hebben, als de camera er niet in zit helpt het weinig. Ik denk dat de bekende cameratasmerken als crumpler en lowepro wel genoeg padding gebruiken om zo'n drop te kunnen opvangen, maar Domke dan weer niet. Als je echt op safe wil spelen een hardcase met foam insert van Pelican ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 27-07-2012 16:45 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
jhuiting schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:29:
Ze heeft nu zo'n heel standaard, dun tasje (standaard Nikon?) Maar misschien is het ook geen goed idee, dan moet ik gewoon iets anders verzinnen. Het was van een laag (stadion) stoeltje af, dus ik schat dat het een centimeter of 45 was. Heb je een suggestie voor een tas die zoiets wel kan hebben?
Dat lijkt me een gevalletje van pech hebben. Mijn camera is ook wel eens van het buro af gevallen zonder enige schade en dat was gewoon zonder tas of andere bescherming. Alhoewel, als ik hier eens test met een tasje, lijkt hij van die hoogte op z'n kop te vallen en laat daar nu net de padding het dunst zijn. Kan zijn dat dat het probleem is geweest, want een val van die hoogte is nu niet echt bijzonder hoog.

Wat voor lens heeft ze trouwens normaalgesproken op die D3100 zitten? En moeten er meerdere lenzen mee kunnen?

Van schoudertassen weet ik niet zoveel, heb zelf liever rugzakken, maar de vriendin heeft zelf een Golla schoudertasje uitgezocht voor onze camera. Zou een D3100 met één of twee niet al te grote lenzen makkelijk in moeten kunnen, maar daarvan is de padding bovenop niet zo dik. Wel klein en mooi genoeg om de vriendin aan te spreken (ook niet onbelangrijk).

Crumplers staan er om bekend dat ze dikke padding hebben, maar dat maakt ook dat de tassen er over het algemeen vrij lomp en groot uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
Er zit nu een 15-105 lens op (geloof ik) en er moet inderdaad nog wel 1 andere lens mee kunnen in de tas. Tja, ik vind het lastig in te schatten of het zin heeft als die tas niet zoveel meer bescherming biedt? Of denk jij dat dit wel degelijk verschil maakt? Misschien dat ik dan inderdaad eens naar zo'n Crumpler moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Gisteren de think tank retrospective 30 ps gehaald in Almere bij apollo. Wat een ruimte, zit nu een D 7000 in met grip en nikon 28-70 2.8 (en die is combi is mega). Een 85 1.8, 50 1.8, 35 1.8, tokina 11-16 2.8 en twee flitsers (sb910 en sb600). Uiteraard nog wat kabels etc en heb nog ruimte over.

De 20 en 30 hadden ze op voorraad voor 139 en resp 149. Heb uiteindelijk toch maar gekozen voor de grotere versie. Aangezien ze bijna overal voor 190 te koop staan was dit een leuke prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
EnigmaNL schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:38:
Ik wil graag mijn huidige kleine Canon schoudertas vervangen voor een iets groter. Ik zoek ruimte voor een camerabody met lens erop en drie (of vier) andere lenzen maar zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keuze dat ik er helemaal tureluurs van wordt! Ik heb een aantal tassen van Lowepro in het echt bekeken maar heb niet echt wat naar mijn gading kunnen vinden. Mijn budget voor een tas is ongeveer 100 euro.

Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald merk (heb niet of nauwelijks ervaring met cameratassen) maar zoek wel een sobere (het liefst zwarte) tas zonder al te veel franje.
Als je een schoudertas zoekt, kijk dan eens naar de Naneu Correspondent C700. Ik heb hem en vind het een fijne tas. Zit een regenhoes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik heb nu een dakine mission photo die aan de voorkant 2 straps heeft om bijv een vest of statief aan te bevestigen. Ik vind de bevestiging alleen niet zo handig, want het statief blijft toch bungelen.
Ook neem ik de tas lang niet altijd mee, dus zoek ik naar een betere manier om het statief mee te dragen.

Ik heb een manfrotto 055XProB. Het liefst zou ik een soort banden systeem willen zodat ik hem als een rugzak kan dragen over beide schouders. Maar ik zie alleen van die enkelbands systemen, met alleen een band, of ook een tas?

Heeft iemand advies voor mij, of ervaring met zulke statief tassen/banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LowePro heeft vaak dit soort "constructies" : http://products.lowepro.c...Images/18-2186-IMG4L.jpeg

Ik kan alleen effe niet mijn eigen tas vinden op hun site of een vervangend model dus dan maar zo : http://www.digicamshop.nl...375-systeemcamera-s/25202

Daarnaast kan je de "statiefpouch" ook nog ingekort monteren voor een monopod bijvoorbeeld :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCeNaRy514
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Ik ben op zoek naar een cameratas maar men eisen zijn vrij complex misschien zelfs niet mogelijk... Ik weet het niet, dus vraag ik het maar aan de experts hier :)

Wat erin moet kunnen:

Canon 400d met batterijgrip (toekomst: 7D of soortgelijk qua grootte)
70-200 F4
10-22
50 1.8
17-50 2.8
055 pro statief
430EX flitser
Macbook Pro retina 15 inch

Mijn wensen:

Ik zoek een tas, die bovenop men camera + lenzen + macbook ook wat normale spullen kan herbergen. Wil deze tas gebruiken voor op reis te gaan maar ook voor daguitstapjes. Zoals bijvoorbeeld zijn ik en de vriendin gisteren naar Pairi Daiza geweest maar zij draagt dan een apart klein rugzakje voor het gewone spul en ik loop rond met een schoudertas. Die schoudertas gaat sowieso op pensioen aangezien men 70-200 er niet in past als hij op de body zit.

Wat ik zo leuk vind aan een schouder tas, is dat je ZEER snel aan al je spullen kan. En dit wil ik graag blijven behouden.

Wat ik ook wel zeer belangrijk vind, is dat ik niet met een tas wil rondlopen die schreeuwt: "HEY, hier zit voor een paar 1000 euro aan materiaal in, steel mij!"

Enige wat ik tot nu toe gevonden heb wat aan mijn wensen voldoet, alleen weet ik niet zeker of men 70-200 gemonteerd erin gaat, is deze: http://www.cameratasshop....-geographic-ng-a5270.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
Lowepro fastpack 350 kan ook een optie zijn. Die heeft ook een redelijk groot bovencompartiment om overige spulletjes in te doen en je kunt sneller bij je spullen dan de tas die je opgeeft vanwege de rits aan de zijkant, waardoor je gelijk je camera kan pakken. Neem dan wel de 350, ik heb de 250, maar heb gisteren een andere tas gekocht omdat met een 7D + grip de tas nogal begon te protesteren met dichtritsen..

[ Voor 18% gewijzigd door RobB_W op 06-08-2012 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCeNaRy514
RobB_W schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:33:
Lowepro fastpack 350 kan ook een optie zijn. Die heeft ook een redelijk groot bovencompartiment om overige spulletjes in te doen en je kunt sneller bij je spullen dan de tas die je opgeeft vanwege de rits aan de zijkant, waardoor je gelijk je camera kan pakken. Neem dan wel de 350, ik heb de 250, maar heb gisteren een andere tas gekocht omdat met een 7D + grip de tas nogal begon te protesteren met dichtritsen..
Leuk voorstel, enkel...

Schreeuwt cameratas imho :) en ik zie nergens plek om men statief te deponeren... Ik weet wel dat als ik men statief aan de tas vastmaak dat ik het zelf duidelijk maak dat er fotoapparatuur in zit, maar men statief blijft meer thuis dan dat hij mee gaat... Zeker op drukke plaatsten. Maar toch wil ik hem kunnen meenemen als ik bijvoorbeeld trips in de natuur ga doen (waar er dus geen volk is met grijpgrage handjes :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Scirocco schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:03:
Ik heb een manfrotto 055XProB. Het liefst zou ik een soort banden systeem willen zodat ik hem als een rugzak kan dragen over beide schouders. Maar ik zie alleen van die enkelbands systemen, met alleen een band, of ook een tas?

Heeft iemand advies voor mij, of ervaring met zulke statief tassen/banden?
Ik kwam net zoiets tegen op de Gitzo site. Is dat misschien iets voor jou?

Ik zat zelf te kijken naar een nieuw balhoofd en moet zeggen dat zo'n Gitzo balhoofd er wel mooi uit ziet. Ik heb momenteel een Redged RP-1 (als ik het me zo goed herinner), maar ik vind die toch wat aan precisie missen en ik zou ook graag een balhoofd willen met aparte panning controls omdat ik panorama's maken wel leuk vind. Ik lees op TDP dat die Gitzo balhoofden heerlijk precies zijn e.d., maar vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaring met deze balhoofden en hoe zij dat verschil ervaren.

/edit
@MeRCeNaRy514: is een Dakine wat? Deze zien er uit als gewone Dakine rugzakken, die je toch redelijk wat in het wild ook rond ziet lopen. Ik weet alleen niet of je er ook makkelijk een laptop in kwijt kunt(In die 33L versie kun je in ieder geval een 15" laptop kwijt) en hoeveel ruimte je voor andere dingen over houdt. Meeste andere fotorugzakken die ik ken zien er toch behoorlijk als fotorugzak uit, als je een beetje weet waar je op moet letten.

De meest onopvallende optie is een insert te nemen en die in een gewone rugzak te stoppen, maar dan kun je weer lang niet zo makkelijk bij je spullen komen.

[ Voor 21% gewijzigd door henkie196 op 06-08-2012 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
@MeRCeNaRy514: Oops, over je statief heen gelezen. Dat was ook één van de redenen dat ik een andere tas gekocht heb. Dat deze fototas schreeuwt vind ik nog wel meevallen.

[ Voor 24% gewijzigd door RobB_W op 06-08-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Bij gebrek aan een vermelding in de Pricewatch post ik hier alvast een "dag 1" review van mijn nieuwe tas: de Kata PL-3N1-35 (EDIT: inmiddels staat ie ook in de pricewatch en is deze review ook daar toegevoegd)

Waarom je een nieuwe tas wil
Mijn Lowepro Fastpack 250 begon te klein te worden voor mijn gegroeide setup. Naast ruimtegebruik miste ik een fatsoenlijke mogelijkheid om mijn statief te bevestigen.

Wat gaat er in (NU):
- Canon EOS 7D + Batterygrip
- Canon EF-S 10-22
- Canon EF 28-70 II (ja echt)
- Canon EF 70-300L
- Sigma 50 mm 1.4
- Canon 430 EX II
- extension tubes
- diverse ronde filters (ND110/polarisatie/UV)
- setje filters + Cokin P filterhouder
- diverse accessoires

Wat moet er in de toekomst nog bij:
- standaard zoomlens (vervangt de 28-70)
- specialistisch objectief

Waarom deze rugtas gekozen:
De side-entrance van mijn fastback beviel me ontzettend goed. Dus ik wilde graag een tas die deze mogelijkheid biedt, plaats biedt aan circa 5 objectieven, maar ook een statiefoplossing heeft + ruimte voor een laptop en als het even kan nog een waterdichte hoes ook. Dan wordt het lijstje met kandidaten toch wel erg kort. Daarnaast vind ik de looks van de tas ook nog eens erg goed.

Eerste indruk:
Ik vind het gewoon een erg mooie tas. Hij voelt lekker degelijk aan en de tas biedt een zee aan ruimte. Tijdens het inrichten van de tas vind ik de separators en het klittenband allemaal wat aan de slappe kant, hier kom ik later op terug. De hoeveelheid opbergvakjes is indrukwekkend, wel jammer dat ik geen dedicated vakjes voor memorycards heb kunnen vinden.

Draagcomfort:
Je kunt deze tas in 3 configuraties dragen: klassieke rugtas, slink en met gekruisde draagbanden over je borst. Zoveel keuze betekend compromissen sluiten. Dat voel je iets aan het dragen in de klassieke combinatie, al kan dat op dag 1 gewoon nog een kwestie van wennen zijn. De sling opties is leuk, maar ik vind mijn setup nu al wat aan de zware kant om daar vaak gebruik van gaan maken. De optie om de tas met gekruisde banden te dragen, is verrassend comfortabel en nog een erg gemakkelijk om te doen ook. Je begint in sling daarna en sluit je heel gemakkelijk de andere band aan.

De heupbanden kunnen worden opgeborgen, een feature waar ik erg blij mee ben!

Er is voldoende lengte om de banden op jouw lengte in te stellen, als je het mij vraagt zelfs te veel. Nu ben ik zelf wel lang (1.88 m) maar ook vrij slank. Op mij komt het over of de tas met name voor de wat "vollere" Amerikaanse consument ontworpen is. Die lange banden zouden natuurlijk niet zo'n probleem hoeven te zijn, ware het niet dat de opbergruimte beperkt is. Hier zal ik dus zelf nog wat moeten gaan hobbyen om de boel knap op te kunnen brengen, een minpunt.

Indeling camera deel:
Het vak om je camera en objectieven op te slaan is royaal. Als de separators op hun plek zitten past mijn 7D + grip en blackrapid strap er prima in en ritst het vak makkelijk dicht. Zoals gezegd lijken de separators en dan met name het klittenband wat aan de slappe kant. Eenmaal in gebruik lijkt het allemaal wel mee te vallen, alleen de bevestiging van het klittenband op de binnenvoering van de tas had sterker gekund. Over enkele weken zal ik zien of alles een beetje op zijn plek blijft zitten. De separators ter plaatse van je body hebben een kleiner stuk klittenband en een lusjes. Hierdoor kan je, wanneer je je camera ui de tas gepakt hebt, snel wat uit deze vakken pakken, bijvoorbeeld een veelgebruikt objectief of een flitser. Dit werkt erg prettig, je kan even snel een objectief pakken en wisselen, zonder dat je de tas af hoeft te doen of het hele vak open hoeft te maken.

Afbeeldingslocatie: http://reactiv.nl/IMG_9383.jpg
Van links naar rechts en van boven naar beneden:
- Blackrapid camera strap, Sigma 50 mm 1.4, extension tubes, Canon EF 28-70
- Canon Eos 7D + grip, Canon EF-S 10-22, Tamron 17-50 (buiten gebruik, zit er in om een beeld te geven)
- Canon 430 EX II flitser, Canon 70-300L

Conclusie
Een fijne tas, zeer praktisch in gebruik, voldoende ruimte om je spullen op te bergen en een look&feel die bij de prijsklasse horen. Maar, de tas heeft wel een paar verbeterpunten die naar mijn mening niet in deze prijsklasse thuishoren: Kleine vakjes specifiek voor geheugenkaarten, en het kunnen opbergen van overbodige spanbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
henkie196 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:49:
[...]

Ik zat zelf te kijken naar een nieuw balhoofd en moet zeggen dat zo'n Gitzo balhoofd er wel mooi uit ziet. Ik heb momenteel een Redged RP-1 (als ik het me zo goed herinner), maar ik vind die toch wat aan precisie missen en ik zou ook graag een balhoofd willen met aparte panning controls omdat ik panorama's maken wel leuk vind. Ik lees op TDP dat die Gitzo balhoofden heerlijk precies zijn e.d., maar vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaring met deze balhoofden en hoe zij dat verschil ervaren.

/edit
@MeRCeNaRy514: is een Dakine wat? Deze zien er uit als gewone Dakine rugzakken, die je toch redelijk wat in het wild ook rond ziet lopen. Ik weet alleen niet of je er ook makkelijk een laptop in kwijt kunt(In die 33L versie kun je in ieder geval een 15" laptop kwijt) en hoeveel ruimte je voor andere dingen over houdt. Meeste andere fotorugzakken die ik ken zien er toch behoorlijk als fotorugzak uit, als je een beetje weet waar je op moet letten.

De meest onopvallende optie is een insert te nemen en die in een gewone rugzak te stoppen, maar dan kun je weer lang niet zo makkelijk bij je spullen komen.
Volgens mij in het verkeerde topic,

Ik heb een gitzo statief waar een gitzo kop bij zat. Is niet zo'n kop als in je link maar de afwerking in het algemeen is prima. Volgens mij kan er weinig fout mee.
Maar, ik heb nu een kop van arca swiss en dat is toch wel een flinke stap vooruit.
Ik heb de P0 monoball.
Deze heeft de panning bovenop in plaats van onder het balhoofd. Je hoeft dus alleen de kop waterpas te zetten (waterpas zit in de kop ingebouwd) en je bent klaar. Echt geweldig in gebruik.
Prijs is iets van 285 euro en daar moet dan nog een plaatje van z'n 30 bij. Dus ongeveer 300 totaal.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCeNaRy514
henkie196 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:49:
[...]

/edit

Dakine vind ik inderdaad zeer leuke tassen! Heb er eentje voor het snowboarden. Het is me alleen niet duidelijk hoeveel plaats er nog in de tassen is voor persoonlijke spullen. De quest ziet er bijvoorbeeld wel leuk uit, alleen lees ik op het internet dat een gripped body er moeilijk in gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
RobertJRB schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:15:
Volgens mij in het verkeerde topic,
Klopt, zat te browsen op de Gitzo website, zag die statief houder en zette toen ook gelijk m'n gedachten over waarvoor ik eigenlijk op die site aan het kijken was neer zonder na te denken over in welk topic het nou thuis hoorde. Ben hier maar verder gegaan: henkie196 in "[Advies] Statief"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik kon me herinneren dat er een tweaker was die ooit eens een band had om je statief makkelijk mee te dragen. Ik kwam al wat andere banden tegen, maar niet wat ik zocht. Na wat zoekwerk heb ik hem gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6131/5931508068_5d489cd064_z.jpg
Manfrotto 401N Quick action strap by VictorMk1 (read my profile), on Flickr

Thanks Victor, ik denk dat ik deze ook ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Ik heb gewoon een statieftas van Manfrotto :Y)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ja die heb ik ook nog ergens liggen, maar die is toch een stuk onhandiger en draagt minder fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaurentS schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:14:
[...]

Mijns inziens past dat ook gewoon in een Lowepro Vertex 200. Ik heb deze met mijn 120-300 en ik denk dat er nog wel een 70-200 naast kan. Mss zelfs 2, aan elke kant 1.
Je hebt gelijk, die heb ik ook even geprobeerd, maar die is toch nog weer een stuk groter dan mijn TT en die droeg voor geen meter. Volgens mij ben ik niet zo klein, maar ik voelde me toch te klein voor die tas.

(maar wellicht had ik er toch even mijn lenzen in moeten stouwen en nog een keer moeten voelen met gewicht er in...)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
MeRCeNaRy514 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:29:
Dakine vind ik inderdaad zeer leuke tassen! Heb er eentje voor het snowboarden. Het is me alleen niet duidelijk hoeveel plaats er nog in de tassen is voor persoonlijke spullen. De quest ziet er bijvoorbeeld wel leuk uit, alleen lees ik op het internet dat een gripped body er moeilijk in gaat...
Die Quest is dan net weer wel degene die er het meest als een fototas uit ziet ;) Het lijkt me dat die Quest wel genoeg ruimte zou moeten hebben voor een daguitstapje. Hij lijkt in ieder geval ongeveer even groot als mijn Clik Elite Probody Sport qua daypack gedeelte en daar past genoeg in voor een normaal daguitstapje met zonnebril, wat te eten, wat te lezen, telefoon, etc. De banden aan de buitenkant zou je kunnen gebruiken om eventueel een jack of een trui aan vast te maken en het netje aan de zijkant past een flesje water in als je geen statief mee hebt.

Die Sequence ziet er echt uit als een gewone rugzak, maar die lijkt dan weer geen of zéér beperkt daypack gedeelte te hebben. En allemaal lijken ze niet echt voldoende diepte te hebben voor een camera met grip (zitten allemaal zo rond de 13-15cm diepte, terwijl je liever iets vanaf 18cm zou willen hebben).

Misschien dat F-Stop iets voor je heeft? Als je even het F-Stop logo wegdenkt zien ze er in ieder geval redelijk normaal uit. Je zult wel minimaal iets van een medium pro ICU nodig hebben voor jouw gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCeNaRy514
henkie196 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:00:
[...]

Die Quest is dan net weer wel degene die er het meest als een fototas uit ziet ;) Het lijkt me dat die Quest wel genoeg ruimte zou moeten hebben voor een daguitstapje. Hij lijkt in ieder geval ongeveer even groot als mijn Clik Elite Probody Sport qua daypack gedeelte en daar past genoeg in voor een normaal daguitstapje met zonnebril, wat te eten, wat te lezen, telefoon, etc. De banden aan de buitenkant zou je kunnen gebruiken om eventueel een jack of een trui aan vast te maken en het netje aan de zijkant past een flesje water in als je geen statief mee hebt.

Die Sequence ziet er echt uit als een gewone rugzak, maar die lijkt dan weer geen of zéér beperkt daypack gedeelte te hebben. En allemaal lijken ze niet echt voldoende diepte te hebben voor een camera met grip (zitten allemaal zo rond de 13-15cm diepte, terwijl je liever iets vanaf 18cm zou willen hebben).

Misschien dat F-Stop iets voor je heeft? Als je even het F-Stop logo wegdenkt zien ze er in ieder geval redelijk normaal uit. Je zult wel minimaal iets van een medium pro ICU nodig hebben voor jouw gear.
Maar dan zit ik weer met het probleem dat snel wisselen van een lens onmogelijk is.... Ik denk dat de tas die ik zoek met mijn eisen, onbestaande is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
MeRCeNaRy514 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:17:
Maar dan zit ik weer met het probleem dat snel wisselen van een lens onmogelijk is.... Ik denk dat de tas die ik zoek met mijn eisen, onbestaande is :D
Het eeuwige probleem van de tas zoeken die niet bestaat... Misschien als men ooit een tas weet te maken die van binnen groter is dan van buiten en waar een kabouter in zit die de lenzen voor je wisselt en je uit zichzelf je camera aanreikt wanneer je de camera wilt pakken... :+

Maar het snel wisselen van lenzen is juist makkelijker met rugzakken waar je vanaf de rug bij de lenzen kan. Die Dakine Quest moet je altijd helemaal af doen en ergens neerleggen om een andere lens te kunnen pakken, terwijl je zo'n Sequence of F-Stop Guru juist aan de heupgordel aan je lijf kan laten hangen en dan beide handen vrij hebt om de lens te wisselen.

Qua snel bij je lenzen kunnen maakt zo'n rugtoegang in de praktijk ook nog niet eens zoveel uit, heb ik wel gemerkt. Het is wel makkelijker bij het pakken, maar voor het terug stoppen moet ik toch nog vaak m'n rugzak af doen om het er netjes in te kunnen stoppen (toegegeven, het zit er ook een beetje krap in doordat ik de zonnekappen erop laat zitten in de tas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:21:
[...]

Je hebt gelijk, die heb ik ook even geprobeerd, maar die is toch nog weer een stuk groter dan mijn TT en die droeg voor geen meter. Volgens mij ben ik niet zo klein, maar ik voelde me toch te klein voor die tas.

(maar wellicht had ik er toch even mijn lenzen in moeten stouwen en nog een keer moeten voelen met gewicht er in...)
Droeg voor geen meter? Ik vind die juist fantastisch zitten, heel comfortabele straps. Ik heb hem quasi vol gedurende 20 km met 1900 hoogtemeters gedragen zonder klachten. Ik ben 1.75m en weeg 60 kg dus erg groot of breed ben ik ook niet ;)
Ik heb wel nooit de TT geprobeerd omdat daar mijn laptop niet in pastte.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Als ik ga wandelen heb ik vaak maar 1 of 2 lenzen bij en dan gebruik ik een extra lenscase die ik aan de heupband van m'n rugzak (F-Stop Loka) hang zodat ik gemakkelijk kan wisselen zonder dat ik de rugzak af hoef te doen. Ik gebruik trouwens lenscases van ThinkTank; licht en niet al te veel padding zodat ze ook erg flexibel zijn en gemakkelijk op te bergen als ze niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
abrakadaver schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:18:
Na 10 jaar met de 35mm F/2.0 dit maar eens proberen:
[afbeelding]
\
ik zit ook met een schuin oog ernaar te kijken, maar ik heb me nog niet kunnen overtuigen van de noodzaak. De tas is al zo verrekte zwaar.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 23:25
Nomad schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:31:
\
ik zit ook met een schuin oog ernaar te kijken, maar ik heb me nog niet kunnen overtuigen van de noodzaak. De tas is al zo verrekte zwaar.
Ik zou eerst beginnen met die 1kg ballast eruit te gooien...de 24-70L dus

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Universal Creations schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 01:28:
[...]

Ik zou eerst beginnen met die 1kg ballast eruit te gooien...de 24-70L dus
Optisch niet de mooiste in de tas nee en erg zwaar, maar soms toch ook wel weer erg makkelijk om wel te hebben. Ik ga weer opnieuw proberen met een rugtas te werken ipv schoudertas, draagt in ieder geval comfortabeler. Of het handig werkt is een tweede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nomad schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:01:
Optisch niet de mooiste in de tas nee en erg zwaar, maar soms toch ook wel weer erg makkelijk om wel te hebben. Ik ga weer opnieuw proberen met een rugtas te werken ipv schoudertas, draagt in ieder geval comfortabeler. Of het handig werkt is een tweede
Over je tas: is een slingshot dan niets voor je? Min of meer het comfort van een rugzak en toch kun je redelijk snel bij je spullen (minder snel dan een schoudertas). Of had je dat al in gedachte?

[ Voor 28% gewijzigd door Universal Creations op 16-08-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik ben benieuwd hoe ie gaat bevallen, hij is natuurlijk wat groter/zwaarder, dus het meenemen wordt een wat bewustere keuze: Voor de 35/2 is altijd nog wel plek in de tas.
Ik heb 'm vooral gekocht omdat ik m'n meestgebruikte brandpunt, 35mm, als enige/laatste nog niet had geüpgraded. Lang tegenaan gehikt omdat ie toch wel erg duur is voor een stopje extra en USM. Dus hij moet zich nog wel bewijzen ;)

Over het samenstellen van een setje primes:
Ik ga meestal op pad met 35mm en 100mm, soms ook nog met een 50/1.4. Die 100/2 heb ik ooit gekocht omdat ik de 85/1.8 wat te kort vond op FF (nadat ik van een crop camera kwam), maar de laatste tijd overweeg ik ook wel eens om de overstap terug te maken.
Dat komt omdat je (ik) met 35 en 85 makkelijk zonder 50 kan. 35mm is niet heel wijd en 85 niet heel lang, met die 2 lenzen kan je de foto's maken waar je normaal een 50 voor nodig hebt. Met een 35 en 100 mis je wel eens wat er tussenin.
De 100 past misschien beter in een 3-lens set, samen met een 24/28mm en een 50mm.
Nomad schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:31:
[...]
De tas is al zo verrekte zwaar.
Wat heb je allemaal in je tas dan?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik vermoed dat met een 5D3, 24-70 en 70-200 f2.8 z'n tas al zwaar genoeg is (is toch al > 3 kg), daar hoef je dan nog niet eens zoveel extra spul bij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal zal Nomad met twee body's op stap zijn, dus tel er dan nog maar een kilo bij. Oh, ja en een paar flitsers, extra accu's en batterijen en je zit alleen aan spullen al snel over de 5 kg heen. Dan moet er nog een tas omheen en dan heb je nog geen prime's mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Nomad schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:01:
[...]

MIsschien raar idee, en ziet er niet uit. Maar wat dacht je van een harnas? Momenteel heb ik alleen de thinktank riem, pouches en een holster. Zat meer dat te combineren met een kleine rugtas.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Mijn standaard tas heeft 1 body trouwens, de reserve ligt in de auto. Ik fotografeer maar met 1 camera.
In de tas normaal gesproken: 15-30, 24-70, 70-200, 50 en 100mm, en 580ex en 430ex. Dan nog wat reserve accu's, flesje drinken, wat AA's en andere kleine dingen en de tas gaat aardig voorbij de 5kilo. Ik ben niet klein, maar de hele dag op de schouder vind ik niet fijn met zo'n tas.
De 15-30 blijft zodoende vaak in de auto en de 430ex ook steeds vaker (maar de auto staat niet altijd dichtbij, dus soms toch maar mee).

Fotograferen moet gewoon geen gesleep zijn en die 24-70 +70-200 zijn samen al 2,5 kilo in de tas en flesje drinken erbij maakt al snel 3 kilo, dat is al teveel eigenlijk.

Een slingshot is misschien niet eens zo'n gek idee, proberen kan ik het altijd. Heb bijna 600 cameratassen gekocht bij een groothandel (een mooi verhaal voor een andere keer :P), dus kan tassen genoeg proberen :)

• Hahn
Afgelopen weekend heb ik met een volle cameratas drie dagen flink wat uren gelopen, ik gok dat we toch zeker wel zo'n 15 á 20 uur gelopen hebben, en eigenlijk nergens last van gehad, was prima te doen qua rug (voeten en benen was een ander verhaal, wandelroutes liepen ook niet bepaald horizontaal). Als ik niks eruit had dan zat 'ie makkelijk aan de 12 kg (met tripod aan tas), als ik met 7D + grip + 150-500 + tripod rondliep dan zat het op zo'n 6 á 7 kg.

En ik ben echt geen grote sterke vent (wel redelijk groot, maar sterk dus niet :P). Dus gewoon een goede tas kopen die je ook bij je heupen en borst kan vastmaken en niet miepen :Y)

• Universal Creations
Een goede rugzak is prettig, maar niet altijd even praktisch als je op locatie regelmatig van lens moet wisselen. Ik heb zelf een slingshot en een rugzak. Voor wandelingen en dergelijke (dus ook dierentuinen) is de rugzak ideaal. Maar als ik op locatie regelmatig van lens moet wisselen, gaat de slingshot mee.

• Hahn
Ja, rugzak is niet altijd even praktisch als je veel verplaatst én veel lens moet verwisselen. Maar ik reageerde voornamelijk op de opmerking dat 3 kg al teveel zou zijn, want dat vind ik wel erg weinig om echt storend te vinden (of je moet een hele gare tas hebben die snijdt ofzo).

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Hahn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 00:43:
Ja, rugzak is niet altijd even praktisch als je veel verplaatst én veel lens moet verwisselen. Maar ik reageerde voornamelijk op de opmerking dat 3 kg al teveel zou zijn, want dat vind ik wel erg weinig om echt storend te vinden (of je moet een hele gare tas hebben die snijdt ofzo).
3 a 4 kilo in een schoudertas is al veel hoor, dat vind ik niet fijn. Mijn domke F2 draagt niet heel fijn, wel voor een uurtje, maar niet voor een dag lang fotograferen.

• henkie196
  • Niet online
Hahn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 00:43:
Ik vind 4-5 kg ook al gauw vervelend worden in de meeste rugzakken. M'n schouders vinden dat gewoon niet fijn (de rest kan het makkelijk hebben), en dat heeft weinig met formaat en kracht te maken. Ik ken iemand die rustig een vakantie lang met zo'n 30 kg in z'n rugzak rond kan trekken (en hij is niet wat je noemt groot), maar een kilo of 4-5 wordt voor mij na een 2-3 uur toch al pijnlijk aan de schouders. En dan is mijn camera rugzak nog comfortabeler dan mijn gewone rugzakken (vrijwel allemaal met heupband e.d.).

Dat gewicht in een schoudertas lijkt me hoogst oncomfortabel. En met een sling draag je het gewicht toch nog steeds op één schouder. Maar een rugzak lijkt me ook niet handig bij bruiloften, want dat ding zit altijd in de weg als je je door de menigte moet bewegen. Een harnas lijkt me nog de meest comfortabele oplossing, maar je kan dan ook bijna net zo goed een veiligheidsvest en feestneus opzetten, want je bent dan wel nóg opvallender.
Pagina: 1 ... 12 ... 31 Laatste