Dat is van de Coolblue keten, mijn ervaringen zijn daar erg goed mee. Ik weet van Coolblue Groningen dat er niet veel tassen in de winkel zelf liggen, maar misschien wel in het magazijn van een winkel.
Sorry voor de trage reactie, ik lees het nu pas 
Hieronder alsnog wat antwoorden.
Hieronder twee foto's, de eerste alleen van het onderste deel, de tweede van de hele tas.

Op de foto zie je (met de klok mee):
- Raincover
- 50mm 1.8
- 14-24 2.8
- 70-300 inclusief zonnekap
- D3s inclusief 24-70 met zonnekap
- SB-900
Het bovenste stuk van het vak (waar de flitser zit) is wat minder goed bereikbaar, daar moet je geen dingen stoppen die je vaak nodig hebt. De D3s past zonder problemen door de sling-opening aan de zijkant.
Ik denk dat je de 70-200 er wel bij krijgt als je de 50mm 1.8 weglaat.
Maar ik heb geen ervaring met het ding, dus met zekerheid kan ik het niet zeggen
Wat het laptopvak betreft: mijn 11.6" MacBook Air zwemt erin.
Een 15" MacBook lijkt me dan ook geen probleem....
Zodra ik de camera met een lens eruit haal is het goed te doen, maar ik draag hem standaard op 2 schouders.
Ik vind het sling-vak overigens wel handig om snel wat te pakken, ook als de tas op de grond staat

Veel zijn in de praktijk toch kleiner dan je verwacht, zeker met een hoge camera als de D3s.
Ik denk ook nog over de houder met statief, neem ik die misschien ook nog eens mee...
Hieronder alsnog wat antwoorden.
Fout gegokt, ik had hem meteen meegenomenVerwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:58:
Mijn gok is eigenlijk dat je hem bestelt hebt en dus nog niet in huis hebt. Maar ik ben wel heel erg benieuwd naar foto's van de tas met jouw gear er in.
Oh, ja en natuurlijk voor mij de vraag... Past er, in plaats van de 70-300, een 70-200 f2.8 in. Als ik het plaatje zo zie, zou ik denken van wel, want zo veel maakt de 70-200 f2.8 van Canon niet met die van Nikon, maar ik vraag me een beetje af of het niet de f4.0 is die er op het plaatje staat.
Oh, ja en dan natuurlijk nog de vraag voor de bonuspunten, past de zonnekap (reversed) nog op de 70-200.
Hmm, als ik toch bezig ben.... Ik ga niet vaak een laptop meenemen, maar past er een 15" macbookpro in?
Hieronder twee foto's, de eerste alleen van het onderste deel, de tweede van de hele tas.

Op de foto zie je (met de klok mee):
- Raincover
- 50mm 1.8
- 14-24 2.8
- 70-300 inclusief zonnekap
- D3s inclusief 24-70 met zonnekap
- SB-900
Het bovenste stuk van het vak (waar de flitser zit) is wat minder goed bereikbaar, daar moet je geen dingen stoppen die je vaak nodig hebt. De D3s past zonder problemen door de sling-opening aan de zijkant.
Ik denk dat je de 70-200 er wel bij krijgt als je de 50mm 1.8 weglaat.
Maar ik heb geen ervaring met het ding, dus met zekerheid kan ik het niet zeggen
Wat het laptopvak betreft: mijn 11.6" MacBook Air zwemt erin.
Een 15" MacBook lijkt me dan ook geen probleem....
Dit is een feit. Met deze gear erin vind ik hem te zwaar voor 1 schouder.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:33:
Volgens mij maakt het bij slingbags ook enorm uit wat je er in wilt stoppen.... Een instapper met een paar instap lenzen werkt denk ik geweldig. Echter als je mijn gear er in stopt, dan denk ik dat je snel gek wordt van het gewicht.
Zodra ik de camera met een lens eruit haal is het goed te doen, maar ik draag hem standaard op 2 schouders.
Ik vind het sling-vak overigens wel handig om snel wat te pakken, ook als de tas op de grond staat
Ik heb hem ook bij Foka gekocht, en uitgebreid alle tassen staan proberen en inpakken enzoArunia schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:35:
Gisteren in de buurt naar de Foka geweest aangezien ze de 3 modellen (3N1-11, 22 en 33) op vooraad hadden.
Hier heb ik de 11 bekeken welke duidelijk kleiner was dan mijn Lowepro slingshot 200.
De 22 en 33 moest ik even om vragen, maar kon deze zonder problemen rustig bekijken zonder een verkoper welke in mijn nek stond te hijgen.
Bij de 22 had ik het idee dat ik ook daar mijn 7D met grip niet goed uit kon halen (zelfde probleem als wat ik bij de slingshot had).
Uiteindelijk toch voor de 33 gegaan. Deze zit ook goed op mijn rug, dus dat is mooi.
M.a.w., hij staat nu dus mooi thuis. Eigenlijk nog best snel gegaan.
Bedankt Xcalibur voor het idee van deze tas. Ik ga zien hoe hij zich houd volgende week. Wellicht nog een keer uitbreiden met de houder voor statief.
Veel zijn in de praktijk toch kleiner dan je verwacht, zeker met een hoge camera als de D3s.
Ik denk ook nog over de houder met statief, neem ik die misschien ook nog eens mee...
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
ik zal ze even vragen waar ik het beste kan komen kijken voor een tas.JvdGeest schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:49:
Dat is van de Coolblue keten, mijn ervaringen zijn daar erg goed mee. Ik weet van Coolblue Groningen dat er niet veel tassen in de winkel zelf liggen, maar misschien wel in het magazijn van een winkel.
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Verwijderd
Ik zal het je voor de rest van je leven kwalijk nemen.
Hmm, oke, weer serieus dan maar. Dank je voor de uitgebreide beschrijving. Als ik het zo zie (ik heb de 24-70 en de 70-200) dan denk ik dat je met wat schuiven en doen, de 70-200 mounted kwijt moet kunnen raken als je het vak waar nu de 50 mm zit bij het middenvak trekt.
Maar goed, ondertussen heb ik alles nog eens zitten overwegen en ik ben tot de conclusie gekomen dat deze tas toch niet de oplossing voor mij gaat zijn. In het weekend nog weer een keer met mijn huidige tas met 1 camera, 24-70, 70-200 en nog twee primes en een TC op stap geweest. Dat is goed te doen.
Ik heb wel een nieuwe tas nodig, maar daar moet dit kreng in:

Nou ja, niet helemaal exact deze, de AF-D versie.
Maar goed, de maatvoering is aardig gelijk.... Als die mee moet, is de koffer toch minder handig, tenminste als je een stuk wil gaan lopen. Ook gewoon te zwaar om in een schoudertas te stoppen, dus dat wordt op zoek naar een rugtas. Ik heb nog wel een paar rugtassen liggen, maar dat zijn daypack's en daar past dit geval dus ook nooit in.
Zelf zat ik te denken aan de ThinkTank Streetwalker Harddrive of de ThinkTank Streetwalker Pro. Ik heb al wat zitten goochelen (sorry) googelen, maar mijn vraag blijft toch: Is de Pro nu inderdaad gelijk aan de hardrive, maar dan zonder laptop vak?
Als iemand trouwens nog andere ideeen heeft, dan hoor ik het ook graag. Eisen/wensen:
- Rugtas (geen slingbag, nu ja, sling mag wel, maar twee schouderbanden en draagcomfort zijn eis ivm gewicht.)
- Moet ruimte hebben voor 70-200 f2.8, 300 f2.8, 24-70 f2.8 1 of 2 body's, losse zooi en liefst nog 1 tot 5 lenzen. (bijvoorbeeld 12-24 f4.0 & 50 & 85.) Helemaal ideaal zou zijn als er ook een 14-24 f2.8 in zou passen, want ik verwacht dat die op termijn wel aangeschaft zal worden.
- Eigenlijk wil ik minimaal 1 body mounted meenemen. Andere mag los. Mounted lens kan in de streetwalker kennelijk ook de 300 f2.8 zijn. Dat zou ideaal zijn. Echter als dat maximaal de 24-70 is, ben ik ook al blij.
[minirant]
Super handig die nieuwe site van Kameraexpress.nl. Kun je dingen vergelijken. Ik tassen vergelijken en wat zie je dan als criteria voor de vergelijking:
Merk, Kleur, Materiaal, soort tas.
Wat zie je niet: Maten !!!!
haha, ze zijn blijkbaar vergeten dat ze met (praktische) mannen te maken hebben ipv modebewuste vrouwen
Ik zit zelf al een tijdje te kijken naar de diverse Kata rugzakken. Vereiste is toch wel dat hij compact en zo klein mogelijk moet zijn. Word hoofdzakelijk gebruikt bij het reizen.
Zit zelf te kijken naar een Kata BackPack MiniBee. Vraag mij alleen af of volgende er in past;
Canon 5DII (vaak met grip) 16-35 II - 24-105 - 70-200 II - flitser - (eventueel ruimte voor MacBook Air 13)
Belangrijk is dat de 70-200 II op de camera als los er inpast met alle gear. Laatste keer dat ik bij een winkel was had men deze tas helaas niet op voorraad en heb ik hem niet kunnen passen
Gebruik nu een Vanguard up rise 45, maar deze is gewoon niet praktisch genoeg (en te klein)
Schoudertas gebruik ik vooral voor korte uitstapjes.
Zit zelf te kijken naar een Kata BackPack MiniBee. Vraag mij alleen af of volgende er in past;
Canon 5DII (vaak met grip) 16-35 II - 24-105 - 70-200 II - flitser - (eventueel ruimte voor MacBook Air 13)
Belangrijk is dat de 70-200 II op de camera als los er inpast met alle gear. Laatste keer dat ik bij een winkel was had men deze tas helaas niet op voorraad en heb ik hem niet kunnen passen
Gebruik nu een Vanguard up rise 45, maar deze is gewoon niet praktisch genoeg (en te klein)
Schoudertas gebruik ik vooral voor korte uitstapjes.
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Ik heb zelf deze : http://www.digicamshop.nl...ling-computrekker-aw.htmlSuperdaantje schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:12:
En daarin zou je al je gear kwijt moeten kunnen. Vooral als je de non-rolling versie neemt die wat meer diepte heeft
Ook leek me deze tas wel wat voor DickCAH. Er is wel een klein probleempje met deze tas : Het model is EOL dus effe zoeken wat het vervangend model is
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik ben sinds vandaag in het bezit van de Lowepro Flipside 400AW.
Voorheen had ik altijd de Flipside 200 gebruikt, en was daar altijd enorm tevreden mee. Dus ik ging eigenlijk blind voor een andere Flipside. De 200 zal ik zeker nog houden, voor als ik ooit partyfotografie o.i.d. moet doen en compactheid echt vereist is. De 200 versie zat echt stampvol de laatste tijd. Helemaal door mijn LEE filter set.
Dus ik ben weer blij met deze tas!
Voorheen had ik altijd de Flipside 200 gebruikt, en was daar altijd enorm tevreden mee. Dus ik ging eigenlijk blind voor een andere Flipside. De 200 zal ik zeker nog houden, voor als ik ooit partyfotografie o.i.d. moet doen en compactheid echt vereist is. De 200 versie zat echt stampvol de laatste tijd. Helemaal door mijn LEE filter set.
Dus ik ben weer blij met deze tas!
R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |
Deze tas in de hand gehad en gepast. Vond hem niet comfortabel en eigenlijk ook te groot.nero355 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:58:
[...]
Ik heb zelf deze : http://www.digicamshop.nl...ling-computrekker-aw.html
En daarin zou je al je gear kwijt moeten kunnen. Vooral als je de non-rolling versie neemt die wat meer diepte heeft
Ook leek me deze tas wel wat voor DickCAH. Er is wel een klein probleempje met deze tas : Het model is EOL dus effe zoeken wat het vervangend model is
Ben vooral opzoek naar een tas die compact en klein is voor het reizen.
Verwijderd
Vandaag maar even naar Cameratools gerold... Nu ja de wielen van de auto deden het rolwerk, ik ben er rustig bij blijven zitten.nero355 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:58:
Ik heb zelf deze : http://www.digicamshop.nl...ling-computrekker-aw.html
Ik lekker passen of de ThinkTank Streetwalker Pro paste, bleek het toch de harddrive te zijn. Nu ja, maar even gevraagd of ze de pro hadden liggen. Ja, ga ik even uit het magazijn halen. Geeft die de tas aan mij en hij voelde gewoon al gelijk kleiner aan.
Hoewel het er op verschillende websites uitziet alsof de harddrive en de pro even groot zijn, met dien verstande dat je in de harddrive een laptop kwijt kan, blijkt dit dus niet zo te zijn. De pro is echt een stapje kleiner. Dus die is te klein voor mij. Dus toch maar de harddrive meegenomen.
Ook nog even gekeken naar de flipside 400, maar die is echt veel te klein voor wat ik mee wil nemen. Als je de inserts niet verschuift, kan er niet eens een 24-70 f2.8 met zonnekap in de vakjes. Ook nog even gekeken naar wat ander spul van lowepro, maar dat is allemaal net een slag groter.
Thuis maar eens aan het stoeien gegaan met mijn nieuwe aanwinst en ik ben bijna klaar met inpakken voor de meet in amersfoort komende zaterdag. 300 f2.8 op de D300 in het midden. 70-200 f2.8 links naast de 300. Rechts naast de 300 een D700 body. Naast de D300 body heb ik nog ruimte over voor een midsize lens, daar zit nu de 24-120, maar die blijft waarschijnlijk thuis en wordt dan ingeruild voor de 8mm peleng. Onder de 70-200 zit de 24-70. Onder de 300 komen waarschijnlijk nog een paar primes. Onder de D700 heb ik ook nog wat ruimte. Daar zou ik een flitser kwijt kunnen.
Gelukkig had ik nog wat inserts/padding van een oude tas, want de 300 is te breed voor de standaard deviders. Trouwens de ThinkTank deviders zijn ook wel een stuk dunner dan die van Lowepro. Dan heb ik het over de "kleine" deviders. De hoofd deviders zijn gewoon dik en zacht. Die zijn goed te vergelijken met wat lowepro levert.
In zijn algemeenheid ben ik erg blij met de tas. Hij is groot, van binnen echt formaat hutkoffer. Maar van buiten komt hij een stuk minder hutkoffer over dan een tas van LowePro waar ik evenveel zooi in kwijt kan.
Grootste nadeel van de ThinkTank? Ik kan er een laptop in kwijt.... Nu ja, dat vak kan je wellicht ook leeg laten
Ik zit eens te kijken naar de TT Retrospective tassen maar zijn deze nou niet heel erg makkelijk open te maken? Het lijkt mij dat alleen klitteband nou niet echt veilig is om te voorkomen dat mensen je camera uit je tas plukken. Clips e.d. krijg je ook wel open maar persoonlijk vind ik dit wel een gemis. In ieder geval is mijn ervaring met klitteband dat het op den duur lam begint te worden. Verder was het mooi geweest om het compartiment met ziplocks te voorzien.
De tassen zijn - afgezien de prijs - wel erg mooi en ruim. Eerste voorkeur is dan eigenlijk ook de 10/20 serie. Zag dat de nieuwe 7serie nog niet leverbaar is.
De tassen zijn - afgezien de prijs - wel erg mooi en ruim. Eerste voorkeur is dan eigenlijk ook de 10/20 serie. Zag dat de nieuwe 7serie nog niet leverbaar is.
[ Voor 20% gewijzigd door vhal op 06-05-2012 09:10 ]
Verwijderd
Hoe goed klittenband werkt, is ook wel heel sterk afhankelijk van de kwaliteit van klittenband.
Voordeel van klittenband is natuurlijk ook dat het echt absoluut onmogelijk is om dat stilletjes open te maken. Met een rits is dat een ander verhaal. Een goede rits hoor je niet als die geopend of gesloten wordt. Klittenband maakt op zich altijd geluid. (Maar als je in de disco staat, zou het wel eens kunnen zijn dat de muziek meer herrie maakt natuurlijk.) Als ik kijk naar de TT tas die ik net heb aangeschaft, dan is mijn inschatting dat ze daar best wel kwalitatief goed klittenband voor gebruiken, dat niet snel de neiging zal hebben om lam te worden.
Maar ik moet ook zeggen dat ik niet naar de retrospective serie heb gekeken, omdat die simpelweg niet aan mijn wensen/eisen voldoet.
Voordeel van klittenband is natuurlijk ook dat het echt absoluut onmogelijk is om dat stilletjes open te maken. Met een rits is dat een ander verhaal. Een goede rits hoor je niet als die geopend of gesloten wordt. Klittenband maakt op zich altijd geluid. (Maar als je in de disco staat, zou het wel eens kunnen zijn dat de muziek meer herrie maakt natuurlijk.) Als ik kijk naar de TT tas die ik net heb aangeschaft, dan is mijn inschatting dat ze daar best wel kwalitatief goed klittenband voor gebruiken, dat niet snel de neiging zal hebben om lam te worden.
Maar ik moet ook zeggen dat ik niet naar de retrospective serie heb gekeken, omdat die simpelweg niet aan mijn wensen/eisen voldoet.
Ik heb de Retro 30 uitvoering en daar zitten behoorlijke lappen klittenband op. Die krijg je echt niet makkelijker open dan de doorsnee sluiting die je op tassen ziet. Ritsen zijn voor een doorgewinterde roller ook geen uitdaging.
Het voordeel van klittenband is dat je kracht moet uitoefenen op het open te krijgen en je het in feite altijd hoort (tenzij je in een disco staat). De meeste 'normale' sluitingen is het twee puntjes naar elkaar drukken en klaar. Een rits is ook makkelijk te openen als de tas op je rug hangt. Zeker als je het met een vlijmscherp mesje (scalpel) doet langs de rits.
Moraal v/h verhaal: als ze echt bij je spullen willen doen ze dat toch wel (met of zonder geweld of dreigen met wapens). Een plastic sluiting, rits of klittenband houdt ze echt niet tegen.
Het voordeel van klittenband is dat je kracht moet uitoefenen op het open te krijgen en je het in feite altijd hoort (tenzij je in een disco staat). De meeste 'normale' sluitingen is het twee puntjes naar elkaar drukken en klaar. Een rits is ook makkelijk te openen als de tas op je rug hangt. Zeker als je het met een vlijmscherp mesje (scalpel) doet langs de rits.
Moraal v/h verhaal: als ze echt bij je spullen willen doen ze dat toch wel (met of zonder geweld of dreigen met wapens). Een plastic sluiting, rits of klittenband houdt ze echt niet tegen.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Dat is op zich wel een geruststelling.
Ik heb gisteren tot in den treuren video's bekeken van de Retrospective 20 en ik denk dat deze prima voldoet. Mijn grootste lens is de 70-200 f4 en icm met mijn camera is deze +/- 25cm lang. De 20 is dan diep genoeg, als ik de verhalen mag geloven kan een mounted 70-200 f2.8 er prima in.
Enfin, aan elke tas die ik bezit kan ik wel iets vinden wat een minpunt is.
Lowepro Exchange Messenger > te klein maar ideaal voor korte trips
Lowepro Rover AW II > rugzak, natte rug, beperkte ruimte
Lowepro Nova 4 AW > beetje oudbollig uiterlijk en niet echt fijn te dragen.
Ik heb gisteren tot in den treuren video's bekeken van de Retrospective 20 en ik denk dat deze prima voldoet. Mijn grootste lens is de 70-200 f4 en icm met mijn camera is deze +/- 25cm lang. De 20 is dan diep genoeg, als ik de verhalen mag geloven kan een mounted 70-200 f2.8 er prima in.
Enfin, aan elke tas die ik bezit kan ik wel iets vinden wat een minpunt is.
Lowepro Exchange Messenger > te klein maar ideaal voor korte trips
Lowepro Rover AW II > rugzak, natte rug, beperkte ruimte
Lowepro Nova 4 AW > beetje oudbollig uiterlijk en niet echt fijn te dragen.
weet er iemand een chille zaak voor cameratassen rondom amersfoort toevallig?
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
Verwijderd
Geen idee wat een chille zaak is*. Daar ben ik veel te oud voor, maar ik vind CameraTools.nl in Apeldoorn wel een erg fijne zaak. Samen met Cameranu.nl voor mij echt de topzaken in Nederland.
Echt van die zaken waar ze alle tijd voor je nemen. Als je daar een tas uit wilt zoeken, snappen ze zelf ook wanneer ze je daarbij wel of juist niet moeten helpen. Zo zat ik pas bij CameraTools een tas te passen en ik kreeg de vraag of ik een kopje koffie wilde en de opmerking dat als ik een vraag had, ik die maar moest stellen.
Een andere klant kwam binnen en stond verloren te kijken naar de tassen. Dezelfde verkoper vroeg hem dus:
Kan ik u helpen? Eh, wacht, wilt u een kopje koffie en kan ik u daarna wellicht helpen.
Die klant kreeg dus wel (onmiddellijk) alle aandacht van de verkoper.
Wat mij betreft dus een ontzettend goede verkoper. Die ziet namelijk aan zijn klanten precies wat voor hulp ze nodig hebben.
@deadsy33: Ik kan ook niet toe met maar 2 tassen. Ik heb er nu vijf in de kast staan. Afhankelijk van de omstandigheden gaan er 1 of meer mee. Tegen de tijd dat je meer dan zeg 2-3 lenzen hebt, denk ik dat het toch bijna onmogelijk is om een one-bag-fits-all oplossing te hebben. Dus ik maak me daar ook niet meer druk over.
Aan de andere kant heb ik pas dus wel drie tassen weggegooid. Die gebruik ik toch nooit. Ik zit er nog over te denken om nog een tas weg te gooien, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke dat dan moet worden.
De stand is nu:
2 oudere schoudertassen (1 voor vakantie, beide "reserve" voor gevallen dat ik met veel spullen op stap moet en daarbij ook flexibel en mobiel moet zijn en beschik over een sherpa.)
1 schoudertas voor dagelijks gebruik.
1 oude rugtas (daypack) waarin de grote lenzen meestal niet passen. (Ook reservetas/vakantie tas)
1 rugtas/hutkoffer waarin al het grote spul past, maar waar je je ook gelijk een breuk aan sjouwt.
Oh, dan ben ik nog de buggyboodinges geval van Crumpler vergeten. Een variatie op de toploaders en zo, dus voor (kleine) lens en body. (eigenlijk) geen ruimte voor extra's zoals extra accu en/of geheugenkaart. Maar die is wel handig als ik een keer een camera mee wil als ik wil gaan paardrijden bijvoorbeeld.
* Ja, inderdaad, dat zegt meer over mij dan over jou... Eigenlijk mag ik ook alleen in het oude lullen topic posten. Maar ik ben vandaag even ontsnapt aan de oppasser.
Echt van die zaken waar ze alle tijd voor je nemen. Als je daar een tas uit wilt zoeken, snappen ze zelf ook wanneer ze je daarbij wel of juist niet moeten helpen. Zo zat ik pas bij CameraTools een tas te passen en ik kreeg de vraag of ik een kopje koffie wilde en de opmerking dat als ik een vraag had, ik die maar moest stellen.
Een andere klant kwam binnen en stond verloren te kijken naar de tassen. Dezelfde verkoper vroeg hem dus:
Kan ik u helpen? Eh, wacht, wilt u een kopje koffie en kan ik u daarna wellicht helpen.
Die klant kreeg dus wel (onmiddellijk) alle aandacht van de verkoper.
Wat mij betreft dus een ontzettend goede verkoper. Die ziet namelijk aan zijn klanten precies wat voor hulp ze nodig hebben.
@deadsy33: Ik kan ook niet toe met maar 2 tassen. Ik heb er nu vijf in de kast staan. Afhankelijk van de omstandigheden gaan er 1 of meer mee. Tegen de tijd dat je meer dan zeg 2-3 lenzen hebt, denk ik dat het toch bijna onmogelijk is om een one-bag-fits-all oplossing te hebben. Dus ik maak me daar ook niet meer druk over.
Aan de andere kant heb ik pas dus wel drie tassen weggegooid. Die gebruik ik toch nooit. Ik zit er nog over te denken om nog een tas weg te gooien, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke dat dan moet worden.
De stand is nu:
2 oudere schoudertassen (1 voor vakantie, beide "reserve" voor gevallen dat ik met veel spullen op stap moet en daarbij ook flexibel en mobiel moet zijn en beschik over een sherpa.)
1 schoudertas voor dagelijks gebruik.
1 oude rugtas (daypack) waarin de grote lenzen meestal niet passen. (Ook reservetas/vakantie tas)
1 rugtas/hutkoffer waarin al het grote spul past, maar waar je je ook gelijk een breuk aan sjouwt.
Oh, dan ben ik nog de buggyboodinges geval van Crumpler vergeten. Een variatie op de toploaders en zo, dus voor (kleine) lens en body. (eigenlijk) geen ruimte voor extra's zoals extra accu en/of geheugenkaart. Maar die is wel handig als ik een keer een camera mee wil als ik wil gaan paardrijden bijvoorbeeld.
* Ja, inderdaad, dat zegt meer over mij dan over jou... Eigenlijk mag ik ook alleen in het oude lullen topic posten. Maar ik ben vandaag even ontsnapt aan de oppasser.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 09:31 ]
Verwijderd
Tassen weggooien is toch zonde? Of zijn ze soms zo afgeracht dat je ze niet meer durft te verkopen?
Verwijderd
Er zijn er twee naar het eeuwige ronde archief gegaan.
De eerste was een schoudertas, waar je met goed fatsoen ongeveer alleen een body met een of twee instaplenzen in kon stoppen. Maar dan moest je geen 70-300 gaan mounten. Die tas was dan wel een fototas, maar om nu te zeggen dat er padding in zat... Ik zou die tas zeg maar niet stevig op de grond zetten.
De andere was een LowePro AW Rover dinges geval. Plaatje staat een paar posts terug trouwens. Zo een daypack met onderin ruimte voor max 6 lenzen en de optie om een laptop mee te zeulen. Op zich wel een aardige tas, maar uiteindelijk in gebruik toch niet ideaal. Enige "schoonheidsfoutje" aan die tas is dat Shunka (mijn oh, zo lieve saarloos, die ik soms graag achter het behang zou plakken) het een keer in haar dikke kop heeft gekregen om de draagbanden tussen haar kaken te zetten. Gevolg was dat het dunne deel van de schouderbanden aan beide kanten ongeveer half doormidden was. Op zich trouwens niet echt een issue, want de tas kon echt nog gewicht zat hebben, maar alleen is het natuurlijk wel een no-go voor verkoop.
Ik vind trouwens het lowepro systeem (zeker nu ik het thinktank systeem gezien heb) voor het dragen van statieven, met dat ellenlange stuk touw, echt helemaal waardeloos.
De eerste was een schoudertas, waar je met goed fatsoen ongeveer alleen een body met een of twee instaplenzen in kon stoppen. Maar dan moest je geen 70-300 gaan mounten. Die tas was dan wel een fototas, maar om nu te zeggen dat er padding in zat... Ik zou die tas zeg maar niet stevig op de grond zetten.
De andere was een LowePro AW Rover dinges geval. Plaatje staat een paar posts terug trouwens. Zo een daypack met onderin ruimte voor max 6 lenzen en de optie om een laptop mee te zeulen. Op zich wel een aardige tas, maar uiteindelijk in gebruik toch niet ideaal. Enige "schoonheidsfoutje" aan die tas is dat Shunka (mijn oh, zo lieve saarloos, die ik soms graag achter het behang zou plakken) het een keer in haar dikke kop heeft gekregen om de draagbanden tussen haar kaken te zetten. Gevolg was dat het dunne deel van de schouderbanden aan beide kanten ongeveer half doormidden was. Op zich trouwens niet echt een issue, want de tas kon echt nog gewicht zat hebben, maar alleen is het natuurlijk wel een no-go voor verkoop.
Ik vind trouwens het lowepro systeem (zeker nu ik het thinktank systeem gezien heb) voor het dragen van statieven, met dat ellenlange stuk touw, echt helemaal waardeloos.
Verwijderd
Ik ben aan het denken om een messenger tas te kopen, zit alleen een beetje met de vraag of daar een D700 + grip inpast. Als ik de foto's bekijk gaat een D700 er wel in, maar om er nog een grip onder te mounten lijkt me nogal onwaarschijnlijk.
Het gaat over deze: http://fotorubens.be/lowepro-event-messenger-250
of eventueel de kleinere versie : http://fotorubens.be/lowepro-event-messenger-150
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze tas/camera combo?
Het gaat over deze: http://fotorubens.be/lowepro-event-messenger-250
of eventueel de kleinere versie : http://fotorubens.be/lowepro-event-messenger-150
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze tas/camera combo?
Kijkend naar deze foto lijkt dat niet te passen, tenzij je de camera zonder lens er staand in zet. Kun je beter een Domke F-2 of Thinktank Retrospective nemen.
Verwijderd
Hmm je hebt gelijk. Die tassen zijn wel minstens 3x zo duur. Ik zal er dan nog eens over moeten denken.
D700 + grip past ook in een Domke F-6 trouwens, mits je er hoogstens een 50/1.4G-ish formaat lens op hebt. In die Lowepro Messenger zal het met grip wel passen, maar dan moet je de lens eraf halen.
Vaak kan je op de site van de fabrikant ook de binnenafmetingen opzoeken, en dat valt weer te combineren met de specs van je camera. Meten is weten
Daarnaast zou ik ook zeker de boel testen in een winkel, want het zou goed kunnen dat het prima past, maar dat het erin/eruit halen zwaar irritant is.
Vaak kan je op de site van de fabrikant ook de binnenafmetingen opzoeken, en dat valt weer te combineren met de specs van je camera. Meten is weten
Daarnaast zou ik ook zeker de boel testen in een winkel, want het zou goed kunnen dat het prima past, maar dat het erin/eruit halen zwaar irritant is.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Weet iemand waar een Lowepro Fastpack 250 AW te vinden is?
Ik loop nu ±7 jaar rond met een Lowepro Orion Trekker II en die wordt onderhand te klein en zit toch niet lekker voor lange tochten. De Fastpack 250 AW heb ik in de USA geprobeerd en deze zit beter en daarnaast past de gear erin die ik graag over een paar jaar heb (D7000+grip, 14-24/2.8, 24-70/2.8, 70-200/2.8 VRII), dat heb ik namelijk bij B&H mogen proberen. Helaas kon ik hem toen niet meenemen...
Wat ik in NL kan vinden is de Lowepro Fastpack 250 (zonder AW) of de AW bij webshops waar de tas niet (meer?) op voorraad is. Is de AW een nieuwer model en komt deze nog naar NL, is het model afgeschreven en moet ik hem via een andere weg proberen te halen? Ik zou echt véél liever de AW versie hebben namelijk
Ik loop nu ±7 jaar rond met een Lowepro Orion Trekker II en die wordt onderhand te klein en zit toch niet lekker voor lange tochten. De Fastpack 250 AW heb ik in de USA geprobeerd en deze zit beter en daarnaast past de gear erin die ik graag over een paar jaar heb (D7000+grip, 14-24/2.8, 24-70/2.8, 70-200/2.8 VRII), dat heb ik namelijk bij B&H mogen proberen. Helaas kon ik hem toen niet meenemen...
Wat ik in NL kan vinden is de Lowepro Fastpack 250 (zonder AW) of de AW bij webshops waar de tas niet (meer?) op voorraad is. Is de AW een nieuwer model en komt deze nog naar NL, is het model afgeschreven en moet ik hem via een andere weg proberen te halen? Ik zou echt véél liever de AW versie hebben namelijk
Je bedoelt:
http://www.bhphotovideo.c...R_Video_Fastpack_250.html
http://products.lowepro.c...stpack-250-AW,2282,16.htm
pricewatch unsorted: Lowepro DSLR Video Fastpack 250 AW Black
versus:
http://www.bhphotovideo.c...k_250_Backpack_Black.html
http://products.lowepro.com/product/Fastpack-250,2086,14.htm
pricewatch: Lowepro Fastpack 250 Black Zwart
?
http://www.bhphotovideo.c...R_Video_Fastpack_250.html
http://products.lowepro.c...stpack-250-AW,2282,16.htm
pricewatch unsorted: Lowepro DSLR Video Fastpack 250 AW Black
versus:
http://www.bhphotovideo.c...k_250_Backpack_Black.html
http://products.lowepro.com/product/Fastpack-250,2086,14.htm
pricewatch: Lowepro Fastpack 250 Black Zwart
?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Bedoel je misschien de "DSLR Video Fastpack 250 AW", een nieuw model dat gewoon op voorraad te vinden is?
Ik denk dat ik niet zo goed heb gekeken
Ik was zo gefocussed op "Lowepro Fastpack" dat ik "Lowepro DSLR Video Fastpack" over het hoofd heb gezien. In ieder geval weet ik dat ze wél verkrijgbaar zijn

Sinds deze maand heeft LowePro een nieuwe tas aangekondigd, de Urban Photo Slingshot 150 en 250. Ze zijn nog niet verkrijgbaar (helaas), maar het is wel een tas waar ik grote interesse in heb. Doordat ik een tablet erin kan stoppen, scheelt dat weer extra opslag voor het backpacken.. 

Heb bij de lokale cameraland meer even gevraagd of ze me op de hoogte kunnen brengen wanneer de tassen leverbaar zijn.

Heb bij de lokale cameraland meer even gevraagd of ze me op de hoogte kunnen brengen wanneer de tassen leverbaar zijn.
[ Voor 0% gewijzigd door Ankh op 18-05-2012 09:16 . Reden: Typo! ]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ziet er goed uit. Ben benieuwd. Ik heb zelf net een Slingshot 200 gekocht, en mis het nu nog niet, maar in de toekomst misschien wel de funtionaliteit om mijn laptop mee te nemen.
Dat is toevallig, ik heb net een Lowepro Flipside 400 AW Green gekocht.
Kan ik eindelijk alles kwijt....
Kan ik eindelijk alles kwijt....
To do or not to do...
Ik heb het al eens gezegd.. met de vakanties gaat een Low Alpine mee en voor de foto's een Low Pro. Ze hebben bij mij erg wat te verduren in onze "outdoor" tochten , en wil nooit meer anders.
Maar mag ik je toch adviseren heel goed te kijken naar de Low Pro Fastpack 250... hier kan ook een tabled of laptop in, apart van alle andere dingen, Maar er is veel meer ruimte, en je hebt gewoon 2 banden om je rug. Slingsho is leuk, maar de Fastpack heeft een zijingang waardoor je net zo makkelijk bij je camera kan. En dan is het comfortabeler dan een sling.
Maar mag ik je toch adviseren heel goed te kijken naar de Low Pro Fastpack 250... hier kan ook een tabled of laptop in, apart van alle andere dingen, Maar er is veel meer ruimte, en je hebt gewoon 2 banden om je rug. Slingsho is leuk, maar de Fastpack heeft een zijingang waardoor je net zo makkelijk bij je camera kan. En dan is het comfortabeler dan een sling.
FreeReef.nl
Ik heb al eens gekeken naar de Fastpack, heb zelf nu een kleinere variant (naam even kwijt, maar zonder tablet/notebook mogelijkheid). Die is dan ook perfect voor de kleinere tips. Enkel moet ik nu ook al een 55Liter backpack meenemen. Dus ik ben gelimiteerd in mijn bagage (en gewicht). Ik wil dus ook niet te veel mee gaan nemen...
Ik ben het met je eens dat een backpack veel makelijker is dan een slingshot. Maar deze zou ik theoretisch makkelijker aan de voorkant kunnen hangen
Ik ben het met je eens dat een backpack veel makelijker is dan een slingshot. Maar deze zou ik theoretisch makkelijker aan de voorkant kunnen hangen
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Vanochtend ook even bij Cameratools geweest. Om aantal tassen te passen. Aardig wat Kata tassen geprobeerd. De tassen die ik op het oog had. Paste mijn spulletjes niet zoals ik dat graag wilde. Er waren nog wel Kata tassen waar het wel paste en nog ruimte over was, maar deze zijn gewoon te groot. De tas is bedoeld voor een reis door Japan.
In plaats van een rugtas loop ik de deur uit met een Think Tank Retrospective 20 schoudertas die voldoet aan mijn wensen. Alles past er in:
5DII, 16-35II, 24-105, 70-200II, flitser en zelfs nog een iPad. Draagcomfort vind ik persoonlijk prettiger dan de National Geographic 2475 schoudertas (die nu meer in de kast blijft liggen)
In plaats van een rugtas loop ik de deur uit met een Think Tank Retrospective 20 schoudertas die voldoet aan mijn wensen. Alles past er in:
5DII, 16-35II, 24-105, 70-200II, flitser en zelfs nog een iPad. Draagcomfort vind ik persoonlijk prettiger dan de National Geographic 2475 schoudertas (die nu meer in de kast blijft liggen)
Ik zoek een cameratas voor mijn Canon 1100D. Het heeft nu nog een 15-55 mm lens maar de bedoeling is dat ik in de toekomst richting 200mm ga. Bedoeling is dus dat ik 1 lens op de camera heb en 1 lens in de tas. Verder wil ik nog wat accessoires meenemen zoals de oplader en evt een extra accu.
Welke tas van zo rond de 30 euro zouden jullie mij aanraden? Of is 30 euro te laag?
Welke tas van zo rond de 30 euro zouden jullie mij aanraden? Of is 30 euro te laag?
Ik weet toen ik een tijdje terug voor een snuittasje voor mijn broertje zocht het al moeilijk was onder de €30. Dat zijn dus tasjes waar alleen de camera+18-55 ingingen.
Als je voor dat geld ook nog een ruimere tas wilt,dan zijn ze denk schaars. En anders wil ik de kwaliteit niet weten
Als je voor dat geld ook nog een ruimere tas wilt,dan zijn ze denk schaars. En anders wil ik de kwaliteit niet weten
Een tas nieuwe vinden voor die prijs is lastig, maar zeker niet onmogelijk. Op marktplaats staan er genoeg in die prijs klasse. Vaak zelfs nog ongebruikt ;-)
Heb zelf hier nog een neiwue Lowepro Adventura 140 black liggen. En hier zou de 1100D met kitlens makkelijk inpassen. En wat betreft 200mm objectief. Ja dit is afhankelijk van welk objectief je bedoelt. Mijn 70-200 II past er niet meer in bijvoorbeeld, maar 55-250 zou er nog in passen. Zo zijn er nog heel veel van dit soort tassen. Loop eens een MM binnen en ga daar eens kijken naar een tas ;-) En doe dan poging om deze via MP te kopen en dan zul je vast onder de 30 euro blijven.
http://products.lowepro.com/product/Adventura-140,2160.htm
Heb zelf hier nog een neiwue Lowepro Adventura 140 black liggen. En hier zou de 1100D met kitlens makkelijk inpassen. En wat betreft 200mm objectief. Ja dit is afhankelijk van welk objectief je bedoelt. Mijn 70-200 II past er niet meer in bijvoorbeeld, maar 55-250 zou er nog in passen. Zo zijn er nog heel veel van dit soort tassen. Loop eens een MM binnen en ga daar eens kijken naar een tas ;-) En doe dan poging om deze via MP te kopen en dan zul je vast onder de 30 euro blijven.
[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 20-05-2012 09:59 ]
Sinds gisteren heb ik nu ook de LowePro flipside 400 AW, echt een hele fijne rugzak!
Ik heb nu zelfs nog wat ruimte over, op de "groei" gekocht zeg maar....
Ik heb nu zelfs nog wat ruimte over, op de "groei" gekocht zeg maar....
To do or not to do...
Thanks voor je reactie.Superdaantje schreef op zondag 20 mei 2012 @ 09:40:
Een tas nieuwe vinden voor die prijs is lastig, maar zeker niet onmogelijk. Op marktplaats staan er genoeg in die prijs klasse. Vaak zelfs nog ongebruikt ;-)
Op Ebay wordt hij voor 30 euro verkocht en gratis verzonden. Punt is dat het verstuurd wordt vanuit zuid-korea en ik mijn tas uiterlijk voor aanstaande vrijdag nodig heb (vakantie). Ervaring met gratis verzenden icm Deal Extreme bijvoorbeeld leert mij dat een verzending makkelijk een maand onderweg kan zijn vanuit Azië.
Laatste optie is amazon.de waar hij ook voor 20 euro wordt verkocht. Heb daar familie wonen en mijn vakantie is toevallig naar Duitsland. Alleen voordat ik naar Duitsland ga, ga ik nog een weekendje (aanstaande vrijdag dus) naar Parijs en wil niet de hele dag met de camera om mijn nek lopen wat vermoeiend is en ook kwa veiligheid niet echt verstandig is.
Wie o wie kan mijn uit de brand helpen? Mijn dank is groot.
Welke brand? De tas kost nieuw 49,95 euro en ligt blijkbaar bij de mediamarkt gewoon voor het meenemen. Waarom zoveel moeite om 20 euro te besparen? Je gaat wel naar parijs en duitsland op vakantie, maar 20 euro voor een tas lukt niet?magnifor schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:38:
[...]
Thanks voor je reactie.Ik ben vandaag naar de media markt geweest en heb gekeken naar de adventura 140. Ik denk dat die tas voor mij geschikt is. Er lijkt genoeg ruimte te zijn voor een camera met lens en nog een extra lens. Heb op marktplaats iemand gevonden uit Arnhem die hem verkoopt voor 20 euro en is kompleet nieuw. Helaas wil hij het niet versturen en wil hij dat het wordt opgehaald. Ik woon in Den Haag en is dus ophalen voor mij geen optie aangezien ik met de bijhorende reiskosten zo rond de 60 euro kwijt ben. Is er iemand die in Arnhem woont, voor mij wil ophalen en dan wil verzenden? Ik zal de verzendkosten vergoeden + het aankoopbedrag. Voor de rest verkoopt niemand op marktplaats de adventura 140
Op Ebay wordt hij voor 30 euro verkocht en gratis verzonden. Punt is dat het verstuurd wordt vanuit zuid-korea en ik mijn tas uiterlijk voor aanstaande vrijdag nodig heb (vakantie). Ervaring met gratis verzenden icm Deal Extreme bijvoorbeeld leert mij dat een verzending makkelijk een maand onderweg kan zijn vanuit Azië.
Laatste optie is amazon.de waar hij ook voor 20 euro wordt verkocht. Heb daar familie wonen en mijn vakantie is toevallig naar Duitsland. Alleen voordat ik naar Duitsland ga, ga ik nog een weekendje (aanstaande vrijdag dus) naar Parijs en wil niet de hele dag met de camera om mijn nek lopen wat vermoeiend is en ook kwa veiligheid niet echt verstandig is.
Wie o wie kan mijn uit de brand helpen? Mijn dank is groot.
Leica MM + Sony A9
Merk is LowePro. Als het echt moet dan betaal ik die 20 euro echt wel, maar als er goedkope manieren zijn dan waarom niet op zijn minst proberen? En weekendje Parijs is een halfjaar geleden geboekt en in Duitsland ga ik bij mijn familie logeren en ben dus alleen 60 euro kwijt voor de transport en evt nog wat voor het eten en drinken. Wat ik wil zeggen is dat ondanks ik op vakantie ga naar Parijs en Duitsland dat het niks zegt over mijn huidige financiële situatie.
Ik bedoelde niet welke brand in de Engelse zin, maar je vroeg wie je uit de brand kon helpen. Vuur dusmagnifor schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:02:
Merk is LowePro. Als het echt moet dan betaal ik die 20 euro echt wel, maar als er goedkope manieren zijn dan waarom niet op zijn minst proberen? En weekendje Parijs is een halfjaar geleden geboekt en in Duitsland ga ik bij mijn familie logeren en ben dus alleen 60 euro kwijt voor de transport en evt nog wat voor het eten en drinken. Wat ik wil zeggen is dat ondanks ik op vakantie ga naar Parijs en Duitsland dat het niks zegt over mijn huidige financiële situatie.
Succes met proberen, maar ik denk niet dat je in de buurt een winkel vind die veel goedkoper is, alles op voorraad heeft en ook meteen kan leveren.
Leica MM + Sony A9
Nou goed, ik heb inmiddels misschien iemand gevonden die hem kan ophalen. Zo niet, dan maar 45 euro betalen.
Vaak hebben winkels kortingen die niet op de site staan. Loop eens wat zaken binnen en kijk effe rond : Oude voorraad die tegen 50% tot 75% weg gaat soms !!magnifor schreef op zondag 20 mei 2012 @ 00:56:
Ik zoek een cameratas voor mijn Canon 1100D. Het heeft nu nog een 15-55 mm lens maar de bedoeling is dat ik in de toekomst richting 200mm ga. Bedoeling is dus dat ik 1 lens op de camera heb en 1 lens in de tas. Verder wil ik nog wat accessoires meenemen zoals de oplader en evt een extra accu.
Succes alvast
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zelf heb ik van de week ook een 'kleiner' tasje nodig gehad. Na wat goede ervaringen met het merk Vanguard heb ik een Vanguard 2GO 22 opgehaald. De tas is goed beschermd, oogt prima en is kwalitatief dik in orde. Genoeg ruimte in ieder geval om mijn Sony A77+ 16-50 lens en extra zoomlens op te bergen inclusief wat accessoires zoals een lader, memorycards, schoonmaakspullen.magnifor schreef op zondag 20 mei 2012 @ 00:56:
Adviesprijs is rond de 55 euro, maar kan bij de Mediamarkt worden aangeschaft voor 33,-. (http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350683,235821.html)

ik had een lowepro phototrekker aw, helaas kan ik deze nergens meer vinden, nu ben ik opzoek naar een soortgelijke tas voor een mooi prijsje, wat adviseren jullie?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
•Waarom je een nieuwe tas wil, omdat ik er nog geen een heb
•Wat voor tas je wil, liefst een rugtas van lowepro met aw hoes of de lowepro photo trekker aw maar die kan ik nergens meer te koop vinden,dus als iemand die nog te koop weet hoor ik dat heel graag.
•Wat erin moet passen (nu en in de toekomst), 600d met kitlens, image tank en een aantal lensen met groot bereik, koop de tas liever te groot dan te klein en wil ook een grip op de camera kopen over een poosje.
•Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ), lowerpo vertex 300 aw
•Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc) te duur of er moet ergens een model voor een mooie prijs te koop zijn.
•Wat voor tas je wil, liefst een rugtas van lowepro met aw hoes of de lowepro photo trekker aw maar die kan ik nergens meer te koop vinden,dus als iemand die nog te koop weet hoor ik dat heel graag.
•Wat erin moet passen (nu en in de toekomst), 600d met kitlens, image tank en een aantal lensen met groot bereik, koop de tas liever te groot dan te klein en wil ook een grip op de camera kopen over een poosje.
•Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ), lowerpo vertex 300 aw
•Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc) te duur of er moet ergens een model voor een mooie prijs te koop zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door racoon op 01-06-2012 22:21 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Kunnen jullie mij advies geven.
Ik zoek een tas voor de volgende set:
- Canon 60d + grip + Canon 2x II extender + 70-200 L2.8 IS mk II (als een geheel)
- Canon 15-85mm
- Benro Monopod (http://www.benro.nl/artik...-eenbeenstatief-Aluminium)
- Compartiment voor wat voedsel
- Mogelijkheid voor camelback
- Kleine dingen zoals schoonmaakspul en reserves
- Compartiment voor kleding etc. voor een dagtripje (dus regenjasje en trui ofzo)
Andere eisen:
- De tas moet geschikt zijn voor outdoor activiteit (stevig en regenkap).
- Camera moet eenvoudig en snel te pakken zijn zonder dat heel de tas van de rug af hoeft.
Andere wensen:
- Het mooist zou zijn een tas waarbij je het fotocompartiment los mee kan nemen (dus als je alleen op pad wilt met je body met lens plus extra lens)
Ik heb zelf gekeken naar een Lowepro Flipside Sport 15L AW, maar die heeft niet echt extra ruimte voor wat eten/kleding. In de Photo Sport 200 AW past denk ik niet mijn set.
Ik zoek een tas voor de volgende set:
- Canon 60d + grip + Canon 2x II extender + 70-200 L2.8 IS mk II (als een geheel)
- Canon 15-85mm
- Benro Monopod (http://www.benro.nl/artik...-eenbeenstatief-Aluminium)
- Compartiment voor wat voedsel
- Mogelijkheid voor camelback
- Kleine dingen zoals schoonmaakspul en reserves
- Compartiment voor kleding etc. voor een dagtripje (dus regenjasje en trui ofzo)
Andere eisen:
- De tas moet geschikt zijn voor outdoor activiteit (stevig en regenkap).
- Camera moet eenvoudig en snel te pakken zijn zonder dat heel de tas van de rug af hoeft.
Andere wensen:
- Het mooist zou zijn een tas waarbij je het fotocompartiment los mee kan nemen (dus als je alleen op pad wilt met je body met lens plus extra lens)
Ik heb zelf gekeken naar een Lowepro Flipside Sport 15L AW, maar die heeft niet echt extra ruimte voor wat eten/kleding. In de Photo Sport 200 AW past denk ik niet mijn set.
Tenba heeft daar een leuk alternatief voor : http://www.tenba.com/prod...rge-Rolling-Backpack.aspxracoon schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:16:
•Waarom je een nieuwe tas wil, omdat ik er nog geen een heb
Een Photosport 200 gaat dat zeker niet in passen, zelfs niet zonder extender. Een Clik Elite ProbodySport gaat het met alleen de lens wel passen, met extender vermoed ik zo van niet.Qli-max schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:54:
Kunnen jullie mij advies geven.
Misschien dat een F-Stop Loka nog iets is? Raincover moet je er helaas wel apart bijkopen, maar je camera spul zit wel in een losse unit en je kunt er bij zonder de rugzak af te doen (min of meer, je moet dan de rugzak omdraaien, maar je kunt hem laten hangen op de heupband). De losse insert kun je er uit halen, maar is niet echt geschikt om zo los mee te sjouwen, lijkt me. Een small ICU lijkt me voldoende voor jouw gear en daarmee zou je meer dan genoeg ruimte over moeten houden voor extra dingen.
Als je echt graag het fotogedeelte als losse tas mee wilt nemen, kun je natuurlijk ook een gewone rugzak overwegen waarin je een foto-schoudertas stopt. Nadeel is natuurlijk wel dat je dan minder makkelijk bij je spullen kunt.
Een ander alternatief zou een Clik Elite Contrejour 35 kunnen zijn, maar die is gróót. Lowepro ben ik verder niet zo heel erg bekend mee, wellicht dat die nog alternatieven heeft die je aanspreken.
Thnx voor je tips!
De Clik Elite Probody Sport even bekeken en dat is een erg mooi en compact tasje maar hij lijkt me inderdaad wat klein...misschien moet ik die even ergens gaan ´passen´...
De F/stop loka wordt al helemaal prijzig, alleen tas is 280 dollar en daar moeten dan nog camera compartimenten bij en een raincover, zal 300 euro worden.
Bij aparte schoudertas dacht ik aan bijvoorbeeld een http://www.clikelite.com/...ephoto-slr-chest-carrier/ (100 euro) en een rugzak waar je deze dan op je borst aan kan sluiten. Als dat dan niet nodig is dan neem je alleen de chest mee...wel een beetje een dure oplossing want je moet dan ook een clickelite rugzak met dit soort aansluitingen (100+ euro)
De contrejour 35 is wel errug groot en vind de tripod ophanging niet ideaal, wel past daar alles in, nogal logisch
Misschien handig om te noemen
maar budget =<200 euro
De Clik Elite Probody Sport even bekeken en dat is een erg mooi en compact tasje maar hij lijkt me inderdaad wat klein...misschien moet ik die even ergens gaan ´passen´...
De F/stop loka wordt al helemaal prijzig, alleen tas is 280 dollar en daar moeten dan nog camera compartimenten bij en een raincover, zal 300 euro worden.
Bij aparte schoudertas dacht ik aan bijvoorbeeld een http://www.clikelite.com/...ephoto-slr-chest-carrier/ (100 euro) en een rugzak waar je deze dan op je borst aan kan sluiten. Als dat dan niet nodig is dan neem je alleen de chest mee...wel een beetje een dure oplossing want je moet dan ook een clickelite rugzak met dit soort aansluitingen (100+ euro)
De contrejour 35 is wel errug groot en vind de tripod ophanging niet ideaal, wel past daar alles in, nogal logisch
Misschien handig om te noemen
[ Voor 60% gewijzigd door Qli-max op 04-06-2012 11:46 ]
The Legend heeft al eens zijn ervaring met een Clik Elite Nature + Medium Chestpack opgeschreven, misschien ook interessant om eens te bekijken. Nadeel van die chestpack is inderdaad dat je aan Clik tassen vast zit, en die zijn niet al te goedkoop. De Nature is ook niet zo handig om bij je gear te komen, van wat ik ervan gezien heb.
In de Probody Sport past mijn 60D + 70-200 f4 IS zonder problemen (ook met zonnekap omgedraaid er op), maar het is wel vrij krap. De 70-200 f2.8 IS II is een kleine 2 cm langer, wat op zich nog zou moeten passen, maar het wordt wel krap dan, zeker als je die los er nog in wil doen (dus als die niet op de camera zit). Met extender er ook nog tussen, ben ik vrij zeker dat dat niet gaat passen. Hij is wel erg comfortabel om te dragen en mijn rug blijft er gewoon droog bij, wat niet veel rugzakken presteren.
Andere merken die je eens zou kunnen bekijken (maar waar ik niet zoveel kennis van heb) zijn bijvoorbeeld Naneu of Tenba. Kan me herinneren dat ik ook naar deze tassen gekeken heb, maar dat de meeste tassen die zij hebben over het algemeen niet zo'n handige toegang hebben.
In de Probody Sport past mijn 60D + 70-200 f4 IS zonder problemen (ook met zonnekap omgedraaid er op), maar het is wel vrij krap. De 70-200 f2.8 IS II is een kleine 2 cm langer, wat op zich nog zou moeten passen, maar het wordt wel krap dan, zeker als je die los er nog in wil doen (dus als die niet op de camera zit). Met extender er ook nog tussen, ben ik vrij zeker dat dat niet gaat passen. Hij is wel erg comfortabel om te dragen en mijn rug blijft er gewoon droog bij, wat niet veel rugzakken presteren.
Andere merken die je eens zou kunnen bekijken (maar waar ik niet zoveel kennis van heb) zijn bijvoorbeeld Naneu of Tenba. Kan me herinneren dat ik ook naar deze tassen gekeken heb, maar dat de meeste tassen die zij hebben over het algemeen niet zo'n handige toegang hebben.
De F-Stop Guru is wat kleiner dan de Loka (die ik zelf heb, met large ICU) en het systeem werkt erg goed en het draagcomfort is ook prima. De Loka kun je al voor onder de 200 euro krijgen, je hebt dan nog wel een ICU nodig (vanaf zo'n 50 euro). Het voordeel is dat je door een andere ICU meer of minder fotospul mee kunt nemen, al naar gelang de situatie. Verder zijn de ICU's erg handig om thuis je spullen in op te bergen.
Verwijderd
Heb vandaag de ThinkTank Retrospective 20 BS aangeschaft. Wat een dijk van een schoudertas.
http://www.kamera-express...tank-retrospective-20-bs/
Het is nu ff het weer niet om hem te testen, maar van zodra ik de kans heb gaat hij mee. Er gaat in: De 14-24, 85 1.4 en de 24-70 op mn D700 met de lenshood in shooting position.
Als ik de lenshood van de 24-70 zou omdraaien zou ik de 50 1.4 er ook nog onder krijgen. Verder past de iPad er mee in, en alles wat ik wil meenemen van batterijen, geheugenkaartjes etc past er ook nog makkelijk in.
http://www.kamera-express...tank-retrospective-20-bs/
Het is nu ff het weer niet om hem te testen, maar van zodra ik de kans heb gaat hij mee. Er gaat in: De 14-24, 85 1.4 en de 24-70 op mn D700 met de lenshood in shooting position.
Als ik de lenshood van de 24-70 zou omdraaien zou ik de 50 1.4 er ook nog onder krijgen. Verder past de iPad er mee in, en alles wat ik wil meenemen van batterijen, geheugenkaartjes etc past er ook nog makkelijk in.
Heb legend's bericht bekeken maar de nature vind ik niet zo en ik heb weinig aan de medium chestpack.henkie196 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:18:
The Legend heeft al eens zijn ervaring met een Clik Elite Nature + Medium Chestpack opgeschreven....
Heb toch even de 60d+10,9 zonder extender opgemeten en dit is al 10,9 inch (27.7 cm), de probody sport gaat volgens de clik elite site maar tot 9,5 inch. Zal misschien zoals jij zegt net passen maar een tas op spanning zetten die er niet voor is gemaakt is niet super slim om te doen denk ik....als er een extender (de Canon Extender EF 2x II) tussen moet blijven komt het totaal zelfs op (+5,79cm) 33,5 cm = 13,2 inch, dat past niet eens in de grootste chestpack (telephoto), die gaat maar tot 12,5. Venture 35 gaat maar tot 12,2 inch.....Loop dus tegen het probleem aan dat ik een slanke rugzak wil voor een megacamera met een beetje extra opbergruimte die goed blijft zitten tijdens zwaardere activiteiten, deze bestaat volgens mij niet
Ook de F-stop Guru wordt hem niet met extender vrees ik, wel met de d60+70-200. Vind overigens een model als de clik elite probody sport veel mooier/bodyshape eruit zien...kdbruin schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:51:
De F-Stop Guru is wat kleiner dan de Loka (die ik zelf heb, met large ICU) en het systeem werkt erg goed en het draagcomfort is ook prima. De Loka kun je al voor onder de 200 euro krijgen, je hebt dan nog wel een ICU nodig (vanaf zo'n 50 euro). Het voordeel is dat je door een andere ICU meer of minder fotospul mee kunt nemen, al naar gelang de situatie. Verder zijn de ICU's erg handig om thuis je spullen in op te bergen.
[ Voor 19% gewijzigd door Qli-max op 04-06-2012 19:43 ]
En hier m'n ervaringen na de vakantiehenkie196 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:18:
The Legend heeft al eens zijn ervaring met een Clik Elite Nature + Medium Chestpack opgeschreven, misschien ook interessant om eens te bekijken. Nadeel van die chestpack is inderdaad dat je aan Clik tassen vast zit, en die zijn niet al te goedkoop. De Nature is ook niet zo handig om bij je gear te komen, van wat ik ervan gezien heb.
Ik ben toch malle pietje niet!
Dit zoek ik dus maar dan in een slankere rugzak
(En ook deze gaat 'maar' tot ongeveer 11 inch (nog niet de gewenste 13,2 inch
)

In de ProBody Sport heeft m'n 60+70-200 f4 IS nog een paar centimeter over op het einde. De 70-200 f4 IS is 172mm lang, de 70-200 f2.8 IS II is 199mm. Dit zou volgens mij nog net moeten passen. Volgens mijn meting is het camera compartiment ook ietsjes groter dan 24cm die Clik Elite aangeeft op hun website. Ik kom op zo'n 27cm uit. Er zit standaard wel iets op het einde als schokdemper, maar ik heb dat naar onderen verplaatst zodat ik genoeg ruimte heb om de lens op de camera te houden.
Nog steeds niet genoeg om met de extender de boel kwijt te kunnen, maar 60D + 70-200 f2.8 moet wel passen zonder dat de boel onder spanning komt.
Aan de andere kant, ik heb alleen wel het vorige model van de ProBody Sport, ik had niet het idee dat de nieuwe kleiner was, maar misschien wel. Het devies is zoals altijd om het eerst in een winkel uit te proberen.
Nog steeds niet genoeg om met de extender de boel kwijt te kunnen, maar 60D + 70-200 f2.8 moet wel passen zonder dat de boel onder spanning komt.
Aan de andere kant, ik heb alleen wel het vorige model van de ProBody Sport, ik had niet het idee dat de nieuwe kleiner was, maar misschien wel. Het devies is zoals altijd om het eerst in een winkel uit te proberen.
Thnx! En nog geprobeerd met de chestpack?
Wat is het verschil tussen deze versie en deze van de chestpack, ouder model?
Mocht het allemaal niks worden dan kan ik altijd nog een gewone rugzak doen met bijvoorbeeld een LowePro Outback 200 Black...
[ Voor 37% gewijzigd door Qli-max op 04-06-2012 20:47 ]
Als ik op de Clik Elite site kijk (pdf), zie ik alleen de CE704. De CE511 kan ik niet vinden, dus zou goed kunnen dat dat de oude versie is.Qli-max schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:23:
Wat is het verschil tussen deze versie en deze van de chestpack, ouder model?
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een cameratas van Crumpler van vorig jaar. Het betrof een lederen (zwart of bruin) schoudertas met ruimte voor een laptop. Daarnaast zat er een los, uitneembaar compartiment in voor een dSLR + ongeveer twee lenzen.
Ik hield hem een beetje in m'n achterhoofd, omdat ik de tas op dat moment nog niet direct nodig had. Nu wilde ik er graag nog even naar kijken, maar is de naam me ontschoten.
Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank!
Ik hield hem een beetje in m'n achterhoofd, omdat ik de tas op dat moment nog niet direct nodig had. Nu wilde ik er graag nog even naar kijken, maar is de naam me ontschoten.
Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank!
Verwijderd
Dank voor je reactie! Uiteraard had ik daar al gekeken, maar de tassen die daar staan, zijn van de nieuwe collectie. De tas die ik voor ogen had, lijkt een beetje op de New Delhi, maar dan dus in lederen versie.
Waarom je een nieuwe tas wil
Wegens de aanschaf van de Canon EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS II. In de tas die ik nu heb, de Lowepro Toploader Zoom 45 AW, past dit objectief niet.
Wat voor tas je wil
De tas die ik nu heb is een schoudertas, dit bevalt prima. Daarom zou ik graag weer een schoudertas willen. Het pakken van de camera vind ik erg makkelijk.
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst)
- Canon EOS 1100D (Rebel T3)
- Canon EF-S 18-55 Kit lens
- Canon EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS II
- Canon EF 50mm f/1.8 II (Nog niet in bezit)
- Accessoires (SD-kaartjes, kabeltjes)
Welke tassen je zelf al hebt gevonden
Omdat mijn huidige tas goed bevalt heb ik vooral gekeken naar tassen van Lowepro. Daarbij ben ik op twee series uitgekomen. De Lowepro Nova en de Lowepro Rezo tassen. Ik denk dat de LowePro Nova 170 AW en de Rezo 170 AW het beste bij mijn gear past.
Maar waarom ik dan twijfel? Ik twijfel namelijk over dat de 55-250MM ook in de tas past als ik hem op de 1100D heb zitten. Als de lens niet op de camera zit dan past hij sowieso wel, maar ik wil dus dat ik de camera met de 55-250MM erop ook in de tas kan stoppen. Is er iemand die mij dit kan vertellen?
Alvast heel erg bedankt!
Wegens de aanschaf van de Canon EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS II. In de tas die ik nu heb, de Lowepro Toploader Zoom 45 AW, past dit objectief niet.
Wat voor tas je wil
De tas die ik nu heb is een schoudertas, dit bevalt prima. Daarom zou ik graag weer een schoudertas willen. Het pakken van de camera vind ik erg makkelijk.
- Canon EOS 1100D (Rebel T3)
- Canon EF-S 18-55 Kit lens
- Canon EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS II
- Canon EF 50mm f/1.8 II (Nog niet in bezit)
- Accessoires (SD-kaartjes, kabeltjes)
Welke tassen je zelf al hebt gevonden
Omdat mijn huidige tas goed bevalt heb ik vooral gekeken naar tassen van Lowepro. Daarbij ben ik op twee series uitgekomen. De Lowepro Nova en de Lowepro Rezo tassen. Ik denk dat de LowePro Nova 170 AW en de Rezo 170 AW het beste bij mijn gear past.
Maar waarom ik dan twijfel? Ik twijfel namelijk over dat de 55-250MM ook in de tas past als ik hem op de 1100D heb zitten. Als de lens niet op de camera zit dan past hij sowieso wel, maar ik wil dus dat ik de camera met de 55-250MM erop ook in de tas kan stoppen. Is er iemand die mij dit kan vertellen?
Alvast heel erg bedankt!
[ Voor 199% gewijzigd door -Vincent op 24-06-2012 00:42 ]
Vincent, als je zo tevreden bent over de lowepro toploader zou je ook kunnen overwegen een groter model te kopen en de utility bag of een lenspouch erbij. De utility bag passen de twee kleinere lenzen makkelijk in met een flitser of de 55-250. De utility bag/pouches kunnen aan de sliplock bevestiging van de toploader hangen. Ik heb zelf de toploader 75aw en samen met de utility bag is dat een goede combo. Ook met de slingbags van lowepro en de vest/belt combo zijn die tassen goed te combineren.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Verwijderd
Zag net dit topic.. Handig en super fijn!
Ik heb momenteel enkel twee holster tassen. Ik wil graag een rugzak waar ik al mijn spullen in kwijt kan. Ik wil de tas gebruiken als ik ergens moet filmen/fotograferen en makkelijk al mijn spullen mee kan nemen.
- Canon 550D (18-55mm)
- Canon 50mm f/1.8
- Rode videomic (geen pro)
- Ruimte voor eventueel nog 1/2 lenzen/flitser die ik in de toekomst aanschaf
- Laptop 13" (Macbook Pro)
- Natuurlijk ruimte voor dingen zoals reserve batterijen en SD kaartjes.
Nu ben ik zelf al de pricewatch: Lowepro Fastpack 250 Black Zwart
H tegengekomen. Het lijkt mij een fraaie tas en vind €68 een mooie prijs.
Heeft iemand nog andere (betere?) suggesties voor mij. Hoe lekkerder hij zit / beter aan mijn wensen voldoet hoe beter natuurlijk. Het liefst blijf ik met mijn budget rond de €100 (of eronder) zitten.
Ik heb momenteel enkel twee holster tassen. Ik wil graag een rugzak waar ik al mijn spullen in kwijt kan. Ik wil de tas gebruiken als ik ergens moet filmen/fotograferen en makkelijk al mijn spullen mee kan nemen.
- Canon 550D (18-55mm)
- Canon 50mm f/1.8
- Rode videomic (geen pro)
- Ruimte voor eventueel nog 1/2 lenzen/flitser die ik in de toekomst aanschaf
- Laptop 13" (Macbook Pro)
- Natuurlijk ruimte voor dingen zoals reserve batterijen en SD kaartjes.
Nu ben ik zelf al de pricewatch: Lowepro Fastpack 250 Black Zwart
H tegengekomen. Het lijkt mij een fraaie tas en vind €68 een mooie prijs.
Heeft iemand nog andere (betere?) suggesties voor mij. Hoe lekkerder hij zit / beter aan mijn wensen voldoet hoe beter natuurlijk. Het liefst blijf ik met mijn budget rond de €100 (of eronder) zitten.
Ik had vannacht een beetje een halfbakken DIY idee, en was benieuwd wat de tweakerts daar van vinden.
Ik vind de cameratassen van ONA echt geweldig, bv:

Brixton

Union Street
Prachtige messenger modellen in leer, waxkatoen, koper gespjes, etc... En functioneel van binnen:

Maar smerig duur, plus ook nog eens import en verzendkosten uit de VS, prijzig grapje dus.
Nou gebruik ik als cameratas nu al een reguliere messenger met een Tenba insert, en werd ik door iemand op een ander forum gewezen op deze hele simpele ASOS tassen van canvas met leer in vergelijkbare stijl als die ONA's. Lang niet zo functioneel natuurlijk, want geen padding of handige fotografie-vakjes, maar kosten ook maar 20eu. Gooi de Tenba (of koop een beter passende insert op ebay) daarin en je bent al een aardig end.

En nu kwam ik er online achter dat je zelf tassen van canvas katoen kunt waxen, bv zo:
http://www.bushcraftliving.com/forums/showthread.php?t=8219
Dus... stel dat ik zo'n 20eu ASOS tas neem en die voor een paar euro en een middag werk zelf wax met een aantal laagjes. Voor nog 20eu erboven op een beter passende insert erbij koop. Zou dat wat kunnen zijn? Of ben ik dan stom bezig en kan ik beter bv een Domke FX5 serie kopen? Iemand ervaring met zelf waxen van canvas die zegt 'niet doen, dat wordt altijd lelijk' of 'als je zelf waxed komt het altijd weer op je kleren terecht' ofzo? Suggesties?
Ik vind de cameratassen van ONA echt geweldig, bv:

Brixton

Union Street
Prachtige messenger modellen in leer, waxkatoen, koper gespjes, etc... En functioneel van binnen:

Maar smerig duur, plus ook nog eens import en verzendkosten uit de VS, prijzig grapje dus.
Nou gebruik ik als cameratas nu al een reguliere messenger met een Tenba insert, en werd ik door iemand op een ander forum gewezen op deze hele simpele ASOS tassen van canvas met leer in vergelijkbare stijl als die ONA's. Lang niet zo functioneel natuurlijk, want geen padding of handige fotografie-vakjes, maar kosten ook maar 20eu. Gooi de Tenba (of koop een beter passende insert op ebay) daarin en je bent al een aardig end.

En nu kwam ik er online achter dat je zelf tassen van canvas katoen kunt waxen, bv zo:
http://www.bushcraftliving.com/forums/showthread.php?t=8219
Dus... stel dat ik zo'n 20eu ASOS tas neem en die voor een paar euro en een middag werk zelf wax met een aantal laagjes. Voor nog 20eu erboven op een beter passende insert erbij koop. Zou dat wat kunnen zijn? Of ben ik dan stom bezig en kan ik beter bv een Domke FX5 serie kopen? Iemand ervaring met zelf waxen van canvas die zegt 'niet doen, dat wordt altijd lelijk' of 'als je zelf waxed komt het altijd weer op je kleren terecht' ofzo? Suggesties?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Hmm interessant
Dat zelf waxen ben ik ook wel benieuwd naar. Domke levert bij zn 'waxed' modellen gewoon een tinnetje met wax mee zodat je de tas zelf bij kan werken, dus ik denk dat het wel gaat werken
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Juh, moet vast goed gaan, die domkes waxen is ook geen hogere wiskunde. Spul is vast te koop bij een paarden winkel ofzo waar ze van die waxjassen verkopen
Ik ben op zoek naar een andere tas voor tijdens de vakantie en hoop hier wat hulp te vinden bij het kiezen 
Waarom een andere tas?
Ik ga wat stedentrips maken en zoek een tas waar ik zowel wat gewoon spul in mee kan nemen én wat cameragear in past.
Wat moet erin?
- Canon EOS 500D (Met grip)
- Canon 17-85 f4/5.6 USM (of de 50 mm f1.8, maar die past altijd)
- Canon 70-200 f4L IS USM
Heb ik al iets op het oog?
Min of meer; er staan op verschillende plekken "Crumpler Warm Shower" tassen te koop, die een prima mix lijken te zijn tussen niet te opvallend een fototas, ruimte voor gear én ruimte voor spullen. De vraag is; gaat mijn tele erin (aan de camera) en is er dan nog ruimte in de rest van de tas:P
Verder heb ik een Lowepro Rover gezien, maar die lijken uitgestorven. Staat er één in V&A maar ik kan geen goed beeld krijgen bij de ruimte in de tas. Het lijkt alsof het ding veel te groot is voor een dagrugzak, zeg maar. Overigens ben ik wel op zoek naar een rugzak; schoudertassen gaan irriteren na een tijdje en zorgen daarbij voor rugklachten (ben een beetje gebouwd uit bèta-onderdelen)
Ik hoop dus dat iemand hier de gouden tip heeft, om het zoekgebied wat af te bakenen; budget strekt tot een euro of 100, give or take a few. Ik zou het ook op prijs stellen als de tas comfortabel zit; de grote tas die ik nu gebruik voor mijn spullen is groot, maar niet comfortabel. Daarnaast is regenbestendigheid een pré, maar geen must (regenhoes is zo gekocht). Alvast bedankt!
Waarom een andere tas?
Ik ga wat stedentrips maken en zoek een tas waar ik zowel wat gewoon spul in mee kan nemen én wat cameragear in past.
Wat moet erin?
Min of meer; er staan op verschillende plekken "Crumpler Warm Shower" tassen te koop, die een prima mix lijken te zijn tussen niet te opvallend een fototas, ruimte voor gear én ruimte voor spullen. De vraag is; gaat mijn tele erin (aan de camera) en is er dan nog ruimte in de rest van de tas:P
Verder heb ik een Lowepro Rover gezien, maar die lijken uitgestorven. Staat er één in V&A maar ik kan geen goed beeld krijgen bij de ruimte in de tas. Het lijkt alsof het ding veel te groot is voor een dagrugzak, zeg maar. Overigens ben ik wel op zoek naar een rugzak; schoudertassen gaan irriteren na een tijdje en zorgen daarbij voor rugklachten (ben een beetje gebouwd uit bèta-onderdelen)
Ik hoop dus dat iemand hier de gouden tip heeft, om het zoekgebied wat af te bakenen; budget strekt tot een euro of 100, give or take a few. Ik zou het ook op prijs stellen als de tas comfortabel zit; de grote tas die ik nu gebruik voor mijn spullen is groot, maar niet comfortabel. Daarnaast is regenbestendigheid een pré, maar geen must (regenhoes is zo gekocht). Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door Pixeltje op 27-06-2012 10:17 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Of een tas comfortabel is kun je alleen zelf bepalen. Ik zou dan ook naar een winkel gaan en deze zelf eens uitproberen.
Ik maak zelf veel gebruik van een think tank retrospective 20. En ben er erg content mee. De kleine modellen zijn bv een optie om naar te kijken. Maar of het draagcomfort goed is voor jou kan ik helaas niet beoordelen ;-)
Ik maak zelf veel gebruik van een think tank retrospective 20. En ben er erg content mee. De kleine modellen zijn bv een optie om naar te kijken. Maar of het draagcomfort goed is voor jou kan ik helaas niet beoordelen ;-)
Ik heb gister deze besteld. Het leek mij een ideale tas en volgens mij zijn onze eisen/wensen wel vergelijkbaarPixeltje schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:05:
Ik ben op zoek naar een andere tas voor tijdens de vakantie en hoop hier wat hulp te vinden bij het kiezen
Waarom een andere tas?
Wat moet erin?
Verder heb ik een Lowepro Rover gezien, maar die lijken uitgestorven. Staat er één in V&A maar ik kan geen goed beeld krijgen bij de ruimte in de tas. Het lijkt alsof het ding veel te groot is voor een dagrugzak, zeg maar.
Zag deze review en die klopt volgens mij wel aardig.
Bedankt voor de reaccties so far, ik had even moeten vermelden dat het een rugzak moet zijn.. schoudertassen zijn handig maar omdat ik een slechte rug heb loop ik de dag erna met rugklachten rond. Een rugzak verdeeld het gewicht beter.
Met comfortabel bedoel ik ook meer dat de achterkant een beetje gevormd moet zijn, bij mijn huidige tas is die recht en dat loopt vervelend.
Met comfortabel bedoel ik ook meer dat de achterkant een beetje gevormd moet zijn, bij mijn huidige tas is die recht en dat loopt vervelend.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Verwijderd
Volgens mij ga je de 70-200 niet gemount krijgen in de meeste daypacks die aan je andere eisen voldoen.
Ik heb zelf een compu-rover gehad. Onderin heb je dan wel 6 ruime vakken. Een 70-200 f4.0 moet daar denk ik net in passen. Maar daar hoef je dan echt geen camera meer aan te gaan schroeven. Dat ding is trouwens wel GROOT.
Als ik naar je eisen kijk, weet ik bijna zeker dat je ergens een compromis moet gaan sluiten. Een beetje een normale maat rugzak, waar je ook nog wat andere zaken dan je fotospullen in kwijt kan, daar vind je gewoon geen vak in dat groot genoeg is om een 70-200 f4.0 aan je camera te laten zitten.
Als je naar LowePro wilt kijken (sommige mensen vinden dat Crumpler er niet uitziet als fototas, maar het dievengilde weet al lang en breed dat Crumplers duur zijn en dat er dus meestal ook dure spullen in zitten), zou ik ook eens naar Thinktank kijken. Leuke, praktische tassen, een beetje in de LowePro stijl, maar dan wel voor een stuk vriendelijkere prijzen.
Ik heb zelf een compu-rover gehad. Onderin heb je dan wel 6 ruime vakken. Een 70-200 f4.0 moet daar denk ik net in passen. Maar daar hoef je dan echt geen camera meer aan te gaan schroeven. Dat ding is trouwens wel GROOT.
Als ik naar je eisen kijk, weet ik bijna zeker dat je ergens een compromis moet gaan sluiten. Een beetje een normale maat rugzak, waar je ook nog wat andere zaken dan je fotospullen in kwijt kan, daar vind je gewoon geen vak in dat groot genoeg is om een 70-200 f4.0 aan je camera te laten zitten.
Als je naar LowePro wilt kijken (sommige mensen vinden dat Crumpler er niet uitziet als fototas, maar het dievengilde weet al lang en breed dat Crumplers duur zijn en dat er dus meestal ook dure spullen in zitten), zou ik ook eens naar Thinktank kijken. Leuke, praktische tassen, een beetje in de LowePro stijl, maar dan wel voor een stuk vriendelijkere prijzen.
In New York ben ik B&H binnengelopen en een aantal tassen gepast. De enige waar het echt lekker past is Lowepro DSLR Fastpack 350. De 250 serie lukt ook, maar is iets krapper met de andere compartimenten.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:08:
Volgens mij ga je de 70-200 niet gemount krijgen in de meeste daypacks die aan je andere eisen voldoen.
De spullen die er toen in pasten waren D7000+grip, 70-200/2.8 gemount, 14-24/2.8 en 24-70/2.8 (om voorbereid te zijn op mogelijk toekomstige aanschaffen). Amerika heeft iha veel Tamrac spullen, maar daar paste het eigenlijk nergens goed in, zonder direct heel duur of heel groot te zijn. Crumpler had daar niets (maar ze hebben niet veel van Crumpler daar). Ik heb het toen niet getest, maar ik verwacht dat zelfs een 14-24 of 24-70 gemount met de 70-200 los er nog (in de 350 versie) goed in past.
Prijs in NL is ±€100. De rugzak is fors (niet backpack-groot) en relatief zwaar. Maar met zware spullen vind ik dat wel prettig.
Verwijderd
Ik heb ook wel eens met de fasptack in mijn handen gestaan, maar ik vond dat een beetje een twee keer net niet goed oplossing. In mijn geval denk ik dat ik de 250 in handen heb gehad trouwens.
Maar het deel dat niet voor camera's bedoeld is, is (in mijn herinnering) eigenlijk te klein om bijvoorbeeld een warme trui in kwijt te kunnen. Het cameradeel, daar had ik ook wat moeite mee, maar ik weet niet meer wat daarvan ook alweer het probleem was.
Maar het deel dat niet voor camera's bedoeld is, is (in mijn herinnering) eigenlijk te klein om bijvoorbeeld een warme trui in kwijt te kunnen. Het cameradeel, daar had ik ook wat moeite mee, maar ik weet niet meer wat daarvan ook alweer het probleem was.
Ik heb zelf ook de FastPack 350 en het voordeel van het laptop vak is dat ik daar gemakkelijk een netjes opgevouwen trui in kan stoppen of eventueel een extra overhemd of zo. Voor korte wandelingen vind ik de tas ideaal, voor langere wandelingen gebruik ik de F-Stop Loka aangezien deze toch een veel beter draagcomfort biedt.
Fair enough. De 70-200 op de camera meenemen komt dan te vervallen. Lenswisselen is niet zo'n ramp maar het leek me gewoon handig
Ik prefereer het concept van een dagrugzak boven een pure gear-tas voor op vakantie.
Deze tas lijkt me wel wat, maar kan er weinig over vinden (hint van xibalba). Zijn die Tamrac tassen een beetje degelijk?
De lowepro rover ziet er ook nog steeds goed uit, er lijkt genoeg ruimte in te zitten voor een fles water en wat andere kleine meuk (trui, kaart van de stad en dat soort handel), maar is met 140 euro wel duur.
De thinktank's lijken me allemaal wat 'lomp', als ik dat zo mag zeggen. Klopt dat of vertekenen de foto's op de site gewoon?
Deze tas lijkt me wel wat, maar kan er weinig over vinden (hint van xibalba). Zijn die Tamrac tassen een beetje degelijk?
De lowepro rover ziet er ook nog steeds goed uit, er lijkt genoeg ruimte in te zitten voor een fles water en wat andere kleine meuk (trui, kaart van de stad en dat soort handel), maar is met 140 euro wel duur.
De thinktank's lijken me allemaal wat 'lomp', als ik dat zo mag zeggen. Klopt dat of vertekenen de foto's op de site gewoon?
[ Voor 8% gewijzigd door Pixeltje op 27-06-2012 12:50 ]
Ik heb op vakantie gewoon een Eastpak gebruikt voor een 550d+70-200f4 combo. Ik had alleen een opgevouwen handdoekje op de bodem liggen en een Tamron 28-75 in een pouch in het voorzakje. Je gear zit niet zo stevig vast als in een fototas maar is dat wel nodig met 2 relatief lichte lenzen?
Je houd in iedergeval veel ruimte over voor de normale vakantie-dingetje.
Je houd in iedergeval veel ruimte over voor de normale vakantie-dingetje.
Sig
Ik heb ook via internet wat zitten kijken naar de Loka. Deze verschilt qua grootte toch niet enorm met de DSLR Fastpack 350? Met name comfort lijkt mebij de Loka beter (hence de bijna ruime dubbele prijs) en de losse ICU is fijn.kdbruin schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:45:
Ik heb zelf ook de FastPack 350 en het voordeel van het laptop vak is dat ik daar gemakkelijk een netjes opgevouwen trui in kan stoppen of eventueel een extra overhemd of zo. Voor korte wandelingen vind ik de tas ideaal, voor langere wandelingen gebruik ik de F-Stop Loka aangezien deze toch een veel beter draagcomfort biedt.
edit:
Had niet door dat een ICU niet standaard is inbegrepen

[ Voor 5% gewijzigd door mithras op 27-06-2012 13:26 ]
De Loka is zeker wel groter dan de Fastpack 350. De FP350 heeft als buitenmaten (HxBxD) 49x31x24, de Loka 60x32x22. Het verschil in diepte wordt veroorzaakt door onder andere het laptopvak en de dikke padding van de FP350.mithras schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:24:
[...]
Ik heb ook via internet wat zitten kijken naar de Loka. Deze verschilt qua grootte toch niet enorm met de DSLR Fastpack 350? Met name comfort lijkt mebij de Loka beter (hence de bijna ruime dubbele prijs) en de losse ICU is fijn.
edit:
Verder wordt het bovengedeelte van de FP350 van beneden naar boven minder diep en ook smaller. Dit heeft de Loka niet. Ook biedt de Loka in het "deksel" nog ruimte en zit er in de heupband ook nog een klein vakje waar ik reserve accu's en geheugenkaartjes heb zitten. En de Loka heeft ook nog de mogelijkheid om een waterzak mee te nemen, iets wat voor langere tochten wel erg prettig is.
Verwijderd
Tamrac's heb ik alleen in de winkel vastgehad. De reden dat ik zelf nooit een Tamrac heb meegenomen is simpel. Qua tas is de kwaliteit uitstekend, ook de indeling was voor mij wel bruikbaar, alleen de plastic "gespen" vind ik onhandig en goedkoop aandoen.
Onhandig in de zin dat het best makkelijk is om de gesp "net niet goed" dicht te doen. En als je dat doet dan zitten die krengen ook gelijk muurvast in elkaar. Het voelt dan echt of je het plastic moet gaan breken om de gesp weer los te krijgen.
Goedkoop? Tja, geen idee hoe ik dat moet beschrijven, maar de tas voelt gewoon lekker degelijk aan, maar de gespen voelen aan of ze net een jaar mee zullen gaan. Het plastic is echt opvallend veel dunner dan het plastic van vergelijkbare gespen bij LowePro bijvoorbeeld.
Daar gaat met redelijk gemak het volgende in:
Body: Nikon D300 + Nikon D700
Flitser
Lens: 300 f2.8, 70-200 f2.8 VR, 24-70 f2.8, 2.0 extender
Daarnaast gaat er nog gemakkelijk mee een selectie van het volgende spul:
85 f1.8, 135 f2.0 DC, 24 f2.8, 50 f1.4, Peleng, 24-120 VR, 12-24 f4.0 (kies 3-5 stuks)
Ik kon geen tassen van vergelijkbare grote van Lowepro vinden, waar ik zowel de 300 als de 70-200 in kon proppen. En let op in principe kan ik de combinatie D300 + extender + 300 f2.8 (gekoppeld) in de tas kwijt. Standaard zit er bij mij nu een body op de 300.
Samengevat: Ja, de ThinkTank tassen zijn wat hoekig, maar daardoor wel efficiënt groot en het draagcomfort is hoog.
Onhandig in de zin dat het best makkelijk is om de gesp "net niet goed" dicht te doen. En als je dat doet dan zitten die krengen ook gelijk muurvast in elkaar. Het voelt dan echt of je het plastic moet gaan breken om de gesp weer los te krijgen.
Goedkoop? Tja, geen idee hoe ik dat moet beschrijven, maar de tas voelt gewoon lekker degelijk aan, maar de gespen voelen aan of ze net een jaar mee zullen gaan. Het plastic is echt opvallend veel dunner dan het plastic van vergelijkbare gespen bij LowePro bijvoorbeeld.
ThinkTank levert inderdaad een flink aantal wat hoekerige tassen. Voordeel is wel dat er ontzettend veel in kan. Ik heb zelf de laatste keer aardig wat tassen gepast, omdat ik op zoek was naar een tas waar een vrij uitgebreide verzameling aan glas in kon. De enige tas die ik kon vinden die comfortabel draagt en aan de buitenkant nog een beetje normaal oogt, is de ThinkTank Harddrive.Pixeltje schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:48:
Daar gaat met redelijk gemak het volgende in:
Body: Nikon D300 + Nikon D700
Flitser
Lens: 300 f2.8, 70-200 f2.8 VR, 24-70 f2.8, 2.0 extender
Daarnaast gaat er nog gemakkelijk mee een selectie van het volgende spul:
85 f1.8, 135 f2.0 DC, 24 f2.8, 50 f1.4, Peleng, 24-120 VR, 12-24 f4.0 (kies 3-5 stuks)
Ik kon geen tassen van vergelijkbare grote van Lowepro vinden, waar ik zowel de 300 als de 70-200 in kon proppen. En let op in principe kan ik de combinatie D300 + extender + 300 f2.8 (gekoppeld) in de tas kwijt. Standaard zit er bij mij nu een body op de 300.
Samengevat: Ja, de ThinkTank tassen zijn wat hoekig, maar daardoor wel efficiënt groot en het draagcomfort is hoog.
Waarom je een nieuwe tas wil,
Ik neem een Nikon D5100 plus 105 lens voor iemand mee uit Argentinië en die moet ik het land meenemen op zo'n manier dat ze begrijpen dat ik hem als toerist meeneem en niet vanwege de reden dat ik hem wel meeneem (electronica is twee keer zo duur in Argentinië als in Nederland dus ik neem altijd van alles mee voor iedereen). Aangezien ik hem dus niet in de doos wil meenemen wil ik hem enigzins beschermd verpakken en in mijn handbagage doen. Een eerdere compacte camera kon er toch niet zo goed tegen ondanks dat ik heel voorzichtig was, vandaar (gelukkig doet die het nog prima).
Wat voor tas je wil,
Een tas die goed beschermt wat er in zit, niet te groot is en niet meer dan €40 kost. Holster of schoudertas, niet zo'n enorme rugzak.
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
Voor nu een Nikon D5100 met 105 kitlens, gemonteerd.
Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ),
Ik heb gekeken naar de aangeraden Lowepro holstertas, maar daar past de 5100 niet in.
Ik neem een Nikon D5100 plus 105 lens voor iemand mee uit Argentinië en die moet ik het land meenemen op zo'n manier dat ze begrijpen dat ik hem als toerist meeneem en niet vanwege de reden dat ik hem wel meeneem (electronica is twee keer zo duur in Argentinië als in Nederland dus ik neem altijd van alles mee voor iedereen). Aangezien ik hem dus niet in de doos wil meenemen wil ik hem enigzins beschermd verpakken en in mijn handbagage doen. Een eerdere compacte camera kon er toch niet zo goed tegen ondanks dat ik heel voorzichtig was, vandaar (gelukkig doet die het nog prima).
Wat voor tas je wil,
Een tas die goed beschermt wat er in zit, niet te groot is en niet meer dan €40 kost. Holster of schoudertas, niet zo'n enorme rugzak.
Ik heb gekeken naar de aangeraden Lowepro holstertas, maar daar past de 5100 niet in.
[ Voor 4% gewijzigd door BikkelZ op 27-06-2012 21:49 ]
iOS developer
Toen ik mijn D7000 kit overnam (inclusief 18-105) zat daar een Case Logic holstertas bij. Vast niet heel bijzonder, maar die past wel en is redelijk stevig. Zelf gebruik ik dat holster niet echt, ik zie hier ook nergens een typenummer op staan, maar als een D7000 erin past, lukt een D5100 ook wel.BikkelZ schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:48:
Waarom je een nieuwe tas wil,
Wat voor tas je wil,
/edit: factuur ligt hier naast me. Daar staat hij op als Case Logic SLRC201 van nylon. Kostte €39.99
[ Voor 3% gewijzigd door mithras op 27-06-2012 22:03 ]
Ja dat lijkt inderdaad wel een goede te zijn, hij is goed stevig zo te lezen en inmiddels her en der voor meer dan een tientje minder te vinden.
iOS developer
Bedankt voor alle tips, ik ga zoeken naar een winkel waar ik de ThinkTank Harddrive even kan bekijken, de tamrac vast kan houden en de lowepro Rover even kan bezichtigen
Hallo allemaal, ook ik ben opzoek naar een nieuwe cameratas. Ik heb nu een kleine Tamrac met alleen een gesp en dit lijkt me niet veilig genoeg voor een weekendje Parijs en de London Olympics deze zomer. Ik zoek dus ook een tas die ik veilig mee kan nemen naar deze steden zonder dat ik bang hoef te zijn dat hij leeggeroofd wordt in de drukke metro's van Parijs en London.
- Nou dat is eigenlijk in het verhaaltje hierboven al behandeld.
Wat voor tas je wil
- Niet echt een voorkeur voor een Rugzak of Schoudertas, belangrijkste is dat hij niet makkelijk leeg te roven is.
- In ieder geval Canon 550D + 24-85 USM lens en wat klein grut.
- In de toekomst waarschijnlijk Tamron SP 70-300 teleobjectief, Flitser, misschien nog 1-2 kleine lensjes.
- Laptop is mooi meegenomen, dan heb ik geen extra tas nodig om die in te vervoeren naar het Hotel/Vakantiehuisje, maar laptop gaat niet mee over straat.
Eigenlijk wil ik dus OF een tas voor puur mijn camera gear, OF een tas voor camera gear, Laptop en mogelijk nog wat extra spullen. Heb voor mezelf nog niet echt een keuze kunnen maken en wil dit eigenlijk baseren op de tassen die ik tegen kom.
Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20
),
- Lowepro Flipside 400 AW
- Dakine Sequence
Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
- Lowepro Flipside: Past geen laptop in.
- Dakine Sequence: Eigenlijk net wat boven budget.
Budget
Max 75,- zou mooi zijn, kost de tas 100,- en voldoet hij aan al mijn eisen dan heb ik dat er ook voor over.
Edit
Ik heb een tas aangeschaft! Het is de Crumpler The This geworden. Aangeschaft voor 49,95 bij Foto-Expres. Hopelijk word hij zaterdag bezorgd. Deze tas in een samenwerking tussen Crumpler en Nikon, en alhoewel ik een Canon user ben heb ik niks tegen Nikon en dus ook niet tegen de subtiele Nikon logo's op de tas. Er zit slechts een klein Nikon logo aan de rug-kant en een klein logo aan de binnenkant. Geen van beide zijn dus te zien als de tas gedragen word.
Laptop past er niet in maar voldoet volgens mij aan al mijn overige eisen. Uit de reacties op internet blijkt wel dat het even een werk is om je camera weer netjes in de tas te krijgen. Dit is voor mij geen probleem aangezien ik heb toch om mn nek draag en alleen tijdens het reizen in de metro/auto in de tas heb zitten. Dat de camera niet zo makkelijk eruit/erin gaat is voor mij een vorm van diefstal-proof zijn zeg maar.
Als er behoefte aan is zal ik wat foto's plaatsen zodra hij binnen is!
- Nou dat is eigenlijk in het verhaaltje hierboven al behandeld.
Wat voor tas je wil
- Niet echt een voorkeur voor een Rugzak of Schoudertas, belangrijkste is dat hij niet makkelijk leeg te roven is.
- In ieder geval Canon 550D + 24-85 USM lens en wat klein grut.
- In de toekomst waarschijnlijk Tamron SP 70-300 teleobjectief, Flitser, misschien nog 1-2 kleine lensjes.
- Laptop is mooi meegenomen, dan heb ik geen extra tas nodig om die in te vervoeren naar het Hotel/Vakantiehuisje, maar laptop gaat niet mee over straat.
Eigenlijk wil ik dus OF een tas voor puur mijn camera gear, OF een tas voor camera gear, Laptop en mogelijk nog wat extra spullen. Heb voor mezelf nog niet echt een keuze kunnen maken en wil dit eigenlijk baseren op de tassen die ik tegen kom.
Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20
- Lowepro Flipside 400 AW
- Dakine Sequence
Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
- Lowepro Flipside: Past geen laptop in.
- Dakine Sequence: Eigenlijk net wat boven budget.
Budget
Max 75,- zou mooi zijn, kost de tas 100,- en voldoet hij aan al mijn eisen dan heb ik dat er ook voor over.
Edit
Ik heb een tas aangeschaft! Het is de Crumpler The This geworden. Aangeschaft voor 49,95 bij Foto-Expres. Hopelijk word hij zaterdag bezorgd. Deze tas in een samenwerking tussen Crumpler en Nikon, en alhoewel ik een Canon user ben heb ik niks tegen Nikon en dus ook niet tegen de subtiele Nikon logo's op de tas. Er zit slechts een klein Nikon logo aan de rug-kant en een klein logo aan de binnenkant. Geen van beide zijn dus te zien als de tas gedragen word.
Laptop past er niet in maar voldoet volgens mij aan al mijn overige eisen. Uit de reacties op internet blijkt wel dat het even een werk is om je camera weer netjes in de tas te krijgen. Dit is voor mij geen probleem aangezien ik heb toch om mn nek draag en alleen tijdens het reizen in de metro/auto in de tas heb zitten. Dat de camera niet zo makkelijk eruit/erin gaat is voor mij een vorm van diefstal-proof zijn zeg maar.
Als er behoefte aan is zal ik wat foto's plaatsen zodra hij binnen is!
[ Voor 23% gewijzigd door Kremx op 28-06-2012 17:06 . Reden: Tas aangeschaft! ]
Verwijderd
ThinkTank Harddrive is GEEN daypack tas !!! Het is echt een sleur-je-gear tas. Overigens hebben CameraNu (Urk) en CameraTools (Apeldoorn) een vrij redelijke collectie ThinkTank tassen in hun display assortiment.Pixeltje schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:06:
Bedankt voor alle tips, ik ga zoeken naar een winkel waar ik de ThinkTank Harddrive even kan bekijken, de tamrac vast kan houden en de lowepro Rover even kan bezichtigen
Heeft hier iemand wel eens een Video Fastpack 350 in handen gehad?
Heb hem gisteren besteld, maar twijfel of hij niet veel te groot is. Ik draag een 13" Air mee en een D5100 met wat lenzen. Is het niet zo dat ík straks een hoop lucht meedraag?
Heb hem gisteren besteld, maar twijfel of hij niet veel te groot is. Ik draag een 13" Air mee en een D5100 met wat lenzen. Is het niet zo dat ík straks een hoop lucht meedraag?
Ik denk het wel, maar dat ligt aan "wat lenzen"Muldert schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 07:55:
Heeft hier iemand wel eens een Video Fastpack 350 in handen gehad?
Naast de 350 heb je ook de 250 (kleiner camera compartiment) en 150 (significant smaller en kleiner). Zelfs in de 150 past een 13".mithras schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:23:
[...]
De spullen die er toen in pasten waren D7000+grip, 70-200/2.8 gemount, 14-24/2.8 en 24-70/2.8 (om voorbereid te zijn op mogelijk toekomstige aanschaffen). Amerika heeft iha veel Tamrac spullen, maar daar paste het eigenlijk nergens goed in, zonder direct heel duur of heel groot te zijn. Crumpler had daar niets (maar ze hebben niet veel van Crumpler daar). Ik heb het toen niet getest, maar ik verwacht dat zelfs een 14-24 of 24-70 gemount met de 70-200 los er nog (in de 350 versie) goed in past.
Even ter info.
Ik heb hier nu 3 Billinghams liggen.
2 had ik er besteld (225 khaki + 207 black) om uit te proberen aangezien de winkels waar deze op voorraad liggen echt te ver van mij vandaan zitten.
Wat een TOP merk zeg. Absolute klasse. Vooral de zwarte 207 is echt geweldig. Mijn gear paste er met gemak in. (ook met lens op de body).
Maar toen kwam mijn vriendin toevallig met een oude tweedehands billingham 225. Deze gaf ze aan mij als cadeautje. De nieuwe tassen waren toen naar mij onderweg.
De 207 is makkelijker dan de 225. Maar 400 euro voor een 207, is een hoop geld, al denk ik wel dat die tas het voor mij waard is. Als ik die 2e-hands tas niet had gekregen had ik waarschijnlijk de 207 gekocht. Nu ga ik eerst de (tweedehands) 225 proberen puur omdat dit mij 400 euro bespaard haha.
Mocht deze niet bevallen dan koop ik die 207 (zwart
) in een heartbeat.
207 is een super mooi uitgedachte tas. Een groot voordeel is dat als je de tas openritst en openmaakt dat hij dan ook echt goed open blijft staan door dat er carbon "armen" in zitten die de tas open houden.
Al met al, Billingham is absolute klasse, heb hier een Domke en 2 lowepro's liggen. NIET te vergelijken.
Mocht je het geld hebben, je zult er geen spijt van krijgen.
2 had ik er besteld (225 khaki + 207 black) om uit te proberen aangezien de winkels waar deze op voorraad liggen echt te ver van mij vandaan zitten.
Wat een TOP merk zeg. Absolute klasse. Vooral de zwarte 207 is echt geweldig. Mijn gear paste er met gemak in. (ook met lens op de body).
Maar toen kwam mijn vriendin toevallig met een oude tweedehands billingham 225. Deze gaf ze aan mij als cadeautje. De nieuwe tassen waren toen naar mij onderweg.
De 207 is makkelijker dan de 225. Maar 400 euro voor een 207, is een hoop geld, al denk ik wel dat die tas het voor mij waard is. Als ik die 2e-hands tas niet had gekregen had ik waarschijnlijk de 207 gekocht. Nu ga ik eerst de (tweedehands) 225 proberen puur omdat dit mij 400 euro bespaard haha.
Mocht deze niet bevallen dan koop ik die 207 (zwart
207 is een super mooi uitgedachte tas. Een groot voordeel is dat als je de tas openritst en openmaakt dat hij dan ook echt goed open blijft staan door dat er carbon "armen" in zitten die de tas open houden.
Al met al, Billingham is absolute klasse, heb hier een Domke en 2 lowepro's liggen. NIET te vergelijken.
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Oke, ik ben al maanden op mijn gemak op zoek naar een nieuwe rugzak, maar ik hoop dat jullie misschien alternatieven voor mij hebben.
Wat moet er mee:
Een cameratas vinden voor deze spullen is geen probleem, met laptop erbij wordt het al iets moeilijker, maar zodra er ook nog kleding in moet passen wordt het blijkbaar nog veel moeilijker. Ik heb verscheidende tassen van Tamrac en Lowepro geprobeerd bij Konijnenberg, maar de kleding blijft het probleem. Inmiddels heb ik als mogelijke opties:
In noodgevallen fiets ik soms met cameratas op de buik en normale rugzak op de rug, maar dat is op een mountainbike verre van ideaal en naar mijn ervaring ook levens gevaarlijk in de stad
.
Graag jullie ideeen !
Wat moet er mee:
- Kleding voor het weekend: Broek, shirt/trui en ondergoed
- 15" Dell Latitude E6500 (door de uit stekende accu past het soms wel, soms niet in een 15" sleeve)
- Nikon D3100
- Nikon F80
- Nikon 35mm F/1.8 AF-s
- Nikon 50mm F/1.8 AF-s of Nikon 50mm F/1.4
- Samyang 85mm F1.4 AE
- Tokina 12-24 of WA van soortgelijke grootte
- Tamron 70-200 F2.8
Een cameratas vinden voor deze spullen is geen probleem, met laptop erbij wordt het al iets moeilijker, maar zodra er ook nog kleding in moet passen wordt het blijkbaar nog veel moeilijker. Ik heb verscheidende tassen van Tamrac en Lowepro geprobeerd bij Konijnenberg, maar de kleding blijft het probleem. Inmiddels heb ik als mogelijke opties:
- F-stop Tilopa + F-stop ICU Pro Medium [E 280,-]
- F-stop Loka + F-stop ICU Pro Medium [E 230,-]
In noodgevallen fiets ik soms met cameratas op de buik en normale rugzak op de rug, maar dat is op een mountainbike verre van ideaal en naar mijn ervaring ook levens gevaarlijk in de stad
Graag jullie ideeen !
I make things.
Ik heb hem hoor, de DSLR video fastpack 350 AW. Eigenlijk veel te groot voor me, maar goedkoper dam de 250 AW. Die extra ruimte komt wel op als ik uitgebreid. Heb er nu het volgende inzitten:
13" MBA
D5100
18-55mm
70-200mm
50mm
2,5" HDD
Komt binnenkort nog een klein statiefje bij. De 'sling' beweging om bij de camera te komen werkt heerlijk. De ritsen zijn verbeterd en hij zit goed stak op mijn rug.
Zo'n grote tas en toch: mag mee als handbagage in een vliegtuig.
13" MBA
D5100
18-55mm
70-200mm
50mm
2,5" HDD
Komt binnenkort nog een klein statiefje bij. De 'sling' beweging om bij de camera te komen werkt heerlijk. De ritsen zijn verbeterd en hij zit goed stak op mijn rug.
Zo'n grote tas en toch: mag mee als handbagage in een vliegtuig.
Gefeliciteerd met je 225wavemaster100 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:37:
Even ter info.
Mocht deze niet bevallen dan koop ik die 207 (zwart) in een heartbeat.
Heb zelf een zwarte 225 en een billingham for leica (http://en.leica-camera.co...ases_and_straps/2201.html)
Nadeel van de 225 vind ik dat je als die echt is afgesloten je best wel even bezig bent om hem open te maken. Perfect voor diefstal, maar dus niet echt geschikt als ever ready tas. Maar daar heb ik de andere tas voor.
Tweede wat minder is, is dat een 13 inch macbook air er niet inpast. Weet jij uit je ervaring met de 307 of het daar wel inpast?
Oh, en laat er geen witte kat tegenaan liggen. Wat een gedoe om die tas weer schoon te krijgen...
Leica MM + Sony A9
Excuses voor de mogelijke spam, knip
Daar hebben we V&A voor
Daar hebben we V&A voor
[ Voor 63% gewijzigd door Universal Creations op 01-07-2012 11:28 ]
Thanks!RobertJRB schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:11:
[...]
Gefeliciteerd met je 225![]()
Heb zelf een zwarte 225 en een billingham for leica (http://en.leica-camera.co...ases_and_straps/2201.html)
Nadeel van de 225 vind ik dat je als die echt is afgesloten je best wel even bezig bent om hem open te maken. Perfect voor diefstal, maar dus niet echt geschikt als ever ready tas. Maar daar heb ik de andere tas voor.
Tweede wat minder is, is dat een 13 inch macbook air er niet inpast. Weet jij uit je ervaring met de 307 of het daar wel inpast?
Oh, en laat er geen witte kat tegenaan liggen. Wat een gedoe om die tas weer schoon te krijgen...
Klopt, die 225 is veel "dichter". Bij de 07 serie is dat echt top opgelost, maar heeft daardoor wel maar 1 groot vak ipv 2 opgedeelde.
Internal width van de 207 is 290mm en daar paste naar mijn mening geen MBA in. Heb alleen een iPad geprobeerd, die paste wel. Stom, want ik heb ook een MBA, dan had ik het even voor je geprobeerd. (doos is echter al dicht en klaar voor verzending).
Een 307 heeft echter een internal width van 340mm daar moet hij denk ik wel inpassen (MBA13" is 325mm). 07 tassen zijn behoorlijk hoog dus ik denk dat het past.
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Ja die 307 paste volgens mij wel toen ik hem probeerde. Maar die is wel heel erg groot voor wat ik aan fotospul heb liggen.wavemaster100 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:34:
[...]
Thanks!
Klopt, die 225 is veel "dichter". Bij de 07 serie is dat echt top opgelost, maar heeft daardoor wel maar 1 groot vak ipv 2 opgedeelde.
Internal width van de 207 is 290mm en daar paste naar mijn mening geen MBA in. Heb alleen een iPad geprobeerd, die paste wel. Stom, want ik heb ook een MBA, dan had ik het even voor je geprobeerd. (doos is echter al dicht en klaar voor verzending).
Een 307 heeft echter een internal width van 340mm daar moet hij denk ik wel inpassen (MBA13" is 325mm). 07 tassen zijn behoorlijk hoog dus ik denk dat het past.
Stomme is dat ik nu alweer teveel lenzen heb voor mijn billingham for leica tas, en dat de 225 geen laptop aankan waardoor dus eigenlijk beide net niet handig genoeg zijn.
Zie nu in het nieuwe LFI magazine dat ze verschillende tassen hebben getest. Zitten een paar erg mooie tussen (Artisan & Artist, Dothebag Mono, Fogg en Wotancraft city explorer om maar wat te noemen. Ook nog de Louis Vuitton daniel gm of iCare Damier Graphite maar dan met een losse billingham insert.
Nadeel van die laatste twee is dat ze weer flink duurder zijn dan eigenlijk alles.
Vooral die van A & A spreken me gezien de prijs (zo'n 290 euro) toch wel erg aan en daarvan zijn er een paar met laptop ruimte. Word weer eens passen.
Wat is het toch met fototassen dat ze nooit perfect zijn
Leica MM + Sony A9
Think Tank Retrospective 30 - Pine Stone gekocht. Bevalt erg goed. Pas een hoop in, me spullen van me Flipside 400AW gaan zonder problemen er zo in over. En mits je de voorvakken niet vult dan is tie niet eens zo huge ass