Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 02:13

ötzi

eclecticus

StygMa schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:11:
Ik zit een beetje in dubio, ik ben op zoek naar een tas waarin het volgende past:

Canon 550D, Batterygrip, 50mm, 28mm, 17-55mm kitlens, GoPro (+accessoires) en een 15.6 Inch Dell laptop (met lader)
En eventueel Rode Videomic (met kabels), accu lader en een video rig die je uit elkaar kan schroeven.

Mij lijkt de Lowepro fastpack-250-aw een aardige optie voor een schappelijk bedrag, en de Incase-dslr-pro-pack ook, die vind ik qua uiterlijk mooier, er staat alleen fits up to a 15inch laptop. Geen idee of die 15.6 inch goed gaat passen, volgens de dimension specs moet de laptop wel in de fastback 250-aw passen.

Wel denk ik als ik de alle bovengenoemde dingen in 1 tas wil doen, dat het sowieso niet in beide tassen gaat passen, maar de eventuele dingen zijn minder prioriteit. Veel groter als genoemde tassen wil ik eigenlijk niet hebben, en mijn voorkeur gaat echt uit naar een rugzak.

Anderzijds zou ik de tas ook voor studie willen gebruiken (daarom ook laptop gedeelte belangrijk)(wat kleine notitieblokjes etc mee en misschien een boek) en het oog wil ook wat. Een tas als de National Geographic Africa Medium Backpack vind ik dan weer mooier dan de bovengenoemde tassen, maar volgens de specs kan hier maar max een 15.4 inch laptop in. (ook wordt het wel wat prijziger)

Zijn er nog andere tassen met canvas achtig materiaal/look die vergelijkbaar zijn met de genoemde tassen? Mijn maximale budget is 200.
Zelf ook zitten twijfelen of ik de Incase zou aanschaffen, maar met het spul wat er in moest komen was waterdicht een must en de Incase is dat niet.
Uiteindelijk voor de Lowepro DSLR Video pack 250AW gegaan, zou met jouw setje goed moeten passen, deze is vrijwel identiek aan de fastpack op het bovenvak na.
Enige nadeel is dat ik mijn 70-200mm niet in het camera/lens compartiment kwijt kan, deze gaat nu in het bovenvak mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:39
Het spijt me maar ik heb de flipside 400 nu een dikke week in huis, en hij gaat retour (of wordt doorverkocht aan een vriend) :(

Vind het jammer want het is een mooie tas maar er zijn toch een paar zaken waar ik niet aan kan en wil wennen.

De statief houder werkt niet, het statief helt te ver achterover. De opbergruimte in de tas voor andere zaken dan objectieven en camera in het voorvak stelt mij teleur qua ruimte. Dan het flipside mechanisme, ik was gecharmeerd van het principe maar de uitvoering vind ik minder, de tas kan niet volledig open waardoor de onderste vakken slecht bereikbaar zijn, waardoor je in principe ruimte verliest omdat je het niet optimaal kan benutten.

Dit tezamen met de gigantische ruimte die de tas in beslag neemt t.o.v. mijn/zijn voorganger de Lowepro Mini Trekker Classic die niet zo'n lompe grote draagriemen en flappen aan de zijkant had.

Is ie voor mij een beetje het doel voorbij geschoten. Misschien ben ik dat zelf schuld want de features en de all-weather sealing leek mij een mooie toevoeging, maar ik ben sowieso een mooi-weer fotograaf. De tijd dat je mij tegen gaat komen in de moeson of Schotse Hooglanden in een plensbui zijn voor mij nog niet aangebroken.

Jammer, maarja

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:52

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Loewie1984 de tas niet eerst geprobeerd voor aankoop ?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Online besteld...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36
@loewie, tja dat zijn gewoon valide argumenten om te tas niks te vinden hoor :) Ik ervaar die dingen ook deels die jij ervaart, alleen vind ik ze minder storend.
De onderste compartimenten gebruik ik ook weinig; de blaasbalg en een filtertje zit daar. Ik zou daar nog een dun jasje kunnen doen. Het "voorvak"....klopt daar past niet veel in. Ik heb daar mijn dingen zitten als paspoort, gedetailleerde landkaarten, sleutels en wat geld.

De weathersealing heeft mij wel goed geholpen in de schotse hooglanden :) Alleen jammer dat hij niet om de tas past wanneer het statief eraan zit.

Dat het statief zo naar achterhelt ben ik volledig met je eens. Ik heb het opgelost door 2 stevige elastieken vast te maken bovenaan de hengsels en zo blijft het statief makkelijk op de plaats.
Ik heb een fotootje voor je geupload:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/p206x206/1005629_3172936538162_294677424_n.jpg

Misschien is de 500AW wel wat voor je? Die schijnt een stuk groter te zijn.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Informaticus89
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:06
Ik zoek een tas voor mijn Nikon D3200 + 18-105 + 35 f/1.8.

Eisen:
- Makkelijk mee te nemen.
- Compact, moet in mijn handbagage (standaard Eastpak tas) passen, want ik wil hem in het vliegtuig meenemen.
- Optioneel: Als het mogelijk is later ruimte voor een extra zoomlens (55-200/55-300), maar hoeft niet persé.

Ik zag zelf de Case Logic CPL-105K voor 45 euro (op voorraad). Is dat wat of is er wellicht een betere tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Deathchant schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:12:
@loewie, tja dat zijn gewoon valide argumenten om te tas niks te vinden hoor :) Ik ervaar die dingen ook deels die jij ervaart, alleen vind ik ze minder storend.
De onderste compartimenten gebruik ik ook weinig; de blaasbalg en een filtertje zit daar. Ik zou daar nog een dun jasje kunnen doen. Het "voorvak"....klopt daar past niet veel in. Ik heb daar mijn dingen zitten als paspoort, gedetailleerde landkaarten, sleutels en wat geld.

De weathersealing heeft mij wel goed geholpen in de schotse hooglanden :) Alleen jammer dat hij niet om de tas past wanneer het statief eraan zit.

Dat het statief zo naar achterhelt ben ik volledig met je eens. Ik heb het opgelost door 2 stevige elastieken vast te maken bovenaan de hengsels en zo blijft het statief makkelijk op de plaats.
[afbeelding]

he Deathchant, bedankt. ik had je vorige posts daarover ook gelezen inderdaad. Gelukkig voor jou dat het je minder stoort. Ik had ook echt gehoopt dat ik er veel lol aan kon beleven, maar als ik mijn gear in de Flipside 400 stop is ie zo goed als vol:

Canon 7D + grip
Speedlite 580 EX II
17-40 F4 L
70-200 F4L
50mm 1.4 USM
Tokina 28mm 2.8
Canon AE-1 met 35mm

Terwijl ik had gedacht en zo ook op de product afbeelding van Lowepro leek te zien dat daar met gemak 2 body's en 4 lenzen in konden. Daarnaast als je kijkt naar de ritsvakjes die eigenlijk in de rug van de flipside zitten aan de binnenkant daar kun je ook niet veel meer in stoppen dan een doekje. Ik heb daar een M42 converter ring inzitten en die drukt tegen het vakje aan alsof ie er bijna doorheen knapt.

Toch iedereen bedankt voor de welgemeende adviezen, ik zat idd al te kijken nu naar de Pro Runner serie, tussen de 300, 400 en 500 maar die zijn even een slag duurder.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Weet iemand toevallig of de pricewatch: Think Tank Photo Retrospective 5 (Pinestone) ook ergens goedkoper te vinden is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:30
Via ebay staan er zonder verzendkosten die goedkoper zijn, maar zendtijd zal waarschijnlijk wel stuk langer zijn en het scheelt (maar) 25 euro. Ik weet niet of het dat waard is voor je.

[ Voor 15% gewijzigd door StygMa op 21-07-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:32

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Anders http://www.apollo.nl/product_info.php?products_id=9873 , heb ik mn Retrospective 30 vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kopen in het buitenland als Korea, US etc (buiten de EU) heeft wel paar risico's. Houdt er ook rekening mee als je pakketje bij de douane wordt onderwchept je extra kosten krijgt. btw, douanerechten en inklaringskosten.

http://www.postnlpakkette...ket-ontvangen/buitenland/
Op de douane stie vind je tevens meer informatie.

Je kan geluk hebben, maar je kan ook pech hebben :D

[ Voor 11% gewijzigd door Daan_ op 21-07-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Buiten de EU doe ik liever niet inderdaad, of liever eigenlijk sowieso geen ebay.

Weet niet hoeveel verz. kost bij Apollo maar scheelt in ieder geval toch iets. :) (en geen slechte shopreviews)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Mijn Retrospective 30 komt oorspronkelijk ook bij Apollo vandaan (2e eigenaar).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Ik heb mijn Retrospective 20 Blue enkele weken geleden besteld bij Apollo, was binnen Nederland verreweg het goedkoopste. Zeer snelle levering, goede communicatie (gebeld met de winkel of hij op voorraad was) en goed verpakt. Ben in ieder geval een tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:17
ik ben opzoek naar een lenstas die ik om me schouder of aan me riem kan bevestigen. Er moet 1 lens in kunnen (minimaal 24-105mm met hood achterstevoren). Iemand ervaring met lenstasjes?

[ Voor 6% gewijzigd door sweebee op 22-07-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Keep it simple:

http://www.ebay.nl/itm/12..._trksid=p3984.m1439.l2649

Zeker voor een Canon SLR?

Deze heb ik voor als ik op de NEX een grote lens heb, ik denk dat het zou kunnen passen voor de Canon.

Kost niks. Valt me erg mee dit tasje. Had crumpler ook niet zoiets?

Waarom krijjg ik nou geen antwoord op mijn vraag over een NEX wrap tasje? :(

[ Voor 5% gewijzigd door jayjey op 22-07-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:12:

[afbeelding]

Hallo normaal gesproken lees ik alleen mee, maar ik wou zeggen dat je het slim opgelost hebt maar dat Lowepro er bij het maken van de tas ook aan gedacht heeft. De banden die aan beide kanten van jou tas zitten kan je over het statief trekken want aan de linker kant van je tas zit een mannetje's klip en de andere kant vrouwtje. je hebt dan op 3 punten je statief vast, de voetjes rusten in het zakje, om het midden zit een klip en om de hals zitten de bovenste banden. ik heb nu geen statief bij me om een foto te maken, dus ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-02-2022

stavos

<")3

sweebee schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:38:
ik ben opzoek naar een lenstas die ik om me schouder of aan me riem kan bevestigen. Er moet 1 lens in kunnen (minimaal 24-105mm met hood achterstevoren). Iemand ervaring met lenstasjes?
Zelf heb ik deze. Past een 55-250 met omgekeerde zonnekap in. Mocht je de maat te klein vinden, dan zijn ze ook nog twee maten groter te krijgen.

stavos.nl - ...something with 1000 words and pictures, only without the words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:48:
[...]

Hallo normaal gesproken lees ik alleen mee, maar ik wou zeggen dat je het slim opgelost hebt maar dat Lowepro er bij het maken van de tas ook aan gedacht heeft. De banden die aan beide kanten van jou tas zitten kan je over het statief trekken want aan de linker kant van je tas zit een mannetje's klip en de andere kant vrouwtje. je hebt dan op 3 punten je statief vast, de voetjes rusten in het zakje, om het midden zit een klip en om de hals zitten de bovenste banden. ik heb nu geen statief bij me om een foto te maken, dus ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
:)
Echt waar?! Wat stom van me :F Thx voor de tip, dit ga ik straks als ik thuis kom ff proberen! Je kunt dan wel geen jas meer daar opbinden mocht je dit zo doen....maar ik zal ff checken!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Ik zit al een tijdje te kijken hoe ik mijn camera het beste tijdens het hiken kan meenemen. Ik heb een (niet foto) 65-liter backpack maar om die constant af te doen om mijn camera te pakken is alle behalve handig.

Vandaag kwam ik iets heel handigs tegen. De Think Tank Holster met de Backpack Connection kit. Hier in kan ik één body meenemen en één lens. Voldoende voor het hiken met standaard zoom of prime. Zijn hier ervaringen van deze camera holster in combinatie met de Backpack Connection kit? Ik wil overige voor de 20 V2.0 gaan, die zou voldoende moeten zijn voor mijn toekomstige D7100.

Hier een korte video van Think Tank over hun Connection kit: YouTube: Attaching the Think Tank Photo Backpack Connection Kit
En een korte tread op DPreview: http://www.dpreview.com/forums/thread/3123994

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Ik heb een Lowepro Toploader 70 en 75. Hier heb ik ook een set riemen bij waarmee deze op je borst/buik kan hangen. De Toploader is geschikt voor een camera met grip en daarom wa dieper dan de Thinktank tas. Door de Toploader kan ik mijn voeten en de plek waar ik loop soms niet goed zien. Iets om goed op te letten als je gaat hiken.
De toploader kan ook aan de heupbanden van een rugtas gehangen worden. Dat geeft voor mij een bruikbaardere setup.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Bedankt voor de tip! Ik heb het even bekeken. Zowel bij Think Tank als bij Lowepro is ligt het aan de uitvoering of er een body met grip in past. De prijzen komen ook wel overeen als je vergelijkt in de grootte. Ik heb geen behoefte aan één waar een grip in kan, hoewel ik wel in de toekomst een grip wil gaan aanschaffen. Voor het hiken is enkel een camera met lichte lens voldoende. Extra batterij gaat wel los mee, scheelt ruimte en gewicht. Of een extra batterij nodig is ligt ook aan de lens die mee is, laatste keer 1k+ clicks in 5 dagen op één batterij van mijn D40.

Het probleem met de Lowepro is echter dat er wel een harnas verkrijgbaar is maar geen connectie kit als bij TT. Ik heb toch liever mijn tas aan mijn backpack bevestigd, mijn backpack is zo gemaakt dat al het gewicht op je heupen steunt en niet op mijn rug en schouders, een harnas doet dat wel. Bevestigd aan je backpack heb je juist contragewicht wat de last van je sleutelbeen naar je heup verplaatst. Daarnaast lijkt de TT beter op z'n plaatst te blijven door de 6 bevestigingspunten vs de 4 van de Lowerpro.

Geen idee of het hinderlijk is tijdens het lopen, heb grote stappers en kijk toch liever vooruit, anders loop ik tegen een boom ;) Oké misschien bij een korte sanitaire stop wel.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
jesper86 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 18:31:
Weet niet hoeveel verz. kost bij Apollo maar scheelt in ieder geval toch iets. :) (en geen slechte shopreviews)
Verzenden was gratis. €120 dus, mooi prijsje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Roobje schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:48:
[...]

Geen idee of het hinderlijk is tijdens het lopen, heb grote stappers en kijk toch liever vooruit, anders loop ik tegen een boom ;) Oké misschien bij een korte sanitaire stop wel.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Als je vooral op verharde pden wandelt, dan is het niet zo een probleem. Maar zodra je te maken krijgt met ovstakels (trap, wortels, kuilen) dan is het wel handig om te kunnen zien waar je voeten zijn :P

Je kan de Lowepro tassen natuurlijk altijd met de Thinktank straps aan je rugzak hangen. De Toploaders hebben inderdaad maar 4 punten om de tas vast te zetten, maar ik denk niet dat dat een probleem is. De bovenste ring kan aan 2 riemen vastgemaakt worden. Wat spannender kan zijn is de thinktank riemen vastmaken aan een niet thinktank rugzak.

[ Voor 16% gewijzigd door vandijk op 27-07-2013 19:11 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
vandijk schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:05:
[...]

Als je vooral op verharde pden wandelt, dan is het niet zo een probleem. Maar zodra je te maken krijgt met ovstakels (trap, wortels, kuilen) dan is het wel handig om te kunnen zien waar je voeten zijn :P

Je kan de Lowepro tassen natuurlijk altijd met de Thinktank straps aan je rugzak hangen. De Toploaders hebben inderdaad maar 4 punten om de tas vast te zetten, maar ik denk niet dat dat een probleem is. De bovenste ring kan aan 2 riemen vastgemaakt worden. Wat spannender kan zijn is de thinktank riemen vastmaken aan een niet thinktank rugzak.
Daarom denk ik ook dat een kleiner model handiger is dan een model waar een pro-body met grip in kan.

Precies, dat is iets anders wat ik mij af vraag, maar dat zou ik denk ik gewoon in de winkel moeten testen. Tenzij iemand de connection kit gebruikt in combinatie met een Fjällraven Kajka 65 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
jesper86 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:54:
[...]

[...]

[...]

Verzenden was gratis. €120 dus, mooi prijsje. :D
Hoe bevalt de tas je tot nu toe? Past je gear goed en is ze goed beschermend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Flying schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:36:
Hoe bevalt de tas je tot nu toe? Past je gear goed en is ze goed beschermend?
Hij is nog niet eens verzonden :9 .. vanmiddag (wss net te laat) besteld.
Maar ondertussen, enjoy alvast deze video's:

Ik heb zo'n vermoeden dat die eerste gast iets van 2m lang is, zo lijkt het een nog kleiner tasje dan het al is. :+
Voor een DSLR zou ik de Retro 7 nemen, maar voor Mirrorless of Analoog moet deze groot zat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
jesper86 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:05:
[...]

Hij is nog niet eens verzonden :9 .. vanmiddag (wss net te laat) besteld.
Maar ondertussen, enjoy alvast deze video's:

[video]
[video]

Ik heb zo'n vermoeden dat die eerste gast iets van 2m lang is, zo lijkt het een nog kleiner tasje dan het al is. :+
Voor een DSLR zou ik de Retro 7 nemen, maar voor Mirrorless of Analoog moet deze groot zat zijn.
In die eerste video lijkt de dSLR goed te passen samen met een lens. Een 70-200 heb ik (nog) niet. Ik zie door de bomen het bos niet meer. De Lowepro tassen die ik heb bekeken vielen we zwaar tegen. Mijn doel is een schoudertas voor dSLR + lens met één extra lens. Als je een mooie tas wil én voldoende plaats dan gaat het snel de dure kant uit helaas. Toen de retro 5 hier passeerde leek het me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:35
Flying schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:39:
[...]

In die eerste video lijkt de dSLR goed te passen samen met een lens. Een 70-200 heb ik (nog) niet. Ik zie door de bomen het bos niet meer. De Lowepro tassen die ik heb bekeken vielen we zwaar tegen. Mijn doel is een schoudertas voor dSLR + lens met één extra lens. Als je een mooie tas wil én voldoende plaats dan gaat het snel de dure kant uit helaas. Toen de retro 5 hier passeerde leek het me wel wat.
Heb je de lowepro pro messenger 160 aw al gezien? Die is wel wat duurder (€149) maar wel erg mooi, en volgens mij groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Aeon schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:50:
Heb je de lowepro pro messenger 160 aw al gezien? Die is wel wat duurder (€149) maar wel erg mooi, en volgens mij groot genoeg.
Damn, wie was er eerder de kip of het ei. Hij's iets te clean voor mij, heb 'm liever wat rugged. :D

Hier naast een Retro 7: http://www.gadgetmac.com/...aw-camera-bag-review.html

Formaat is dus best een stuk groter dan de Retro 5, en het is de kleinste. Erg lastig om zo'n degelijke tas te vinden die zo klein is als de Retro 5.

[ Voor 20% gewijzigd door jesper86 op 28-07-2013 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

ONA The Bowery een optie ? Zelf de ONA The Bowery Cognac Leather besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Hoewel erg mooi spul. No way i could pull that off. :9 Maar misschien meneer Flying wel.
Lijkt een goed stevige vaste vorm te hebben, dat is wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Superdaantje schreef op zondag 28 juli 2013 @ 01:49:
ONA The Bowery een optie ? Zelf de ONA The Bowery Cognac Leather besteld.
Vette tas! Lijkt wel nog kleiner te zijn binnenin dan de Retro 5 heb ik zo het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hij is wel iets kleiner. Zelf dan ook gekocht puur voor de X pro1 met één a twee objectieven, aangezien ik geen zin had om steeds met eengrote tas te slepen met als valkuil elke keer meer mee nemen dan nodig :D.
De 5D III + 24-70 II past er ook nog in. (als goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
Ben toevallig ook druk op zoek naar een nieuwe tas. Momenteel maak ik gebruik van een Crumpler schoudertas, maar dat is toch niet ideaal. Als ik er een dag mee rond loop krijg ik vaak last van mn schouders en wissel ik continue van de ene naar de ander.

Denk er nu aan om een rugtas te kopen, maar ben alleen wat skeptisch dat ik alles op mn rug heb hangen en er geen zicht op heb (zonder dat je het doorhebt ritst iemand je rugzak open en weg is je camera..). Ik richt me voornamelijk op architectuur fotografie, dus loop regelmatig in grote steden. Later dit jaar ga ik bijvoorbeeld voor de 2de keer naar NYC. Op sommige momenten is het toch wel fijn als je je arm even op je tas kan laten rusten voor je eigen gemoedsrust haha.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen.

Graag zou ik in mijn tas mijn Nikon D7000 meenemen en waarschijnlijk 2 á 3 lenzen (waarvan 1 al op de body zit). Mn flitser meenemen is niet perse nodig, maar is mooi meegenomen. Ook de mogelijkheid om een statief mee te nemen is een pré. Het liefst ook een klein/handzaam formaat, laat liever een lens thuis dan dat ik met een giga ding op m'n rug loop. En hoewel smaak persoonlijk is; het moet er wel een klein beetje uitzien ;-).

Heb zelf gekeken naar de Adaptor serie van Vanguard. En de 3N1 serie van Kata. Niet de mooiste tassen ooit, maar wel prettig dat ik deze tassen eventueel ook als slingshot kan gebruiken! Indien gewenst kan ik ook makkelijk mn statief meenemen.

Mijn selectie / dubio:
Vanguard Adaptor 41: http://www.cameranu.nl/nl...754_30094_258754#tab-info
Kata 3n1-10: http://www.cameranu.nl/nl...-1-small-/h319_1195_11721

Maatje groter:
Vanguard Adaptor 45: http://www.cameranu.nl/nl...754_30094_258744#tab-info
Kata 3n1-11: http://www.cameranu.nl/nl...ck-3n1-11/h319_1195_77574

Video vergelijk:
De 3n1-10: YouTube: Kata 3N1-10 Camera Sling Bag / Backpack
De Vanguard 41: YouTube: Vanguard Adaptor 41 (Geek-Trend)

[ Voor 40% gewijzigd door ReneDD op 28-07-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Blijkt dat Olympus ook een premium leather bag heeft, speciaal voor de e-p5.
http://www.olympus.nl/sit...straps/cbg_9pr/index.html

Afbeeldingslocatie: http://www.olympus.nl/site/rmt/media/consumer/pim/images_product_d_slr_accessories/ACCESSORIES_CBG-9PR_brown__Product_010__x290.png Afbeeldingslocatie: http://www.olympus.nl/site/rmt/media/consumer/pim/images_product_d_slr_accessories/ACCESSORIES_CBG-9PR_brown__ProductTop_001__x290.png Afbeeldingslocatie: http://www.olympus.nl/site/rmt/media/consumer/pim/images_product_d_slr_accessories/ACCESSORIES_CBG-9PR_innercase_brown__ProductAdd_001__x290.png

Niks voor mij, maar wel weer echt iets voor Olympus. :+

@Acolyte57: En gelijk heb je. :)

[ Voor 7% gewijzigd door jesper86 op 30-07-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
ReneDD schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:57:
Denk er nu aan om een rugtas te kopen,
Zou voor de Vanguard gaan, alleen al als je ziet hoe makkelijk hij dat zijvak open zwiept in sling modus. Ik heb de voorganger van die Kata die is vrijwel hetzelfde als die jij aanwijst, en die heeft vind ik geen fijne/vlugge manier van openen en sluiten, dat zie je ook al in het filmpje .. hij wil hem niet eens even om zijn rug doen voor de opname. :+ Vind de sling ook voor geen meter werken. Ook het materiaal vind ik lelijk en goedkoop aanvoelen, al is dat misschien veranderd met de nieuwe maar lijkt er niet op. Bovendien kan ik dat geel niet uitstaan. Wat er wel goed aan is, er past heel veel in, hij is goed op veel manieren in te delen, en zelfs het tussenschot kan los zodat hij met een lange tele b.v. helemaal tot aan de top vol kan... dus als je een rugtas zoekt ik heb nog een mooie Kata te koop. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

jesper86 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:57:
Blijkt dat Olympus ook een premium leather bag heeft, speciaal voor de e-p5.
Vind hem best fraai eigenlijk!

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best mooi om te zien hoe veel er voor de Retrospective word gekozen.
Het is dan ook echt een prachtige tas!

Heb de 20 in pinestone maar, wat zou ik 'm toch graag inruilen voor een 5.
Toch vind ik de 5 wat te duur als extra tas.

Nu ben ik op zoek naar iets met het zelfde formaat waar ik een beetje D.I.Y praktijken op los kan laten.
Zo zat ik te denken aan canvas waar ik een beetje padding in kwijt kan.
Heb nog wel wat pukkels liggen, maar eigenlijk zoek ik iets "stijlvollers".
Zowel via Ebay als Google vind ik niet echt iets met dergelijke afmetingen en grofweg eenzelfde uitstraling als de Retrospective.

Toevallig iemand met een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Is dit wat, kent iemand dit toevallig:

http://www.ebay.nl/itm/20..._trksid=p3984.m1436.l2648

Dat zou me helpen, ik ben bang dat het een te goedkoop ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Lijkt me een goede hard-case jay. Als ze allemaal zo goed gestikt zijn, wat kan er verder mis mee zijn. Dat zoiets hier in nl veel duurder zou zijn heeft meer met invoer of winkel-marges of merknamen te maken dan dat de kwaliteit ineens beter zal worden. Als ze die dingen zo uit de fabriek next-door ophalen voor $4 per stuk dan verdienen ze toch $6, not bad. O-)
Dat is ook gewoon erg moeilijk te vinden, das 't probleem. Ik denk als je iets degelijks wil en het is toch voor Foto bedoeld dan maar gelijk all the way toch. :9 Tenzij je echt maar 1 keer per jaar een dagje weg gaat lijkt het me best een nette deal, stuk voordeliger (120,- bij Apollo dus) dan de grotere versies iig. En 't is iets dat zal je niet snel of nooit meer zou hoeven vervangen dus why not. O-)

Aan de andere kant, blijkt dat sommige mensen de dividers niet genoeg padding vinden hebben en toch nog zelf aan de slag gaan. Lijkt mij psoonlijk dat dikkere gewoon geen zin heeft. Het enige wat de dividers hoeven te doen is het tegen elkaar stoten voorkomen, daar zal weinig kracht in zitten want er is gewoon bijna geen acceleratie bij een verplaatsing van 1cm of iets. Wel mee eens dat puur om de vorm te behouden ze wel iets steviger hadden mogen zijn. Er zit helaas maar 1 (extra stevige) omvouwbare bij, om niveaus te creëren en dergelijk, maar goed dat mag de pret niet drukken. (Misschien is het veranderd sinds 2011 want die van de foto achter de link lijkt net zo dun als de rest, mijne is toch echt dikker.)

[ Voor 4% gewijzigd door jesper86 op 01-08-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
  • Laatst online: 28-12-2024
Een paar maanden geleden heb ik een F-Stop Loka aangeschaft na veel onderzoek, waaronder dit topic. Ik moet toegeven dat ik super tevreden ben van de mogelijkheden en de kwaliteit. Bij de Loka heb ik 2 keer de Small Pro ICU genomen.

De redenering hierachter was dat ik in 1 ICU mijn camcorder, DSLR body, walkaround en lowlight kit zou meenemen (flash, prime, ...). In de andere ICU zou ik dan mijn telelens en andere accessoires opslaan. Die eerste ICU zou ik dan gewoon uitnemen en aan een strap kunnen klikken als schoudertas 's avonds bij een diner, of show. Terwijl ik overdag natuurlijk gewoon de Loka in zijn geheel meeneem.

Echter zijn de ICU's zelf niet zo stevig als ik had gehoopt, en daarom ben ik nu op zoek naar een discrete tas (schoudertas of kleine rugzak), waar deze small ICU net in zou passen (29Lx20Hx18B cm buitenafmeting als ik me niet vergis). Ik weet dat nogal wat mensen in dit topic die ICU's in andere tassen hebben gestoken, doch meestal trekkers-backpacks.

Ik kom meestal tassen tegen die nét te klein zijn, of veel te groot. Net te klein zijn bijvoorbeeld de Canon 10EG, Lowepro Nova 190 AW. Daarna spring je nogal snel naar de Canon 1EG of Lowepro Nova 200 AW en dergelijke. Nu zouden deze nog wel net te doen zijn, maar het belangrijkste punt is dat ik hem op kan plooien. Het allerliefste zou ik zien dat de tas (opgeplooid, zonder inserts) zou passen in het kleine compartimentje bovenaan in de Loka.

Budget liefst onder de 100 euro.

TLDR: Ik zoek een schoudertas met een binnenafmeting van minstens 29x20x18cm, die zonder inserts goed opplooibaar is. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door v0LrAtH op 19-08-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Oh, ik zeg het maar ff tussendoor voor als iemand nog een foto rugzak zoekt. Ik doe mijn Naneu PRO K3L weg. Hij mist het kussentje dat fotocompartiment scheidt van het bovencompartiment en heb slechts 2 tussen schotjes. Vandaar ook een lage prijs.
Kep zelf nu een Lowepro 400AW, dus hij is overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart[Spiral]
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:23
Ik heb sinds een paar dagen ook de Lowepro Flipside 400AW! Na wat rondkijken in dit topic was mijn oog gevallen op een stuk of 3 tassen. Ik heb gekozen voor de Flipside vanwege de ruimte, de mogelijkheid om zonder de tas ergens neer te hoeven leggen een lens te verwisselen en natuurlijk het draagcomfort van een rugzak. Ik heb zelf vrij snel last van mijn schouders, dus een fatsoenlijke rugzak die het gewicht goed verdeelt was een must. Al mijn fotospullen passen er in, met nog wat ruimte voor latere uitbereiding. Wat betreft dat draagcomfort viel het me op, met alle spullen die ik heb er in geladen hoe prettig dat toch nog zit. Ik ben benieuwd hoe dat in praktijk uit gaat pakken maar ik heb het vertrouwen dat dat goed gaat. Helaas zit het er niet in dat ik binnenkort een uitstapje heb waarbij ik dat uit kan proberen :/.

[ Voor 7% gewijzigd door Bart[Spiral] op 20-08-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
v0LrAtH schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:00:
TLDR: Ik zoek een schoudertas met een binnenafmeting van minstens 29x20x18cm, die zonder inserts goed opplooibaar is. ;)
Na uitvoerige research, begin ik meer en meer te vrezen dat ik qua afmetingen moeilijk in de buurt kom. Eén schoudertas die qua afmetingen wel goed in de buurt lijkt te komen is de Naneu Correspondent C700. Is er iemand die me kan vertellen hoe gemakkelijk deze op te plooien (of samendrukbaar) is?

Nog net een tikkeltje beter lijkt de Naneu Sahara F113. Hierin zou volgens mij mits wat kracht de F-Stop Small Pro ICU wel in moeten geraken, bovendien lijkt me ook vrij goed samen te drukken. Echter lijkt deze vrij moeilijk verkrijgbaar. Heeft iemand misschien al ervaring met deze tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Bart[Spiral] schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:53:
Wat betreft dat draagcomfort viel het me op, met alle spullen die ik heb er in geladen hoe prettig dat toch nog zit. Ik ben benieuwd hoe dat in praktijk uit gaat pakken maar ik heb het vertrouwen dat dat goed gaat.
Ja ik had exact dezelfde ervaring (lees aantal pagina's terug). Hoe vol het ding ook zat, ik heb geen enkele minuut een vermoeide rug of vermoeide schouders gehad. Maar dat komt natuurlijk wel ook door de borstgordel/clip en de heupgordel. Doe 1 van die 2 af en het is prijs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hij zit opzich wel goed ja, al kan ik niet zeggen hoe goed hij volledig volgeladen zit voor langere periode.

De keren dat ik de 400 echt goed vol lade viel ik zelf bijna achterover dus echt lang hield ik hem dan niet op :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
Na contact te hebben opgenomen met zowel Nederlandse winkels, als de fabrikant, blijkt dat de Naneu Sahara 113F momenteel niet meer in productie is. Doch zijn er plannen om deze terug op te starten. Dit tot mijn grote teleurstelling, gezien ik ondertussen overtuigd was dat deze tas perfect zou zijn.

Gezien ik binnen een maandje weer serieus wat moet rond heulen met mijn camera, toch maar snel iets "draagbaars" besteld dat me opplooibaar leek. Het is een Caden F1 geworden, een totaal onbekende en spotgoedkope schoudertas van één of andere Chinese fabrikant. Voor 26 euro wou ik het risico wel eens nemen, en de (weinige) reviews die ik vond, waren laaiend enthousiast.

Ik ben alvast zeer benieuwd, hoewel het verschepen natuurlijk wel even kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
Vandaag op ebay voor een euro of 10 deze gescoord:

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/gamertool66/D00520-1_001.jpg

Foto insert, om mn X100 fatsoenlijk in mn Chrome Citizen "Tokyo" te vervoeren. Nu heb ik hem in een van de steekzakken aan de voorkant, maar dat is nul padding, mij iets te risky.

Hou ik nog wat ruimte over om mn zonnebrilkoker in te stoppen en een blik/fles bier koel te houden 8)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Ik heb al vaker op ebay gezocht maar kan het niet gevonden krijgen. Ik zoek nog een insert waar mijn camera + 70-200 lens attached in kan. Ik ga nog wel eens weg met de solex en dan kan ik op die manier mijn camera + lens makkelijk en snel in de fietstas meenemen. Meer dan camera + lens hoeft er niet in te kunnen dus groter is ook niet wenselijk. Iemand al eens zoiets gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Kwestie van even de maten van je camera + lens opmeten, en kijken wat de binnenmaten zijn van de inserts die je op het oog hebt?

Degene die ik nu heb gekocht is een van de kleinere, ik ben echt zat inserts tegengekomen die veel groter waren en waar een body met dikke telelens met gemak (oke, misschien zonder grip op de body) in past.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Om een complexe lens als een 70-200 (met veel elementen, bedoel ik dan) mee te nemen in een fietstas zou ik toch flink wat padding/demping willen hebben. Het liefst zou ik het niet doen, in mijn ervaring is een 70-200 toch enigzins fragiel (maar belangrijker, zie ook de gebruiksdata van LensRentals). Met een beetje slecht wegdek (tegels, klinkers, maar ook boomwortels onder het asfalt), trilt je fiets toch behoorlijk en via het frame wordt dat ook behoorlijk direct doorgegeven aan de apparatuur.

@Chiron, wat zijn de maten van die insert eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
External size: 22 x 12.5 x 17.5cm
Internal size: 19 x 9.5 x 16cm

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Eens een wat andere insteek qua fototas...

Zijn er hier ook tweakers die wielrennen ? Ik ben daar sinds kort een beetje mee bezig en dan zie ik soms enorm mooie dingen en baal ik dat ik geen camera bij de hand heb (nouja op mobieltje na dan).
Nou heb ik een nikon 1 dus die kan opzich wel in een frametasje maar vroeg me af of er ook mensen zijn die al (andere) oplossingen bedacht hebben.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
sapphire schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:42:

Zijn er hier ook tweakers die wielrennen ? Ik ben daar sinds kort een beetje mee bezig en dan zie ik soms enorm mooie dingen en baal ik dat ik geen camera bij de hand heb (nouja op mobieltje na dan).
Nou heb ik een nikon 1 dus die kan opzich wel in een frametasje maar vroeg me af of er ook mensen zijn die al (andere) oplossingen bedacht hebben.
Een heupband met daaraan enkele tassen? Lowepro heeft daar o.a. een systeem voor.
Mooi is het misschien niet, maar het zit weinig in de weg met fietsen. 5d2+17-40 zou genoeg moeten zijn, dus 1 zo'n tasje op je rug geschoven en klaar is Sapphie.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:42:

Tsja, ik kan me qua beeldkwaliteit geen alternatief bedenken voor een systeemcamera. Maar zelfs dat is voor mij gewoon te groot. Ik zelf ben dik tevreden met een SX260 HS, past in mijn shirtzak. Tsja, het is een compact, maar zo ontzettend vaak sta ik nou ook niet stil op mijn racer.

Ik zou niet weten hoe ik 2kg aan gear mee kan nemen op mijn racefiets, dus een dSLR valt af. En een heupband gaat echt niet op een racefiets. Een rugzak is dan beter, maar ook daar wordt je niet blij van (zweet, toch extra druk op de rug). Sorry Nomad ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Mee eens, dSLR valt echt af. Sowieso inderdaad qua gewicht en helemaal omdat ik echt geen heupband of rugtas wil.

Ik stop ook niet echt vaak tijdens het rijden, ik 'plan' vaak een pauze in ergens rond het midden van een tochtje en heb al meerdere keren meegemaakt dat ik erg mooie dingen zag en baalde dat ik geen camera had :p
Qua gewicht vind ik de Nikon prima, bovendien die heb ik toch al. Een 300gram extra is wel te overkomen gezien ik toch recreatief rij :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik wielren ook ;) Maar net als jij stop ik maar zelden. Als ik stop, voldoet de camera van mijn HTC One prima vind ik. Als je je Nikon 1 wilt meenemen, kan je die dan niet in een kleine pouch in één van de achterzakken van je truitje steken?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:00:
[...]

Tsja, ik kan me qua beeldkwaliteit geen alternatief bedenken voor een systeemcamera. Maar zelfs dat is voor mij gewoon te groot. Ik zelf ben dik tevreden met een SX260 HS, past in mijn shirtzak. Tsja, het is een compact, maar zo ontzettend vaak sta ik nou ook niet stil op mijn racer.

Ik zou niet weten hoe ik 2kg aan gear mee kan nemen op mijn racefiets, dus een dSLR valt af. En een heupband gaat echt niet op een racefiets. Een rugzak is dan beter, maar ook daar wordt je niet blij van (zweet, toch extra druk op de rug). Sorry Nomad ;)
Bike messenger tas met een insert, dan kan je prima een dslr meenemen zonder dat je een plakrug krijgt zoals bij een rugzak. Of anders een rugzakje a la Vaude Wizard Air, met zo'n trampolinenetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:42:
[...]

Bike messenger tas met een insert, dan kan je prima een dslr meenemen zonder dat je een plakrug krijgt zoals bij een rugzak. Of anders een rugzakje a la Vaude Wizard Air, met zo'n trampolinenetje.
Ik denk dat we hier een definitie probleem hebben over wat "wielrennen" is.

Ik ben echt geen blinde kachelaar, maar ik zit toch al snel 2-3 uur op de fiets. alles wat dan aan je lichaam hangt gaat storen, ook al omdat je heel actef bezig bent. Ik denk zelfs dat ik een systeemcamera niet in mijn shirtzak zou willen omdat dat op een gegeven moment toch gaat "prikken". Maar goed, dat is met een beetje handig wegstekken vast nog wel te doen.

En trampolinetasjes gaan ook irriteren. Ik heb helaas heel wat ervaring met rugtassen op de racefiets. Het kan best, maar fijn is anders. Bikemessenger tassen zijn helemaal niet geschikt voor dit doel (wel ideaal voor opde racefiets in de stad natuurlijk).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dan ontkom je er inderdaad niet aan om iets met een tas aan je frame te doen.

Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-InCRrmOs5uc/Tukk_9LjczI/AAAAAAAAA9I/q_RHXJAxbyY/s400/tangle.JPG

Stop er dan wel de nodige padding in, aan het frame zelf is je apparatuur veel meer blootgesteld aan schokken en stoten tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou bij mij en veel anderen niet werken omdat dat bijna zeker te breed wordt. Oftwel je knieen gaan dat aantikken. Een beter idee is een minidragertje (zoals Thule ze heeft) en er dan een tasje aanhangen.

Maar wat mij betreft is het simpel; Een racefiets en een dSLR mixen niet, dan moet je kleiner nemen. Sowieso is het geen feest om in bezweet in een wielertricot en op raceschoenen uitgebreid foto's te nemen. Ook zit je met een dure fiets die niet echt op slot kan (je neemt de wielen er zo uit en het weegt allemaal geen drol).

Als ik wil fotograferen pak ik mijn vakantiefiets (offroad) en kwak er twee tassen op. Dan kan een statief mee, selectie lenzen, hangslot, hapjes en drankjes etc.

Maar het is natuurlijk maar net hoe fanatiek je bent met deze twee hobbies ;)

=> Beetje OT: een helm of fiets cam lijkt me wel weer een leuk ding al kan ik me voorstellen dat de beelden daarvan zeeziekte veroorzaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:23:
Dat zou bij mij en veel anderen niet werken omdat dat bijna zeker te breed wordt. Oftwel je knieen gaan dat aantikken. Een beter idee is een minidragertje (zoals Thule ze heeft) en er dan een tasje aanhangen.
Valt heel erg mee. En zeker als er alleen maar een Nikon 1 in hoeft met een bescheiden lensje zal het ook niet heel ver uit steken. Een dslr met een dikke telelens wordt wel een heel ander verhaal.
Dit is maar een model, je hebt ook frametassen die niet eens bij je knieen in de buurt komen. En anders een zadeltas:

Afbeeldingslocatie: http://dillpicklegear.com/wp-content/uploads/2011/09/small_saddlebag_side_1-300x221.jpg

Of inderdaad een mini drager, maar dan moet je fiets er wel voor geschikt zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Chiron op 26-08-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Tja, een compact zou je nog in één van de zakken van je shirt op de rug kunnen stoppen, alhoewel te veel gewicht in die rugzakken van een shirt ook niet echt lekker zit. Plus dat als de camera in één van de zakken van m'n shirt moet zitten, dan moet er ook iets van een plastic zak om heen, want er zijn niet veel camera's bijzonder zweet bestendig.

Twee uur fietsen zonder een tas of iets dergelijks gaat nog wel, maar met drie uur of meer op de fiets en dan moet ik meestal toch nog wel een rugzak of iets dergelijks meenemen voor extra voedsel. Het zit niet fijn, maar teveel gewicht in de zakken op je rug is ook niet fijn, en m'n rug is toch wel nat van het zweet, met of zonder rugzak.

Wat niet wil zeggen dat ik zomaar een dSLR mee zou nemen in m'n rugzak, dat is toch wel wat te veel van het goede. Ik ben trouwens ook niet iemand die zomaar van de fiets stapt om een foto te nemen. Als ik fiets, dan fiets ik en de rest van de wereld verandert in objecten die genegeerd kunnen worden en objecten die vermeden moeten worden.

Maar goed, ik zou dus mijn spul in een rugzak stoppen, als ik de neiging zou hebben gehad om een camera mee te nemen. Aan m'n frame dat trilt me net iets te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb een oplossing om een dSLR mee te nemen op een racefiets:

http://www.feisol.nl/feisol-stuur-adapter-p-64.html

Afbeeldingslocatie: http://www.feisol.nl/images/feisol_bicycle%20_mount_1_sm.png

Afbeeldingslocatie: http://www.feisol.nl/images/feisol_bicycle%20_mount_2_sm.png

Je knalt je balhoofdje erop met een plaatje en je kan de camera er zo afhalen. Leuker met VCR en je brengt wel wat gewicht op je voorwiel, maar tenzij je een fullframe met een lens van meer dan een kilo erop gooit zal het best lukken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14
Het is niet zo lekker filmen kan ik je vertellen....
Ik heb zelf dit weleens geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8318/8071346322_b1d5689fb3_o.jpg
Maar dat geeft enorm veel trillingen in het beeld. Op je lijf werkt veel beter omdat je lichaam stabiliseert.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:55:
Maar dat geeft enorm veel trillingen in het beeld. Op je lijf werkt veel beter omdat je lichaam stabiliseert.
Goed punt.... dus voor filmen is het beter een helm cam te nemen? Het is in ieder geval wel een manier om een SLR mee te nemen op je racefiets zonder dat je lichaam er last van heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ja, voor filmen is een helmcam perfect. Je hoofd is supergoed gestabiliseerd. Daar kan weinig apparatuur tegenop. Als het puur gaat om je camera mee te nemen zou ik liever gaan voor een tasje onder je zadel (zoals hierboven is weergegeven) dan blootstellen aan de elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Dames, heren. Ik zoek een tas om een eind mee te kunnen fietsen en/of lopen zonder dat ik last krijg van mijn rug. Er hoeft niet veel in, een D800 met 24-70 en ruimte voor een 14-24 en mijn lunch. Nu heb ik de Lowepro Flipside Sport 15L AW al op mijn rug gehad. Redelijk wat ik zoek denk ik. De nadruk ligt op ruimte voor apparatuur, en niet het daypack-gedeelte. De camera is ook relatief snel te bereiken. Maar als mens wil ik graag keuze hebben, als is het maar omdat ik de kleuren niet heel aantrekkelijk vind. Wat voor andere opties kennen jullie voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Gebruik zelf veel de Kata Minibee U111 (black). Ben zelf voor mijn keuze naar aantal winkels gegaan om verschillende tassen te testen. Comfort vind ik iets persoonlijks. Deze tas voldeed het meeste aan mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Die ziet er érg netjes uit. In welke winkel heb je deze tas gepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Universal Creations schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:55:
[afbeelding]
Ik denk dat een 40 mm. lens ook meer trillingen oplevert dan laten we zeggen 28 mm. of minder : Heb je daar weleens mee getest ?? :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nee, maar zelfs 1,5x zo weinig trillingen (om het maar even kort door de bocht te zeggen) zullen niet helpen vrees ik. Iedere beweging van je stuur wordt rechtstreeks doorgegeven. Maar misschien dat anderen een beter resultaat hebben bereikt met een stuurcamera. Eventueel met stabilisatie en voorvorkvering, wat ik beiden niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Kan een camera al die trillingen wel aan? Lijkt me dat het niet bevorderlijk is voor alle mechaniek en kleine kabeltjes die in zo'n dslr zitten.. Tenzij je op nieuw asfalt gaat fietsen, maar het lijkt me dat je daar geen mountainbike voor koopt.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 20:31
Deze week wil ik even bij een aantal zaken kijken voor een fototas, maar wellicht dat jullie al een schot voor de boeg kunnen geven voor welk merk ik het beste kan gaan. Ben eigenlijk op zoek naar een sling model.

Wat er in moet:

- 600D met kitlens
- 55-250 lens
- Nog een tweede vakje voor een extra lens of flitser
- iPad (optie)
- Eten/drinken/ander klein spul

Bij Lowepro zag ik twee modellen waar een apart vak zit voor de iPad:

http://store.lowepro.com/sling-bags/urban-photo-sling-150
http://store.lowepro.com/sling-bags/urban-photo-sling-250

Alleen deze tassen blinken nou niet uit in 'hipheid' om het zo maar even te zeggen/ De iPad hoeft op zich niet perse mee maar het zou leuk zijn dat deze wel mee kon. Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
Ik heb zelf de domke F6, deze is niet zo groot maar kan er behoorlijk wat in kwijt wel. Heb er zelf nu 1 body met lens in, 1 body zonder lens en nog 2 primes. Als het nodig is kan ik er daarnaast ook nog 3 grote speedlights in kwijt omdat hij zo'n ruim voorvak heeft. Ipad past daar ook in aan de achterkant zit een mooi vak voor wat papieren, of een ipad :) Niet speciaal gemaakt voor ipad maar ik heb hem ook weleens mee in dat vak in iedergeval. Tas is ook wel goed naar smaak in te delen.

En hij is echt helemaal niet bulky en groot eigenlijk omdat hij niet zo'n gigantische padding heeft aan alle kanten.

Want koop vooral niet een tas waar nu alles net in past, voor je het weet heb je er nog 2 lenzen bij of een flitser nog en dan kun je alweer naar een nieuwe tas kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door hypz op 16-09-2013 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Maak nu al weer tijd met veel plezier gebruik van de kleine ONA The Bowery Cognac Leer. Erg fijne tas die er niet echt uitziet als foto tas. The Bowery is puur voor de systeemcamera. Vandaag dan ook maar besloten om de ONA The Brixton Cognac Leer te bestelen voor de dslr + twee objectieven en rMBP13, aangezien ik ik erg veel gebruik maak van schoudertassen.

ONA bags zeker een aanrader oom eens te bekijken ;-)

De Retrospective 20 en NG 2475 gaan de deur uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Daan_ op 16-09-2013 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
hypz schreef op maandag 16 september 2013 @ 06:36:
Want koop vooral niet een tas waar nu alles net in past, voor je het weet heb je er nog 2 lenzen bij of een flitser nog en dan kun je alweer naar een nieuwe tas kijken.
Aan de andere kant heb ik liever niet grotere tassen mee dan nodig is. Zo'n F6 is zware overkill voor wat hij nu heeft en het is geen gegeven dat hij lijdt aan GAS (gear acquisition syndrome) en dus per definitie een grotere tas nodig gaat hebben binnen nu en een jaar. Als we bij Domke blijven, lijkt een F-5XB me een veel geschiktere maat. Zonder flitser zou een F-5XA ook nog wel moeten kunnen. Een 10" tablet kon wel eens moeilijk worden om passend te krijgen, maar ze zouden wel een vakje achterop moeten hebben waar dit in kan.

Ik weet niet of Domke aan het hipheid criteria voldoet, en of een schoudertas wel gewenst is of meer een sling idee. Of zelfs een rugzak. Voor schoudertassen heeft ThinkTank ook een aantal opties (slingbags ook, als dat de wens is). Een Retrospective 5 of 7 zou dan waarschijnlijk wel voldoende zijn en de 7 kan ook een tablet huisvesten.

[ Voor 11% gewijzigd door henkie196 op 16-09-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
Zo'n F6 is echt niet zo overkill hoor, en als ik zie wat hij erin wil doen:
- 600D met kitlens
- 55-250 lens
- Nog een tweede vakje voor een extra lens of flitser
- iPad (optie)
- Eten/drinken/ander klein spul
Dat is dus een camera, 3 lenzen, en klein spul.
Dat is niet zoveel minder dan ik zelf er in heb (2 body's en 3 kleine primes)

Plaatje, niet van mij hoor trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://www.rangefinderforum.com/rffgallery/gallery/11787/U11787I1332132048.SEQ.0.jpg

Echt ideaal hoor niet zo super groot maar wel lekker groot voorvak enzo. Ook voor als je kinderen hebt past voorin mooi 3 luiers en billendoekjes :) :) :) Maar misschien niet zo relevant dat weet ik niet, maar brood kun je bijv makkelijk er ook in stoppen of fotorolletjes / andere zooi.

[ Voor 26% gewijzigd door hypz op 16-09-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Tja, eten of drinken zal er inderdaad niet meer extra bijpassen, maar in zo'n F-5XB past makkelijk wat hij nu heeft + flitser of niet al te gek grote lens. Of wat drinken i.p.v. die extra lens. Of wat eten.

Persoonlijk vind ik zo'n grote schoudertas er niet uit zien, en zou dan eerder voor een rugzak als dit kiezen. Comfortabeler om te dragen en kan gok ik nog wel iets meer aan extra's mee. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zelf heb ik onlangs een Tamrac Evolution 8 gekocht.
Deze ga ik gebruiken voor een fotoreis naar IJsland volgende week.
Afbeeldingslocatie: http://www.exportprive.fr/images/Image/Tamrac/Tamrac_5788_Evolution_8_Black_Demo.jpg

Ik kan hier o.a. dit in kwijt:
inhoud fototas

en dan heb ik nog ruimte voor een drinkfles, een thermosfles, een lunchpakket, en iets van een regenbroek, of handschoenen/muts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Holy crap dat is veel! Wel een mooie tas zeg! Waar laat je de zonnekappen? En hoe kom je bij je front-access lenzen als je het statief erop hebt?

IJsland....een favoriete bestemming van mij ook, maar voorlopig blijf ik even bij Schotland. We zien een test/showcase tegemoet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Deathchant schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:13:
Holy crap dat is veel! Wel een mooie tas zeg! Waar laat je de zonnekappen? En hoe kom je bij je front-access lenzen als je het statief erop hebt?
De zonnekappen kunnen op de lenzen blijven zitten in de tas.
verder heeft de tas zowel links als rechts een toegangsklep. Langs de ene kant kun je de camera er uit halen, en langs de andere kant eventueel lenzen. In het voorbeeld is het alleen de lens onder in het midden die je er langs de voorkant uit moet halen. Maar daar steek ik de macro lens, die gebruik ik wat minder, en daar heb ik meestal toch het statief bij nodig.

Bovendien zullen we vaak langere tijd op 1 plaats blijven. Dus zal het statief vaak niet aan de tas hangen.
We gaan met een groep van 10 personen onder begeleiding van een natuurfotograaf.
IJsland....een favoriete bestemming van mij ook, maar voorlopig blijf ik even bij Schotland. We zien een test/showcase tegemoet? :P
Dat is wel de bedoeling. Sterker nog, ik moet ook 5 foto's aanleveren die in Zoom.nl komen te staan.
(ik heb deze reis "gewonnen" bij Zoom.nl ;) :+ )
we vertrekken zaterdag.

Vorig jaar heb ik al een rondreis over IJsland gemaakt.
Hier staan een selectie van mijn foto's van toen.
http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157635405997494/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hypz schreef op maandag 16 september 2013 @ 08:53:
Zo'n F6 is echt niet zo overkill hoor, en als ik zie wat hij erin wil doen:

[...]

Dat is dus een camera, 3 lenzen, en klein spul.
Dat is niet zoveel minder dan ik zelf er in heb (2 body's en 3 kleine primes)

Plaatje, niet van mij hoor trouwens:
[afbeelding]

Echt ideaal hoor niet zo super groot maar wel lekker groot voorvak enzo. Ook voor als je kinderen hebt past voorin mooi 3 luiers en billendoekjes :) :) :) Maar misschien niet zo relevant dat weet ik niet, maar brood kun je bijv makkelijk er ook in stoppen of fotorolletjes / andere zooi.
Zo heel groot is een F6 inderdaad niet, maar er kan meer in dan je denkt.
Het is opzich wel prettig als je naast je camera ook nog een blikje drinken kwijt kan.

Zelf heb ik erin:
D700 + MB-D10 + 50mm 1.4G en een microfiber doekje in het vak naast de lens insert, 3 lenzen en een fuji X100 in de lens insert, SB800 flitser + voet + cactus triggers + lightning trigger + blaasbalg, omnibounce, pakje penlites, uv filter en pola filter doosje in het ritsvak aan de voorkant. Geheugenkaartjes en accu's gaan in het ritsvak in de flap.

Ipad heb ik er nog niet bij proberen te stoppen, maar er past in ieder geval een ipad mini in het (open) buitenvak. Met wat frutselen past die inderdaad ook nog wel in het ritsvak aan de voorkant.

Van al mijn tassen vind ik het de fijnste fototas die ik heb, 'hipheidsfactor' zal me verder een worst wezen. Formaat is voor mij perfect, klein genoeg om niet teveel spullen mee te willen sjouwen. Een grotere tas zou ik ook vol stouwen, en dat gaat weer ten koste van het draagcomfort.

Als je echt veel gear mee wil nemen kan je beter een rugzak nemen.

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 20:31
Na het bekijken van een aantal tassen is het de Lowepro Transit Sling 250 AW geworden. :) Zoveel gear heb ik nog niet en gaat er op korte termijn ook nog niet komen. Hij is redelijk compact en er kan zelfs nog een iPad en eten in ook. ;) Zit verder prima op de rug!

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/ehdxna.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1053xp4.jpg

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf was ik opzoek naar een onopvallende schoudertas en het liefst een leren. Voor stedentrips en dagelijks gebruik. Na lang zoeken heb ik " ONA The Bowery Cognac " gekocht voor de systeem camera. Deze nu al weer tijdje in mijn bezit en besloten om ook het grote broertje te kopen. De " ONA The Brixton Cognac ". Deze tas is ruim genoeg voor de dslr en en extra objectieven. De MacBook/iPad past er ook nog in.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img46/4904/yj37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img24/1348/tdak.jpg
In de tas 5D3 + 24-70 II - 70-200 II, fuji X Pro1, MBA13 en klein gerij.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img24/755/9m8w.jpg
Groot en klein net ingevet

[ Voor 8% gewijzigd door Daan_ op 19-09-2013 08:41 ]

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Prachtige tas. Ik heb de neiging ook een MBA13 te gaan gebruiken. Heb je het gevoel dat deze er veilig in zit als je de tas verder flink vult? Ziet eruit alsof het weliswaar past, maar niet echt bescherming biedt.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:43

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Mooi spul dat ONA. Nadeel van de grotere messenger bags vind ik dat ik snel last van mijn schouder(s) ga krijgen. Zeker als je er wat meer in doet (dSLR, 17-55/f2.8, 70-200/f2.8 en nog wat snuiterijen). Da's ook de reden dat mijn Retrospective 30 te koop staat. Voor kleinere/lichtere spul vind ik een schouder tas een stuk prettiger werken en lopen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:31
Superdaantje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:38:
Zelf was ik opzoek naar een onopvallende schoudertas en het liefst een leren. Voor stedentrips en dagelijks gebruik. Na lang zoeken heb ik " ONA The Bowery Cognac " gekocht voor de systeem camera. Deze nu al weer tijdje in mijn bezit en besloten om ook het grote broertje te kopen. De " ONA The Brixton Cognac ". Deze tas is ruim genoeg voor de dslr en en extra objectieven. De MacBook/iPad past er ook nog in.

[afbeelding]

[afbeelding]
In de tas 5D3 + 24-70 II - 70-200 II, fuji X Pro1, MBA13 en klein gerij.

[afbeelding]
Groot en klein net ingevet
Best wel een mooie tas! Zou ik mogen weten hoeveel hij gekost heeft?

Veel plezier ermee :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

• henkie196
  • Niet online
Het nadeel van vrijwel alle schoudertassen voor fotospullen is dat ze door het formaat en de dikte ik ze toch altijd herken als foto- of laptoptas. Het formaat is gewoon niet zo onopvalled hoe onopvallend ze er voor de rest ook uit zien. Veel fotorugzakken hebben dit ook, trouwens, die zijn vaak wat vierkanter dan een normale rugzak, vooral als ze geen daypack gedeelte hebben.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Natuurlijk mag dat. Prijzen zijn online te vinden. Ze zijn niet goedkoop de grote is als goed is 430 en de kleine 250 euro

De canvas versies zijn een heel stuk goedkoper. bij de grote scheelt dat zo'n 200 en bij de kleine 100 euro

[ Voor 33% gewijzigd door Daan_ op 19-09-2013 10:13 ]

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
En als het geen leer hoeft te zijn kan je voor iets minder :)

Prachtige kit trouwens, Daan! FF + 3 x 2.8 zooms en een mooie systeemcamera met 3 sterke primes.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

henkie196 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:07:
Het nadeel van vrijwel alle schoudertassen voor fotospullen is dat ze door het formaat en de dikte ik ze toch altijd herken als foto- of laptoptas. Het formaat is gewoon niet zo onopvalled hoe onopvallend ze er voor de rest ook uit zien. Veel fotorugzakken hebben dit ook, trouwens, die zijn vaak wat vierkanter dan een normale rugzak, vooral als ze geen daypack gedeelte hebben.
Dat valt bij deze tas wel mee. Hier haal je niet uit dat het een schouder tas is met foto apparatuur. De grote heeft meer weg messenger bag die ik zelf ook gebruik voor mijn werk. De ONA is alleen iets kleiner. Minder dik. En de kleine tas heb je eveneens niet het idee dat er camera in zit. Voor mij een betere oplossing dan de Retrospective 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik denk dat we andere dingen hebben waar we op letten om een fototas te identificeren. Ik zei het in m'n vorige post niet helemaal goed, wat mij vooral doet denken aan fototassen bij het zien van die ONA's (en de meeste schoudertassen en rugzakken), is het feit dat ze er uit zien als schoenendozen. Ongeacht van welke hoek ik er naar kijk, zie ik een rechthoek. De meeste schoudertassen die ik hier op werk zie, zijn misschien wel groter en kunnen mogelijk ook wel dikker, maar zijn redelijk vormloos zolang ze niet helemaal volgepropt zijn.

En dat is voor mij het grote verschil tussen gewone schoudertassen en fototassen. Als ik met m'n Domke F-5XB rond loop, en mijn vriendin met één van haar schoudertassen, dan is het verschil overduidelijk. De Domke is vierkant en behoudt z'n vorm, die van haar hangt als een gewone tas en is dunner boven dan onder.

Maar kennelijk kijk jij er met andere ogen naar dan ik, of ziet andere dingen. Ik ben wel met je eens dat die kleine minder opvallend is, alhoewel nog steeds vrij vierkant.

Uit nieuwsgierigheid, waarin is deze ONA Brixton een betere oplossing dan de Retrospective volgens jou? Passen de spullen er beter in of draagt hij comfortabeler?

[ Voor 7% gewijzigd door henkie196 op 20-09-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dat is nu ook het leuke ieder heeft zijn eigen wensen.
Voor mij is het niet belangrijk dat alles er in past. camera met één a twee objectieven is meer dan voldoende.

De grotere ONA pas iets minder in dan de retrospective 20, maar de ONA voldoet meer aan mijn wensen. De tas vind ik persoonlijk overzichtelijker en voor mij is uiterlijk van de tas ook belangrijk. De retrospective is geen lelijke tas, maar de ONA vind ik persoonlijk er stuk beter uitzien. En je verwacht niet snel dat er een camera in zit.

De Retrospctive 20 en NG 2475 staan dan ook op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Afbeeldingslocatie: http://www.bagexposure.com/wp-content/uploads/2010/10/caselogicSLRcameralaptopbackpack.png
Afbeeldingslocatie: http://www.dslrphoto.com/wp-content/plugins/feedlist/dslrbag_caselogic206.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bagexposure.com/wp-content/uploads/2010/10/caselogicSLRcameralaptopbackpack.png

Kortom:
Geweldige plek voor de DSLR, makkelijk bereikbaar.
Ruimte voor 5-6 lensen, accesoires, accu's, van alles en nog wat.
Statief houder aan de zeikant
Speciale onderkant tegen vocht
Laptopvak
Redelijk mooie looks

Kost maar 80 eurie.
Wat mis ik hier, of is dit nou gewoon een prachttas voor een zacht prijsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ehh... neem je gear mee naar een winkel die de tas heeft en ga passen en laat ons weten wat je ervan vond :?

Alleen JIJ kan bepalen of de tas aan je eisen voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:42
Valandin schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Kortom:
Geweldige plek voor de DSLR, makkelijk bereikbaar.
Ruimte voor 5-6 lensen, accesoires, accu's, van alles en nog wat.
Statief houder aan de zeikant
Speciale onderkant tegen vocht
Laptopvak
Redelijk mooie looks

Kost maar 80 eurie.
Wat mis ik hier, of is dit nou gewoon een prachttas voor een zacht prijsje?
Ik ken de tas verder niet.
Maar als je besluit dat dit je tas wordt, kijk dan even op zoom.nl. Daar krijg je hem bij een abbo van 69.- kado. Is een 10tje minder dan de door jou genoemde prijs en je hebt nog iets om door te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@Valandin: Ja het is een aardige tas, maar wat zijn jouw eisen aan een tas? Daarbij kan je comfort van een tas vind ik eigenlijk alleen beoordelen door het in een winkel zelf te proberen. Eigenlijk moet je er een dag ofzo mee rond lopen om dat echt goed te kunnen beoordelen, maar in ieder geval kun je in de winkel een idee er van krijgen.
Pagina: 1 ... 17 ... 31 Laatste