Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Hé balen. Heb de tas gisteravond nog voor de volle mep gekocht.
Ach, bedankt iig! Haal ik binnekort het abonnement maar voor het statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
@bennyd mij zouden ze meer geld moeten geven om de zoom te gaan lezen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:42
Roobje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:07:
@bennyd mij zouden ze meer geld moeten geven om de zoom te gaan lezen... ;)
Haha, de meningen over de Zoom zijn nogal verdeeld... maar goed, mijn Redged doet het nog prima ;)

Zelf sinds kort een Lowepro Flipside 400 AW in bezit. Wat een comfortabele tas en lekker veel ruimte.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3694/10645718564_cbaeefac60_c.jpg
Lowepro Flipside 400 AW by bennydor.nl, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3691/10645719654_6f3d4c45b9_c.jpg
Lowepro Flipside 400 AW by bennydor.nl, on Flickr

Bekijk voor meer foto's mijn Flickr of lees de review op mijn website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
bennyd schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:12:
[...]

Haha, de meningen over de Zoom zijn nogal verdeeld... maar goed, mijn Redged doet het nog prima ;)

...
Ongetwijfeld, maar een beetje of topic voor dit topic ;)

Iemand trouwens ervaringen met de Kata Sling BackPack's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
Roobje schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:11:
[...]

Iemand trouwens ervaringen met de Kata Sling BackPack's?
Ik heb 2 jaar een 3n1-20 gebruikt, deze is nu in het bezit van een medetweaker. Fijne tas, maar werd uiteindelijk te klein. Heb je specifieke vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
bennyd schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:16:
[...]

Ik heb 2 jaar een 3n1-20 gebruikt, deze is nu in het bezit van een medetweaker. Fijne tas, maar werd uiteindelijk te klein. Heb je specifieke vragen?
Ik vraag me af of de mogelijkheid om te switchen tussen slingbag en backpack de draag comfort benadeeld ten opzichte van een dedicated slingbag or backpack. Ik denk dat ruimte nu nog geen probleem wordt. Ik heb nog niet heel veel lenzen en gebruik eigenlijk enkel mijn 35mm, wil op termijn gaan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
Ik heb hem niet veel als slingbag gebruikt, vond het niet echt comfortabel voor een dag, maar voor korte stukken goed te doen. Iedere keer wisselen houdt in dat de lengte van de band aangepast moet worden, maar is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36
Congrats benny! Kep de tas ook, ik vind het ook een verademing t.o.v. de naneu Pro K3L die ik eerst had :)
Maar tis soms wel lastig om mijn trio erin te krijgen MET zonnekap (10-22,17-55 en 70-200/2.8L II).
Wordt tijd dat ik overstap op de 5D3, en dan de 10-22 en 17-55 vervang door een 50/2 MP en een 21/2.8 distagon :) Dan heb ik weer wat meer plaats :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Dag,
Wat zijn mooie tasjes om te hebben als je op backpack vakantie gaat. Ik heb op internet snuittassen gevonden en deze lijken me ideaal alleen ik zie zo snel even geen plaatjes hoe die echt gedragen wordt. Ik zit namelijk met de band van de backpack die vrij breed is en de tas kan dan dus niet aan mijn riem worden bevestigd.

Het meest ideale is iets wat ik aan mijn tas zou kunnen bevestigen. Bestaat hier iets voor? Als alternatief kan ik gewoon een snuittas zo aanpassen dat deze makkelijk vastklikt aan mijn backpack.

In principe hoeft er niet heel veel in. Een Slr met een kleine prime en twee zooms of iets dergelijks. Zaken als batterijen en geheugenkaartjes kunnen in de gewone tas en een statief kan achterop worden bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Een snuittas bevestig je meestal op de borst, dus aan de schouderbanden van je rugtas. Verder kun je eens kijken naar het ThinkTank modular component system (of equivalent van Lowepro). Ik gebruik dit zelf ook om bijvoorbeeld een extra lens aan de heupband van m'n rugtas te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
Nu mijn camera-gear collectie redelijk groot aan het worden is (lees, uit de hand loopt :P ) vond ik het wel tijd worden voor een fatsoenlijke storage oplossing. Ik zal hem vooral gebruiken voor opslag thuis maar wil hem ook bij uitzondering mee kunnen slepen terwijl de inhoud veilig is.

Keuze is gevallen op een Pelican O+ en wel de 1650 met de schuimvulling. De schotjes zijn me voor 180 euro extra te duur en lijken me niet zo "schokproof".
Afbeeldingslocatie: http://www.rubbermonkey.co.nz/ProductImage/Large/24382.jpg

Had hem dinsdag bestelt bij Amazon.com en hij lag zojuist op de deurmat. Nuja, lag.. Postbode loopt nog steeds krom heb ik het idee.

Iemand interesse in duidelijke foto's ed van de case? Dan zal ik vanavond tijdens het unboxen/vullen van de case wat plaatjes schieten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 02:13

ötzi

eclecticus

Erg fijn spul van Peli, moest je nog wat aan invoerrechten betalen?
Viel mij toen erg tegen met de verzendkosten erbij (2 x 1600 case).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Invoerrechten en verzendkosten waren erg fors ja. 168 Euro voor de case en totaal inclusief verzenden en invoeren 298 euro kwijt. 8)7

Was wel een overwogen beslissing vooraf, gezien de case hier in Nederland voor 350+ over de toonbank gaat en Ebay in Europa ook weinig had behalve een Duitser voor eveneens 340 euro. En nu heb ik hem meteen in desert tan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:30
Sinds een poosje heb ik een Billingham 225, prachtige tas. Kan onderhand ook wel vertellen hoe hij bevalt: goed :P
Was helemaal weg van de looks en de afwerking maar was bang voor de eventuele 'gedoefactor' voor wat betreft snel toegang tot de tas maar dat is voor mij in de praktijk geen issue gebleken :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ty1XcG7I4bUFtjIz7mixodoc/full.jpg
Mijn oude schoudertas was net iets te klein voor eventueel extra dingen als een flesje water en mijn primes moest ik opelkaar stapelen. Deze tas is perfect qua formaat; camera plus drie primes en een flitser of een prime (of twee) en een zoom. En als ik het echt licht wil houden alleen maar twee primes.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OEHyWarxuqPUPx290ivXpeHF/full.jpg
Prachtige afwerking, daar houd ik van :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7T2cZDRPmxfkLQH4gwZqVBns/full.jpg
Handjevol lenzen erin kieperen en gaan! :P

N.b. de 225 is niet erg hoog; een 70-200 gaat niet rechtopstaand passen, dat je dat maar even weet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 08:43

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@abbadon: ik heb de zwarte uitvoering gehad en ik vond met name dat gehannes om er in te komen nogal lastig. Heb nu een Hadley en die vind ik een stuk handiger op dat vlak.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 11:54
Prachtige tassen die Billingham's, als ik ooit de lotto nog eens win :)

Ik zit met een andere probleem waar ik niet uit kom. Ik maak veel stedentrips en vind het ook erg leuk om dan 's nachts foto's te maken. Ik ben daarvoor op zoek naar een tas waar enkel mijn 7D met daarop mijn tamron 17-50 f2.8 in hoeft (met wat losse dingen zoals de draadontspanner, extra acuus enz) maar waar ook mijn statief aan kan hangen (velbon sherpa 200R)

Nu heb ik al een lowepro Slinshot 202AWin mijn bezit. Op zich ideaal maar mijn statief is te zwaar en te groot om aan deze tas te hangen. En ik zou graag ook een echte rugzak hebben ipv een sling.

Nu heb ik zelf al de Lowepro Flipside lijn gevonden maar ik denk dat ik daar met mijn statief tegen de zelfde problemen aan ga lopen.

De meeste tassen die ik vind waar een groot statief als de mijne aan kan hangen zijn ook meteen knotsen van tassen waar ruimte is voor enorme teleobjectieven. Dan heb ik wel erg veel loze ruimte...

Heeft iemand nog een top tip voor mij?

[ Voor 53% gewijzigd door jelveen op 14-11-2013 16:52 ]

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:30
Wat dacht je van de Lowepro Transit 350? Daar ben ik zelf ook naar aan het kijken. Misschien wel wat te groot, maar wel een volledige rugzak met makkelijke toegang tot al je apparatuur. Wat ik er van lees raakt deze ook niet uit balans als je er een zwaar statief aan hangt.

Er is trouwens ook een sling variant van. De Transit Sling 250

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 08:43

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Of gewoon 'los' je statief op je rug hangen en de camera in een kleine schoudertas.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 22:54
De Fastpack serie heeft ook een vakje aan de zijkant zitten waar je een statief in kunt zetten, bovenin zit dan nog een clipje zodat je 'm vast kunt zetten.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Die loze ruimte ontkom je niet echt aan met een rugzak, ben ik bang. Zelfs iets als een Lowepro Photosport 200AW, welke net genoeg ruimte heeft voor een camera + lens, heeft daarnaast nog een daypack gedeelte waar je behoorlijk wat in kwijt zou kunnen nog. Het statief zou wel mooi aan de zijkant passen, maar dat trekt het gewicht wel naar één kant.

Iets als een Clik Elite Compact Sport zou ook kunnen, maar heeft nog steeds een behoorlijk daypack gedeelte. Het statief zou ook daar mooi aan de zijkant passen.

Iets anders kan zoals met een Kata 3n1, waar (wel los bij te kopen) een tripod hangsysteem bij verkrijgbaar is dat het aan de achterkant van de rugzak hangt. Heeft als voordeel dat het niet meer gewicht op één schouder legt, maar als nadeel dat het gewicht van je statief verder bij je vandaan ligt en dus meer de neiging tot kantelen geeft. Ook vind ik zo'n systeem een nadeel als je je in een druk gebied begeeft dat je constant het idee hebt op te moeten letten niet mensen een statief in hun gezicht te duwen als je je omdraait.

Als je echt iets wilt waar alleen je camera + lens in past, zonder loze ruimte, dan moet je gewoon een niet al te grote schoudertas halen voor de camera en een losse tas met schouderstrap voor het statief.

Ik hang zelf meestal gewoon het statief aan m'n rugzak en die loze ruimte (heb een 60D + 17-50/2.8 in een Probody Sport) heb ik verder toch geen last van, want dat zit op m'n rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Niks mis toch, met wat loze ruimte, als je bezig bent met een city trip? Althans, persoonlijk lijkt het mij wel handig dat je dan ook wat eten en drinken kwijt kan en je je jas ook tijdelijk in je rugzak kwijt kan als je hem niet nodig hebt etc.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
@Kremx: Die transit ziet er interessant uit, redelijk mooi ook nog wel. Wel aardig wat loze ruimte voor mijn toepassing. Ik ga eens kijken of ik hem ergens in het echt kan zien en of de bevestiging voor het statief ook een beetje stabiel is. Goede optie in ieder geval, gaat op het lijstje.
De sling wil ik vanaf. Ik vind de snelheidswinst niet opwegen tegen het verlies aan draagcomfort.

@BlaTieBla: op zich een goede suggestie maar dat vond ik erg onprettig zitten. Misschien als ik er een soort van gevoerde hoes voor kan vinden zodat het metaal niet in mijn rug peurt.

@AdmiralSnipe: Het systeem van de fastpack lijkt erg op die van mijn Slingshot. Een systeem dat voor kleine compacte statiefjes goed werkt maar voor een wat grotere/zwaardere niet. Ik zal ze nog even goed naast elkaar houden.

@henkie196: Ik denk dat je gelijk hebt, wat loze ruimte heb ik maar te accepteren. Ik vind de Photo Sport 200 er wel interessant uitzien! Heeft zo te zien ook twee riempjes en een zakje waar het statief in kan. Oogt stabiel. Eens kijken of ik die ergens even vast kan houden.
Het merk Click is helemaal nieuw voor me en door jouw aangedragen suggesties zien er goed uit. Afgaande op de plaatjes vraag ik me wel af of de compact Sport wel een echt statief kan hebben. Staan vooral plaatjes met een monopod als ik even snel kijk. Lijkt met de Probody Sport ook het geval maar jouw ervaring is dus dat het wel goed gaat?
De kata vind ik ook erg mooi, wordt wel een wat duurdere optie als je ook het statief dingetje er bij moet kopen. Maar als ik ga marktplaatsen wel te doen heb ik al gezien.

@Orion84: Beter iets teveel dan te weinig ruimte inderdaad :) In een echt veel te grote tas ben ik altijd bang dat de spullen wat gaan zwerven en niet lekker klem op de plek blijven zitten. Zeker bij de modellen waar de body boven in de tas gaat. Hier rust het gewicht dan op de schotjes die slechts met klittenband aan de binnenkant van de tas vast zitten. Ook het door Henkie genoemde "botsgevaar" mat een echt grote tas in een drukke stad speelt een klein beetje mee.

Ontzettend bedankt voor alle tips! Ik laat in het nieuwe apparatuur topic zeker nog even weten welke het geworden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Statief past inderdaad prima op die rugzakken (de compact is vooral iets smaller en minder diep, maar ongeveer net zo hoog als mijn probody sport). Er zit een zakje aan de zijkant (waar zonder statief ook iets van een flesje in past) en bovenin zit een soort van strap die je helemaal weg kan stoppen als je hem niet gebruikt.

Overigens wordt ik altijd wat paranoïde van rondlopen in de stad met die probody sport, ben altijd bang dat mensen de camera er gewoon zo uit kunnen trekken. Zou dat ook hebben met die photosport, overigens. Heb laatst voor een tripje naar Barcelona daarom maar een Dakine Pro II 26L gehaald, met toegang vanaf de rug, en daarin een Domke F-5XC gestopt. Misschien niet helemaal ideaal, maar het werkte op zich wel goed. Statief kon ook aan de zijkant erop gezet worden (had ook aan de achterkant gehangen kunnen worden, zoals die Kata).

Over draagtassen voor statieven, ik heb zelf een draagtas die standaard bij mijn (Redged) statief kwam, is gesloten en ook met een harde achterkant, dus zou geen probleem moeten zijn. Geen idee wat er verder op de markt is voor statief draagtassen, nooit naar hoeven kijken ;) Ik heb die draagtas overigens ook nooit gebruikt, hang de statief eigenlijk altijd aan de rugzak.

[ Voor 4% gewijzigd door henkie196 op 15-11-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
De photo sport 200 AW heeft ook de mogelijkheid om een groter statief onder de tas te hangen, als ik het niet verkeerd heb gezien. Ben zelf ook naar die tas aan het kijken, ook mijn eis is dat mijn statief er onder kan hangen. Verder heb ik niet veel Gear om mee te nemen en ruimte voor regenbroek en lunch is meer dan welkom. In december ga ik naar deze tas kijken om hem eventueel aan te schaffen, wil niet alleen op het internet afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Onder tas hangen kan, maar zo'n Velbon Sherpa 200R is opgevouwen toch nog een 62 cm, dus moet je er rekening mee houden dat die zo'n 5-10 cm aan beide kanten uit zal steken. In drukkere gebieden lijkt dat me niet zo fijn lopen. Vraag me ook af of dat niet tegen je benen gaat slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Je kan ook een statief aan de zijkant hangen, maar een zware zal dan mogelijk wel de tas naar een kant trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Mijn statief hangt horizontaal onder mijn tas (van links naar rechts dus). Mijn advies: kies voor een tas die het statief aan de zijkant of achterkant heeft hangen, maar ga in ieder geval voor een verticaal ophangsysteem. Horizontaal ophangen is, zeker met een statief dat breder is dan 45cm, echt onhandig. Ik stoot vaak tegen deurposten aan als ik de deur uit ga, in de bus werkt het voor geen meter en op de fiets moet ik voor mijn gevoel oppassen dat ik niemand neermaai als ik iemand inhaal.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Hier nog even een foto van de eerder genoemde Pelican 1650, maar nu gevuld :P
Afbeeldingslocatie: http://file.fiberhosted.nl/uploads/374696Pelican%201650%20t.jpg
De case bevalt erg goed moet ik zeggen, er past idoot veel in. Dit maakt hem alleen wel knap zwaar.
Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat hij momenteel rond een kilotje of 30/35 zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ga binnenkort een aantal dagen naar Venetie, met alleen handbagage. Ben dus opzoek naar een fototas die nog redelijk makkelijk in de handbagage past, zodat ik hem er daar kan uithalen en een dagje mee op pad kan gaan.

Het volgende moet er inkunnen:

Canon DSLR
Canon 55-250mm
Canon 10-22mm

Voor de rest niet veel eigenlijk, eten en drinken etc zal ik niet meenemen in een tasje.

Nu heb ik zelf al een Lowepro Adventure 170 & CaseLogic Backpack SLRC-206 Zwart, beiden niet echt praktisch voor een dagje onderweg en om in de handbagage te drukken..

Nu heb ik zelf deze al gevonden:
Lowepro Urban Photo Sling 150
http://www.cameranu.nl/nl...50-black/h72_31084_254704

Heeft iemand nog goeie alternatieven? De eissen zijn: Niet al te groot, en makkelijk om je camera te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Is een schoudertas iets? Ik heb zelf een Domke F-5XC die ik in een rugzak stop (wat meestal mijn handbagage is) en zo mee kan nemen. Kan ik bij een dagje uit ook zo meenemen, of in de rugzak laten (afhankelijk van de omgeving) en de rugzak aan doen.

Voor jouw gear zou ik dan wel iets kleiners nemen, eerder een F-5XA of iets soortgelijks van ThinkTank of een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 00:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Advies geef ook een budget aan, maar beste tip die men je kan geven ga naar de winkel met je spullen en test een paar tassen. Draagcomfort is iets persoonlijks.

Voor stedentrips gebruik ik zelf het liefst een schoudertas....

Zelf gebruikte ik erg veel de Think Tank Retrospective 20 als ik een schoudertas wilde gebruiken. Tegenwoordig is dat een leren tas van ONA - the brixton cognac.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
henkie196 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:13:
Is een schoudertas iets? Ik heb zelf een Domke F-5XC die ik in een rugzak stop (wat meestal mijn handbagage is) en zo mee kan nemen. Kan ik bij een dagje uit ook zo meenemen, of in de rugzak laten (afhankelijk van de omgeving) en de rugzak aan doen.

Voor jouw gear zou ik dan wel iets kleiners nemen, eerder een F-5XA of iets soortgelijks van ThinkTank of een ander merk.
Ziet er inderdaad ook niet verkeerd uit! Schoudertas is ook geen probleem, zolang ze niet te bulky zijn. Denk alleen dat de F-5XA iets te klein is voor 2 objectieven en een camera. Dan zou ik op de F-5XB uitkomen, welke ook niet al te groot is

.
Superdaantje schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:42:
Advies geef ook een budget aan, maar beste tip die men je kan geven ga naar de winkel met je spullen en test een paar tassen. Draagcomfort is iets persoonlijks.

Voor stedentrips gebruik ik zelf het liefst een schoudertas....

Zelf gebruikte ik erg veel de Think Tank Retrospective 20 als ik een schoudertas wilde gebruiken. Tegenwoordig is dat een leren tas van ONA - the brixton cognac.
Budget is van ondergeschikt belang, tenminste meer als 100-200 euro hoeft het van mij niet te kosten, of het moet zo'n super geweldige tast te zijn ;)

Die think tank is ook niet verkeerd.

Denk maar eens eerdaags gaan shoppen voor een tas, alleen ze zullen ze waarschijnlijk niet allemaal in de zelfde winkel hebben :P

Thanks voor de suggesties! Ik ga er even goed naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Reden waarom ik aangaf van budget. Tassen voor fotografie spulletjes kunnen vrij prijzig zijn. Zo is ONA iets meer dan 400 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik denk dat zo'n F-5XA misschien nog wel net zou passen, maar dat moet je vooral eens proberen. Ik heb voor mijn F-5XC ook veel rondgezocht op het internet of een camera met een 70-200/4 erop er wel in zou passen (helaas geen winkels in de buurt met Domke tassen). De opgegeven afmetingen geven namelijk aan van niet, maar in de praktijk kan het wel, zo bleek.

De F-5XB is vrij breed, net zo breed als de F-5XC, waarin een twee lenzen naast elkaar kunnen en ik heb er nog een flitser langs. De body blijft dan op de lens. Een F-5XA is breed genoeg voor twee lenzen, en ik denk dat het waarschijnlijk ook wel net zou moeten passen in de hoogte (worst case body+55-250).

Maar goed, vooral eens proberen, zou ik zeggen. Ik houd zelf over het algemeen wel aan hoe kleiner hoe beter, des te makkelijker om mee te nemen, vind ik. Daarom heb ik ook voor de F-5XC gekozen, en niet bijvoorbeeld een ThinkTank Retrospective 10, wat ik anders nodig zou hebben gehad voor mijn gear, want de Retrospective 10 is goed anderhalf keer zo diep en oogt daarmee flink lomper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
SaURoN schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:53:
[...]

Ziet er inderdaad ook niet verkeerd uit! Schoudertas is ook geen probleem, zolang ze niet te bulky zijn. Denk alleen dat de F-5XA iets te klein is voor 2 objectieven en een camera. Dan zou ik op de F-5XB uitkomen, welke ook niet al te groot is
Of Domke F6 kun je ook nog kijken. Heb ik zelf en gebruik ik voor mijn 5d en 2 objectieven. Houd ik nog mooi genoeg ruimte over voor spulletjes zoals portemonnee / sleutels / dat soort dingen. En de tas niet niet echt "bulky" omdat hij mooi slap is qua stof.

• SaURoN
  • Niet online
henkie196 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:32:
Ik denk dat zo'n F-5XA misschien nog wel net zou passen, maar dat moet je vooral eens proberen. Ik heb voor mijn F-5XC ook veel rondgezocht op het internet of een camera met een 70-200/4 erop er wel in zou passen (helaas geen winkels in de buurt met Domke tassen). De opgegeven afmetingen geven namelijk aan van niet, maar in de praktijk kan het wel, zo bleek.

De F-5XB is vrij breed, net zo breed als de F-5XC, waarin een twee lenzen naast elkaar kunnen en ik heb er nog een flitser langs. De body blijft dan op de lens. Een F-5XA is breed genoeg voor twee lenzen, en ik denk dat het waarschijnlijk ook wel net zou moeten passen in de hoogte (worst case body+55-250).

Maar goed, vooral eens proberen, zou ik zeggen. Ik houd zelf over het algemeen wel aan hoe kleiner hoe beter, des te makkelijker om mee te nemen, vind ik. Daarom heb ik ook voor de F-5XC gekozen, en niet bijvoorbeeld een ThinkTank Retrospective 10, wat ik anders nodig zou hebben gehad voor mijn gear, want de Retrospective 10 is goed anderhalf keer zo diep en oogt daarmee flink lomper.
Hmm inderdaad, alleen kan ik die domke tassen niet zo 1-2-3 in de buurt vinden om het even te passen. Ik vind ze er wel mooi uitzien inderdaad (thinktank 5 of 7 ook trouwens)

Ben wel even de mediamarkt al in geweest alleen hadden ze daar net niet die urban photo sling van lowepro liggen om even te bekijken ;(
hypz schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:25:
[...]

Of Domke F6 kun je ook nog kijken. Heb ik zelf en gebruik ik voor mijn 5d en 2 objectieven. Houd ik nog mooi genoeg ruimte over voor spulletjes zoals portemonnee / sleutels / dat soort dingen. En de tas niet niet echt "bulky" omdat hij mooi slap is qua stof.
Zet ik ook op de lijst, is ook geen onaardige tas!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
henkie196 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:13:
Dat is een prima optie, ik heb zelf de F-5XZ, volgens mij een variant van de F-5XC maar dan zonder rits aan de onder/voorzijde? daar moeten die 2 lenzen + camera makkelijk inpassen. neem je 1 lens mee, dan kan er een fles water mee. Dit is m'n kleinste tas, ook al heb je een kleinere (mirrorless systeem)camera, ik zou persoonlijk geen kleinere tas aanraden.

M'n favoriete tas is de ThinkTank Urban Disguise 35, daar past een gripped 5D met een mounted 70-200 in d:)b

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuliandeB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-06-2024
Kan iemand mij helpen met een compacte tas voor mijn Panasonic GX1 met 14-42mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf gebruik ik voor de Fuji de ONA - The Bowery - Antique Cognac Leren schoudertas.
Er zijn ook andere opties als Think Tank - retrospective 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuliandeB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-06-2024
Beetje te duur, ik zoek iets simpels rond 30€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dat had je er niet bij geschreven wat je budget is. Helaas ik ken geen tassen in die prijs klasse. Wellicht in een winkel even kijken wat het aanbod is ? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Nou heb een aantal schoudertassen bekeken, en heb toch maar de Lowepro Urban Sling 150 gekocht. Heb een aantal normale schoudertassen gehad (crumpler), niet zozeer voor foto gebruik. Maar heb er altijd na een tijdje last van me schouders van gekregen. Toch maar besloten voor de sling bag gegaan.

Op het eerste gezicht een mooie tas, en ik kan er genoeg in kwijt..Meer dan eigenlijk hoeft! Kan er zo'n 2-3 objectieven in kwijt + Dslr.

Hij zit ook lekker zo op het eerste gezicht, maar goed ik zal er eerst een dag mee moeten lopen om er echt een oordeel over te kunnen geven! :)

Thanks voor de adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
SaURoN schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:54:
Nou heb een aantal schoudertassen bekeken, en heb toch maar de Lowepro Urban Sling 150 gekocht. Heb een aantal normale schoudertassen gehad (crumpler), niet zozeer voor foto gebruik. Maar heb er altijd na een tijdje last van me schouders van gekregen. Toch maar besloten voor de sling bag gegaan.
Even een algemeen vraagje naar aanleiding van deze opmerking: Hebben mensen met een slingtas minder gauw last van hun schouder dan met een schoudertas? Het gewicht hangt toch nog steeds op één schouder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Voor mijn persoonlijke schouders (die niet heel erg sportschool-waardig zijn) helpt het erg als het gewicht niet recht naar beneden trekt zoals bij sommige schoudertassen, maar meer half op je schouder / half in je nek. Uiteraard kan je een schoudertas ook diagonaal over je heen hangen, dan wordt het gewicht ook meer verdeeld.

Afhankelijk van wat voor sling tas heb je bij een sling tas gewoonweg een andere plaatsing van het gewicht, en als het goed is leunt een sling bijvoorbeeld ook in je rug en niet alleen aan je schouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
Hangt er ook vanaf hoeveel gewicht je erin hebt zitten.. en hoeveel je kan hebben voordat het oncomfortabel begint te worden. Zelf houdt het bij mij wel op bij een kilootje of 4, en dan heb ik zelfs nog een speciale bike messenger tas die inderdaad niet alleen op je schouder rust maar ook op je rug en rechterheup.

Schoudertassen en slingbags zijn er gewoon niet op gemaakt om lang mee rond te gaan lopen, dan kan je beter voor een rugzak gaan met twee schouderbanden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 10:41
Chiron schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:58:
Hangt er ook vanaf hoeveel gewicht je erin hebt zitten.. en hoeveel je kan hebben voordat het oncomfortabel begint te worden. Zelf houdt het bij mij wel op bij een kilootje of 4, en dan heb ik zelfs nog een speciale bike messenger tas die inderdaad niet alleen op je schouder rust maar ook op je rug en rechterheup.

Schoudertassen en slingbags zijn er gewoon niet op gemaakt om lang mee rond te gaan lopen, dan kan je beter voor een rugzak gaan met twee schouderbanden.
Klopt, zeker niet als je wat meer gear heb.
Heb bij een fotomagazine een naneu pro tango schoudertas als cadeau er bij 'gekregen' en is een prima schoudertas waar alles incl. 15" laptop in past, maar is een te grote last op de schouder.

Ben zelf op zoek naar een rugtas met de rits aan de rugzijde ivm veiligheid op vakanties enz.
De volgende gear wil ik er in mee kunnen slepen:

D3100
D7000
18-105
50mm 1.8
35mm 1.8
(Optioneel 18-55)
Metz 48 af-1 flitser
Blackrapid strap
2 opladers
3 extra accu's
Wat batterijen en sd kaartjes

Ben er nog niet over uit of ik de volgende items er wel/niet in wil:
iPad Mini
15" retina MacBook pro

En eventueel ruimte voor nog een extra flitser en/of lens voor in de toekomst, zodat ik bijvoorbeeld geen nieuwe tas hoef te halen zodra ik er 1 ding bij koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08-2020
@ henkie196 Ik heb nu een tijdje de hieronder genoemde slingtas en die draagt toch een stuk comfortabeler dan mijn schoudertas. Het gewicht hangt niet alleen op je schouder maar borst en rug nemen ook wat gewicht voor hun rekening. En hij slingert niet heen en weer tijdens het lopen. Een rugzak is uiteraard nog comfortabeler maar dat vind ik weer niet zo handig om even je camera uit je tas te pakken. Een slingtas is dus best of both worlds.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
bartpostma schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:14:
[...]
Ben er nog niet over uit of ik de volgende items er wel/niet in wil:
iPad Mini
15" retina MacBook pro
Ik zou gewoon als ik jou was alleen een iPad meenemen. Dat scheelt een hoop gewicht en daar kan je toch ook prima je foto's op bekijken? Is misschien wel een wat kleiner beeld maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Zodra er een laptop in moet, en helemaal een 15" wordt zo'n fototas enorm, incl. het (on)nodige gewicht.. zou idd kijken of je de ipad meeneemt, check dan eens de befaamde Lowepro Flipside 400 eens. Fotocompartiment aan de rugzijde, je ipad en andere spullen kan je aan de andere kant kwijt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Chiron schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:09:
Zodra er een laptop in moet, en helemaal een 15" wordt zo'n fototas enorm, incl. het (on)nodige gewicht.. zou idd kijken of je de ipad meeneemt, check dan eens de befaamde Lowepro Flipside 400 eens. Fotocompartiment aan de rugzijde, je ipad en andere spullen kan je aan de andere kant kwijt.
Oh, ik had gister een reactie (@HeligeKaas) geschreven maar zo te zien heb ik niet op 'verzenden' gedrukt 8)7

Je hebt gelijk denk ik. Echt on-the-go PP doe ik toch niet en heb genoeg geheugenkaartjes om de hele dag te blijven schieten. Leek me eerst makkelijk om een tas te hebben waar alles in zat, maar de laptop in een andere tas is misschien wel handiger, omdat ik niet altijd de laptop nodig zal hebben.

In dat geval gaat het dus om de D3100 + D7000 + 18-105 + 35 1.8 + 50 1.8 + flitser (+ ruimte voor 1 à 2 extra objectieven + een extra flitser, op de toekomst gericht) en een iPad Mini (+ blackrapid strap, extra accu's, twee oplader, sd kaartjes, batterijen (AA & AAA) en een intervalometer)

Flipside 400 AW ziet er netjes uit, niet te duur en past zo'n beetje alles in wat ik hier boven heb opgenoemd. Nu even kijken of er nog concurrentie is voor die tas. (Hoeft nu dus geen laptop meer bij in, worden de tassen sowieso stuk minder bulky van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Ik heb sinds kort de Lowepro Photo Sport 200 AW. Zo ver niks anders dan lof voor deze tas. Degelijk gebouwd en een stevige heupband. Veel ruimte voor persoonlijke items, het compartiment voor de camera is wat aan de kleine kant maar voor mijn beperkte verzameling lenzen uitstekend geschikt.
En natuurlijk is de oranje kleur en lust voor het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 23:19
Aangezien de eerste post van dit topic uit 2010 stamt en een aantal afbeeldingen in de reacties ongeldig zijn geworden lijkt het me het simpelste om gewoon jullie raad te vragen. O-)

Ik heb dus een Nikon AW1 gekocht en zoek nog een bijhorend tasje. Ik heb op Amazon en nog een paar sites de Nikon 1 Series Deluxe Digital Camera Case, vooral deze kleur heeft wel iets! :)
Nu vind ik deze enkel op de Amerikaanse Amazon en nog enkele andere Amerikaanse sites waarbij shippings kosten vaak meer dan dubbel zo hoog zijn als de tas zelf. Ik denk overigens niet dat dit een echte Nikon tas is, de prijzen zijn bizar laag en ik vind niets op de Nikon site. Maar heeft iemand enig idee waar ik een kan bestellen?

Mocht iemand een alternatief weten mag hij dit zeker ook melden!
Dit zijn m'n eisen:
  • Onopvallend, dus liefst niet eruit zien als een camera tas
  • Moet er goed uit zien
  • niet te groot, ik hoef geen handtas te hebben :)
  • niet te klein, camera moet er in passen (formaat ala iPad mini lijkt goed, zeker als die er dan ook in past)
Alvast bedankt!

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is zo'n tasje niet gewoon op e-bay te vinden?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
Ik heb een maand of twee geleden via ebay een grote 'ciesta flexible insert' aangekocht, om in mijn trekkersrugzak te steken. Ik ben daar zo tevreden over, dat ik nu overweeg om ook een kleinere te kopen om in mijn dagelijkse schoudertas te steken. Die dingen zijn van een behoorlijk goede kwaliteit en lijken overal in te passen. Je kan op die manier van elke tas een fototas maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik gebruik momenteel een schooltas om m'n spullen mee te nemen, maar dat is erg onpraktisch, daarom ben ik op zoek naar een praktische rugzak voor deze spullen:
• Nikon D3100 body
• Nikon D7100 body
• Nikon 18-55 lens
• Nikon 35mm 1.8 lens
• Nikon 50mm 1.8 lens
• Nikon 135mm 2.8 lens
• Zoom H4n recorder
• Reporter microfoon
• 32” ronde reflector (ingevouwen)
• Hama traveller compact pro statief
• Schouderstatief/Flycam (ik neem ze bijna nooit allebei tegelijkertijd mee)
• Kleine videolamp
• Flitser

Ik ga er vanuit dat er in de meeste tassen wel ruimte is voor een paar batterijen en SD-kaartjes.

Ik zit momenteel te denken aan een Case Logic SLRC-206 maar ik weet niet precies welke alternatieven er zijn. Mijn budget is €100,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Maand of twee geleden had ik hier de vraag voor een nieuwe tas voor mij. Vind het altijd wel even zo netjes om te laten weten wat het geworden is: henkie196 zijn suggestie is het (bijna) geworden. Een kata 3n1-20 met statief bevestiging. Dank allen hartelijk voor de hulp _/-\o_
henkie196 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:05:
Iets anders kan zoals met een Kata 3n1, waar (wel los bij te kopen) een tripod hangsysteem bij verkrijgbaar is dat het aan de achterkant van de rugzak hangt. Heeft als voordeel dat het niet meer gewicht op één schouder legt, maar als nadeel dat het gewicht van je statief verder bij je vandaan ligt en dus meer de neiging tot kantelen geeft. Ook vind ik zo'n systeem een nadeel als je je in een druk gebied begeeft dat je constant het idee hebt op te moeten letten niet mensen een statief in hun gezicht te duwen als je je omdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gac
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 13:48

gac

Na lang zoeken naar een geschikte tas ben ik op uitgekomen op de Lowepro Flipside 400 AW. Deze, omdat ik ten eerste een rugzak wilde vanwege de eerlijkere verdeling van de vele kilo's t.o.v. een schoudertas, en ten tweede het systeem waarbij de rits aan de rugkant zit me erg handig lijkt.
Nu valt het me op dat de groene variant (104 euro) in de meeste winkels zo'n 20 euro goedkoper is dan de zwarte (122 euro). Weet iemand of de kleur het enige verschil is, of dat er nog andere verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04

Bonbridge

35-85

Is alleen de kleur. Prima tas verder! Ben er al anderhalf jaar erg blij mee. Daarvoor gebruikte ik de 200 versie, toen der tijd altijd echt de perfecte tas voor mij geweest, totdat ik wat meer spullen kocht, ik hoefde dus ook geen seconde te twijfelen wat mijn volgende tas zou zijn. Hij zit fijn, goed formaat, en erg diefstalveilig, wat ik een enorm plus punt vind voor het reizen.

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Er zit geen verschil in. Behalve de prijs zou ik sowieso voor de groene gaan, de zwart/zwarte lijkt door zn kleur alsnog fototasseriger dan de groene variant.

Ik heb de mijne verkocht, maar ik zit er sterk over te denken om er toch weer een aan te schaffen :o Er is niet echt een alternatief voor wat de Flipside 400AW kan :D Misschien de Flipside Sport.. iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Die flipside sport 20L lijkt wel wat smaller dan een flipside 400, ik denk dat die grootste flipside meer vergelijkbaar is met de flipside 300. Als ik de flipside sport met de flipside vergelijk. Daarnaast lijkt het er op dat de gewone flipside een statief op de voorkant hangt (of achterkant, afhankelijk van hoe je het bekijkt) en de flipside sport hangt het statief aan de zijkant.

En natuurlijk de mooie kleurtjes van de sport.

Verder hebben Dakine en F-stop ook van dit soort rugzakken met toegang vanaf de rug. Tenba en Naneu ook, meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik heb mn flipside destijds ingeruild voor een Dakine Sequence, maar die is wel even een bak groter. Niet echt een everyday rugzak dat, de Sequence is echt enorm. Heeft inderdaad wel een rugopening net als de flipside.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5319/7053460377_f1c78f3b0b_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Heh, vond zelf die flipside 400 al aan de grote kant, maar die sequence is inderdaad best lomp als je ze zo naast elkaar ziet.

Aan de andere kant, m'n Dakine Pro II is niet veel kleiner (scheelt wel 7L, maar dat zie ik niet aan de buitendimensies af). En die Dakine gebruik ik wel gewoon als dagelijkse rugzak (tenzij ik met de fiets ga, dan is het een Ortlieb Track 26L, maar die is net zo lomp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Die Dakine Pro II is ook kleiner, 26L vs 33L van de Sequence. Wat de Sequence zo lomp maakt is de foto insert, dan wordt het letterlijk een koelkast met rughengsels. Je kan de insert er ook uit halen, maar wat ik jammer vind is dat het dan een enorm slap rugzakje wordt, dat net niet 'lekker' inelkaar collapsed met de compressiebanden aan de zijkanten. Dakine heeft de frontflap net even te groot gemaakt daarvoor waardoor de tas wel plat kan, maar heel breed blijft. Ziet er niet uit, en draagt ook niet echt fijn.
Is opzich ook wel logisch gezien het oorspronkelijke doel van de tas verder, normaliter bind je daar je snowboard aan vast namelijk. (Daar zijn die rubber patches voor).

Voor daily gebruik is de flipside veel prettiger, voelt een stuk robuuster en de stof is ook wat dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gac

gac

Bedankt voor jullie snelle antwoorden omtrent mijn Flipside 400-vraag! Ik heb zojuist de groene besteld voor 98 euro bij een winkel (camera.nl) die hier op Tweakers lekker slecht staat aangeschreven. ;-) Hopelijk is ie morgen binnen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Wat kan er fout gaan aan een tas zou je zeggen...Goede keuze! Ik heb mijn zwarte 400AW voor 89 euro gekregen bij cameratools.nl. Precies 1 week later was die 122 euro idd. Wazig...tis alleen de kleur.

Oh, ik heb de 70-200 II, 17-55/2.8 en de 10-22. De tas lijkt groot maar als je deze setup hebt, vind ik het soms wat onhandig qua ruimte; ze vergeten altijd dat je de zonnekap omgekeerd op de lens doet. Maar dat kan alleen met de 70-200. Met de overige 2 zonnekappen gaat het echt niet, die moeten in een apart vak....erg handig als je nog één of twee prime lensjes erbij hebt....

Voor de rest: prima tas!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gac

gac

Zo te horen heb je op het juiste moment toegeslagen, mooie prijs! ;-)
Mijn gear is vergelijkbaar met die van jou. De recente aanschaf van een 70-200 is de reden van aankoop van de 400AW, hij paste namelijk niet in m'n oude tas. Het "zonnekap" probleem zal ik ook wel krijgen. Nou ja, we zien wel, morgen weet ik het zeker. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
@gac en @Deathchant,

Zit zelf ook te kijken naar de Flipside 400AW (zwart), helaas de actie gemist en zie 'm nu overal voor €122. Zouden jullie wellicht een review kunnen schrijven? Her en der al wat reviews gelezen en ook op YouTube, maar deze waren niet allemaal even informatief. Hoe 'bulky' vinden jullie de tas trouwens? Hoe zit het verder met het voorste compartiment, is hier ruimte voor een 15" retina macbook pro en/of een iPad mini?

Heb momenteel een schoudertas, leuk een jaar geleden toen ik een D3100 met 2-3 lenzen had.
Tegenwoordig loop ik met deze gear rond:
D7000
D3100
18-105 VR
50mm f/1.8
35mm f/1.8
18-55 VR
Metz Mecablitz 48 AF-1
(wired) Remote
extra accu's
AA en AAA batterijen
BlackRapid strap

Statief (Velbon C500), maar hoeft niet in de tas.

Ik verwacht nog een flitser en een UWA te halen, eventueel ook nog portretlens (ooit, in de verre toekomst).

Blijf toch een amateur/hobby fotograaf en ik ga ook niet heel vaak er mee op stap dus wil ook geen twee of drie honderd euro neertellen voor een tas. Doch heb ik vrij veel capaciteit nodig en eigenlijk is de Lowepro 400AW een van de weinige tassen die ik tegen ben gekomen in deze prijsklasse die er ook nog een beetje mooi uit ziet en niet te lomp is.

Of weet iemand nog sterke concurrenten voor die tas?

Oh, en momenteel heb ik een Naneu Pro Military Ops Tango... op zich qua capaciteit op dit moment nét voldoende, maar zodra er ook maar één ding bij komt past het niet meer. Bovendien is een schoudertas gewoon niet te doen met fotografiegear, zeker niet als de laptop er ook bij in zit (slechts zelden het geval overigens).

[ Voor 11% gewijzigd door Selmer op 15-01-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001

Royz

Kleurenblind!!

Sjonge wat een berichten over de 400 AW! Heb hem vandaag binnen gehad, ben helaas op werk dus vanavond maar eens goed bekijken!

DC, jij had iets gebroken per ongeluk toch? Moeten we ergens op letten bij het uitproberen? ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
bartpostma schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:37:
@gac en @Deathchant,

Hoe 'bulky' vinden jullie de tas trouwens? Hoe zit het verder met het voorste compartiment, is hier ruimte voor een 15" retina macbook pro en/of een iPad mini?
15" laptop gaat er niet in passen, misschien in de Flipside 500AW. Ipad mini past wel in het voorvak.

Qua bulkyness.. ik vond het zelf wat minder dat de tas in dezelfde vorm blijft, ook als hij leeg is. Hij heeft harde/stevige zijwanden zegmaar. Daarbij is hij vrij 'diep'.

Voordeel daarvan is wel dat mijn D700 met grip erop zo in het cameracompartiment pastte.

Ik hem zelf weggedaan omdat ik hem toch te bulky vond, ondanks dat mn (15") laptop er niet in pastte. Tevens zijn de schouderbanden nogal kort, als je langer dan 1 meter 80 bent wordt het een beetje awkward.

En dan heb je nog de grote heupbanden, niet iedereen is daar een fan van. Wat tevens weer het sterke punt is van deze tas, je kan hem van je rug halen en naar je buik toe draaien en bij je cameraspullen zonder de tas op de grond te hoeven zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
@bartpostma.

Ik ga geen review schrijven, maar ik heb wel een behoorlijk stukje erover geschreven in dit topic.
Hier dus:
https://gathering.tweaker...message/40535566#40535566

Dit gaat er dus mee bij mij:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/s720x720/971022_2999605725000_1523564908_n.jpg
Je ziet hier eigenlijk al dat de 70-200 met zonnekap de rest wat meer samendrukt zeg maar.
Maar goed, klik maar op die link en dan kun je mijn ervaringen lezen.

Nog een nadeel vind ik dat je de regencover niet kunt gebruiken als je statief op je rugzak zit.

Ik vond em niet echt bulky. Gewoon een goeie rugzak.
Bij mij was een tandje afgebroken van de borstclip. Maar kep gewoon gratis 2 nieuwe gekregen. Geen idee hoe dat gebeurd was, maar als je veel gear meeneemt en lang wandelt zoals ik, dan is die borstclip gewoon een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Deathchant schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:28:
@bartpostma.

Ik ga geen review schrijven, maar ik heb wel een behoorlijk stukje erover geschreven in dit topic.
Hier dus:

Dit gaat er dus mee bij mij:
[afbeelding]
Je ziet hier eigenlijk al dat de 70-200 met zonnekap de rest wat meer samendrukt zeg maar.
Maar goed, klik maar op die link en dan kun je mijn ervaringen lezen.

Nog een nadeel vind ik dat je de regencover niet kunt gebruiken als je statief op je rugzak zit.

Ik vond em niet echt bulky. Gewoon een goeie rugzak.
Bij mij was een tandje afgebroken van de borstclip. Maar kep gewoon gratis 2 nieuwe gekregen. Geen idee hoe dat gebeurd was, maar als je veel gear meeneemt en lang wandelt zoals ik, dan is die borstclip gewoon een must.
Grootste lens bij mij is mijn 18-105 VR (heb mijn 70-300 VR weggedaan laatst dus), dus zal niet zo veel last hebben van het 'samendrukken'.

Ziet er goed uit, past genoeg in denk ik. Dit zal 'm waarschijnlijk worden... ook handig stukje in de link, danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Superdaantje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:38:
Zelf was ik opzoek naar een onopvallende schoudertas en het liefst een leren. Voor stedentrips en dagelijks gebruik. Na lang zoeken heb ik " ONA The Bowery Cognac " gekocht voor de systeem camera. Deze nu al weer tijdje in mijn bezit en besloten om ook het grote broertje te kopen. De " ONA The Brixton Cognac ". Deze tas is ruim genoeg voor de dslr en en extra objectieven. De MacBook/iPad past er ook nog in.

[afbeelding]

[afbeelding]
In de tas 5D3 + 24-70 II - 70-200 II, fuji X Pro1, MBA13 en klein gerij.

[afbeelding]
Groot en klein net ingevet
Prachtige tassen he! Zat zelf ook al een tijdje te kijken voor een tas die zowel voor een camera gebruikt kan worden tijdens een citytripje, als voor mijn werk (laptop, dossiers, etc) en kwam zodoende ook bij de ONA's uit. Deze vind ik namelijk ook zakelijk nog wel geschikt door het klassieke ontwerp. Vraagje: kun je de camerapadding er ook helemaal uithalen of loshalen? En nr 2: ik gebruik een 14" laptop (lenovo T430s), die is volgens mij net 2 cm breder dan een Macbook (pro). Volgens de specificaties is de Brixton geschikt tot 13", maar hoeveel ruimte heb je dan nog over in de breedte? Wellicht dat een 14" ook nog net past?

Anders ga ik waarschijnlijk voor deze: http://www.fotokonijnenberg.nl/ona-the-union-street-smoke
Ook een schitterende tas, met waarschijnlijk wel net wat extra ruimte voor dossiertjes ed. Qua foto-apparatuur zijn ze allebei meer dan voldoende groot dus dat is het probleem niet.

[ Voor 5% gewijzigd door werkenslaap op 19-01-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Heeft er iemand hier ervaring met de Acme Made Montgomery Street backpack (http://www.acmemade.com/c...ontgomery-street-backpack)? Ik ga binnenkort van werk uit over van een workstation naar een Macbook (pro 13"), en aangezien ik nu bijna dagelijke een bescheiden m43 kit mee neem leek het me handig om een passende tas te gebruiken waar ik beide ik kan meenemen, en misschien ook nog een appel en een paar bammetjes (maar die mogen gerust in een apart zakje, geen must).

De bovenstaande ONA Brixton zou waarschijnlijk perfect zijn, maar is mij iets aan de dure kant. Bovendien heb ik voor fotografische doeleinden ook al een Think Tank Retrospective 30, dus dat zou een beetje dubbelop worden.

Samengevat wat er in moet:
Macbook Pro 13"
Olympus E-PL5
Panasonic 20mm 1.7
Olympus 45mm 1.8
En eventueel nog één extra lens zoals de Samyang 7.5mm fisheye, 12-50mm PZ of een Takumar 50mm macro met adapter. Allemaal niet erg groot, en de samyang + Tak hebben een eigen koker/pouch dus hoeven niet persé in een vakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Heeft iemand een tip voor een tas voor de Nikon D5100 met standaard lens, waar ook ruimte is voor de 55-300mm VR van Nikon en een extra accu? Is Hama te doen? Ik wil er het liefst 50 euro voor kwijt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Wil je een schoudertas, rugzak of sling bag? Als ik uit ga van een schoudertas, moet hij opvallend "ik ben een cameratas" zeggen, of maakt dat minder uit?
Persoonlijk vind ik de schoudertassen van Crumpler wel erg voor het genoemde budget. Kijk maar eens naar de Crumpler Jackpack Photo 3000 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
SndBastard schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 07:57:
Wil je een schoudertas, rugzak of sling bag? Als ik uit ga van een schoudertas, moet hij opvallend "ik ben een cameratas" zeggen, of maakt dat minder uit?
Persoonlijk vind ik de schoudertassen van Crumpler wel erg voor het genoemde budget. Kijk maar eens naar de Crumpler Jackpack Photo 3000 bijvoorbeeld.
Ik vind Crumpler ook mooie degelijke tassen en met een beetje goed zoeken kan je soms leuke dealtjes halen van marktplaats.
Helaasheid der dingen van Crumpler is wel dat de informatie op hun site over oude modellen niet bestaand lijkt.
De site Taschenfreak.de en dan even omlaag scrollen naar het kopje Crumpler daar staan een hoop oudere modellen verzameld met plaatjes en vaak ook voorbeeld vullingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Even gewacht op de BTW Weg ermee! actie van de mediamarkt, wilde een Lowepro Flipside 400 AW (zwart) bestellen van €122 voor afgerond €101 euro, helaas doen alle foto-accesoires waaronder dus ook tassen, niet mee. Hij is op dit moment zelfs duurder (122 -> 128 euro) sinds 18:00 op 29-01-14, het begin van de BTW-actie.

Helaas, dan haal ik 'm wel een andere keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:47
Ben opzoek naar een nieuwe foto tas. Het liefst een rugzak waar een 15.6 inch laptop in past, in combinatie met een d7000 en +- 2 normaal formaat lenzen. Graag tips.

[ Voor 20% gewijzigd door Universal Creations op 01-02-2014 13:47 . Reden: Geen V&A op GoT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Geen antwoord op jouw vraag, maar zojuist dit tasje besteld:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51QkUjdohaL._SX395_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41aKJwbzChL._SX395_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51n4-nr1LuL._SX395_.jpg

Was op zoek naar een goedkoop, simpel tasje om mijn d3200 + 18-105 en nog wat los klein spul (en later nog een 35mm) in mee te nemen op bijvoorbeeld een wandeling of een stadsbezoekje. Zodoende bij deze tas uitgekomen. Voor mij een pluspunt is het feit dat de padding er ook uit kan worden gehaald en dan op reis als bescherming voor de camera in mijn daypack (rugzak) gebruikt kan worden. Daarmee 2 vliegen in 1 klap geslagen, voor 32 euro.

Voor mijn werk (laptop, dossiers etc) ga ik binnenkort de Street Union van ONA bestellen. Dit vind ik echt een mooie tas (niet eens alleen voor cameraspullen), echter het prijskaartje is wel even slikken :P

[ Voor 5% gewijzigd door werkenslaap op 01-02-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Maar welk tasje kijken we nu naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Merk is mij onbekend, maar heb hem besteld via amazon.de

Als hij binnen is laat ik wel even weten of het wat is! Lees dat ie uit China komt, dus zal wel een week of 2 duren.

[ Voor 47% gewijzigd door werkenslaap op 01-02-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
Als je zoekt op ebay naar 'canvas camera bag' kom je die vaak tegen.
Check ook dit: YouTube: Camera Bag Durability Test pt. 1 (Crumpler, Domke, Lowepro and cheap Chinese bag)
edit: model lijkt bbk-2 te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Teun_2 op 02-02-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik ben zelf opzoek naar een tasje of iets dergelijk die ik kan dragen tijdens dat ik een backpack om heb. Iets wat ook aardig meekan met backpacken dus een slingerende schoudertas lijkt me niks.

Wat voor types kan ik naar kijken, of hoe doen jullie het? Zijn er bijvoorbeeld tassen die bevestigd kunnen worden aan de schouderbanden oid?

Of zou ik het beste alles in de tas kunnen doen en iets bevestigen aan mn heupriem waar alleen de cam in gaat. Ik ben niet alleen dus als het nodig is kan iemand wat uit mn tas halen, wil alleen de cam binnen handbereik hebben.

Het is een slr met een lens van zo'n 15cm max. Waarschijnlijk korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Teun_2 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:38:
Als je zoekt op ebay naar 'canvas camera bag' kom je die vaak tegen.
Check ook dit: YouTube: Camera Bag Durability Test pt. 1 (Crumpler, Domke, Lowepro and cheap Chinese bag)
edit: model lijkt bbk-2 te zijn.
Ahh oke thanks! Beetje onzinnige testjes, maar mocht ik ooit aan een basketbalding moeten hangen dan weet ik dat de tas daar iig niet voor geschikt is ,-)

[ Voor 11% gewijzigd door werkenslaap op 03-02-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 22:52
Komende zomer ga ik voor anderhalve week naar Schotland. De bedoeling is om daar ter plaatse rond te reizen en te kamperen, bijvoorbeeld op de Isle Of Skye. Naar wat ik begrijp kan het daar enorm winderig zijn en hard regenen. Indien het te hard regent, dan passen we onze activiteiten wel aan. Je kunt echter een uurtje of vijf gaan trekken en als het dan begint te regenen, dan kan ik de fototas niet even in de auto proppen.

Ik ben dus op zoek naar een stevige, goed waterdichte tas. Eerst dacht ik aan een schoudertas, maar ik kan me voorstellen dat zoiets niet echt handig is in dit geval. Dan maar een rugtas? Iemand ervaring met de twee in deze situatie? Het is niet mijn bedoeling om alle gear mee te sleuren. Zelf dacht ik aan een dSLR met twee lenzen, een flitser en een statief.

In het geval van een schoudertas keek ik naar Ona The Bowery en Domke F5X-B, maar beiden lijken me niet waterdicht genoeg. Aanvullend ben ik ervan overtuigd dat een rugtas in dit geval comfortabeler en handiger zou zijn. Enige tips? Maximum budget is 150 euro, maar mag lager natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Reizen en kamperen, ik neem aan dat je dan nog wat ruimte in de rugzak zou willen hebben voor spul buiten foto gear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Waar heb je in Schotland een flitser voor nodig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Het lijkt mij inderdaad, zoals henkie196 ook zegt, dat als je gaat trekken je een daypack of zelfs backpack mee wilt met ruimte voor overig spul, zoals eten drinken regengear (Schotland...) etc.

Ben zelf in Nepal geweest afgelopen zomer, waar we trekkings van >7 dagen hebben gedaan en daar liepen wij altijd met backpacks. Voor een dSLR is dan een goede padded insert volgens mij het makkelijkst. Mijn backpack heeft een rits aan de zijkant, als je daar je insert 'inbouwt' tussen de overige spullen, heb je de camera bovendien redelijk makkelijk te pakken. Maar aangezien je sowieso niet de hele dag met meer dan 1 tas wilt lopen blijft het een beetje zoeken naar de juiste tussenweg.

Mocht het gewoon voor een trekking zijn van 5 uurtjes (dat noem ik eigenlijk geen trekking :P), dan zou ik een goede "foto-rugzak" of een waterdichte daypack met losse insert nemen. Beide met voldoende ruimte voor overige spullen. De afweging daartussen ligt er mi een beetje aan hoe snel je bij je fototoestel wilt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
Ik zou bij langere wandelingen ook gaan voor een goede daypack waar je zooi als extra kleding/regengear, hapje en een drankje en eventuele noodzooi als ehbo spul endergelijke in kwijt kan. En dan zorgen dat je de tas ruim genoeg kiest dat er ook nog een camera en lens in passen.
Voor camera en lens zou ik kiezen voor een losse lens hoes en een paraattas/holster voor de camera welke je dan aan de heupband van je daypack kan hangen, en welke je vervolgens bij regen weg kan stoppen in je daypack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Da's ook een goede optie inderdaad. Ik vind het zelf op reizen altijd fijner om alles bij elkaar te houden (dus ook snoertjes, oplader, lensdoekjes) en daarmee zo min mogelijk los spul door mijn backpack te hebben zwerven. In het geval van een daypack heb je daar natuurlijk wel minder snel last van dan bij een 60L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
dat ben ik ergens geheel met je een Werkenslaap, zooi bijelkaar houden is het beste in principe. Aan de andere kant is het zodanig voor de pak hebben van je camera en niet constant je tas van je rug moet nemen wel een groot voorkeel. En misschien moet je dan idd niet een lenspouch/holster nemen, maar een tasje waar je alle andere gear in kwijt kan.
En een statief kan je soms midden achterop je tas kwijt en soms kan je met de poten in zo'n flessenhouder steken en dan achterlangs de compressie straps van je tas oid. Hangt er ook vanaf of je een groot zwaar statief bij je heb of een compact travellertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Kijk eens naar de tassen van F-Stop Gear. Ik heb zelf de Loka (35L) en je kunt met de keuze van je insert bepalen hoeveel ruimte je gebruikt voor fotoapparatuur en de rest is dan voor andere zaken te gebruiken. De tas is redelijk waterafstotend en voor de echte regenbuien heb ik een losse regenhoes. Ze hebben diverse modellen en er zijn ook diverse maten van de inserts.

Mijn tas heeft al reizen naar Bhutan, IJsland, Zuid-Afrika gedaan (vaak 2 bodies, 3 tot 4 lenzen, statief, etc) en tot nu toe geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Het is inderdaad niet de bedoeling om non-stop te trekken met een gigantische rugzak. We huren ter plaatse een auto, parkeren die ergens en gaan dan een wandeling maken van een uur of 5. Als dat dan geen trekken is, dan is dat maar zo :P. Gerief blijft dan gewoon in de auto zitten, behalve benodigdheden zoals eten, drinken en de fotogear. De F-stop Loka is wat aan de grote kant, de Guru ziet er handiger uit in mijn geval, maar is me wat te duur.

Het is vooral de bedoeling om niet de hele tijd een berg zooi mee te moeten sleuren. Als de tas groot is, dan ben ik geneigd om meer lenzen mee te nemen en dat is de bedoeling niet. Iets compacts voor dslr + 2 lenzen, eventueel met strap om statief vast te maken en wat plaats voor eten en drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik heb vorige week (2e-hands) een Lowepro S&F Rover Light gekocht. Rugzak waarbij het bovenste deel nog voor losse zooi gebruikt kan worden. Draagt een stuk lekkerder dan het (te) kleine schoudertasje dat ik eerst had. Past voor mij voorlopig prima met mijn spullen. Onderin genoeg ruimte voor body, 3 of 4 lenzen, flitser en losse dingetjes. Bovenin agenda, notitieblok en wat eten en drinken. Statief kan ook aan de tas worden gehangen. Heerlijk ding.

Afbeeldingslocatie: http://static.photo.net/attachments/bboard/000/000wbD-315884.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik heb een zelfde soort gebruik van mijn Clik Elite Probody Sport, waarin over het algemeen een camera + 2 lenzen zitten, soms een flitser en soms ook een statief er aan. En meestal nog wat water, eten en/of een jas. Als je niet zo'n toeter hebt als mijn 70-200, zou je waarschijnlijk ook met een Compact Sport uit kunnen. De huidige versies hebben ook een regencover (die van mij is helaas net van voor die update).

Niet een al te lomp grote rugzak, ziet er nog vrij beschaafd uit, en zit voor mij persoonlijk ook erg comfortabel.

Lowepro heeft ook een Photo Hatchback, wat een beetje hetzelfde idee is, maar met toegang vanaf de rug (makkelijker bij lenzen wisselen). Helaas geen statiefbevestigingen, van wat ik er van heb gezien.

Die Rover is behoorlijk groot, als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ja, de Rover is voor een rugzak vrij groot, maar hij draagt wel erg lekker (goede schouder- en buikriem) en ik heb liever wat ruimte om in te rommelen. Iets kleiner zou ook nog wel werken ja, zolang je niet te veel telelenzen meezeult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Flying schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:49:
Komende zomer ga ik voor anderhalve week naar Schotland. De bedoeling is om daar ter plaatse rond te reizen en te kamperen, bijvoorbeeld op de Isle Of Skye. Naar wat ik begrijp kan het daar enorm winderig zijn en hard regenen. Indien het te hard regent, dan passen we onze activiteiten wel aan. Je kunt echter een uurtje of vijf gaan trekken en als het dan begint te regenen, dan kan ik de fototas niet even in de auto proppen.

Ik ben dus op zoek naar een stevige, goed waterdichte tas. Eerst dacht ik aan een schoudertas, maar ik kan me voorstellen dat zoiets niet echt handig is in dit geval. Dan maar een rugtas? Iemand ervaring met de twee in deze situatie? Het is niet mijn bedoeling om alle gear mee te sleuren. Zelf dacht ik aan een dSLR met twee lenzen, een flitser en een statief.

In het geval van een schoudertas keek ik naar Ona The Bowery en Domke F5X-B, maar beiden lijken me niet waterdicht genoeg. Aanvullend ben ik ervan overtuigd dat een rugtas in dit geval comfortabeler en handiger zou zijn. Enige tips? Maximum budget is 150 euro, maar mag lager natuurlijk.
Ik kom al jaren in Schotland. Ik ga elk jaar 2x en sleep altijd alles mee.
Lees deze post van mij in dit topic eens door; hier vertel ik namelijk over mijn ervaringen met de Lowepro Flipside 400AW + Schotland + actiefoto's :)

Je kunt pech hebben dat het aan 1 stuk door blijft regenen, al is doorgaans de regen in schotland niet zo hard. De wind maakt het een stuk erger. Ik wandel alleen maar in Schotland en geloof me maar als ik zeg dat een schoudertas je wandeltochten niet gaat bevorderen. Ik zou gewoon voor een goeie rugzak gaan.
Je kunt kijken naar de Lowepro Flipside Sport 20Liter, die is erg lichtgewicht, waterdicht door een regencover en heeft een statiefhouder. Hij is bij de schouderbanden goed geventileerd en al want warm krijg je het wel ;)

Je zult er uiteraard aan gedacht hebben, maar zorg voor goeie waterdichte schoenen. Cliché om te zeggen wellicht, maar regenkleding met een goretex voering is niet altijd een overbodige luxe ;)
Een water-bladder is leuk, maar je moet er wel een apart vak voor in je rugzak hebben, anders loopt je fotoapparatuur teveel risico.

En als je foto's in de regen wilt maken, adviseer ik je om zoiets aan te schaffen (of zelf te maken):
http://www.fotokonijnenberg.nl/op-tech-rainsleeve-2-stuks

Tis geen megaprofessionele oplossing, maar het werkt wel.
Oh, ik als GROOT schotland liefhebber......maak je wel een testcase hier zodat we ook kunnen genieten van je vakantie?

Oh tip: als je naar Skye gaat, probeer in Elgol de boot te pakken naar Loch Coruisk en vergeet de trotternish ridge niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Alleen hebben de flipside en flipside sport niet echt veel ruimte voor wat anders. Of beter gezegd geen daypack gedeelte. Kan je zo'n waterzak aan de zijkant hangen in de flipside 400? Mijn probody sport heeft een los compartiment ervoor op de rug, zelfs met gaten onderin voor het geval het mis gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
SndBastard schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 07:57:
Sorry, wat lang geleden. Ik heb een Case Logic CPL 106 (zwart) gekocht. Daar ben ik heel tevreden over.

[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 04-02-2014 22:07 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
@Deathchant: ik had uiteraard ten tijde dat je die post maakte hem al doorgelezen en gisteren ook dit topic doorzocht op enkele termen, waaronder schotland. De flipside is niet echt mijn ding, veel te groot om mee te zeulen. Ik wil het echt basic houden en dacht eraan enkel de 60D mee te nemen met 17-40L en 50mm of 85mm inclusief statief.

Dus een rugzak waar die dingen in passen en een statief kan aanhangen, eventueel met een extra vakje voor wat eten en drinken is meer dan voldoende. Het vooral om mezelf te behoeden van overbelasting. Achteraf gezien zal ik de helft van de spullen die ik anders zou meenemen, toch niet gebruikt hebben en misschien gedurende wandelingen wel vloeken van het gewicht en/of onhandigheid tijdens bepaalde manoeuvres.

Zoals aangehaald is een rugzak met een daypack wel een leuk idee. Ik vind zelf bijvoorbeeld de rugzak van het merk National Geographic mooi, maar die is niet waterproof. Had al eens zitten kijken naar Dakine, maar zoveel is daar niet van terug te vinden eigenlijk.
Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste