Hé balen. Heb de tas gisteravond nog voor de volle mep gekocht.
Ach, bedankt iig! Haal ik binnekort het abonnement maar voor het statief.
Ach, bedankt iig! Haal ik binnekort het abonnement maar voor het statief.
Haha, de meningen over de Zoom zijn nogal verdeeld... maar goed, mijn Redged doet het nog primaRoobje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:07:
@bennyd mij zouden ze meer geld moeten geven om de zoom te gaan lezen...
Ongetwijfeld, maar een beetje of topic voor dit topicbennyd schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:12:
[...]
Haha, de meningen over de Zoom zijn nogal verdeeld... maar goed, mijn Redged doet het nog prima![]()
...
Ik heb 2 jaar een 3n1-20 gebruikt, deze is nu in het bezit van een medetweaker. Fijne tas, maar werd uiteindelijk te klein. Heb je specifieke vragen?Roobje schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:11:
[...]
Iemand trouwens ervaringen met de Kata Sling BackPack's?
Ik vraag me af of de mogelijkheid om te switchen tussen slingbag en backpack de draag comfort benadeeld ten opzichte van een dedicated slingbag or backpack. Ik denk dat ruimte nu nog geen probleem wordt. Ik heb nog niet heel veel lenzen en gebruik eigenlijk enkel mijn 35mm, wil op termijn gaan uitbreiden.bennyd schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:16:
[...]
Ik heb 2 jaar een 3n1-20 gebruikt, deze is nu in het bezit van een medetweaker. Fijne tas, maar werd uiteindelijk te klein. Heb je specifieke vragen?
Ik heb hem niet veel als slingbag gebruikt, vond het niet echt comfortabel voor een dag, maar voor korte stukken goed te doen. Iedere keer wisselen houdt in dat de lengte van de band aangepast moet worden, maar is goed te doen.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
[ Voor 53% gewijzigd door jelveen op 14-11-2013 16:52 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
[ Voor 4% gewijzigd door henkie196 op 15-11-2013 09:16 ]
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Ziet er inderdaad ook niet verkeerd uit! Schoudertas is ook geen probleem, zolang ze niet te bulky zijn. Denk alleen dat de F-5XA iets te klein is voor 2 objectieven en een camera. Dan zou ik op de F-5XB uitkomen, welke ook niet al te groot ishenkie196 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:13:
Is een schoudertas iets? Ik heb zelf een Domke F-5XC die ik in een rugzak stop (wat meestal mijn handbagage is) en zo mee kan nemen. Kan ik bij een dagje uit ook zo meenemen, of in de rugzak laten (afhankelijk van de omgeving) en de rugzak aan doen.
Voor jouw gear zou ik dan wel iets kleiners nemen, eerder een F-5XA of iets soortgelijks van ThinkTank of een ander merk.
Budget is van ondergeschikt belang, tenminste meer als 100-200 euro hoeft het van mij niet te kosten, of het moet zo'n super geweldige tast te zijnSuperdaantje schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:42:
Advies geef ook een budget aan, maar beste tip die men je kan geven ga naar de winkel met je spullen en test een paar tassen. Draagcomfort is iets persoonlijks.
Voor stedentrips gebruik ik zelf het liefst een schoudertas....
Zelf gebruikte ik erg veel de Think Tank Retrospective 20 als ik een schoudertas wilde gebruiken. Tegenwoordig is dat een leren tas van ONA - the brixton cognac.
Of Domke F6 kun je ook nog kijken. Heb ik zelf en gebruik ik voor mijn 5d en 2 objectieven. Houd ik nog mooi genoeg ruimte over voor spulletjes zoals portemonnee / sleutels / dat soort dingen. En de tas niet niet echt "bulky" omdat hij mooi slap is qua stof.SaURoN schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:53:
[...]
Ziet er inderdaad ook niet verkeerd uit! Schoudertas is ook geen probleem, zolang ze niet te bulky zijn. Denk alleen dat de F-5XA iets te klein is voor 2 objectieven en een camera. Dan zou ik op de F-5XB uitkomen, welke ook niet al te groot is
Hmm inderdaad, alleen kan ik die domke tassen niet zo 1-2-3 in de buurt vinden om het even te passen. Ik vind ze er wel mooi uitzien inderdaad (thinktank 5 of 7 ook trouwens)henkie196 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:32:
Ik denk dat zo'n F-5XA misschien nog wel net zou passen, maar dat moet je vooral eens proberen. Ik heb voor mijn F-5XC ook veel rondgezocht op het internet of een camera met een 70-200/4 erop er wel in zou passen (helaas geen winkels in de buurt met Domke tassen). De opgegeven afmetingen geven namelijk aan van niet, maar in de praktijk kan het wel, zo bleek.
De F-5XB is vrij breed, net zo breed als de F-5XC, waarin een twee lenzen naast elkaar kunnen en ik heb er nog een flitser langs. De body blijft dan op de lens. Een F-5XA is breed genoeg voor twee lenzen, en ik denk dat het waarschijnlijk ook wel net zou moeten passen in de hoogte (worst case body+55-250).
Maar goed, vooral eens proberen, zou ik zeggen. Ik houd zelf over het algemeen wel aan hoe kleiner hoe beter, des te makkelijker om mee te nemen, vind ik. Daarom heb ik ook voor de F-5XC gekozen, en niet bijvoorbeeld een ThinkTank Retrospective 10, wat ik anders nodig zou hebben gehad voor mijn gear, want de Retrospective 10 is goed anderhalf keer zo diep en oogt daarmee flink lomper.
Zet ik ook op de lijst, is ook geen onaardige tas!hypz schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:25:
[...]
Of Domke F6 kun je ook nog kijken. Heb ik zelf en gebruik ik voor mijn 5d en 2 objectieven. Houd ik nog mooi genoeg ruimte over voor spulletjes zoals portemonnee / sleutels / dat soort dingen. En de tas niet niet echt "bulky" omdat hij mooi slap is qua stof.
Dat is een prima optie, ik heb zelf de F-5XZ, volgens mij een variant van de F-5XC maar dan zonder rits aan de onder/voorzijde? daar moeten die 2 lenzen + camera makkelijk inpassen. neem je 1 lens mee, dan kan er een fles water mee. Dit is m'n kleinste tas, ook al heb je een kleinere (mirrorless systeem)camera, ik zou persoonlijk geen kleinere tas aanraden.henkie196 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:13:
Is een schoudertas iets? Ik heb zelf een Domke F-5XC die ik in een rugzak stop (wat meestal mijn handbagage is) en zo mee kan nemen. Kan ik bij een dagje uit ook zo meenemen, of in de rugzak laten (afhankelijk van de omgeving) en de rugzak aan doen.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Even een algemeen vraagje naar aanleiding van deze opmerking: Hebben mensen met een slingtas minder gauw last van hun schouder dan met een schoudertas? Het gewicht hangt toch nog steeds op één schouder?SaURoN schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:54:
Nou heb een aantal schoudertassen bekeken, en heb toch maar de Lowepro Urban Sling 150 gekocht. Heb een aantal normale schoudertassen gehad (crumpler), niet zozeer voor foto gebruik. Maar heb er altijd na een tijdje last van me schouders van gekregen. Toch maar besloten voor de sling bag gegaan.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Klopt, zeker niet als je wat meer gear heb.Chiron schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:58:
Hangt er ook vanaf hoeveel gewicht je erin hebt zitten.. en hoeveel je kan hebben voordat het oncomfortabel begint te worden. Zelf houdt het bij mij wel op bij een kilootje of 4, en dan heb ik zelfs nog een speciale bike messenger tas die inderdaad niet alleen op je schouder rust maar ook op je rug en rechterheup.
Schoudertassen en slingbags zijn er gewoon niet op gemaakt om lang mee rond te gaan lopen, dan kan je beter voor een rugzak gaan met twee schouderbanden.
Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa
Ik zou gewoon als ik jou was alleen een iPad meenemen. Dat scheelt een hoop gewicht en daar kan je toch ook prima je foto's op bekijken? Is misschien wel een wat kleiner beeld maarja.bartpostma schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:14:
[...]
Ben er nog niet over uit of ik de volgende items er wel/niet in wil:
iPad Mini
15" retina MacBook pro
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Oh, ik had gister een reactie (@HeligeKaas) geschreven maar zo te zien heb ik niet op 'verzenden' gedruktChiron schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:09:
Zodra er een laptop in moet, en helemaal een 15" wordt zo'n fototas enorm, incl. het (on)nodige gewicht.. zou idd kijken of je de ipad meeneemt, check dan eens de befaamde Lowepro Flipside 400 eens. Fotocompartiment aan de rugzijde, je ipad en andere spullen kan je aan de andere kant kwijt.
🤞🏻
Your Friendly Neighborhood Moderator
henkie196 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:05:
Iets anders kan zoals met een Kata 3n1, waar (wel los bij te kopen) een tripod hangsysteem bij verkrijgbaar is dat het aan de achterkant van de rugzak hangt. Heeft als voordeel dat het niet meer gewicht op één schouder legt, maar als nadeel dat het gewicht van je statief verder bij je vandaan ligt en dus meer de neiging tot kantelen geeft. Ook vind ik zo'n systeem een nadeel als je je in een druk gebied begeeft dat je constant het idee hebt op te moeten letten niet mensen een statief in hun gezicht te duwen als je je omdraait.
R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
[ Voor 11% gewijzigd door Selmer op 15-01-2014 10:42 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
15" laptop gaat er niet in passen, misschien in de Flipside 500AW. Ipad mini past wel in het voorvak.bartpostma schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:37:
@gac en @Deathchant,
Hoe 'bulky' vinden jullie de tas trouwens? Hoe zit het verder met het voorste compartiment, is hier ruimte voor een 15" retina macbook pro en/of een iPad mini?
Grootste lens bij mij is mijn 18-105 VR (heb mijn 70-300 VR weggedaan laatst dus), dus zal niet zo veel last hebben van het 'samendrukken'.Deathchant schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:28:
@bartpostma.
Ik ga geen review schrijven, maar ik heb wel een behoorlijk stukje erover geschreven in dit topic.
Hier dus:
https://gathering.tweaker...message/40535566#40535566
Dit gaat er dus mee bij mij:
[afbeelding]
Je ziet hier eigenlijk al dat de 70-200 met zonnekap de rest wat meer samendrukt zeg maar.
Maar goed, klik maar op die link en dan kun je mijn ervaringen lezen.
Nog een nadeel vind ik dat je de regencover niet kunt gebruiken als je statief op je rugzak zit.
Ik vond em niet echt bulky. Gewoon een goeie rugzak.
Bij mij was een tandje afgebroken van de borstclip. Maar kep gewoon gratis 2 nieuwe gekregen. Geen idee hoe dat gebeurd was, maar als je veel gear meeneemt en lang wandelt zoals ik, dan is die borstclip gewoon een must.
Prachtige tassen he! Zat zelf ook al een tijdje te kijken voor een tas die zowel voor een camera gebruikt kan worden tijdens een citytripje, als voor mijn werk (laptop, dossiers, etc) en kwam zodoende ook bij de ONA's uit. Deze vind ik namelijk ook zakelijk nog wel geschikt door het klassieke ontwerp. Vraagje: kun je de camerapadding er ook helemaal uithalen of loshalen? En nr 2: ik gebruik een 14" laptop (lenovo T430s), die is volgens mij net 2 cm breder dan een Macbook (pro). Volgens de specificaties is de Brixton geschikt tot 13", maar hoeveel ruimte heb je dan nog over in de breedte? Wellicht dat een 14" ook nog net past?Superdaantje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:38:
Zelf was ik opzoek naar een onopvallende schoudertas en het liefst een leren. Voor stedentrips en dagelijks gebruik. Na lang zoeken heb ik " ONA The Bowery Cognac " gekocht voor de systeem camera. Deze nu al weer tijdje in mijn bezit en besloten om ook het grote broertje te kopen. De " ONA The Brixton Cognac ". Deze tas is ruim genoeg voor de dslr en en extra objectieven. De MacBook/iPad past er ook nog in.
[afbeelding]
[afbeelding]
In de tas 5D3 + 24-70 II - 70-200 II, fuji X Pro1, MBA13 en klein gerij.
[afbeelding]
Groot en klein net ingevet
[ Voor 5% gewijzigd door werkenslaap op 19-01-2014 18:17 ]
...
Ik vind Crumpler ook mooie degelijke tassen en met een beetje goed zoeken kan je soms leuke dealtjes halen van marktplaats.SndBastard schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 07:57:
Wil je een schoudertas, rugzak of sling bag? Als ik uit ga van een schoudertas, moet hij opvallend "ik ben een cameratas" zeggen, of maakt dat minder uit?
Persoonlijk vind ik de schoudertassen van Crumpler wel erg voor het genoemde budget. Kijk maar eens naar de Crumpler Jackpack Photo 3000 bijvoorbeeld.
[ Voor 20% gewijzigd door Universal Creations op 01-02-2014 13:47 . Reden: Geen V&A op GoT ]
[ Voor 5% gewijzigd door werkenslaap op 01-02-2014 13:59 ]
[ Voor 47% gewijzigd door werkenslaap op 01-02-2014 21:06 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Teun_2 op 02-02-2014 19:41 ]
Ahh oke thanks! Beetje onzinnige testjes, maar mocht ik ooit aan een basketbalding moeten hangen dan weet ik dat de tas daar iig niet voor geschikt is ,-)Teun_2 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:38:
Als je zoekt op ebay naar 'canvas camera bag' kom je die vaak tegen.
Check ook dit: YouTube: Camera Bag Durability Test pt. 1 (Crumpler, Domke, Lowepro and cheap Chinese bag)
edit: model lijkt bbk-2 te zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door werkenslaap op 03-02-2014 11:58 ]
Ik kom al jaren in Schotland. Ik ga elk jaar 2x en sleep altijd alles mee.Flying schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:49:
Komende zomer ga ik voor anderhalve week naar Schotland. De bedoeling is om daar ter plaatse rond te reizen en te kamperen, bijvoorbeeld op de Isle Of Skye. Naar wat ik begrijp kan het daar enorm winderig zijn en hard regenen. Indien het te hard regent, dan passen we onze activiteiten wel aan. Je kunt echter een uurtje of vijf gaan trekken en als het dan begint te regenen, dan kan ik de fototas niet even in de auto proppen.
Ik ben dus op zoek naar een stevige, goed waterdichte tas. Eerst dacht ik aan een schoudertas, maar ik kan me voorstellen dat zoiets niet echt handig is in dit geval. Dan maar een rugtas? Iemand ervaring met de twee in deze situatie? Het is niet mijn bedoeling om alle gear mee te sleuren. Zelf dacht ik aan een dSLR met twee lenzen, een flitser en een statief.
In het geval van een schoudertas keek ik naar Ona The Bowery en Domke F5X-B, maar beiden lijken me niet waterdicht genoeg. Aanvullend ben ik ervan overtuigd dat een rugtas in dit geval comfortabeler en handiger zou zijn. Enige tips? Maximum budget is 150 euro, maar mag lager natuurlijk.
Sorry, wat lang geleden. Ik heb een Case Logic CPL 106 (zwart) gekocht. Daar ben ik heel tevreden over.SndBastard schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 07:57:
Wil je een schoudertas, rugzak of sling bag? Als ik uit ga van een schoudertas, moet hij opvallend "ik ben een cameratas" zeggen, of maakt dat minder uit?
Persoonlijk vind ik de schoudertassen van Crumpler wel erg voor het genoemde budget. Kijk maar eens naar de Crumpler Jackpack Photo 3000 bijvoorbeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 04-02-2014 22:07 ]
...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq