Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Ik heb de Photo sport 200 AW van Lowepro, Prima daypack voor een klein tot middel DSLR (zonder grip) en 1 lens (in het cameragedeelte, extra lens en flitser kan boven in) Raincover en genoeg ruimte voor regen broek en lunch. Statief kan aan de zij- of onderkant. Ruimte voor een camelbag en goede ondersteuning op heupen en schouders voor tijdens het lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

ik ben op zoek naar een backpack waar een canon d450 inpast, met een extra lens en wat extra batterijen.
Maar daarnaast ook ruimte voor een paar flesjes water, een trui en een broodje.

In de winkel de Lowepro Photo Hatchback 22L AW gezien, en die was wat klein.
Ook de Lowepro Rover Pro 45L AW gezien, en die is dan weer te groot.

Heeft iemand goede tips? Ander merk dan lowpro mag ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Zie mijn post boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27

mrc4nl

Procrastinatie expert

mijn huidige fototas is niet handig voor de gear die ik heb. Ik ben op zoek naar een oplossing maar weet niet precies hoe en wat. beetje advies is welkom

Wat is het probleem?
Mijn lenzen verzuipen in de tas. ik kan 3 primes op elkaar stapelen en dan nog in hetzelfde vakje kwijt,zelfs een telelens+prime steekt niet uit.
De hoogte van de schotjes zorgt er ook voor dat ik niet makkelijk van lens kan wisselen.
Ik moet dan de tas af doen, op de grond leggen helemaal open ritsen en dan kan ik er pas makkelijk bij.
niet erg handig/

Hier een foto zonder schotjes, de camera is normaal gesproken aan een draagriem bevestigd
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8zkzavRjbPEdifQ7K5mQ1t6N/full.jpg

wat ik nu wel eens doe is de kleine objectieven los vooraan leggen.
ik kan er dan makkelijk bij, maar er is ook kans dat ze er zomaar uit rollen (nouja als je rits openstaat)

gewenste situatie
ik zoek een tas waarbij een boel kleine objectieven een vaste plek hebben, die makkelijk toegankelijk is.

Mogelijke oplossingen?
ik denk dan een nieuwe fototas/rugzak niet veel helpt. ik zal met veel loze ruimte blijven zitten.Met kleinere tasjes is er weer geen ruimte voor 1L drinken

• Misschien zijn er kleine tasjes/buidels die ik aan een riem vastmaak met plek voor 3 kleine lenzen..
op die manier hoef ik minder vaak de rugzak te openen en kan ik met de meest gebruikte objectieven snel wisselen

• Verlaagde schotten, zodat de lenzen niet uit de tas kunnen vallen maar wel goed toegankelijk zijn, en de rits slechts een klein stukje open hoeft. maarja waar vind je die

• Plukschuim?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Met plukschuim heb je denk ik nog de beste oplossing voor zoveel kleine lenzen... Want ik kan me geen tas bedenken die rekening houdt met zulke compacte lenzen. Gat in de markt voor m4/3 gebruikers?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb de volgende tas nieuw:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CMBQgJgTwj1hLt8Pdj1qdPXG/full.jpg

Case Logic CPL-109 Grijs

Erg fijne en lichte tas. Standaard geschikt voor body + medium lengte lens en een extra lens. Ik heb ook lens pouches gekocht (van neopreen), waardoor ik toch drie lenzen mee kan nemen.

Body+grip gaat waarschijnlijk niet passen. Daar is de tas net te klein voor.

Ik vind het zelf fijner dan een slingshot. Zie de website van Case Logic voor meer foto's: http://www.caselogic.com/...ugzak-_-cpl_-_109_-_gray#

[ Voor 16% gewijzigd door Bolletje op 31-03-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht hebben jullie nog een idee, want ik heb vele sites al doorgezocht en kan niet echt vinden wat ik zoek.

Ik zoek: een rugzak (geen sling ivm nekklachten) waar een Nikon D600 met de 70-200 f4 VR lens gemonteerd op de body in past en plaats is voor de Nikkor 24-85 f3.5 - f4.5 VR en wat klein grut (50 f1.8,, accu, geheugenkaartjes). Meer hoeft er niet in en de rugzak zo klein en licht mogelijk.

Prijs tot max 150 Euro, liefst wat minder. Als ik meer mee neem heb ik al een trolley waar alles inpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Met of zonder grip? Dat maakt voor de dikte een fors verschil.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed punt: zonder grip!

Dacht zelf eventueel aan een Crumpler Light Delight Full Photo Backpack.
Volgens de specs is de D600 1 cm te hoog, maar gezien het materiaal zal die er wel in te krijgen zijn (hoop ik / denk ik.... bij Coolblue verwachten ze zelfs een D800 erin te kunnen proppen)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
mrc4nl schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:22:
Mijn lenzen verzuipen in de tas.
Een extra verdieping maken? Ik heb een 'tussenschot' er horizontaal in geplakt welke ik dan als plateau'tje kan gebruiken voor een camera met lens, en waaronder tussenschoten van halve hoogte een aantal compacte lenzen uit elkaar houden - en tevens als fundering voor het plateau'tje werken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sy2crF42iAoprPa8OMmKAOhR/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yxTlTwPJxLhQkYVTF7dQrnds/thumb.jpg

Er passen zo in principe 6 heeel compacte primes onderin of 3 korte tele, met 1 lange tele-zoom aan de zijkant, en een camera+lens dus los bovenop. De Olympus OM primes zijn wel ècht heel klein hoor, ik weet niet of die drie grotere lenzen van jou er zo makkelijk in gaan passen. Ik heb de Retrospective 5, misschien heb je een groter model nodig, maar dan kan je wel hetzelfde truukje uithalen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:26:
Wellicht hebben jullie nog een idee, want ik heb vele sites al doorgezocht en kan niet echt vinden wat ik zoek.

Ik zoek: een rugzak (geen sling ivm nekklachten) waar een Nikon D600 met de 70-200 f4 VR lens gemonteerd op de body in past en plaats is voor de Nikkor 24-85 f3.5 - f4.5 VR en wat klein grut (50 f1.8,, accu, geheugenkaartjes). Meer hoeft er niet in en de rugzak zo klein en licht mogelijk.

Prijs tot max 150 Euro, liefst wat minder. Als ik meer mee neem heb ik al een trolley waar alles inpast.
Ik ben zelf erg tevreden met m'n Lowepro Fastpack 350. Hier kan ik een D700 met 70-200/2.8 in kwijt en er is nog genoeg ruimte voor andere zaken. Het laptopvak gebruik ik vaak om een dun jasje in te stoppen en wat vuilniszakken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, heb hem bekeken, maar vrij zwaar en vrij groot. Vooral het vak boven het cameravak heb ik in zijn geheel niet nodig. Daar zit juist een beetje mij probleem. De tassen zonder zo'n vak passen vaak geen tele lenzen in, de tassen waar de tele goed inpast hebben grote extra ruimtes voor niet-foto spullen die ik niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Lowepro Flipside 200/300?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36
@RDDR:
Is de Lowepro Flipside Sport serie niks voor je?

Dit is de 20L variant:
http://resourcemagonline....wepro-Flipside-20L-AW.jpg

Erg licht materiaal, goed geventileerd, regencover en heeft een erg goede statiefhouder.

Zie hier voor meer info. Misschien dat de 10L versie ook net goed voor je is:
http://www.lowepro.com/flipside-sport

EDIT: nou we toch over die Flipside sport bezig zijn...weet iemand toevallig of de raincover over de tas heen gaat als het statief gemonteerd is? Volgens mij niet, maar ff zeker weten :)
EDIT2: ah nee gaat niet volgens deze gast: YouTube: Lowepro Flipside Sport 15L AW

Ik heb sinds een jaar de Flipside 400AW, maar soms is hij wat bulky, zeker als je de zonnekappen op de lens laat. Reviews en filmpjes laten altijd zien hoe vol zo'n tas kan, maar nergens zie je zonnekappen. Die van de 10-22, 17-55 en 70-200 zijn op ieders beurt nogal bulky.

Deze review is zowat de enige vergelijking tussen de flipside 400AW en de Flipside Sport 20L:
http://kovalproductions.w...lipside-sport-20l-review/

[ Voor 54% gewijzigd door Deathchant op 02-04-2014 22:06 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. Inmiddels de knoop doorgehakt.
3 opties die met nog meer zoeken en jullie hulp overbleven:
- Lowerpro Filpside / Flipside Sport
- Crumpler Light Delight Full Photo
- ThinkTank Streetwalker

Het is de laatste geworden. Vond de Crumpler het mooist, maar de Thinktank beter aanvoelen. Eigenlijk net boven budget, maar ach 10 Euro maakt ook niet meer alles uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peejee77
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-08-2023
Wie heeft er enig idee waar ik de clik elite probody sport CS (CE738BK) kan kopen. Dus het model met computer sleeve. Ik heb al het nodige zoekwerk gedaan, maar kan geen enkele (web) winkel vinden waar deze wordt aangeboden. Zelfs op de Nederlandse clik elite webshop wordt dit model niet aangeboden. Dat terwijl dit juist het nieuwste model is, en het oudere model (CE708XX) nog wel verkrijgbaar is. Op mail reageert Clik Elite niet. In de VS zie ik m wel voorbij komen, maar met bijkomende transportkosten is dat niet echt interessant. Wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik ben opzoek naar een rugzak voor mijn 650D + grip + lens en nog twee extra lenzen.

Nu lijkt de LOWEPRO PHOTO HATCHBACK 22L AW mij wel ok. Maar geen idee of de camera er met grip in past. Iemand hier ervaring mee?

Ook de THULE PERSPEKTIV DAYPACK lijkt mee een fijne tas.

Als jullie suggesties hebben voor andere geschikte tassen, sta ik daar ook open voor ;). Overigens gaat mijn voorkeur uit naar tassen die niet direct herkenbaar zijn als cameratas.

/edit: Ondertussen wat verder gezocht, ben wel gecharmeerd van de Clik Elite CE738BK (probody sport cs). Maar kan hem net zoals peejee nergens vinden. Eigenlijk alleen via de Amerikaanse amazon. Maar dan komt het neer op € 190,00 incl. verzending etc. Gaat me weer wat ver.

/edit2: Op de officiele site van Clik zouden een van ons er tegelijk 2 kunnen bestellen. De verzendkosten blijven volgens mij gelijk. De totaalprijs komt dan op $ 426,18. In euro's is dat volgens google € 155,50 per persoon. Wellicht een idee?

[ Voor 36% gewijzigd door erikjannemann op 04-04-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Laatst online: 08-09 18:04
Ikzelf heb de 650D met grip en 2 lenzen en heb zelf de LowePro flipside 400
Lijkt dan wel wat meer op een cameratas, maar herbergt wel mijn camera + 50mm + 24-70tamron + videolamp en tasjes met videospullen.

Ben er nog steeds erg blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
Ik heb ondertussen het Amerikaanse bedrijf ge-maild, daar de Europese tak niet reageert. Heb een reactie dat zij schijnbaar zelf ook problemen ondervinden met contact onderhouden met de Europese clik. Maar ze wisten me wel het e-mailadres te geven van de Duitse distributeur die binnen een maandje deze tas gaat leveren aan Duitse winkels. In Nederland zijn helaas geen plannen om de tas te verkopen.

Mocht iemand interesse hebben, hieronder de vier bedrijven waarvan is gezegd dat ze de Clik Elite ProBody Sport CS binnen nu en 3 weken gaan verkopen.

www.foto-gregor.de
www.foto-erhardt.de
www.fotogena.de
www.foto-koch.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peejee77
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-08-2023
Dank voor het uitzoekwerk. Ik ben bang dat ik dan inderdaad moet uitwijken naar Duitsland. Ik ga het in de gaten houden!

Ik zie nu dat deze tas in Duitsland op komst is en voor €219 aangeboden gaat worden. Dat is wel erg prijzig. Zoals jij (erikjannemann) al aangaf kunnen we wellicht in de VS iets samen kopen om de transportkosten lager te houden. Ik ga even op onderzoek uit om te kijken waar dit het goedkoopst kan.

We houden contact.

[ Voor 57% gewijzigd door peejee77 op 12-04-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:33
Lijkt die clik elite probody sport CS niet een beetje op de pricewatch: Lowepro DSLR Video Fastpack 350 AW Black?
Zit ook zo'n vak aan de voorkant en ruimte voor een laptop, en is goedkoper dan de clik.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
Op zich interessant, maar staat expliciet dat er geen body met grip in past. Ik denk dat ik wellicht toch de Pro body zonder CS bestel. 119,95. Mocht het niets zijn stuur ik hem wel terug. Kan hem alleen niet in het zwart vinden. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:33
In het filmpje op de site van Lowepro toveren ze anders wel een 7D + grip uit de rugzak (rond 0:40).

http://store.lowepro.com/dslr-video-fastpack-350-aw

Als je dan de afmetingen van een 7D met die van een 650D vergelijkt zou dat makkelijk moeten passen.

http://camerasize.com/compare/#154,333

[ Voor 72% gewijzigd door AdmiralSnipe op 12-04-2014 13:15 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
Je hebt gelijk, als ik dat filmpje zo zie, zou het makkelijk moeten passen. Ik ga eens verder zoeken. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik heb momenteel de Flipside 400AW:
https://gathering.tweaker...message/40535566#40535566

Klinkt gek, maar ik ben op zoek naar een nieuwe rugzak. Mijn 400AW is eigenlijk nog niet zo oud. Maar na wat intensief gebruik heb ik het idee dat e.e.a beter kan.
Deze tas voelt wat bulky. De flap gaat niet helemaal open omdat ie onderaan niet makkelijk buigt, iets wat ik ook in de minpuntjes had aangegeven.
Waar ik naar op zoek ben is een tas wat nog iets meer afgestemd is op veel wandelen, zweten en dat ik een waterzak erin kwijt kan zodat ik niet met 2 flessen aan de zijkant hoef te lopen. Het kan wel, maar het is vaak onhandig omdat ik vaak onder boomstammen door moet lopen of tussen rotsspleten. Het liefst iets wat meer lightweight is.
Hij moet een DSLR kunnen huisvesten, 70-200/2.8 MET zonnekap, 3 medium formaat lenzen MET zonnekap en 1 kleine lens MET zonnekap.
Hij moet echt een regenhoes hebben en plek voor een statief. Het liefst wil ik dat de regencover over de tas kan met het statief er nog aan (49cm in ingeklapte toestand), maar dat zal wel wishful thinking zijn.
Optioneel dingetjes om wandelstokken aan vast te knopen, maar dat is geen must.

Mijn oog viel zelf op de Flipside Sport 20L, maar twijfel of ik niet ook uitkom met de 15L-variant. Bij de 15L variant kan ik "slechts" een 1L-waterzak erin doen en bij de 20L-variant kan ik 1,5L waterzak erin doen.

Eerlijk gezegd heb ik alleen nog naar Lowepro gekeken en ben niet bekend met andere merken. Heeft iemand een idee wat ik zoek?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 19:23

Huig

Merino Fanatic

Misschien is een Incase DSLR Pro Camera Backpack wat voor je?
Dr kan een hoop in: klik
Hier is een kleine review
(nee ik heb geen aandelen, ik heb de Ari Marcolpoulos tas)
edit: Waterzak gaat niet lukken, is dat erg?

Ik heb zelf zojuist een Tenba insert gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51hucq-ZmxL._SL1000_.jpg
Deze gaat in m'n Chrome Citizen:
Afbeeldingslocatie: http://www.chromeindustries.com/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/c/i/citizen_blckchrm_hero.jpg
Ik vind m'n dakine mission photo te lomp met het mega insert, de Ari is te klein (m'n 15" laptop past er niet in), en ben dus op zoek naar een alles in een oplossing. Zo'n Chrome tas is heerlijk op de fiets, en in de stad.
Foto's volgen.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:25:
Eerlijk gezegd heb ik alleen nog naar Lowepro gekeken en ben niet bekend met andere merken. Heeft iemand een idee wat ik zoek?
Misschien eens naar tassen van Click Elite kijken?

Ik heb zelf de Contrejour 35. Die is misschien iets te groot voor jouw wensen maar ze hebben meer 'dedicated' action tassen met meestal ook een waterzak compartiment.

En ook in nederland verkrijgbaar oa bij Cameraland, beversport, etc dus dan kun je ook even uitproberen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Huig schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:00:
Misschien is een Incase DSLR Pro Camera Backpack wat voor je?
Dr kan een hoop in: klik
Hier is een kleine review
(nee ik heb geen aandelen, ik heb de Ari Marcolpoulos tas)
edit: Waterzak gaat niet lukken, is dat erg?

Ik heb zelf zojuist een Tenba insert gekocht:
[afbeelding]
Deze gaat in m'n Chrome Citizen:
[afbeelding]
Ik vind m'n dakine mission photo te lomp met het mega insert, de Ari is te klein (m'n 15" laptop past er niet in), en ben dus op zoek naar een alles in een oplossing. Zo'n Chrome tas is heerlijk op de fiets, en in de stad.
Foto's volgen.
Ha nice, ik heb ook een Citizen, en een no-name wokkie insert van een paar dollar van ebay. Ben benieuwd naar de ervaringen met je Tenba insert, vooral wat de afmetingen zijn en hoe 'stijf' het ding is. Die e-bay insert is maar een slappe stoffen zak eigenlijk, mij te slap.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:15:
Misschien eens naar tassen van Click Elite kijken?

Ik heb zelf de Contrejour 35. Die is misschien iets te groot voor jouw wensen maar ze hebben meer 'dedicated' action tassen met meestal ook een waterzak compartiment.
Contrejour is wel écht groot. Een Cloudscape is waarschijnlijk zelfs nog wel wat bulky, misschien dat een Escape wat meer richting wensgrootte komt. Beiden kunnen wel een 3L waterzak hebben. De Escape heeft ophanging voor het statief aan de voorkant, wat ik persoonlijk niet echt fijn vind. Wel is Clik qua comfort echt goed.

Probleem voor DC is een beetje dat hij iets wil dat niet bulky is, maar er wel een body + 5 lenzen in kwijt wil. Ik heb ook ernstige twijfels of al die gear wel in een Flipside Sport 20L gaat passen. De Flipside Sport is ook erg vierkant, oogt behoorlijk bulky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
@Deathchant Kijk eens naar de tassen van F-Stop (http://www.fstopgear.com/). Deze zijn modulair (je kunt zelf bepalen welke camera unit je wilt gebruiken), redelijk lichtgewicht en zeer duurzaam. En net als de FlipSide gaan ze ook aan de achterkant open.

Ik heb zelf de F-Stop Loka met een Large en Medium ICU en dat vind ik erg prettig werken. Minder spul, dan de Medium ICU en anders de Large. Hier past met gemak m'n D700 + 70-200VR + zonnekap in. En dan heb je nog behoorlijk wat ruimte over. Er zijn ook een taps toelopende ICU's als je dat kan hebben.

Verder past er gemakkelijk een Camelbag van 2L in en ook het statief is op een aantal manieren mee te nemen (zijkant of voorkant).

Qua regenhoes heb je alle vrijheid. Ik heb er zelf 1 van Mamut gekocht (max 35L) en dat gaat zonder problemen. Ik heb niet gekeken of het ook met statief kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Nu online
Helaas al een tijd niet meer geüpdatet, maar wel een aardige database: http://www.taschenfreak.de/indexlisteart.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
@djunclesam: ik heb ernaar gekeken en de prijs is echt teveel. Sorry, my bad ik had het budget niet erbij vermeld, maar 160 euro +- 10% vind ik echt het uiterste wat ik aan een tas wil uitgeven.

@Henkie, ik krijg alles prima in de 400AW, en in de 20L flipside sport kan denk ik ietsje meer in, vandaar dat ik ook over de 15L aan het denken was.
Het ding is: ik ben (nog) niet aan primes gewend, dus ik sleep alles mee. Wanneer ik aan primes gewend zou zijn, zou ik veel makkelijker kunnen zeggen dat ik de 14mm meeneem, de 50mm en een 70-200 ofzo. Ik wil nu toch graag een andere tas, kijkend naar dat ik deze pas een jaar heb, wil ik liever nu iets verder nadenken over mijn toekomstige setup, waarbij de 10-22 en 17-55 (met zonnekap) gaan verdwijnen en er een 14mm samyang en 100/2 zeiss voor in de plaats komen.
En volgens mij past dat wel in de 15L versie van de flipside sport.

Het voordeel wat ik van die Sport zie is dat het meer lightweight lijkt te zijn, het statief aan de zijkant en iets minder "lomp" dan de 400AW.

Die contrejour is echt veel te groot, en het fotocompartiment van de escape benader je vanaf de voorkant. Ik wil de tas niet elke keer van mijn rug moeten halen en op de grond te zetten om aan mijn gear te komen dus die vallen af.
De f-stop Loka is echt erg groot, en ook prijzig, zeker als je em verder gaat "configureren". Zelfs de guru (1 stap kleiner) is behoorlijk geprijsd nadat je

Een losse raincover...dat zou een optie kunnen zijn, ik heb er vandaag toevallig een bij de anwb gezien voor 6,95 met een stevige elastiek die je aan kunt trekken, maar mijn ervaring is dat raincovers die al in de tas zelf zitten veel beter passen.
Ik ben regelmatig in Schotland en daar regent het vaker en ik heb élke vakantie met het statief in mijn handen moeten lopen toen het regende, omdat de cover niet over de tas heengaat als het statief eraan hangt en dat vind ik wel een gemis. Het statief is carbon en dus licht en wordt niet ijskoud, maar makkelijk is het niet.

Het ziet er allemaal mooi uit wat allemaal past, maar alles wat ik zie in reviews is zonder zonnekap, en die heb ik altijd op de lens zitten. Laat nou net die zonnekappen van alle 3 de lenzen behoorlijk bulky zijn....

Ik neem verder wat filters mee (2 stuks), een blaasbalg+lenspen, afstandbediening (draad), geheugenkaartjes (stuk of 4), en that's it. Een daypack-compartiment is niet perse noodzakelijk. Mijn vriendin neemt ook nog een tas mee :)

Ik ga nog ff verder zoeken. The best bet is nog de 15L of 20L sport van Lowepro. De naneu website ook nof ff checken, maar krijg ik momenteel een SSL error van.
EDIT: bij nader inzien is de 15L niet handig aangezien die geen fatsoenlijke heupband heeft en dat wil ik absoluut wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik weet van 1 tas dat die heel licht is en redelijk wat kwijt kan en dat is deze : http://www.kata-bags.com/...lr-w-70-200-lens-4-lenses

Maar of die echt helemaal aan je eisen voldoet moet je effe zelf bepalen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Die Kata Bumblebee vind ik zelf ook wat lomp ogen nog. Het probleem is natuurlijk dat de lompheid vooral bepaald wordt door de breedte van een tas, de diepte in mindere mate en de hoogte is bijna irrelevant hiervoor (zolang het niet boven je schouders uit gaat steken). Dit is, effectief, vooral een optisch effect, vermoed ik.

Dus ja, een Flipside Sport oogt niet zo lomp omdat die vrij slank is. Ik weet niet of je er al één in het echt gezien hebt, DC, maar ik vind die tas er een beetje uitzien als een lego of duplo blokje voor op je rug. Zó vierkant, dus.

Niet dat ik zo gauw alternatieven kan bedenken, een fototas zonder daypack gedeelte (en met zoveel ruimte in het fotogedeelte) is niet iets wat ik tot nu toe heb gezocht.

Wilde je trouwens overstappen op FF binnenkort? Want een 10-22 uitwisselen voor een Samyang 14 lijkt me anders niet zo'n goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
@henkie, ja dat gaat gebeuren :) Er is geen goeie 10-22 equiv voor FF. De Samyang 14 heb ik al mee gespeeld en ik vond em goed bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

henkie196 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:23:
Die Kata Bumblebee vind ik zelf ook wat lomp ogen nog.
Ik vind de tas vooral lomp in gebruik, maar er zijn heel veel mensen die de tas vanwege het lage gewicht kopen dus ik dacht misschien is het wat voor hem :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Gebruik zelf een Kata Ultra-Light Minibee 111-UL. Lekker licht aluminium frame aan de achterkant. Vind ik persoonlijk erg prettig voor lange wandel tochten/hiken. Tevens dat deze niet strak achter opoe rug zit. Prettig als het warm is. Je zweet dan wat minder op de rug.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:28
Superdaantje schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 03:23:
Gebruik zelf een Kata Ultra-Light Minibee 111-UL. Lekker licht aluminium frame aan de achterkant. Vind ik persoonlijk erg prettig voor lange wandel tochten/hiken. Tevens dat deze niet strak achter opoe rug zit. Prettig als het warm is. Je zweet dan wat minder op de rug.
Past een camera met grip ook eenvoudig in het compartiment in deze tas of enkel zonder grip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Superdaan, ik hou echt niet van die manier van camera pakken zo van onder en van boven. Ik wil echt via de achterkant. Ik heb ook even bij thinktank gekeken (nooit van gehoord), maar dat zijn ook vrij lompe tassen. Voorlopig ben ik nog steeds bij de Flipside Sport 20L AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

M'n Insert is binnen. ik heb toch niet voor de tenba gekozen, ik vond de 15€ verzendkosten belachelijk.
In plaats daarvan heb ik een Matin gekocht voor 17€.
Anyhoo, Pics:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/Photo%20Insert_2014-04-22_09-11-10_IMG_0299.jpg Er past een hoop in de Chrome :) 15" Rmbp met sleeve, de insert en links een 430 EXII in het bijbehorende tasje.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/Photo%20Insert_2014-04-22_09-11-45_IMG_0300.jpg Dicht
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/Photo%20Insert_2014-04-22_09-12-36_IMG_0301.jpg Achterkant
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/Photo%20Insert_2014-04-22_09-12-46_IMG_0302.jpg Voorkant
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/Photo%20Insert_2014-04-22_09-13-00_IMG_0303.jpg Links de 100L, in het midden de 5D2 met 24-105 en zonnekap omgekeerd en rechts de 35 2.0 en 50 1.8 gestapeld. De 5d2 is iets dikker als de insert toelaat, dus hij bolt een beetje
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/Photo%20Insert_2014-04-22_09-13-48_IMG_0304.jpg De bouwkwaliteit. Ik had toch beter de Tenba kunnen kiezen :F. Ik ben benieuwd hoe lang dit ding het uithoud...
Voor transport op de fiets is dit in ieder geval beter als Ari's Incase tas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Heb je geen problemen met de 'fit' als je die macbook tegen je rug aan draagt? Ik heb mijn macbook juist aan de buitenkant, dus tegen de voorkant aan omdat ik mijn chrome altijd met een 'knik' om m'n lichaam heen vouw. Zo'n messenger moet je hoog en strak dragen nl. En dan is een groot plat oppervlak niet handig..

Ook een misconceptie van veel rugzakfabrikanten trouwens, dat de laptop maar zo strak mogelijk tegen de rug aan moet.

Ik heb in ieder geval wel door dat het heel veel uitmaakt hoe je de chrome inpakt, en dat ik daarom ook van m'n huidige insert af wil. Die Tenba wil ik ook eigenlijk, maar nog geen goeie online shop gevonden. Ding is nog lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Meestal heb ik alleen een A4 blok mee om op te schrijven en m'n Macbook. Het zit inderdaad niet ideaal: mn rug is krom maar de laptop recht, een raar gevoel ;)
Ik ga de Tenba via Amazon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik heb de knoop doorgehakt en zojuist een Lowepro Flipside Sport 20L AW besteld. Ik heb nog even getwijfeld tussen deze en de F-Stop Guru met medium ICU + raincover, maar de prijs (158 euro voor de flipside vs. 219 euro voor de Guru setup) heeft me toch doen kiezen voor de Flipside.
Wellicht zal een volgende tas een F-Stop worden.

Aangezien ik bijna niks heb kunnen vinden over welke soorten waterzakken er nu in die flipside sport passen, of vergelijkingen tussen de 400AW en de Sport 20L zal ik even een side by side compare doen van beiden.

Zo doet lowepro alleen maar een uitspraak dat er een 1,5L bladder in past, maar verder lees ik niks over ervaringen met verschillende types waterzakken.
Er is op youtube iemand die een 3Liter Camelbak erin doet maar niet helemaal vult met water.
Er is op amazon iemand die de 1,5L variant van de camelbak erin doet en perfect past.

Ik heb zelf de 2L variant gekocht, aangezien ik deze maten heb kunnen vinden:
Empty reservoir Camelbak 2L: 34.30 x 20,30 cm
Full reservoir Camelbak 2L: 32.39 x 17.78 x 6.03 cm
Lowepro Flipside 20L pocket: 38.10 x 15.24 x 5.08 cm

Dus moet kunnen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Deathchant op 24-04-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik heb mijn best voor jullie gedaan. Zie hier mijn review :)

productreview: Lowepro Flipside Sport 20L AW Oranje/Grijs review door Deathchant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Nu online
Geen daypack.... Je vertelde dat je vriendin dat altijd bij zich heeft, maar als je dan alleen op stap gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik ga nooit alleen op stap ;) Ik kan gewoon wat boterhammetjes erin doen hoor :) De waterzak zit aan de zijkant. Het enige wat ik niet erin kan doen is een jas, maar die kan ik over de tas heen hangen of om mijzelf heen hangen. Datzelfde "probleem" heb ik met de Flipside 400AW ook.

Wellicht gaat ooit de balans verschuiven naar minder fotogear en meer daypack-gear, bijvoorbeeld wanneer ik alleen primes zou hebben, zoals de 14mm samyang, 50 zeiss en 100 zeiss. Maar voorlopig gaat behalve de 17-55 alles mee op vakantie :) Wellicht dat dan een f-stop Loka een betere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Nu online
En kun je nu ook de regenhoes erom doen met statief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

bvsteyn schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:47:
[...]

Past een camera met grip ook eenvoudig in het compartiment in deze tas of enkel zonder grip?
De 5D3 past er met grip in. Heb dit met regelmaat in de tas gehad, maar beste kun je naar de winkel met je spullen en de tas zelf testen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Even een klein vraagje, zijn er ook losse draagriemen te koop?
ik heb een fototas waar wel ogen aanzitten maar geen draagriem bij is.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Universal Creations schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:47:
En kun je nu ook de regenhoes erom doen met statief?
quote uit de review: "Verbetering is mogelijk. Ik zou graag willen zien dat de standaard regencover over de tas past wanneer het statief eraan zit. Dit is niet het geval en tijdens regenbuien zul je je statief in de hand moeten houden als je de cover wilt gebruiken voor je tas."

Nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mrc4nl schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:56:
Even een klein vraagje, zijn er ook losse draagriemen te koop?
ik heb een fototas waar wel ogen aanzitten maar geen draagriem bij is.
Bedoel je zoiets dan : http://store.lowepro.com/modular of iets anders :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Nu online
Deathchant schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 21:00:
[...]

quote uit de review: "Verbetering is mogelijk. Ik zou graag willen zien dat de standaard regencover over de tas past wanneer het statief eraan zit. Dit is niet het geval en tijdens regenbuien zul je je statief in de hand moeten houden als je de cover wilt gebruiken voor je tas."

Nee dus.
Ik had niet de hele review doorgelezen.... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:33

AMDFreak

Intel is zo..

Kan iemand mij helpen? Ik zoek een tas voor mijn Nikon J1.
Daar heb ik verder geen extra lenzen voor. maar ik zou het prettig vinden dat ik in mijn camera tas, ook bv nog twee flesjes drinken mee kan nemen, zodat ik altijd een tas bij mij heb.

Iemand een idee?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:42
Ik ben opzoek naar een lenstas die ik aan mijn riem kan bevestigen. Ik fotografeer veel op evenementen dus dan is het wel handig om snel even een andere lens erop te zetten. Iemand ervaring hiermee? Er moet een 17-40mm (met hood) inpassen en lang genoeg zijn voor een 70-200mm f4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Zondag de ONA Union Street besteld in smoke/grijs, al tijd helemaal weg van die tassen. Hoop alleen dat ie snel leverbaar is, want was atm niet op voorraad. Begin mei weer begreep ik.

Ga em niet primair voor fotografie gebruiken overigens, meer voor werk, laptop/dossiers etc. Maar op stedentripjes gaat ie zeker mee voor de camera en alles! Post wel een plaatje als ie binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

sweebee schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:29:
Ik ben opzoek naar een lenstas die ik aan mijn riem kan bevestigen. Ik fotografeer veel op evenementen dus dan is het wel handig om snel even een andere lens erop te zetten. Iemand ervaring hiermee? Er moet een 17-40mm (met hood) inpassen en lang genoeg zijn voor een 70-200mm f4 is.
Ik heb een ThinkTank Digital Holster 30. Daar past een 70-200 f/4 IS in de lengte in, tevens zitten er nog wat extra vakjes naast voor geheugenkaarten en accu's. Er wordt een regenhoes bijgeleverd, een bevestiging voor aan de riem (werkt goed en stevig) en een schouderband. De onderkant is los te ritsen (dan komt er een extra stuk aan), ding werkt prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.naturescapes.net/store/images/D/thinktank-digital-holster-30-v2-01.jpg

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
AMDFreak schreef op zondag 27 april 2014 @ 15:21:
Kan iemand mij helpen? Ik zoek een tas voor mijn Nikon J1.
Daar heb ik verder geen extra lenzen voor. maar ik zou het prettig vinden dat ik in mijn camera tas, ook bv nog twee flesjes drinken mee kan nemen, zodat ik altijd een tas bij mij heb.

Iemand een idee?
Watvoor soort tas denk je aan? Schoudertas, rugzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-08 09:26
Hoi,

Ik ben sinds kort ook op zoek naar een nieuwe tas, meerbepaald een tas die mee kan in watersport (kayak / zeilen). Er is dus altijd risico op water, en de tas zou in het water kunnen vallen (onderdompeling).

Ik heb al even zitten kijken, enige wat ik echt goed vond is de lowepro DryZone 200, alleen de prijs vond ik minder goed...

Bedoeling is om mee te nemen:
- DSLR
- max 2 lenzen
- speedlite
- mss nog wat extra rommel, extra batterij etc

Iemand een alternatief, of een andere manier om zo'n dingen mee te nemen op bvb kayak? Ik dacht om een grote ziplock bag te gebruiken om rond m'n huidige foto tas (pro dslr bag van deviantart) te doen, maar daar is waarschijnlijk ook niet de ideale oplossing :-)

Alle nuttige info is zeker welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:42
tobiasvs schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:06:
[...]

Ik heb een ThinkTank Digital Holster 30. Daar past een 70-200 f/4 IS in de lengte in, tevens zitten er nog wat extra vakjes naast voor geheugenkaarten en accu's. Er wordt een regenhoes bijgeleverd, een bevestiging voor aan de riem (werkt goed en stevig) en een schouderband. De onderkant is los te ritsen (dan komt er een extra stuk aan), ding werkt prima.

[afbeelding]
Dat is wel heel groot :P Er hoeft alleen een lens in, geen body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
goudviske.be schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:17:
Hoi,

Ik ben sinds kort ook op zoek naar een nieuwe tas, meerbepaald een tas die mee kan in watersport (kayak / zeilen). Er is dus altijd risico op water, en de tas zou in het water kunnen vallen (onderdompeling).

Ik heb al even zitten kijken, enige wat ik echt goed vond is de lowepro DryZone 200, alleen de prijs vond ik minder goed...

- DSLR
- max 2 lenzen
- speedlite

Iemand een alternatief, of een andere manier om zo'n dingen mee te nemen op bvb kayak? Ik dacht om een grote ziplock bag te gebruiken om rond m'n huidige foto tas (pro dslr bag van deviantart) te doen, maar daar is waarschijnlijk ook niet de ideale oplossing :-)

Misschien een idee om gewoon een waterdichte tas te kopen (google, zijn er genoeg, meeste gericht op watersporters) en daar een camera insert in te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-08 09:26
erikjannemann schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:59:
[...]

Misschien een idee om gewoon een waterdichte tas te kopen (google, zijn er genoeg, meeste gericht op watersporters) en daar een camera insert in te drukken?
Heb ik ook aan gedacht, de meeste zijn echter niet geschikt voor onderdompeling, dus ze kunnen wel tegen wat water dat over de kajak spat, maar mocht die omklikken dan is er een probleem :-) daarom dacht ik mss weet iemand wel een goed alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ortlieb heeft bv. een foto rugzak, een foto schoudertas, en een gewone duffelbag die allemaal IP67 zijn.

De rugzak heeft echter wel hetzelfde probleem als de Lowepro Dryzone, nl. de prijs. De schoudertas is een min of meer de helft van de prijs van de rugzak, maar is aanzienlijk kleiner. De duffelbag is relatief goedkoop en groot, maar zou nog een insert in moeten.

Kan zo gauw geen andere merken bedenken die waterdichte tassen maken. Vaude maakt, net als Ortlieb, ook koerierstassen, maar die zijn over het algemeen slechts IP64 (spatwaterdicht, dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YAR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 21:15

YAR

Je zou ook eens bij Lowepro kunnen kijken: http://www.lowepro.com/dryzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Ik heb zelf de Ortlieb Track en met een insert is het een prima tas om een dag mee te wandelen. Ik merk wel dat je niet te veel mee moet nemen anders is het draagcomfort niet optimaal. Wel heeft het diverse (bijna) wolkbreuken overleefd en ook een korte buiteling in een beekje was geen probleem. Alle spullen bleven netjes droog, zelfs met de slang van m'n camelbag naar buiten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
http://www.bever.nl/ortli...21a1d20014?id_colour=1438

http://www.bever.nl/sea-t...-21a1d30016?id_colour=736

Als ik zo google kom ik nog vrij veel tassen tegen die waterdicht beweren te zijn. Heb er zelf geen ervaring mee, dus misschien moet je daar dan nog wat op nazoeken, maar lijkt me dat er genoeg opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
kdbruin schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:06:
Ik heb zelf de Ortlieb Track en met een insert is het een prima tas om een dag mee te wandelen. Ik merk wel dat je niet te veel mee moet nemen anders is het draagcomfort niet optimaal. Wel heeft het diverse (bijna) wolkbreuken overleefd en ook een korte buiteling in een beekje was geen probleem. Alle spullen bleven netjes droog, zelfs met de slang van m'n camelbag naar buiten toe.
Die heb ik ook en mijn bevindingen zijn ongeveer hetzelfde. Niet zo comfortabel met veel gewicht erin, want dat zorgt ervoor dat de rugzak tegen m'n rug aan loopt te klappen bij iedere stap. Voor fietsen vind ik het netje ideaal, zorgt voor lekker veel ventilatie op m'n rug, veel beter dan die fietsrugzakken die zeggen extra ventilatie voor de rug te hebben, dat werkt voor mij totaal niet.

Ik neem hem meestal mee met een insert erin als ik ga wandelen en regen verwacht en met fietsen. Insert is in mijn geval een schoudertas. Bereikbaarheid is wel minder, maar concessies moeten nu eenmaal gemaakt worden voor (spat)waterdichtheid.

Jouw ervaring met het beekje bevestigt ook mijn indruk dat de rugzak best een korte onderdompeling kan hebben, ondanks de IP64 classificatie. Maar goed, ik zou voor gebruik op een kayak echt wel naar iets zoeken dat minimaal IP67 is. De kans op onderdompeling is toch net even wat groter in dat geval.
erikjannemann schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:55:
http://www.bever.nl/ortli...21a1d20014?id_colour=1438

http://www.bever.nl/sea-t...-21a1d30016?id_colour=736

Als ik zo google kom ik nog vrij veel tassen tegen die waterdicht beweren te zijn. Heb er zelf geen ervaring mee, dus misschien moet je daar dan nog wat op nazoeken, maar lijkt me dat er genoeg opties zijn.
Wel even goed opletten dat vaak 'waterdicht!' wordt geroepen als het slechts spatwaterdicht is. Altijd even zoeken naar de IP classificatie, en als die er niet is, geloof ik er ook niet zoveel van (niet dat ze die altijd er bij zetten in winkels, zelfs al is de classificatie er wel).

[ Voor 20% gewijzigd door henkie196 op 30-04-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
@tobias, congrats! Aparte tas overigens. Zie ik niet veel mensen mee lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
Ik heb onlangs de Clik Elite ProBody Sport aangeschaft. Ben er erg tevreden mee. Ik was eigenlijk opzoek naar een zwarte, maar de meerprijs ging me wat ver. Maar de kleur valt mee ook niet tegen. In het echt beter dan op de foto. Verder erg praktische tas, niet te groot, maar genoeg ruimte om het een en ander mee te nemen. Erg belangrijk ook, de tas zit erg comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
goudviske.be schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:17:
Hoi,

- DSLR
- max 2 lenzen
- speedlite

Misschien is de Armor Seattle Sling Dry Bag iets ? Voor zo'n €25 te koop bij Foka.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Wobcat schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:02:
Misschien is de Armor Seattle Sling Dry Bag iets ? Voor zo'n €25 te koop bij Foka.
Kan nergens een IP classificatie van die tas vinden, en op de website van de makers (Made Products, kennelijk) wordt de tas helaas ook niet vermeld. Volgens deze review zou de tas ook niet volledig waterdicht zijn.

Het mechanisme om de tas te sluiten (klep sluiten en paar keer omrollen) is over het algemeen slechts IP64. Tenminste, van wat ik er van kan zien bij Ortlieb. IP67 is daar voorbehouden aan een soort van ritssluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik ben vandaag bij foto vaszlovszky geweest, daar hadden ze een la vol met oude riemen, heb er eentje gekocht voor een paar euro. hij blij ik bij,werkt prima :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mrc4nl schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:58:
Ik ben vandaag bij foto vaszlovszky geweest, daar hadden ze een la vol met oude riemen, heb er eentje gekocht voor een paar euro. hij blij ik bij,werkt prima :)
Tja... riem is een riem :D
sweebee schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:29:
Dude ... :'( paar posts boven die van jou : nero355 in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 4"

PRECIES wat je zoekt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic heeft sinds zaterdag een F-stop Guru met shallow small ICU.

erg fijn tas tot nu toe: stevig door het stalen frame, en erg veel zakjes, ritjes en plekjes om iets op te bergen. en daar houd ik van :p

qua gear heb ik (nog) niet veel spannends (nex-6 met wat kleine lenzen), maar het moet ook kunnen fungeren als daily tas.

enige nadeel: ze hebben niet iets van een flapje oid gemaakt, waarmee je de icu enigzins kunt afscheiden van de rest van de tas. ik denk dat ik de icu op zijn kop in de tas ga maken, waardoor ik de klep van de icu zelf als afsluiter kan gebruiken. maar eens mee gaan prutsen :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Je moet inderdaad geen los spul in je tas gooien, dan kun je er lang naar zoeken. Heb hetzelfde probleem met de ICU's in m'n F-Stop Loka. Ik heb voor het losse spul een aantal kleine cubes van EagleCreek gehaald en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Eind mei ga ik een week op vakantie in Oostenrijk. Ik gebruik nu altijd een schoudertas (ThinkTank Retrospective) om mijn spullen in op te bergen en die bevalt me erg goed. Echter, als ik langer ga wandelen ben dan lijkt me een rugzak toch wat makkelijker en een beter draagcomfort te hebben.

In dit topic kwam F-stop een paar keren naar voren en ik heb nog gekeken naar bijv. de Guru maar ik vind die toch nog erg groot. Ben toch nog op zoek naar een wat compacter model.

Wat moet er in kunnen. Canon 60D + Grip en 2 lenzen Canon 15-85mm + Canon 300mm/70-200mm. Daarnaast nog wat ruimte voor een jasje, flesje water e.d. Nog een laatste detail, ik ben zelf 2 meter lang.

Zijn er dan nog wat compacte rugzakken te krijgen of moet ik toch kijken naar bijv. de F-Stop Guru vanwege draagcomfort en het feit dat kleiner er niet echt is gezien de gear die ik erin wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik heb voor min of meer dezelfde gear (geen 300mm) een Clik Elite Probody Sport. Als die 300mm langer is dan de 70-200, gaat het denk ik niet passen (in ieder geval niet met lens op de body), maar is verder wel comfortabel te dragen (voor mij, ben slechts 1.86, maar bovenlijf is relatief behoorlijk lang) en er is voldoende ruimte voor eten en drinken in het daypack gedeelte. Als ik het daypack gedeelte niet té vol stop, hangt de rugzak alleen op de schouder- en heupbanden, en heb ik dus geen last van een bezwete rug bij wandelen.

Als een daypack gedeelte niet zo belangrijk is en wat meer ruimte gewenst is (voor die 300mm, bv), zou je ook kunnen kijken naar een Lowepro Flipside 300 of een Flipside Sport 15/20L.

Je kan ook een gewone rugzak meenemen en daar dan je schoudertas in stoppen, doe ik ook regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
RAM1979 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:15:
Eind mei ga ik een week op vakantie in Oostenrijk. Ik gebruik nu altijd een schoudertas (ThinkTank Retrospective) om mijn spullen in op te bergen en die bevalt me erg goed. Echter, als ik langer ga wandelen ben dan lijkt me een rugzak toch wat makkelijker en een beter draagcomfort te hebben.

In dit topic kwam F-stop een paar keren naar voren en ik heb nog gekeken naar bijv. de Guru maar ik vind die toch nog erg groot. Ben toch nog op zoek naar een wat compacter model.

Wat moet er in kunnen. Canon 60D + Grip en 2 lenzen Canon 15-85mm + Canon 300mm/70-200mm. Daarnaast nog wat ruimte voor een jasje, flesje water e.d. Nog een laatste detail, ik ben zelf 2 meter lang.

Zijn er dan nog wat compacte rugzakken te krijgen of moet ik toch kijken naar bijv. de F-Stop Guru vanwege draagcomfort en het feit dat kleiner er niet echt is gezien de gear die ik erin wil doen.
Heb zelf de retrospective 20 en onlangs de guru gekocht. Je hebt de medium en small ICU. Vanwege mijn gear heb ik de medium slope gekozen en dat past prima. Jij zou mogelijk met een small slope icu al prima uitkomen. Mocht je lenzen ooit uitbreiden dan hoef je alleen maar een nieuwe ICU te kopen ipv een nieuwe tas. Voordeel is dat je de ICU geheel eruit kan halen en je de tas dus ook als normale rugzak kan gebruiken.
Maar als het is om je huidige lenzen mee te nemen en alleen een jasje en een flesje water, dan is deze Guru wel een maat te groot voor je schat ik in.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
De Clik Elite Probody Sport is inderdaad te klein voor mijn lenzen. De Lowepro rugzakken zijn erg mooi en passend voor hetgeen ik aan camera en lenzen wil meenemen maar daar mis ik dan de ruimte voor wat andere zaken. Dit zie je overigens wel vaker, de rugzak is dan enkel en alleen bedoeld voor de camera gear.

Ik denk zelf ook dat de Guru wat teveel van het goede is, ideaal de mogelijkheid van de ICU en daarnaast nog ruimte voor overige zaken alleen is de rugzak wat mij betreft te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
De opgegeven binnenmaten suggereren inderdaad dat het niet zou passen, maar voor mijn 60D+70-200/4 past het net. Die is echter 172mm, de 70-200/2.8 is 193mm en de 300/4 (ik ga er even van uit dat je deze bedoeld) is 221mm lang. Die 70-200/2.8 zou net moeten passen, die 300/4 inderdaad niet.

Probleem met de wat grotere lenzen is dat er ook gewoon een grotere rugzak voor nodig is. Dan kom je al gauw bij iets waar de lens rechtop in zou moeten, zie de Flipside rugzakken, bv., maar daar zit dan vaak weer geen daypack gedeelte meer bij.

Bedenk je ook dat als je de Probody Sport een centimeter of 5 breder zou maken om de 300/4 te laten passen, dat deze opeens ook een stuk lomper er uit zou zien. Het blijft een beetje behelpen.

De F-stop oplossing is dan wel een redelijke oplossing, behalve dat alle losse dingen gewoon op, naast, voor, achter of zelfs onder je insert vallen. Kan werken als je de gewoonte hebt (of jezelf aanleert) om alles in separate zakjes te stoppen zodat je geen losse items door je rugzak hebt zwerven. De lompheid van de F-stop rugzakken is overigens ook de hoofdreden dat ik er nog geen heb gehaald.

Dakine heeft ook zo'n soort oplossing, maar daar is maar een enkele grootte van de insert beschikbaar en de rugzak zelf is vrij slap. Ik heb het idee dat alle rugzakken van Dakine behoorlijk slap zijn (ik heb zelf een gewone rugzak van Dakine met rugtoegang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:33

AMDFreak

Intel is zo..

henkie196 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:52:
[...]

Watvoor soort tas denk je aan? Schoudertas, rugzak?
Dan denk ik toch meer aan een schoudertas, omdat de camera dan makkelijker voor het grijpen is.

En een rugzak al snel te groot wordt in verhouding met de grote van de camera zelf.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dan kan ik je wel een Louis Vuitton messenger bag aanbevelen, of een Billingham, of een ONA, of een monochrom dothebag.

Ga eens naar een lokale fotowinkel en neem je spullen mee, probeer wat tassen uit, wat past, welke grootte, welk uiterlijk, welk budget.

Zoek eens op het internet naar Thinktank, Domke, Crumpler, Lowepro, whatever.

[ Voor 4% gewijzigd door henkie196 op 21-05-2014 09:26 . Reden: ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

henkie196 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:29:
Tja, zonder verdere inzet van jezelf kan ik je wel een Louis Vuitton messenger bag aanbevelen
Daar is toch helemaal niets mis mee? Ik vind het een top aanbeveling :)
Staat best aardig, ook met camera insert.

Afbeeldingslocatie: http://imk.playimage.co.kr/ebay/bag/ciesta/ciesta_flexibleM_spec5.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Fireshade op 20-05-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Je hebt gelijk, daar is niks mis mee, heb het even aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Fireshade schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:03:
[...]

Daar is toch helemaal niets mis mee? Ik vind het een top aanbeveling :)
Staat best aardig, ook met camera insert.

[afbeelding]
Je kan dan net een AH zak vullen met je gear en in je rugzak/handtas proppen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een tas voor m'n x-e1 + 18-55 en in de toekomst een extra lens en filter. Ik kijk nu naar een domke f-8. Schijnt prima kwaliteit te zijn en ik hou wel van de uitstraling. Niet zo'n 'standaard' fototas. Ik ben bang dat deze aan de grote kant is. Of valt dat juist erg mee? Ik heb helaas geen winkel in de buurt die hem heeft liggen. En zijn er vergelijkbare alternatieven?

Edit: ik zou het fijn vinden als ik deze fototas in een standaard rugtas zou kunnen doen en ook los mee kan nemen.

Afbeeldingslocatie: http://static.bhphoto.com/images/images345x345/Fujifilm_16276467_X_E1_Digital_Camera_Kit_888039.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.domkebags.co.uk/24-113-thickbox/domke-f8-small-shoulder-.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Sluw op 21-05-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:21

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
(jarig!)
Ik zweer bij Domke. Mijn primaire cameratas is een F2. Onverwoestbaar in de 5 jaren dat ik hem nu heb,

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ik zweer ook bij domke. Heb zelf een Domke F6, zijn fantastische tassen en die F8 is denk ik wel ietsje groot voor die camera, maar er zit denk ik ook wel zo'n klittebandstuk in dat je kan inrichten naar smaak? Beetje ruimte over is ook handig trouwens. Kun je nog eens wat meenemen in de tas, of als je nog eens een extra lens koopt ofzo.

Wat ik fijn vind bij de Domke tassen is dat ze niet zo stug zijn. Er past lekker veel en en als je er eens niet zoveel in hebt zijn ze ook niet zo bulky.

Bij een dagje dierentuin met vrouw en kind fungeert hij als luiertas waar ook nog een 5d met lens in past :)

[ Voor 10% gewijzigd door hypz op 21-05-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zelfs al hebben ze in de winkel geen Domke, zoek eens de maten op en dan kun je proberen iets van bv Thinktank, Lowepro of Crumpler in een winkel te vinden die min of meer dezelfde maten heeft. Dat geeft toch een betere indruk.

Verder lijkt die F8 me wat aan de grote kant, een F-5XA is dan net even wat slanker, dat oogt wat eleganter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Dank voor de reacties! Ik ga inderdaad even de maten vergelijken met een exemplaar in een winkel. En ook naar de f5xb kijken. De f8 is op dit moment wel een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze zomer ga ik naar Corsica en dus waarschijnlijk ook een aantal dagen de bergen in!
Ik ben daarom al een tijdje aan he uitkijken naar een nieuwe cameratas, met een ruimte voor een waterzak en ruimte voor nog wat extra spullen.
ik heb over deze 4 modellen al wat meer uitleg gezocht en reviews gelezen:

click elite venture 30
http://clikelite.com/product/backpacks/venture-30/

F-stop guru
http://shop.fstopgear.com/us/product...l#.U44sVfm1br8

Lowepro Photo Sport 200AW
http://store.lowepro.com/backpacks/photo-sport-200-aw

Mindshift rotation 180 panorama
http://www.mindshiftgear.com/product...on180-panorama

Heeft iemand ervaring met deze rugtassen of weet iemand misschien nog interessante opties?
mijn budget is +/-200 euro

Het grote voordeel van de lowepro vind ik de prijs
Het voordeel van de Clik Elite en de F-stop zijn de verwijderbare cameraunits. Ze zouden ook van degelijkere kwaliteit zijn als de lowepro.
De mindshift lijkt me gewoon tof en handig...

Wat voor mij het belangrijkst is, is dat de rugzak zeer comfortabel zit en ik hem gerust één dag of een paar dagen achter elkaar kan dragen. Ik heb namelijk niet zo'n sterke rug.
Daarnaast ben ik ook niet zo een fan van een zweterige rug...
De clik Elite is volledig verstelbaar, dus denk dat deze best wel comfortabel gaat zijn! Echter is dit ook de grootste rugzak (55cm). Weet niet of ik hier moeite mee ga krijgen om in te checken als handbagage
De F-stop guru lijkt mij qua grootte ideaal, maar ik heb nog geen reviews gelezen waarbij wordt besproken of hij comfortabel is om lange tijd te dragen.
Dus ervaringen, ik lees jullie graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Je vermeld niet precies wat je er in wilt stoppen aan gear, maar nadeel van dit soort tassen vind ik daar een eventuele telelens er al vrij snel niet meer bij gaat passen. Zeker als je een grip hebt. Hieronder klein stukje dat klein beetje uit gaat van een wat grotere camera, telelens en wat los spul.

Ongeveer met dezelfde afmatingen heb ik zelf van click elite de escape (http://clikelite.com/product/backpacks/escape/) Gaat altijd probleemloos mee als handbagage. Ik neem daarin dan mee: camera + grip + 17-55 2.8 en 70-200 2.8 L, flitser en opladers en allerlei ander grut en wat dingetjes voor onderweg. Loodzware tas maar nog nooit klachten gehad. Die click elite die jij noemt gaat dus zeker mee als handbagage.

Pluspunt vind ik dat je je camera er van bovenaf in steekt en dus je bovenop je bagage ligt en zelfs ruimte bied om een telelens er op te laten zitten. Al naar gelang wat je mee wilt nemen kan je links/rechts van je camera extra spullen of lenzen kwijt.

Click elite is gewoon een goed degelijk merk. Heb hem zelfs gebruikt bij een mountainbiketocht in de brandende zon waar ik dan geen camera bij had maar 2x2 liter water en het middenvak nog een stuk niet gesmolten chocolade had aan het eind van de dag :+ Ben er zelf in ieder geval heel blij mee omdat het gewoon een veelzijdige tas is, je zit niet direct aan de afmetingen van het halve cameravak vast als je camera wat groter is en als je op een tripje wat meer daypack ruimte nodig hebt dan kan je als je dat zou willen alle vakken er compleet uit trekken :D

Hieronder illustratie van de ruimte. Zonnekap kan nog andersom en lenzen zitten hier in deze situatie nog best ruim. Je ziet dat er makkelijk een zijkant vrij te maken is voor dagelijkse dingetjes, ook niet geheel onbelangrijk als je op vakantie onderweg bent ;)
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7023/6695393409_9676d330c7.jpg
Clik Elite Escape by jip_86, on Flickr

Tot zo ver dit click elite reclameblok ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 04-06-2014 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar had ik niet aan gedacht. :D

Wat ik zeker mee wil kunnen nemen is mijn camera natuurlijk, met Tamron 17-50, Canon 10-20, eventueel flitser en wat filters.
Wat eigenlijk ook belangrijk is in mijn zoektocht: mijn reisstatief (30cm hoog) moet ofwel in het cameracompartiment passen ofwel in het andere vak. (Ik loop liever niet rond zodat iedereen van ver al ziet dat ik cameraspullen bij heb).
Een telelens heb ik (nog) niet, maar dat wil niet zeggen dat ik hier geen rekening mee hou. Ik wil deze tas namelijk nog wel een heel aantal jaren kunnen gebruiken, dus ook wanneer ik upgrade naar een nieuwe versie.

Ik heb ook naar de escape gekeken, maar deze heeft jammergenoeg geen extra ruimte vooor bijvoorbeeld een paar regenjasjes, eventueel trui, lunchpakket,, .. Toch leuk om te horen dat de zak comfortabel en degelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Geen ervaring met een camera met grip maar in de F-Stop medium ICU kan ik een D700 met 70-200VR eraan gewoon kwijt. Wel moet ik de zonnekap dan even omkeren. Dan heb ik nog ruimte om een aantal andere lenzen in de ICU te stoppen.

Qua draagcomfort heb ik geen ervaring met de F-Stop Guru maar met de F-Stop Loka heb ik al diverse dagtochten gemaakt zonder enige problemen. De tas is goed af te stellen en draagt erg comfortabel. Wel heb ik van OP/Tech een paar Uni-loops gekocht zodat ik m'n camera aan de schouderbanden kan bevestigen (ik gebruik ook een OP/Tech camera strap) zodat deze niet meer om m'n nek hoeft te hangen. Dit werkt goed met een D700 en kortere lens (bijv. 24-120 of 28-300) maar wat minder met m'n zwaardere telelenzen (70-200, 300/4, 80-400VR). Hiervoor gebruik ik dan en Black Rapid strap maar dat ga je wel wat sneller merken als je dan ook nog een zwaardere rugzak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:00:
Deze zomer ga ik naar Corsica en dus waarschijnlijk ook een aantal dagen de bergen in!
Ik ben daarom al een tijdje aan he uitkijken naar een nieuwe cameratas, met een ruimte voor een waterzak en ruimte voor nog wat extra spullen.
ik heb over deze 4 modellen al wat meer uitleg gezocht en reviews gelezen:

click elite venture 30
http://clikelite.com/product/backpacks/venture-30/

F-stop guru
http://shop.fstopgear.com/us/product...l#.U44sVfm1br8

Lowepro Photo Sport 200AW
http://store.lowepro.com/backpacks/photo-sport-200-aw

Mindshift rotation 180 panorama
http://www.mindshiftgear.com/product...on180-panorama

Heeft iemand ervaring met deze rugtassen of weet iemand misschien nog interessante opties?
mijn budget is +/-200 euro
Zoals je op de Venture 30 bij je gear moet komen ben ik zelf niet zo kapot van. Je moet altijd de rugzak van je rug afhalen om je camera te kunnen pakken en waarschijnlijk ook op de grond moet leggen (op het stuk dat je daarna weer tegen je rug aan legt) om er goed bij te kunnen of lenzen te wisselen.

Heb zelf dan liever iets als de Compactbody sport van Clik Elite, dan kun je ook vanaf de zijkant bij je camera. Je statief zal alleen niet in het daypack gedeelte passen.

De F-stop Guru is een vrij lompe rugzak, en toegang vanaf de rug is veilig, maar betekend ook waarschijnlijk dat de rugzak niet zo goed zal ventileren op de rug. Dat systeem met de inserts geeft wel extra ruimte voor andere dingen (een Small Pro insert lijkt me voor jou voldoende), maar er is een goede kans dat de rest van je spullen een beetje door de rugzak heen gaat zweven en dat het een beetje lastig kan worden om kleine dingen weer terug te vinden.

Aan de andere kant is toegang vanaf de rug wel handig voor het wisselen van lenzen (je kan de rugzak omdraaien en aan de heupband laten hangen).

De LowePro Photosport 200 AW is een leuke rugzak maar je zou eens in de winkel moeten proberen of je de tweede lens (10-22/17-55) er nog onder kunt passen, dat tweede vak is vrij klein. Een Photo Hatchback 20L is misschien ook nog een optie in het LowePro assortiment.

Die Mindshift had ik nog niet eerder van gehoord. Ziet er wel leuk uit, maar vraag me af hoe praktisch het is.

/edit
Overigens is de hoogte van een rugzak niet zo verschrikkelijk boeiend. Een rugzak van 50cm hoog die op de heupen goed zit, komt bij mij nog steeds maar tot halverwegen m'n schouderbladen of nog iets lager. In het vliegtuig heb ik nooit problemen gehad met de hoogte van een rugzak.

[ Voor 5% gewijzigd door henkie196 op 04-06-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

henkie196 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:21:
Je moet altijd de rugzak van je rug afhalen om je camera te kunnen pakken en waarschijnlijk ook op de grond moet leggen (op het stuk dat je daarna weer tegen je rug aan legt) om er goed bij te kunnen of lenzen te wisselen.
Daar moet je niet te moeilijk over doen ;)
Mijn tas heeft zelfs een keer in zand gezeten en dat viel allemaal reuze mee : Effe afkloppen en niks aan de hand!

Ik weet dat het raar klinkt, maar waarschijnlijk zal je er zo goed als geen last van hebben ook al denk je nu wat anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:00:

De F-stop guru lijkt mij qua grootte ideaal, maar ik heb nog geen reviews gelezen waarbij wordt besproken of hij comfortabel is om lange tijd te dragen.
Dus ervaringen, ik lees jullie graag!
Vraag Bean77 eens. Die heeft er ene. En wat ik heb gevoeld bij zijn tas is dat het materiaal gewoon hartstikke stevig is. Ook ik denk bij een volgende tas aan F-stop.

Overigens, heb je de Lowepro Flipside Sport 20L al eens overdacht?
Kep er een review over geschreven, vrij uitgebreid:
productreview: Lowepro Flipside Sport 20L AW Oranje/Grijs review door Deathchant

[ Voor 24% gewijzigd door Deathchant op 04-06-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:37:
Daar moet je niet te moeilijk over doen ;)
Mijn tas heeft zelfs een keer in zand gezeten en dat viel allemaal reuze mee : Effe afkloppen en niks aan de hand!

Ik weet dat het raar klinkt, maar waarschijnlijk zal je er zo goed als geen last van hebben ook al denk je nu wat anders!
Zand is prima, maar nattigheid en modder vind ik wat minder fijn. Waarschijnlijk leer je er ook wel mee om te gaan, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
henkie196 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:21:
[...]

De F-stop Guru is een vrij lompe rugzak, en toegang vanaf de rug is veilig, maar betekend ook waarschijnlijk dat de rugzak niet zo goed zal ventileren op de rug. Dat systeem met de inserts geeft wel extra ruimte voor andere dingen (een Small Pro insert lijkt me voor jou voldoende), maar er is een goede kans dat de rest van je spullen een beetje door de rugzak heen gaat zweven en dat het een beetje lastig kan worden om kleine dingen weer terug te vinden.

Aan de andere kant is toegang vanaf de rug wel handig voor het wisselen van lenzen (je kan de rugzak omdraaien en aan de heupband laten hangen).
ik heb de guru recent met de medium slop ICU. Al mijn lenzen uit mijn signature kunnen er in, plus statief eraan en wat waterflesjes. Slechts eenmaal goed kunnen gebruiken tijdens de tweakers meeting. De rugzak is mij tijdens deze meeting erg goed bevallen. Geen last van zweten op mijn rug of het gevoel dat hij erg zwaar was. Verder heel veel opbergvakjes om allerlei dingen op te bergen. Ook een ipad of een kleine notebook zou er in moeten kunnen.
De volgende dag na de meeting de rugzak als rugzak gebruikt door de ICU eruit te halen en zo konden er allerlei dingen in van de kids in. Superhandig. Ik vind het ook kwalitatief erg goed aanvoelen, ook qua afwerking.
Budget van de guru is wel wat hoger dan 200 euro.
Ik zag dat iemand op de meeting ook een guru rugzak had, misschien heeft hij hem langer en kan hij er meer over vertellen. Ik heb er zeker geen spijt van. :P

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Bean77 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:19:
Geen last van zweten op mijn rug of het gevoel dat hij erg zwaar was. Verder heel veel opbergvakjes om allerlei dingen op te bergen. Ook een ipad of een kleine notebook zou er in moeten kunnen.
De volgende dag na de meeting de rugzak als rugzak gebruikt door de ICU eruit te halen en zo konden er allerlei dingen in van de kids in. Superhandig. Ik vind het ook kwalitatief erg goed aanvoelen, ook qua afwerking.
Zitten die opbergvakjes ook in het hoofd compartiment? Vaak is het zo dat het hoofd compartiment een beetje grote ruimte is waar alles een beetje los doorheen zwerft (is ook wel logisch, anders kun je nooit grote dingen meenemen), wat niet handig is als je kleine dingen zoekt.

Ik zie nu ook een plaatje op de site van de F-stop Loka UL die suggereert dat er in het hoofdcompartiment een afscheiding gezet kan worden tussen het stuk met de ICU en het stuk daarboven. Dat lijkt me wel handig, maar ik weet niet of het ook zo is als ik het nu interpreteer vanaf het plaatje.

Over zweten, bij mij is het zo dat als het los hangt van m'n rug (dus alleen hangt op de schouder en heupbanden), dan is het goed. Al het andere kan nog zo ademend zijn, ik krijg er toch een zweetrug van. Om mijn opmerking even in context te plaatsen ;) Ik heb ook een Dakine rugzak die een beetje dezelfde vorm heeft als de Guru, maar die is niet zo goed voor een droge rug (voor mij).

Neemt niet weg dat ik die F-stops mooie rugzakken vind hebben, en als ik ooit nog eens een lens van een formaat koop dat ik die niet meer in m'n huidige rugzakken kwijt kan (bv. een Tamron 150-600), dan zou ik een Guru, of waarschijnlijker een Loka, wel serieus overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor alle reacties al! :)

@Henkie196: Ja dat steekt me wel wat tegen bij de lowepro, jhet compartiment is echt heel beperkt. Daarnaast ben ik maar 1m75, dus zeker niet van de grootste :p

@Deathchant: leuke review, mooie tas ook! Toch zoek ik echt wel iets waar ik extra spullen in kan steken samen met cameragear

@Bbean77: Als het de guru wordt koop ik hem waarschijnlijk met ofwel de small ofwel de medium shallow ICU. (200 euro). Ik zie op de site dat er tussen de icu (in u geval bovenkant van de icu) en einde rugzak ongeveer 5cm plaats is? Klopt dit? Want dan kan het wel eens krap worden met mijn statiefje (8cm dik). Daarnaast vroeg ik me ook af dat wanneer je iets mee neemt buiten je camera gear, of dit makkelijk tussen de icu en opening van de icu kan belanden? dus met andere woorden of de zak redelijk goed aansluit op de ICU. Is het misschien mogelijk om een foto te nemen van de binnenkant van de zak met de medium slope icu in? dan heb ik een idee hoeveel ruimte ik nog ongeveer over zou hebben moest het de medium icu worden.

edit: en tja, aan het grote compartiment waar alles zoek in raakt.. je kan niet alles hebben denk ik he :) en een perfecte maat rugzak en met wat je er in wil en met alle compartimenten dit en dat. maar vermits het vaak grotere spullen zijn, zoals truien, regenjasje, wat eten, etc, zal dat denk ik niet veel problemen geven. kleine spullen passen dan weer perfect in het voorste gedeelte denk ik zo :)

edit2: @Bean77: is het ook mogelijk om de lenzen te wisselen a la lowepro flipside? of is dit niet zo handig?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2014 17:56 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 31 Laatste