Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
henkie196 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:37:
[...]

Zitten die opbergvakjes ook in het hoofd compartiment? Vaak is het zo dat het hoofd compartiment een beetje grote ruimte is waar alles een beetje los doorheen zwerft (is ook wel logisch, anders kun je nooit grote dingen meenemen), wat niet handig is als je kleine dingen zoekt.

Ik zie nu ook een plaatje op de site van de F-stop Loka UL die suggereert dat er in het hoofdcompartiment een afscheiding gezet kan worden tussen het stuk met de ICU en het stuk daarboven. Dat lijkt me wel handig, maar ik weet niet of het ook zo is als ik het nu interpreteer vanaf het plaatje.
(even uit mijn hoofd)In het hoofdcompartiment heb je wel een grote vak waar je een ipad in kan doen. Je hebt geen kleinere vakjes. Wel kan je vanuit de bovenkant een andere compartiment openen (zie officiele f-stop guru film op 1:54) die erg diep naar beneden gaat waar wel kleinere vakjes zijn voor bijv. batterijen, pennen, geheugenkaartjes en nog meer. En dan heb je aan de voorkant nog een opbergvak.

Een afscheiding heb ik niet nodig. Op de ICU heb ik de grote filterpouch voor de lee filters liggen en een pouch voor de 105cpl. Dan is er nog ruimte over voor andere dingen. Die gaan totaal niet door mijn tas zwerven (misschien anders met een small ICU, maar lijkt mij ook niet). Kleinere dingen gewoon lekker in dat 2e compartiment.
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:40:

@Bbean77: Als het de guru wordt koop ik hem waarschijnlijk met ofwel de small ofwel de medium shallow ICU. (200 euro). Ik zie op de site dat er tussen de icu (in u geval bovenkant van de icu) en einde rugzak ongeveer 5cm plaats is? Klopt dit? Want dan kan het wel eens krap worden met mijn statiefje (8cm dik). Daarnaast vroeg ik me ook af dat wanneer je iets mee neemt buiten je camera gear, of dit makkelijk tussen de icu en opening van de icu kan belanden? dus met andere woorden of de zak redelijk goed aansluit op de ICU. Is het misschien mogelijk om een foto te nemen van de binnenkant van de zak met de medium slope icu in? dan heb ik een idee hoeveel ruimte ik nog ongeveer over zou hebben moest het de medium icu worden.
is het ook mogelijk om de lenzen te wisselen a la lowepro flipside? of is dit niet zo handig?
Ik meen mij te herinneren dat de hoogte tussen de medium slope ICU en de bovenkant rugzak max 10cm is op het hoogste punt. Loopt naar de zijkanten wel flink af. Ik zal binnenkort wel wat foto's nemen.
Statief heb ik overigens (ik heb een gitzo 2531) aan de zijkant van de tas hangen. Hiervoor heb ik "gatekeepers" besteld en dat werkt prima voor mij met dit statief. Iets kleiner statief zou wel idealer zijn voor deze tas.
Ik ken de flipside niet, maar je kan alleen lenzen verwisselen via de rugzijde van de tas.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zitten die 'gatekeepers' niet standaard bij de Guru geleverd? Kun je zonder die extra straps ook een statief bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmpf, ik ben op zoek naar een goede tas om te gebruiken voor, tijdens en na straatfotografie. Er hoeft daarmee niet heel veel in te passen. D7100+grip en Sigma 18-35 is alles qua echte gear, maar het zou handig zijn als m'n Surface RT en nog wat ander grut er in passen.
Ik heb nu de LowePro Transit Sling 250 AW en de F-stop Mobile Sling gevonden. De eerste is echter niet lekker te gebruiken met een BlackRapid strap en de tweede is denk ik te klein... Iemand nog tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Het moet een sling zijn? Voor straat fotografie zou ik zelf eerder denken aan een schoudertas, dan zou je nog kunnen kijken naar spullen van Thinktank of Domke. Of Billingham als het budget wat groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het liefst een sling inderdaad. Ik merk dat ik wegens mijn lengte veel buk tijdens straatfotografie en een schoudertas zit me dan te veel in de weg, glijdt van mijn schouder en zo. Het gaat me ook vooral om een goede en handige tas tijdens vervoer buiten schieten om. Als ik aan het schieten ben hangt de camera aan de BlackRapid. Dat laatste maakt dus weer dat de band van de tas ontkoppelbaar moet zijn, zodat deze aan de voorkant onder de strap door kan... Ik maak het mezelf niet makkelijk. :P

\\Edit: de F-stop heeft de band aan de verkeerde kant, die valt dus af.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 07:34
Ik vind een toploader logischer, maar daar past geen Surface in. Aan de andere kant, wanneer je maar 1 lens gebruikt, hoeft de tas natuurlijk ook niet bereikbaar te zijn. Maar ik gebruik zelf iig wel een toploader, een Think Thank Digital Holster 20 v2.0, handig want je kan 'm verstellen mocht je meer ruimte nodig hebben.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
henkie196 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:06:
Zitten die 'gatekeepers' niet standaard bij de Guru geleverd? Kun je zonder die extra straps ook een statief bevestigen?
vroeger wel, tegenwoordig niet meer.
je hebt wel straps nodig om een statief te kunnen bevestigen.gemiste kans om ze niet standaard te leveren net als de regenhoes. Uberhaupt een gemiste kans om niet voor een "ingebouwde" regenhoes te gaan terwijl hier volgens mij wel mogelijkheden toe zijn (vak onderin).

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:48:
Het liefst een sling inderdaad. Ik merk dat ik wegens mijn lengte veel buk tijdens straatfotografie en een schoudertas zit me dan te veel in de weg, glijdt van mijn schouder en zo. Het gaat me ook vooral om een goede en handige tas tijdens vervoer buiten schieten om. Als ik aan het schieten ben hangt de camera aan de BlackRapid. Dat laatste maakt dus weer dat de band van de tas ontkoppelbaar moet zijn, zodat deze aan de voorkant onder de strap door kan... Ik maak het mezelf niet makkelijk. :P
De Domke die ik heb glijdt nooit van m'n schouder af. Ik hang de tas dan wel diagonaal over de borst. Dus bv. links over de schouder, rechts tegen de heup. Dit levert bij mij geen problemen op met m'n sun-sniper strap, schoudertas aan een kant, strap aan de andere kant. De strap gaat altijd over de band van de schoudertas heen, en tenzij je de tas tussentijds vaak af wilt doen, zie ik geen problemen daar met het ontkoppelen van de schouderband. Overigens is de schouderband ook gewoon ontkoppelbaar.

Ik maak uit je verhaal niet echt op waarom een sling daarvoor beter zou zijn dan een schoudertas, maar als je gewoon een voorkeur hebt voor slings, kan dat natuurlijk. Een lowepro flipside 100 is volgens mij ook een sling. De Kata 3n1 kun je ook dragen als sling (en als rugzak).
Bean77 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:59:
vroeger wel, tegenwoordig niet meer.
je hebt wel straps nodig om een statief te kunnen bevestigen.gemiste kans om ze niet standaard te leveren net als de regenhoes. Uberhaupt een gemiste kans om niet voor een "ingebouwde" regenhoes te gaan terwijl hier volgens mij wel mogelijkheden toe zijn (vak onderin).
Voor een rugzak die zoveel kost is het wel een beetje jammer, ja. Naast de rugzak moet je nu nog een losse regenhoes, de straps en de ICU bij kopen. En een ingebouwde regenhoes raak je tenminste niet kwijt / zit altijd bij je tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:08:
[...]

De Domke die ik heb glijdt nooit van m'n schouder af. Ik hang de tas dan wel diagonaal over de borst. Dus bv. links over de schouder, rechts tegen de heup. Dit levert bij mij geen problemen op met m'n sun-sniper strap, schoudertas aan een kant, strap aan de andere kant. De strap gaat altijd over de band van de schoudertas heen, en tenzij je de tas tussentijds vaak af wilt doen, zie ik geen problemen daar met het ontkoppelen van de schouderband. Overigens is de schouderband ook gewoon ontkoppelbaar.

Ik maak uit je verhaal niet echt op waarom een sling daarvoor beter zou zijn dan een schoudertas, maar als je gewoon een voorkeur hebt voor slings, kan dat natuurlijk. Een lowepro flipside 100 is volgens mij ook een sling. De Kata 3n1 kun je ook dragen als sling (en als rugzak).
Mmm, op die manier is het eventueel wel een optie inderdaad... Ik ga er over nadenken.
Mijn voorkeur voor sling komt puur en alleen omdat ik zware dingen liever op m'n rug draag, dan op m'n heup. Dat loopt prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Een nadeel van een schoudertas is inderdaad dat die bij zware dingen na een tijdje wel in je schouder gaat snijden. Overigens draag je een schoudertas op je schouder, niet op je rug of je heup. Een beetje zoals met een blackrapid strap. M'n schoudertas zit eigenlijk nooit in de weg als ik hem gewoon een beetje zij en achter hang. Met de strap heb ik nog wel eens dat de camera een beetje op m'n heup stuitert, maar met een schoudertas heb ik daar geen last van.

Overigens vind ik een camera (+grip) en een lens niet bijzonder zwaar. En daarbij, als de camera aan je strap hangt, is je tas toch vrijwel leeg (tablet is dan ook het gewicht niet).

Als je vervoer ook met de fiets is, kan ik me trouwens wel voorstellen dat een sling wel wat fijner is dan een schoudertas (afhankelijk van je fiets, je houding en hoe je de tas draagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:42
Heb trouwens de Domke F-8 voor mijn Fujifilm X-E1 gekocht na wat advies hier, past perfect en zeker niet te groot (waar ik bang voor was). Eigenlijk precies goed voor X-E1 met 18-55 opgeschroefd en ruimte over voor bijvoorbeeld de zoom (of 2 kleinere) en wat losse spullen. Goeie kwaliteit. Twijfelde tussen deze en de iets kleinere F-5XA, ben erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Hey mensen ik ben er nog steeds niet uit, ik heb op dit moment een Lowepro Flipside 300AW. Erg fijne tas maar voor mij te klein geworden. Met al mijn spullen past er alleen de lader er nog in...

Nu zat ik te kijken naar de Flipside 400AW want ik vind de rits aan de binnenkant wel erg fijn. Zijn er nog andere opties waar ik wel even naar moet kijken voordat ik toch voor deze ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Misschien niet altijd alles meenemen, maar selectief zijn? (Als ik al mijn spullen zou willen meenemen, mag ik wel een zeecontainer meenemen). En je lader meenemen? Die gaat bij mij mee in de koffer op vakantie en die komt voor de rest van de tijd toch echt het huis niet uit. Ik heb nog nooit een lader in mijn cameratassen gehad.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Ik heb ook nog een berg met gopro gear wat ik graag mee wil nemen. Ik bezoek veel kitesurf evenementen, zo komt het voor dat ik op een dag de 70-200mm, de 10-22mm en de 50mm gebruik.

Ook komt er in de toekomst een vervanger voor de 18-55mm kitlens en komt er nog een flitser bij.

Een batterij grip vind ik niet fijn, een extra accu is handig maar die is naar 2 dagen continu foto's maken en filmen ook op. Daaronm wil ik graag de lader meenemen want wij hebben altijd een aggregaat bij ons dus opladen kan altijd.

[ Voor 29% gewijzigd door Marc_87 op 11-06-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36
@Marc_87, misschien heb je hier iets aan:
productreview: Lowepro Flipside Sport 20L AW Oranje/Grijs review door Deathchant

Hier vergelijk ik de 400AW (die ik nu nog in mijn bezit heb), met mijn nieuw gekochte Flipside sport 20L AW.
Die 400AW is wel een fijne tas, maar hij is wel wat warm op je rug bij intensieve hikes. Daarnaast moet je alles goed schuiven en kramen wilt alles passen met zonnekappen e.d. Zeker met zo'n wijde zonnekappen als die van de 10-22 en de 70-200.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zonnekappen doe je toch gewoon andersom op de lens :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Naast die Lowepro opties zou je ook nog kunnen kijken naar F-stop voor rugzakken met toegang vanaf de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
nero355 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:17:
Zonnekappen doe je toch gewoon andersom op de lens :?
Zeker, en het past dan ook wel, maar vaak nét. Wat je in de reclames ziet, en op promotiefilmpjes is dat er nooit tassen getoond worden waarin zonnekappen omgekeerd op de lens zitten. Het gaat zich daar in die filmpjes om om te laten zien hoeveel lenzen er wel niet ingaan. Wanneer ik mijn 10-22, 17-55 en 70-200 in mijn Flipside 400AW doe, dan past het maar NET om alles te herbergen. Zie ook hier hoe die 70-200 zonnekap de boel uit elkaar drukt:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5191/14008311624_2c0c2efe9d_z.jpg
Als ik daar nog de 10-22 MET omgedraaide zonnekap bij moet frutselen, dan ben ik langer bezig met precies uitvogelen hoe ik alles erin moet doen, dan dat het me aan praktisch-heid oplevert tijdens het wandelen.
Ik heb de 2 zonnekappen dus apart in het midden moeten doen en de blaasbalg bovenop de 70-200 moeten doen.
En dan is dit nog een Flipside Sport 20L AW, die 5cm dieper is dan de 400AW, dus zowel 10-22 als 17-55 kunnen 'rechtop' erin. Dat moet je met de 400AW niet proberen, althans niet met de 17-55.
Wanneer ik alle zonnekappen eraf zou laten en thuis zou laten, passen er veel meer lenzen in.
Uiteraard rekeninghoudend dat je ook nog filters, blaasbalgjes, afstandbedieners en accu's e.d. wilt meenemen.
Ik vind dat toch iets waar je op moet letten.

[ Voor 28% gewijzigd door Deathchant op 11-06-2014 22:22 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Deathchant schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:22:
@Marc_87, misschien heb je hier iets aan:
productreview: Lowepro Flipside Sport 20L AW Oranje/Grijs review door Deathchant

Hier vergelijk ik de 400AW (die ik nu nog in mijn bezit heb), met mijn nieuw gekochte Flipside sport 20L AW.
Die 400AW is wel een fijne tas, maar hij is wel wat warm op je rug bij intensieve hikes. Daarnaast moet je alles goed schuiven en kramen wilt alles passen met zonnekappen e.d. Zeker met zo'n wijde zonnekappen als die van de 10-22 en de 70-200.
Goede review, had ik al gezien. Nu ik ook de laatste foto kijk moet ik misschien nog maar voor een grotere gaan of gewoon even met mijn gear in een winkel gaan proberen. Ik wil namelijk ook graag nog de kitlens vervangen en een 18-35mm 1.8 erbij halen... Wat moeilijk allemaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Tja, je kunt natuurlijk overwegen om wat spullen thuis te laten, alhoewel ik me goed kan voorstellen dat je dat niet wilt. Ik heb nu bijvoorbeeld de 17-55 thuis gelaten en de 10-22, Zeiss 2/50 MP, en 70-200 II meegenomen.
Ik heb alles ermee kunnen afdekken.

Het ziet er allemaal leuk uit op een plaatje natuurlijk, maar hou er ook rekening mee dat hoe groter je tas is, hoe meer je er ook vanzelf gaat inproppen. Deze tas, zonder de 17-55, mét wat water woog bijna 10 kilo. Die 18-35 is ook niet de allerlichtste lens qua gewicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Deathchant schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:18:
Zeker, en het past dan ook wel, maar vaak nét. Wat je in de reclames ziet, en op promotiefilmpjes is dat er nooit tassen getoond worden waarin zonnekappen omgekeerd op de lens zitten. Het gaat zich daar in die filmpjes om om te laten zien hoeveel lenzen er wel niet ingaan. Wanneer ik mijn 10-22, 17-55 en 70-200 in mijn Flipside 400AW doe, dan past het maar NET om alles te herbergen. Zie ook hier hoe die 70-200 zonnekap de boel uit elkaar drukt:
[afbeelding]
Als ik daar nog de 10-22 MET omgedraaide zonnekap bij moet frutselen, dan ben ik langer bezig met precies uitvogelen hoe ik alles erin moet doen, dan dat het me aan praktisch-heid oplevert tijdens het wandelen.
Ik heb de 2 zonnekappen dus apart in het midden moeten doen en de blaasbalg bovenop de 70-200 moeten doen.
En dan is dit nog een Flipside Sport 20L AW, die 5cm dieper is dan de 400AW, dus zowel 10-22 als 17-55 kunnen 'rechtop' erin. Dat moet je met de 400AW niet proberen, althans niet met de 17-55.
Wanneer ik alle zonnekappen eraf zou laten en thuis zou laten, passen er veel meer lenzen in.
Uiteraard rekeninghoudend dat je ook nog filters, blaasbalgjes, afstandbedieners en accu's e.d. wilt meenemen.
Ik vind dat toch iets waar je op moet letten.
Dat is echt raar, want ik heb deze Lowepro en daar gaat best wel veel in : https://www.google.nl/sea...Q_AUoAQ&biw=1286&bih=1040
- 7D eventueel met 70-200 erop, maar kan ook los in het midden + 2x CPL filter.
- 100-400 + 580EX II aan de eene kant.
- 100L/15-85/Sigma 50 mm. aan de andere kant.
- Soms zelf nog een Røde mic erbij!
- Sigma doekje :+
- In de ruimtes die er zijn van de ehh... afsluitflap dinges? doe ik dan de batterijen/CF/Manfrotto plates en dergelijke :)

En dan heb ik niet eens de Plus variant waar ik achteraf best wel spijt van heb!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Uh die is ook wat breder he, die tas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik vind al die Lowepro tassen één pot nat aan de binnenkant :$ Daarom vind ik het zo raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Ik ga denk ik maar gewoon een naar een winkel en verschillende tassen bekijken, ik denk dat dat een betere oplossing gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
F-stop guru of F-stop Loka....zeker proberen! De Loka is meer voor daypack en is groter, maar wel comfortabel heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb een zwarte f-stop guru (met small ICU) en ben erg tevreden over de rugzak. Genoeg ruimte (Leica M9, Fuji X-T1 en een aantal objectieven en andere meuk die in de ICU passen) en een decent daypack deel. Alleen jammer dat je die klemmen los moet kopen om een statief (of andere meuk) op de zak te bevestigen.

Vanwege de toegang via het rug-deel is het geen rugzak om snel zaken te wisselen e.d.

Zal wel eens een paar fotos van de tas met inhoud maken.

[ Voor 6% gewijzigd door BlaTieBla op 13-06-2014 21:29 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig ervaring met de Naneu military ops alpha-L?
Hier zijn namelijk weinig tot geen reviews over te vinden.
De dingen die ik me hierbij afvraag zijn:
Is het laptopcompartiment degelijk genoeg qua bescherming?
Is hij comfortabel?
Als er geen laptop in zit en vanvoor in de zak niet te veel spullen zitten, is/lijkt hij dan wat compacter? Want 28cm diep is niet niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Ik heb afgelopen week een Panasonic GM-1 gekocht en ben er heel blij mee :)
Nu ben ik op zoek naar een mooie tas voor de camera.
Op mijn oude Fuji X10 had ik zo'n leren tasje dat precies om de camera heen past, dan kun je m gewoon ff openvouwen om en foto te maken.
Nu zie ik wel eens foto's van de GM-1 die ook van zo'n tas is voorzien, maar ik heb het idee dat deze alleen in het buitenland wordt verkocht.
Weet iemand een Nedelandse winkel of webshop die deze leren tassen voor de GM-1 verkoopt?
Ik vraag me ook af of het display van de GM-1 van Gorillaglass is voorzien of dat er misschien nog een screenprotector op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:27
Op Digifotopro komt er een advertorial voorbij van de Tenba DNA, iemand ervaring met deze (gelijksoortige) tassen?

http://www.digifotopro.nl/content/tenba-messenger-dna-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madass
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 20:59
Ik ben sowieso geen fan van schoudertassen. Ze zijn slecht voor je rug en schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Hangt er vanaf hoeveel je erin stopt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghengis schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:04:
Op Digifotopro komt er een advertorial voorbij van de Tenba DNA, iemand ervaring met deze (gelijksoortige) tassen?

http://www.digifotopro.nl/content/tenba-messenger-dna-11
Ik heb begin deze maand de DNA 8 gekocht. Goede kwaliteit, mooie tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tenba kwaliteit in het algemeen vond ik wel OK na een korte ervaring met een tas die heel erg op deze leek, maar dan ietsje ruimer denk ik : http://www.tenba.com/Prod...pack-LE-Medium-Black.aspx
Groot en comfortabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
Ik ben al bijna een jaar in het bezit van een DSLR en ik heb nog steeds geen cameratas. Tot nu toe wikkelde ik mijn camera in een handdoek en deed deze vervolgens in een normale rugzak :P Maar aangezien we komende zomer enkele weken op vakantie gaan (road trip Europa, o.a. Istanbul) ben ik nu op zoek naar een geschikte tas om mijn camera en accessoires in op te bergen. Het budget ligt rond de €100,-.

Voorkeuren:
Rugtas (omdat we de camera vaak een gehele dag mee zullen nemen)
Extra vak voor spullen zoals eten/drinken/kleding
Bescherming tegen lichte regenbuien
Antidiefstal (opening aan rugzijde)
Voorkeur voor Lowepro

De volgende spullen moeten er mee kunnen worden vervoerd:
Canon EOS 500D inclusief gemonteerde battery pack
Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (nog aan te schaffen)
Canon EF 35 / 50mm prime lens (nog aan te schaffen)
Canon Speedlite 430EX II
Hama Traveller Compact Pro (mogelijkheid om aan de buitenkant te monteren)
Enkele filters en kleine accessoires

Tassen die ik heb gevonden:
Lowepro Flipside 300 (te klein voor camera incl battery pack, geen extra vak)
Lowepro Fastpack 350 (geen antidiefstal en mogelijkheid tot monteren tripod)
Lowepro Pro Runner 300 AW (geen extra vak, te klein voor camera incl battery pack)

Hebben jullie nog tips van rugzakken die wel aan mijn wensen voldoen? Ik hoor het graag :>

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Je budget omhoog, of je voorkeuren bijstellen (bijv. hoeveelheid gear omlaag :) )

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
Geen lowepro kopen, maar een Naneu Pro Alpha.
Die biedt voldoende ruimte voor je camera + lenzen in het gear vak wat alleen vanaf de rug te bereiken is. Heeft een flink daypack voor eten en drinken en flitser (als die niet in het cameravak past), statief kan aan de buitenkant. Tas heeft een regenhoes (kan ook om de tas met statief eraan) en nog voldoende vakjes voor filters, extra accu's, geheugenkaartjes, etc. Ik heb hem aantal jaar terug voor €75 nieuw gekocht.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
Sinds mijn vorige post ben ik nog wel op een rugzak uitgekomen die voldoet aan de meeste wensen - de Lowepro Fastpack Video 350 AW.

Deze heeft, in tegenstelling tot de non-video versie, wel een mogelijkheid om een tripod te monteren én hij heeft een ingebouwde regenhoes. Bovendien past er een camera met gemonteerde battery pack in en past hij binnen het budget.
Universal Creations schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:52:
Geen lowepro kopen, maar een Naneu Pro Alpha.
Die biedt voldoende ruimte voor je camera + lenzen in het gear vak wat alleen vanaf de rug te bereiken is. Heeft een flink daypack voor eten en drinken en flitser (als die niet in het cameravak past), statief kan aan de buitenkant. Tas heeft een regenhoes (kan ook om de tas met statief eraan) en nog voldoende vakjes voor filters, extra accu's, geheugenkaartjes, etc. Ik heb hem aantal jaar terug voor €75 nieuw gekocht.
Ah, die tas ziet er inderdaad erg goed uit! :) Heb jij ook een battery grip bevestigd aan je camera en zo ja, past dit gemonteerd in de tas?

[ Voor 43% gewijzigd door nMad op 30-06-2014 19:55 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:58
Ik heb op dit moment een lowepro fastback 250. Maar ik wil overstappen op een schoudertas zodat ik direct bij de lenzen kan. Iemand die een mooie tas weet?

voor:

Canon 6D
17-40mm
24-105mm
70-200mm f4
430ex
macbook pro 13

Ik kwam al de Lowepro Nova Sport 35L tegen, dat zou een optie kunnen zijn. Maar kan er verder weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Ik heb een Lowepro dashpoint 20 gekocht voor mijn GM1. Mooie tas, past ie goed in met de standaard 12-32 lens.
Nu nog een Peak design cuff polsbandje erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:32

iew

What the...?!

Weet niet hoe groot die macbook is maar ik zelf heb een lowepro nova 190 AW schoudertas, daar past die set wel in en heeft veel extra vakken, aan de achterkant zou een kleine laptop wel passen denk ik, maar ik weet de afmetingen van jouw macbook niet.
Wel een erg fijne schoudertas.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:58
Dit moet ik er minimaal in kwijt kunnen:

+ 2 laders en eventueel in de toekomst nog 1 prime lens oid erbij.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1i433H3c1v3v/IMG_1674.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Misschien een mooie Think Tank Retrospective, of heb je liever modern? ;)
http://www.thinktankphoto...retrospective.aspx?page=2

Afbeeldingslocatie: http://www.thinktankphoto.com/product-images/large/Retrospective-40-Blue-Slate-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

nMad schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:19:
Ik ben al bijna een jaar in het bezit van een DSLR en ik heb nog steeds geen cameratas. Tot nu toe wikkelde ik mijn camera in een handdoek en deed deze vervolgens in een normale rugzak :P Maar aangezien we komende zomer enkele weken op vakantie gaan (road trip Europa, o.a. Istanbul) ben ik nu op zoek naar een geschikte tas om mijn camera en accessoires in op te bergen. Het budget ligt rond de €100,-.

Voorkeuren:
Rugtas (omdat we de camera vaak een gehele dag mee zullen nemen)
Extra vak voor spullen zoals eten/drinken/kleding
Bescherming tegen lichte regenbuien
Antidiefstal (opening aan rugzijde)
Voorkeur voor Lowepro

De volgende spullen moeten er mee kunnen worden vervoerd:
Canon EOS 500D inclusief gemonteerde battery pack
Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (nog aan te schaffen)
Canon EF 35 / 50mm prime lens (nog aan te schaffen)
Canon Speedlite 430EX II
Hama Traveller Compact Pro (mogelijkheid om aan de buitenkant te monteren)
Enkele filters en kleine accessoires

Tassen die ik heb gevonden:
Lowepro Flipside 300 (te klein voor camera incl battery pack, geen extra vak)
Lowepro Fastpack 350 (geen antidiefstal en mogelijkheid tot monteren tripod)
Lowepro Pro Runner 300 AW (geen extra vak, te klein voor camera incl battery pack)
De Lowepro Fastpack 350 moet je vooral kiezen vanwege het gemak van de zijdelingse toegang tot je camera. Let wel: je andere gear is van daaruit vaak lastig te bereiken. Het is handig voor snel je camera kunnen pakken, schieten en weer terugstoppen. Met het voordeel van het dragen van een rugtas (langere of zwaardere belasting mogelijk op beide schouders).
Maar het lijkt er op dat je die zijdelingse toegang niet zo belangrijk vindt, getuige je andere twee Lowepro opties. Dan is de Naneu Pro Alpha die Universal Creations voorstelt gewoon veel meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:35
Die retrospective zijn echt fijne tassen, heb zel de 30, lekker ruime tas waar je gear prima in kan, als je laptop/tablet ook mee wilt nemen zou ik voor de 40 gaan.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
nMad schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:19:

Hebben jullie nog tips van rugzakken die wel aan mijn wensen voldoen? Ik hoor het graag :>
Kijk eens naar de Lowepro primus minimus aw, deze heb ik al jaren en het is echt een heerlijke rugtas!

Voordelen:
- Je kan alleen bij je spullen via de achterkant.
- Als je de tas om je middel vast houdt (kijk bij google afbeeldingen) kan je makkelijk lenzen wisselen
- Vrij indeelbaar
- Waterdichte cover
- Plek voor statief
- Makkelijk vakje aan zijkant om snel bij je camera te komen, camera gaat er niet te makkelijk uit dus diefstal is niet mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.missnumerique.com/images/produits/big/lowepro_primusminimus_multi_612.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Opperclowntje op 08-07-2014 16:43 . Reden: Toevoeging voordelen en afbeelding ]

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 08:12
Hallo luitjes,

Over een paar maanden vertrek ik voor een aantal maanden naar Indonesië. En uiteraard willen we mooie foto's maken. Mijn oude a230 afgestoft en klaar gemaakt voor gebruik. Ben nog op zoek naar een degelijke en mooie rug tas welke ik ook makkelijk kan dragen tijdens lange hiking tochten.

Voorkeuren:
Rugtas welke ook als carry on mee kan in het vliegtuig.
Klein maar fijn, dat wil zeggen; Er moet ruimte voor eten, drinken, ehbo spul en mischien een gopro zijn.
Bescherming tegen regen.
Merk en prijs maakt niet veel uit. Als het maar wel een beetje een normale prijs heeft. Een rugtas van 300 euro gaat mij te ver :)

Wat moet er in?
Sony Alpha 230 met standaard kit lens.
Minolta / Sony Alpha 75 - 300mm F/4 - 5. 6 Telephoto Zoom Lens
Minolta 50mm f/1.7
Sigma 50mm 1.4 EX-DG
Filters, accu's, zonnekap, lader etc etc.
Tevens nog een mogelijkheid om een kleine tripod vast te maken aan de buitenkant.
Reis ehbo setje
GOPro (mischieen)
Drinken / eten en mischien ruimte voor een boek voor in het vliegtuig.

Wat heb ik al gevonden?
Ik heb hier zelf nu een tamrac adventure 6. Deze is echter net te klein mbt tot drinken/eten etc.
Naneu Pro Alpha ; mischien net iets te groot voor carry on. Ziet er goed uit en daar zal alles in principe wel inkunnen.
Lowepro primus minimus ; Wel een beetje groot (lang). De plaats waar je een statief kan bevestigen staat mij niet aan. Ik heb liever aan de zijkant of onderkant.

Op dit moment ligt mijn voorkeur op de Naneu, maar als er nog alternatieven zijn dan hoor ik dat graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Tenba Discovery Daypack Mini ?
http://www.tenba.com/prod...ypack-Mini-BlackGray.aspx

Zou het alleen wel eng vinden dat in de drukte zakkenrollers zomaar achterin bij heel je kit kunnen, zo'n ritsje is zo open lijkt me. *Maar McGyver moet dat wel kunnen oplossen. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door jesper86 op 09-07-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 08:12
jesper86 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:16:
Tenba Discovery Daypack Mini ?
http://www.tenba.com/prod...ypack-Mini-BlackGray.aspx

Zou het alleen wel eng vinden dat in de drukte zakkenrollers zomaar achterin bij heel je kit kunnen, zo'n ritsje is zo open lijkt me. *Maar McGyver moet dat wel kunnen oplossen. >:)
Op zich wel een mooie tas. Wel iets duurder dan de Naneu. Zakkenrollers heb je overal. Ik maak me daar niet echt druk om. Als ze het echt willen, dan snijden ze het gewoon open of houden ze je staande daar in Indonesië. Camera plus lensen hebben mij nog geen 100 euro gekost (lang leve marktplaats), niet echt duur spul :). Ik zet deze in ieder geval even op het lijstje, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:36
Ik zoek een compacte schouder/heuptas, waar ik de volgende zaken in kan doen:

- Canon EOS 500D (met batterypack), met daarop:
- Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
plus:
- Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM
- Sigma 50-150mm F/2,8 APO EX DC OS HSM
- Canon Speedlite 580EX II
- wat klein accu & batterij grut.

Wat ik tegenkwam is de Lowepro Nova Sport 35L AW. Voor die prijs een goede kandidaat. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer of er nog andere, compactere tassen zijn. Ideeën zijn welkom!

P.S. Ik ben voornemens om in september de EOS 7D-II te kopen. Iets grotere body.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Oef, die Nova Sport 35L is net alsof je een bierkrat op je heup hebt hangen. Je kunt ook eens kijken naar de ThinkTank schoudertassen, een retrospective 10 of misschien 20 zou wel moeten passen. Of iets van Domke, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:36
Ik vond de Nova Sport al een stuk beter dan de andere tassen van Lowepro die ik gezien had. Maar zou compacter moeten kunnen. Die Retrospectives zijn wel bijna twee keer zo duur (nr. 20 zou ik moeten hebben), maar ga er misschien toch maar 's naar kijken.

EDIT: Als ik zo de review van de Retrospective 20 op youtube kijk, lijkt er niet eens zo veel verschil te zijn tussen de breedte van die en de Nova Sport 35. Komend weekend maar eens langs Foka of zo.

[ Voor 28% gewijzigd door Cass Casey op 09-07-2014 20:47 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:26
Wie kan me een goede schoudertas aanraden waar een D800 met 70-200mm of 80-400mm AFS erop in past? Daarnaast moet de tas genoeg vakken hebben om een 105mm lens + R1C1 kit (3 kleine flitsers + commander) mee te nemen plus wat losse spullen zoals een lader en extra accu's etc. (Al bieden ze dat eigenlijk standaard allemaal wel)

Zelf kwam ik uit op de volgende tassen:

Think Tank Retrospective 20: Niet echt de beste padding, verder weinig ruimte.
Crumpler 8 Million Dollar Home: Niet te vinden..
Kata 3n1: Niet echt een echte schoudertas die makkelijk van bovenaf benaderbaar is om er snel een camera uit te halen.

Daarnaast zijn de Crumpler Jackpack 7500 en CityWalker 30 al moet de camera hier dan wel horizontaal in, en is de ruimte verder beperkt.

Wie heeft er nog een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand ervaring met de Lowepro Vertebral Tech™ Shoulder Strap? Een van de schouderbanden van m'n Lowepro tassen is meegejat uit een trein, samen met een weekendtas erbij (waarvan de schouderband reeds eerder was gebroken). Zodoende ben ik op zoek naar een losse schouderband, ook voor gebruik in combinatie met een fototas.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nee, maar van het bevestigingsmechanisme gaan mijn haren al overeind staan in mijn nek. Een klein metalen haakje (die vaak friemelig zijn) behoed je camera van een akelige val, als hij ergens blijft haken (achter je tas bijv.) dan ligt hij.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoeld die musketon haak? Dat stuk is aardig zwaar uitgevoerd op de Lowepro band die ik nog heb; volgens mij is dit verder hetzelfde.

Waar ik me zorgen over maakte was het kunststof stukje waarmee je de band in lengte verstelde, maar dat ziet er bij deze beter uit.

De tassen die ik heb (Lowepro Specialist 85 AW en Lowepro Toploader 65 AW) gebruik ik ook wel eens als heuptas en of rugtas, dus de schouderband moet sowieso makkelijk te verwijderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ventieldopje schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 03:32:
Nee, maar van het bevestigingsmechanisme gaan mijn haren al overeind staan in mijn nek. Een klein metalen haakje (die vaak friemelig zijn) behoed je camera van een akelige val, als hij ergens blijft haken (achter je tas bijv.) dan ligt hij.
Dat soort haakjes kunnen makkelijk 20+ kilo tillen, en zelfs nog wel wat snukken aan, zou me daar niet direct zorgen om maken. Het haakje oogt vooral heel klein omdat die band nogal breed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
Niet echt, dat is namelijk een rugzak, maar bedankt voor het meedenken :)

Ik heb eens een mailtje gestuurd naar Crumpler over welke tele lens er nu precies in de Jackpack 9000 moet passen. Ben benieuwd of daar een 70-200 in gaat. Wel een soort hutkoffer die tas, maar goed...
Het is zo jammer dat alle tassen waar dergelijke lenzen bevestigd aan de body in passen of rugzakken zijn, of meteen huge zijn. Blijkbaar ben ik op zoek naar iets waar de rest van de markt niet zo om staat te springen.

Momenteel neig ik naar de Jackpack 9000 als het daarin past, anders misschien de TT Retrospective 40, al baal ik er daar wel van dat deze niet waterproof is. Als het eenmaal regent en je doet je raincover eromheen, dan kan je niet meer bij je spullen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Opzich is het niet een heel gek idee om zo'n lens in een rugzak te stoppen in plaats van een schoudertas. Zeker als je er nog meer spullen in stopt wordt het al snel te log en zwaar om aan 1 schouder te hangen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
Chiron schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:12:
Opzich is het niet een heel gek idee om zo'n lens in een rugzak te stoppen in plaats van een schoudertas. Zeker als je er nog meer spullen in stopt wordt het al snel te log en zwaar om aan 1 schouder te hangen.
Ik kan het me ook heel goed voorstellen dat men hier niet op zit te wachten hoor. Alleen vind ik het niet zo'n probleem om een kilo of 4/5 mee te nemen over één schouder. Daarnaast is de ruimte niet per sé het probleem, maar vooral het formaat. Er zijn zat tassen om een 70-200 mee te nemen, maar er bestaat dan geen zelfde tas die een centimeter of 9 hoger is zodat de body erop past. Er bestaan van genoeg tassen varianten die wel 9 a 10 centimeter hoger zijn, maar die zijn dan ook meteen 10/15 centimeter breder. Dat maakt de afmeting meteen zoveel groter. Bij bijv. de Jackpack is de 7500 34x23,5x16,5 de eerstvolgende is de 9000, deze is meteen weer 45x29,5x20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
Een update'tje. Kreeg gisteren een mailtje van Crumpler terug dat de 70-200 of 80-400 + body verticaal in de Jackpack 9000 moet passen. Daarop maar gelijk besteld, en nu staat 'ie voor me. Helaas heb ik (nog) geen van deze lenzen, dus moet ik de verkoopmeneer maar geloven ;)

Maar ik geloof wel dat het past, heb er nu een 105mm op zitten van 11.6cm en er is nog wel 9 cm over in de tas die deze lenzen langer zijn.
Al met al is de tas helemaal niet zo groot in mijn optiek, al is dit natuurlijk subjectief.. Nog niet echt de tijd gehad om er mee te spelen en alles in te delen, maar tot dusver denk ik dat ik hier blij mee ga zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb een poos geleden een LowePro Pro Messenger AW 160 gekocht, bevalt me erg goed,
er in gaan een Canon 6D met 70-200 F4 IS er op, een 24-70 F4 IS, 50mm plastic fantastic, 430ex flitser.
Verder is er dan nog genoeg ruimte voor extra batterijen, blower, paar filters enz. Zelfs een klein statief (ultrapod ii) past er nog in n hoekje bij.

http://store.lowepro.com/shoulder-bags/pro-messenger-160-aw

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

chopper88 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:00:
[...]

Ik kan het me ook heel goed voorstellen dat men hier niet op zit te wachten hoor. Alleen vind ik het niet zo'n probleem om een kilo of 4/5 mee te nemen over één schouder. Daarnaast is de ruimte niet per sé het probleem, maar vooral het formaat. Er zijn zat tassen om een 70-200 mee te nemen, maar er bestaat dan geen zelfde tas die een centimeter of 9 hoger is zodat de body erop past. Er bestaan van genoeg tassen varianten die wel 9 a 10 centimeter hoger zijn, maar die zijn dan ook meteen 10/15 centimeter breder. Dat maakt de afmeting meteen zoveel groter. Bij bijv. de Jackpack is de 7500 34x23,5x16,5 de eerstvolgende is de 9000, deze is meteen weer 45x29,5x20.
Al naar tassen van Kata gekeken? De 3N1-20 van mijn vriendin is een behoorlijk compact ding en daar past makkelijk mijn 1Ds III met 100mm macro in (zonnekap omgekeerd), een 70-200 heb ik hier niet maar zal ook wel moeten lukken. Anders is er ook nog de 3N1-22, die is heel iets groter :)

http://www.kata-bags.us/3...oom-lens-3-4-lenses-flash

Zie dat ze nu samen gegaan zijn met Manfrotto, maar de Kata tassen liggen hier in NL nog overal wel in de winkel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 24-07-2014 14:12 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ventieldopje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:10:
[...]

Al naar tassen van Kata gekeken? De 3N1-20 van mijn vriendin is een behoorlijk compact ding en daar past makkelijk mijn 1Ds III met 100mm macro in (zonnekap omgekeerd), een 70-200 heb ik hier niet maar zal ook wel moeten lukken. Anders is er ook nog de 3N1-22, die is heel iets groter :)

http://www.kata-bags.us/3...oom-lens-3-4-lenses-flash

Zie dat ze nu samen gegaan zijn met Manfrotto, maar de Kata tassen liggen hier in NL nog overal wel in de winkel :)
Ik heb zelf de 3n1-33 gekocht en hoewel die groot is, is die ook nog best compact.
Erg fijne tas en ben blij dat ik die heb gekocht toen.
Ging er mee naar New York met het vliegtuig. Er moeten dan ook andere spullen in voor in het vliegtuig zelf en daar had ik zat ruimte over.
Het is dat mijn LowePro slingshot samen met mijn 17-55 en 7D niet voldoende meer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Arunia schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:14:
[...]

Ik heb zelf de 3n1-33 gekocht en hoewel die groot is, is die ook nog best compact.
Erg fijne tas en ben blij dat ik die heb gekocht toen.
Ging er mee naar New York met het vliegtuig. Er moeten dan ook andere spullen in voor in het vliegtuig zelf en daar had ik zat ruimte over.
Het is dat mijn LowePro slingshot samen met mijn 17-55 en 7D niet voldoende meer was.
Same here en érg tevreden over, alleen is deze toch wel forst groter dan de 3N1-20 waardoor het voor hem misschien af valt. Maar het is een erg fijne tas, kan er echt álles in kwijt en al helemaal als je het bovenste vak opoffert en dus de bodem er uit ritst. Met gemak twee full size bodies en bergen aan lenzen :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
Bedankt voor de reacties :)

Ik heb de Kata tassen inderdaad bekeken, de 33 biedt zeker een zee aan ruimte, maar is inderdaad wel echt heel groot. De hoofdreden waarom ik uiteindelijk voor de Crumpler heb gekozen is het gebruik als schoudertas. De 33 is meer een tas die je even voor je draait om je camera eruit te pakken, maar voor de rest op je rug draagt en neerzet/legt als er iets uit moet (aan de foto's te zien lijkt dit ook haast niet anders te kunnen). De 22 is wat handzamer, alleen past daar geen body + 70-200 in in 'schouder-mode' aan de breedte te zien (22cm).

Het concept is wel heel goed vind ik, zou zeker een optie voor langere trips zijn als ik wat meer kit had. Ik draag het liefst een schoudertas, en nu past hier alles in met wat duw en trek werk mocht ik straks een 70-200 of 80-400 aanschaffen. Ik ben overigens wel blij dat ik de grootste maat heb aangeschaft, deze leek gigantisch op een foto waar iemand 'em droeg, maar valt reuze mee. Hij is eigenlijk ongeveer even groot als m'n laptop tas, alleen een stuk dieper om ruimte te geven aan de body :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pasmodel was een doorsnee Aziaat? (die zijn wat kleiner van stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
Nee haha, ik weet niet precies wat het is, maar hij oogt gewoon heel lomp:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2zthm2o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die jongeman ook niet heel groot. En ook wat korte armen. Of zo'n laaghangende broek (of zou dat met die tas te maken hebben :+?)

Ik houd altijd wel van productfoto's waarbij er iets bij in de buurt ligt met bekend formaat; bijvoorbeeld geodriehoek, euromunt, Glock 17, etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:46:
Volgens mij is die jongeman ook niet heel groot.
Dat idee had ik dus ook...
Ik houd altijd wel van productfoto's waarbij er iets bij in de buurt ligt met bekend formaat; bijvoorbeeld geodriehoek, euromunt, Glock 17, etc.
_O- Jaa die heeft iedereen natuurlijk thuis! In de HK is een banaan heel populair :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wereldwijd zijn er massa's mensen die ofwel een Glock 17 privé bezitten ofwel er beroepsmatig mee omgaan. Maar dat terzijde

Een banaan is absoluut waardeloos om mee te vergelijken; daar zit enorm veel variatie in. Vergelijk de Chiquita Kids bananen (o.a. verkrijgbaar bij de AH) maar eens met bijvoorbeeld de bakbananen die ze bij de C1000 hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:10

mrc4nl

Procrastinatie expert

nero355 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:45:
_O- Jaa die heeft iedereen natuurlijk thuis! In de HK is een banaan heel populair :+
of een heel arsenaal aan voorwerpen ->
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IxYSPQVKJ1qL6zIPwo7gwI8a/full.jpg

uit ReCreator in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 117"

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 25-07-2014 01:27 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WC rol zou ik ook niet doen. Pak appelsientje is wel geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

volledig offtopic maar...
Die wc rol kan heel wat kleiner iddd...
Of een S&W 686 6" , dat zijn maten die men overal ter wereld herkent denk ik :+
(er zit in de glocks ook nog wel wat variatie qua lengte)

[ Voor 22% gewijzigd door LoneWolf op 26-07-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Het mag nu wel weer ontopic boys :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Ik ben dan toch voor de Lowepro Flipside 400AW gegaan. Maar ik ben er al heel erg tevreden over!

Al mijn gear past er perfect in en ook nog gescheiden! In het camera vak zit dit :
Canon 70D | EF-S 10-22mm & 18-55mm STM | EF 50mm II & 70-200mm f/4L
Met nog plek over voor een flitser, een lader en één á twee toekomstige lenzen.

In het achter vak heb ik mijn beide GoPro's zitten plus accessoires.

_/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Marc_87 op 26-07-2014 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's!! :+

Zijn er hier nog meer gebruikers van losse tasjes, a la Lowepro Street & Field? Ik heb jaren geleden een keer zo'n Tamrac MX5385 gekocht, maar die past niet op het Lowepro systeem. Zodoende vervoer ik nu vaak een SB800 of SB900 in een algemeen rechthoekig Lowepro tasje (S&F Pouch 50 AW), maar die is niet bijster handig en bovendien redelijk lomp. Ondertussen heeft Lowepro de "Flex Pouch 75 aw", maar die lijkt een potentieel verwoestende drukknoop te hebben. Iemand ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die had ik ook gezien. Niet lang nadat ik mijn S&F verzameling heb gekocht hebben ze kennelijk een heleboel (handigere) spullen uitgebracht. Wel spijtig dat meteen de prijzen flink de lucht in zijn gegaan. Zo'n ding wat hier ~50 euro kost, kost in de VS ~$31 (de helft dus)...
http://www.fotokonijnenbe...ck-flex-pouch-75-aw-zwart
http://www.bhphotovideo.c...S_F_Quick_Flex_Pouch.html

Maarja, die ketens daar lijken ook niet erg uit te zijn op overzeese klanten met hun $90 verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Klopt, de US winkels / dealers zijn totaal niet op europese klanten gericht. Om die reden zijn de distributiekanalen ook van een zeer laag volume en blijven de prijzen hoog. 20 - 50 euro voor een klein en licht doosje / bubbelenvelop is heel normaal terwijl je vanuit China / HK voor niets kan versturen. Grotere pakketten gaan makkelijk over de 100 euro.

Maar goed, deze producten zijn tenminste nog verkrijgbaar. Het komt ook nog heel regelmatig voor dat producten hier helemaal niet te krijgen zijn. Heb ooit uit frustratie van het willen kopen van twee Standbagger tassen maar gewoon de fabrikant en cameratools met elkaar in contact gebracht zodat het tenminste normaal te bestellen was. Gelukkig werkte dat ^^

[ Voor 7% gewijzigd door TweakMDS op 28-07-2014 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:00:
Zijn er hier nog meer gebruikers van losse tasjes, a la Lowepro Street & Field? Ik heb jaren geleden een keer zo'n Tamrac MX5385 gekocht, maar die past niet op het Lowepro systeem. Zodoende vervoer ik nu vaak een SB800 of SB900 in een algemeen rechthoekig Lowepro tasje (S&F Pouch 50 AW), maar die is niet bijster handig en bovendien redelijk lomp. Ondertussen heeft Lowepro de "Flex Pouch 75 aw", maar die lijkt een potentieel verwoestende drukknoop te hebben. Iemand ervaringen hier?
Geen ervaring met de Lowepro S&F serie maar wel met de ThinkTank spullen. Ik gebruik die vaak om aan de heupband van m'n rugzak te hangen om gemakkelijk bij m'n (kleinere) lenzen te kunnen zonder de rugzak af te hoeven doen. Ook heb ik een riem waar je de tasjes aan kunt bevestigen maar die gebruik ik niet zo heel vaak.

Ook heb ik thuis de meeste lenzen in een eigen tasje zitten. Neemt een stuk minder ruimte in dan de dozen en vaak gaan de lenzen met tasje en al de rugzak in.

Qua bescherming heb ik wel gezien dat de lenstassen van Lowepro een stuk dikker zijn dan die van ThinkTank. Maar daardoor ook een stuk zwaarder en minder flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 04:58
Volgende week vertrek ik naar Schotland en ik heb nog steeds geen fototas gevonden. De winkels waar ik ben geweest om te testen of alles past, hadden eigenlijk amper fototassen staan. Dat is echt op niets uitgedraaid. Hebben ze bij Konijnenberg een hoop tassen staan die je kunt passen of is het ook minimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
De Konijnenberg in Den Ham? Ben daar nooit geweest, maar toen ze nog een winkel in Den Haag hadden, hadden ze daar behoorlijk wat tassen staan. In Turnhout hebben ze ook een aantal tassen staan, maar het houdt niet over.

Weet niet waar je woont, maar ik weet dat Cameraland in Alkmaar behoorlijk wat tassen heeft staan, City Foto in Eindhoven heeft ook aardig wat tassen staan. Vaak hebben outdoorwinkels ook nog wel een (beperkt) aantal fototassen liggen om te proberen.

Hmm, zie nu dat je in Belgie aan de kust woont, dus die twee opties in Alkmaar en Eindhoven lijken niet zo praktisch (alhoewel van Turnhout naar Eindhoven dan ook maar een half uurtje extra is).

Had je al wat tassen in gedachten? Verschillende winkels hebben vaak verschillende merken liggen, dus wat je zoekt heeft ook invloed op welke winkels je het beste kunt bekijken. AS Adventure (de outdoorwinkel) heeft vaak wel een fototas van Dakine liggen, soms ook iets van Burton en LowePro, maar de selectie is over het algemeen vrij klein. Je zou ook kunnen denken aan een insert te halen om je spullen in een gewone rugzak kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik had vooral in gedachten dat het een waterdichte tas moet worden, maar ben er nog niet uit over welk model. Nu neig ik eerder naar een rugzak omdat dat me eenvoudiger lijkt tijdens het wandelen. Als er dan wat extra plaats is dan kan daar ook nog wat extra bij. Ik zou er onmiddellijk ook een stevig, maar compacte statief bij kopen en dan lijkt me een bevestigingspunt voor het statief ook handig.

Omdat ik er niet uitkom ben ik naar een aantal winkels gegaan, maar qua tassen is het tot nog toe steeds beperkt gebleven. Dat is wel begrijpelijk want die dingen nemen veel plaats in, maar handig tijdens het maken van een keuze is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:03
Ben zelf ook naar een nieuwe tas voor meer dagelijks gebruik op zoek. Dus naast m'n camera (D7000 met 17-50 f/2.8) moet ook m'n broodtrommeltje voor werk erin passen :)

Ik zit te denken aan een ThinkTankPhoto schoudertas. Onder andere vanwege het sobere uiterlijk (is niet gelijk herkenbaar als cameratas). Hoe zijn jullie ervaringen met deze tas voor dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Zal even kijken of ik nog tijd heb want ik ga later vandaag op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Flying schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:47:
Volgende week vertrek ik naar Schotland en ik heb nog steeds geen fototas gevonden. De winkels waar ik ben geweest om te testen of alles past, hadden eigenlijk amper fototassen staan. Dat is echt op niets uitgedraaid. Hebben ze bij Konijnenberg een hoop tassen staan die je kunt passen of is het ook minimaal?
Kamera Express in Rotterdam heeft een behoorlijke hoeveelheid tassen van allerlei merken heeft staan waar je mee kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:32

iew

What the...?!

@Flying
Cameraland in Alkmaar heeft behoorlijk wat tassen in de winkel hangen, ik bel altijd eerst even naar een fotozaak voordat ik er naar toe ga.
Ik ga nooit op de bonnefooi naar een zaak.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Hierbij de foto's van de Lowepro Flipside 400AW met alles wat ik erin stop. Het is de bedoeling dat de kitlens eruit gaat en dat er wat anders voor terug komt en er moet sowieso nog een flitser bij en één of twee accu's. Een grip vind ik niet fijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ci2sBZT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M0bbmP5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BCWg4Nl.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Marc_87 op 28-07-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:47:
Den Ham bestaat uit twee dingen: Fotokonijnenberg en de Kerk; ze delen de bushalte. En ja, ze hebben daar een heleboel tassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Bedankt voor alle suggesties, maar komende van de Belgische kust zal dat iets te ver zijn voor een tas vrees ik. Misschien dat ik gewoon naar Konijn ga in Turnhout en als ik mijn smaak niet vind doorrijden naar Eindhoven, zelfs dat is eigenlijk al een eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

pdebie schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:04:
Ben zelf ook naar een nieuwe tas voor meer dagelijks gebruik op zoek. Dus naast m'n camera (D7000 met 17-50 f/2.8) moet ook m'n broodtrommeltje voor werk erin passen :)

Ik zit te denken aan een ThinkTankPhoto schoudertas. Onder andere vanwege het sobere uiterlijk (is niet gelijk herkenbaar als cameratas). Hoe zijn jullie ervaringen met deze tas voor dagelijks gebruik?
Ik vond de think tank niet zo super hoor, de lowepro pro messenger aw bevalt me beter, meer vakjes, ook sober en een stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Flying schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:22:
Bedankt voor alle suggesties, maar komende van de Belgische kust zal dat iets te ver zijn voor een tas vrees ik. Misschien dat ik gewoon naar Konijn ga in Turnhout en als ik mijn smaak niet vind doorrijden naar Eindhoven, zelfs dat is eigenlijk al een eind :)
Ik zie dat Kamera Express ook een filiaal heeft in Antwerpen, wellicht dat dat ook iets om te bekijken (is toch onderweg naar Turnhout).

En als je zegt dat je een waterdichte tas zoekt, bedoel je dan echt een (spat)waterdichte tas, of is een regencover al voldoende?

/edit
Als je trouwens naar Konijnenberg in Turnhout wilt gaan, het tassen aanbod is daar wel tamelijk beperkt. Het kan wat teleurstellend zijn voor de afstand die je ervoor moet reizen.

[ Voor 12% gewijzigd door henkie196 op 29-07-2014 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:03
LoneWolf schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:09:
[...]

Ik vond de think tank niet zo super hoor, de lowepro pro messenger aw bevalt me beter, meer vakjes, ook sober en een stuk goedkoper
Alleen die Lowepro ziet er al meer uit dat er iets kostbaars in kan zitten vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
henkie196 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:05:
[...]

Ik zie dat Kamera Express ook een filiaal heeft in Antwerpen, wellicht dat dat ook iets om te bekijken (is toch onderweg naar Turnhout).

En als je zegt dat je een waterdichte tas zoekt, bedoel je dan echt een (spat)waterdichte tas, of is een regencover al voldoende?

/edit
Als je trouwens naar Konijnenberg in Turnhout wilt gaan, het tassen aanbod is daar wel tamelijk beperkt. Het kan wat teleurstellend zijn voor de afstand die je ervoor moet reizen.
Bedankt voor de waarschuwing. Volgens mij is een regencover voldoende. Het is niet zo dat ik er het water mee inga. Zonet de Lowepro Photo Hatchback 22L gevonden, die lijkt me wel wat. Alleen jammer van het ontbreken van een strap voor een statief. Ze lijken hem bij Kamera Express in Antwerpen te hebben, dus dat kan ik daar gaan uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 08:41
Flying schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:44:
[...]
Zonet de Lowepro Photo Hatchback 22L gevonden, die lijkt me wel wat. Alleen jammer van het ontbreken van een strap voor een statief.
Wel een gekeken naar de tassen van Vanguard? Wij hebben de Vanguard Adaptor 45 nu een paar maanden in huis. Nikon 5200 + 2*kitlens, flitser, lader en kleiner spul past allemaal prima (vakken zijn zelf te maken dmv schotjes met klitteband) en dan is het bovenvak nog vrij. Heeft een regenhoes en strap voor statief.
Is sindsdien wel 10 euro duurder geworden.... (via www.dvdbioscoop.nl)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
De Photo Hatchback is inderdaad wel een mooi tasje. Ontbreken van een mogelijkheid om het statief te bevestigen was voor mij wel een deal breaker, plus dat ik niet denk dat m'n 70-200 daar met fatsoen in zou passen. Niet op de camera, in ieder geval.

Er zijn volgens mij overigens weinig tot geen rugzakken met een regencover waar je het statief nog op de rugzak kunt laten als je de regencover er overheen trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Die Vanguard is een stukje goedkoper dat de Lowepro, maar ziet er wel iets minder goed uit. Het zal nog een twijfelgeval worden. Bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
@Marc_87 veel plezier met je nieuwe lowepro. Goeie tas. Kep em zelf ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 18:33
Heeft iemans een idee waar in Amsterdam je Pelicases kunt kopen. Ik wil ze graag vooraf zien, maar kan alleen webwinkels vinden. Ook geen nl store locator
Pagina: 1 ... 20 ... 31 Laatste