(even uit mijn hoofd)In het hoofdcompartiment heb je wel een grote vak waar je een ipad in kan doen. Je hebt geen kleinere vakjes. Wel kan je vanuit de bovenkant een andere compartiment openen (zie officiele f-stop guru film op 1:54) die erg diep naar beneden gaat waar wel kleinere vakjes zijn voor bijv. batterijen, pennen, geheugenkaartjes en nog meer. En dan heb je aan de voorkant nog een opbergvak.henkie196 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:37:
[...]
Zitten die opbergvakjes ook in het hoofd compartiment? Vaak is het zo dat het hoofd compartiment een beetje grote ruimte is waar alles een beetje los doorheen zwerft (is ook wel logisch, anders kun je nooit grote dingen meenemen), wat niet handig is als je kleine dingen zoekt.
Ik zie nu ook een plaatje op de site van de F-stop Loka UL die suggereert dat er in het hoofdcompartiment een afscheiding gezet kan worden tussen het stuk met de ICU en het stuk daarboven. Dat lijkt me wel handig, maar ik weet niet of het ook zo is als ik het nu interpreteer vanaf het plaatje.
Een afscheiding heb ik niet nodig. Op de ICU heb ik de grote filterpouch voor de lee filters liggen en een pouch voor de 105cpl. Dan is er nog ruimte over voor andere dingen. Die gaan totaal niet door mijn tas zwerven (misschien anders met een small ICU, maar lijkt mij ook niet). Kleinere dingen gewoon lekker in dat 2e compartiment.
Ik meen mij te herinneren dat de hoogte tussen de medium slope ICU en de bovenkant rugzak max 10cm is op het hoogste punt. Loopt naar de zijkanten wel flink af. Ik zal binnenkort wel wat foto's nemen.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:40:
@Bbean77: Als het de guru wordt koop ik hem waarschijnlijk met ofwel de small ofwel de medium shallow ICU. (200 euro). Ik zie op de site dat er tussen de icu (in u geval bovenkant van de icu) en einde rugzak ongeveer 5cm plaats is? Klopt dit? Want dan kan het wel eens krap worden met mijn statiefje (8cm dik). Daarnaast vroeg ik me ook af dat wanneer je iets mee neemt buiten je camera gear, of dit makkelijk tussen de icu en opening van de icu kan belanden? dus met andere woorden of de zak redelijk goed aansluit op de ICU. Is het misschien mogelijk om een foto te nemen van de binnenkant van de zak met de medium slope icu in? dan heb ik een idee hoeveel ruimte ik nog ongeveer over zou hebben moest het de medium icu worden.
is het ook mogelijk om de lenzen te wisselen a la lowepro flipside? of is dit niet zo handig?
Statief heb ik overigens (ik heb een gitzo 2531) aan de zijkant van de tas hangen. Hiervoor heb ik "gatekeepers" besteld en dat werkt prima voor mij met dit statief. Iets kleiner statief zou wel idealer zijn voor deze tas.
Ik ken de flipside niet, maar je kan alleen lenzen verwisselen via de rugzijde van de tas.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650