Mijn Kata 3n1 pl35 gaat de deur uit. Redenen zijn:
- Draagcomfort niet optimaal voor mijn postuur en smalle banden.
- Ritsen gaan totaal niet soepel
- Dividers zijn te flexibel en er is te weinig klitteband. Als ik ik rondloop met camera en ik maak de tas open, liggen er soms meerdere objectieven los in het compartiment.
- Ik mis wat slimme opbergvakjes voor geheugenkaartjes zoals die wel in mijn eerder Fastpack zaten
- Onhandige statiefbevestiging
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe rugtas. Wat moet er in:
- gripped 7D
- 70-300L, 15-85, 10-22 en sigma 50 1.4
- flitser
- een aardige hoeveelheid filters, afstandsbediening en overige accessoires
- ruimte voor extra kleding en etenswaren
Zelf ben ik erg geinteresseerd in de F-stop Guru of Loka. De loka lijkt me in combinatie met een medium ICU een fijne oplossing waarbij ik voldoende ruimte heb om naast fotogear ook andere zaken mee te nemen. Daarnaast moet een statief goed te bevestigen zijn. De tas is misschien kwalitatief wat overkill, ik ga niet met grote regelmaat hiken, maar dat gaat op termijn misschien wel weer komen. Verder vind ik het erg jammer dat ik de side entry toegankelijkheid moet opofferen die mijn vorige tassen wel hebben.
Edit: Ik zag zojuist de nieuwe Protactic serie van Lowepro. Lijkt me ook nog een interessante optie. Dan heb ik weer side entry en, als het meezit, ruimte voor overige zaken.. Weet iemand of deze tassen al in NL et zien/leverbaar zijn?
Wie heeft er nog meer suggesties?
[
Voor 8% gewijzigd door
RobB_W op 24-09-2014 09:33
]