Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:47
ze lijken ze bij de kamera express te hebben

http://www.kamera-express...10f-zwart-inclusief-foam/

maar das maar een model natuurlijk maar je kan ze even bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:06
Top, thanks. Ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Bij Nivo Schweitzer aan de haarlemmerdijk hebben ze ze liggen. Aanrader alleen al om al het andere moois dat ze hebben staan.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:04
Mijn keuze is uiteindelijk toch de Lowepro Photo Hatchback 22L AW geworden. De Vanguard Adaptor 45 kon ik nergens vinden met onmiddellijke beschikbaarheid (maandag vertrek ik op reis en heb ik de tas nodig). Ook het gaan kijken en passen is er niet meer van gekomen, gewoon te weinig tijd gehad.

Vanmorgen geleverd door Coolblue waar ik nog 10 euro krediet had, dus uiteindelijk maar 79 euro betaald ervoor.

Hier twee foto's ervan geschoten met de Moto G (kutcamera overigens op dat toestel).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pqmOSEe.jpg
Lowepro Slingshot 200 AW vs Photo Hatchback 22L AW

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A5D1RxF.jpg
De indeling van de gear. Canon 60D + 17-40L, erboven de lader en een Canon 50mm f1.8, eronder de zonnekap van de 17-40 en de Canon 85mm f1.8.

De dSLR met 17-40 erop past met deze indeling niet in wanneer de zonnekap erop zit, vandaar los erbij. De geheugenkaarten zitten in de flap de andere kleine spullen zoals afstandsbediening e.d. zitten in een klein vak in de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik wil nog niet persé advies ofzo, maar ik vroeg me af of er in Nederland winkels zijn waar ze camerarugzakken van ona, national geographic, billingham, crumpler, domke en clik elite. hebben liggen, zodat ik ze kan proberen met mijn eigen gear, en dan te kijken hoeveel ruimte er overblijft voor andere spullen, zoals drinken, jas, vest, snacks, zonnebrandolie en zonnebril. Graag natuurlijk ook nog de standaard merken als lowpro, zodat ik goed kan vergelijken.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:01
Van Cameranu in Urk weet ik dat ze een muur vol met tassen hebben.
Volgens mij hingen daar de meeste merken die je noemt ook tussen.
Op hun webshop staan deze merken ook te koop dus dan zullen ze het ook wel in de winkel hebben.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
AdmiralSnipe schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:25:
Van Cameranu in Urk weet ik dat ze een muur vol met tassen hebben.
Volgens mij hingen daar de meeste merken die je noemt ook tussen.
Op hun webshop staan deze merken ook te koop dus dan zullen ze het ook wel in de winkel hebben.
Hmm.. Helaas ligt dat niet echt om de hoek. Toch bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Verder heeft Kamera Express in Capelle a/d IJsel ook een leuke verzameling hangen. En waarschijnlijk ook bij Foto Konijnenberg zal er genoeg hangen. Vooraf even bellen/reserveren is wel handig als je meerdere tassen wilt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:06
RobertJRB schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:20:
Bij Nivo Schweitzer aan de haarlemmerdijk hebben ze ze liggen. Aanrader alleen al om al het andere moois dat ze hebben staan.
Ik ben er geweest. Leuk winkeltje met veel mooi spul. Pelicases waren er inderdaad. Goed kunnen passen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag even naar Foto Sipkes geweest, in het mooie centrum van Groningen. Op jacht naar een tas!
Nomad heeft me daar na een gezellig gesprek de winkel uit geschopt met deze Kata. :+

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3884/14837211212_d4c44a43c5.jpg
Kata ... by Woutoud, on Flickr

Ik weet het typenummer niet eens, maar het ding bevalt me nu al dikke prima! M'n gear past er netjes in, met ruimte voor een beetje uitbreiding, en hangt lekker compact op m'n rug. Eindelijk een goede tas! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:41:
Vanmiddag even naar Foto Sipkes geweest, in het mooie centrum van Groningen. Op jacht naar een tas!
Nomad heeft me daar na een gezellig gesprek de winkel uit geschopt met deze Kata. :+

[afbeelding]
Kata ... by Woutoud, on Flickr

Ik weet het typenummer niet eens, maar het ding bevalt me nu al dikke prima! M'n gear past er netjes in, met ruimte voor een beetje uitbreiding, en hangt lekker compact op m'n rug. Eindelijk een goede tas! :D
Toch mooi dat het net uit kwam dat jij in de winkel kwam op de 2 dagen dat ik daar de eigenaar even hielp. Wel toffe tas, have fun ermee.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, toeval bestaat niet zeggen ze toch? :P Of ik kom er gewoon elke dag... Maar dat hoef jij niet te weten. :+
Ik heb het nog maar even opgezocht, ik ben nu in het bezit van een Kata 123-GO-20... Een suffere naam kan ik me bijna niet voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
123 Go power-rangers 20!

Maar Kata is qua bouw wel mooi spul :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nomad op 05-08-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent een tweaker of je het bent niet! De tas was bijna perfect, maar er paste geen reflector/diffuser in... Past er nog steeds niet in, maar inmiddels wel aan:
Afbeeldingslocatie: https://poposq.dm2303.livefilestore.com/y2pGHOd5127m7bf_XwQWEA41-QqWVhwg91Xom3ifF-QotZCqjz5APnAO7WLKVMSQ-LgcxVRwN_qEbtyjoxc3kgHRJMOy1U6dVH6mvX1S3uHxVo/IMG_20140806_143040.jpg?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
je hebt de tas ook bruin gemaakt ipv zwart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexus 5 camera is keigoei product! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
"Dat spul is misschien wel zwart, maar zeg nou zelf, bruin is toch veel mooier?"

Mooi als de techniek met je mee denkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:01
Oh het is een zwarte tas??
Ik vind het eigenlijk wel een mooie kleur bruin, ziet er wel chic uit.
Ziet er wel handig uit trouwens, heb je je handen vrij voor andere dingen.

[ Voor 51% gewijzigd door AdmiralSnipe op 06-08-2014 15:01 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
Vanavond in de fotozaak een ThinkTank pro bekijken. Heb momenteel een Lowepro Flipside 200. Heel praktisch voor op reis, maar niet voor dagelijks gebruik en op straat.

Hopen dat de camera en wat extra's (waaronder broodtrommeltje etc.) erin passen. Dan wordt het de tas voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 02:13

ötzi

eclecticus

Ik heb voor de verjaardag van mijn vriendin een FujiFilm X-E1 met twee lenzen gekocht met wat andere zaken, nu wil ik er ook een tas bij doen.
Mijn oog is gevallen op de Crumpler Quick Escape sling M, iemand met deze tas ervaring qua draagcomfort etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
ötzi schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:47:
Ik heb voor de verjaardag van mijn vriendin een FujiFilm X-E1 met twee lenzen gekocht met wat andere zaken, nu wil ik er ook een tas bij doen.
Mijn oog is gevallen op de Crumpler Quick Escape sling M, iemand met deze tas ervaring qua draagcomfort etc. ?
Hey ijscobar, ik heb geen ervaring met die Crumpler maar wel met de Domke F-8 schoudertas. Ik weet niet wat je hebt gekocht (X-E1 met 18-55 en 50-230?) maar bij mij past er een X-E1 met 18-55 opgeschroefd en een canon 50mm 1.4 en canon 28mm 2.8 in met wat over dingen (lader, doekje, filter, ministatief ding en dan nog 2 minivakjes over). Primes heb ik dan wel op elkaar in een etui.

De X-E1 met 18-55 opgeschroefd en 50-230 zou moeten passen al heb ik die nog nooit gezien. Zie dat ie iets duurder is geworden maar nog steeds 59,50 bij foto Konijnenberg.

Erg tevreden! Robuust en mooi materiaal, genoeg ruimte en niet te groot.

Tas van de zijkant maar wel met wat spul er bij:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/4k8mmw.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Sluw op 11-08-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 02:13

ötzi

eclecticus

Sluw schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:34:
[...]

Hey ijscobar, ik heb geen ervaring met die Crumpler maar wel met de Domke F-8 schoudertas. Ik weet niet wat je hebt gekocht (X-E1 met 18-55 en 50-230?) maar bij mij past er een X-E1 met 18-55 opgeschroefd en een canon 50mm 1.4 en canon 28mm 2.8 in met wat over dingen (lader, doekje, filter, ministatief ding en dan nog 2 minivakjes over). Primes heb ik dan wel op elkaar in een etui.

De X-E1 met 18-55 opgeschroefd en 50-230 zou moeten passen al heb ik die nog nooit gezien. Zie dat ie iets duurder is geworden maar nog steeds 59,50 bij foto Konijnenberg.

Erg tevreden! Robuust en mooi materiaal, genoeg ruimte en niet te groot.

Tas van de zijkant maar wel met wat spul er bij:

[afbeelding]
Yup, die kit is het, alleen dacht ik een iets ruimere tas voor haar te kopen aangezien vrouwen nog wel eens spullen mee sjouwen die aan ons mannen niet besteed zijn.
Ook zo min mogelijk fototas uiterlijk uiteraard ;)
Wel een mooi tasje die Domke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Nu online
ötzi schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:09:
[...]

Yup, die kit is het, alleen dacht ik een iets ruimere tas voor haar te kopen aangezien vrouwen nog wel eens spullen mee sjouwen die aan ons mannen niet besteed zijn.
Ook zo min mogelijk fototas uiterlijk uiteraard ;)
Wel een mooi tasje die Domke!
Ja het is een mooie tas, vind de meeste Domke tassen wel mooi. Maar voor de spullen die aan ons mannen niet besteed zijn is die te klein! Succes met zoeken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Domke is mooi spul hoor. relatief dunne padding, maar tenzij je van plan bent met je tas te gaan gooien goed genoeg. En het blijft ook gewoon goed, mijn Domke is nu ca. 4 jaar en echt veel gebruikt en word alleen maar fijner :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09

-Sander-

///M Powerrrrrr

Sluw schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:34:
[...]

Hey ijscobar, ik heb geen ervaring met die Crumpler maar wel met de Domke F-8 schoudertas. [afbeelding]
Zou je wat ervaringen willen delen met deze tas ? :)

[ Voor 5% gewijzigd door -Sander- op 12-08-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Nu online
-Sander- schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:21:
[...]

Zou je wat ervaringen willen delen met deze tas ? :)
Goede kwaliteit, gemaakt van stevig canvas. Je hebt ook een wax versie maar ik heb de gewone versie die prima bestand is tegen (lichte) buien. Er zit niet te dikke maar degelijke padding in, omdat het materiaal stevig is heb je wel het gevoel dat het goed beschermd is. Binnenkant is zacht (anders dan buitenkant die ruw is).

Je kunt het hoofdcompartiment verdelen met twee bijgeleverd tussenstukken (klitteband). Ik heb in het midden 1 compartiment waar ik de cameralens naar beneden in steek (meestal fuji 18-55). Lensopening naar de bodem, body naar de bovenkant zodat je hem snel kunt pakken. Werkt prima met plattere spiegelloze bodies maar denk dat je met een spiegelreflex een andere indeling moet zoeken. Dan heb ik 1 groter vak waar 2 primes boven elkaar zitten (past ook een stevige telezoom). En een kleiner vakje waar makkelijk een ministatiefje en wat extra's in past. Dan heb je ook nog voor en achter over de breedte, smalle vakken, past paiperwerk, geld, kaarten whatever in. Aan de zijkanten kleinere vakjes afgesloten met klitteband, daar passen filters, doekjes, en dat soort dingen in. In de sluitende klep zit ook een vakje met rits voor evt geld of kleine dingen. De schouderband is stevig met een soort ingeweven rubber zodat ie niet glijdt en zit vast met stevige clips en is afneembaar.

Algehele indruk: erg stevig gemaakt, kan tegen wat water, stof en stoten, niet te opvallend, goed afgewerkt en erg handig ingedeeld. Lijkt me vooral goed voor systeemcamera's maar een normale dslr met niet te grote lenzen moet ook passen.

Zo iets? :D Als je vragen hebt hoor ik t wel ;-)

Afbeeldingslocatie: http://www.domkebags.co.uk/24-113-thickbox/domke-f8-small-shoulder-.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door Sluw op 12-08-2014 21:27 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Bedankt voor je indrukken van de tas! Ik zal d'r eens wat verder op inzoomen :)

[ Voor 28% gewijzigd door -Sander- op 13-08-2014 18:06 ]

• Sluw
  • Nu online
Ik heb een 27mm pancake besteld voor m'n fuji X-E1 en wil graag een klein etui of hoesje zodat ik de camera in m'n tas kan gooien met toch een beetje extra bescherming. Ik zat aan zoiets te denken in de goede maat:

Afbeeldingslocatie: http://www.uwcamera.nl/data/upload/Shop/images/big_camera-etui---hoesje-zwart-1.jpg

Weet iemand dan waar ik op kan zoeken? Of een bepaald merk? Hoeft niet hetzelfde te zijn, gewoon vuildicht. Camera is met die lens ongeveer even groot als de fuji x100s (ruwe meting B ±130mm D ±55mm H ±75mm).

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Sluw schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:52:
Ik heb een 27mm pancake besteld voor m'n fuji X-E1 en wil graag een klein etui of hoesje zodat ik de camera in m'n tas kan gooien met toch een beetje extra bescherming. Ik zat aan zoiets te denken in de goede maat:

[afbeelding]

Weet iemand dan waar ik op kan zoeken? Of een bepaald merk? Hoeft niet hetzelfde te zijn, gewoon vuildicht. Camera is met die lens ongeveer even groot als de fuji x100s (ruwe meting B ±130mm D ±55mm H ±75mm).
Ik zou eens richting de Mediamarkt gaan als ik jou was. Die hebben die dingen in allerlei maten liggen. De Action trouwens soms ook.

• Sluw
  • Nu online
hars73 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:00:
[...]

Ik zou eens richting de Mediamarkt gaan als ik jou was. Die hebben die dingen in allerlei maten liggen. De Action trouwens soms ook.
Natuurlijk, gewoon de Mediamarkt, ga ik heen!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Lowepro Dashpoint 20! Zou perfect moeten passen :) (hebben ze ook bij MM ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:34
Heb van het weekend een Lowepro Hatchback AW 16L aangeschaft. Mooie stevige tas, lekker te dragen (zover ik dat thuis heb kunnen ervaren) en ook nog wat ruimte om een paar spulletjes naast de fotospullen mee te nemen.
Had in de winkel ook de 22L versie in mijn handen, maar die vond ik persoonlijk iets te groot. In de 16L gaat net mijn gear (Canon 550D + EF-S 15-85mm IS USM en 35mm 2.0) met een beetje inpassen. Grootste probleem was nog wel de lenshood van de 15-85. Een makkelijkere fit was geweest als ik de prima op mijn camrea zette en de 15-85 los in de tas, maar aangezien ik het meeste schiet met de zoomlens wil ik niet telkens de lenzen verwisselen als ik mijn dSLR in de tas wil stoppen.
De tas ziet er overigens ook normaal uit, ook een groot voordeel. Het geeft een veilig gevoel dat het fotocompartiment alleen accesible is vanuit de rugkant van de rugzak. Persoonlijk vind ik het geen probleem om de rugzak af te doen als de camera er uit moet.

Komende week ga ik voor 2 weken naar China dus dan kan ik de rugzak echt gaan testen; een review volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Een paar vragen voor de f-stop guru owners.

Wat voor formaat flessen kunnen er comfortabel in de side mesh pockets? 1,5l, 1l of misschien maar 0,5l?

Denken jullie dat mijn setup in een small shallow icu past? D5300 + nikon 70-300 + nikon 16-85. Ik wil hier de body met elk van de lenzen gemount kunnen plaatsen en voldoende ruimte overhebben voor de andere lens.

De tas ziet er vrij dik uit op foto's. Klopt dit of is dit afhankelijk van hoe vol je hem stopt?

(Nu maar hopen dat de guru owners mee lezen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
aicaramba schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:32:

je hebt geluk :)

Ik kan er 2 0,5 liter flessen naast elkaar in kwijt. Denk dat een liter ook wel moet kunnen (kan ik evt vanavond voor je testen), 1,5 liter lijkt mij denk ik te groot.
Je kan er ook een camelbak of vergelijkbaars in kwijt zoals Deathchant dat ook gebruikt in zijn lowepro rugzak.

Ik heb zelf de medium slope ICU en kan niet echt oordelen of het gaat passen. Als je op plaatjes van de ICU zoekt zie je vanzelf verschillende combinaties erin zodat je een inschatting kunt maken denk ik.

Qua dikte weet ik niet of qua de medium of small ICU daar een verschil in zit. Wat betreft de medium ICU vult het de hele diepte van de rugzak, maar ongetwijfeld maakt het ook uit hoe vol je de rugzak propt. Een dikke rugzak stoort mij persoonlijk niet.

Ik kan overigens de Guru voor wie het een optie is zeker aanbevelen. Hoog afwerkingsniveau, veel vakjes etc. Je kan er ongemerkt heel veel in meenemen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Bean77 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:22:
[...]

je hebt geluk :)

Ik kan er 2 0,5 liter flessen naast elkaar in kwijt. Denk dat een liter ook wel moet kunnen (kan ik evt vanavond voor je testen), 1,5 liter lijkt mij denk ik te groot.
Je kan er ook een camelbak of vergelijkbaars in kwijt zoals Deathchant dat ook gebruikt in zijn lowepro rugzak.

Ik heb zelf de medium slope ICU en kan niet echt oordelen of het gaat passen. Als je op plaatjes van de ICU zoekt zie je vanzelf verschillende combinaties erin zodat je een inschatting kunt maken denk ik.

Qua dikte weet ik niet of qua de medium of small ICU daar een verschil in zit. Wat betreft de medium ICU vult het de hele diepte van de rugzak, maar ongetwijfeld maakt het ook uit hoe vol je de rugzak propt. Een dikke rugzak stoort mij persoonlijk niet.

Ik kan overigens de Guru voor wie het een optie is zeker aanbevelen. Hoog afwerkingsniveau, veel vakjes etc. Je kan er ongemerkt heel veel in meenemen.
Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op een camelbak.. Vandaar mijn vraag over de flesjes. Als je zou willen kijken of 1L er in passen zou heel fijn zijn.

De grote van de insert is inderdaad wat lastiger te beantwoorden. Er moet maar net iemand dezelfde combo hebben. Ik wil het liefst een small ICU om ruimte over te houden voor andere dingen. Maar ik ben niet 100% overtuigd dat mijn gear er in past zoals ik wil. Al lijkt het kwa maten wel te werken.

Ik ga vandaag zelf kijken of de hatchback 22l van lowpro genoeg ruimte heeft voor mn camer. Maar ik geloof dat de insert niet lang genoeg is.

[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 29-08-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Hier geen F-Stop Guru maar een Loka en hier past gemakkelijk een 1L Sigg fles in en ook een 1.5L Spa fles is geen probleem. Nadeel van de 1.5L fles is dat deze zeer instabiel is wanneer je deze niet vast zet hoger op de fles. De 1L Sigg heeft daar minder problemen mee door z'n lagere hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik heb een ICU small pro en ik denk wel dat jouw spullen in een small shallow zouden moeten passen.

In die van mij past (zonder de diepte van de pro te benutten) een 60D + 17-50/2.8 + 70-200/4. Maar niet van harte. Het probleem lijkt dat die small ICU vooral goed past als je de lenzen van de camera af haalt. De body past mooi in de breedte, en de lenzen passen mooi naast elkaar (zie ook de meeste plaatjes van die small ICU), maar als je een lens op een body laat, komt die een beetje in het midden van de ICU te liggen en maakt het daarmee lastig om de tweede lens er ook in te passen.

In mijn pro kan ik vanwege de grotere diepte er nog een beetje omheen werken door de body op z'n kant te draaien, zodat de lens toch netjes tegen de kant aan ligt. Wellicht kan je met jouw lenzen de indeling anders maken, zodat de losse lens overdwars erin kan en de body + lens dan een beetje door het midden. (Ik kan het niet, want de 70-200/4 is daarvoor gewoon te lang.) Zou net moeten passen op die manier, als ik de maten van de ICU en die van de lenzen bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik heb de maten een beetje uitgezet. En als aanname dat zowel de lens op de body als de lens van de body mijn grootste lens is (ivm het plaatsen van beide lenzen aan het body verbonden) lijkt dat wat krap te worden. Maar een van de lenzen heeft een kleinere diameter, dus ik denk dat het wel net lukt. Maar het zou fijn zijn om daar zeker over te zijn.

Ik zou eens bij F-stop kunnen vragen. Ze schijnen best goed reactie te geven op vragen als dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

aicaramba schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:32:
Een paar vragen voor de f-stop guru owners.
[...]
Denken jullie dat mijn setup in een small shallow icu past? D5300 + nikon 70-300 + nikon 16-85. Ik wil hier de body met elk van de lenzen gemount kunnen plaatsen en voldoende ruimte overhebben voor de andere lens.

De tas ziet er vrij dik uit op foto's. Klopt dit of is dit afhankelijk van hoe vol je hem stopt?

Ik kan in mijn guru (met small ICU) het volgende kwijt (in de ICU):
- Fuji X-T1 met 18-55 f/2.8-4 objectief
- Sigma 105mm macro f/2.8 DG (Nikon mount)
- Leica M9
- 50mm, 35mm en 28mm M-mount objectieven (die zijn wel relatief klein t.o.v. SLR objectieven)
- Soligor F-mount tussenringen
- X-to-M en X-to-F mount adapter
- Batterijen, afstandbedieningen e.d.

En dan zit alles redelijk los (room to spare). Volgens mij moet een D5100 en die twee objectieven geen probleem zijn (ook met ruimte over). Het gaat krap worden als je 70-200 of 80-400 caliber objectieven er in kwijt wilt.

Buiten de ICU om kan je nog een veelvoud van die spullen meenemen. Ik heb die ICU zo vol mogelijk zitten zodat er geen zaken aan de wandel gaan in de ICU.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik ben zojuist bij fotodevakman geweest en naar de lowpro photohatchback 22l gekeken. Mijn setup past hier in en de tas lijkt me redelijk aan mijn eisen te voldoen.

Alleen vind ik het feit dat de guru uitbreidbaar is met een medium insert een groot voordeel. Ook heeft die tas meer vakjes voor accu's en geheugenkaartjes enzo. Sowieso is de tas ruimer met meer vakjes en meer ruimte.
Nadelen zijn de grotere dikte en de 80 euro hogere prijs, oftewel, bijna het dubbele..

Wat te doen, wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
De Photo Hatchback heeft toch helemaal geen zakken aan de zijkant om flessen in kwijt te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
henkie196 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:36:
De Photo Hatchback heeft toch helemaal geen zakken aan de zijkant om flessen in kwijt te kunnen?
Jawel. Aan beide kanten zelfs, maar daar kan maximaal een bidon in, qua diameter.

Afbeeldingslocatie: http://static.squarespace.com/static/50ef5681e4b02cdfa2b211dd/50ef58d6e4b04a24dc88b0bc/50ef58f0e4b04a24dc88b580/1357863187291/MG_9735.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan één keer langs een muurtje lopen en er zit zo'n fijn gat in. Idealiter zit er van dat dakrubber onderaan, zoals bij sommige Lowepro tass met zo'n vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

aicaramba schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:08:
[...]

Alleen vind ik het feit dat de guru uitbreidbaar is met een medium insert een groot voordeel. Ook heeft die tas meer vakjes voor accu's en geheugenkaartjes enzo. Sowieso is de tas ruimer met meer vakjes en meer ruimte.
Nadelen zijn de grotere dikte en de 80 euro hogere prijs, oftewel, bijna het dubbele..

Wat te doen, wat te doen?
Ik heb liever een rugzak die iets te groot is, dan 1 die precies pas is. Lucht meezeulen kost relatief weinig efford terwijl een te krappe rugzak voor frustratie kan gaan zorgen. Alternatief is om rugzakken in verschillende maten te kopen, maar dat is ook niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:03:
En dan één keer langs een muurtje lopen en er zit zo'n fijn gat in. Idealiter zit er van dat dakrubber onderaan, zoals bij sommige Lowepro tass met zo'n vak.
Of niet langs een muur lopen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Nu online
aicaramba schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:47:
[...]

Jawel. Aan beide kanten zelfs, maar daar kan maximaal een bidon in, qua diameter.
Voordeel is dat je aan beide kanten een fles kwijt kan.
Heb deze rugzak gebruikt voor diverse US vakanties.
Als het warm is en je zweet dan plakt de rugzak niet tegen je rug aan door de min of meer ventilerende achterkant. We kochten altijd plastic flessen met water die er altijd wel in pasten. Je krijgt er geen 1,5l fles in maar twee flessen van 500ml a 750ml lukte afhankelijk van de vorm meestal wel.
In het bovenste vak kun je nog wat van kleding, kabels of je video camera kwijt. Daarin zit ook nog een vak met een rits en twee kleine steekvakjes voor accus of andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ziet er wel mooi uit die Lowepro Photo Hatchback. Wel jammer dat er geen 13" MacBook air in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Die Photo Hatchback is op zich een mooie tas, mijn grootste probleem ermee is dat er geen statief aan gehangen kan worden (had dat ook zo onthouden, vandaar ook de gedachte dat er geen zijvakken aan zaten). En ik denk niet dat m'n 70-200 er met fatsoen in zou passen, dat vak is net iets te klein daarvoor.

Maar wel een mooi formaat rugzak en toegang tot het camera gedeelte vanaf de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Mijn body + 70-300mm is 22,5 cm lang. Dit paste horizontaal in de hatchback 22l AW. Volgens de specificaties van de tas is het compartiment maar 19,5mm breed, maar het paste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

henkie196 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:22:
Die Photo Hatchback is op zich een mooie tas, mijn grootste probleem ermee is dat er geen statief aan gehangen kan worden (had dat ook zo onthouden, vandaar ook de gedachte dat er geen zijvakken aan zaten).
[...]
Bij die Guru kan je er op meerdere manieren een statief aan hangen, maar je moet wel los zogenaamde gatekeepers kopen om je statief te kunnen bevestigen. Met een beetje creativiteit kan je ook zelf wel iets in elkaar knutselen. Ik zou verwachten dat dat er bij zou zitten (voor die prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat vind ik inderdaad wel minder aan de f-stop rugzakken. Je moet de straps om een statief te bevestigen er nog bij komen, en de regencover ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 15:18
Mee eens. Zo heb je een f-stop guru voor 149 euro. Maar +35 euro voor de regencover +55 euro voor de small ICU en dan nog 10 of 20 euro voor die straps voor je statief...
Dan kun je naar mijn mening nog beter een LowePro Flipside Sport 20L AW kopen, al lever je dan wel in op daypack ruimte. Dan zul je voor de F-Stop Loka moeten gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 01-09-2014 13:30 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Dat vind ik dus helemaal geen goed alternatief. Heeft geen netjes voor een flesje aan de zijkant en geen ruimte voor overige spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:02
F-stop rugtassen zijn inderdaad aan de prijzige kant. Ik heb zelf ook de Guru en getwijfeld of de hogere prijs ten opzichte van alternatieven het wel waard was. Uiteindelijk vind ik dat dat het geval is. De vergelijkbare alternatieven waren het voor mij steeds net niet. Ze hadden of geen mogelijkheid tot het meenemen van een waterzak, of geen (goede) mogelijkheid voor meenemen statief (zijkant vind ik niet prettig ivm scheef trekken) of te weinig opbergvakjes voor kleiner spul en daypack ruimte.
Daarnaast draagt de tas gewoon ook erg goed. Wat regenhoes en gatekeepers betreft, er zijn goedkopere alternatieven beschikbaar. Verder geeft F-stop 20 jaar garantie en verwacht ik de tas ook jaren lang te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53
aicaramba schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:31:
Dat vind ik dus helemaal geen goed alternatief. Heeft geen netjes voor een flesje aan de zijkant en geen ruimte voor overige spullen.
Wellicht is een Fastpack iets: http://www.lowepro.com/fastpack? Netje aan de zijkant waar met gemak een fles in kan. Aan die zijde kan ook een statief bevestigd worden. Helaas niet beiden tegelijk. Verder een achtervak voor een laptop en een bovenvak met kleine zakjes voor overige spullen. De AW versie heeft ook een ingebouwde regenhoes.

Ik heb zelf de oude Fastpack 250 (niet AW versie) en die bevalt redelijk goed. Zit vrij veel ruimte in voor body en extra objectieven en is vrij flexibel qua indeling. De opening aan de zijkant is 'redelijk bruikbaar' voor body + 1 objectief. Vaak moet echter toch de tas open, omdat je van objectief moet wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Daar heb ik naar gekeken. Alleen na een tijdje begon ik toch in te zien dat ik de ingang van het camera compartiment tegen mijn rug aan wil. Ook zie de fastpack er erg 'fototas' uit. Voor de rest is dat wel een goede tas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 15:18
aicaramba schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:31:
Je bedoelt de Flipside of de Loka? Beiden hebben plek om een waterzak/camelbak van 2 liter erin te doen als ik me niet vergis :) De flipside iig wel, die heb ik namelijk zelf :)
En wat ik idd al in mijn vorige post zei: je levert idd daypack in, maar in de Loka kun je wel daypack dingen kwijt, maar de tas is dan ook groter en hoger, maar ze zien er eerder uit als gewoon een wandelrugzak dan als een fotografie-rugzak.

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 02-09-2014 11:19 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke tas met laptopvak heeft toch "plek voor een camelback van 2 liter"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
De Loka heeft wel netten aan de zijkant (de Guru ook), maar ik weet niet of aicaramba daarop reageerde of op die Flipside.

Verder ziet een Loka er inderdaad wat minder uit als een fototas als de genoemde Lowepro varianten, alhoewel een gedeelte daarvan toch ook is dat Lowepro op bv. de Photo Hatchback het merk met koeienletters erop heeft gezet. Heeft een F-stop met regenhoes trouwens ook, alhoewel op de rugzakken zelf het logo in ieder geval iets subtieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Deathchant schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:18:
[...]

Je bedoelt de Flipside of de Loka? Beiden hebben plek om een waterzak/camelbak van 2 liter erin te doen als ik me niet vergis :) De flipside iig wel, die heb ik namelijk zelf :)
En wat ik idd al in mijn vorige post zei: je levert idd daypack in, maar in de Loka kun je wel daypack dingen kwijt, maar de tas is dan ook groter en hoger, maar ze zien er eerder uit als gewoon een wandelrugzak dan als een fotografie-rugzak.
Maar ik ben niet op zoek naar een tas met ruimte voor een camelpack, maar met ruimte voor flessen aan de zijkant.
De loka lijkt me wat groot. En hij ziet er ook direct zo 'reistas' uit. Daarom lijkt mij de kleinere guru beter. Is iets kleiner en op de dikke heupstraps na ziet hij er redelijk uit als een normale rugzak, zij het niet zo'n hele mooie, maar goed.

@hierboven: ik reageerde op de flipside. Zoals ik zal zei: de loka lijkt me wat groot, maar verder wel een hele goede tas. Alleen het lijkt me niet een tas die ik buiten reizen mee zal nemen. Als ik een stad in nederlamd bezoek ofzo. Ik denk ook dat zowel de hatchback 22l als de guru genoeg ruimte voor me bieden. Alleen twijfel ik nog of ik de extra ruimte in de guru tov de hatchback het prijsverschil de moeite waard vind, maar ik denk het wel. Geeft me iets meer vertrouwen dat ik in de toekomst niet snel ruimte te kort kom.

[ Voor 22% gewijzigd door aicaramba op 02-09-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Heb sinds deze zomer al m'n DSLR spullen verkocht en een Panasonic G6 met 14-140mm kit aangeschaft. Ik kon weinig vinden over goed passende tassen voor deze combi, dus een beetje op de gok en met afmetingen vergelijken een Hama Odessa Colt 110 tas aangeschaft. De G6 past met de 14-140 kitlens hier perfect in! Bovenop nog net een beetje ruimte over voor de neckstrap en verder zit ie er strak in. Extra vakje in het deksel voor twee extra accu's en aan de voorkant past de acculader inclusief de stroomkabel precies. Lekker compact voor op vakantie en toch alles bij me wat ik nodig heb.

[ Voor 23% gewijzigd door Universal Creations op 09-09-2014 11:33 . Reden: Geen V&A op GoT ]

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
Mijn Kata 3n1 pl35 gaat de deur uit. Redenen zijn:
- Draagcomfort niet optimaal voor mijn postuur en smalle banden.
- Ritsen gaan totaal niet soepel
- Dividers zijn te flexibel en er is te weinig klitteband. Als ik ik rondloop met camera en ik maak de tas open, liggen er soms meerdere objectieven los in het compartiment.
- Ik mis wat slimme opbergvakjes voor geheugenkaartjes zoals die wel in mijn eerder Fastpack zaten
- Onhandige statiefbevestiging

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe rugtas. Wat moet er in:
- gripped 7D
- 70-300L, 15-85, 10-22 en sigma 50 1.4
- flitser
- een aardige hoeveelheid filters, afstandsbediening en overige accessoires
- ruimte voor extra kleding en etenswaren

Zelf ben ik erg geinteresseerd in de F-stop Guru of Loka. De loka lijkt me in combinatie met een medium ICU een fijne oplossing waarbij ik voldoende ruimte heb om naast fotogear ook andere zaken mee te nemen. Daarnaast moet een statief goed te bevestigen zijn. De tas is misschien kwalitatief wat overkill, ik ga niet met grote regelmaat hiken, maar dat gaat op termijn misschien wel weer komen. Verder vind ik het erg jammer dat ik de side entry toegankelijkheid moet opofferen die mijn vorige tassen wel hebben.

Edit: Ik zag zojuist de nieuwe Protactic serie van Lowepro. Lijkt me ook nog een interessante optie. Dan heb ik weer side entry en, als het meezit, ruimte voor overige zaken.. Weet iemand of deze tassen al in NL et zien/leverbaar zijn?

Wie heeft er nog meer suggesties?

[ Voor 8% gewijzigd door RobB_W op 24-09-2014 09:33 ]

• kdbruin
RobB_W schreef op woensdag 24 september 2014 @ 07:36:
Zelf ben ik erg geinteresseerd in de F-stop Guru of Loka. De loka lijkt me in combinatie met een medium ICU een fijne oplossing waarbij ik voldoende ruimte heb om naast fotogear ook andere zaken mee te nemen. Daarnaast moet een statief goed te bevestigen zijn. De tas is misschien kwalitatief wat overkill, ik ga niet met grote regelmaat hiken, maar dat gaat op termijn misschien wel weer komen. Verder vind ik het erg jammer dat ik de side entry toegankelijkheid moet opofferen die mijn vorige tassen wel hebben.
Geen andere suggesties. De F-Stop Loka vind ik een heerlijke tas. Ik heb zowel een small en medium ICU om te kunnen varieren qua hoeveelheid gear die mee gaat. Ik heb zelf een wat groter Gitzo statief en dat zet ik altijd met 2 poten in 1 van de zijvakken en zet het dan vast met wat extra banden die ik nog van een oude Lowepro lenscase heb.

Je kunt ook kijken naar MOLLE attachments, deze passen zonder problemen op de tas. Zo kun je gemakkelijk allerlei andere zaken aan je tas bevestigen. Ik heb zelf meestal een ThinkTank lenscase aan de heupband hangen voor het gemakkelijk wisselen van lenzen en een paar OP/Tech uniloops aan de D-ringen van de schouderbanden om hieraan een body te kunnen hangen zodat deze niet aan m'n nek hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
Ok, dank je! Vraagje over de loka: kun je een beetje snel bij je gear komen? Het enige wat mij tegen staat aan die rugtas is dat je alleen via de achterkant bij je spullen kan komen. Dat lijkt me bewerkelijk, of valt het wel mee?

Ik kan binnenkort de Loka in een winkel bekijken, en hoop dat de Protactic ook snel leverbaar is. Dan kan ik die ook nog even bekijken. Qua andere opties ben ik nog niet veel verder gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
RobB_W schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 07:22:
Ok, dank je! Vraagje over de loka: kun je een beetje snel bij je gear komen? Het enige wat mij tegen staat aan die rugtas is dat je alleen via de achterkant bij je spullen kan komen. Dat lijkt me bewerkelijk, of valt het wel mee?

Ik kan binnenkort de Loka in een winkel bekijken, en hoop dat de Protactic ook snel leverbaar is. Dan kan ik die ook nog even bekijken. Qua andere opties ben ik nog niet veel verder gekomen..
Echt snel gaat het niet want je moet de rugtas inderdaad afdoen maar binnen 15 seconden kun je je camera wel in je hand hebben.

Ik heb meestal m'n camera dus aan de schouderbanden of een BlackRapid hangen zodat ik de camera altijd bij de hand heb. Eventueel heb ik een extra lens nog aan de heupband. Echter, als ik een langer stuk ga wandelen stop ik de camera vaak toch weg want het bungelen is toch altijd vervelend.

Een andere optie is een holster dan je voor je borst/buik aan de tas vast maakt. Je kunt dan ook gemakkelijk bij je camera maar zelf vind ik het wat minder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Dat bungelen heeft Sun-Sniper nu wel iets voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.sun-sniper.com/tl_files/sunsniper/produkte/the_ac/ac.png
http://www.sun-sniper.com/en/the-activity-clip-494.html

Heb hem zelf niet, maar lijkt me dat dit ook al wel kan helpen :)

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:34
In plaats van 25 euro uit te geven aan zo'n clip kun je ook voor een euro een goedkope karabijn halen en die om je riemlus en Sun-Sniper strap te doen. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoeld een karabijnhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Met een karabijn is het euvel ook wel te verhelpen, vermoed ik :+

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:42
Ibood heeft vandaag een 2-tal DSLR-backpacks in de aanbieding van caselogic. Misschien een tip voor de mensen met een klein budget om vanaf 36 euro inclusief verzenden een nette tas te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:26
Ik zou gewoon een goede Spyderbelt halen en die sunsniper de deur uit doen scheelt weer gewicht op je schouders ;-)

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Ik heb ook de ibood aanbieding gezien, maar ik zoek een schoudertas...
Iemand tips? Zoek er 1 voor mijn m4/3 met 2 lenzen. Die meeste dslr tassen zijn te groot. Maar als je dan een kleinere tas pakt is die te klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Haas_nl schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:35:
Ik heb ook de ibood aanbieding gezien, maar ik zoek een schoudertas...
Iemand tips? Zoek er 1 voor mijn m4/3 met 2 lenzen. Die meeste dslr tassen zijn te groot. Maar als je dan een kleinere tas pakt is die te klein...
ThinkTank heeft een reeks special voor kleinere camera's: Mirrorless Movers als ik me niet vergis. En ik denk dat Lowepro ook wel wat in het assortiment zal hebben. Kijk eens op de websites van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Thinktank, Lowepro, Domke hebben allemaal een behoorlijk assortiment aan verschillende groottes van schoudertassen, daar moet wel iets van het gewenste formaat tussen te vinden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmedusa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Zelf heb ik als looptas de ThinkTank SubUrban Disguise 30 gekocht.
Is een toffe tas. Niet duur, ong. € 85,00 bij Cameratools A'doorn.
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
Ik ben op zoek naar een nieuwe fototas.
Op dit moment heb ik een crumpler tas.
Een fijne veilige tas met de opening voor het camera compartiment op de rug.

Echter zijn er nu wat lenzen en andere accessoires bij gekomen waardoor het allemaal wat moeilijker pas.
Daarom ben ik aan het kijken voor een andere tas met wat meer opbergruimte en mogelijkheden.

Het volgende moet erin passen:

canon 60d met 15-85mm lens
canon 70-300 lens
canon 50mm 1.8
speedlight 430exII
wat filters
een tripod/monopod

De opening op de rug vind ik zelf wel fijn/veilig, maar is geen noodzaak.

Uiteindelijk kwam ik op de volgende 2 tassen uit:

Kata dl-210
vanguard skyborne 45/48

de kata is lekker licht en ziet er leuk uit, maar ik weet niet zeker of alles goed gaat passen

de vanguard lijkt me uitermate practisch, maar ik vind er zo weinig over hier op tweakers.

ZIjn er mensen die ervaring hebben met deze tassen, of zijn er misschien nog andere aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 17:08
Misschien de flipside-400-aw van lowepro ?

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf een tijdje terug de Case Logic DSB-101 gehaald. Hier past redelijk wat in en de camera is van de bovenkant te pakken en de rest via de achterkant/rug opening. Ik vind het een erg prettige tas die ik tegenwoordig veel meeneem.

Wat niet werkt bij met die tas is als ik op me 7D de grip erop heb zitten, dan krijg ik hem niet lekker in de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 20:19
Ik ben nu een tijdje op zoek naar een perfecte tas voor mij.
Waar ik nu op ben uitgekomen is de ONA Camps Bay.
Het prijskaartje blijft wel een gigantisch struikelpunt moet ik zeggen.

Ik heb het idee dat bij een goede cameratas er nooit echt ruimte is voor een 15 inch laptop.
Hoewel ik niet veel lenzen heb, lijkt het me wel fijn om bij uitbreiding ook niet mijn tas hoef te upgraden.

Ik vroeg me af of er tassen zijn zoals de Camps Bay die niet zo'n hoog prijskaartje hebben.
Wat me aanspreekt bij deze tas is de stijl (hij ziet er niet uit als een cameratas), ruimte voor laptop, handige manier van openen (niet met een gesp) en het hoge aantal spullen dat je mee kan nemen.
Heeft iemand misschien een suggestie voor een dergelijke tas? Prijs is niet een gigantisch issue, al vind ik die van de ONA eigenlijk wel te duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
@Darklord007, ik heb zelf de http://www.kata-bags.com/...5-lenses?tab=presentation

In deze tas gaat met gemak: Canon 7D+grip, Canon 70-200 F2.8 IS (op de body of los in de tas), een Canon 24-105, Canon 430EXII flitser wat batterijen en wat overige accessoires. Voordeel van deze tas vind ik dat je bij de camera kan komen zonder de gehele rugzak te openen. Verder draagt deze tas erg comfortabel. Kata gaat er overigens wel uit en is samengevoegd met Manfrotto. Denk dat nu alleen nog voorraad verkocht wordt en het merk langzaam uit de winkels zal verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik heb mijn Airport Security V2 een beetje gepimpt :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/COPtxve.jpg

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Nou geen gekleurde leds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb zelf niet zoveel spullen, maar ben erg blij met mijn CPL-108:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DhGNhiS1qD5DC3ihGeKmWQUA/thumb.jpg

Heb de grote lens onderin vervangen door 2 primes (met netjes nog zo'n tussenschot), waardoor ik 5 lenzen kwijt kan + de Body met lens. Bovenin zit nog een flitser. In voor en zij vakjes zitten nog wat filters, de oplader, doekje en dat soort dingen.

Ik kan alles kwijt op 1 lens en mijn grip na. Die grip gebruik ik toch niet (te koop gezet). Mooie compacte tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Naah, da's pimpen om te pimpen.. Warm wit licht is nog functioneel :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:06:
Ik heb zelf niet zoveel spullen, maar ben erg blij met mijn CPL-108:
Niet zo veel spullen.... Ik heb 2 objectieven en een flitser, dan vind ik 5 objectieven best veel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
dodge_911 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:21:
Ik heb mijn Airport Security V2 een beetje gepimpt
Zal de Airport Security blij mee zijn, dat jou Airport Security vol zit met lampjes en draadjes _O-
"Sorry meneer, uw bom zal thuis moeten blijven" :w

Ziet er wel hemels uit zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:00

Chiron

Moderator Discord
dodge_911 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:21:
Ik heb mijn Airport Security V2 een beetje gepimpt :
[afbeelding]
Haha wow wat een lichtbak.. Ik heb er heel subtiel een rood fietslampje in hangen :+

Wel lekker veel werklicht zo :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Al een tijdje opzoek naar een alles in een oplossing. Maar helaas nog niet gevonden. :/

Waarom ik een nieuwe tas wil?
Alles gaat nu in losse tasjes bij elkaar in m'n Eastpack. Geen ideale oplossing omdat je vaak moet graaien en meerdere dingen moet openen voor je aan de slag kan. Ik wil het vliegtuig in kunnen met alles in 1 tas.

Wat voor tas ik wil?
Ik wil geen schouder tas. Ik prefereer een rugzak.

Wat moet er in kunnen?
- Body + lens (5DmkIII + 16-35)
- Losse lens (70-200mm)
- Evt flitser maar deze kan ook apart want die gaat meestal niet mee
- GoPro + accessoires (zitten in deze case)
- Laptop 13"
- Evt iPad Mini
- Wat ruimte voor een tijdschrift of ander A4 meuk (schriften/reserveringen/enz)
- Ruimte voor opladers/kabels/enz

Ik prefereer een tas die omgebouwd kan worden naar een grote tas. Zo kan ik de tas ook meenemen naar school en toch m'n Body + Lens meenemen.

Wat heb ik zelf al gevonden?
1. Thule Perspektiv
2. Thule Covert
3. Lowepro Fastpack 350aw

Waarom ik deze tassen niet heb gekocht?
1. De Perspektiv is almost perfect, alleen geen laptop/papier ruimte. :'( Het design is prima, je kan snel bij de camera en ruimte zat om al je zooi op te ruimte.
2. De Covert is een erg mooie tas, wel vrij groot maar die zak bovenop maakt 'm lelijk. Als er geen fatsoenlijk alternatief is wordt het waarschijnlijk deze.
3. Dat design is om van te huilen... Kan alleen door 't leven als een foto tas. Je kan 'm niet uit elkaar halen en vol stoppen met sportkleding of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
F-stop guru met small of medium ICU (internal camera unit)?

Ik denk dat je een medium ICU moet hebben voor die 70-200 lens.. Maar wellicht is een small ook voldoende, kun je even wat plaatjes van zoeken.
Als je een shallow of sloped ICU pakt kun je tussen je ICU en je laptop vak nog wat a4 papieren plaatsen.
De ICU's kunnen uit de tas gehaald worden.

Het laptop compartiment is NIET padded. Dus let daar mee op.

De ingang van het camera deel zit tegen je rug. Of je dat wil weet ik niet.

f-stop guru

Medium sloped ICU

Video

[ Voor 31% gewijzigd door aicaramba op 12-12-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:10
Als je de Lowepro Fastpack groot genoeg vindt, misschien is de Transit serie dan iets voor je? Dat vind ik zelf wel een mooi design. Het blijft een fototas, omdat de zijkanten beschermd zijn en het dus een vierkant geval blijft. De binnenkant is er uit te scheuren, want dat zit vast met klitteband.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
aicaramba schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:23:
F-stop guru met small of medium ICU (internal camera unit)?

Ik denk dat je een medium ICU moet hebben voor die 70-200 lens.. Maar wellicht is een small ook voldoende, kun je even wat plaatjes van zoeken.
Als je een shallow of sloped ICU pakt kun je tussen je ICU en je laptop vak nog wat a4 papieren plaatsen.
De ICU's kunnen uit de tas gehaald worden.
Ik denk inderdaad dat je een medium wilt hebben, maar hangt ook een beetje af of het een 70-200 f4 of f2.8 is. Voor een f2.8 zou ik sowieso een medium aanbevelen (past waarschijnlijk wel, maar de 70-200/2.8 en 16-35 zijn behoorlijk dikke lenzen en zeker met de zonnekappen gaat dat wel erg krap worden).

Verder zou je kunnen kijken naar een Clik Elite Probody Sport CS. Oogt vrij elegant, en de afscheiding tussen camera en daypack gedeelte is met een rits, dus daar kun je één groot compartiment van maken. A4 spul erin doen terwijl je cameraspullen bij je hebt gaat echter niet lukken (of het moet in het laptop compartiment er bij passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Ik was niet bekend met F-stop, mooie tas. Potientiele kandidaad. De small shallow ICU lijkt me inderdaad wat te klein, zeker met een 70-200 2.8 uiteindelijk. Ik heb een een medium slope nodig voor 1 FF en een medium qua ruimte gok ik. Totaalprijs is dan ongeveer 200 euro.
Ik ga 'm binnenkort eens bekijken, mis alleen een echt laptopvak. Waar hij nu z'n 13" MBP stopt zou ik toch even willen zien hoe beschermend dat stukje stof is, liever 1cm schuim ofzo. Jammer dat de LT serie ICU alleen beschikbaar is voor large, bij medium zal je laptop wel uitsteken...

De Transit is mij nog teveel fototas. Daarmee zou ik de tas niet anders gebruiken dan voor een camera. Tevens lijkt de tas al redelijk snel vol met een 70-200mm, zie deze foto.

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Was al een tijdje op zoek naar een tas voor body + 2/3 lenzen (de 2 tassen die ik heb zijn eigenlijk allemaal te groot voor een wandeling). Beetje modieus was een vereiste, en na wat rondzoeken uiteindelijk op deze schoudertas terecht gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/pictures/1390379396_917/guru-bags-venter-brown-medium.jpg

De Guru Bags Venter Brown Medium, mooi alternatief voor de (voor een student althans) overpriced tassen van Billingham en ONA. Heb 'm net via Marktplaats gekocht voor de helft van de nieuwprijs. Vrijdag komt 'ie als het goed is binnen :) Zal wel laten weten hoe de tas bevalt als ik 'm een paar dagen in gebruik heb.

[ Voor 8% gewijzigd door tobiasvs op 18-12-2014 00:51 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Vandaag de F-stop Guru bekeken in de winkel. Had hem graag gelijk meegenomen, maar het ontbreken van een duidelijk laptopvak en de beperkte ruimte die overhoud met een Medium slope erin begon ik toch te twijfelen.

Dus een grotere tas erbij gepakt, namelijk de F-stop Loka. Erg mooie tas, alleen gelijk ook een flink stuk prijziger en nog steeds geen goed beschermende laptop ruimte. Tegen deze prijs (239+79 euro) kan ik wellicht beter een aparte camera en schooltas kopen. Kortom, twijfels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Omdat ik ben overgestapt van SLR naar compact (Ricoh GR, dus geen hele heftige downgrade) ben ik ook op zoek naar nieuwe vervoersmogelijkheden.
Meer concreet zoek ik een klein cameratasje, schouder/heupmodel, die waterdicht is. Kan iemand mij hierin van advies voorzien?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
bartvl schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:54:

Meer concreet zoek ik een klein cameratasje, schouder/heupmodel, die waterdicht is. Kan iemand mij hierin van advies voorzien?
Voor mijn fuji X100t heb ik recent een thinktank mirrorless mover 10 gekocht. Tasje bevalt prima en er zit een regenhoesje bij. (op de plaatjes lijken ze altijd groter, maar de X100 past er net mooi in en ernaast een klein flitsertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

wouter3 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:39:
[...]

Voor mijn fuji X100t heb ik recent een thinktank mirrorless mover 10 gekocht. Tasje bevalt prima en er zit een regenhoesje bij. (op de plaatjes lijken ze altijd groter, maar de X100 past er net mooi in en ernaast een klein flitsertje.
Bedankt voor deze tip. Ik denk dat deze te groot is voor mijn toestel (zonder accessoires). Eigenlijk zoek ik ook een tasje die uit zichzelf waterdicht. Die je dus bij wijze van spreken zo in het water kan gooien, zonder dat de inhoud nat wordt. Dit lijkt mij heel handig bij onverwachte heftige buien en tijdens zeilen etc.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:06
Waarom je een nieuwe tas wil,
Ik schaf me binnenkort een Fuji X-A1 series compacte systeemcamera aan, waarbij een 16-50mm en een 50-230mm lens komt.

Wat voor tas je wil,
Het gaat me vooral om de 'bescherm-hoes' factor voor de camera en de lenzen. Als ik even naar buiten ga met m'n kindjes en ze evt. ook wil fotograferen wil ik graag een kleine compacte tas waarin de camera mee gaat. Ook naar bijv. familiebezoek wil ik 'm liever niet zonder meer in een grotere tas gooien, maar alles netjes meenemen in een kleine tas.
Heeft iemand nog een tip voor een holster-tas waarmee je toch een compacte systeemcamera + 1 extra objectief in mee kan nemen? De meeste 'snuit'tassen kunnen maar 1 camerabody met 1 lens herbergen.

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
De Fuji x-a1 systeem camera met 2 lenzen.

Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ),
Eigenlijk alleen te kleine holster-tassen, en te grote (rug/schouder-)tassen waarmee je dan weer tig lenzen, accu's, fliters, batterijen en zooi mee kan sjouwen. ;)

Of moet ik me aanleren dat ik op pad ga met 1 lens, wil ik een zgn. holster tas ipv een complete grote tas waarmee ik dan weer veels te veel ruimte over houd?

Edit: een andere optie is misschien een holster-case + een losse beschermhoes voor de losse extra lens?

[ Voor 63% gewijzigd door autoreverse op 27-12-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Een holstertas met ruimte voor body + 2 lenzen ken ik niet. Je zal dan inderdaad moeten aanleren om met 1 lens op stap te gaan, of een extra beschermhoes moeten kopen. In mijn ervaring werkt dat niet: dan blijf je slepen met losse dingen, dat gaat irriteren dus koop/pak je een tas om die losse spullen in te doen.

Naar mijn mening is dat zonde en kan je beter meteen voor een kleine schoudertas gaan met ruimte voor body, 2 (à 3) lenzen (die voor de X-series zijn niet zo groot gelukkig) en ruimte voor 2 reserveaccu's. Daar zijn er genoeg van te vinden! Het hoeft dan niet meteen een groot model te zijn, genoeg tussenmaten die niet meteen heel lomp of groot zijn.

Een andere optie is tas + insert los te kopen. Kies zelf een tas die aansluit op je wensen (grootte, rug- of juist schoudertas) en koop daar een passende insert bij. Die zijn op Ebay voor een paar dollar te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door tobiasvs op 27-12-2014 19:45 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:06
Bedankt @tobiasvs, die tas+insert optie ga ik me eens in verdiepen. Ik heb eigenlijk al een prima dure rugzak (voor de vakanties dat je een dag op stap bent in de stad zeg maar) eens kijken hoe dat werkt met die inserts.

Blijft nog wel dat ik graag iets beschermends wil voor de momenten dat ik de camera 'even' meeneem ergens naartoe (visite familie, speeltuin hier om de hoek, etc), en de tas met extra lens en accu's niet mee hoeven. Daar zou ik dan wel weer zo'n snuittasje voor kunnen aanschaffen.

Hm... dan wordt het én én, dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door autoreverse op 27-12-2014 20:26 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste