Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:34
@autoreverse ik heb zelf de Domke F8 voor een X-E1 + 18-55 en een analoge lens. Past wat je mee wilt nemen in en is niet belachelijk groot. Ben er erg tevreden over en gaat makkelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:59
@Sluw dat is een goede optie. Best klein en inderdaad lijkt er een body+2 lenzen in de kunnen met gemak.
Een voordeel zoals ik ergens las: 'it doesn't scream camera-bag' (lees: geen 'jat mij!') En in leuke kleurtjes verkrijgbaar....

Ik twijfel nog erg tussen dergelijke (schouder)tas of toch een losse hoes voor body+camera en een losse hoes voor de 2e lens lenscase heet zo'n ding. Ben er nog niet helemaal uit. In februari ga ik de camera kopen en heb besloten toch maar even fysiek wat tassen te gaan bekijken in de winkel. Ik laat het hier tzt nog even weten waar de keus op gevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:24
Ik ben al 2 weken bezig om een tasje te vinden voor mijn X100T. Kom eigenlijk weinig tassen tegen die ik meteen zou willen hebben.

Wat mee moet in de tas:

X100T
WCL-X100
TCL-X100
LH-X100
2 extra accu's
2x 64GB kaartjes

Het liefste heb ik een beige leren tas. Hier werd vorige jaar een link geplaatst van een zaak waar ze op maat tassen deden maken, maar die kan ik ook niet meer terugvinden 8)7

Heb er max €250 voor over. Hoor graag van jullie hoe en wat :+

Thanks

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Hamed: Billingham Hadley Small in tan-uitvoering? Ona heeft ook een keine bruine leren tas, maar die gaat richting de 400.
Kleiner (en nog een beetje leuk) zal lastig te vinden zijn denk ik. Is anders een fannypack niet wat? :P

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:06
@ Hamed
Zoiets dan?
Afbeeldingslocatie: https://img0.etsystatic.com/000/0/6547717/il_570xN.329036980.jpg
Is officieel niet voor een camera, maar je kan ook om een "custom" versie vragen, dan kan hij er een camera insert met klittenband voor op maat maken.

Ik heb zelf deze van hem, ook met passende insert en de kwaliteit is erg goed. Gebruik hem dagelijks als schooltas volgepropt met boeken en laptop en in het weekend met de insert als fototas. Hij ziet er nog als nieuw uit na een jaar gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door CrashOverDrive op 07-01-2015 22:47 . Reden: linkje naar post op tweakers toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:24
Bedankt iedereen :)

Ga zeker alle opties bekijken!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:59
Nog even hier laten weten waar mijn keuze uiteindelijk op gevallen is.

Ik heb dus een relatief kleine camera gekocht, een Fuji X-series systeem camera. Er zit een klein hoogteverschil in de body's van de A1 en de M1 met de duurdere E1 en pro bodies, maar ook die zouden hierin goed passen.

Ik heb toch maar meteen in de winkel een geschikte tas uitgezocht. Via internet moet je wel goed weten wat je zoekt, want anders verkijk je je misschien op de afmetingen.
Ik had eerst een iets kleinere heup-tas, die leek me in eerste instantie ideaal. Maar omdat een schouderband miste, en ik (misschien) niet de camera altijd op mijn heup wil dragen, viel die tas af.

Dus kom je toch bij de kleinere schoudertassen uit. En de prijzen vielen mij mee. Deze kostte 39,- maar kreeg ik mee voor 3 tientjes:
Het is een Peter Bradley Melbourne model 60 grijs.

Wat zit er in de tas? Een camerabody + opgeschroefde 16-50MM lens, en een losse 50-230MM lens, een oplader en wat kleine dingetjes zoals een filter en een hoesje voor de SD kaart.

Plaatjes:

https://www.dropbox.com/s/v8qkutfp7s1oqv6/cameratas.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...el04d/cameratas2.jpg?dl=0

[ Voor 33% gewijzigd door autoreverse op 12-01-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
waarom ik een nieuwe tas wil
ik ga in het voorjaar op een rondreis in Peru, hiervoor ben ik opzoek naar een nieuwe day-backpack waarin een camera past maar ook spullen voor een dagje stad bezoeken

Op dit moment heb ik een vangard bin 21 welke ik weer in een rugtas stopje. Niet erg handig.

Wat voor tas ik wil?
Ik wil een rugtas waarbij ik snel bij de camera kan, zonder dat ik hem volledig af hoef te doen

Wat moet er in kunnen?
- Body + lens (nikon D5100 + 18-55)
- Losse lens (55-300mm)
- Evt flitser maar deze kan ook apart want die gaat meestal niet mee
- Zou mooi zijn als er een laptop vak in zit
- Aan de buitenkant een netje waar een water fles in kan
- Veel ruimte voor "andere" non-camera spullen

Wat heb ik zelf al gevonden?
1. Crumpler Jackpack Half Photo Backpack
2. Lowepro Fastpack 350aw

Waarom ik deze tassen niet heb gekocht?
Omdat ik eerst de ervaring van mede tweakers wil checken :) , misschien zijn er wel andere goede tassen welke ik heb gemist. Op dit moment heb ik een kleine voorkeur voor de crumpler omdat hier meer ruimte voor andere spullen lijkt te zitten.

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Persoonlijk ben ik een grote fan van het F-Stop systeem (de Mountain series). Je kiest zelf welk formaat je nodig hebt, en hoeveel je ervan wil spenderen aan foto-gear en/of daypack.

Ik heb zelf een Loka (kan ook een 13" laptop in), en 2 small PRO units. Ik gebruik normaal beide units (zodat al mijn gear meekan), maar als ik ga trekken haal ik er eentje uit, zodat ik ruimte krijg voor een daypack. Met jouw gear kan je misschien zelfs met een shallow small unit beginnen.

Ik heb hem gebruikt bij dagtochten door de bergen met circa 10kg aan inhoud, en zelfs na een hele dag zat hij nog confortabel. Enige nadeel is de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als ik naar die Fastpack 350aw kijk, vraag ik me af waarom je zo'n grote rugtas wilt hebben. Qua fotospullen zou je waarschijnlijk nog wel uit kunnen met een Fastpack 150aw. Of is je laptop 17" en heb je daarom die Fastpack 350aw nodig?

Een alternatief kan ook een Clik Elite Probody Sport CS zijn. Ik heb zelf de versie zonder laptop sleeve (zonder het CS gedeelte) en daar past redelijk wat in.

Of als je echt véél ruimte in je daypack gedeelte nodig hebt, zou je ook naar een Clike Elite Cloudscape kunnen kijken, alhoewel de bereikbaarheid van je lenzen wel een minpuntje is. Heeft wel een 15" laptop sleeve, kennelijk.

Toegang tot het fotogedeelte vanaf de rug, zoals die F-Stops hebben is naar mijn idee wel het veiligst, zeker als je in een stad met veel mensen aan het lopen gaat. Met een small shallow ICU heb je wel genoeg voor jouw gear, denk ik, en dan zou je nog veel ruimte over hebben voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

bartvl schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:08:
[...]

Bedankt voor deze tip. Ik denk dat deze te groot is voor mijn toestel (zonder accessoires). Eigenlijk zoek ik ook een tasje die uit zichzelf waterdicht. Die je dus bij wijze van spreken zo in het water kan gooien, zonder dat de inhoud nat wordt. Dit lijkt mij heel handig bij onverwachte heftige buien en tijdens zeilen etc.
Om even op mezelf terug te komen. Voor mijn Ricoh GR heb ik vorige week een tasje van Lowepro gekocht:
Lowepro Apex 30 AW. Deze is erg klein, volgens de Lowepro selector past de camera niet. Volgens reviews op DPReview. En het pas dan ook precies! Niet meer en niet minder. Er kan dus niet heel veel meer bij de camera in het tasje, maar het tasje is dan ook niet groter dan noodzakelijk.

Helaas is het tasje niet uit zichzelf volledige waterdicht, maar voor heel heftig weer is er een regenhuis uit de onderkant te trekken. Al met al, voor €14,00 mag ik niet klagen.
Afbeeldingslocatie: http://store.lowepro.com/media/catalog/product/cache/4/image/1160x1160/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/A/p/Apex30_left_equip.jpg

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Waarom ik een nieuwe tas wil?
Ik ben een beginnend amateur fotograaf en heb afgelopen week een Nikon D3300 aangeschaft. Later dit jaar ga ik rondreizen door Azië en ik zoek nog een fijne cameratas om mijn D3300 in mee te nemen.

Wat voor tas ik wil?
Een zo klein mogelijke holstertas die ik om mijn schouder kan hangen.

Wat moet er in kunnen?
- Nikon D3300 body
- Eén of twee lenzen (nog niet helemaal over uit, wat raden jullie aan?)
- Accessoires (SD kaarten, iPad adaptertje etc)

- Lowepro Rezo TLZ 25
- Caruba Compex CP-1

Momenteel heb ik alleen nog maar een kitlens, maar voordat ik mijn reis ga maken wil ik zeker nog een betere lens kopen. Bijvoorbeeld een Nikon 18-140 f/3.5-5.6. Daarnaast wil ik ook nog een kleine prime lens kopen. Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik in mijn cameratas ruimte wil hebben voor meerdere lenzen. Ik hecht denk ik meer waarde aan een hele compacte tas in plaats van ruimte hebben voor meerdere lenzen die ik eenvoudig kan wisselen. Echter ga ik daar misschien wel spijt kan krijgen als ik daadwerkelijk aan het reizen ben...not sure yet. Al het advies is welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Monnick, ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar een iets groter tasje. Met een body en twee lenzen (zeker een 18-140) heb je toch wat meer ruimte nodig dan de tasjes bieden die je zelf aandroeg. Ook bieden dit soort tasjes vaak amper bescherming, daar zou ik niet graag een lens in stoppen van +/- 500 euro als de 18-140.

Ik zou eerder een tas als deze aanbevelen:
Lowepro Adventura 160
of
Lowepro Nova 160 AW

Deze zijn iets groter maar bieden daardoor ook wat meer bescherming en ruimte voor accesoires. Voor de prijs hoef je het niet te laten :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

Mede Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie helpen bij het vinden van een goede foto tas die ik nodig ga hebben voor een rondreis peru inclusief 4 daagse inca trail.

waarom ik een nieuwe tas wil
ik ga in september een rondreis doen door Peru, Bolivia en Chili, onderdeel hiervan is een 3 daagse trekking over het zoutmeer, 4 daagse Manchu Pichu Trail en een 4 daagse Jungle Tocht, Gedurende de reis gaat er een gewone tas mee voor de bagage echter tijdens de trails en tochten moet alles wat ik voor die dagen nodig heb in de rugtas passen (Inclusief Matje en Slaapzak voor de Machu Pichu Trail)

Ik heb op dit moment een gewone foto tas met een klein dagpak gedeeltje maar uit ervaring weet ik dat hij totaal niet geschikt is voor meerdere dagen lopen.

Wat voor tas ik wil?
Ik wil een tas waarbij ik mijn Camera kwijt kan, maar ook genoeg ruimte heb om dus bepakking voor 4 dagen mee te nemen, een matje en een slaapzak.

Wat moet er in kunnen?
- Body EOS 70 + lens (Canon EF-S 17-55)
- Losse lens (Canon 70-200mm F4)
- Losse Lens (Canon 60mm Macro F2.8)
- Evt flitser maar deze kan ook apart want die gaat meestal niet mee
- Eventueel een laptop vak
- Plaats waar eventueel ruimte is voor een statiefje en water
- Veel ruimte voor "andere" non-camera spullen

1. Lowepro Rover Pro 45 L
2. Osprey Stratos 50 (Geen echte foto tas, hier dan op een bepaalde manier proberen een losse inzet in te verwerken.

Waarom ik deze tassen niet heb gekocht?
We gaan pas in September weg en ik heb dus nog even de tijd, echter zijn ervaringen van mede tweakers vaak een erg goede indicatie wat wel of niet werkt en of er genoeg ruimte in een tas zit of niet, tevens zijn er denk ik nog veel merken waar ik geen weet van heb die misschien ook een goede oplossing hebben.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Nadeel van een insert in een gewone tas stoppen is dat je niet makkelijk bij je spullen komt. Of je kan niet makkelijk bij de rest als je de insert helemaal bovenop doet (plus dat je dan veel gewicht bovenin je rugzak hebt). Het lijkt alsof die Lowepro Rover hier ook last van heeft.

Je zou ook eens kunnen kijken naar de Mountain serie van F-stop, samen met een medium shallow of slope zou je dan in ieder geval makkelijker bij je fotospullen kunnen komen. Een Loka is 37 liter, een Tilopa is 48 liter, afhankelijk van hoeveel ruimte je nodig denkt te hebben.

Of Clik Elite, wat over het algemeen ook comfortabele rugzakken zijn. Een Obscura is misschien wat klein met ongeveer 30L, wellicht dat een Venture 35 (35L) of Contrejour 40 (40L) wat meer in jouw maat is. Allemaal hebben ze in ieder geval makkelijkere toegang voor je fotospullen, zodat je in ieder geval niet zo in je tas hoeft te graven om een lens te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een tas voor mijn Sony Alpha a5100 waar ik naast de body ook een 18-55 en 55-210 lens in mee kan nemen.

Vrijwel alle tassen die ik in winkels zie, zijn echter veelal te diep of over het algemeen veel te groot voor deze camera.

Zijn er mensen die een soortgelijke camera hebben met een tas waar in alles gewoon past, zonder dat je teveel ruimte overhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 00:26
henkie196 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:24:

Of Clik Elite, wat over het algemeen ook comfortabele rugzakken zijn. Een Obscura is misschien wat klein met ongeveer 30L, wellicht dat een Venture 35 (35L) of Contrejour 40 (40L) wat meer in jouw maat is. Allemaal hebben ze in ieder geval makkelijkere toegang voor je fotospullen, zodat je in ieder geval niet zo in je tas hoeft te graven om een lens te wisselen.
Weet je toevallig een goede betrouwbare dealer voor Clik Elite in de EU?
Heb al een paar keer gekeken naar http://www.clikelitestore.eu/ afgelopen dagen, is die pagina echt 'in maintenance' of gebeurt er al een hele tijd niks?

Ik vind verder vooral oudere modellen @ Amazon UK en DE, en wat winkels in Duitsland met woekerprijzen ten opzichte van Amazon.com (239 euro vs $161).
Momenteel ben ik nog aan het oriënteren wat ik exact wil, maar de Pro Express lijkt een goede kans te maken, ik probeer alleen een beetje uit te zoeken wat de mogelijkheden voor aanschaf zijn. Importeren is momenteel niet zo heel voordelig met de huidige koers :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46

Hoicks

Techno!

Anderhalf jaar geleden heb ik uit China de Nest Athena A80 laten komen. De tas bevalt mij uitstekend en ziet er ook nog eens modieus uit.

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/photo/v2/538001674/NEST_A80_waterproof_dslr_camera_bag_backpack.jpg

Ik heb genoeg ruimte voor mijn D5000, mijn Sigma 70-200 2.8 een Sigma 17-50 2.8 en een Signa 10-20 4-5.6. Daarnaast kan ik ook mijn SB-700 flitser en Yonguo commander kwijt en dan is er nog ruimte over voor een ipad, grijskaarten en zelfs een luiermatje met luiers en doekjes voor onze dochter. En dan heb ik nog niet eens een stuk of 8 filters, triggerkabel en dergelijke meegerekend.

Hij draagt erg comfortabel (als er wat minder gewicht in zit dan bovenstaande) en juist door de extra vakken hoef ik maar 1 tas mee te nemen. De tas is er ook in kleinere maten. Hoewel ik dit qua formaat de beste rugzak vind.

http://nest.en.alibaba.com/

[ Voor 10% gewijzigd door Hoicks op 06-02-2015 15:07 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
chopper88 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:39:
[...]

Weet je toevallig een goede betrouwbare dealer voor Clik Elite in de EU?
Heb al een paar keer gekeken naar http://www.clikelitestore.eu/ afgelopen dagen, is die pagina echt 'in maintenance' of gebeurt er al een hele tijd niks?

Ik vind verder vooral oudere modellen @ Amazon UK en DE, en wat winkels in Duitsland met woekerprijzen ten opzichte van Amazon.com (239 euro vs $161).
Momenteel ben ik nog aan het oriënteren wat ik exact wil, maar de Pro Express lijkt een goede kans te maken, ik probeer alleen een beetje uit te zoeken wat de mogelijkheden voor aanschaf zijn. Importeren is momenteel niet zo heel voordelig met de huidige koers :|
Cameraland in Alkmaar, zijn net verhuisd naar een groter pand waar ze nu eindelijk een tasseneiland hebben met tafels waar je heel relaxed die tassen kan proberen met je eigen gear erin :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 00:26
Chiron schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:01:
[...]

Cameraland in Alkmaar, zijn net verhuisd naar een groter pand waar ze nu eindelijk een tasseneiland hebben met tafels waar je heel relaxed die tassen kan proberen met je eigen gear erin :)
Dank u, zie dat ze de Pro Express er niet tussen hebben staan, maar kan er eens een mailtje heen sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:45

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ben me een beetje aan het orienteren voor een nieuwe tas.
Gebruik nu een simpele schoudertas waar ik met een beetje proppen, precies mijn 600D + 18-55mm IS II in kan krijgen met 50mm en 55-250 of 10-22mm. Aangezien ik vaak dagtrips maak en in de zomermaanden meestal in de alpen vertoef ben ik dus op zoek naar een degelijke rugtas. Nu ging vaak mijn schoudertas in de gewone rugtas (Deuter Futura 22SL). Ideaal is natuurlijk anders, maar qua ruimte heb ik er voldoende aan. Dan nam ik ongeveer mee: camera+lens + 2 andere lenzen, andere benodigdheden zoals een verrekijker, jas en voedsel en drinken. Echter even wisselen was wel een flink gegraaf...
Nu ben ik dus opzoek naar een universele rugtas met redelijk daypack deel en ook redelijk fotodeel zodat het niet te hard proppen is.

Spullen betreft het daypack deel:
Jas
Portemonnee
Telefoon
Verrekijker in een hoes (redelijk grote)
Eten en drinken (vnl in 0,5L flesjes)

Gear-deel toelichting
Ik hoef in principe niet alles mee te nemen qua gear, maar het moet ook niet te krap zijn. Als ik 3 van mijn 5 lenzen kan meenemen is dat voldoende. Zeker gezien de wandelingen in de bergen die van aanzienlijke duur zijn en zowel voor het wandelen als het fotograferen ga neem ik liever niet teveel gear mee. Als ik weet dat ik geen portretten ga schieten kan ik principe mijn 50mm thuis laten en kom ik een heel eind met de kit + tele en evt mijn groothoek. Als ik bijvoorbeeld naar de stad ga hoef ik in principe geen telelens, dan kom ik een heel eind met de 10-22 en de 18-55 / 50 f1.8 en kan de 55-250 thuisblijven.
Ook is snel opbergen en tevoorschijnhalen een voordeel dus side-entrace wel fijn maar niet noodzakelijk, half afdoen en helemaal afdoen lijkt me niet heel veel te schelen?
Statief bevestiging is ook een must.

Eisen gear-deel in het kort:
Statiefbevestiging
Body + lens
2 andere lenzen
Plek voor andere zooi: reserve accu's en kaartjes, lensdoekje en macroringen, remote

F-stop guru icm medium een small shallow ICU of evt een medium : Mooie tas maar wel erg prijzig, dus valt eigenlijk af vanwege de prijs.
Cullmann Lima Daypack 400: Qua fotogedeelte prima voor mij denk ik, maar vind het daypack deel aan de kleine kant en hij oogt wat lomp breed.
Clikelite Probody Sport - fotogedeelte oogt wat krap maar ben wel opzoek naar zoiets eigenlijk, qua looks en daypack functionaliteit echt perfect denk ik (hoewel het maar 17L is). Review op internet raadde eventueel nog aan om een losse lens in een pouch te doen is eventueel een optie, maar vraag me nog steeds beetje af hoe groot dat cameragedeelte uitvalt, aangezien ik een relatief kleine body en lenzen heb.
ClikElite Cloudscape - Camera gedeelte iets te crap, denk ik. Verder wel weer een mooie tas. Vind de clikelite looks wel mooi.
Lowepro Photo Hatchback 22L AW: Zit geloof ik geen statiefbevestiging op. Verder lijkt deze me wel fijn, goede grootte, goede balans daypack camera.
Lowepro DSLR Video Fastpack 250: Vind hem eerlijk gezegd niet heel mooi, beetje lomp ogen. En vraag me tevens af hoe groot het daypack gedeelte is.

Ervaringen, suggesties allemaal welkom, ben nog beetje aan het orienteren.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Wat opmerkingen:

F-stop zou je een small ICU nog wel moeten volstaan. Eventueel een slope of pro, afhankelijk van of je lenzen er rechtop in zouden kunnen passen (zou in een pro sowieso moeten lukken, mijn 17-50/2.8 past daar gewoon rechtop in met omgedraaide zonnekap). Volgens mij zou je ook de straps voor een statief er los bij moeten kopen.

Probody Sport zou voldoende moeten zijn voor je gear (zet lenzen er 'rechtop' in, dan zou het makkelijk moeten passen met alle lenzen. Daypack gedeelte is waarschijnlijk te klein. Ik kan in de mijne wel een flesje water en een windjack kwijt, wellicht met een klein beetje eten (of wat meer als het iets compacts is als een aantal mueslibars, maar 8 boterhammen zal wel leiden tot wat geplette broodjes, bv.), maar dan zit het ook behoorlijk vol. Ik probeer meestal m'n jas eruit te houden, want het maakt het erg lastig om er nog iets uit te halen. Afhankelijk van de grootte van de verrekijker denk ik niet dat die er nog bij zou passen.
Wel een voordeel: je kan er ook een waterzak (camelbak) in doen, dan zou je minder ruimte kwijt zijn aan flesjes in het daypack gedeelte.

Cloudscape zou wel moeten passen met gear, denk ik (is een tijdje geleden dat ik die in het echt gezien heb), en zeker genoeg ruimte voor het daypack gedeelte. Maar ik vind het systeem voor het opbergen van de camera niet echt heel handig, tamelijk lastig te bereiken.

Lowepro Photo Hatchback is een mooi tasje, iets kleiner cameragedeelte dan de Probody Sport, daypack gedeelte ongeveer gelijk. Zelfde opmerkingen als voor de Probody Sport, dus, maar inderdaad zonder statiefbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Bedankt. Zoektocht gaat verder.

De probody sport is dus eigenlijk net iets te klein met zijn 17Liter. Klopt ook wel want de deuter was 22Liter en dat pastte precies, maar toen zat er een tas in een tas en was het allemaal net niet handig.

Betreft photo Hatchback, ik bedoelde wel de 22L versie en niet de 16L, heb jij het hier ook over? Neem aan dat staat voor hoeveel liter die is.
Statiefbevestiging is nog wel een dingetje, heb nu nog geen fatsoenlijk statief maar er staat een beike BK-777 op de planning.

Misschien kan de lokale schoenmaker hier wel mee van dienst zijn, heeft mijn schooltas ook eens keurig gerepareerd nadat deze op de rits gescheurd was.
F-stop guru blijft denk ik de tas, maar die prijzen, houd ik geen geld meer over voor een statief en heb ik heel die bevestigin niet nodig :P

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Misschien zou je de verrekijker bij een Probody Sport nog in het camera compartiment erbij kunnen stoppen, hangt af van de grootte, dan zou het wel beter moeten passen.

Voor de Photo Hatchback had ik het ook over de 22L versie. Die kwam op het oog in ieder geval over als ongeveer even groot als de Probody Sport. Camera compartiment is echter kleiner omdat dat het een insert is die je er ook uit kunt halen, wat gewoon extra ruimte in neemt (padding en zo). Het zou kunnen dat het daypack gedeelte wat groter is, maar het zal niet veel schelen. Maar een Lowepro is over het algemeen een stuk makkelijker in een winkel te vinden dan een Clik Elite, dus het zou makkelijker te vinden moeten zijn om het eens zelf te proberen en te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mooie Mirrorless schouder-tassen de nieuwe Tenba Switch:
http://www.tenba.com/Collections/switch.aspx

(de zwarte tenminste) O-)

[ Voor 17% gewijzigd door jesper86 op 12-03-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Die tassen zijn inderdaad wel mooi, maar waarom ze nou steeds dat ene model gebruiken... :P (aan de andere kant: ze trekken er wel de aandacht mee)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
De sumo? Vind het wel leuk, en het einde van de video .. maakt het net wat luchtiger. :9
Marketing die zichzelf te serieus neemt is ook vervelend, een beetje zelfspot mag wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens :) Vind het idee van zo'n verwisselbare flap ook wel geinig, dan kan je 'm na een jaar vervangen als je er een beetje op uitgekeken bent. Die blauwe vind ik gaaf :) Maar ik hoop wel dat ze nog wat meer designs uitbrengen dan ze nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 09:34
henkie196 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:34:
Misschien zou je de verrekijker bij een Probody Sport nog in het camera compartiment erbij kunnen stoppen, hangt af van de grootte, dan zou het wel beter moeten passen.

Voor de Photo Hatchback had ik het ook over de 22L versie. Die kwam op het oog in ieder geval over als ongeveer even groot als de Probody Sport. Camera compartiment is echter kleiner omdat dat het een insert is die je er ook uit kunt halen, wat gewoon extra ruimte in neemt (padding en zo). Het zou kunnen dat het daypack gedeelte wat groter is, maar het zal niet veel schelen. Maar een Lowepro is over het algemeen een stuk makkelijker in een winkel te vinden dan een Clik Elite, dus het zou makkelijker te vinden moeten zijn om het eens zelf te proberen en te zien.
Heb zelf de Photo Hatchback 16L; een mooie tas die heerlijk draagt. Voldoende ruimte voor de camera + lenzen, alleen het daypack gedeelte is vrij klein. De 22L heb ik ook gezien, heeft wat meer ruimte, zou mijnsinziens een dunne jas en een verrekijker wel in moeten passen.
De Photo Hatchbacks zijn wel makkelijk in diverse winkels te vinden, dus neem je gear mee en gooi het in de tas zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 07:53
jesper86 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:28:
Mooie Mirrorless schouder-tassen de nieuwe Tenba Switch:
http://www.tenba.com/Collections/switch.aspx

(de zwarte tenminste) O-)
Inderdaad een mooie tas, en het Switchen is wel grappig. Hopelijk blijven zie die flappen dan ook een behoorlijke tijd leveren. Als de tas verder dezelfde bouwkwaliteit heeft als de andere Tenba tassen is het een tas die een leven lang mee kan, zeker als je het design aan je voorkeuren kunt blijven aanpassen.

Blogger op www.RicksReviews.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08 19:23
Dit Tenba Switch bevalt me wel!
Is alleen nog niet echt verkrijgbaar buiten de US volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefderoever
  • Laatst online: 22-05 07:53
bieske schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:25:
Dit Tenba Switch bevalt me wel!
Is alleen nog niet echt verkrijgbaar buiten de US volgens mij.
Foto Video Retail (http://tenba.nl/contact.php) importeert Tenba in Nederland. Je zou ze kunnen mailen wanneer ze verwachten deze tas in NL te kunnen leveren?

Blogger op www.RicksReviews.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieske
roefderoever schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:31:
[...]

Foto Video Retail (http://tenba.nl/contact.php) importeert Tenba in Nederland. Je zou ze kunnen mailen wanneer ze verwachten deze tas in NL te kunnen leveren?
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieske
Keuze uiteindelijke gevallen op de Domke f-6 olive.
Tas is binnen en ben er erg blij mee! Voelt en ziet er erg degelijk uit, schreeuwt niet 'fototas' en de padding is niet overdreven maar lijkt genoeg te zijn om de lenzen goed te beschermen.
Kan deze tas zeker aanraden.

Klein minpuntje: geen standaard voorziening om een statief aan te koppelen (maar dat kan vast wel toegevoegd worden).

Afbeeldingslocatie: http://static.fotokonijnenberg.nl/media/catalog/product/cache/1/image/460x360/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/o/domke_f6_little_bit_smaller_bag_olive_dom70060d1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31
Ik ben ook op zoek naar een fototas, eigenlijk niet een specifieke fototas maar er moet wel een camera in dus hopelijk zijn er wat meer mensen met dezelfde ervaring.

Wat ga ik er mee doen:
3 weken backpacken in Costa Rica. Er moet dus genoeg ruimte zijn voor kleding en andere spullen aangezien het de enige tas is die meegaat. Gelukkig nemen zomerkleren niet veel ruimte in.

Wat moet erin:
- Kleding
- Camera (Sony a58 + 28 - 75mm lens) ben niet van plan om meerdere lenzen mee te nemen.
- Nog wat kleinere spullen

Budget:
maximaal 150 euro. Ik heb nu al een lowepro 200AW, maar hierbij is het fotovak zo gigantisch groot waardoor ik bijna geen andere spullen meer kan meenemen. En dit vak is niet eenvoudig te verkleinen.

Ik heb hier al in dit topic gezocht en wel een aantal opties gezien, maar bij veel opties is er toch weer weinig ruimte over voor andere spullen. Ik zoek eigenlijk wat ervaringen van mensen die ook dergelijke vakanties hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

F-stop maakt goede tassen daarvoor.

Wat je ook kan doen, is kiezen voor een gewone backpack en gebruik maken van een insert. Dan weet je zeker dat de rugtas helemaal aan je eisen kan voldoen, maar blijf je flexibel qua indeling. Je tas is dan ook goed bruikbaar voor als je 'm een keer nodig hebt zónder foto-apparatuur, je insert kan je zelfs gebruiken om andere tassen om te bouwen tot cameratas (schoudertas of zo), en je voorkomt ermee een collectie cameratassen aan te leggen (waar menig fotograaf zich nog wel eens schuldig aan maakt ;) ). Laatste voordeel: hij is niet herkenbaar als cameratas, wat wel fijn kan zijn in dat soort landen. Inserts kan je kopen van F-stop, maar ook op eBay staan voldoende goedkope inserts.

Mijn voorkeur zou naar een standaard backpack met losse insert gaan.

[ Voor 52% gewijzigd door tobiasvs op 25-03-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieske
+1 @tobiasv
Voor backpacken (en vooral in zo'n warm land) een degelijke rugzak kopen met veel aandacht voor goede straps en een warmte- en vochtafvoerend systeem voor bij de rug.
Comfort is hierbij belangrijker dan een tas die afgestemd is voor het fotogebruik. Met een insert kom je dan toch best ver denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21
@Taenadar, wat tobiasvs ook zegt; als je alleen die camera en 1 of 2 lensjes meeneemt, kun je eens bij f-stop kijken. De Guru bijvoorbeeld is een zeer goeie tas waar je dan een medium slope in kunt doen en de rest kunt bijvullen met een jas of andere daypack spullen.
Vraag Bean77 maar eens, hij heeft een guru en kan je vertellen wat er allemaal inpast. De prijzen vind ik trouwens wel echt aan de dure kant. Je moet alles apart betalen, tas, slope en dan eventueel een regencover e.d.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ik heb een F-stop Loka gekocht na wat tips hier, dus als je nog vragen hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Deathchant schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:08:
De prijzen vind ik trouwens wel echt aan de dure kant. Je moet alles apart betalen, tas, slope en dan eventueel een regencover e.d.
Helemaal mee eens. Het zijn prachtige producten, maar zoals bij alles in de fotografie-wereld betaal je 30% meer door het woordje "foto". Blijft natuurlijk een persoonlijke afweging of het je geld waard is.

Zo'n insert is echt verrekte handig. Die van mij zat in m'n schoudertas (Guru Bags Venter Brown Medium), maar is dus ook te gebruiken in een Eastpak, in mijn grote backpack, in mijn dagtrip-rugzak, noem maar op. Je tasindeling wordt daardoor erg flexibel en future-proof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31
Bedankt voor al jullie suggesties. Ik denk dat ik maar voor een gewone backpack + bescherming voor mijn camera ga. Heb nu zo'n neopreen beschermhoes gekocht voor me camera zodat ik deze gewoon in me tas kan gooien en dan is hij toch nog een beetje beschermd.

Dat F-Stop spul ziet er zoals hierboven gezegd fantastisch mooi uit, maar die prijzen gaan natuurlijk nergens meer over. Als ik zelfs nog extra moet betalen voor een regenhoes die gewoon standaard meegeleverd moet zijn en de ICU waar ook apart voor betaald moet worden, wordt het allemaal een beetje te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Taenadar schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:01:
Dat F-Stop spul ziet er zoals hierboven gezegd fantastisch mooi uit, maar die prijzen gaan natuurlijk nergens meer over. Als ik zelfs nog extra moet betalen voor een regenhoes die gewoon standaard meegeleverd moet zijn en de ICU waar ook apart voor betaald moet worden, wordt het allemaal een beetje te gek.
De prijzen vallen, alles bij elkaar opgeteld, best wel mee. Het grootste voordeel vind ik de flexibiliteit die de F-Stop tassen mij bieden. Ik heb een Loka met een aantal inserts om zo naar gelang de situatie de juiste insert te kiezen. Hierdoor kom ik ook minder in de verleiding om teveel spul mee te nemen.

Verder heb ik een gewone regenhoes bij een outdoor zaak gehaald maar deze zit al een jaar of 3 in de tas en is nog nooit gebruikt. En ik heb toch al flink wat regen over me heen gehad bij de diverse reizen. Maar het is inderdaad wel vreemd dat deze er niet standaard bij zit.

Al met al ben ik heel erg tevreden met m'n F-Stop Loka. Ik ben alleen nog op zoek naar een goede hoes om mijn statief gemakkelijk mee te nemen. M'n kleine 3LT zet ik gewoon met 2 poten in een zijvak en dan verder vast met een paar straps. Met m'n grotere Gitzo (GT2942) gaat dat ook wel maar is toch minder comfortabel dragen. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Besteld via ebay, de welbekende BBK-4 fototas.

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/1612426092_1/New-BBK-4-Canvas-DSLR-Camera-Messenger-Shoulder-Bag-AB138-3.jpg

Gekocht voor om en nabij 50 euro. Volgens mij is het een China tas.

Ga in mei weer een weekje op fototrip in Berlijn. Loop liever niet met een te herkenbare fototas rond.
Ik heb de BBK-4 beetje op de gok gekocht. Hoop dat het een goede aankoop is.

Tas is helaas niet waterdicht. Nu zit ik te denken, stel dat ik deze helemaal inspuit met zo'n anti-regen spray. In hoeverre is een tas dan wel waterdicht? (bij gemiddelde regenbuien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Vinden jullie dat niet vervelend, zo'n tas als deze die duidelijk aan je schouder "trekt"?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Deathchant schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:49:
Vinden jullie dat niet vervelend, zo'n tas als deze die duidelijk aan je schouder "trekt"?
Ik vind schoudertassen ook helemaal niks, ga je helemaal scheef van lopen door dat getrek aan een kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Het is ok, als de tas niet te zwaar is. En de wandeling niet te lang. Zo'n enorme schoudertas vol met gear lijkt me echter niet zo fijn om te dragen.

Daarbij vind ik het hele minder herkenbare aspect niet bijzonder relevant, zeker voor schoudertassen. Ok, als er met koeienletters LowePro of Domke op staat valt dat wel op, maar door de vorm van zo'n tas zou ik sowieso altijd al direct denken aan een fototas. Of mogelijk een laptoptas. Te vierkant, te dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nou, ik heb nog twee andere tassen. Tamrac (schoudertas) en Case Logic (rugzak).

Die tamrac lijkt echt 1 op 1 op een fototas (En is een maatje te klein). De caselogic is een rugzak. En deze durf ik echt niet op in een stad als Berlijn.
Dan heb ik totaal geen controle op wat er achter mijn rug om gebeurd. Rugzak is zo open geritst, en weg is de 70-200L.

Ik wil in ieder geval niet al te zwaar op pad gaan. Denk hoogstens mijn 10-22, 70-200 en de nifty fifty. De 17-55 zal in 9 vd 10 gevallen wel op mijn 7d body zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
@Dacide, ik heb bijvoorbeeld een Flipside 400AW en een Flipside Sport 20L AW, waarbij access tot je gear via de achterkant van de rugzak gebeurt (dus het deel dat tegen je rug aan zit). Door em via de heupgordel vast te klemmen, kun je de rugzak voor je "flippen" en makkelijk aan je gear komen.

Ik ook gebruik de 10-22, 17-55 en 70-200 samen met nog 2 (relatief zware) zeiss lenzen, en ik heb de schoudertas echt direct van de hand gedaan en een rugzak aangeschaft.

Sorry, uiteraard wil ik je keuze niet dismissen, en moet ik je gewoon feliciteren met je aankoop, dus bij deze congrats! :)
Ik was enkel nieuwsgierig naar beweegredenen voor de schoudertas t.o.v. een rugzak. Herkenbaarheid door opzichtige logo's begrijp ik idd wel. Ik heb dat zelf ook op de lowepro's, maar goed, qua functionaliteit bieden ze mij dat wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dacide schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:47:
Die tamrac lijkt echt 1 op 1 op een fototas (En is een maatje te klein). De caselogic is een rugzak. En deze durf ik echt niet op in een stad als Berlijn.
Dan heb ik totaal geen controle op wat er achter mijn rug om gebeurd. Rugzak is zo open geritst, en weg is de 70-200L.
Helemaal mee eens, daarom heb ik voor in de steden ook een rugzak met toegang van achteren. In mijn geval een gewone Dakine rugzak waarin ik meestal een schoudertas stop bij wijze van insert. Dan kan men er niet zo bij en is het toch nog wat comfortabeler rond lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Goeie tips mannen.

Ik ben gewend om met schoudertassen te lopen (jarenlang ge'dj'ed met platentas van letterlijk 30 kilo zwaar :p

Maar die rugzakken met 'achteringang' klinkt goed. Ga ik eens naar op zoek. Wellicht ook via china wel leuke modellen voor te vinden.

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schoudertas is ook veel makkelijker te jatten dan een rugzak. Je hoeft maar één touwtje door te knippen en je loopt zo met de hele tas weg. Bij een rugzak gaat dat toch heel wat lastiger, zeker als je er ook nog zo'n heupband en sternum strap bij hebt.

Zo'n sternum (borstbeen) koord heb ik laatst los gekocht voor op mijn dagelijkse rugzak. Heerlijk! Eindelijk niet meer de banden van de rugzak in m'n oksels. Hierdoor meer bewegingsvrijheid met schouders en armen en minder zweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Dacide schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:57:
Besteld via ebay, de welbekende BBK-4 fototas.

[afbeelding]

Gekocht voor om en nabij 50 euro. Volgens mij is het een China tas.

Ga in mei weer een weekje op fototrip in Berlijn. Loop liever niet met een te herkenbare fototas rond.
Ik heb de BBK-4 beetje op de gok gekocht. Hoop dat het een goede aankoop is.

Tas is helaas niet waterdicht. Nu zit ik te denken, stel dat ik deze helemaal inspuit met zo'n anti-regen spray. In hoeverre is een tas dan wel waterdicht? (bij gemiddelde regenbuien).
DigitalRev heeft deze getest:

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
Ik heb ook weleens met een schoudertas met 40-50 platen erin gelopen, maar dat was gelukkig niet veel verder dan vanaf de parkeergarage naar de discotheek. Dat is wel iets anders dan urenlang mee rondlopen, zoals je wel doet met fotograferen.
Ik heb zelf een slingshot voor als ik vaak moet wisselen met lenzen en niet al teveel hoef te lopen. En voor lange wandelingen en dergelijke heb ik een Naneu Pro Alpha met opening aan rugzijde en flink daypack. Daarnaast is ie niet al te duur en zeer praktisch.

[ Voor 7% gewijzigd door Universal Creations op 17-04-2015 16:21 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dacide schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:49:
Maar die rugzakken met 'achteringang' klinkt goed. Ga ik eens naar op zoek. Wellicht ook via china wel leuke modellen voor te vinden.
China merken ben ik niet bekend mee, maar LowePro heeft in ieder geval de Flipside, Flipside Sport en Photo Hatchback series die toegang vanaf de rug hebben. F-stop heeft de Mountain series. Dakine heeft de Sequence 33 en de Pro II 26 (en wellicht nog wel meer), waarvan de laatste een gewone rugzak is.

En er zijn nog wel veel meer merken die zoiets hebben, hangt ook er van af of je een daypack gedeelte erbij wilt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ter aanvulling, zowel Flipside 400AW als Flipside Sport 20L AW hebben een beroerd daypak gedeelte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
De flipside sport heeft toch helemaal geen daypack gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Tja, zo denk ik er ook over, maar ze doen het overkomen alsof je er toch wat in kwijt kunt. Alleen hele platte dingen zoals papier e.d. Is echt niet daypack-waardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik heb gisteren die BBK-4 tas ontvangen.
Ik moet toch bekennen dat mijn eerste indruk vele malen positiever is dan verwacht.
Tuurlijk is het een China tas. Maar zo voelt het niet.

Afwerking is zelfs zeer netjes. Enige nadeel is het materiaal i.c.m. regen. Maar ik heb deze flink ingespoten met zo'n anti-vloeistof spray. Mocht het enorm regenen, dan zorg ik dat ik er zo'n regenhoes omheen doe.

Iemand tips voor regenhoezen? Kon zo 1,2,3, niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Deathchant schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:50:
Tja, zo denk ik er ook over, maar ze doen het overkomen alsof je er toch wat in kwijt kunt. Alleen hele platte dingen zoals papier e.d. Is echt niet daypack-waardig ;)
Ach, je kan zeker wel een boterhammetje en een pakje Capri-sonne o.i.d. kwijt in de netjes van de heupgordel.
Daar kom je je dag wel mee door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Grapjas, je moet eigenlijk een liter per uur/anderhalf uur drinken....Kep vorig jaar een niersteentje gehad doordat ik op vakantie te weinig dronk om maar niet naar de wc te hoeven, maar dat doet deze jongen niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Ik stopte in mijn Flipside 400AW mn non-foto spul gewoon in de ruimte van de lensvakken (m'n fotospullen namen maar de helft in).

Zo kon ik alsnog 8 blikjes bier koel houden in de Thaise en Indonesische hitte :P Maar een fles water kan je altijd wel aan de buitenkant kwijt met deze tassen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Een tijdje terug (ik weet niet precies hoe lang) is hier een tas voorbij gekomen die een medetweaker had gekocht. Het was een leren schoudertas, volgens mij uit hongkong. Deze verkoper bood meerdere camera tassen aan, maar deze specifieke tas was niet met camera inserts te koop. Na een mailtje aan de verkoper was hij toch met inserts te koop. Het was een sobere tas met een grote flap.
Ik zou deze tas graag kopen, maar ik kan het bericht (met de link erin) niet meer vinden. Weet iemand (de eigenaar misschien) toevallig nog om welke tas het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:00:
Grapjas, je moet eigenlijk een liter per uur/anderhalf uur drinken....Kep vorig jaar een niersteentje gehad doordat ik op vakantie te weinig dronk om maar niet naar de wc te hoeven, maar dat doet deze jongen niet meer ;)
Een liter per uur/anderhalf uur? Misschien als je zweet als een otter, en in dat geval kan je beter sportdrank of iets dergelijks drinken als je niet na een paar uur om wil vallen wegens gebrek aan electrolyten of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

1 liter per 1.5 uur x 24 uur is 36 liter per dag... mmhhh.... buiten dat je hartstikke dood bent door waterintoxicatie mag ik hopen dat je een flinke blaas hebt en een wc bij de hand...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Deathchant hiked vaak in Schotland voor zover ik weet. Kan me voorstellen dat je dan wel aardig kan zweten met spul op je rug. Die 1 liter per 1.5 uur is dan natuurlijk terwijl je actief bent. Dus zeg zo'n 7 a 8 uur. Komt op zo'n 10 liter water.

Kom ik op genoeg dagen ook wel aan. (en ja, ik zweet ook als een otter wanneer ik een beetje actief doe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
shaggy8675 schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:57:
1 liter per 1.5 uur x 24 uur is 36 liter per dag... mmhhh.... buiten dat je hartstikke dood bent door waterintoxicatie mag ik hopen dat je een flinke blaas hebt en een wc bij de hand...
Als je 1 liter per 1,5 uur drinkt, dan kom je natuurlijk niet aan de 36 liter per dag hè :> 1,5 uur per liter in 24 uur tijd = 16 liter per 24 uur.

Ik zat vorige week ook te bedenken hoeveel je nou eigenlijk zou moeten drinken elk uur. Als je 2 liter moet drinken per dag, je 16 uur wakker bent (8 uur slapen), dan komt dat neer op 125ml per uur. Dus ongeveer elke 3 uur de inhoud van een normaal blikje.

Maar alles is relatief. Meer bewegen, meer zweten, groter lichaam, etc = allemaal meer vocht nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door Hahn op 26-04-2015 21:12 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Zwegertje schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:09:
Een tijdje terug (ik weet niet precies hoe lang) is hier een tas voorbij gekomen die een medetweaker had gekocht. Het was een leren schoudertas, volgens mij uit hongkong. Deze verkoper bood meerdere camera tassen aan, maar deze specifieke tas was niet met camera inserts te koop. Na een mailtje aan de verkoper was hij toch met inserts te koop. Het was een sobere tas met een grote flap.
Ik zou deze tas graag kopen, maar ik kan het bericht (met de link erin) niet meer vinden. Weet iemand (de eigenaar misschien) toevallig nog om welke tas het gaat?
Klinkt als dit bericht van mij ? :)

Ik had deze tas laten uitrusten met een passende insert door de Indiër die ze maakt :P .
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VHVGPhfsmO9HaCFM2p9PiMHr/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qfzVHKZdquMVC7QSdsGBJ2pS/medium.jpg

Helaas kwam ik er achter dat deze verkoper een maandje geleden verdwenen is van Etsy (waar hij ze verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:06:
[...]

Als je 1 liter per 1,5 uur drinkt, dan kom je natuurlijk niet aan de 36 liter per dag hè :> 1,5 uur per liter in 24 uur tijd = 16 liter per 24 uur.

Ik zat vorige week ook te bedenken hoeveel je nou eigenlijk zou moeten drinken elk uur. Als je 2 liter moet drinken per dag, je 16 uur wakker bent (8 uur slapen), dan komt dat neer op 125ml per uur. Dus ongeveer elke 3 uur de inhoud van een normaal blikje.

Maar alles is relatief. Meer bewegen, meer zweten, groter lichaam, etc = allemaal meer vocht nodig.
Ik drink als ik dorst heb. De laatste 60 km die ik tegen de wind in fietste was dat 0,75 L

Met een liter per uur moet je wel heel erg zweten wil je niet vijftien keer restvloeistof hoeven lozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik kan een liter per uur drinken als ik bv. een uurtje aan het spinnen ben, zonder ventilatie. En dan ben ik duidelijk aan de bovenkant van de hoeveelheid zweten, want het gros van de mensen heeft dan een paar zweetdruppeltjes op de grond, terwijl ik een heuse plas onder de fiets heb liggen. En dan moet ik daarna iets eten ook, niet vanwege de honger, maar om o.a. het zoutgehalte aan te vullen.

Daarbij zweet je altijd meer in de eerste 20 minuten ofzo, daarna neemt de hoeveelheid af.

Als ik veel zweet door fysiek werk op een warme dag kan ik wel zo'n 5 liter per dag drinken zonder dat ik veel naar de WC hoef. Op een normale werkdag achter het buro zou ik met zo'n hoeveelheid continue naar de WC moeten. Maar 10 liter drinken op een dag lijkt me wel wat veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik hoop dat als ik mijn ernstige fout van 1L/anderhalf uur verbeter dat weer weer ontopic kunnen :P

Bij zware lichamelijke inspanning idd. Ik zweet me vaak te pleuris, en idd, vroeger had ik 1 fles van een liter bij me tijdens de hikes in Schotland, maar dat is echt veel te weinig. Maar elk half uur naar de WC gaan tijdens hikes is ook klote, ookal is het voor mij een stuk makkelijker dan voor mijn vriendin. Maar ja, als je echt zo weinig drinkt, dan is dat echt slecht, en dat heb ik geweten. Niersteentje, al is ie miniscuul, wil je niet meemaken, dus ik drink sowieso 3L per dag, wat de dokter ook zei dat ik moest doen, vanwege al dat zout in ons eten.
In Schotland wandelen we toch zeker wel van 11:00-18:00 bijna elke dag, uiteraard met pauzes enzo, maar ik wil toch echt wel 2L water ophebben gedurende deze tijd. Dus ik heb een 2L CamelBak, zodat mijn tas niet zo bulky wordt zoals dat met flesjes water het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
CrashOverDrive schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:30:
[...]

Klinkt als dit bericht van mij ? :)

Ik had deze tas laten uitrusten met een passende insert door de Indiër die ze maakt :P .
[afbeelding]
[afbeelding]

Helaas kwam ik er achter dat deze verkoper een maandje geleden verdwenen is van Etsy (waar hij ze verkocht).
Ik herinner me die ook nog. Helaas gestopt inderdaad; het waren erg mooie tassen voor een gunstige prijs. Ik had er ook nog best eentje op willen pikken. Als iemand deze verkoper nog eens elders tegenkomt, of een vergelijkbare kan vinden, dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
edit: heb al wat ^_^

[ Voor 85% gewijzigd door Lasteraar op 28-04-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:36

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb 2 fototassen. een sling die ik heb verbouwd tot rugzak en een heuptas (met draagriem)
De sling is groot genoeg voor lenzen accesoires, en broodtrommel + liter drinken. wat in de heuptas niet (allemaal) gaat passen. blablabla

wat ik zoek is een buideltasje die om mijn middel gaat waar ik 2 a 3 kleine primes in kwijt kan.
hoeft verder niets in te kunnen.Dan kan ik de grote heuptas thuis laten, en kan ik toch snel lezen wisselen zonder eerst weer mijn "rugzak" af te doen.

Statief+sling tas+heuptas+camera sling en vaak ook nog een jas, is gewoon teveel.
Ik heb het wel gedaan, maar het haalt het tempo bij wandelen en fotograferen er ontzettend uit.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Ik heb een Lowepro Slingshot voor als ik redelijk wat gear mee wil nemen. Die gebruik ik dan tevens als handbagage / rugzak die ik altijd bij me heb. Is groot genoeg om naast cameragear nog wat drinken te kunnen meenemen, een dun vestje in te proppen, etc.

Tijdens alpine-trips heb ik een Lowe Alpine Mountain Attack tas en gaat mijn camera gewoon los in de tas. Dan heb ik ook zelden meer mee dan body + 1 lens dus dat is niet zo'n probleem. Voordeel van de Lowe Alpine M.A. is dat 'ie ook aan zijkant open kan, waardoor je de bovenklep dicht kan houden als je 'even je camera pakt' ..

Tot slot heb ik nog een Crumpler rugzak, erg klein maar wel dedicated foto-rugzakje. Die was erg handig bij mijn India/Nepal trip, omdat ik daar een grote backpack had en de Slingshot ernaast wel erg veel werd om te sjouwen. Alleen bij veel gear zou ik 'm afraden omdat 'ie voor de rug toch een stuk minder fijn is dan de Lowe Pro. Wat dat betreft heb ik bij Crumpler toch altijd een hoog "hip gadget" gevoel en minder het idee dat ze tassen maken die je ook echt lang achter elkaar draagt zonder te creperen. Maar dat is slechts gebaseerd op de ene tas die ik heb, dus zegt ook niet zo heel veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
Ik zoek advies: wie kan het me geven?

Ik ben op zoek naar een snuittas voor 'erbij'. Er moet een DSLR mét batterypack (reken even met de 7DII, ook al heb ik die nu nog niet) met daaraan een 70-200mm lens in passen. Ik zal er ook wel eens mijn 24-105 op laten zitten dus té veel ruimte is ook niets. Overige accessoires hoeven in principe niet mee.

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn 70-200 combi met D810 en grip heb ik een Lowepro Toploader 75 AW Pro;
http://store.lowepro.com/toploader-pro-75-aw

Maar je zou ook hier eens kunnen kijken;
http://www.thinktankphoto...ers/digital-holsters.aspx

Holsters voor grote bodies met grip zijn relatief zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wikken en wegen denk ik er uit te zijn. Zoals het er nu uit ziet, zal de Lowepro Flipside Sport 20L mijn volgende tas worden. De 15L zou krap worden met m'n huidige gear, en er zal ongetwijfeld nog het een en ander bij komen in de toekomst.

Enige wat ik me afvraag is of hij zonder problemen mee kan als handbagage in het vliegtuig. Iemand ervaring hiermee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:02:
Na lang wikken en wegen denk ik er uit te zijn. Zoals het er nu uit ziet, zal de Lowepro Flipside Sport 20L mijn volgende tas worden. De 15L zou krap worden met m'n huidige gear, en er zal ongetwijfeld nog het een en ander bij komen in de toekomst.

Enige wat ik me afvraag is of hij zonder problemen mee kan als handbagage in het vliegtuig. Iemand ervaring hiermee? :)
Mooie tas, kep em zelf ook en ga regelmatig naar Schotland, dus ja, is geen probleem voor handbagage ;) Ik zou je statief wel in je koffer doen en niet aan de tas, want dan past t niet meer. Ik heb ook een review gemaakt, kun je eens kijken of het je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:02:
De F-Stop Kenti neem ik regelmatig mee in het vliegtuig en dat gaat prima. Die is 25L en qua formaat 43 x 28 x 22 cm, dat valt ruim binnen de marges. De Flipside is 20L en heeft de afmetingen 46.5 x 29.5 x 24 cm. Het scheelt niet veel en de Kenti is echt klein in vergelijking met al die handbagage rolkoffers.

Volgende week neem ik zelfs een F-Stop Tilopa BC mee als handbagge. Nu zit er een medium slope ICU in en blijft de rest leeg (dus, comprimeerbaar) maar het schijnt als handbagage mee te mogen. Die afmetingen zijn zelfs 58.4 x 35.6 x 29.2 cm. De toegestane afmetingen van WOW Air zijn 56 x 45 x 25 cm dus met de top niet afgeladen en de zak niet helemaal volgestouwd kom ik er ook wel denk ik.

Voor iedere andere actieve outdoor fotograaf: de F-Stop tassen zijn echt fantastisch. Zo veel mogelijkheden, zo veel ruimte, zo stevig. De medium ICU past precies voor wat ik meeneem:
  • D7000 met grip
  • Tokina 12-24/f4
  • Nikon 24-80/f2.8
  • Nikon 70-200/f2.8
  • Filters, kleine losse meuk
Afbeeldingslocatie: http://shop.fstopgear.com/us/media/catalog/product/cache/1/image/480x480/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/i/tilopabc_front_3.jpg

Hij is nog niet echt veel gebruikt, maar voor wie geïnteresseerd is, hij gaat 3 weken mee naar IJsland en er komt vast een review naderhand (ook al is dit het oude model en komen de nieuwe tassen over krap een maand :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ook al komen de nieuwe modellen snel, het blijven fijne tassen. Heb zelf de F-Stop Guru wat voor mij precies een goed formaat is maar toch veel in kan (zelfs wat ruimte over met de medium slope). Ze zitten zo ontzettend fijn! :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ventieldopje: Ik had gezien dat je een F-stop tas had, wilde nog even navragen welke het was.

Heb inderdaad de F-stop Guru gezien, deze zou echt ideaal zijn. Maar het bedrag is dermate hoog dat ik het niet voor mezelf kan verantwoorden, laat staan voor mijn wederhelft. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het is duur maar na veel tassen versleten te hebben en altijd na een tijd nog last van m'n schouders gehad te hebben kwam ik hier op uit. Op de Photokina ook bij hun stand wezen kijken en Richard Terborg en Renee Robyn waren er allebei zo enthousiast over daar dat ik maar had besloten er ook een te kopen. Volgens Richard was hij 'Richard proof' en kon hij wel tegen een stootje en dat klopt aardig, gaat overal mee naar toe, maakt heel wat mee en houd zich goed.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MKDifsswykqxwCEeGlAk25nn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MRUijCctoW5fKYhfRKVW1BGo/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Ventieldopje op 15-06-2015 17:28 . Reden: Foto :) ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ventieldopje schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:03:
Het is duur maar na veel tassen versleten te hebben en altijd na een tijd nog last van m'n schouders gehad te hebben kwam ik hier op uit. Op de Photokina ook bij hun stand wezen kijken en Richard Terborg en Renee Robyn waren er allebei zo enthousiast over daar dat ik maar had besloten er ook een te kopen. Volgens Richard was hij 'Richard proof' en kon hij wel tegen een stootje en dat klopt aardig, gaat overal mee naar toe, maakt heel wat mee en houd zich goed.
Indien ik de tas wat vaker zou gebruiken, dan had ik hem al besteld. Hij lijkt in alle opzichten zeer geschikt. Maar de Flipside Sport moet ik me ook wel mee redden. Die voldoet in principe ook aan alle wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Kan alleen maar positief zijn over de F-Stop Loka. Deze tas heeft al heel wat van de wereld gezien (meestal met de Large ICU voor 2 bodies en diverse lenzen, filters, etc) en zelfs volledig beladen (ongeveer 12 kilo) is het nog goed te doen. Ook heb ik nog een Medium ICU die vaak gebruikt wordt voor dagtochtjes.

Het grootste voordeel met de F-Stop tassen is voor mij echt de configureerbaarheid en uitbreidbaarheid. Veel mogelijkheden voor ICU's en andere oplossingen om zaken aan de tas te bevestigen.

Voor mij een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedkoopste F-stop is 188 met medium slim ICU. Dan heb je verder een kale tas, waar je ook nog bandjes bij moet kopen voordat je een statief er aan vast kan maken?

Begin nu wel te twijfelen. Groot voordeel is volgens mij ook de ruimte voor niet-cameraspul. Kan je dat bevestigen, Ventieldopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De bandjes zijn bij de Guru niet nodig omdat je vakken hebt aan de zijkant (met bandjes) waar je spullen in kwijt kan, waar onder je statief of fles drinken. Ook zijn alle tassen voor zover ik weet voorzien van een vak en doorgang voor een water zak met slangetje, handig voor tijdens het hiken :)

Niet-camera spul kan er ook genoeg in, zelfs als je de medium slope gebruikt in de Guru. Het modulaire geeft juist ontzettend veel flexibiliteit wat dat betreft en ze zijn kwalitatief gewoon echt top.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Kan je het stuk buiten de ICU ook nog een beetje configureren? Als ik bijvoorbeeld m'n Lee filter spullen bij me heb, dan neemt dat behoorlijk wat ruimte in, wat ik niet altijd in een ICU kwijt wil (om een kleinere ICU mee te kunnen nemen, bv), maar wat ik ook niet graag door de hele tas heen heb slingeren. Of dat de boterhammen achter de ICU glijden en lekker geplet worden, om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er over uit. Zodra ik een nieuwe tas koop, wordt het een F-stop. Echter wordt dat niet op hele korte termijn. De tas die ik nu heb kan nog wel even, moet alleen wel met 1 lens in "day pack"-gedeelte, die eigenlijk al niet al te groot is.

@Ventieldopje: Als ik het me goed herinner had jij zaterdag een grote body (1Ds3) en je vriendin een kleinere (5D2?). Voor zo'n kleine body heb je geen slope nodig toch qua diepte? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:08:
Ik ben er over uit. Zodra ik een nieuwe tas koop, wordt het een F-stop. Echter wordt dat niet op hele korte termijn. De tas die ik nu heb kan nog wel even, moet alleen wel met 1 lens in "day pack"-gedeelte, die eigenlijk al niet al te groot is.

@Ventieldopje: Als ik het me goed herinner had jij zaterdag een grote body (1Ds3) en je vriendin een kleinere (5D2?). Voor zo'n kleine body heb je geen slope nodig toch qua diepte? :)
Ik heb een 1Ds3 en mijn vriendin inderdaad een 5D2 met grip. De reden waarom ik de slope heb ipv. de normale is omdat ik een grip er onder heb zitten. Je kan dan ook wel een normale ICU gebruiken maar die zijn niet hoog genoeg waardoor ik als ik de ICU uit de tas haal de ICU niet dicht kan ritsen met mijn spullen er in.

Als je een body hebt zonder grip of uberhaubt een kleinere body dan kun je ook een kleinere ICU pakken, dan moet dat prima passen :) Bij mij kan de grip er niet af :+
henkie196 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:01:
Kan je het stuk buiten de ICU ook nog een beetje configureren? Als ik bijvoorbeeld m'n Lee filter spullen bij me heb, dan neemt dat behoorlijk wat ruimte in, wat ik niet altijd in een ICU kwijt wil (om een kleinere ICU mee te kunnen nemen, bv), maar wat ik ook niet graag door de hele tas heen heb slingeren. Of dat de boterhammen achter de ICU glijden en lekker geplet worden, om maar iets te noemen.
De Guru heeft in ieder geval genoeg vakken om dingen kwijt te kunnen en zelfs met een medium slope ook nog genoeg ruimte bovenin waar je dingen in kwijt kan. In het bovenste compartiment zit ook over de hele diepte nog een apart vakje wat je normaal gebruikt voor je water zak maar daar doe ik ook wel eens een bluetooth toetsenbord in of andere dingen :) Als je een kleinere ICU gebruikt heb je natuurlijk meer ruimte.

Kom gerust een keer langs met al je spul om het uit te proberen hier in Arnhem :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 20:19
Ik ben op het moment op zoek naar een messenger tas, die een kleine setup mee kan nemen. (Fuji X-T1, 35mm lens en een 56mm lens) Hier moet echter ook een Microsoft Surface 1 bij van 10,6 inch.

Ik had al een ONA Camps Bay, waardoor ik door mijn tevredenheid daarover al snel uitkwam bij een tas van ONA; De Prince Street. Het blijft echter duur, hoe tevreden ik er ook over ben. Het lijkt me daarnaast ook leuk wat anders te proberen.

Toen kwam ik uit bij de Billingham Hadley Pro. Ik vroeg me af of hier mensen zijn die deze hebben geprobeerd of nog steeds hebben. Want ik heb geen idee of in deze tas de Surface Pro past. En misschien hebben jullie wel andere ideeën dan deze twee merken?

Ik vind het belangrijk dat:

- Ik snel bij mijn apparatuur kan.
- De tas mooi is.
- Al mijn spullen er in passen, maar de tas zo klein mogelijk is.
- Enkele vakjes heeft waar ik accessoires in kan doen.

De prijs maakt niet heel veel uit, al gaat die van de ONA mij wat ver. (Vooral omdat ik de leren editie natuurlijk weer veel mooier vond.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Mooi is natuurlijk subjectief, maar ik ben al jaren een tevreden gebruiker van de Lowepro Classified 160 AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:08:

De nieuwe mountain series zijn nu ook uit met oa. de Lotus welke een beetje vergelijkbaar is met de Guru. Iets groter en mist de aluminium versteviging maar heeft weer héél veel andere handige dingetjes. Als ik me niet vergis is de prijs van de Guru daarmee ook wat omlaag gegaan, maar dat kan ik ook fout hebben.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 18-09 16:13
Houstyn schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:08:
Ik ben op het moment op zoek naar een messenger tas, die een kleine setup mee kan nemen. (Fuji X-T1, 35mm lens en een 56mm lens) Hier moet echter ook een Microsoft Surface 1 bij van 10,6 inch.

Ik had al een ONA Camps Bay, waardoor ik door mijn tevredenheid daarover al snel uitkwam bij een tas van ONA; De Prince Street. Het blijft echter duur, hoe tevreden ik er ook over ben. Het lijkt me daarnaast ook leuk wat anders te proberen.

Toen kwam ik uit bij de Billingham Hadley Pro. Ik vroeg me af of hier mensen zijn die deze hebben geprobeerd of nog steeds hebben. Want ik heb geen idee of in deze tas de Surface Pro past. En misschien hebben jullie wel andere ideeën dan deze twee merken?

Ik vind het belangrijk dat:

- Ik snel bij mijn apparatuur kan.
- De tas mooi is.
- Al mijn spullen er in passen, maar de tas zo klein mogelijk is.
- Enkele vakjes heeft waar ik accessoires in kan doen.

De prijs maakt niet heel veel uit, al gaat die van de ONA mij wat ver. (Vooral omdat ik de leren editie natuurlijk weer veel mooier vond.)
Als je iets van leer wilt en niet al te duur kun je op etsy en amazon zoeken. Zo kwam ik op deze uit voor nog geen 150 euro:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/540/18737332049_8faf732234_c.jpg

Alleen is deze meer als laptop tas (lightroom/premiere) bedoelt met ook nog een plekje voor mijn tablet, camera, filters, accu's, opladers en geheugen kaartjes.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ventieldopje schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:54:
[...]

De nieuwe mountain series zijn nu ook uit met oa. de Lotus welke een beetje vergelijkbaar is met de Guru. Iets groter en mist de aluminium versteviging maar heeft weer héél veel andere handige dingetjes. Als ik me niet vergis is de prijs van de Guru daarmee ook wat omlaag gegaan, maar dat kan ik ook fout hebben.
Zie ik het goed dat de Lotus in de plaats lijkt te zijn gekomen voor de Loka, en dat de Loka nu alleen nog in UL te krijgen is?

De Loka was volgens mij iets van 37 liter, de Guru 28 liter en deze nu 32 liter, mooi ertussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ze hebben dingen wat opgeschoven inderdaad waardoor de Lotus nu een beetje tussen de Guru en de Loka in zit al is de Lotus qua grootte vergelijkbaar met de Guru daar waarde Loka toch wel een stuk groter was.

Zowel de "oude" en de nieuwe serie zijn nog gewoon te verkrijgen volgensmij :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Niet meer op de F-stop website, als ik dat zo zie. Maar in de winkels lijken ze allebei nog wel te hebben, ja. Had die nieuwe F-stop tassen nog niet gezien, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Ik heb momenteel een Lowepro Fastpack 250, maar nu ik m'n tamron 18-270 heb ingeruild voor een canon 15-85+70-200 f/4, heb ik een probleem. Ik wil er namelijk ook nog graag m'n sigma 10-20 bij, en dat stand-by op een 2e body. In de Lowepro krijg ik dat niet voor elkaar.

Ik had tot voor gisteren nog nooit van F-stop gehoord, maar nu denk ik er toch sterk aan een in huis te halen. Ik twijfel alleen enorm tussen de Guru & Loka.

Het dilemma is, ik wil een Loka om al m'n materiaal in te krijgen en op luchthavens mee rond te sleuren als handbagage (daar horen dus ook een MS surface pro, Gopro, en allerlei accessoires, laders & what-not bij, (+ voorraad daglenzen, zonnebrilcase, noise cancelling headphones, etc...)).
Maar eens ter plaatse, wil ik eerder de Guru, want de Loka lijkt me dan toch wat te groot. Ik wandel namelijk maar korte afstanden dus zo heel veel hoeft er dan nooit mee. De Loka lijkt me dan overkill. Wat water, zonnecreme, snack, filters, batterijen, 3 lenzen + 2 bodies, waarvan 1 paar meestal gewoon rond m'n pols hangt, of aan m'n Peak Design camera clip rond de shoulder strap, en that's it.
Ik weet nog dat ik soms de quasi lege Lowepro meenam op korte wandelingen puur om de camera clip rond de shoulder strap te kunnen gebruiken. Een halflege Loka gaan dragen hiervoor lijkt me echt te absurd :)

Met andere woorden, tijdens de verhuis zit m'n rugzak overvol en moet ik beroep doen op de goodwill van (eventuele) medereizigers om bv de gopro doos en wat laders bij te houden, maar eens ter plaatse tijdens korte wandelingen is de rugzak grotendeels leeg, of toch het non-camera gedeelte.

Ik overweeg nu sterk een Guru te halen met Medium Slope ICU, en op de luchthavens gewoon de ICU in de hand te dragen...
De ICU is imo klein genoeg om als "personal item" geaccepteerd te worden en zo is er een pak meer ruimte vrij in de Guru voor allerlei andere zaken die ik niet wil inchecken.

Het vervelende is dat de ICU geen handig handvat lijkt te hebben, en ik weet niet of de Guru zelf, zonder ICU, zich nog stevig genoeg houdt om bv m'n Surface Pro te beschermen....

Ik kan ook niet onmiddellijk achterhalen of een [650D + mounted 15-85], [1000D + mounted 10-20] en een 70-200 f/4 in de Medium Slope passen. Mag los tijdens travel, maar op locatie wil ik die wel graag paraat zitten hebben.

Wat zijn jullie meningen?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

henkie196 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:50:
Niet meer op de F-stop website, als ik dat zo zie. Maar in de winkels lijken ze allebei nog wel te hebben, ja. Had die nieuwe F-stop tassen nog niet gezien, trouwens.
Je moet even wat door klikken maar de oudere modellen zijn nog gewoon op voorraad: http://shop.fstopgear.com/us/guru.html :)
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:23:
[...]

Het vervelende is dat de ICU geen handig handvat lijkt te hebben, en ik weet niet of de Guru zelf, zonder ICU, zich nog stevig genoeg houdt om bv m'n Surface Pro te beschermen....

Ik kan ook niet onmiddellijk achterhalen of een \[650D + mounted 15-85], \[1000D + mounted 10-20] en een 70-200 f/4 in de Medium Slope passen. Mag los tijdens travel, maar op locatie wil ik die wel graag paraat zitten hebben.

Wat zijn jullie meningen?
Ze hebben zéker een handvat! Maakt ze ook meteen zo handig in gebruik. De gear die je noemt moet makkelijk in een medium slope passen.

Ik weet niet waar je woont maar je mag rustig een keer langs komen / ergens meeten om de Guru met medium slope uit te proberen als je wil :)

[ Voor 50% gewijzigd door Ventieldopje op 19-06-2015 15:31 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Helaas, je woont ongeveer 250km van mij vandaan (België ;))

De ICU handle: oh nu zie ik het. Het leek er op dat die enkel 2 onhandig kleine lusjes bovenaan had, maar het is eigenlijk 1 grote lus :) Goed om weten...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:46:
Helaas, je woont ongeveer 250km van mij vandaan (België ;))

De ICU handle: oh nu zie ik het. Het leek er op dat die enkel 2 onhandig kleine lusjes bovenaan had, maar het is eigenlijk 1 grote lus :) Goed om weten...
En je kunt er ook nog een schouderband aan vastmaken, tenminste bij de Large ICU die ik heb staan.
Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste