Momenteel bestaat mijn foto/video apparatuur uit:
- 550D
- 430EX II
- 85/1.8
- 35/2.0
- 15-85
- 18-55
- 55-250
- Video Legria HF200
Nu is mijn probleem dat we graag met z'n 2-en willen kunnen filmen. De kwaliteit, met name bij weinig licht/binnen, is beter met de 550D dan met de Legria HF200. En ik film vaak binnen: Verjaardagen en nu sinterklaas bijvoorbeeld. Het is allemaal niet professioneel, maar ik wil wel dat het er redelijk uit ziet.
Dus ik zou graag een 2e spiegelreflex kopen. 600D of 60D ligt voor de hand. Deze hebben zelfs nog het handige kantel schermpje, zeker voor video soms fijn. Mijn gevoel zegt dat ik voor die 250 euro extra liever de 60D koop dan de 600D. De voordelen zijn volgens mij: bouwkwaliteit, schermpje bovenop, 2 instel wieltjes ipv 1, pentaprisma ipv spiegel, meer cross-type AF punten.
Verder lijkt de 320EX flitser mij handig met zijn ingebouwde video lamp. Ik weet alleen niet echt wat ik kan verwachten van deze videolamp. Als het me niet gaat helpen, kan ik hem misschien beter achterwege laten en nog een 430EXII kopen (net zo duur, maar geen video lamp, wel iets meer flitsmogelijkheden) of
zo'n ding (maar daar kan ik weer niet gewoon mee flitsen).
Kortom ik zou vanuit mijn huidige situatie willen eindigen met 2 DSLR's met een goede video functie. En ik zou graag "iets" extra's hebben voor de video verlichting, maar ook een flitser. En ik wil vaak graag snel kunnen schakelen tussen foto en video functie (verjaardagen bijvoorbeeld).
Ik wil de HF200 inclusief extra grote accu verkopen voor ongeveer 200 euro. Dan zou ik nog 800 euro uit moeten geven voor de 60D en de 320EX, waar ik nu (nog ongezien) naar neig. Zien jullie betere/alternatieve opties die ook het overwegen waard zijn?