Een aantal zaken die me opvielen - behalve het overduidelijke swivelscreen wat bijna onmisbaar is voor macro:
- Auto AE-lock als je one-shot AF gebruikt...Yay voor focus recompose! Nu alleen nog spot metering op het geselecteerde AF punt en we zijn er.
- Contrast detect in live view (met facials).
- Ik kon niet terugvinden dat hij ook een flash commander heeft, ondanks dat iemand het hierboven wel zegt...
- Matige viewfinder coverage.
- Plastic-achtig body. Jammer, ik vind magnesium alloy zo veel beter...
- M-Raw op identiek dezelfde resolutie als mijn 40D nu heeft. Komt hoge iso ruis wellicht ten goede.
- Eye-level (leuke gimmick toch, kan handig zijn)
- Geen PC terminal! Da's een enorme misser voor mij, hoewel ik waarschijnlijk een van de laatste gebruikers ben. Ik fotografeel erg veel met handmatige flitsers en dit is gewoon een makkelijke optie voor een flitser op een bracket. Ik kan natuurlijk een schoentje gebruiken, maar toch een gemis.
- Geen C1, C2, C3 meer. Heel, heel erg jammer want dat was in mijn optiek één van de beste features van de 40D en 50D tov hun voorgangers.
- SD(xc). Niet bepaald erg, maar toch wel iets wat potentiele overstappers van de 40/50D naar de 60D kan tegenhouden.
- Ergonomie ziet er verder enorm goed uit, ondanks het plastic. Knoppen bovenop staan veel handiger.
In mijn beleving mikt canon er nu op de de enthousiaste xxD gebruikers overstappen naar de 7D, en dat de voormalig xxxD gebruikers een stapje omhoog in het segment doen naar de 60D.
[
Voor 6% gewijzigd door
TweakMDS op 26-08-2010 09:49
]