Opeens bij digimaxx.nl is hij 641 euro?? Heb hem maar gelijk besteld, zat nog te twijfelen tussen de 60d en de 600d maar voor deze prijs...ben benieuwd hoe het afloopt (misschien een foutje op de site, maar neem aan aangezien ik gelijk ideal doe dat het geregeld is).
Hopelijk wordt ie aan jou geleverd voor die prijs. Op hun site staat ie nu voor 841,-Qli-max schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:29:
Opeens bij digimaxx.nl is hij 641 euro?? Heb hem maar gelijk besteld, zat nog te twijfelen tussen de 60d en de 600d maar voor deze prijs...ben benieuwd hoe het afloopt (misschien een foutje op de site, maar neem aan aangezien ik gelijk ideal doe dat het geregeld is).

Zodra ze nog een keer een "actieprijs" er van maken bestel ik direct. En als het te lang duurt misschien beter wachten op de Canon 70D. Eind augustus release?
Heb de factuur binnen, heb de 641 betaald. Aangezien ik een officiële factuur heb kunnen ze niet meer terug als ik de wet goed begrijp.BellySM schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 09:31:
[...]
Hopelijk wordt ie aan jou geleverd voor die prijs. Op hun site staat ie nu voor 841,-
Ha, dat dacht je. Hopelijk voor je dat ze het gewoon leveren, maar winkels kunnen daar echt wel onderuit als ze willen.Qli-max schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:09:
[...]
Heb de factuur binnen, heb de 641 betaald. Aangezien ik een officiële factuur heb kunnen ze niet meer terug als ik de wet goed begrijp.
The devil is in the details.
Lees je wel even de AV door? Daar staat o.a.:Qli-max schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:09:
[...]
Heb de factuur binnen, heb de 641 betaald. Aangezien ik een officiële factuur heb kunnen ze niet meer terug als ik de wet goed begrijp.
Alle prijzen en andere vermeldingen op de site zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard
[ Voor 35% gewijzigd door Jolly_Jumper op 28-04-2012 11:14 ]
Was vanochtend al opgebeld door Digimaxx dat mijn reservering kon opgehaald worden voor de juiste (en nog steeds scherpste prijs). Op de vraag hoe het zit met mensen die 'm besteld hebben voor de foutieve prijs en 100% aanbetaald hebben zeiden ze dat ze die niet leveren omdat het ver onder hun inkoopprijs zit. Ik ga voor ze duimen...
Zoek maar eens op Iusmentis, ik zou er niet zo zeker van zijn dat ze er onderuit kunnen.... (alleen gelijk hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen)Hahn schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:12:
[...]
Ha, dat dacht je. Hopelijk voor je dat ze het gewoon leveren, maar winkels kunnen daar echt wel onderuit als ze willen.
Heb dit gevonden:
641 versus 841 lijkt wat mij betreft op een korting zoals de btw vrije dagen bij mediamarkt, dus ja de prijs week af van de rest maar als bijv. Mediamarkt een dergelijke aanbieding heeft, dan heeft de rest dat dan toch ook niet meteen zou k zeggen. Maargoed ik zie het wel...Een koopovereenkomst komt tot stand door een aanbod van de verkoper, alsmede een aanvaarding van dit aanbod door de koper (art. 6:217 lid 1 BW). Voor een geldig aanbod is het juridisch noodzakelijk dat de wil en de verklaring van de verkoper met elkaar overeenstemmen. Voor een geldige aanvaarding is noodzakelijk dat de wil en de verklaring van de koper met elkaar overeenstemmen (art. 3:33 BW).
Bij de koper zullen wil en verklaring zeker met elkaar overeenstemmen, hij is immers wel geïnteresseerd in een koopje. Bij de verkoper ligt dit anders. De verklaring (de te lage prijs) stemt immers niet overeen met zijn wil (verkopen tegen een redelijke prijs). De verkoper dient zich hier dus op het standpunt te stellen dat er geen sprake is van een geldig aanbod, doordat zijn wil ontbreekt.
Echter, ondanks het ontbreken van de wil van de verkoper, kan hij toch aan de overeenkomst gebonden zijn, namelijk wanneer er sprake is van een gerechtvaardigd vertrouwen bij de koper (art 3:35 BW). Oftewel: Mocht de koper er op vertrouwen dat het aanbod geldig was, of had hij (moeten) kunnen begrijpen dat er sprake was van een verkeerde prijs. Bij de beantwoording van deze vraag moet volgens de jurisprudentie uitgegaan worden van een gemiddelde geïnformeerde consument. Van en dergelijke consument mag worden verwacht dat hij op de hoogte is van de globale prijzen en dat grove afwijkingen dus opvallen.
Voor wie, voor ons of voor digimaxx duimenBellySM schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:20:
Was vanochtend al opgebeld door Digimaxx dat mijn reservering kon opgehaald worden voor de juiste (en nog steeds scherpste prijs). Op de vraag hoe het zit met mensen die 'm besteld hebben voor de foutieve prijs en 100% aanbetaald hebben zeiden ze dat ze die niet leveren omdat het ver onder hun inkoopprijs zit. Ik ga voor ze duimen...
Ik heb al even lopen googlen, helaas niet kunnen vinden. Is het schroefdraad in de 60D 3/8" of 1/4" ?
www.frees-it.com
Anoniem: 269428
Alle fotocamera's hebben dezelfde statiefaansluiting als je dat bedoelt, dus meet er 1 op dan zie je dat de doorsnede ongeveer 6mm is.Bladeslayer schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:13:
Ik heb al even lopen googlen, helaas niet kunnen vinden. Is het schroefdraad in de 60D 3/8" of 1/4" ?
Discussies over aanbiedingen en/of foute prijzen van webwinkels horen niet in dit topic thuis. Daarvoor is er het Shopping Forum
Goed had de 60d dus niet gekregen, begreep ik ook wel
Dus ik ben verder gaan zoeken en ik kan voor een mooie prijs misschien een 2ehands 60d met originele grip kopen, alleen staan er al 43500 clicks op. De camera is wel net terug van techrepair omdat het rubber op de body losliet (fabrieksfout), dus is de hele buitenkant vernieuwd (weer als nieuw). Ook is gelijk een 'apk' voor de camera uitgevoerd, matglas schoongemaakt, de spiegel en de sensor. Maargoed het zijn toch best veel clicks en het is niet zo dat de sluiter is vervangen. Moet ik het doen en wat zouden jullie ervoor geven?
Zou iets van 70% er voor geven van wat wat de normale 2e hands prijs is ofzo
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Als ik mij niet vergis moet de sluiter van de 60D ongeveer 100.000 clicks meegaan. Dus je hebt er globaal 50000 over. Als je een nieuwe 1100D koopt is de sluiter maar voor 50.000 clicks gemaakt.
Als de camera inderdaad in zeer goede staat is na de reparatie vind ik 70% van een gangbare tweedehands prijs wel weinig.
Als de camera inderdaad in zeer goede staat is na de reparatie vind ik 70% van een gangbare tweedehands prijs wel weinig.
Prijs voor de camera zonder grip is 650, scheelt dus 180 euro met een nieuwe camera. Redelijke prijs?
40.000 clicks is niet echt veel voor zo'n camera. Die van mij is net één week oud en zal dat voor het einde van het jaar zeker al overschreden hebben, ondanks dat ik geen vakanties en geplande grote evenementen heb staan.
M'n 1000D hiervoor was voor 50.000 shots gerate inderdaad, maar ik heb er 133.000 uit gehaald. Een 50D van een kennis heeft inmiddels 190.000 shutters in z'n accu's staan en die cam werkt ook nog helemaal naar behoren.
Maar de shutter is niet het enige wat kan slijten, denk daar even aan.
M'n 1000D hiervoor was voor 50.000 shots gerate inderdaad, maar ik heb er 133.000 uit gehaald. Een 50D van een kennis heeft inmiddels 190.000 shutters in z'n accu's staan en die cam werkt ook nog helemaal naar behoren.
Maar de shutter is niet het enige wat kan slijten, denk daar even aan.
Bedankt voor het delen van je ervaring op dit gebied. Twee vraagjes
1: wat zou je er voor geven dan?
2: waar moet ik dan nog meer specifiek waakzaam zijn? (misschien staan al ergens op tweakers tips&tricks voor aankoop 2ehands camera's maar niet gevonden)
1: wat zou je er voor geven dan?
2: waar moet ik dan nog meer specifiek waakzaam zijn? (misschien staan al ergens op tweakers tips&tricks voor aankoop 2ehands camera's maar niet gevonden)
Gebruikt iemand van jullie een handstrap en zo ja welke? Zoek er één die veilig genoeg voelt als ik een 70-200 f2.8L IS II op de cam schroef...
Ik gebruik de standaard Canon handstrap voor mijn 7D + bg en 70-200.
1x afstellen en altijd zeker (en vast)
ps ik ga er vanuit dat je met bg schiet, anders kun je geen strap monteren (tenzij je gaat hobby'en).
edit, nog even opgezocht en ze hebben nu een model wat zonder bg lijkt te kunnen: (voorbeeld)
http://www.fotokonijnenbe...1/canon-e2-handriem-.html
edit2: dit is de versie die ik heb en waar ik het over had: (voorbeeld)
http://www.fotoshopaalten...dstrap-canon-e1-p-29.html
1x afstellen en altijd zeker (en vast)
ps ik ga er vanuit dat je met bg schiet, anders kun je geen strap monteren (tenzij je gaat hobby'en).
edit, nog even opgezocht en ze hebben nu een model wat zonder bg lijkt te kunnen: (voorbeeld)
http://www.fotokonijnenbe...1/canon-e2-handriem-.html
edit2: dit is de versie die ik heb en waar ik het over had: (voorbeeld)
http://www.fotoshopaalten...dstrap-canon-e1-p-29.html
[ Voor 43% gewijzigd door _matt_ op 27-05-2012 20:39 . Reden: extra info ]
Wat zijn eigenlijk de snelste SDHC kaartjes?
Zelf heb ik een 16 GB SD Card Extreme Pro SDHC UHS-I SanDisk 95MB/S 633x.
Nu kan ik zelf zo 123 niet echt snellere vinden dan de 633x 95MB/S.
Kwam er gister namelijk achter dat wanneer ik mijn camera op hoogste settings heb staan, het kaartje binnen 1 dag vol was (vandaar dat ik nu een 32GB variant wil), maar erger, is dat wanneer ik op burst schiet, mijn kaartje/camera na 7 foto's al gaat hangen.
Vrij irritant.
Bestaat er iets snellers?
Zelf heb ik een 16 GB SD Card Extreme Pro SDHC UHS-I SanDisk 95MB/S 633x.
Nu kan ik zelf zo 123 niet echt snellere vinden dan de 633x 95MB/S.
Kwam er gister namelijk achter dat wanneer ik mijn camera op hoogste settings heb staan, het kaartje binnen 1 dag vol was (vandaar dat ik nu een 32GB variant wil), maar erger, is dat wanneer ik op burst schiet, mijn kaartje/camera na 7 foto's al gaat hangen.
Vrij irritant.
Bestaat er iets snellers?
[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 28-05-2012 12:13 ]
Thnx _matt_, wilde er inderdaad één om te gebruiken met een bg, maar heb nu bedacht dat ik er één wil die ik zowel zonder als met bg kan gebruiken (voor als ik lightweighted wil)... dat kan dus alleen met de e2 of een zelfde van een ander merk. Wat me ook mooi lijkt is een handstrap bevestigd aan een adapter voor een monopod/tripod, iemand daar ervaringen mee?
ToyotaMR2: schiet je soms raw+jpeg? Volgens http://www.imaging-resource.com/PRODS/E60D/E60DA6.HTM is de camerabuffer dan inderdaad na 7 shots vol en moet je dus even wachten tot de buffer weer leeg is. Een sneller kaartje zorgt dat niet dat je meer shots kunt bursten, hooguit dat de buffer sneller leeg is...
RAW + JPEG ja.
Oké, buffer van de camera dus. Balen dan!
Dan moet ik maar switchen naar RAW only als ik beetje meer snelheid wil.
Thank you!
Maar de 60D heeft dus ook niks aan UHS-I kaartjes?
Oké, buffer van de camera dus. Balen dan!
Dan moet ik maar switchen naar RAW only als ik beetje meer snelheid wil.
Thank you!
Maar de 60D heeft dus ook niks aan UHS-I kaartjes?
[ Voor 15% gewijzigd door NeutraleTeun op 28-05-2012 13:16 ]
De oplossing voor mijn monopod idee kan zijn een Camdapter (Manfrotto 200PL Adapter) met een Manfrotto 234RC Monopod Kop en een monopod. Aan de Camdapter kun je dan je handstrap bevestigen (bijvoorbeeld de E1) en dan kun je toch met een snelkoppeling je camera op de monopod aansluiten en blijft deze aansluiting gecentreerd...misschien een beetje dure oplossing 
edit: mmm die kop kan maar 2,5 kg dragen....
edit: mmm die kop kan maar 2,5 kg dragen....
[ Voor 6% gewijzigd door Qli-max op 28-05-2012 17:27 ]
Effe een korte FYI : Het "snelst" bursten doe je met JPEG zonder RAW erbij. Dan is je buffer nooit vol met een redelijk 15 MB/s kaartje of zo. RAW only is het alternatief, maar niet onbeperkt wat betreft de buffer van je camera.
Verder hebben snellere kaartjes alleen maar nut tot een bepaalde snelheid, want je camera kan meestal niet meer dan 16 MB/s verwerken via USB in ieder geval.
Voor mijn 7D heb ik 60 MB/s kaartjes gekocht vanwege prijs/prestatie en mijn ongeduldigheid als ik weer eens mijn 32 GB kaartjes vol heb geknald : Ik heb daarom zelfs een USB 3.0 reader gekocht !!
Verder hebben snellere kaartjes alleen maar nut tot een bepaalde snelheid, want je camera kan meestal niet meer dan 16 MB/s verwerken via USB in ieder geval.
Voor mijn 7D heb ik 60 MB/s kaartjes gekocht vanwege prijs/prestatie en mijn ongeduldigheid als ik weer eens mijn 32 GB kaartjes vol heb geknald : Ik heb daarom zelfs een USB 3.0 reader gekocht !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wat is volgens jullie dé accessoire voor bij een 60D?
Een lens
This footer is intentionally left blank
Hét accessoire?Robberto schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:28:
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Als je veel met video doet, wellicht een microfoon of LCD-viewfinder?
Zoals deze: http://www.ebay.de/itm/ws...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Cheap-ass van DealExtreme kan natuurlijk ook nog (infrarood-afstandsbediening o.i.d.).
Maar wellicht is het handig om iets meer informatie te geven
Zoals deze: http://www.ebay.de/itm/ws...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Cheap-ass van DealExtreme kan natuurlijk ook nog (infrarood-afstandsbediening o.i.d.).
Maar wellicht is het handig om iets meer informatie te geven
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Fijne accesoires voor een 60D (buiten de logische batterij, geheugenkaartje en lens), en eigenlijk iedere camera zijn een statief (en een remote is dan ook wel handig), een betere strap om de camera mee te dragen en/of een tas om het allemaal in te vervoeren.
Ik heb gisteren een Kingston 32 gb class 4 geheugenkaartje ontvangen. Maar nu doet zich het volgende probleem voor: Tijdens het filmen stopt deze automatisch na 4-5 seconden met filmen.
Doe ik mijn 2gb class 2 geheugenkaartje uit het stenen tijdperk erin dan werkt het wel prima.
Doe ik mijn 2gb class 2 geheugenkaartje uit het stenen tijdperk erin dan werkt het wel prima.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Denk dat je geluk hebt met die class 2, maar class 4 is toch niet aan te raden voor video. Ik vind zelf 4 al merkbaar langzamer met fotos.
Waarom koop je class 4 als je van plan was ermee te gaan filmen? Sowieso is het prijsverschil verwaarloosbaar, voor €15 heb je 32GB class 4 en voor €20 heb je class 10. Dan lijkt me de keuze snel gemaakt toch
Sowieso gaan die classes over de -minimale- snelheid waarop de SD-kaart moet werken, dit kan dus best hoger liggen, maar is vaak ook afhankelijk van een aantal factoren (hoeveel data erop staat, hoeveel write cycles, etc).
Class 4 is in ieder geval niet snel genoeg voor dslr video, staat ook in de handleiding als het goed is.
Class 4 is in ieder geval niet snel genoeg voor dslr video, staat ook in de handleiding als het goed is.
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Een legomannetje en een weerballon.Robberto schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:28:
Misschien kunnen jullie me helpen. Ik had een 450D en wil nu naar een 650D of 60D.
Het voordeel van de 60D lijkt me de grotere body. Het prijsverschil is alleen wel zo'n 125 euro, en ik vraag me af of dat het nou waard is. T.o.v. de 600D zie ik nog wel de voordelen (zeker de AF punten).
Ik wil de camera voornamelijk voor video gaan gebruiken.
Het voordeel van de 60D lijkt me de grotere body. Het prijsverschil is alleen wel zo'n 125 euro, en ik vraag me af of dat het nou waard is. T.o.v. de 600D zie ik nog wel de voordelen (zeker de AF punten).
Ik wil de camera voornamelijk voor video gaan gebruiken.
De 60D is inmiddels al weer 2 jaar oud. Die zou eigenlijk wel onderhand vernieuwd moeten worden. Toch zou ik hem nog steeds verkiezen boven de 6xx lijn.
Qua prestaties zijn ze hetzelfde, maar het verschil zit hem in de kleine dingen. Schermpje bovenop, draaiwieltje om snel door je foto's te bladeren (gaat vééél sneller dan met pijltjes', stoerder sluitergeluidje (ja vind ik echt
), en meer body in je hand wat wel prettig is als je grote handen hebt.
Qua prestaties zijn ze hetzelfde, maar het verschil zit hem in de kleine dingen. Schermpje bovenop, draaiwieltje om snel door je foto's te bladeren (gaat vééél sneller dan met pijltjes', stoerder sluitergeluidje (ja vind ik echt
jip_86, denk je dat het het waard is om een maand te wachten op Photokina en te kijken of Canon met een 70D komt?
Of zou de 70D dan weer 1000+ gaan kosten en de 60D niet veel dalen?
Of zou de 70D dan weer 1000+ gaan kosten en de 60D niet veel dalen?
Een eventuele 70D zal zeker niet in de buurt van de €800 starten nee, dat zal wel meerdere maanden duren voordat 'ie daar in de buurt komt. Als er überhaupt al een 70D als opvolger voor de 60D komt, misschien wordt het wel een 7D/60D-combi opvolger en dan wordt 'ie nog duurder
Zou het ook niet durven zeggen of er op korte termijn iets komt. Hij is wel eens genoemd op canonrumors, maar daar is het nu erg rustig qua geruchten eigenlijk.
Ik vraag me het af... Als de 60d geüpgrade moet worden.. wat moet er dan qua nieuwe functies in de 70D zitten om de 7D niet in te halen? Aangezien ik de 7D zo nog niet vernieuwd zie worden (Net nieuwe firmware).
In veel van de geruchten zou een 70D ook weer de 7D en 60D met elkaar verenigen. Wat dan een 7D2 zou moeten worden is echter nog onduidelijk. Er zijn zelfs nog niet eens veel geruchten over.
De 7D is alleen wel de body die het oudst is (van de bodies die gebruik maken van dezelfde sensor als de 7D: 550D/600D/60D), dus vanuit die redenering zou de 7D ook het eerst aan vervanging toe zijn.
De 7D is alleen wel de body die het oudst is (van de bodies die gebruik maken van dezelfde sensor als de 7D: 550D/600D/60D), dus vanuit die redenering zou de 7D ook het eerst aan vervanging toe zijn.
Anoniem: 415973
Zojuist een upgrade gedaan van mijn Canon 400 D naar een Canon 60D. Prima aankoop, maar er is 1 ding waar ik niet uitkom. Ik maak veel foto`s s`nachts, en bij mijn Canon 400 D kon ik altijd zien welke settings aktief waren omdat de display altijd aan stond, tenzij ik hem uitzette. Nu krijg ik dat dus niet voor elkaar bij mijn 60D om dit licht met alle settings altijd aan te laten staan. Het kleine lcd schermpje dat kan je niet zien, en elke keer als ik van modus verander kan ik het pas zien naardat ik het knopje heb ingedrukt van de modus settings.
Ik zou dus nu bijna een lampje moeten gaan kopen om te kijken in welke stand mijn forotoestel staat, dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
Doe ik iets verkeerd, of is dit gewoon afgeschaft in de 60D ? MIsschien iets van energiebesparing ofzo ?
Ik zou dus nu bijna een lampje moeten gaan kopen om te kijken in welke stand mijn forotoestel staat, dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
Doe ik iets verkeerd, of is dit gewoon afgeschaft in de 60D ? MIsschien iets van energiebesparing ofzo ?
Toch nog even inhaken op dit:nero355 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:12:
Ik vind het wel fijn, van EOS Utility, dat het programma enkel de foto's ophaalt die nog niet op mijn pc staan.
Maar, als ik foto's dus zou transferren via een losse reader... dan mis ik die functie zeker?
Dan zou ik moeten kijken naar 1e nieuwe bestandsnaam, of altijd beginnen met een lege kaart (doe ik sowieso bijna altijd al)... maar gewoon even checken.
Wellicht bestaat er een andere manier.
Er zit een "lampjes" knop bij de top-lcd, die moet je gewoon even indrukken en dan zie je je instellingen bovenop. Daarnaast kan je toch ook gewoon door de viewfinder kijken? Iedere keer dat je de cam aan / uit zet, moet je even weer op die knop drukken, de Q volgens mij, ik gebruik het niet zo vaak. Ik geef niet zoveel om m'n instellingen op de LCD... Als je em uitschakel, dan is het weer even weg, tot je 2x erop gedrukt heb. Als je toch een shot inplanned, kan je dat dus net zo goed even drukken. Als je het level-tool niet gebruikt dan kan je die in het menu ook uit zetten, dan ben je er in 1x drukken.Anoniem: 415973 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:35:
Zojuist een upgrade gedaan van mijn Canon 400 D naar een Canon 60D. Prima aankoop, maar er is 1 ding waar ik niet uitkom. Ik maak veel foto`s s`nachts, en bij mijn Canon 400 D kon ik altijd zien welke settings aktief waren omdat de display altijd aan stond, tenzij ik hem uitzette. Nu krijg ik dat dus niet voor elkaar bij mijn 60D om dit licht met alle settings altijd aan te laten staan. Het kleine lcd schermpje dat kan je niet zien, en elke keer als ik van modus verander kan ik het pas zien naardat ik het knopje heb ingedrukt van de modus settings.
Seriously though, gebruik de top lcd, prettiger om s' nachts in te kijken (lcd = auw) en spaar een hoop batterij!
Anoniem: 415973
Dank voor de tip. Ben net 1 dag eigenaar van het ding, en had het lampje nog niet gezien bovenop.djunicron schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:01:
[...]
Er zit een "lampjes" knop bij de top-lcd, die moet je gewoon even indrukken en dan zie je je instellingen bovenop. Daarnaast kan je toch ook gewoon door de viewfinder kijken? Iedere keer dat je de cam aan / uit zet, moet je even weer op die knop drukken, de Q volgens mij, ik gebruik het niet zo vaak. Ik geef niet zoveel om m'n instellingen op de LCD... Als je em uitschakel, dan is het weer even weg, tot je 2x erop gedrukt heb. Als je toch een shot inplanned, kan je dat dus net zo goed even drukken. Als je het level-tool niet gebruikt dan kan je die in het menu ook uit zetten, dan ben je er in 1x drukken.
Seriously though, gebruik de top lcd, prettiger om s' nachts in te kijken (lcd = auw) en spaar een hoop batterij!
Maar heb nu ook door dat je via info ook je beeld constant kan laten aanstaan. Bij mijn oude 400D had ik een display knopje. Weer wat wijzer. Die batterij is trouwens echt heel veel beter. Mijn 400D had 700 mah, de 60D 1800 mah. Echt super, echter ik ga toch nog een battery grip erbij kopen. Ligt die net wat lekkerder in de hand.
Het is in het begin wel even wennen, maar ik heb er nu geen last meer van. Je hebt ook geen sensor meer die het scherm aan/uit zet dus in feite wil je het scherm ook niet meer gebruiken voor de settings.
Dat mis je dan inderdaad, maar misschien dat EOS Utility ook met card readers werkt... geen idee, want ik gebruik vanaf dag 1 gewoon een card reader + Total CommanderNeutraleTeun schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:42:
Toch nog even inhaken op dit:
Ik vind het wel fijn, van EOS Utility, dat het programma enkel de foto's ophaalt die nog niet op mijn pc staan.
Maar, als ik foto's dus zou transferren via een losse reader... dan mis ik die functie zeker?
Dan zou ik moeten kijken naar 1e nieuwe bestandsnaam, of altijd beginnen met een lege kaart (doe ik sowieso bijna altijd al)... maar gewoon even checken.
Wellicht bestaat er een andere manier.
* nero355 is zo'n rare vent die weigert met libraries of wat dan ook te werken : Files + Directories FTW!!!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb een vraag over het schoonmaken van de buitenkant van de 60D. Ik heb laatst foto's gemaakt van toen er hier een brand was geweest. Brand staat er zelf niet op trouwens. Bij het verlaten van het gebouw heb ik roet/rook aan mijn handen gekregen. Nou heb ik daarna met m'n camera in m'n handen gestaan. Met wat voor middel kan ik nou het beste mijn toestel reinigen. Ik zie niet echt of er iets op zit, toestel is tenslotte zwart en op het rubber is het helemaal moeilijk te zien.
Tape?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Een licht-vochtig (let wel: vochtig, niet nat) vaatdoekje doet ook wonderen, zolang je maar voorzichtig bent. Qua tape natuurlijk oppassen dat je geen lijmresten op je camera achterlaat
Iets van schilderstape moet wel kunnen, denk ik.
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Ik meen een keer gezien te hebben dat ik een klein zoom venster had tijdens het filmen, zodat je je focus kan checken.
Ik hem echter nergens meer vinden
, en zoeken op internet heeft ook niet geholpen.
Ik gebruik trouwens magic latern, maar ik weet dus niet of het daar een functie van is, of dat het een functie van de camera is.
kan iemand mij hiermee helpen?
Ik hem echter nergens meer vinden
Ik gebruik trouwens magic latern, maar ik weet dus niet of het daar een functie van is, of dat het een functie van de camera is.
kan iemand mij hiermee helpen?
Canon 6d II | Canon 16-35 2.8L; 24-104 4L; 70-200 4L; 100 2.8L; 24 2.8 IS USM; 50 1.8
Standaard zit dat er niet in volgens mij, dus ik gok dat het in Magic Lantern zat.
Standaard weet ik niet, in magic lantern zit het wel idd. Als je in live view zit even op het vergroot knopje drukken.
Ik kan wel in live view inzomen, maar zodra ik start met filmen gaat hij weer naar normale view. Ik meende toen gezien te hebben dat hij aan de zijkant een inzet schermpje weergaf met het gezoomde scherm over de normale view heen.
maar ik zal nog eens de magic lantern site doorspitten. Lijkt me dat het daar ergens moet staan.
maar ik zal nog eens de magic lantern site doorspitten. Lijkt me dat het daar ergens moet staan.
Canon 6d II | Canon 16-35 2.8L; 24-104 4L; 70-200 4L; 100 2.8L; 24 2.8 IS USM; 50 1.8
Ik werk zelf met een 550d met magic lantern maar als ik daar in live view zit en druk op het vergroot knopje krijg ik dat PiP scherm waar jij het over hebt. Dit blijft ook gewoon staan als ik begin met filmen.
Er gebeurt bij mij niets als ik tijdens het filmen op het knopje druk.
Maar we komen dichterbij. Ik zal vanavond nog eens de instellingen van magic lantern doorkijken, vermoed dat ik daar wat verkeerd heb ingesteld.
Maar we komen dichterbij. Ik zal vanavond nog eens de instellingen van magic lantern doorkijken, vermoed dat ik daar wat verkeerd heb ingesteld.
hehe gevonden. Je moet magic zoom instellen in magic lantern, maar ook de juiste view hebben op je camera (dmv de info know).
bedankt voor het meedenken.
bedankt voor het meedenken.
Ik heb via de Saturn-BTW actie een 60d besteld die over een aantal weken binnenkomt. Alleen heb ik dan ook nieuwe SD-kaarten nodig. In mijn 30d zit namelijk CF.
Hoe groot (MB) is een foto gemiddeld in jpg op de hoogste resolutie? En een RAW-file? Dan weet ik wat ik moet aanschaffen. En heeft er iemand goede ervaring met niet-canon accu's? Voor mijn 30d heb ik Phottix reserve accu's.
Hoe groot (MB) is een foto gemiddeld in jpg op de hoogste resolutie? En een RAW-file? Dan weet ik wat ik moet aanschaffen. En heeft er iemand goede ervaring met niet-canon accu's? Voor mijn 30d heb ik Phottix reserve accu's.
JPEG -> 10 MB max
RAW -> 30 MB max
Ik heb 2 'nep' accu's en die werken perfect. Gaan alleen wat minder lang mee maargoed
RAW -> 30 MB max
Ik heb 2 'nep' accu's en die werken perfect. Gaan alleen wat minder lang mee maargoed
Ligt er inderdaad een beetje aan hoe en wat je schiet.
Eerst kwam ik makkelijk uit de voeten met een 16GB kaartje. Daarna toch snel nog een 32GB kaartje aangeschaft.
Vooral heel handig als je een hele dag op pad bent (afgelopen week 1x 32GB vol en halve 16GB, op 1 dag dus.), en natuurlijk voor weekendjes/vakanties. Nooit leuk om erachter te komen dat je niet meer (makkelijk) kan schieten
Andere vraag:
Beste ISO voor geen (weinig) ruis, wat is dat ?
Is het de 100 - 200 etc, of de 160 - 320 etc ?
Eerst kwam ik makkelijk uit de voeten met een 16GB kaartje. Daarna toch snel nog een 32GB kaartje aangeschaft.
Vooral heel handig als je een hele dag op pad bent (afgelopen week 1x 32GB vol en halve 16GB, op 1 dag dus.), en natuurlijk voor weekendjes/vakanties. Nooit leuk om erachter te komen dat je niet meer (makkelijk) kan schieten
Andere vraag:
Beste ISO voor geen (weinig) ruis, wat is dat ?
Is het de 100 - 200 etc, of de 160 - 320 etc ?
De één zegt zus, de ander zegt zo, niemand weet het echt. Probeer het zelf als je denkt dat het echt verschil uit gaat maken. Ik denk dat er tussen 100 en 160 bar weinig verschil zal zitten, dus ik gebruik meestal gewoon wat me uitkomt.
Ik dacht ook dat lage ISO eigenlijk gelijk stond aan geen ruis.
Maar heb nu toch veel last van ruis gehad bij een ISO van bv 125, vandaar de vraag.
Hier staat het verhaaltje en foto's:
NeutraleTeun in "[Verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 3"
Maar heb nu toch veel last van ruis gehad bij een ISO van bv 125, vandaar de vraag.
Hoe lager de ISO, hoe minder ruis, maar het is niet zo dat als je op ISO100 fotografeert je nooit ruis tegen zult komen. Hangt ook af van omstandigheden en wat je ermee doet natuurlijk.NeutraleTeun schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:43:
Ik dacht ook dat lage ISO eigenlijk gelijk stond aan geen ruis.
Als je fout belicht en je moet het gaan herstellen, dan kan je ook ruis krijgen.
Ik denk dat deze post van Derice alles wel dekt zeg maar wat betreft de sensor : Anoniem: 111246 in "[Verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 3" 
100D/500D/550D/600D/650D/700D/50D/60D/7D hebben hier allen last van namelijk.
100D/500D/550D/600D/650D/700D/50D/60D/7D hebben hier allen last van namelijk.
Subtiel kickje voor dit topic
.
Ik heb sinds vandaag een 2e hands aangeschafte 60D ontvangen, ziet er nog goed uit, werkt helemaal top, slechts 5664 clicks etc.
Nu viel mij één ding direct op: als ik door de zoeker kijk en ga focussen, ziet het beeld er veel "vager" uit dan bij m'n 550D. Als ik bij m'n 550D focus, wordt het ietsje scherper waardoor je het te fotograferen object duidelijker kan zien, maar bij de 60D blijft het vrijwel gelijk als je door de zoeker kijkt en focust. Nu vraag ik mij af of dit normaal is? Overigens zien de foto's er gewoon goed uit
.
Ik heb sinds vandaag een 2e hands aangeschafte 60D ontvangen, ziet er nog goed uit, werkt helemaal top, slechts 5664 clicks etc.
Nu viel mij één ding direct op: als ik door de zoeker kijk en ga focussen, ziet het beeld er veel "vager" uit dan bij m'n 550D. Als ik bij m'n 550D focus, wordt het ietsje scherper waardoor je het te fotograferen object duidelijker kan zien, maar bij de 60D blijft het vrijwel gelijk als je door de zoeker kijkt en focust. Nu vraag ik mij af of dit normaal is? Overigens zien de foto's er gewoon goed uit
Heb je al aan het wieltje bij je zoeker gedraaid? Waarschijnlijk staat de zoeker niet helemaal op jouw oog ingesteld, waardoor het wazig blijft.
Nou, zo makkelijk kan 't dus zijn
. Had bij m'n 550D überhaupt nog nooit aan dat wieltje gedraaid. Even naar binnen gedraaid en het is helemaal scherp, thanks!

Ik heb nu al een paar jaar de 60D, heb weinig ervaring met het apparaat, maar loop af en toe wel tegen aparte dingen aan. Gebruik 18-55 kittens en 55-250. Scherpstellen gaat met deze lenzen uiteraard traag, de lenzen zou ik weleens willen upgraden, maar....
- het wegschrijven van RAW-bestanden gaat wel heel traag, seconde per foto ofzo
- ik heb twee kaartjes, SanDisk Extreme III van 8GB, class 6 en een SanDisk Ultra 16GB class 10. Bij de laatste loopt na korte tijd het opnemen van video vast.
Is er iets met mijn camera waardoor hij zo traag is? JPG gaat een stuk sneller. Ik heb geen zin om te investeren in snellere lenzen als het toestel zo traag blijft doen.
Verder blijf ik de bediening vervelend werken. Wat je met welke knop aan informatie in beeld krijgt blijft iedere keer zoeken (bv histogram of andere info bij een foto, en dan weer teruggaan naar de normale modus).
Is de bediening bij bv Nikon logischer?
- ik heb twee kaartjes, SanDisk Extreme III van 8GB, class 6 en een SanDisk Ultra 16GB class 10. Bij de laatste loopt na korte tijd het opnemen van video vast.
Is er iets met mijn camera waardoor hij zo traag is? JPG gaat een stuk sneller. Ik heb geen zin om te investeren in snellere lenzen als het toestel zo traag blijft doen.
Verder blijf ik de bediening vervelend werken. Wat je met welke knop aan informatie in beeld krijgt blijft iedere keer zoeken (bv histogram of andere info bij een foto, en dan weer teruggaan naar de normale modus).
Naar mate je je camera beter gaat leren kennen verdwijnt het dat de bediening vervelend werkt. Is kwesti van gewenning naar mijn mening.Dancing_Animal schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:38:
Ik heb nu al een paar jaar de 60D, heb weinig ervaring met het apparaat, maar loop af en toe wel tegen aparte dingen aan. Gebruik 18-55 kittens en 55-250. Scherpstellen gaat met deze lenzen uiteraard traag, de lenzen zou ik weleens willen upgraden, maar....
Kijk eens naar de snelheid van het schrijven van dat kaartje. Het volgende zal het wegschrijven van foto's/video's versnellen:
https://www.dataio.nl/san...zrHOu3GkKH7BoC8pkQAvD_BwE
☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Je hebt niet de snelste geheugenkaartjes (als ik snel Google denk ik 20MB/s schrijven voor de SanDisk Extreme III en slechts 10MB/s voor de SanDisk Ultra), dus die upgraden zou wel wat moeten helpen. Maar de camera ondersteunt helaas niet UHS-I, dus heel veel sneller dan wat je SanDisk Extreme III op het moment doet zal het niet worden en wat @Ronker suggereert zal weinig helpen.
Excuses voor het verkeerd informeren. Had de UHC-I over het hoofd gezien.Hielko schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:58:
Je hebt niet de snelste geheugenkaartjes (als ik snel Google denk ik 20MB/s schrijven voor de SanDisk Extreme III en slechts 10MB/s voor de SanDisk Ultra), dus die upgraden zou wel wat moeten helpen. Maar de camera ondersteunt helaas niet UHS-I, dus heel veel sneller dan wat je SanDisk Extreme III op het moment doet zal het niet worden en wat @Ronker suggereert zal weinig helpen.
☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het wegschrijven van een raw is altijd langzamer dan het wegschrijven van een jpg.Dancing_Animal schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:38:
Is er iets met mijn camera waardoor hij zo traag is? JPG gaat een stuk sneller. Ik heb geen zin om te investeren in snellere lenzen als het toestel zo traag blijft doen. knip,,..
Dit is omdat er voor een raw ook een jpg aangemaakt wordt. Deze jpg wordt aan de raw toegevoegd.
De raw bevat deze jpg om de foto snel met een viewer-programma te kunnen zien.
Wat dacht je van het formaat? RAW is veel groter dan JPG, daar zal het langer duren vooral door komenJoStad schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:55:
[...]
Het wegschrijven van een raw is altijd langzamer dan het wegschrijven van een jpg.
Dit is omdat er voor een raw ook een jpg aangemaakt wordt. Deze jpg wordt aan de raw toegevoegd.
De raw bevat deze jpg om de foto snel met een viewer-programma te kunnen zien.
Canon dSLR's hebben zo'n beetje de meest logische besturing op de markt dus wat je ook als alternatief pakt het wordt alleen maar slechter wat mij betreft!Dancing_Animal schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:38:
Ik weet niet wat of ik iets gemist heb, maar de UHS-I standaard moet je zien als een SATA aansluiting die niet verder gaat dan 100 MB/s aan Read en Write dus ik vind dat kaartje maar een beetje raar...Ronker schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:56:
Kijk eens naar de snelheid van het schrijven van dat kaartje. Het volgende zal het wegschrijven van foto's/video's versnellen:
https://www.dataio.nl/san...zrHOu3GkKH7BoC8pkQAvD_BwE

Niet eens UHS-IHielko schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:58:
Daarvoor moet er namelijk een hele extra rij aan pinnen worden uitgelezen!
Formatteer je de kaartjes regelmatig in je camera?
Wat mij bij deze camera opviel, was dat als ik tussendoor foto's verwijderde hij ontzettend traag werd met wegschrijven van nieuwe. Als ik gewoon alles op het kaartje liet staan en daarna geëxporteerd had naar mijn pc en vervolgens kaartje formatteerde was er niets aan de hand.
Wat mij bij deze camera opviel, was dat als ik tussendoor foto's verwijderde hij ontzettend traag werd met wegschrijven van nieuwe. Als ik gewoon alles op het kaartje liet staan en daarna geëxporteerd had naar mijn pc en vervolgens kaartje formatteerde was er niets aan de hand.
Zie net dat het maar liefst 8 jaar en een paar maanden geleden was dat ik dit toestel op een beurs in mijn handen had nog voordat die in de winkels lag! De tijd gaat hard!Hielko schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:05:
Nope, hij ondersteunt echt geen UHS-I. Een Class 10 kaart is het beste wat je er in kan stoppen...
En tja... dan mis je inderdaad bepaalde features
Is het mogelijk om de tijd dat de getallen in de viewfinder staan te verlengen? Als ik de sluiterknop half indruk verschijnen ze. Dan zijn ze na 5 seconden weer weg. Draai ik na een tijd weer aan een knop dan zie ik niets gebeuren, totdat ik de sluiterknop weer half indruk.