Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 15:13
Dancing_Animal schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:38:
Ik heb nu al een paar jaar de 60D, heb weinig ervaring met het apparaat, maar loop af en toe wel tegen aparte dingen aan. Gebruik 18-55 kittens en 55-250. Scherpstellen gaat met deze lenzen uiteraard traag, de lenzen zou ik weleens willen upgraden, maar....

- het wegschrijven van RAW-bestanden gaat wel heel traag, seconde per foto ofzo
- ik heb twee kaartjes, SanDisk Extreme III van 8GB, class 6 en een SanDisk Ultra 16GB class 10. Bij de laatste loopt na korte tijd het opnemen van video vast.

Is er iets met mijn camera waardoor hij zo traag is? JPG gaat een stuk sneller. Ik heb geen zin om te investeren in snellere lenzen als het toestel zo traag blijft doen.

Verder blijf ik de bediening vervelend werken. Wat je met welke knop aan informatie in beeld krijgt blijft iedere keer zoeken (bv histogram of andere info bij een foto, en dan weer teruggaan naar de normale modus).
Is de bediening bij bv Nikon logischer?
Naar mate je je camera beter gaat leren kennen verdwijnt het dat de bediening vervelend werkt. Is kwesti van gewenning naar mijn mening.

Kijk eens naar de snelheid van het schrijven van dat kaartje. Het volgende zal het wegschrijven van foto's/video's versnellen:
https://www.dataio.nl/san...zrHOu3GkKH7BoC8pkQAvD_BwE

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
Je hebt niet de snelste geheugenkaartjes (als ik snel Google denk ik 20MB/s schrijven voor de SanDisk Extreme III en slechts 10MB/s voor de SanDisk Ultra), dus die upgraden zou wel wat moeten helpen. Maar de camera ondersteunt helaas niet UHS-I, dus heel veel sneller dan wat je SanDisk Extreme III op het moment doet zal het niet worden en wat @Ronker suggereert zal weinig helpen.

• JoStad
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13:33
Ik heb nu al een paar jaar de 60D, heb weinig ervaring met het apparaat, maar loop af en toe wel tegen aparte dingen aan. Gebruik 18-55 kittens en 55-250. Scherpstellen gaat met deze lenzen uiteraard traag, de lenzen zou ik weleens willen upgraden, maar....

- het wegschrijven van RAW-bestanden gaat wel heel traag, seconde per foto ofzo
- ik heb twee kaartjes, SanDisk Extreme III van 8GB, class 6 en een SanDisk Ultra 16GB class 10. Bij de laatste loopt na korte tijd het opnemen van video vast.

Is er iets met mijn camera waardoor hij zo traag is? JPG gaat een stuk sneller. Ik heb geen zin om te investeren in snellere lenzen als het toestel zo traag blijft doen. knip,,..
Het wegschrijven van een raw is altijd langzamer dan het wegschrijven van een jpg.
Dit is omdat er voor een raw ook een jpg aangemaakt wordt. Deze jpg wordt aan de raw toegevoegd.
De raw bevat deze jpg om de foto snel met een viewer-programma te kunnen zien.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 10:09
JoStad schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:55:
[...]

Het wegschrijven van een raw is altijd langzamer dan het wegschrijven van een jpg.
Dit is omdat er voor een raw ook een jpg aangemaakt wordt. Deze jpg wordt aan de raw toegevoegd.
De raw bevat deze jpg om de foto snel met een viewer-programma te kunnen zien.
Wat dacht je van het formaat? RAW is veel groter dan JPG, daar zal het langer duren vooral door komen ;)

The devil is in the details.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:14

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is de bediening bij bv Nikon logischer?
Canon dSLR's hebben zo'n beetje de meest logische besturing op de markt dus wat je ook als alternatief pakt het wordt alleen maar slechter wat mij betreft! :+
Ronker schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:56:
Kijk eens naar de snelheid van het schrijven van dat kaartje. Het volgende zal het wegschrijven van foto's/video's versnellen:
https://www.dataio.nl/san...zrHOu3GkKH7BoC8pkQAvD_BwE
Ik weet niet wat of ik iets gemist heb, maar de UHS-I standaard moet je zien als een SATA aansluiting die niet verder gaat dan 100 MB/s aan Read en Write dus ik vind dat kaartje maar een beetje raar... :/
Hielko schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:58:
Je hebt niet de snelste geheugenkaartjes (als ik snel Google denk ik 20MB/s schrijven voor de SanDisk Extreme III en slechts 10MB/s voor de SanDisk Ultra), dus die upgraden zou wel wat moeten helpen. Maar de camera ondersteunt helaas niet UHS-I, dus heel veel sneller dan wat je SanDisk Extreme III op het moment doet zal het niet worden en wat @Ronker suggereert zal weinig helpen.
Niet eens UHS-I :? Bedoel je niet UHS-II ?!

Daarvoor moet er namelijk een hele extra rij aan pinnen worden uitgelezen! :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
nero355 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:02:
Niet eens UHS-I :? Bedoel je niet UHS-II ?!
Nope, hij ondersteunt echt geen UHS-I. Een Class 10 kaart is het beste wat je er in kan stoppen...
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True