Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 19:36
Da's inderdaad even wennen. Ik laat het plaatje dat ik net gemaakt heb altijd 2 sec. weergeven. Dat helpt ook wel, alhoewel je natuurlijk niet altijd direct op je scherm kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik zit me al een tijdje te bedenken of het handig is om mijn 450d te gaan upgraden.
Ik heb nu de volgende lenzen: Canon 15-85 IS USM, Canon 55-250 IS, Canon 50mm 1.8 II, Canon 18-55 IS.

Sinds de aanschaf van de 15-85 begint het een beetje te kriebelen. Ik irriteer me af en toe een beetje aan de volgende eigenschappen van de 450D:

* Het geheel is niet in balans wanneer ik de 15-85 gebruik (lens is zwaarder dan body)
* Autofocus niet altijd accuraat (is niet lens afhankelijk)
* Body is wat aan de kleine kant
* ISO prestaties matig (max. 1600 en 1600 is niet echt bruikbaar)

Daarnaast zit ik met de volgende vragen.
Worden foto's met bijv. de 15-85 nog scherper op de 60D ivm meer megapixels?
Is de autofocus van de 60D accurater dan die van de 450D? (ik gebruik enkel het middelste focuspunt)

Wat vinden jullie, is deze upgrade het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:17

Cheezus

Luiaard

Ik zit in ongeveer dezelfde situatie (heb nu een 400D) en twijfel nog tussen een 600D en een 60D. Misschien ook voor jou het overwegen waard?

Wat betreft jouw punten:
Balans: een 600D is iets zwaarder dan een 450D maar de 60D scheelt een stuk meer. Misschien is een grip een optie?
Autofocus: het middelste focuspunt van een 600D is van hetzelfde type als een 60D
Formaat: 60D is duidelijk groter, persoonlijk vind ik een xxxD wel groot genoeg.
ISO: 60D en 600D gebruiken dezelfde sensor en presteren hier dus gelijk.

Een foto zal met een 600/60D wel scherper tov van je 450D, je gaat van 12 naar 18 Mpixels.

Of de upgrade uiteindelijk het geld waard is kun je alleen zelf bepalen, als je er niet zeker van bent zou je natuurlijk ook de camera een dagje kunnen huren/lenen om te kijken of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:20

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Nachtapotheker schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:43:
Wat vinden jullie, is deze upgrade het geld waard?
:Y
belangrijkste voordeel: betere lichtmeter
voor de rest: prettiger formaat, prettigere bediening, grotere zoeker, zeer goede beeldkwaliteit, hogere ISO
maar of de autofocus daadwerkelijk beter is durf ik niet te zeggen

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Nu online
Dank voor de reacties tot zover. Ik meen mij te kunnen herinnneren dat de xxxD versies allemaal een minder focussysteem hebben dan de xxD versies.. kan iemand daar wellicht uitsluitsel over geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

600D:
• 9-point CMOS sensor
• F5.6 cross-type at center, extra sensitivity at F2.8
• AF working range: -0.5 to 18 EV (at 23°C, ISO 100)
• Predictive AF up to 8m

60D:
• TTL-CT-SIR CMOS sensor
• 9 cross-type AF points (f/2.8 at centre)
• Center point additionally sensitive with lenses of F2.8 or faster
• AF working range: -0.5 - 18 EV (at 23°C, ISO 100)

(van dpreview.com)

Het voornaamste verschil is dat bij de 60D alle focuspunten 'cross-type' zijn en bij de 600D alleen de middelste. Of dit middelste punt bij de 60D nog beter is dan die van de 600D durf ik niet te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303253

Dat is ook uit de specs te halen en dan hebben ze beide wel 9 focuspunten. Echter heeft de 600D maar 1 crosstype focuspunt in het midden en de 60D heeft 9 crosstype focuspunten. De overige focuspunten bij de 600D kunnen maar op 1 lijn de focus bepalen.

De focus zal in sommige gevallen sneller en nauwkeuriger zijn door dat ze allemaal crosstype zijn. Zeker als je afwijkt van het middelste punt. Gebruik je alleen het middelste focuspunt zal je tussen de 600D of 60D geen verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Nu online
Als ik dit zo zie.. dan is de 60D toch accurater. http://artoftheimage.blog...on-secretly-improved.html maar goed, dat is enkel een gebruikers ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Nachtapotheker
het kan natuurlijk zijn dat je 450D niet goed afgesteld staat, ik had dat met mijn 550D
je kan dat controleren te vergelijken van foto's met AF en foto's met liveview/contrast detectie
duurdere modellen hebben niet voor niks micro adjustment

toch zou ik mij niet druk maken over de kwaliteit van de AF; de 5D2 heeft één van de aller slechtste AF die er momenteel te vinden is
ondanks dat kan je er schitterende foto's mee maken

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Nu online
Vishari Beduk schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:25:
@Nachtapotheker
het kan natuurlijk zijn dat je 450D niet goed afgesteld staat, ik had dat met mijn 550D
je kan dat controleren te vergelijken van foto's met AF en foto's met liveview/contrast detectie
duurdere modellen hebben niet voor niks micro adjustment

toch zou ik mij niet druk maken over de kwaliteit van de AF; de 5D2 heeft één van de aller slechtste AF die er momenteel te vinden is
ondanks dat kan je er schitterende foto's mee maken
Het is geen afstellingskwestie, het gaat vaker wel goed namelijk ;) maar een wat hogere hit-rate zou prettig zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 21:27
Is hier ervaring met screenprotectors? Wil er eigenlijk geen 1 op maat knippen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Discussie tussen de 60D en de 600D? Als je het geld hebt ga dan voor een 60D. Een zware lens op de 600D en je bent weer terug bij af. Ben daarom blij dat ik een 60D gekocht heb, iedere keer als ik hem in mijn handen heb voelt het degelijk en lekker in balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
_Rene_ schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:17:
Discussie tussen de 60D en de 600D? Als je het geld hebt ga dan voor een 60D. Een zware lens op de 600D en je bent weer terug bij af. Ben daarom blij dat ik een 60D gekocht heb, iedere keer als ik hem in mijn handen heb voelt het degelijk en lekker in balans.
Koop een grip bij de 600D en je bent genezen. Zelfde voor mn 1000D. Wat een klein cameraatje, maar heerlijk met een grip. Ik zou het liefst ook weer een grip onder mn 7D zetten, maar daar is het geld even niet voor beschikbaar..

Heb laatst de 60D en 600D naast elkaar vastgehouden en het viel me eigenlijk een beetje tegen.. De knoppen layout is duidelijk op de consument gericht, ik vond het erg speels eruit zien op de een of andere manier. In iedergeval niet de degelijkheid die ik van canon gewend ben.
Vooral dat scroll wiel met knoppen daarbinnen bij de 60D werkte voor mij heel onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Ik heb gister een imitatie accu binnen gekregen van accu-shop. Ik kan jullie helaas mededelen dat deze niet werkt in mijn recente 60D. Was af gegaan op de goede ervaringen van de 7D gebruikers maar helaas in een recent toestel blijkt het toch niet te werken. Ik ga er gemakshalve dus ook maar vanuit dat er geen enkele imitatie accu werkt en heb hem retour gestuurd en een originele besteld....helaas.

Verder heb ik nogal wat moeite met de lichtmeter van de 60D. Waar ik met mijn 450D altijd wel goed zat zit ik er met de 60D toch regelmatig een stop naast. Dat zal nog wel een kwestie van wennen zijn en de de camera wat beter leren kennen.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Laatst online: 04-07 12:46
@ Amstel76 Een collega van mij heeft imitatie accu's voor zijn 60d. je moet erop letten of er duidelijk bijstaat dat de accu met chip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
De accu die ik heb ontvangen had als het goed is een chip (ben daar wel 99% zeker van). Ik ben van mening dat Canon iets veranderd heeft aan de chip waar door de accu's op recente camera's niet meer werken. ik heb mijn 60D vorige week aangeschaft.

Helemaal onbruikbaar zijn ze niet hoor. De originele lader werkt er niet op maar het laden is op zich niet zo'n probleem. Het grootste probleem vind ik dat de camera de spanning niet kan uitlezen en je dus niet weet of je de accu te diep ontlaad. Dat is echt niet goed voor Li-ion cellen, gezien het risico heb ik dat dan liever niet in mijn body zitten.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
Batterij van dealextreme werkt wel helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ik heb vandaag een 60D besteld en ben nu op zoek naar een goed werkende imitatie accu.
De phottix accu op Aq4u zou volledig moeten werken qua lader en status doorgeven aan de camera, maar er wordt wel het volgende vermeld:
Het zgn. 'registreren' van de batterij is bij sommige modellen camera niet mogelijk.
Wat moet ik mij hier precies bij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat die dat niet doet denk ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 26-05-2011 09:52 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ja, zover was ik ook wel :P ik bedoelde meer wat het registreren betekend. Onthoudt de camera de capaciteit van verschillende accu's of iets dergelijks? Je wisselt toch alleen een accu als ie leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Registreren kan ook in de zin van "opmerken" worden gebruikt dus ik denk dat het dan ook precies dat betekent en veel meer moet je er niet achter zoeken. Gewoon online bestellen en binnen 8 dagen terugsturen als het niks is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:22
Amstel76 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:57:
Ik heb gister een imitatie accu binnen gekregen van accu-shop. Ik kan jullie helaas mededelen dat deze niet werkt in mijn recente 60D. Was af gegaan op de goede ervaringen van de 7D gebruikers maar helaas in een recent toestel blijkt het toch niet te werken. Ik ga er gemakshalve dus ook maar vanuit dat er geen enkele imitatie accu werkt en heb hem retour gestuurd en een originele besteld....helaas.

Verder heb ik nogal wat moeite met de lichtmeter van de 60D. Waar ik met mijn 450D altijd wel goed zat zit ik er met de 60D toch regelmatig een stop naast. Dat zal nog wel een kwestie van wennen zijn en de de camera wat beter leren kennen.
Ik heb ook een 'nep' accu erbij. Die kan gewoon uitgelezen worden in de camera. Ik zou thuis even moeten kijken wat het merk/type is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMRJ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Zo'n 2 weken terug heb ik een Phottix accu voor de 60D binnengekregen (via ebay ergens in Hong Kong 12 euro). De accu werkt normaal en kon 'm ook gewoon registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je een linkje naar die accu op Ebay welke het exact is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMRJ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Helaas niet meer van de betreffende verkoper (Photo Rev) die een goede positieve feedback had.

Vind er nu nog maar 1 voor 13,48 euro met verzendkosten en ziet er hetzelfde uit:
http://cgi.ebay.nl/Photti...ories&hash=item35adbed9ea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 16:09
Dat noemen ze ook wel "decoded battery", dit houd in dat ze het communicatie protocol met de camera gereverse-engineered hebben en een chip in de accu hebben zitten die hiermee overweg kan.
Hierdoor geeft de camera aan hoeveel capaciteit de accu heeft en valt deze niet spontaan ineens uit.
Ook kan je door deze chip de orgineele canon lader gebruiken, met andere accu's moet je een imitatie lader kopen speciaal voor "domme" accu's.

Zelf heb ik ook 2stuks decoded + 1 orgineel, maar 1 ervan werkt niet echt heel lekker, als het goed is krijg ik een vervangende accu, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-06 23:05
Hi iedereen, ik ben al een tijdje trotse bezitter van een 50D, nu wil ik heel graag 'ook' kunnen filmen met mijn DSLR (vooral om het dof effect) maar zit ontzettend te twijfelen tussen de 60D en de 7D. Ik vind het swivel scherm erg handig, maar lees overal dat de behuizing goedkoop aanvoelt (en minder dan de 50D). Ook de prijs is natuurlijk een beetje een grote twijfel (want voor het prijsverschil zou ik bijv. ook een mooie lens kunnen kopen).

Als ik een xxxD had gehad dan had ik voor de 60D gekozen als upgrade, maar ik twijfel omdat ik nu een 50D heb en de upgrade wat minder is in tegenstelling tot bij de 7d.

Zijn er ondanks de behuizing en de fps andere noemenswaardigen verschillen in de filmfunctie tussen de 60D en de 7D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
rozuchu schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:51:
Hi iedereen, ik ben al een tijdje trotse bezitter van een 50D, nu wil ik heel graag 'ook' kunnen filmen met mijn DSLR (vooral om het dof effect) maar zit ontzettend te twijfelen tussen de 60D en de 7D. Ik vind het swivel scherm erg handig, maar lees overal dat de behuizing goedkoop aanvoelt (en minder dan de 50D). Ook de prijs is natuurlijk een beetje een grote twijfel (want voor het prijsverschil zou ik bijv. ook een mooie lens kunnen kopen).

Als ik een xxxD had gehad dan had ik voor de 60D gekozen als upgrade, maar ik twijfel omdat ik nu een 50D heb en de upgrade wat minder is in tegenstelling tot bij de 7d.

Zijn er ondanks de behuizing en de fps andere noemenswaardigen verschillen in de filmfunctie tussen de 60D en de 7D?
Aantal verschillen uit de pricewatch gehaald:
- De 60D maakt gebruik van SD kaartjes in tegenstelling tot de 7D die CF gebruikt.
- Op video gebied kan de frame rate van de 7D tot 30fps vs. 24fps voor de 60D.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op video gebied is de 60D de winnaar. De 7D is daarin iets beperkter en dan alleen in manual audio adjustment. Dat is bij de 60D instelbaar en in de 7D gaat dat alleen automatisch. Verder schieten ze allebei op 1080p @ 30fps of een aantal andere modes maar zijn allemaal hetzelfde. In de pricewatch klopt dat niet. Enige wat ik aan de 7D makkelijker vind is de deticated video switch. Bij de 60D moet je de mode dail volledig rond draaien. Verder zijn de video modes naar mijn weten het zelfde. Alleen de 600D heeft weer wat extra functionaliteit met de videomode ten opzichte van beide en dat is een 10x digitale zoom mogelijkheid als ik me niet vergis.

Verder moet je de 60D gewoon is in de winkel vastpakken en dan zelf beslissen hoe de bouwkwaliteit is. Ik denk dat je dan heel anders erover denkt. Ondanks dat ie van plastic is gemaakt is het zeker wel een degelijke body en misschien zelfs wel te vergelijken met de 50D.

Verder is de lijst met verschillen best aardig al zit dit hem voornamelijk in de details bij het maken van foto's. Dus is maar net de vraag hoeveel waarde je aan die punten hecht en of je daar het extra geld voor uit wilt geven.

- 7D heb je 10 custom buttons vs 3 van de 60D (Knoppen waar je de functie van kan veranderen)
- 7D 19 crosstype focuspoint vs 9 crosstype voor de 60D
- 7D heeft door de extra focuspunten nog een aantal extra focus opties (5 opties vs 2 opties)
- 7D heeft een transmissive LCD scherm voor de focus-punten/-opties en een grid in de viewfinder. Bij de 60D ook mogelijk zo'n grid moet je het focus screen vervangen dat is ook bij de 50D zo (kost zo'n 30 euro extra geloof ik) focuspunten zijn altijd zichtbaar net als bij de 50D.
- 7D bijna 100% viewfinder vs 96% voor de 60D
- 7D 8fps foto vs 5,3fps 60D
- 7D 3 custom modes vs 1 voor de 60D
- 7D automatische helderheid LCD dit mist de 60D volgens mij
- 7D betere weather sealing + magnesium body
- 7D inderdaad CF vs SD in de 60D
- 7D en 50D hebben nog wat studio aansluitingen welk de 60D mist

Zal vast nog wat punten vergeten zijn. Heb zelf toen ook voor de beslissing gestaan. Zelf toen uiteindelijk voor de 7D gekozen. Door de extra's die ik bij de 60D wilde/moest(Focusscreen en een aantal snelle SD kaartjes) kopen werd het prijsverschil steeds kleiner. Toen besloten om toch voor de 7D te gaan. Ik zou zeggen zet de prijs en de verschillen is naast elkaar en kijk dan of je de 7D de extra prijs waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:25
Kijk hier (http://www.digitalcamerainfo.com/content/Canon-Eos-60d-Digital-Camera-Review/Video-Color-and-Noise.htm) maar eens. Is volgens mij een goede review waar de 60D op verschillende punten wordt vergeleken met de 7D, ook m.b.t. de video performance en bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-06 23:05
Hi super bedankt voor jullie uitleg en linkje, Pasquald en ray1979! Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen, de extra features van de 7D zijn fijn maar ik kan ook zonder, daarnaast wil ik ook echt veel ermee gaan filmen en heb het idee dat het 'swivel' schermpje van de 60D het enorm makkelijker maakt. Daarnaast is een CF niet te langzaam om HD video op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
rozuchu schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:55:
Daarnaast is een CF niet te langzaam om HD video op te slaan?
:?
volgens mij is CF nog altijd een stuk sneller dan SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-07 19:01
@rozuchu, stond precies voor de zelfde dilemma als jij nu hebt. Uiteindelijk voor de 7D gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 04-07 20:45
Ik ook, eerst een 450D gehad, daarna rond zitten kijken en uiteindelijk ook op de 7D terecht gekomen, ik spaar liever iets langer door dan dat ik mogelijk later toch nog tegen beperkingen aan loop en denk van ahh had ik nou maar even door gespaard ;)

En CF is nog steeds wel een stuk sneller dan SD, snelste CF die ik ken is 90mb/s en SD gaat (betaalbaar) niet verder dan 30mb/s volgensmij ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Dit kan natuurlijk niet: dat dit 60D topic gekaapt wordt door 7D eigenaren :(
Anoniem: 303253 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:59:
Op video gebied is de 60D de winnaar.
mooi :)

- 7D heb je 10 custom buttons vs 3 van de 60D Nooit gemist
- 7D 19 crosstype focuspoint vs 9 crosstype voor de 60D Ik gebruik toch uitsluitend de middelste
- 7D heeft door de extra focuspunten nog een aantal extra focus opties (5 opties vs 2 opties) Nogmaals; ik gebruik toch uitsluitend de middelste
- 7D heeft een transmissive LCD scherm voor de focus-punten/-opties en een grid in de viewfinder. Zinloos gadget, nooit gemist
- 7D bijna 100% viewfinder vs 96% voor de 60D Wat is 4%???
- 7D 8fps foto vs 5,3fps 60D 5,3 is al zo snel dat er een instelling is om de max snelheid te begrenzen
- 7D 3 custom modes vs 1 voor de 60D bewerking doe ik op de pc, niet in de camera
- 7D automatische helderheid LCD dit mist de 60D volgens mij er is niets mis met de helderheid van het LCD
- 7D betere weather sealing + magnesium body de 60D heeft een stevige body met een goede weather sealing. als je in de stromende regen wilt fotograferen kan je beter een plastic hoes nemen
- 7D inderdaad CF vs SD in de 60D theor
- 7D en 50D hebben nog wat studio aansluitingen welk de 60D mist ik heb geen studio, dus ik mis ze niet
ray1979 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:32:
Kijk hier (http://www.digitalcamerainfo.com/content/Canon-Eos-60d-Digital-Camera-Review/Video-Color-and-Noise.htm) maar eens. Is volgens mij een goede review waar de 60D op verschillende punten wordt vergeleken met de 7D, ook m.b.t. de video performance en bediening.
Overall, we found the 60D to be an excellent package, with very strong performance and a control system that makes it easy to use. It tested nearly as well as the more expensive 7D (which is not surprising as they share the same image sensor), but was not quite as fast or as flexible. However, most users won't miss the speed and flexibility of the 7D, and the 60D is an excellent pick for the serious shooter who wants a fast, flexible camera, especially if they have a few Canon lenses already.
Goede review dus

Afgezien van extreem-sport-fotograferen zullen 'gewone' fotografen niet met betere foto's thuis komen.
Kortom: de 7D is voor mensen die zich blindstaren op features die ze niet gebruiken.

Dus 7D eigenaren; kom maar op, kom maar :P

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Vishari Beduk schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:17:
Dit kan natuurlijk niet: dat dit 60D topic gekaapt wordt door 7D eigenaren :(

Afgezien van extreem-sport-fotograferen zullen 'gewone' fotografen niet met betere foto's thuis komen.
Kortom: de 7D is voor mensen die zich blindstaren op features die ze niet gebruiken.

Dus 7D eigenaren; kom maar op, kom maar :P
Als je eenmaal de focuspunten plaatsing van een 7D gewend bent dan wil je niet anders : Zelfs een 5D Mark II is dan een lullig apparaat :P

Maar... ik vind de 60D een super tof ding !! Waarom ? Nou... =>

- Knoppen lay-out _O_
- Manual Audio settings die de 7D mist :'(
- Zo'n gek scherm kan soms best handig zijn bij Macro toestanden of video eventueel !!

Duusch... het is maar net wat je nodig hebt of simpelweg wil hebben ;)

* nero355 wil stiekem steeds meer en meer een tweede body naast de 7D en de 60D is best schattig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

beetje jammer dat de 7D eigenaren niet happen -O-
nero355 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:07:
[...]

Als je eenmaal de focuspunten plaatsing van een 7D gewend bent dan wil je niet anders : Zelfs een 5D Mark II is dan een lullig apparaat :P

Maar... ik vind de 60D een super tof ding !! Waarom ? Nou... =>

- Knoppen lay-out _O_
- Manual Audio settings die de 7D mist :'(
- Zo'n gek scherm kan soms best handig zijn bij Macro toestanden of video eventueel !!

Duusch... het is maar net wat je nodig hebt of simpelweg wil hebben ;)

* nero355 wil stiekem steeds meer en meer een tweede body naast de 7D en de 60D is best schattig :+
ik ben geen filmer dus audio gebruik ik nooit :P
en ik dacht vroeger dat een uitklapscherm ook heel handig zou zijn, maar ik gebruik het helemaal nooit _O-

ik vind de 60D gewoon een 'lekker' toestel, niet te groot, niet te zwaar, wel stevig
alles zit erop wat ik nodig hebt en er komen zeer goede foto's uit
en ik verbaas mij er altijd weer over dat 60D sneller aanvoelt dan de 5D2

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Gisteren de 60D aangeschaft, die mijn 400D vervangt. Wat een prachtig en heerlijk toestel, heb nog niet veel kunnen proberen gisteravond, maar heb nu al geen spijt van deze investering!

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 11:24
Voor degenen die nog twijfelen over de upgrade naar een 60D: niet doen! niet twijfelen, wel upgraden!

Ik heb hiervoor een 450D gehad icm de 18-55 kitlens en de 50mm 1.8II lens. Op een gegeven moment voelde ik me beperkt door de 450D en wilde graag een nieuwe body. De 60D met 18-135 kitlens was te koop en ik heb deze icm de sigma 30mm 1.4 gekocht.

Absoluut nog nooit spijt van gehad. geen twijfel, niks! Wat een fantastische body en wat een fantastische lens is de sigma. Vergeleken met de 450D is de gewichtsverdeling echt heerlijk, ik heb niet eens de behoefte aan een grip bij de 60D waardoor deze toch compact blijft. Qua grootte is het ook net iets fijner omdat je de camera steviger kan vasthouden. Mocht je denken dat deze camera van plastic is, dat is alleen op papier zo. Als je de 60D vasthoudt dan doet deze absoluut niet onder voor een 20D met magnesium behuizing die ik ook veel heb vastgehouden.

Het scherm bied enorm veel voordelen, foto's kan je stukken beter beoordelen op scherpte en voor film heb je een ongelofelijk goed scherm om mee te werken. Daar bovenop komt nog eens dat het scherm kantelbaar is wat ik zelfs meer gebruik dan ik ooit had gedacht, voor film maar ook voor hoge/lage foto's icm live view en manual focus. Het info schermpje op de bovenkant van de camera werkt ook heel fijn om snel instellingen te doen en lichtmeting te checken. Ook is het menu net wat mooier en makkelijker.

De instellingen zelf zijn ook makkelijker te doen door een tweede scrollwiel en betere knoppen lay-out in het algemeen. Ik zou nooit meer terug willen naar een enkel scrollwiel, vooral omdat ik altijd in M schiet!

De 18MP sensor is toch ook echt een serieuze stap omhoog vergeleken met de sensor van de 450D. Meer megapixels terwijl op 100% crop foto's nog steeds bruikbaar zijn is natuurlijk een groot voordeel. En in slechte licht omstandigheden ben ik enorm blij met mijn keuze voor de 60D: de ISO kan tot 6400 en is tot 1600 echt zonder problemen te gebruiken! 3200 is nog steeds prima maar dan wordt de ruis wel zichtbaarder. De iso eigenschappen alleen zijn al een valide reden voor een update!

Ik heb zelf laatst een Canon ef-s focus screen (matglas) in mijn 60D gezet en dit geeft icm de sigma 30mm 1.4 een heerlijke viewfinder. Mooi groot en door het nieuwe matglas ook met goede DOF weergave met snelle lenzen.

Mocht je twijfels hebben, dan hoop ik deze hierbij weg te hebben gehaald: de Canon 60D is absoluut een top camera en ik maak nu met nog meer liefde foto's!

edit: @hieronder: ik heb het even aangepast, thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
SgtCaffran schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:18:
Voor degenen die nog twijfelen over de upgrade naar een 60D: niet doen!
Voor de duidelijkheid: Wel upgraden, niet twijfelen!

Het staat er wat verwarrend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 04-07 21:07

slaay

Natuurbeleven.com

Ik heb deze camera 2 weken geleden besteld bij MediaMarkt (in de winkel zelf) maar helaas blijkt deze nog steeds niet op voorraad te zijn.
Wanneer ik de Pricewatch bekijk zijn er winkels die gewoon binnen 1-2 dagen kunnen leveren, maar ook steeds meer die 2-3 weken als levertijd aangeven.
Volgens MediaMarkt kan Canon de leveringen niet aan en daardoor is er zo'n lange levertijd ontstaan.

Ervaren meer mensen dit? Dat de levertijd zo lang is van de 60D?

Voor de goede orde, ik heb alleen de 60D body besteld.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ik had hetzelfde bij de Saturn, ik had de 60D body besteld en heb daar bijna een maand op gewacht. Aangezien er nog steeds geen levertijd kun worden opgegeven heb ik de 60D met 18-55mm kit maar gekocht met hetzelfde korting percentage. De losse body had €730 gekost, nu heb ik voor €780 de kit, nog steeds een stuk goedkoper dan een losse body in de pricewatch dus! De lens moet ik alleen nog ergens zien te verkopen :P

Bij de Mediamarkt zou je hetzelfde kunnen proberen, voor zover ik begreep zijn de kits aardig verkrijgbaar maar zijn er weinig losse body's in de verkoopkanalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

primusz schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:52:
Ik had hetzelfde bij de Saturn, ik had de 60D body besteld en heb daar bijna een maand op gewacht. Aangezien er nog steeds geen levertijd kun worden opgegeven heb ik de 60D met 18-55mm kit maar gekocht met hetzelfde korting percentage. De losse body had €730 gekost, nu heb ik voor €780 de kit, nog steeds een stuk goedkoper dan een losse body in de pricewatch dus! De lens moet ik alleen nog ergens zien te verkopen :P

Bij de Mediamarkt zou je hetzelfde kunnen proberen, voor zover ik begreep zijn de kits aardig verkrijgbaar maar zijn er weinig losse body's in de verkoopkanalen..
Dank voor de tip!
Helaas verkopen ze bij de MediaMarkt de 60D niet met de 18-55 lens. Dit heb ik destijds als gevraagd, maar deze konden ze sowieso niet bestellen.
Dus dan toch maar even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
@woytek: ik kan je verhaal alleen maar onderstrepen. Kom ook van een xxx body af en is echt een vooruitgang in het kwadraat :D

Problemen met de voorraad komt nog steeds de nasleep van de aardbeving in Japan. Ik heb een lens in reparatie (problemen met diafragma) daar zeiden ze ook al wel dat een nieuw diafragma ook nog wel een probleem kon geven omdat dat uit Japan moest komen. Ook nieuwe voorraad qua lenzen en body's is nog steeds een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

slaay schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:57:
[...]

Dank voor de tip!
Helaas verkopen ze bij de MediaMarkt de 60D niet met de 18-55 lens.
Dat is op zich wel vreemd, misschien is het nog de moeite waard om het bij een andere verkoper na te vragen.. Eventueel zou je ook een andere kit kunnen overwegen, een nieuw objectief raak je op marktplaats oid wel kwijt voor die meerprijs (als je hem tenminste met de 16% korting kunt krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
Een iets beter objectief dan de 18-55 raak je wel kwijt. De 18-55 is niet zo veel animo voor. Miisschien kun je dan de kit met de 18-135 lens kopen. Deze ben je zo kwijt op MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:41

S913

Abusus non tollit usum

jip_86 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:01:
Problemen met de voorraad komt nog steeds de nasleep van de aardbeving in Japan.
Inderdaad, ik ben op zoek naar de 60D i.c.m. een 15-85mm, maar veel zaken hebben één van de twee niet (alles in één keer kopen is natuurlijk handiger/voordeliger, al is deze combinatie er bijna niet als 'kit') óf ik moet naar de andere kant van het land (iets minder prettig qua garantie e.d.).
Een hele puzzel dus, want op dit moment weten ook veel winkels niet wanneer je wel weer geleverd krijgen.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Reactie van Canon op de levertijden van de Canon EOS 60D:
... Verder hebben we geen informatie over de beschikbaarheid en de levertijden van de camera, onze excuses hiervoor. U kunt eventueel eens informeren bij een ander Canon verkooppunt bij u in de buurt, hopelijk hebben zij meer informatie over de levering. U kunt de beschikbare verkooppunten bekijken op de onderstaande webpagina:

http://www.canon.nl/Where_to_Buy/For_Home/index.asp
Vandaag naar MediaMarkt Eindhoven geweest. De EOS 60D incl 18-55mm hebben ze niet, kunnen ze ook niet bestellen.
De andere kit opties kunnen ze wel bestellen, maar geen op voorraad.

De laatste levering EOS 60D body's is op 26 mei 2011 geweest :o er staan nog 5 bestellingen voor deze body..

[ Voor 24% gewijzigd door slaay op 25-06-2011 11:16 . Reden: Naar MediaMarkt geweest... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
Mede tweakers,

Ik vroeg mij af met welke geheugen kaart jullie schieten in de 60D. Ik ben op zoek naar een groter kaartje 32 of 64 gig. Las ook verhalen omtrent kaartjes die weigeren of die niet meer gelezen kan worden. Het kaartje welke ik op het oog had was de kingston ultimate x 32 gig. Zijn hier ervaringen mee.

Mochten er ervaringen zijn met andere kaartjes welke goed zijn dan hoor ik dit ook graag.

Groeten,
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Nu online
Ik gebruik zelf Sandisk Ultra II kaarten, die komen er in benchmarks goed uit en HD opnemen gaat ook prima :) Ik gebruik overigens meerdere kaarten van 8 en 16GB ivm risico spreiding op reis. Als er dan wat mis gaat met het geheugen ben ik in ieder geval niet alle foto's kwijt.

[ Voor 43% gewijzigd door Nachtapotheker op 28-06-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Zijn er ook cijfers v.w.b wat de 60D zelf aan kan qua schrijfsnelheid? Die Ultra II (Class 4) is bijv. 9 MB/s, maar daarboven heb je ook de Extreme HD Video (Class 10) die 30MB/s doet en daarna zelfs de Extreme Pro die zelfs 45MB/s schrijft ... De prijs gaat natuurlijk ook exponentieel omhoog :|
Maar ik vroeg me af in hoeverre je dit soort verschillen (30 vs 45 is toch 50%) echt gaat merken in een 60D, want misschien schrijft hij zelf maar met max 30 MB/s?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
Ik gebruik in mijn 60D ook de ultra II kaartjes. Ik vind ze erg snel voor gewoon schieten en filmen. Maar wanneer ik op continuous burst schiet is de buffer met 16 foto's (RAW) vol. Het duurt dan eigenlijk te lang eer je er weer 10 achter elkaar kan schieten (circa 20 sec). Het is ook niet gek natuurlijk, Hij moet dan 250MB wegschrijven: 10 x 25 = 250MB, ca 20 sec. = ongeveer 12,5 MB per seconde. Ik weet niet of dit ongeveer de max is van de camera, iemand mee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ik heb het net even getest met een Extreme HD Class10 kaartje: ik haal 18 RAW foto's in burst en na ~13 seconden is het weggeschreven (write lampje gaat weer uit).
Dat is dus 400MB in ~15 seconden (wegschrijven begint al tijdens het bursten) = 27MB/s.
Ik heb het ook even met een DaneElec class10 kaartje van iBood geprobeerd, deze haalt een burst van 16 en het wegschrijven duurt >20 seconden. Over deze kaartjes waren al meer klachten dat ze de geclaimde snelheden niet halen en hier zie je dat dus duidelijk terug.

Een Class 10 kaartje kan dus zeker wel optimaal worden benut door de 60D maar tenzij je vaak RAW bursts schiet zal een wat langzamer kaartje ook wel voldoen :)
Als je nieuwe kaartjes koopt zal ik wel altijd voor snelle gaan, die paar ceten die het meer kost zijn het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Thnx voor de test. Het verschil tussen class 4 en 10 is nog wel te overzien, maar die Extreme Pro's zijn 1,5x zo duur als de class 10 (Extreme HD)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ik kan het niet 1,2,3 officieel vinden maar een beetje gegoogle leert me dat een 60D data wegschrijft 'up to Class10 speeds'. Dat is dus 30MB/s, de Extreme Pro's zullen met 45 MB/s dan niet veel toevoegen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
Denk ik ook niet. 27MB per sec is wel rap! Ik vind alleen de extreme HD's wel eg duur...

Mijn ultra II voldoen prima, heb toch eigenlijk nooit een burst van 16 foto's nodig. 5 is al veel tijdens sport en voor het volgende moment is er weer ruimte genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:35
S913 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:22:
Thnx voor de test. Het verschil tussen class 4 en 10 is nog wel te overzien, maar die Extreme Pro's zijn 1,5x zo duur als de class 10 (Extreme HD)
Valt wel mee: http://www.dataio.nl/inde...id=95&Itemid=53&TreeId=28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik weet niet waarom die Class 10 in jouw link zo duur is?
Ik keek naar deze: http://www.dataio.nl/inde...d=166&Itemid=53&TreeId=30
Daar is de Extreme Pro wel 1,5x zo duur als Extreme HD Video.

Maar wat nou het verschil tussen die Class 10 uit jouw link en die Class 10 uit mijn link is ...:?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
Goed om te zien dat er meer mensen vragen over hebben. Mijn voorkeur gaat uit naar de kingstond omdat die voor een class 10 kaartje 32 gig voor 45 euro op de mat ligt. Terwijl een sandisk naar de 70 euro schiet.

Tevens zit ik ook naar het feit te kijken als een kaartje dienst weigert. Je wil er niet aan denken als je op reis bent dat het kaartje het niet meer doet. Nu gebruik ik een 2 gig el cheapo kaartje en daar had de camera nu 1 keer moeite mee. In en eruit halen loste het probleem op.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit 2x losse kaartjes van 16 of 1x 32 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
2 losse kaartjes van een A merk. Daarom stop ik SanDisk in mijn camera. Ze zijn betrouwbaar en pesteren altijd hetzelfde. Ik ben niet bekend met de kwaliteit van Kingston maar volgens mij maakt het tegenwoordig niet zo veel meer uit of je nou een SanDisk, Kingston of een DaneElec kaartje koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik stik van de kaartjes tegenwoordig ... Ik ga voor 1 goeie van 16GB (of 32GB, ligt er aan wat er overblijft van mijn budget) en gebruik de (overigens ook goeie) 4GB's wel die ik bij mijn compact heb als backups voor als die 16GB er mee ophoudt. Maar die kans acht ik niet zo groot, want ik heb nog nooit problemen gehad met mijn SanDisk SD kaartjes, dus vandaar dat ik nu ook weer voor SanDisk ga.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Toch zit er best veel snelheidsverschil tussen de kaartjes. Een paar weken geleden dacht ik een leuke aanbieding te hebben op iBood van 2x 8GB DaneElec Class10/200x voor iets minder dan 20 euro. In de praktijk halen deze kaartjes echter amper 10 MB/s en zijn ze nog trager dan een fatsoenlijke Class6 kaart. De Sandisk Extreme kaartjes halen wel gewoon de geclaimde 30MB/s.

Op iBood zijn daar veel klachten over geweest (200x zou ook 30MB/s moeten zijn) maar DaneElec zegt aan de Class10 specificatie te voldoen (10MB/s sustained) en daar moet je het maar mee doen. Voor mij dus geen DaneElec meer. Als ik bij een volgende aanschaf geen betrouwbare reviews van een kaart kan vinden zal ik standaard Sandisk kopen, die hebben mij in ieder geval nog nooit teleurgesteld (gebruik ook al jaren Extreme CF kaartjes in m'n 400D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Even een "ervaringsverzoek": Wie gebruikt er hier een 60D i.c.m. een Canon 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM?

Ik ben nl. nog steeds hard op zoek naar een (goeie en goedkope) winkel (in de buurt) die ze beide op voorraad heb. Maar nou kwam ik even kort in gesprek met een verkoper, ook over het feit dat de 15-85mm niet standaard vanuit Canon als kit geleverd wordt bij de 60D.

Dat kwam volgens hem (als ik het goed begreep) omdat de 15-85mm wel goed werkt met de 60D, maar dat je in bepaalde gevallen (bijv. bij het gebruik van een zonnekap) last zou hebben van vignettering aan de randen. Niet ENORM, maar reden genoeg voor Canon om hem niet als kit te leveren. Zou iets maken hebben met de specifieke bouw, plaatsing flitser etc.

Hoe zijn jullie ervaringen met deze combi? In reviews en op fora heb ik hier nog niets over gelezen.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Geen ervaring, maar dat klinkt als een load of bollocks.
Er zijn "ik weet niet hoeveel" Canon lenzen, je kan ze niet allemaal als kit krijgen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

De 15-85mm heeft op elke body last van wat vignettering (niet ernstig, makkelijk te corrigeren), dat heeft weinig te maken met de bouw van de body en alle bodies waar hij op past hebben allemaal APS-C formaat sensoren.
Op een 7D krijg je ook een hele mooie schaduw als je de popup flitser gebruikt icm. de zonnekap :+
De 7D wordt wel geleverd als kit met de 15-85, dus ik snap die beredenering van de verkoper niet helemaal..

Prima combi verder hoor, lijkt me. Erg tevreden mee op m'n 7D in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
S913 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:48:
Even een "ervaringsverzoek": Wie gebruikt er hier een 60D i.c.m. een Canon 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM?

Ik ben nl. nog steeds hard op zoek naar een (goeie en goedkope) winkel (in de buurt) die ze beide op voorraad heb. Maar nou kwam ik even kort in gesprek met een verkoper, ook over het feit dat de 15-85mm niet standaard vanuit Canon als kit geleverd wordt bij de 60D.

Dat kwam volgens hem (als ik het goed begreep) omdat de 15-85mm wel goed werkt met de 60D, maar dat je in bepaalde gevallen (bijv. bij het gebruik van een zonnekap) last zou hebben van vignettering aan de randen. Niet ENORM, maar reden genoeg voor Canon om hem niet als kit te leveren. Zou iets maken hebben met de specifieke bouw, plaatsing flitser etc.

Hoe zijn jullie ervaringen met deze combi? In reviews en op fora heb ik hier nog niets over gelezen.
Heb hier een 60D en 15-85. Ben nu een paar honderd foto's verder sinds de aanschaf en heb denk ik 1 á 2 foto's gehad die vignetting hadden. Niet heel veel en zeer gemakkelijk te corrigeren, 99% van de foto's gaat wel goed eigenlijk.

Ik vind de lens en body in ieder geval een fantastische combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Nu online
S913 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:48:

Ik heb zelf deze combinatie en dat kan voorkomen ja.. Ik had deze lens al op de 450d en het lijkt wel alsof je t op de 60d iets meer ziet. Voor jpg zit in de 60d echter al een correctie ingebakken en dat werkt redelijk goed en bij fotograferen in RAW voldoet t lens correctie profiel over het algemeen prima.
De foto's die eruit komen zijn wel echt uitstekend, lekker contrastrijk en super scherp. Focussen gaat ook in alle omstandigheden uitstekend. In de USA wordt deze combi volgens mij wel als kit verkocht overigens :)

Edit: voor de stats heb nu denk ik 2-3 duizend foto's gemaak met deze lens en bij misschien 15 stuks was nog extra nabewerking nodig mbt vignetting. Goed te doen lijkt me :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nachtapotheker op 02-07-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ok, thnx guys! Was meer een dubbelcheck voor de zekerheid, hopelijk dat ik deze week deze combi kan gaan aanschaffen :)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Nu online
S913 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:09:
Ok, thnx guys! Was meer een dubbelcheck voor de zekerheid, hopelijk dat ik deze week deze combi kan gaan aanschaffen :)
Je zult er veel plezier aan gaan beleven. De enige lens nu op de markt die ik evt nog zou overwegen is de 17-55 F2.8 maar ja daar lever je weer bereik mee in. Moeilijk moeilijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Nachtapotheker schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:15:
[...] maar ja daar lever je weer bereik mee in.
En een tweede rib uit mijn lijf :P Die 15-85mm (plus natuurlijk de 60D en wat ander spul) kost me al een eerste rib en dan is die 17-55mm nog even een stukje duurder.

Eerst moet de eerste rib weer een beetje "aangroeien" voor ik verder ga investeren. Vandaar inderdaad ook de breder inzetbare 15-85mm als eerste lens.

[ Voor 18% gewijzigd door S913 op 02-07-2011 11:24 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
MIjn 60D met 17-40 heeft me ook een rib uit mijn lijf gekost maar iedere keer als ik mijn camera vasthoud krijg ik weer het gevoel van 'wat schiet dit toch lekker!!'.
Als je echt tevreden en blij bent met je camera maakt het al niet zo veel meer uit wat het gekost heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Precies dat vergeet je heel snel. Ik heb na een jaar al mijn 500D vervangen voor een 60D. Werkelijk nog geen moment spijt van gehad.

Iets heel anders. Op mijn 500D heb ik een batterygrip gehad. Nu op mijn 60D laatst een keer een beet gehad. Maar het lijkt me dat die greep veel breder is, iig anders dan de greep van de camera. Wat zijn jullie ervaringen ermee? Gebruiken jullie überhaupt een grip op de 60D. De noodzaak is er opzich minder omdat de body groter is dan een 500D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Grip zal wel breder zijn inderdaad. Mijn 7D-grip was ook voelbaar breder dan m'n 50D-grip. Maar ik zou niet zonder grip willen :P Met grip heb ik: meer grip (duh), 2 batterijen, handstrap én ik kan veel makkelijker portretfoto's maken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 21:20
Is dit een goede 32GB uitbreiding voor de Canon 60D? (pricewatch: Sandisk Extreme III SDHC 32GB Class 6) Staat Class 6 bij, maar is volgensmij gewoon Class 10. (mits je een shop hebt met de nieuwere versie).

Of raden jullie andere / snellere kaartjes aan? Mijn voorkeur ging wel naar een A-merk, zoals Kingston en Sandisk. Ga vanaf donderdag voor drie weken naar Frankrijk en wil dan wel de nodige SD kaartjes in bezit hebben ;). Heb nu een 8GB en een 4GB, maar daarmee red ik het geen drie weken ben ik bang...

[ Voor 26% gewijzigd door iMick op 03-07-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
Snel genoeg voor je 60D ;) sneller levert geen extra winst op. Er is trouwens ook een Geheugenkaartjes en kaartlezers topic. Spit dat anders ook even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
Even terug komen op mijn vraag; Vandaag 2x 16 gig kingston ultimate x ontvangen. Kaartjes claimen op de verpakking 20 mb / s read en 15 write. Tijdens de test met 50 mb seq in CrystalDiskMark halen ze 19.92 en 12.30. Klopt dus aardig naar mijn mening

Burts van raw voor 16 foto's duurt beduidend langer dan andere kaartjes, geklokt op zo'n 28 seconden totdat de buffer leeg is. Burst van s-raw; 30 foto's tegen 25 seconden. Kaartjes eigenlijk niet gekocht voor de snelheid meer voor de ruimte. Prijs staat naar mijn mening prima in verhouding tot snelheid en grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Nieuwe firmware voor de 60D:

Firmware Version 1.1.0 incorporates the following fixes and improvements.

Fixes a phenomenon where the wireless built-in flash settings are reset to defaults when the battery is removed from the camera.
Fixes an intermittent phenomenon where image-rotation information is not recognized correctly when shooting with the camera in the vertical position depending on the timing of the shutter release.

http://www.usa.canon.com/...os_60d#DriversAndSoftware

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 19:36
Als ik mijn 60D op filmen zet en de dop zit nog op de lens, krijg ik allemaal bewegende puntjes te zien als ik zoom. Is dit normaal?
Bij foto's krijg ik trouwens dode pixels te zien, ook bij zoomen, hoe test ik of het normaal is/binnen de grenzen ligt? En doet Canon er iets aan qua garantie?

[ Voor 42% gewijzigd door Dancing_Animal op 26-07-2011 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Op wat voor ISO zit je als je filmt met de dop erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 15:28

qless

...vraag maar...

Dancing_Animal schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 01:02:
Als ik mijn 60D op filmen zet en de dop zit nog op de lens, krijg ik allemaal bewegende puntjes te zien als ik zoom. Is dit normaal?
Bij foto's krijg ik trouwens dode pixels te zien, ook bij zoomen, hoe test ik of het normaal is/binnen de grenzen ligt? En doet Canon er iets aan qua garantie?
Bewegende puntjes? Klinkt als ruis

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Even een mogelijke simpele vraag met mogelijk een simpel antwoord, maar ik zit in de middle of nowhere in Noorwegen via mobiel internet, dus kan even niet uitgebreid internetten/googlen:

Vandaag viel me op dat ik als ik via de zoeker kijk, ik een 'stofje' zie. Echter de lens is schoon (lens is er nog nooit af geweest maar toch er even af gehad om beide zijden te checken), de protector is schoon, de zoeker is schoon (stofje zit ook steeds op dezelfde plek ook als ik bijv. schuin in de zoeker kijk). Maar met Live view is het stofje niet te zien, maar ook niet als ik de foto's bekijk op een low-res laptopje.

Dus waar zou dit stofje zich kunnen bevinden? Zoals het er nu uitziet lijden de foto's er niet onder, maar wil voorkomen dat ik thuis op mijn grote monitor de haren uit mijn hoofd trek :P

PS. Het lijk of het stofje een fractie scherper wordt als ik volledig inzoom, maar sowieso blijft het een wazig klein stofje.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-07 21:01

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Maak een foto van bijvoorbeeld een wit vlak diafragma op f/22. Zie je het vlek je dan ook op de foto ?

Het kan zijn dat je stof op de sensor hebt.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:36
Als je stofje door de zoeker ziet kan het natuurlijk nooit op de sensor zitten. Als het niet op de lens zit dan zit het waarschijnlijk op de spiegel of op het matglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:42

bladebla

<Piéééép>

Vandaag bij de Media Markt een D60 gekocht met zogenaamde 'stapelkorting'. Twee DVDtjes erbij uit de rommelbak en voor €765,- de body afgerekent. Ik meen dat de losse body niet overal goed bevoorraad is, dus dat was geluk.

Ik stap over van de 6 jaar oude 350D. Deze was voor mij nooit te klein, ook niet zonder grip, dus ik had wat vrees voor de toename van 220g in gewicht. Maar dat gaat wel goed komen.

Ben benieuwd hoe 6 jaar vooruitgang in de praktijk gaat werken. Accu ligt aan de lader en dan kijken we verder.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

@PowerUp: ok, dank. Dus het kan kloppen dat het stofje niet op mijn foto's terug zie en de foto's er dus niet onder te lijden hebben. Ik zag me al 1000+ foto's nabewerken om het stofje te verwijderen.

Als ik thuis ben maar eens rustig uitzoeken hoe ik de stofje wegkrijg ... Hij is er toch ook op e.o.a. manier op/in gekomen :-)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Of gewoon simpel op je viewfinder ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 03-07 21:57
^^ dit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

S913 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:01:
[...] zoeker is schoon (stofje zit ook steeds op dezelfde plek ook als ik bijv. schuin in de zoeker kijk).[...]
Of bedoelen we wat anders?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417214

bladebla schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:36:
Vandaag bij de Media Markt een D60 gekocht met zogenaamde 'stapelkorting'. Twee DVDtjes erbij uit de rommelbak en voor €765,- de body afgerekent. Ik meen dat de losse body niet overal goed bevoorraad is, dus dat was geluk.
.......
Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Kan hem voor de rest niet in de folders vinden. Ik zit nog te twijfelen tussen de 60D en de 600D. Grootste reden voor een nieuwe camera is omdat ik graag wil filmen en een stapje vooruit wil. (Heb nu de 1000D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 12:08
bladebla schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:36:

Ik stap over van de 6 jaar oude 350D. Deze was voor mij nooit te klein, ook niet zonder grip, dus ik had wat vrees voor de toename van 220g in gewicht. Maar dat gaat wel goed komen.

Ben benieuwd hoe 6 jaar vooruitgang in de praktijk gaat werken. Accu ligt aan de lader en dan kijken we verder.
He nog eentje, heb zelf bij de mediamarkt in Roermond een 60d en 2 sd kaartjes gekocht, kwam uit op 765 euro nogwat. De body is daar standaard E858 en ze hadden er vrijdag nog 4 liggen. Ik heb er van het weekend al behoorlijk wat mee gespeeld maar het is echt een hele vooruitgang (maar ja dat mag ook wel 1 familie hoger en 6 jaar ontwikkeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417214

Mmm, bij de mediamarkt in Arnhem heb ik uberhaupt de 60D body zonder lens niet gezien. Was dus ook niet in de aanbieding. Als iemand nog een winkel weet waar hij goedkoper is dan bij de pricewatch staat hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 12:08
Anoniem: 417214 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:02:
Mmm, bij de mediamarkt in Arnhem heb ik uberhaupt de 60D body zonder lens niet gezien. Was dus ook niet in de aanbieding. Als iemand nog een winkel weet waar hij goedkoper is dan bij de pricewatch staat hoor ik het graag.
De actie is helaas ook al voorbij. In Roermond hadden ze hem ook niet staan alleen het model met de kitlens stond ertussen. Tussen de dozen zaten wel een aantal andere kits, de losse bodys hadden ze achter in het magazijn liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Is het normaal dat er (een zeer minimale) speling zit tussen lens (15-85mm) en body (60D)? Het is echt minimaal (<mm), maar toch als ik helemaal uit- of inzoom voel je dat hij een tikkie "doordraait".

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:14

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

S913 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:04:
Is het normaal dat er (een zeer minimale) speling zit tussen lens (15-85mm) en body (60D)? Het is echt minimaal (<mm), maar toch als ik helemaal uit- of inzoom voel je dat hij een tikkie "doordraait".
is normaal :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

K, thnx. Wederom gerustgesteld :P

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Ik wil graag een 60D body. Nu lees ik hier op tweakers dan een aantal de 60D voor 770 euro hebben meegekregen bij Saturn. Iemand enig idee hoe? Met die prijs in het achterhoofd vind ik de 855 euro in de PW namelijk wat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Ik vind maar één post die Saturn noemt en die heeft gebruikgemaakt van een actie van de Saturn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
Heb hem ook voor die prijs, met 18-55 lensje. Wachten tot een BTW- of fotoactie, anders lukt je het nooit. (Was wel bij de Mediamarkt maar is zelfde concern)

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:51
Het is vrij rustig in dit topic, mag ik dus aannemen dat de 60D-gebruikers tevreden zijn met hun camera? :)

Momenteel heb ik zelf nog de 450D, maar wil graag een stap hoger, in 't kort gezegd: voornamelijk het filmen met DSLR lijkt mij een mooie functionaliteit, en betere body e.d. is ook mooi meegenomen. Na specificaties vergelijken kwam ik uit op de 60D uit. Zouden jullie 'm aan/afraden?

Verder, wat is een goede lens om standaard er op te hebben? (huidig gebruik: o.a. evenementen, dus ook met wat minder licht, liefst standaard wat zoom).
- Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS
- Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM
Of is er nog een andere lens, van ongeveer deze prijscategorie?

• Ventieldopje
60D is een prima camera als het je om een grotere body gaat, filmen kan een 550D net zo goed en is goedkoper ;) Tussen de crops zit dus geen verschil voor zo ver ik weet in film kwaliteit, mocht je betere kwaliteit willen moet je voor een 5D Mark II gaan :)

Als je op evenementen filmt kun je weg komen met een f/3.5 lens, voor foto's moet je naar primes kijken van maximaal f/1.8 zoals de Canon EF 50mm f/1.4 ;)

www.maartendeboer.net

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste