Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17-04 17:57
Zeker als je die volledige functionaliteit waarbij de tas snel een eenvoudig van sling naar rugzak getransformeerd kan worden zullen er wat straps los hangen.

Zelf heb ik de Peak design 5l sling. Die kan volgens dit filmpje op 2:50 (YouTube: Everyday Sling 5L - Size Matters) ook makkelijk verstelt worden. Ik heb dat nog niet voor mekaar gekregen. Verder overigens wel erg tevreden over de sling.

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-04 11:02

DirtyBird

Praktiserend denker

Dat ie als een tafeltje tegen je aan kan hangen is wel mooi voor wisselen van lenzen, maar ik denk niet dat het sneller is dan de peak design clip
En waarom een rits voor 'extra security' als dat kliksysteem al superveilig is?
Verder vind ik 200 wel aan de prijs, maar ik weet dat er ook conventionele tassen zijn voor dergelijke prijzen, dat is niet voor iedereen een issue. Leuk concept in ieder geval!

Panasonic Lumix G9 ~ Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ Lumix 100-300mm f/4-5.6 II

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:42
DirtyBird schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:38:

En waarom een rits voor 'extra security' als dat kliksysteem al superveilig is?
Als je met die tas rondloopt op je rug zal 'ie niet zo snel openen, en zelfs al doet 'ie dat, wordt 'ie nog tegen je rug aan gehouden.

Maar als je die tas ergens anders bewaart, bijvoorbeeld in je auto, wil je niet dat er iets die knop per ongeluk indrukt en je tas open gaat en alles los rondvliegt. En die rits zal ook helpen tegen regen/water. En een extra rits is weer een extra drempel voor dieven mocht je 'm even niet gebruiken. Dus ik kan genoeg redenen bedenken waarom die rits goed is om te hebben ;)
Verder vind ik 200 wel aan de prijs, maar ik weet dat er ook conventionele tassen zijn voor dergelijke prijzen, dat is niet voor iedereen een issue. Leuk concept in ieder geval!
Cameratassen vind ik sowieso vaak bizar duur, €200 valt me nog best mee eigenlijk, zeker voor een 'innovatieve' oplossing als deze.

Toen ik jullie reacties er net over las, en de video nog niet had bekeken, dacht ik dat het heel erg gimmicky zou zijn, maar na het zien van de video ben ik er wel gecharmeerd van eigenlijk :) Zou het wel willen proberen voordat ik het koop, maar ik kan me wel voorstellen dat het goed kan werken.

The devil is in the details.

Vanochtend vroeg opgestaan om te zien of het Sahara stof effect had:
ehtweak in "[Verzamel] Zonsopgangen en -ondergangen"

En idd, best wel bijzonder licht:

Veluwe-Renderklippen-Sunrise05 by Erik Haak, on Flickr

Mooie Plaatjes   

• MRIdev
@ehtweak Kun je aangeven wat er bijzonder aan is? Op deze foto (op mijn telefoon) komt het bij niet over. Foto is zeker niet verkeerd, maar ik mis het rode licht waar Weerplaza over schreef.
@MRIdev Dat is idd lastig te zien op een klein schermpje. :-(
Heb net ff getest, maar net zoals deze:
ehtweak in "[Verzamel] Zonsopgangen en -ondergangen"

Op het schermpje van een mobiel zie je idd weinig verschil c.q. bijzonders.

Kijkende op een groot scherm, fatsoenlijke resolutie en kleur-correct, zie het er wel anders uit. En zijn ook de nuance verschillen te zien.

Door het (Sahara?)stof in de lucht zie je zo'n rood-bruine gloed links/rechts boven de bomenrij op de achtergrond. En de tint van de lucht, van waar uit de zon achter/door de boom schijnt.

Mooie Plaatjes   

• MRIdev
@ehtweak Op mijn niet gekalibreerde laptopscherm zie ik inderdaad wat je bedoelt met de kleur boven de bomenrij, zeker de bruine tint. De zon blijst wat lastiger te zien.

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:55

Get!em

Oh die ja!

Tip: vanavond en morgenochtend komt de bulk-load aan saharastof aan. Dus kansen op wat intensievere kleur is aanwezig. (eigenlijk vanochtend al... maar die is weer voorbij :) )

https://pbs.twimg.com/media/EuwdXzzXcAM_dMu?format=jpg&name=large

[Voor 36% gewijzigd door Get!em op 22-02-2021 10:35]

Inderdaad, ik was 1-2 dagen te vroeg.
Blijkbaar is het zand langer onderweg. Wellicht morgen nog een poging...

Universiteit van Athene heeft een specifieke stofradar:

https://forecast.uoa.gr/en/forecast-maps/dust/europe

Dinsdag, vanaf middernacht zou er een flinke concentratie over ons heen moeten komen:

En vanavond ook een redelijk hoge concentratie:

[Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 22-02-2021 12:01]

Mooie Plaatjes   

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-04 11:02

DirtyBird

Praktiserend denker

Misschien een rare vraag, maar heeft de richting waar je in kijkt nog invloed?

Panasonic Lumix G9 ~ Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ Lumix 100-300mm f/4-5.6 II

@DirtyBird Uiteraard.
Als je de andere kant op kijkt, is het niet-rood. ;)

Kwestie van omdraaien dus. :)

Een voorbeeldje van afgelopen november. Opnames gemaakt vanaf vrijwel dezelfde plek (check de GPS metadata maar)

Kijkende naar de richting waar de zon opkomt:

Kadoelerveld08 by Erik Haak, on Flickr

180 graden omgedraaid, en dan zie je dit:

Kadoelerveld12 by Erik Haak, on Flickr

[Voor 76% gewijzigd door ehtweak op 22-02-2021 16:00]

Mooie Plaatjes   

Jullie weten trouwens wel dat foto's schieten op de Veluwe levensgevaarlijk is...
Ja, :Y echt waar hoor, het staat er echt:

:+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRIdev
Via Petapixel kwam ik deze komische aanpak van Peak Design tegen, tegen het kopieergedrag van Amazon. Amazon heeft daar blijkbaar een handje van.

YouTube: A Tale of Two Slings: Peak Design and Amazon Basics

Kanttekening om hier wel bij te maken is een opmerking van de lokale fotograaf dat Peak Design vaak hun producten eerst via Kickstarter probeert te slijten tegen een lagere prijs.
Klinkt goed:

https://www.dpreview.com/...d-with-unlimited-warranty

Wel jammer dat het eerst weer via crowdfunding campagne moet lopen...

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04:25
ehtweak schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:36:
Klinkt goed:

Ja dat kennen we... uiteindelijk is er toch te weinig animo of is het te duur, sta je dan..

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

Zeker zo'n bedrijf als Manfrotto; dan verwacht je niet dat ze op deze manier eerst proberen het geld voor die 'eeuwigdurende' service en garantie proberen binnen te harken... :-(

Geeft toch te denken over het vertrouwen in je eigen product. :/

Of beter gezegd: Vinten. (i.p.v. Manfrotto of Gitzo)
Wikipedia: Vinten

[Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 03-03-2021 22:16]

Mooie Plaatjes   

• MRIdev
Begon het zo ook niet met Olympus?
https://www.diyphotograph...-exiting-camera-business/

Het zou een slechte zaak zijn op concurrentie en keuzemogelijkheden.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:12

Wormaap

Moderator Foto & Video
ehtweak schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:36:
Klinkt goed:

Dit is een van de zeldzame gevallen waar ik crowdfunding niet eens héél onlogisch vind. Niet zo zeer om het geld op te halen om het product te maken, maar wel om animo te meten. De levenslange garantie en reserveonderdelen zitten natuurlijk in de prijs inbegrepen, en het is maar de vraag of mensen daarvoor willen betalen. Een crowdfundingcampagne is een makkelijke manier om die vraag te beantwoorden.
Het blijft natuurlijk een beetje flauw om ruim vooraf te moeten betalen, dat dan weer wel.

Ticking away, the moments that make up a dull day

@MRIdev Denk niet dat Nikons camera activiteiten snel zullen eindigen. :N

Zeker gezien dit recente interview:
https://www.dpreview.com/...-expected-within-the-year

En zoals ook laatst weer die NX Studio release.
ehtweak in "Het algemene Nikon topic"
nieuws: Nikon maakt NX Studio voor tonen en bewerken van foto's en video besc...
Duidt imho toch echt op een opgaande lijn. Weliswaar geconcentreerd op specifieke producten en toepassingen.
Maar misschien is dat ook wel beter dan te proberen van alle markten mee te snoepen. En dat ze zich meer concentreren op een beperktere doelgroep (?).

Mooie Plaatjes   

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:47

Royz

Kleurenblind!!

ehtweak schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:26:
@MRIdev Denk niet dat Nikons camera activiteiten snel zullen eindigen. :N
Dit kan natuurlijk zomaar een sneeuwbal effect worden als de geruchten steeds groter worden en ik denk dat er dan steeds minder mensen bereid zijn om te investeren in het systeem.

Fotografie Vlogs & Drone videos

• MRIdev
Het laatste wat een fabrikant zal doen is toegeven dat ze stoppen met een ecosysteem. Sony heeft heel lang geroepen dat ze de a-mount zouden blijven ondersteunen en ze hebben volgens mij nooit aangegeven dat ze het ermee stopte. Het is een beetje waar rook is, is vuur. Hopelijk klopt het niet, maar ik vond het de moeite om toch hier te posten.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:11
Onder het motto van “je kan niet vroeg genoeg beginnen” is mijn dochter (2jr.) hier minimalistische foto’s van haar potloden aan het maken (met een beetje hulp van papa ;) )

<3

-- edit --

Deze heeft ze gemaakt op bovenstaande foto.

Ben natuurlijk flink bevooroordeeld, maar denk dat we hier met een natuurtalentje te maken hebben. :P

[Voor 40% gewijzigd door PdeBie op 07-03-2021 20:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matje500
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 22:01
MRIdev schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:41:
Begon het zo ook niet met Olympus?
https://www.diyphotograph...-exiting-camera-business/

Het zou een slechte zaak zijn op concurrentie en keuzemogelijkheden.
https://nikonrumors.com/2...ont-exit-the-market.aspx/
Hier nog een stukje van iemand die wat meer op de cijfers in is gegaan. Uiteindelijk is het alleen Nikon die dit natuurlijk kan uitsluiten, maar de analyse in deze link klinkt mij wel plausibel en staat Nikon er beter voor dan dat sommigen het laten lijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:34
Vanuit de crew hebben we iets nieuws bedacht, foto uitdagingen, hopelijk doen jullie mee.
Zou wel leuk zijn dus kijk maar eens hier als je zin hebt. :)

Foto uitdaging: Textuur

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:36
Ik heb ook nog een uitdaging voor mensen die goed thuis zijn in Photoshop, het is geen rocket science maar het leek me dus wel een uitdaging om "de brief van ollongren" te ontcijferen: "de notities" ontcijferen

Er zijn al heel wat reacties binnengekomen en in de topicstart is alle tekst bijna compleet, maar omdat
a) bijna compleet niet compleet is ;)
b) in het verkiezing forum waarschijnlijk weinig photoshop expertise zit

hoopte ik dat hier iemand nog zou kunnen/willen helpen. Bvd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:54

bobcom

Dedicated dabbler

Vandaag in mijn krant een column van Jasper van Kuijk over hoe Amazon de Everyday Sling van Peak Design probeert te jatten en het antwoord van Peak Design daarop. Plus een hilarisch filmpje over hoe de copycatys van Amazon werken. Zou vaker mogen!

Sony, Fuji, van alles wat en steeds wat anders. En nu zelfs een webstek in aanbouw..

Acties:
  • +1Henk 'm!
https://www.dpreview.com/...hots-of-an-active-volcano

Vooral in 4K op een groot scherm; wow!

Deze spectaculaire beelden waren net iets te veel voor de gebruikte drone: :+

Toegegeven; de beelden zijn wel indrukwekkend! 8)

[Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 06-04-2021 23:32]

Mooie Plaatjes   

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:34
Gaaf hoor, dat is nu eens zinnig gebruik van een drone.Dit had anders je wenkbrauwen gekost gok ik.

Zijn die geluiden er nu onder gemonteerd trouwens?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

Pagina: 1 ... 91 92 93 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True