En welke prijsklasse hebben we het dan over?
Denk dat je bij de Pro modellen toch niet zo veel mist of wel?
Denk dat je bij de Pro modellen toch niet zo veel mist of wel?
Zijn dat enkel onderbuikgevoelens, of ook daadwerkelijk gestaafd door feiten? Want als ik kijk naar recent uitgekomen dslr's van Canon en Nikon, dan zie ik nog steeds allerlei fotoverbeteringen. Hogere resoluties, betere ruisprestaties, groter dynamisch bereik, meer fps, meer AF punten, etc.Scirocco schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:14:
Ik zie ook dat elke dslr vol gegooid wordt met allerlei video functie's en dat er steeds weer compromissen worden gemaakt bij de foto features.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
De videomogelijkheden was één van de redenen voor mij om voor de 70D te gaan. Daar hoeft geen professioneel ogende video mee gemaakt te worden, het was slechts om mijn (toen nog) aankomende dochter te gaan vastleggen. De 70D heeft wat dat betreft al zat dus verdere toevoegingen zijn voor mij niet belangrijk op dat vlak, maar ik zou de features van nu ook weer niet willen missen.Scirocco schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:14:
Even een kleine peiling onder de foto-tweakers
Er worden steeds minder dSLR's gekocht, omdat er zoveel andere type camera's en merken zijn die concurreren. Ik zie ook dat elke dslr vol gegooid wordt met allerlei video functie's en dat er steeds weer compromissen worden gemaakt bij de foto features.
Best leuk dat filmen, maar om een beetje fatsoenlijk video resultaat te krijgen met een dSLR moet je aardig je best doen. (stabilisatie, geluid, focus methode etc) Daarom heb ik nog steeds het idee dat de meesten misschien soms wel voor de gein wat filmen, maar er niks serieus mee doen. Als je dat wel wilt zijn er tal van andere en betere optie's.
De huidige dSLRS's zijn het gewoon net niet. Net niet helemaal de fotocamera die je wilt en ook net niet die video camera..
Ik denk al heeul lang: Mag ik ALSJEBLIEFT gewoon een dSLR met zoveel mogelijk fotografie features? Hou die video features maar voor een aparte videocamera lijn.
Hoe denken jullie tweakers hier over?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Smaken verschillen. De foto op zich is best cool, maar dat stukje video er in vind ik alleen maar storend en dat verpest de hele foto.Gonadan schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:56:
Schaamteloos gejat uit het bewegende plaatjestopic, zo kan je ook een mooie foto maken.
[afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat is puur om te laten zien hoe de foto is gemaakt. Maakt geen deel uit van de uiteindelijke fotoFiber schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:07:
[...]
Smaken verschillen. De foto op zich is best cool, maar dat stukje video er in vind ik alleen maar storend en dat verpest de hele foto.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat jij eigenlijk wil is dslr met ingebouwde computer waarop je alles kunt doen en dus je laptop/desktop niet meer wil gebruiken. Want afgezien van de 12fps en AF snelheid heb je het vooral over camera software. De hardware kun je al aardig vinden in de 7D2 en D500. Dat OLED scherm bovenop noemt Tony Northrup ook al een jaar of zo, maar afgezien van dat het er leuk uitziet zie ik nauwelijks toegevoegde waarde erin aangezien alle nuttige info al op het top lcd staat. Daarnaast kun je alles en nog meer achterop het scherm kwijt.Scirocco schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:04:
Ik wil een high end crop camera, zonder low pass filter, met goed systeem om foto's snel en makkelijk te kunnen delen (wifi, nfc etc zijn omslachtig), hoger resolutie scherm, fatsoenlijk OLED top display (doe maar alsof het 2016 is, Canon/Nikon), focus punten die beter verdeeld zijn over de zoeker, 1DX AF snelheid en instel mogelijkheden, >12fps. Software uitbreiding: zo'n beetje alles van magic lantern mag wel standaard worden, kan met een nieuwe camera niet wachten tot hij eindelijk gehackt is. Dus meer bracketing/stacking optie's, lange sluitertijden ondersteunen en een manier vinden om dit makkelijk en snel te gebruiken zonder een omreken tool op mn smartphone.
Misschien zelfs in-camera pano stitching en focus/exposure bracketing toepassen met RAW output.
Ik noem maar een dwarsstraat, maar er zijn zat features die wij nu voor lief nemen die al lang verbeterd konden worden.
Je hebt het gevoel dat de ontwikkeling van betere sensoren tegen gegaan wordt door video features. Precies: onderbuik gevoel. Vervolgens zeg je dat het al beter wordt. Dit terwijl er laatste jaren alleen maar meer video-features in camera's zijn gekomen. Dit spreekt je gevoel wel behoorlijk tegen moet ik zeggen.Verder heb ik vooral het gevoel dat de video features veel geld kosten wat de ontwikkeling van betere sensoren etc tegen gaat. Het word al beter, maar het zou wellicht al beter zijn als Canon hun dSLR's meer zou focussen op foto kwaliteit. Misschien door een aparte video camera lijn te starten zodat niet alles door elkaar loopt en er compromissen gemaakt moeten worden.
En dan daarna klagen over resolutie en accuduur.Universal Creations schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:45:
Dat OLED scherm bovenop noemt Tony Northrup ook al een jaar of zo
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt. Hij had dan ook 2 ideeën. OLED hoeft ook niet zoveel te gebruiken. Nu weet ik niet of OLED net zoals amoled aan kan blijven staan met zeer weinig stroomgebruik. Dit gebruikt mijn telefoon namelijk (Lumia 820) voor "glimp".Gonadan schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 18:43:
Dan hebben we het niet meer over oled lijkt me. Maar op zich wel een idee.
Amoled is in feite ook oled, maar dan specifiek ontwikkeld om weinig stroom te gebruiken. De kans is dan groot dat ze amoled of een soortgelijke techniek zouden inzetten.Universal Creations schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 18:48:
Klopt. Hij had dan ook 2 ideeën. OLED hoeft ook niet zoveel te gebruiken. Nu weet ik niet of OLED net zoals amoled aan kan blijven staan met zeer weinig stroomgebruik. Dit gebruikt mijn telefoon namelijk (Lumia 820) voor "glimp".
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat is net wat je eisen zijn, e-ink kan veel sneller veranderen dan één seconde. Volle pijp aan je diafragma draaien gaat hij waarschijnlijk niet bijhouden, maar de vraag is of je dat zelf wel doet.citruspers schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:39:
Alleen E-Ink ververst *nog* niet snel genoeg om het ook echt nuttig te maken. Persoonlijk zit ik niet te wachten op een camera waarbij ik aan het diafragma wieltje draai, om vervolgens een seconde te moeten wachten om te zien op welk diafragma ik nu zit. En vervolgens een kleine aanpassing te maken en weer een seconde moeten wachten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van mij mag heel dat top-lcd eraf. Kijk er serieus nooit opUniversal Creations schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:55:
Tsja, van mij hoeft dat top-lcd helemaal niet te veranderen. Gebruik het overigens zelden.
[ Voor 29% gewijzigd door tobiasvs op 22-02-2016 13:45 ]
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
made me smileI don't know enough about electronics to comment other than they are there and do electronic stuff. Somebody will tell us in the comments soon enough. Knowledgeable people always explain stuff I don't understand in the comments section. Less knowledgeable people explain stuff they don't understand in the comments section. Sometimes it's hard to tell which is which, though.
Same here.. en als ik in het donker sta kijk ik liever naar het subtiel verlichte top lcd scherm dan dat ik die lichtbak aan de achterkant aan gooi.tobiasvs schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:44:
Ik gebruik die top-lcd eigenlijk best vaak: liever een klein schermpje aan dan de grote LCD achterop met dito stroomverbruik. Bij mijn Fuji's is het gewoon op de dials zelf te zien (nog fijner). Heb eigenlijk niet het gevoel iets te missen op het schermpje van mijn 6D, dus voor mij is er geen noodzaak tot een vernieuwend OLED/E-ink/whatever top display.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Die kan je ook in 'Dark'-mode zetten natuurlijkChiron schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:23:
[...]
Same here.. en als ik in het donker sta kijk ik liever naar het subtiel verlichte top lcd scherm dan dat ik die lichtbak aan de achterkant aan gooi.
Schakelt bij mij automatisch over naar inverted / dark mode als het donkerder wordt, maar dan nog blijft het een lichtbak.PdeBie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:26:
[...]
Die kan je ook in 'Dark'-mode zetten natuurlijk
weet het niet meer
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ouch... Nikon laat bij veel modellen de laatste paar jaar wat steekjes vallen. Overigens hebben meerdere merken daar last van (Canon heeft dat oa met de AF van de 70D).Ventieldopje schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:34:
Zal het lang duren voordat de D500 / D5 terug gestuurd moeten worden vanwege mankementen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De D500 is al uitgesteld. Misschien is dat marketing technisch, maar kan me zo maar voorstellen dat ze zelf al iets ontdekt hebbenVentieldopje schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:34:
Zal het lang duren voordat de D500 / D5 terug gestuurd moeten worden vanwege mankementen?
[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 04-03-2016 11:28 ]
Ja, daarom staat het internet ook vol met dezelfde problemen met lichtsterke lenzen en het middelste AF punt....Gonadan schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:06:
Haha jij met je 70D AF.
Ik moet de eerste nog tegen komen dus heb ernstig het gevoel dat het veel groter gemaakt wordt dan het daadwerkelijk is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Onzin, zoek maar eens naar de 40D, 50D, 60D ... die hebben er allemaal geen last van. Overigens is het ook alleen het middelste punt van de 70D en zijn de andere punten prima. Inmiddels door zoveel mensen getest dat user-error wel uitgesloten is.Gonadan schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:08:
Als je er naar zoekt, zal je het vinden. Ik meen mij ook te herinneren dat jij zelf schreef dat je er het fijne niet van wist, daarom vind ik je wel nogal stellig op dit vlak door er steeds maar op terug te blijven komen.
Heb jij daadwerkelijk meerdere van de gevonden scenario's op internet doorgelezen om de achterliggende conclusie te vinden? Ik wel namelijk en in heel veel gevallen is het een gebruiksfout of slechte lens geweest, of andere oorzaken. Ook zijn er uiteraard bodies geweest waar het daadwerkelijk gewoon niet mee werkte, maar om nu te stellen dat de AF standaard problemen heeft slaat gewoon nergens op. Dat is pertinent onwaar.
[ Voor 12% gewijzigd door Ventieldopje op 04-03-2016 14:24 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Dat ik er het fijne niet van wist, was toen ik er voor het eerst mee geconfronteerd werd. Toen ben ik gaan zoeken en kijken of het echt een probleem was, of zoals wel vaker met lichtsterke lenzen; een user error. Dit bleek niet het geval te zijn. Vandaar dat ik nu best wel stellig ben.Gonadan schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:08:
Als je er naar zoekt, zal je het vinden. Ik meen mij ook te herinneren dat jij zelf schreef dat je er het fijne niet van wist, daarom vind ik je wel nogal stellig op dit vlak door er steeds maar op terug te blijven komen.
Universal Creations schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:55:
Dat ik er het fijne niet van wist, was toen ik er voor het eerst mee geconfronteerd werd. Toen ben ik gaan zoeken en kijken of het echt een probleem was, of zoals wel vaker met lichtsterke lenzen; een user error. Dit bleek niet het geval te zijn. Vandaar dat ik nu best wel stellig ben.
Dat de wereld zo zwart/wit is, is voor mij nieuw. User error uitgesloten, laat me niet lachen. Ik heb tijdens het lezen van al die klachten heel veel gebruikersfouten gezien. Daarnaast ook de vaker genoemde problemen met de 18-35 waarvan ik toch het vermoeden krijg dat die twee elkaar gewoon niet moeten.Ventieldopje schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:23:
Onzin, zoek maar eens naar de 40D, 50D, 60D ... die hebben er allemaal geen last van. Overigens is het ook alleen het middelste punt van de 70D en zijn de andere punten prima. Inmiddels door zoveel mensen getest dat user-error wel uitgesloten is.
In het 70D topic moet ik het nog beschrijven (dekstop stukWil niet zeggen dat jij er last van hebt, misschien een goed exemplaar of het is niet merkbaar met f/2.8. Met je 50mm f/1.8 is het sowieso lastig om goeie focus te krijgen maar als je eens vanaf statief gaat testen heb je grote kans dat je tegen het zelfde probleem aanloopt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Eigenlijk is het natuurlijk niet een opvolger van de D7*00's, de D500 gaat wel een hele andere markt bedienen verwacht ik.PdeBie schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:27:
[...]
De D500 is al uitgesteld. Misschien is dat marketing technisch, maar kan me zo maar voorstellen dat ze zelf al iets ontdekt hebben![]()
Al blijf ik hem wel in de gaten houden. Serieus leuke camera nog steeds. Hele fraaie opvolger van mijn D7000 zelfs denk ik......
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Universal Creations op 04-03-2016 17:47 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
www.maartendeboer.net
Ik had ook mazzel met een goede Sigma EX 50/1.4 die enkel wat micro-adjustment nodig had, maar verder goed focuste.Ventieldopje schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:56:
Ook heb je maar met één camera getest. Ik zeg toch ook gewoon dat je mazzel kan hebben met een goed exemplaar?
Ook voor mensen die helemaal gelukkig met hun huidige gear zijn en voorlopig niets kopen is het interessant om te lezen over de innovaties die zijn uitgebracht.Universal Creations schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:40:
Vooral voor iedereen die lijdt aan GAS...
weet het niet meer
"mirrorless" , met aanhalingstekens. Beetje gemiste kans dat ze daar een dikke SA mount op hebben. Alleen geschikt voor slr lenzenVishari Beduk schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:26:
[...]
En wederom Sigma die twee mirrorless camera's uitbrengt met Foveon sensor.
[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 04-03-2016 21:31 ]
ora et labora
Wat zijn echte AF punten? Alle dual-pixel sensoren van Canon hebben miljoenen fasedetectie AF-punten namelijkVishari Beduk schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:26:
Nikon die een autofocus maakt met 153 punten. Echte AF punten, dus niet die slappe aftreksels die in mirrorless camera's zitten. En een touchscreen op een pro camera.
Dat hadden ze al eerder.Pentax met een gesimuleerd AA-filter.
Had Nikon dat nog niet dan? De 70D had ook al dubbelkruis zover ik weet. En 7D2 gok ik ook.En eindelijk een fabrikant die erkent dat als je een lichtsterk objectief op een crop camera zet dat je dan een super goede auto focus nodig hebt: De Canon 80D heeft een heel interessant AF module. Met soort van dubbel kruis voor extra nauwkeurigheid voor het middelste punt.
Dat had de 70D blijkbaar ook al (had Gonodan laten zien).Daarnaast heeft die 80D ook in LiveView nog continue autofocus.
Zoals mrc4nl al aangeeft, is het een domme zet van ze om net zoals Pentax een hele tijd terug ook had gedaan: mirrorless met dslr registerafstand uitbrengen. Juist nu ze zo'n goede adapter hebben gemaakt, hadden ze gewoon een andere mount moeten maken met korte registerafstand waar ze dan ook zo'n goede adapter voor hebben. Ze hebben al een aantal leuke mirrorless primes die ze er dan zonder adapter op kunnen zetten.En wederom Sigma die twee mirrorless camera's uitbrengt met Foveon sensor.
[ Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 04-03-2016 21:57 ]
voor mij is mirrorless als er geen spiegel in zitmrc4nl schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:30:
[...]
"mirrorless" , met aanhalingstekens. Beetje gemiste kans dat ze daar een dikke SA mount op hebben. Alleen geschikt voor slr lenzen(en sa mount is niet veel animo voor) Dat is niet de spirit van mirrorless.
AF punten die op de sensor zitten geven alleen richting aan.Universal Creations schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:56:
[...]
Wat zijn echte AF punten? Alle dual-pixel sensoren van Canon hebben miljoenen fasedetectie AF-punten namelijkOf bedoel je de grote AF punten onderin een dslr die onder alle omstandigheden goed werkt?
Nee, dit is echt iets nieuws.Had Nikon dat nog niet dan? De 70D had ook al dubbelkruis zover ik weet. En 7D2 gok ik ook.
Ik bedoel tracking. Echt werkende tracking met 5 fps in LV.Dat had de 70D blijkbaar ook al (had Gonodan laten zien).
weet het niet meer
CorrectOrion84 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:04:
Ik denk dat PdeBie dat voor zichzelf persoonlijk bedoelt
Net zoals dat de D500 voor mij een hele mooie opvolger van mijn D750 gaat worden
D7100 vind ik een te kleine stap t.o.v. de D7000.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:07:
Ook voor PdeBie persoonlijk vraag ik me af of de D500 de body van voorkeur moet zijn, voor jou kan ik het me absoluut voorstellen.
Wat bedoel je dan precies? Want een onderwerp volgen doet hij al.Vishari Beduk schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:35:
Ik bedoel tracking. Echt werkende tracking met 5 fps in LV.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Om nog even terug te komen: Makes perfect sense.mrc4nl schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:30:
[...]
"mirrorless" , met aanhalingstekens. Beetje gemiste kans dat ze daar een dikke SA mount op hebben. Alleen geschikt voor slr lenzen(en sa mount is niet veel animo voor) Dat is niet de spirit van mirrorless.
http://www.dpreview.com/a...the-canon-eos-80d?slide=2Gonadan schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:07:
[...]
Wat bedoel je dan precies? Want een onderwerp volgen doet hij al.
weet het niet meer
Ze maken ook lenzen voor mirrorless camera's.Vishari Beduk schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:19:
Om nog even terug te komen: Makes perfect sense.
Sigma is in de eerste plaats een fabrikant van DSLR objectieven, dus logisch dat hun camera daarop aansluit.
Niemand gaat nu hierom Sigma-mount lenzen aanschaffen als je dat nu suggereert.Daarnaast is dit niet los te zien van de MC-11 adapter, die ook Sigma-native objectieven ondersteund. Daarmee kan je een Sony Alpha en een Quattro voorzien van precies dezelfde mount, en dat maakt de aanschaf van objectieven met die mount minder risico vol.
weet het niet meer
Ik ben fotograaf en klimmer en wist van de dag af, maar helaas kan ik niet. Wel balen, want het is inderdaad wel tofVishari Beduk schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:42:
Morgen is het eigenlijk veel te mooi weer om binnen te blijven, maar mocht je niets te doen hebben en je vindt Professional Imaging te druk dan kan je naar de Bergsportdag in Utrecht komen.
http://bergsportdag.nkbv.nl/
Ook als je niet van klimmen houdt kan je tenslotte best leuk foto's maken in de bergen
Interesant, wandelen/bergklimmen vind ik gaaf. ik heb morgen zin om te genieten van het mooie weer en ergens naartoe te gaan om te wandelenVishari Beduk schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:42:
Morgen is het eigenlijk veel te mooi weer om binnen te blijven, maar mocht je niets te doen hebben en je vindt Professional Imaging te druk dan kan je naar de Bergsportdag in Utrecht komen.
http://bergsportdag.nkbv.nl/
Ook als je niet van klimmen houdt kan je tenslotte best leuk foto's maken in de bergen
ora et labora
Klopt hoor, mijn interesse is ook vooral vanuit klimmen. Qua fotografie zag ik wel wat gear/mogelijkheden langs komen. Maar klopt, je moet er vooral heen gaan als je berg wandelen/klimmen leuk vind, of outdoor activity in het algemeen wel.inquestos schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:24:
Vorig jaar bezocht*, maar ik begrijp de insteek van fotografie niet, buiten het feit dat je op de foto gezet kan worden?
*voornamelijk tentjes met reisorganisaties en winkels
weet het niet meer
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 13-03-2016 22:04 ]
ora et labora
Die tweede!!!Vishari Beduk schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:37:
Wisten jullie datjes:
Rotterdam is zo groot, dat het al donker is aan ene kant terwijl het nog licht is aan de andere kant.
[afbeelding]
Rotterdam groot by Vishari Beduk, on Flickr
En dat in de haven van Rotterdam sommige kades een mooie ronding hebben.
[afbeelding]
Rotterdam krom by Vishari Beduk, on Flickr
Gelukkig is er (nog) geen limiet aan het posten van Rotterdam pano's
Inderdaad de Euromast (staat ook in de tags).mrc4nl schreef op zondag 13 maart 2016 @ 22:03:
genomen vanaf de euromast? Die 2e vind ik echt gaaf omdat goed in de verre kan kijken.
Oja en ik ben vandaag dus naar die bergsportdag geweest. Mildly interesting. ben wel wat wijzer geworden over backpacks.En Slacklinen of rotsklimmen kan ik blijkbaar niet
weet het niet meer
Ik was er van 12:30 tot iets van 14:30 daarna ben ik naar soest gegaan om te genieten van het mooie weer.Vishari Beduk schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:00:
@UC & marceltuit: Bedankt![]()
[...]
Inderdaad de Euromast (staat ook in de tags).
Vreemd dat ik je niet gezien heb op de bergsportdag. Maar dat kan ook komen omdat ik ook nog van de zon wilde genieten in Utrecht zelf (met de rode Oly).
ora et labora
Verwijderd
Soest is erg mooi. En voor mij in ieder geval goed te doen. Kan ik gelijk eens bij moeders op visite in A'foortmrc4nl schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:47:
[...]
Ik was er van 12:30 tot iets van 14:30 daarna ben ik naar soest gegaan om te genieten van het mooie weer.
Soest (lange duinen) heeft voor mij de potentie als locatie voor een herfstmeeting. maar uiteraard eerst eens kijken wat de zomer doet voordat ik een datumprikker maak.
Wilde hem ook net posten
Dat kan natuurlijk ook door een ander gedaan zijn voordat het in een stockfoto archief beland is.Universal Creations schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:55:
Er is tekst van de lens weggepoetst, dus iemand heeft toch echt wel bewust "Fujinon" weggehaald.
[ Voor 36% gewijzigd door Orion84 op 16-03-2016 16:12 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Afbeelding is inderdaad afkomstig van een reeds schoongepoetste stockfotoOrion84 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:57:
[...]
Dat kan natuurlijk ook door een ander gedaan zijn voordat het in een stockfoto archief beland is.
Maar wel behoorlijk slordig ja
Verwijderd
Zie ook Back-Button-Focus, wellicht daar meer op zijn plaatsVerwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 02:30:
Ik ben nu al een tijdje aan het fotograferen met de instelling back focus button, en ik heb nog niet eerder zoveel onscherpe foto's gehad. Foto's die ik op de normale manier scherp had zijn nu vaker onscherp dan scherp. Ik focus met de bfb en druk af. Of moet ik heel eventjes wachten en dan afdrukken? Het is niet wennen. Ik weet wat ik doe en denk niet meer aan de oude manier. Ik fotografeer veel tussen f1.4 en f4.0 met de Sigma 30mm (erg fijne lens).
Ik vind het bijzonder jammer want ik had graag een paar goede foto's gehad met voor mijn dochtertje waar ze een knuffel krijgt van Megamindy (de echte). Iemand een idee wat ik beter kan doen, verbeteren?
(Gisteren naar Wildlands in Emmen geweest. Veel foto's gemaakt. Zal morgen eens kijken hoe die zijn geworden.)
www.maartendeboer.net
ora et labora
Je bedoelt het attractiepark?mrc4nl schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:10:
Zijn er nog mensen die dit weekend naar het vernieuwde dierenpark emmen gaan?
www.maartendeboer.net
Verwijderd
Ik voorzie veel fotoworkshops/-walks daar gehouden worden in de nabije toekomstVerwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 02:35:
De jungle is een walhalla voor fotografen.
Nee dat loopt nog steeds vanuit HQ, maar de afdeling die ermee bezig is/gaat heeft het eigenlijk te druk en komt er niet aan toe. Dus verwacht dat niet zozeer meer in het voorjaar. Weet wel dat het plan ook niet is afgeschoten en de wens er nog steeds is.Barrycade schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:03:
Ik kan het topic niet meer zo snel vinden, maar verleden jaar was er toch een inventarisatie of we een Tweakers Fotografie meeting zagen zitten.
Is dat een stille dood gestorven?
Niets concreets. Wel dat omgeving soest een kandidaat is voor een najaarsmeet. Iets dat ik al vaker heb georganiseerd.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:32:
Hoorde ik Frank niet iets zeggen over een meeting dit jaar?
ora et labora
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Verwijderd
Persoonlijk zou ik eind mei niet doen, eerder ergens in augustus. Maar dat is puur om wat ik gezien heb van het park in de pre opening. Ik vind het nog een te kaal park om er dit jaar voor de tweede keer heen te gaan. Maar een ander kan het wel mooi vinden dus ik wil ook niemand ontmoedigen om wel te gaan.Er is een foto pool op Flickr van het nieuwe park: https://www.flickr.com/gr...adventure-zoo-emmen/pool/Nomad schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:13:
[...]
Nee dat loopt nog steeds vanuit HQ, maar de afdeling die ermee bezig is/gaat heeft het eigenlijk te druk en komt er niet aan toe. Dus verwacht dat niet zozeer meer in het voorjaar. Weet wel dat het plan ook niet is afgeschoten en de wens er nog steeds is.
Op korte termijn is een meeting naar Themapark Emmen (Wildlands) misschien geen gekke meeting. Een hoop mensen zijn wel nieuwsgierig hoe het daar geworden is. En als we dat over een 2 maandjes doen, is en het weer hopelijk beter en de aanvankelijke drukte misschien iets minder.
Mini animo check hier, is een Wildlands meet zo rond eind mei een leuk idee om voor ons te organiseren?
Dat was het. Ik kon niet meer op de locatie komen.mrc4nl schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:29:
[...]
Niets concreets. Wel dat omgeving soest een kandidaat is voor een najaarsmeet. Iets dat ik al vaker heb georganiseerd.
Ik ben trouwens wel in voor een meeting in emmen deze zomer. Als de moderators dat willen organiseren. Wel jammer van de hoge entreeprijs, maar dat heb ik er wel voor over.
Ik zoek vaak op afeeldingen als ik iets niet kan vinden. Via de afbeelding kom ik dan meestal wel op een site die iets verkoopt wat ik via een normale zoekopdracht niet kan vinden.Moby schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:47:
Pff ik ben al een half uur op zoek naar een officieel hoesje voor de Canon 580 EX II. Het lijkt wel alsof deze niet te koop zijn?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2016 16:54 ]
Bij die definitie zou urban exploration ook altijd in faux-HDR moeten zijn en landschappen altijd met een groothoek lens geschoten moeten worden. Dat veel mensen het doen en daar blijkbaar hun redenen voor hebben (al zal het gros papegaaien zijn) mag niet uitmaken.Fireshade schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 01:10:
Nu straatfotografie 'verplicht' zwartwit lijkt te zijn, wel verfrissend om dat eens in mooie kleuren te zien.
http://petapixel.com/2016...dding-photographers-lens/
Vaak wordt gezegd dat zwartwit beter is omdat je niet wordt afgeleid door kleur. Maar deze kleuren voegen toch wel een extra beleving toe.
www.maartendeboer.net
weet het niet meer
ora et labora
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee, ik laat geen gear vallen. Maar het waait gewoon hard, plus zand plus zee. Na een tijdje zat er gewoon een laagje zout/ zand op het frontement. En omdat mijn Nikon 105 uitschuift uit, zit er nu wat zand bij de afdichting.
ora et labora
www.maartendeboer.net
Die geeft nu vooral audio effecten. Met de beeldkwaliteit ben ik nog altijd erg blij mee.Ventieldopje schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:53:
Ben benieuwd wat voor verrassende visuele effecten je Nikon 105 nu nog meer geeft
[ Voor 36% gewijzigd door mrc4nl op 28-03-2016 20:03 ]
ora et labora
Zo heb ik ooit met flinke wind op het puntje van Vlieland(vliehors) gestaan. Daar was ik toch ook wel wat terughoudend met foto's maken zonder sealing en filters.mrc4nl schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:43:
Nee, ik laat geen gear vallen. Maar het waait gewoon hard, plus zand plus zee. Na een tijdje zat er gewoon een laagje zout/ zand op het frontement. En omdat mijn Nikon 105 uitschuift uit, zit er nu wat zand bij de afdichting.
dat moet ik dus thuis even schoonmaken
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 195% gewijzigd door Vishari Beduk op 02-04-2016 12:27 ]
weet het niet meer
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq