www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Op zich wel maar het miezerde horizontaal en leek af en toe wel op zandstralen. Gezond verstand zei me de apparatuur toch wat te beschermen.Ventieldopje schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:46:
Spul kan aardig wat hebben mits je je gezonde verstand gebruikt en naderhand goed schoonmaakt
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
ora et labora
Ik koop ze op, bij dezemrc4nl schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:19:
nog 2 erbij en ik zou de camera niet meer aanraken

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_Dyl8yXvu2E]
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 23:53 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Erg mooi wederom!leendertv schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:59:
nieuwe behind the scenes van Erik Johansson:
YouTube: Impact - Behind the Scenes (4K)
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Gewoon alsnog indienen. Grote kans dat je "uit coulance" alsnog betaald krijgt. Geen enkel merk is gebaat bij ontevreden klanten.Gonadan schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:45:
Je zal je toch maar ineens realiseren dat je vergeten bent om de bonnen voor de wintercashback in te dienen.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Waar Duck tape allemaal niet goed voor is. Zo ook mn a7RII bewerkt met ducktape, omdat het kan.Vishari Beduk schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:55:
Ik had het wel gehad met het rood van mijn camera. Maar durf (nog) niet de verfspuit te pakken.
Daarom als tussen oplossing mijn camera bewerkt met duct tape![]()
[afbeelding]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
http://www.bax-shop.nl/ga...lack/product-details.html
Sowieso een goed idee om zon rol spul bij je te hebben als je op locatie aan het werk bent, je kan er ook heel goed dingen mee repareren, of tijdelijk aan een muur bevestigen zonder het behang er af te trekken
[ Voor 58% gewijzigd door citruspers op 09-04-2016 11:05 ]
Misschien vragen naar het bekende, maar deze kartels en artifacts heb je niet op de bron afbeelding op je pc?Sj44k13 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:06:
Kan het kloppen dat Flickr gekke dingen met foto's doet? Ik zat gisteren foto's te kijken die gemaakt zijn met de tamron 24-70mm in originele resolutie en veel foto's vertoonde artifacts en rare kartels. Dit is me ook eerder opgevallen toen ik op Flickr originele resolutie foto's bekeek.
Flickr past namelijk wel, voor zover bekend, verscherping toe op de kleinere resoluties van de foto's, maar niet op het originele formaat.
Juist de originele afbeelding is soms crazy... Kan ook slechte nabewerking zijn maar lijkt me sterk. Zie het vooral als ik via pixel peeper foto's zoek.PdeBie schreef op maandag 11 april 2016 @ 07:51:
[...]
Misschien vragen naar het bekende, maar deze kartels en artifacts heb je niet op de bron afbeelding op je pc?
Flickr past namelijk wel, voor zover bekend, verscherping toe op de kleinere resoluties van de foto's, maar niet op het originele formaat.
Maar als je hem exporteert vanuit Lightroom (of Photoshop, of whatever) en je bekijkt hem dan op de pc. Dus voordat je hem upload naar Flickr. Heb je de artifacts dan ook al?Sj44k13 schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:17:
[...]
Juist de originele afbeelding is soms crazy... Kan ook slechte nabewerking zijn maar lijkt me sterk. Zie het vooral als ik via pixel peeper foto's zoek.
Ik bedoel dat ik soms artifacts zie bij de foto's van anderen. Doe van mijzelf hebben het niet.PdeBie schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:18:
[...]
Maar als je hem exporteert vanuit Lightroom (of Photoshop, of whatever) en je bekijkt hem dan op de pc. Dus voordat je hem upload naar Flickr. Heb je de artifacts dan ook al?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ooowww. ja dat werd niet duidelijk in je oorspronkelijke postSj44k13 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:15:
[...]
Ik bedoel dat ik soms artifacts zie bij de foto's van anderen. Doe van mijzelf hebben het niet.
Ja, dat hangt helemaal af van de eigenaar van de foto natuurlijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hmmm, dat is wel iets voor mij. Het is helaas niet echt bij de deur... Met een carbon monopod moet je toch een eind kunnen komen.
Wat anders: XXVI TIPA AWARDS (2016)
Zitten terechte winnaars bij, maar ook weer zeer vreemde keuzes.
Ik vraag me af of de categorie "Best Premium Camera" andere mededingers had naast LeicaUniversal Creations schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:55:
Wat anders: XXVI TIPA AWARDS (2016)
Zitten terechte winnaars bij, maar ook weer zeer vreemde keuzes.
En hij woont blijkbaar ook nog eens in IJsland :x
ora et labora
Dat is kunst in haar puurste vorm, die man weet zijn eigen draai te geven aan fotografie en heeft een eigen unieke stijl ontwikkeld.mrc4nl schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:53:
http://www.upcoming.nl/m/...eze-instagrammer-nog-niet
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Ik kijk dus met ongeduld uit naar je definitie van "kunst"AdmiralSnipe schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:48:
[...]
Dat is kunst in haar puurste vorm, die man weet zijn eigen draai te geven aan fotografie en heeft een eigen unieke stijl ontwikkeld.
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Dit.bobcom schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:07:
[...]
Ik kijk dus met ongeduld uit naar je definitie van "kunst"
~edit: Oké, tijd om even te nuanceren.
Wat mij betreft zitten die foto's een beetje op hetzelfde level als dit schilderij. Het verschil is dat men geen f*ck geeft om die foto's en er zelfs grappig bedoelde artikeltjes over schrijft, terwijl er voor het gelinkte schilderij ruim 86 miljoen dollar wordt neergeteld.
Kortom, mijn definitie van "kunst": Er is geen touw aan vast te knopen, net als aan deze foto's, dus is het kunst.
[ Voor 51% gewijzigd door AdmiralSnipe op 21-04-2016 22:38 ]
Kunst is vrij simpel, het moet moeilijk lijken en je moet excentriek zijn (of in ieder geval een vaag verhaal hebben). Met moeilijk bedoel ik niet alleen moeilijk maar ook zo ontzettend simpel dat het bjina moeilijk is om na te maken of om er op te komenAdmiralSnipe schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:22:
[...]
Dit.
~edit: Oké, tijd om even te nuanceren.
Wat mij betreft zitten die foto's een beetje op hetzelfde level als dit schilderij. Het verschil is dat men geen f*ck geeft om die foto's en er zelfs grappig bedoelde artikeltjes over schrijft, terwijl er voor het gelinkte schilderij ruim 86 miljoen dollar wordt neergeteld.
Kortom, mijn definitie van "kunst": Er is geen touw aan vast te knopen, net als aan deze foto's, dus is het kunst.
www.maartendeboer.net
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Niet met mij denk ik, ik ben het ook met je eens maar ik wou het punt aantstippen dat "kunst" nogal veel opvattingen heeft. De opvatting die jij het geeft ben ik het met je eens, dat is voor mij ook kunst als in "kunde", "vakmanschap". De opvatting die ik gaf is de commerciële kunst waar voor een schilderij met wat klodders abstracte verf al snel tienduizenden euro's voor neer wordt geteld.bobcom schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:14:
We verschillen blijkbaar van mening. Ik houd liever vast aan mijn eigen idee over kunst - er moet op zijn minst een verband met het werkwoord "kunnen" zijn. De markt staat daar voor mij buiten: of er 86 miljoen of algemeen applaus voor gegeven wordt zegt mij meer over de waan van de dag dan over de (intrinsieke) waarde van een werkstuk. Talent, kunde en gedrevenheid vind ik belangrijker dan de vraag of critici, de incrowd of types met te weinig smaak en te veel geld het geweldig vinden. Maar da's een discussie die je lang kan blijven voeren....
Naar mijn mening is het niet eens een discussie
www.maartendeboer.net
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Verwijderd
Daar moest ik ook aan denken. Hoe die man ook vertelt dat het een belangrijke serie werk is binnen wat hij "maakt" en hoe het een "echte Rob Scholte" is geworden door er zijn handtekening op te zetten...Sjekster schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:34:
Ik moest zo lachen bij DWDD pas. Daar zat Rob Scholte, die oude borduursels koopt via marktplaats, ze omdraait, inlijst en z'n naam erbij zet. Ok dan, dacht ik. Dat noemen we ook kunst, blijkbaar, de achterkant van andermans werk 'jatten'....

50 mm breed, 50 m langcitruspers schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:04:
Kleine tip: gebruik gaffa tape in plaats van duct tape, die laat veel minder lijmresidu achter en is makkelijker te verwijderen.
http://www.bax-shop.nl/ga...lack/product-details.html
Sowieso een goed idee om zon rol spul bij je te hebben als je op locatie aan het werk bent, je kan er ook heel goed dingen mee repareren, of tijdelijk aan een muur bevestigen zonder het behang er af te trekken
Enig idee hoeveel camera's ik hiermee kan beplakken?

Ach ja, ik heb in ieder geval voor de komende 20 jaar voldoende tape
weet het niet meer
Maar het is sowieso handig spul voor in en om het huis. Ik jaag er elk jaar wel minstens 1 rol doorheen denk ik.
Nog een tip: vervang de tape op je camera elke....6 maanden ofzo. Na een paar jaar wordt ook gaffa van die witte plakkerige troep.
Om hier nog even op terug te komen...mrc4nl schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:53:
http://www.upcoming.nl/m/...eze-instagrammer-nog-niet
Óf het was één grote marketingcampagne, óf Samsung heeft slim ingespeeld op de publiciteit die de man gekregen heeft.
http://www.samsung.com/nl/theworstinstagram/
(Nu lachen de Samsung marketeers weer in hun vuistje, ik deel het ook al...)
Bij deze de "schade"
De panasonic had een nieuwe coating gekregen

Buitenkant had ook wel wat zand

en weer schoon

Mijn nikon was een zandmagneet, die moest echt open om schoon te maken

ik heb m helemaal uit elkaar gehaald en weer helemaal in elkaar gezet
ora et labora
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lijkt me best mooi, al heb ik het geld er niet voor. Gewoon weer net als bij analoog pas achteraf zien of je foto gelukt is. En zelfs dat gaat niet heel snel, want hij schiet alleen RAW...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Speciaal voor de rijke hipsters die niet weten hoe je het schermpje achterop uit moet zetten...Fiber schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:24:
Back to basics: Een Leica zonder scherm achterop: http://www.dpreview.com/n...inder-with-no-rear-screen
Lijkt me best mooi, al heb ik het geld er niet voor. Gewoon weer net als bij analoog pas achteraf zien of je foto gelukt is. En zelfs dat gaat niet heel snel, want hij schiet alleen RAW...
Je moet er wel 1GB kaartjes instoppen, zodat je maar 36 opnamen per kaartje kunt maken. Ze hadden er eigenlijk een CCD in moeten stoppen, zodat je ook vergelijkbare ruisprestatie als met film krijgt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Uiteraard.
En toch snap ik het idee er achter wel: Meer om je heen kijken en meer concentreren op de foto's die je wil maken en minder met knopjes en instellingen spelen en vooral minder op een schermpje loeren...
Eigenlijk één van de redenen waarom sommigen nog steeds van analoog houden, maar dan zonder gedoe met ontwikkelen en scannen.
Maar goed, wij (ik) zijn duidelijk de doelgroep niet...

https://us.leica-camera.c...Leica-M/Leica-M-D/Details
[ Voor 21% gewijzigd door Fiber op 29-04-2016 22:06 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als je niet wil ontwikkelen en scannen, breng je je negatieven naar een centrale.
Maar inderdaad, wij zijn niet de doelgroep.
Zou je dan geen waarschuwing in je zoeker krijgen...? En/of een blokkerende sluiter...?Universal Creations schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:02:
En er dan thuis achter komen dat je lensdop op je lens zat....
* Fiber heeft werkelijk geen idee...
Kennelijk voor mensen die de zelfbeheersing niet hebben zich tot 'dem Wensentlichen' te beperken.Fiber schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:57:
...
En toch snap ik het idee er achter wel: Meer om je heen kijken en meer concentreren op de foto's die je wil maken en minder met knopjes en instellingen spelen en vooral minder op een schermpje loeren...![]()
...
Dat vond ik wel altijd een nadeel van rangefinders.... Eens een heel 120-rolletje zwart gehadUniversal Creations schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:02:
En er dan thuis achter komen dat je lensdop op je lens zat....
...
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 29-04-2016 22:11 ]
Dan ben ik opeens toch de doelgroep...begintmeta schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:10:
[...]
Kennelijk voor mensen die de zelfbeheersing niet hebben zich tot 'dem Wensentlichen' te beperken...
En super telewerk (200mm+ eqv) begin ik tegenwoordig niet meer aan. Te vaak gehad dat er gaten middenin de panorama zaten :x
[ Voor 27% gewijzigd door mrc4nl op 04-05-2016 19:45 ]
ora et labora
Kan wel, doe je alsnog Panorama. Maar ben je mee veel minder foto's klaar.
Al vraag ik me af of het resultaat we zo mooi wordt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus minder resolutie....Gonadan schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:16:
Kan wel, doe je alsnog Panorama. Maar ben je mee veel minder foto's klaar.
Universal Creations schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:20:
Dus minder resolutie....

Laat maar, tijd voor weekend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

De dag begint met een 'err' en de spiegel vast van de D750. Later zie ik dat de rits van het bovenvak van mijn rugzak vanzelf open gaat (waar mijn zware D7100 + Sigma 17-35 in zit). En nog weer later zie ik dat ook de rits van het ondervak kapot gaat (waar mijn nog zwaardere D750 + 70-200 f/2.8 in zit). En dat is niet handig als je op de motor bent. Gelukkig een stuk tape van de ANWB gekregen zodat ik naar huis kon.
Moraal van dit verhaal: ook dure rugzakken hebben een beperkte levensduur.
weet het niet meer
www.maartendeboer.net
Verwijderd
http://www.dumpert.nl/med...12/model_heeft_haast.html
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2016 14:00 ]
Tijd is geld! Denk dat ze ook weinig tijd hebben per outfit. Knap hoor (ja, niet hij maar wat hij doetVerwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:59:
Ik wilde jullie dit niet onthouden. Ik moest er wel om lachen. Maar hoe?
www.maartendeboer.net
Oh wow.. Typisch dat allebei de ritsen stuk gingen op hetzelfde moment.Vishari Beduk schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:55:
Heb ik weer![]()
[afbeelding]
De dag begint met een 'err' en de spiegel vast van de D750. Later zie ik dat de rits van het bovenvak van mijn rugzak vanzelf open gaat (waar mijn zware D7100 + Sigma 17-35 in zit). En nog weer later zie ik dat ook de rits van het ondervak kapot gaat (waar mijn nog zwaardere D750 + 70-200 f/2.8 in zit). En dat is niet handig als je op de motor bent. Gelukkig een stuk tape van de ANWB gekregen zodat ik naar huis kon.
Moraal van dit verhaal: ook dure rugzakken hebben een beperkte levensduur.
Een Lowepro Fastpack, die zijn toch niet zo duur meer tegenwoordig? En weet je 100% zeker dat je een 'echte' had? Van de Fastpack zijn er massa's neppers te koop, soms niet van echt te onderscheiden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Hij doet dat leuk. Maar doen ze dit nu volledig geautomatiseerd? Dat die camera ergens op focust en dan schiet?Ventieldopje schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:52:
[...]
Tijd is geld! Denk dat ze ook weinig tijd hebben per outfit. Knap hoor (ja, niet hij maar wat hij doet)
Nee, dat lijkt mij erg ongebruikelijkVerwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:33:
[...]
Hij doet dat leuk. Maar doen ze dit nu volledig geautomatiseerd? Dat die camera ergens op focust en dan schiet?
www.maartendeboer.net
Een nieuwe kopen is het probleem niet. Dat exemplaar van mij was gewoon 'op'. Jarenlang plezier van gehad. Ook mee rondgelopen met een 5D3 + 24-70 f/2.8 in het ondervak en een 5D2 + 70-200 f/2.8 in het bovenvak en nog wat water in het zijvak. Maar het houdt een keer op natuurlijk. En ik ben blij dat ik het op tijd ontdekte.Chiron schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:55:
[...]
Oh wow.. Typisch dat allebei de ritsen stuk gingen op hetzelfde moment.
Een Lowepro Fastpack, die zijn toch niet zo duur meer tegenwoordig? En weet je 100% zeker dat je een 'echte' had? Van de Fastpack zijn er massa's neppers te koop, soms niet van echt te onderscheiden.
weet het niet meer

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Krijgt zeker betaald per foto ofzoVerwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:59:
Ik wilde jullie dit niet onthouden. Ik moest er wel om lachen. Maar hoe?

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
http://fotofair.nl/
So much voor metalen lenshoods, ze lijken degelijk, maar de bajonet zit alsnog plastic in wat kapot kan gaan, en dan mag je ook nog eens 4x zoveel betalen als een orginele plastic hood.

(ja plastic third party hoods kunnen nog veel goedkoper, maar ik heb het nu over merkeigen)
ora et labora
Verwijderd
Vroeger was alles zoveel makkelijker.Vishari Beduk schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:29:
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien toch eens een groothoek objectief kopen
Ik heb een lens profile uit Adobe Camera Raw (het .lcp-bestand wat in principe gewoon text is) en daarvan wil ik een lens profile voor Capture One maken. Weet iemand hier toevallig of dat kan? Google is niet mijn vriend in deze.
C1 gebruikt geen ACR dus het bestand is sowieso niet 1:1 te gebruiken helaas. Omzetten met de hand (wat ik begrijp ook je bedoeling is) lijkt mij een onbegonnen zaak.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:10:
[...]
Vroeger was alles zoveel makkelijker.
Ik heb een lens profile uit Adobe Camera Raw (het .lcp-bestand wat in principe gewoon text is) en daarvan wil ik een lens profile voor Capture One maken. Weet iemand hier toevallig of dat kan? Google is niet mijn vriend in deze.
Het lijkt er op dat er geen tool is voor C1 om lens profielen aan te maken zoals er voor ACR wel is (lens profile creator).
www.maartendeboer.net
ik denk niet dat migreren gaat lukken maar misschien om uit te proberen:Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:10:
[...]
Vroeger was alles zoveel makkelijker.
C1 PRO 9 heeft een knopje "Lens Cast callibration"
en ik lees hier iets over universal lens calibrator
http://www.captureonecomp...=article&id=177&Itemid=89
doe er je voordeel mee
ora et labora
Verwijderd
Het was mooi geweest als ik die kant-en-klaar waarden op een of andere manier kon invoeren in Capture One, maar dat gaat dan helaas niet lukken.
Dat lijkt geen vervorming te corrigeren, maar alleen vignetting.mrc4nl schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:19:
[...]
ik denk niet dat migreren gaat lukken maar misschien om uit te proberen:
C1 PRO 9 heeft een knopje "Lens Cast callibration"
en ik lees hier iets over universal lens calibrator
http://www.captureonecomp...=article&id=177&Itemid=89
Vignetting kun je in C1 nog redelijk op het oog corrigeren aanpassen, maar vervorming niet - wat me veel belangrijker lijkt.

Vorige week had ik een telelens gekocht die nooit is aangekomen (verkoper blijft ook stil)
en net had ik iemand die een lens van mij wilde kopen, maar om zijn geld over te kunnen maken moest ik wel even zijn mobiel toegang geven tot mijn rekening.
Ja daaaaaag je maakt maar normaal je geld over, dat ik m langsbracht wilde ie ook niet

ora et labora
Ik zie daar nu al een weemoedige rijke filantroop zitten die dringend van zijn geld af moet terwijl niemand hem toegang wil geven tot hun bankrekeningmrc4nl schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:57:
Oplichters en marktplaats
Vorige week had ik een telelens gekocht die nooit is aangekomen (verkoper blijft ook stil)
en net had ik iemand die een lens van mij wilde kopen, maar om zijn geld over te kunnen maken moest ik wel even zijn mobiel toegang geven tot mijn rekening.
Ja daaaaaag je maakt maar normaal je geld over, dat ik m langsbracht wilde ie ook niet

www.maartendeboer.net
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2016 16:32 ]
Marktplaats verwijst je door naar de politie. En die andere pipo benaderde mij via whatsapp, en niet via email(=via marktplaats).Maar t zou denk ik wel een goede zet zijn van mij om aangifte te doen. Niet dat ik er zelf wat mee opschiet, maar het kan extra slachtoffers voorkomen.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:31:
Die mensen heb je wel even gemeld bij Marktplaats?
Die pipo die zijn mobiel met mijn rekening wou koppelen was trouwens scheutig met NAW gegevens, heeft een adresje in Groningen. De kerel van de telelens heb ik nooit meer dan een naam en rekeningnummer gekregen.
Gedoe met telelens baal ik echt van, was een sigma 100-400 voor Sony. Zeker niet populair (en dus ook niet interessant voor oplichters?)
Kortom, je moet met alles blijkbaar oppassen.
ora et labora
Wat dat betreft bevalt Ebay en Amazon me een stuk beter. Daar zijn het laatste jaar ook wel eens dingen niet aangekomen (moedwillig of perongeluk, dat weet ik niet) maar in alle gevallen was 30 seconden chatten met customer support voldoende om het volledige bedrag terug te krijgen.
Met eBay heb je wat dat betreft meer zekerheid en die besparen dan ook kosten noch moeite om je aankoopbedrag terug te krijgen en het op te lossen. Marktplaats maakt zich er wat dat betreft makkelijk van af en dat terwijl het een dochteronderneming is.
www.maartendeboer.net
Laatste tijd heb ik veel gebruik van gemaakt. mn A7 en GPS horloge heb ik ook persoonlijk opgehaald. Met weekend ov en tijd teveel gaat dat makkelijk.Ventieldopje schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:48:
Daarom betaal ik nooit vooraf voor dure dingenWil het altijd eerst zien, als ze dan al moeilijk gaan doen weet je hoe laat het is.
Bij de persoon met de telelens had ik ook eerst gevraagd of ik langs kon komen, maar dat kwam niet uit "I.v.m verhuizing" en hij bood aan om de lens te verzenden.
Volgende keer als ik langs wil komen en het komt niet uit, dan wacht ik wel een dag/week totdat het wèl uitkomt.
In het verleden is het altijd goed gegaan, maar door dit soort dingen ga je personen wantrouwen.

ora et labora
Bij zo'n tekst gaan bij mij alle alarmbellen al rinkelen en ben ik weg.mrc4nl schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:16:
[...]
Laatste tijd heb ik veel gebruik van gemaakt. mn A7 en GPS horloge heb ik ook persoonlijk opgehaald. Met weekend ov en tijd teveel gaat dat makkelijk.
Bij de persoon met de telelens had ik ook eerst gevraagd of ik langs kon komen, maar dat kwam niet uit "I.v.m verhuizing" en hij bood aan om de lens te verzenden.
Volgende keer als ik langs wil komen en het komt niet uit, dan wacht ik wel een dag/week totdat het wèl uitkomt.
In het verleden is het altijd goed gegaan, maar door dit soort dingen ga je personen wantrouwen.
Elk weekend staat er nog steeds een behoorlijke rij. Doordeweeks is het wel rustig doorgaans. Dus op een zaterdag zeker bijtijds gaan, of in de avond. Hij is tot 22:00 open.Vishari Beduk schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:29:
[afbeelding]
Het wordt tijd voor wat verse foto's, en ik wil daarom naar 'de trap' van R'dam.
Weet iemand of het daar nog steeds zo druk is? Of kan je er zaterdag gewoon rustig foto's maken?
http://www.bbc.com/news/science-environment-36438686
Ben wel benieuwd hoe scherpstellen gaat werken; om de focus te veranderen moet de opstelling van de blokjes aangepast worden, dus daar moeten ze wel nog even een oplossing voor vinden.
En dan blijkt deze oude foto mijn meest bekeken foto met nog steeds dagelijks views:

Canon 80D by Vishari Beduk, on Flickr
Gewoon een simpele foto van twee camera's op de eettafel die ik ooit voor de grap had gepost.
Blijkbaar zitten er veel mensen op '80D' te zoeken.

Bedankt voor de waarschuwingLeevmeister schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:36:
[...]
Elk weekend staat er nog steeds een behoorlijke rij. Doordeweeks is het wel rustig doorgaans. Dus op een zaterdag zeker bijtijds gaan, of in de avond. Hij is tot 22:00 open.
weet het niet meer
Verwijderd
Lol wel apart ja.Vishari Beduk schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:27:
Gewoon een simpele foto van twee camera's op de eettafel die ik ooit voor de grap had gepost.
Blijkbaar zitten er veel mensen op '80D' te zoeken.
Ik zie dat je op je foto zowel een prime als zoom hebt met dezelfde lichtsterkte en in feite beide mogelijkheid tot dezelfde brandpuntafstand. Daarom de vraag: doet die 28/2.8 het qua bokeh/algehele beeldkwaliteit het beter dan die 17-55/2.8? of waarom anders de keus om eigenlijk 2 dezelfde lichtsterke lenzen te nemen in hetzelfde bereik?