Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03

mrc4nl

Procrastinatie expert

CasGas schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:55:
[...]

Maar ik wil altijd snappen :)

Ik ga mijn complete gear niet meeslepen naar mijn werk :)
je kan altijd wat lenzen thuis laten ;)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mrc4nl schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:57:
soms twijfel ik om een LX100 aan te schaffen, maar meh ik hou niet zo van om 2 body's te hebben,
ik gebruik liever mn eigen camera voor de vollle 100%, die neem ik dan mee als ik serieuze foto's wil schieten.En als ik m niet mee heb: pech. De wereld vergaat niet als je een mooie foto niet heb kunnen maken

oftewel ik neem mn vaste camera mee voor de mooie kiekjes en anders niets.gewicht/volume is geen bezwaar zolang het maar in mn fototas past.
Je hebt toch een Panasonic GX7? Zo groot/zwaar is dat niet. Desnoods koop je een pancake-lens om hem compact te houden. De LX100 is ongeveer even groot als de GX7 + 20mm 1.7. Met de 14mm 2.5 heb je zelfs een compactere camera dan de LX100. Ook de 12-32 is compacter.

De LX100 lijkt me echt een fantastische camera, maar qua formaat is het geen opstap vanaf een GX7.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Ik gebruikte altijd een compactcamera naast m'n DSLR (momenteel EOS 40D). De laatste compactcamera was een Canon Powershot S80. Toen die kapot ging, heb ik een Olympus E-PL5 gekocht. Het idee was dat ik voor de dagelijkse kiekjes toch m'n smartphone zou gebruiken, dus de 'kleine' camera moest een stapje omhoog t.o.v. de S80 om precies tussen die smartphone en de DSLR te zitten. In de praktijk is die E-PL5 echter zo goed dat ik m'n DSLR eigenlijk niet meer gebruik. Hoewel ik voor de SLR wel een veel ruimer lenzenaanbod heb, is de beeldkwaliteit van de E-PL5 simpelweg beter, in alle opzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

link0007 schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:47:
[...]

Je hebt toch een Panasonic GX7? Zo groot/zwaar is dat niet. Desnoods koop je een pancake-lens om hem compact te houden. De LX100 is ongeveer even groot als de GX7 + 20mm 1.7. Met de 14mm 2.5 heb je zelfs een compactere camera dan de LX100. Ook de 12-32 is compacter.

De LX100 lijkt me echt een fantastische camera, maar qua formaat is het geen opstap vanaf een GX7.
Nouja "licht" *kuch* hij is toch wel even 402gr, een nikon d3300 is 430 gram. zoveel scheelt het niet

op een gemiddelde meet prop ik mn tas wel vol, compacte camera of niet, die tas gaat vol :9

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
De GX7 is best groot voor een MFT, maar hij ligt wel heerlijk in de hand. Dat gewicht zit geen moment in de weg, in tegenstelling tot de E-PL en E-P camera's van Olympus. Heb de GX7 en de E-P5 een dagje met elkaar kunnen vergelijken voor een test, en het is echt een wereld van verschil qua balans. De GX7 is perfect, maar als je de E-P5 (of mijn eigen E-PL5) met één hand vasthoudt lijkt het alsof er een onzichtbare hand op de linkerkant naar beneden drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
mrc4nl schreef op maandag 06 april 2015 @ 00:08:
[...]

Nouja "licht" *kuch* hij is toch wel even 402gr
En de LX100 is 390 gram. Scheelt dus niet veel. En met de 14mm, 20mm, of 12-32 zal je nauwelijks meer gewicht hebben.

Daarnaast is het ook een vaardigheid om te weten wat voor spullen je thuis kan laten. Veel spullen meenemen is makkelijk en de verleiding is erg groot. Precies weten wat je wel/niet mee hoeft te nemen is stukken lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

CasGas schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:33:
Wat gebruiken de mensen hier eigenlijk naast zijn/haar DSLR qua compact camera? Ik heb niet altijd zin om de dslr gear mee te nemen, maar iets compact is altijd wel handig, maar vaak genoeg grijp ik dan toch naar mijn telefoon, maar naderhand is dat eigenlijk toch wel weer jammer..
X100. Heerlijke camera, goede IQ, met f/2 genoeg DoF-mogelijkheden. Wel even opletten met de batterij-consumptie, 2 reserves is geen overbodige luxe. Fijn dingetje om mee te slepen als de tas al helemaal vol zit :) en tegenwoordig voor acceptabele prijzen te halen via Marktplaats.

[ Voor 5% gewijzigd door tobiasvs op 08-04-2015 11:19 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ook hier een X100, naast mn D700. En daarnaast nog een Lumix TZ-6. Eye-fi kaartje erin is ook erg prettig trouwens :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:02

B64

Ik heb al een aantal jaar een Canon S90 naast m'n Nikon D7000. Prima cameraatje. Uiteraard moet je goed opletten met het wat beperktere dynamische bereik, en produceert het ding ook op basis-ISO meer ruis dan de Nikon, maar het toestel bevalt me prima. Heerlijk compact zodat ik 'm werkelijk altijd bij me heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik had een Nikon P330 (oa met raw en A/T priority mode) maar ik ben em kwijt helaas. Was een heel leuk cameraatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Resolution isn't important. I pull plenty of 20 x 30" (50 x 75 cm) prints from 12 MP cameras, and they are stunning. Others make astonishing 40 x 60" (1 x 1.5 meter) prints from 6 MP cameras; it's all in your lens and mostly in your skill as a photographer. I wouldn't buy a D600 for its 24 MP resolution specification; you'll never use all those pixels unless you're printing 12-foot-wide murals.
Aldus Ken Rockwell

Is het meer MP hebben erg overrated of niet? Het is pas sinds kort dit soort camera's meer dan 12MP hebben zeg maar? Als ik een korte berekening maak zou ik 100 pixels per cm willen hebben voor een hoge kwaliteit print. Dan zou de foto 4500 x 3000 moeten zijn. Dan zou een 12 MP foto minder pixels bezitten dan die voorwaarde. Ken Rockwell heeft een reputatie, maar kunnen jullie je hierin vinden?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er wel wat in vinden
Als ik zo print maak is de bedoeling dat je het ook van een afstand bekijkt en niet met je neus boven op zit
Zelfde met de nieuwe tv
Klein tv's die u-hd hebben is ook nutteloos

Maar kan zijn dat ik me er in vergist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
In tegenstelling tot bewegende beelden hebben foto's wel degelijk voordeel bij een hogere resolutie dan je in 1 blik kunt bevatten. Bij UHD, 4k, 8k en dergelijke heb je er geen zak aan, omdat je dan met je ogen op korte afstand moet zitten om het onderscheid te kunnen zien met 1080p of iets hoger (weet niet precies waar de limiet ligt) en dan kun je namelijk niet meer heel het beeld zien. Best onhandig dat je bij het kijken van een film maar de helft van het beeld echt goed registreert, omdat je anders niets hebt aan 4k....
Maar goed, dat is wat ik vind van video op hele hoge resolutie. Het voordeel van foto's is dat je een hoge resolutie foto op je gemak kunt bekijken en de details kunt bewonderen. Hetzelfde geldt voor een groot schilderij
Dit staat overigens los van het kunnen croppen, wat je bij zowel foto als video kunt gebruiken. Dus 4k filmen zodat je wat kunt croppen, of 4k filmen zodat je met verkleinen net iets meer scherpte eruit kunt halen dan gewoon filmen op 1080p, dat heeft wel voordelen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bedankt beiden voor de input. Als de foto op klein formaat afgedrukt zou worden is een hoge resolutie sowieso niet nodig voor hoge kwaliteit. Maar goed, ik ben benieuwd of meer MP ook noodzakelijk is voor redelijk grote afrukken (45 bij 30 cm bijvoorbeeld). Maakt de pixelgrootte van een camera / sensor een verschil of is dat puur voordelig in situatie's met minder licht?

Is het zo dat het sinds de afgelopen jaren kwaliteit van de afdrukken hard in de lift zitten? Want de MP's stijgen wel behoorlijk..? Ik kan me voorstellen dat dat de kwaliteit op één of andere manier minder kan maken. Of ze hebben misschien iets nieuws uitgevonden waardoor dit zo snel kan stijgen (en de kwaliteit evenredig)?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Luxicon schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:24:
Maar goed, ik ben benieuwd of meer MP ook noodzakelijk is voor redelijk grote afrukken (45 bij 30 cm bijvoorbeeld).
Ik heb hier foto's aan de muur hangen in 70x50cm, ooit gemaakt met een Canon 350D (8Mp) en nog een beetje gecropt ook. Technisch gezien niks op aan te merken. Meer Mp op crop is niet noodzakelijk, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Toff schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 00:02:
[...]

Ik heb hier foto's aan de muur hangen in 70x50cm, ooit gemaakt met een Canon 350D (8Mp) en nog een beetje gecropt ook. Technisch gezien niks op aan te merken. Meer Mp op crop is niet noodzakelijk, imho.
Dat gaat ook prima, maar het punt is dat je er dan niet met je neus op kunt gaan staan om meer detail te ontdekken, want dat is er niet. 8MP is prima voor op normale kijkafstand, maar het mooie van foto's en schilderijen is, dat je de tijd kunt nemen om alle details in je op te nemen. Het is absoluut geen noodzaak, begrijp me niet verkeerd, want daarover denken we precies hetzelfde, maar het heeft wel degelijk zin. Ome Ken kan van alles zeggen, maar ik ben het oneens met hem over dit (en vele andere dingen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Universal Creations schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 00:07:
[...]
Dat gaat ook prima, maar het punt is dat je er dan niet met je neus op kunt gaan staan om meer detail te ontdekken, want dat is er niet. 8MP is prima voor op normale kijkafstand, maar het mooie van foto's en schilderijen is, dat je de tijd kunt nemen om alle details in je op te nemen. Het is absoluut geen noodzaak, begrijp me niet verkeerd, want daarover denken we precies hetzelfde, maar het heeft wel degelijk zin. Ome Ken kan van alles zeggen, maar ik ben het oneens met hem over dit (en vele andere dingen ;) ).
"Ome Ken" is zeker niet mijn vriend, ik vraag me zelfs af of hij wel een echt mens is, maar ik ben het niet met je eens, als je het over details hebt. Nu hangen de door mij genoemde foto's al een flink aantal jaren aan de muur, dus ik ga er niet meer dagelijks bovenop staan, maar ook van dichtbij is er genoeg te beleven aan de details. Meer pixels is nooit slecht voor de details natuurlijk, maar als "Luxicon" vraagt of 12 Mp genoeg is voor een foto van 45x30cm, dan is volgens mij het antwoord volmondig: "Ja". 50% meer pixels op 1/4 van het oppervlak van waar ik tevreden mee ben, dat moet toch genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
12MP is voor 45x30cm inderdaad wel genoeg. Maar 8MP benut absoluut niet de volle "resolutie" van je ogen als je afdrukt op 70x50. Of je dat nodig vindt, is natuurlijk een andere zaak. En uiteraard is er detail te zien, maar als je met bijvoorbeeld 24MP de foto had gemaakt en liet afdrukken op 70x50, had je meer detail kunnen zien. Tenzij het onderwerp niet zoveel detail heeft, dan is het zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:52
Maar dit ligt toch ook voor een groot deel aan het gebruikte materiaal? Bedoel bijv. het verschil in detail/scherpte op glanzend papier vs alu of canvas. Naar mijn idee kan je bijv. op canvas relatief gezien grotere afdrukken maken tov normaal glanzende afdrukken, enkel omdat de structuur in de basis al anders is dat de details bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Canvas laat veel minder details zien, waardoor het lagere resolutie problemen verdoezelt. Als detail niet belangrijk is, kan je prima op canvas laten drukken. Ik heb een foto op zowel canvas (hangt bij mijn ouders) als op fotopapier (hangt bij mij) laten afdrukken bij profotonet en er zit een groot verschil in detail.
Canvas ziet er mooi uit en werkt soms beter dan fotopapier, maar voor de beste kwaliteit kun je beter elders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Leuke feitjes om te weten. Zo over canvas afdrukken bijvoorbeeld. Gezien er echt meer details zichtbaar zijn denk ik dat het toch wel handig is om gebruik te kunnen maken van meer MP, ondanks dat ook 12MP best zal voldoen. Het lijkt me dat de foto's in tijdschriften bijvoorbeeld ook met dergelijke resoluties afdrukken / afdrukten. (dus bij wijze van ook ook wel 12MP). De Nikon D700 heeft 12MP en de D600 / 610 heeft 24MP. Dat is eigenlijk een gigantisch verschil.

Het volgende was ik ook benieuwd naar. Maakt de pixelgrootte nog uit bij het maken van afdrukken of heeft dat enkel invloed op de kwaliteit van de foto bij minder licht?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Voor tijdschriften heb je niet zo heel veel resolutie nodig, dan is 12MP al meer dan genoeg. Een tijdschrift is ongeveer A4 formaat, wat met 300dpi op ongeveer 9MP uitkomt.
De pixelgrootte heeft net zoveel invloed op papier als op je scherm. Als er voldoende licht is en je kunt gewoon het hele beeld van je sensor gebruiken voor een foto, dan maakt het niet zo heel veel uit. De hoeveelheid ruis en dynamisch bereik gaat uiteindelijk meer de doorslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:34
Nog meer leuk speelgoed een 360 camera voor 500 euro
YouTube: EEVblog #734 - Giroptic 360cam Kickstarter Prototype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Met dit mooie weer ga ik weer eens naar limburg om foto's te maken.

Ik vertrek wel een beetje laat, assen-roermond is al 3:15 uur, ben vandaag dus meer dan 6.5 uur onderweg :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:38
pffffffff, had je dat niet beter van het weekend kunnen doen? :P

Ik kreeg gisteren een onscherpe foto via whatsapp van m'n pa. Hij heeft een oude lens gekregen van een tante van mij, die ik mocht hebben. Lens is vrijwel ongebruikt en zou in perfecte staat verkeren.

Weet niet wat voor lens het is (foto is echt super onscherp), maar het lijkt op een oude 200mm M42 lens.

Ben heel benieuwd! Ga hem vanavond ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

PdeBie schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:13:
pffffffff, had je dat niet beter van het weekend kunnen doen? :P

Ik kreeg gisteren een onscherpe foto via whatsapp van m'n pa. Hij heeft een oude lens gekregen van een tante van mij, die ik mocht hebben. Lens is vrijwel ongebruikt en zou in perfecte staat verkeren.

Weet niet wat voor lens het is (foto is echt super onscherp), maar het lijkt op een oude 200mm M42 lens.

Ben heel benieuwd! Ga hem vanavond ophalen.
week-ov hè ;) , kost mij niets. (behalve tijd :X)

Ik weet nog niet precies waar in limburg ik naar toe wil, maar ik heb al eerder suggesties hier gevraagd en wat antwoorden gekregen.
(Valkenburg, Margraten, Mheer,Brunssummerheide)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
mrc4nl schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:10:

Ik vertrek wel een beetje laat, assen-roermond is al 3:15 uur, ben vandaag dus meer dan 6.5 uur onderweg :P
Pff blijf dan een nachtje in Limburg. Met dit weer kan je prima kamperen. Heb je ook beter licht.

Hou er met de Brunssummerheide wel rekening mee dat het niet heel goed bereikbaar is. Je moet volgens mij in Heerlen de bus nemen. Dat is allemaal extra reistijd. En zo bijzonder is het niet.

Andere mogelijkheid: Schinnen. Makkelijk te bereiken met de trein, en dicht bij het station ligt een prachtige beek, vijver en aangrenzend bosgebied. Als je vanaf het station naar het dorp loopt, moet je vlak na de brug rechtsaf. Dan loop je langs de beek af richting de vijver. Vanaf daar is het overige natuurschoon makkelijk te vinden.

Niet dat het mooier is dan andere gebieden, maar spaart je wel een uurtje reizen tov margraten, Brunssummerheide of valkenburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik vond Brunsummerheide vorig jaar best mooi: https://www.flickr.com/ph...s/sets/72157641932999233/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Mwah. Ik vind het, vergeleken met andere heiden niet erg speciaal. Er zijn in Gelderland genoeg heiden die minstens even mooi zijn en waarvoor je niet 8 uur hoeft te reizen.

Misschien zou hetzelfde gezegd kunnen worden over Schinnen.. Dan blijven Margraten en Valkenburg over. Maar die lijken me minder geschikt voor een halve dag fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Heide heb je in Drenthe ook wel, sterker nog t is zelfs op loopafstand van mijn huis.

In Limburg zoek ik eerder heuvels en water. Die vind je in Drenthe niet zo veel.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het is inderdaad heide zoals overal, maar dan met heuvels. Wat ook nog mooi kan zijn en iets dichterbij: Loonse en Drunense duinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
mrc4nl schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:51:
Heide heb je in Drenthe ook wel, sterker nog t is zelfs op loopafstand van mijn huis.

In Limburg zoek ik eerder heuvels en water. Die vind je in Drenthe niet zo veel.
Dan zou Schinnen nog best mooi kunnen zijn. Een mooie beek midden in de natuur, een mooie grote vijver, en eromheen heuvels. Er is daar tegenover de brouwerij een klein veldweggetje tussen twee heuvels door. Geeft zo'n mooi glooiend landschap in zo'n vallei.

Maar pas bij Valkenburg zit je echter tussen de hoge heuvels. Tot en met Heerlen is het allemaal 'perturbations of flatness'.

Probleem is alleen dat je zonder auto niet ver komt. Daarom stel ik Schinnen voor, dat is allemaal lekker dicht bij het station. Vanuit Valkenburg is het best een eind lopen voordat je in de natuur bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

link0007 schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:15:
[...]

Dan zou Schinnen nog best mooi kunnen zijn. Een mooie beek midden in de natuur, een mooie grote vijver, en eromheen heuvels. Er is daar tegenover de brouwerij een klein veldweggetje tussen twee heuvels door. Geeft zo'n mooi glooiend landschap in zo'n vallei.
Water? Welk water. Ik ben waarschijnlijk de verkeerde kant op gelopen. maar ik heb wel heuvels gezien. Ik denk dat ik wel een paar mooie foto's heb gemaakt. Nu op naar Sittard. Kan ik daar ook nog even rondlopen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
mrc4nl schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:47:
[...]

Water? Welk water. Ik ben waarschijnlijk de verkeerde kant op gelopen. maar ik heb wel heuvels gezien. Ik denk dat ik wel een paar mooie foto's heb gemaakt. Nu op naar Sittard. Kan ik daar ook nog even rondlopen
Ik denk het ook. Als je richting het dorp loopt kan je namelijk niet anders dan de beek oversteken :p

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rOiPgcL7Go69nXjQvvmw7hW7/full.png

(mooie stukken = blauw)

[ Voor 11% gewijzigd door link0007 op 20-04-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
mrc4nl schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:10:

Tsja, af en toe moet je er wat voor over hebben. Ik ben ook weleens in 1 dag naar de Ardennen geweest (Ninglinspoo), ook een reis van 4 uur (dus 8 uur op een dag) maar om dan het mooie ochtendlicht te pakken moet je echt vroeg je nest uit. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Arumes op 23-04-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je weet dat het brutaal is, dan weet je ook dat je dat werving hier niet wenselijk is.
Op tweakers hebben we daar V&A voor. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
*knip*

[ Voor 45% gewijzigd door Universal Creations op 23-04-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee Woutoud, dat wist ik eerlijk gezegd niet, dus ik dacht: ik kan het proberen en dan hoor ik vanzelf wel of het mag of niet. :) Ik stuur je pb Zanniebal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Als ik het zonnetje zo zie, kon het nog wel eens een mooie zonsondergang worden.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:56

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

mrc4nl schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:33:
Als ik het zonnetje zo zie, kon het nog wel eens een mooie zonsondergang worden.
En dat werd het ook ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/DSC_0546C_zpsesrn3rqw.jpg

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:22

Barrycade

Through the...

Vraag ik met toch af wat die camera op het statief heeft gedaan met die zonsopgang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Barrycade schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 21:07:
Vraag ik met toch af wat die camera op het statief heeft gedaan met die zonsopgang. ;)
40D op S-RAW met een timer eraan, oftewel een timelapse
valt alleen nog niet mee om er een video van te maken
als ik de beelden met irfanview bekijk met de rechter-pijl-toets ingedrukt ziet het er leuk uit maar vanuit LR met een preset ziet het er erg schokkerig uit
dus moet nog op zoek naar iets beters

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

en dan te bedenken dat ik die hele zonsondergang niet heb gezien, zat in de trein precies in de richting van de zon. :') Ik heb trouwens nog 2 dagen in limburg doorgebracht, maar ik wilde dit topic niet volspammen.

ik zal binnenkort een testcase aanmaken

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:44
Vishari Beduk schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 00:12:
[...]

40D op S-RAW met een timer eraan, oftewel een timelapse
valt alleen nog niet mee om er een video van te maken
als ik de beelden met irfanview bekijk met de rechter-pijl-toets ingedrukt ziet het er leuk uit maar vanuit LR met een preset ziet het er erg schokkerig uit
dus moet nog op zoek naar iets beters
Quicktime Pro wordt veel gebruikt om timelapses te bouwen, werkt goed (ook op wat hogere resoluties).

Het schijnt ook te kunnen met Windows Live Moviemaker, mijn favoriete tool waarvan ik liever niet toegeef dat het mijn favoriete tool is: http://timelapseblog.com/...aker-time-lapse-tutorial/

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50

Milo.

klik

Niet dat het ook maar iemand interesseert maar ik heb "eindelijk" een lens welke ik nog miste in mijn verzameling en ik toch al een tijd (niet heel actief) zocht. Oké ik had er al twee, maar niet in de cosmetische staat als waarin mijn nieuwe aanwinst verkeerd. Komt vast nog wel een fotootje van, het is de 24mm f/2 AIS.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 12:11
Wat is er zo special aan een 24mm f/2 AIS?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Helemaal niets, hij presteert ook niet eens zo heel goed. Maar ik miste hem nog naast de andere lichtsterke AIS lenzen in mn kleine verzameling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 12:11
Meer een hebbeding zeg maar :)

Hij heeft wel iets. Net even wat foto's gevonden!

Veel plezier ermee.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Dank u.
De bokeh is speciaal.. niet echt mijn smaak. Maar het is inderdaad een hebbedingetje voor mij. De f/2.8 is goedkoper en doet nagenoeg hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Een 24/2 is meer dan gaaf. En de manual-focus-ness natuurlijk, gewoon heel erg leuk om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

citruspers schreef op zondag 26 april 2015 @ 14:17:
[...]
Quicktime Pro wordt veel gebruikt om timelapses te bouwen, werkt goed (ook op wat hogere resoluties).

Het schijnt ook te kunnen met Windows Live Moviemaker, mijn favoriete tool waarvan ik liever niet toegeef dat het mijn favoriete tool is: http://timelapseblog.com/...aker-time-lapse-tutorial/
_/-\o_ mijn dank is groot voor deze tip
deze movie maker is precies wat ik zocht :*)

Apple spulletjes komen er bij mij niet in, dus Quicktime Pro is een no-go voor mij

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Vraagje! (ik kan echter geen passend topic vinden daarom hier)
Ik was vanavond weer time-lapse aan het oefenen van een leuke zonsondergang

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8778/16702883924_254a4ba238.jpg
één van de vijfhonderdenzeven

Maar nu wil Microsoft Movie maker niet meewerken }:|
Bij 95% krijg ik de melding "There isn't enough memory available to save this file. Try saving it at a lower resolution"
Van RAM is 16GB beschikbaar en slechts 6 GB in gebruik.
Op SSD is nog 164 GB beschikbaar en op HD nog meer dan een TB
Dus er is helemaal geen memory probleem :?
Iemand een tip?

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Bestand groter dan 4GB? Geen idee waarnaar je exporteert, al is 507 frames niet echt een groot filmpje. Zijn de frames al verkleind naar 1080p (als dat het formaat van de timelapse wordt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

nee, komt nog niet in de buurt van de 4GB
foto's zijn gecropped naar 1936x1288 (dus het SRAW formaat is alleen in de hoogte aangepast)
eerdere probeersel van 218 foto's werd een filmpje van 6MB en 353 foto's werd 13MB
dus deze zal ongeveer 19MB moeten worden

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, na compressie. Maar als moviemaker zo stupide is om tijdens het renderen / verwerken elk frame als 1936x1288 8-bits bitmaps in het geheugen te laden, dan kan dat best oplopen natuurlijk. En dat je nog fysiek ram overhebt wil niet zeggen dat het moviemaker proces ook daadwerkelijk meer RAM kan gebruiken. Het kan heel goed zijn dat daar per proces nog een limiet aan zit.

1936x1288 * (3*8) * 507 / 8 / 1024 / 1024 loopt hard richting de 4GB

Maar goed, dat zou moviemaker zo'n beetje onbruikbaar maken voor elke timelapse video die langer dan 10 - 15 seconden duurt, wat me toch een beetje vreemd in de oren klinkt.

Welke versie van moviemaker hebben we het over en is dat op 32bits of 64bits windows (ik gok 64 gezien je geheugengrootte)?

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 01-05-2015 08:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

Sjaak_Afhaak

Bleh!

neem lekker virtualdubmod om alle losse frames tot een ongecomprimeerde .avi te schrijven, daarna met handbrake converten naar .mp4. Zo zou ik het doen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:26

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Je hebt photoshop toch?
Ik deed ongeveer wat er in deze tutorial stond: YouTube: Assembling a time lapse | Photoshop | lynda.com

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

De verrassing als je een filmrolletje laat ontwikkelen. :D
De Lomografiestijl :|
De regenboogkleurjes :/
De lichtlekkage :-(
De ontwikkelkosten :(

Tijd voor een A7. Helaas vind je die niet voor rommelmarktprijsjes.

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 01-05-2015 15:55 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Orion84: 6GB memory usage in task manager, dat is dus de daadwerkelijke hoeveelheid
@Sjaak_Afhaak: bedankt voor de tip maar ik probeer het eerst zonder virtualdubmod
@Mr Pingu: _/-\o_

edit: ik heb het resultaat ook even op youtube gezet http://youtu.be/AcgNJ_egeXU
zoals je ziet nog steeds te weinig frames/s

[ Voor 25% gewijzigd door Vishari Beduk op 01-05-2015 18:22 ]

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
mrc4nl schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:53:

* citruspers gaat er binnenkort achterkomen wat er gebeurt als je filmrolletjes ontwikkelt nadat ze door een luchthaven baggagescanner zijn gegaan.

Tip voor iedereen: doe geen moeite analoog te schieten in Egypte, de douane daar kan het geen fuck schelen, die camera en rolletjes moeten door de scanner heen.

Ondertussen mogen flesjes water wel gewoon mee en hoeft elekronica met lithiumcellen niet eens uit de tas, maar de camerarolletjes konden wel eens shotgun shells zijn..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Ah naadje.. als het een rontgen scanner is vrees ik het ergste.

Afbeeldingslocatie: http://www.kodak.com/global/images/en/service/tib/tib5201h.gif

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik heb hem gezien inderdaad op de site van kodak...misschien kan ik de ongebruikte rolletjes voor veel geld op ebay aanbieden aan lomo hipsters :+

Wat betreft het al gebruikte rolletje in de camera heb ik nog wel hoop, aangezien het een duitse Praktica betreft met genoeg metaal in de body. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zit atm te pielen met het gelijktrekken qua kleuren van twee foto's. Normaal zou je zeggen: fix je witbalans. Op zich een goed plan, ware het niet dat een foto volgens mij met de zon mee is genomen , en een ertegenin...
En de een is op wat Kodak portra geschoten, en de ander met mijn 5D3. Gevolg is dat met name het blauw in de portra foto best overheerst. Nu wil een kennis van mij per se die twee foto's naast elkaar boven haar bank hangen... en ik kan niet een van de 2 ruilen met een identiek shot uit de andere camera (had analoog + digitaal bij me).

Nu heb ik al met de hand in de camera calibration opties van LR zitten pielen en alhoewel het echt heel veel beter is geworden (foto doe ik erbij zodat mensen zien dat ik zelf ook nog wat doe) ben ik nog niet helemaal tevreden. Kan iemand me wat tips geven? Ik zit met name te balen van de huidskleur op de analoge plaat, die is veel te koud (de ironie is dat Portra juist bedoeld is om huidtinten goed vast te leggen).

offtopic:
Voordat mensen over mijn trouwfotohobbybobskillz beginnen: Ja dit zijn vrienden van me en ik heb hen vantevoren gemeld dat ik geen pro ben. etc etc etc. Bewuste keuze en zij zijn happy met de hele set foto's. Die analoge platen zaten erbij omdat ik ook graag wat analoog schoot, de hele reportage is gewoon digitaal afgetikt en komt prima overeen. Zij willen alleen heel specifiek deze ene plaat uit de analoge set hebben.

Foto voor:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kXXdyNPtVYLGVBk2Yg2Fqn2r/medium.png

Foto na:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/q1OpC3Rsn4XXIvLHNDf20Cp1/medium.png
mrc4nl schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:53:

Als je zelf ontwikkelt scheelt het in de kosten, maar kan het extra frustratie opleveren ;). (Ligt het aan het ontwikkelen? Aan de camera? Aan het fotograferen?).

[ Voor 18% gewijzigd door Boudewijn op 05-05-2015 18:32 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik denk dat het belangrijkste is dat je de kleur van de jurk hetzelfde moet houden en je daar op focussen. En als je dan naar je "voor" foto's kijkt, dan zit de kleur van de jurk bij de foto's dichter bij elkaar dan bij de "na" foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja dat klopt, alleen als ik de jurk gelijktrek klopt of de huidskleur niet (hij ziet eruit als een bevroren zombie) of klopt het groen niet.

Is het mogelijk om dat selectief aan te passen? En is daar evt nog wat aan te automatiseren aan; ik merk dat ik met sliders een tamelijke prutser ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik begin altijd eerst met de witbalans en daarna de tint. Met tint kun je dus dat groen wegtrekken. Daarnaast kun je ook in lightroom met een brush werken, zodat bepaalde delen anders bewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Hoe heb je ze ingescand, en welke bewerkingen heb je gedaan?

Kan je de RAW anders niet plaatsen, zodat wij je kunnen helpen? Evt. kan je ook een TIFF maken via photoshop, waar je de gezichten al hebt geblurd.

Gewoon ff snel wat ik bv. zou doen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CxQEZvCRJ4UXFO0M013bAPly/full.jpg

(en ja, ik heb gewoon een screenshot gemaakt van je foto, pure luiheid vanwege ScreenPresso :9 )

[ Voor 34% gewijzigd door link0007 op 05-05-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een vriend wat basis beginselen bijbrengen van het fotograferen met een DSLR.
Niet alleen techniek (iso, sluitertijd, diafragma, etc), maar ook qua compositie, spelen met lijnen/schaduwen, (tegen)licht, dof, e.d. Daarnaast nog een stukje onderhoud van zo'n camera.
Bewerken komt later nog aan de orde.
En nee, dat doen we niet in 1 middag. :P

Zo kan de vriend besparen op een dure cursus, en ik vind het leuk om iemand wat kneepjes van het vak te leren. Zodat er gewoon lekker als amateur aan de slag gegaan kan worden met een eerste DSLR (is al aangeschaft).
Het begrip is er al bij de vriend dat er geen '1' setting is om de beste vliegtuig foto te maken. ;)
Alleen hoe je dat in praktijk doet, dat is nog zoeken voor deze persoon.
Vandaar dat ik praktijk gericht aan de slag ga, niet alleen op vliegtuigen, maar juist met andere onderwerpen, want wat ik dan overbreng kan daarna prima op vliegtuigen en andere onderwerpen worden toegepast. Lekker brede lessen. :)

Als ondersteuning wil ik een goed boek cadeau doen (toch ook bijna jarig), wat te gebruiken is als naslagwerk en (eventueel) gericht is op een Nikon camera. Er zijn echter zoveel boeken in omloop dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Tevens ben ik zelf niet echt van RTFM, ik pruts zelf liever tot ik het heb ontdekt. ;)
Dus boeken... uhm.... :?
Idealiter bevat het boek geen complexe materie en wordt het e.a. niet al te technisch uitgelegd.
Foto's ter ondersteuning ipv lappen tekst is welkom!

Met bovenstaande 'cursus' in het achterhoofd: Wie kent zo'n boek of is helemaal lyrisch over dit of dat boek? Ik hoor het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:01

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Doe hem een goed Lightroom boek zou ik zeggen :) Overigens zijn er ook zat boeken voor specifieke camera's waar vanalles uitgelegd wordt ... wel eens vluchtig doorgebladerd maar nooit echt 'gelezen'.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Een boek voor een specifieke camera zou ik nooit kiezen. Dan ligt de focus op een manual met prentjes en niet op het fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Als je een boek zoekt wat niet zozeer gefocust is op het (merk) technische vlak, maar meer op compositie, kleuren, lijnen en dergelijke, dan is "The Photographer's Eye" van Michael Freeman wel een (dikke) aanrader. Ook voor de fotograaf die denkt dat ie alles al weet trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik ga weer eens op pad in Nederland, en vandaag staat omgeving Arnhem/Apeldoorn op het programma.
Weet iemand mooie plekjes daar in de buurt? (ik was niet van plan om entree voor de hoge Veluwe te kopen)

En misschien moet ik eens een topic "Mooie plekjes in nederland" aanmaken. Met per provincie verschillende gebieden. (niet dat ik er veel weet, maar als iedereen wat inbrengt moet er wel wat van te maken zijn)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Iemand gaf me een tip om naar de zandverstuiving in Garderen te gaan (toen ze me met m'n fotocamera zag). Na wat Googlen kwam ik uit bij het Kootwijkerzand en Harskamperzand. Het is wel iets ten westen van Apeldoorn, maar wie weet is het interessant. Als ik m'n rijbewijs heb ga ik er zeker heen. Als je vroeg bent zou je ook herten en dergelijke tegen kunnen komen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Omgeving Arnhem is ook de Posbank een interessante optie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
De entree voor de hoge veluwe is overigens z'n geld dubbel en dwars waard. O.a. vanwege de gratis fietsen, die het mogelijk maken om veel diversere foto's te nemen en veel meer van het (gigantische) landschap te zien.

De Posbank is ook een mooie optie. Er is o.a. een NS-wandeling van Dieren naar Rheden die langs de Posbank gaat. Dat is voor OV-mensen echt heel praktisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

link0007 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:24:
De entree voor de hoge veluwe is overigens z'n geld dubbel en dwars waard. O.a. vanwege de gratis fietsen, die het mogelijk maken om veel diversere foto's te nemen en veel meer van het (gigantische) landschap te zien.

De Posbank is ook een mooie optie. Er is o.a. een NS-wandeling van Dieren naar Rheden die langs de Posbank gaat. Dat is voor OV-mensen echt heel praktisch :P
Zonder dat ik dit heb geweten ben ik van dieren naar Rheden gelopen _O-
posbank heeft inderdaad erg mooi bosgebied

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

link0007 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:04:
Hoe heb je ze ingescand, en welke bewerkingen heb je gedaan?
Ik heb ze op mijn epson v600 ingescand met het portra profiel. ontwikkelen is door HEMA gebeurd.
Daarna de standaard dingen zoals crop/rechtzetten etc.

Hierna vooral met de witbalans zitten pielen (bij beide foto's met het pipet op hetzelfde gezet in LR, namelijk de jurk). Daarna op het oog de boel proberen te fixen, maar ik krijg het dus niet voor elkaar.
Ik fotografeer graag, maar doe eigenlijk zo min mogelijk aan kleuren ed. Wat contrast, witbalans etc, verder alleen croppen/rechtzetten. Daarom dus mijn gepruts hier.
Kan je de RAW anders niet plaatsen, zodat wij je kunnen helpen? Evt. kan je ook een TIFF maken via photoshop, waar je de gezichten al hebt geblurd.
Kan evt ja, maar dat is weer lastig met blurren.
Gewoon ff snel wat ik bv. zou doen:
Ziet er best goed uit, kun je me vertellen wat je gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Boudewijn schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:28:
[...]
Ziet er best goed uit, kun je me vertellen wat je gedaan hebt?
Ik heb in LAB-mode de curves aangepast, zodat ik de witbalans nauwkeuriger kon aanpassen (feitelijk een soort curves-aanpassing over de witbalans). Daarmee heb ik de foto als geheel mooi rechtgetrokken. Vervolgens heb ik een tweede curves-layer gemaakt voor de huidstinten. Deze aanpassing maakt gebruik van een mask, zodat alleen de huid wat roder wordt gemaakt (zonder deze tweede aanpassing had je alsnog grauwige huidstinten gehad).

Misschien dat ik meer zou kunnen bereiken met de RAW. Op basis van de jpeg kreeg ik het niet voor elkaar om alles in één globale aanpassing goed te krijgen.

Met dit filmpje kan je 't misschien ook zelf proberen goed te krijgen. Vanaf 3:25 is echt een hele mooie uitleg over het gebruik van curves in LAB-mode om witbalans selectief aan te passen.

[ Voor 13% gewijzigd door link0007 op 09-05-2015 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ga dat filmpje eens bekijken en daarna proberen te pielen.
Kun je me anders een screenshotje sturen van je curves? Dan zou ik volgens mij al een aardig eind moeten komen.

Bovenal, dank je wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen goed plan om 's nachts "nog even" wat foto's van Aperture over te hevelen naar Lightroom en ze op NAS te zetten. Dacht dat ik allemaal op NAS had, dus gooi ik een hele zooi foto's weg... Natuurlijk zaten daar ook de foto's tussen die nog niet op NAS stonden. |:(

Gelukkig ging het om foto's van tripje van afgelopen week, die stonden dus nog op m'n SD-kaart. Anders was ik ze gewoon kwijt geweest.

Wat een prutser ben ik af en toe toch ook... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 01:23:
Wat een prutser ben ik af en toe toch ook... :+
Trek het je niet aan, dat gebeurt iedereen wel een keer, denk ik. Je bent pas echt een prutser, wanneer je er niets van leert. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
gmbl :(

Flickr upload werkt niet..... kan niets uploaden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

PdeBie schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:20:

Hier ook :-(

Edit, nouja het gaat pokketraag

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 11-05-2015 21:21 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:07:
Als je een boek zoekt wat niet zozeer gefocust is op het (merk) technische vlak, maar meer op compositie, kleuren, lijnen en dergelijke, dan is "The Photographer's Eye" van Michael Freeman wel een (dikke) aanrader. Ook voor de fotograaf die denkt dat ie alles al weet trouwens :P
_/-\o_ precies wat ik zocht! Thanks!
Epub geregeld, scheelt dan ook weer in de dikte. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
PdeBie schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:20:

Ik zag laatst een melding over een nieuwe uploadr, dus misschien dat ze daar mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
Die nieuwe search van flickr is btw echt een enórme verbetering! :)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik vind de nieuwe camera roll wel grappig. Hij probeert te raden wat je hebt gefotografeerd. En dat werkt bij landschappen en bloemen prima, maar met dieren zit ie er soms hilarisch naast. Of volwassen die opeens kind zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Haha, ik zie het. Leuke foutjes inderdaad, maar over het algemeen toch best aardig!

Zwart wit foto's van het Louvre en Rotterdam CS worden herkend als sneeuwfoto's. Ik zie Mr. Pingu's Helios lensje zowel bij Electronics als bij Food terugkomen, te grappig :+

Toch knap hoe hij het weet te vinden hoor, ook in de search engine. Je kan zelfs filteren op foto's met DoF, of een minimalistische look (of allebei). Werkt meer dan aardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Resultaten liggen inderdaad "all over the place" Ik heb ook zon vermoeden dat de juiste tags helpen bij het indexeren

hier gaat het aardig goed, alleen de laatste is geen eten
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fBVghVYOJeCgkMfOXr4mD7Hv/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 11-05-2015 21:48 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa ik heb rubberboten die als vogels gezien worden en nog wat van dat soort dingen. Ze moeten nog wat tweaken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Bij mij blijft het uploaden naar Flickr ruk.... grmbl.... naja... dan maar alleen even naar 500px. Zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:22

Barrycade

Through the...

Dacht wel gelezen te hebben dat de upload snelheid afhankelijk zou worden gemaakt van het niveau van de foto's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
* PdeBie zoekt dubbelloops jachtgeweer

:7

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 12-05-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Die laden ook traag hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjekster op 12-05-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een beetje aandacht voor: De blog van mrc4nl: De megapixelrace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Zo, da's een mooi stuk. Goed technisch maar wel begrijpelijk. Erg sterk geschreven mrc4nl! :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:01

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mooi artikel! :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1 ... 57 ... 97 Laatste