Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:38
Vanavond maar even voor gaan zitten. Voor op werk even teveel stof om door te lezen.
Intro ziet er in ieder geval al goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb wel het gevoel dat hier een maand blogs in één blog geperst zijn :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moozzuzz schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:39:
[...]

Ik heb wel het gevoel dat hier een maand blogs in één blog geperst zijn :9.
Ik bijna het gevoel dat ik er een maand over doe om het te lezen. :+ Maar ziet er wel goed uit. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gave filmpjes die visualiseren hoe CMOS en CCD-sensoren werken:

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:56

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

die filmpjes zien er leuk uit, maar zonder geluid snap ik er nog niet veel van

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Gisteren met een vriend gefotografeerd bij HEISA Festival. Leuk experiment dat ik graag met jullie wil delen: achterin het kantoor een laptop neergezet, om het uur foto's geïmporteerd, snel bewerkt en meteen geëxporteerd naar Facebook. Daarbij de avond van tevoren alle zaken ingesteld en op de volgende manier te werk gegaan in Lightroom:

- Importeerpreset: bevatte instellingen om raws kopiëren naar een specifieke folder (submap per fotograaf) en paste ontwikkel- en metadatavoorinstelling toe.
- Dan in Lightroom foto's 5 sterren geven. Handig is dat je foto's die daarvoor zijn gemaakt (ook die van de andere fotograaf) al kan zien, waardoor je weinig duplicates uploadt en weet welke soort foto's er nog niet geschoten zijn.
- De foto's met 5 sterren verder ontwikkelen: sommige foto's omzetten in zwart-wit, alle foto's controleren op belichting. Verder hoef je niet al te veel meer te bewerken omdat de preset goed was ingesteld :)
- Hierna alles slepen naar drie publicatie-services (eerste keer dat ik ze gebruikte). Één service publiceert meteen naar een Facebook-album (inclusief foto-beschrijving en naam van de fotograaf, haalt Lightroom uit de metadata-presets). De andere twee naar harde schijf (webresolutie en in hoge kwaliteit). Alle drie de exports plaatsten het watermerk van het festival rechtsonder. Publiceren aanzetten, zelf de zaal weer in.

Op die manier stonden de foto's "live" op Facebook. Die werden soms gedeeld in het evenement met een begeleidende tekst erbij. Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2rzrrde.png

De reacties waren lovend. Halverwege de dag kwamen mensen erachter dat de foto's direct online stonden, waardoor men massaal aan het taggen sloeg. Dat was goed terug te zien in de statistieken: views schoten omhoog. Ook bij ons beviel het zeer goed: de dag erna hoefde niets meer nabewerkt te worden, tijdens het event krijg je directe feedback van de organisatie (in dit geval vooral complimenten :P maar da's ook leuk om te horen). De andere fotograaf was vooral onder de indruk van de snelle workflow. Hij wist niet dat Lightroom dit soort zaken redelijk geautomatiseerd kon doen, ik wist het wel maar had het simpelweg nog nooit zo gebruikt. Daarom ook dit bericht :)

Hopelijk breng ik anderen op ideeën of zijn er mensen met tips hoe dit nog beter aan te pakken! Wat ik er zelf van heb geleerd: duidelijk aangeven dat de foto's live worden gepubliceerd en mensen actief taggen (1 a 2 per foto) helpt om de bezoekersaantallen op social media al vroeg op een event omhoog te krijgen. Oh ja, je kan nog zo je best doen om artistiek verantwoorde foto's te maken, maar de "ordinaire" foto's van groepjes mensen werken toch het beste om likes te krijgen... :+

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, geschoten op een OM-D EM-5... Daarom is de kwaliteit zo bout. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het focushunten stoort mij iig enorm, check bijvoorbeeld de boom vanaf seconde 39. Als je zoiets doet doe het dan goed. Of wellicht is het juist wel een beetje amateuristisch gedaan om mensen te overtuigen dat het daadwerkelijk met de E-M5 II is geschoten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik bemerk een raar effect als de filmer niet zo stabiel filmt. Je ziet voor- en achtergrond een beetje in de diepte 'wiebelen', lijkt het. Het lijkt het effect van de image stabilisation op mijn Lumia 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
Rolling shutter probleem denk ik zo. Maar heb er niet zo goed op gelet.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:01

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het is een heel raar effect inderdaad ... soort stabilisatie met rolling shutter en een misschien niet zo geweldige codec?

Vind het een leuk filmpje maar de kwaliteit is niet over om naar huis te schrijven :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:56

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

tobiasvs schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:07:
Gisteren met een vriend gefotografeerd bij HEISA Festival.
...
De reacties waren lovend. Halverwege de dag kwamen mensen erachter dat de foto's direct online stonden, waardoor men massaal aan het taggen sloeg.
Leuk om te lezen. En heel herkenbaar; niet-fotografen kijken heel anders tegen foto's aan dan wel-fotografen; belangrijkste is dat ze er zelf op staan en kwaliteit interesseert ze echt helemaal totaal niets.
Maar het levert wel leuke reacties op.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Sowieso slechte productie. Focus hunting, rolling shutter.. geen goede videocamera én geen goede videograaf.

SF of MF en een degelijk statief had al veel gescheeld.

Vond ik die reclame van Sony toch indrukwekkender, die waar ze een gigantische spiegel kapot slaan.

Ook vind ik het een beetje naar om dSLR-gebruikers 'monsters' te noemen, 'beesten', etc. Gaat een beetje ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:24
link0007 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:40:

Ook vind ik het een beetje naar om dSLR-gebruikers 'monsters' te noemen, 'beesten', etc. Gaat een beetje ver.
Je kan niet tegen een grapje?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:42:
[...]
Je kan niet tegen een grapje?
Nja de discussie is al gepolariseerd/verhit genoeg. Ik vond de grap van Sony wel goed genoeg. Op zich is DSL-ARM ook wel leuk bedacht, maar die negatieve bewoording had wel minder gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:24
Ik denk dat je het veel erger maakt dan het is ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
link0007 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:40:
Ik kan er prima om lachen hoor en ik ben toch 1 van de dslr-fossielen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Jongens, ik vind dat er geen grapjes over mogen worden gemaakt. Zelf lijd ik ook aan een dsl-arm en de dokter vertelde dat het nooit meer goed komt, iets meer respect en aandacht voor dit probleem graag! :'(

offtopic:
jullie maken toch ook een grapje hoop ik als je zegt dat de bewoording wat anders had gekunt? :+

[ Voor 22% gewijzigd door Ventieldopje op 21-05-2015 00:39 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5DXMBnT.jpg

Zou dit kwaad kunnen op de langere termijn? Ik heb mijn camera net van reparatie terug en ze hebben één van de schroefjes met teveel kracht terug gedraaid waardoor een scheur is ontstaan in de "verticale behuizing" om de camera heen. Ik zit niet te wachten op a) wederom mijn camera een paar weken kwijt te zijn en b) weer die verzendkosten, maar het enige moment van actie kunnen ondernemen is natuurlijk nu.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 15:14 . Reden: Het was idd een beetje een vage kfoto... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03

mrc4nl

Procrastinatie expert

ziet er meer uit als een krasje ipv een breuk, meer pixels graag zodat ik het beter kan beoordelen :Y

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:02
Universal Creations en Ventieldopje, kunnen jullie een foto van je arm posten?
Just curious.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Tja, een schroef die goed vastzit zal niet snel loslaten, dus ik vermoed dat het op deze manier nu niet veel kwaad kan. Gaat dat plastic verder inscheuren (en dat kan je dus niet altijd voorkomen, een kleine tik kan dan misschien al genoeg zijn als het plastic onder spanning staat?) dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Ik zou het zelf in ieder geval niet accepteren en er in ieder geval een bericht over sturen. Gaat het in de toekomst kapot, dan kan je het altijd dan nog laten repareren voor hun kosten. Nog liever zou ik 'm nu gewoon terugsturen en de verzendkosten declareren bij de reparateur, want als zij dit hebben veroorzaakt, dan hebben ze gewoon niet netjes gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
AdmiralSnipe schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:53:
Just curious.
Om je een idee te geven:

Afbeeldingslocatie: http://smartonlinesuccess.com/wp-content/uploads/2011/11/arnold-schwarzenegger-bodybuilding-outside-arm-300x273.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
Gisteren met een vriend gefotografeerd bij HEISA Festival. Leuk experiment dat ik graag met jullie wil delen: achterin het kantoor een laptop neergezet, om het uur foto's geïmporteerd, snel bewerkt en meteen geëxporteerd naar Facebook. Daarbij de avond van tevoren alle zaken ingesteld en op de volgende manier te werk gegaan in Lightroom:

- Importeerpreset: bevatte instellingen om raws kopiëren naar een specifieke folder (submap per fotograaf) en paste ontwikkel- en metadatavoorinstelling toe.
- Dan in Lightroom foto's 5 sterren geven. Handig is dat je foto's die daarvoor zijn gemaakt (ook die van de andere fotograaf) al kan zien, waardoor je weinig duplicates uploadt en weet welke soort foto's er nog niet geschoten zijn.
- De foto's met 5 sterren verder ontwikkelen: sommige foto's omzetten in zwart-wit, alle foto's controleren op belichting. Verder hoef je niet al te veel meer te bewerken omdat de preset goed was ingesteld :)
- Hierna alles slepen naar drie publicatie-services (eerste keer dat ik ze gebruikte). Één service publiceert meteen naar een Facebook-album (inclusief foto-beschrijving en naam van de fotograaf, haalt Lightroom uit de metadata-presets). De andere twee naar harde schijf (webresolutie en in hoge kwaliteit). Alle drie de exports plaatsten het watermerk van het festival rechtsonder. Publiceren aanzetten, zelf de zaal weer in.

Op die manier stonden de foto's "live" op Facebook. Die werden soms gedeeld in het evenement met een begeleidende tekst erbij. Voorbeeldje:
[afbeelding]

De reacties waren lovend. Halverwege de dag kwamen mensen erachter dat de foto's direct online stonden, waardoor men massaal aan het taggen sloeg. Dat was goed terug te zien in de statistieken: views schoten omhoog. Ook bij ons beviel het zeer goed: de dag erna hoefde niets meer nabewerkt te worden, tijdens het event krijg je directe feedback van de organisatie (in dit geval vooral complimenten :P maar da's ook leuk om te horen). De andere fotograaf was vooral onder de indruk van de snelle workflow. Hij wist niet dat Lightroom dit soort zaken redelijk geautomatiseerd kon doen, ik wist het wel maar had het simpelweg nog nooit zo gebruikt. Daarom ook dit bericht :)

Hopelijk breng ik anderen op ideeën of zijn er mensen met tips hoe dit nog beter aan te pakken! Wat ik er zelf van heb geleerd: duidelijk aangeven dat de foto's live worden gepubliceerd en mensen actief taggen (1 a 2 per foto) helpt om de bezoekersaantallen op social media al vroeg op een event omhoog te krijgen. Oh ja, je kan nog zo je best doen om artistiek verantwoorde foto's te maken, maar de "ordinaire" foto's van groepjes mensen werken toch het beste om likes te krijgen... :+
Pak een random Q-dance event en dit is ''standaard'' :+

dit zet je hooguit neer als fotograaf die weet wat ie moet doen vs een pfger die de avond erna gaat lopen editen en uploaden tegen de tijd dat de meeste mensen het feest al vergeten zijn..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

AdmiralSnipe schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:53:
Just curious.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/28BMvjAQNr9SLDpUC5ulrl57/full.jpg

Mwa heb een weekje niet getraind maar tsja, zoiets alleen dan met meer tattoo's ;)
AjDuLion schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 02:16:
[...]

Pak een random Q-dance event en dit is ''standaard'' :+

dit zet je hooguit neer als fotograaf die weet wat ie moet doen vs een pfger die de avond erna gaat lopen editen en uploaden tegen de tijd dat de meeste mensen het feest al vergeten zijn..
Nou valt er bij een Q-dance event denk ik ook niet zo veel te zien op het podium, eerder de mensen die uit hun dak gaan. Dan kun je er rustig even tussenuit om je foto's in te laden en te bewerken. Op veel andere festivals is dit toch niet zo standaard hoor en daarbij ook vaak niet haalbaar tenzij je met een grote groep bent ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Ventieldopje op 21-05-2015 23:28 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ventieldopje: 404 DSLArm not found. Huh. Hij doet het gewoon na het plaatsen van dit bericht. :+

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel even bevestigen dat dit een redelijk accurate weergave van de werkelijkheid is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:45:
ziet er meer uit als een krasje ipv een breuk, meer pixels graag zodat ik het beter kan beoordelen :Y
^

Beter dan dit wordt het niet, ik en mijn telefoon zijn geen vriendjes wat foto's nemen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:15:
[...]

^

Beter dan dit wordt het niet, ik en mijn telefoon zijn geen vriendjes wat foto's nemen betreft.
Mm tja ik zou er iig melding van maken, zodat waneer je de camera weer gaat opsturen voor een ander probleem ze niet kunnen zeggen dat je de camera hebt laten stuiteren oid, en ze geen garantie meer willen verlenen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:02
Ventieldopje schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:55:
[...]

[afbeelding]

Mwa heb een weekje niet getraind maar tsja, zoiets alleen dan met meer tattoo's ;)
Pfoe dat zijn erge gevallen, het is wel duidelijk dat jullie DSLR veteranen zijn.
De arm van de man uit het filmpje was een stuk langer en dunner, ik denk dat hij alleen maar met z'n DSLR rondloopt zonder foto's te maken.
Jullie voeren een soort dumbbell camera curl uit elke keer dat de zoeker richting het oog beweegt.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik moet wel bekennen dat na een avondje intensief concerten schieten met 3 tot 5 bandjes op een avond ik wel spierpijn in mn schouders heb de dag erna :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

AdmiralSnipe schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:48:
[...]

[...]

Pfoe dat zijn erge gevallen, het is wel duidelijk dat jullie DSLR veteranen zijn.
De arm van de man uit het filmpje was een stuk langer en dunner, ik denk dat hij alleen maar met z'n DSLR rondloopt zonder foto's te maken.
Jullie voeren een soort dumbbell camera curl uit elke keer dat de zoeker richting het oog beweegt.
Hier een wat realistischer beeld ... maar nja ik had hier een blessure dus moest het rustig aan doen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8zhjvHojcvai5oijCTCbitxU/full.jpg

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb geen recente dslr foto kunnen vinden, dan maar deze met de nikon 200-400 f4 in 2014 :P
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/4/3705/14336229903_c1246d93b2.jpgboom, headshot! by Ronny, on Flickr

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Kijk die verbeten gezichten dan bij dat getil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Goed, omdat jullie het toch zo graag willen zien, want het kan nog veel erger:

Afbeeldingslocatie: http://www.rspb.org.uk/community/cfs-file.ashx/__key/CommunityServer.Discussions.Components.Files/2060/2705.juza_5F00_handholding_5F00_sigma_5F00_200_2D00_500_5F00_2_2D00_8.jpg
Klassiekertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Je kan er van alles van zeggen, maar zo'n DSLR-arm is wel verdomd handig voor het maken van Selfies zonder stok. 8)
Ventieldopje schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:55:
[afbeelding]

Ik geloof dat je vriendin (of je rechterarm) weer boodschappen aan het doen is, want je afbeelding doet het weer niet.
Gisteren met een vriend gefotografeerd bij HEISA Festival. Leuk experiment dat ik graag met jullie wil delen:
Leuk om te lezen hoor Tobias, super rappe bewerking. Alleen je vriend had in het begin wat last met focussen/onscherpte lijkt het :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het kan nog veel gekker kan ik je zeggen @UC!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LVfdjpDdH4xMdOfhP7HSfMbg/full.jpg

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ventieldopje schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:33:

[afbeelding]
Trendy rood en een leica naampje op de lens, waar gaat het heen met de camera's van tegenwoordig

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Panasonic Lumix DMC-GM5 met een Panasonic Leica 42.5mm f/1.2 ;) Heeft me positief verrast dat dingetje, werkt erg fijn!

De prijs vond ik alleen minder :9

[ Voor 13% gewijzigd door Ventieldopje op 21-05-2015 23:38 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 20:32

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Muhahahha

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7257/7450033444_f0a6b71411_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ventieldopje schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:33:

[afbeelding]
Wat een lompe lens zeg en dan zeggen ze dat FF lenzen groot en lomp zijn ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
Ventieldopje schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:37:
Panasonic Lumix DMC-GM5 met een Panasonic Leica 42.5mm f/1.2 ;) Heeft me positief verrast dat dingetje, werkt erg fijn!

De prijs vond ik alleen minder :9
Los van de prijs idd een fijne lens. Doch wel erg groot, als was de balans op m'n OMD niet eens verkeerd. Toch vind ik nog steeds de kleinere versies van zowel Pana als Oly een betere match voor een m43 camera :). Al zijn die uiteraard iets minder bokehlicious :+

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Vandaag heeft hier een zakelijke Nikon D90 overleden. De baas vond het veeeel te snel, maar toen ik 'm wees op 280.000 sluiterbewegingen, werd ie een stuk milder :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
280k sluiterbewegingen is erg netjes. De camera gaat ook al een stuk langer mee dan de afschrijvingsperiode, dus ja: tijd voor een D7200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ach, het is maar zeventieneneenhalf uur bursten @ 4,5 fps. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Oh shit gaan we spieren showen in dit topic? :+

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 12:11
Sexy!!

Is het een 300 2.8?

Edit: of 500 aan je sig te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Hamed op 02-06-2015 21:07 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 20:32

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Hamed schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:06:
[...]

Sexy!!

Is het een 300 2.8?

Edit: of 500 aan je sig te zien.
400 2.8L IS.
Ooit (toen ik nog bij KE werkte) geleend om een diplomauitreiking van m'n school te schieten in het Nieuwe Luxor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Groot, lomp maar mooi.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Vandaag geboden op een mooie prime lens, fingers crossed :9

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte motivational:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:26

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Nice :) Dat motiveert

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nice en herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Herkenbaar in m'n werk. En herkenbaar bij fotografie, waar ik nu net mee gestart ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Doet me denken aan deze:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b2feF.png

Ik heb ze echt allemaal doorlopen, op de eerste (telefoons hadden nog geen camera) en laatste (ik leef momenteel nog) na :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The HDR hole. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Briljant. Het erge is dat het zoo herkenbaar is, op die telefoon en de dood na voor mij...

Ben wel blij dat het hebben van een analoge camera goed is voor je skills en ego ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb wel een analoge camera, maar nooit gebruikt. Vroegah heb ik wel gefotografeerd met een analoge camera, maar toen was er niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blijkbaar al best ver gekomen in drie jaar tijd, valt me niets tegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Universal Creations schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:39:
Ik heb wel een analoge camera, maar nooit gebruikt. Vroegah heb ik wel gefotografeerd met een analoge camera, maar toen was er niets anders.
Inleveren dat moderatorschap, beginner.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:46:
Ik ben blijkbaar al best ver gekomen in drie jaar tijd, valt me niets tegen. :P
Op de schaal van 0 tot 100 jaar zit je dan ook nog in de fase "all I shoot is pretty" :+
Universal Creations schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:39:
Mijn eerste camera was een 6x9cm rolfilmcamera. Imposant? Ja, LOL, het was een naoorlogse boxcamera, gemaakt van blik, hout en spijkertjes, die mijn vader bij elkaar had gespaard met punten bij de sigaretten. Nog altijd spijt van, dat ik dat ding, net als zijn opvolger, gekocht voor 2 gulden op de rommelmarkt en voorzien van een heuse diafragmakeuze (schuifje met verschillende gaatjes) heb gesloopt, om te zien hoe het in elkaar zat. Ik was een jaar of 10-11.
Ieders curve ziet er anders uit, maar er zijn zeker herkenningspunten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Boudewijn schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:16:
[...]

Inleveren dat moderatorschap, beginner.

:+
Was jij niet degene die vorig jaar bij de meeting niet wist hoe die de film moest wisselen van zijn Hasselblad 500? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Universal Creations schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 02:22:
[...]

Was jij niet degene die vorig jaar bij de meeting niet wist hoe die de film moest wisselen van zijn Hasselblad 500? :+
Dat ik bevestigen noch ontkennen.
Touché.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Heel herkenbaar dat schema. Merk het nu ook weer nu ik me wat meer in macro aan het verdiepen ben. In het begin geen enkele foto scherp (door kleine DOF). Flink balen elke keer.

Maar door nog eens goed na te denken wat er nu precies gebeurt als je een dergelijke foto neemt, gaat de kwaliteit ook steeds meer omhoog. Nog bij lange na niet het niveau van Thomas Shahan bijvoorbeeld, maar met kleine stapjes gaat de kwaliteit omhoog :)

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 04-06-2015 09:30 . Reden: linkje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik zit al in de laatste 40% volgends de grafiek, voor mijn gevoel worden mn foto's niet beter en zal ik nooit een hotshot maken.Als ik maar plezier heb, t is en blijft voor mij een hobby :+

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 04-06-2015 09:33 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik blijf ook al zeer geruime tijd hangen op zelfde so so niveau :P. Which is fine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 01:25:
[...]

Op de schaal van 0 tot 100 jaar zit je dan ook nog in de fase "all I shoot is pretty" :+
Ik zal m'n overlijdensplannen nog maar even opschorten dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

https://www.priceattack.n...agaanbieding#!prettyPhoto
heb ik iets niet begrepen of zij niet :P. Ringflitser, nu voor boven je lens ipv om je lens heen :P.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nomad schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:05:
https://www.priceattack.n...agaanbieding#!prettyPhoto
heb ik iets niet begrepen of zij niet :P. Ringflitser, nu voor boven je lens ipv om je lens heen :P.
Deze ring kan bovenop een DSLR camera worden geplaatst als constante belichting of, met de meegeleverde ringen, rond de lens van de camera worden geklemd om bij Macro of productfotografie de ideale belichting te verkrijgen, direct op het product.
;)

Ik heb overigens een soortgelijke ring flitser (goedkope china e-bay versie), maar heb hem eigenlijk nog nooit serieus gebruikt. Misschien toch maar eens gaan proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 04-06-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED en flash? :N
Dit is gewoon een lampje.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Leuk dat hij ook op de lens gemonteerd kan worden :P, even vroeg ik me af hoe die dan wist wanneer die moest flitsen, totdat ik las dat hij niet flitst maar gewoon enkele ledjes continu laat branden, toen wist ik het helemaal zeker, deze moet ik hebben, dus meteen maar niet gekocht, je moet immers wat te wensen over houden. Fijne zin die laatste, dat zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
barktus schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:05:
Vandaag geboden op een mooie prime lens, fingers crossed :9
Gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Yes, vrijdag of zaterdag wordt de lens verzonden als het goed is. :D Minolta 50mm F1.7 AF, misschien niet de meest bijzondere prime, maar een die ik erg graag wilde hebben :) Na aankomst natuurlijk een post in het apparatuur topic :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Shit, ik heb de HDR-hole overgeslagen. Nu snap ik waarom 't nooit wat geworden is met mijn fotografie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Gisteren met m'n macro setup het bos in gegaan om op bug-hunt te gaan.

Vrijwel geen geluid van verkeer, vogeltjes die fluiten, lekker frisse lucht. Best ontspannend eigenlijk :)

Zitten wel een aantal goeie shots tussen heb ik het idee. Volgende keer wel mijn softbox iets modificeren, zodat het licht nog zachter wordt. Iets te hard nog naar mijn mening.

Maar dit ga ik zeker vaker doen! :)
Al is het maar voor de ontspanning.

Wel lek gestoken door muggen trouwen...... :+

-- edit --

[ Voor 34% gewijzigd door Universal Creations op 07-06-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Vanwaar eigenlijk die voorkeur voor 24mm? Is dat een handige brandpuntsafstand voor als je 'm omgedraaid op je body zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik heb al een 50mm die ik kan omkeren, dus wil ook een 24mm om te kijken wat dat voor vergroting oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

en 24mm zal ongetwijfeld een hogere vergroting opleveren, maar heeft ook een kleinere lensopening.
de kans is groot dat het beeld niet de hele sensor bedekt, of je moet een zeer lange lens hebben(die op de camera gaat)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PdeBie schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:08:
[....] Volgende keer wel mijn softbox iets modificeren, zodat het licht nog zachter wordt. Iets te hard nog naar mijn mening. [....]
Ik ben wel benieuwd wat voor aanpassing je in gedachte hebt. Iets om de spreiding binnen de softbox te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
mrc4nl schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:06:
en 24mm zal ongetwijfeld een hogere vergroting opleveren, maar heeft ook een kleinere lensopening.
de kans is groot dat het beeld niet de hele sensor bedekt, of je moet een zeer lange lens hebben(die op de camera gaat)
Ja, dat moet ik dus even bekijken wat het doet. Heb ook nog een 28mm lens liggen, maar met een andere filtermaat. Die past helaas niet op mijn reverse ring. Dus of een andere reverse ring aanschaffen of een adapter ring.
Met extension tubes zou het trouwens wel goed moeten gaan toch?
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:06:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat voor aanpassing je in gedachte hebt. Iets om de spreiding binnen de softbox te verbeteren?
Het lichtvlak van de softbox is nu te klein. 20x20 cm uit mijn hoofd. Dus ik ga kijken of ik er (met staaldraad ofzo) nog een groter vlak na kan plaatsen, zodat het licht nog iets zachter en beter verspreid wordt. Hoeft volgens mij niet heel moeilijk te zijn om te maken. (softbox: http://www.kamera-express...ox-voor-reportage-flitser)

Voorbeeld foto van belichting in huidige setup:
https://flic.kr/p/tTRgdf

ISO 400, 1/200 @ F/14.0 met mijn 90mm Tamron macro

[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 08-06-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na zo'n modificatie zul je wel harder moeten gaan flitsen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja klopt, maar ik flits nu op 1/64, dus ik heb nog speling genoeg :)

Flitser staat sowieso op volledig manueel.

[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 08-06-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:46
Hmm dilemma; vrij nemen voor een fotoklus, zouden jullie dat doen of ervaring mee? Broer van iemand die ik zijn avondfeest eens gedaan heb vraagt of ik de hele dag mee kan met de bruiloft van een vriend van hem. Ben er eigenlijk op tegen om je officiele foto's te laten maken door een hobbyist, maar het betekend dus ook een dag vrij nemen omdat ik full-time werk. Dan kom moet je dus eigenlijk ineens gaan kwantificeren wat een volle dag werk vrij nemen je zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zou het niet doen ... je moet er wel rekening mee houden dat je nog een paar dagen bezig bent met het eventueel maken van een boek, verwerken van bestellingen voor afdrukken, foto's uitzoeken en bewerken.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Die avonden heb ik tot nu toe altijd gewoon de jpg's opgeleverd. Dat houd het qua werk wel overzichtelijk. Het is meer dat er vroeg of laat nog eens een keer iemand op komt dagen die die foto's gezien heeft en ook wel zo iets wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het doet in plaats van je reguliere baan en/of het ziet als werk, dan moet je er geld voor vragen. Afhankelijk van hoeveel moeite je doet ben je er minimaal twee dagen aan kwijt, als je alleen maar gecompenseerd wil worden voor gedane moeite dan kun je rustig je reguliere uurloon en reis- en onkosten in rekening brengen. Dan is het aan hen om te bepalen of ze dat willen.
Of je vraagt ze wat ze er voor over hebben, dan ligt de keuze bij jou.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
jip_86 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:59:
Hmm dilemma; vrij nemen voor een fotoklus, zouden jullie dat doen of ervaring mee?
Als het puur om het geld gaat, is het waarschijnlijk niet interessant om te doen. Deel je maandsalaris door 20, dan weet je ongeveer wat je met een dag werken verdient, maar je vrije dagen zijn beperkt; Je kan ze maar een keer opnemen. Ga je liever een dag foto's maken voor mensen die je niet kent, of ga je liever een dag foto's maken van iets waar je hart naar uitgaat? Of vind je bruiloftsreportages het einde en wil je hierin verder en ben je bereid om erin te investeren?

Daarnaast in trouwfotografie best wel een vak. Je hebt weinig tot geen kans om het over te doen, dus een flinke dosis ervaring is wel gewenst. Hoe zit zo'n dag in elkaar (traditioneel eerst naar de bruidegom, die vervolgens naar het ouderlijk huis van de bruid gaat), waar sta je in het stadhuis, wanneer de ringen worden gewisseld, de huwelijkspartners en de getuigen tekenen, op het moment van "de" kus. Ik noem maar wat, de lijst is eindeloos. Heb je een mooie fotolocatie, voor wat foto's van het paar apart? Heb je ook alternatieven voor wanneer het regent of wanneer die plek bezet is door een ander bruidspaar ofzo? Echt, er komt geen eind aan de dingen waar je op moet letten. Heb je de juiste apparatuur, kwa lenzen, flitsers, geheugenkaarten, accu's en back-ups?

Zelf zou ik na alle moeite zeker niet de foto's afleveren als de originele jpg's, maar ik zou er danook de laatste hand aan willen leggen, om ze precies zo te maken als dat ik ze bedoeld had.

Kortom, ik neem dit soort dingen eigenlijk veel te serieus. Ik noem de dingen slechts, zodat je zelf een afweging kan maken. Vind je de risicos's aanvaardbaar en denk je een leuke dag te hebben waar je ook nog iets mee verdient, dan moet je het natuurlijk gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wel eens met Toff, die in de basis volgens mij zegt: doe het goed of doe het niet. Dit is niet iets wat je half wilt afleveren, maar ook niet iets wat je met half werk stressloos kan doen.
Je gaat de verantwoording aan of niet, doe je het, dan wil je over de locatie weten, over wie er komen, welke gasten, wat voor weer etc....etc etc..wat Toff ook al zegt.

En dan zou ik het houden bij het stuk wat je leuk vind, de avond fotograferen, in je vrije tijd, op je eigen tempo en zonder compromis qua werk etc.

Bruiloftsfotografie is wat mij betreft niet iets wat je even 1x doet en daarna een tijdje maar niet meer. Dan geef je het niet de aandacht die het nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Wat je natuurlijk ook kan doen is berekenen hoeveel geld je verdient in die twee werkdagen. Dat geld kan je vervolgens gebruiken om een fotograaf te betalen voor de bruiloft.

Maar je moet je dus ook afvragen: ken ik die persoon goed genoeg om 'm 150-300 euro te schenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Als je er geld voor vraagt, kom je ook in een ander verwachtingspatroon terecht.

Dus stel dat je het aanneemt en je dagloon x2 doet en ook nog reiskosten in rekening gaat brengen ben je opeens bedrijfsmatig een dienst aan het verlenen.

De vraag is of je dat wil.

Ik ben ook wel eens gevraagd om foto's te maken, nu bij mijn schoonzus en zwager en bij een 60 jarig huwelijk van mijn stiefgrootouders. En daar rollen dan ook vragen uit omdat men de foto's deelt in de kennissenkring of je ook niet bij vreemden/kennissen dit wil doen.

Dit heb ik altijd vriendelijk bedankt omdat ik dan niet meer vrijblijvend bezig kan zijn. Dan moet ik over bedrijfsrisico's gaan nadenken en de punten die Toff ook noemt zoals back-up etc.

Dit is nooit een probleem geweest gemist en maar speelt dan opeens wel veel meer een rol als je een Job hebt geaccepteerd, dan moet je ook leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zelf denk ik met de foto's die ik afgelopen jaren al maak dat ik voldoende ervaring heb met snel handelen, op de goede plek staan om die momentjes te pakken, enz, enz om gewoon de rest van de dag voldoende te kunnen afhandelen. Maar ik ben me er zeker van bewust dat een shoot van de mooiste dag in je leven toch wel even een flinke stap hoger is.

Ik zou het practig vinden als ik er mijn brood mee kon verdienen, maar de concurrentie is gewoon moordend en kan je gewoon niet de financiële zekerheid bieden die je hebt van een vaste baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Aan de ene kant zeg je dat je genoeg ervaring hebt, aan de andere kant zeg je dat je hier één dag vrij voor neemt. Die dag is echter alleen de shoot zelf; aan voorbereiding en afwerking ben je veel meer tijd kwijt. Dus als jij het over één dag hebt, is eigenlijk wel duidelijk dat je niet genoeg ervaring hebt, en dat je het dus beter niet kunt doen.

Nog zo'n tegenstrijdigheid: je klaagt over de moordende concurrentie, maar tegelijkertijd ga jij de markt verstoren door een gratis product af te leveren. Dus óf je zit in het vaarwater van de echte pro, die natuurlijk nooit tegen een gratis product op kan, of het kwaliteitsverschil is zo groot (en dus jouw kwaliteit zo slecht) dat het inhuren van een pro toch echt een meerwaarde heeft.

Denk er nog maar eens goed over na, want ik denk dat je jezelf én het bruidspaar hier uiteindelijk geen plezier mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Een trouwerij doen kan heel leuk zijn, maar het kan ook je ergste nachtmerrie worden.

Als het je eerste keer is dien je jezelf eerst goed af te vragen of jij hetgeen kan leveren wat het bruidspaar voor ogen heeft. Zeker als het bekenden zijn en er is spraken van een "vriendendienst" of minimale vergoeding hoor je vaak "ja, we stellen niet veel eisen" of "we weten dat het je eerste keer is". Maar gaandeweg zie je vaak dat mensen hun verwachtingspatroon van de foto's toch omhoog bijstellen. En achteraf is hetgeen wat men verwachte niet meer helemaal in lijn met hetgeen er is besproken.

Een bruiloft is leuk om te doen, maar je moet erg stressbestendig zijn, je apparatuur blindelings kunnen bedienen ( ook flitsen ) en je moet onder alle licht en weersomstandigheden door kunnen werken met een constant resultaat. Heb je backup apparatuur of moet je dat misschien huren?

Bedenk ok de tijd die je er mee kwijt bent. Vrij nemen is 1 dag, maar eerste gesprekken, locatie's bezoeken, dag zelf, fot's verwerkenalbum maken? en dan alles nog afleveren. Er gaat stiekem best veel tijd in zitten. Rijskosten, vervoer etc?
Ken je heel de dagindeling uit je hoofd zodat je weet wat er staat te gebeuren en je dus geen moment mist.

En zo nog meer zaken. Een bruiloft is leuk om te doen als het je ding is. Het is niet iets wat je "eventjes" doet, hoe goed of slecht je ook kan fotograferen het is hard werken en rennen. Twijfel je, niet doen. Liever mensen vooraf teleurstellen dat je het niet doet dan achteraf spijt hebben als het niet loopt zoals je voor ogen had.
Heb je wel zoiets van Yes helemaal mijn ding, ga ervoor, maar bereid je erg goed voor.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Sleutelwoord lijkt mij verwachtingsmanagement. Goed vertellen hoeveel ervaring je hebt, en hoe je jezelf t.o.v. een professionele fotograaf ziet, laat desnoods foto's zien van andere bruiloften/feestjes waar je gefotografeerd hebt. Als ze dat prima vinden en je het zelf een leuke klus vindt, lekker doen.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
@RSpanjaard:
Eh ik weet prima hoe veel tijd de verwerking kost, maar daarvoor ga ik natuurlijk geen vrij voor nemen. Die ene dag staat puur voor het uitvoeren van de klus.

Doe het zeer zeker niet gratis, mijn tijd mag best wat kosten. Het gaat hier zo als Toff zegt, vind je het het einde, wil je er mee verder en ben je bereid er in te investeren (maw zeg je weer ja als er een volgende vraag komt) ? Dan zou ik nu zeggen nee, elke malloot met een DSLR kan foto's maken en jou geld afhandig maken. Verder heeft de ceremoniemeester mij gevraagd na de foto's (kerkdienst +feest) van de bruiloft van zijn broer. Ze weten dus enigszins wat ze krijgen.

@de rest, bedankt voor jullie antwoorden. Ben er wel uit dat het vooral een leuke hobby moet blijven en ik dus niet overdag ga fotograferen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Lol. Welke soort komt hier veel voor? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Sjekster schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:44:
Lol. Welke soort komt hier veel voor? :+

[video]
Shootus Tittus. met lange telelenzen vogeltjes schieten, rest is meer amateurfotografie waarvan de meeste die categorie ontgroeid zijn.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Ik denk dat veel mensen hier nog een beetje van alles zijn. Ik voel me iig aangesproken door meerdere categorieën.

Pagina: 1 ... 58 ... 97 Laatste