www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Jij bevond je anders ook op gevaarlijk terrein, je bent obcene-fietsbroekjesman gelukkig toen niet tegengekomen
ora et labora
Ook een voordeel van het niet gebruiken van EVF/OVF, onderwerp heeft het minder snel door. Ik vraag me nu af of mrc4nl ook foto's heeft zónder fietsbroekje, want een verkleedpartij heeft zich, welliswaar verscholen tussen de struiken, ook voltrokken.
Ik denk dat er een gehele nieuwe theorie is waarom Ventieldopje en vriendin ons maar niet wisten te vinden.mrc4nl schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:57:
[...]
Jij bevond je anders ook op gevaarlijk terrein, je bent obcene-fietsbroekjesman gelukkig toen niet tegengekomen
[ Voor 30% gewijzigd door inquestos op 24-02-2015 10:38 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Vishari Beduk schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:15:
en iemand die zijn 5D met zijn windows phone bedient:
[afbeelding]
Hoe kun je dat doen dan?
Via WiFi een connectie maken, of kan het met een kabeltje?
Lijkt mij ideaal om in sommige situaties (foto's waar ik zelf dan ook een keer op kom te staan) m'n telefoon te gebruiken om foto's te schieten.
Oh, gevonden.
Nog geen WP app gevonden (voor Nikons), maar voor Canon is er wel wat te vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door Jan_V op 24-02-2015 13:59 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Nieuw rangefinderconcept. Ik moet zeggen dat het design wel wat heeft
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Haha, hij maakte volgens mij geeneens een foto, maar gebruikte de camera gewoon als buffer om z'n ogen af te schermen.link0007 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 01:21:
[...]
![]()
Als je naar mijn expressie kijkt op de foto, dan is het hartstikke duidelijk wat ik dacht: "Gadverdamme! Wat is het toch verschrikkelijk om via het beeldscherm te fotograferen!"
Mrc4nl is ook eenvoudig te verdedigen: de extra afstand die je creëert door het beeldscherm te gebruiken, was nodig vanwege het obscene fietsbroekje waarvan hij - zo dapper als hij is - tóch een foto wilde maken. Als een rasechte fotograaf moest en zou hij ook de ruige, gruwelijke, afgrijselijke kanten van een F&V-meet vastleggen voor het nageslacht. Uit pure zelfbescherming heeft hij ervoor gekozen het beeldscherm te gebruiken. Nu, beste mensen, kunnen wij hem dat werkelijk kwalijk nemen?
(uiteraard omdat het tafereel veels te sexy was voor mrc4nl
Ik schiet btw ook meer met scherm dan met EVF van e-m10. Draaischermpje is gewoon verdomde handig vaak en focussnelheid is identiek (wat vooral de reden is dat een OVF gebruikt wordt gok ik). Enkel met lekkere zon op m'n harses komt de EVF uitermate van pas.
Voor sneaky shots op straat is het scherm ook reuze makkelijk. Schermpje klappen, camera op waist level en en het lijkt net of je gewoon wat foto's aan het bekijken bent ipv foto's nemen
M mount, dat is dezelfde als op Leica cams?tobiasvs schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:05:
http://www.thephoblograph...allenge-leica/#more-70943
Nieuw rangefinderconcept. Ik moet zeggen dat het design wel wat heeftal blijft een Leica nog wel het summum.
[ Voor 11% gewijzigd door Sjekster op 24-02-2015 17:12 ]
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Jup. Hun SDK-variant (wat dat ook moge zijn) kan blijkbaar ook worden geleverd met Nikon F-mount-adapter o.i.d.Sjekster schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:06:
M mount, dat is dezelfde als op Leica cams?
die post was een geintje; de 5D2 heeft geen WiFi en WP nauwelijks appsJan_V schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:09:
[...]
![]()
Hoe kun je dat doen dan?
Via WiFi een connectie maken, of kan het met een kabeltje?
Lijkt mij ideaal om in sommige situaties (foto's waar ik zelf dan ook een keer op kom te staan) m'n telefoon te gebruiken om foto's te schieten.
serieus: WiFi op de huidige (nieuwe) camera's is nog rudimentair
je kan er snapshots mee maken en dan via je telefoon naar faceebook uploaden
'echt' de camera bedienen valt tegen
als je een foto wil van jezelf, koop dan gewoon een afstandsbediening dat werkt makkelijker
weet het niet meer
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Jammer, verklaart wel waarom ik niets kon vinden in de zoekmachinesVishari Beduk schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:42:
[...]
die post was een geintje; de 5D2 heeft geen WiFi en WP nauwelijks apps
als je een foto wil van jezelf, koop dan gewoon een afstandsbediening dat werkt makkelijker
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Geen wel denkend mens geeft zoveel geld uit aan een WiFi grip! Of je moet een goeie deal gedaan hebbenUniversal Creations schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:22:
Wie zegt dat ik er geen wifi transmitter onder had zitten?
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Certificaat voor de Nederlandse taal ?mrc4nl schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 01:02:
geef dan meteen een examen en rijkreik certificaten uit voor degenen die slagen
There I fixed it : http://dslrcontroller.com/guide-wifi_mr3040.phpVishari Beduk schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:42:
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
ok leuk denk ik dan ,ff kijken wat hun foto's dan zijn.
krijg je foto's te zien die een kind van 8 nog beter had kunnen doen, maar wel met 50-99+ aan likes.
En ik heb zo'n vermoeden dat een dergelijke "aandacht" voor een foto wel ervoor zorgt dat ie op de voorpagina van flickr komt

Respect voor fotografen die gewoon zulke goede fotos maken dat ze een plek op explored ook verdiend hebben, maar er zitten soms misbaksels van anderen tussen

ora et labora
Verwijderd
Ik gooi ze ook wel eens in een zootje groepen, maar kijk er vervolgens niet meer naar om. De faves zijn leuk om af en toe langs te zien komen, maar ze betekenen over het algemeen niet zo veel.
Gelukkig hebben ze op TUDelft gratis datarecovery service dus daar is mijn HDD nu heen, als het mee zit ben ik niks kwijt. Als het tegenzit ben mijn bewerkingen van de afgelopen 3 maanden kwijt. Eigen schuld dikke bult. Misschien een mooie reminder, voor mensen die net zo eigenwijs zijn als ik en denken mij overkomt dat niet
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Heel vervelend zeg!Mr Pingu schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 01:09:
Zojuist een belangrijke les geleerd, vaker backuppen... Laptop zomaar dood, s'avonds nog op gewerkt de volgende morgen was het beestje dood. Laatste backup was van 15 december, ouch. Gelukkig had ik mijn SD-kaartjes nog niet geleegd, maar alles wat ik in LR gedaan heb is op dit moment foetsie.
Gelukkig hebben ze op TUDelft gratis datarecovery service dus daar is mijn HDD nu heen, als het mee zit ben ik niks kwijt. Als het tegenzit ben mijn bewerkingen van de afgelopen 3 maanden kwijt. Eigen schuld dikke bult. Misschien een mooie reminder, voor mensen die net zo eigenwijs zijn als ik en denken mij overkomt dat niet
Edit:
Kennen jullie deze tool trouwens? Super handig voor het bekijken van de hoe de zon op een bepaalde plek is e.d.
http://app.photoephemeris.com/
[ Voor 9% gewijzigd door stimm op 26-02-2015 09:11 ]
Het vervelende van Flickr vind ik vooral dat er geen kritiek op foto's wordt gegeven. Het lijkt wel alsof de actieve kern er alleen maar foto's plaatst om opgehemeld te worden. Ook een beetje in de zin van vriendjespolitiek: ik geef jou een like, dus geef mij automatisch ook een like, ook al heeft diegene geen enkele mooie foto. Ja en als je dan zo maar random mensen gaat toevoegen als "contact", dan is het wel heel makkelijk om 99+ likes en explored te krijgen... Dus idd gewoon een dumpplek, maar als extra backup wel een handigeUniversal Creations schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:36:
Het is een dumpplek. En sommige fotografen maken hun vele faves wel waar, dus daar geniet ik dan maar van. Af en toe een favorite krijgen van iemand die ook mooie foto's maakt, vind ik de moeite waard om nog zo nu en dan foto's daar te plaatsen.
Ik ben blij dat ik overgestapt ben naar 500px wat betreft de mogelijkheid om andermans foto's te bekijken. Uiteindelijk is de reden waarom ik op fotosites kijk toch wel om foto's van anderen te bekijken.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Kan je gewoon aanpassen:link0007 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:53:Je feed zit vol met nieuwe reacties op foto's waar je ooit een keer op hebt gereageerd, waardoor je nauwelijks nog foto's van je contacten kan zien.
https://www.flickr.com/activity/customized/
Ik kan toch gewoon naar iemands photostream gaan, het overzicht zien en op een foto klikken?Vervolgens kan je alleen nieuwe foto's (van niet-contacten) zien door in groepen te kijken - één voor één.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
500px is nog veel erger btw. Soms heb je meer likes dan views, wat volgens mij betekent dat mensen op het like icoontje klikken bij de thumbnail, en geeneens de foto fullsize hebben bekeken.
Reacties als 'V&F, check out my photos!' zijn meer regel dan uitzondering helaas.
Maar je hebt bij 500px iig meer de mogelijkheid per categorie te zoeken ivm flickr, en de kwaliteit lijkt iets hoger te liggen. Al valt me wel op dat het toch wel vaak foto's met bepaalde type bewerking / onderwerp zijn die het goed doen.
(Al was mijn populairste foto er eentje die volgens een paar mensen opviel vanwege de NIET overdreven bewerking, haha)
Flickr gebruik ik ook meer als dump site om eerlijk te zijn. Ben wel redelijk selectief met wat ik upload, maar niet zo sterk als bij 500px.
Als je een Nikon D750 hebt, ben je voor USD 80 al helemaal klaar:nero355 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 02:58:
[...]
Certificaat voor de Nederlandse taal ?![]()
![]()
[...]
There I fixed it : http://dslrcontroller.com/guide-wifi_mr3040.php
https://fstoppers.com/dea...t-even-because-grip-59345
Ik vermoed dat Meike vast nog grips met 2,4GHz rf remotes voor andere camera's maakt/gaat maken
Er zijn van die tooltjes die automatisch een backup starten bij het opstarten of afsluiten van je computer (of op de door jou geplande tijden). Set and forget, superhandig.Mr Pingu schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 01:09:
Zojuist een belangrijke les geleerd, vaker backuppen... Laptop zomaar dood, s'avonds nog op gewerkt de volgende morgen was het beestje dood. Laatste backup was van 15 december, ouch. Gelukkig had ik mijn SD-kaartjes nog niet geleegd, maar alles wat ik in LR gedaan heb is op dit moment foetsie.
Maar dat kende ja natuurlijk al...
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Beetje jammer dat van de week mn NAS er niet bepaald zin meer in had, en ik m nu niet kan benaderen.
ora et labora
Mits je dus aan hebt gezet dat Lightroom XMP bestanden aanmaakt, standaard staat dat uit. Maar waarom niet gewoon je lightroom database terug toveren?Mr Pingu schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:35:
PreciesGelukkig alleen bewerkingen kwijt en geen RAW's, image gemaakt van de HDD en het lijkt erop dat de MFT beschadigd is, misschien dat chckdsk of anders testdisk nog wat kunnen betekenen. En anders is er altijd nog RAW recovery met testdisk en aangezien testdisk .xmp herkent is er nog veel kans op succes
Zou eerst inderdaad gewoon chkdsk draaien om te kijken of die de MFT tabel weer kan repareren. Nooit leuk dat soort zaken, sterkte er mee!
www.maartendeboer.net
Ik backup alles naar een NAS (twee schijven gemirrored). Online zou ik ook graag willen.Universal Creations schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:38:
Ik backup alles op externe HDD en online backup. Daarnaast maakt LR xmp-bestanden aan, zodat de bewerkingen bewaard blijven.
Aangezien fotografen vaak tientallen zo niet honderden GB aan materiaal hebben, dus erg interessant.
Waar backup jij al je gigabytes online?
Haalde op 100/100 glasvezel altijd de volledige upload snelheid. Als je niet super veel terabytes hebt dan ben je zo klaar. Ik weet niet of CeeJay het ook aanbied maar wellicht kun je er contact over opnemen, een initiële backup door een hardeschijf op te sturen, dat scheelt je de eerste keer álles uploaden. Daarna hoef je alleen de verschillen nog te uploaden.
Hun client is er voor alle platformen en werkt ook headless prima op een linux bak (NAS bijv.) maar je hebt wel een redelijke CPU nodig voor versleuteling en de-duplication. Vergeet op een linux bak dan ook niet om een hardwarematige RNG te gebruiken om zo voldoende entropy te houden
Livedrive is wat dat betreft wel een stuk goedkoper, Crashplan kost je 80 pond per jaar (110 euro op dit moment) wat zo'n 9,16 per maand is.
www.maartendeboer.net
Mijn ervaringen met crashplan is een slome upload, maar ook goedkoper, 6 dollar per maand (iets van 5 euro)Ventieldopje schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:25:
Ik gebruikte altijd CrashPlan via CeeJay.net (europese reseller met servers in de UK). Onbeperkte opslag en alle data versleuteld en de-duplicated voordat het geüpload wordt naar hun servers. Je hebt alleen zelf de master key in handen en die moet je dus ook niet verliezen.
Haalde op 100/100 glasvezel altijd de volledige upload snelheid. Als je niet super veel terabytes hebt dan ben je zo klaar. Ik weet niet of CeeJay het ook aanbied maar wellicht kun je er contact over opnemen, een initiële backup door een hardeschijf op te sturen, dat scheelt je de eerste keer álles uploaden. Daarna hoef je alleen de verschillen nog te uploaden.
Hun client is er voor alle platformen en werkt ook headless prima op een linux bak (NAS bijv.) maar je hebt wel een redelijke CPU nodig voor versleuteling en de-duplication. Vergeet op een linux bak dan ook niet om een hardwarematige RNG te gebruiken om zo voldoende entropy te houden
Livedrive is wat dat betreft wel een stuk goedkoper, Crashplan kost je 80 pond per jaar (110 euro op dit moment) wat zo'n 9,16 per maand is.
Ik hoop dat ik mn backup vandaag weer aan de praat krijg anders moet ik het van crashplan downloaden, wat heel lang gaat duren als het niet op volle snelheid is.
ora et labora
Via CeeJay werkt het stukken beter!
www.maartendeboer.net

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 28-02-2015 00:17 ]
ora et labora
Verwijderd
Vintage Camera Lot of 600 Zeiss Ikon Nikon Leica Canon Rollei Kodak 1880-1980
erg lastig fotograferen op zo'n drukke beurs, daardoor is de kwaliteit niet voldoende om deze in één van de foto topics te zetten

motorbeurs by Vishari Beduk, on Flickr
weet het niet meer
Leevmeister?Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:18:
Heeft er hier nog iemand zin om z'n hobby uit te breiden?
Vintage Camera Lot of 600 Zeiss Ikon Nikon Leica Canon Rollei Kodak 1880-1980
Mooie dames zijn altijd welkom hier toch?!Vishari Beduk schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:08:
ik heb op mijn foto stream wat foto's van de motorbeurs gezet
erg lastig fotograferen op zo'n drukke beurs, daardoor is de kwaliteit niet voldoende om deze in één van de foto topics te zetten
[afbeelding]
motorbeurs by Vishari Beduk, on Flickr

www.maartendeboer.net
Ik heb al genoeg, dank
Verwijderd
Ik heb even een vraagstuk waar jullie misschien bij kunnen helpen. Zoals jullie misschien weten heb ik een DIY-ringlight in elkaar ge...plakt (inmiddels). Werkt leuk, maar ik ben er niet helemaal tevreden over.
Ik heb het al van jullie gehoord, en inmiddels ben ik zelf de puntjes in de ogen een beetje zat.
Nu heb ik dus het idee om de ring diffuus te maken. Het probleem is alleen dat ik nog niet weet welk materiaal ik daarvoor goed wil en/of kan gebruiken.
Iemand ideeën?
Plexiglas/Polycarbonaat, melkwit.Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:21:
Neeeeee, Leevmeister. Je kunt nooit genoeg hebben. Lekker de economie spekken!
Ik heb even een vraagstuk waar jullie misschien bij kunnen helpen. Zoals jullie misschien weten heb ik een DIY-ringlight in elkaar ge...plakt (inmiddels). Werkt leuk, maar ik ben er niet helemaal tevreden over.
Ik heb het al van jullie gehoord, en inmiddels ben ik zelf de puntjes in de ogen een beetje zat.
Nu heb ik dus het idee om de ring diffuus te maken. Het probleem is alleen dat ik nog niet weet welk materiaal ik daarvoor goed wil en/of kan gebruiken.
Iemand ideeën?
->
geeft een mooi diffuus effect:
[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 03-03-2015 12:29 ]
ora et labora
Verwijderd

ora et labora
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Copyright: Foto eigendom van Suzuki Nederland
weet het niet meer
http://www.bbc.com/news/uk-31711446
Verwijderd
http://www.npo.nl/fotostu.../11-01-2014/VPWON_1209685
http://www.vpro.nl/lees/tv/2014/fotostudio-de-jong.html
Op België trouwens al een paar weken een BBC documentaire over de geschiedenis van de fotografie, maar die serie is al wat ouder.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Kan beter...:Haas_nl schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:19:
Natte droom voor de amateur natuur fotograaf...
http://www.bbc.com/news/uk-31711446

https://www.google.nl/sea...IgN&ved=0CAcQ_AUoAg&dpr=1
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Nu wel.Fiber schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:44:
Kijken jullie ook Fotostudio De Jong?
Frostfilter voor plakken: http://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=lee+frostVerwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:21:
Neeeeee, Leevmeister. Je kunt nooit genoeg hebben. Lekker de economie spekken!
Iemand ideeën?

ook die draaiknop was defect en uit elkaar gehaald, wel een rot klus om het kogeltje met het veertje erachter er weer in te krijgen

na in elkaar zetten werktte de camera niet meer
maar het bleek die ik de mini bandkabeltjes niet goed erin had gestopt

en toen deed de camera het weer
of nog
volgende patient

weet het niet meer
Kijk een echte tweaker aan het werk, lekker bezigVishari Beduk schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:17:
de beruchte ontspanknop van de 40D na een poetsbeurt met alcohol:
[afbeelding]
ook die draaiknop was defect en uit elkaar gehaald, wel een rot klus om het kogeltje met het veertje erachter er weer in te krijgenna in elkaar zetten werktte de camera niet meer
maar het bleek die ik de mini bandkabeltjes niet goed erin had gestopt
[afbeelding]
en toen deed de camera het weerof nog
![]()
volgende patient![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
ora et labora
Verwijderd
Ah, thanks voor de tip!citruspers schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:02:
[...]
Frostfilter voor plakken: http://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=lee+frost
I can't wait to shoot!
Foto's van gemaakt?the mod man schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:02:
Tweakers meeting in de trein net. Jammer dat de andere tweaker het niet doorhad![]()
Je wilt je camera en objectieven los van elkaar op 'nul' stellen zodat je altijd scherpe foto's ongeacht de combinatie van body en objectief.
Bij de duurdere objectieven werkt dit d.m.v. schroefjes en op de blog van lensrentals zie je wel eens foto's daarvan. De goedkope objectieven hebben die mogelijkheid niet.
De duurdere camera's hebben de mogelijkheid van AF-fijnafstelling waarbij je per objectief een offset kan ingeven waardoor je via software altijd scherpe foto's krijgt.
Goedkope camera's moet je naar een service centre brengen waar de camera hardware matig wordt afgesteld.
Maar ik weet nog steeds niet hoe dat werkt. Waar zitten de schroefjes waar je aan moet draaien?
Toen dacht ik voor een paar tientje een oude D40/D60 te kopen en deze uit elkaar te halen om te kijken hoe dat werkt. Echter op marktplaats zag ik dat je voor iets meer ook een 40D kan kopen dus deze gekocht.
Maar die 40D bleek nog helemaal perfect te werken, ook prima afgesteld en ik vond het zonde om deze uit elkaar te halen. Dus deze verkoop ik weer. Toen een tweede 40D gekocht voor nog minder die wel echt stuk was. De reparatie handleiding zorgvuldig gelezen en dat ding gerepareerd maar ik heb niet kunnen vinden hoe je de AF afstelt

Daarom nog een poging bij Nikon gedaan en een defecte D80 gekocht en helemaal uit elkaar gehaald. Ook bij deze camera heb ik helemaal niets kunnen vinden hoe je de camera afsteld. Ook in de reparatie handleiding staat niets daarover.
Dus ik weet het nog steeds niet
en als iemand nog tips heeft dan hoor ik dat graag
weet het niet meer
Verwijderd
Verwijderd
Op zich moet je een caravan ook wel lichtdicht kunnen krijgen, met multiplex en PUR kun je een heel eind komen denk ik.
Verwijderd
Maar ben niet ontevreden over het resultaat tot nu toe

Hmm! ik zie graag een topic waar je wat meer in detail gaat hoe en watVerwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:18:
Dat ding op het terrein krijgen is geen probleem. Misschien nog lastiger om voor een schappelijk prijsje 1 te kopen. In een zeecontainer kun je wat meer mensen kwijt. Het was in de caravan met 3 man al knus
Maar ben niet ontevreden over het resultaat tot nu toe
[afbeelding]
mi kan je een 40D niet callibreren.Vishari Beduk schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:59:
40D-verhaal.
dat was nou juist de hele essentie van mijn post: jij en ik kunnen dit niet, techrepair en rofa wel
ter info: ik heb ooit in 2008 een nieuwe 40D gekocht en deze later bij rofa laten afstellen, bon hiervan heb ik nog
weet het niet meer
https://www.youtube.com/watch?v=bt_EUkbgd2k
nu ik weet waar ik moet zoeken zie ik ze ook gelijk zitten

maar het zijn er dus drie; dat maakt het calibreren extra moeilijk en tijdrovend
disclaimer: natuurlijk is het logisch dat het er drie zijn
weet het niet meer

Daar gaat je camera

Edit: never mind, die staat dus gewoon op een monopod in de grond gepriemd met een trigger erop. Vond het al apart dat hij met zo'n apparaat op een paard zat!
[ Voor 37% gewijzigd door tobiasvs op 13-03-2015 14:46 ]

Vind ik deze foto iets minder naar om naar te kijken:

[ Voor 43% gewijzigd door Ventieldopje op 13-03-2015 14:33 ]
www.maartendeboer.net
https://www.flickr.com/ph.../in/set-72157644548005490
Dit is een serie foto's, dus vooral vooruit klikken.
Roobje schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:35:
Ik snap niet waarom jullie het over die camera hebben, maar die staat toch gewoon achter/onder het hek met een wireless trigger syteem op een statief in de grond?
Dat klopt, maar toen ik 't voor het eerst zag, leek het alsof de camera ook door de lucht vloogtobiasvs schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:23:
Edit: never mind, die staat dus gewoon op een monopod in de grond gepriemd met een trigger erop. Vond het al apart dat hij met zo'n apparaat op een paard zat!
@UC: gave burst!
Verwijderd
Lee frost filter werd vandaag geleverd, in een veel te grote doos en net verpakt in beschermpapier.
De doos heb ik gebruik om de ombouw van de ring mee te maken, in combinatie met veel gaffers tape!
Daarna heb ik het filter er even overheen gelegd om het effect te zien:

Natuurlijk op 1/8000 f/1.4, omdat het kan!
Maar goed, de lampen zijn dus nog duidelijk zichtbaar... Gezien het beschermpapier exact even groot is als het frost filter zelf, heb ik dat er ook maar even overheen gelegd:

Ha! Diffuus licht... Wat vinden jullie?
www.maartendeboer.net
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
oud grafiekje
Echt nooit geweten dat die megapixelrace zo zinloos was in smartphones, die krengen zitten al op f2 aan hun diffractielimiet.

Nu is er natuurlijk met algoritmen en sharpening een deel van de "verloren" resolutie terug te halen, maar ik vind het alsnog veel.
nieuw grafiekje, nu met Rayleigh criterion = airy disk/2

toch blijven smartphones opvallend dicht tegen de diffractielimiet zitten, die lensjes zijn f2 of hoger.
de Sony IMX214 heeft met 13MP toch weinig marge meer over.
[ Voor 29% gewijzigd door mrc4nl op 15-03-2015 10:41 ]
ora et labora
Het is trouwens pixelgrootte
jouw linkje geeft geen info over hoe groot de airy disk nu wel precies is helaas

edit ah Rayleigh criterion, ik moet uitgaan van 1/2 breedte van airy disk
ik ga het aanpassen
[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 15-03-2015 00:48 ]
ora et labora
De stukjes die de print grootte / kwaliteit van je zicht gebruiken kun je er zo uit mieteren, hou je een klein stukje code over. Wil er desnoods morgen wel even voor je naar kijken en een grafiekje uitpoepen.
http://pastebin.com/UQXeZmvB
[ Voor 9% gewijzigd door Ventieldopje op 15-03-2015 01:37 ]
www.maartendeboer.net
thanks, ik heb ernaar gekeken en ik snap het nu.In dit topic doorgaan zou iets teveel opfftopic worden dus de de ontleding heb ik in mrc4nl in "FF vs crop: voordelen vs vooroordelen" geplaatstVentieldopje schreef op zondag 15 maart 2015 @ 01:36:
Misschien heb je wat aan de code die ze op Cambridge In Color gebruiken om diffractie te berekenen... heb de javascript code even wat netter laten maken, het is vrij makkelijk te begrijpen
De stukjes die de print grootte / kwaliteit van je zicht gebruiken kun je er zo uit mieteren, hou je een klein stukje code over. Wil er desnoods morgen wel even voor je naar kijken en een grafiekje uitpoepen.
http://pastebin.com/UQXeZmvB
Al deze theorie ga ik in een tweakblog verwerken, ik hoop op weer een tweakblog van de maand
ora et labora
www.maartendeboer.net
Verleden jaar spijt gehad dat ik er toen niet een had gescored. Maar nu mijn kans gegrepen.
Met het komende voorjaar kan ik dus op mijn knieen door de tuin/weide struinen