Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

link0007 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 01:21:
[...]

_O-

Als je naar mijn expressie kijkt op de foto, dan is het hartstikke duidelijk wat ik dacht: "Gadverdamme! Wat is het toch verschrikkelijk om via het beeldscherm te fotograferen!"

Mrc4nl is ook eenvoudig te verdedigen: de extra afstand die je creëert door het beeldscherm te gebruiken, was nodig vanwege het obscene fietsbroekje waarvan hij - zo dapper als hij is - tóch een foto wilde maken. Als een rasechte fotograaf moest en zou hij ook de ruige, gruwelijke, afgrijselijke kanten van een F&V-meet vastleggen voor het nageslacht. Uit pure zelfbescherming heeft hij ervoor gekozen het beeldscherm te gebruiken. Nu, beste mensen, kunnen wij hem dat werkelijk kwalijk nemen?
_O-

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:28

mrc4nl

Procrastinatie expert

Jij bevond je anders ook op gevaarlijk terrein, je bent obcene-fietsbroekjesman gelukkig toen niet tegengekomen :Y)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
mrc4nl is hier toch wel betrapt als stiekeme broekjesfotograaf. Ik kan uit betrouwbare bron melden dat het onderwerp hier geheel geen weet van had!

Ook een voordeel van het niet gebruiken van EVF/OVF, onderwerp heeft het minder snel door. Ik vraag me nu af of mrc4nl ook foto's heeft zónder fietsbroekje, want een verkleedpartij heeft zich, welliswaar verscholen tussen de struiken, ook voltrokken.
mrc4nl schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:57:
[...]

Jij bevond je anders ook op gevaarlijk terrein, je bent obcene-fietsbroekjesman gelukkig toen niet tegengekomen :Y)
Ik denk dat er een gehele nieuwe theorie is waarom Ventieldopje en vriendin ons maar niet wisten te vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door inquestos op 24-02-2015 10:38 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25
Vishari Beduk schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:15:

en iemand die zijn 5D met zijn windows phone bedient:
[afbeelding]

:+
:o
Hoe kun je dat doen dan?
Via WiFi een connectie maken, of kan het met een kabeltje?

Lijkt mij ideaal om in sommige situaties (foto's waar ik zelf dan ook een keer op kom te staan) m'n telefoon te gebruiken om foto's te schieten.

edit:

Oh, gevonden.
Nog geen WP app gevonden (voor Nikons), maar voor Canon is er wel wat te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan_V op 24-02-2015 13:59 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

http://www.thephoblograph...allenge-leica/#more-70943

Nieuw rangefinderconcept. Ik moet zeggen dat het design wel wat heeft :) al blijft een Leica nog wel het summum.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
link0007 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 01:21:
[...]

_O-

Als je naar mijn expressie kijkt op de foto, dan is het hartstikke duidelijk wat ik dacht: "Gadverdamme! Wat is het toch verschrikkelijk om via het beeldscherm te fotograferen!"

Mrc4nl is ook eenvoudig te verdedigen: de extra afstand die je creëert door het beeldscherm te gebruiken, was nodig vanwege het obscene fietsbroekje waarvan hij - zo dapper als hij is - tóch een foto wilde maken. Als een rasechte fotograaf moest en zou hij ook de ruige, gruwelijke, afgrijselijke kanten van een F&V-meet vastleggen voor het nageslacht. Uit pure zelfbescherming heeft hij ervoor gekozen het beeldscherm te gebruiken. Nu, beste mensen, kunnen wij hem dat werkelijk kwalijk nemen?
Haha, hij maakte volgens mij geeneens een foto, maar gebruikte de camera gewoon als buffer om z'n ogen af te schermen. :+

(uiteraard omdat het tafereel veels te sexy was voor mrc4nl ;) )

Ik schiet btw ook meer met scherm dan met EVF van e-m10. Draaischermpje is gewoon verdomde handig vaak en focussnelheid is identiek (wat vooral de reden is dat een OVF gebruikt wordt gok ik). Enkel met lekkere zon op m'n harses komt de EVF uitermate van pas.

Voor sneaky shots op straat is het scherm ook reuze makkelijk. Schermpje klappen, camera op waist level en en het lijkt net of je gewoon wat foto's aan het bekijken bent ipv foto's nemen :+
tobiasvs schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:05:
http://www.thephoblograph...allenge-leica/#more-70943

Nieuw rangefinderconcept. Ik moet zeggen dat het design wel wat heeft :) al blijft een Leica nog wel het summum.
M mount, dat is dezelfde als op Leica cams?

[ Voor 11% gewijzigd door Sjekster op 24-02-2015 17:12 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Sjekster schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:06:
M mount, dat is dezelfde als op Leica cams?
Jup. Hun SDK-variant (wat dat ook moge zijn) kan blijkbaar ook worden geleverd met Nikon F-mount-adapter o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:00

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Jan_V schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:09:
[...]

:o
Hoe kun je dat doen dan?
Via WiFi een connectie maken, of kan het met een kabeltje?

Lijkt mij ideaal om in sommige situaties (foto's waar ik zelf dan ook een keer op kom te staan) m'n telefoon te gebruiken om foto's te schieten.
die post was een geintje; de 5D2 heeft geen WiFi en WP nauwelijks apps

serieus: WiFi op de huidige (nieuwe) camera's is nog rudimentair
je kan er snapshots mee maken en dan via je telefoon naar faceebook uploaden
'echt' de camera bedienen valt tegen
als je een foto wil van jezelf, koop dan gewoon een afstandsbediening dat werkt makkelijker

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
Wie zegt dat ik er geen wifi transmitter onder had zitten? ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25
Vishari Beduk schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:42:
[...]

die post was een geintje; de 5D2 heeft geen WiFi en WP nauwelijks apps

als je een foto wil van jezelf, koop dan gewoon een afstandsbediening dat werkt makkelijker
Jammer, verklaart wel waarom ik niets kon vinden in de zoekmachines :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Geen wel denkend mens geeft zoveel geld uit aan een WiFi grip! Of je moet een goeie deal gedaan hebben :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mrc4nl schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 01:02:
geef dan meteen een examen en rijkreik certificaten uit voor degenen die slagen :P
Certificaat voor de Nederlandse taal ? :P >:) :+
Vishari Beduk schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:42:
There I fixed it : http://dslrcontroller.com/guide-wifi_mr3040.php ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb ong een jaartje nu een flickr account en het valt mij op dat een aantal pipo's mij aboneren,
ok leuk denk ik dan ,ff kijken wat hun foto's dan zijn.

krijg je foto's te zien die een kind van 8 nog beter had kunnen doen, maar wel met 50-99+ aan likes.

En ik heb zo'n vermoeden dat een dergelijke "aandacht" voor een foto wel ervoor zorgt dat ie op de voorpagina van flickr komt :Z

Respect voor fotografen die gewoon zulke goede fotos maken dat ze een plek op explored ook verdiend hebben, maar er zitten soms misbaksels van anderen tussen :X

ora et labora

Verwijderd

Achja, Flickr... Ik gebruik het eigenlijk vooral omdat het een makkelijke manier is om hier mijn foto's te delen.
Ik gooi ze ook wel eens in een zootje groepen, maar kijk er vervolgens niet meer naar om. De faves zijn leuk om af en toe langs te zien komen, maar ze betekenen over het algemeen niet zo veel.

• Universal Creations
Het is een dumpplek. En sommige fotografen maken hun vele faves wel waar, dus daar geniet ik dan maar van. Af en toe een favorite krijgen van iemand die ook mooie foto's maakt, vind ik de moeite waard om nog zo nu en dan foto's daar te plaatsen.

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:55

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Zojuist een belangrijke les geleerd, vaker backuppen... Laptop zomaar dood, s'avonds nog op gewerkt de volgende morgen was het beestje dood. Laatste backup was van 15 december, ouch. Gelukkig had ik mijn SD-kaartjes nog niet geleegd, maar alles wat ik in LR gedaan heb is op dit moment foetsie.
Gelukkig hebben ze op TUDelft gratis datarecovery service dus daar is mijn HDD nu heen, als het mee zit ben ik niks kwijt. Als het tegenzit ben mijn bewerkingen van de afgelopen 3 maanden kwijt. Eigen schuld dikke bult. Misschien een mooie reminder, voor mensen die net zo eigenwijs zijn als ik en denken mij overkomt dat niet :p

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Mr Pingu schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 01:09:
Zojuist een belangrijke les geleerd, vaker backuppen... Laptop zomaar dood, s'avonds nog op gewerkt de volgende morgen was het beestje dood. Laatste backup was van 15 december, ouch. Gelukkig had ik mijn SD-kaartjes nog niet geleegd, maar alles wat ik in LR gedaan heb is op dit moment foetsie.
Gelukkig hebben ze op TUDelft gratis datarecovery service dus daar is mijn HDD nu heen, als het mee zit ben ik niks kwijt. Als het tegenzit ben mijn bewerkingen van de afgelopen 3 maanden kwijt. Eigen schuld dikke bult. Misschien een mooie reminder, voor mensen die net zo eigenwijs zijn als ik en denken mij overkomt dat niet :p
Heel vervelend zeg! :o Zelf heb ik het ook gehad, terwijl ik backups maak, maar na een lange LR sessie was mijn catalog corrupt, was ik alsnog alle bewerkingen en selecties kwijt van een shoot. :(

Edit:
Kennen jullie deze tool trouwens? Super handig voor het bekijken van de hoe de zon op een bepaalde plek is e.d.

http://app.photoephemeris.com/

[ Voor 9% gewijzigd door stimm op 26-02-2015 09:11 ]

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:16
Universal Creations schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:36:
Het is een dumpplek. En sommige fotografen maken hun vele faves wel waar, dus daar geniet ik dan maar van. Af en toe een favorite krijgen van iemand die ook mooie foto's maakt, vind ik de moeite waard om nog zo nu en dan foto's daar te plaatsen.
Het vervelende van Flickr vind ik vooral dat er geen kritiek op foto's wordt gegeven. Het lijkt wel alsof de actieve kern er alleen maar foto's plaatst om opgehemeld te worden. Ook een beetje in de zin van vriendjespolitiek: ik geef jou een like, dus geef mij automatisch ook een like, ook al heeft diegene geen enkele mooie foto. Ja en als je dan zo maar random mensen gaat toevoegen als "contact", dan is het wel heel makkelijk om 99+ likes en explored te krijgen... Dus idd gewoon een dumpplek, maar als extra backup wel een handige :) Voor gezonde kritiek werkt dit forum veel fijner. Sowieso lijkt dat op fora beter te gaan, want op bijvoorbeeld DPZ wordt ook best wel goed becommentarieerd.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zie ook niet hoe het echt anders kan bij Flickr. Het wordt je zo moeilijk mogelijk gemaakt om foto's te bekijken. Je feed zit vol met nieuwe reacties op foto's waar je ooit een keer op hebt gereageerd, waardoor je nauwelijks nog foto's van je contacten kan zien. Vervolgens kan je alleen nieuwe foto's (van niet-contacten) zien door in groepen te kijken - één voor één.

Ik ben blij dat ik overgestapt ben naar 500px wat betreft de mogelijkheid om andermans foto's te bekijken. Uiteindelijk is de reden waarom ik op fotosites kijk toch wel om foto's van anderen te bekijken.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
In het commentaar van de laatste tijd (jaar) op de layout kan ik me niet vinden, ik ben juist weer actief geworden omdat ik de 'nieuwe layout' een verademing vind. Maar inderdaad, het vergaren van likes en comments lijkt vooral gebasseerd op de wens om likes terug te krijgen. Over kwaliteit gaat het zelden, en commentaar is zelden inhoudelijk. Is 500px daar beter in?
link0007 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:53:Je feed zit vol met nieuwe reacties op foto's waar je ooit een keer op hebt gereageerd, waardoor je nauwelijks nog foto's van je contacten kan zien.
Kan je gewoon aanpassen:
https://www.flickr.com/activity/customized/
Vervolgens kan je alleen nieuwe foto's (van niet-contacten) zien door in groepen te kijken - één voor één.
Ik kan toch gewoon naar iemands photostream gaan, het overzicht zien en op een foto klikken?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Sjekster
Hij doelt meer op iets als een algemene startpagina, met foto's van niet contacten? Er is natuurlijk wel explore, maar meer ook niet. Het zou leuk zijn om ook simpel op bijvoorbeeld genre of categorie te kunnen sorteren, of populaire tags etc. Flickr lijkt wat dat betreft meer gericht op jouw eigen 'sociale' omgeving, en niet zozeer op het ontdekken van gewoon mooie foto's.

500px is nog veel erger btw. Soms heb je meer likes dan views, wat volgens mij betekent dat mensen op het like icoontje klikken bij de thumbnail, en geeneens de foto fullsize hebben bekeken.

Reacties als 'V&F, check out my photos!' zijn meer regel dan uitzondering helaas.

Maar je hebt bij 500px iig meer de mogelijkheid per categorie te zoeken ivm flickr, en de kwaliteit lijkt iets hoger te liggen. Al valt me wel op dat het toch wel vaak foto's met bepaalde type bewerking / onderwerp zijn die het goed doen.

(Al was mijn populairste foto er eentje die volgens een paar mensen opviel vanwege de NIET overdreven bewerking, haha)

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:49
Bij 500px zitten ware artiesten op Photoshop gebied inderdaad, maar dat gaat soms zo ver dat ik me afvraag of het niet eerder een Photoshop site dan een fotografie site is.

Flickr gebruik ik ook meer als dump site om eerlijk te zijn. Ben wel redelijk selectief met wat ik upload, maar niet zo sterk als bij 500px.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

nero355 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 02:58:
[...]

Certificaat voor de Nederlandse taal ? :P >:) :+

[...]

There I fixed it : http://dslrcontroller.com/guide-wifi_mr3040.php ;)
Als je een Nikon D750 hebt, ben je voor USD 80 al helemaal klaar:
https://fstoppers.com/dea...t-even-because-grip-59345
Ik vermoed dat Meike vast nog grips met 2,4GHz rf remotes voor andere camera's maakt/gaat maken :)

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Mr Pingu schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 01:09:
Er zijn van die tooltjes die automatisch een backup starten bij het opstarten of afsluiten van je computer (of op de door jou geplande tijden). Set and forget, superhandig.
Maar dat kende ja natuurlijk al... ;)

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Nou eigenlijk niet maar was wel van plan om een script of iets dergelijks in te stellen na deze wijze les.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:34
LR vraagt bij mij elke keer als ik afsluit of ik een backup wil maken....

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is alleen van je library, niet van je raws. En tenzij je die backup naar een extern opslagmedium schrijft helpt dat weinig bij een totale systeemcrash.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb ook alleen een backup van mn RAW bestanden, die zet ik dan van sd kaart op mn NAS.

Beetje jammer dat van de week mn NAS er niet bepaald zin meer in had, en ik m nu niet kan benaderen.

ora et labora

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Precies ;) Gelukkig alleen bewerkingen kwijt en geen RAW's, image gemaakt van de HDD en het lijkt erop dat de MFT beschadigd is, misschien dat chckdsk of anders testdisk nog wat kunnen betekenen. En anders is er altijd nog RAW recovery met testdisk en aangezien testdisk .xmp herkent is er nog veel kans op succes

• Universal Creations
Ik backup alles op externe HDD en online backup. Daarnaast maakt LR xmp-bestanden aan, zodat de bewerkingen bewaard blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mr Pingu schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:35:
Precies ;) Gelukkig alleen bewerkingen kwijt en geen RAW's, image gemaakt van de HDD en het lijkt erop dat de MFT beschadigd is, misschien dat chckdsk of anders testdisk nog wat kunnen betekenen. En anders is er altijd nog RAW recovery met testdisk en aangezien testdisk .xmp herkent is er nog veel kans op succes
Mits je dus aan hebt gezet dat Lightroom XMP bestanden aanmaakt, standaard staat dat uit. Maar waarom niet gewoon je lightroom database terug toveren?

Zou eerst inderdaad gewoon chkdsk draaien om te kijken of die de MFT tabel weer kan repareren. Nooit leuk dat soort zaken, sterkte er mee! :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Universal Creations schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:38:
Ik backup alles op externe HDD en online backup. Daarnaast maakt LR xmp-bestanden aan, zodat de bewerkingen bewaard blijven.
Ik backup alles naar een NAS (twee schijven gemirrored). Online zou ik ook graag willen.
Aangezien fotografen vaak tientallen zo niet honderden GB aan materiaal hebben, dus erg interessant.
Waar backup jij al je gigabytes online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
1,5TB momenteel.... heb het bij Livedrive.com voor €4 per maand. Onbeperkte ruimte. Weet niet of het nog steeds zo goedkoop is, maar ik vond het en goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik gebruikte altijd CrashPlan via CeeJay.net (europese reseller met servers in de UK). Onbeperkte opslag en alle data versleuteld en de-duplicated voordat het geüpload wordt naar hun servers. Je hebt alleen zelf de master key in handen en die moet je dus ook niet verliezen.

Haalde op 100/100 glasvezel altijd de volledige upload snelheid. Als je niet super veel terabytes hebt dan ben je zo klaar. Ik weet niet of CeeJay het ook aanbied maar wellicht kun je er contact over opnemen, een initiële backup door een hardeschijf op te sturen, dat scheelt je de eerste keer álles uploaden. Daarna hoef je alleen de verschillen nog te uploaden.

Hun client is er voor alle platformen en werkt ook headless prima op een linux bak (NAS bijv.) maar je hebt wel een redelijke CPU nodig voor versleuteling en de-duplication. Vergeet op een linux bak dan ook niet om een hardwarematige RNG te gebruiken om zo voldoende entropy te houden :)

Livedrive is wat dat betreft wel een stuk goedkoper, Crashplan kost je 80 pond per jaar (110 euro op dit moment) wat zo'n 9,16 per maand is.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ventieldopje schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:25:
Ik gebruikte altijd CrashPlan via CeeJay.net (europese reseller met servers in de UK). Onbeperkte opslag en alle data versleuteld en de-duplicated voordat het geüpload wordt naar hun servers. Je hebt alleen zelf de master key in handen en die moet je dus ook niet verliezen.

Haalde op 100/100 glasvezel altijd de volledige upload snelheid. Als je niet super veel terabytes hebt dan ben je zo klaar. Ik weet niet of CeeJay het ook aanbied maar wellicht kun je er contact over opnemen, een initiële backup door een hardeschijf op te sturen, dat scheelt je de eerste keer álles uploaden. Daarna hoef je alleen de verschillen nog te uploaden.

Hun client is er voor alle platformen en werkt ook headless prima op een linux bak (NAS bijv.) maar je hebt wel een redelijke CPU nodig voor versleuteling en de-duplication. Vergeet op een linux bak dan ook niet om een hardwarematige RNG te gebruiken om zo voldoende entropy te houden :)

Livedrive is wat dat betreft wel een stuk goedkoper, Crashplan kost je 80 pond per jaar (110 euro op dit moment) wat zo'n 9,16 per maand is.
Mijn ervaringen met crashplan is een slome upload, maar ook goedkoper, 6 dollar per maand (iets van 5 euro)
Ik hoop dat ik mn backup vandaag weer aan de praat krijg anders moet ik het van crashplan downloaden, wat heel lang gaat duren als het niet op volle snelheid is.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dan heb je CrashPlan via amerikaanse servers en niet via CeeJay :) Dan heb je inderdaad trage upload en zal ook wel iets goedkoper zijn, want dollar enzo.

Via CeeJay werkt het stukken beter!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ok bedankt voor de tip, helaas zal ik nu niet even mn data van crashplan amirika naar ceejay kunnen plaatsen. En nog vervelender, de schijven van mn backup zijn corrupt, data lijkt leesbaar, totdat je gaat kopieren, dan blijken veel bestanden beschadigd te zijn. jeuh crashplan to the rescue ;w

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 28-02-2015 00:17 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier nog iemand zin om z'n hobby uit te breiden?

Vintage Camera Lot of 600 Zeiss Ikon Nikon Leica Canon Rollei Kodak 1880-1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

ik heb op mijn foto stream wat foto's van de motorbeurs gezet
erg lastig fotograferen op zo'n drukke beurs, daardoor is de kwaliteit niet voldoende om deze in één van de foto topics te zetten

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8588/16066223573_c488f7b722.jpg
motorbeurs by Vishari Beduk, on Flickr

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vishari Beduk schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:08:
ik heb op mijn foto stream wat foto's van de motorbeurs gezet
erg lastig fotograferen op zo'n drukke beurs, daardoor is de kwaliteit niet voldoende om deze in één van de foto topics te zetten

[afbeelding]
motorbeurs by Vishari Beduk, on Flickr
Mooie dames zijn altijd welkom hier toch?! :Y

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 20:32

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Ik heb al genoeg, dank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeeeee, Leevmeister. Je kunt nooit genoeg hebben. Lekker de economie spekken! :+

Ik heb even een vraagstuk waar jullie misschien bij kunnen helpen. Zoals jullie misschien weten heb ik een DIY-ringlight in elkaar ge...plakt (inmiddels). Werkt leuk, maar ik ben er niet helemaal tevreden over.
Ik heb het al van jullie gehoord, en inmiddels ben ik zelf de puntjes in de ogen een beetje zat.
Nu heb ik dus het idee om de ring diffuus te maken. Het probleem is alleen dat ik nog niet weet welk materiaal ik daarvoor goed wil en/of kan gebruiken.
Iemand ideeën? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:21:
Neeeeee, Leevmeister. Je kunt nooit genoeg hebben. Lekker de economie spekken! :+

Ik heb even een vraagstuk waar jullie misschien bij kunnen helpen. Zoals jullie misschien weten heb ik een DIY-ringlight in elkaar ge...plakt (inmiddels). Werkt leuk, maar ik ben er niet helemaal tevreden over.
Ik heb het al van jullie gehoord, en inmiddels ben ik zelf de puntjes in de ogen een beetje zat.
Nu heb ik dus het idee om de ring diffuus te maken. Het probleem is alleen dat ik nog niet weet welk materiaal ik daarvoor goed wil en/of kan gebruiken.
Plexiglas/Polycarbonaat, melkwit.

->
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/afbeelding.php?image=P1010494.JPG

geeft een mooi diffuus effect:

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 03-03-2015 12:29 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is zeker een optie, maar dat spul zou ik dan in een plaat moeten kopen en er weer een cirkel uithalen. Dat is niet heel efficiënt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Zaag je een paar stroken tot een decagon ofzo :z

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat voor lampen gebruik je, en hoe groot is je ringlicht?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

:o gesnapt (zie foto een paar post hierboven)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11001856_918029834915583_2005355562898257548_n.jpg?oh=201d2e6b67a2f1393c7ea382ba7be77e&oe=557BD448

Copyright: Foto eigendom van Suzuki Nederland

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Haha, altijd leuk om jezelf eens terug te zien op een foto als je aan het werk bent. Niet te vaak natuurlijk, want echt fotogeniek ben ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Natte droom voor de amateur natuur fotograaf...
http://www.bbc.com/news/uk-31711446

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook voor de pro lijkt me, de kans dat je zoiets ziet gebeuren (en het nog redelijk fotografeert ook) is heel klein. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Een hele toffe foto zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:46

Fiber

Beaches are for storming.

Kijken jullie ook Fotostudio De Jong? Eén van de weinige serieuze Nederlandse tv programma's over fotografie.

http://www.npo.nl/fotostu.../11-01-2014/VPWON_1209685
http://www.vpro.nl/lees/tv/2014/fotostudio-de-jong.html

Op België trouwens al een paar weken een BBC documentaire over de geschiedenis van de fotografie, maar die serie is al wat ouder.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:46

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:44:
Kijken jullie ook Fotostudio De Jong?
Nu wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
haha die putin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:21:

Frostfilter voor plakken: http://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=lee+frost :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@citruspers: zat ik ook aan te denken, vergeten te posten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

de beruchte ontspanknop van de 40D na een poetsbeurt met alcohol:

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/DSC_5173C_zpsc6nue8ob.jpg

ook die draaiknop was defect en uit elkaar gehaald, wel een rot klus om het kogeltje met het veertje erachter er weer in te krijgen :X

na in elkaar zetten werktte de camera niet meer :')
maar het bleek die ik de mini bandkabeltjes niet goed erin had gestopt

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/DSC_5176C_zpsyfmw9qq2.jpg

en toen deed de camera het weer :)
of nog :P

volgende patient O-)

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/DSC_5180C_zpsbvbd8lef.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/DSC_5183C_zps9pleuhd4.jpg

:9

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Vishari Beduk schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:17:
de beruchte ontspanknop van de 40D na een poetsbeurt met alcohol:
[afbeelding]
ook die draaiknop was defect en uit elkaar gehaald, wel een rot klus om het kogeltje met het veertje erachter er weer in te krijgen :X na in elkaar zetten werktte de camera niet meer :')
maar het bleek die ik de mini bandkabeltjes niet goed erin had gestopt
[afbeelding]
en toen deed de camera het weer :) of nog :P

volgende patient O-)
[afbeelding]
[afbeelding]
:9
Kijk een echte tweaker aan het werk, lekker bezig d:)b

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik kijk uit naar je resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:54

the mod man

iets van beeldmaker

Tweakers meeting in de trein net. Jammer dat de andere tweaker het niet doorhad :'( :'(

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
the mod man schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:02:
Tweakers meeting in de trein net. Jammer dat de andere tweaker het niet doorhad :'( :'(
Foto's van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik zit met een mysterie; hoe calibreer je een camera??
Je wilt je camera en objectieven los van elkaar op 'nul' stellen zodat je altijd scherpe foto's ongeacht de combinatie van body en objectief.
Bij de duurdere objectieven werkt dit d.m.v. schroefjes en op de blog van lensrentals zie je wel eens foto's daarvan. De goedkope objectieven hebben die mogelijkheid niet.
De duurdere camera's hebben de mogelijkheid van AF-fijnafstelling waarbij je per objectief een offset kan ingeven waardoor je via software altijd scherpe foto's krijgt.
Goedkope camera's moet je naar een service centre brengen waar de camera hardware matig wordt afgesteld.
Maar ik weet nog steeds niet hoe dat werkt. Waar zitten de schroefjes waar je aan moet draaien?

Toen dacht ik voor een paar tientje een oude D40/D60 te kopen en deze uit elkaar te halen om te kijken hoe dat werkt. Echter op marktplaats zag ik dat je voor iets meer ook een 40D kan kopen dus deze gekocht.
Maar die 40D bleek nog helemaal perfect te werken, ook prima afgesteld en ik vond het zonde om deze uit elkaar te halen. Dus deze verkoop ik weer. Toen een tweede 40D gekocht voor nog minder die wel echt stuk was. De reparatie handleiding zorgvuldig gelezen en dat ding gerepareerd maar ik heb niet kunnen vinden hoe je de AF afstelt 8)7
Daarom nog een poging bij Nikon gedaan en een defecte D80 gekocht en helemaal uit elkaar gehaald. Ook bij deze camera heb ik helemaal niets kunnen vinden hoe je de camera afsteld. Ook in de reparatie handleiding staat niets daarover.

Dus ik weet het nog steeds niet :|
en als iemand nog tips heeft dan hoor ik dat graag

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wat lopen klooien met een idee voor een leuk iets op een festival terrein. De caravan obscura :+

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/caravanobscura800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
In navolging van die fotograaf die met een busje door de VS rijdt en daarin/daarmee enorme instant foto's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet heel eerlijk bekennen dat het niet mijn idee was, maar zou goed kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk idee, maar nog niet geheel lichtdicht zo te zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.. dat moet nog wel beter ja. We zijn nog aan het kijken of we het wel met een caravan gaan doen. Een zeecontainer is wat groter. Maar caravan obscura klinkt al wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een caravan is ook wat makkelijker op en van een festivalterrein te krijgen lijkt me.
Op zich moet je een caravan ook wel lichtdicht kunnen krijgen, met multiplex en PUR kun je een heel eind komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ding op het terrein krijgen is geen probleem. Misschien nog lastiger om voor een schappelijk prijsje 1 te kopen. In een zeecontainer kun je wat meer mensen kwijt. Het was in de caravan met 3 man al knus :P

Maar ben niet ontevreden over het resultaat tot nu toe :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/caravan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:18:
Dat ding op het terrein krijgen is geen probleem. Misschien nog lastiger om voor een schappelijk prijsje 1 te kopen. In een zeecontainer kun je wat meer mensen kwijt. Het was in de caravan met 3 man al knus :P

Maar ben niet ontevreden over het resultaat tot nu toe :)

[afbeelding]
Hmm! ik zie graag een topic waar je wat meer in detail gaat hoe en wat :) Super kewl idee :)
mi kan je een 40D niet callibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

moozzuzz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 00:59:
[...]
mi kan je een 40D niet callibreren.
dat was nou juist de hele essentie van mijn post: jij en ik kunnen dit niet, techrepair en rofa wel

ter info: ik heb ooit in 2008 een nieuwe 40D gekocht en deze later bij rofa laten afstellen, bon hiervan heb ik nog

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Zouden ze dan de hele AF sensor kunnen verschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 12:31

Barrycade

Through the...

Volgens dit YT filmpje van een D90 is een imbus sleuteltje all you need:
https://www.youtube.com/watch?v=bt_EUkbgd2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Barrycade: eindelijk het verlossende goede antwoord _/-\o_
nu ik weet waar ik moet zoeken zie ik ze ook gelijk zitten |:(
maar het zijn er dus drie; dat maakt het calibreren extra moeilijk en tijdrovend

disclaimer: natuurlijk is het logisch dat het er drie zijn

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Afbeeldingslocatie: http://www.nrc.nl/inbeeld/files/2015/03/1203webappHORSE10-980x659.jpg Paarden en mensen kijken op het Cheltenham Festival

Daar gaat je camera ;w Wel een gave serie verder, blijf het knap vinden hoe NRC steeds dit soort onderwerpen in 10-15 foto's om weet te toveren tot een goed fotoverhaal.

Edit: never mind, die staat dus gewoon op een monopod in de grond gepriemd met een trigger erop. Vond het al apart dat hij met zo'n apparaat op een paard zat!

[ Voor 37% gewijzigd door tobiasvs op 13-03-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Tss, die camera overleeft het wel :F ... maar dat paard, pfoeh die maakt een flinke smak! -O-

Vind ik deze foto iets minder naar om naar te kijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.nrc.nl/inbeeld/files/2015/03/1203webappHORSE3-980x713.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Ventieldopje op 13-03-2015 14:33 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ja, wat boeit die camera! Arm paard :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Tja, het kwam zo vaak voor dat het er wel een beetje bij lijkt te horen. Geen idee of die beesten zoiets aankunnen, maar die van Ventieldopje maakt wel een flinke faceplant :p Of is dit hoe paarden sowieso vallen om de kracht op te kunnen vangen? Als dat hele gewicht op alleen hun voorpoten terecht komt, dan zal dat ook niet al te gezond zijn, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Om deze reden ben ik sowieso al niet zo'n fan van paardensport. Het zijn de paarden die altijd het zware werk doen, de smakken op de grond maken en met de blessures te maken krijgen. En ze kiezen er niet bepaald vrijwillig voor om mee te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb ook een keer zoiets op de foto gezet. Paard kwam er toen wel heel wat beter vanaf:

https://www.flickr.com/ph.../in/set-72157644548005490
Dit is een serie foto's, dus vooral vooruit klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Ik snap niet waarom jullie het over die camera hebben, maar die staat toch gewoon achter/onder het hek met een wireless trigger syteem op een statief in de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Roobje schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:35:
Ik snap niet waarom jullie het over die camera hebben, maar die staat toch gewoon achter/onder het hek met een wireless trigger syteem op een statief in de grond?
tobiasvs schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:23:

Edit: never mind, die staat dus gewoon op een monopod in de grond gepriemd met een trigger erop. Vond het al apart dat hij met zo'n apparaat op een paard zat!
Dat klopt, maar toen ik 't voor het eerst zag, leek het alsof de camera ook door de lucht vloog ;)

@UC: gave burst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Thanks, uiteraard een flinke mazzel voor mij dat het precies voor mijn neus gebeurde in het uurtje dat ik daar stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiep hoera, ik ben begonnen met het verbouwen van m'n ring light!
Lee frost filter werd vandaag geleverd, in een veel te grote doos en net verpakt in beschermpapier.
De doos heb ik gebruik om de ombouw van de ring mee te maken, in combinatie met veel gaffers tape!
Daarna heb ik het filter er even overheen gelegd om het effect te zien:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8750/16803229681_50b09e12e3_c.jpgRing Light Project I by Woutoud Photography, on Flickr

Natuurlijk op 1/8000 f/1.4, omdat het kan! :o
Maar goed, de lampen zijn dus nog duidelijk zichtbaar... Gezien het beschermpapier exact even groot is als het frost filter zelf, heb ik dat er ook maar even overheen gelegd:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7614/16597052257_f473fae66d_c.jpgRing Light Project II by Woutoud Photography, on Flickr

Ha! Diffuus licht... Wat vinden jullie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gewoon de lampen verder naar achteren plaatsen / filter naar voren, heb je ook diffuus licht! :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar dat gaat niet... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stoor me aan de zijkanten. :P Komt daar niet veel licht langs wat anders is en dus ook op gaat vallen in de ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet de definitieve setup natuurlijk, slechts een test. Uiteindelijk past het allemaal en zit er een gat in het midden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, het filter lijkt de rand van de lampen echt net te bereiken, benieuwd hoe je dat gaat verwerken in de uiteindelijke versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:50

ötzi

eclecticus

Niet makkelijker om m naar een ronde tl buis om te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik was vandaag wat aan het researchen, en na veel werk in excel ben ik tot dit grafiekje gekomen:
oud grafiekje
Echt nooit geweten dat die megapixelrace zo zinloos was in smartphones, die krengen zitten al op f2 aan hun diffractielimiet. :X

Nu is er natuurlijk met algoritmen en sharpening een deel van de "verloren" resolutie terug te halen, maar ik vind het alsnog veel.

nieuw grafiekje, nu met Rayleigh criterion = airy disk/2
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o5qssAMI9WZQTcj7bcY0nD9O/full.png

toch blijven smartphones opvallend dicht tegen de diffractielimiet zitten, die lensjes zijn f2 of hoger.
de Sony IMX214 heeft met 13MP toch weinig marge meer over.

[ Voor 29% gewijzigd door mrc4nl op 15-03-2015 10:41 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Volgens mij kloppen die waardes niet. http://www.tawbaware.com/maxlyons/calc.htm onderaan staat een calculator die uitgaat van groen licht en het Rayleigh criterium en die zit op hele andere waardes.

Het is trouwens pixelgrootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

de grootte van de airy disk is de enige waardie die ik had opgezocht.Ik gebruikte http://www.cambridgeincol...ffraction-photography.htm en http://www.wolframalpha.com/input/?i=airy+disk . T liefst had ik zelf de airy disk uitgerekend maar dat kan ik helaas niet. (iets met bessel functions ofzo)

jouw linkje geeft geen info over hoe groot de airy disk nu wel precies is helaas -O-

edit ah Rayleigh criterion, ik moet uitgaan van 1/2 breedte van airy disk
ik ga het aanpassen :)

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 15-03-2015 00:48 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Misschien heb je wat aan de code die ze op Cambridge In Color gebruiken om diffractie te berekenen... heb de javascript code even wat netter laten maken, het is vrij makkelijk te begrijpen :)

De stukjes die de print grootte / kwaliteit van je zicht gebruiken kun je er zo uit mieteren, hou je een klein stukje code over. Wil er desnoods morgen wel even voor je naar kijken en een grafiekje uitpoepen.

http://pastebin.com/UQXeZmvB

offtopic:
www.howmuchdiffraction.com anyone? :+ (als aanvulling op howmuchblur.com)

[ Voor 9% gewijzigd door Ventieldopje op 15-03-2015 01:37 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ventieldopje schreef op zondag 15 maart 2015 @ 01:36:
Misschien heb je wat aan de code die ze op Cambridge In Color gebruiken om diffractie te berekenen... heb de javascript code even wat netter laten maken, het is vrij makkelijk te begrijpen :)

De stukjes die de print grootte / kwaliteit van je zicht gebruiken kun je er zo uit mieteren, hou je een klein stukje code over. Wil er desnoods morgen wel even voor je naar kijken en een grafiekje uitpoepen.

http://pastebin.com/UQXeZmvB

offtopic:
www.howmuchdiffraction.com anyone? :+ (als aanvulling op howmuchblur.com)
thanks, ik heb ernaar gekeken en ik snap het nu.In dit topic doorgaan zou iets teveel opfftopic worden dus de de ontleding heb ik in mrc4nl in "FF vs crop: voordelen vs vooroordelen" geplaatst

Al deze theorie ga ik in een tweakblog verwerken, ik hoop op weer een tweakblog van de maand :Y)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ziet er nu wel goed uit mrc4nl ;) Ben benieuwd naar je blogpost! Als je voorbeelden nodig hebt van een fullframe camera op verschillende diafragma's dan laat het maar weten.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 12:31

Barrycade

Through the...

Zo, net in een stormloop op de aanbiedingen bij amazon.de nog net een Tamron 90mm 2.8 USD VC makro weten te scoren voor een klein prijsje (€350).
Verleden jaar spijt gehad dat ik er toen niet een had gescored. Maar nu mijn kans gegrepen.
Met het komende voorjaar kan ik dus op mijn knieen door de tuin/weide struinen :)
Pagina: 1 ... 55 ... 97 Laatste