Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie kennen waarschijnlijk Steve Huff wel, hij reviewed aardig wat mooie spulletjes, maar kennen jullie hem ook op deze manier: http://huffparanormal.com/
:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:07

mrc4nl

Procrastinatie expert

deze uitdrukking dus:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/168807/20150126-Capture0016-2.jpg

wel beetje jammer van steve, alle inkomsten van de reviews zullen dus ook bijdragen aan het paranormaal geneuzel.. moeilijk om de èèn wel te steunen en de ander niet...

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:09
Ik vond z'n fotoblog altijd wel interessant, maar de laatste tijd kijk ik er niet zo vaak meer op.
Laatst had hij ook een paar rare uitspraken, en artikelen die tegenwoordig gepost worden vallen me een beetje tegen.
Vind dat Steve bepaalde dingen soms een beetje overdreven verwoordt, valt me de laatste tijd op z'n fotosite ook op.

Achja, ieder z'n ding, als die man zich er goed bij voelt...

Hij heeft ook een Youtube kanaal voor degenen die zin hebben om te zweven:

https://www.youtube.com/user/huffparanormal

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:28

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

geintje

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7328/16252216577_f58029e1e9_c.jpg

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik ga vandaag op hertenjacht, ben benieuwd of ik er een paar kan schieten :+

heb het nog nooit eerder gedaan, ik weet wel dat er rondom mijn huis herten zijn, heb ze al een paar keer gespot onderweg naar huis.

met 300,100 en 60mm en een statief moet het wel lukken denk ik :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Succes :)

Zorg dat je de wind in je gezicht hebt, dan ruiken ze je minder snel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Orion84 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:55:
Succes :)

Zorg dat je de wind in je gezicht hebt, dan ruiken ze je minder snel.
Persoonlijk schiet ik ze eerst neer met een goed schot, zodat ik zonder haast ze kan fotograferen en er nog een goede maaltijd aan overhoud ook :+
(joke)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat doet niets af aan mijn tip ;)

Al is de schootsafstand met een beetje degelijk geweer natuurlijk een stuk groter dan die van een 300mm lens :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18
Tip uit macrofotografieland: Je kan ze ook eerst in de koelkast leggen, door hun lagere lichaamstemperatuur zullen ze vervolgens een paar minuten nauwelijks bewegen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Orion84 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:25:
Dat doet niets af aan mijn tip ;)

Al is de schootsafstand met een beetje degelijk geweer natuurlijk een stuk groter dan die van een 300mm lens :+
Ondanks de 2x cropfactor blijft het erg kort.

Ik heb 2x hertjes gezien, 1x op grote afstand de andere keer dichtbij.
Te dichtbij, voordat ik van de fiets was afgestapt en de lens had verwisseld waren ze al op de vlucht.

En ga ze dan maar achterna, langs onverharde bospaden. Voordat je aan de andere kant van het veld bent zijn ze nergens meer te bekennen.

Op het laatst ben ik maar wat mos gaan fotograferen, dat loopt tenminste niet weg

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:19

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Hoe groot is jouw koelkast? :')

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
mrc4nl schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:49:
[...]

Ondanks de 2x cropfactor blijft het erg kort.

Ik heb 2x hertjes gezien, 1x op grote afstand de andere keer dichtbij.
Te dichtbij, voordat ik van de fiets was afgestapt en de lens had verwisseld waren ze al op de vlucht.

En ga ze dan maar achterna, langs onverharde bospaden. Voordat je aan de andere kant van het veld bent zijn ze nergens meer te bekennen.

Op het laatst ben ik maar wat mos gaan fotograferen, dat loopt tenminste niet weg
Je zult tijdens de schemer moeten gaan, dan komen ze uit het bos en naar de wat meer open plekken. Als je zorgt dat je daar al verdekt staat opgesteld dan kun je ze makkelijk schieten. (kijk wel uit voor teken enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Zanniebal schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:55:
[...]

Je zult tijdens de schemer moeten gaan, dan komen ze uit het bos en naar de wat meer open plekken. Als je zorgt dat je daar al verdekt staat opgesteld dan kun je ze makkelijk schieten. (kijk wel uit voor teken enzo).
ik ben dan bang dat het te donker word om de sluitertijden werkbaar te houden, en manuele focus werkt niet lekker met weinig licht.

de hertjes die ik tegenkwam vanmiddag stonden trouwens al op de open vlakte, had ik geen schemer voor nodig.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7362/16449814025_6df57a96f4_z.jpghertjes "dichtbij" by mrc4nl, on Flickr
en
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7424/16449810195_5de7a50ffc_z.jpghertjes "ver weg" by mrc4nl, on Flickr

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
mrc4nl schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:12:
[...]
ik ben dan bang dat het te donker word om de sluitertijden werkbaar te houden, en manuele focus werkt niet lekker met weinig licht.
LOL, je kan gewoon op oneindig focussen hoor. ;)
"Dichtbij" is nieteens onaardig, met die spiegels zo.
Kan helaas niet op Flickr kijken, omdat je links mij brengen naar een inlogpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Toff schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:41:
[...]

LOL, je kan gewoon op oneindig focussen hoor. ;)
"Dichtbij" is nieteens onaardig, met die spiegels zo.
Kan helaas niet op Flickr kijken, omdat je links mij brengen naar een inlogpagina.
spiegels enzo??? :?

oneindig heb ik niets aan, ik focus er dan voorbij.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Spiegel is de benaming voor die witte vlek op hun achterste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Orion84 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:48:
Spiegel is de benaming voor die witte vlek op hun achterste ;)
Oooh, kijk weer wat geleerd vandaag :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
mrc4nl schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:45:
oneindig heb ik niets aan, ik focus er dan voorbij.
Het hangt af van je cropfactor en uiteraard je diafragma, maar bijvoorbeeld een 300mm op een 7D @ f/8, ingesteld op 592,4 meter (de "hyperfocal distance"), heeft een dieptescherpte van ong. 300 meter tot oneindig. Reken maar uit wat voor jou van toepassing is: http://www.dofmaster.com/dofjs.html

sorry voor de spiegelverwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik lees net dat de uitslagen van de tweakers awards bekend zijn.

reviews: Tweakers Awards 2015: de uitslag
Zal er binnenkort een massale aanloop zijn op deprijzige Nikon 1 V3 ? :+

De a6000 bied uiteraard veel meer systeemcamera voor je geld, ach ja volgend jaar beter :P
wel opvallend dat bij de compacts sony wel heeft gewonnen van nikon/canon

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 16:22
Dat moment dat je chef een foto moet hebben voor in een magazine, hij een collega vraagt in plaats van jou en je ziet dat je collega in JPG schiet en vervolgens in Photoshop de gele huidskleur met de functie 'levendigheid' op probeert te krikken. En als je dan vraagt "Waarom heb je hem niet in RAW gemaakt?" als antwoord krijgt: "daar doe ik niet aan.".

Afbeeldingslocatie: http://img.pandawhale.com/60981-Third-Party-Facepalm-meme-extr-McI2.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan market je jezelf verkeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ze weten hier donders goed hoe ik met fotografie bezig ben.
Ik heb mijn camera altijd bij (ook dat weten ze) en ze hebben tig van mijn foto's gezien.

Geen idee waarom ze mijn collega kiezen.....
Hopelijk dat ze de resultaten zien en denken van 'nou, dat kan toch beter'.

Maar gezien de gemakzucht hier, verwacht ik daar niks van.

En ja, dit is echt pure jaloezie van mijn kant natuurlijk :P
Dat geef ik eerlijk toe. Maar kom op....... JPG en dan je witbalans proberen te herstellen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:02
Ik heb een gelijksoortige ervaring. Ben hier (deels) aangenomen om de (product)fotografie te verzorgen. Stond er onlangs in een ander deel v/h gebouw een professionele fotograaf 'van buiten' foto's te maken. Opzich niet zo erg, maar had het leuk gevonden als ze mij eerst hadden gevraagd :)

Overigens was de fotograaf zéker capabel en kon ik niet tippen aan zijn kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

PdeBie schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:53:
Ze weten hier donders goed hoe ik met fotografie bezig ben.
Ik heb mijn camera altijd bij (ook dat weten ze) en ze hebben tig van mijn foto's gezien.
Ik laat juist altijd alleen mijn 5 beste zien :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Van mij zien ze ook alleen maar wat ik publiceer natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkenbaar Ghengis en PdeBie. Een aantal jaren terug tijdens mijn eerste stage bij een webshop die kleding en schoenen verkocht, verkozen ze last minute toch een fotograaf van buiten in plaats van mij om de nieuwe campagne te schieten. Ik begreep wel waarom, maar vervolgens moesten ze weer mij aan mijn jasje komen trekken om te helpen in de studio omdat het niet lukte om de kleding op poppen egaal te belichten voor de folder. Ok. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeez, dan was die fotograaf het geld wel waard... :F

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

"Mijn neefje fotografeert ook, vraag die wel, dat is goedkoper". Prima, we wachten de verschrikking wel af ;)

Voornamelijk bij webdesign klussen kom ik dat tegen, nou ben ik niet vaak betrokken bij het 'design' gedeelte maar meer altijd de backend klusjes maar toch. Ik zie vaak heel wat foto's voorbij komen dat ik denk, tsja ... zonde! :/

[ Voor 51% gewijzigd door Ventieldopje op 06-02-2015 15:55 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was niet dezelfde fotograaf Woutoud. :) Fotograferen voor de folder deden ze zelf. En dit ging ook absoluut niet om een neefje, maar om Ruud Baan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Ruud Baan is inderdaad niet zomaar een neefje :O

Voor mij was het niet zo erg hoor, heb de resultaten niet gezien. Maar ik had best een poging willen wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:56:
Was niet dezelfde fotograaf Woutoud. :) Fotograferen voor de folder deden ze zelf. En dit ging ook absoluut niet om een neefje, maar om Ruud Baan. :P
Ah zo! Zou ook niet te best zijn als Ruud Baan daar hulp bij nodig had. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Nieuwe versie van Microsoft ICE (Image Composite Editor) is uit:

Gratis (!) en super gebruiksvriendelijke manier om panorama's te stitchen. Heeft géén enkel probleem met enorm grote hoeveelheden foto's, en heeft zelfs functies als auto-complete (mocht je een klein stukje missen, vult hij dit aan). Enige nadeel: je hebt niet zoveel controle.

http://research.microsoft.com/en-us/um/redmond/projects/ice/

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de oude al een tijdje om te stitchen. Het is inderdaad een fijn stukje software, maar integreert helaas niet heel goed in mijn workflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mijn workflow met ICE is om eerst alles te exporteren met lightroom (soms met kleinere resolutie als ik veel foto's heb) dan alles te stitchen en de panorama opslaan.

ik neem vaak niet de moeite op de panorama op zijn beurt weer te bewerken. veel teveel gedoe, en ik kan niet fotoshoppen.

[ Voor 27% gewijzigd door mrc4nl op 07-02-2015 15:53 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:27:
Herkenbaar Ghengis en PdeBie. Een aantal jaren terug tijdens mijn eerste stage bij een webshop die kleding en schoenen verkocht, verkozen ze last minute toch een fotograaf van buiten in plaats van mij om de nieuwe campagne te schieten. Ik begreep wel waarom, maar vervolgens moesten ze weer mij aan mijn jasje komen trekken om te helpen in de studio omdat het niet lukte om de kleding op poppen egaal te belichten voor de folder. Ok. :')
Pff, op mijn werkplek weten ze het ook helaas. Alleen heb ik er de rem op getrokken.

Altijd gezeur achteraf, dit zus, dat zo, morgen weer dit, dan nog even dat tussendoor. Werd er hoorndol van... Portretfoto's voor op de site, gewoon netjes iedereen tevreden over het resultaat ene directeur tevreden, andere niet ( achteraf.. ) want zijn foto was bagger en dat lag aan mij. Toen moesten we met het hele bedrijf maar naar een van de duurste fotografen alhier, allemaal een portretje want die man kon pas fotograferen.... Prima, iedereen weer content, behalve die ene baas... Die is vervolgens nog 3 keer terug geweest omdat hij zijn foto niet mooi vond... Dat krijg je als je echt niet met je kop op de foto houdt... een van de weinige personen ter wereld die spasmes krijg bij het zien van een camera en vervolgens anderen de schuld geeft...

Nee, ik heb vriendelijk bedankt voor de eer. Steeds meer eisen, steeds vaker, niet zeuren "want j doet het toch zo graag... ) geen vergoeding niets... en wel klagen achteraf ( op het moment van opnames tevreden zijn, maar dan "opeens" is het toch niet goed? ), dan pak je lekker iemand die het wel kan, simpel toch... :r

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De 5d aankondiging even afgewacht, daarna besloten dat die camera geen prioriteit voor mij is, dus net maar even de 50 art besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die is veel te groot en zwaar voor jou. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:18:
Maar die is veel te groot en zwaar voor jou. :P
Ik baal wel van zijn omvang en gewicht ja. Maar de 50EX vind ik optisch niet zo sterk. Regelmatig misfocus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Je moet tot je de 50EX verkocht heb natuurlijk wel even volhouden dat het een geweldig ding is!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:31:
Ik gebruik de oude al een tijdje om te stitchen. Het is inderdaad een fijn stukje software, maar integreert helaas niet heel goed in mijn workflow.
Wat dan wel?
Ik vind Photoshop ongeschikt vanwege de lage snelheid. Eerste ervaringen nieuwe Microsoft ICE: langzamer dan de vorige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks eigenlijk, meestal gebruik ik Photoshop maar val ik toch terug op ICE.

In other news, ik kwam vandaag op mijn Facebookwall foto's tegen... gemaakt door ene [Verwijderde gebruiker]. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vet :P

wat voor foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

inquestos schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:18:
Nieuwe versie van Microsoft ICE (Image Composite Editor) is uit:

Gratis (!) en super gebruiksvriendelijke manier om panorama's te stitchen. Heeft géén enkel probleem met enorm grote hoeveelheden foto's, en heeft zelfs functies als auto-complete (mocht je een klein stukje missen, vult hij dit aan). Enige nadeel: je hebt niet zoveel controle.

http://research.microsoft.com/en-us/um/redmond/projects/ice/
Voor meer controle zou je Hugin of PTGui moeten proberen, top spul voor panorama's die PS en ICE niet kunnen stitchen!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speak Easy, via één van de Verwoerdjes. :)
Ventieldopje schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:03:
[...]

Voor meer controle zou je Hugin of PTGui moeten proberen, top spul voor panorama's die PS en ICE niet kunnen stitchen!
Oe, daar ga ik ook even naar kijken!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ventieldopje schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:03:
[...]

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ICE het niet kon stitchen. Wat ik me wel kan herinneren was de enorme frustratie en tijd die het kostte om in andere programma's panorama's te stitchen. Moest je allerlei punten selecteren. Hoop handwerk. Maar dat is alweer een kleine 10 jaar terug. Ik geloof ook met Hugin en PTGUI. Ik weet niet of dat nou beter is, en er een auto-functie is ingebakken die je vervolgens handmatig kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:07:
[...]

Speak Easy, via één van de Verwoerdjes. :)

[...]

Oe, daar ga ik ook even naar kijken!
ah zo! ja ben daar nog van aan het bijkomen :P
Hoe verder de nacht vorderde hoe slechter de foto's werden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

inquestos schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:10:
[...]

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ICE het niet kon stitchen. Wat ik me wel kan herinneren was de enorme frustratie en tijd die het kostte om in andere programma's panorama's te stitchen. Moest je allerlei punten selecteren. Hoop handwerk. Maar dat is alweer een kleine 10 jaar terug. Ik geloof ook met Hugin en PTGUI. Ik weet niet of dat nou beter is, en er een auto-functie is ingebakken die je vervolgens handmatig kan verbeteren?
Dat klopt maar tegenwoordig zit er ook een functie in om dit automatisch te doen. Het is echter fijn om ook in ieder geval de mogelijkheid te hebben nog dingen tot in detail te kunnen verbeteren (met die punten dus). Dat mag dan wel een hoop werk zijn maar het kan een foto redden in sommige situaties.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
Hugin is erg krachtig, maar ook erg frustrerend om te gebruiken. Duurt wel even voor je dat programma goed onder de knie hebt. Maar je hevt dan idd erg veel controle. Gebruikte het in 1e instantie voor het defishen, maar voor diverse timelapse sequences van 240 foto's vond ik dat toch beetje omslachtig, dus ben toch vaak lekker teruggevallen op lightroom lensprofielen :+

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Voor het stitchen gebruik ik Autopano Pro van Kolor.
Erg goed, autocorrectie voor vignetten en belichting, en erg snel. Herkent beelden die bij elkaar horen (map aanwijzen en hij zoekt het voor je uit). Accepteert tegenwoordig ook RAW.
Stitching kan hij volautomatisch, maar je kan altijd handmatig punten, horizons e.d. aangeven/aanpassen. Hij herkent het ook als een persoon op meerdere foto's op andere plaatsen staat; dan wordt er maar 1 getoond. Dat soort dingen.
Niet gratis, maar nog altijd goedkoper, 'slimmer' en sneller dan Photoshop :P

[ Voor 30% gewijzigd door Fireshade op 09-02-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:11:
[...]

ah zo! ja ben daar nog van aan het bijkomen :P
Hoe verder de nacht vorderde hoe slechter de foto's werden.
Ach ja, gelukkig zijn mensen bij foto's van evenementen al redelijk snel tevreden. :P
De lichtomstandigheden daar leken me ook alles behalve ideaal, dus wat mij betreft heb je een prima serie neergezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:20:
[...]

Ach ja, gelukkig zijn mensen bij foto's van evenementen al redelijk snel tevreden. :P
De lichtomstandigheden daar leken me ook alles behalve ideaal, dus wat mij betreft heb je een prima serie neergezet. :)
Ja dit was letterlijk fotograferen bij kaarslicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:52

B64

Ventieldopje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 02:06:
[...]Dat klopt maar tegenwoordig zit er ook een functie in om dit automatisch te doen. Het is echter fijn om ook in ieder geval de mogelijkheid te hebben nog dingen tot in detail te kunnen verbeteren (met die punten dus). Dat mag dan wel een hoop werk zijn maar het kan een foto redden in sommige situaties.
Hugin doet ook een aantal dingen automatisch verkeerd. Die automatische controlepuntgenerator is verdomd handig, maar het valt me vaak op dat hij er met een aantal ook faliekant naast zit. Of dat controlepunten vrijwel alleen in het centrale deel van het beeld geplaatst worden, in plaats van enigszins gelijkelijk verdeeld. Dan kun je dus alsnog handmatig alles nalopen, en/of zelf controlepunten handmatig toevoegen. Een ander eigenaardigheidje is dat het programma de cropfactor van mijn Canon S90 verkeerd instelt (rond 2,1 ofzo, in plaats van 4,66) waardoor je hele mooie foto's krijgt als je van abstrakte strepen houdt.

Al met al overkomt het me steeds vaker dat ik eerst een uur of meer met Hugin aan het klooien ben, en me dan alsnog overgeef aan de volautomagische stitcher in Photoshop Elements 11.

Deze ICE ga ook ook zeker proberen, benieuwd hoe die bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

B64 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:20:
[...]

Hugin doet ook een aantal dingen automatisch verkeerd. Die automatische controlepuntgenerator is verdomd handig, maar het valt me vaak op dat hij er met een aantal ook faliekant naast zit. Of dat controlepunten vrijwel alleen in het centrale deel van het beeld geplaatst worden, in plaats van enigszins gelijkelijk verdeeld. Dan kun je dus alsnog handmatig alles nalopen, en/of zelf controlepunten handmatig toevoegen. Een ander eigenaardigheidje is dat het programma de cropfactor van mijn Canon S90 verkeerd instelt (rond 2,1 ofzo, in plaats van 4,66) waardoor je hele mooie foto's krijgt als je van abstrakte strepen houdt.

Al met al overkomt het me steeds vaker dat ik eerst een uur of meer met Hugin aan het klooien ben, en me dan alsnog overgeef aan de volautomagische stitcher in Photoshop Elements 11.

Deze ICE ga ook ook zeker proberen, benieuwd hoe die bevalt...
In dat geval kun je beter ICE gebruiken ;) Hugin is leuk voor geavanceerde dingetjes die andere software niet voor elkaar krijgt. Dat je er dan een uurtje mee bezig ben tsja, als de foto dat waard is waarom niet? ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie ga ik tegenkomen op Professional Imaging eind maart? Ik ben zelf sowieso 1 dag aanwezig bij de FotoFlits/Elinchrom stand voor wat demo's en een photographers battle (met o.a. ook Richard Terborg en Geert Langelaan). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Ik hoop er de zaterdag langs te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Welke dag sta je er Sabine?

Ik ben zelf waarschijnlijk van plan op de maandag langs te gaan, maar moet even kijken wat Jaco kan en doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik nog niet precies Patrick, we zijn de planning nog aan het bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik zag het op FB, leuk :). Die stand met Richard Terborg heb ik volgens mij vorig jaar ook gezien, met hun rookmachine die de hele hal vulde :+

Ik weet niet of ik ga. Het is wel leuk mee te maken, maar ik heb niet echt gear nodig / op het oog, dus ik twijfel nog. Mochten er nog meer uit de regio gaan (Marcel, Pingu, Bean?), laat het me even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:19

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Weet het ook nog niet, maar als ik ga ga ik zaterdag. Heb ook niks op het oog / nodig aangezien net een nieuw speeltje heb, kostte me weer meer dan genoeg :P

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik ga, dan wordt het waarschijnlijk maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Sjekster schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:48:
Ik weet niet of ik ga. Het is wel leuk mee te maken, maar ik heb niet echt gear nodig / op het oog, dus ik twijfel nog. Mochten er nog meer uit de regio gaan (Marcel, Pingu, Bean?), laat het me even weten!
Vorig jaar gingen wij toch samen? Ik heb wel kaarten voor de zaterdag, maar moet nog even nadenken of ik het echt doe...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Wij waren 2 jaar terug toch, nog in Nieuwegein?

(wat vliegt de tijd toch...)

[ Voor 31% gewijzigd door Sjekster op 11-02-2015 21:16 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:00:
Wie van jullie ga ik tegenkomen op Professional Imaging eind maart? Ik ben zelf sowieso 1 dag aanwezig bij de FotoFlits/Elinchrom stand voor wat demo's en een photographers battle (met o.a. ook Richard Terborg en Geert Langelaan). :)
Wat moet ik me bij deze bijeenkomst voorstellen?
De site is ietwat karig met informatie, afgezien dat er sprekers zijn. Afgaande van de reacties hier begrijp ik dat je er ook spullen kunt kopen?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Jadero
PI is één van de grootste fotografiebeurzen in Nederland, veel verschillende partijen die gevarieerde stands hebben. Canon en Nikon zijn goed vertegenwoordigt. Het is een ideale plek om je fotografie-hart eens op te halen :)

• PdeBie
Er zijn inderdaad enkele stands waar je spullen kan kopen, maar over het algemeen zijn het demo's van bedrijven. Maar daardoor niet minder interessant om te zien.

Vorig jaar bij een lezing van Glyn Dewis (http://glyndewis.com/) geweest, die was erg interessant. Sindsdien volg ik hem ook op Twitter/YouTube/etc.
En bij de stand van Kamera Express heb ik mijn BlackRapid R-Strap RS-Sport II Slim gekocht

• PdeBie
World Press Photo:

http://nos.nl/artikel/201...nt-homofobie-rusland.html

Zit weer indrukwekkend materiaal tussen!
De winnende foto's zijn vanaf 18 april te zien op een tentoonstelling in De Nieuwe Kerk in Amsterdam en reizen daarna de wereld rond langs honderd steden.

[ Voor 36% gewijzigd door PdeBie op 12-02-2015 11:56 ]

• Jadero
Absoluut sterke platen! enkel het meisje naar de zondagsschool doet me niets.

• PdeBie
Wat me wel opvalt bij de platen is dat de onderwerpen vooral erg centraal in de foto staan. Niks geen regel van derden of wat dan ook.

Zal vast komen doordat de foto's "in het heetst van de strijd" gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een update wat betreft PI: ik ben er alle dagen aanwezig voor workshops e.d. bij de FotoFlits booth. :)

Zijn er hier toevallig ook mensen die interesse hebben om een studio te delen in Arnhem? Ik deel er nu een met iemand, maar daar moeten we in de loop van dit jaar helaas uit. Ik wil mikken op iets nieuws waarbij we met iets van 3 of 4 mensen €100 per maand betalen voor zo'n 40-60m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik in Arnhem gewoond, dan was het makkelijk. Vanuit Groningen is dat alleen niet zo praktisch. :+

• Sjekster
PdeBie schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:03:
Er zijn inderdaad enkele stands waar je spullen kan kopen, maar over het algemeen zijn het demo's van bedrijven. Maar daardoor niet minder interessant om te zien.

Vorig jaar bij een lezing van Glyn Dewis (http://glyndewis.com/) geweest, die was erg interessant. Sindsdien volg ik hem ook op Twitter/YouTube/etc.
En bij de stand van Kamera Express heb ik mijn BlackRapid R-Strap RS-Sport II Slim gekocht
Ik zie Kamera Express niet in de lijst met exhibitors staan, of kijk ik er overheen? CameraNU is de officiële verkoper deze editie iig.

Zou jammer zijn als ze er niet staan, ik had graag even gekeken of ze spul van cinetics hadden staan.

Och, ik kan altijd een keer langs Capelle rijden natuurlijk :)

• PdeBie
Sjekster schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:05:
[...]
Ik zie Kamera Express niet in de lijst met exhibitors staan, of kijk ik er overheen? CameraNU is de officiële verkoper deze editie iig.

Zou jammer zijn als ze er niet staan, ik had graag even gekeken of ze spul van cinetics hadden staan.

Och, ik kan altijd een keer langs Capelle rijden natuurlijk :)
Kan zijn dat ze er dit keer inderdaad niet bij zijn. Vorig jaar wel in ieder geval. CameraNU heb ik overigens ook geen problemen mee, dus dan gaan we daar wel even buurten :+ :)

• Sjekster
Niks mis mee, maar Kamera Express is de officiele importeur van Cinetics spul, dat verkopen ze niet bij CameraNU :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Ben zojuist doorverwezen vanuit het luchtvaart topic. Ik ben op zoek naar een aantal spotters om wat vraagjes te stellen, en dat het liefst in de context wanneer jullie bezig zijn. Fotograferen, loggen het maakt niet uit.

Nu was mijn vraag of iemand mij kan vertellen of er aankomende week op de werkdagen mensen aanwezig zijn op de spottersplaatsen rondom Schiphol (of een andere luchthaven in dat geval.)

Alvast bedankt! (excuses als dit als zeer off-topic wordt beschouwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Naar aanleiding van een 'verkeerde' postplek, nu hier: interessant artikel over wat nou wel of geen nieuwsfoto is en wat de regels zouden (moeten) zijn m.b.t. World Press Photo

http://lens.blogs.nytimes...-digital-photojournalism/

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
letatcest schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:19:
Naar aanleiding van een 'verkeerde' postplek, nu hier: interessant artikel over wat nou wel of geen nieuwsfoto is en wat de regels zouden (moeten) zijn m.b.t. World Press Photo

http://lens.blogs.nytimes...-digital-photojournalism/
Voor een discussie over het manipuleren van foto's waren er weinig foto's die als referentiekader konden dienen over wat de discussanten nu verstaan onder te veel manipulatie. De discussie blijft daardoor in mijn ogen wat vrijblijvend, zogenaamd zwaarwichtig en niet concreet aangezien ieders referentiekader nogal verschilt.

Sowieso is de discussie wat ongekaderd aangezien beeldmanipulatie al begint voordat er op de camera wordt geklikt. Sommige fotografen zijn directief in het creëren van composities, anderen klikken in het moment. Ik heb een foto gemaakt van blaadjes op de grond waarvan anderen zeiden dat ze eerst de kleine stukjes hout zouden hebben weggehaald, terwijl ik juist wel hou van wat onrust/ruis in een foto. Ik snap het punt maar ik zou het zelf niet doen.
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2483/3916073306_68ae501e27_z.jpg

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Het gaat dan ook niet zozeer om fotografie in het algemeen, maar meer om fotojournalistiek, waar een foto die de waarheid vertelt veel belangrijker is dan bij andere takken van fotografie. Als er zo bewerkt wordt dat dingen niet meer zo lijken als ze in werkelijkheid waren, dan verander je de perceptie van de kijker, en trek je misschien andere conclusies uit zo'n foto.

Ik geef je overigens compleet gelijk wat betreft de referentiekaders, het is nu vrij lastig een gefundeerde discussie te houden.

Wat ik trouwens wel interessant vond, was dat een van de ondervraagden aangaf dat het croppen van foto's eigenlijk ook not done was. Aan de ene kant ben ik het er mee eens, je zou zo zaken weg kunnen croppen die totaal de context veranderen. Maar croppen kan je ook ter plekke doen, door bijvoorbeeld iets verder in te zoomen voor je de foto maakt. Dan doe je in feite hetzelfde (al dan niet opzettelijk), namelijk de framing aanpassen om de context te veranderen, maar in het laatste geval zou je foto wél door de selectie heen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:11
Croppen zou wat mij betreft gewoon moeten kunnen. Je hebt gewoonweg niet altijd de tijd je compositie 100% in orde te krijgen omdat het moment dan al geweest is. Als je dat naderhand weer even goed maakt verbeterd de foto alleen maar. Let wel dan heb je het dus niet over de context compleet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Sjekster schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:06:
Het gaat dan ook niet zozeer om fotografie in het algemeen, maar meer om fotojournalistiek, waar een foto die de waarheid vertelt veel belangrijker is dan bij andere takken van fotografie. Als er zo bewerkt wordt dat dingen niet meer zo lijken als ze in werkelijkheid waren, dan verander je de perceptie van de kijker, en trek je misschien andere conclusies uit zo'n foto.
Dit is al schering en inslag. Het boek van Joris Luyendijk 'Het zijn net mensen' beschrijft het framen van de 'waarheid' zoals vertelt door de journalistiek. Ik ben er van overtuigd dat er niet zoiets bestaat als een neutrale foto of rapportage. Het postprocessing is een onderdeel van het vertellen van het verhaal/boodschap dat de fotograaf voor ogen heeft. De fotograaf overhandigt toch ook niet al zijn 100en foto's die hij op een dag schiet, hij overhandigt die foto die hij (misschien onbewust) het best vind passen bij zijn overtuigingen, en die de beste kans maakt om goed te verkopen. Als hij daar dan iets wegcropt of retoucheert dan is dat toch niet ingrijpender dan het niet tonen van die andere foto's?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
Een foto is een verhaal. Het verhaal van de fotograaf wat ie wil vertellen. Als een fotograaf daarbij iets wil uitlichten door bijvoorbeeld in te zoom of te croppen, dan vind ik dat niet meer dan normaal. Een paar storende elementen weghalen moet ook wel kunnen. Maar er zijn ook grenzen, alleen zijn die lastig aan te geven.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Universal Creations schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:18:
Een foto is een verhaal. Het verhaal van de fotograaf wat ie wil vertellen. Als een fotograaf daarbij iets wil uitlichten door bijvoorbeeld in te zoom of te croppen, dan vind ik dat niet meer dan normaal. Een paar storende elementen weghalen moet ook wel kunnen. Maar er zijn ook grenzen, alleen zijn die lastig aan te geven.
Volgens mij is dat de enorme moeilijkheid: we kennen allemaal die foto's waarbij er honderden fotografen praktisch dezelfde 'tragische' foto schieten. Helemaal geframed, etc. Als je dus die eeuwig huilende vrouw fotografeert en dan tijdens het maken van de foto het frame kiest dat er geen blije mensen opstaan, dan is dat een keus. Maar als je achteraf besluit dat die blije mensen de foto minder sterk maken of dat daardoor de foto niet in de context past, dan crop je dat weg.

Maar aan zo'n simpel voorbeeld zie je al dat het bijna onmogeliljk is er echt regels voor te schrijven. Teruggaan naar de basis en dan zeggen: als je de foto niet goed kon framen tijdens het schieten, dan is dat dan jammer. Misschien is dat dan wel een redelijk uitgangspunt?

Het gaat om nieuwsfotografie. Net als met 'normale' fotografie: als je de boel lekker aanzet met wat meer saturatie en contrast en zwart.. wordt alles vanzelf een stuk dramatischer. Mooi, soms misschien. Maar het doet wel de werkelijkheid geweld aan. De vaak oh zo saaie werkelijkheid.

Kijk eens naar deze foto in de foto van de week-serie van NRC van vandaag en het onderschrift:

http://www.nrc.nl/inbeeld...lopen-week-36/?foto=78167

(en toch even erbij zetten.. voordat het interwebs weer vergeten is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vfz1FYrSs5OHWUejLwZfbVFK/full.png
)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:20:
Hallo allemaal!

Ben zojuist doorverwezen vanuit het luchtvaart topic. Ik ben op zoek naar een aantal spotters om wat vraagjes te stellen, en dat het liefst in de context wanneer jullie bezig zijn. Fotograferen, loggen het maakt niet uit.

Nu was mijn vraag of iemand mij kan vertellen of er aankomende week op de werkdagen mensen aanwezig zijn op de spottersplaatsen rondom Schiphol (of een andere luchthaven in dat geval.)

Ik vroeg het mij ook af, wilde misschien morgen of dinsdag eens gaan. Nog nooit gedaan, vliegtuig spotten. Ben wel eens met de auto op een mooie dag langs een baan gaan staan, zag aan de overkant wat mensen op bankjes zitten. Denk dat ik de auto op de parkeerplaats zet en ook eens naar het bankje loop, beetje socializen kan nooit kwaad toch? :P

(tot nu toe alleen militair spul gefotografeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Als de kalender van Tweakers klopt (en de gebruiker het goed ingevuld heeft) is tommyz vandaag jarig!

Gefeliciteerd! ;) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ga je dit voor alle 465.586 geregistreerde gebruikers (incl. jezelf) doen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nee, maar TommyZ is best actief in het F&V subforum, dus dan mag dat best wel even benoemd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Lang leve TommyZ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Gefeliciteerd!!

(enne: we hebben een kalender?! :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Sjekster schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:42:
Gefeliciteerd!!

(enne: we hebben een kalender?! :o )
hadden :-( http://tweakers.net/gallery/#jarig

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:20:
Hallo allemaal!

Spotten is (na mijn mening) toch een soort tak van sport. De officiële plaatsen zijn leuk en geven in sommige gevallen mooie shots. Om toch de wat meer excentrieke shots te maken is kennis van of rond een luchthaven wel een beetje vereist, ook ervaring opdoen is hier een onderdeel van.

Ik denk dat wat streskip zegt wel goed is, alleen je hebt ( als ik het zo mag zeggen ), 2 soorten mensen. De dagjes mensen die op de officiële plek zijn en het dus leuk vinden om een plaatje te schieten, of de meer beoefende spotter met radio scanners, mogelijk tijden tabel, goeie hardware met als voorbeeld een tele-lens etc.

Vragen staat altijd vrij lijkt mij :-), succes.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:28

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

er was laatst een discussie over OVF versus EVF
Spiegelreflex of Systeem camera anno 2015
maar als ik naar de praktijk kijk dan zie ik toch wat anders:

een MFT gebruiker die zijn EVF niet gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/D75_1551C_zpsf5b9f749.jpg

nog een MFT gebruiker die zijn EVF niet gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/D75_1674C_zps8aa8db99.jpg

een DSLR gebruiker die zijn OVF niet gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/D75_1686C_zps2561843c.jpg

een full frame DSLR gebruiker die zijn OVF niet gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/D75_1596C_zps261bacad.jpg

en iemand die zijn 5D met zijn windows phone bedient:
Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/D75_1526C_zps080c35ef.jpg

:+

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie een thema voor een workshop tijdens de volgende meet ontstaan: "Echt fotograferen voor dummies - les 1" >:)
UC geef ik natuurlijk het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dan is het filmen door een OVF nog niet eens aan de orde gekomen, zo'n meeting staat me ook nog bij :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 20:32

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Ventieldopje schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:22:
Dan is het filmen door een OVF nog niet eens aan de orde gekomen, zo'n meeting staat me ook nog bij :+
Dat herinneren we hier ook nog O-) :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D
Kun je prima een hele film mee schieten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 23:41
Leevmeister schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:31:
[...]

Dat herinneren we hier ook nog O-) :

[video]
Hee dat weet ik nog! Was zo trots dat ik ook met mijn D2H kon filmen :+

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nou, als dat nog geen bonuspunten opleverd voor de OVF dan weet ik het ook niet meer :Y)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:21:
Ik zie een thema voor een workshop tijdens de volgende meet ontstaan: "Echt fotograferen voor dummies - les 1" >:)
UC geef ik natuurlijk het voordeel van de twijfel.
geef dan meteen een examen en rijk certificaten uit voor degenen die slagen :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Vishari Beduk schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:15:
er was laatst een discussie over OVF versus EVF
Spiegelreflex of Systeem camera anno 2015
maar als ik naar de praktijk kijk dan zie ik toch wat anders:
_O-

Als je naar mijn expressie kijkt op de foto, dan is het hartstikke duidelijk wat ik dacht: "Gadverdamme! Wat is het toch verschrikkelijk om via het beeldscherm te fotograferen!"

Mrc4nl is ook eenvoudig te verdedigen: de extra afstand die je creëert door het beeldscherm te gebruiken, was nodig vanwege het obscene fietsbroekje waarvan hij - zo dapper als hij is - tóch een foto wilde maken. Als een rasechte fotograaf moest en zou hij ook de ruige, gruwelijke, afgrijselijke kanten van een F&V-meet vastleggen voor het nageslacht. Uit pure zelfbescherming heeft hij ervoor gekozen het beeldscherm te gebruiken. Nu, beste mensen, kunnen wij hem dat werkelijk kwalijk nemen?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

link0007 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 01:21:
[...]!"

Mrc4nl is ook eenvoudig te verdedigen: de extra afstand die je creëert door het beeldscherm te gebruiken, was nodig vanwege het obscene fietsbroekje waarvan hij - zo dapper als hij is - tóch een foto wilde maken. Als een rasechte fotograaf moest en zou hij ook de ruige, gruwelijke, afgrijselijke kanten van een F&V-meet vastleggen voor het nageslacht. Uit pure zelfbescherming heeft hij ervoor gekozen het beeldscherm te gebruiken. Nu, beste mensen, kunnen wij hem dat werkelijk kwalijk nemen?
nee dat was niet het punt }:|

ora et labora

Pagina: 1 ... 54 ... 97 Laatste