Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Ik vind het geen probleem.
ora et labora
Maar ik hoef in ieder geval niet bang te zijn het eerste krasje erop te maken, dus ik moet me er maar gewoon overheen zetten.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Hij komt aan een Mac Mini met USB 3.0/Thunderbolt te hangen.
Wat is je data je waard? Het recoveren is een lastig klusje en kost veel geld, bovendien geen garantie voor succes.
Eigenlijk is een goede NAS de beste oplossing
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Edit: net 2x een Lacie Little Big 1TB Thunderbolt disk besteld. Zo'n schijf heeft 2x 512GB 7200rpm drive, die ik raid0 zet. De 2e Lacie gebruik ik om te backuppen. Die ga ik daisy chainen met Thunderbolt. Hoge performance en betrouwbaar
[ Voor 49% gewijzigd door tommyz op 04-11-2014 22:17 ]
[ Voor 55% gewijzigd door tommyz op 04-11-2014 22:23 ]
Verwijderd
http://www.telegraaf.nl/r...ikkie_naar_Berlijn__.html
Niet echt een foto om trots op te zijn. Ik kon hem niet bewerken en moest hem meteen doorsturen. Maar toch wel leuk om een keer in een grote krant te staan.
Helemaal omdat er ook een professionele fotograaf van de Telegraaf aanwezig was bij de opstaphalte.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 16:47 ]
Verwijderd
Eerlijkgezegd zou ik zelf de publicatie van een dergelijke foto niet echt als een hoogtepunt beschouwen, al was het in National Geographic. Ik neem aan dat de reis al geregeld was, dus waarom geef je dan toestemming voor het gebruik van een foto waar je zelf niet achter staat? Je 15 minuten beroemdheid zijn nu verbruikt.
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
ik kijk iedere week naar het weekoverzicht op het nrc: http://www.nrc.nl/inbeeld/2014/11/09/weekoverzicht/
en er zitten altijd wel foto's bij die je niet koud laten zeg maar
met F11 krijg je de foto's op vol formaat te zien
en dan worden de veelal heftige foto's nog heftiger
weet het niet meer
Ik ben er nog niet eerder geweest.
ora et labora
Zeker de moeite waard, Wij zijn al 2 keer eerder gegaan. Dit jaar weermrc4nl schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:22:
Gaan er trouwens nog mensen naar het Glow festival in eindhoven wat deze week plaatsvind?
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Toevallig ben ik er gisteren geweest. Ik vond de 2 shows bij de kerken wel mooi.mrc4nl schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:22:
Gaan er trouwens nog mensen naar het Glow festival in eindhoven wat deze week plaatsvind?
Helaas had ik m'n camera niet meegenomen en aangezien Eindhoven niet echt om de hoek ligt verwacht ik dit jaar niet nog een keer te gaan.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Voor de show in de kerk moet je trouwens van te voren kaartjes kopen, maar lijkt wel de moeite waard!
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Geen idee wat ik er ga aantreffen.kaartjes heb ik niet gekocht, ik ben een cheapskate
ora et labora
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Maar ik heb niet veel foto's gemaakt, de projectie op de kerk was leuk om te zien maar niet interessant om te fotograferen. En voor de rest:
Door regen en de massa's mensen heb ik niet het gevoel gekregen het de moeite waard was.
ora et labora
Helaas halverwege de route moeten stoppen wegens een ontzettend zere voet (hele dag een een beetje last van, maar ja..... toch maar kijken hoe het gaat). Heb dan ook lang niet alle projecten gezien. Volgend jaar ga ik weer doordeweeks.

Casa Magica vond ik toch echt wel nice hoor
[ Voor 8% gewijzigd door Royz op 17-11-2014 10:20 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik heb trouwens weinig gezien van de route, ik heb veel rondgedwaald en niet echt op de route gelet, ben nog wel deze tegengekomen

Tunnel (BW) by mrc4nl, on Flickr
ora et labora
[ Voor 51% gewijzigd door Moby op 18-11-2014 15:41 ]
Ah balen!Nomad schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:59:
[modbreak]
Onze moderator Universal Creations zal komende tijd niet op Tweakers zijn om te modereren.
(vragen hierover kunnen niet beantwoord worden)
[/modbreak]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ik heb vorig jaar geloof ik bijna exact dezelfde foto gemaaktmrc4nl schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:01:
Ik heb trouwens weinig gezien van de route, ik heb veel rondgedwaald en niet echt op de route gelet, ben nog wel deze tegengekomen
[afbeelding]
Tunnel (BW) by mrc4nl, on Flickr
* PdeBie zal binnenkort eens in zijn archief spitten
[ Voor 21% gewijzigd door PdeBie op 18-11-2014 16:17 ]
Best duur zo'n kookwekker....
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Maar ik had even niet gezien dat die 299 moest kosten

ora et labora
Binnenkort is er de Amsterdam Light Festival:
http://www.amsterdamlightfestival.com/
Uit de Nikon nieuwsbrief:
Daarnaast organiseren we de Amsterdam Light Fotowedstrijd, waar jij je fotografietalenten kan laten zien. Je kunt kans maken op de low light -expert, de Nikon D750 + 24-85mm! Upload je mooiste foto van het Amsterdam Light Festival '14/'15. Uploaden kan vanaf 27 november via http://bit.ly/NikonWinApp.
Ja daar ga ik ook naartoe. Vorig jaar ook geweest en was op zich wel leuk. Glow vond ik vele malen leuker trouwens. Je hebt in Utrecht ook nog het China Light event (naast het Lumen event).Fireshade schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:20:
Als jullie nog een licht evenement willen bezoeken om te fotograferen.
Binnenkort is er de Amsterdam Light Festival:
http://www.amsterdamlightfestival.com/
Uit de Nikon nieuwsbrief:
Daarnaast organiseren we de Amsterdam Light Fotowedstrijd, waar jij je fotografietalenten kan laten zien. Je kunt kans maken op de low light -expert, de Nikon D750 + 24-85mm! Upload je mooiste foto van het Amsterdam Light Festival '14/'15. Uploaden kan vanaf 27 november via http://bit.ly/NikonWinApp.
Mogelijk maandag een poging doen, ben vroeg uit en heb savonds een afspraak in Utrecht. Dus kan daar precies zijn tijdens blue hour.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Tijd voor een backup camera denk ik!
Meteen goede smoes om mezelf een FujiFilm cadeau te doen

In Gent is er ook een vergelijkbaar evenement: http://www.lichtfestivalgent.be Al wie een plaatsje op de zetel wil reserveren doet dat best via couchsurfing.org of pmFireshade schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:20:
Als jullie nog een licht evenement willen bezoeken om te fotograferen.
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-t1/19PdeBie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:13:
Tijd voor een backup camera denk ik!
Meteen goede smoes om mezelf een FujiFilm cadeau te doen
PdeBie, goede keuze!
Wait, what?Cons:
- Need to use third party software (ACR 8.4) to match camera's colour rendition in Raw
www.maartendeboer.net
De meegeleverde RAW-converter (Silkypix-based) kan de in-camera kleurprofielen niet reproduceren. ACR 8.4 kan dat wel.
www.maartendeboer.net
Menu's die niet even makkelijk te bedienen zijn. Bij het terug kijken van een foto gebeurt dit de ene keer in de EFV en de andere keer op het display achterop. En de Q knop toonde ook niet altijd het snel menu.
Of dit alles nou komt doordat er bepaalde voorwaarden zitten aan de functionaliteiten of dat ik gewoon op verkeerde knopjes drukte, geen idee... maar intuïtiefwas het niet vond ik.
Daarom besloten de X100S niet aan te schaffen en verder te kijken naar wat er op de markt is. Het heeft verder ook geen haast, dus ik kan lekker rustig rondkijken.
Menu's vind ik bij Canon fijner, daar kan ik me wel in vinden. Dat foto terugkijken ligt echter aan de instelling: EVF, scherm, of gebruik makend van de nabijheidssensor (dus sensor naast EVF afgedekt, dan EVF actief, anders het scherm). Kan je gewoon instellen, vermoed dat 't op de laatste stand stond.PdeBie schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:16:Menu's die niet even makkelijk te bedienen zijn. Bij het terug kijken van een foto gebeurt dit de ene keer in de EFV en de andere keer op het display achterop. En de Q knop toonde ook niet altijd het snel menu.
Of dit alles nou komt doordat er bepaalde voorwaarden zitten aan de functionaliteiten of dat ik gewoon op verkeerde knopjes drukte, geen idee... maar intuïtiefwas het niet vond ik.
Ik weet nog wel dat ik de X100 in het begin niet zo fijn vond werken, maar als je eenmaal aan de knopindeling gewend bent dan is het een prima camera
Zo klinkt het wel in ieder geval zoals je nu zegt.
Maar zo waren er nog wel enkele dingen. Met de EVF had je een focus helper, waarbij de EVF inzoomt (draai knopje 1x indrukken) om te kunnen focussen. Dit werkte ook raar, want de ene keer moest ik dat knopje wel indrukken en de andere keer deed hij het zodra ik aan de focus ring draaide, terwijl ik dus niet op dat knopje drukte. Vond ik erg verwarrend.
Waarschijnlijk komt het gewoon door het feit dat ik mijn Nikon D7000 vrijwel van binnen naar buiten en van boven naar beneden ken en alles gevoelsmatig in kan stellen, maar het voelde allemaal minder vanzelfsprekend aan dan ik gehoopt had.
Focus helper doet 'ie volgens mij automatisch als je in MF zit en aan de focusring draait, en in AF kan je het draaiknopje indrukken om 'm tevoorschijn te toveren.
Zijn allemaal van die kleine dingen die eigenlijk als "extra" voelen als je van een DSLR afkomt, maar achteraf toch best fijn zijn. Na een paar maanden mijn X100 te hebben gebruikt, wou ik dat m'n 5D zo'n focus helper functie in de viewfinder had
[ Voor 3% gewijzigd door tobiasvs op 25-11-2014 14:39 ]
Ik had misschien ook even de fabrieksinstellingen moeten herstellen. Zeker in de mediamarkt zijn er genoeg mensen die even op alle knopjes drukken.tobiasvs schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:38:
maar misschien was het showmodel wel gewoon defect.
Ah kijk, dat verklaart. Ik zat inderdaad in MF en bij het draaien aan de focusring deed hij dat ja. Vond het schijt irritanttobiasvs schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:38:
Focus helper doet 'ie volgens mij automatisch als je in MF zit en aan de focusring draait, en in AF kan je het draaiknopje indrukken om 'm tevoorschijn te toveren.
[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 25-11-2014 14:56 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
ZWOLLE - Bij Kamera-Express in Zwolle is in de nacht van zondag op maandag een hoeveelheid dure camera's gestolen. De inbrekers hadden het voorzien op de duurdere modellen van Canon en Nikon. "Ze hebben heel bewust gezocht", zegt bedrijfsleider Peter Post.
Er zijn camerabeelden van zowel de inbraak als de vluchtauto. In het pand aan de George Stephensonstraat waren twee goed vermomde mannen te zien die een aantal grote boodschappentassen vulden met camera's en lenzen. De inbraak was om kwart over vier 's nachts.
(Bron: http://www.destentor.nl/r...zwolle-gestolen-1.4643992)
Er is ook een site, waar je serienummers kan checken: https://www.stopheling.nl/ maar die biedt geen garantie...
Gaan ze bij een douane je spullen controleren voor gestolen goederen dan?Toff schreef op woensdag 26 november 2014 @ 01:07:
Daarom is het van belang dat je bij een tweedehands aankoop om (een kopie desnoods van) de originele factuur vraagt. Anders loop je het risico dat je mooie aankoop ooit (op Schiphol bijvoorbeeld) in beslag wordt genomen en dat je een proces-verbaal voor heling aan je broek krijgt.
Er is ook een site, waar je serienummers kan checken: https://www.stopheling.nl/ maar die biedt geen garantie...
Heb nog niet eerder meegemaakt dat ik moest aantonen dat meegenomen apparatuur (camera's, tablet, laptop, etc.) ook echt van mij was en dus niet gestolen.
Bij aangifte zou de winkel dan ook moeten weten welke serienummers zijn meegenomen.
Dit is natuurlijk allemaal mogelijk om te doen, maar een behoorlijke klus.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Mooi om te zien!
[ Voor 8% gewijzigd door leendertv op 26-11-2014 13:06 ]
lol nice om te zien. Weet je wel vroager toen had je nog geen photoshop toen moest je gewoon een foto goed maken in 1 keer..... NOT.leendertv schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:05:
Zo ging het vroeger: http://petapixel.com/2013...c-prints-edited-darkroom/
Mooi om te zien!
Leuk om te zien. Ik ben wel benieuwd of ze naast dodge/burne, ook lokaal voor ander contrast zorgden. Je kan mij Multi-grade papier dmv filters het contrast flink beïnvloeden. Zo zou je het ene gedeelte contrastrijker kunnen maken dan het ander. Maar ik kan dat zo in die annotaties niet zien.leendertv schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:05:
Zo ging het vroeger: http://petapixel.com/2013...c-prints-edited-darkroom/
Mooi om te zien!
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Deze biedt een wide-gamut HP L2475W aan voor €99; Moet nog wel even de betrouwbaarheid checken van deze winkel. Iemand toevallig die deze winkel kent?
Voor €99 kan ik dus die monitor kopen, maar aangezien het wide-gamut is, is kalibratie nog meer noodzakelijk dan een gewone sRGB zoals de U2414H (die vanuit de fabriek enigzins gekalibreerd is), heb ik begrepen? Nouja opzich geen probleem, want ik zag dat een colormunki ongeveer €90 is. Past binnen het budget.
http://www.kamera-express...nki-smile/#DescTabsAnchor
Eigenlijk hoef ik echt geen "super" spot-on monitor maar ik wil wel enigzins in de buurt van het 0-punt zitten. Daarom leek mij de U2414H, met zijn vanuit de fabriek gecalibreerde settings voor mijn eisen voldoende. Het is hoe dan ook een upgrade ten opzichte van mijn laptop scherm
Maar stel ik zou die widegamut HP niet kalibreren, ben ik dan slechter af met mijn laptop scherm of niet? De vraag is dus eigenlijk, zitten er nog nadelen aan een wide-gamut scherm voor "gewoon" gebruik?
Zeker ook nav dit artikel:
http://davidjohnstone.net...ying-a-wide-gamut-monitor.
Wat ik wil is, foto's maken, beetje bewerken en rondsturen naar ome henk en tante ingrid, even kort gezegd.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr Pingu op 03-12-2014 13:27 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Wat je ook kan doen is op flickr of 500px op zoek gaan (met de search) naar een goede foto met hetzelfde thema als waar jij zelf mee bezig bent.Mr Pingu schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:49:
Wat ik wil is, foto's maken, beetje bewerken en rondsturen naar ome henk en tante ingrid, even kort gezegd.
Dan net zolang met de sliders bewegen tot jouw foto dezelfde kleurtjes heeft als de referentie foto.
weet het niet meer
Ik ben in het bezit van 2x de P2414H monitor en die bevalt me ook erg goed! Had volgens de Spyder4Pro kalibratie tool een Adobe RGB en sRGB "score" van 99%. Perfecte score? Nee, dat helaas niet. Goed genoeg? Voor jou wellicht wel.Mr Pingu schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:49:
Eigenlijk hoef ik echt geen "super" spot-on monitor maar ik wil wel enigzins in de buurt van het 0-punt zitten. Daarom leek mij de U2414H, met zijn vanuit de fabriek gecalibreerde settings voor mijn eisen voldoende. Het is hoe dan ook een upgrade ten opzichte van mijn laptop scherm
Vreemd, gezien de gamut van sRGB beperkter is dan aRGB? Moet ik begrijpen dat de monitor dan faalt op aRGB net op plekken waar aRGB en sRGB even "ver" gaan?PdeBie schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:36:
een Adobe RGB en sRGB "score" van 99%.
Tweakers Awards 2015 - beste dSLR
Tweakers Awards 2015 - beste compactcamera
Tweakers Awards 2015 - beste systeemcamera
Wacht dus niet te lang
https://www.youtube.com/w...er_embedded&v=3RnXgIHbM3k
interessant
niet dat ik het volledig met ze eens ben, het zijn toch interessant keuzes en uitspraken
weet het niet meer
Vriend van mij heeft de 35mm en 50mm en ik ben serieus flabbergasted hoe geweldig deze lenzen presteren.
En ik op de 85mm ARTVerwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:38:
/me wacht nog steeds op de Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art...
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Heb laatst trouwens allemaal foto-afdrukken besteld via het kortingoverzicht op http://www.fotovergelijk.nl/actie/.

Best veel sites hebben nu welkomstaanbiedingen in de vorm van 50-100 afdrukken gratis. Meestal hoef je slechts iets van €3-€4 te betalen voor verwerking en verzending. Leuk stapeltje om in te plakken
Verwijderd
Jaloers!Hamed schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:58:
Heb de 35 en 50 ART en 85mm van Sigma, maar sindskort ook een Fujifilm X100T. Moet wel zeggen dat ART lenzen beetje aan het stoffen zijn
Tot nu toe tevreden. Erg fijn dat hij klein en licht is, en ook alles met een camera te doen zonder lenzen te wisselen.
Geen zware tassen meer meeslepen
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

met die harddisk erin wil zelfs de pc niet meer opstarten
als laatste redmiddel een USB naar SATA converter gekocht, maar die doet helemaal niets

nu is de vraag: dit zou toch gewoon moeten werken (in theorie)?
disclaimers:
ja, met google gezocht maar niets duidelijks kunnen vinden
ja, deze vraag zou eigenlijk op een ander subforum gesteld moeten worden maar weet eigenlijk niet welke
ja, ook met andere harddisk doet de adapter het niet (die op de foto is een oude werkende harddisk)
ja, het is heel dom om geen te weinig backup's te maken
weet het niet meer
Verder lijkt me Opslagtechnologie inderdaad een betere plek voor je kwestie.
[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 22-12-2014 19:45 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
What's in the case?
Je zult denk ik een andere USB adapter/behuizing moeten vinden die een externe voeding heeft of waar je een sata power kabel bij zou kunnen prikken.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
What's in the case?
SATA hotplug durf ik niet zo
weet het niet meer
Maar ehh... ik heb deze thuis : pricewatch: Scythe Kama Connect 3
Moet je effe ergens zien te bestellen en dan kan je elke SATA/PATA/2,5 inch PATA HDD redden die je maar wil!
En de volgende keer gewoon een kast kopen met een HDD SATA dockingstation bovenop
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Heb toch echt wel heel wat meer informatie nodig
www.maartendeboer.net
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
toch maar dat hot plug geprobeerd; met een andere HD werkt het prima (weer wat geleerd) maar met deze HD blijft alles stil (het lijkt er dus op dat de schijf vast zit)nero355 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 01:49:
Daar is SATA juist voor gemaakt
dat niet opstarten was onder linux, met win8.1 duurt het slechts wat langerVentieldopje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 02:34:
Heb toch echt wel heel wat meer informatie nodig
ik heb verder geen hulp nodig, ik ga er over nadenken of ik de HD ga open maken zoals op youtube filmpjes te zien is of dat ik garantie ga claimen (het is een bijna nieuwe green WD van 3TB)
dat is eigenlijk wel een interessante oplossingHamed schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:34:
Ik heb zelf deze pricewatch: Startech.com Duo docking station met USB hub en ventilator Zilver omdat ik precies dezelfde kast heb als Vishari Beduk. Er kunnen sowieso 6 HDD's in de kast, maar heb alleen maar een Intel SSD en de rest via NAS en externe backup HDD's,
p.s. op die HD stonden mijn foto's, dus is het toch foto-gerelateerd
weet het niet meer
Ik wel hoor, met een nagelnieuwe PC zelfs, met een SSD als opstartschijf. Deed niets (meer) na de eerste keer opstarten, totdat ik de SATA 3T HDD verwijderde. Na vervanging door een niet defect exemplaar draaide de PC weer meteen.Ventieldopje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 02:34:
Heb veel kapotte schijven meegemaakt maar nog nooit een die er voor zorgde dat de PC helemaal niet op wou starten.
[ Voor 14% gewijzigd door mrc4nl op 23-12-2014 22:10 ]
ora et labora
Het gaat er mij om dat ik nog nooit een PC niet aan heb zien gaan doordat er een defecte schijf in zat, laat staan dat hij niet door de POST heen komt.Toff schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:55:
[...]
Ik wel hoor, met een nagelnieuwe PC zelfs, met een SSD als opstartschijf. Deed niets (meer) na de eerste keer opstarten, totdat ik de SATA 3T HDD verwijderde. Na vervanging door een niet defect exemplaar draaide de PC weer meteen.
Dat je OS niet opstart kan vele redenen hebben, ook met niet defecte hardware
www.maartendeboer.net
Vraag me niet wat er defect was aan de HDD, maar "zonder" werkte het wel en de winkel ruilde de HDD zonder morren in, de dag na de aankoop.
Het zelfde geval heb ik altijd met de MyBook serie van WesternDigital gehad, welliswaar een externe schijf via USB maar ook die wordt tijdens de POST ontdekt en om een of andere reden helemaal nagelopen waardoor dit echt minuten duurt. Daarna start hij gewoon normaal op
Vervelend is het wel maar gelukkig kun je tegenwoordig een schijf er na het booten gewoon in pluggen om er vervolgens een block image van te maken. In die image kun je dan met software naar hartelust gaan graven naar data.
DOA's (dead on arrival) heb je met alle producten wel kans op, doen ze nooit moeilijk over maar vervelend is het zeker! Het schijnt zo te zijn dat hardeschijven de meeste kans hebben om stuk te gaan als ze nieuw zijn, dit loopt dan in een gebogen lijn af en loopt weer op naar mate de schijf ouder wordt.
[ Voor 17% gewijzigd door Ventieldopje op 24-12-2014 16:37 ]
www.maartendeboer.net
We raken sowieso aardig off topic.Ventieldopje schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:33:
[...]
Het gaat er mij om dat ik nog nooit een PC niet aan heb zien gaan doordat er een defecte schijf in zat, laat staan dat hij niet door de POST heen komt.
[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 24-12-2014 17:57 ]
Dat klopt toch ook gewoon?Toff schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:55:
Maar, eh, je had het nog nooit gezien en nu weet je er opeens alles van? Ik begrijp het niet meer.
[...]
We raken sowieso aardig off topic.

www.maartendeboer.net
Ik had ergens gelezen hier dat iemand vorige keer zo'n zelfde truc had uitgehaald.
De Canon actie verloopt 18 januari betreft aankoopdatum en de BTW-weg ermee wordt eind januari (vanaf 30) verwacht. En cashback indienen/registreren kan tót 31 januari.
Als ik nu een actieproduct(van de cashback) koop, kan ik dan nog verschil terugkrijgen als dit product daadwerkelijk met de btw actie meedoet?
Aangezien de actie verwacht wordt van 30/31 januari is het een beetje krap misschien aangezien in de actievoorwaarden staat van Canon dat het tòt 31 januari ingediend kan worden.
Mogelijk kan ik het product al eerder openmaken en registreren maar als ik de btw-actie niet kan claimen wordt het financieel een flinke tegenvaller en wil ik het nog terugbrengen met geld terug etc. Iemand ervaringen, tips of dergelijke?
Heb namelijk de 10-22 op het oog. Helaas is deze niet beschikbaar op de mediamarkt website dus zal binnenkort eerst maar in de mediamarkt te Rotterdam gaan kijken. Maar met de laagste prijs uit de PW is het wel acceptabel, ze gaan tweedehands nu ongeveer weg voor €320-€340.
499,-- / 1,21 - 55,-- = 357,-
Dus je gaat een lens kopen op de laatste refund dag en dan hopen dat je 'm binnen de 14 dagen kan retourneren als er een BTW weg er mee actie komt bij de MM? En dan het "BTW" bedrag terugclaimen of je lens retourneren?
Ik weet niet of je van gokken houdt, zo ja dan kan je net zo goed voor een 2e hands gaan
[ Voor 7% gewijzigd door Barrycade op 05-01-2015 23:38 ]