Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:10

Fiber

Beaches are for storming.

Universal Creations schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:26:
Dat schalen t.o.v. full hd is alleen relevant voor full hd content (films dus).
Bij films is 4k al helemaal zinloos, omdat je niet kunt scrollen zonder een deel van het beeld uit het oog te verliezen...
Vandaar dat Apple ook een 5k scherm heeft gemaakt. 4k video op je scherm met nog ruimte over voor je tools...

Het is dat ik het geld er niet voor heb momenteel...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
4k video met randen rondom.... en dus video die niet de volledige breedte van je scherm vult. Voor de bewerking wel handiger, dus vandaar misschien die extra resolutie. Het kan ook gewoon heel simpel een statement zijn.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nee, het is nog simpeler: Een verdubbeling in hoogte en breedte van de oude resolutie. Dat schaalt wat makkelijker...

En dat was weer een verdubbeling van de klassieke 720p resosolutie:

Klassiek: 1280 x 720
Standaard: 2560 x 1440
Retina (5k): 5120 x 2880

[ Voor 37% gewijzigd door Fiber op 17-10-2014 15:17 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Dat is toch precies 16:9, dus heb je geen mooie opschaling van 1080p materiaal en heeft 4k op native resolutie rondom randen of moet je 25% vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:07:
Nee, het is nog simpeler: Een verdubbeling in hoogte en breedte van de oude resolutie. Dat schaalt wat makkelijker...
Marketing technisch ook wel sterk: terwijl iedereen episch is over 4k met de term 5k op de markt komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Universal Creations schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:28:
Dat is toch precies 16:9, dus heb je geen mooie opschaling van 1080p materiaal en heeft 4k op native resolutie rondom randen of moet je 25% vergroten.
Tja, films kijken doe je sowieso op je tv of op een ander groot scherm. Computers en monitors zijn om op te werken, en dan is die extra ruimte juist wel handig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 16:26

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Voor puur films lijkt het mij niet erg handig dat soort formaten, maargoed die moet je gewoon lekker op een grote TV kijken met 4K paneel.

Whatever je resolutie, voor veel andere toepassingen is het wel degelijk handig, ook aspecten van 21:9 zouden prima voor sommige toepassingen kunnen werken (we werken toch ook met 2 of meer schermen?). Voor andere toepassingen houd het wel een keer op, het is handig om hele kleine lettertjes scherp weer te kunnen geven maar dat leest toch niet echt fijn dus ga je al weer dingen opschalen en heeft het weinig meerwaarde.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:40

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Universal Creations schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:38:
[...]
Er zijn grenzen aan het onderscheidende vermogen van het menselijk oog. 1 boogminuut is de grens. Dus kun je precies uitrekenen op welke afstand je je ogen moet houden nog onderscheidend detail te zien.
het belangrijkste voor mij is dat die hoge resolutie schermen prettiger zijn voor je ogen, het is gewoon minder vermoeiend op lange duur

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Minder vermoeiend? Dat lijkt mij eerder van toepassing op de grootte van het scherm in relatie tot de kijkafstand, een grotere TV kijkt fijner vanaf de bank dan een kleine vind ik, daarbij vind ik de resolutie nog niet eens zo belangrijk :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

met hoge dpi is text fijner(=prettiger) om te lezen. Als de letters even groot zijn natuurlijk...
mn foon heeft 1080P in een 4.5" schermpje, kijkt lekker weg,omdat de pixels te klein zijn om te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 17-10-2014 19:27 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
4K vind ik nog wel nuttig op een PC, want daar is de kijkafstand wat minder, en zoals mrc4nl zegt, is lezen dan iets prettiger (niet dat ik het op mijn 1920x1200 scherm onprettig vind.) Die hele 4K toestanden zijn overal bezig, behalve voor PC schermen, waar het me het nuttigst lijkt....

Met telefoons krab ik me toch wel eens achter de oren hoor, die wedloop die daar aan de gang is met resolutie. Het punt dat het meerwaarde heeft zijn we allang voorbij, het is nu pure marketing. En slecht voor de batterijduur.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

mrc4nl schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:25:
met hoge dpi is text fijner(=prettiger) om te lezen. Als de letters even groot zijn natuurlijk...
mn foon heeft 1080P in een 4.5" schermpje, kijkt lekker weg,omdat de pixels te klein zijn om te zien.
Toch is het vaak het OS en de browsers die er een potje van maken, zelfs nu op een 27" 2560x1440 scherm zie ik dat er op de text anti-aliasing wordt toegepast waardoor hij niet altijd helemaal scherp weergegeven wordt, bij de letter T is dat bijvoorbeeld goed zichtbaar hier op T.net. Ook al ga ik verder af zitten, dat helpt ook niet.

Het finetunen van Cleartype onder Windows helpt al wel aardig maar het is met sommige lettertypen alsnog kaatje kut.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
mrc4nl schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:25:
1080p op een telefoon is niet echt anders dan op een monitor op normale kijkafstand. De pixels zijn dan namelijk voor je ogen even klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48

Milo.

klik

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, dies kaput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:23
Hoop dat hij goed verzekerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Misschien heeft Canon goed naar Leica gekeken en modulaire telelenzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:37
Ik kwam een tijdje terug een video tegen die ik jullie niet wil laten ontgaan.
Het beeldmateriaal is geschoten met een GH3 en een GoPRo.
Ik vind het mooi om te zien dat er tegenwoordig betaalbare apparatuur bestaat om zulke beelden vast te leggen, al bepaalt de persoon achter de camera en de editing (wat ik bij desbetreffende video erg goed gelukt vind) natuurlijk het succes van een goede video.

http://vimeo.com/108018156

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
God gloeiende, dat was briljant. Superdruk, maar toch zooo smooth. En dat is dan ook tijdens reizen gefilmd?! Heel strak ge-edit ook.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Heel strak en mooi. Maar niet origineel.... ik heb zoiets al eens eerder gezien. Niet dat het wat uitmaakt, want ik ben stikjaloers op iemand die zo'n filmpje kan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Origineel misschien niet maar ik heb het filmpje de laatste paar dagen tig keer bekeken om de kleine details te ontdekken.
Vooral hoe soepel de beelden in elkaar overlopen maken het erg prettig om naar te kijken.
Hoe dat vliegtuig bijvoorbeeld overgaat in een zeemeeuw of die hond die over een muur springt en dan overgaat in een kat.
De editing laat het lijken alsof alle korte fragmenten een geheel vormen en dat vind ik best knap aangezien het zulke korte fragmenten zijn die langskomen.
En dan te bedenken dat de beelden geschoten zijn in een tijdsbestek van 20 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ja, vind het een erg mooie combi van bewegende timelapses (hyperlapses?) en close-ups. Vraag me wel af hoeveel tijd je ter plekke kwijt bent met filmen, zitten erg veel "lucky" moments in (die met een beetje oefening natuurlijk wel te voorspellen zijn, maar toch).

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
Wat zijn de ervaringen met Techrepair? Ik had mijn 6D 09 oktober opgestuurd en kwam daar 10 oktober aan.
Woensdag 15 oktober kreeg ik pas een bevestiging dat die ontvangen was. Sindsdien staat die op 'klaar om gerepareerd te worden'. Vandaag er achteraan gebeld en ze zeiden dat ik hem ongeveer 15 werkdagen kwijt ben :S dus nog 10 werkdagen te gaan.

Ik vind dit wel erg lang, ik heb die camera ook gewoon voor mijn werk nodig. Gelukkig nog een 550D als backup, maar dat werkt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Waar moet 'ie voor gerepareerd worden? Scheelt als je CPS hebt, dan hebben reparaties voorrang geloof ik. Weet niet of je daar recht op hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Zelf geen ervaring met Techrepair maar reparaties duren vaak meer dan een week, of je moet CPS hebben inderdaad.
Ik heb laatst m'n Canon 70-200 F/4 IS ter reparatie aangeboden via de winkel waar hij aangekocht was.
14 augustus kreeg ik een bevestiging dat ze mijn pakketje ontvangen hadden en 14 oktober had ik 'm weer terug.
Was via een reparatiecentrum in Duitsland gebeurt, dus ik vind 15 dagen relatief snel... 8)7
Rofa repair in Den Haag schijnt trouwens wat sneller te zijn (als ze alle onderdelen op voorraad hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
Alleen me mode draaiknop doet niet goed (stroef). Dat is alles. Heb geen CPS oid. Valt onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Rofa is hartstikke snel, en houdt zich netjes aan de afspraken qua tijden/data. Imo fijne shop.
Scheelt ook enorm qua logistiek, je kunt het langsbrengen en 3m verder op zitten ze te schroeven ipv in een of ander backoffice.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Spannend zo'n track&trace uit China (is de eerste keer dat ik t&t heb in de verzendservice).

2014/10/23 14:34:45 London Arrived at LHR airport (het is nu 11u12 :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Iets met tijdzones in China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Als ik iets uit China bestel ben ik het meestal vergeten als ik het ontvang :+

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations

Vooral doorkijken tot het einde ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Universal Creations op 27-10-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik mag hopen dat mijn kitlens niet op die manier uit elkaar valt :P

o en via petapixel zag ik dat je superextragratisch DXO optics pro 8 kon krijgen
met deze link http://petapixel.com/2014...letely-free-limited-time/

een echte Hollander laat zoiets niet liggen, of je moet echt een hekel aan dxo hebben :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:45

B64

Zo'n aanbieding is eigenlijk alleen zinvol voor mensen die niet een echt vaste workflow hebben, of niet tevreden zijn met hun huidige workflow en DXO een kans willen geven.

Komt bij dat de system requirements niet echt zuinig zijn (van versie 9 in ieder geval, kan ze van 8 zo snel niet vinden). Wetende dat deze actie vooral gedaan is om zieltjes te winnen voor versie 10, lopen ze daarmee de kans dat heel wat mensen van een koude kermis thuis komen. Of dat marketingtechnisch nou zo'n slimme zet is waag ik te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Kwam gisteravond deze video van ThatNikonGuyWhoNowShootsWithCanon tegen.

Ik ga dit een kans geven. Ziet er stiekem nog best handig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het sinds gister, best leuk! Of het echt nuttig is weet ik nog niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:40

Bravo

Second Best

Interessant om te zien. Maar waarom heeft hij een rood filter geselecteerd (bij de Canon tenminste)? Is dat het beste voor huidskleuren?

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:22:
Kwam gisteravond deze video van ThatNikonGuyWhoNowShootsWithCanon tegen.

[video]

Ik ga dit een kans geven. Ziet er stiekem nog best handig uit :)
Ik doe dat ondertussen al een poos, en ben zeker tevreden over de resultaten.

Het enige probleem is het effect op de workflow: sommige foto's wil je zwart-wit houden, andere wil je eigenlijk in kleur... Het is dus meer werk achteraf om de relevante foto's weer opnieuw zwart-wit te maken.

Maar dat komt eigenlijk vooral omdat je veel meer zwart-wit foto's gaat maken :9

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Zal het eens gaan gebruiken, thanks!

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik heb het gisteren ook ingesteld op mijn camera trouwens en heel even mee gespeeld in de huiskamer.
Maar ik laat het een tijdje zo staan en dan merken we snel genoeg of het bevalt.

Viel me trouwens wel op dat bij het importeren in Lightroom de foto's eerst als kleur geladen worden en de thumbnails daarna ineens zwart/wit worden. :)

(even geheel off-topic: is er ook ergens een Tweakers fotograafjes IRC kanaal of iets dergelijks?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik schiet al jaren B/W in de camera. Ik vind het net, als de man in de video, het makkelijkst om snel de belichting te kunnen checken. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

PdeBie schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:12:
[...]

(even geheel off-topic: is er ook ergens een Tweakers fotograafjes IRC kanaal of iets dergelijks?)
Niet dat ik weet, maar geen slecht idee ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Lijkt me ook wel wat :P

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 22:37

Hoite

Goed verhaal

http://irc.tweakers.net ?

En dan gewoon een kanaal kiezen, of gokken waar je in wilt, als hij niet bestaat wordt hij aangemaakt.
http://irc.tweakers.net/FotografieVideo ben ik net ingegaan.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
Really heb altijd gedacht dat zwart wit op de camera ook geen kleur meer gaf op de pc omdat het al in de afbeelding vastgelegd was. Niet in RAW dus blijkbaar }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nee, wat je ziet op de camera is een JPG thumbnail van je RAW bestand. Het RAW bestand zelf blijft, zoals de naam ook zegt RAW! :)

In de Lightroom gridview zie je bij het importeren in eerste instantie ook de JPG thumbnail van je RAW bestanden. Tot je er aan gaat sleutelen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Als je er overna denkt is het eigenlijk heel logisch, raw is gewoon een "negatief" van wat de sensor ziet.
direct opgeslagen zonder enige vorm van bewerking.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik stond recentelijk naast op een evenement naast een andere fotograaf die een praatje met me aanknoopte. Hij vroeg of ik in RAW of JPEG schoot, en ik antwoordde dat ik RAW fijner en handiger vind en dat dus gebruik. Hij niet, hij schoot in JPEG. Nou, dat kan. Als je dat prefereert moet je dat vooral doen. Maar zijn redenatie was wat krom. Hij schoot JPEG in-camera omdat die kleiner zijn en je dus meer kunt schieten op een geheugenkaartje. Dat volgde ik nog, al vind ik het gek. Maar, toen kwam het! Hij converteerde daarna de JPEG naar TIFF want "dat is uncompressed dus daarmee kan je hetzelfde als met RAW!" Het is dat ik mijn camera vast moest houden (ja, ik schiet zonder straps) anders was een double facepalm zeker mogelijk geweest.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Is het geheugengebruik überhaupt nog een factor tegenwoordig? Geheugenkaartjes zijn spotgoedkoop per GB, en met 64GB aan ruimte kan je echt een behoorlijk aantal foto's schieten.

Heb je hem overigens wel uitgelegd dat zijn redenatie niet klopt? Is lullig dat hij al zijn bewerkingsmogelijkheden verkwist vanwege een misverstand.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen ontgaat enige vorm van logica nou eenmaal volledig... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Klok en klepel dacht ik zo :')

of ze lezen teveel ken rockwell zonder context :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Ken Rockwell lezen binnen de context is al funest voor je ontwikkeling! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ken schiet ook JPEG, want Ken schiet altijd alles raak. Op ISO64, 's nachts, zonder statief, zonder maanlicht. Bam.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ken is de Chuck Norris van de fotografie wereld.

- Ken Rockwell neemt geen foto's van momenten. Momenten ontstaan als Ken op zijn sluiterknop drukt.
- Ken Rockwell heeft geen flitser nodig om het onderwerp te 'bevriezen'. Alles staat gewoon even stil als Ken een foto maakt.
- Ken Rockwell heeft geen VR nodig in zijn lens. De aarde compenseert de bewegingen van Ken Rockwell.

Kom op mensen, zo moeten er meerdere te bedenken zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is al een hele lijst van toch? Ergens op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ow serieus? haha. Ik ken de Chuck Norris facts wel, maar Ken Rockwell facts? :P

--edit--

Hier een aantal ja. _O-
http://www.allenroh.com/blog/2013/11/19/ken-rockwell-facts

[ Voor 38% gewijzigd door PdeBie op 29-10-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ken rockwell maakt foto's van Australië vanuit zn appartement in new York :p

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Kan ik ook :/

* PdeBie Zet Google Maps open en maakt foto's van het scherm

:D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ken Rockwell kan camera's en lenzen reviewen zonder ze in handen te hebben gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to National Geographic Magazine
_O- _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Ken Rockwell doesn't wait for the light when he shoots a landscape - the light waits for him.
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Hoite schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:51:
http://irc.tweakers.net ?

En dan gewoon een kanaal kiezen, of gokken waar je in wilt, als hij niet bestaat wordt hij aangemaakt.
http://irc.tweakers.net/FotografieVideo ben ik net ingegaan.
Hmm, zit er de hele dag al in maar de gemiddelde user blijft er niet langer dan 20 seconden. Jammer hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je gebruikt ook de DSLR volgens Ken Rockwell, de Nikon D40! 8) :+
(mijn eerste (D)SLR, was een leuk ding overigens)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Vinnie schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:40:
[...]

Je gebruikt ook de DSLR volgens Ken Rockwell, de Nikon D40! 8) :+
(mijn eerste (D)SLR, was een leuk ding overigens)
Haha, moet een keer mijn signature updaten, D40 is al weggedaan. Heeft me veel geleerd, mooie instap geweest, maar begon tegen de beperkingen aan te lopen. Met mijn D7100 kan ik weer wat jaren vooruit.

Overigens mijn favo foto-yourtuber: Jarid Polin heeft een mooie serie gemaakt waarin hij Ken aanvalt op zijn motivatie voor jpg (trouwens niet persoonlijk) Jarid probeert nogsteeds Ken in zijn wekelijke show RAW talk te krijgen, zo ver zonder succes. Ben benieuwd of het ooit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:22

sapphire

Die-hard pruts0r

Als ken Rockwel een HDR bracket, winnen alle exposures een Pulitzer prijs...... In verschillende categorieën.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roobje schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:23:
[...]

Overigens mijn favo foto-yourtuber: Jarid Polin heeft een mooie serie gemaakt waarin hij Ken aanvalt op zijn motivatie voor jpg (trouwens niet persoonlijk) Jarid probeert nogsteeds Ken in zijn wekelijke show RAW talk te krijgen, zo ver zonder succes. Ben benieuwd of het ooit gaat komen.
Klopt, was een leuke RAWtalk! :P
In het kort kwam het neer op: Waarom zou je mensen leren vooraf de kwaliteit van hun foto's beperken!? Leer ze dat ze daarin kunnen kiezen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ach ja.... op Jared kan ik ook best wel wat aanmerken, al heeft ie qua raw wel gelijk natuurlijk. Zijn rawtalk opnames kijk ik overigens nooit. Die gasten zijn enorm vermoeiend en zijn ook niet de snuggerste types, waar ik me dan ook weleens aan erger. Niet dat ze daar iets aan kunnen doen, maar de soms bijna arrogante wijze van praten (ja, heb er zelf ook last van hoor ;) ), maakt het er niet beter op.

Ik kijk wel steeds vaker Tony Northrup. Die weet op een zeer beschaafde en vaak met goede argumenten aan te geven wat ie vindt van iets. Ok, hij maakt ook weleens wat foutjes, maar dat doet iedereen weleens en hij corrigeert het naderhand ook netjes als je hem erop wijst. Ook reageert hij best weleens op wat reacties bij zijn video's. Dat siert hem ook wel (wat overigens meer bloggers/reviewers netjes doen).

[ Voor 33% gewijzigd door Universal Creations op 29-10-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xiRnQ4DJ2toBBN31KG91pIes/medium.jpg

Ik was zojuist de autofocus van mijn 100D + 50mm 1.8 aan het testen, dit is niet helemaal correct lijkt me?
Ze zijn niet allemaal zo, maar de focus zit bij al mn testfoto's aardig er achter.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gewoon een klassiek geval van back front focus, geen idee of je dat op de 100D via instellingen bij kan schaven. Micro focus adjustment heet dat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 30-10-2014 01:32 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Huh, erachter/backfocus? Dit is toch front focus, waar de focus voor het onderwerp ligt? Overigens is de focusmotor van de 50/1.8 niet zo heel precies en zijn de focusstapjes redelijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achja, smaken verschillen en zo... :)
Bij Polin denk ik echter ook wel eens: "Euh... Nee, sukkels." :F
Maar het hersenloze vermaak dat ze me soms bieden weegt daar tegenop.
Northrup volg ik ook. Hij is theoretisch beter onderlegt, maar zijn stijl bevalt me weer minder.
De sweetspot ligt voor mij nu bij Zack Arias, daar zou ik goede vrienden mee kunnen worden denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Zack is soms te kort door de bocht. Hij doet soms net alsof hij alles in ogenschouw neemt, maar laat sommige dingen (bewust) achterwege. Hij is verder wel een toffe gast. En vooral zijn foto kritieken vond ik altijd erg goed. Beter ook dan die van Jared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Hoite schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:46:
[afbeelding]
Ik was zojuist de autofocus van mijn 100D + 50mm 1.8 aan het testen, dit is niet helemaal correct lijkt me?
Ze zijn niet allemaal zo, maar de focus zit bij al mn testfoto's aardig er achter.
Hier lijkt me meer aan de hand dan een beetje misfocus. Lijkt me veel te weinig contrast in de foto en de "optimale" scherpte lijkt me niet 100%. Heb je voldoende belicht, een statief gebruikt en afstandbediening met mirror lockup?
Zelf gebruik(te) ik deze chart: http://mhilariusfotografi...n-op-front-of-back-focus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Toff schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:04:
[...]

Hier lijkt me meer aan de hand dan een beetje misfocus. Lijkt me veel te weinig contrast in de foto en de "optimale" scherpte lijkt me niet 100%. Heb je voldoende belicht, een statief gebruikt en afstandbediening met mirror lockup?
Zelf gebruik(te) ik deze chart: http://mhilariusfotografi...n-op-front-of-back-focus/
Belichting zou beter kunnen denk ik, statief heb ik gebruikt net als een afstandsbediening, mirror lockup niet.
Oftewel, ik ga het nog een keer proberen morgen :)

Thanks voor de tips!

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Universal Creations schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:58:
Huh, erachter/backfocus? Dit is toch front focus, waar de focus voor het onderwerp ligt? Overigens is de focusmotor van de 50/1.8 niet zo heel precies en zijn de focusstapjes redelijk groot.
Front focus indeed :X :z De focus motor van de 50 1.8 is dan wel niet erg precies maar zo erg mag hij er niet naast zitten, dan kun je er geen fatsoenlijke foto mee maken.

Nou is het wel zo dat dit ding bij slecht licht een ramp is, dus de zelfde test bij beter licht zou aan te raden zijn ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mr Pingu schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:01:
[...]

Hmm, zit er de hele dag al in maar de gemiddelde user blijft er niet langer dan 20 seconden. Jammer hoor :P
Overdag zit ik er niet. Ga op werk niet zitten IRC'en. Even snel forumbezoekje kan wel, maar chatten is uit den boze.
Gisteravond zat ik er wel, maar toen was er niemand :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Universal Creations schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:35:
Ach ja.... op Jared kan ik ook best wel wat aanmerken, al heeft ie qua raw wel gelijk natuurlijk. Zijn rawtalk opnames kijk ik overigens nooit. Die gasten zijn enorm vermoeiend en zijn ook niet de snuggerste types, waar ik me dan ook weleens aan erger. Niet dat ze daar iets aan kunnen doen, maar de soms bijna arrogante wijze van praten (ja, heb er zelf ook last van hoor ;) ), maakt het er niet beter op.

Ik kijk wel steeds vaker Tony Northrup. Die weet op een zeer beschaafde en vaak met goede argumenten aan te geven wat ie vindt van iets. Ok, hij maakt ook weleens wat foutjes, maar dat doet iedereen weleens en hij corrigeert het naderhand ook netjes als je hem erop wijst. Ook reageert hij best weleens op wat reacties bij zijn video's. Dat siert hem ook wel (wat overigens meer bloggers/reviewers netjes doen).
Natuurlijk, niemand is perfect, en ik kijk/luister ook bijna nooit naar zijn RAWtalks. Jarid gaat ook vooral voor de aankleding van zijn filmpjes, en maakt het leuk om naar te kijken, gaat de qualiteit soms niet ten goede. maar Tony heeft het juist andersom en dat vind ik vaak beetje langdradig en saai aan het worden, soms jammer want wat hij verteld is inderdaad vaak heel informatief en educatief. Matt Granger geeft vaak korte handige tips, maar ik kan maar niet aan zijn zeikerige Australische accent gewend raken en soms nutteloze video's (vroegen kon ik hem überhaupt niet uitstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Roobje schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:51:
[...]

Natuurlijk, niemand is perfect, en ik kijk/luister ook bijna nooit naar zijn RAWtalks. Jarid gaat ook vooral voor de aankleding van zijn filmpjes, en maakt het leuk om naar te kijken, gaat de qualiteit soms niet ten goede. maar Tony heeft het juist andersom en dat vind ik vaak beetje langdradig en saai aan het worden, soms jammer want wat hij verteld is inderdaad vaak heel informatief en educatief. Matt Granger geeft vaak korte handige tips, maar ik kan maar niet aan zijn zeikerige Australische accent gewend raken en soms nutteloze video's (vroegen kon ik hem überhaupt niet uitstaan)
Grappig, je verwoordt precies wat ik van die drie mannen vind. Het is vooral allemaal erg Amerikaans. Zou het leuker vinden om wat meer behind the scenes te zien van een van hun fotoshoots (vraag me soms wel af hoe vaak ze die doen), Jared doet dat wel grappig met zo'n GoPro op z'n D4s. Nu ligt de nadruk vaak op gear, wat wel begrijpelijk is maar door de overvloed aan nieuwe camera's heb ik dat ondertussen wel een beetje gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Geef mij maar Tony Northrup, precies om die reden dat jij zegt: Langdradig en saai :+ Juist dan is de informatiedichtheid lekker hoog en kan je veel leren zonder al dat andere geneuzel.

En ben het ook wel met tobiasvs eens, gaat bij veel filmpjes vaak over gear maar zou best wat vaker over het fotograferen zelf, hoe je tot een bepaald resultaat komt en dan van gear tot nabewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
zooo, net even via MP een M42 adapter met correctielens besteld. Kan ik eindelijk de 28mm f/2.8 die stof ligt te happen in mijn kast proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Ik heb een kort vraagje, het is niet fotografie gerelateerd, maar video, maar dat kan hier ook wel toch en het leek me wat veel om er een nieuw topic voor te openen, dus bij deze.

Ik wil een kort stukje uit een DVD knippen, bijvoorbeeld naar AVI, wat is daar goede software voor. Het hoeft niet gratis, maar het hoeft ook geen honderden euro's te kosten. Is er zo iets voor een paar tientjes? Thanks in advance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Pingu schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:40:
[....]

En ben het ook wel met tobiasvs eens, gaat bij veel filmpjes vaak over gear maar zou best wat vaker over het fotograferen zelf, hoe je tot een bepaald resultaat komt en dan van gear tot nabewerking.
David duChemin - The Created Image, zat laatst in een charity sale op 5daydeal.com. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Jarid had eerder heel veel how to filmpjes, maar tegenwoordig alleen zijn Guides, de derde komt er nu aan. Jammer dat hij het niet op youtube zet, maar hij moet ergens zijn geld vandaan halen. Zit nog steeds te twijfelen of ik de Flash guide moet oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:20:
[...]

David duChemin - The Created Image, zat laatst in een charity sale op 5daydeal.com. :)
Thanks, ziet er interessant uit. Heb jij die zelf? Ben binnenkort jarig en dit lijkt me wel een leuk cadeau O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Hoite schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:46:
[afbeelding]
Belangrijk bij deze test is dat je scherpstelt op eenloodrecht en contrastrijk oppervlak.
Dus een bobbel erop plakken of een gat erin knippen en iets er doorheen steken.
Toff schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:04:
[...]
Heb je voldoende belicht, een statief gebruikt en afstandbediening met mirror lockup?
Mirror lockup is pas zinvol in extreme situaties. Bijvoorbeeld bij een fullframe met 36MP en ver weg landschap.
Als je bij een dichtbij foto als deze de klap van een spiegel gaat zien als trilling in de foto dan is er iets heel erg mis.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Vishari Beduk schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:28:
[...]

Belangrijk bij deze test is dat je scherpstelt op eenloodrecht en contrastrijk oppervlak.

[...]

Mirror lockup is pas zinvol in extreme situaties. Bijvoorbeeld bij een fullframe met 36MP en ver weg landschap.
Als je bij een dichtbij foto als deze de klap van een spiegel gaat zien als trilling in de foto dan is er iets heel erg mis.
En vergeet niet dat je alleen het middelste focuspunt aan moet zetten, anders focus je alsnog op het stuk papier eronder. Tevens moet die chart op een bepaalde afstand van de camera zijn (geloof iets van 3x de brandpuntsafstand omgezet naar cm) om een correcte waarde te geven. Zelf gebruik ik de volgende chart (met stukje om uit te snijden en omhoog te klappen, handig met focussen): https://www.dropbox.com/s...ctions_testkaart.pdf?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vishari Beduk schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:28:
[...]

[...]

Bij slecht licht en lange sluitertijd misschien? Met bijv. een Hama Star statief ga je bij het minste of geringste al beweging zien hoor.

Het is een kleine moeite om aan te zetten om dingen uit te sluiten.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Als ik de foto van Hoite bekijk dan zie ik duidelijk dat de bolletjes van de druk inkt bij de 2 lijn scherper zijn dan de bolletjes bij de 0 lijn. Daar gaat geen mirror lockup wat aan veranderen.
Ook andere focus charts gaan niet helpen, deze focus chart is duidelijk genoeg.

Het belangrijkst is toch echt een loodrecht oppervlak. En inderdaad bij voorkeur alleen het middelste punt en voldoende belicht.
Ook het advies om 3x de brandpuntsafstand te nemen vind ik een beetje zinloos. Lijkt mij beter om de echte situatie na te bootsen waarin je de camera/objectief gaat gebruiken; in die situatie wil je scherp beeld.
Natuurlijk wel zodanig dat je focus chart nog wel goed kan zien.

Daarnaast lijkt het mij belangrijk om de test meerdere malen uit voeren. En dan steeds dezelfde procedure; eerst focus helemaal verkeerd zetten met de hand en dan 2x de AF knop indrukken. Pas als het resultaat reproduceerbaar is kan je conclusies gaan trekken.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Vishari Beduk schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:20:
...
Ook andere focus charts gaan niet helpen, deze focus chart is duidelijk genoeg.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Een AF-punt heeft ook enige marge, dus is het belangrijk dat hetgeen waarop gefocust wordt genoeg afstand heeft van andere contrastvolle lijnen. Als de AF kan focussen op zo'n dun lijntje, dan kan 'ie er ook last van hebben en in conflict door raken, lijkt me.
...
Ook het advies om 3x de brandpuntsafstand te nemen vind ik een beetje zinloos. Lijkt mij beter om de echte situatie na te bootsen waarin je de camera/objectief gaat gebruiken; in die situatie wil je scherp beeld.
Mijn excuses, dat moest niet 3x de brandpuntsafstand in cm zijn maar gewoon minimaal 25-50x de brandpuntsafstand (zie http://www.the-digital-pi...microadjustment-tips.aspx en http://www.northlight-ima...s3_af_micoadjustment.html). Dat inderdaad vanwege de reden die je hierboven aangeeft. Je krijgt de focuschart wel volledig in beeld bij minimale focusafstand maar dan kalibreer je de lens op een afstand die in de praktijk bijna nooit aangehouden wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door tobiasvs op 30-10-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:40:
zooo, net even via MP een M42 adapter met correctielens besteld. Kan ik eindelijk de 28mm f/2.8 die stof ligt te happen in mijn kast proberen :)
En als aanvulling op mijn 28mm heb ik ook een 35mm f/2.8 en een 135mm f/2.8 gekocht.
Anders voelt die 28mm zich ook maar zo alleen. :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Zo ik heb de moeite genomen om #FotografieVideo te registeren op irc.tweakers.net, jullie zijn allemaal van harte welkom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Mensen gisteravond nog op NPO 2 Close-Up met het verhaal van Wikipedia: Vivian Maier gezien?

Het werd voor mij te laat dus heb het laatste deel opgenomen. Dus van het weekend even afkijken.
Echt ongelooflijk mooie foto's gemaakt door deze autodidact en Nanny.

Ik weet niet of het op uitzending gemist staat, maar wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aflevering niet gezien, maar ik was al wel bekend met haar werk. Zal eens kijken of het op uitzending gemist staat inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 23:21

bobcom

Dedicated dabbler

PdeBie schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:31:
[...]
En als aanvulling op mijn 28mm heb ik ook een 35mm f/2.8 en een 135mm f/2.8 gekocht.
Anders voelt die 28mm zich ook maar zo alleen. :+ :)
Benieuwd wat voor 28 en 35 mm lenzen je hebt aangeschaft. Op mijn D7000 had ik met de M42.glasadapter bij een aantal lenzen (Mir 37mm, Pentacon 30mm, Helios 58 mm) het probleem dat het achterste element van de lens bij focus >> oneindig achter de vatting uit kwam te steken en vastliep op het glas van de adapter. Had ik alsnog alleen maar een stel close-up lenzen.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Barrycade schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:47:
Mensen gisteravond nog op NPO 2 Close-Up met het verhaal van Wikipedia: Vivian Maier gezien?

Het werd voor mij te laat dus heb het laatste deel opgenomen. Dus van het weekend even afkijken.
Echt ongelooflijk mooie foto's gemaakt door deze autodidact en Nanny.

Ik weet niet of het op uitzending gemist staat, maar wel een aanrader.
Mijn vader kwam ook al met de tip. Straks maar eens even opzoeken en terugkijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
bobcom schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:12:
[...]

Benieuwd wat voor 28 en 35 mm lenzen je hebt aangeschaft. Op mijn D7000 had ik met de M42.glasadapter bij een aantal lenzen (Mir 37mm, Pentacon 30mm, Helios 58 mm) het probleem dat het achterste element van de lens bij focus >> oneindig achter de vatting uit kwam te steken en vastliep op het glas van de adapter. Had ik alsnog alleen maar een stel close-up lenzen.
Ik heb nu de volgende lenzen gekocht:
Auto Chinon 35mm f/2.8, Rubimat Tele-Auto 135mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Wat een heerlijk weer vandaag, ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt en ben het bos ingegaan.
uiteraard met fotocamera. hopelijk heb ik de sfeer op de gevoelige plaat kunnen vastleggen. Want dat is niet vanzelfsprekend

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hup kom d'r bij mrc4nl: http://irc.tweakers.net/FotografieVideo

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Even een vraagje tussendoor.

Een aantal weken geleden heb ik nieuwe camera gekocht.
Toen ik er een objectief op wou draaien viel me op dat er een aantal krassen op de lens mount zitten.
Het lijken geen hele diepe krassen te zijn en natuurlijk zullen er na verloop van tijd krassen bij komen door het verwisselen van lenzen.
Maar nu de vraag, komt het vaker voor dat er op nieuwe camera's al krassen op de mount zitten?
Zou zoiets tijdens de fabricatie kunnen gebeuren of zou ik een geretourneerd exemplaar ontvangen hebben?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c6EzCGMFmTC8ocDRPA5MVcMB/full.jpg

Er zitten nog een paar krassen op die buiten de foto vielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Je zou het net zo goed zelf veroorzaakt kunnen hebben. Je kunt de shuttercount controleren van een Canon (dit is een 6D?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Is een 6D inderdaad.
Dit was zo toen ik 'm vers uit de verpakking haalde, dus voordat ik er een objectief op geschroefd had.
Ik heb toentertijd de camera aan EOSinfo gehangen en die gaf wel gewoon 0 clicks aan.
Misschien hebben ze in de winkel er even een objectief opgeschroefd om aan iemand te laten zien ofzo.

Ik dacht trouwens dat zo'n mount niet zo snel krast, op de mount van mijn D7000 die inmiddels alweer 2 jaar oud is zitten nog niet echt zichtbare krassen terwijl ik daar regelmatig lenzen op verwissel.

[ Voor 24% gewijzigd door AdmiralSnipe op 01-11-2014 15:37 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 97 Laatste