Als je denkt dat dat allemaal in 3D gemaakt is, dan kom je denk ik flink bedrogen uit hoor. Het zijn extreem gefotoshopte foto's, natuurlijk, maar ik gok dat er bijzonder weinig 3D-rendering aan te pas is gekomen. Ziet er meer uit als compositing.Universal Creations schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:38:
Die foto's van Erwin Olaf hierboven vallen eerder onder 3D rendering dan onder fotografie. Qua werk en hoe het eruitziet, vind ik dat je net zo goed geen foto kunt maken en gewoon met 3D Studio aan de slag gaan...
Die worldpressfoto is overigens heel veel om gedoe geweest, want er waren dingen aan toegevoegd en weggehaald. En dan heb ik het niet over wat kleine dingen. Weet alleen niet meer wat precies.
Misschien een hele gekke gedachte: maar misschien vindt hij het wél een meerwaarde hebben?Sjekster schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:40:
Even zijspoor, door Erwin Olaf. Adrian Sommeling doet ook vooral die composite photos. Vaak knap (maar ook met regelmaat slordig), het doet me over het algemeen alleen zo weinig. Veel tijd om het allemaal als 1 geheel te laten lijken, maar het onderwerp is lang niet altijd boeiend. Ik heb ook meer dan eens gezien dat het samenvoegen van meerdere foto's echt helemaal niks bijdraagt, en zelfs compleet afbreuk doet aan de foto. Ik snap dat het niet zozeer bedoeld is als fotografie, maar als het geen zichtbare meerwaarde biedt (hij heeft natuurlijk bergen mooie beelden waar dit wél het geval is), vraag ik me af waarom hij het doet?
Sowieso kan je met compositing beelden creëren die anders niet mogelijk waren geweest (of extreem duur/gevaarlijk/watdanook). En dat is de meerwaarde.
Ben overigens wel benieuwd naar voorbeelden van composite-foto's waarvan jij vindt dat het afbreuk doet.
[ Voor 41% gewijzigd door Hahn op 16-08-2014 13:50 ]
The devil is in the details.