Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Toch leuk, die 1st world problems
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Geen idee, ik ken er geen.Orion84 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:47:
[...]
Zijn er geen timelapse tools die dat gewoon automatisch voor je oplossen (tegelijk met het netjes alignen van alle frames etc.)? Enige wat dan wellicht de mist in gaat is dat het licht daadwerkelijk minder werd gedurende de serie.
Ik maak ook amper timelapses, gezien de hoeveel sluiterbewegingen die je ervoor nodig hebt. Is mn ouwe 500D straks gelijk versleten.
Hm dat wordt dan problematisch, aangezien de verschillen vooral in de eerste batch enorm zijn. Ik vond nog wel een mooie tabel daarover.Universal Creations schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:51:
@marcel87: voor het omrekenen met alleen diafragma is het niet zo lastig, dat is gewoon wiskunde. Maar veranderende lichtomstandigheden zijn niet bepaald voorspelbaar en daar valt dus niet aan te rekenen. Werk in batches met ongeveer hetzelfde licht en bewerk die in het geheel met dezelfde aanpassing.
Stel ik doe dat handmatig. Kan ik dan niet gewoon stel als basis nemen van F4 naar F5.6=1 stop, zo ook 1/125 naar 1/250 = 1 stop.
Stel ik neem nu F4.5 als basis en pas de batch van F5.0 daarop aan. Dat is 1/3 stops overbelichten(?).
Stel ik neem nu van batch 1 een gemiddelde foto die ik wel oké qua belichting, bijvoorbeeld F4 met 9s is de foto die ik als basis neem. Dus een foto met 12s is dan ook weer 1/3 (0,33) stops. Die foto van 12s zou ik dan dus met 1/3 moeten onderbelichten in CameraRAW. Een foto met 11s zou 1/5 (0,22) stops zijn, etc.
Uiteindelijk heb je dan alle foto's consequent gemaakt op F4 9s. Het van nature donker worden door verandering van het licht zou daar dan automatisch in moeten zitten lijkt mij. Kan zoiets of klets ik nu maar wat?
Dank je, ga ik eens naar kijken.Sjekster schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:28:
LRTimelapse is een tool die daar vrij goed in schijnt te zijn. Werkt prima samen met Lightroom. Die kan exposures in een paar stappen goed gelijk trekken. Is alleen niet gratis. Ik wil het ook (héél) graag gebruiken, maar kan die prijs even niet verantwoorden...
http://lrtimelapse.com/
Vette video op hun site in elk geval.
(eventueel downloaden... om te proberen, kopen kan altijd nog)
[ Voor 6% gewijzigd door Aardwolf op 13-06-2014 18:53 ]
Heet een beanbag : http://www.lenscoat.com/a...336.html?osCsid=horzsvbxxpdebie schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:46:
ik zag laatst op youtube een video (url helaas kwijt en staat niet in geschiedenis i.v.m. niet ingelogd) waarbij de fotograaf een soort van gel-kussentje in zijn linkerhand had waar hij de lens op legde.
Dit gebruikte hij in plaats van de VR optie van de lens aan te zetten. De resultaten zagen er heel goed uit al moet ik zeggen. Hij kon net zulke lange sluitertijden halen als met de VR optie aan en in sommige gevallen zelfs nog langer tot voorbij het brandpunt afstand van de lens.
Iemand hier ervaring mee? Het idee klinkt op zich wel goed. De gel was zacht genoeg om kleine trillingen op te vangen, maar stug genoeg dat je geen zak 'snot' in je handen had
Kan je ook zelf maken en zijn ook in kleinere maten tekoop, maar die krijg ik effe niet gevonden
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Bean bags ken ik wel.
Ik heb een aantal RAW foto's geschoten met mijn EOS M met EF-M 18-55 objectief. Nu zag ik dat er een gratis pakket is om RAW files te editten genaamd Rawtherapee. Deze ondersteunt Adobe lens profielen. Weet iemand of je deze lensprofielen gewoon ergens kunt downloaden, of zitten deze alleen ingebakken in lightroom?
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik gebruik RT ook. Zeker niet zo sterk als LR, maar op windows (xp in mijn geval nog...) wel het sterkste als je iets wil nabewerken. Google Picasa kan ook wat standaard zaken. Lightzone heb ik ook graag mee gewerkt maar heeft oa geen nd-grad (maw is een stuk beperkter). Ik gebruik irfanview plugins om snel Raws te bekijken (geeft niet het scherpste beeld though).
Adobe AIR is maar heel klein en vergelijkbaar met een flash plugin. Op google kun je ook wel profielen vinden als je een beetje je best doet.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Die helaas alleen nieuwe modellen ondersteund op dit momentVentieldopje schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:13:
Je zou ook eens naar DPP kunnen kijken, dat is gratis te downloaden en eind deze maand komt er een nieuwe versie van uit meen ik
Maar ehh... ik kwam dit net tegen : http://www.lexar.com/workflow?category=203
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Anders geef ik mijn camera mee aan m'n vriendin en dan kan zij een dagje op workshop. Aangezien ze stiekem toch wel wil leren fotograferen (en ik vind dat ze een goed oog heeft voor composities) met mijn toestel, alleen op bijzondere wijze komen we er nooit aan toe dat ik het haar leer
Minus de relatieproblemen: hoe nuttig is de cursus voor mij, denken jullie?
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Verwijderd
Ik verwacht echter dat het heel basic is.
Daarom denk ik voor m'n vriendin, maar misschien kan ik nog beter het zelf uitleggen en een andere cadeautje kopen voor die €25
Fotografie heeft sowieso wel haar interesse, ze wil nu alleen nooit meer haar eigen camera meenemen want ja ik maak met mijn camera toch betere foto's. Wat ik eigenlijk jammer vind want ze is veel creatiever dan ik
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Ik vind het een leuk systeem dat me aan hotswap bays voor HDD's doet denkenVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:41:
Dat is toch gewoon een fancy modulaire USB-hub?
Laat ik nou toevallig vaak 4x CF van 32 GB volschietenSjekster schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:46:
Nou, moet wel erg veel, en erg vaak je kaartjes volschieten wil zo'n apparaat nuttig zijn...
Toevallig kwam een collega van mij met dezelfde vraag bij mij.Mr Pingu schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:12:
Iemand die workshop van Canon gevolgd? (die je kreeg en misschien nog wel steeds krijgt bij een aankoop van een van de instaptoestellen). Ik vraag me af in hoeverre die voor mij nog nuttig is, aangezien ik hier al het één en ander geleerd heb
[...]
Minus de relatieproblemen: hoe nuttig is de cursus voor mij, denken jullie?
Ik zeg: voor het geld kan je het niet laten. Wat is nou 25 euro? Je steekt er allicht iets van op, dus voor 25 euro....... ach
Het zal erg basic zijn, maar dat is misschien al voldoende voor je vriendin (en mijn collega) om net even dat eerste stapje te nemen om zichzelf er verder in te verdiepen.
[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 18-06-2014 09:02 ]
Als jij daarbij gaat zitten en je weet dat allemaal al, dan denk ik dat je 'm beter aan je vriendin cadeau kan doen
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Toff jij begrijpt het, lelijke mensen zorgen dat ze achter de camera staan :x (niks persoonlijks, alleen een slechte grap)
Al is het met vakanties en andere familieaangelegenheden een ander verhaal dan is het best leuk om er zelf ook eens op te staan.
Ja, dat is inderdaad nogal betrekkelijk, als ik je instapsetje zo bekijk :x (niks persoonlijks, alleen een slechte grap)Mr Pingu schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:30:
Denk wel dat ze een goed gevulde cameratas meekrijgt in vergelijking met de andere cursisten, dan
Jij begon

Het is eigenlijk meer mijn verlegenheid. Lelijke mensen bestaan niet volgens mij, zeker niet vanuit het oogpunt van een fotograaf. "Karakter" heet dat...Toff jij begrijpt het, lelijke mensen zorgen dat ze achter de camera staan :x (niks persoonlijks, alleen een slechte grap)
In vergelijking met de meeste hier heb ik inderdaad een instapsetje maar dan denk ik maar snel aan wat ik betaald heb. Voor net iets meer dan 500 heb ik een prima set
Ik kan alleen geen vakantiewerk vinden dus ik moet m'n 10-18 nog even uitstellen. Of niet op vakantie gaan...
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Maar wel kudo's voor het hebben voor een klassiek setje 600D, 18-55, 55-250 IS en 50mm f/1.8Mr Pingu schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:19:
Karakter... Wie zijn hier de mannen van karakter?
In vergelijking met de meeste hier heb ik inderdaad een instapsetje maar dan denk ik maar snel aan wat ik betaald heb. Voor net iets meer dan 500 heb ik een prima set![]()
Ik kan alleen geen vakantiewerk vinden dus ik moet m'n 10-18 nog even uitstellen. Of niet op vakantie gaan...
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
De eerste keer was aan een collega een aantal jaar geleden voor 250 euro. Deze dame is nu over gestapt naar een ander camera waarna ze mij vroeg om hem weer voor haar te verkopen. Vanavond weer verkocht aan iemand die hem kado gaat doen aan haar dochter. Prijs was 110 euro.
Leuk om hem weer even vast te houden en er nog iemand mee blij te maken.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Leuk verdiend dus die 110 €

Er zat ook nog een 400D bij hoor...nero355 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 23:34:
Tweedehands is de IS versie rond de 70 € en nieuw is die ook niet duur : http://tweakers.net/price...?keyword=canon+ef-s+18-55
Leuk verdiend dus die 110 €![]()

Krijgen jullie daar ook kromme tenen van; mensen die hun lens 'verkeerd' vasthouden?
weet het niet meer
Ik zie zelf wel eens mensen een spiegelreflex met 1 hand vasthouden, terwijl ze hun andere hand gewoon vrij hebben. Dat snap ik dan weer helemaal niet, echt comfortabel kan dat toch nooit zijn?

[ Voor 37% gewijzigd door tobiasvs op 24-06-2014 16:21 ]
www.maartendeboer.net
tobiasvs schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:19:
Hoezo houdt ze die lens verkeerd vast?
Nikon, pagina 21 --> http://cdn-10.nikon-cdn.c.../D5200RM_NT%2811%2901.pdf
Canon, pagina 43 --> http://www.bhphotovideo.com/lit_files/42005.pdf
[ Voor 34% gewijzigd door Vishari Beduk op 24-06-2014 17:05 ]
weet het niet meer
Verwijderd
/me probeert tenen te strekken.
[ Voor 8% gewijzigd door Bravo op 24-06-2014 16:53 ]
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Nouja dat doe ik zo nu en dan ook nog weleens als ik met de vrije hand het model probeer te dirigerentobiasvs schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:19:
Ik zie zelf wel eens mensen een spiegelreflex met 1 hand vasthouden, terwijl ze hun andere hand gewoon vrij hebben. Dat snap ik dan weer helemaal niet, echt comfortabel kan dat toch nooit zijn?
Indeed, of als ik bier vast hebhypz schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:13:
[...]
Nouja dat doe ik zo nu en dan ook nog weleens als ik met de vrije hand het model probeer te dirigeren, of met een reflector in die hand bijvoorbeeld
www.maartendeboer.net
Kort : JA!Vishari Beduk schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:17:
Op http://www.nrc.nl/ staat vandaag dit fotootje:
[afbeelding]
Krijgen jullie daar ook kromme tenen van; mensen die hun lens 'verkeerd' vasthouden?
Lange versie : Mensen die alleen de body met 2 handen vasthouden zijn ook verschrikkelijk! Verder vinden sommigen een zonnekap alleen handig als die verkeerd erop zit en dus een zoom of focusring zwaar in de weg zit

mij best
even wat anders, weet iemand waar je wegwerp lensdoekjes koopt? zodat je altijd een schoon doekje hebt
ora et labora
Ik draai soms de zoomring met de rechterhand als ik bijvoorbeeld met de linkerhand de tripod-collar van de lens op de palm rust. Even framen met de zoomring en dan gewoon schieten met die hap
C:\>_
ja OK, als het nodig is; fotograferen in de moeson met een paraplu in de linkerhandhypz schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:13:
[...]
Nouja dat doe ik zo nu en dan ook nog weleens als ik met de vrije hand het model probeer te dirigeren, of met een reflector in die hand bijvoorbeeld
dan lukt het mij zelfs nog om te zoomen met alleen mijn ringvinger
Laat dat 'sommigen' maar weg; gewoon een meerderheidnero355 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:48:
[...]
Verder vinden sommigen een zonnekap alleen handig als die verkeerd erop zit en dus een zoom of focusring zwaar in de weg zit

bij de mediamarkt kan je lensdoekjes van hama kopen, deze pluizen zo sterk dat het na 2x wassen nog onbruikbaar is; dus echt een wegwerp doekjemrc4nl schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 01:05:
weet iemand waar je wegwerp lensdoekjes koopt?
of bedoel je dat niet?
weet het niet meer
Verwijderd
Vishari Beduk schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:59:
[...]
bij de mediamarkt kan je lensdoekjes van hama kopen, deze pluizen zo sterk dat het na 2x wassen nog onbruikbaar is; dus echt een wegwerp doekje
of bedoel je dat niet?
Ik heb een lens cloth van Sigma, om ze nog een beetje extra te sponsoren. Werkt prima, dus ik zou niet weten wat je met wegwerpdoekjes moet.
ik heb wel een aantal microvezeldoekjes, dat is niet het probleem. en zelfs schoonmaakvloeistof
maar ik kwam laatst dit tegen en dacht misschien is het hier wel in nederland te koop
http://www.amazon.com/Zei...loths-Wipes/dp/B0030E4UIQ
ora et labora
Verwijderd
Ga dan naar de aldi voor een doosje Brilleputsekluts, of hoe die dingen ook mogen heten.mrc4nl schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:48:
het gaat om het idee dat het vuil en vet van de vorige poetsbeurt dan net weer op de lens kan komen.
ik heb wel een aantal microvezeldoekjes, dat is niet het probleem. en zelfs schoonmaakvloeistof
maar ik kwam laatst dit tegen en dacht misschien is het hier wel in nederland te koop
ik heb twee speciale (dure) lens doekjes die regelmatig in de was automaat gaanmrc4nl schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:48:
het gaat om het idee dat het vuil en vet van de vorige poetsbeurt dan net weer op de lens kan komen.
maar dit zocht ik nog, mijn dank is grootmaar ik kwam laatst dit tegen en dacht misschien is het hier wel in nederland te koop
dat 'pre-moistened' doet het hem; soms is de statische lading te groot en dan krijg je het stof niet weg
weet het niet meer
nero355 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:48:
[...]
Mensen die alleen de body met 2 handen vasthouden zijn ook verschrikkelijk!

weet het niet meer
Edit:
Heeft iemand wel eens iets gekocht bij deze dude?
Klinkt allemaal net wat te goedkoop... maar zit er al jaren op.
http://link.marktplaats.nl/m821591652
[ Voor 32% gewijzigd door Boudewijn op 25-06-2014 13:36 ]
En goed dat je erover begint, bedenk me nu dat ik hier nog een BG-E2 voor een 20D/30D heb liggen (maar zelf geen 20D meer
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Volgens mij is die verkoper een tijdje geleden ook al langsgekomen, het betrof toen een (weliswaar bijna niet van origineel te onderscheiden) namaakgrip. Ik weet het echt niet zeker...Boudewijn schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:21:
Edit:
Verwijderd
melly in "Canon 5D Mark III"tobiasvs schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:01:
[...]
Volgens mij is die verkoper een tijdje geleden ook al langsgekomen, het betrof toen een (weliswaar bijna niet van origineel te onderscheiden) namaakgrip. Ik weet het echt niet zeker...
Boudewijn schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:21:
Edit:
Dat is inderdaad die knakker waar laatst iemand een grip van had gekocht uit het 5D mark III topic.tobiasvs schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:01:
[...]
Volgens mij is die verkoper een tijdje geleden ook al langsgekomen, het betrof toen een (weliswaar bijna niet van origineel te onderscheiden) namaakgrip. Ik weet het echt niet zeker...
De letters op die grip waren anders dan op een originele canon grip, en het feit dat hij nieuwe "originele" producten voor de helft van de prijs aanbiedt lijkt me geen zuivere koffie.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Ook voor accu's doe ik dat in ieder geval. Genoeg verhalen over niet goed ladende/lekkende accupacks van 3rd party.
C:\>_
Inderdaad. Krijg ook net mail van hem en het lijkt me niet helemaal zuivere koffie. Jammer, maar idd too good to be true.AdmiralSnipe schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:15:
[...]
[...]
Dat is inderdaad die knakker waar laatst iemand een grip van had gekocht uit het 5D mark III topic.
De letters op die grip waren anders dan op een originele canon grip, en het feit dat hij nieuwe "originele" producten voor de helft van de prijs aanbied lijkt me geen zuivere koffie.
Als hij slim is verhoogt hij zijn prijs 50-60E en wacht dan weer op klantjes
Hopelijk zet ie dat dan op zij, zal die nodig hebben voor z'n rechtzaakBoudewijn schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:54:
[...]
Inderdaad. Krijg ook net mail van hem en het lijkt me niet helemaal zuivere koffie. Jammer, maar idd too good to be true.
offtopic:
Als hij slim is verhoogt hij zijn prijs 50-60E en wacht dan weer op klantjes
www.maartendeboer.net
Een bon zit er uiteraard niet bij.
Heel legit. Echt.
ora et labora
Grappig is wel, dat mijn 3rd party accu's (for Canon) meer capaciteit blijken te hebben en minder zelfontlading, dan de veel duurdere originele exemplaren.Vinnie schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:33:
Voor een duur apparaat als een DSLR/T zou ik dan ook nooit op zoiets besparen en gewoon origineel aanschaffen in een bekende (web)shop/winkel.
Ook voor accu's doe ik dat in ieder geval. Genoeg verhalen over niet goed ladende/lekkende accupacks van 3rd party.
"Bekend merk" zegt echt niet alles. Zo heb ik mijn Maglite 3D lamp weg kunnen gooien, omdat de dure Duracell batterijen ruim vóór de vervaldatum zodanig aan het lekken en opzwellen waren, dat deze niet meer te verwijderen waren.
Hoop dat de accu van je het langer vol houd dan die van de meeste andere mensen en dat je er geen narigheid mee krijgt in je camera :-)
www.maartendeboer.net
Maak je geen zorgen, mijn merkloze accu is van 2007 en werkt nog feilloos. Minstens 50.000 foto's mee gemaakt inmiddels.Ventieldopje schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:25:
Ook met spullen van een bekend merk kan iets mis zijn natuurlijk naar namaak accu's zijn echt niet voor niks zo goedkoop. Hoort er gewoon bij vind ik als je zo'n camera koopt ;-)
Hoop dat de accu van je het langer vol houd dan die van de meeste andere mensen en dat je er geen narigheid mee krijgt in je camera :-)

kan je eindelijk de flitskracht (ik ik geloof ook zoom) op afstand instellen. En ook de stroboscoop functie gebruiken (bij mij werkte dat niet) Daarnaast kan de m ook als shutter release gebruiken. ik denk dat ik er èèn ga aanschaffen. kosten zijn het probleem niet, zon 70$ -> 58 euro
heb ik bij deze gedaan, maar de kracht daarvan zit m in het aansturen van canikon flitsers vanaf elke camera.Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:09:
Kijk dan ook even naar de nieuwe Cactus V6 transceiver.
ik heb 0 canikon flitsers, ook omdat de 560 III voor rond de 60 euro te verkrijgen is
[ Voor 37% gewijzigd door mrc4nl op 30-06-2014 11:37 ]
ora et labora
Met heuuuul veel trots voor de liefhebbers, een slideshow van een bijzondere dag
http://lovepicture.picturepresent.nl/willemenjoyce/

The birds turned into The Flying Dutchmen!
Gefeliciteerd!
www.maartendeboer.net
Mijn main camera nu 2 jaar oud (5d3) en sluiter zit op 80.000. Vorig jaar zat ik op 40.000 volgens mij na een jaar, dus ik ben redelijk constant geweest.

Ikzelf heb een goede blower, swaps èn visibledust kwastje. Alledrie gebruikte ik vroeger veel op mijn 5d (mark 1). Daar was het flink nodig. Op mijn 5d2 heb ik het ook nog wel gebruikt vermoed ik. Maar mijn 5d3 heb ik nu dus 2 jaren en in die tijd nooit een blower in gehad, nooit swabs en ook nog nooit zo'n visible dust kwastje....heb het 2 jaar geheel zijn eco-systeempje gelaten en laten groeien zonder verstoring als het ware
En dit is het resultaat:

Ik wissel uiteraard enorm veel van lenzen op bruiloften e.d., dus dit schone resultaat verbaast me enorm. Blijkbaar werkt op de 5d3 auto-cleaning ontzettend goed. Want ik heb er geen aandeel in gehad dat het schoon gebleven is.
Dit is misschien niet het juiste topic, maar welke camera zit je dan naar te kijken? D800?Universal Creations schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:08:
Misschien dat ik nog weleens een andere camera koop, met schone sensor zonder krasjes en watermerk (roze puntjes door laser)...
Een D800 kan, maar..... daar zitten wat haken en ogen aan. Mijn Zeissjes zullen prima werken, mijn Sigma kan ik door Sigma laten ombouwen (geen idee wat dat kost), maar mijn 200/2.8L ben ik dan kwijt en Nikon heeft geen lens die deze echt kan vervangen (de 180/2.8 presteert echt wezenlijk slechter). Mijn Canon 40/2.8 kan ik dan ook niet meer gebruiken vind ik toch wel een lekker lensje dat het gewoon goed doet en compact is. Mijn minolta 58/1.2 zou ik kunnen vervangen door een oude Nikon f/1.2 zoals de beroemde 58/1.2, maar die kost me teveel en de 50 en 55 f/1.2 lenzen hebben niet het karakter van de Minolta waar ik toch wel van houd. Kortom: geen Nikon (al heb ik daar wel over nagedacht).
Andere optie: Sony A7R, wel de resolutie en ik kan alle lenzen gebruiken zelfs inclusief AF (bij de Canons
Meest voor de hand liggende optie: bij Canon blijven. 6D kan, maar dat vind ik afgezien van de schone sensor niet echt een vooruitgang. Pluspunten zijn de betere hoge iso en ik kan nog steeds superprecision matglas erin doen. Nadelen: 1/4000sec sluitertijd (ja, ND-filter kan, maar dat kost me nogal wat), geen CF dus nieuwe geheugenkaartjes...
Andere Canon optie: 5D3. In meerdere opzichten een vooruitgang, maar geen superprecision matglas (in ieder geval niet officieel) en een stuk duurder.
Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn 5D2, dus ik kan ook een nette tweedehands kopen...
Zucht, moeilijk moeilijk.
Als Canon nog met een nieuwe FF komt (5D4 2de kwartaal 2015 ??? of 3D ???), dan wordt het misschien interessanter om te upgraden.
De enige oplossing was: doorslijpen. en zo gezegd zo gedaan.
Een tissue om het frontelement te beschermen tegen slijpsel maar vooral de slijpschijf zelf
eerste zaagsnede is gemaakt, met de dremel
en de 2e
en met een tangetje ging hij er zonder problemen vanaf
hier de beschadiging van het filterdraad
ora et labora
Optie een: Koop een D5200.Universal Creations schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:18:
Het stond ook in het verkeerde topic.... gelukkig ben ik mod en kan ik de fout ongedaan maken en gewoon in het juiste topic reageren....
Een D800 kan, maar..... daar zitten wat haken en ogen aan. Mijn Zeissjes zullen prima werken, mijn Sigma kan ik door Sigma laten ombouwen (geen idee wat dat kost), maar mijn 200/2.8L ben ik dan kwijt en Nikon heeft geen lens die deze echt kan vervangen (de 180/2.8 presteert echt wezenlijk slechter). Mijn Canon 40/2.8 kan ik dan ook niet meer gebruiken vind ik toch wel een lekker lensje dat het gewoon goed doet en compact is. Mijn minolta 58/1.2 zou ik kunnen vervangen door een oude Nikon f/1.2 zoals de beroemde 58/1.2, maar die kost me teveel en de 50 en 55 f/1.2 lenzen hebben niet het karakter van de Minolta waar ik toch wel van houd. Kortom: geen Nikon (al heb ik daar wel over nagedacht).
Andere optie: Sony A7R, wel de resolutie en ik kan alle lenzen gebruiken zelfs inclusief AF (bij de Canons), maar die AF is dan wel baggertraag.
Meest voor de hand liggende optie: bij Canon blijven. 6D kan, maar dat vind ik afgezien van de schone sensor niet echt een vooruitgang. Pluspunten zijn de betere hoge iso en ik kan nog steeds superprecision matglas erin doen. Nadelen: 1/4000sec sluitertijd (ja, ND-filter kan, maar dat kost me nogal wat), geen CF dus nieuwe geheugenkaartjes...
Andere Canon optie: 5D3. In meerdere opzichten een vooruitgang, maar geen superprecision matglas (in ieder geval niet officieel) en een stuk duurder.
Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn 5D2, dus ik kan ook een nette tweedehands kopen...
Zucht, moeilijk moeilijk.
Als Canon nog met een nieuwe FF komt (5D4 2de kwartaal 2015 ??? of 3D ???), dan wordt het misschien interessanter om te upgraden.
Optie twee: zoek een bekende nederlander of beter nog een echt bekend persoon, laat hem een handtekening zetten op je camera of met je camera fotograferen. Zet je camera op eBay voor 2x het bedrag van een 2e hands 5D II (1600 - 2000 euro). Leg daar pakweg 1000 euro bij en koop een 1Ds III
Optie drie: ga zwemmen met je 5D II en ga vervolgens klagen over de weather sealing. Koop vervolgens een 1Ds III (ook niet mee gaan zwemmen... als haaien hem opeten stikken ze er in, en ZEKER geen bommetje mee doen).
Optie vier: zet hem voor $1 op ebay met $4000 dollar verzendkosten. Koop vervolgens een 1Ds III.
Optie vijf: koop een MP-E 65mm en 2x TC er bij en verkoop het als setje aan een macro freak voor grofweg 2x de prijs die het normaal zou kosten. Laat het geheel kussen door een bekend persoon en verdubbel die prijs nog eens. Macro meuk is toch al zo duur ... koop vervolgens een 1Ds III en gebruik het geld dat je over hebt voor een prachtige vakantie of om er een nieuwe lader voor te kopen (wie verzint het).
Voor het geval de partner moeilijk gaat doen en je sterk aandringt deze koop nog eens goed te overwegen, overtuig deze persoon er dan van dat je er ook de BBQ mee aan kan maken (vuursteen), als hamer kan gebruiken, kan gebruiken bij jeu de boule, mee kan kegelen/bowlen, gewicht mee kan heffen, als krik kan gebruiken voor je auto en een muur mee kan stutten. Een betere aankoop kun je volgensmij niet doen, ja nouja een D5200 dan misschien.
@mrc4nl, auw! Knap dat je hem er weer af kreeg!
www.maartendeboer.net
Er is toch geen Nikon adapter voor Sony? Dus dan moet je twee adapters stacken om jouw Zeiss objectieven te kunnen gebruiken.Universal Creations schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:18:
Andere optie: Sony A7R, wel de resolutie en ik kan alle lenzen gebruiken zelfs inclusief AF (bij de Canons), maar die AF is dan wel baggertraag.
3x een overgang, 3x speling, lijkt mij geen succes
weet het niet meer
Ik gebruik voor mijn 21 al een Leitax mount (vastgeschroefde adapter die de nikonmount eigenlijk vervangt) en mijn MP 100 krijgt binnenkort die van mijn MP 50. Daar zit dus 0,0 speling op. Wat ik heb begrepen leveren de goede EF -> E-mount adapters (waar dus ook AF-functionaliteit op zit) ook geen speling op. Kortom: moet prima te doen zijn.Vishari Beduk schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:24:
[...]
Er is toch geen Nikon adapter voor Sony? Dus dan moet je twee adapters stacken om jouw Zeiss objectieven te kunnen gebruiken.
3x een overgang, 3x speling, lijkt mij geen succes
@Ventieldopje: haha, lol. Ik heb ooit voordat ik de 5D2 kocht om een goede tweedehands 1Ds3 te kopen, maar nee, de 5D2 kan filmen, wat ik toch best vaak doe. D5200? Once you go fullframe, you never go back to aps-c
[ Voor 14% gewijzigd door Universal Creations op 04-07-2014 00:16 ]
Ik meende dat je wel eens had geschreven als BSI naar aps-c zou komen dat je wel eens zou overstappenUniversal Creations schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:12:
[...]Once you go fullframe, you never go back to aps-c
Helaas heeft mijn zoektocht niet de post gevonden waar het stond, (of die post is nooit gemaakt?)
ora et labora