Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:23
Hij was al heel snel te koop voor Canon, dat heeft geen maanden geduurd (tussen testexemplaren en in de winkel). Maar goed, balen voor je. Maar ik dacht dat er al mensen waren die hem in Nikonmount hadden (internationaal).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31
Ik hoop voor je dat je 2013 meer was dan dat alleen. Anders: -O- *dikke knuffel*

Toch leuk, die 1st world problems :+

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:27
Orion84 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:47:
[...]

Zijn er geen timelapse tools die dat gewoon automatisch voor je oplossen (tegelijk met het netjes alignen van alle frames etc.)? Enige wat dan wellicht de mist in gaat is dat het licht daadwerkelijk minder werd gedurende de serie.
Geen idee, ik ken er geen.
Ik maak ook amper timelapses, gezien de hoeveel sluiterbewegingen die je ervoor nodig hebt. Is mn ouwe 500D straks gelijk versleten. :P
Universal Creations schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:51:
@marcel87: voor het omrekenen met alleen diafragma is het niet zo lastig, dat is gewoon wiskunde. Maar veranderende lichtomstandigheden zijn niet bepaald voorspelbaar en daar valt dus niet aan te rekenen. Werk in batches met ongeveer hetzelfde licht en bewerk die in het geheel met dezelfde aanpassing.
Hm dat wordt dan problematisch, aangezien de verschillen vooral in de eerste batch enorm zijn. Ik vond nog wel een mooie tabel daarover.

Stel ik doe dat handmatig. Kan ik dan niet gewoon stel als basis nemen van F4 naar F5.6=1 stop, zo ook 1/125 naar 1/250 = 1 stop.
Stel ik neem nu F4.5 als basis en pas de batch van F5.0 daarop aan. Dat is 1/3 stops overbelichten(?).
Stel ik neem nu van batch 1 een gemiddelde foto die ik wel oké qua belichting, bijvoorbeeld F4 met 9s is de foto die ik als basis neem. Dus een foto met 12s is dan ook weer 1/3 (0,33) stops. Die foto van 12s zou ik dan dus met 1/3 moeten onderbelichten in CameraRAW. Een foto met 11s zou 1/5 (0,22) stops zijn, etc.

Uiteindelijk heb je dan alle foto's consequent gemaakt op F4 9s. Het van nature donker worden door verandering van het licht zou daar dan automatisch in moeten zitten lijkt mij. Kan zoiets of klets ik nu maar wat? :P
Sjekster schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:28:
LRTimelapse is een tool die daar vrij goed in schijnt te zijn. Werkt prima samen met Lightroom. Die kan exposures in een paar stappen goed gelijk trekken. Is alleen niet gratis ;). Ik wil het ook (héél) graag gebruiken, maar kan die prijs even niet verantwoorden...

http://lrtimelapse.com/
Dank je, ga ik eens naar kijken. :)
Vette video op hun site in elk geval.
(eventueel downloaden... om te proberen, kopen kan altijd nog)

[ Voor 6% gewijzigd door Aardwolf op 13-06-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

pdebie schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:46:
ik zag laatst op youtube een video (url helaas kwijt en staat niet in geschiedenis i.v.m. niet ingelogd) waarbij de fotograaf een soort van gel-kussentje in zijn linkerhand had waar hij de lens op legde.

Dit gebruikte hij in plaats van de VR optie van de lens aan te zetten. De resultaten zagen er heel goed uit al moet ik zeggen. Hij kon net zulke lange sluitertijden halen als met de VR optie aan en in sommige gevallen zelfs nog langer tot voorbij het brandpunt afstand van de lens.

Iemand hier ervaring mee? Het idee klinkt op zich wel goed. De gel was zacht genoeg om kleine trillingen op te vangen, maar stug genoeg dat je geen zak 'snot' in je handen had :)
Heet een beanbag : http://www.lenscoat.com/a...336.html?osCsid=horzsvbxx
Kan je ook zelf maken en zijn ook in kleinere maten tekoop, maar die krijg ik effe niet gevonden :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:22
Nee, dit was echt een gel kussen :)
Bean bags ken ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 13:24
Omdat ik het onzin vind om er een nieuw topic aan te wijden en ik het niet goed kan vinden in google:

Ik heb een aantal RAW foto's geschoten met mijn EOS M met EF-M 18-55 objectief. Nu zag ik dat er een gratis pakket is om RAW files te editten genaamd Rawtherapee. Deze ondersteunt Adobe lens profielen. Weet iemand of je deze lensprofielen gewoon ergens kunt downloaden, of zitten deze alleen ingebakken in lightroom?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Volgens mij heeft adobe een lens profile downloader gratis beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
maar je moet er wel een of ander gaar adobe framework voor downloaden om de profiles gedownload te krijgen...

Ik gebruik RT ook. Zeker niet zo sterk als LR, maar op windows (xp in mijn geval nog...) wel het sterkste als je iets wil nabewerken. Google Picasa kan ook wat standaard zaken. Lightzone heb ik ook graag mee gewerkt maar heeft oa geen nd-grad (maw is een stuk beperkter). Ik gebruik irfanview plugins om snel Raws te bekijken (geeft niet het scherpste beeld though).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Och, adobe Air is zo erg niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je zou ook eens naar DPP kunnen kijken, dat is gratis te downloaden en eind deze maand komt er een nieuwe versie van uit meen ik :)

Adobe AIR is maar heel klein en vergelijkbaar met een flash plugin. Op google kun je ook wel profielen vinden als je een beetje je best doet.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ventieldopje schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:13:
Je zou ook eens naar DPP kunnen kijken, dat is gratis te downloaden en eind deze maand komt er een nieuwe versie van uit meen ik :)
Die helaas alleen nieuwe modellen ondersteund op dit moment :-(

Maar ehh... ik kwam dit net tegen : http://www.lexar.com/workflow?category=203 :o :9~ Wat een gaaf apparaat! _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch gewoon een fancy modulaire USB-hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Nou, moet wel erg veel, en erg vaak je kaartjes volschieten wil zo'n apparaat nuttig zijn... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:07

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Iemand die workshop van Canon gevolgd? (die je kreeg en misschien nog wel steeds krijgt bij een aankoop van een van de instaptoestellen). Ik vraag me af in hoeverre die voor mij nog nuttig is, aangezien ik hier al het één en ander geleerd heb :+

Anders geef ik mijn camera mee aan m'n vriendin en dan kan zij een dagje op workshop. Aangezien ze stiekem toch wel wil leren fotograferen (en ik vind dat ze een goed oog heeft voor composities) met mijn toestel, alleen op bijzondere wijze komen we er nooit aan toe dat ik het haar leer :p En als het dan een mooi moment is zegt dat ik het maar moet doen omdat ik het volgens haar beter kan.

Minus de relatieproblemen: hoe nuttig is de cursus voor mij, denken jullie?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt af van wat je al weet en wat ze mensen daar gaan leren. ;)
Ik verwacht echter dat het heel basic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ja daar ben ik eigenlijk ook bang voor.
Daarom denk ik voor m'n vriendin, maar misschien kan ik nog beter het zelf uitleggen en een andere cadeautje kopen voor die €25 :p

Fotografie heeft sowieso wel haar interesse, ze wil nu alleen nooit meer haar eigen camera meenemen want ja ik maak met mijn camera toch betere foto's. Wat ik eigenlijk jammer vind want ze is veel creatiever dan ik :p

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:37
Het leukste is als je haar leert werken met jou camera dat je dan tijdens de vakantie ook leuke foto's van jezelf voorbij ziet komen ;) Daar ben ik achter gekomen en bevalt met uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik ben juist gaan fotograferen om zelf buiten beeld te blijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:41:
Dat is toch gewoon een fancy modulaire USB-hub?
Ik vind het een leuk systeem dat me aan hotswap bays voor HDD's doet denken :)
Sjekster schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:46:
Nou, moet wel erg veel, en erg vaak je kaartjes volschieten wil zo'n apparaat nuttig zijn... :o
Laat ik nou toevallig vaak 4x CF van 32 GB volschieten :+ En dan heb ik het niet eens over video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:22
Mr Pingu schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:12:
Iemand die workshop van Canon gevolgd? (die je kreeg en misschien nog wel steeds krijgt bij een aankoop van een van de instaptoestellen). Ik vraag me af in hoeverre die voor mij nog nuttig is, aangezien ik hier al het één en ander geleerd heb :+

[...]

Minus de relatieproblemen: hoe nuttig is de cursus voor mij, denken jullie?
Toevallig kwam een collega van mij met dezelfde vraag bij mij.

Ik zeg: voor het geld kan je het niet laten. Wat is nou 25 euro? Je steekt er allicht iets van op, dus voor 25 euro....... ach :)
Het zal erg basic zijn, maar dat is misschien al voldoende voor je vriendin (en mijn collega) om net even dat eerste stapje te nemen om zichzelf er verder in te verdiepen.

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 18-06-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Het zijn echt de basics. Naar wat ik begreep: ISO, diafragma, sluitertijd, basis-instellingen van de camera. Die worden wel heel goed uitgelegd (dus als je daar niks van weet, dan is het zeker nuttig) maar het is echt een beginners-cursus. Je zit in een klasje met mensen die er ook niks vanaf weten.

Als jij daarbij gaat zitten en je weet dat allemaal al, dan denk ik dat je 'm beter aan je vriendin cadeau kan doen ;)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik hoor het al, daar hoef ik dus niet heen. Had gehoopt op iets met composities ofzo maar diafragma, sluitertijd, iso weet ik allemaal al. Wel leuk voor m'n vriendin :) Denk wel dat ze een goed gevulde cameratas meekrijgt in vergelijking met de andere cursisten, dan :+ Hopelijk vertellen ze daar dan ook nog het een en ander over en anders kan ik dat altijd nog doen met alle liefde :p

Toff jij begrijpt het, lelijke mensen zorgen dat ze achter de camera staan :x (niks persoonlijks, alleen een slechte grap)
Al is het met vakanties en andere familieaangelegenheden een ander verhaal dan is het best leuk om er zelf ook eens op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mr Pingu schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:30:
Denk wel dat ze een goed gevulde cameratas meekrijgt in vergelijking met de andere cursisten, dan :+
Ja, dat is inderdaad nogal betrekkelijk, als ik je instapsetje zo bekijk :x (niks persoonlijks, alleen een slechte grap) :o
Jij begon O-) :
Toff jij begrijpt het, lelijke mensen zorgen dat ze achter de camera staan :x (niks persoonlijks, alleen een slechte grap)
Het is eigenlijk meer mijn verlegenheid. Lelijke mensen bestaan niet volgens mij, zeker niet vanuit het oogpunt van een fotograaf. "Karakter" heet dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Uitkijken als Toff over "karakter" begint dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Karakter... Wie zijn hier de mannen van karakter? :p

In vergelijking met de meeste hier heb ik inderdaad een instapsetje maar dan denk ik maar snel aan wat ik betaald heb. Voor net iets meer dan 500 heb ik een prima set :+

Ik kan alleen geen vakantiewerk vinden dus ik moet m'n 10-18 nog even uitstellen. Of niet op vakantie gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

:Y)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Haha, mooie vent. Of moet ik zeggen lieve vent? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mr Pingu schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:19:
Karakter... Wie zijn hier de mannen van karakter? :p

In vergelijking met de meeste hier heb ik inderdaad een instapsetje maar dan denk ik maar snel aan wat ik betaald heb. Voor net iets meer dan 500 heb ik een prima set :+

Ik kan alleen geen vakantiewerk vinden dus ik moet m'n 10-18 nog even uitstellen. Of niet op vakantie gaan...
Maar wel kudo's voor het hebben voor een klassiek setje 600D, 18-55, 55-250 IS en 50mm f/1.8 :9

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Zo, net mijn oude 400D met kitlens (je weet wel, die ene zonder IS) voor de 2e keer verkocht in mijn leven.

De eerste keer was aan een collega een aantal jaar geleden voor 250 euro. Deze dame is nu over gestapt naar een ander camera waarna ze mij vroeg om hem weer voor haar te verkopen. Vanavond weer verkocht aan iemand die hem kado gaat doen aan haar dochter. Prijs was 110 euro.

Leuk om hem weer even vast te houden en er nog iemand mee blij te maken.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tweedehands is de IS versie rond de 70 € en nieuw is die ook niet duur : http://tweakers.net/price...?keyword=canon+ef-s+18-55

Leuk verdiend dus die 110 € _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
nero355 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 23:34:
Tweedehands is de IS versie rond de 70 € en nieuw is die ook niet duur : http://tweakers.net/price...?keyword=canon+ef-s+18-55

Leuk verdiend dus die 110 € _O- :+
Er zat ook nog een 400D bij hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Helemaal overheen gelezen... oops :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 21:16

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Op http://www.nrc.nl/ staat vandaag dit fotootje:

Afbeeldingslocatie: http://www.nrc.nl/wp-content/uploads/2014/06/Bo-en-Carolien495-390x219.jpg

Krijgen jullie daar ook kromme tenen van; mensen die hun lens 'verkeerd' vasthouden?

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Hoezo houdt ze die lens verkeerd vast? Misschien is ze wel met MF aan de slag ;) Ik krijg eerder de kriebels van de paginagrote selfie die ze bij het artikel zelf maken...

Ik zie zelf wel eens mensen een spiegelreflex met 1 hand vasthouden, terwijl ze hun andere hand gewoon vrij hebben. Dat snap ik dan weer helemaal niet, echt comfortabel kan dat toch nooit zijn? 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door tobiasvs op 24-06-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Stoor me er eerder aan dat ze geen D5200 gebruikt, al mag je die ook absoluut niet zo vast houden!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Volgens mij kan zo'n werkafstand ook nooit echt een charmant portret opleveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

tobiasvs schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:19:
Hoezo houdt ze die lens verkeerd vast?
:(

Nikon, pagina 21 --> http://cdn-10.nikon-cdn.c.../D5200RM_NT%2811%2901.pdf
Canon, pagina 43 --> http://www.bhphotovideo.com/lit_files/42005.pdf

[ Voor 34% gewijzigd door Vishari Beduk op 24-06-2014 17:05 ]

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het ook niet, maar een vriend van me doet het net zo.
/me probeert tenen te strekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:15

Bravo

Second Best

Zelf heb ik mijn linkerhand altijd een halve slag gedraaid (duim links, vingers rechts tov de lens). Bedoel je dat met de juiste manier?

[ Voor 8% gewijzigd door Bravo op 24-06-2014 16:53 ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh ik heb mijn rechterhand om mijn lens en druk af met mijn linker wijsvinger?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ik heb mijn linker hand meer onder de lens, de lens rust als het ware in mijn hand, en dan kan ook ook nog MF gebruiken als ik wil. Denk dat dat een stabielere houding is dan in het plaatje. Maar goed ieder zijn ding, enige wat wel tenenkrommend is als mensen de (dslr) camera met beide handen vasthouden bij de body ipv 1 hand aan de lens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
tobiasvs schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:19:

Ik zie zelf wel eens mensen een spiegelreflex met 1 hand vasthouden, terwijl ze hun andere hand gewoon vrij hebben. Dat snap ik dan weer helemaal niet, echt comfortabel kan dat toch nooit zijn? 8)7
Nouja dat doe ik zo nu en dan ook nog weleens als ik met de vrije hand het model probeer te dirigeren :p, of met een reflector in die hand bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

hypz schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:13:
[...]

Nouja dat doe ik zo nu en dan ook nog weleens als ik met de vrije hand het model probeer te dirigeren :p, of met een reflector in die hand bijvoorbeeld :)
Indeed, of als ik bier vast heb 8) Prettig is anders..

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Vishari Beduk schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:17:
Op http://www.nrc.nl/ staat vandaag dit fotootje:

[afbeelding]

Krijgen jullie daar ook kromme tenen van; mensen die hun lens 'verkeerd' vasthouden?
Kort : JA!

Lange versie : Mensen die alleen de body met 2 handen vasthouden zijn ook verschrikkelijk! Verder vinden sommigen een zonnekap alleen handig als die verkeerd erop zit en dus een zoom of focusring zwaar in de weg zit 8)7 Echt... sommige mensen... brr :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik wordt er niet anders van, desnoods houden ze de camera op de kop en draaien ze de foto's in post. :+
mij best

even wat anders, weet iemand waar je wegwerp lensdoekjes koopt? zodat je altijd een schoon doekje hebt :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is maar waar je je druk om kan maken... ;)
Ik draai soms de zoomring met de rechterhand als ik bijvoorbeeld met de linkerhand de tripod-collar van de lens op de palm rust. Even framen met de zoomring en dan gewoon schieten met die hap :P

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

hypz schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:13:
[...]
ja OK, als het nodig is; fotograferen in de moeson met een paraplu in de linkerhand
dan lukt het mij zelfs nog om te zoomen met alleen mijn ringvinger
nero355 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:48:
[...]
Verder vinden sommigen een zonnekap alleen handig als die verkeerd erop zit en dus een zoom of focusring zwaar in de weg zit
Laat dat 'sommigen' maar weg; gewoon een meerderheid |:(
mrc4nl schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 01:05:
weet iemand waar je wegwerp lensdoekjes koopt?
bij de mediamarkt kan je lensdoekjes van hama kopen, deze pluizen zo sterk dat het na 2x wassen nog onbruikbaar is; dus echt een wegwerp doekje
of bedoel je dat niet? :P

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vishari Beduk schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:59:
[...]

bij de mediamarkt kan je lensdoekjes van hama kopen, deze pluizen zo sterk dat het na 2x wassen nog onbruikbaar is; dus echt een wegwerp doekje
of bedoel je dat niet? :P
:D

Ik heb een lens cloth van Sigma, om ze nog een beetje extra te sponsoren. Werkt prima, dus ik zou niet weten wat je met wegwerpdoekjes moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Eventueel zo'n doekje die je bij een nieuwe bril krijgt. Zal vast wel iemand in je omgeving zijn die er een paar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

het gaat om het idee dat het vuil en vet van de vorige poetsbeurt dan net weer op de lens kan komen.
ik heb wel een aantal microvezeldoekjes, dat is niet het probleem. en zelfs schoonmaakvloeistof

maar ik kwam laatst dit tegen en dacht misschien is het hier wel in nederland te koop
http://www.amazon.com/Zei...loths-Wipes/dp/B0030E4UIQ

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Als het vuil en vet is, gewoon in de was gooien. Lage temperatuur, niet in de droger. Gaat gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:48:
het gaat om het idee dat het vuil en vet van de vorige poetsbeurt dan net weer op de lens kan komen.
ik heb wel een aantal microvezeldoekjes, dat is niet het probleem. en zelfs schoonmaakvloeistof

maar ik kwam laatst dit tegen en dacht misschien is het hier wel in nederland te koop
Ga dan naar de aldi voor een doosje Brilleputsekluts, of hoe die dingen ook mogen heten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

mrc4nl schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:48:
ik heb twee speciale (dure) lens doekjes die regelmatig in de was automaat gaan
maar dit zocht ik nog, mijn dank is groot :) _/-\o_
dat 'pre-moistened' doet het hem; soms is de statische lading te groot en dan krijg je het stof niet weg

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Stofjes op de lens, zie je niet op een foto. En daar is altijd nog een rocketblower voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, Giottos FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

nero355 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:48:
[...]
Mensen die alleen de body met 2 handen vasthouden zijn ook verschrikkelijk!
Afbeeldingslocatie: http://www.nrc.nl/wp-content/uploads/2014/06/Bo-en-Carolien5461-390x219.jpg

:')

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:13

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zo fotografeer ik ook. Ik bedenk dan ook vooraf welke zoomstand mijn lens moet hebben voor een shot, want eenmaal in progress is het niet meer aan te passen helaas :+

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Echte mannen schieten met een prime en hebben dus hun linkerhand alleen nodig om manueel te focussen, want dat is ook voor echte mannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Meh ik vind dat hasselblad dat nuttiger doet; je domme actie (afdrukken) doe je met links en het gevoeligere werk (focussen) met je primaire hand (rechts). Makes sense, toch?

Edit:

Heeft iemand wel eens iets gekocht bij deze dude?
Klinkt allemaal net wat te goedkoop... maar zit er al jaren op.
http://link.marktplaats.nl/m821591652

[ Voor 32% gewijzigd door Boudewijn op 25-06-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Bij een dslr draag je het meeste met rechts, wat voor de meeste mensen het prettigste is. Daarnaast is de sluiterknop erg gevoelig (vooral ook met half in drukken voor focus). Focussen gebeurt door de meeste mensen automatisch en voor zoomen is niet zoveel precies nodig. Dus voor beide systemen is iets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38
NRC krijgt ook elke keer minpunten wanneer ik die foto zie.

En goed dat je erover begint, bedenk me nu dat ik hier nog een BG-E2 voor een 20D/30D heb liggen (maar zelf geen 20D meer :P )

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Boudewijn schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:21:
Edit:

Volgens mij is die verkoper een tijdje geleden ook al langsgekomen, het betrof toen een (weliswaar bijna niet van origineel te onderscheiden) namaakgrip. Ik weet het echt niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Other/DSC_1985C_zps40e52453.jpg
dit zocht ik dus, blijkt het gewoon 'om de hoek' verkrijgbaar |:(

@UC: er zijn omstandigheden waar ik een UV-MRC filter op mijn lens draai en zeer regelmatig schoonmaak omdat ik anders een waas over mijn foto's krijg, kathmandu bijvoorbeeld

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
UV filter en waas... tsja... maar van stof krijg je geen waas, wel van vet (en van flares veroorzaakt door extra glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobiasvs schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:01:
[...]

Volgens mij is die verkoper een tijdje geleden ook al langsgekomen, het betrof toen een (weliswaar bijna niet van origineel te onderscheiden) namaakgrip. Ik weet het echt niet zeker...
melly in "Canon 5D Mark III"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Grappig, dat lijkt op dezelfde dokus ja. Wat dan wel frappant is is dat op zijn foto er overduidelijk metaal in het batterijvak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:29
Boudewijn schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:21:

Edit:

tobiasvs schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:01:
[...]

Dat is inderdaad die knakker waar laatst iemand een grip van had gekocht uit het 5D mark III topic.
De letters op die grip waren anders dan op een originele canon grip, en het feit dat hij nieuwe "originele" producten voor de helft van de prijs aanbiedt lijkt me geen zuivere koffie.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor een duur apparaat als een DSLR/T zou ik dan ook nooit op zoiets besparen en gewoon origineel aanschaffen in een bekende (web)shop/winkel.

Ook voor accu's doe ik dat in ieder geval. Genoeg verhalen over niet goed ladende/lekkende accupacks van 3rd party.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

AdmiralSnipe schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:15:
[...]

[...]

Dat is inderdaad die knakker waar laatst iemand een grip van had gekocht uit het 5D mark III topic.
De letters op die grip waren anders dan op een originele canon grip, en het feit dat hij nieuwe "originele" producten voor de helft van de prijs aanbied lijkt me geen zuivere koffie.
Inderdaad. Krijg ook net mail van hem en het lijkt me niet helemaal zuivere koffie. Jammer, maar idd too good to be true.

offtopic:
Als hij slim is verhoogt hij zijn prijs 50-60E en wacht dan weer op klantjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Boudewijn schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:54:
[...]

Inderdaad. Krijg ook net mail van hem en het lijkt me niet helemaal zuivere koffie. Jammer, maar idd too good to be true.

offtopic:
Als hij slim is verhoogt hij zijn prijs 50-60E en wacht dan weer op klantjes :+
Hopelijk zet ie dat dan op zij, zal die nodig hebben voor z'n rechtzaak ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

idd, want hij beweert zelf buiten Canon NL om te importeren en dat het helemaal legit is.
Een bon zit er uiteraard niet bij.

Heel legit. Echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

legit batterygrip maar niet genuine :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Vinnie schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:33:
Voor een duur apparaat als een DSLR/T zou ik dan ook nooit op zoiets besparen en gewoon origineel aanschaffen in een bekende (web)shop/winkel.

Ook voor accu's doe ik dat in ieder geval. Genoeg verhalen over niet goed ladende/lekkende accupacks van 3rd party.
Grappig is wel, dat mijn 3rd party accu's (for Canon) meer capaciteit blijken te hebben en minder zelfontlading, dan de veel duurdere originele exemplaren.
"Bekend merk" zegt echt niet alles. Zo heb ik mijn Maglite 3D lamp weg kunnen gooien, omdat de dure Duracell batterijen ruim vóór de vervaldatum zodanig aan het lekken en opzwellen waren, dat deze niet meer te verwijderen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ook met spullen van een bekend merk kan iets mis zijn natuurlijk naar namaak accu's zijn echt niet voor niks zo goedkoop. Hoort er gewoon bij vind ik als je zo'n camera koopt ;-)

Hoop dat de accu van je het langer vol houd dan die van de meeste andere mensen en dat je er geen narigheid mee krijgt in je camera :-)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ventieldopje schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:25:
Ook met spullen van een bekend merk kan iets mis zijn natuurlijk naar namaak accu's zijn echt niet voor niks zo goedkoop. Hoort er gewoon bij vind ik als je zo'n camera koopt ;-)

Hoop dat de accu van je het langer vol houd dan die van de meeste andere mensen en dat je er geen narigheid mee krijgt in je camera :-)
Maak je geen zorgen, mijn merkloze accu is van 2007 en werkt nog feilloos. Minstens 50.000 foto's mee gemaakt inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja met een grip vind ik het toch wat eng, electronica maar vooral ook mechanische stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Grips gaan vaak stuk uiteindelijk of gaan raar reageren, maar batterijen kunnen net zo goed als het origineel zijn dus dat is niet echt een probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Goed nieuws van Yongnuo, ze hebben een draadloze controller voor de 560 III flitsers uitgebracht :)
Afbeeldingslocatie: http://flashhavoc.com/wp/wp-content/uploads/2014/05/YongNuo_YN560-TX_aa_.jpg

kan je eindelijk de flitskracht (ik ik geloof ook zoom) op afstand instellen. En ook de stroboscoop functie gebruiken (bij mij werkte dat niet) Daarnaast kan de m ook als shutter release gebruiken. ik denk dat ik er èèn ga aanschaffen. kosten zijn het probleem niet, zon 70$ -> 58 euro
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:09:
Kijk dan ook even naar de nieuwe Cactus V6 transceiver. :)
heb ik bij deze gedaan, maar de kracht daarvan zit m in het aansturen van canikon flitsers vanaf elke camera.
ik heb 0 canikon flitsers, ook omdat de 560 III voor rond de 60 euro te verkrijgen is :)

[ Voor 37% gewijzigd door mrc4nl op 30-06-2014 11:37 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Cool dingetje... misschien als ik ooit de stap neem om wat te doen aan studio-fotografie, dat ik een setje flitsers en dit ding aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dan ook even naar de nieuwe Cactus V6 transceiver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:19

sapphire

Die-hard pruts0r

Ondanks dat ik weinig meer post wil ik toch wat delen met jullie :)

Met heuuuul veel trots voor de liefhebbers, een slideshow van een bijzondere dag ;)

http://lovepicture.picturepresent.nl/willemenjoyce/

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Gefeliciteeerd! Veel geluk gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Tof! Gefeliciteerd!!! *O*

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Moedige meid die met Sapphire trouwt :+

Gefeliciteerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gefeliciteeeeerd! :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Gefeliciteerd! Veel geluk samen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 16:25
Leuk, gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Gefeli Willem :)

Mijn main camera nu 2 jaar oud (5d3) en sluiter zit op 80.000. Vorig jaar zat ik op 40.000 volgens mij na een jaar, dus ik ben redelijk constant geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Mijn 5D2 zit nu op 73k en ik ben gisteren naar chipclean geweest voor een sensorreiniging. Ik kreeg de helft korting omdat hij hem niet helemaal schoon kon krijgen :X Er zitten namelijk een paar krasjes in de coating van zelf schoonmaken met kwastje en blaasbalgje. De gebruikte tin-coating is enorm dun en chipclean past daarom ook geen natte reiniging toe, enkel blazen met perslucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dat klinkt minder goed. Ben je zelf ook vaak aan het boenen geweest?

Ikzelf heb een goede blower, swaps èn visibledust kwastje. Alledrie gebruikte ik vroeger veel op mijn 5d (mark 1). Daar was het flink nodig. Op mijn 5d2 heb ik het ook nog wel gebruikt vermoed ik. Maar mijn 5d3 heb ik nu dus 2 jaren en in die tijd nooit een blower in gehad, nooit swabs en ook nog nooit zo'n visible dust kwastje....heb het 2 jaar geheel zijn eco-systeempje gelaten en laten groeien zonder verstoring als het ware :+

En dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tuye5HvIIumNnFGTKBBxk9E3/full.jpg

Ik wissel uiteraard enorm veel van lenzen op bruiloften e.d., dus dit schone resultaat verbaast me enorm. Blijkbaar werkt op de 5d3 auto-cleaning ontzettend goed. Want ik heb er geen aandeel in gehad dat het schoon gebleven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Misschien dat ik nog weleens een andere camera koop, met schone sensor zonder krasjes en watermerk (roze puntjes door laser)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Universal Creations schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:08:
Misschien dat ik nog weleens een andere camera koop, met schone sensor zonder krasjes en watermerk (roze puntjes door laser)...
Dit is misschien niet het juiste topic, maar welke camera zit je dan naar te kijken? D800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het stond ook in het verkeerde topic.... gelukkig ben ik mod en kan ik de fout ongedaan maken en gewoon in het juiste topic reageren.... ;)

Een D800 kan, maar..... daar zitten wat haken en ogen aan. Mijn Zeissjes zullen prima werken, mijn Sigma kan ik door Sigma laten ombouwen (geen idee wat dat kost), maar mijn 200/2.8L ben ik dan kwijt en Nikon heeft geen lens die deze echt kan vervangen (de 180/2.8 presteert echt wezenlijk slechter). Mijn Canon 40/2.8 kan ik dan ook niet meer gebruiken vind ik toch wel een lekker lensje dat het gewoon goed doet en compact is. Mijn minolta 58/1.2 zou ik kunnen vervangen door een oude Nikon f/1.2 zoals de beroemde 58/1.2, maar die kost me teveel en de 50 en 55 f/1.2 lenzen hebben niet het karakter van de Minolta waar ik toch wel van houd. Kortom: geen Nikon (al heb ik daar wel over nagedacht).

Andere optie: Sony A7R, wel de resolutie en ik kan alle lenzen gebruiken zelfs inclusief AF (bij de Canons ;) ), maar die AF is dan wel baggertraag.

Meest voor de hand liggende optie: bij Canon blijven. 6D kan, maar dat vind ik afgezien van de schone sensor niet echt een vooruitgang. Pluspunten zijn de betere hoge iso en ik kan nog steeds superprecision matglas erin doen. Nadelen: 1/4000sec sluitertijd (ja, ND-filter kan, maar dat kost me nogal wat), geen CF dus nieuwe geheugenkaartjes...
Andere Canon optie: 5D3. In meerdere opzichten een vooruitgang, maar geen superprecision matglas (in ieder geval niet officieel) en een stuk duurder.
Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn 5D2, dus ik kan ook een nette tweedehands kopen...
Zucht, moeilijk moeilijk.
Als Canon nog met een nieuwe FF komt (5D4 2de kwartaal 2015 ??? of 3D ???), dan wordt het misschien interessanter om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik had nog steeds de step doen ring op mn 300mm zitten (die er niet meer af wilde)
De enige oplossing was: doorslijpen. en zo gezegd zo gedaan.

Een tissue om het frontelement te beschermen tegen slijpsel maar vooral de slijpschijf zelf
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1320688.JPG
eerste zaagsnede is gemaakt, met de dremel
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1320695.JPG
en de 2e
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1320697.JPG
en met een tangetje ging hij er zonder problemen vanaf :)
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1320699.JPG
hier de beschadiging van het filterdraad
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1320703.JPG

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Universal Creations schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:18:
Het stond ook in het verkeerde topic.... gelukkig ben ik mod en kan ik de fout ongedaan maken en gewoon in het juiste topic reageren.... ;)

Een D800 kan, maar..... daar zitten wat haken en ogen aan. Mijn Zeissjes zullen prima werken, mijn Sigma kan ik door Sigma laten ombouwen (geen idee wat dat kost), maar mijn 200/2.8L ben ik dan kwijt en Nikon heeft geen lens die deze echt kan vervangen (de 180/2.8 presteert echt wezenlijk slechter). Mijn Canon 40/2.8 kan ik dan ook niet meer gebruiken vind ik toch wel een lekker lensje dat het gewoon goed doet en compact is. Mijn minolta 58/1.2 zou ik kunnen vervangen door een oude Nikon f/1.2 zoals de beroemde 58/1.2, maar die kost me teveel en de 50 en 55 f/1.2 lenzen hebben niet het karakter van de Minolta waar ik toch wel van houd. Kortom: geen Nikon (al heb ik daar wel over nagedacht).

Andere optie: Sony A7R, wel de resolutie en ik kan alle lenzen gebruiken zelfs inclusief AF (bij de Canons ;) ), maar die AF is dan wel baggertraag.

Meest voor de hand liggende optie: bij Canon blijven. 6D kan, maar dat vind ik afgezien van de schone sensor niet echt een vooruitgang. Pluspunten zijn de betere hoge iso en ik kan nog steeds superprecision matglas erin doen. Nadelen: 1/4000sec sluitertijd (ja, ND-filter kan, maar dat kost me nogal wat), geen CF dus nieuwe geheugenkaartjes...
Andere Canon optie: 5D3. In meerdere opzichten een vooruitgang, maar geen superprecision matglas (in ieder geval niet officieel) en een stuk duurder.
Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn 5D2, dus ik kan ook een nette tweedehands kopen...
Zucht, moeilijk moeilijk.
Als Canon nog met een nieuwe FF komt (5D4 2de kwartaal 2015 ??? of 3D ???), dan wordt het misschien interessanter om te upgraden.
Optie een: Koop een D5200.

Optie twee: zoek een bekende nederlander of beter nog een echt bekend persoon, laat hem een handtekening zetten op je camera of met je camera fotograferen. Zet je camera op eBay voor 2x het bedrag van een 2e hands 5D II (1600 - 2000 euro). Leg daar pakweg 1000 euro bij en koop een 1Ds III :)

Optie drie: ga zwemmen met je 5D II en ga vervolgens klagen over de weather sealing. Koop vervolgens een 1Ds III (ook niet mee gaan zwemmen... als haaien hem opeten stikken ze er in, en ZEKER geen bommetje mee doen).

Optie vier: zet hem voor $1 op ebay met $4000 dollar verzendkosten. Koop vervolgens een 1Ds III.

Optie vijf: koop een MP-E 65mm en 2x TC er bij en verkoop het als setje aan een macro freak voor grofweg 2x de prijs die het normaal zou kosten. Laat het geheel kussen door een bekend persoon en verdubbel die prijs nog eens. Macro meuk is toch al zo duur ... koop vervolgens een 1Ds III en gebruik het geld dat je over hebt voor een prachtige vakantie of om er een nieuwe lader voor te kopen (wie verzint het).

Voor het geval de partner moeilijk gaat doen en je sterk aandringt deze koop nog eens goed te overwegen, overtuig deze persoon er dan van dat je er ook de BBQ mee aan kan maken (vuursteen), als hamer kan gebruiken, kan gebruiken bij jeu de boule, mee kan kegelen/bowlen, gewicht mee kan heffen, als krik kan gebruiken voor je auto en een muur mee kan stutten. Een betere aankoop kun je volgensmij niet doen, ja nouja een D5200 dan misschien.

@mrc4nl, auw! Knap dat je hem er weer af kreeg! :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Universal Creations schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:18:
Er is toch geen Nikon adapter voor Sony? Dus dan moet je twee adapters stacken om jouw Zeiss objectieven te kunnen gebruiken.
3x een overgang, 3x speling, lijkt mij geen succes

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Vishari Beduk schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:24:
[...]

Er is toch geen Nikon adapter voor Sony? Dus dan moet je twee adapters stacken om jouw Zeiss objectieven te kunnen gebruiken.
3x een overgang, 3x speling, lijkt mij geen succes
Ik gebruik voor mijn 21 al een Leitax mount (vastgeschroefde adapter die de nikonmount eigenlijk vervangt) en mijn MP 100 krijgt binnenkort die van mijn MP 50. Daar zit dus 0,0 speling op. Wat ik heb begrepen leveren de goede EF -> E-mount adapters (waar dus ook AF-functionaliteit op zit) ook geen speling op. Kortom: moet prima te doen zijn.

@Ventieldopje: haha, lol. Ik heb ooit voordat ik de 5D2 kocht om een goede tweedehands 1Ds3 te kopen, maar nee, de 5D2 kan filmen, wat ik toch best vaak doe. D5200? Once you go fullframe, you never go back to aps-c ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Universal Creations op 04-07-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Universal Creations schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:12:
[...]Once you go fullframe, you never go back to aps-c ;)
Ik meende dat je wel eens had geschreven als BSI naar aps-c zou komen dat je wel eens zou overstappen

Helaas heeft mijn zoektocht niet de post gevonden waar het stond, (of die post is nooit gemaakt?)

ora et labora

Pagina: 1 ... 45 ... 97 Laatste