• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:50
Teun_2 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:34:
[...]

Die lens gaat werken, af en VR incluis. non CPU lenzen gaan echter wel niet meteren. Dus alle AF, AF-D en AF-S lenzen werken goed. (http://www.kenrockwell.com/nikon/compatibility-lens.htm)
Hee, handig lijstje! Danku!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
mennovanw schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:05:
[...]
Ik ben (klaarblijkelijk in tegenstelling tot jezelf) van mening dat je als betaald fotograaf in ieder geval een idee moet hebben van wat je aan doen bent en de techniek daarachter. Fotografeer je voor je lol mag je dat echt altijd lekker zelf weten.
Je 'geblondeerde bimbo' zullen we maar buiten de discussie houden, lijkt me niet zo heel relevant.

Maar waarom zou je als betaald fotograaf een idee moeten hebben van wat je aan het doen bent en vooral van de techniek daarachter? Dat is toch helemaal niet relevant? De techniek is slechts een middel en geen doel op zich. Wanneer je zonder kennis van dat middel toch in staat bent uitstekende fotografie te produceren, dan is daar toch helemaal niets mis mee?

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:55
lateef schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:33:
[...]

Je 'geblondeerde bimbo' zullen we maar buiten de discussie houden, lijkt me niet zo heel relevant.

Maar waarom zou je als betaald fotograaf een idee moeten hebben van wat je aan het doen bent en vooral van de techniek daarachter? Dat is toch helemaal niet relevant? De techniek is slechts een middel en geen doel op zich. Wanneer je zonder kennis van dat middel toch in staat bent uitstekende fotografie te produceren, dan is daar toch helemaal niets mis mee?
Als een kapper niet weet hoe een tondeuse werkt, en hoe hij een scheermes moet gebruiken, is de kans wel heel erg klein dat hij ook goed kan knippen. Mennow geeft ook aan dat hij voorbeelden van de fotografe gezien heeft. Ik weet dat je heel mooie fotos kan maken in vollautomatische stand, maar voor een huwelijk is een minimale kennis toch absoluut noodzakelijk om consequent goede foto's te maken. Als je er geld voor vraagt, verwacht ik toch ook dat de fotograaf die kennis heeft. Zonder die kennis kan je veel gelukstreffers hebben, maar niet consequent in alle omstandigheden goede resultaten halen.

De techniek is inderdaad het middel om het doel te bereiken, maar je moet het middel wel kunnen gebruiken, anders haal je je doel niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 16-09-2010 13:56 ]

• citruspers
  • Registratie: December 2009
Omdat die mensen, zoals ik al zei, "mijn" markt verkloten. Als freelancer is het al niet makkelijk om aan werk te komen, en als iemand een horror story hoort van een vriend(in)/kennis/collega/zwager over een freelance fotograaf die er geen zak van snapte, ze bij mij misschien een papiertje van de fotovakschool willen zien (wat ik dus niet heb), en mijn technische kennis alleen daarop beoordelen.

Ik weiger te geloven dat iemand met een totaal gebrek aan technische kennis in elke situatie goede resultaten kan krijgen. Auto modus van de camera is gewoon niet perfect.

I'm a photographer, not a terrorist

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

sapphire schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:10:
Zo, een eerste shotje bij daglicht met m'n nieuwe speeltje:

[afbeelding]
achterkant van m'n HTC foontje, niet verkeerd toch qua vergroting ?
Welke heb je nu?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
lateef schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:33:
[...]

Hoe jij het beschrijft klinkt het allemaal erg Disney en blije eekhoorntjes, maar zo werkt het simpelweg niet. Iedereen kan een knop indrukken. Als de geblondeerde bimbo in kwestie 'goede' foto's maakt zonder enige kennis van techniek, zou ze er verstandig aan doen te gaan leren hoe alles in elkaar steekt; wordt ze alleen nog maar beter van. En als betaald fotograaf geen kennis hebben van de techniek, tja.. Dat vind ik gewoon niet kunnen.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
Teun_2 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:54:
[...]

Als een kapper niet weet hoe een tondeuse werkt, en hoe hij een scheermes moet gebruiken, is de kans wel heel erg klein dat hij ook goed kan knippen. Mennow geeft ook aan dat hij voorbeelden van de fotografe gezien heeft. Ik weet dat je heel mooie fotos kan maken in vollautomatische stand, maar voor een huwelijk is een minimale kennis toch absoluut noodzakelijk om consequent goede foto's te maken. Als je er geld voor vraagt, verwacht ik toch ook dat de fotograaf die kennis heeft. Zonder die kennis kan je veel gelukstreffers hebben, maar niet consequent in alle omstandigheden goede resultaten halen.

De techniek is inderdaad het middel om het doel te bereiken, maar je moet het middel wel kunnen gebruiken, anders haal je je doel niet.
Maar wat jij voornamelijk aanhaalt is het maken van technisch goede foto's. Dat is IMHO wat anders dan het maken van goede foto's. Die fotograaf die technisch gezien minder kennis heeft zal technisch gezien misschien mindere foto's maken (of minder consistent) maar dat wil niet zeggen dat hij/zij geen goede serie kan afleveren. Zeker in het digitale tijdperk kun je je gebrek aan technische kennis (door veel schieten of nabewerking) goed maskeren.

• Teun_2
Goede huwelijksfoto's zijn voor mij minstens technisch goede foto's. Ik kan onscherpe/slecht belichte/..., maar mooie foto's best wel smaken, maar kan me niet voorstellen hoe die passen in een huwelijksreportage. Het gebrek aan kennis is bovendien ook een indicatie dat de fotografe een gebrek aan motivatie heeft, dat ze niet wil investeren in kennis om haar fotografie beter te maken. Dat vind ik dan nog het ergste.

• wisselwerking
Teun_2 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:07:
Goede huwelijksfoto's zijn voor mij minstens technisch goede foto's. Ik kan onscherpe/slecht belichte/..., maar mooie foto's best wel smaken, maar kan me niet voorstellen hoe die passen in een huwelijksreportage. Het gebrek aan kennis is bovendien ook een indicatie dat de fotografe een gebrek aan motivatie heeft, dat ze niet wil investeren in kennis om haar fotografie beter te maken. Dat vind ik dan nog het ergste.
Andersom is dat ook zo. Wat ik hier op GoT nog wel eens mis is het feit dat men wel wil investeren in technische kennis en apparatuur, maar dat het investeren in jezelf als fotograaf (bijvoorbeeld qua composities e.d.) achterwege blijft.
Uiteraard chargeer ik wel als ik zeg dat techniek niet zo belangrijk is hoor. Ik vind voor mijzelf een basis kennis toch wel handig, maar techniek is bij mijn fotografie niet leidend.

• citruspers
Ik doe vooral evenementen/optredens, en daar is techniek toch wel heel erg handig. Als ik niet in de techniek had geinvesteerd zou bij elke foto mijn popup flitser omhoog gaan. Dan moet je nog de juiste sluitertijd kiezen om de artiesten te bevriezen (of juist niet), maar ook weer niet te hoog, want dan krijg je weer te veel ruis. Dan weer je je focus zo houden dat hij precies op het hoofd scherpstelt, en daar heel goed op letten (want je DOF op 1.4 wordt ERG dun). ;)

• Teun_2
Sinds wanneer heeft een nikon d2h een popupflitser? >:)
Herrick schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:13:
[...]

Andersom is dat ook zo. Wat ik hier op GoT nog wel eens mis is het feit dat men wel wil investeren in technische kennis en apparatuur, maar dat het investeren in jezelf als fotograaf (bijvoorbeeld qua composities e.d.) achterwege blijft.
Uiteraard chargeer ik wel als ik zeg dat techniek niet zo belangrijk is hoor. Ik vind voor mijzelf een basis kennis toch wel handig, maar techniek is bij mijn fotografie niet leidend.
Akkoord, en als er dan hier al op composities ed wordt gelet, is het erg streng en technisch, en mag er niet van de norm worden afgeweken. Dat heb ik ook al gemerkt hier en op andere fora.

[ Voor 3% gewijzigd door Teun_2 op 16-09-2010 14:51 ]

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Teun_2 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:50:
Sinds wanneer heeft een nikon d2h een popupflitser? >:)

[...]

Akkoord, en als er dan hier al op composities ed wordt gelet, is het erg streng en technisch, en mag er niet van de norm worden afgeweken. Dat heb ik ook al gemerkt hier en op andere fora.
Da's natuurlijk ook het enige wat te beoordelen valt. Al de rest is subjectief. Als je het over fotografie als kunstvorm gaat hebben moet je hier gewoon niet zijn vrees ik. Wij zijn toch voornamelijk knopjes en grafiekjes gek ;).

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Herrick schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:13:
Het is inderdaad altijd belangrijk om te onthouden dat techniek hooguit een (hulp)middel is en nooit een doel. (of het nou om fotografie, muziek, dans, schilderen of andere kunstvormen gaat maakt niet uit)
Teun_2 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:50:
Kwa compositie zit ik ook nog wel eens te knoeien. Probeer er met name op te letten dat de foto logisch aan voelt en lekker weg kijkt (even los komen van alle hulpmiddelen zoals de guldensnede enz.).

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Net weer al een aanvraag gehad om een bruiloft te fotograferen, maar deze heb ik afgewezen.
Tot nu toe heb ik het alleen voor mensen gedaan die ik zelf ken, en ik zie het nog niet zitten om dit echt uit te gaan breiden. Zo af en toe is leuk, maar het hoeft voor mij ook niet 4x per jaar.

Bovendien ben ik nog steeds met 2 albums bezig om af te werken.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Kan me het voorstellen. Op de dag zelf is het altijd flink stressen en lastig om van te genieten als het vreemden zijn.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Teun_2
M a r c o schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:50:
Net weer al een aanvraag gehad om een bruiloft te fotograferen, maar deze heb ik afgewezen.
Tot nu toe heb ik het alleen voor mensen gedaan die ik zelf ken, en ik zie het nog niet zitten om dit echt uit te gaan breiden. Zo af en toe is leuk, maar het hoeft voor mij ook niet 4x per jaar.

Bovendien ben ik nog steeds met 2 albums bezig om af te werken.
Neemt niet weg dat het toch een leuk complimentje is natuurlijk.

• Fiber
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

De beste spullen hebben is blijkbaar nog steeds geen garantie dat het ook leuk blijft..... O-)
http://link.marktplaats.nl/378935397

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 21:54

YSK

Tsja, ben benieuwd wat zijn/haar volgende hobby wordt...

Je vraagt je dan toch af wat de reden is geweest om de set überhaupt aan te schaffen.

Verwijderd

Zeker als je kijkt naar welk glas erbij is aangeschaft :X

O ja, Nomad gefeliciteerd!

• citruspers
Die 2x teleconverter voor de...24-70 en 14-24 maakt het helemaal af vind ik :p

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

Die is voor de 70-200 2.8 die wel op de foto staat maar alleen als "Telelens AF.S VR" genoemd wordt :P

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of dit het juiste topic is om het te melden, anders mogen de modjes het gerust verplaatsen.

Op 17 oktober is er in Schelle (België) een prachtige fotomeet waar tal van workshops, technieken, attracties en infosessies met uitleg van pro fotografen gegeven wordt. Je kan er bovendien ook op los schieten naar de talloze modellen (met je camera welliswaar :P).

Voor ieder wat wils dus!

Wees er snel bij want het één en ander is al uitverkocht.
http://www.belgiumdigitallive.be

inschrijven kost 10€ + 2,90 verwerkingskost.
Per sessie die je meevolgt (enkel de kleurtjes, de witte zijn gratis) kost het 5€.

Afbeeldingslocatie: http://www.belgiumdigitallive.be/programma/overzicht/files/overzicht_programma-v2.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Volzet is de Belgische samenvoeging van vol + bezet? Weer wat geleerd.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

Als je het nou hebt over echt strakke compactcamera's: ik heb zelden zo'n mooie strakke vintage-cam gezien als de nieuwe Fuji X100.

35 mm f2 lensje erop, een optische zoeker waar een digitale zoeker in ingespiegeld kan worden en een 12 mpix APS-C sensor waarvan Fuji zelf zegt dat die het beste dynamische bereik heeft van alle digitale cams die Fuji ooit gebakken heeft (remember de qua DR fantastische S5 pro?).

Hubba hubba hubba :9

Ik weet waar ik voor ga sparen ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Die Fuji is inderdaad wel heel erg lekker. Ik zet hem alvast op mijn verlanglijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
Het ding zal wel een flinke stuiver kosten, maar het ziet er inderdaad erg goed uit. Zo'n hybride zoeker heb ik ook nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik ook!
Effe afwachten hoe ie in de praktijk is, maar 't idee van een 1,4mpix zoeker lijkt me een stuk prettiger dan met gestrekte armen fotograferen zoals bij de huidige micro 4/3 camera's. Én hij ziet er goed uit, én heeft handmatige bediening voor diafragma/sluitertijd/focus, én een grote sensor, én zo te zien een prima lens, én 35mm equivalent...

Dit kan wel eens het beste nieuws van 2010 zijn :)
Als ie echt goed is maakt de prijs me niet zo veel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door abrakadaver op 20-09-2010 10:28 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

als de prijs beetje rond de 300-400 euro zit vind ik hem ook wel interessant inderdaad :9 . Mocht hij echt 600 euro gaan worden, vind ik hem te duur voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Reken maar niet op 300-400, dit ding is volgens fuji zelf gericht op:
The FinePix X100 is aimed at the professional photographer or keen enthusiast looking for exceptional quality pictures from a compact camera. It is designed to appeal to the millions of DSLR users who need a slim back-up camera for high quality in-fill shots when the use of a bigger SLR system is either inconvenient or impractical. Or, of course, it can be used as a professional's only top-end camera, if size and versatility are the primary considerations.
meer...
Ik schat 1000-1200 euro, maar we zullen 't wel zien.

[ Voor 64% gewijzigd door abrakadaver op 20-09-2010 11:14 . Reden: verkeerde quote hehe ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ziet er goed uit! Doet wel heel erg sterk denken aan (een sterk verbeterde versie van) de Leica X1. Die kost ongeveer 1500 Euro, als dit ruim onder de 800 Euro blijft is het een topper. :)
http://www.dpreview.com/reviews/leicax1/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:05
Ik denk introductieprijs 1499, praktijk 1200.
Specificaties sensor zijn op enthiousiast DSLR niveau.

[ Voor 38% gewijzigd door Makkelijk op 20-09-2010 11:21 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik zie het inderdaad. Ahhh, ik zie nu ook pas dat hij een aps-c sensor heeft, ik dacht dat dit in essentie wel gewoon een compactje was met dito sensor.

Aps-c sensor, beter dan S5, in compacte behuizing, ik snap waarom die gewild is :). Meetzoeker design, ja cool is die wel.

Dan maar hopen dat hij onder de 1k blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
mennovanw schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:43:
Als je het nou hebt over echt strakke compactcamera's: ik heb zelden zo'n mooie strakke vintage-cam gezien als de nieuwe Fuji X100.

35 mm f2 lensje erop, een optische zoeker waar een digitale zoeker in ingespiegeld kan worden en een 12 mpix APS-C sensor waarvan Fuji zelf zegt dat die het beste dynamische bereik heeft van alle digitale cams die Fuji ooit gebakken heeft (remember de qua DR fantastische S5 pro?).

Hubba hubba hubba :9

Ik weet waar ik voor ga sparen ;)
Volgens het persbericht, zit er geen speciale sensor in met grote en kleine sensoren, dus het dynamisch bereik gaat wellicht niet meer zo spectaculair zijn.

edit: volgens photorumors gaat hij zo'n $1700 kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Teun_2 op 20-09-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ik post wel weer even een filmpje die ik van het weekend heb gemaakt. 8)

Edit: O damn, de vorige keer dat ik deze postte dacht ook al iemand dat ik hem zelf had gemaakt. Uiteraard heb ik dit niet zelf gemaakt, dit kan ik helemaal niet, was het maar zo

[ Voor 46% gewijzigd door Moby op 20-09-2010 22:55 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Op zich prachtig maar eerlijk gezegd verlies je me na 1 minuut helemaal. Er zit geen opbouw in je beelden (aan het eind random dingen ?) en de muziek geeft mij geen enkele drang om te genieten.

[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 20-09-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mobyrick schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:25:
Ik post wel weer even een filmpje die ik van het weekend heb gemaakt. 8)

[video]

Edit: O damn, de vorige keer dat ik deze postte dacht ook al iemand dat ik hem zelf had gemaakt. Uiteraard heb ik dit niet zelf gemaakt, dit kan ik helemaal niet, was het maar zo
Je heb niet de mooiste gepakt :P

Deze is zo mooi...
[Vimeo: http://vimeo.com/4038064]

Of deze:
[Vimeo: http://vimeo.com/6686768]

Meer op Timescapes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Makkelijk schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:36:
Op zich prachtig maar eerlijk gezegd verlies je me na 1 minuut helemaal. Er zit geen opbouw in je beelden (aan het eind random dingen ?) en de muziek geeft mij geen enkele drang om te genieten.
:+

Over de muziek ben ik het niet met je eens, maar dat komt misschien omdat ik Inception gezien heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Recoil schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:46:
[...]

:+

Over de muziek ben ik het niet met je eens, maar dat komt misschien omdat ik Inception gezien heb..
Ja ik vind de muziek ook mooi hoor. Maar als de muziek zo heftig is moeten de beelden wel dezelfde opbouw hebben. En dat is dus niet zo.

Verwijderd

• Teun_2
ajhaverkamp schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:22:
Volzet is de Belgische samenvoeging van vol + bezet? Weer wat geleerd.
En ik heb weer geleerd dat dat dus niet algemeen nederlands is, zoals ik altijd al had aangenomen. Ik heb het woord nochtans deze zomer nog gebruikt in een mail naar een stuk of 20 Nederlandsers, geen van hen heeft er iets over opgemerkt.

Vandale

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hoe kleine dingen je leven toch weer fijner kunnen maken tijdens het nabewerken. Heb een udma lexar cardreader nu, die wel echt 30/40 MB/s haalt, ipv 8 MB/s die mijn oude deed en een (90gb) SSD die mijn lightroom en photoshop significant lekkerder laat presteren. Van die kleine vooruitgangen maakt het nabewerken weer plezierig :).

Laatste bruiloft is bewerkt en done. Even relaxen en prutsen vandaag en vanaf morgen weer focussen op workshops :)

• Reloader
  • Laatst online: 17:33
yeah, *O* mijn eerste onweer foto gemaakt (bliksem dus :+)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4125/5017899535_ecee8581be.jpg

en dat zonder statief, de reling van het balkon maar gebruikt :) (vandaar ook de compositie :))

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Tip van de dag en geheel gratis :+

Ruim je lightroom catalog eens op. Mijne was bijna 40gb en gezien ik vandaag het zootje op SSD heb gezet voor snelheidswinst, heb ik meteen maar even gekeken naar die 40gb aan stuff.
Ik heb de previews allemaal weg gegooid, evenals alle back-ups op de laatste 4 na en nu is die een prettige 2 gb groot, ipv 40. Lightroom is daardoor veel sneller geworden (ook door de ssd, uiteraard). Hij moet wel even de beelden opnieuw renderen omdat hij geen previews heeft, maar het geheel is er een stuk sneller op geworden :)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Zag ik Nomad net op TV (Ned2 - Holland Doc.) als school fotograaf? :?

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

Gutteguttegut schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:05:
Zag ik Nomad net op TV (Ned2 - Holland Doc.) als school fotograaf? :?
Al die fotografen zien eruit als langharig afgepeigerd tuig ;)

:P

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

mennovanw schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:08:
[...]

Al die fotografen zien eruit als langharig afgepeigerd tuig ;)

:P
Deze klonk zelf als hem.....als ik me dat nog een beetje kan herrineren van de Emmen meet :P

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

hoe heette die aflevering dan ?

Gabriël AM5

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Is nu nog aan de gang: Holland Doc.: Dik.
Maar hij was maar kort in beeld (van achter en alleen zn stem).

[ Voor 14% gewijzigd door Gutteguttegut op 23-09-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nou dat was ik niet hoor :). Ik wil vanuit commercieel oogpunt best af en toe wat klusjes aannemen die minder leuk zijn, maar school fotograaf is daar niet 1 van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 16:28
Reloader schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:25:
yeah, *O* mijn eerste onweer foto gemaakt (bliksem dus :+)

[afbeelding]

en dat zonder statief, de reling van het balkon maar gebruikt :) (vandaar ook de compositie :))
Die heb je toevallig niet in hires (1920x1200 pixels zijn genoeg) om hier als achtergrond te dienen? :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 17:33
Freeaqingme schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 03:12:
[...]

Die heb je toevallig niet in hires (1920x1200 pixels zijn genoeg) om hier als achtergrond te dienen? :D
[url]http://srv.davesmits.nl/bliksem.JPG[/ :P ]

Groot genoeg? >:)

vind hem zelf in zwart-wit ook wel leuk :) )

[ Voor 15% gewijzigd door Moby op 25-09-2010 00:40 . Reden: Toch maar even een linkje, hij is wel heel groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nomad schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 02:44:
nou dat was ik niet hoor :). Ik wil vanuit commercieel oogpunt best af en toe wat klusjes aannemen die minder leuk zijn, maar school fotograaf is daar niet 1 van :P
http://player.omroep.nl/?aflID=11446167
Op 3:03 ongeveer.... :D

Je tweelingbroer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

KOMOP dat ben ik niet! Ik ben veel knapper en zo lang is mijn haar nu ook weer niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nomad schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:16:
KOMOP dat ben ik niet! Ik ben veel knapper en zo lang is mijn haar nu ook weer niet!
Hey, ik heb je wel 1x in mn leven gezien... :P
Haar groeit bij veel mensen ook nog wel eens....en knap looks...tja...zo kijk ik niet maar mannen :P (sorrie)

• Teun_2

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

• Teun_2

Verwijderd

Goeie hemel, het maakt vast helemaal niets uit dat ik op een TN paneel kijk :X

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:59
Mooie lenzen hebben ze in hun assortiment (3x 50/1.0L, Zeiss MP 100/2, 17mm TS-E).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Zijn site is hax0red. XD

[ Voor 3% gewijzigd door wolver1ne op 25-09-2010 13:03 ]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Welke tweaker gaat morgen te biecht?
O-)

...wasn't me...

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:51
Gutteguttegut schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:32:
[...]
Je heb niet de mooiste gepakt :P

Deze is zo mooi...
[video]

Of deze:
[video]

Meer op Timescapes.
Ik vind ze prachtig! Maar ik vraag me af is dit nou hetzelfde principe als stop motion filmpjes? Maar dan met heel veel kleine tussenstappen? Want de beweging als de camera om een boom heen draait is wel erg vloeiend. Sommige stukken zijn gewoon gefilmd dat zie ik ook nog wel :+

Verwijderd

Zoek de verschillen in FG :+

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ik was al aan het wachten totdat je hier ging posten Mig, en ja hoor, daar ben je. :P

Mag ik ook mee doen met de prijsvraag?

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

* Gutteguttegut snapt bovenstaande twee posts niet.... :?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Er is nieuw (paars) modbloed :P

Hier staat tekst

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Paars, WTF, het is natuuurlijk wel roze. (Guttegutteguttegutteguttegutteguttegutte, jij moet de kleur toch wel direct herkennen)

En Sjaak wint een gulden trouwens. Niet verder spoileren nu natuurlijk

[ Voor 67% gewijzigd door Moby op 25-09-2010 16:03 ]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mobyrick schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:01:
Paars, WTF, het is natuuurlijk wel roze. (Guttegutteguttegutteguttegutteguttegutte, jij moet de kleur toch wel direct herkennen)

En Sjaak wint een gulden trouwens. Niet verder spoileren nu natuurlijk
Ik mis die kleur nog dagelijks ;(

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:51
Foreground? i guess. Ik ben er nog steeds niet zeker van. Het kan ook film zijn met extreem gevoelige sensor. Maar nu ik dit typ lijkt het me al minder waarschijnlijk.
Alleen de mensen halverwege het filmpje zijn allemaal best scherp dus heeft hij vermoed ik (of een zij) wel een hoge iso gebruikt anders kun je nooit zo'n snelle sluitertijd hebben dat al die mensen er redelijk scherp op staan.

Ik voel me een beetje gepasseerd eerlijk gezegd als ik al die volgende reacties lees terwijl ik geen flauw benul heb waarover het gaat. :o

Edit: * walletje-w :?

Edit2: Oeps..... :D laat ik maar niets meer zeggen....

[ Voor 6% gewijzigd door walletje-w op 25-09-2010 16:32 . Reden: roze ]

• Makkelijk
Ik zou walletje roze maken :D

Serieus: er is een nieuwe mod, maar jou analyse is wel verfrissend :p

[ Voor 60% gewijzigd door Makkelijk op 25-09-2010 16:28 ]

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
LOL

[ Voor 29% gewijzigd door Moby op 27-09-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

OMG _/-\o_

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Laatst online: 22:00
In hun andere filmpjes zitten nog wel meer vage producten, maar volgens mij menen ze het nog echt. 10 dollar voor twee camera's is niet duur trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:40

Milo.

klik

Whehe geniaal!, die printjes ook hehe.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Haha wat verschrikkelijk cheesy zeg. Digitaal is ook wel heel verwarrend hoor. Je kan ook absoluut geen SD kaartje meenemen naar de lokale fotoboer, om af te laten drukken....[/sarcasm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
citruspers schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:53:
Haha wat verschrikkelijk cheesy zeg. Digitaal is ook wel heel verwarrend hoor. Je kan ook absoluut geen SD kaartje meenemen naar de lokale fotoboer, om af te laten drukken....[/sarcasm]
Volgens mij is dat veel handiger, het erin en eruit halen van een SD kaartje is veel makkelijker?

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
Ook hier nog even crossposten dan.

In het Pentax topic heb ik wat vlugge test foto's met de Sigma 8-16mm geplaatst.
MewBie in "Het grote Pentax dSLR topic - Deel 4"

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ik heb een nieuwe nick! w00tw00tw00t1111111oneoneone11111111111111.

Zo nu weet iedereen het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zo'n fancy nieuwe nick heeft ook een pimp kleurtje nodig natuurlijk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

_O- Nice hoor :>

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
d:)b lijkt me prima, pink and pride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik voel me zo oud (ben het ook) als ik terugdenk aan hoelang het geleden is dat ik van bovenstaande dingen ook nog opgewonden kon worden. Moderator in een BBS newsgroep, we spreken ergens midden jaren 90. Toen voelde ik me helemaal het baasje. Mis het biepen van de modemverbinding nog....... Het geheugen wordt steeds minder, gelukkig hebben we de foto's nog :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Mjah ik zit hier niet te springen op mijn stoel ofzo van opgewondenheid. Wel hebben we een hoop lol, maar dat is meestal achter de schermen. Soms druppelt er iets naar FG, zoals nu. En het is vrijdag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik denk dat wat mobyrick zegt voor ons allemaal geldt. Wat mod op tweakers zijn leuk maakt is de lol achter de schermen, meedenken met nieuwe dingen voor tweakers. Overleggen hoe we stoute usertjes aanpakken etc etc.
Dat we het forum bijhouden is niet mijn voornaamste reden om in het rood rond te lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Dude, wie is mobyrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
The Moderator formally known as Mobyrick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Oh noessss :)
Feli met je nieuwe kleur Mob!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
It's not pink it's lightish-red!

Congrats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Dude, wie is mob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Pink=cool 8)
* Gutteguttegut kan het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Leuk, foto's gemaakt van een gemeentedag. Alles stond in grote partytententen. Buiten de zon. Mooi felle achtergrondjes dus. Leuk voor de nabewerking dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Gutteguttegut schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:39:
Pink=cool 8)
* Gutteguttegut kan het weten!
Ik prefereer geel.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nikon-liefhebber.... ;)
Rood is mijn lievelingskleur, mijn auto, Canon en mijn naam mag ook best rood zijn hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

kreeg gister een mailtje van een bruidspaar dat net hen foto's gekregen had van mij via de post:
GEWELDIGE FOTO'S!!!

Echt super mooi... We hebben ze net even snel bekeken, maar vinden ze helemaal super.

Bedankt!
Geeft altijd een hoop voldoening, voor mij in ieder geval, als een bruidspaar echt happy er mee is. Is me bijna net zoveel waard als de paycheck af en toe :). Bruiloft seizoen is ook alweer afgelopen nu. Volgend jaar vanaf april staat de eerste alweer gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Nomad schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:09:
kreeg gister een mailtje van een bruidspaar dat net hen foto's gekregen had van mij via de post:

[...]

Geeft altijd een hoop voldoening, voor mij in ieder geval, als een bruidspaar echt happy er mee is. Is me bijna net zoveel waard als de paycheck af en toe :). Bruiloft seizoen is ook alweer afgelopen nu. Volgend jaar vanaf april staat de eerste alweer gepland.
Bruiloft seizoen afgelopen? Er zijn hier opeens dagelijks bruiloften voor de deur sinds halverwege september en het houdt maar niet op.... altijd leuk de bruidsauto op de plaat vastleggen, vooral als het opeens een knalgele Kever is! :)

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Er zullen uiteraard nog mensen trouwen, maar mijn ervaring is dat september toch wel de laatste zomermaand is dat mensen nog trouwen. Er zijn vast uitzonderingen, maar afgelopen 2/3 jaar geldt dat voor mij in ieder geval wel.
Dat er uitzonderingen zijn geloof ik graag :).

Pagina: 1 ... 4 ... 97 Laatste