I can't wait to shoot!
Ja een uitzondering is het zeker, want er zijn bijna nooit trouwerijen hier. Alleen nu opeens een stormloop op dezelfde locatie.....Nomad schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:43:
Er zullen uiteraard nog mensen trouwen, maar mijn ervaring is dat september toch wel de laatste zomermaand is dat mensen nog trouwen. Er zijn vast uitzonderingen, maar afgelopen 2/3 jaar geldt dat voor mij in ieder geval wel.
Dat er uitzonderingen zijn geloof ik graag.
Volgende week zondag zal het wel erg druk zijnG-Tus schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:19:
[...]Ja een uitzondering is het zeker, want er zijn bijna nooit trouwerijen hier. Alleen nu opeens een stormloop op dezelfde locatie.....
Ik had gister shoot van een band in een erg klein en vooral donker café.
Was voor mij ook een testshoot maar ben er nu wel achter dat ik meer licht wil in mn hardware.
Bijna alles geschoten met mn 40D icm een 50mm f/1.8.
Problemen hiermee:
Klein café dus weinig afstand kunnen nemen en dan in 50mm gewoon teveel.
Donker café dus bijna alles op iso 3200 dus veel ruis maar gelukkig is dat in B/W nog wel te pruimen.
* Gutteguttegut is bang dat hij snel moet gaan sparen voor een 7D icm een 35mm f/1.4 als hij dit vaker wil gaan doen.
[ Voor 21% gewijzigd door Gutteguttegut op 02-10-2010 23:22 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik heb lang getwijfeld tussen de 5DmkII en de 7D maar omdat ik denk dat ik me snel ga irriteren aan de autofocus "beperkingen" van de 5DmkII ga ik toch voor safe en wordt het hoogst waarschijnlijk een 7D (of een 5DmkIIIuniversal creations schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:48:
Met een 5D2 lukt het ook. Kun je fijn je 50/1.8 blijven gebruiken.
Maar voor het zover is moet ik me nog zien te redden met mn 40D.
Ik schiet zelf veel voor een lokaal poppodium, en ik gebruik juist de 50 1.4 erg veel voor de closeups. Ik zit zelfs te denken aan een langere prime (70-200 2.8 is niet lichtsterk genoeg). Nou schiet ik wel met 2 bodies, met op eentje een wijdere lens. Eerst de 35 1.8, en nu de 10mm fisheye.Gutteguttegut schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:21:
[...]
Volgende week zondag zal het wel erg druk zijn
Ik had gister shoot van een band in een erg klein en vooral donker café.
Was voor mij ook een testshoot maar ben er nu wel achter dat ik meer licht wil in mn hardware.
Bijna alles geschoten met mn 40D icm een 50mm f/1.8.
Problemen hiermee:
Klein café dus weinig afstand kunnen nemen en dan in 50mm gewoon teveel.
Donker café dus bijna alles op iso 3200 dus veel ruis maar gelukkig is dat in B/W nog wel te pruimen.
* Gutteguttegut is bang dat hij snel moet gaan sparen voor een 7D icm een 35mm f/1.4 als hij dit vaker wil gaan doen.
Een goedkope oplossing voor je zou een Sigma 28mm F/1.8 zijn, en dan afwisselen met de 50.
Dat heb ik nu dus ook veel geschoten alleen niet van de drummer gewoon weg omdat ik daar niet makkelijk bij kon komen.citruspers schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:23:
[...]
Ik schiet zelf veel voor een lokaal poppodium, en ik gebruik juist de 50 1.4 erg veel voor de closeups.
Ik heb een paar foto's gemaakt met mn fish en onderstaande bv met mn Sigma 10-20.

http://tweakers.net/price...OpRQkpTkdSvdXWMVvgx3Cvv8A
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Middelste focuspunt werkt prima. Zeker in combinatie met de focus-assist van een flitser.Gutteguttegut schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:19:
[...]
Ik heb lang getwijfeld tussen de 5DmkII en de 7D maar omdat ik denk dat ik me snel ga irriteren aan de autofocus "beperkingen" van de 5DmkII ga ik toch voor safe en wordt het hoogst waarschijnlijk een 7D (of een 5DmkIII).
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Herkent iemand dat gevoel? Alle spullen in huis, maar even niets om te fotograferen?
Slecht idee... Hoe laat?
Ik zou natuurlijk altijd nog mijn zoon op de foto kunnen zetten. Heeft iemand nog goede omnibounce-tips?
Slecht idee... Hoe laat?
universal creations schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:49:
(ook buiten in portretstand....).

Tijd geleden nog bij Concours Hippique in Eindhoven stond er een vrouw naast me met een 7D+70-200 f/2.8IS en 580EX in bounce-stand + kapje. En maar flitsen in het gezicht van de mensen naast haar....
Heel herkenbaar, zo zag ik van de week iemand hier (in Hoorn) op het plein fotos maken van de oude gebouwen.universal creations schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:24:
[...]
Tijd geleden nog bij Concours Hippique in Eindhoven stond er een vrouw naast me met een 7D+70-200 f/2.8IS en 580EX in bounce-stand + kapje. En maar flitsen in het gezicht van de mensen naast haar....
Midden op het plein staand, rond een uur of 9 s'avonds dus al donker en dan lekker met de pop-up flitser...

En dan maar gek vinden dat ze zo weinig op de foto's zag....zucht.
Als 7D eigenaar kan ik je vertellen dat je alleen maar op 2 manieren gelukkig kan worden wat betreft ruis :Gutteguttegut schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:19:
Ik heb lang getwijfeld tussen de 5DmkII en de 7D maar omdat ik denk dat ik me snel ga irriteren aan de autofocus "beperkingen" van de 5DmkII ga ik toch voor safe en wordt het hoogst waarschijnlijk een 7D (of een 5DmkIII).
- Koop een 580EX II.
of
...
- Neem er een Nikon D3s bij
That's it! 5D Mark II is goed, maar niet heilig of zo... kan ze vaak genoeg met elkaar vergelijken
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Sorry, maar de 5D2 heeft een veel betere output dan de 7D. Kijk eens naar de walgelijke ruisreductie op iso1600 en hoger.nero355 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:09:
[...]
Als 7D eigenaar kan ik je vertellen dat je alleen maar op 2 manieren gelukkig kan worden wat betreft ruis :
- Koop een 580EX II.
of
...
- Neem er een Nikon D3s bij
That's it! 5D Mark II is goed, maar niet heilig of zo... kan ze vaak genoeg met elkaar vergelijken
Even gefixed. De D3s wint het natuurlijk met High-ISO's, maar dat wil nog niet zeggen dat de rendering/kleuren etc. beter zijn dan de 5D2, en dat vind ik persoonlijk bij Canon altijd beter.universal creations schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:14:
[...]
Sorry, maar de 5D2 heeft een veel betere output dan de 7D en D3s. Kijk eens naar de walgelijke ruisreductie op iso1600 en hoger.
Een 5D2 is per definitie ook lichtsterker bij gelijkwaardige beeldhoek en diafragma (absoluut diafragma bla bla). Daarnaast kan je ook zo'n gave 20/1.8 halen, lowlight, extreme hoek, en een MFD waar menig macro lens jaloers op is. De AF is natuurlijk minder dan de 5D2, maar zolang je de 50/1.4 van Canon niet gebruikt heb ik nooit problemen met AF in lowlight gehad. Ander verhaal is natuurlijk als je vogels/vliegtuigen/ander soorting telelens-AI-servo crap leuk vind, is de 5D2 weer niet handig.
Ohja, je Samyang wordt natuurlijk wel een circular fisheye op de 5D2, dus moet je die zonnekap eraf schuren voor het beste resultaat, of een FF fisheye kopen (en die zijn helaas duurder).
[ Voor 9% gewijzigd door G-Tus op 03-10-2010 18:23 ]
Zo zie je maar weer, bijna 3500 Euro aan spullen maakt nog steeds geen goeie fotograaf....universal creations schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:24:
.....met een 7D+70-200 f/2.8IS en 580EX in bounce-stand + kapje. En maar flitsen in het gezicht van de mensen naast haar....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik vind flitsen vaak niet prettig en/of mooi maar misschien komt dat door mijn low budget Sigma EF-500 DG ST flitser....nero355 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:09:
[...]Als 7D eigenaar kan ik je vertellen dat je alleen maar op 2 manieren gelukkig kan worden wat betreft ruis :
- Koop een 580EX II.
Eens kijken of ik een keer een 580EXII kan lenen.
Ach, Carl de Keyzer doet hetzelfde, en die foto's zijn best vermakelijkuniversal creations schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:24:
[...]
Leica MM + Sony A9
@Gutteguttegut & nero. Hoezo heeft een flitser invloed op de ruis? Je beheerst toch zelf je instellingen en laat de flitser gewoon vermogen leveren? Ik denk dat je met die sigma prima toe kunt komen je moet er alleen wel mee leren om gaan. Vooral met telelenzen is mooi flitsen een ware kunst.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik bedoelde meer dat hij ook overdag een flitser gebruikt, en nog best hard ook.universal creations schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:20:
Ik had er nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd, maar hij maakt wel aparte foto's. Ik zie trouwens ook weinig schaduwen, dus het lijkt er op dat hij de nodige lichtbronnen gebruikt. In ieder geval iemand die weet wat ie doet. Maar hoezo flitst hij ook zo als die vrouw in mijn anekdote?
Zoals je in deze foto duidelijk ziet:
http://www.professionelef...fotograaf-carl-de-keyzer/
Als je hem niet kent, z'n website is echt een aanrader. Simpel om doorheen te bladeren en hele gafe series. Voor mij toch wel m'n favoriete (Magnum) fotograaf.
http://www.carldekeyzer.com/
Trouwens geen veel lichtbronnen, voor zover ik weet is het gewoon een draagbare flitser aangezien de foto's niet geschikt zijn (documentaire) voor het opzetten van lichtbronnen. Volgens mij heeft hij naast z'n Mamiya 7 een gigantische staafflitser
[ Voor 13% gewijzigd door RobertJRB op 03-10-2010 22:35 ]
Leica MM + Sony A9
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
your point being?BobF. schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:24:
iets met hoofdflitsen enzo.. [/offtopic]
Ow tijdens de vakantie van m'n broertje stond iemand de hele vakantie lang in de bergen in de volle zon omhoog te flitsenuniversal creations schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:24:
[...]

ben het wel met je eens dat iemand met een dslr niet automatisch perse een betere foto maakt, maar kan me wel voorstellen dat als een groep een foto gemaakt wil hebben met dslr dat ze dat dan aan iemand vragen die ze met een dslr zien lopen. ik denk dat de gedachte niet zo heel gek is dat je daar minder aan uit hoeft te leggen welke knopjes ze in moeten drukken dan aan de willekeurige voorbijganger
overigens voor de geintereseerde, er staat een Canon 50/1.0 op marktplaats
Ik ben sinds de laatste test die ik samen met G-Tus en Universal Creations heb gedaan even genezen van 50 1.0 koorts. Ik moet de resultaten nog steeds online zetten trouwens (erg druk gehad).. Maar wel een gaaf ding hoor (alleen die prijs heh, voor wat in essentie een gebbetje is)sapphire schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:48:
Ja ik ken het "probleem" wel. was eens foto's aan het maken van dochters van vrienden toen er ook een familie aan kwam met die vraag. Ach was wel grappig, mocht k met een G10/11 even spelen van zeEn anders: Nee is ook een antwoord
overigens voor de geintereseerde, er staat een Canon 50/1.0 op marktplaats
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Ik heb er ook geen problemen mee, alleen snap ik vaak bar weinig van die compactjes, en houd ik soms uit gewoonte de lens vastmarceltuit schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:42:
jep, moet wel zeggen dat ik er nooit 'last' van heb hoor, vind het nooit erg om te doen. zeker niet op vakantie want dan heb ik meestal geen haast. en met een beetje mazzel mag je dan nog een mooie dslr vasthouden ook

je gaat de 14, 35 en 85 halen ? wel fancyuniversal creations schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:21:
Voor de geïnteresseerden: Zeiss ZF 100mm f/2 MP op marktplaats. Deze werkt naast Nikon ook prima op een Canon met een verloopring. Het is dat ik voorlopig even geen lenzen meer koop tot dat ik mijn 24-70L heb "omgewisseld" voor een Samyang-trio, anders had ik hem wel gehaald.
Ha dat ken ikcitruspers schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:50:
[...]
Ik heb er ook geen problemen mee, alleen snap ik vaak bar weinig van die compactjes, en houd ik soms uit gewoonte de lens vast
En dan bewust foute foto's maken
scheef/geen hoofden/etc.
Jip, ik baal alleen ervan dat de 35/1.4 nog even op zich laat wachten.
Nah, laat die mensen eindelijk eens met een leuke vakantiefoto thuiskomenGutteguttegut schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:58:
[...]
Ha dat ken ik
En dan bewust foute foto's maken![]()
scheef/geen hoofden/etc.
Gewoon op de grond gaan liggen voor die perfecte hoek, of in een boom klimmen ofzo
[ Voor 12% gewijzigd door citruspers op 05-10-2010 01:06 ]
Nu heb ik het 5 jaar zonder lenzen met OS gedaan, dus de gewoonte om de OS uit te zetten is nog niet aanwezig dus het is al een aantal keren voorgekomen dat de OS nog gewoon aanstond
Moet ik me nu al zorgen gaan maken om mijn lenzen

als je pech hebt is dat te ' anders'citruspers schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 01:05:
[...]
Nah, laat die mensen eindelijk eens met een leuke vakantiefoto thuiskomen
Gewoon op de grond gaan liggen voor die perfecte hoek, of in een boom klimmen ofzo

Dat verhaal las ik dus ook voor de Canon 100 mm IS Macro : Of camera uit doen of IS uit doen als de camera aan staat. Beide mag ook uiteraard.marceltuit schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 06:54:
Ff wat anders, misschien weten jullie hier het: in de handleiding van mijn sigma 17-70os en 150-500os staat dat als je de camera uit wilt zetten of de lens af wilt koppelen, dat je dan de OS op off moet zetten omdat de lens dan kan beschadigen.
Nu heb ik het 5 jaar zonder lenzen met OS gedaan, dus de gewoonte om de OS uit te zetten is nog niet aanwezig dus het is al een aantal keren voorgekomen dat de OS nog gewoon aanstond![]()
Moet ik me nu al zorgen gaan maken om mijn lenzen![]()
Vooral omdat die lens "Hybrid IS" heeft zou het IS element eruit kunnen vallen of zo ... Ik ben dus wat voorzichtiger geworden voor de zekerheid !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het zit zo (volgens mij): als het IS/OS mechanisme niet actief is (dus de sluiterknop in de afglopen 6 seconden ofso niet hebt aangeraakt of dat je niet in LiveView zit want dan is het IS mechanisme altijd actief) of uitgeschakeld is, zit ie vast gekoppeld aan de lens, en kan er niets fout gaan als je lenzen gaat wisselen of je body uitzet.nero355 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:32:
[...]
Dat verhaal las ik dus ook voor de Canon 100 mm IS Macro : Of camera uit doen of IS uit doen als de camera aan staat. Beide mag ook uiteraard.
Vooral omdat die lens "Hybrid IS" heeft zou het IS element eruit kunnen vallen of zo ... Ik ben dus wat voorzichtiger geworden voor de zekerheid !!
Echter is het mechanisme nog wel actief dan moet je oppassen, want als je dan je lens eraf haalt of je body uitzet kan het mechanisme zichzelf niet meer vastzetten en kan dus bewegen op de manier dat normaal door de IS/OS motor wordt verzorgd. Dit is bij de 100L Macro extra gevaarlijk omdat het IS/OS mechanisme van die lens veel meer bewegingsvrijheid heeft dan normale systemen, omdat het zowel kantel als verschuif bewegingen tegenwerkt. Als je de lens wild gaat bewegen terwijl het mechanisme ontkoppeld is en er geen stroom op de lens staat kan volgens mij het geheel afbreken (het valt er niet uit). Bij de 100L macro zie je het extra duidelijk als je mechanisme ontkoppeld is, want dan lijkt het net alsof het acherste element uit je lens valt, omdat het natuurlijk gewoon optiek blijft en dus licht anders wordt gebogen als de elementen ten opzichte van elkaar bewegen, terwijl dat acherste element gewoon muurvast zit.
Lekker om een Carl de Keyzer linkje te zien. Ik dacht dat hij vaak een ringflitser gebruikt ook, vaak hebben zijn portretten mooi vlak licht.RobertJRB schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:30:
[...]
Trouwens geen veel lichtbronnen, voor zover ik weet is het gewoon een draagbare flitser aangezien de foto's niet geschikt zijn (documentaire) voor het opzetten van lichtbronnen. Volgens mij heeft hij naast z'n Mamiya 7 een gigantische staafflitser
Je kunt best eens gelijk hebben. In de Cultural serie: Holland-Belgium, lijk je in de reflectie van de voetbal op de tweede foto inderdaad een ringflitser te zien.marrk schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:32:
[...]
Lekker om een Carl de Keyzer linkje te zien. Ik dacht dat hij vaak een ringflitser gebruikt ook, vaak hebben zijn portretten mooi vlak licht.
Hier nog een linkje naar z'n laatste project:
http://www.momentsbeforetheflood.com
Ook nederland staat erin
Leica MM + Sony A9
ah kijk, helder verhaal. toch maar ff wat meer rekening mee houden dan... (doe ik wel, maar ja gewoonte he...G-Tus schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:37:
[...]
Het zit zo (volgens mij): als het IS/OS mechanisme niet actief is (dus de sluiterknop in de afglopen 6 seconden ofso niet hebt aangeraakt of dat je niet in LiveView zit want dan is het IS mechanisme altijd actief) of uitgeschakeld is, zit ie vast gekoppeld aan de lens, en kan er niets fout gaan als je lenzen gaat wisselen of je body uitzet.
Echter is het mechanisme nog wel actief dan moet je oppassen, want als je dan je lens eraf haalt of je body uitzet kan het mechanisme zichzelf niet meer vastzetten en kan dus bewegen op de manier dat normaal door de IS/OS motor wordt verzorgd. Dit is bij de 100L Macro extra gevaarlijk omdat het IS/OS mechanisme van die lens veel meer bewegingsvrijheid heeft dan normale systemen, omdat het zowel kantel als verschuif bewegingen tegenwerkt. Als je de lens wild gaat bewegen terwijl het mechanisme ontkoppeld is en er geen stroom op de lens staat kan volgens mij het geheel afbreken (het valt er niet uit). Bij de 100L macro zie je het extra duidelijk als je mechanisme ontkoppeld is, want dan lijkt het net alsof het acherste element uit je lens valt, omdat het natuurlijk gewoon optiek blijft en dus licht anders wordt gebogen als de elementen ten opzichte van elkaar bewegen, terwijl dat acherste element gewoon muurvast zit.

Sjah, shit happens. Kijken of Postle zich een beetje Capa-esque opstelt...
beetje apart verhaal, beetje dom om maar slechts 1 versie van de foto te bewaren

(dat neem ik maar even aan aangezien hij aan gaat klagen)
[ Voor 10% gewijzigd door Polariteit op 07-10-2010 13:29 ]
Negatieven zijn lastig te kopiërenmarceltuit schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:29:
[...]
beetje apart verhaal, beetje dom om maar slechts 1 versie van de foto te bewaren
(dat neem ik maar even aan aangezien hij aan gaat klagen)
Leica MM + Sony A9
Nou als Blund van 1988 tot 2003 actief was, en nu pas net weer is begonnen zal het meeste werk wel voor het digitale tijdperk zijn gemaakt. En was er dus ook geen vraag naar digitale scans.citruspers schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:28:
Allemaal inscannen dan? Die dingen moeten toch gescand worden voordat ze worden gebruikt, ze zullen immers wel digitaal aangeleverd moeten worden voor content publishers denk ik.
Wel leuk stagairwerk om een hele doos vol negatieven in te gaan scannen, maar toen zullen ze het wel niet nodig gehad hebben
Leica MM + Sony A9
Argh, flashback naar maandenlang kopiëren.

Slecht idee... Hoe laat?
http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77
Hoe lager de score hoe beter, perfecte score is 0, slechtste score is +/- 1100 Mijn eerste score is 24.
Ik moest het woord 'hue' trouwens ook even opzoeken: (
Wikipedia: Hue
Wikipedia: Color space
Mn Laptopje scoort 12.Fiber schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:24:
Ik kwam deze op dpreview.com tegen, een leuk xrite testje voor je ogen (en/of je monitor):
Hoe lager de score hoe beter, perfecte score is 0, slechtste score is +/- 1100 Mijn eerste score is 24.
Ik moest het woord 'hue' trouwens ook even opzoeken: ()
3Fiber schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:24:
Ik kwam deze op dpreview.com tegen, een leuk xrite testje voor je ogen (en/of je monitor):
Ik moest het woord 'hue' trouwens ook even opzoeken: ()
Maar wat vertelt dit eigenlijk?

Ongekalibreerd Acer V203H TN paneel...
Dell s-ips panel waar ik op werk.

Is toch niet zo moeilijk?
Op een Samsung 172X (6 bits TN paneel)
[ Voor 16% gewijzigd door MewBie op 07-10-2010 23:50 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Pff en ik sta weer met beide benen op de grond...MewBie schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:47:
[afbeelding]
Is toch niet zo moeilijk?
Op een Samsung 172X (6 bits TN paneel)

Jeuj voor mn CRT, misschien toch maar eens een keer calibreren. Ik dacht dat kleuren op een CRT lastig waren, maar misschien is het toch de moeite en komt het mijn lightroom-kunsten alleen maar ten goede.
Lekker trouwens dat er mensen van mijn leeftijd zijn die -10k halen, terwijl 0 perfect is. This is why we can't have nice things...
[ Voor 20% gewijzigd door marrk op 08-10-2010 00:24 ]
Je moet ervoor zorgen dat het kleurverloop continu is, dus een gradient van de linkerkleur naar de rechterkleur.Armada. schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:24:
Ik snap de test niet helemaal.Moet je er nou voor zorgen dat de kleurblokjes zo gerangschikt zijn dat de kleur rechts van een blokje er het meest op lijkt, maar slecht iets lichter en kleurrijker?
om uit te vinden hoe je het snelste sorteert
Edit: 8, op iMac. Maar wel raar, toen ik er een tijdje mee bezig was merkte ik dat voor mijn ogen het langzaamaan steeds meer allemaal dezelfde kleuren werden in de desbetreffende balk. Toen zag ik echt weinig verschil.
[ Voor 51% gewijzigd door Armada. op 08-10-2010 00:36 ]
Niet slecht, gezien mijn kortzichtigheid en slechtziendheid aan 1 oog
This footer is intentionally left blank
Hmm, hij werkt niet op mijn telefoon
[ Voor 13% gewijzigd door Moby op 08-10-2010 10:18 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Deed het vanmorgen op de mijne ook niet. Kl@te-android
Slecht idee... Hoe laat?
Dat zeggen alleen degenen die het niet kunnen natuurlijkGdzr schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:49:
Anders lukt het je ook bijna niet. Je ogen trippen hem helemaal als je de hele tijd naar die kleuren staart.
thuis nog is proberen. Met mijn macbook pro
Had dat hier ook, weet niet of het te maken heeft met het scherm of mezelf, wel irritant als je het wel wilt zien, maar niet luktArmada. schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:28:
Maar wel raar, toen ik er een tijdje mee bezig was merkte ik dat voor mijn ogen het langzaamaan steeds meer allemaal dezelfde kleuren werden in de desbetreffende balk. Toen zag ik echt weinig verschil.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Verder nog even bij de tasjes gesnuffeld maar helaas hadden ze niet de crumplers waar ik naar op zoek was.
Beetje voor niks heen en weer gereden dus maar ach, het was wel leuk om even rond te kijken.
Ik had er over zitten denken, maar had al zo'n vermoeden dat het stervensdruk zou zijn dus deze dag aan mij voorbij laten gaanServor schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:25:
Nog mensen bij de Kamera Express geweest tbv de camera/lens cleaning en de lange lenzen dag? Het was echt belachelijk druk!. Ik was er samen met een collega ruim voor openingstijd, door onduidelijkheid bij opening stonden we toch flink in de rij voor de cleaning, we hadden nummer 13 en 14 en toen we tegen 11-en weggingen was nummer 7 nog geeneens aan de beurt.
.
Verder nog even bij de tasjes gesnuffeld maar helaas hadden ze niet de crumplers waar ik naar op zoek was.
Beetje voor niks heen en weer gereden dus maar ach, het was wel leuk om even rond te kijken.
Mwah ik ben langs geweest, lensje gekocht, even gepield met die 400/2.8, 500/4 en 800/5.6, meesterlijke lenzen dat. Bij zo'n check en clean dag kan je ervanuit gaan dat het mega druk is.... het was trouwens over het algemeen enorm druk bij K-E vandaag.Servor schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:25:
Nog mensen bij de Kamera Express geweest tbv de camera/lens cleaning en de lange lenzen dag? Het was echt belachelijk druk!. Ik was er samen met een collega ruim voor openingstijd, door onduidelijkheid bij opening stonden we toch flink in de rij voor de cleaning, we hadden nummer 13 en 14 en toen we tegen 11-en weggingen was nummer 7 nog geeneens aan de beurt.
.
Denk wel dat je ogen snel maf worden van het staren naar die verschillende kleurverloopjes en dat je het niet meer goed ziet na een tijdje...
Moet je indenken wat een stress dat allemaal oplevert voor al dat arme voetvolk dat werkt bij K-E. Wat een belasting, 50L'etjes verkopen enzoG-Tus schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:52:
Mwah ik ben langs geweest, lensje gekocht, even gepield met die 400/2.8, 500/4 en 800/5.6, meesterlijke lenzen dat. Bij zo'n check en clean dag kan je ervanuit gaan dat het mega druk is.... het was trouwens over het algemeen enorm druk bij K-E vandaag.
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Inderdaad, daarnaast had ik ook niet echt het idee dat het cleanen echt nut had, heb amper stof op de sensor, en al helemaal niet op mijn nieuwe camera, want die is nog geen maand oudmarceltuit schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:48:
[...]
Ik had er over zitten denken, maar had al zo'n vermoeden dat het stervensdruk zou zijn dus deze dag aan mij voorbij laten gaan
is mijn eerste keer, lol
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Nomad in "Midrange to high-end DSLR discussietopic..."
Ik heb een enorm leuk/sexy/spannend/interessant/creatief foto weekend gehad op Texel.
Misschien dat ik nog wat werk post in een topic (en hééél misschien wel een showcase topic).
De reacties van de "opdrachtgevers" waren in ieder geval overweldigend
je maakt ons wel nieuwsgierig in ieder geval.Gutteguttegut schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:27:
leuk/sexy/spannend/interessant/creatief