• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

Wegenbouwer

Topicstarter
Meeting Vliegtuigspotten

Op dit forum bij Show-, test- & verzamelcases, staat één topic ("[verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 2") wat geheel gewijd is aan het spotten en op de gevoelige plaat zetten van vliegtuigen en allerlei andere luchtvaart gerelateerde objecten.

Om toch eens de mensen achter de foto's te ontmoeten en een beetje over vliegtuigen en gear te praten, willen we een meeting organiseren.

Wie?
Op deze meeting is iedereen die geïnteresseerd is in vliegtuigfotografie welkom. Mocht je nog niet veel (of geen) ervaring hebben met vliegtuig fotografie, dan zullen de fanatiekere vliegtuigspotters je zeker willen helpen. Ook als je alleen voor de gezelligheid komt ben je van harte welkom ;).

Waar?
Deze meeting willen we organiseren op onze nationale luchthaven Schiphol. Schiphol is centraal gelegen en er is altijd voldoende vliegactiviteit om je goed te vermaken.
Het trefpunt voor deze meeting zal zijn de spottersplek langs de buitenvelderbaan, bij de meeste mensen beter bekend als de spottersplek bij de Mac. De locatie is bereikbaar met auto via de A9 (afrit 6, Aalsmeer). Met het openbaar vervoer kun je deze locatie bereiken middels de Zuid-Tangent (lijn 300, halte Elzenhof) vanaf Schiphol of Amsterdam.

Adres en Google Maps locatie van de mac:
Loevesteinserandweg 230, 1118EL Schiphol: Mac op Google

Hoe kom je met het OV bij de Mac? (Halte: Loevesteinse dwarsweg)

Voor de meeting van 07:30:

Vanaf Schiphol Centrum/Plaza:
07:08 bus 197 ri. amsterdam (07:18)
07:13 bus 199 ri. amsterdam zuid (07:22)
07:18 bus 195 ri. amsterdam lelylaan (07:27)
Daarna ben je echt te laat, de zon wacht niet. ;)

Voor de meeting van 10:00:

Vanaf Schiphol Centrum/Plaza:
09:39 bus 197 ri. amsterdam (09:48)
09:43 bus 199 ri. amsterdam zuid (09:52)
09:48 bus 195 ri. amsterdam lelylaan (09:57)
09:53 bus 197 ri. amsterdam (10:03)
09:58 bus 193 ri. Zuideinde (10:07)
10:01 bus 192 ri. sloterdijk (10:10)
10:02 bus 300 ri. amsterdam (10:14) - halte Schiphol Noord + 4 min lopen naar de mac.
Met dank aan Derice voor dit mooie lijstje

Het sterretjes geeft de locatie van de spottersplek aan.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4152/5016822907_e48822c12e.jpg

Vanaf de Mac zullen we afhankelijk van het baangebruik een mooi plekje opzoeken om de vliegtuigen te gaan vast leggen op de gevoelige plaat. In dit linkje staan enkel spotterslocatie rondom schiphol

Wanneer
Aan de hand van de onderstaande meet manager, is de datum van de meeting vastgesteld op:

10 oktober 2010 (10-10-10)

De meeting zal beginnen om 10:00 (bij de Mac), en dan zullen we de hele dag (je kunt zelf bepalen wanneer je aanhaakt, of wanneer je weer op huis aangaat) rond schiphol zwerven.

Voor de echte vroege vogels zal er ook nog een beperkt gezelschap zich verzamelen om 7:30 (ook bij de mac), die bij opgaande zon wat mooie platen gaan schieten. Is 7:30 je te vroeg, dan kun je vanaf 10:00 bij de groep vervoegen. Als je 7:30 komt, zou je dan in de onderstaande meet-manager dan de 07-01 op "ja" willen zetten?, dan weten we ongeveer een beetje wie er dan komen.

Ondanks dat er al een datum is gepland, is het wel handig (als je ook wilt komen) om toch nog even de meeting-manager in te vullen. Dan weten we ongeveer hoeveel mensen er komen en wie er allemaal komen.

Aanmelden kan hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/774/days

Contact
Even een toevoeging voor de mensen die later aansluiten, vanaf het startpunt zullen we een mooi plekje opzoeken om te gaan spotten. Dit betekend dus dat de mensen die later komen, heel Schiphol kunnen gaan afzoeken naar een groep GOT-ers. Om dit te voorkomen zal ik tijdens de meeting fungeren als contactpersoon.

Voor mijn contactgegevens, stuur een DM naar mij (en je krijgt dan bericht terug)

[ Voor 45% gewijzigd door Tyno op 09-10-2010 23:10 ]

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Sjaak jij haakt toch af ;)

Gabriël AM5

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:34

Sjaak_Afhaak

Bleh!

^^^ ;)

Sjonge, wat een goed initiatief, ik werk naast de zuidtangent, en wil al tijden eens gaan vliegtuigspotten met m'n gear.. Het is er nooit van gekomen, geen idee waarom :?
Gear staat in m'n sig :) , al zal mijn sigma toeter dan misschien nog niet terug zijn van reparatie.

Hier staat tekst

Anoniem: 22659

Misschien is het nog even goed om aan te geven hoe de verplaatsingen gaan tussen de verschillende spottersplaatsen. Ik denk dat daarvoor een auto/fiets benodigd is.

Verder uiteraard een puik initiatief, maar dat had ik al per DM gezegd :)

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 16:17
Ik wil hier zeker aan mee doen. Ligt een beetje aan de dag. Kan ik echte pas precies van het weekend zeggen. Wel weet ik dat ik sowieso met de auto kom, en misschien wel iemand meeneem (die hier op GoT niet actief is) als dat mag, maar daar ga ik wel vanuit.
Mijn meeste aantal mm's zal waarschijnlijk 200mm zijn. Of zou ik de 500mm f/4 voor een dagje huren? ;)

Ik zal helemaal uit Venlo komen en in mijn foxje kunnen nog wel 2 personen bij als iemand mee wil rijden.

Op dit moment vul ik ff alle dagen in, maar kan dat dit van het weekend veranderd.

Misschien handig om inderdaad ff de gear te vermelden die meegenomen wordt, zodat met de spottersplekken rekening gehouden kan worden.

Ik zal mijn 70-200 f/2.8 IS meenemen op cropfactor (40D). En natuurlijk een stevig statief voor de nodige panningshots.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

heb de OP even aangepast en de size tags van je aanmeldlijstje weg gehaald. Als je de OP aanpast gaat automatisch check images aan. Die moet je altijd uit zetten en zorgen dat er geen size tags om je aanmeldlijstje staat, dat lijstje veranderd namelijk van grootte zodra er iemand bij komt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Ik had nog even een alias in FGS beloofd :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Lijkt me leuk!
Ik zit af en toe mee te gluren in het vliegtuig foto's topic en wilde altijd al eens gaan kijken bij Schiphol.
En een fotografie meet is natuurlijk altijd gezellig :*)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Anoniem: 317759

Euhmz, staan de data wel goed? Nu staan ze op vrijdag en zaterdag? Vrijdag zal denk ik moeilijker worden voor de meeste mensen.

Als ik kom dan neem ik mee:

50D
24-70
70-200 F4

• Plaklijm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-02-2023
Ben al een aantal keer naar Schiphol geweest om foto's te maken.
Lijkt me zeer gezellig z'n foto-meet.

Anoniem: 176826

Lijkt me leuk, maar hmm, hier en daar nu al weekendjes volgepland. Nu ja, ik ga eens kijken wat ik voor elkaar kan boksen.

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-07 10:27
Oei oei oei,

Leuk maar lastig, even kijken hoe mn weekenden zitten met sport en dergelijke.
Leuk initiatief!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
* NickH heeft de MM ingevuld.

Vrijdagen lukt niet, de rest van de data zijn precies de zaterdagen in oktober dat ik wél zou kunnen :)

* NickH schopt dirigeert heel subtiel DickCAH nog even het topic in.

[ Voor 6% gewijzigd door NickH op 23-09-2010 11:52 ]

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:24
Het lijkt me een erg leuke meeting, maar vrijdagen en zaterdagen komen momenteel niet zo goed uit.

Auw... Een beetje zachter mag ook wel.

n.b. Ook hier: Vrijdagen gaat het echt niet worden. Op vrijdagen heb ik wel wat anders te doen... Werk bijvoorbeeld. Waarom geen zondagen?

Niet dat ik op 3 of 17 zou kunnen, maar gewoon voor het idee zeg maar...

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

kun je eigenlijk nog achteraf veranderingen in de meetingmanager maken? of kan alleen de admin dat? Ik wil eigenlijk de vrijdagen die ik als JA heb aangegeven veranderen in NEE..

Hier staat tekst

• NickH
Als het goed is heb je een e-mail gehad met URL, user + password om het aan te passen. Zo dus:
Indien je ooit je gegevens wilt aanpassen dan kan dat door via
onderstaand adres in te loggen.

Meeting: Meeting vliegtuigspotting (Schiphol)
URL: http://www.meeting-manager.nl/774/user_edit/*****
Username: NickH
Password: **********

[ Voor 60% gewijzigd door NickH op 23-09-2010 11:55 ]

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

hmm, met m'n android browser wil dit dus niet lukken, straks ff kijken of het op een desktop wel wil.

Hier staat tekst

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Topicstarter
Anoniem: 317759 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:36:
Euhmz, staan de data wel goed? Nu staan ze op vrijdag en zaterdag? Vrijdag zal denk ik moeilijker worden voor de meeste mensen.

Als ik kom dan neem ik mee:

50D
24-70
70-200 F4
Data staan inderdaad niet helemaal goed, het was mijn intentie om zaterdag en zondag neer te zetten. Dus hij is inmiddels al aangepast.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:56:
^^^ ;)

Sjonge, wat een goed initiatief, ik werk naast de zuidtangent, en wil al tijden eens gaan vliegtuigspotten met m'n gear.. Het is er nooit van gekomen, geen idee waarom :?
Gear staat in m'n sig :) , al zal mijn sigma toeter dan misschien nog niet terug zijn van reparatie.
ALWEER ?? :+

Ik ben er ook in ieder geval !! Kijken vooral : "The nustys magic" aanschouwen :D :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 22:24
Ik heb alleen een simpele digitale camera :( maar het lijkt mij zeker gezellig!

• NickH
nero355 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:57:
[...]

Kijken vooral : "The nustys magic" aanschouwen :D :Y)
Ik betwijfel of nustys mee gaat.
Tyno schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:38:
[...]

Data staan inderdaad niet helemaal goed, het was mijn intentie om zaterdag en zondag neer te zetten. Dus hij is inmiddels al aangepast.
Mijn data aangepast, laatste zondag kan misschien wel, maar hou 'm liever vrij tot ik het zeker weet.

Is het handig even een autoverzicht op te zetten? Afhankelijk of DickCAH me gaat of niet, heb ik nog 2 plaatsen vrij of rij ik met hem mee.

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Tyno schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:38:
[...]

Is het niet zo dat er in het weekend veel minder vliegverkeer is dan doordeweeks? Ik ben wel eens op zondag daar bij de Mac gaan staan maar toen was er misschien om de 10 minuten 1 vliegtuig.

Flickr | Instagram

• NickH
Tijdens de "topuren" vliegt er volgens mij elke drie minuten één, maar ben vaak genoeg op zondag geweest en dan is er genoeg te schieten. Ook moet je rekening houden met veranderende banen waar je een hoop tijd mee (kan) verliezen.

Doel van de meeting is natuurlijk ook socializen, daar heb je (wat mij betreft) niet continue vliegtuigen voor nodig :)

Afaik is 3 minuten de maximale gap tussen vliegtuigen. Dat betekent dus groot voor klein en beide in dezelfde richting :)

Als er een 747 voor mij land, wil ik minimaal een half uur gap... Als er net een 747 is geland op de aalsmeerbaan, wil ik alleen op de buitenveldert baan landen als ik voor de intersectie al stil kan staan. (Als er binnen een half uur voor mij eentje geland is op de Zwanenburg, en ik binnenkom op de Buitenveldert, zul je mij niet onder de 30~40 meter over de Zwanenburg zien komen.

Oh, wacht, ik land toch al niet op Schiphol met hetgeen waar ik mee vlieg.

Effe rap die MM bijwerken... Staan er ineens allemaal grijze vlakjes... Laat ik nou toch... Oh, wacht, die rode die ik had gekozen, dat waren de vrijdagen....

Zo, dat ziet er beter uit...

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 23-09-2010 14:27 ]

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
Leuk initiatief! Vul meteen het schema even in.

Als er mensen mee moeten/willen rijden, hoor ik het wel.. zolang de oppikplaats maar ergens tussen Soest en EHAM ligt ;)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19
Ik ben weer van de partij, lijkt me leuk!
Mijn langste lens is een Sigma 70-200 +2xTC, zou wel moeten lukken denk ik.

Mijn ervaring met de vorige meet is: als je 3 minuten moet wachten is vervelen wel het laatste wat je gaat doen. Dan gaan er mensen regenbogen fotograferen met hun mobieltjes, door cameralenzen schieten met hun mobieltjes, panoramafotos maken, filmpjes maken en weet ik veel wat nog meer

(allemaal gebeurd toen we op het eten zaten te wachten bij een snackbar) :p

I'm a photographer, not a terrorist

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

daarentegen is het nog altijd wachten op die timelapse ;)

* Sjaak_Afhaak schopt nog eens tegen de reet van citruspers :P

Hier staat tekst

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zag een Soligor DG Pro 2x converter tekoop +/- €79,-.
Misschien heeft iemand interesse?
(ik heb zelf al een 1.4x en vind 2x te heftig op mn 400mm).

• NickH
citruspers schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:51:

Mijn ervaring met de vorige meet is: als je 3 minuten moet wachten is vervelen wel het laatste wat je gaat doen. Dan gaan er mensen regenbogen fotograferen met hun mobieltjes, door cameralenzen schieten met hun mobieltjes, panoramafotos maken, filmpjes maken en weet ik veel wat nog meer
Volgens mij was ik dat alle vier :X

== edit: ==

Yeap:

1: regenboog
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IBH6YJ8cHMvcnQ6BLNCIiCyq/thumb.jpg

2: cameralens
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E9Q8g2Y86bUr4WeaEfXbVyXX/thumb.jpg

3: pano
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LGtAsuhGgmpr26i16O4M6t7J/thumb.jpg

4: filmpje
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SgVUnzgTJwQ]

:X :X :X

[ Voor 39% gewijzigd door NickH op 23-09-2010 15:15 ]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Ben heel benieuwd naar de exacte plek. Moet even in de agenda kijke maar aangezien maar aangezien dit bij mij om de hoek is...

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 12:21
Ja leuk. Ben er ook maar weer eens bij.
Indien nodig heb ik nog wel een paar (3 max) plekjes over voor lifters tussen vlaardingen en schiphol.

• nustys
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:43
NickH schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:01:
[...]

Ik betwijfel of nustys mee gaat.
Ik ook :? Ik kan nu nog niks vastzetten helaas.

Ik snap deze locatie is gekozen vanwege de makkelijke bereikbaarheid en bekendheid bij iedereen. Helaas wordt baan 09-27 niet intensief gebruikt en heb je 80% kans dat er geen vliegtuigen te zien zijn. Voordat je zo'n grote groep in beweging heb naar de juiste baan is het al weer 12 uur geweest.
Er zijn genoeg alternatieven maar daar kan je niet met een grote groep mensen parkeren ( semi-legale plekken O-) ). Je mag er wel staan....( wat zou een minibus met chauffeur kosten ? ).

Eigenlijk is er helaas maar een goede verzamelplek voor zo'n grote groep; de officiële spottersplaats bij de Polderbaan aan de IJweg.
Voor de mensen die magie wensen te fotograferen; die begint in die weekenden rond 0700 en eindigt net voor 0900 :Y

Als ik kom neem ik mee;
1DmkIV ( ga 'm dit weekend of maandag kopen )
5D
50D
70-200
100-400
500
Laptop met live rader streams
Vrachtwagen met dakterras 600 X 220 , 330 hoog

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:41

jorammeke

Prutser

Heb me zo juist ook bijgevoegd.
Ik kom met de auto vanuit Ede en neem mn 40D icm 70-300mm mee om wat vogeltjes te schieten :P

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07 21:57

Spotter

Lichtnicht

Planning is wel om te komen, maar ik kan nog niets zeggen over beschikbaarheid. Kom er later op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 23:18
Gaan er ook Pentaxianen mee deze keer? Ik overweeg het in ieder geval. Maar ik ben eerst op vakantie volgende week (Toscane :P). Zie sig. voor gear. Eventueel kan ik ook nog een statief meenemen.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je, het gebeurt niet vaak, maar soms is hij er toch bij... Zoals in Rotterdam, waar hij dan wel weer bij het verkeerde kamp aansloot, maar goed, hij was er wel...

Nu het lijkt of Nutsys gaat komen, ben ik toch wel erg verbaasd... Maar wel zeer gelukkig verbaasd. Klinkt wel alsof het dan een vroege meet gaat worden. 05:00 UTC op schiphol is best wel een beetje vroeg. Dan moet ik toch echt rond 04:00 UTC mijn bed uit. Ach, dat is de tijd dat ik normaal ook opsta, dus zo erg is het ook weer niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 24-09-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik wil deze magische tak van sport ook wel eens proberen. Vroeg mijn bed uit is geen enkel probleem. Ik neem mee als ik kan: 1DmarkIIn, een groothoek/standaardlens (weet nog niet welke), misschien de 70-200 f/4L IS, en de 300 f/4L IS met 1,4x en 2x extenders.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Anoniem: 176826 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:13:
[...]
Weet je, het gebeurt niet vaak, maar soms is hij er toch bij... Zoals in Rotterdam, waar hij dan wel weer bij het verkeerde kamp aansloot, maar goed, hij was er wel...
Wij hebben hem ook in 2008 op een Veluwemeet gespot. Sjaak haakt niet altijd af, toen had hij trouwens al wel diezelfde nickname.

Ik houd de data en het weer in de gaten, misschien tuf ik ook even langs.Ik woon tenslotte in A'dam.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Om nog even een domme vraag te stellen, hoe weet je wanneer vliegtuigen opstijgen of landen op de Polderbaan? Ik ga er altijd op een willekeurig tijdstip naartoe, maar weet nooit op voorhand wat ik kan verwachten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
LethalInnocence schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:27:
Ik wil deze magische tak van sport ook wel eens proberen. Vroeg mijn bed uit is geen enkel probleem. Ik neem mee als ik kan: 1DmarkIIn, een groothoek/standaardlens (weet nog niet welke), misschien de 70-200 f/4L IS, en de 300 f/4L IS met 1,4x en 2x extenders.
Oehhhh, ik zie hier wat mooie lensjes staan. Zou ik als het kan een extender willen reserveren bij je als dat geen probleem is :) zou ze allebei wel eens willen proberen trouwens. :)
Hacku schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:50:
Om nog even een domme vraag te stellen, hoe weet je wanneer vliegtuigen opstijgen of landen op de Polderbaan? Ik ga er altijd op een willekeurig tijdstip naartoe, maar weet nooit op voorhand wat ik kan verwachten.
Ik weet niet of die vraag zo dom is. Ik heb bijvoorbeeld wel zo'n site voor Dusseldorf, maar niet voor Schiphol. Google help ook niet giga veel.

[ Voor 29% gewijzigd door TranceSetter op 24-09-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
Gewoon even hier kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
nustys schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:49:
[...]

Ik ook :? Ik kan nu nog niks vastzetten helaas.

Ik snap deze locatie is gekozen vanwege de makkelijke bereikbaarheid en bekendheid bij iedereen. Helaas wordt baan 09-27 niet intensief gebruikt en heb je 80% kans dat er geen vliegtuigen te zien zijn. Voordat je zo'n grote groep in beweging heb naar de juiste baan is het al weer 12 uur geweest.
Er zijn genoeg alternatieven maar daar kan je niet met een grote groep mensen parkeren ( semi-legale plekken O-) ). Je mag er wel staan....( wat zou een minibus met chauffeur kosten ? ).

Eigenlijk is er helaas maar een goede verzamelplek voor zo'n grote groep; de officiële spottersplaats bij de Polderbaan aan de IJweg.
Voor de mensen die magie wensen te fotograferen; die begint in die weekenden rond 0700 en eindigt net voor 0900 :Y

Als ik kom neem ik mee;
5D
50D
70-200
100-400
500
Laptop met live rader streams
Alleen is de IJweg beroerd te bereiken met het OV. Kunnen toch bij de mac afspreken en diegene die zonder auto zijn gekomen in de auto's van de rest proppen en richting Polderbaan rijden...?

Kans dat er bij de mac wat te zien is, is inderdaad nihil, neem aan dat Tyno dat ook weet.. ;)

Andere mogelijkheid is nog het grasveld onder de Zwanenburgbaan. Weet alleen niet hoe dat qua OV zit en ook die baan is niet altijd open...

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Wouw, dit is leuk in de buurt. Ik ben wel geïnteresseerd. Ik neem misschien een maat mee. Ik ga even uitzoeken wanneer ik kan en wanneer niet.

Ik woon zo lekker dichtbij, dus dit is wel heel makkelijk om aan te schuiven!
ingetypt dus; maar bij voorkeur locatie dacht ik dat er stond voorkeur datum. :')

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 24-09-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 23:34
Ik woonde voorheen heel dichtbij maar woon reeds in Duitsland. Anders was ik graag gekomen met mijn film camera om wat mooie footage te schieten van het landen en opstijgen :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

-O- En ik maar denken dat het een leuke middag/ochtend meeting wordt :+ Oh well... moet dan maar hé !!
Als ik kom neem ik mee;
5D
50D
Waarom 3 toestellen ?? Door de verschillende crop / full frame sensoren voor het bereik ?
PICS!!!!!!!!1111111111oneoneone :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Topicstarter
Dat is ligt helemaal aan de wind. In princiepe willen ze altijd dat een vliegtuigen tegen de wind in land en opstijgen. Als je van te voren de wind voorspelling bekijkt kun je meestal wel met zekerheid zeggen welke mogelijke baan combinaties er zullen gebruikt worden
SmithNL schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:03:
[...]
Alleen is de IJweg beroerd te bereiken met het OV. Kunnen toch bij de mac afspreken en diegene die zonder auto zijn gekomen in de auto's van de rest proppen en richting Polderbaan rijden...?

Kans dat er bij de mac wat te zien is, is inderdaad nihil, neem aan dat Tyno dat ook weet.. ;)
Keuze voor de Mac is inderdaad vanwege de bereikbaarheid met het OV, en om de ene helft van de groep op ene plek te laten starten en andere helft op andere plek dat lijkt me geen goed idee. Voor hetzelfde geld is polderbaan ook niet open.

Het baangebruik bij van buitenvelderbaan is inderdaad zeer minimaal (ik denk de keren dat ik bij de buitenvelder heb gestaan op 2 handen te tellen zijn).
nero355 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:04:

Waarom 3 toestellen ?? Door de verschillende crop / full frame sensoren voor het bereik ?
Ik gebruik er zelf ook 2, meestal een sigma 500 op een 1D en daarnaast een 70-200 op de 5D. Dan kun je (bijna) ieder situatie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb trouwens ook weer een auto dus mensen kunnen ook bij mij instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
De afgelopen week is de Buitenveldert ' redelijk ' vaak open geweest voor arrivals. Vanaf vorige week sinds nu eigenlijk wel elke dag een aantal uurtjes. Trouwens ook in het bezit van vervoer :9

Hier nog een link voor het actuele baangebruik:

http://www.luchtverkeersl...t.php?source=baan_actueel

[ Voor 7% gewijzigd door Ibin op 24-09-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 16:42

Phehistyr

De Epische Lurker

jorammeke schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:51:
Heb me zo juist ook bijgevoegd.
Ik kom met de auto vanuit Ede en neem mn 40D icm 70-300mm mee om wat vogeltjes te schieten :P
Mits wij allebei op dezelfde datum kunnen, zou ik dan mee kunnen rijden vanuit Wageningen? Ik ben namelijk altijd wel in voor een meeting, maar ik heb zo langzamerhand echt een schurfthekel aan het openbaar vervoer gekregen. (In januari volgens de laatste planning eindelijk een eigen auto)

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zo ik heb mijn dagen ook ff zover aangepast. Tot nu toe alles 'ja'.

Enne Ibin, thanks voor de link. Die staat nu in mijn favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:41

jorammeke

Prutser

Phehistyr schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:04:
[...]

Mits wij allebei op dezelfde datum kunnen, zou ik dan mee kunnen rijden vanuit Wageningen? Ik ben namelijk altijd wel in voor een meeting, maar ik heb zo langzamerhand echt een schurfthekel aan het openbaar vervoer gekregen. (In januari volgens de laatste planning eindelijk een eigen auto)
Wat mij betreft wel, mits de datum inderdaad.

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:53

aerofreak

Steve Jobs

Ik heb me aangemeld en neem waarschijnlijk ook een vriend mee. Als ik dan kom kom ik met het OV :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
TranceSetter schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:05:
Zo ik heb mijn dagen ook ff zover aangepast. Tot nu toe alles 'ja'.

Enne Ibin, thanks voor de link. Die staat nu in mijn favorieten.
Geen probleem :)

http://www.flightradar24.com/

http://casper.frontier.nl/ is jullie denk ik wel bekend? In de beginfase van die website was EHAM nog live. Ik woon precies boven een gebied waar ze op approach komen aanvliegen voor 18R (en na takeoff precies hetzelfde verhaal, dus kon het op die manier mooi volgen en bijhouden :)

Andere spotters die mij en de anderen kunnen aanvullen met andere websites? :>

[ Voor 10% gewijzigd door Ibin op 24-09-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
is EHAM op casper niet live meer dan? Hier zegt ie van wel. Ah, ik zie het al. 15 minuten vertraging. Wat het meteen zowat nutteloos maakt. Blijft een tof systeem toch!

Voor Dusseldorf heb ik een website waar alle specialere vliegtuigen opgesomt worden bij vertrek en aankomst en wat er speciaal aan is. Dit icm tijden maakt het erg handig om te bepalen waar je gaat staan voor bepaalde shots. Is er van schipholl ook zoiets? Dan kan ik dat uitprinten en meenemen voor de desbetreffende dag.

[ Voor 13% gewijzigd door TranceSetter op 24-09-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Op scramble staat per dag ook een topic met de leuke dingen die langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
NickH schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:48:
Op scramble staat per dag ook een topic met de leuke dingen die langs komen.
http://schiphol.dutchplanespotters.nl/ dagelijks het volledige overzicht.

En voor 10eu donatie heb je via atcbox een volledige radar tot je beschikking, precies zoals ATC'ers 'm hebben.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Als ik kom neem ik mee:

EOS 350D
100-400L
24-105L
Scanner ;)

http://www.flightradar24.com en http://www.radarvirtuel.com zijn wel nog live (zij het met refresh intervals van een halve minuut).

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 24-09-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:03:
Als ik kom neem ik mee:

EOS 350D
100-400L
24-105L
Scanner ;)

http://www.flightradar24.com en http://www.radarvirtuel.com zijn wel nog live (zij het met refresh intervals van een halve minuut).
Mocht je aanwezig zijn, dan is er wel even een kans om de 100-400 te testen, toch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij betreft wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:10

Marc H

- - Is wakker - -

Ook ingeschreven. Weet nog niet zeker of ik op alle data kan, maar heb vast ingevuld die ik zeker weet.

Ik neem mee:

7D
30D
100-400 L
24-105 L

En misschien een Sigma 10-20 of een 4.5 Fisheye

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
d:)b

@ marc H: een fisheye...? Verklaar je nader! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Topicstarter
Ik denk dat de Fishy is voor het vastleggen van mede tweakers ;)

Ik neem mee naar de meet (of elke willekeurige ander dag vliegtuigspotten)

Canon 5D II
Canon 1D II

Canon 24-105
Canon 70-200 F/4 IS
Canon 100-400
Sigma 500 F/4.5 (+ 1,5 x converter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Tyno schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:56:
Ik denk dat de Fishy is voor het vastleggen van mede tweakers ;)

Ik neem mee naar de meet (of elke willekeurige ander dag vliegtuigspotten)

Canon 5D II
Canon 1D II

Canon 24-105
Canon 70-200 F/4 IS
Canon 100-400
Sigma 500 F/4.5 (+ 1,5 x converter)
Kom ik aan met m'n 55-250 :') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Zou ik van iemand eens een 100-400 mogen vasthouden? :) Zit er namelijk over te denken om em aan te schaffen...

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:10

Marc H

- - Is wakker - -

SmithNL schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:07:
[...]

d:)b

@ marc H: een fisheye...? Verklaar je nader! ;)
Zoals al gezegd, voor het vastleggen van de rest van het gebeuren.
aerofreak schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:05:
Zou ik van iemand eens een 100-400 mogen vasthouden? :) Zit er namelijk over te denken om em aan te schaffen...
Alleen vasthouden? >:)

Uitproberen is geen probleem. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Marc H op 25-09-2010 00:31 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• TranceSetter
100-400 will ik ook wel wens proberen, maar eigenlijk wil ik eigenlijk beide extenders eens kunnen testen. Das natuurlijk het leuke van zo'n dag. Al heb ik 1 van de minst gewilde lenzen voor dit soort fotografie denk ik ^^

Anoniem: 317759

aerofreak schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:05:
Voor mij dezelfde vraag, ook ik zit er over te denken om hem te gaan kopen.

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Ook maar even aangemeld, lijkt me wel weer lachen.

Was geht mit:

1D Mark III
100-400

En een 5D2 met iets erop voor Tweaker pics.

En mocht iemand nog interesse hebben in 1 van de andere uit deze lijst: GEAR kan dat uiteraard mee om uitgeprobeerd te worden.

Zelf zou ik wel geïnteresseerd zijn om zo'n super telelens uitteproberen, dus die Sigma 500/4.5 van Tyno of de Canon? 500/4 van nustys, maar goede vuistregel is dus lenzen waar geen front filter opgeschroefd kan worden en langer zijn dan 200mm.

Ik kom vanuit Den Haag, kan in principe een auto regelen waar dan 3 mensen mee kunnen rijden. Mocht er iemand anders zijn met wie ik mee kan rijden hoor ik het graag.

Flickr | Instagram

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Topicstarter
Dat krijg je als nog thuis bij je ouders woont, en nog geen vriendin hebt. Dan hou je budget over voor dit soort dingen ;) .
TranceSetter schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:36:
100-400 will ik ook wel wens proberen, maar eigenlijk wil ik eigenlijk beide extenders eens kunnen testen. Das natuurlijk het leuke van zo'n dag. Al heb ik 1 van de minst gewilde lenzen voor dit soort fotografie denk ik ^^
Ik zal de canon 1,4x wel in de tas doen.

Nog even een aandachtspunt voor de planning voor meeting. Ik las vanmorgen in de krant dat de NS op 10 oktober een wintervoorbereidings testdag wil uitvoeren. De NS kennende zal ook de testdag volledig in de soep lopen >:) .

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Tyno schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:20:
[...]

Dat krijg je als nog thuis bij je ouders woont, en nog geen vriendin hebt. Dan hou je budget over voor dit soort dingen ;) .
Hmmmm bekend verhaal.....

Flickr | Instagram

• SmithNL
[...]

Oh ik ook woon ook nog bij m'n ouders.. Vriendin is er echter wel ;)

Tis meer dat ik het niet WIL betalen, dan dat ik het niet KAN betalen ;) 1000eu+ investeren voor 5-6x spotten op jaarbasis, gaat me wat ver :)

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@G-Tus:

Kan die TS-E niet mee? *denkt aan foto's vanaf het dak van de vrachtwagen van nustys met landingsbaan en vliegtuig met madurodameffect*

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

• nustys
  • Laatst online: 28-02 16:43
nero355 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:04:

Standaard heb ik 2 toestellen in de tas zitten. Ik neem die 50D speciaal mee om uit te lenen ( met 100-400 ).

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

nustys schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:17:
[...]

Standaard heb ik 2 toestellen in de tas zitten. Ik neem die 50D speciaal mee om uit te lenen ( met 100-400 ).
Kan ik vast reserveren? >:)

~Leonardo Da Vinci~

• TranceSetter
[...]
Ik zal de canon 1,4x wel in de tas doen.
Merci Bien! Dan wil ik hem bij deze vast reserveren!

Al wat bekend over welke dag het zo ongeveer gaat worden? De latere weken lijken groener te zijn als de eerdere weken :)

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:57
Ik heb me ook aangemeld. Heb eerder wel eens een poging tot vliegtuigspotten gedaan bij rotterdam airport, maar dat was niet erg succesvol, alleen maar van die kleine vliegtuigjes. Dat moet op schiphol geen probleem zijn denk ik. Hoop alleen dat ik genoeg heb aan mijn 70-200.

• TranceSetter
Naja, op Dusseldorf komen ook niet de allergrootste (of iig niet vaak), maar ik vind kleine vliegtuigjes toch ook wel tof. En met klein bedoel ik dan kisten zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4092/4961719448_957dca073e_z.jpg
Air Berlin arrival at DUS - HB-IOX - Airbus A319-112 by Hans Woltering, on Flickr

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

LethalInnocence schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:00:
@G-Tus:

Kan die TS-E niet mee? *denkt aan foto's vanaf het dak van de vrachtwagen van nustys met landingsbaan en vliegtuig met madurodameffect*
Uiteraard kan die mee, zal ook het geared statief meenemen, is wel handig met zo'n lens.
TranceSetter schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:27:
[...]

Merci Bien! Dan wil ik hem bij deze vast reserveren!

Al wat bekend over welke dag het zo ongeveer gaat worden? De latere weken lijken groener te zijn als de eerdere weken :)
Ik wil die 1.4x ook graag proberen op mn TS-E 17..... officieel wordt ie niet ondersteund door Canon, geen EXIF doorgave, maar hij past wel en je kan gewoon foto's maken en schijnt nog niet eens zo'n ramp te zijn voor de optische kwaliteiten.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Als de wind goed staat is deze plek ideaal, gehele dag door zat te zien en ruime gelegenheid om legaal te parkeren. Als je geen vrachtwagen met dakterras hebt is er vanaf grondniveau ook heel aardig te schieten. Voor de paar tweakers die van OV afhankelijk zijn moet een shuttle service van en naar station Hoofddorp centraal best te regelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:24
Over het OV gesproken: zondag 10 oktober gaat de NS net doen alsof er veel sneeuw ligt en mag je heel veel gaan overstappen: http://www.ns.nl/cs/Satel...-reis/wintervoorbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Vet, lijkt mij ook eens gaaf, vliegtuigspotten.

Kom alleen nog niet zo ver met m'n 18-55 lens.

Maar wel een keer een goed idee!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeft ook niet op sommige plekken.
Deze heb ik op 47 mm geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4148/5021099288_56a4c084c6_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Topicstarter
GGS_206 schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:09:

Kom alleen nog niet zo ver met m'n 18-55 lens.
Er zal ongetwijfeld wel iemand zijn waarvan je een telelens of iets dergelijks kan lenen. Mocht je canon schieten, dan kun je waarschijnlijk wel bij ondergetekende terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:54
Ook aangemeld. Nog nooit vliegtuigen gespot, maar wat wil je als je in de BushBush woont.
Lijkt me erg leuk om een keertje mee te maken. Ook om al dat grove geschut (+/- 500mm) te bekijken.

Ik neem zelf een 70-200 VR mee. Ben benieuwd hoe ver ik daarmee kom.
Belangrijker is dat ik ook 'n goed humeur mee zal nemen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
@Camelrulez, allereerst gefeli! Zou ik jou 70-200VR even mogen proberen daaro??

Rijdt er nog iemand vanuit omgeving Apeldoorn, of komt er iemand in de buurt van Apeldoorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
Ik heb zelf een simpele camera. Niks noemenswaardig. Wel aan het oriënteren voor een 1000D om mee te gaan beginnen.

Dus mijn vraag was eigenlijk of het mogelijk is zo'n dslr van iemand te mogen proberen en misschien wel een plaatje te schieten? Ben benieuwd hoe zo'n ding nou vasthoud en hoe het eigenlijk in zijn werk gaat. Dat zou top zijn :)

[ Voor 24% gewijzigd door Ibin op 26-09-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Je mag mijn camera best wel even proberen, al neem ik denk ik alleen de D2H mee en dat is geen instapcamera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
citruspers schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:19:
Je mag mijn camera best wel even proberen, al neem ik denk ik alleen de D2H mee en dat is geen instapcamera :p
Alles is welkom dus dat zou super zijn :*)
Welke lenzen neem jij mee als ik vragen mag? Ik zag in je sig, variatie van 10 tot 200mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat een D2H niet bepaald maatgevend is voor hoe een reflex vast houdt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Ibin schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:04:
Ik heb zelf een simpele camera. Niks noemenswaardig. Wel aan het oriënteren voor een 1000D om mee te gaan beginnen.

Dus mijn vraag was eigenlijk of het mogelijk is zo'n dslr van iemand te mogen proberen en misschien wel een plaatje te schieten? Ben benieuwd hoe zo'n ding nou vasthoud en hoe het eigenlijk in zijn werk gaat. Dat zou top zijn :)
Je mag mijn D5000/D3000 wel in je handen hebben hoor :). Komt voor een beginner meer op zn plek dan een D2H. Al hoewel dat ook mooi speelgoed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Het mooiste is wel dat ze in de tweedehands markt ongeveer hetzelfde kosten haha.
Mijn lenzenrange is inmiddels al weer veranderd, ik heb nu 10mm tot 400 mm gecovered. :)
Geen idee wat ik meeneem. 10mm Fisheye denk ik, 70-200, 2X tc, en waarschijnlijk de 35mm F/1.8 (vooral die laatste is voor jou interessant denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als het lukt om te komen wil ik die 35mm ook wel 's proberen.

Aangezien alle instappers op SD lopen tegenwoordig zou ik je aanraden om zelf een blanko kaartje mee te nemen. Kan je thuis ';s terugkijken.

[ Voor 83% gewijzigd door Wijnands op 27-09-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-07 16:55
Als het een geschikte datum is zal ik met een 2 vrienden misschien wel langs komen, we zijn allemaal beginnende fotografen en willen al een tijdje iets anders dan de Almeerse natuur fotograferen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wijnands schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:29:
[...]
Aangezien alle instappers op SD lopen tegenwoordig zou ik je aanraden om zelf een blanko kaartje mee te nemen. Kan je thuis ';s terugkijken.
En met blanko wordt dan ook echt blanko bedoeld. Anders heb je grote kans dat je de nummering van de foto's in de camera gaat verstoren. Dus niet een kaartje met foto's van de ene naar de andere camera meenemen!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mental note... Dan ook maar even de oude Nikon D50 inpakken. Welliswaar maar 6 MP, maar daar heb ik nog steeds ontzettend goede foto's mee geschoten, waar ik ook vandaag nog trots op ben.

Haverkamp, jij schiet zeker Canon? Met Nikon heb ik dat nog nooit meegemaakt, terwijl ik echt wel eens een kaart van D50 naar D80 en terug naar D50 heb gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 27-09-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Prima Wijnands!
Hey Dick, misschien is het leuk om de D50 met mijn (4 megapixel) D2H te gaan vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dat wint de D50, want die heeft er 2 miljoen meer ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Anoniem: 176826 schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:41:
[...]

Mental note... Dan ook maar even de oude Nikon D50 inpakken. Welliswaar maar 6 MP, maar daar heb ik nog steeds ontzettend goede foto's mee geschoten, waar ik ook vandaag nog trots op ben.

Haverkamp, jij schiet zeker Canon? Met Nikon heb ik dat nog nooit meegemaakt, terwijl ik echt wel eens een kaart van D50 naar D80 en terug naar D50 heb gedaan.
Tja dat is een van de gebreken van een Canon, en dat is bij mij ook vaak de mist in gegaan. Canon's maken namelijk niet automatisch een unieke map aan per camera, ze dumpen het gewoon in de laatst gebruikte map, en dat kan rare fotonummering opleveren. Als je elke keer dat je de kaart in een andere camera gewoon handmatig de map verandered, zonder eerst een foto te maken, zou het goed moeten gaan. Op de wat oudere camera's (ik geloof DIGIC 2 en ouder, DIGIC 3 en 4 iig niet), kan je ook een eigen naam aan de map geven, op latere camera's is automatisch EOSxxxDyyy, waar xxx het typenummer is, dus 1D of 5D (zonder Mark zzz aanduiding), en yyy is mapnummer, beginnende bij 100 en optellend met 1, dus 100, 101, 102 etc. Volgens mij werkt het zo, weet het alleen zeker voor een 5D2, 1D3 en 1Ds2

Wel erg off-topic zo..... wanneer wordt de definitieve datum vastgesteld?

Flickr | Instagram

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste