Ik denk dat 10 oktober een goede kans maakt. Ik kan eventueel komen op de scooter, ov of met de auto.
Verwijderd
Ik mis het plaatje in de FP een beetje.... Ik zie alleen nog de inschrijflink. Ligt dat aan mij, aan mijn OS, mijn browser of hebben meer mensen daar last van?
Maar goed, voor mij wordt het wel bijna tijd om een keuze te gaan maken mbt dag en tijd, als we dit weekend willen gaan. Ik weet niet of jullie dat kennen, maar als ik geen plannen maak, worden die wel definitief voor mij gemaakt door vrouwlief....
Maar goed, voor mij wordt het wel bijna tijd om een keuze te gaan maken mbt dag en tijd, als we dit weekend willen gaan. Ik weet niet of jullie dat kennen, maar als ik geen plannen maak, worden die wel definitief voor mij gemaakt door vrouwlief....
De meeting-manager is down idd. Een andere meeting op een andere site kan ik ook niet meer zien.
De Meetmanager doet het bij mij ook niet. Maar zondag 10 oktober was (gebaseerd op laatste keer dat ik keer) inderdaad wel het meest op populair (20 pers.). Gevolgd door zaterdag 2 en 9 oktober (18 pers).
Als de meeting manager het vanavond weer doet zal ik een definitieve datum prikken. Waarbij ik de andere data wel in de gaten hou (in verband met het weer.)
Als de meeting manager het vanavond weer doet zal ik een definitieve datum prikken. Waarbij ik de andere data wel in de gaten hou (in verband met het weer.)
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Al geruime tijd heb ik met bepaalde mate interesse in fotografie en in vliegtuigen, het lijkt mij dus zeer leuk om de meeting bij te wonen.
Helaas komt mijn camera collectie niet verder dan een Canon PowerShot A560 en een Lumix DMC-FP1. Hoe ver kom ik met die toestellen? Ik hoef geen super mooie beelden te schieten en ga ik naar de meeting meer voor de gezelligheid.
Helaas komt mijn camera collectie niet verder dan een Canon PowerShot A560 en een Lumix DMC-FP1. Hoe ver kom ik met die toestellen? Ik hoef geen super mooie beelden te schieten en ga ik naar de meeting meer voor de gezelligheid.
Volgens mij hebben compacttoestellen (zoals jij hebt magnifor) vaak nog flinke zoomlenzen, dus qua mm's zi je wel goed. En anders kom je toch voor de gezellig?
Ja ik kom zowiezo voor de gezelligheid 
Maar hebben meer mensen ervaringen met compacttoestellen voor vliegtuigspotting? Is het nog een beetje te doen?
Maar hebben meer mensen ervaringen met compacttoestellen voor vliegtuigspotting? Is het nog een beetje te doen?
Ik kan de MM niet updaten, maar de 2e kan ik niet meer... Zodra de MM weer online is, zal ik het updaten.
Oke dan weet ik dat ook weer. Totaal nog geen verstand vanVerwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:39:
Ik denk dat een D2H niet bepaald maatgevend is voor hoe een reflex vast houdt

Aah tof dan kan ik voor mijzelf namelijk een aantal afwegingen maken. Wat voor functies wil ik er zeker op hebben en welke totaal niet. Zit al een lange tijd met het idee in mn hoofd maar nu moet het er toch maar eens echt van komenZandpad schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:00:
[...]
Je mag mijn D5000/D3000 wel in je handen hebben hoor. Komt voor een beginner meer op zn plek dan een D2H. Al hoewel dat ook mooi speelgoed is!
Inderdaad, goede tip! Die gaan we zeker meenemen!Wijnands schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:29:
Als het lukt om te komen wil ik die 35mm ook wel 's proberen.
[...]
Aangezien alle instappers op SD lopen tegenwoordig zou ik je aanraden om zelf een blanko kaartje mee te nemen. Kan je thuis ';s terugkijken.
Ben benieuwd welke data er definitief gekozen gaat worden met het oog op het weer. In principe maakt mij de dag niet zoveel uit aangezien ik met ingang van deze week niet meer de zaterdag werk
[ Voor 7% gewijzigd door Ibin op 27-09-2010 17:24 ]
Verwijderd
Dat komt meer door de very impressive bouw van de D2H hoorIbin schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:22:
Oke dan weet ik dat ook weer. Totaal nog geen verstand van
Als je wilt weten welke features je wel of niet wilt hebben dan weet ik eveneens niet of de D2H maatgevend is. De D2H heeft waarschijnlijk zoveel features dat je niet meer weet wat je wilt
Ongeveer alles behalve Liveview en FilmenVerwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:47:
[...]
Dat komt meer door de very impressive bouw van de D2H hoor
Als je wilt weten welke features je wel of niet wilt hebben dan weet ik eveneens niet of de D2H maatgevend is. De D2H heeft waarschijnlijk zoveel features dat je niet meer weet wat je wilt
Nee dat van de D2H was meer een grapje, maar de 35 1.8 gaat op verzoek mee
35 1.8 zit sowieso in mijn tas voor de backstage shotjes
Dat vindt mijn 100-400 niet leukVerwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:48:
In de regen is het ook leuk spotten anders, stuift al dat water zo gaaf op.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Of je neemt een Probrella, die heb ik voor mijn camera 

Ik had hem eens getest onder de douch (ja alleen getest...). Werkt dus prima bij regenbuien.

Ik had hem eens getest onder de douch (ja alleen getest...). Werkt dus prima bij regenbuien.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
Dickiedick opteert voor de variant Nikon D300 met Nikon 70-200 VR. Laat de regen maar komen. Mijn spullen kunnen er wel tegen.
Overigens ook wel eens met een plastic Sigma op mijn Nikon D50 in een fikse regenbui gestaan. Bleef ook gewoon werken, ondanks dat er officieel geen weathersealing op dat ding zit. Grootste probleem blijft de spetters op het frontelement, maar bij telelenzen heb je daarvoor gewoon een zonnekap die de regen ook goed buiten houd.
Overigens ook wel eens met een plastic Sigma op mijn Nikon D50 in een fikse regenbui gestaan. Bleef ook gewoon werken, ondanks dat er officieel geen weathersealing op dat ding zit. Grootste probleem blijft de spetters op het frontelement, maar bij telelenzen heb je daarvoor gewoon een zonnekap die de regen ook goed buiten houd.
Verwijderd
Als ik de keuze heb, ga ik voor een sleeve ipv een paraplu.Sir_Hendro schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:01:
Of je neemt een Probrella, die heb ik voor mijn camera
[afbeelding]
Daar wil de wind (met name bij Schiphol) nog wel eens omheen waaien.
Ziet er uit als 10/10 wat mij betreftMarc H schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:53:
Kunnen we een datum kiezen? in verband met het plannen van andere afspraken?
Ik wilde net zeggen: hoe hard waait het onder jouw douche?Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:53:
[...]
Als ik de keuze heb, ga ik voor een sleeve ipv een paraplu.
Daar wil de wind (met name bij Schiphol) nog wel eens omheen waaien.
This footer is intentionally left blank
Als ik de poll bekijk, is het wel duidelijk dat er één datum bovenuit springt waarop de meeste mensen kunnen. Daarom doe bij deze de datum officieel bepalen.
De meeting zal worden gehouden op 10 oktober 2010.
Ik ga nu ook gelijk de start post aanpassen.
De meeting zal worden gehouden op 10 oktober 2010.
Ik ga nu ook gelijk de start post aanpassen.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Heb hm in de agenda gezet 10:00 op 10-10-10
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Probeer er ook bij te zijn met een 40D en 70-200 f/4 IS, laat het nog definitief in dit topic weten als dat lukt.
(wilde eigenlijk de 10-22 en 17-55 thuis laten, tenzij iemand ze graag wil testen natuurlijk..)
(wilde eigenlijk de 10-22 en 17-55 thuis laten, tenzij iemand ze graag wil testen natuurlijk..)
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:41:
[...]
Mental note... Dan ook maar even de oude Nikon D50 inpakken. Welliswaar maar 6 MP, maar daar heb ik nog steeds ontzettend goede foto's mee geschoten, waar ik ook vandaag nog trots op ben.
Haverkamp, jij schiet zeker Canon? Met Nikon heb ik dat nog nooit meegemaakt, terwijl ik echt wel eens een kaart van D50 naar D80 en terug naar D50 heb gedaan.
10/10 om 10.00 staat genoteerd! We zijn erbij

Iemand die nog iets van een scanner meeneemt?
Dan kan ik dus niet

[ Voor 31% gewijzigd door aerofreak op 28-09-2010 19:02 ]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
10-10-10 @ 10:10 staat genoteerd.
Komt er nog iemand langs Apeldoorn?
Komt er nog iemand langs Apeldoorn?
[ Voor 16% gewijzigd door Zandpad op 28-09-2010 21:38 ]
Ik pak denk ik gewoon de trein, die spottersplek schijnt goed met het OV bereikbaar te zijn. Als er iemand langs Driebergen-Zeist (of misschien Utrecht-Centraal) komt met het OV is het misschien leuk om daar alvast af te spreken. Scheelt weer een saaie treinrit (al kwam ik op weg naar de Ardennenmeet wel een lieftallige jongedame tegen in de trein).
Met OV kom ik sowieso langs UC... Eens kijken wat dat kost.citruspers schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:46:
Ik pak denk ik gewoon de trein, die spottersplek schijnt goed met het OV bereikbaar te zijn. Als er iemand langs Driebergen-Zeist (of misschien Utrecht-Centraal) komt met het OV is het misschien leuk om daar alvast af te spreken. Scheelt weer een saaie treinrit (al kwam ik op weg naar de Ardennenmeet wel een lieftallige jongedame tegen in de trein).
Ja, Schiphol Plaza de bus naar de McDonald's nemen. Tweede of derde stop is het.citruspers schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:46:
Ik kom vanuit het Noorden. Omgeving Hoorn, maar als ik het zo bekijk komt het meerendeel daar niet vandaan. Wordt een vroegertje voor veel van jullie of niet?
Mochten we nou ook nog naar Schiphol Oost willen of veel van baan moeten switchen. Dan is het misschien een idee een kleine vergoeding achter te laten voor de chauffeurs
Mochten we nou ook nog naar Schiphol Oost willen of veel van baan moeten switchen. Dan is het misschien een idee een kleine vergoeding achter te laten voor de chauffeurs
[ Voor 11% gewijzigd door Ibin op 28-09-2010 23:05 ]
Volgens mij komt Gutteguttegut uit Hoorn....Ibin schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:00:
Ik kom vanuit het Noorden. Omgeving Hoorn, maar als ik het zo bekijk komt het meerendeel daar niet vandaan. Wordt een vroegertje voor veel van jullie of niet?![]()
Misschien kunnen we even een auto-inventarisatie maken. Mocht er genoeg plek zijn dan parkeer ik namelijk halverwege en rij verder met DickCAH mee. Mochten er autoproblemen zijn dan wil ik overwegen om zelf te rijden.
Hoi Hoi,
Ik heb mij ook maar eens ingeschreven (tevens mijn eerste bericht op tweakers). Lijkt me leuk eens kennis te maken. Ik volg namelijk al een tijdje de fotografie sectie.
Ik heb mij ook maar eens ingeschreven (tevens mijn eerste bericht op tweakers). Lijkt me leuk eens kennis te maken. Ik volg namelijk al een tijdje de fotografie sectie.
Nikon analoog en digitaal. Lenzen van 12mm tot 500mm. Van lichtsterkte 1.4 tot 4.5!
Ik heb in principe 2 plekken vrij op de route Soest-Schiphol.NickH schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:19:
Misschien kunnen we even een auto-inventarisatie maken. Mocht er genoeg plek zijn dan parkeer ik namelijk halverwege en rij verder met DickCAH mee. Mochten er autoproblemen zijn dan wil ik overwegen om zelf te rijden.
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Verwijderd
Vanaf midden zuid-holland heb ik nog 3 plekken vrij, nadat Nick er eentje heeft ingepikt.
Kan jij mij in Hilversum ophalen?SmithNL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:38:
[...]
Ik heb in principe 2 plekken vrij op de route Soest-Schiphol.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Ibin schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:00:
Ik kom vanuit het Noorden. Omgeving Hoorn, maar als ik het zo bekijk komt het meerendeel daar niet vandaan. Wordt een vroegertje voor veel van jullie of niet?![]()
Klopt helemaalG-Tus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:16:
[...]
Volgens mij komt Gutteguttegut uit Hoorn....
* Gutteguttegut gaat ff DM'en...
Verwijderd
Tof tof tof, ik ben erbij en neem mogelijk een niet-gotter mee als dat legaal is. Tevens ook mijn eerste meeting met GoT. Mijn meest geavanceerde spot-wapens zullen zijn: 40D met 70-200F4. Ben in onderhandelingen voor een 1.4 converter voor deze dag. 
Ik ken nog niemand van hier, maar beschik wel over een auto. Route is kort, maar misschien dat er iemand twijfelt en ik over de streep kan halen: Uithoorn naar Schiphol is mijn route. Let me know.
Ik ken nog niemand van hier, maar beschik wel over een auto. Route is kort, maar misschien dat er iemand twijfelt en ik over de streep kan halen: Uithoorn naar Schiphol is mijn route. Let me know.
* Ibin heeft een DM terug gestuurdGutteguttegut schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:52:
[...]
[...]
Klopt helemaal
* Gutteguttegut gaat ff DM'en...
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Schiphol/4058290 en dan even de 14 dagen voorspelling.
Van de week stond het cijfer op een magere drie en nu al op een zesje met maar 2mm regen
Verwijderd
De weerberichten durf ik eigenlijk pas voor 1 dag van te voren te bekijken. Daarvoor is het vaak zó afwijkend van de berichten. Kan ook haast niet anders, maar het kan dus nog van alles worden!
Ik ben overigens 10 min. van Schiphol af, dus ik kan in vergelijking met anderen waarschijnlijk nog een soort van uitslapen.
Of is er een vroege magische aftrap van de dag? Wie weet wil ik daar bij zijn.
Ik ben overigens 10 min. van Schiphol af, dus ik kan in vergelijking met anderen waarschijnlijk nog een soort van uitslapen.
Das waar. Ik dacht nog even de goede moet erin te houdenVerwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:08:
De weerberichten durf ik eigenlijk pas voor 1 dag van te voren te bekijken. Daarvoor is het vaak zó afwijkend van de berichten. Kan ook haast niet anders, maar het kan dus nog van alles worden!

Ik ben in ieder geval de afgesproken tijd aanwezig. Ik heb geen super camera zoals wel duidelijk is geworden uit dit topic
10-10? Hmm...
Nog steeds die plek bij de mac?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Wijnands schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:47:
10-10? Hmm...

10/10/10 om 10:00
Volgens mij alleen als verzamelpunt.... vanaf daar naar andere, betere spotterplekken denk ik....Wijnands schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:47:
10-10? Hmm...
Dat ligt natuurlijk ook aan het baangebruik.G-Tus schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:50:
[...]
Volgens mij alleen als verzamelpunt.... vanaf daar naar andere, betere spotterplekken denk ik....
Verwijderd
En de stand van de zon. 
Trouwens, ik zie net dat je za 9 /zo 10 bij Kamera-Express gratis je EOS kunt laten schoonmaken:
http://www.kamera-express.nl/Agenda.aspx
Die dag kun je ook lange lenzen bekijken en testen.
Trouwens, ik zie net dat je za 9 /zo 10 bij Kamera-Express gratis je EOS kunt laten schoonmaken:
wellicht dat ik op mijn fietsje mits lekker weer ook kom buurten
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Ik kom waarschijnlijk met een paar (G.O.T-loze) vrienden van me, al zullen we waarschijnlijk pas rond 11uur aankomen, is het mogelijk om iemand te sms'n zodat we weten waar iedereen staat?
Thnx!! Zal ik een collega blij mee makenVerwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:16:
En de stand van de zon.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Ik geloof dat Tyno de trekker is van deze meeting. Stuur hem even een DM en je krijgt vast zijn telefoonnummer wel, zodat je even een belletje kan doen om uit te zoeken waar we uithangen.Dorest0rm schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:50:
Ik kom waarschijnlijk met een paar (G.O.T-loze) vrienden van me, al zullen we waarschijnlijk pas rond 11uur aankomen, is het mogelijk om iemand te sms'n zodat we weten waar iedereen staat?
* Kaj. komt ook; altijd al eens wat mee willen doen, maar hier in de buurt zijn geen vliegvelden, laat staan interessante spottersplekken.
Ik neem mee:
Canon 1Ds MkII
Canon 40D
Canon 24-105 f/4 L IS USM
Canon 70-200 f/2.8 L IS USM
Canon 2.0x extender II
Statief en andere rommel.
Vasthouden van hardware enkel op vertoon van je WA-verzekering, uitzonderingen daargelaten.
Ik neem mee:
Canon 1Ds MkII
Canon 40D
Canon 24-105 f/4 L IS USM
Canon 70-200 f/2.8 L IS USM
Canon 2.0x extender II
Statief en andere rommel.
Vasthouden van hardware enkel op vertoon van je WA-verzekering, uitzonderingen daargelaten.
Verwijderd
Wat er mee gaat? Eh iets met lang glas vooral...
70-200 VR
2.0 TC
24-70 (Want ik kan gewoon niet zonder....)
Verder... eh, wat er aangevraagd wordt of zo.
70-200 VR
2.0 TC
24-70 (Want ik kan gewoon niet zonder....)
Verder... eh, wat er aangevraagd wordt of zo.
Ik geloof dat dat wel de meest makkelijke methode is. Stuur mij een DM, dan zal ik mijn contact gegevens terugsturen. Ik zal dan functioneren als aanspreekpunt.Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:26:
[...]
Ik geloof dat Tyno de trekker is van deze meeting. Stuur hem even een DM en je krijgt vast zijn telefoonnummer wel, zodat je even een belletje kan doen om uit te zoeken waar we uithangen.
Waarschijnlijk neem ik ook een niet GOT'ter mee. Als hij zondags zo vroeg uit zijn bed kan komen
Hey Dick, je brandde me in een ander topic nogal af omdat mij het 24-70 bereik niet zo interessant leek...zou ik op de meet jouw 24-70 dan eens mogen proberen?
Dat denk ik wel
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Verwijderd
Sorry. Maar ik word wat suf van de altijd weer opduikende discussie: 24-70 is een crap bereik op DX. Volgens mij loopt ZandPad hier lang genoeg rond om dat al een keer of 10 gezien te hebben.citruspers schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:20:
Hey Dick, je brandde me in een ander topic nogal af omdat mij het 24-70 bereik niet zo interessant leek...zou ik op de meet jouw 24-70 dan eens mogen proberen?
Mits WA verzekering etc, mag je die lens uiteraard lenen. Eh, als je maar enigzins vatbaar bent voor NAS, dan vraag ik me af of je dit wel wilt doen....
n.b. Er is nog een plekje in mijn auto ingepikt door het neefje van NickH, dus nu eventueel nog 2 plekjes vrij.
Onze planning is waarschijnlijk wat eerder beginnen dan 10 uur en dan rond 10 uur netjes bij de Mac melden. Voor ons wordt het niet erg laat, want ik heb in ieder geval nog andere activiteiten in de planning staan. Dus waarschijnlijk wordt uiterlijk 15:00 om naar huis te gaan.
Zoals DickCAH meldt gaat Zartok dus wél mee. Hij staat in de MM nog op rood voor die dag. (gevalletje laptop kapot en dus niet aan kunnen passen).
Ik ga er vanuit dat we rond 10u starten zoals eerder was besproken (i.t.t. de melding van Nutsys dat het "mooie" licht om 9u al ophoud). Tyno, kan je hier je licht op laten schijnen?
Ik ga er vanuit dat we rond 10u starten zoals eerder was besproken (i.t.t. de melding van Nutsys dat het "mooie" licht om 9u al ophoud). Tyno, kan je hier je licht op laten schijnen?
Ben uiteindelijk toch vrij dat weekend 
Alleen op een zondag he....daarover twijfel ik nog.....
Alleen op een zondag he....daarover twijfel ik nog.....
Verwijderd
Eventueel vroeger lijkt mij ook wel interessant. Zag vanmorgen ook weer een prachtige zonsopgang.
Nog foto's gemaakt op Schiphol rond dat tijdstip. (ondanks dat ik 15 min rijden van EHAM vandaan woon). Kunnen toch 2 tijden afspreken? 1 voor de vroege(re) vogels en de rest om 10:00?
(Al heb ik de dag ervoor een feest en 's avonds ook weer... zwaar leven).
Nog foto's gemaakt op Schiphol rond dat tijdstip. (ondanks dat ik 15 min rijden van EHAM vandaan woon). Kunnen toch 2 tijden afspreken? 1 voor de vroege(re) vogels en de rest om 10:00?
Hmm..schiphol is voor mij een kwartiertje rijden en volgens mij is de agenda nog best wel leeg...vliegtuigjes zijn toch wel leuk...
Ga me sowieso aanmelden...na het drama van de Ardennen meet waar ik, als organisateur, helaas niet bij kon zijn moet dit het toch wel gaan worden...
Gear staat in de sig m.u.v. de 18-105mm...die heeft een Segway ritje niet overleeft...
Ga me sowieso aanmelden...na het drama van de Ardennen meet waar ik, als organisateur, helaas niet bij kon zijn moet dit het toch wel gaan worden...
Gear staat in de sig m.u.v. de 18-105mm...die heeft een Segway ritje niet overleeft...
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
ot, Had je die meegegeven met meneer Heselden?Mike2k schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:32:
Vincere Per Belli
Nee, mijn lens is er toch nog iets beter aan toe
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
De starttijd van 10 uur staat er inderdaad omdat de meeting voor alle got-ers is. Waarschijnlijk als je hem nog vroeg pland dan haakt een gedeelte al af. Persoonlijk is het geen probleem om er vroeg te zijn, mijn huidige record staat op half 6 (leuk hoor die vrachttoestelen die om 6 uur al weer vertrekken).Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:23:
Kunnen toch 2 tijden afspreken? 1 voor de vroege(re) vogels en de rest om 10:00?
Ik ben het wel met Derice eens om een vroege en een normale starttijd te bepalen. Wat is een mooie "vroege"starttijd?, 7 of 8 uur.
Verwijderd
Ik ben ook wel in voor een vroege afspraak hoor! Ik woon in de buurt dus ben er met 20 minuten. Als we met een groep eerder afspreken dan is dat leuk voor extra denk ik?
Bij mij staat het nog steeds op de planning enzo, maar 7:30 ga ik niet halen ;-) Iets met vanuit Venlo moeten komen, oftewel minimaal 1,5 uur rijden. Zal rond 8 uur wegrijden. 10 uur is dus precies goed
Verwijderd
Ik vind 07.30 een mooie tijd, wil graag magie zien. Ik weet niet hoe het zit met eventueel anderen?
Misschien een detail, maar vertrekken er dan ook al grote kisten (denk 747)? Ik heb in het verleden ook wel eens een tijdje staan te kijken en een vertrekkende jumbojet is toch wel een stuk indrukwekkender dat het kleinere spul.
Verwijderd
Die komen juist vroeg in de ochtenduren allemaal binnen.
Vertrekken in de loop van de ochten/dag weer.
Check anders http://schiphol.duchtplanespotters.nl eens, daar kun je zien wat er komt en gaat.
Vertrekken in de loop van de ochten/dag weer.
Check anders http://schiphol.duchtplanespotters.nl eens, daar kun je zien wat er komt en gaat.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 14:11 ]
Verwijderd
7:30 voor de vroege groep en dan 10:00 bij de Mac voor een regroup vind ik best een leuk idee. Kunnen de vroegertjes ook nog lekker even een bakkie pleur scoren om weer wakker te worden na alle inspanningen...
Net nog even snel gekeken: SunRise op Stadtlohn is om 7:47 op 10 oktober.
Uiteraard wijkt schiphol daar een beetje vanaf, want Stadtlohn ligt net ten oosten van Schiphol, maar dat scheelt maar minuten. Dus je kunt wel om 6:00 afspreken, maar dan is het nog min of meer donker. Ik denk alleen dat het dan niet veel zin heeft om om 7:30 bij de Mac af te spreken, ik zou dan eerder zeggen spreek op die tijd af op de plek waar je wilt gaan spotten. Voor de meesten is 7:30 toch alleen met eigen vervoer te doen.
Uiteraard wijkt schiphol daar een beetje vanaf, want Stadtlohn ligt net ten oosten van Schiphol, maar dat scheelt maar minuten. Dus je kunt wel om 6:00 afspreken, maar dan is het nog min of meer donker. Ik denk alleen dat het dan niet veel zin heeft om om 7:30 bij de Mac af te spreken, ik zou dan eerder zeggen spreek op die tijd af op de plek waar je wilt gaan spotten. Voor de meesten is 7:30 toch alleen met eigen vervoer te doen.
7:56 in de Bilt, ietjes dichterbijVerwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:16:
7:30 voor de vroege groep en dan 10:00 bij de Mac voor een regroup vind ik best een leuk idee. Kunnen de vroegertjes ook nog lekker even een bakkie pleur scoren om weer wakker te worden na alle inspanningen...
http://home.hccnet.nl/v.d...chting/zonoponder2010.gif
Verwijderd
Tja, maar hoe weet je welke plek dat gaat worden?Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:16:
Ik denk alleen dat het dan niet veel zin heeft om om 7:30 bij de Mac af te spreken, ik zou dan eerder zeggen spreek op die tijd af op de plek waar je wilt gaan spotten. Voor de meesten is 7:30 toch alleen met eigen vervoer te doen.
Schiphol blijft Schiphol, 100% baangarantie heb je daar nooit.
We kunnen uiteraard de weersvoorspellingen in de gaten houden op zaterdag en dan een eventuele andere plek afspreken? Al ben je vanuit de MAC toch wel redelijk snel op een andere locatie (zeker op zondag ochtend om dat tijdstip.
Ik ben ook wel in voor de vroege starttijd... En zartok moet dan automatisch mee ivm. de rit met mij en DickCAH
7:30 is wel een mooie tijd, dat wordt 6:45 van huis. Qua weer ziet het er zondag ook wel goed uit.
Verwijderd
Voor nu wel ja. En er wordt wind vanuit het Oosten verwacht.
Dat wordt dan denk ik naar een mooie plek bij de 24 (als het zo blijft).
Zon recht op de neus van de vliegtuigen en (hopelijk) mooie achtergrond als ze de wielen aan de grond zetten.
-edit-
Wellicht interessant om zondag te spotten:
PH-OYI (ArkeFly 767, met Winglets) wordt woensdag afgeleverd. De PH-AHY gaat er diezelfde dag vandoor.
De OYI is de 1e Nederlands gestationeerde 767 met Winglets.
(geen idee nog of deze zondag ook voorbij komt vliegen).
Dat wordt dan denk ik naar een mooie plek bij de 24 (als het zo blijft).
Zon recht op de neus van de vliegtuigen en (hopelijk) mooie achtergrond als ze de wielen aan de grond zetten.
-edit-
Wellicht interessant om zondag te spotten:
PH-OYI (ArkeFly 767, met Winglets) wordt woensdag afgeleverd. De PH-AHY gaat er diezelfde dag vandoor.
De OYI is de 1e Nederlands gestationeerde 767 met Winglets.
(geen idee nog of deze zondag ook voorbij komt vliegen).
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 17:34 ]
Doen we ook nog aan naambordjes oid...?
Ja, en aluhoedjes voor de chemtrails.

Verwijderd
Op Schiphol en in de directe omgeving loop je niet zo veel risico. Om efficient te verspreiden, is het namelijk noodzakelijk dat ze op een beetje hoogte zitten, toch al snel boven de 500 meter. Daarnaast sproeien ze normaal zowiezo niet al te laag. Dit omdat het risico dan te groot is dat ze gepakt worden/de domme bevolking wakker wordt.Chemtrails: hoe ze het doen
Een vliegtuigmonteur vertelt
"Om redenen die je zult begrijpen als je dit leest, kan ik mijn identiteit niet prijsgeven. Ik ben een vliegtuigmonteur voor een grote vliegtuigmaatschappij. Ik werk aan één van onze onderhoudsbases in een grote luchthaven. Ik heb wat informatie ontdekt die je wel belangrijk zult vinden.
Eerst moet ik je iets vertellen over de "pik-orde" onder monteurs. Het is van belang voor mijn verhaal en het onderwerp waarin je je hebt verdiept.
Monteurs werken graag aan drie dingen. Aan de luchtvaartelektronica, de motoren en de vluchtcontrolesystemen. De monteurs die werken aan deze systemen ziet men als hoofd van de "pik-orde". Daarna komen de monteurs die werken aan de hydraulische en airconditioningssystemen. Dan komen degenen die werken aan de combuis en andere niet-essentiële systemen. Maar helemaal onderaan de lijst staan de monteurs die werken aan de afval-afvoerpijpen. Geen enkele monteur wil werken aan de pompen, tanks en pijpen die gebruikt worden om het afval op te slaan van de toiletten.
Maar op elke luchthaven waar ik heb gewerkt zijn er altijd 2 of 3 monteurs die vrijwillig werken aan de toiletsystemen. De andere monteurs zijn blij het hen te laten doen. Daarom zul je slechts 2 of 3 monteurs hebben die werken aan deze systemen op elke luchthaven. Niemand besteedt veel aandacht aan deze jongens en geen enkele monteur maakt contact met andere monteurs die alleen aan de afvalsystemen werken. Eigenlijk heb ik nooit over deze gang van zaken nagedacht tot afgelopen maand.
Zoals vele luchtmaatschappijen hebben we wederzijdse overeenkomsten met de andere luchtmaatschappijen die gebruik maken van deze luchthaven. Als ze een probleem hebben met een vliegtuig zal één van onze monteurs ermee aan de slag gaan. Hetzelfde geldt andersom; als één van onze vliegtuigen een probleem heeft op een luchthaven waar de andere luchtmaatschappij een onderhoudsstation heeft, zullen zij ons vliegtuig maken.
Op een dag afgelopen maand werd ik geroepen vanuit ons station om te werken aan een vliegtuig van een andere maatschappij. Toen ik de oproep kreeg, wist de verzender ervan niet wat het probleem was. Toen ik bij het vliegtuig was, kwam ik erachter dat het probleem zat in het afvalafvoersysteem. Ik kon niets anders doen dan erin te kruipen en het probleem te verhelpen. Toen ik in de ruimte kwam, realiseerde ik me dat er iets niet klopte. Er waren meer tanks, pompen en pijpen dan er zouden moeten zijn. Eerst dacht ik dat het systeem was veranderd. Het was 10 jaar geleden dat ik aan zoiets gewerkt had. Toen ik het probleem probeerde te vinden, ontdekte ik al snel de extra pijpen en tanks die niet aangesloten waren aan het afvalafvoersysteem. Ik had dit net ontdekt, toen een andere monteur van mijn maatschappij eraan kwam. Het was één van deze monteurs die normaal aan deze systemen werken. Ik liet de klus gelaten over aan hem. Toen ik wegging vroeg ik hem over de extra uitrusting. Hij zei me dat ik me moest bemoeien over mijn eind van het vliegtuig en hem laten bemoeien met zijn deel!"
De volgende dag was ik op de computer van de maatschappij om een schema van de verbindingen op te zoeken. Terwijl ik daar was, besloot ik om de extra uitrusting op te zoeken die ik had gevonden. Tot mijn verbazing lieten de handleidingen niets zien van de extra uitrusting die ik met eigen ogen had gezien de vorige dag. Ik dook zelfs in de fabrieksbestanden en vond nog steeds niets. Nu was ik echt vastbesloten om uit te vinden wat die uitrusting deed.
De volgende week hadden we drie van onze vliegtuigen in onze hoofdhal voor periodieke inspectie. Er klimmen technici over het hele vliegtuig tijdens deze inspecties. Ik had zojuist mijn werk beëindigd en ik besloot om een kijkje te nemen bij het afvalsysteem van één van onze vliegtuigen. Met alle technici overal bedacht ik dat niemand een extra mannetje zou opmerken op het vliegtuig. Vrijwel zeker had het vliegtuig wat ik koos de extra uitrusting!
Ik begon om het systeem van pijpen, pompen en tanks na te gaan. Ik vond iets wat leek op een controle-unit voor het systeem. Het een standaard luchtvaartelektronica control box, maar het had geen enkel merkteken. Ik kon de bedrading van de box naar de pompen en kleppen herleiden maar er zaten geen control circuits in de unit. De enige draden die in de unit zaten, was een stroomkabel naar de hoofdstroomkabel van het vliegtuig.
Het systeem had 1 grote en 2 kleinere tanks. Het was moeilijk te zeggen in de krappe ruimte, maar het zag ernaar uit dat de grote tank 1300 liter kon bevatten. De tanks waren verbonden met een vulklep en een leegklep dat langs de romp liep, net achter de leegklep voor het afvalsysteem. Toen ik naar deze verbinding kon kijken onder het vliegtuig, zag ik dat het handig verborgen was achter een paneel onder het paneel dat gebruikt werd om de afvalafvoer aan te sturen.
Ik begon met het herleiden van de buizen van de pompen. Deze pijpen leidden tot een netwerk van kleine pijpen, die eindigden in de achterranden van de vleugels en horizontale stabilisators. Als je goed kijkt naar de vliegtuigen van een groot vliegtuig, zie je een groep buizen, ongeveer zo dik als je vinger, die komt van de achterranden van de vleugeloppervlakken. Dit zijn de statische ontladingsbuizen. Ze worden gebruikt om de statische electriciteit af te voeren dat opgebouwd wordt op een vliegtuig tijdens de vlucht. Ik ontdekte dat de pijpen van dit eigenaardige systeem leidden tot elk van 1 van 3 van deze statische ontladingsbuizen. Deze buizen zijn "uitgehold" om dat wat ook door deze pijpen stroomt te ontladen door deze nepbuizen.
Terwijl ik op de vleugel zat, zag één van de managers mij. Hij beval me de hal uit te gaan, zei dat mijn werk erop zat en ik niet geautoriseerd was voor overwerk.
De volgende dagen had ik het erg druk en ik had geen tijd om mijn onderzoek voort te zetten. Laat op een middag, twee dagen na mijn ontdekking, werk ik geroepen om een motortemperatuursensor te vervangen op een vliegtuig dat over twee uur zou vertrekken. Ik handelde de klus af en dook in de papieren.
Ongeveer 30 minuten later werd ik gepaged om de hoofdmanager te zien. Toen ik in zijn kantoor kwam, kwam ik erachter dat onze vakbondsvertegenwoordiger en twee anderen die ik niet kende op mij wachtten. Hij vertelde me dat er een ernstig probleem was geconstateerd. Hij zei dat ik opgeschreven was en geschorst voor het inleveren van vals papierwerk. Hij overhandigde mij een officieel document, dat stelde dat ik een vals rapport had ingediend over de motortemperatuursensor die ik een paar uur eerder had ingebouwd. Ik was verslagen en begon te protesteren. Ik vertelde hun dat dit belachelijk was en dat ik dit werk wel gedaan had. De vakbondsvertegenwoordiger sprak toen en stelde voor dat we een kijkje zouden nemen bij het vliegtuig om te zien of we het allemaal konden ophelderen. Toen vroeg ik wie de andere twee mannen waren. De hoofdmanager zei me dat ze vliegtuigveiligheidsinspecteurs waren, maar gaf hun namen niet.
We gingen naar het vliegtuig, die in de lucht had moeten zijn, maar geparkeerd was op onze onderhoudsstelling. We openden de motorkap en de vakbondsvertegenwoordiger trok aan de sensor. Hij controleerde het serienummer en vertelde iedereen dat het het oude instrument was. Toen gingen we naar de afdeling van de onderdelen en kwamen terug in de stelling. De vakbondsvertegenwoordiger keek mijn rapport na en trok van de stelling een verzegelde box. Hij opende de box en haalde de motortemperatuursensor eruit van die ik geïnstalleerd had. Ik werd verteld dat ik een week geschorst was zonder betaling en onmiddellijk te verdwijnen.
Ik zat de eerste dag thuis, me afvragend waar ik verdorie in was beland. Die avond ontving ik een telefoontje. De stem vertelde me "Nu weet je wat er gebeurt met technici die hun neus steken in zaken die hun niets aangaan. De volgende keer dat je weer werkt aan systemen die niet voor jou bestemd zijn zul je je baan verliezen. Maar omdat ik in een goeie bui ben, geloof ik dat je weer snel aan het werk kunt gaan" KLIK. Weer moest ik mezelf van de vloer rapen. Ik legde het verband met dat wat was gebeurd, dat dat direct te maken had met mijn herleiden van de eigenaardige pijpen. De volgende morgen belde de hoofdmanager mij. Hij zei dat door mijn uitstekend werk in het verleden de schorsing werd beperkt tot één dag en dat ik me onmiddellijk weer op mijn werk moest melden. Het enige waar ik aan dacht, was wat ze probeerden te verbergen en wie ZE waren.
Die dag op het werk ging voorbij alsof er niets was gebeurt. Niemand van de andere monteurs noemde de schorsing en mijn vakbondsvertegenwoordiger zei me er niet over te praten. Die avond logde ik in op het Internet om enkele antwoorden te vinden. Ik wist niet meer hoe ik er kwam, maar ik belandde aan op jouw site. Toen viel alles als een puzzel op zijn plaats. Maar de volgende morgen vond ik een notitie in mijn afgesloten kluis. Er stond op: "Nieuwsgierigheid kan je fataal worden. Kijk niet op internetsites die jouw niets aangaan."
Nou, dat was het dan. ZE houden me in de gaten.
Nou, je weet al wat ze doen. Ik weet niet wat ze sproeien, maar ik kan je wel vertellen hoe ze het doen. Ik vermoed dat ze de "honey trucks" gebruiken. Dit zijn de vrachtwagens die het afval legen van de afvaltanks van de toiletten. De luchtmaatschappijen besteden deze taak meestal uit en niemand komt in de buurt van deze vrachtwagens. Wie wil naast een vrachtwagen staan vol met sch--? Terwijl deze jongens de afvaltanks legen, vullen ze de tanks van het sproei-systeem. Ze kennen de vliegroute van de vliegtuigen, zodat ze waarschijnlijk de controleunit programmeren om te sproeien totdat na een tijdje het vliegtuig een bepaalde hoogte heeft bereikt. De sproei-openingen in de valse statische buizen zijn zo klein, dat niemand in het vliegtuig iets kan zien.
Moge God ons allemaal helpen, Een bezorgde burger"
Bron: www.anomalies-unlimited.com/
Vertaling: Webvlinder
Rain Sleeves en de Probella die een aantal pagina's terug werden gepost : Niet alleen voor je camera, maar ook voor jezelf 
/EDIT : LOL @ hieronder
/EDIT : LOL @ hieronder

[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 05-10-2010 11:25 ]
Is één van jullie ook zojuist gebeld door een naamloze persoon na het lezen van het bericht van DickCAH? Er werd alleen gesproken "Nieuwsgierigheid kan je fataal worden. Kijk niet in topics die jou niets aangaan."
Ik werd net wel gebeld door een duister figuur, die heel graag wilde weten wie de kaas nou gesneden heeft....:+
Geniaaaaaale quote!!!!
Overigens kan ik er helaas niet bij zijn. Ik moet de avond/nacht ervoor voor de baas op pad dus ik kom wel op schiphol, maar niet op de tijden dat jullie er zijn. Veel plezier allemaal!
Overigens kan ik er helaas niet bij zijn. Ik moet de avond/nacht ervoor voor de baas op pad dus ik kom wel op schiphol, maar niet op de tijden dat jullie er zijn. Veel plezier allemaal!
Ik ben maar even gaan googlen om te kijken wat die chemtrails zijn maar dit is wel heel erg: http://www.niburu.nl/index.php?articleID=23579
Maar ik kom ook definitief niet zondag (had me wel nog niet opgegeven maar toch), als het op zaterdag was had ik zeker gekomen maar zondag hou ik liever vrij.
Kan iemand die mensen uitleggen dat dat wolken zijn en dat Nederland ook al last had van veel bewolking voordat de vliegtuigen uitgevonden waren...Mensen die naar Nederland reizen verbazen zich over de grijze deken die zich geregeld boven onze hoofden bevindt.
Maar ik kom ook definitief niet zondag (had me wel nog niet opgegeven maar toch), als het op zaterdag was had ik zeker gekomen maar zondag hou ik liever vrij.
tussen 7 en 8 is mij wat te vroeg voor de zondag, ik ben er samen met iemand om 10 uur. Maar weet iemand die daar bekend is wat het adres is van die Mac ivm de tomtom???
EHAM ATC Approach & Tower, nummer 2 en 3 van boven 
* Even openen in windows media player
http://www.liveatc.net/feedindex.php?type=international
* Even openen in windows media player
http://www.liveatc.net/feedindex.php?type=international
[ Voor 16% gewijzigd door Ibin op 05-10-2010 20:41 ]
* Marc H baalt
Er is iets tussen gekomen, en ik kan komende zondag helaas niet.
Er is iets tussen gekomen, en ik kan komende zondag helaas niet.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Jammer..sapphire schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:50:
Nu moet ik nog langer wachten op mn batterijhouder
...of heb je hm al weg gegooit?
wtf.. waarom zo giga vroeg?
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Wat is er nou leuker dan vroeg uit je bed komen en als een zombie in de trein zitten? 
Ik heb geen idee, maar het idee is om 10 uur (10:10 10/10/10 te verzamelen geloof ik?
Voor de mensen die met het OV gaan: zoals al gemeld heeft de NS dan een testdag en moet je vaker overstappen en dergelijke.
Ik heb geen idee, maar het idee is om 10 uur (10:10 10/10/10 te verzamelen geloof ik?
Voor de mensen die met het OV gaan: zoals al gemeld heeft de NS dan een testdag en moet je vaker overstappen en dergelijke.