The birds turned into The Flying Dutchmen!
ah ok.. maarja ik was dus van plan om op de fiets te komen gezien het voor mij zeer goed fietsen is.. ik ga er iig over nadenken die vroegte..Gutteguttegut schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 00:26:
Nou...om die tijd is (als het mee zit) de zon nog niet wakker...en als hij dan wel wakker wordt (en het dus een beetje meezit) kun je erg mooie platen schieten
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Volgens mij voor degenen die willen al vroeger (7:30) en dan om 10:00 zoals al besproken bij de mac. Je kan dus zelf kiezen.Phehistyr schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:12:
Gaat het nu toch een hele vroege meeting worden (ipv om 10:00)? In dat geval haak ik af, ik wil nog wel íets van dat feestje de avond ervoor meekrijgen ...
Fixedcitruspers schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 00:24:
Wat is er nou leuker dan vroeg uit je bed komen en als een zombie in de trein zitten?in de auto wakker worden
Oh en ehh iets met "Gij zult alles opzij zetten om op de GoT FG meetings te kunnen komen! Ook feestjes!"
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Hahaha ik vind jou ook liefPhehistyr schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:55:
Tja, dit zal de vierde meeting worden voor mij van dit jaar. Dat feestje is een vijfjaarlijkse reunië waar ik nog nooit bij ben geweest. Dusseh, je ken de pot op Nero

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Je zorgt wel dat je er dit keer zelf ook komt? Niet dat we 4 uur moeten wachten op de mensen die met jou mee moeten rijden....nero355 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:45:
[...]
Fixed
Oh en ehh iets met "Gij zult alles opzij zetten om op de GoT FG meetings te kunnen komen! Ook feestjes!"
- Ik en Menno hebben dezelfde opvattingen over uitslapenG-Tus schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:59:
Je zorgt wel dat je er dit keer zelf ook komt? Niet dat we 4 uur moeten wachten op de mensen die met jou mee moeten rijden....Ardennen telt niet, want daar was geen organisatie
![]()
- Onderweg had ik opeens een lekkende benzine vulpijp ... dat is niet leuk kan ik je vertellen!
- Ardennen telt wel
This footer is intentionally left blank
Het officiële begin van meeting zal zijn om 10:00.
Een aantal vroege vogels zal zich verzamelen om 7:30 om de zonsopkomst vast te leggen. Voor wie dit te vroeg vind (of het niet kan redden qua vervoer), die kan vanaf 10 uur met de officiële groep mee.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Verwijderd
Dit met het oog op wellicht direct bij een baan te kunnen afspreken?
Voordat je van de mac naar bijv. de Polderbaan of Kaagbaan bent (+ lopen naar een goede spot voor foto's) ben je al snel ~20-30 min kwijt, waarin de lucht erg mooi kan kleuren. Zonde als je dat nou dan net vanuit de auto moet zien.
't is maar een idee.
Feel free to burn it to the ground.
Waarvan akte edelachtbare!nero355 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:02:
- Ik en Menno hebben dezelfde opvattingen over uitslapen
Dat was niet "the finest hour" van een bepaald bekend Japans automerk nee- Onderweg had ik opeens een lekkende benzine vulpijp ... dat is niet leuk kan ik je vertellen!
Op tijd = op tijd- Ardennen telt wel
Ik zit overigens met een scriptie en een deadline. Ook boeien vliegtuigen me niet. Ben voor een gerse "natuur"-meet in één of ander bos best in.
En met natuur bedoel ik niet met je nakende hol gillend getooid met een camera om je nek over één of ander strand rennen heh
[ Voor 24% gewijzigd door mennovanw op 06-10-2010 13:38 ]
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Verwijderd
[spuit elf modus] Maar het was mijn idee om vroeg te beginnen ben ik bang, dus ik vind dat ik er toch nog wat van mag/moet zeggen...Phehistyr schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:12:
Gaat het nu toch een hele vroege meeting worden (ipv om 10:00)? In dat geval haak ik af, ik wil nog wel íets van dat feestje de avond ervoor meekrijgen ...
Mijn idee was: standaard meet tijd is 10:00 bij de Mac, maar voor de vroege vogels is het wel een idee om een stuk vroeger (7:30 was mijn voorstel) af te spreken, om het magische licht van Nutsys niet te missen.
Als we echt om 7:30 bij de mac staan, is er volgens mij niets aan de hand. Iemand gaf aan dat SR om 7:56 in de bilt is. Voor schiphol is dat dan dus iets van 8:00. Als je ongeveer 20 minuten er over doet om ergens te komen, is dat dus goed te doen, tenminste als iedereen er ook echt om 7:30 is.
[/spuit elf modus]
10:10 Officiële meet
07:30 Mensen die lekker vroeg uit bed willen
dat zou 5 uur voor mij zijn ^^ toch maar niet denk ik. Hoop ik wel dat degenen die wel gaan zo'n zelfde zonsondergang hebben als vanmorgen in Venlo. Damn, die was echt prachtigNickH schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:27:
tl;dr:
10:10 Officiële meet
07:30 Mensen die lekker vroeg uit bed willen
Aanwezigen bij de Ardennenmeet hebben gemerkt dat, ondanks de grootspraak over vroeg opstaan, bijna iedereen tot 11 uur bleef slapen, op enkele allnighters na
AMEN! to that! Maar wie weet kom ik alsnog in een gekke bui wat eerder... gok van niet maar er is altijd die 1% hécitruspers schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:36:
Ik blijf lekker in m'n nest liggen, ik zie jullie om 10 uur wel
En die allnighters misselijk worden in de auto wegens een slaap tekort en te weinig voedselAanwezigen bij de Ardennenmeet hebben gemerkt dat, ondanks de grootspraak over vroeg opstaan, bijna iedereen tot 11 uur bleef slapen, op enkele allnighters na
3x LOLmennovanw schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:35:
Waarvan akte edelachtbare!
Op tijd = op tijd
offtopic:
En met natuur bedoel ik niet met je nakende hol gillend getooid met een camera om je nek over één of ander strand rennen heh
Verwijderd
True, maar de lucht kleurt vaak erg mooi net vóór dat de zon opkomt en net ná dat de zon is onder gegaan.Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:46:
[...]
[spuit elf modus] Voor schiphol is dat dan dus iets van 8:00. Als je ongeveer 20 minuten er over doet om ergens te komen, is dat dus goed te doen, tenminste als iedereen er ook echt om 7:30 is.
\[/spuit elf modus]
Uhm... je hebt gelezen wat je hebt intikt?TranceSetter schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:33:
[...]
Hoop ik wel dat degenen die wel gaan zo'n zelfde zonsondergang hebben als vanmorgen in Venlo. Damn, die was echt prachtig
Zondondergang vanmorgen in Venlo.... wtf?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 16:13 ]
I can't wait to shoot!
Ik lees niet wat ik typVerwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:11:
[...]
True, maar de lucht kleurt vaak erg mooi net vóór dat de zon opkomt en net ná dat de zon is onder gegaan.
[...]
Uhm... je hebt gelezen wat je hebt intikt?
Zondondergang vanmorgen in Venlo.... wtf?
Ik heb er de datum 07-01 toegevoegd, iedereen die van plan is om om 7:30 al te komen, vul bij deze data dan even "ja" in. Dan kunnen we zien wie er allemaal om 7:30 willen komen. En mensen die om 10:00 komen hoeven niets te doen.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Verwijderd
Niets is zo veranderlijk als het weer, we wachten het gewoon af.
als ik het goed begrijp spreken we om 10 uur bij deze mac af? Ik kom op de fiets vanuit Haarlem.. nog meer malloten op de fiets?
statief is denk ik niet handig.. of wel?
Verwijderd
Ik fiets wel eens naar Schiphol (45 min tot Schiphol Oost, en dan wat er nog bij komt naar andere spots).
Ga ik zondag niet doen.
Statief heb ik zelf nog nooit gebruikt bij Schiphol.
Zie er ook niet heel vaal lui mee staan, het is maar net wat je voorkeur is.
Ik vind persoonlijk dat ik dan teveel bewegingsvrijheid inlever.
Nou als dat zo door gaat is sfeer al fantastisch om 7:30, mocht het geen goed foto klimaat zijn!NickH schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:50:
DickCAH, Zartok en ik zijn er om 7:30 al, mist er ook wat andere komen opdagen natuurlijk, maar zo te zien zit dat wel goed
Zie dat jullie 10-10-2010 een meeting vliegtuig spotten doen bij Schiphol. Kom die dag toevallig aan bij Schiphol! weet niet of jullie rond 14:10 daar nog zijn maar kom met een Airbus A320 aan vlucht nummer 434 British Airways aankomst tijd volgens planning is dus 14:10. Zou leuk zijn een foto te zien van de landing op Schiphol. Of eventueel toe ge mailt te krijgen!
Groeten Sven
Better to burn out, than fade away
Verwijderd
Huh? Begrijp ik het nu goed dat je zo veel mist wilt gaan verspreiden dat er vanzelf andere mensen op willen komen dagen? Als je die mist met de auto wilt veroorzaken, mag je lekker met je eigen auto gaan....NickH schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:50:
DickCAH, Zartok en ik zijn er om 7:30 al, mist er ook wat andere komen opdagen natuurlijk, maar zo te zien zit dat wel goed
(n.b. meeting manager aangepast... Nu ook om 7:30 op de pre-meet aanwezig.)
(n.b. houtje-touwtje manier van aanpassen vind ik dan wel weer goed gevonden.)
Vanwege de winterdienstregeling test, kunnen Citruspers en ik pas vanaf 10.22 op schiphol zijn
Gaat er nog een Pentaxiaan met wat langer glas mee? 135mm is niet ideaal denk ik zo (ook niet op crop). Maar ik wil toch wel eens kijken of ik wat mooie shots kan maken.
Ik zal mijn statief ook meenemen. En ik twijfel nog over 7:30. Zal 'm waarschijnlijk niet gaan worden...
Wordt aan gewerkt.G-Tus schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:57:
Wel een hoog Nikon gehalte..... das dan weer jammer....![]()
[ Voor 47% gewijzigd door -Mous- op 07-10-2010 14:39 ]
Als je iets doet, doe het dan goed.
Ging dat over mijn bericht?NickH schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:33:
Pff, talk about breed uitmeten van een spelvaut zeg
Nee, die van DickCAH, G-Tus en Powerup.

Denk het wel, is het handigst verzamelpunt.Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:36:
Ik ben er bij hoor. MM is geupdate. 07.30 uur is ook bij mac?
Ik kom misschien nog met een Pentax K7 i.c.m 50-200 lens-Mous- schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:35:
Aangemeld
Gaat er nog een Pentaxiaan met wat langer glas mee? 135mm is niet ideaal denk ik zo (ook niet op crop). Maar ik wil toch wel eens kijken of ik wat mooie shots kan maken.
Ik zal mijn statief ook meenemen. En ik twijfel nog over 7:30. Zal 'm waarschijnlijk niet gaan worden...
[...]
Wordt aan gewerkt.
Ik moet wel even kijken, we kunnen niet met de auto omdat de A6/A1 opengebroken licht, dus moeten we kijken hoe we daar gaan komen met het OV.
Edit; Waarschijnlijk zijn een vriend van me en ik daar rond 10 uur, zijn alle andere spottersplekken ook bereikbaar met het OV, is het mogelijk dat wij dan vanaf de Mac meerijden naar de spottersplek?
[ Voor 26% gewijzigd door Dorest0rm op 07-10-2010 16:44 ]
Verwijderd
Het is/was de bedoeling om juist bij de Mac te verzamelen zodat mensen die met het OV komen met auto's mee kunnen.Dorest0rm schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:17:
[...]
Edit; Waarschijnlijk zijn een vriend van me en ik daar rond 10 uur, zijn alle andere spottersplekken ook bereikbaar met het OV, is het mogelijk dat wij dan vanaf de Mac meerijden naar de spottersplek?
Hoe kom je met het OV bij de Mac? (Halte: Loevesteinse dwarsweg)
Voor de meeting van 07:30:
Vanaf Schiphol Centrum/Plaza:
07:08 bus 197 ri. amsterdam (07:18)
07:13 bus 199 ri. amsterdam zuid (07:22)
07:18 bus 195 ri. amsterdam lelylaan (07:27)
Daarna ben je echt te laat, de zon wacht niet.
Voor de meeting van 10:00:
Vanaf Schiphol Centrum/Plaza:
09:39 bus 197 ri. amsterdam (09:48)
09:43 bus 199 ri. amsterdam zuid (09:52)
09:48 bus 195 ri. amsterdam lelylaan (09:57)
09:53 bus 197 ri. amsterdam (10:03)
09:58 bus 193 ri. Zuideinde (10:07)
10:01 bus 192 ri. sloterdijk (10:10)
10:02 bus 300 ri. amsterdam (10:14) - halte Schiphol Noord + 4 min lopen naar de mac.
Ben je later, dan mag je zelf op 9292ov.nl je busreis uitzoeken.
Mocht het de kaagbaan worden waar we heen gaan, dat is te bereiken met de bus via halte "Aalsmeerderweg, Rozenburg". De rest wordt wat lastiger met het OV.
Better to burn out, than fade away
Verwijderd
Als ie komt. Heb nog niet gelezen of dat zeker is (of ik heb er overheen gelezen).nero355 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:24:
nustys neemt een busje of vrachtwagen mee dus komt goed
Ik zal aankomende zondag wel weer rond een uurtje of 2 uur richting huis gaan (nog andere afspraken).
p.s. wees niet bang, canon is bij mij goed vertegenwoordig.
[ Voor 9% gewijzigd door Tyno op 07-10-2010 20:07 ]
De tweaker in kwestie neemt die vouwfiets deze keer niet mee, al twijfel ik wel. Ideetje misschien?Tyno schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:03:
Aanstaande zondag kom ik ook met de auto, dus voor het transport rond Schiphol kan ik wel een aantal mensen hebben (bij de Hogeveluwe meet had zat mijn auto vol met nog 4 tweakers + gear en vouwfiets).
Ik zal aankomende zondag wel weer rond een uurtje of 2 uur richting huis gaan (nog andere afspraken).
p.s. wees niet bang, canon is bij mij goed vertegenwoordig.
Ik weet het nog steeds niet zeker.Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:18:
[...]
Als ie komt. Heb nog niet gelezen of dat zeker is (of ik heb er overheen gelezen).
Er kan er hoogstens 1 meerijden.
Ter info;
-Om 0730 gaat de tweede baan open om de inbound-piek op te vangen ( Garuda komt meestal om die tijd binnen )
-Tussen 1000 en 1130 is er een mooie outbound piek bezig met veel heavies die weggaan.
-Als het laat wordt; het panorammaterras is nog open tot 2000, kan je mooie nightshots maken.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Ibin op 09-10-2010 13:09 ]
En is dat positief?Ibin schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:06:
Kheb zo'n vermoeden dat het morgen rond deze tijd 36L voor takeoff en 06 voor landing gaat worden

Gaat zeker goedkomen
GezondheidIbin schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:06:
Kheb zo'n vermoeden dat het net zoals vandaag rond deze tijd 36L voor takeoff en 06 voor landing gaat worden
Het schijnt dat er morgen aan zee een vrij krachtige oostelijke wind zal staan. Ben benieuwd in hoeverre we die 'krachtige' wind zullen merken op EHAM.
[ Voor 11% gewijzigd door Ibin op 09-10-2010 18:01 ]
't Is morgen een beetje lastig met OV (en dat wintergebeuren etc), dus ik ben morgen ook met de auto.
Weer een Canon erbijG-Tus schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:57:
[...]
een hoog Nikon gehalte..... das dan weer jammer....[/small]
Net nog effe vlug aangemeld...
Ik breng mee:
Canon 40D (300D laat ik thuis
Sigma 50-500 OS HSM etc bla enz
Sigma 2,0 extender
Sigma 17-70
Canon 50mm 1.8 (wie niet ? :L)
hoop CF kaartjes en nog wat accuwerk en andere accessoires....
Oja, scannert en Zenitsa kijkert gaan mee en de Blackberry om Scramble te volgen... Spotten zoals t hoort !
Overigens kom ik met den heiligen koe... dus vanaf de Mac kan ik 3 man meeslepen als t moet. Kan ik alleen mijn tas niet meer op zijn eigen plek neerleggen maar dat zien we dan wel weer

Als het 06 landen wordt moeten we even kijken waar we al die auto's neerprakken om geen geneuzel met de heren van de KMAR en de Touaregs te krijgen, maar persoonlijk ben ik voor het fietspad bij de baankop, voor de foto's. (Zullen rond 07:45 evengoed wel aardig de interesse van de KMAR krijgen, want welk stel debielen gaat er in zo'n groep bij de baan staan op dat tijdstip

Ik denk bij A parkeren en dan heel braaf naar B toe lopen...
A -> B
[ Voor 45% gewijzigd door Gulf_5 op 09-10-2010 22:15 ]
iets met foto's...
Als je iets doet, doe het dan goed.
Deze Canonian is er klaar voor.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Gulf_5 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:00:
[...]
(Zullen rond 07:45 evengoed wel aardig de interesse van de KMAR krijgen, want welk stel debielen gaat er in zo'n groep bij de baan staan op dat tijdstip)
Alle spullen staan klaar, tot morgen enzo

P.s. ik ben te herkennen aan een oranje werkjas en een gecamoufleerde lens (ik weet dat die twee dingen niet helemaal bij elkaar passen
Ach, midden in de nacht met een stel GoT'ers voor een olieraffinaderijstaan gaat ook prima!

ja en midden in de nacht boven op een theater ookcamelrulez schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 23:16:
@Gulf_5:
Ach, midden in de nacht met een stel GoT'ers voor een olieraffinaderijstaan gaat ook prima!

Mijn tas staat ook klaar, met volle accu's en lege CF'jes.
Ik ben te herkennen aan een grijze NorthFace Windstopper en een vrij forse lens (50-500) maar die heb ik vermoedelijk dan nog in de auto liggen, dus ben ik dan te herkennen aan mijn grijze auto (Toyota Yaris 39-KPV-9), met beslagen voorruit door de hete koffie van de MacD, als ik niet die-hard buiten sta
vermoedelijk ga ik die koffie wel keihard nodig hebben, want gezien het feit dat ik maar 10minuten hoef te rijden vanaf waar mijn bed slaapt, zal ik nog niet erg wakker zijn, vergeleken met diegene die al 1,5 uur OV er op hebben zitten
[ Voor 23% gewijzigd door Gulf_5 op 09-10-2010 23:51 ]
iets met foto's...
Die heb ik wel es zien staan.... aha, dat was jij dusTyno schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 23:15:
Ik ga nu mijn bed maar eens opzoeken, zodat ik weer firs en fruitig morgenochtend om half 8 scharp schiphol kan zijn.
P.s. ik ben te herkennen aan een oranje werkjas en een gecamoufleerde lens (ik weet dat die twee dingen niet helemaal bij elkaar passen).
iets met foto's...
* sapphire is lichtelijk melig
Verwijderd
Heb een blauwe jas aan, zwarte ibiza en een witte 100-400 voor mijn borst/buik hangen.
Denk ook dat ik nog aan het ontwaken ben rond 07:30.
Hoef ook niet ver te rijden.
We gaan het meemaken.
Ik denk eerder aan de fles ijsthee die uit de UWA-pouch steektsapphire schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 23:58:
De heuptas is te herkennen aan het felgroene aanhangsel wat er aan vast zit
* sapphire is lichtelijk melig

[ Voor 8% gewijzigd door citruspers op 10-10-2010 00:18 ]
Zandpad heeft zijn Lowepro fastpack al klaar staan. Niet te missen, donker zwart grote bos haarcitruspers schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:08:
[...]
Ik denk eerder aan de fles ijsthee die uit de UWA-pouch steekt
[afbeelding]
@Citruspers, check je DM met info.
Zie jullie zometeen! (de vroege, levenloze vogels dan..... die slappe 10/10/10 10:10 mensen hebben gewoon geen passie voor fotografie
Herkenning, ik ben onherkenbaar, op dit moment nog, ijdens de de meeting kan het anders zijn, lekker ratelen.
Tot zo.
Windstil, 16 graden op 2 hoog, heldere lucht (ik zie de sterren). Dat kan dus een mooie zonsopgang worden. Nu nog de juiste plaats ervoor vinden.
Verwijderd
Momenteel zijn 06 (landings) en 36L (takeoff) ingebruik.
Hopelijk straks de 06 ook nog, dé plek (wat mij beterft) voor zonsopgangsfoto's.
Eerst maar eens ontbijten en dan de auto in.
Respect voor de gene die al erg vroeg wakker waren en al onderweg naar EHAM zijn.
Tot zo

iets met foto's...
En wakker!
Even eten, en dan de trein naar UC/EHAM. ETA MacD 10.35.
Tot straks!
Hier staat tekst