Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Helleuh... :) Universal Creations *ziet mij aankomen*

Even eens een andere vraag dan het standaard foto geneuzel :+

Nu ik mijn zinnen heb gezet op een EOS 7D en een 580 EXII vroeg ik me af in hoeverre het 'done' is straks in de winkel nog een 16 Gb CF geheugenkaartje en omnibouncer mee af te dingen. Nu kom ik hier niet vragen om hetgeen ik wil te bereiken te rechtvaardigen of af te kraken, maar meer een beetje polsen van hoe doet de gemiddelde tweaker de aankopen en hoe handelt hij hierbij (indien hij nog naar fysieke winkels toegaat).

We zitten immers in een periode waarin internetwinkels elkaar de loef afsteken met de scherpste prijzen, maar als ik straks 1500 eu uitgeef in een winkel wat voor mij gewoon veel geld is, is het dan nog 'done' om die CF kaart en omnibounce erbij te pingelen en als de winkel er geen trek in heeft aan te geven dat ik mijn geld dan wel ergens anders uitgeef.

Ik ben overigens van plan mijn aankopen te gaan doen bij digitalstreet, en afgezien van de talloze shopping/feedback scores ben ik benieuwd of er hier nog mensen zijn met een mening in het bijzonder als het aankomt op het kopen van apparatuur aldaar.

zoals gewoonlijk is mijn dank groot, als ik dat eens een keer mag uitspreken ;)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:44
gewoon proberen, ik zou overigens niet naar een andere winkel stappen als ze het niet doen.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

idd, gewoon proberen. nee heb je, ja kan je krijgen. heb het zelf geprobeerd met een aantal uv-filters bij lenzen en gekregen. (scheelde toch al gauw 150 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 17:02

Phehistyr

De Epische Lurker

Digitalstreet is het toppunt van dozenschuivers. Ik heb er wel het één en ander gekocht omdat het de dichtsbijzijnde winkel is met goede prijzen en ik eens iets op korte termijn nodig had. Enige service hoef je daar in elk geval niet te verwachten. Toen ik een fototas wilde proberen (lijkt me niet een heel onlogisch verzoek) werd ik al heel erg weggekeken en tijd om een lens te proberen is daar eigenlijk al helemaal niet. Kortom: daar langs gaan heeft alleen voordeel als je snel iets wil hebben en ze hebben het op voorraad. Anders kun je net zo goed via een webshop kopen.

Dit doet mij ook vermoeden dat je weinig kans hebt om iets af te dingen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Afdingen is nog steeds erg normaal volgens mij :) Wanneer ik iets koop voor mijn camera ga ik naar de fotozaak hier in de buurt. Doorgaans is ie wat duurder, maar daar kan ik de camera/lens op mijn gemak proberen, klets je er even gezellig bij en kom je tot een mooie prijs. Je weet dat je iets meer betaald dan bij de internetshops maar je krijgt er veel andere dingen voor terug.

Zo kwam ik daar laatst tijdens de mediamarkt btw actie, ik wilde graag een flister. Die kost bij de speciaalzaak 250 euro, bij de MM 190 incl. de korting. Korte vraag, geven jullie ook korting nu de MM btw korting geeft? De jongen even rekenen en overleggen.... ja hoor, geen probleem, 195 euro.

Je moet er ook een beetje geluk mee hebben natuurlijk ;) En niet vergeten, als je iets koopt ben je ook handel aan het drijven volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
_Rene_ schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:23:

Zo kwam ik daar laatst tijdens de mediamarkt btw actie, ik wilde graag een flister. Die kost bij de speciaalzaak 250 euro, bij de MM 190 incl. de korting. Korte vraag, geven jullie ook korting nu de MM btw korting geeft? De jongen even rekenen en overleggen.... ja hoor, geen probleem, 195 euro.
Leuk natuurlijk dat 'ie ook korting geeft, maar je bent alsnog duurder uit dan bij de MM, dus wat heb je eraan? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 09:59
5 euro meer om bij een fotospeciaalzaak te kopen zou ik zeker doen. Daar ga je hoe dan ook betere service krijgen mocht er ooit iets met je spul zijn en het komt bij hen vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
2mb schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:43:
Ik denk dat Scirocco de automatische importinstellingen van LR bedoelt, zoals het verhogen van de brightness en het contrast. Daarbij zie je soms eerst nog een versie van de foto voordat de instellingen zijn toegepast.
Ik heb geen vooringestelde importinstellingen, behalve mijn naam in de exif toevoegen. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:03
Scirocco schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:10:
[...]

Ik heb geen vooringestelde importinstellingen, behalve mijn naam in de exif toevoegen. Bedoel je dat?
Is het niet zo dat LR er ook automatisch een cameraprofiel overheen haalt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
Hahn schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:25:
[...]
Leuk natuurlijk dat 'ie ook korting geeft, maar je bent alsnog duurder uit dan bij de MM, dus wat heb je eraan? :P
Stukje goodwill kweken? Je wilt uiteindelijk ook hulp als er iets stuk is. Of eventueel vervangend materiaal bij een reparatie. Als ze je een beetje kennen omdat je er vaker spullen komt halen zal dat vast wel schelen. Daar betaal ik dan eventueel een paar tientjes meer voor inderdaad.
Als je dan ook zo veel geld komt uitgeven is mijn ervaring ook wel dat er altijd wel te praten valt over dingetjes als een filter of geheugenkaart. Echt afdingen valt vaak niet mee omdat er niet eens heel veel marge op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
@Hahn, Precies wat jip_86 zegt, de extra service die je krijgt. Bovendien weet het personeel bij de speciaalzaak (mijn ervaring) wel degelijk waar ze het over hebben en het personeel van de MM niet. Misschien ga ik ook wel gewoon graag naar een zaak waar je vriendelijk geholpen wordt, waar ze de tijd voor je nemen en wat niet zo'n fabriek is. :+ (Ik ga ook inderdaad naar de kleine HiFi-speciaalzaak vanwege de geweldige service en omdat de hele famillie er al 50 jaar komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me mixed het..

Ik bestel/reserveer en haal het op in de stenen winkel (mits niet te ver weg) zodat ik de lens kan testen, en kan ik weer eens mijzelf vergapen aan dingen die ik nooit zou kopen zonder de staatsloterij te winnen :+

Verder, in mijn hele leven heb ik nog nooit aan afdingen gedaan. Zo ben ik niet, en zal het nooit worden :P

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hahn schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:25:
[...]
En hij moest er ook nog eens om vragen; durf te wedden dat hij het niet gekregen had als hij er niet om gevraagd had >:)

Allemaal leuk en aardig zo'n vakman die duurder is; maar als ik naar mijzelf kijk zie ik het nut niet zo om een band te kweken met de verkoper; als ik mijn spullen heb kom ik er toch nooit meer.

is er iets stuk: eerste 2 jaar heb je sowieso garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Zo dan, vandaag eerste semi officiele portret fotoshoot gehad. In een parkje hier in de buurt. Zon kwam telkens achter de wolken vandaan, dan weer erachter, telkens ander licht. Sommige fotos erg donker, andere erg licht. Gelukkig zijn mn histogrammetjes in lightroom allemaal erg netjes zodat alle foto's mooi te maken zijn met behoud van detail. Heb goed op mn lichtmeter gelet gelukkig :p Was toffe ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Snuurtje schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:07:
Zo dan, vandaag eerste semi officiele portret fotoshoot gehad. In een parkje hier in de buurt. Zon kwam telkens achter de wolken vandaan, dan weer erachter, telkens ander licht. Sommige fotos erg donker, andere erg licht. Gelukkig zijn mn histogrammetjes in lightroom allemaal erg netjes zodat alle foto's mooi te maken zijn met behoud van detail. Heb goed op mn lichtmeter gelet gelukkig :p Was toffe ervaring.
Je maakt het nu wel verplicht dat je ook foto's gaat showen he :)
Wel lullen niet showen, mja dat kan natuurlijk niet.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Komen eraan, nog druk bezig met nabewerken. Heb, -hoe dom- beloofd ze praktisch alle fotos te sturen. Hoewel ik wel de echte mislukkers verwijder, en die waarvan ik echt niet wil dat ze onder mijn naam het daglicht zien ook. Geef de rest een grove bewerking op basis van copy paste development settings per reeksje. De echte toppers voor mezelf ga ik nog even extra voor zitten en die post ik dan vervolgens nog op mn flickr en hier. Heb dr wel al 1 waarvan ik jullie mening wilde hebben over de aparte compositie.

Ik sta dr zelf ook op, en legde uit aan de vriend van 1 van de meiden over de gulden snede, ik zeg, hoofden en ogen wil je over het algemeen op 1/3e van boven hebben, of als je eens gek wilt doen op 1/3e van onderen. Dus hij deed dat bij 1 foto blijkbaar gewoon ff voor de grap, maar we vonden m allemaal toch best ok nog.

http://db.tt/nICYoPVK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dit is de gulden snede:

Afbeeldingslocatie: http://www.kennislink.nl/upload/173223_962_1182602416632-phi11.jpg

Waar jij het over hebt is de regel der derden. Wat vaak verward wordt met de gulden snede, maar het zijn twee verschillende dingen.

En de regel der derden kan heel goed werken, maar in jouw voorbeeld vind ik toch echt veel te veel loze ruimte bovenin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
ah, weer wat geleerd! ff wikipedia-en hoe die gulden snede dan weer werkt.

edit: Op alle pagina's via de google opdracht gulden snede fotografie vind ik dat men de gulden snede gelijkstelt aan de regel der derden. Hoe werkt dat plaatje dat jij geplaatst hebt dan?

[ Voor 56% gewijzigd door Snuurtje op 26-02-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wikipedia: Gulden snede ;)

Gulden snede gaat door middel van een wiskundige berekening, regel der derden is gewoon met derden werken. Het komt wel redelijk bij elkaar in de buurt, maar het is zeker niet gelijk (alhoewel de regel der derden dus vaak de gulden snede genoemd wordt, maar dat vind ik best slecht :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
ahja, werk jij met fotos maken nog met andere regels dan de regel der derden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:08
Snuurtje schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:44:
Komen eraan, nog druk bezig met nabewerken. Heb, -hoe dom- beloofd ze praktisch alle fotos te sturen. Hoewel ik wel de echte mislukkers verwijder, en die waarvan ik echt niet wil dat ze onder mijn naam het daglicht zien ook. Geef de rest een grove bewerking op basis van copy paste development settings per reeksje. De echte toppers voor mezelf ga ik nog even extra voor zitten en die post ik dan vervolgens nog op mn flickr en hier. Heb dr wel al 1 waarvan ik jullie mening wilde hebben over de aparte compositie.

Ik sta dr zelf ook op, en legde uit aan de vriend van 1 van de meiden over de gulden snede, ik zeg, hoofden en ogen wil je over het algemeen op 1/3e van boven hebben, of als je eens gek wilt doen op 1/3e van onderen. Dus hij deed dat bij 1 foto blijkbaar gewoon ff voor de grap, maar we vonden m allemaal toch best ok nog.

http://db.tt/nICYoPVK
Eigenlijk vind ik hem tof geworden :D. Het stoort niet dat de 4 personen op die hoogte zijn afgesneden, en de achtergrond is mooi, ik vind de bokeh erg leuk om naar te kijken, het maakt dat je zowel aandachtig naar de mensen als naar de omgeving kijkt. Plus iedereen is scherp en ze lachen ;).
Het enige waar ik me een beetje aan stoor is de huidtint door de zwart-wit omzetting. Ze zien wel een beetje grauw allemaal, zo te zien zit er zelfs wat groen doorheen, dit zou ik zelf nog wat frisser maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Als er in raw geschoten is dan kun je er even een rood filter overheen halen, dan ziet de huid er een stuk egaler uit.

Persoonlijk zou ik gewoon die hele bovenste helft er af knippen, want ik vind dat experiment niet geslaagd.
Maar wat je dan overhoud is wel een zeer geslaagde foto. De manier waarop de groep bij elkaar staat, de uitdrukkingen dat is allemaal prima. (En hoe grotere de groep is, hoe moeilijker dat word)

Een fotolijst vinden op 1:3 verhouding zal wellicht een beetje lastig worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Hahn schreef op zondag 26 februari 2012 @ 00:25:
Wikipedia: Gulden snede ;)

Gulden snede gaat door middel van een wiskundige berekening, regel der derden is gewoon met derden werken. Het komt wel redelijk bij elkaar in de buurt, maar het is zeker niet gelijk (alhoewel de regel der derden dus vaak de gulden snede genoemd wordt, maar dat vind ik best slecht :P).
De regel der derden is gewoon de gulden snede, maar dan met makkelijk te onthouden verhoudingen.

Als je door de zoeker kijkt dan is het nogal lastig om die wiskundige berekening steeds toe te passen. En het inschatten van a : b = (a+b) : a is ook nogal lastig in de zoeker.
Totdat iemand je het ezelsbruggetje geeft dat die verhouding van de gulden snede ongeveer overeenkomt met 2/3 1/3
Vervolgens ga je voortaan in de zoeker de gulden snede toepassen, maar dan met dat ezelsbruggetje.

Uiteindelijk word het ezelsbruggetje veel bekender dan het orgineel en denken mensen dat het twee verschillende dingen zijn. Maar het was en blijft gewoon het ezelsbruggetje voor de gulden snede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mini-quizje! Welke van de onderstaande foto('s) zijn digitaal gemaakt en welke foto('s) zijn met film geschoten? Of zit er misschien geen één tussen die digitaal of analoog is gemaakt? Ik heb de foto's niet zelf gemaakt, ik zal na afloop een linkje plaatsen naar de fotograaf.

A.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5aUmbIr21iI0uUHvTsgYY3RN/full.jpg

B.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QOXdAKlEulye1luCV1yxffFE/full.jpg

C.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/txKZQOJODQPPiRq5NIDK6Euz/full.jpg

D.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9YapUVliWPzsHLHs1fHB54ZO/full.jpg

E.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VMICnoDSzfF2GbRtYIzui9HH/full.jpg

Als er voldoende interesse is, is het misschien leuk om een topic te openen over post-processing technieken om digitale foto's een analoge look te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
mjtdevries schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:12:
Als er in raw geschoten is dan kun je er even een rood filter overheen halen, dan ziet de huid er een stuk egaler uit.

Persoonlijk zou ik gewoon die hele bovenste helft er af knippen, want ik vind dat experiment niet geslaagd.
Maar wat je dan overhoud is wel een zeer geslaagde foto. De manier waarop de groep bij elkaar staat, de uitdrukkingen dat is allemaal prima. (En hoe grotere de groep is, hoe moeilijker dat word)

Hoe doe je dat precies een rood filter over een foto halen in lightroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 20-09 08:00
JvdGeest schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:53:
Mini-quizje! Welke van de onderstaande foto('s) zijn digitaal gemaakt en welke foto('s) zijn met film geschoten? Of zit er misschien geen één tussen die digitaal of analoog is gemaakt? Ik heb de foto's niet zelf gemaakt, ik zal na afloop een linkje plaatsen naar de fotograaf.
Ik gok dat ze allemaal digitaal zijn. Maar dan nog, wat maakt het uit? Dat analoge sausje is echt teveel een trend en dat is nu misschien leuk omdat het een gevoel geeft van "vroeger", maar het is een mode verschijnsel in de hedendaagse digitale wereld.
Als er voldoende interesse is, is het misschien leuk om een topic te openen over post-processing technieken om digitale foto's een analoge look te geven.
Een soort "Raad de Bewerking #1" ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:13
Ik zou zeggen dat A en D analoog zijn, puur gevoelsmatig.
Maar inderdaad: wat is het punt? :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

A: Analoog
B: Digitaal
C: Digitaal
D: Analoog
E: Analoog

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Zit niet echt een punt achter, gewoon random iets. Enige gedachte erachter is misschien dat je met digitaal bewerken heel wat kunt uithalen, zelfs de analoge look dat volgens velen toch heel lastig te maken is. Ik ben zelf erg geïnteresseerd in curve-bewerkingen, layer blending modes, color adjustment layers en alles wat bij Photoshop post-processing komt kijken. Vind dit altijd wel interessante dingen om te zien. Jammer dat er alleen zo weinig informatie over beschikbaar is in boeken, video's en op het internet (of ik zoek niet goed genoeg).
GerardHenninger schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:18:
[...]
Een soort "Raad de Bewerking #1" ? :P
Ik dacht meer aan "Maak de Bewerking #1" :P (Komt op hetzelfde neer ja :)) Geef een (before én) after-foto, en laat de mensen de stijl na proberen te maken (of dus te raden).

[ Voor 3% gewijzigd door Nordlys op 26-02-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:50

Milo.

klik

Ik ga mee met fiber, mochten ze toch allen digitaal zijn dan is het knap nagemaakt.
Al moet ik wel zeggen dat A en D er wel typisch uitspringen qua look, iets dat natuurlijk ook als show gebruikt kan worden om aan te tonen wat er mogelijk is.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
zelfs de analoge look dat volgens velen toch heel lastig te maken is
Ik vraag me dan altijd af wat de "analoge look" zou moeten zijn.
Vergeelde kleuren en gebrek aan scherpte? Dat is niet moeilijk om na te maken.

De enige fotos die me uberhaupt opvallen zijn A en D. En dan D voornamelijk omdat de kleding en aparatuur op de foto van voor het digitale tijdperk lijken te zijn. Niet omdat de foto technisch afwijkend is.

A lijkt me een bewerkte digitale foto. Met name omdat in het analoge tijdperk er met de 36 fotos op een rolletje wat beter nagedacht werd over een foto en dit soort snapshot minder voor kwamen :)

Dan even serieus. Wat me opvalt is dat tegenwoordig iedereen veel kritischer is op belichting. Waarschijnlijk omdat het zo makkelijk is om achterop je camera even te controleren en dan een nieuwe foto met een gewijzigde instelling te maken.
Als ik kijk naar boeken die ik heb uit het analoge tijdperk dan zie je bij een foto als C heel vaak dat er een tikkie overbelichting in zat. Dat vond niemand erg, maar tegenwoordig word je er totaal op afbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ligt er denk ik net aan waar je het over hebt. Bij backlight wordt overbelichting tegenwoordig erg gewaardeerd. Zelfde geld voor lens flare, dat vroeger noujuist werd vermeden. Als iets overduidelijk overbelicht is en niet zozeer onderdeel van een stijl is (onderwerp bij zonsondergang met backligt), dan wordt dat hedendaags niet echt als mooi ervaren denk ik. Hoe dat vroeger zat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
mjtdevries schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:12:

Heb t geprobeerd met de oranje slider iets te verminderen. Dit maakte de gezichten wel wat lichter. Rood deed niet zoveel alleen bij sommigen de lippen donkerder maken. Anyway, denk dat dat het grauwe wel iets heeft weggehaald. Maar ben alsnog erg benieuwd wat nou de standaard procedure is bij zwartwitfotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Er is geen standaard procedure.
Wat betreft filters is het een kwestie van smaak. Hier kun je een aardig voorbeeld zien van de verschillen die filters geven:
http://www.northlight-ima...ital-black-and-white.html

Overigens moet je volgens mij in jouw geval juist de slider vermeerderen...

En wat betreft B&W conversie ligt het vaak aan de software die je hebt en of je wel of niet destructieve omzetting wilt. Hier staan een heel stel methodes:
http://photo.tutsplus.com...op-conversion-techniques/

[ Voor 7% gewijzigd door mjtdevries op 28-02-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
JvdGeest schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:53:
Mini-quizje! Welke van de onderstaande foto('s) zijn digitaal gemaakt en welke foto('s) zijn met film geschoten? Of zit er misschien geen één tussen die digitaal of analoog is gemaakt?
En dan nu het antwoord: alleen foto D is met een analoge camera gemaakt, de rest met een digitale. De foto's zijn van een Elizabeth Weinberg, haar portfolio kun je vinden op http://www.elizabethweinberg.com/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Thanks mjtdevries.

Heeft iemand hier een idee waarom mijn flickr waar nu 18 fotos op staan wanneer ik uitgelogd ben maar 9 foto's toont? er is geen mogelijkheid om de andere 9 te bekijken. Wanneer ik naar de link ga staat er dat men ingelogd moet zijn om de foto te bekijken. Alle foto's staan op viewable by anyone. Ik wil ze graag aan mensen zonder flickr tonen, vandaar.

Een foto die niet te bekijken is:
http://www.flickr.com/photos/snuur/6796141742/in/photostream

Foto die het wel doet:
http://www.flickr.com/photos/snuur/6778454787/in/photostream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
Bij mij werken ze beide perfect, en ik ben niet aangemeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Snuurtje schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:06:
Thanks mjtdevries.

Heeft iemand hier een idee waarom mijn flickr waar nu 18 fotos op staan wanneer ik uitgelogd ben maar 9 foto's toont? er is geen mogelijkheid om de andere 9 te bekijken. Wanneer ik naar de link ga staat er dat men ingelogd moet zijn om de foto te bekijken. Alle foto's staan op viewable by anyone. Ik wil ze graag aan mensen zonder flickr tonen, vandaar.

Een foto die niet te bekijken is:
http://www.flickr.com/photos/snuur/6796141742/in/photostream

Foto die het wel doet:
http://www.flickr.com/photos/snuur/6778454787/in/photostream
Als ik je eerste link aan klik krijg ik een balkje te zien met de volgende tekst:
If you've changed your mind about wanting to see this content, you can ESCAPE → TAKE ME TO THE KITTENS

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Ben er denk al achter en was dit aan het testen, content stond op moderate. Denk dat het daardoor komt. Vreemd dat dit opeens veranderd is, alle fotos zijn geupload vanuit lightroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28

sapphire

Die-hard pruts0r

Gezien Martijn geen reclame mag maken, zijn nieuwe boek: http://www.digifotopro.nl...erug-in-de-tijd-met-nomad.

:+

Daarnaast lees ik net dat Samyang een 24mm tilt-shift aan kondigd !

http://www.digifotopro.nl...24mm-tilt-shift-objectief

Geniaal, ik teken alvast voor een scherp geprijsde T/S lens :9

[ Voor 45% gewijzigd door sapphire op 05-03-2012 17:17 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41
Mijn eerste 2 reacties op die tilt-shift:

1: Zomg! T/S voor lage prijs
2: Kak, prepare for cliche miniatures...

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25
Ik las het straks ook en had even van: shit, heb ik net bepaald dat ik toch voor de Samyang 24/1.4 ga, komen ze met een (begeerlijke) tilt/shift aan. Maar eigenlijk vind ik persoonlijk shift niet zo boeiend (ik doe weinig met architectuur) en tilt is met 24mm niet zo leuk (met langere brandpuntsafstanden is het leuker). Daarnaast zal ie een stuk minder lichtsterk zijn: reken op f/3.5.
Dus ik ga gewoon nog even wachten op de goede reviews van de 24/1.4 (ik heb al een aantal goede real-life resultaten gezien itt de lens-tip review).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Nomad schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:17:
[...]

Je maakt het nu wel verplicht dat je ook foto's gaat showen he :)
Wel lullen niet showen, mja dat kan natuurlijk niet.
Hier staan er 3! [verzamel] Mensen / portretten deel 2 Moest ff wachten met op internet zetten ivm dat sommige mensen ze nog niet mochten zien :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Weet iemand waar dat topic is gebleven met kunstzinnige foto's van anderen? Had een mooi fotoboek gehad, en wou deze foto eruit plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://www.soulcatcherstudio.com/images/erwitt/CAKiss55.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Waarschijnlijk heb je gezocht in het FV Media forum, maar het topic dat je zoekt valt onder Workflow:

Kunstzinnige Fotografie

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Yeah, heb net weer een leuke deal gemaakt hehe.
Nikkor 24mm 2.8 AI en Nikkor 135mm 2.0 AI.. samen 220 euro, ook al een deal op zich, vandaag opgehaald, onderweg een oude koper gemaild die opzoek was naar een 24mm.. die voor 150 euro verkocht.. resultaat.. 135mm voor 70 euro. Morgen met een tevreden gevoel weekendje weg haha.
24mm verkocht omdat ik al een 20mm en 35mm heb en er tussen in niks mis.. had ook een 28mm maar die gebruikte ik ook zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 21:52

mvh

State Governor

sapphire schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:12:
Gezien Martijn geen reclame mag maken, zijn nieuwe boek: http://www.digifotopro.nl...erug-in-de-tijd-met-nomad.

:+

Daarnaast lees ik net dat Samyang een 24mm tilt-shift aan kondigd !

http://www.digifotopro.nl...24mm-tilt-shift-objectief

Geniaal, ik teken alvast voor een scherp geprijsde T/S lens :9
Wanneer komt het blad weer eens? Vorig jaar waren er 6 exemplaren inclusief specials, dus ik had nummer 1 alweer verwacht :)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het is toch een kwartaalblad eigenlijk? Die specials doen ze naast de gewone bladen lijkt mij.

Is er sowieso niet een beetje overkill aan fotografie bladen de laatste paar jaar? Er is nu ook Digifoto Starter bijgekomen en ik zag ook stapels van het blad RAW in de boekwinkel liggen. Ik ben een beetje bang dat ze er heel erg veel over gaan houden, ondanks dat het prachtige bladen zijn.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 21:52

mvh

State Governor

Het is een kwartaalblad, maar het is ook al maart.

Ik heb me ook al afgevraagd wat al die bladen nu (gaan) doen, net als trouwens heel veel in het computer/elektronica-rek. Een kwaliteis-fotomagazine vind ik dan wel weer fijn om op papier te hebben. Misschien dat een forum als dit voor Digifoto Starter-lezers toch een stap te ver is, want het lijkt me dat je in principe alles op het internet kunt teruglezen.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe lang de product life cycle van Adobe is? Wil een student edition kopen van Premiere en Photoshop, maar kan dat nog even uitstellen als er voor het einde van het jaar nog een nieuwe editie uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Creative Suite CS6 staat in de planning voor in de zomer (rond juli).

Meer info: http://prodesigntools.com...luding-photoshop-cs6.html

[ Voor 23% gewijzigd door Nordlys op 10-03-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Dit is misschien wel even belangrijk Mig: http://scottkelby.com/2011/an-open-letter-to-adobe-systems/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank beide. Zit momenteel op een Nederlandse versie van CS4, maar denk dat een nieuwe full version van CS6 dan bijna net zo duur is. Die studentenlicenties zijn maar £270 oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Is dit handig voor de beginnende studio fotograaf?

http://blog.patdavid.net/...aphy-lighting-setups.html

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ziet er handig uit, bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Wat denken jullie eigenlijk als je foto's zoals dit ziet?

http://500px.com/photo/5746345

Het valt mij op dat de 'echt vette' foto's op 500px of flickr altijd extreem veel verzadiging hebben. En toch (of daardoor) ziet het er wel gaaf uit. Maar als ik zelf foto's bewerk durf ik daar nooit zo extreem in te zijn, en zien ze er daarom vaak wat gewoontjes uit vergeleken met wat op internet als mooi wordt gezien. Benieuwd naar meer meningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

Jo-hannes schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:36:

Het valt mij op dat de 'echt vette' foto's op 500px of flickr altijd extreem veel verzadiging hebben. En toch (of daardoor) ziet het er wel gaaf uit. Maar als ik zelf foto's bewerk durf ik daar nooit zo extreem in te zijn, en zien ze er daarom vaak wat gewoontjes uit vergeleken met wat op internet als mooi wordt gezien. Benieuwd naar meer meningen :)
Ik denk dat wij tweakers wat teveel naar de realiteit kijken en te weinig naar het artistieke. In ieder geval van mezelf vind ik dat ik teveel vastleg en te weinig creëer. Wij weten hier alles over technieken in sensoren die ruis verminderen en dingen als rolling shutter bij filmen. Maar blijven sommigen daar niet teveel in hangen, hoe kan ik met deze techniek in mijn handen het perfect belichte beeld vastleggen in plaats van het meest aansprekende beeld maken

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op station Amersfoort hangen ook vaak mooie foto's, nu ook weer, prachtige foto's op formaat 100 x 150 cm of zo. De moeite waard om even te kijken als je toch in de buurt bent.

Afbeeldingslocatie: http://www.destadamersfoort.nl/lokaal/23113736.jpg

http://www.destadamersfoo..._amersfoort_23113729.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik vind zulke foto's supervet. Zie je op nederlandse fora veels te weinig voorbij komen :)

Kleur trekt gewoon veel aandacht en is ook best populair op beide sites. Als ik kijk naar mijn eigen foto's op flickr met de meest felle/verzadigde kleuren de meeste exposure. Moet zeggen dat ik het zelf ook wel mooier vind dan een grauwe realistische foto :9

[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 14-03-2012 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:13

Ik vind dit echt verschrikkelijk.... beetje Teletubbies ofzo :P
De toffe foto's hebben vaak wel veel contrast/verzadiging inderdaad, maar ik vind het in dit geval echt niet mooi...

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
nieuws: Canon gaat meer robots inzetten om kosten te drukken

Zullen we het in de prijzen terug gaan zien, of zal het een gevalletje zijn: meer winst, winst, winst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Ik denk wel in de prijzen, denk dat ze meer omzet kunnen halen met lagere prijzen, gezien veel apparatuur nu voor de gemiddelde consument niet zo snel betaalbaar is. Je moet er echt je hobby of werk van maken vaak om dure aanschaffen te kunnen verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
marceltuit schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 06:58:
[...]

Ik vind zulke foto's supervet. Zie je op nederlandse fora veels te weinig voorbij komen :)

Kleur trekt gewoon veel aandacht en is ook best populair op beide sites. Als ik kijk naar mijn eigen foto's op flickr met de meest felle/verzadigde kleuren de meeste exposure. Moet zeggen dat ik het zelf ook wel mooier vind dan een grauwe realistische foto :9
Idd, ik knal in lightroom vaak de contrast en saturatie slider direct omhoog, om daarna toch maar wat terug te schroeven. Misschien toch meer durven. Hier roept men vaak, oei te felle kleuren etc. Men is hier denk vaak meer gericht op realistisch en perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik denk dat het meer iets nederlands is; want op andere nederlandse fora krijg ik ook vaak te horen dat mijn kleuren te fel zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Wel leuk om te zien dat smaken inderdaad zo enorm verschillen. Met name in Zuid Amerika zie je vaak van die overgesatureerde (woord?) foto's van huizen en landschappen op cheap kalenders.
Zelf associeer ik het dan ook daarmee hehe, ik hou ook meer van realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28

sapphire

Die-hard pruts0r

Snuurtje schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 01:07:
Ik denk wel in de prijzen, denk dat ze meer omzet kunnen halen met lagere prijzen, gezien veel apparatuur nu voor de gemiddelde consument niet zo snel betaalbaar is. Je moet er echt je hobby of werk van maken vaak om dure aanschaffen te kunnen verantwoorden.
Gezien Canon zich, meer dan Nikon lijkt het, richt op het duurdere segment zeg ik dat ze voor meer winst gaan.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Foto Konijnenberg lekt perongeluk informatie over een nieuwe Canon body in een ad die ik net zie:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/33xhhr5.png

:+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Met uitstek dé shop voor kenners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Publieke beta van Photoshop CS6 nu beschikbaar:

http://labs.adobe.com/technologies/photoshopcs6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of ik in deze periode nog spectaculaire aanbiedingen als BTW-actie's of fotomania's kan gaan verwachten? Ik wil namelijk een canon 5d mk2 kopen.

Kan ik overigens nog een grote prijsdaling van de 5d2 verwachten nu de canon 5d mk3 uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
De volgende actie kun je in juni verwachten (FotoMania dagen van de Mediamarkt).

5d2 prijsdalingen: verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

JvdGeest schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:51:
5d2 prijsdalingen: verwacht het niet.
Hoezo niet? Vraag zal afnemen en het tweedehands aanbod neemt toe. Ik verwacht zeker wel een lichte daling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Puur speculatie en wat je bij oudere Canon modellen zag gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
Plus dat de ||| qua prijs niet bepaald in het vaarwater van de || zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval ben ik wel benieuwd hoe hard de verkoop van de 5d mk2 zal lopen en of ie tegen juni nog niet is uitverkocht.
Afwachten tot juni kan denk ik geen kwaad. Ik hoef me pas zorgen te maken als het aantal winkels dat het op voorraad heeft drastisch terug loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik denk dat de 5d2 in juni nog wel te koop is. Punt is of Saturn hem nog wil verkopen, dat is moeilijk te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
MOO had altijd al mooie doosjes voor visitekaartjes, maar komt *vandaag* met wel heel iets moois!

http://www.moo.com/blog/2...cing-the-lightbox-by-moo/

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Wow! Mike, it's amazing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Die lensrentals post is echt briljant :)
En héééél herkenbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Inderdaad heel herkenbaar hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Allemachtig prachtig sarcasme.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

* Fiber opent het [Beginners] Het grote 'HELP ik wil een hamer kopen.' topic.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
_/-\o_ Erg mooi dat stukje over de hamers! Dat soort analogieën zie je vaker, maar deze is echt goed uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Een .. uhm.. "bijzondere" vergelijking tussen de 5D3 en D800:
YouTube: The F%^&ing Nikon D800 vs. Canon 5D mkIII Shootout

*Lichtelijk NSFW*

Deze valt wel in dezelfde categorie:
http://www.xtranormal.com/watch/13260208/5d3-vs-d800

Tot slot nog even een serieuze review:
YouTube: Canon 5D MK III vs Nikon D800 with Nathan Elson

[ Voor 39% gewijzigd door Nordlys op 05-04-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

http://frontpage.fok.nl/n...rode-knop-gaat-viral.html

Gewoon omdat het awesome is.

Waarom in F&V, eh......je had er foto's kunnen maken! :+

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag hem gisteren al in het filmpjestopic in de HK

epic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Wat een vet filmpje! En dat is eigenlijk een understatement.
[Foto-nerd-zeikmodus]Die "Leica-glow" en CA aan het begin bij de witte vlakken vond ik persoonlijk wat minder...[/Foto-nerd-zeikmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Nomad schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:22:
http://frontpage.fok.nl/n...rode-knop-gaat-viral.html

Gewoon omdat het awesome is.

Waarom in F&V, eh......je had er foto's kunnen maken! :+
Ok dit is een awesome filmpje, en wat nog meer awesome is, ik heb het stadje herkend, ik woon er 2 km vandaan, het is Aarschot, een stadje in Vlaams Brabant, België! Jammer dat ik het niet gezien heb met mijn eigen ogen...

[ Voor 5% gewijzigd door LaurentS op 13-04-2012 16:36 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Wat een filmpje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

LaurentS schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:36:
[...]

Ok dit is een awesome filmpje, en wat nog meer awesome is, ik heb het stadje herkend, ik woon er 2 km vandaan, het is Aarschot, een stadje in Vlaams Brabant, België! Jammer dat ik het niet gezien heb met mijn eigen ogen...
Je ziet inderdaad wel aardig wat mensen daar staan te kijken en te wachten toch iemand op de knop drukt hehe, zou inderdaad wel een leuk gezicht zijn om het een aantal keer op een dag te aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Argh!!! Kan me we voor de kop slaan..
Menig lezer hier weet misschien wel van m'n 'slechte' sigma 100-300 f/4. Even een korte beschrijving van de problemen:
- hunt onder zowat alle omstandigheden
- daardoor onmogelijk om focus-tracking te gebruiken
Voor dit geintje is de lens totaal 3 maanden ofzo bij Sigma geweest voor reparatie. Uiteindelijk hebben ze het volledige electronische circuit vervangen. Dit is overigens alweer meer dan een jaar geleden volgens mij. De prestaties gingen wel vooruit, maar waren absoluut niet goed genoeg. Ik ben op dit forum al meerdere malen gewezen op hoe fijn dit monster wel niet is, en dat er op de focus vrijwel niets aan te merken is.
Ik heb het afgelopen jaar vrijwel niets met fotografie gedaan (op een huwelijksreis na dan), maar heb nu wat meer tijd over (bad shit in ons persoonlijk leventje).
Op één of andere manier kom ik bij de meuktracker van t.net uit, waar ik firmware van mijn D300 zie staan. v1.10, terwijl ik v1.03 heb. Hmmm, eens de changelog nakijken, staat er iets van 'verbeterde AF-prestaties in de dynamische mode'.
Hup, het hele zaakje geupgrade, en warempel, m'n lens focust bij z'n eerste test op een overvliegende meeuw PERFECT!!

Anyway, einde mededeling, ik ben dom/onwetend/lui geweest.. dit probleem had veel eerder verholpen kunnen worden. Hopelijk ga ik het zaakje nu wat vaker gebruiken. Het is zonde om een lens van 1100 euro te laten verstoffen ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Part 2 van 5D3 vs. D800 door TheCameraStore:
YouTube: Canon 5D Mark III vs. Nikon D800 Part 2 with Mike Drew

En D800 vs. D4 door DigitalRev:
YouTube: Nikon D800 vs D4 - Which One Is Right For You?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Sjaak: dat is toch wel soort van een vrolijke noot :)

Eigenlijk ook wel een tikkeltje slordig van Sigma dat ze niet even gecheckt hebben of het niet aan je body lag?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mijn body is niet meegegaan naar Sigma. Focussen met mijn 70-300VR erop ging namelijk vlekkeloos.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Sjaak_Afhaak schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:33:
Mijn body is niet meegegaan naar Sigma. Focussen met mijn 70-300VR erop ging namelijk vlekkeloos.
Je bent er gelukkig achter gekomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:08
Ik heb ooit eens voor bijna niks een oude vivitar lens op de kop getikt. Het ding is 70-260 f4.5 en bleek later een gedeukte focusring te hebben, en de mount was ook niet erg bruikbaar :P.

Maar goed, ik wil hem eigenlijk gewoon weggooien. Alleen hoe gooi je een lens met 1+ kilo glas en metaal op een enigszins milieuvriendelijke manier weg? ;)
Pagina: 1 ... 28 ... 97 Laatste