Nee, dat komt na de koopUniversal Creations schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:05:
Die makelaar laat de panden toch ook niet "raw" zien aan potentiële kopers? Zelfde idee in mijn ogen.

Verwijderd
Nee, dat komt na de koopUniversal Creations schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:05:
Die makelaar laat de panden toch ook niet "raw" zien aan potentiële kopers? Zelfde idee in mijn ogen.
[ Voor 19% gewijzigd door leonvw op 03-02-2012 10:06 ]
Nu maar hopen dat ze HEEL goed naar de Canon versie hebben gekeken.JvdGeest schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:33:
Nieuwe 70-200 f/4 IS lens van Tokina:
http://nikonrumors.com/20...-lens-at-the-cp-show.aspx
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Het eindresultaat van die darmen hoef ik ook niet te zien....leonvw schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:02:
Wij hebben hier eens op kantoor een fotograaf gehad die wat interieurshots moest maken, toen een collega vroeg of hij even mocht kijken op de camera wat hij ervan gebakken had. Gaf hij de vergelijking dat RAW bestanden de darmen zijn van een fotograaf en je dit dus eigenlijk niet moet vragen
Beter gezegd: je klanten hebben niets te maken met je RAW bestanden maar enkel het eindresultaat
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Mja, of hij moet heeeeeel veel goedkoper zijn of heeeeeel veel beter dan Canon's versie maar dit is vooral interessant voor Nikon mensen die het geld niet (over) hebben voor een 70-200 2.8 VR denk ikJvdGeest schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:33:
Nieuwe 70-200 f/4 IS lens van Tokina:
http://nikonrumors.com/20...-lens-at-the-cp-show.aspx
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
[ Voor 32% gewijzigd door Universal Creations op 04-02-2012 16:28 ]
Ik vind ze perfect werken. Ik voel ook de kleine knopjes bovenop.JvdGeest schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:27:
Werken ze echt fijn met het bedienen van de camera, voor alle knopjes en dials?
Heb eigenlijk ook zoiets nodig
[ Voor 18% gewijzigd door Universal Creations op 04-02-2012 16:30 ]
Géén L lenzen gebruiken helpt flinkRoyz schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:04:
Hoe houden jullie in godsnaam je handen warm dan met deze temperaturen? ik ben gisteren 30 minuten buiten geweest met mijn camera, maar mijn handen begonnen echt te tintelen gewoon. handschoenen zonder top was duidelijk niet genoeg.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Die heb ik idd ook, zijn erg fijn ook omdat er een structuurtje inzit zodat er nog iets meer warmte inblijft. Daarnaast nog een paar vingerloze handschoenen erover (van drie euro bij de dump).Universal Creations schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:17:
Ik heb van die dunne handschoenen die net warm genoeg zijn, maar toch prima om de knopjes mee te bedienen: http://www.haglofs.com/en...es_liner_glove_en-us.aspx
Belangrijker is misschien wel dat je moet zorgen dat je lichaam warm is. Als je lichaam al niet echt warm is, zijn je handen de eersten zo'n beetje die minder bloed krijgen en dus ook koud worden.
AlcoholRoyz schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:04:
Hoe houden jullie in godsnaam je handen warm dan met deze temperaturen? ik ben gisteren 30 minuten buiten geweest met mijn camera, maar mijn handen begonnen echt te tintelen gewoon. handschoenen zonder top was duidelijk niet genoeg.
Dat is een mythe die geloof ik nog heel lang blijft bestaan, maar niet waar iscitruspers schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:00:
[...]
Via je hoofd verlies je ook erg veel warmte trouwens.
Dat hou ik mezelf ook elke keer maar weer voor als ik de neiging krijg om een 70-200/2.8 te kopenmjtdevries schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:51:
[...]
Géén L lenzen gebruiken helpt flink
Ik gebruik gewoon mijn leren handschoenen en daarmee kan ik de camera prima bedienen. En met de plastic 85/1.8 en 17-55/2.8 had ik geen last van de kou.
M'n 100-400 is in deze omstandigheden een stuk minder prettig...
Ieder voordeel heb z'n nadeel?
Verwijderd
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Nomad op 06-02-2012 15:12 ]
Verwijderd
Gast! (dat zeggen we in Nederland). Waarom? Ik krijg de indruk dat je meer met je gear bezig bent dan met fotografie. Stop meer tijd in fotografie dan in het nadenken en praten over (nieuwe) gear. Log uit bij GoT (sorry modjes), pak je camera en maak foto's. Lees boeken, blader door magazines en bestudeer foto's, kijk video-tutorials, leer Photoshop etc etc.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:12:
Ik ben aan het overwegen om mijn DSLR te verkopen, en voor digitale middenformaat te gaan. Een Leaf digitale rug, samen met een Mamiya systeem, zou me 8000 euro kosten, wat ik perfect kan opbrengen door gewoon mijn huidige gear te verkopen. Wat denken jullie. Ik ben mlomenteel in het bezit van een Mamiya M645PRO, en de form factor bevalt me wel.
Snelheid heb ik niet nodig, echt veldwerk doe ik niet. Ben het gewoon aan het overwegen.
QFT. Ik ben ook enorm jaloers op mensen die fotografie kunnen oppakken en prutsen wat ze willen en niet altijd maar na hoeven te denken over je inkomen en wat je klanten willen.GerardHenninger schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:20:
[...]
Gast! (dat zeggen we in Nederland). Waarom? Ik krijg de indruk dat je meer met je gear bezig bent dan met fotografie. Stop meer tijd in fotografie dan in het nadenken en praten over (nieuwe) gear. Log uit bij GoT (sorry modjes), pak je camera en maak foto's. Lees boeken, blader door magazines en bestudeer foto's, kijk video-tutorials, leer Photoshop etc etc.
Ik zou willen dat ik nog zo kon werken zoals jij; al die vrijheid, lekker prutsen, genieten van fotografie.
[ Voor 43% gewijzigd door Nomad op 06-02-2012 15:26 ]
Verwijderd
Verwijderd
Haha, heb het net gelezen voor ik mijn levensverhaal hier neerpende. Ik heb een analoge middenformaat, en heb bijna rolletje 2 erdoor. Ga ze volgende week laten ontwikkelen. Grote probleem is hier het digitaal maken van de negatieven.Universal Creations schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:06:
Schiet eens een tijdje analoog Middenformaat. Je hebt dan voor €1000 van een mooie kit en je houdt dan nog wat over om te laten ontwikkelen. Middenformaat heeft een paar voordelen, lees dit maar eens: http://zackarias.com/for-...t-phase-one-iq140-review/
Maar het kost je bakken met geld en levert je weinig op als je klanten niet zulke hoge eisen stellen aan je fotografie.
Juist als iets niet wil vlotten dan moet je niet opgeven (en dat staat los van fotografie). Gewoon doorgaan, kijken waar het foutgaat en daar iets aan doen. Mensen veranderen en je dromen ook; al zit je over 5 jaar in Zuid-Amerika en fotografeer je modellen dan creëer je voor jezelf onbewust een nieuw doel. Misschien dat je dan wel ineens landschappen wilt fotograferen maar erachter komt dat het je niet lukt. Ga je dan weer alles opgeven omdat je naar Frankrijk wilt omdat daar de bergen zo mooi zijn?Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:02:
Jongens, leuk dat jullie er zo over denken. Om eerlijk te zijn zit ik een beetje met mezelf verveeld. Ik ben nu bijna 22, heb geen diploma, werk in een supermarkt( waar ik overigens niet slecht verdien en kans maak op doorgroeien), maar wil een totaal andere kant uit. Ben vorig jaar op vakantie geweest met mijn ouders naar Ecuador, waar ik een HEEEEL leuk meisje heb leren kennen. Zit nog altijd met het idee te spelen om hier alles achter te laten, en daar als fotograaf te gaan werken. Ben zeker niet dom, maar heb het nooit kunnen opbrengen om te studeren, wat voor sommige vakken wel ging, behalve voor wiskunde.
Woon overigens nog thuis, wat me veel vrijheid geeft om te kopen en te doen/laten wat ik wil. Langst de ene kant is dit misschien een slecht ding.
Ik ben super tevreden me de gear die ik heb, en loop niet echt tegen beperkingen aan. Maar ben het modellenwereldje een beetje beu aan het worden( voor zover ik erin zit). Misschien ook omdat het weinig vlot.
Reizen doe ik graag, vandaar dat ik graag in Zuid-Amerika opnieuw zou willen beginnen, als fotograaf ipv schappenvuller. Het is allemaal nogal moeilijk omdat ik dus geen diploma heb, en hier dus niet zomaar kan zeggen; ik ga halftijds werken, en het proberen in de fotografie.
Verwijderd
Voor fotografie vind ik een diploma echt onzin. Ik heb meer werk dan fotografen die 5 fotografie-gerelateerde diploma's hebben. Hetzelfde geldt volgens mij ook voor Nomad.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:30:
Ik zou in Zuid Amerika ook helemaal geen modellen gaan fotograferen, maar meer landschap. Zou het ook helemaal niet voor haar doen. Gewoon voor het feit dat ik hier moeilijk tot niet aan de bak geraak, wegens geen diploma, en dus geen mogelijkheid om van vandaag op morgen fotograaf in bijberoep te worden.
Studio ruimte is ook onzin; ik had het heeeel lang geleden ook niet en ik kon prima fotograferen. Je bent dan echter afhankelijk van het weer en of externe locaties, maar dat moet geen probleem zijn.Ik heb laatst nog een videoclip opgenomen in m'n woonkamer omdat ik geen zin had om 25km naar m'n studio te rijden; met wat creativiteit kan je overal wel leuke beelden maken.Ik denk dat mijn grootste probleem het gebrek aan een studio ruimte is. Sparen doe ik nu wel, en zou graag een grote ruimte hebben waar ik mijn studio materiaal kan opstelllen, en naar hartelust kan experimenteren, maar dat is hier in de buurt niet echt mogelijk.
275 euro, ex btw, ex onkosten, ex reiskosten, ex materiaalkosten en ex vriendelijkdoenkostenVerder zou ik GH graag betalen om me eens mee te nemen op een shoot. Het is ondertussen duidelijk dat ik niet moet besparen op modellen/visagistes, om nieuwe gear te kopen, maar dat ik met de gear die ik heb meer dan een tijdje voort kan, en dus beter geld steek in modellen etc, om zo hogerop te geraken. Misschien moet ik je eens mailen Gerard.
Verwijderd
Joejoe!
Als ze dat ding nou ook nog een beetje sneller weten te maken, dan hebben ze zeker mijn interesse!PowerUp schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:45:
http://www.dpreview.com/n...DP1M_DP2M_Merrill_Cameras
Nieuwe compacts van Sigma, de DP1M en DP2M. Allebei hebben ze een 15 MP APS-C Foveon sensor.
De DP1M heeft een 19 mm f/2.8 lens aan boord, de DP2M heeft een 30 mm f/2.8 lens. Een prijs is nog niet bekend.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verhuis gewoon naar NL, hier kan iedereen een bedrijfje opzetten en zeggen dat ie fotograaf is. Belangrijkste / moeilijkste is dat je een vaste klantenstroom weet te krijgen.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:57:
Heb geen fotografie diploma nodig, gewoon een diploma secundair onderwijs, waar een getuigschrift bedrijfsbeheer inzit, waardoor ik zelfstandige kan worden. Het is natuurlijk nogal moeilijk om op locatie een heel studio gevoel te kweken, en zoals jullie allemaal wel zullen weten, doe ik ondertussen al meer dan 2 jaar op locatie. Verder hebben m'n ouders het er niet echt mee dat ik de leefruimte ombouw tot studio. We hebben ondertussen via mail iets geregeld, en zullen zien wat daar van komt.
[ Voor 14% gewijzigd door Snuurtje op 13-02-2012 14:53 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Verwijderd
Verwijderd
Een mooie sofa past natuurlijk in een fotostudio voor de occasionele boudoir foto's, verder zal ik wel op bezoek gaan bij familie ipv zij bij mij. Vandaar ook het semi permanente.leonvw schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:15:
En waar ga je dan zitten als er vrienden/familie langskomt? Op bed?
qft ^^leonvw schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:47:
Een mooie sofa is 1 ding.. Maar ik wil in mijn living toch ook wel graag een dressoir, boekenkast, salontafel, tv/audio meubel en nog wat andere prullaria. En dat staat bij het maken van een fotostudio toch behoorlijk in de weg heb ik hier gemerkt
Als je dat toch in je slaapkamer/computerkamer gaat leven, kan je volgens mij net zo goed bij je ouders blijven wonen en een aparte studio-ruimte huren die je permanent kan gebruiken
Verwijderd
Een koelkast vol Belgisch bier, een diepvries vol pizza's en bitterballen, een magnetron, een frituurpan, een goede muziek installatie, een groot bed in je slaapkamer, een opblaasbare jacuzzi, een broodrooster... Veel meer heeft een man alleen niet nodig geloof ik.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:10:
... wat zijn nog dingen die in een vrijgezellenstek niet mogen ontbreken?
Fatsoenlijke energievoorziening! Zelfs op de Fotovakschool knallen de stoppen eruit af en toe omdat er teveel flitsers bezig zijn...Fiber schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:26:
[...]
Iets meer serieus, een mooie vloer, neutraal geverfde wanden, wellicht een oprolbaar systeem voor achtergronden, een grote kast om je flitsers en statieven in op te bergen, meubels die eenvoudig verplaatsbaar zijn, dus niet te zwaar of op wieltjes, veel stopcontacten voor echte studio flitsers.
dat is best wel stom dan, want zoveel verbruiken flitsers niet, dus dan willen ze wel extreem veel op 1 groep plaatsen.Zandpad schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:27:
[...]
Fatsoenlijke energievoorziening! Zelfs op de Fotovakschool knallen de stoppen eruit af en toe omdat er teveel flitsers bezig zijn...
Naja ze zijn een bestaand pand ingetrokken, paar jaar terug. Maar volgens mij zitten de 4 studio's boven op 2 groepen. Maar naast de studio's zitten er ook twee lokalen vol Mac Pro's en Eizo's op die groepen... Hoe precies geen idee. Het gebeurt eigenlijk alleen als we met 2 klassen in de studio's bezig zijn, maar dan hebben we ook last van inferentie (zoveel triggers in een keerNomad schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:46:
[...]
dat is best wel stom dan, want zoveel verbruiken flitsers niet, dus dan willen ze wel extreem veel op 1 groep plaatsen.
ok lol, hoe bevalt de opleiding je?Zandpad schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:50:
[...]
Naja ze zijn een bestaand pand ingetrokken, paar jaar terug. Maar volgens mij zitten de 4 studio's boven op 2 groepen. Maar naast de studio's zitten er ook twee lokalen vol Mac Pro's en Eizo's op die groepen... Hoe precies geen idee. Het gebeurt eigenlijk alleen als we met 2 klassen in de studio's bezig zijn, maar dan hebben we ook last van inferentie (zoveel triggers in een keer)
Zie je DMNomad schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:11:
[...]
ok lol, hoe bevalt de opleiding je?
Je bent nu toch al even bezig. Henk en ik zijn tegelijk met de academie begonnen en tegelijk ook weer gestopt met de academie
en ik heb er amper een goed woord voor over, maar hoe bevalt de FVS?
[ Voor 3% gewijzigd door Zandpad op 20-02-2012 13:19 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Volgens mij ben ik de enige, maar ik zeg : prima idee!Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:07:
Ik ga binnenkort alleen wonen. Heb een appartementje op het oog met 2 slaapkamers en een betrekkelijk grote living. Aangezien ik geen tv kijk, en voorlopig niet in het bezit ben van een vriendin, heb ik besloten om er een echt vrijgezellending van te maken. Eerste idee is om mijn slaapkamer/bureau volledig te scheiden.( Zit nu op de pc vlak naast m'n bed). En de living om te toveren tot een semi permanente fotostudio. De living is 27m², maar spijtig genoeg een standaard hoogte,
Hoe vaak moet ik het nog roepen? Luister nou eens een keer. Nomad en ik zijn het levende bewijs dat fotografie prima lukt zonder opleiding. In de tijd dat je nu bezig bent met de FVS kan je veel betere dingen leren. Daarnaast kan je met het geld dat je bespaart een leuke 5D Mark II kopen
[ Voor 40% gewijzigd door leonvw op 20-02-2012 16:05 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Dat is wat ik doe, zit inmiddels in mijn 3e jaar. Ik weet nog steeds niet precies wat ik later wil doen, maar ik ben tevreden met hoe het loopt (stage/werk in de ICT, af en toe een foto klusje)Doe gewoon een ICT opleiding (dat kan je best, je bent tenslotte een Tweaker) en doe dan fotografie ernaast. Dan heb je altijd een basis om op terug te vallen.
Zodra ik een rijibewijs heb kom ik bij jou in de leer!GerardHenninger schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:41:
Hoe vaak moet ik het nog roepen? Luister nou eens een keer. Nomad en ik zijn het levende bewijs dat fotografie prima lukt zonder opleiding. In de tijd dat je nu bezig bent met de FVS kan je veel betere dingen leren. Daarnaast kan je met het geld dat je bespaart een leuke 5D Mark II kopen![]()
Maar eigenlijk zou ik je niet aanraden om fotograaf te worden want makkelijk is het in het begin zeker niet. Doe gewoon een ICT opleiding (dat kan je best, je bent tenslotte een Tweaker) en doe dan fotografie ernaast. Dan heb je altijd een basis om op terug te vallen.
Ah dus ik was niet de enige die zich daarin verwonderde, ik heb het maar niet openbaar in het topic geknalt, maar dezelfde strekking stond in de DM naar Nomad.leonvw schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:02:
Ik heb ook de vakopleiding aan de FVS gevolgd en dan in Rotterdam.. Zelfde conclusie hier, gezamenlijk met heel de klas
De FVS lag toen teveel overhoop met zichzelf... Roosters die niet klopte, leraren die vertrokken vanwege het interne gemeuk en een directeur die alleen aan zichzelf dacht. Nee, leuk daar betaal je dan zoveel geld voor
Zeker! En in eerste instantie verwachtte ik dat de FvS hierbij kon helpen. Met name om dat talent te ontwikkelen en een stap in de goede richting te zetten. Helaas valt dat dus heel erg tegen.Wijnands schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:03:
Fotografie is uiteindelijk een kwestie van voldoende fotografisch talent en het vermogen om je als kleine zelfstandige te redden. Heb je een van die twee (of allebei) niet dan kun je het denk ik beter als hobby houden.
Zelfde situatie hier eigenlijk (minus ICT opleidingcitruspers schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:50:
[...]
Dat is wat ik doe, zit inmiddels in mijn 3e jaar. Ik weet nog steeds niet precies wat ik later wil doen, maar ik ben tevreden met hoe het loopt (stage/werk in de ICT, af en toe een foto klusje)
[ Voor 8% gewijzigd door Zandpad op 20-02-2012 20:20 ]
Zoals eerder gezegd, helemaal mee eens. Fotografie is makkelijk, wat moeilijker is is altijd creatief zijn, nieuwe klanten werven en jezelf qua marketing onderscheiden,....maar het stukje fotografie is het makkelijke gedeelte van fotograaf zijn.GerardHenninger schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:41:
[...]
Hoe vaak moet ik het nog roepen? Luister nou eens een keer. Nomad en ik zijn het levende bewijs dat fotografie prima lukt zonder opleiding. In de tijd dat je nu bezig bent met de FVS kan je veel betere dingen leren. Daarnaast kan je met het geld dat je bespaart een leuke 5D Mark II kopen![]()
Maar eigenlijk zou ik je niet aanraden om fotograaf te worden want makkelijk is het in het begin zeker niet. Doe gewoon een ICT opleiding (dat kan je best, je bent tenslotte een Tweaker) en doe dan fotografie ernaast. Dan heb je altijd een basis om op terug te vallen.
The devil is in the details.
Verwijderd
Zo, dan gaan we de GH toer op. De living is 27m², daar kom ik normaal wel mee toe. Verder heb ik niet echt stroom nodig voorlopig voor de studio, aangezien ik 2x sb-600 heb, een sb-900en een Jinbei 600 w/s flits met batterypack.GerardHenninger schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:41:
[...]
Volgens mij ben ik de enige, maar ik zeg : prima idee!
Ik begon 7 jaar geleden ook gewoon thuis en had m'n woonkamer omgetoverd tot studio (met een bank voor de gasten en een TV aan de muur voor tegen de verveling). M'n slaapkamer en "kantoor" had ik apart. Er zijn genoeg artiesten (van Armin van Buuren tot diverse X-Factors kandidaten) bij me thuis geweest en ze zijn nog steeds klant, dus het heeft zeker geen slechte indruk achtergelaten. Met modellen is het misschien iets anders. "Hij ik ben Kevin en ik ben fotograaf! Wil je een shoot? Moet je wel bij me thuis langskomen..."
Het enige nadeel was dat ik niet echt plek had voor m'n spullen. Daarnaast liepen er twee kittens rond en de klanten waren meer met de katten bezig dan met mij
[...]
Nog minimaal anderhalf jaar vakfotograaf en daarna nog een jaar specialisatie. Ik twijfel al een tijdje ja, moeilijke keuze vergeet de factor ouders ook niet.JvdGeest schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:58:
Zandpad: hoe lang moet je nog met de FVS opleiding? Ik dacht dat je al eerder twijfelde om te stoppen.
Het is bij ons zelf dermate "geëscaleerd" dat er een aantal klasgenoten per direct uit de klas zijn gelopen en nooit meer terug zijn gekomen.. Meerdere (waaronder ikzelf) hebben de opleiding niet eens helemaal afgerond door wat ontbrekende assessments puur omdat de motivatie weg wasZandpad schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:20:
[...]
Ah dus ik was niet de enige die zich daarin verwonderde, ik heb het maar niet openbaar in het topic geknalt, maar dezelfde strekking stond in de DM naar Nomad.
Ah! Tja Deeltijd vakfotograaf maandag! Maar de kans is groot dat ik er ook uit ga stappen. Aantal medestudenten hebben al klachtbrieven gestuurd over ongeregeldheden. Met name over onbekwame studenten. Ik mis nu 2 van de 7 assessments, en niet door onwil. De hele klas mist er 1 vanwege ontbrekende docent! (Ik mis er nog een door een goede griepleonvw schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 01:16:
[...]
Het is bij ons zelf dermate "geëscaleerd" dat er een aantal klasgenoten per direct uit de klas zijn gelopen en nooit meer terug zijn gekomen.. Meerdere (waaronder ikzelf) hebben de opleiding niet eens helemaal afgerond door wat ontbrekende assessments puur omdat de motivatie weg was![]()
Heb het hier wel over de zaterdag opleiding, dus dat was max anderhalf jaar eens in de 2 weken een hele zaterdag naar school
[ Voor 13% gewijzigd door leonvw op 21-02-2012 09:16 ]
Een afgemaakte opleiding inclusief diploma, maakt niet uit welke opleiding het is, staat wel beter op je CV. Anders is de tijd die er nu al in zit ook voor niets geweest. Je moet er gewoon zelf wat van zien te maken, het zal geen kleuterschool zijn waar de juf je de hele tijd bij de hand neemt.Zandpad schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 01:47:
[...]
Maar de kans is groot dat ik er ook uit ga stappen...
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Het is maar een papiertje, voor mijn gevoel. Daarnaast zijn opdrachtgevers veel meer geïnteresseerd in een portfolio. Kijk maar naar Gerard of Johan, ook zij kregen het voor elkaar.Fiber schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:22:
[...]
Een afgemaakte opleiding inclusief diploma, maakt niet uit welke opleiding het is, staat wel beter op je CV. Anders is de tijd die er nu al in zit ook voor niets geweest. Je moet er gewoon zelf wat van zien te maken, het zal geen kleuterschool zijn waar de juf je de hele tijd bij de hand neemt.
Verwijderd
Zelf heb ik universitaire studie afgebroken wegens persoonlijke problemen. Als ik een jaar hard had gewerkt had ik mijn bachelor kunnen krijgen, maar daar heb ik bewust niet voor gekozen. Doordat ik in die jaren in totaal toch de nodige maanden op laboratoria heb gestaan heb ik mijn huidige baan kunnen vinden. Het is dan wel een stuk lager niveau dan ik misschien had kunnen bereiken, maar ik heb het hier ontzettend naar mijn zin en (heel belangrijk in mijn situatie) het levert geen stress op.sapphire schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:36:
3) Een niet afgeronde opleiding is absoluut geen zonde van je tijd. Als je er niets geleerd hebt wel maar helemaal niets leren is pas écht knap. Ik heb bijvoorbeeld allerlei kennis en ervaring opgedaan die me hebben gemaakt wie ik ben en waar ik nog steeds heel veel profijt van heb.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
En juist bij fotografie (of een ander willekeurig creatief vak) boeit het niet dat het op je CV staat. Zoals de rest ook al aangeeft kijkt men naar de resultaten die je neer weet te zetten.Fiber schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:22:
Een afgemaakte opleiding inclusief diploma, maakt niet uit welke opleiding het is, staat wel beter op je CV.
Too bad dat je niet hierheen kan komen! Dat had ik graag een keertje meegemaakt.GerardHenninger schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:52:
[...]
En juist bij fotografie (of een ander willekeurig creatief vak) boeit het niet dat het op je CV staat. Zoals de rest ook al aangeeft kijkt men naar de resultaten die je neer weet te zetten.
Maar wie-o-wie gaat me uitnodigen voor een dagje FVS als undercover student? Ik heb weer zin om een partyfotografen-achtige docu te maken![]()
Ik heb twee "seminars" gegeven bij de Fotoacademie een tijd geleden (leerlingen mochten zelf een "docent" uitzoeken) en dat was een hele leuke ervaring; fotografie opleidingen afzeiken, in discussie gaan met de docenten en dan weggestuurd worden voordat je de laatste "seminar" kan geven
Op zich hebben jullie daar natuurlijk helemaal gelijk in. Ik bedoelde het ook meer voor als het als zelfstandig fotograaf onverhoopt toch niet zou lukken en je een 'gewone' baan moet gaan zoeken bij een 'gewone', wellicht niet zo creatieve werkgever.GerardHenninger schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:52:
[...]
En juist bij fotografie (of een ander willekeurig creatief vak) boeit het niet dat het op je CV staat. Zoals de rest ook al aangeeft kijkt men naar de resultaten die je neer weet te zetten...
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Het is verstandig om gewoon in raw te schieten en dan worden de picture styles dus ook niet in je foto's gebakken. Die zwart wit stand werkt dus alleen als je in JPEG schiet, als je in raw schiet zijn ze zwart wit op je camera, maar op de computer zijn de raw's gewoon....tja raw dus..Snuurtje schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 01:53:
Vroeg me af of iemand mij tips kon geven in het schieten van zwartwit portretten. Ga as zaterdag wat portretten schieten en het eindoel is zwartwit. Is het verstandig om direct in zwartwit te schieten, of toch beter eerst in kleur ivm nabewerken? Misschien dat je met kleur selectiever kan nabewerken.
Als je RAW schiet +picture style z/w en dan in Lr (of PS) importeert wel. Als je DPP pakt heb je de z/w wel terug (met de mogelijkheid tot gewoon kleur natuurlijkScirocco schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 02:31:
[...]
Het is verstandig om gewoon in raw te schieten en dan worden de picture styles dus ook niet in je foto's gebakken. Die zwart wit stand werkt dus alleen als je in JPEG schiet, als je in raw schiet zijn ze zwart wit op je camera, maar op de computer zijn de raw's gewoon....tja raw dus..
Gewoon in raw schieten zodat je in de nabewerking meer mogelijkheden hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 22-02-2012 10:22 ]
[ Voor 56% gewijzigd door Snuurtje op 22-02-2012 12:16 ]
Klopt ik merk bij het inladen in LR vaak dat als ik een foto voor het eerst open, dat ik dan eerst een vrij lege en kleurloze foto zie en een moment later word de witbalans erover heen gegooid met een stuk meer kleur.Universal Creations schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:22:
RAW is eigenlijk gewoon wat de sensor registreert (kort door de bocht, want er zitten nog wat invloedrijke stappen tussen), dus picture-styles en witbalans hebben daar geen invloed op. Bij het inladen van de RAW wordt de ingestelde witbalans (tijdens het maken van de foto) wel toegepast, maar kan net zo makkelijk veranderd worden. Dit is namelijk meer een soort layer, net zoals allerlei kleurprofielen die je kunt toepassen in bijvoorbeeld LR.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq