+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
http://www.alphaila.com/a...e-advertising-vs-reality/
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik krijg een vervelende knispering in de muziek. De audio is goed getuned en staat niet in het rood en andere audio fixes hebben ook nog niet geholpen. Als ik op internet naar dit soort problemen zoek vind ik niks behalve achtergrond ruis etc. Maar dat is het niet.
Ik heb de muziek uit mn itunes library en het nummer is gekocht in de itunes store.
Iemand?
De video word nu geupload, dus ik laat het zo wel zien/horen.
YouTube: Ski & Snowboard Trip '12
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Die aan de rechterkant zie je dan ook nooit
In de timeline hoor ik het ook. Hoe bedoel je als ik het render in de timeline? In FCPX word het meteen gerenderd, zie ik wat over het hoofd?
Ik heb t zelfde probleem al met eerdere video's gehad en daar had in ook muziek uit itunes gebruikt. Misschien werkt dat niet helemaal samen..
EDIT:
Ik zie dat het een .m4a bestand is, misschien is dat het waarom het niet helemaal goed werkt... Nu op zoek naar een goede converter die hem naar mp3 (?) kan converteren.
EDIT2:
Geconvert naar .WAV en hij werkt perfect nu! Nog een letterbox er overheen gedaan om een cinema look mee te geven, ondanks het de compo soms niet heel goed uitkomt.
Als ik nou eens magic lantern op mn 7D kon zetten kon ik tijdens het filmen en compo bepalen al rekening houden met een letterbox
[ Voor 46% gewijzigd door Scirocco op 09-01-2012 22:56 ]
http://blog.collegehumor....ore-filters-than-a-t-pain
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Mooie tweet-uitwisseling tussen NikonRumors en Joe McNally:

Hier het plaatje waar het om ging

Eigen pand, 3 verdiepingen (3x50m2. Pand is 5 jaar oud en naast mij zit een kantoor van de mc-donalds o.a., ook belangrijk om je buren te kennen
Onderste verdieping heb ik nog geen bestemming voor, middelste wordt de studio en bovenste verdieping zit een kantoor, keuken en presentatieruimte.
Foto's heb ik nog niet behalve wat crappy telefoonfoto's, maar daar zie je bijna niets op.
Morgen tekenen, kan er direct in en dan verbouwen.
Vind het wel behoorlijk spannend, heb de kriebels wel in de buik zitten. Zakelijk gezien een van mijn grootste beslissingen en de ruimte had een andere kaper op de kust en moest dus snel beslissen. Denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt, maar het blijft spannend.
*morgen tekenen
Ben benieuwd naar de foto's, je huidige ruimte was ook niet kinderachtig op zich...
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Dus toch de stap gemaakt. Mooi man. Ik ben benieuwd wat het wordt.Nomad schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:16:
Ik ga morgen tekenen voor mijn nieuwe studio.
Eigen pand, 3 verdiepingen (3x50m2. Pand is 5 jaar oud en naast mij zit een kantoor van de mc-donalds o.a., ook belangrijk om je buren te kennen.
Onderste verdieping heb ik nog geen bestemming voor, middelste wordt de studio en bovenste verdieping zit een kantoor, keuken en presentatieruimte.
Foto's heb ik nog niet behalve wat crappy telefoonfoto's, maar daar zie je bijna niets op.
Morgen tekenen, kan er direct in en dan verbouwen.
Vind het wel behoorlijk spannend, heb de kriebels wel in de buik zitten. Zakelijk gezien een van mijn grootste beslissingen en de ruimte had een andere kaper op de kust en moest dus snel beslissen. Denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt, maar het blijft spannend.
*morgen tekenen
Slaapplek voor GoT-FV-meetings...Nomad schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:16:
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Organisatie in kwestie stelt nu een contract voor waarbij de vrijwillige fotografen volledig afstand doen van hun auteursrecht. Waardoor de fotografen dus zelf geen rechten meer hebben op de foto's.
De fotografen vinden dat te ver gaan en de organisatie had er niet bij stilgestaan dat dat de consequentie zou zijn van een dergelijke contractvorm. In feite hebben ze er geen probleem mee als fotografen de foto's ook zelf elders publiceren.
In hoeverre is er een duidelijke afspraak te maken over een onbeperkte licentie die niet in te trekken is door de fotograaf, zonder die fotograaf zijn auteursrecht te laten afstaan?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
*pics or it didn't happen* - lijkt me leuk om te zien..
Je had eerst toch een studiopand met 2 anderen, als ik het goed heb?
@ Orion84 - volgens mij kun je eigenlijk alles afspreken, mits je dat maar heel duidelijk verwoordt. Het afstand doen gaat te ver, het volgende zou wel kunnen: De fotograaf verstrekt een niet-intrekbare onbeperkte licentie, al dan niet exclusief, en behoudt daarmee toch gewoon zijn auteursrecht? Zolang er maar door beide partijen een krabbel gezet wordt.
Dan weet je in ieder geval waar je moet zijn als je eens honger hebt. Zie je het voor je, dat je daar binnen loopt en om een hamburger vraagt?Nomad schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:16:
Ik ga morgen tekenen voor mijn nieuwe studio.
Eigen pand, 3 verdiepingen (3x50m2. Pand is 5 jaar oud en naast mij zit een kantoor van de mc-donalds o.a., ook belangrijk om je buren te kennen.
We zijn erg benieuwd iig, het klinkt wel perfect eigenlijk
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Het is al met al een hele onderneming, maar ook wel weer super gaaf. Wat ik precies met 160m2 moet, is me nog niet helemaal duidelijk, maar de komende 2 jaar is het van mij heb ik getekend, met uiteraard intentie tot veel langer huren.
RAW biedt je geloof ik een tweetal extra stops aan dynamisch bereik.HardCoreGamer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:06:
Met welk diafragma?
Is RAW foto's zoveel beter dan JPEG foto's? (Op grootte na)
Zie het zo: als je camera een JPEG maakt, wil hij die zo klein mogelijk maken. Hij ziet een "bijna wit" gebied in je foto en daarnaast een echt wit gebied. Camera zal dan misschien zeggen: "pfff, kom, ik maak alles wit.... Weer zoveel bytes uitgespaard en no one will ever know...".
RAW bevat wél nog die verschillen, ookal zie je ze niet onmiddelijk. Thuis kan je die dan gewoon opentrekken en allerlei schijnbaar verloren detail terugtoveren.
Daarnaast werk je met originele sensor data waar je efficiëntere denoise- & sharpening algoritmes op kunt loslaten dan hetgeen je camera toepast als hij je JPEG's op je memory card schrijft.
Tenslotte is een JPEG reeds gecomprimeerd. Elke wijziging die je er later nog op toepast heeft kwaliteitsverlies tot gevolg want je comprimeert opnieuw. Bij RAW werk je "nondestructief".
Eenvoudig voorbeeld (vrijwel niets aan gedaan behalve automatische belichting door Lightroom)
http://q-bic.intertet.org/lr_raw5.jpg en http://q-bic.intertet.org/lr_raw6.jpg
Hier heb ik al meer aan gesleuteld: http://q-bic.intertet.org/lr_raw3.jpg. Nog steeds uitgebeten en niet de beste foto, maar you get the point. Bij JPEG kan je bijlange niet zo ver gaan.
[ Voor 24% gewijzigd door Universal Creations op 13-01-2012 20:53 . Reden: Even linkje toegevoegd voor de duidelijkheid ]
Workshops geven !Nomad schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:52:
Thanks guys! Komend weekend verhuizen en dingen de dingen verbouwen die verbouwd moeten worden de komende tijd. Dan de studio zelf inrichten e.d.
Het is al met al een hele onderneming, maar ook wel weer super gaaf. Wat ik precies met 160m2 moet, is me nog niet helemaal duidelijk, maar de komende 2 jaar is het van mij heb ik getekend, met uiteraard intentie tot veel langer huren.
Verwijderd
Wat zijn jullie bedenkingen hierbij, en hebben jullie eventueel voorstellen voor een "merk"naam?
Als de reden is dat de website nog teveel op je oudere website lijkt, dan is een redesign voldoende lijkt me.
Als er teveel oude fotos op staan, dan verwijder je die gewoon.
Als het soort fotos wat je maakt niet veel veranderd is tov 2 a 3 jaar geleden, dan heb je een ander probleem.
Overigens zou ik de wijze waarop je de fotos toont anders doen. Zo'n ra fotos die aan elkaar geplakt zitten vind ik een beetje zonde van bepaalde fotos. Vaak hebben fotos was ruimte om zich heen nodig om goed tot uiting te komen.
Er zijn er een paar waar de fotos links en rechts echt afbreuk doen. (of waarbij fotos links en rechts er wel erg op lijken... zelfde houding, zelfde blik etc)
Verwijderd
Het is dus gewoon het watermerk, en de naam lakker.be wat sommige mensen nog laat afknappen.
Maar wat heb je dan in het verleden gedaan waarom mensen "Lakker.be" associëren met iets "niet klikwaardig" ?Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:56:
Nee het probleem is dat vanaf ze de link zien, dat ze er zelfs niet op klikken, mijn website heb ik vorige week nog opnieuw gedaan, daar ligt het probleem niet.
Het is dus gewoon het watermerk, en de naam lakker.be wat sommige mensen nog laat afknappen.
Naam + Logo + Merk maakt echt niet zoveel uit, dat maakt iets niet ineens onwijs goed. Het gaat om de ervaring die mensen met een naam/merk hebben. Al heet je "KutFotograaf.be" maar maak je de beste foto's van de wereld dan maakt die naam niet zoveel uit.
Ik volg het niet allemaal maar volgens mij zit je vastgeroest in een bepaalde "stijltje" en daar zie ik je niet echt vanaf stappen. Ik kan me nog een discussie van een aantal jaren geleden herinneren die je had met Richard Bakker..... maar er lijkt van jouw kant weinig veranderd.
Daarnaast is het ook maar net hoe je jezelf neerzet naar de buitenwereld; ik vind je huidige foto's op je foto's lijken van toen je net begon er lijkt geen groei in te zitten. Probeer eens wat compleet anders, geef jezelf kleine uitdagingen etc etc.
Yup, eensGerardHenninger schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:12:
[...]
Maar wat heb je dan in het verleden gedaan waarom mensen "Lakker.be" associëren met iets "niet klikwaardig" ?
Naam + Logo + Merk maakt echt niet zoveel uit, dat maakt iets niet ineens onwijs goed. Het gaat om de ervaring die mensen met een naam/merk hebben. Al heet je "KutFotograaf.be" maar maak je de beste foto's van de wereld dan maakt die naam niet zoveel uit.
Ik volg het niet allemaal maar volgens mij zit je vastgeroest in een bepaalde "stijltje" en daar zie ik je niet echt vanaf stappen. Ik kan me nog een discussie van een aantal jaren geleden herinneren die je had met Richard Bakker..... maar er lijkt van jouw kant weinig veranderd.
Daarnaast is het ook maar net hoe je jezelf neerzet naar de buitenwereld; ik vind je huidige foto's op je foto's lijken van toen je net begon er lijkt geen groei in te zitten. Probeer eens wat compleet anders, geef jezelf kleine uitdagingen etc etc.
Het werk lijkt erg veel op wat je al heel veel gedaan hebt.
'merkt'. Zeggen ze dat? Geven ze niet thuis als je ze vraagt?Ik merk dat modellen die ik enkele jaren geleden vroeg, nu zelfs mijn werk niet meer bekijken omdat ze mijn website en werk van 2 jaar geleden nog kennen.
En waarom vraag je modellen opnieuw als ze je in het verleden al een keer hebben afgewezen?
Wat betreft je foto's, ik vind de studio- en portret-foto's allemaal een beetje zielloos. Qua techniek is het prima in orde, maar de dames staan er vaak zo verloren en ongeïnteresseerd bij. Sowieso krijg ik bij jouw foto's vaak het idee dat je achter het idee van 'modellen moeten niet lachen' staat
[ Voor 31% gewijzigd door Hahn op 14-01-2012 23:44 ]
The devil is in the details.
Verwijderd
Omdat m'n allereerste foto's lachwekkend waren, en dus niet echt de moeite. Dit gaat dan vooral over m'n eerste jaar. Ik ben al vrij vroeg begonnen met meer ervaren modellen te vragen, die me dan afwezen, wat ik nu wel snap natuurlijk.GerardHenninger schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:12:
[...]
Maar wat heb je dan in het verleden gedaan waarom mensen "Lakker.be" associëren met iets "niet klikwaardig" ?
In de professionele markt kan ik me voorstellen dat de naam er na een tijdje niet meer toe doen, maar ik merk toch dat er hier nogal op gelet word. Vooral dan door modellen die het als bijberoep doen, en vaak niet echt in een modellenbureau zitten.
Die discussie met Richard is inderdaad een jaar of 2 geleden, en ik zal ze nog eens moeten opzoeken, maar je hebt wel gelijk denk ik. Probleem is ook dat ik vast werk, en het vrij zwaar werk is, vaak zeggen modellen dan nog de dag voor de shoot af, waardoor ik de laatste 2 jaar aan ongeveer 1 shoot per maand kom. Ik zou graag meer shooten, omdat ervaring toch nog boven alles gaat.
Ik probeer m'n werk wat te varieren, maar ik heb nog altijd niet echt een ruimte waar ik rustig alles kan opzetten, en m'n tijd nemen om ervoor te zorgen dat al het materiaal goed staat, waardoor ik tijdens de shoot met het model bezig kan zijn, en dat is denk ik het grote probleem, technisch zijn m'n foto's hopelijk beter geworden, maar de feeling met de modellen zit er nog niet in.
Omdat ik op m'n website de bezoekers per IP kan zien, en ook zien vanwaar ze komen. Als ik dan zie dat een model een DM geopend heeft, maar ik in de tijd na die opening geen bezoekers heb, of geen antwoord van haar, kan ik daaruit concluderen dat ze niet is komen kijken.Hahn schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:33:
Ik vraag me vooral af hoe je dit:
[...]
'merkt'. Zeggen ze dat? Geven ze niet thuis als je ze vraagt?
En waarom vraag je modellen opnieuw als ze je in het verleden al een keer hebben afgewezen?
Wat betreft je foto's, ik vind de studio- en portret-foto's allemaal een beetje zielloos. Qua techniek is het prima in orde, maar de dames staan er vaak zo verloren en ongeïnteresseerd bij. Sowieso krijg ik bij jouw foto's vaak het idee dat je achter het idee van 'modellen moeten niet lachen' staat
Zoals ik hier boven al zei: Technisch voel ik ook dat het in orde is( niet perfect of extravagant), maar het is vooral de connectie met de modellen die ontbreekt.
Dat komt een groot deel omdat ik nog steeds 'modellen' fotografeer die weinig tot geen ervaring hebben, maar gewoon leuke meiden zijn. Andere reden is dat ik nog steeds heel weinig communiceer naar het model toe wat ik juist wil, wat natuurlijk ook wat onzekerheid in het model teweegbrengt.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 10:55 ]
Ik ben er overigens ook geen ster in hoor
Verwijderd
Klopt! Ik heb ook net de dvd van Peter Hurley gezien, die bijna alleen headshots doet, en daar merk je dat hij eigenlijk gewoon een wereld creeert voor de modellen, hij ze gewoon bezig houd en niet meer naar z'n materiaal kijkt. Die connectie met de modellen zie je dan ook in z'n foto's terugsapphire schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:47:
Doet me denken aan een soort gelijke uitspraak van Chase Jarvis die ik ergens hoorde of las. Kwam er op neer dat hij zei dat contact maken/communiceren met het onderwerp van je foto zo'n beetje het belangrijkst is van het fotograferen.
Ik ben er overigens ook geen ster in hoor
Ik neem aan dat die foto's niet meer online staan? 33% van de fotografie is het selecteren/publiceren van de juiste foto'sVerwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:49:
Omdat m'n allereerste foto's lachwekkend waren, en dus niet echt de moeite. Dit gaat dan vooral over m'n eerste jaar. Ik ben al vrij vroeg begonnen met meer ervaren modellen te vragen, die me dan afwezen, wat ik nu wel snap natuurlijk.
Modellen die niet bij een agency zitten zouden als het goed is makkelijker benaderbaar zijn. Waar haal je je modellen vandaan? Misschien moet je een nieuwe bron van vrouwen aanboren.In de professionele markt kan ik me voorstellen dat de naam er na een tijdje niet meer toe doen, maar ik merk toch dat er hier nogal op gelet word. Vooral dan door modellen die het als bijberoep doen, en vaak niet echt in een modellenbureau zitten.
Kan me niet voorstellen dat je maar maximaal 1 shoot per maand kan regelen. Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland zijn er zat vrouwen die gefotografeerd willen worden.Die discussie met Richard is inderdaad een jaar of 2 geleden, en ik zal ze nog eens moeten opzoeken, maar je hebt wel gelijk denk ik. Probleem is ook dat ik vast werk, en het vrij zwaar werk is, vaak zeggen modellen dan nog de dag voor de shoot af, waardoor ik de laatste 2 jaar aan ongeveer 1 shoot per maand kom. Ik zou graag meer shooten, omdat ervaring toch nog boven alles gaat.
Probeer thuis een moodboard te maken van hetgeen je zelf ook zou willen realiseren. Doe wat aan voorbereiding en neem dan de tijd op locatie om alles te testen. Schrijf dingen die je leert op, think outside the box etc etc. Wel even bij het model aangeven dat je dingen gaat testen, waardoor ze dus af en toe geduld moet hebben.Ik probeer m'n werk wat te varieren, maar ik heb nog altijd niet echt een ruimte waar ik rustig alles kan opzetten, en m'n tijd nemen om ervoor te zorgen dat al het materiaal goed staat, waardoor ik tijdens de shoot met het model bezig kan zijn, en dat is denk ik het grote probleem, technisch zijn m'n foto's hopelijk beter geworden, maar de feeling met de modellen zit er nog niet in.
Dat is wel heeeeeel technisch. Misschien kopieert ze de link naar d'r browser waardoor je de "klik" niet ziet.Omdat ik op m'n website de bezoekers per IP kan zien, en ook zien vanwaar ze komen. Als ik dan zie dat een model een DM geopend heeft, maar ik in de tijd na die opening geen bezoekers heb, of geen antwoord van haar, kan ik daaruit concluderen dat ze niet is komen kijken.
Misschien is je communicatie niet optimaal: hou je het professioneel? Stuur je een vervolg mail? Was het contact in het verleden wel goed?
Op wat voor manier ontbreekt die connectie? Ben je verlegen? Te brutaal? Onzeker?Zoals ik hier boven al zei: Technisch voel ik ook dat het in orde is( niet perfect of extravagant), maar het is vooral de connectie met de modellen die ontbreekt.
Zolang je zelf maar zelfverzekerd en open naar het model toe bent. Als jullie beide onzeker zijn dan begin je al met een slechte start.Dat komt een groot deel omdat ik nog steeds 'modellen' fotografeer die weinig tot geen ervaring hebben, maar gewoon leuke meiden zijn. Andere reden is dat ik nog steeds heel weinig communiceer naar het model toe wat ik juist wil, wat natuurlijk ook wat onzekerheid in het model teweegbrengt.
Ik weet niet waar je precies in België woont, maar als je een keer zin hebt dan mag je bij mij langskomen (Uurtje rijden vanaf Antwerpen) met een model om daar rustig dingen te testen. Als je hulp of advies nodig hebt dan ben ik er meteen om je te helpen.
Verwijderd
Die foto's staan inderdaad niet meer op m'n website, wel nog ergens begraven op m'n flickr account, maar daar staat niet meteen ergens een link naar.GerardHenninger schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:59:
[...]
Ik neem aan dat die foto's niet meer online staan? 33% van de fotografie is het selecteren/publiceren van de juiste foto's(Die 33% is onzin, maar je begrijpt me wel denk ik).
[...]
Modellen die niet bij een agency zitten zouden als het goed is makkelijker benaderbaar zijn. Waar haal je je modellen vandaan? Misschien moet je een nieuwe bron van vrouwen aanboren.
[...]
Kan me niet voorstellen dat je maar maximaal 1 shoot per maand kan regelen. Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland zijn er zat vrouwen die gefotografeerd willen worden.
[...]
Probeer thuis een moodboard te maken van hetgeen je zelf ook zou willen realiseren. Doe wat aan voorbereiding en neem dan de tijd op locatie om alles te testen. Schrijf dingen die je leert op, think outside the box etc etc. Wel even bij het model aangeven dat je dingen gaat testen, waardoor ze dus af en toe geduld moet hebben.
[...]
Dat is wel heeeeeel technisch. Misschien kopieert ze de link naar d'r browser waardoor je de "klik" niet ziet.
Misschien is je communicatie niet optimaal: hou je het professioneel? Stuur je een vervolg mail? Was het contact in het verleden wel goed?
[...]
Op wat voor manier ontbreekt die connectie? Ben je verlegen? Te brutaal? Onzeker?
[...]
Zolang je zelf maar zelfverzekerd en open naar het model toe bent. Als jullie beide onzeker zijn dan begin je al met een slechte start.
Ik weet niet waar je precies in België woont, maar als je een keer zin hebt dan mag je bij mij langskomen (Uurtje rijden vanaf Antwerpen) met een model om daar rustig dingen te testen. Als je hulp of advies nodig hebt dan ben ik er meteen om je te helpen.
Momenteel haal ik m'n modellen van een belgische website modellennet, maar ik heb het idee dat daar niet meteen de allerbeste modellen op zitten.
En ik kom momenteel op 1 shoot per maand omdat ik zelf vast werk, en ik dus 2 dagen per week vrij heb voor alles; komt er dan nog bij dat ik de laatste tijd nogal last heb van modellen die afzeggen, 1 of 2 dagen voor de shoot ( zoals vandaag trouwens), wat me uiteindelijk op MAX 1 shoot per maand brengt.
Verder heb ik inderdaad al eens over moodboards gelezen, en heb er toen ook een magnetisch bord voor aangeschaft om zoiets op te stellen, maar dat is er nog niet echt van gekomen.
Ik ben zelf nogal verlegen en onzeker, zeker als er een model met attitude voor me staat, dat verdwijnt na een tijdje dan wel, maar zeker in het begin heb ik dat hard. Ikzelf woon in Antwerpen, en zou graag op die uitnodiging ingaan, ik mail je anders ff verder daaromtrent?
WTF?!If you would like to participate in this awareness campaign, Flickr is letting members darken their photos — or the photos of others — for a 24-hour period to deprive the web of the rich content that makes it thrive. Your symbolic act will help draw attention to this issue and let others know about the potential harmful impacts of these bills.
A few notes, members can darken 10 photos. After that you won’t see the option anymore. It will only be hidden on the photo page so you can still see it in the Lightbox or slideshow. If you don’t want others to darken your photos, you may choose to opt-out from any photo.
Nu is mijn vraag aan jullie, hoeveel moet ik hiervoor vragen en op wat moet ik mijn prijs baseren?
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Omdat dat exact is wat SOPA behelst: dat de US sites van buiten de US kan censureren. Protesteren door zelfcensuur is dan natuurlijk leuk, maar het is veel krachtiger om te laten zien wat het effect is wanneer mensen zomaar andermans werk kunnen censureren.PowerUp schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:14:
Maar waarom geven ze mensen de optie om andermans foto's zwart te maken? Dat je mee wil doen aan de actie en je eigen foto's op zwart zet, prima. Dit soort stiekeme dingen geven mij nou niet echt sympathie voor deze actie.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Tenzij dit de bekende druppel moet zijn die de emmer doet overlopen, lijkt een alternatief zoeken mij een beetje overbodig? De actie duurt "maar" 24 uur, dus morgen is alles weer zoals het hoort.PowerUp schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:00:
Hardstikke fijn, maar ik betaal niet een bedrag aan Flickr om ze willekeurig mijn foto's zwart te laten maken. Toch maar eens kijken naar alternatieven...
Tsja, ik zou zeggen schrijversloon. Heb je dit al eens gedaan en heb je een idee hoeveel tijd het je kost? Het ligt heel erg aan de hoeveelheid ervaring en de knapheid van je workflow. Als je alles al op een rijtje hebt staan ben je in twee dagen klaar, als je nog moet uitvinden hoe het werkt, geen vaste proofreaders, etc. hebt kan het gemakkelijk veel langer duren.LaurentS schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:16:
Ik ben benaderd door een grotere site om reviews voor hen te schrijven van lenzen. Het moet een uitgebreide review van ongeveer 1500 woorden zijn met testfoto's en duidelijk geschreven. Ik wordt verwacht om de bouwkwaliteit, de specs, de AF, de scherpte (midden en hoeken), CA, vignetting, distortion, flare en bokeh adhv zelf genomen test foto's te bespreken. Daarnaast lever ik nog 3 full resolution jpeg sample photo's.
Nu is mijn vraag aan jullie, hoeveel moet ik hiervoor vragen en op wat moet ik mijn prijs baseren?
Momenteel kost ik bijvoorbeel €20/uur ex. belasting (zit dichtbij de 30 per uur inclusief), en een artikel* schrijven kost me in de buurt van 10 uur incl. research. Redelijk ongeacht de lengte, want research duurt toch altijd langer. Als je nog een workflow moet opzetten loopt het al gauw een stuk verder in de papieren, denk 30 uur om alles 'by the books' te doen. Dan heb ik het dus o.a. over het correct uitvoeren en interpreteren van kwantitatieve tests (MTF, vervorming, CA, vignetting, etc. etc.).
* ik doe geen fotografische reviews, dit is op basis van ander spul dat ik schrijf
Je kan je eigen foto's via opt-out uitsluiten van deze actie.PowerUp schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:00:
Hardstikke fijn, maar ik betaal niet een bedrag aan Flickr om ze willekeurig mijn foto's zwart te laten maken. Toch maar eens kijken naar alternatieven...
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
De review is (bijna) af. Ik heb er nu in het totaal net geen 8 uur aan gewerkt. In de toekomst zal mij dit minder tijd kosten, omdat er al een standaardteksten layout bestaat dan waar ik minder tijd in moet steken. Ik wil de review anders wel eens naar je doorsturen als je me je emailadres via een pm even stuurt.mux schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:19:
[...]
Tsja, ik zou zeggen schrijversloon. Heb je dit al eens gedaan en heb je een idee hoeveel tijd het je kost? Het ligt heel erg aan de hoeveelheid ervaring en de knapheid van je workflow. Als je alles al op een rijtje hebt staan ben je in twee dagen klaar, als je nog moet uitvinden hoe het werkt, geen vaste proofreaders, etc. hebt kan het gemakkelijk veel langer duren.
Momenteel kost ik bijvoorbeel €20/uur ex. belasting (zit dichtbij de 30 per uur inclusief), en een artikel* schrijven kost me in de buurt van 10 uur incl. research. Redelijk ongeacht de lengte, want research duurt toch altijd langer. Als je nog een workflow moet opzetten loopt het al gauw een stuk verder in de papieren, denk 30 uur om alles 'by the books' te doen. Dan heb ik het dus o.a. over het correct uitvoeren en interpreteren van kwantitatieve tests (MTF, vervorming, CA, vignetting, etc. etc.).
* ik doe geen fotografische reviews, dit is op basis van ander spul dat ik schrijf
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik zie nergens bewijs dat het ook elke dag gefilmd isHahn schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:21:
Leuk filmpje en knap dat ze de discipline op heeft kunnen brengen om elke dag wat te filmen, maar wat is er precies 'verbazend knap gefilmd' aan?
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Leuk gedaan, knap dat ze het volhoudt (als het inderdaad elke dag is gefilmd zonder vals te spelen), goede muziekkeuze, origineel gedaan, zeker. Knap gefilmd? Nee, dat zie ik niet
Niet dat het filmpje daardoor ook maar iets minder wordt overigens, maar ik vond het opvallend dat je juist erbij zette dat het knap gefilmd was, terwijl ik dat juist het minst bijzondere vind
[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 18-01-2012 15:47 ]
Ik vind er heel weinig aan eerlijk gezegd
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Cool dat je dat aanbod hebt!LaurentS schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:34:
[...]
De review is (bijna) af. Ik heb er nu in het totaal net geen 8 uur aan gewerkt. In de toekomst zal mij dit minder tijd kosten, omdat er al een standaardteksten layout bestaat dan waar ik minder tijd in moet steken. Ik wil de review anders wel eens naar je doorsturen als je me je emailadres via een pm even stuurt.
Vaste prijs per review? Stel ze kosten in de toekomst 6 uur per review in steekt dan reken je bijvoorbeeld 180 euro bruto op basis van mux zijn berekening..
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik ga, na wat onderhandelen omgerekend zo'n 100 euro krijgen per review, meer zijn ze niet bereid te geven. De site is (nog niet) zo groot als dpreview oid. De eerste review kostte mij zo'n 9 uur, maar in de toekomst zou het sneller moeten gaan omdat ik weet hoe ik alles moet testen en al een layout heb. Al bij al ben ik dus best tevreden. Als ik toestemming krijg om dit publiek te maken, zal ik hier op het forum posten waar jullie de review kunnen lezen.Makkelijk schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:36:
[...]
Cool dat je dat aanbod hebt!
Vaste prijs per review? Stel ze kosten in de toekomst 6 uur per review in steekt dan reken je bijvoorbeeld 180 euro bruto op basis van mux zijn berekening..
Het is gewoon mega crap wmb. Het enige wat ze laten zien is dat ze heel veel spullen hebben, van rigs tot sliders, tot grote tele-lenzen....leuk hoor, maar laat het filmpjes maken maar aan tweakers over
Die vallende geheugenkaartjes als patronen vond ik op zich wel leuk
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Moet dít het antwoord zijn??? (op zowel hun eigen filmpje als eventueel die van jullie)
Valt me eigenlijk erg tegen.. Zo leuk en vernieuwend als de eerste was, zo van "het zelfde" is deze
[ Voor 27% gewijzigd door leonvw op 19-01-2012 09:21 ]
Doen!!citruspers schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:51:
Is ook maar een geintje. Misschien wel leuk om een vriendschappelijk rivaal berichtje achter te laten van de DE crew, though.
Levert jullie weer views op en van een beetje contact met dit soort figuren kan alleen maar goeds komen
*edit*
Oeps, wilde hem eigenlijk in de vorige post verwerken.. Excuus
[ Voor 10% gewijzigd door leonvw op 19-01-2012 09:13 ]
Hebben jullie nog tips?
[ Voor 16% gewijzigd door Dancing_Animal op 20-01-2012 19:31 ]
Een RED camera aan een RC-helikopter. Zitten een paar vette shots tussen zeg!
Die op 0:30 is echt *kwwiiijjjll*
Echt een hoogstandje op filmgebied: Stance Films op youtube
www.lifecyclesfilm.com/
Edit: Prachtig!
[ Voor 47% gewijzigd door Nordlys op 23-01-2012 13:28 ]
Een kleine kans op poollicht komende avond/nacht. Gezien de weersverwachting heeft het noordoosten van het land de beste papieren omdat het daar het langste opgeklaard blijft.
I can't wait to shoot!
Ik zou hm even zo neer zetten:Muthas schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:51:
Highspeed video van een shutterWe weten allemaal natuurlijk hoe het werkt, maar wel tof om een keer te zien.
[video]
Wel erg mooi om te zien.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
_Rene_ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:54:
Als je van dat soort films loopt te kwijlen raad ik je aan om deze eens te bekijken.
Echt een hoogstandje op filmgebied: Stance Films op youtube
www.lifecyclesfilm.com/
[ Voor 19% gewijzigd door Nordlys op 25-01-2012 13:01 ]
Photoshop's New Hover Hand Tool - CollegeHumor Video
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Het was echt het begin van een "kleine" analoge verslaving aan de nikon FM lijn.. FM, FM2, FM2n heb ik nu allemaal en als het een beetje meezit ga ik morgen iets halen wat ik dus helemaal niet nodig heb, een FM3a.. grrr klote verslaving.
Studio is dus al klaar Nomad?
I can't wait to shoot!
Yup, de afwerking moet nog even gebeuren op enkele plekken, maar de studio is zeker operationeelthe mod man schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:41:
Kom je opeens onze eigen Nomad tegen via groupon. Fotografie workshop volgen bij Nomad in z'n nieuwe foto studio.
Studio is dus al klaar Nomad?
En ben wel erg blij met mijn nieuwe ruimte. Heeft echt alles wat ik nodig heb en meer, van kantoor tot presentatieruimte tot studio van 10 meter diep en 5 breed.
Moet ook, want er moet weer nodig centen verdient worden. Dat verbouwen en verhuizen heeft ervoor gezorgd dat ik in januari nagenoeg geen omzet gedraaid heb, en december had ik al vrij genomen, dus heb 2 maanden "vakantie" gehad
Tijd weer voor werk dus!
Zodoende ook de Groupon actie, meteen weer een bergje mensen in de studio en een kick-start als het ware.
Ik maak foto's voor makelaars van panden die de verkoop in gaan (en wat redactionele foto's tussendoor). Allemaal wel leuk enzo voor erbij en bevalt goed, zowel de vergoeding als de prettige samenwerking
Vanmiddag weer op pad geweest met een makelaar, gebeurt soms dat we samen naar een pand gaat, hij gesprek voeren ik plaatjes maken. Nou heeft ie vanmiddag heel leuk aan zijn klant beloofd dat ik de RAW's naar die man opstuur. Toevallig heb ik de klant ook nog naderhand gesproken en die weet dat hij de raws niet krijgt. Heb ik netjes uitgelegd en die begreep het volledig en vond het geen probleem.
Makelaar daar in tegen vind het onzin "want je krijgt toch betaald om foto's te leveren", en dat klopt. Alleen ik krijg betaald voor het afleveren van een kant-en-klare fotoserie. Maargoed hij vind het maar foto's "en als je een goede fotograaf bent zien ze er onbewerkt toch ook prima uit. Dus wat is het probleem". Pff hele discussie maar ik lever principieel geen raw's, en als ik ze al lever niet voor wat zij mij betalen.
Is dat nou zo'n vreemd standpunt? Je gaat toch ook geen nieuwe auto kopen en dan zeg je tegen de dealer "lever maar zonder lak want ik heb nog wel wat spuitbussen verf in de schuur staan". Of naar een Bakker en als je dan een speciaal brood koopt heb je toch ook niet opeens recht op het geheime recept erbij ofzo.
Je RAW's zijn gewoon een deel van het proces naar het eindproduct, en dat is jouw proces en daar hebben derde partijen niets mee te maken. Natuurlijk kun je wel je RAW's afstaan (en dan werk je voor dezelfde prijs) en dan bewerk jij ook niet na als ze dat zelf beter (denken te) kunnen.
Verwijderd
Maarja ga dat maar eens aan een leek uitleggen die zijn klant wil pleasen
Maar ik zou ze ook niet afgeven. Alleen jpg in de resolutie die voor het doel nodig is.
Verwijderd
Vinkje minimize embedded metadata, copyright info blijft dan wel staan :-)
Was ook meer dat de klant van de makelaar naar de RAWs vroeg. Die heeft een dSLR en wilde er wat mee gaan spelen.
Ik ga iig zo de foto's afleveren en ik zie wel hoe het morgen afloopt