High Powered Madness
Halen jullie je kaartje altijd uit de camera om ze in te lezen met een cardreader? Dat doe ik namelijk alleen als ik terug kom van een vakantie. Anders koppel ik gewoon mijn camera aan mijn PC, en ik hoor wel wanneer LR klaar is met importeren.
Met m'n Kingston 8GB nooit problemen gehad, m'n Sandisk Extreme III 8GB is wel verrot, halverwege de kaart zitten altijd een paar foto's die corrupt zijn.
The devil is in the details.
Klik,
kaartje eruit,
kaartje in cardreader,
klik,
Andere kaartje in camera
Camera staat weer klaar. Wanneer ik de foto's ga importeren? Komt vanzelf.
Ik heb zelf 3 geheugenkaartjes.
Silicon Power 120x, 2GB (reserve)
Lexar 200x, 4GB
SanDisk 30MB/s, 4GB
Met die laatste 2 wissel ik steeds. Merk geen verschil, presteren allebei zoals ik verwacht. (hebben ook dezelfde snelheid dus dat is logisch)
Vers geformatteerd neem ik aan...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

2011-02-23-17h24m01.IMG_6000 by A.J. Haverkamp, on Flickr
Als die vol is, wijk ik uit naar SanDisk & Transcend:

2011-02-23-17h13m02.IMG_5998 by A.J. Haverkamp, on Flickr
Als kaartlezer gebruik ik een SanDisk ImageMate 12 in 1 USB. Aangezien mijn model geen SDHC ondersteund, gebruik ik daarvoor een SanDisk MicroMate USB.
This footer is intentionally left blank
Als kaartlezer kan ik overigens de Transcend P8 15-in-1 USB 2.0 aanraden. Klein en goedkoop (tip: bij MyMemory bestellen op amazon.co.uk, lage verzendkosten) ding dat erg goede reviews heeft op de Amerikaanse Amazon.
[ Voor 65% gewijzigd door Nordlys op 23-02-2011 17:42 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
@Nomad: mijn 1D staat ingesteld dat hij JPG-Small op SD doet en RAW op CF. Dus ik heb geen reserverkopie van de foto's. Maar ik verdien er dan ook geen cent mee.
[ Voor 11% gewijzigd door ajhaverkamp op 23-02-2011 17:55 ]
This footer is intentionally left blank
Ik denk dat het dan een kingston 32GB 266x wordt. Value for money.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Volgens mij is SD ook minder gevoelig voor problemen (controller verhaal).Wijnands schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:55:
Ik heb met geen enkel kaartje ooit spontane problemen gehad. In m'n sd kaart tijd had ik echt de meest vage merken en ook die deden het altijd.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik zie geen vlag... geen voetstappen...Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:27:
[...]
Het enige hemellichaam wat duidelijk te zien is (buiten de zon om) met zoveel mystiek erom heen?
[afbeelding]
uit het archief
Ik begrijp het wel.
Dat is echt niet zo makkelijk te zeggen van te voren. Je kan je camera op Av zetten en dan de interne flitser opklappen. Hij zal dan een invulflits doen, ongeveer bedoeld voor dit soort situaties. Misschien is dat je beste keuze nog wel.Dancing_Animal schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:18:
Medefotografen, ik wil toch nog even wat vragen. Ik wil binnenkort met m'n 60D op een verjaardag wat gaan fotograferen. De kamer waar we in zitten is met z'n grote raam berucht om z'n tegenlicht. Ik probeer er in de middag en de avond te zijn. Het is natuurlijk lastig om een inschatting van het licht etc. te gaan maken maar welke instellingen raden jullie sowieso aan? Ik gebruik de 18-55 kitlens.
[...]
Ik zie geen vlag... geen voetstappen...
Verwijderd
CF staat erom bekend om snel stuk te gaan:--Niels-- schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:43:
Ik vraag mij af wat jullie allemaal met die geheugenkaartjes uitspoken. Ik heb nog nooit een kapot kaartje gehad (ervaring met Sandisk en Transcend) en ook nog nooit iemand in levende lijven ontmoet die een kapot kaartje heeft gehad.
http://www.photographyblo...mory_card_survives_blast/
Ik heb dat boek op Amazon.com ingekeken.Wat me opvalt zijn de enorme lappen tekst en niet zo veel illustraties. Wel foto's. In het stukje dat gaat over de triangle in fotografie zag ik ook geen tekening staan om het duidelijk te maken.jvdgeest schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 01:22:
Tip: schaf het boek "Understanding Exposure" van Bryan Peterson aan.
Ik gebruik f/16 en f/22 regelmatig voor macro fotos. (100-400 met 500D op een 50D body)
f/16 is dan op 100% crop niet te onderscheiden van f/5.6
Bij f/22 zie je op 100% crop wel duidelijk dat de scherpte wat minder is, maar zelfs dan is het effect beperkt en kan het een goed compromis zijn.
En als je dan niet op 100% crop kijkt, maar bv een A4 afdruk maakt, dan zie je dat verschil in scherpte ook niet meer.
Tuurlijk, hoe kan hij mij anders niet overtuigenmjtdevries schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:34:
Heb je die instellingen wel eens zelf uitgeprobeerd?
500D = Macro voorzetlensHahn schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:35:
Hoe stop je een 100-400 met 500D op een 50D body?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat hangt er van af wat je wilt bereiken.Dancing_Animal schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:18:
Medefotografen, ik wil toch nog even wat vragen. Ik wil binnenkort met m'n 60D op een verjaardag wat gaan fotograferen. De kamer waar we in zitten is met z'n grote raam berucht om z'n tegenlicht. Ik probeer er in de middag en de avond te zijn. Het is natuurlijk lastig om een inschatting van het licht etc. te gaan maken maar welke instellingen raden jullie sowieso aan? Ik gebruik de 18-55 kitlens.
Als het probleem is dat je tegenlicht krijgt en de gezichten daardoor te donker zijn, dan moet je simpelweg je camera vertellen dat ie de boel lichter moet maken dan ie aan de hand van de belichtingsmeter zelf zou doen.
Zet dan de belichtingscompensatie bv op +1 of +2 stops.
Het effect zal dan zijn dat de gezichten lichter worden. Maar het raam wordt dan helder wit. (zwaar overbelicht)
Met de invulflits zoals al eerder genoemd zal de flits de gezichten lichter maken. Het raam zal daardoor minder overbelicht zijn. Maar hoeveel is moeilijk in te schatten.
Wil je perfecte controle over de belichting van zowel de gezichten als het raam, dan zal je moeten weten hoe je handmatig belichting de instelt. (M mode)
Wat je dan doet, is handmatig de belichting van het raam instellen, terwijl je de flits automatisch de gezichten laat belichten. (daar is de flits goed in)
Het raam kun je dan bv neutraal belichten, of iets overbelicht of zelfs iets onderbelicht...
Zie ook bv deze pagina. Het raam is daar niet heel sterk overbelicht, maar het idee is hetzelfde:
http://neilvn.com/tangent...t-control-flash-exposure/
Krijg nou het lazarus. Ik heb vrijdag halverwege de middag mijn camera naar ROFA gebracht en hij is nu al klaar. 150 euro, spiegel vervangen en gelijk het focusscreen en de sensor gereinigd voor me. Maandag zijn we weer herenigd. Gelukkig voor mij is ROFA ongeveer 100 meter de straat door lopen. Mocht er iemand ooit komen ben je altijd welkom voor koffie bij meMakkelijk schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:34:
Hij ligt in het grote ROFA ziekenhuis. Hoor eind van de week al wat, ze zijn echt snel daar.
Nette service!Makkelijk schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:01:
[...]
Krijg nou het lazarus. Ik heb vrijdag halverwege de middag mijn camera naar ROFA gebracht en hij is nu al klaar. 150 euro, spiegel vervangen en gelijk het focusscreen en de sensor gereinigd voor me. Maandag zijn we weer herenigd. Gelukkig voor mij is ROFA ongeveer 100 meter de straat door lopen. Mocht er iemand ooit komen ben je altijd welkom voor koffie bij me
Goed om te weten dat het dus redelijk betaalbaar gerepareerd kan worden.
je kan een hoop over ROFA zeggen maar ze zijn iig snel en erg scherp qua prijs !
[ Voor 56% gewijzigd door sapphire op 24-02-2011 12:34 ]
* IPS met Wide Gamut
* 1920x1200 resolutie
* 12-bit LUT (Lookup Table)
* DisplayPort, HDMI, DVI, D-Sub
* 7-in-1 card reader
Nu is Asus niet echt een grote speler op de professionele markt van schermen, dit zijn toch voornamelijk NEC en Eizo. Ik ben erg benieuwd naar de reviews die binnenkort zullen komen. NEC heeft niet echt een goede garantie in Nederland vind ik (carry-in). Eizo heeft 5 jaar on-site garantie, maar een beroerde pixel-garantie (zelf ervaring mee). Dell heeft een uitstekende garantie maar de U2410 en U2711 staan bekend om een aantal problemen. Dus maar even afwachten!
Vind jij elk LCD paneel hetzelfde?nero355 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:50:
Die problemen hebben die andere schermen ook hoor. Blijft LCD Paneel meuk hé
Verwijderd
Fillflash is inderdaad een goed idee. Heb je wel het risico dat mensen gaan zeuren dat ze steeds groene vlekjes zien...Dancing_Animal schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:18:
Speel ook nog even met de volgende settings:
auto light optimizer (Expo. comp / Q menu)
voorbeeld ---> http://www.dpreview.com/reviews/canoneos550d/page19.asp
highlight tone priority
voorbeeld---> http://www.dpreview.com/reviews/canoneos550d/page17.asp
The Highlight Tone Priority option (Custom Function II.3) is a method for capturing more information in the brightest parts of the scene. It does this by applying less amplification to the signal coming from the sensor, then compensating for it by using a different tone curve to ensure the correct brightness in the final image. Turn this on and the 60D's dynamic range at least matches that of Sony and Nikon models.
Succes, en veel plezier op het feestje!
Ps. ja, het zijn voorbeelden uit de 550D review, maar de 60D heeft deze settings ook, alleen is de review van de 550D wat uitgebreider...
Valt me op dat ze in het ISS allemaal Nikon gebruiken......
Verwijderd
Op zich logisch dat ze allemaal hetzelfde merk hebben, toch? Zullen wel een contract hebben met Nikon... Zijn het goeie?Gutteguttegut schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:10:
* Gutteguttegut zit even te kijken naar: Kijk hier mee met de Space Shuttle lancering
Valt me op dat ze in het ISS allemaal Nikon gebruiken......
Zit er nog over te twijfelen om astronaut te worden, maar als je er een gratis D3X bij krijgt wil ik de knoop wel doorhakken...
klik. Hier wat foto's klik
[ Voor 12% gewijzigd door Moby op 26-02-2011 22:29 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
En het is niet alleen maar Nikon, van de legendarische Zeiss 50mm f/0.7 zijn er 10 gemaakt, waarvan er 1 in het bezit is van Zeiss zelf en vermoedelijk 6 het eigendom van NASA zijn. De andere 3 zullen wel ergens rondzwerven in Hollywood land (aangezien Stanley Kubrick ze gebruikt heeft).
NASA mag dan misschien wel Nikon gebruiken, een onmisbaar element bij Space Shuttle lanceringen is Canon's 1200mm.
* Gutteguttegut is blij
Hij heeft hoogst waarschijnlijk een verzameling compleet gekregen met een laatste zeldzame eBay veiling winst

Goeie ouwe tijd van die Apollo missies waar de astronauten nog een Hasselblad meekregen is ook alweer een poosje geweest zeker?Phehistyr schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:31:
Nikon is zelfs al wat langer hofleverancier voor NASA nieuws: Nasa schaft Nikon D3s-camera's aan voor ISS
Sigarenbandjes? Postzegels?Gutteguttegut schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:46:
[offtopic]
* Gutteguttegut is blij
Hij heeft hoogst waarschijnlijk een verzameling compleet gekregen met een laatste zeldzame eBay veiling winst
huPhehistyr schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:31:
Nikon is zelfs al wat langer hofleverancier voor NASA nieuws: Nasa schaft Nikon D3s-camera's aan voor ISS
Hasselblads werden trouwens niet alleen in het Apollo tijdperk gebruikt, ook in de spaceshuttles werd Hasselblad (naast Nikon) gebruikt.
Wat wil je met een slogan als "the world is your playground", heb je natuurlijk niks aan als je in een baan erom rondjes vliegt.....
Not even close
Welcome to the bright side!Milo. schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:36:
Alleen simpele zielen op aarde gebruiken Canon.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Slechts kleurenblinden gebruiken Nikon.Milo. schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:36:
Alleen simpele zielen op aarde gebruiken Canon.
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Het frontpage artikel waarnaar ik verwijs heeft dat bericht waar Moby naar linkt als bron. Er staat in feite hetzelfde, zonder alle zelfverheerlijking van de Nikon marketingjongens. Zo kun je in de laatste alinea lezen dat de samenwerking 40 jaar terug gaat.lateef schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:20:
[...]
hunu verwijs je naar een bericht van twee jaar geleden, terwijl boven je een reactie staat van een camera 20 jaar geleden en NASA zelfs al 40 jaar geleden is begonnen met Nikon camera's te gebruiken.
Daarnaast had ik die post van Moby simpelweg nog niet gelezen toen ik mijn bericht had gepost.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
En niemand gebruikt pentax?mennovanw schreef op maandag 28 februari 2011 @ 00:46:
[...]
Slechts kleurenblinden gebruiken Nikon.
Leuk feitje van die Nikons in de ruimte trouwens, ze zijn bij mijn weten niet aangepast, dus gewoon stock. Laat maar weer zien hoe tough pro bodies nou eigenlijk zijn..
citruspers schreef op maandag 28 februari 2011 @ 01:24:
[...]
En niemand gebruikt pentax?![]()
Leuk feitje van die Nikons in de ruimte trouwens, ze zijn bij mijn weten niet aangepast, dus gewoon stock. Laat maar weer zien hoe tough pro bodies nou eigenlijk zijn..

Een Pentax functioneerd zonder aanpassingen buiten het ISS nog gewoon
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
[ Voor 85% gewijzigd door Universal Creations op 28-02-2011 02:23 ]
Om toch nog iets zinnigs bij te dragen in deze post: kvond deze kleine docu laatst. Vond het wel een interessant onderwerp met erg mooie fotos ertussen.
Afgelopen zaterdag in Delft een paar goede regenbuien meegepakt met de 40D, grip en 70-200 f/4 IS. Eerste twee blokken (uren) niks aan de hand, tot ik na het tweede blok even ging chillen voor een warme choco en een bak snert. Wilde ik aan een maat mijn foto's laten zien. "Hé verrek, het scherm wil niet aan.." Huh, de knoppen bovenop reageren niet, hmm het instelwiel bovenop doet het ook al niet.. WAT?! , hij focust niet meer. Crap! Ook geen lichtmeting. Oh, hij drukt nog wel af, en de mode dial en wiel achterop doen het ook nog...." maar dat was het dan ook, voor de rest compleet dôôd: GRMBL

Na bijna een dag in de rijst (ontrekt vocht, ik heb de camera er een dag onder bedekt) deed alles het gelukkig weer

Gelukkig heb ik CPS silver! Ben benieuwd wat het grapje gaat kosten..... en hoe lang het duurt!

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Pics doen het nietWouter87 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:55:
Wie zei er hier dat camera's het doorgaans langer uithouden dan mensen, wbt weersomstandigheden?![]()
Afgelopen zaterdag in Delft een paar goede regenbuien meegepakt met de 40D, grip en 70-200 f/4 IS. Eerste twee blokken (uren) niks aan de hand, tot ik na het tweede blok even ging chillen voor een warme choco en een bak snert. Wilde ik aan een maat mijn foto's laten zien. "Hé verrek, het scherm wil niet aan.." Huh, de knoppen bovenop reageren niet, hmm het instelwiel bovenop doet het ook al niet.. WAT?! , hij focust niet meer. Crap! Ook geen lichtmeting. Oh, hij drukt nog wel af, en de mode dial en wiel achterop doen het ook nog...." maar dat was het dan ook, voor de rest compleet dôôd: GRMBL![]()
![]()
[afbeelding]
Na bijna een dag in de rijst (ontrekt vocht, ik heb de camera er een dag onder bedekt) deed alles het gelukkig weerbehalve het (kleine) instelwiel
en je kan vrij weinig zonder dat wieltje, ook op de grip werkte hij niet meer. Inmiddels dus maar netjes verpakt in een doos, op weg naar TechRepair Ossendrecht gestuurd.
[afbeelding]
Gelukkig heb ik CPS silver! Ben benieuwd wat het grapje gaat kosten..... en hoe lang het duurt!Iemand toevallig ervaring met dit soort klachten en reparaties? Nog nooit last gehad van regen icm de 40D, het ding leek alles aan te kunnen, ook een schuimfeest of zwembad met enorm vochtige lucht ging allemaal prima.. Nu regende het zaterdag wel echt hard, maar toch had ik dit niet verwacht.
Pics zijn twitpics, laden hier wel, dit zijn de links:
http://twitpic.com/44ob1e
http://twitpic.com/44d1j2
@ Marco hieronder - jup, ik denk helaas van wel..
[ Voor 3% gewijzigd door Wouter87 op 28-02-2011 14:33 . Reden: @ Marco toegevoegd ]
misschien wat overmoedig geweest in wat je dacht dat de 40D wel zou aankunnen?Wouter87 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:55:
.. een paar goede regenbuien meegepakt met de 40D, grip en 70-200 f/4 IS. ...
mijn 50D heeft ook hier en daar wat afdichtingen, maar ik ga daar toch echt niet mee in een regenbui staan.
Maar dat is vast niet wat er met long-exposure bedoeld word
Die is wel leuk inderdaad. Maar hij is hier zo leuk omdat die strip 4 meter hoog is... ik weet niet hoe leuk het is met een kleiner sensorbalkje.--Niels-- schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:54:
Mooie toepassing van long-exposure fotografie. Het is wel een beetje veel werk om te maken, maar zou wel een enorm vette manier zijn om de wifi-sterkte thuis in kaart te brengen.
[video]
Ik met m'n d300 wel, alleen de sigma lens vertrouw ik niet zo veel als m'n 70-300 VR dus er gaat een optech rainsleeve om de combinatie. Voor nog geen 10tje per 2 scheelt je het een hoop gedoe.M a r c o schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:25:
[...]
misschien wat overmoedig geweest in wat je dacht dat de 40D wel zou aankunnen?
mijn 50D heeft ook hier en daar wat afdichtingen, maar ik ga daar toch echt niet mee in een regenbui staan.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
Jij was toch hockey aan het verslaan met F1, motordrive en SSC breechlock primes?mennovanw schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:47:
Zondag nog 2 uur in de zeikende regen aan de kant van het hockeyveld gestaan.. Geen centje pijn (naast het feit dat ikzelf het een beetje koud begon te krijgen). Dit alles met de 1D3 en de 70-200 F4 L IS. Wereldcombi op dat gebied
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Die heb ik voor en na de wedstrijd binnenin het clubhuis gebruikt. Het weer was zo bar dat ik dat mijn stukken antiek niet aan kon doen.. De eerstvolgende wedstrijd waar het weer aardig is ga ik het wel eens stevig wat film fikkendeblaauwn schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:07:
[...]
Jij was toch hockey aan het verslaan met F1, motordrive en SSC breechlock primes?
[ Voor 12% gewijzigd door mennovanw op 01-03-2011 15:16 ]
Nee, dan zou het too long-exposure zijnmjtdevries schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:44:
Ik zie een wit vlak in je post.
Maar dat is vast niet wat er met long-exposure bedoeld word

http://www.crunchgear.com...hotographer-in-your-life/
Niet dat ik het nou direct ga kopen of zo, maar toch leuk!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Inmiddels een prijsopgave van TechRepair ontvangen, het grapje kost me 90 euro ex.M a r c o schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:25:
[...]
misschien wat overmoedig geweest in wat je dacht dat de 40D wel zou aankunnen?
Valt opzich mee, maar zeker even rainsleeves halen voor de volgende keer!
Jammer dat 't horloge niet voorradig is, vind 'm best tof! Alleen 35 USD is een beetje veel ook.
Focalprice heeft een lens cup van een 24-70 L en ze weten meer dan wij: op de doos staat duidelijk IS.. zou het dan toch?

8 Maart in de winkels of mij even lief aankijken op Twitter en dan stuur ik je wel een gratis exemplaar
[ Voor 22% gewijzigd door GerardHenninger op 03-03-2011 17:22 ]
is dat trouwens de cover van het magazine? ziet er niet echt coverig uit
Meer cover dan dit wordt het imo niet
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
ga eens naar een kiosk en kijk dan bij hoeveel magazines de titel van het magazine (visueel) zo wordt ondergesneeuwd door andere uitingen op de cover.BobF. schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:49:
ziet er niet coverig uit ?hoe stel jij je een cover voor dan?
overigens zou ik als ik Gerard was zeker niet klagen, zijn merk wordt nu veel sterker gecommuniceerd dan dat van het magazine
[ Voor 17% gewijzigd door lateef op 03-03-2011 18:18 ]
Ik heb liever dat je haar stuurt samen met de gearGerardHenninger schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:21:
8 Maart in de winkels of mij even lief aankijken op Twitter en dan stuur ik je wel een gratis exemplaar

Ja ik ook, zit al een tijdje te twijfelen om dit blad als abonnement te nemen... Dinsdag nog maar eens kopen
ik neem aan dat dit voor de vrouwelijke volgers geldt?GerardHenninger schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:21:
En weer een cover erbij! Normaal boeit het me niet zo en hou ik het niet allemaal bij, maar deze (+ artikel) is wel leuk voor de Tweakers in het Fotografie-forum :
die moeten een leuk fotootje sturen ;)!Gutteguttegut schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:21:
[...]
ik neem aan dat dit voor de vrouwelijke volgers geldt?
Ook fijn om te zien dat er ook nog eerlijke mensen zijn!jvdgeest schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:42:
Haal ik net een battery-grip (MB-D10) van een drogisterij op dat een afhaalpunt is, heeft de oorspronkelijke winkel die hem verkoopt nergens een prijs vermeld. Bij binnenkomst vroeg het meisje achter de kassa nog: "hebt u er al voor betaald?", ik had dat nog niet gedaan dus antwoordde uiteraard met "nee". Kan ze nergens een factuur vinden met prijs erop, ook niet met de komst van de bedrijfsleider. Vraagt de bedrijfsleider uiteindelijk gewoon doodleuk hoeveel het zou moeten kosten, toen zei ik gewoon eerlijk 99 euro. Ze konden netjes een factuur voor me maken met de datum, merk/type, e.d. erop, maar wel mooi om te zien dat er nog vertrouwen in de mens is
Geven deze Lee ND filters nog nare kleur tinten?
Voor zover ik weet maakt Lee vooral correction gels (dus CTO, CTB, en een smerige groene soort om onder TL-light te schieten).
Ja, gewoon om je flits vermogen te verminderencitruspers schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:24:
Stomme vraag, maar...ND filters op je flitser? Ben wel benieuwd waar je die voor nodig hebt.
Voor zover ik weet maakt Lee vooral correction gels (dus CTO, CTB, en een smerige groene soort om onder TL-light te schieten).
http://www.leefilters.com...inder/ref:C46DD306FEFF67/
Soms is het ook gewoon leuk om te flitsen op f/2.8.
Ik schiet wel eens voor een poppodium, ik kan wel wat voor je rondvragen of zij een reepje kunnen meebestellen voor mij om mee te testen.
Het is meer dat een niet nader (maar wel redelijk bekend) bedrijf me order heeft zitten verprutsencitruspers schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:32:
Natuurlijk, studioflitsers. Ik zat al te denken, is een speedlight op 1/128ste niet genoeg.
Ik schiet wel eens voor een poppodium, ik kan wel wat voor je rondvragen of zij een reepje kunnen meebestellen voor mij om mee te testen.
Ik had om Rosco spul gevraagd, komen ze met Lee aanzetten (tevens miste ook een ander artikel op de order..), prijs technisch even duur, maar ik hoop alleen maar dat het wel goede kwaliteit is.
Al het Rosco spul moet besteld worden, en er zit een redelijke levertijd op, maar ik wil ook weer niet zo lang wachten..

De uiteindelijke versie van de Samyang 35mm f/1.4 die over een tijdje dan echt beschikbaar moet worden, richtprijs 379 euro.
http://www.dpreview.com/news/1103/11030705samyang35mm.asp
Tot wanneer is die actie? Ben altijd in voor een competitie waarin je creativiteit tot het uiterste gedreven wordt

Moet duidelijk eens niet selectief leren lezen
[ Voor 17% gewijzigd door walletje-w op 08-03-2011 00:26 ]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Zonde van die die mooie lens, ik zou hem zwart verven of tapen denk ik... Liever stealth...:

Deze staat al een tijdje boven aan mn wensen lijstje.PowerUp schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:00:
Nog een lens met een rood randje:
[afbeelding]
De uiteindelijke versie van de Samyang 35mm f/1.4 die over een tijdje dan echt beschikbaar moet worden, richtprijs 379 euro.
Ik ben heel erg benieuwd naar de eerste ervaringen (op Canon).
Het blijft wel jammer dat ze de f/1.2 Canon versie niet gemaakt hebben.
Hoe groot is de kans dat deze beter presteert dan de 50 mm. Sigma f/1.4 ?? Omdat ik een 1.6 crop sensor heb zou ik liever 35 mm. willen hebben dan 50 mm. namelijkPowerUp schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:00:
Nog een lens met een rood randje:
[afbeelding]
Hoe het wordt zie je vanzelf