Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Trancend werkt prima zelfs het kaartje in een server werkt naar paar jaar nog. Dusja allemaal persoonlijke ervaringen. Maargoed je kan met elk merk net pech hebben.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:24
Ik vraag mij af wat jullie allemaal met die geheugenkaartjes uitspoken. Ik heb nog nooit een kapot kaartje gehad (ervaring met Sandisk en Transcend) en ook nog nooit iemand in levende lijven ontmoet die een kapot kaartje heeft gehad.
Halen jullie je kaartje altijd uit de camera om ze in te lezen met een cardreader? Dat doe ik namelijk alleen als ik terug kom van een vakantie. Anders koppel ik gewoon mijn camera aan mijn PC, en ik hoor wel wanneer LR klaar is met importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 12:37
Ik gebruik altijd een cardreader, via de camera is vaak langzamer, moet ik weer priegelen met rubberen weatherseals, kabeltje zoeken e.d.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik lees 'm ook altijd uit met cardreader, daar zou 'ie toch wel tegen moeten kunnen, toch? :P

Met m'n Kingston 8GB nooit problemen gehad, m'n Sandisk Extreme III 8GB is wel verrot, halverwege de kaart zitten altijd een paar foto's die corrupt zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Ik gebruik ook altijd een cardreader.

Klik,
kaartje eruit,
kaartje in cardreader,
klik,
Andere kaartje in camera

Camera staat weer klaar. Wanneer ik de foto's ga importeren? Komt vanzelf. :)

Ik heb zelf 3 geheugenkaartjes.
Silicon Power 120x, 2GB (reserve)
Lexar 200x, 4GB
SanDisk 30MB/s, 4GB

Met die laatste 2 wissel ik steeds. Merk geen verschil, presteren allebei zoals ik verwacht. (hebben ook dezelfde snelheid dus dat is logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Vers geformatteerd neem ik aan... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Fiber schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:00:
[...]

Vers geformatteerd neem ik aan... :)
Tuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik schiet al jaren met Nikon zonder problemen :) :
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5178/5470934329_b4f87d6710_m.jpg
2011-02-23-17h24m01.IMG_6000 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Als die vol is, wijk ik uit naar SanDisk & Transcend:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5219/5470931743_9203410b5d_m.jpg
2011-02-23-17h13m02.IMG_5998 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Als kaartlezer gebruik ik een SanDisk ImageMate 12 in 1 USB. Aangezien mijn model geen SDHC ondersteund, gebruik ik daarvoor een SanDisk MicroMate USB.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Haha, "als die vol is" :P. Gelukkig zal dat wel meevallen met de kleine RAW bestanden van tegenwoordig ;)

Als kaartlezer kan ik overigens de Transcend P8 15-in-1 USB 2.0 aanraden. Klein en goedkoop (tip: bij MyMemory bestellen op amazon.co.uk, lage verzendkosten) ding dat erg goede reviews heeft op de Amerikaanse Amazon.

[ Voor 65% gewijzigd door Nordlys op 23-02-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Een Nikon in een 1D Mark III :D _O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Als ik dit zo wat optel in het topic dan is het ongeveer random met wat stuk en heel is qua kaartjes. Het is in ieder geval niet dat alle kaartjes van sandisk heel blijven en de rest stuk gaat, zoals je wel eens het gevoel krijgt als je googled en leest op andere fora. Het is hier op got qua ervaring in ieder geval zeker niet dat sandisk beter presteert dan andere merken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb hier ook een Akai Professional 32 MB CF kaartje liggen. Die vond ik op straat in de sneeuw. Hij komt uit een sampler of iets dergelijks. Ik heb hem laten drogen op een ventilatieopening in de auto. Vervolgens is hij prima leesbaar, vooral WAV bestanden. Het laat wel zien hoe degelijk dat spul is. Je kunt altijd pech hebben dat er wat stuk gaat. Maar dat zal dan vooral bij immitatierommel zijn. Ik ben ooit begonnen met (stervensdure) 512 MB Kingston CF kaartjes in mijn Canon PowerShot G5. Heb in mijn vorige TomTom GO 500 een 4 GB Adata Turbo SD (dus geen SDHC!) kaart zitten met als reserve een 1 GB Peak SD kaartje. Alles werkt nog prima.

@Nomad: mijn 1D staat ingesteld dat hij JPG-Small op SD doet en RAW op CF. Dus ik heb geen reserverkopie van de foto's. Maar ik verdien er dan ook geen cent mee.

[ Voor 11% gewijzigd door ajhaverkamp op 23-02-2011 17:55 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ja. Mijn volgende camera gaat dual-slot hebben, dan ben ik ook in 1 klap klaar met risico's verkleinen van corrupte data. De kans dat 2 kaartjes tegelijk stuk gaan is sub-zero :+

Ik denk dat het dan een kingston 32GB 266x wordt. Value for money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik heb met geen enkel kaartje ooit spontane problemen gehad. In m'n sd kaart tijd had ik echt de meest vage merken en ook die deden het altijd.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wijnands schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:55:
Ik heb met geen enkel kaartje ooit spontane problemen gehad. In m'n sd kaart tijd had ik echt de meest vage merken en ook die deden het altijd.
Volgens mij is SD ook minder gevoelig voor problemen (controller verhaal).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38
Ik heb alleen problemen gehad met micro sd eigenlijk

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
Medefotografen, ik wil toch nog even wat vragen. Ik wil binnenkort met m'n 60D op een verjaardag wat gaan fotograferen. De kamer waar we in zitten is met z'n grote raam berucht om z'n tegenlicht. Ik probeer er in de middag en de avond te zijn. Het is natuurlijk lastig om een inschatting van het licht etc. te gaan maken maar welke instellingen raden jullie sowieso aan? Ik gebruik de 18-55 kitlens.
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:27:
[...]

Het enige hemellichaam wat duidelijk te zien is (buiten de zon om) met zoveel mystiek erom heen?

[afbeelding]
uit het archief

Ik begrijp het wel.
Ik zie geen vlag... geen voetstappen...

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dancing_Animal schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:18:
Medefotografen, ik wil toch nog even wat vragen. Ik wil binnenkort met m'n 60D op een verjaardag wat gaan fotograferen. De kamer waar we in zitten is met z'n grote raam berucht om z'n tegenlicht. Ik probeer er in de middag en de avond te zijn. Het is natuurlijk lastig om een inschatting van het licht etc. te gaan maken maar welke instellingen raden jullie sowieso aan? Ik gebruik de 18-55 kitlens.

[...]

Ik zie geen vlag... geen voetstappen...
Dat is echt niet zo makkelijk te zeggen van te voren. Je kan je camera op Av zetten en dan de interne flitser opklappen. Hij zal dan een invulflits doen, ongeveer bedoeld voor dit soort situaties. Misschien is dat je beste keuze nog wel.

Verwijderd

--Niels-- schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:43:
Ik vraag mij af wat jullie allemaal met die geheugenkaartjes uitspoken. Ik heb nog nooit een kapot kaartje gehad (ervaring met Sandisk en Transcend) en ook nog nooit iemand in levende lijven ontmoet die een kapot kaartje heeft gehad.
CF staat erom bekend om snel stuk te gaan:
http://www.photographyblo...mory_card_survives_blast/

:+

• Dancing_Animal
jvdgeest schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 01:22:
Tip: schaf het boek "Understanding Exposure" van Bryan Peterson aan.
Ik heb dat boek op Amazon.com ingekeken.Wat me opvalt zijn de enorme lappen tekst en niet zo veel illustraties. Wel foto's. In het stukje dat gaat over de triangle in fotografie zag ik ook geen tekening staan om het duidelijk te maken.

• Nordlys
  • Niet online
Als je meer illustraties en iets meer diepgang wilt is "Perfect Exposure" van Michael Freeman een beter alternatief. Houdt wel rekening met een hoger niveau van Engels in zijn boeken ;) Bryan Peterson schrijft wat makkelijker weg vind ik zelf. Wel zitten er een aantal discutabele punten in het boek van Peterson, zoals schieten op f/16 en f/22 voor "story-telling exposures" (alles scherp in beeld). Hij heeft 2 bladzijden geschreven over waarom de scherptewinst opweegt tegen de diffracation (hij noemt dit "Diffraction vs. satisfaction"), maar hij heeft mij nog niet overtuigt.

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Heb je die instellingen wel eens zelf uitgeprobeerd?
Ik gebruik f/16 en f/22 regelmatig voor macro fotos. (100-400 met 500D op een 50D body)

f/16 is dan op 100% crop niet te onderscheiden van f/5.6
Bij f/22 zie je op 100% crop wel duidelijk dat de scherpte wat minder is, maar zelfs dan is het effect beperkt en kan het een goed compromis zijn.
En als je dan niet op 100% crop kijkt, maar bv een A4 afdruk maakt, dan zie je dat verschil in scherpte ook niet meer.

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
Hoe stop je een 100-400 met 500D op een 50D body? :+

The devil is in the details.

• Nordlys
  • Niet online
mjtdevries schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:34:
Heb je die instellingen wel eens zelf uitgeprobeerd?
Tuurlijk, hoe kan hij mij anders niet overtuigen ;)

• nero355

nero355

Hahn schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:35:
Hoe stop je een 100-400 met 500D op een 50D body? :+
500D = Macro voorzetlens ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mjtdevries
Dat hangt er van af wat je wilt bereiken.

Als het probleem is dat je tegenlicht krijgt en de gezichten daardoor te donker zijn, dan moet je simpelweg je camera vertellen dat ie de boel lichter moet maken dan ie aan de hand van de belichtingsmeter zelf zou doen.
Zet dan de belichtingscompensatie bv op +1 of +2 stops.

Het effect zal dan zijn dat de gezichten lichter worden. Maar het raam wordt dan helder wit. (zwaar overbelicht)

Met de invulflits zoals al eerder genoemd zal de flits de gezichten lichter maken. Het raam zal daardoor minder overbelicht zijn. Maar hoeveel is moeilijk in te schatten.

Wil je perfecte controle over de belichting van zowel de gezichten als het raam, dan zal je moeten weten hoe je handmatig belichting de instelt. (M mode)
Wat je dan doet, is handmatig de belichting van het raam instellen, terwijl je de flits automatisch de gezichten laat belichten. (daar is de flits goed in)
Het raam kun je dan bv neutraal belichten, of iets overbelicht of zelfs iets onderbelicht...
Zie ook bv deze pagina. Het raam is daar niet heel sterk overbelicht, maar het idee is hetzelfde:
http://neilvn.com/tangent...t-control-flash-exposure/

• Makkelijk
Makkelijk schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:34:
Hij ligt in het grote ROFA ziekenhuis. Hoor eind van de week al wat, ze zijn echt snel daar.
Krijg nou het lazarus. Ik heb vrijdag halverwege de middag mijn camera naar ROFA gebracht en hij is nu al klaar. 150 euro, spiegel vervangen en gelijk het focusscreen en de sensor gereinigd voor me. Maandag zijn we weer herenigd. Gelukkig voor mij is ROFA ongeveer 100 meter de straat door lopen. Mocht er iemand ooit komen ben je altijd welkom voor koffie bij me :)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Makkelijk schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:01:
[...]
Krijg nou het lazarus. Ik heb vrijdag halverwege de middag mijn camera naar ROFA gebracht en hij is nu al klaar. 150 euro, spiegel vervangen en gelijk het focusscreen en de sensor gereinigd voor me. Maandag zijn we weer herenigd. Gelukkig voor mij is ROFA ongeveer 100 meter de straat door lopen. Mocht er iemand ooit komen ben je altijd welkom voor koffie bij me :)
Nette service!
Goed om te weten dat het dus redelijk betaalbaar gerepareerd kan worden.

• sapphire
  • Registratie: November 2002

sapphire

Die-hard pruts0r

Kijk, dat is wel netjes Douwe :)

je kan een hoop over ROFA zeggen maar ze zijn iig snel en erg scherp qua prijs !

[ Voor 56% gewijzigd door sapphire op 24-02-2011 12:34 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Hmm, Asus heeft een interessante monitor uitgebracht, de PA246Q. Qua specificaties lijkt deze aardig op de NEC PA241W, maar deze is véél scherper geprijst, namelijk rond de 480 euro. Voor dit bedrag krijg je een scherm met:

* IPS met Wide Gamut
* 1920x1200 resolutie
* 12-bit LUT (Lookup Table)
* DisplayPort, HDMI, DVI, D-Sub
* 7-in-1 card reader

Nu is Asus niet echt een grote speler op de professionele markt van schermen, dit zijn toch voornamelijk NEC en Eizo. Ik ben erg benieuwd naar de reviews die binnenkort zullen komen. NEC heeft niet echt een goede garantie in Nederland vind ik (carry-in). Eizo heeft 5 jaar on-site garantie, maar een beroerde pixel-garantie (zelf ervaring mee). Dell heeft een uitstekende garantie maar de U2410 en U2711 staan bekend om een aantal problemen. Dus maar even afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Die problemen hebben die andere schermen ook hoor. Blijft LCD Paneel meuk hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
nero355 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:50:
Die problemen hebben die andere schermen ook hoor. Blijft LCD Paneel meuk hé ;)
Vind jij elk LCD paneel hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

IPS met 12 bit LUT.... er is volgens mij maar 1 paneel die voor die prijs verkocht kan worden en die wordt dus bij elk merk verkocht. Dus of je nou een Dell, Nec of ASUS koopt, het verschil zal je niet terugvinden in de beeldkwaliteit, maar in de extra opties die elk merk biedt. Ik ben zelf tevreden met Dell, aangezien ze altijd veel aansluitmogelijkheden bieden en ook zeer veel opties in het OSD en dan zeker als het gaat om weergave variabelen. Die 12 bits LUT is ook meer marketing praat, het heeft wel iets nut, maar je paneel gaat niet opeens meer kleuren vertonen. Zover ik weet zijn echte 12 bits panelen zeldzaam, en bijzonder prijzig (weet er nu geen te noemen). Sommige Eizo panelen zijn echt 10 bits, met 16 bits LUT, maarja die kosten dan ook over de €1000,-.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Wat deze Asus geloof ik niet heeft (en de vergelijkbare NEC schermen die 2 x zo duur zijn wel) is een interne LUT die aangepast kan worden. NEC heeft een eigen applicatie die het DDC/CI protocol gebruikt (gebasseerd op I2C) om de LUT van het scherm zelf aan te kunnen passen. Deze aanpasbare LUT's in de monitoren zelf is echt stukken beter dan de LUT aanpassen vanuit je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fillflash is inderdaad een goed idee. Heb je wel het risico dat mensen gaan zeuren dat ze steeds groene vlekjes zien... >:)

Speel ook nog even met de volgende settings:

auto light optimizer (Expo. comp / Q menu)
voorbeeld ---> http://www.dpreview.com/reviews/canoneos550d/page19.asp

highlight tone priority
voorbeeld---> http://www.dpreview.com/reviews/canoneos550d/page17.asp

The Highlight Tone Priority option (Custom Function II.3) is a method for capturing more information in the brightest parts of the scene. It does this by applying less amplification to the signal coming from the sensor, then compensating for it by using a different tone curve to ensure the correct brightness in the final image. Turn this on and the 60D's dynamic range at least matches that of Sony and Nikon models.

Succes, en veel plezier op het feestje!

Ps. ja, het zijn voorbeelden uit de 550D review, maar de 60D heeft deze settings ook, alleen is de review van de 550D wat uitgebreider... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Eén vraagje over calibratie van schermen. Ontkom je eigenlijk niet aan het gebruik van kleurenprofielen in je OS? Ook al kan de software de interne LUT van je monitor aanpassen (i.p.v. je videokaart), zit je dan alsnog aan een kleurenprofiel in Windows/Mac OS gebonden? Dit is althans wat ik begrijp als ik Cambridge In Color er op nalees. Enige voordeel van een aanpasbare LUT in de monitor is dat deze een betere kwaliteit geeft dan wanneer je dit bij je videokaart doet. Maar ik snap nog niet helemaal waarom je naast deze LUT nog een kleurenprofiel nodig hebt. Is dit voor gamma, white point en luminance correcties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

* Gutteguttegut zit even te kijken naar: Kijk hier mee met de Space Shuttle lancering

Valt me op dat ze in het ISS allemaal Nikon gebruiken...... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:10:
* Gutteguttegut zit even te kijken naar: Kijk hier mee met de Space Shuttle lancering

Valt me op dat ze in het ISS allemaal Nikon gebruiken...... :|
Op zich logisch dat ze allemaal hetzelfde merk hebben, toch? Zullen wel een contract hebben met Nikon... Zijn het goeie?
Zit er nog over te twijfelen om astronaut te worden, maar als je er een gratis D3X bij krijgt wil ik de knoop wel doorhakken... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ben niet zo bekend met Nikon's maar het zijn volgens mij idd D3x met SB-800's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Dat contract loopt al een tijdje: Wikipedia: Nikon NASA F4. Ze werken nu met D3s'en
klik. Hier wat foto's klik

[ Voor 12% gewijzigd door Moby op 26-02-2011 22:29 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

Nikon is zelfs al wat langer hofleverancier voor NASA nieuws: Nasa schaft Nikon D3s-camera's aan voor ISS

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Ach, alsof NASA zo maatgevend is? Geloof dat het enige waar we tot nu toe iets aan gehad hebben is de Hubble telescoop.

En het is niet alleen maar Nikon, van de legendarische Zeiss 50mm f/0.7 zijn er 10 gemaakt, waarvan er 1 in het bezit is van Zeiss zelf en vermoedelijk 6 het eigendom van NASA zijn. De andere 3 zullen wel ergens rondzwerven in Hollywood land (aangezien Stanley Kubrick ze gebruikt heeft).

NASA mag dan misschien wel Nikon gebruiken, een onmisbaar element bij Space Shuttle lanceringen is Canon's 1200mm. :+

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

[offtopic]
* Gutteguttegut is blij :)
Hij heeft hoogst waarschijnlijk een verzameling compleet gekregen met een laatste zeldzame eBay veiling winst *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Goeie ouwe tijd van die Apollo missies waar de astronauten nog een Hasselblad meekregen is ook alweer een poosje geweest zeker?

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gutteguttegut schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:46:
[offtopic]
* Gutteguttegut is blij :)
Hij heeft hoogst waarschijnlijk een verzameling compleet gekregen met een laatste zeldzame eBay veiling winst *O*
Sigarenbandjes? Postzegels?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
hu :? nu verwijs je naar een bericht van twee jaar geleden, terwijl boven je een reactie staat van een camera 20 jaar geleden en NASA zelfs al 40 jaar geleden is begonnen met Nikon camera's te gebruiken.

Hasselblads werden trouwens niet alleen in het Apollo tijdperk gebruikt, ook in de spaceshuttles werd Hasselblad (naast Nikon) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Logisch trouwens dat ze geen Canon gebruiken.
Wat wil je met een slogan als "the world is your playground", heb je natuurlijk niks aan als je in een baan erom rondjes vliegt.....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04

Milo.

klik

Alleen simpele zielen op aarde gebruiken Canon.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

sapphire schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:14:
[...]

Sigarenbandjes? Postzegels?
Not even close :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Milo. schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:36:
Welcome to the bright side!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 17:53

mennovanw

Canon? You can!

Milo. schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:36:
Slechts kleurenblinden gebruiken Nikon.

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

lateef schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:20:
[...]

hu :? nu verwijs je naar een bericht van twee jaar geleden, terwijl boven je een reactie staat van een camera 20 jaar geleden en NASA zelfs al 40 jaar geleden is begonnen met Nikon camera's te gebruiken.
Het frontpage artikel waarnaar ik verwijs heeft dat bericht waar Moby naar linkt als bron. Er staat in feite hetzelfde, zonder alle zelfverheerlijking van de Nikon marketingjongens. Zo kun je in de laatste alinea lezen dat de samenwerking 40 jaar terug gaat.

Daarnaast had ik die post van Moby simpelweg nog niet gelezen toen ik mijn bericht had gepost.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
mennovanw schreef op maandag 28 februari 2011 @ 00:46:
[...]

Slechts kleurenblinden gebruiken Nikon.
En niemand gebruikt pentax? }:O

Leuk feitje van die Nikons in de ruimte trouwens, ze zijn bij mijn weten niet aangepast, dus gewoon stock. Laat maar weer zien hoe tough pro bodies nou eigenlijk zijn.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 16:49
citruspers schreef op maandag 28 februari 2011 @ 01:24:
[...]

En niemand gebruikt pentax? }:O

Leuk feitje van die Nikons in de ruimte trouwens, ze zijn bij mijn weten niet aangepast, dus gewoon stock. Laat maar weer zien hoe tough pro bodies nou eigenlijk zijn.. _/-\o_
:/
Een Pentax functioneerd zonder aanpassingen buiten het ISS nog gewoon 8)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik denk dat we nu wel genoeg grappen hebben gemaakt over elkaars merken, zodat we weer verder kunnen met wat zinnigere onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Ga dan niet nog even door!

[ Voor 85% gewijzigd door Universal Creations op 28-02-2011 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Jahjah, kreeg al een foutmelding in het aanpassen van mn post, refresh doet het niet echt op dit tijdstip.

Om toch nog iets zinnigs bij te dragen in deze post: kvond deze kleine docu laatst. Vond het wel een interessant onderwerp met erg mooie fotos ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Wie zei er hier dat camera's het doorgaans langer uithouden dan mensen, wbt weersomstandigheden? :+

Afgelopen zaterdag in Delft een paar goede regenbuien meegepakt met de 40D, grip en 70-200 f/4 IS. Eerste twee blokken (uren) niks aan de hand, tot ik na het tweede blok even ging chillen voor een warme choco en een bak snert. Wilde ik aan een maat mijn foto's laten zien. "Hé verrek, het scherm wil niet aan.." Huh, de knoppen bovenop reageren niet, hmm het instelwiel bovenop doet het ook al niet.. WAT?! , hij focust niet meer. Crap! Ook geen lichtmeting. Oh, hij drukt nog wel af, en de mode dial en wiel achterop doen het ook nog...." maar dat was het dan ook, voor de rest compleet dôôd: GRMBL 7(8)7 |:(

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/249191678.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1298898308&Signature=qRLUTD1PBdu8sqyeCeLSIKij%2BEg%3D

Na bijna een dag in de rijst (ontrekt vocht, ik heb de camera er een dag onder bedekt) deed alles het gelukkig weer _/-\o_ behalve het (kleine) instelwiel |:( en je kan vrij weinig zonder dat wieltje, ook op de grip werkte hij niet meer. Inmiddels dus maar netjes verpakt in een doos, op weg naar TechRepair Ossendrecht gestuurd.

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/249717218.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1298898307&Signature=eGl%2BFMFe16cDcLfBVZ1UOvKKg3o%3D

Gelukkig heb ik CPS silver! Ben benieuwd wat het grapje gaat kosten..... en hoe lang het duurt! |:( Iemand toevallig ervaring met dit soort klachten en reparaties? Nog nooit last gehad van regen icm de 40D, het ding leek alles aan te kunnen, ook een schuimfeest of zwembad met enorm vochtige lucht ging allemaal prima.. Nu regende het zaterdag wel echt hard, maar toch had ik dit niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Zou je het niet nog een dagje in de rijst laten liggen? Misschien niet lang genoeg?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wouter87 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:55:
Wie zei er hier dat camera's het doorgaans langer uithouden dan mensen, wbt weersomstandigheden? :+

Afgelopen zaterdag in Delft een paar goede regenbuien meegepakt met de 40D, grip en 70-200 f/4 IS. Eerste twee blokken (uren) niks aan de hand, tot ik na het tweede blok even ging chillen voor een warme choco en een bak snert. Wilde ik aan een maat mijn foto's laten zien. "Hé verrek, het scherm wil niet aan.." Huh, de knoppen bovenop reageren niet, hmm het instelwiel bovenop doet het ook al niet.. WAT?! , hij focust niet meer. Crap! Ook geen lichtmeting. Oh, hij drukt nog wel af, en de mode dial en wiel achterop doen het ook nog...." maar dat was het dan ook, voor de rest compleet dôôd: GRMBL 7(8)7 |:(

[afbeelding]

Na bijna een dag in de rijst (ontrekt vocht, ik heb de camera er een dag onder bedekt) deed alles het gelukkig weer _/-\o_ behalve het (kleine) instelwiel |:( en je kan vrij weinig zonder dat wieltje, ook op de grip werkte hij niet meer. Inmiddels dus maar netjes verpakt in een doos, op weg naar TechRepair Ossendrecht gestuurd.

[afbeelding]

Gelukkig heb ik CPS silver! Ben benieuwd wat het grapje gaat kosten..... en hoe lang het duurt! |:( Iemand toevallig ervaring met dit soort klachten en reparaties? Nog nooit last gehad van regen icm de 40D, het ding leek alles aan te kunnen, ook een schuimfeest of zwembad met enorm vochtige lucht ging allemaal prima.. Nu regende het zaterdag wel echt hard, maar toch had ik dit niet verwacht.
Pics doen het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
Hmmja, het is nu al onderweg. Heeft bijna 24 uur er in gelegen, vlakbij een verwarming, en ik wil toch dat ze hem gaan open schroeven en nakijken. Denk ook dat mocht er nog vocht in zitten, ze hem wel eerst droog zullen maken. Zal morgen nog wel even bellen, dat ze eerst nog even goed moeten checken of het inderdaad nog steeds defect is, of dat er dus wellicht toch nog vocht ik kan zitten.. thanks voor de tip :)

Pics zijn twitpics, laden hier wel, dit zijn de links:
http://twitpic.com/44ob1e
http://twitpic.com/44d1j2

@ Marco hieronder - jup, ik denk helaas van wel..

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter87 op 28-02-2011 14:33 . Reden: @ Marco toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wouter87 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:55:
.. een paar goede regenbuien meegepakt met de 40D, grip en 70-200 f/4 IS. ...
misschien wat overmoedig geweest in wat je dacht dat de 40D wel zou aankunnen?

mijn 50D heeft ook hier en daar wat afdichtingen, maar ik ga daar toch echt niet mee in een regenbui staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Mooie toepassing van long-exposure fotografie. Het is wel een beetje veel werk om te maken, maar zou wel een enorm vette manier zijn om de wifi-sterkte thuis in kaart te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik zie een wit vlak in je post.
Maar dat is vast niet wat er met long-exposure bedoeld word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

--Niels-- schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:54:
Mooie toepassing van long-exposure fotografie. Het is wel een beetje veel werk om te maken, maar zou wel een enorm vette manier zijn om de wifi-sterkte thuis in kaart te brengen.
[video]
Die is wel leuk inderdaad. Maar hij is hier zo leuk omdat die strip 4 meter hoog is... ik weet niet hoe leuk het is met een kleiner sensorbalkje.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
M a r c o schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:25:
[...]

mijn 50D heeft ook hier en daar wat afdichtingen, maar ik ga daar toch echt niet mee in een regenbui staan.
Ik met m'n d300 wel, alleen de sigma lens vertrouw ik niet zo veel als m'n 70-300 VR dus er gaat een optech rainsleeve om de combinatie. Voor nog geen 10tje per 2 scheelt je het een hoop gedoe.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Zondag nog 2 uur in de zeikende regen aan de kant van het hockeyveld gestaan.. Geen centje pijn (naast het feit dat ikzelf het een beetje koud begon te krijgen). Dit alles met de 1D3 en de 70-200 F4 L IS. Wereldcombi op dat gebied ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

mvh

State Governor

mennovanw schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:47:
Zondag nog 2 uur in de zeikende regen aan de kant van het hockeyveld gestaan.. Geen centje pijn (naast het feit dat ikzelf het een beetje koud begon te krijgen). Dit alles met de 1D3 en de 70-200 F4 L IS. Wereldcombi op dat gebied ;)
Jij was toch hockey aan het verslaan met F1, motordrive en SSC breechlock primes? ;)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

deblaauwn schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:07:
[...]

Jij was toch hockey aan het verslaan met F1, motordrive en SSC breechlock primes? ;)
Die heb ik voor en na de wedstrijd binnenin het clubhuis gebruikt. Het weer was zo bar dat ik dat mijn stukken antiek niet aan kon doen.. De eerstvolgende wedstrijd waar het weer aardig is ga ik het wel eens stevig wat film fikken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door mennovanw op 01-03-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
mjtdevries schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:44:
Ik zie een wit vlak in je post.
Maar dat is vast niet wat er met long-exposure bedoeld word ;)
Nee, dan zou het too long-exposure zijn :). Je zou een vimeo filmpje moeten zien: http://vimeo.com/20412632.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Je ziet hier zo nu en dan nog wel eens van die L-glass achtige koffie-mokken langskomen, persoonlijk heb ik daar niets mee. Maar dit vind ik dan wel weer leuk:

Afbeeldingslocatie: http://www.crunchgear.com/wp-content/uploads/2011/03/brac.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.crunchgear.com/wp-content/uploads/2010/10/F-Stop-Watch_5637-l.jpg

http://www.crunchgear.com...hotographer-in-your-life/

Niet dat ik het nou direct ga kopen of zo, maar toch leuk!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Haal ik net een battery-grip (MB-D10) van een drogisterij op dat een afhaalpunt is, heeft de oorspronkelijke winkel die hem verkoopt nergens een prijs vermeld. Bij binnenkomst vroeg het meisje achter de kassa nog: "hebt u er al voor betaald?", ik had dat nog niet gedaan dus antwoordde uiteraard met "nee". Kan ze nergens een factuur vinden met prijs erop, ook niet met de komst van de bedrijfsleider. Vraagt de bedrijfsleider uiteindelijk gewoon doodleuk hoeveel het zou moeten kosten, toen zei ik gewoon eerlijk 99 euro. Ze konden netjes een factuur voor me maken met de datum, merk/type, e.d. erop, maar wel mooi om te zien dat er nog vertrouwen in de mens is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
M a r c o schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:25:
[...]

Inmiddels een prijsopgave van TechRepair ontvangen, het grapje kost me 90 euro ex.
Valt opzich mee, maar zeker even rainsleeves halen voor de volgende keer!

Jammer dat 't horloge niet voorradig is, vind 'm best tof! Alleen 35 USD is een beetje veel ook.
Focalprice heeft een lens cup van een 24-70 L en ze weten meer dan wij: op de doos staat duidelijk IS.. zou het dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 23:20
En weer een cover erbij! Normaal boeit het me niet zo en hou ik het niet allemaal bij, maar deze (+ artikel) is wel leuk voor de Tweakers in het Fotografie-forum :

Afbeeldingslocatie: http://foobar.servervangerard.nl/dfprocover.jpg

8 Maart in de winkels of mij even lief aankijken op Twitter en dan stuur ik je wel een gratis exemplaar ;)

[ Voor 22% gewijzigd door GerardHenninger op 03-03-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
netjes hoor, toch weer zoveel tienduizendende nerds die je met je evangelie kan bereiken ;)

is dat trouwens de cover van het magazine? ziet er niet echt coverig uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

ziet er niet coverig uit ? :P hoe stel jij je een cover voor dan?

Meer cover dan dit wordt het imo niet :P

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik wilde die editie kopen, maar nu....tja :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
BobF. schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:49:
ziet er niet coverig uit ? :P hoe stel jij je een cover voor dan?
ga eens naar een kiosk en kijk dan bij hoeveel magazines de titel van het magazine (visueel) zo wordt ondergesneeuwd door andere uitingen op de cover.

overigens zou ik als ik Gerard was zeker niet klagen, zijn merk wordt nu veel sterker gecommuniceerd dan dat van het magazine :)

[ Voor 17% gewijzigd door lateef op 03-03-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

GerardHenninger schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:21:
8 Maart in de winkels of mij even lief aankijken op Twitter en dan stuur ik je wel een gratis exemplaar ;)
Ik heb liever dat je haar stuurt samen met de gear O-) Is dat ook een optie ?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

sapphire schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:49:
Ik wilde die editie kopen, maar nu....tja :+
Ja ik ook, zit al een tijdje te twijfelen om dit blad als abonnement te nemen... Dinsdag nog maar eens kopen :). Congratz iig Gerard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

GerardHenninger schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:21:
En weer een cover erbij! Normaal boeit het me niet zo en hou ik het niet allemaal bij, maar deze (+ artikel) is wel leuk voor de Tweakers in het Fotografie-forum :

ik neem aan dat dit voor de vrouwelijke volgers geldt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Gutteguttegut schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:21:
[...]
ik neem aan dat dit voor de vrouwelijke volgers geldt? ;)
die moeten een leuk fotootje sturen ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
jvdgeest schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:42:
Haal ik net een battery-grip (MB-D10) van een drogisterij op dat een afhaalpunt is, heeft de oorspronkelijke winkel die hem verkoopt nergens een prijs vermeld. Bij binnenkomst vroeg het meisje achter de kassa nog: "hebt u er al voor betaald?", ik had dat nog niet gedaan dus antwoordde uiteraard met "nee". Kan ze nergens een factuur vinden met prijs erop, ook niet met de komst van de bedrijfsleider. Vraagt de bedrijfsleider uiteindelijk gewoon doodleuk hoeveel het zou moeten kosten, toen zei ik gewoon eerlijk 99 euro. Ze konden netjes een factuur voor me maken met de datum, merk/type, e.d. erop, maar wel mooi om te zien dat er nog vertrouwen in de mens is ;)
Ook fijn om te zien dat er ook nog eerlijke mensen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Zijn er mensen hier, die ervaring hebben met Lee ND filters, en dan niet de gene die op je lens gaan, maar op je flitser.

Geven deze Lee ND filters nog nare kleur tinten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Stomme vraag, maar...ND filters op je flitser? Ben wel benieuwd waar je die voor nodig hebt.
Voor zover ik weet maakt Lee vooral correction gels (dus CTO, CTB, en een smerige groene soort om onder TL-light te schieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
citruspers schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:24:
Stomme vraag, maar...ND filters op je flitser? Ben wel benieuwd waar je die voor nodig hebt.
Voor zover ik weet maakt Lee vooral correction gels (dus CTO, CTB, en een smerige groene soort om onder TL-light te schieten).
Ja, gewoon om je flits vermogen te verminderen :)
http://www.leefilters.com...inder/ref:C46DD306FEFF67/

Soms is het ook gewoon leuk om te flitsen op f/2.8. :P Met een Speedlight gaat dat best ja, maar met een Studio flitser zit ik al gauw daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Natuurlijk, studioflitsers. Ik zat al te denken, is een speedlight op 1/128ste niet genoeg.
Ik schiet wel eens voor een poppodium, ik kan wel wat voor je rondvragen of zij een reepje kunnen meebestellen voor mij om mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
citruspers schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:32:
Natuurlijk, studioflitsers. Ik zat al te denken, is een speedlight op 1/128ste niet genoeg.
Ik schiet wel eens voor een poppodium, ik kan wel wat voor je rondvragen of zij een reepje kunnen meebestellen voor mij om mee te testen.
Het is meer dat een niet nader (maar wel redelijk bekend) bedrijf me order heeft zitten verprutsen :P
Ik had om Rosco spul gevraagd, komen ze met Lee aanzetten (tevens miste ook een ander artikel op de order..), prijs technisch even duur, maar ik hoop alleen maar dat het wel goede kwaliteit is.

Al het Rosco spul moet besteld worden, en er zit een redelijke levertijd op, maar ik wil ook weer niet zo lang wachten.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Lee staat algemeen erg netjes bekend qua kwaliteit. Ik ken de flits ND filters niet, maar ze mikken als bedrijf op kwaliteit boven cheap zijn, dus ik vermoed dat je netjes spul krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34
Nog een lens met een rood randje:

Afbeeldingslocatie: http://media.the-digital-picture.com/Images/News/Samyang-35mm-f-1.4-AS-UMC-Lens.jpg

De uiteindelijke versie van de Samyang 35mm f/1.4 die over een tijdje dan echt beschikbaar moet worden, richtprijs 379 euro.
http://www.dpreview.com/news/1103/11030705samyang35mm.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Hij is wel wat meer uitgesteld. Laatste bericht is april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Man, wat sexy. Die lens plus een 5D2 = epic win.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@ GerardHenninger
Tot wanneer is die actie? Ben altijd in voor een competitie waarin je creativiteit tot het uiterste gedreven wordt O-)
Moet duidelijk eens niet selectief leren lezen B)

[ Voor 17% gewijzigd door walletje-w op 08-03-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

check z'n blog ;) ( op z'n eigen website )

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

PowerUp schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:00:
...
Zonde van die die mooie lens, ik zou hem zwart verven of tapen denk ik... Liever stealth...:
Afbeeldingslocatie: http://www.kenrockwell.com/nikon/d7000/D3S_2883-side-0600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Haal dan ook meteen die lelijke rode driehoek op je camera weg.... ;) En als je dan toch bezig bent: plak ook nog even die witte letters af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

[afbeelding]

De uiteindelijke versie van de Samyang 35mm f/1.4 die over een tijdje dan echt beschikbaar moet worden, richtprijs 379 euro.
Deze staat al een tijdje boven aan mn wensen lijstje.
Ik ben heel erg benieuwd naar de eerste ervaringen (op Canon).
Het blijft wel jammer dat ze de f/1.2 Canon versie niet gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

[afbeelding]

Hoe groot is de kans dat deze beter presteert dan de 50 mm. Sigma f/1.4 ?? Omdat ik een 1.6 crop sensor heb zou ik liever 35 mm. willen hebben dan 50 mm. namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34
Front- en backfocus zullen bij deze lens iig geen rol spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

vandaag gaat FG op de schop qua fora indeling. Ofwel, als je wat rare dingen ziet, wacht dan even met melden tot morgen. We zijn vandaag aan het herindelen.
Hoe het wordt zie je vanzelf :)

Pagina: 1 ... 17 ... 97 Laatste